quote:Op donderdag 19 november 2009 17:25 schreef Camea het volgende:
Ik maak gelijk gebruik van deze gelegenheid om een vraag te stellen. Wat kan ik verwachten van de assessment? Is er iemand die mij enig idee kan geven van het soort opdrachten die er gegeven gaan worden?
Rechtstreeks van de sitequote:Fase 3: assessment
Tijdens dit onderdeel krijg je een aantal groepsopdrachten voorgeschoteld die je met je medespelers dient op te lossen. Jouw bijdrage hierin wordt door psychologen geobserveerd. Aansluitend krijg je nog een aantal individuele opdrachten met verkeersleidingsituaties die je dient op te lossen.
Jouw prestaties op beide onderdelen tellen in het oordeel van deze fase mee. Ook hier geldt dat ongeveer 70% van de kandidaten doorgaat naar de volgende fase.
quote:Op donderdag 19 november 2009 16:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
krijg je dan een herkansing ofzo?
Van diezelfde paginaquote:Herkansingsmogelijkheden
Onder bepaalde voorwaarden bestaat de mogelijkheid om voor een tweede keer aan de selectieprocedure deel te nemen als je de eerste keer bent afgevallen:
a) Je bent afgevallen in de eerste fase maar hebt een mail ontvangen waarin staat dat je in aanmerking komt voor herkansing.
b) Je bent afgevallen in de 2e fase en de selectiecommissie besluit op basis van het behaalde resultaat dat je voor herkansing in aanmerking komt.
Dit besluit wordt pas genomen op het moment dat je je voor de tweede keer aanmeldt.
In beide gevallen geldt dat er minimaal een jaar zit tussen de datum van de laatst gevolgde ronde en de datum waarop je je opnieuw aanmeldt.
Let op: Voor een goede afhandeling van je tweede sollicitatie is het noodzakelijk dat je bij de digitale aanmelding een andere username gebruikt dan de eerste keer.
Lijkt me niet. Het gaat er vooral om denk ik hoe je communicatie is met de rest van de groep. Iets wat dus lastig voor te bereiden valt.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:51 schreef Camea het volgende:
Thanx! Ik had idd in de tussentijd al wat meer info gevonden.
Ik vind het echt heel spannend worden nu. Dit is namelijk mijn laatste kans om te mogen solliciteren (ik word binnenkort 26).
Zijn er eigenlijk manieren om je goed voor te bereiden op die assessment?
Ik wil het niet eens weten eigenlijkquote:Op donderdag 19 november 2009 21:47 schreef sander-3 het volgende:
Maar niemand die weet wat voor soort opdrachten dat zijn?
Hmm, dat is ook wel weer zo. Maar ik was gewoon benieuwd.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik wil het niet eens weten eigenlijk
Het is net als de capaciteitentest, je kunt je niet voorbereiden, dus je schiet er niets mee op. Ik zou er alleen maar nerveuzer van worden
Dus gewoon uitgerust en scherp aanwezig zijn, en dan komt het vast goed
Ja, ik ook wel hoorquote:Op donderdag 19 november 2009 21:56 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Hmm, dat is ook wel weer zo. Ben gewoon benieuwd.
Ik denk dat je ook weer niet de scherp aanwezig moet zijn. Dat leerde we tijdens de lessen "discusieren" op school. Ik denk dat je vooral goed moet luisteren naar elkaar, dat je ander moet kunnen overtuigen en je mening goed naar voren moet kunnen schuiven.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Dus gewoon uitgerust en scherp aanwezig zijn, en dan komt het vast goed
Hoe komen ze aan die informatie uit je verleden dan? Mijn ouders zijn namelijk ook gescheiden, ik ben er wel overheen, maar waarom zou ik slapende honden wakker gaan maken? Het kan mij alleen maar in moeilijkheden brengen toch?quote:Op donderdag 19 november 2009 22:30 schreef Sandyman het volgende:
Ja er zit ook nog ergens een vraaggesprek met een psycholoog in en dan spitten ze wel het 1 en ander door van je verleden. Daar kijken ze ook hoe je bent omgegaan met bijvoorbeeld tegenslagen in het verleden, relaties met familie, vrienden, etc. Vrij standaard verhaaltje.
Jezus Soms lijkt het wel alsof ze die keuring expres zo streng doen omdat ze geen mensen willen.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Krijg je ook iets van een interview waarbij ze je hele leven door spitten? Ik hoorde namelijk van mijn vriendin dat een bekende van een vriendin van haar afgevallen was omdat ze vonden dat hij de scheiding van zijn ouders nog niet goed had verwerkt.
Ik kan daar namelijk niets over terug vinden op de site.
Volgens mij moet je bij je sollicitatie ook een levensbeschrijving mee sturen, of is dat niet meer? Je kunt toch gewoon eerlijk zijn over je verleden? Zo'n psycholoog weet echt wel de juiste vragen te stellen. Ik zou me er niet te druk over maken. Als jij in het plaatje past dan kom je echt wel door de selectie heen, daar heeft het scheiden van je ouders niet zo veel mee te maken.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan die informatie uit je verleden dan? Mijn ouders zijn namelijk ook gescheiden, ik ben er wel overheen, maar waarom zou ik slapende honden wakker gaan maken? Het kan mij alleen maar in moeilijkheden brengen toch?
Je hoeft helemaal niets meer mee te sturen, niet eens een motivatie meer. Alleen wat meerkeuzevragen en je cijferlijsten/cv. Maar misschien dat het later in de selectie nog komtquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:21 schreef Sandyman het volgende:
Volgens mij moet je bij je sollicitatie ook een levensbeschrijving mee sturen, of is dat niet meer?
Wanneer ben jij geweest dan?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:35 schreef Empeee het volgende:
Damned, bij mij is het noppes geworden.
Een jaartje wachten dus om er dan weer volle bak voor te gaan.
Waar ben je op afgevallen en waarom?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:35 schreef Empeee het volgende:
Damned, bij mij is het noppes geworden.
Een jaartje wachten dus om er dan weer volle bak voor te gaan.
2e ronde (het interview);quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waar ben je op afgevallen en waarom?
Waarom neem je niet even contact op met recruitment, die kunnen vaak vertellen waarom in dit geval je tijdens de selectie's bent afgevallen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:20 schreef Empeee het volgende:
[..]
2e ronde (het interview);
waarom weet ik niet, ik heb die vervelende vragen fout beantwoord zeker?
Je moet contact opnemen met Meurs, een extern bureau.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:22 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Waarom neem je niet even contact op met recruitment, die kunnen vaak vertellen waarom in dit geval je tijdens de selectie's bent afgevallen.
Succesquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:33 schreef Piles het volgende:
Uitvallers Net gebeld, ik mag morgen om 13.00 uur
Lucky bastardquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:33 schreef Piles het volgende:
Uitvallers Net gebeld, ik mag morgen om 13.00 uur
Ik kreeg de volgende dag al reactie dat ze alles ontvangen hadden, en van Human Comany (die neemt de eerste test af) waren ze ook snel bij mij. Dus dat duurt geen weken denk ikquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Succes
Ik heb mijn aanmelding voor het weekend de deur uit gedaan. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat je een reactie krijgt?
Het is gewoon voorbestemdquote:
Nee. Ze moeten investeren in jou om de opleiding tot een succes te maken. Hiervoor willen ze wel wat terug zien natuurlijk. Een LVL gaat volgens mij met z'n 58ste met pensioen dus als jij op je 32ste pas klaar bent met de opleiding dan is dat voor hun natuurlijk niet interessant.quote:Op woensdag 25 november 2009 04:03 schreef Maanvis het volgende:
Misschien geheel offtopic, maar waarom mag ik als 28-jarige niet solliciteren? Da's toch gewoon leeftijdsdiscriminatie?
Wat deed je eerst dan?quote:Op woensdag 25 november 2009 02:26 schreef Camea het volgende:
En met morgen bedoel ik dus vandaag Ja, ik heb een alternatief ritme (mijn vorige baan had nachtdiensten...).
Kaarten trekken, cilinder slingeren en met kogels en dolly's spelen Kortom: Croupierquote:
Op de site stond dat na je 26ste de slagingskans te laag is, en da's leeftijdsdiscriminatie op basis van statistieken, dus vandaar dat ik dat dacht .quote:Op woensdag 25 november 2009 08:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee. Ze moeten investeren in jou om de opleiding tot een succes te maken. Hiervoor willen ze wel wat terug zien natuurlijk. Een LVL gaat volgens mij met z'n 58ste met pensioen dus als jij op je 32ste pas klaar bent met de opleiding dan is dat voor hun natuurlijk niet interessant.
Ik was te laat voor selectie van klas van april, maar nu waren er uitvallers, dus mocht ik toch meedoenquote:Wat mag je morgen? En hoezo waren daar uitvallers voor nodig? Of heb ik wat gemist?
Nice!quote:Op donderdag 26 november 2009 10:20 schreef Piles het volgende:
Gisteren capaciteiten- en persoonlijkheidstest gehad, en voorlopig door
Persoonlijkheidstest nog even afwachten, dat duurt 2 weken
[..]
Ik was te laat voor selectie van klas van april, maar nu waren er uitvallers, dus mocht ik toch meedoen
Ja, geen idee Ik vond ze behoorlijk pittig, maar ik was wel doorquote:Nice!
Waren die tests een beetje te doen?
De laatste selecties voor die klas zijn de week, dus daar ben je sowieso veel te laat voorquote:De klas van april zat al vol begreep ik van anderen, klopt dit?
En ben je nu te oud om nog een keer te mee te doen?quote:Op donderdag 26 november 2009 18:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Persoonlijkheidstest
Morgen maar eens bellen of ik nog wat info los kan krijgen
Nee, mag volgend jaar weer een poging doen.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:46 schreef sander-3 het volgende:
[..]
En ben je nu te oud om nog een keer te mee te doen?
Kut man! Ben benieuwd waar je nou eigenlijk op afgevallen bent.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:03 schreef Piles het volgende:
Nou, dat was het dan
De capaciteitentest is volledig in het engels, maar verschilt niet veel van andere capaciteiten testen elders, behalve dat er een gedeelte in is verwerkt wat specifiek in is gericht voor LVNL zoals opdr met vlgt laten landen en loodsen door een grid. De persoonlijkheidstest geen idee waar die onder valt zou geen naam weten, maar gaat zoiets als ik ben druk en vrolijk eens/oneens en overtreffende trappen. Hoop dat je genoeg weet. En er is geen manier hoe je je kunt voorberieden behalve goed uitgerust zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:59 schreef AndyKaufman het volgende:
Hallo allemaal!
Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor de selectie en binnenkort word ik verwacht op de eerste selectiedag. Wat voor testen zijn het ongeveer? Moet ik de capaciteitstest zien als een gemiddelde IQ test? En hoe moet ik de persoonlijkheidstest zien? Ik heb wel eens eerder van zo'n ''Myers Briggs Type Indicator'' moeten maken, is dat een beetje vergelijkbaar?
Een hoop vragen, maar als maar 28% doorgaat dan kan een beetje voorbereiding kan geen kwaad
Dan kun je dat hier niet even vertellen door een berichtje te posten?quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:32 schreef grass_bas het volgende:
Als dat goed gaat zal ik hier nog wel het e.e.a. vertellen! (als ik niet door ben zal ik hier waarschijnlijk niks meer posten)
Nou, dat ga ik zeker wel doen! Misschien kan het nog nuttig zijn voor anderen!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:40 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dan kun je dat hier niet even vertellen door een berichtje te posten?
Hey! Leuk te lezen dat er meerdere mensen in spanning zitten te wachten op de uitslag.. Ik had mijn interview 17 december, maar het ging naar mijn gevoel echt barslechtquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:12 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Nou gisteren het interview gehad, dus ben benieuwd de eerste indruk is voor mijzelf wel goed maar ja een DRS. kan een andere indruk hebben terwijl ze blijft lachen natuurlijk. Je houd het gesprek aan de hand van een van te voren ingevulde rvagen lijst en ze zullen vooral veel om concrete voorbeelden vragen en dat is niet altijd makkelijk aangezien je niet al je gevoelens met voorbeelden meemaakt.
De instantie Meurs die het interview afneemt moet mijn profiel binnen 2 dagen doorgeven aan LVNL en dan zullen ze mij waarschijnlijk wel vrij snel bellen of mailen aangezien de assesments al op 29 december kunnen zijn.
Maar ja ben benieuwd spannend.
Even beetje inlezen, iets met een DAT-testquote:Op donderdag 24 december 2009 10:04 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Is het dan nog wel mogelijk?
Ik denk dat je motivatie 'dan lijkt lvl me ook leuk' nou niet echt hoge ogen gaat gooien bij een interview, dus dat zou ik allemaal nog een beetje gaan bijschaven. Kun je trouwens uberhaupt met MBO aan de KLS beginnen?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:04 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Dit wil ik ook gaan doen.
Moet 8 jan naar eerste keuring van de KLM Flight Academy.
Word dat niks dan lijkt LVL me ook leuk.
Zit alleen met mijn opleiding: VMBO-TL, daarna MBO niv. 4
Geen HAVO gedaan dus. Geen wiskundig pakket.
Is het dan nog wel mogelijk?
KLS neemt geen MBO-ers aan.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:04 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik denk dat je motivatie 'dan lijkt lvl me ook leuk' nou niet echt hoge ogen gaat gooien bij een interview, dus dat zou ik allemaal nog een beetje gaan bijschaven. Kun je trouwens uberhaupt met MBO aan de KLS beginnen?
Wel dus, dan gaat het alleen via een ander traject.quote:
Zou je iets inhoudelijker kunnen zijn over de tests en interview?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:29 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Poe poe vandaag groepsassesment gehad, echt wat anders dan je zou verwachten, gelukkig gaat het niet alleen om de uitkomst van de opdrachten want de tijd die je ervoor krijgt is natuurlijk te kort . Na het groepsassesment krijg je trouwens ook nog een kort interview van +/- 30 minuten over jezelf en krijg je 2 kleine cases waar bij 1 je echt het idee hebt dat je daar meer kennis voor nodig hebt. Gelukkig hadden de andere 3 kandidaten hetzelfde gevoel en dezelfde problemen met de tijd dus we zien wel wat de uitslag brengt, dit is het eerste waar ik een beetje mijn twijfels bij heb. Ach ja en misschien compenseerd mijn gedrag wel een hoop
En weer een uur van mijn leven voorbij... Ik snap alleen level 5 niet. 3 runways maar als je van de meest zuidelijke baan wil vertrekken en er staat 1 bij de terminal te tanken dan crashen ze. Geen idee hoe je dat nou op moet lossen. Je kunt dus gewoon niet vertrekken. Het is net alsof ze vanaf de grasbaan vertrekken terwijl ze toch echt van het asfalt gebruik moeten maken, raar.quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:08 schreef sander-3 het volgende:
Ik kwam nog een toepasselijk spelletje tegen.
Is nog best moeilijk Ik zit me nu al een tijdje mijn tijd te verdoen met level 4.
Je moet op het moment dat er een plane aan het taxiën is (er kan er zelfs nog één tussen zitten), ook één laten opstijgen. Dan passeren ze elkaar.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:03 schreef Sandyman het volgende:
[..]
En weer een uur van mijn leven voorbij... Ik snap alleen level 5 niet. 3 runways maar als je van de meest zuidelijke baan wil vertrekken en er staat 1 bij de terminal te tanken dan crashen ze. Geen idee hoe je dat nou op moet lossen. Je kunt dus gewoon niet vertrekken. Het is net alsof ze vanaf de grasbaan vertrekken terwijl ze toch echt van het asfalt gebruik moeten maken, raar.
Staat dat ook ergens in een uitleg ofzo, of ben je dit door schade en schande wijs geworden?quote:Op maandag 4 januari 2010 17:12 schreef Tim21 het volgende:
[..]
Je moet op het moment dat er een plane aan het taxiën is (er kan er zelfs nog één tussen zitten), ook één laten opstijgen. Dan passeren ze elkaar.
Tuurlijk, wij waren met zijn vieren aan 1 groepstafel. Je begint met een voorbeeld je ziet snel een aantal kleruen op de diascherm en dan zie je een kleur die je moet benoemen of die er bij zat of niet. Vervolgens nog 2 individuele opdrachten waar je 2 keer antwoorden krijgt te zien en dan pas de 2 vragen met zeer weinig bedenktijd. DAAR werd ik al gefopt maar gelukkig kon bij je antwoord ook zeggen of je onzeker of zeker was.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zou je iets inhoudelijker kunnen zijn over de tests en interview?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:03 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
[..]
Tuurlijk, wij waren met zijn vieren aan 1 groepstafel. Je begint met een voorbeeld je ziet snel een aantal kleruen op de diascherm en dan zie je een kleur die je moet benoemen of die er bij zat of niet. Vervolgens nog 2 individuele opdrachten waar je 2 keer antwoorden krijgt te zien en dan pas de 2 vragen met zeer weinig bedenktijd. DAAR werd ik al gefopt maar gelukkig kon bij je antwoord ook zeggen of je onzeker of zeker was.
Hierna kregen wij een groeps opdracht waarbij iedereen een envelop krijgt toegereikt met informatie erin. Vervolgens moesten we een vraagstuk oplossen met 4 vliegtuigen en 4 vliegvelden de vliegtuigen moesten op zijn vroegst om 11:50 uur vertrekken en op zijn vroegst aankomen op 1 vliegveld om 14:00 uur. We hadden ELKAARS informatie uiteraard nodig om alles op te lossen hiervoor krijg je 45 minuten, dat lijkt lang maar is zo voorbij. Je moet bij deze opdracht een aantal berekeningen uitvoeren zoals Nautic miles (Nm) omrekenen naar KM en knopen naar km/h deze informatie krijg je erbij.
vervolgens weer 2 stuks individuele opdrachten 1 met doolhoven en ondertussen letters zien op het scherm, waar je niets mee moest doen vonden wij allemaal wel raar. En nog een snelle rekenopdracht met weer weinig bedenktijd.
Hierna weer een groepsopdracht in het engels, waar iedereen dezelfde informatie heeft. Je hebt een feestje georganiseerd en daarvoor moet je langs een aantal winkels. Hiervoor moet je een plan maken met elkaar in welke volgorde en je aan alle criteria gesteld in de opdracht houden.
Hierna krijg je een interview waar je nog wat over jezelf verteld vooral voor hun om een beter beeld te krijgen van jou. En je krijgt nog 2 mondelinge opdrachten die gaan over een radar beeld en botsings gevaar en over een landingsbaan met een gestrand vliegtuig.
Deze hele dag word voor zover ik heb begrepen met het profiel van het andere interview samengevoegd en aan de hand daarvan besloten of je verder mag of niet.
Hoop dat je zo genoeg weet
Altijd fijn om jezelf terug te vinden op I'net..quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:56 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Altijd fijn om jezelf terug te vinden op I'net..
Dat hij frequentie wisselt maar niet de juiste frequentie heeft? (kan bijna niet anders natuurlijk ). Ik sta inmiddels ook al op het internet. Zo lang het bij zulke leuke dingen blijft is het nog wat.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:56 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Altijd fijn om jezelf terug te vinden op I'net..
Als je er één laat vertrekken vanaf 'zuid', en gelijk op dat moment de volgende (eventueel 1 ertussen) laat taxiën, passeren ze elkaar op miraculeuze wijze. Als er al een paar staan te wachten kun je ze niet meer op 'zuid' laten landen, want door die rare draai versperren ze de baan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:04 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Staat dat ook ergens in een uitleg ofzo, of ben je dit door schade en schande wijs geworden?
/edit
Heb het nog maar een keer geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. 1 staat bij de gate en 1 is onderweg naar de gate en dan gaat er 1 in take off, maar die klapt lachend vol op die kist die nog aan de gate staat... En binnen no-time staan er als je niks doet 5 kisten te wachten..
Correctomundo!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:41 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dat hij frequentie wisselt maar niet de juiste frequentie heeft? (kan bijna niet anders natuurlijk ). Ik sta inmiddels ook al op het internet. Zo lang het bij zulke leuke dingen blijft is het nog wat.
Ga je het niet proberen bij Eurocontrol?quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:03 schreef Piles het volgende:
Kunnen jullie dit topic volmaken, wil 'm kwijt uit m'n AT
Maar succes voor jullie iig
Of bij de luchtmacht?quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ga je het niet proberen bij Eurocontrol?
quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ga je het niet proberen bij Eurocontrol?
Of Belgocontrol Maar ik wil eerst weten wat er mis met me isquote:
Jij ook al Fokkers zijn mentaal niet helemaal in orde blijkbaarquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:47 schreef switchblade3000 het volgende:
w00t...
Ben mentaal ongeschikt verklaard...
Klote voor je.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:47 schreef switchblade3000 het volgende:
w00t...
Ben mentaal ongeschikt verklaard...
Dwz, emailtje gekregen dat de testresultaten niet aan de norm voldoen. En dat terwijl 80% kennelijk die test haalt. Wel jammer dat je niets weet van de resultaten die je nou eigenlijk gehaald hebt, maar ja dat doen ze natuurlijk zodat je niet de volgende keer daar even tactisch gebruik van kan maken of het gewenste profiel op internet post en iedereen zich daaraan kan aanpassen...
Ik mag wel na 12 maanden nog eens solliciteren maar goed, dan ben ik op dat moment al 25 en waarschijnlijk verzeild in een andere tak van sport. Nog maar eens over nadenken dus...
Tsja zuur, als ik nou bij het interview door een aantal mensen niet geschikt was verklaard is dat nog 1 ding, maar door zo'n paar computerprogramma's is wel erg onbevredigend moet ik zeggen.
Alle anderen nog succes verder...
Je kan feedback vragen over de persoonlijkheidstest Daar ben ik ook op afgevallen En als je iets wil weten moet je altijd mailen/bellen, dat moet zo onderhand toch wel duidelijk zijn. Het is geen gewone studie waarbij alles maar komt aanwaaienquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:44 schreef switchblade3000 het volgende:
@Piles
Kan je ook feedback vragen op die psychologische testen meteen na de capaciteitentest? IIRC ben jij namelijk in een later stadium pas afgevallen. Ik zou het op zich wel willen weten want dan kan je tenminste nog iets leren. Moet je er dan ook voor betalen of niet?
Ging dat niet over de capaciteitentest? Nee, nog nietquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:53 schreef switchblade3000 het volgende:
Hmm...Ok.
Ik dacht omdat ze zeggen "we corresponderen niet over testresultaten" dat ze dat ook echt meenden...Heb je ook al feedback op je test gekregen of niet?
Heb gebeld ja, en daar kreeg ik te horen dat ik een afspraak met de psycholoog kon maken over de uitslagquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:58 schreef switchblade3000 het volgende:
Sowieso over de capaciteitentest maar volgens mij ook over de psychologische test. Alleen als je door alle fases heen komt worden m.i. je behaalde resultaten geëvalueerd normaal gesproken.
Heb je al wel bevestiging gekregen dat je feedback gaat krijgen?
Dat heb ik ook constant ingevuld. Als er wat druk achter staat presteer ik altijd beter.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:44 schreef switchblade3000 het volgende:
"Ik heb die persoonlijkheidstest ingevuld maar ik weet echt niet wat ik er van moet denken."
Tsja ruim 400 vragen...Ik weet het ook niet. Ik kan nog wel herinneren dat de vraag 'Als je spanning voelt presteer je dan beter?' regelmatig in verschillende bewoordingen terugkwam en dat ik die consequent met het equivalent van 'ja' heb beantwoord, wat ik overigens ook echt denk.
Dude, bel gewoon zelf, dan hoor je hetquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:11 schreef switchblade3000 het volgende:
Heb je die afspraak dan ook gemaakt? En moet je daar dan nog voor betalen of niet?
Ik ben in november al afgevallenquote:@Dirk-Kuijt
Ze zullen morgen wel iets laten weten denk ik...Aangezien Piles en ik al afgevallen zijn op die test en 80% 'm normaal gesproken haalt zijn dat alweer 8 mensen die door zijn, dus in die zin ziet het er goed uit voor je.
Had ik precies. Net als hoe je je in een groep met onbekende mensen gedraagt.quote:
Ja, die ook. Ik heb die volgens mij neutraal ingevuld, of als ze vroegen of ik me daar op mijn gemak voel, heb ik daar 'niet mee eens' ingevuld. (dus of neutraal, of niet mee eens, maar niet het uiterste antwoord)quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:13 schreef Piles het volgende:
Had ik precies. Net als hoe je je in een groep met onbekende mensen gedraagt.
Ik heb juist bij alle vragen ingevuld dat ik het niet echt erg vind om een groep toe te spreken. We wachten af.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:19 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja, die ook. Ik heb die volgens mij neutraal ingevuld, of als ze vroegen of ik me daar op mijn gemak voel, heb ik daar 'niet mee eens' ingevuld. (dus of neutraal, of niet mee eens, maar niet het uiterste antwoord)
Dat lijken mij ook niet echt dingen die je nodig hebt bij een baan als luchtverkeersleider. Als zij dan zouden doelen op het feit dat je met piloten moet praten; zit ik op Fok ook constant tussen onbekenden.
Ik ben dus echt wel benieuwd naar de precieze reden, waarom ze mij niet doorlaten.
Zo'n test heeft heel wat meer om handen dan zulke vragen. Er komt een compleet profiel uit. En ik kan je vertellen, ik heb ook jaren geleden hetzelfde antwoord gegeven op die vraag en ben er wel doorheen gekomen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:12 schreef sander-3 het volgende:
Ja, of bij een vraag als:
Vind je het vervelend om een groep mensen te moeten toespreken?
Ik heb daar "ja", of "mee eens" ingevuld. Ik denk dat ze daar o.a. over vallen.
Dat is juist het briljante aan deze testen. Je persoonlijkheid komt naar boven. Je moet soms keuzes maken tussen 2 kwaden etc. etc. Er komt gewoon een heel duidelijk profiel uit. Je kunt eigenlijk niet liegen op deze test omdat ze praktisch dezelfde vragen steeds terug laten komen. En als daar een inconsistent beeld uit komt kunnen ze zien dat ergens iets niet klopt. Probeer het gewoon over een jaar nog een keer als het vak je echt leuk lijkt, maar ga nou niet zo moeilijk doen over een test.quote:Echt zo fucking waardeloos dat je er geen enkele vorm van toelichting bij kan geven, en dat je er geen invloed op hebt. Wat een waardeloze manier van testen dit, ongelofelijk..
Jepquote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik wacht in spanning af op een telefoontje. Het is toch zo dat ze bellen als je door bent en mailen als je niet door bent?
Dat mag dus niet, en daarom doe ik er zo 'moeilijk' over.. gek he?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:46 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Probeer het gewoon over een jaar nog een keer als het vak je echt leuk lijkt, maar ga nou niet zo moeilijk doen over een test.
Waarom niet? te oud?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:46 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, en daarom doe ik er zo 'moeilijk' over.. gek he?
Nou ik ga het denk ik niet nog een keer proberen hoor. Ik ben afgevallen op de persoonlijkheidstest. Ik heb alle vragen ingevuld zoals ze zijn. Ik zie mezelf in 1 jaar tijd niet sterk veranderen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:28 schreef switchblade3000 het volgende:
[..]
Nu al...
Balen man.
Misschien tot volgend jaar op forum deel 8 of 9...
Werk je al (fulltime)? Als je uitdagend werk hebt, kan dat zeker nog wel veranderen hoor Dat zie ik nu al aan mezelf na een half jaar En je kan ook over 3 jaar weer proberen toch (afhankelijk van je leeftijd)?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nou ik ga het denk ik niet nog een keer proberen hoor. Ik ben afgevallen op de persoonlijkheidstest. Ik heb alle vragen ingevuld zoals ze zijn. Ik zie mezelf in 1 jaar tijd niet sterk veranderen.
Dat was ook mijn eerste reactie...Maar omdat je geen uitslag krijgt weet je niet hoe dicht je erbij zit. Misschien dat als je die test morgen nog eens doet een aantal antwoorden hier en daar verschuiven en je er wel opeens bij zit en dan krijg je m.i. pas echt de kans om te kijken of je geschikt bent of niet. Er zijn dit jaar ook veel aanmeldingen dus dan is er wellicht ook minder ruimte voor afwijking van de gewenste norm. Er zijn kennelijk ook mensen die meteen volledig worden uitgesloten (Sander) dus dat wil m.i. al zeggen dat het testresultaat ook weer niet dramatisch moet zijn geweest als je nog eens terug mag komen...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nou ik ga het denk ik niet nog een keer proberen hoor. Ik ben afgevallen op de persoonlijkheidstest. Ik heb alle vragen ingevuld zoals ze zijn. Ik zie mezelf in 1 jaar tijd niet sterk veranderen.
Nee, ik werk nog niet. Ik volg momenteel op HBO opleiding Vastgoed en Makelaardij.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Werk je al (fulltime)? Als je uitdagend werk hebt, kan dat zeker nog wel veranderen hoor Dat zie ik nu al aan mezelf na een half jaar En je kan ook over 3 jaar weer proberen toch (afhankelijk van je leeftijd)?
Ik las het net ja Maar probeer eerst eens uit te vinden wat er niet goed was, wie weet was het net niet goed genoeg en kun je er best aan werkenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee, ik werk nog niet. Ik volg momenteel op HBO opleiding Vastgoed en Makelaardij.
Ik heb ze al wel een mailtje gestuurd vanmiddag. Ik heb er helaas nog geen reactie op gehad. Ik weet ook niet of ze dat wel doen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik las het net ja Maar probeer eerst eens uit te vinden wat er niet goed was, wie weet was het net niet goed genoeg en kun je er best aan werken
Dat hebben ze mij telefonisch toegezegd, dus dat lijkt me welquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb ze al wel een mailtje gestuurd vanmiddag. Ik heb er helaas nog geen reactie op gehad. Ik weet ook niet of ze dat wel doen.
Wel knap dat je weet wat wel en niet van belang is als Luchtverkeersleider, lijkt me toch niet dat je er veel ervaring mee hebt ofwel?quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:19 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat lijken mij ook niet echt dingen die je nodig hebt bij een baan als luchtverkeersleider. Als zij dan zouden doelen op het feit dat je met piloten moet praten; zit ik op Fok ook constant tussen onbekenden.
Ik ben dus echt wel benieuwd naar de precieze reden, waarom ze mij niet doorlaten.
Lezen!!!:quote:Op zondag 17 januari 2010 15:08 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Wel knap dat je weet wat wel en niet van belang is als Luchtverkeersleider, lijkt me toch niet dat je er veel ervaring mee hebt ofwel?
Dat weet je dus niet Wie weet hoe goed we als verkeersleider zijnquote:Op maandag 18 januari 2010 15:46 schreef Surferboy het volgende:
Beetje typisch dat je de test de schuld gaat geven, terwijl die zijn werk dus blijkbaar juist heel goed doet.
Ach ja, het is natuurlijk nogal onbegrijpelijk en typisch en weet ik het allemaal nog meer dat ik er nogal kapot van was dat het na 1 zo'n testje al over was.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:46 schreef Surferboy het volgende:
Begrijpend lezen!
Jij oordeelt over een test die er voor bedoeld is om eigenschappen te testen die van belang zijn voor een luchtverkeersleider, en daarbij geef jij een waarde-oordeel dat die dingen jou niet belangrijk lijken. Wat op mij nogal vreemd overkomt, aangezien jezelf ook weet dat je geen ervaring als verkeersleider hebt.
Beetje typisch dat je de test de schuld gaat geven, terwijl die zijn werk dus blijkbaar juist heel goed doet.
Oh, die test zal best goed zijn. Alleen vind ik het jammer dat ze alleen daar op af gaan. En dat ze je dan afschrijven zonder enige vorm van toelichting in het mailtje.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:59 schreef Surferboy het volgende:
Nee, het is nogal typisch dat omdat jij bent afgevallen de test niet goed zou zijn....
Dat ga je niet meer redden de klas van september 2010.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef PIETR het volgende:
Zou graag willen deelnemen aan de selectieprocedure voor de opleiding van september 2010. Ik beschik echter niet over de juiste papieren om te solliciteren, ik moet dus een DAT-test maken. Iemand enig idee waar ik deze kan laten afnemen? (Omgeving Breda)
Uit een mailtje die ik vanmorgen heb ontvangen ..quote:Dit betekent dat je eerst de DAT zou moeten doen.
Wanneer je de test spoedig kunt doen dan zul je waarschijnlijk nog wel mee kunnen voor de klas van september.
Voordat jij die DAT test hebt gedaan en de uitslag hebt gekregen dan ben je weer een tijdje verder.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:23 schreef PIETR het volgende:
[..]
Uit een mailtje die ik vanmorgen heb ontvangen ..
Batch 4/2010 (selectie klas september 2010)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Voordat jij die DAT test hebt gedaan en de uitslag hebt gekregen dan ben je weer een tijdje verder.
Via de LVNL lijkt me hèquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:58 schreef PIETR het volgende:
Anyhow, to the point. Waar doe je zon test? Kan er op google maar weinig informatie over vinden ..
Recruitment mailen misschien?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:58 schreef PIETR het volgende:
Anyhow, to the point. Waar doe je zon test? Kan er op google maar weinig informatie over vinden ..
heej pieter,quote:Op maandag 25 januari 2010 10:44 schreef PIETR het volgende:
Done. Op beroepskeuze.nl staat een lijst met centra die zon test afnemen. Direct maar even een afspraak maken
Ik heb hem (naar eigen zeggen) goed gemaakt. Bij mij was de test op HAVO 5 nieveau.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:02 schreef PIETR het volgende:
En? Hoe heb je de test gemaakt? Vond je hem meevallen of wassie toch best pittig? Hoe kun je het beste leren voor de test? Tell me!
Moet hem zelf over 2 weekies gaan maken in Tilburg
Gewoon solliciteren als het zover is. Je moet aangeven of je kleurenblind bent, en dan word je vanzelf uitgenodigd voor een ogentest volgens mijquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:16 schreef Dennis_Groen het volgende:
Heeft iemand info over de gradaties en misschien testjes (of een link naar een test)?
"heb je wel eens een enorme blunder gemaakt waarbij er gevaarlijke situaties ontstonden? "quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:39 schreef Radagast2005 het volgende:
Wie van de luchtverkeersleiders hier mag ik een vraag stellen via privé bericht omdat ik het liever niet hier stel?
Tussen 'niet standaard' en 'gevaarlijk' zit nog een heel groot gatquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:42 schreef Peter het volgende:
[..]
"heb je wel eens een enorme blunder gemaakt waarbij er gevaarlijke situaties ontstonden? "
Die benoemen ze vast niet zomaar nee
Nee, volgens mij niet Deze is uitgebreider, met een kijkje in de toren en simulator als ik me goed herinner.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:14 schreef 6pack1990 het volgende:
Is dat trouwens dezelfde orientatiedag als de ''normale' open dag van lvnl ? Want daar ben ik namelijk al wel een keer naartoe geweest.
Surferboy en Sandyman zijn al klaar, of iig een eind volgens mijquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:49 schreef TheFrankey het volgende:
edit: Hoe is het met TS afgelopen eigenlijk? En zijn hier alleen kandidaten of ook al afgestudeerden?
Dat was niet echt slim om te doenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:08 schreef i10TD het volgende:
succes alvast, laat je je kind ook luchtverkeerleiden als je klaar bent?
ventje deed het wel pro die piloot ook "als ik mn kind mee zou nemen naar het werk"quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Surferboy en Sandyman zijn al klaar, of iig een eind volgens mij
Succes Empeee
Hoe zit het daar eigenlijk met de talen, is dat een beetje te doen denk je?
[..]
Dat was niet echt slim om te doen
je kunt air crash investigation gaan kijken....maar ik zou er niet uitgebreid over gaan vertellen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:57 schreef PIETR het volgende:
Graag, kan ik me daar alvast een beetje op voorbereiden. Voor zover dat voor te bereiden valt natuurlijk ..
Gister een mailltje gehad dat ik op 20 april uitgenodigd ben op het kantoor van Human Resource te Amersfoor voor de eerste selectiedag. Heb er zin an!
Mijn Engels is over het algemeen heel redelijk. Echter kan het altijd beter natuurlijk. Hoe kun je je dan ook het beste voorbereiden op de Engelse capaciteitentesten? Veel Engelse boeken lezen, of veel films (mbt de luchtvaart of course) kijken zonder ondertiteling ivm jargon etc ??
Nou,quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:07 schreef Empeee het volgende:
Nadat ik niet voor het interview geslaagd was in november, toch de moed niet opgegeven.
Ik mag vrijdag FEAST test 1 afleggen bij Belgocontrol.
Klinkt niet echt hoopgevendquote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:05 schreef Empeee het volgende:
[..]
Nou,
waren de testen bij LVNL nog pittig te noemen, dan was dit gewoonweg moeilijk.
(ofwel had ik een slechte dag)
Het is nu afwachten tot eind maart, maar ik vrees dat ik nog eerder uit de selectie zal liggen dan in Nederland.
Que!? 1 miljoen!? En van iemand die 19 is kun je niet verwachten dat zo iemand zich al echt bewezen heeft, lijkt me.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:46 schreef 6pack1990 het volgende:
Ik ben net terug van mijn interview.
Na een gesprek van ongeveer 40 minuten kwam de dame met de opmerking dat ik me nog niet echt bewezen had . Slaat nergens op naar mijn mening, aangezien ik 19 ben en nog geen 4jarige studie heb kunnen afronden. En me havo diploma zit gewoon zonder moeite in mijn zak.
Maar goed, ze kijken voornamelijk naar je verleden. Dingen waar je moeite mee had, waar je echt voor hebt moeten werken. Volgens haar willen ze liever iemand die zichzelf al heeft bewezen, voordat ze daar een miljoen in gaan steken.
Gelukkig gaat er ong 70% door, dus dat is nog positief. Lijkt mij trouwens dat ze iemand zoeken die de capaciteiten er gewoon voor heeft, en die er voor wilt gaan, ipv iemand die al 2 studies heeft afgerond.
Maargoed, binnen 10 dagen hoor ik wat er gaat gebeuren, lijkt me echt kut om een afwijzing te krijgen.
@ JanDoen , in welke batch zit jij trouwens ? MIsschien heb ik je al een keer gezien
Een quote van de website.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:50 schreef 6pack1990 het volgende:
Ja, ik had al eerder ergens gehoord dat ze uiteindelijk na 4 jaar ongeveer 1 miljoen in je hebben gestoken. En volgens mij als je binnen 8 jaar weg wilt bij lvnl ( na behalen diploma) dan moet je een soort schuld betalen van 80.000 ofzoiets.
Lijkt me gewoon een maniertje om je weerbaarheid te testen; 'hoe reageert hij op zo'n statement?'. Niks aan de hand als je vervolgens een afdoende zelfverzekerde reactie geeft lijkt me.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:46 schreef 6pack1990 het volgende:
Ik ben net terug van mijn interview.
Na een gesprek van ongeveer 40 minuten kwam de dame met de opmerking dat ik me nog niet echt bewezen had . Slaat nergens op naar mijn mening, aangezien ik 19 ben en nog geen 4jarige studie heb kunnen afronden. En me havo diploma zit gewoon zonder moeite in mijn zak.
Maar goed, ze kijken voornamelijk naar je verleden. Dingen waar je moeite mee had, waar je echt voor hebt moeten werken. Volgens haar willen ze liever iemand die zichzelf al heeft bewezen, voordat ze daar een miljoen in gaan steken.
Gelukkig gaat er ong 70% door, dus dat is nog positief. Lijkt mij trouwens dat ze iemand zoeken die de capaciteiten er gewoon voor heeft, en die er voor wilt gaan, ipv iemand die al 2 studies heeft afgerond.
Maargoed, binnen 10 dagen hoor ik wat er gaat gebeuren, lijkt me echt kut om een afwijzing te krijgen.
@ JanDoen , in welke batch zit jij trouwens ? MIsschien heb ik je al een keer gezien
Gewoon op computer, net zoals een IQ-testquote:Op zondag 21 maart 2010 15:07 schreef Kostia het volgende:
@ JanDoen
Dankjewel voor je reactie. Lijkt me wel dat er niet veel buitenlanders zijn als je daar niets over gezegd hebt Nog een vraag. De capaciteitentest. Ik begrijp wel dat ze jou denk niveau testen. Maar hoe gaat het? Gaat het op de computer, moet je daar alleen iets "kunnen doen", of is het zoals een spel in groep en ze kijken wie de beste zijn?
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een maniertje om je weerbaarheid te testen; 'hoe reageert hij op zo'n statement?'. Niks aan de hand als je vervolgens een afdoende zelfverzekerde reactie geeft lijkt me.
Die ene persoon viel inderdaad al direct af na het capaciteitenonderzoek. Informatie over dit onderzoek is hier al meerdere malen besproken, maar kort gezegd zijn het testen zoals cijferreeksen en ..staat tot..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:04 schreef PIETR het volgende:
Hoop het voor je
Viel die ene persoon al direct na het capaciteitenonderzoek af? En hoe ziet zon onderzoek er uit? Als een klassieke IQ-test, alleen dan in het Engels? Mag hem over een klein maandje zelf gaan maken
Je moet niet meteen het enige nadeel op tafel gooien he! Mag zeker niet klagen over de rest!quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Ahh... luchtverkeersleider. Mooiste baan ter wereld!
De hele dag mag je tegen piloten praten, en je krijgt er nog voor betaald ook!!!
Toch nietquote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:05 schreef Empeee het volgende:
[..]
Nou,
waren de testen bij LVNL nog pittig te noemen, dan was dit gewoonweg moeilijk.
(ofwel had ik een slechte dag)
Het is nu afwachten tot eind maart, maar ik vrees dat ik nog eerder uit de selectie zal liggen dan in Nederland.
Iets waar je je lekker in voelt. Ze gaan je niet afkeuren omdat je broek een tint te donker is hoor..quote:Op maandag 12 april 2010 11:02 schreef Africka het volgende:
Ik heb overmorgen ook het interview.
Wat raden jullie aan voor kleding aan te trekken?
Zouden de percentages op de LVNL site trouwens wel kloppen? Als ik alle percentages met elkaar vermenigvuldig kom je op een te hoog percentage uit lijkt me.
0.6 * 0.8 * 0.75 * 0.7 * 0.5 * 0.9 * 0.95 = 10.8 procent.
Ze moeten iedereen apart bekijken hè, waarom denk je dat ze 10 dagen nemenquote:
Werkt een stuk beter dan die eerste versie, resultaat 197.000 dollarquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:00 schreef Lightning_NL het volgende:
http://www.freeonlinegame(...)rport-madness-2.html
Had je die effe wat vaker moeten spelen
Je kan gewoon (eerst) een andere opleiding doen. Bekijk ook die opleiding aan de HvA, vanaf waar je kunt instromen bij LVNL. Even zoeken op luchtverkeersleider.nl, weet ff niet hoe ie heetquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:26 schreef henrydg het volgende:
- Als ik ( er vanuit gaande dat ik niet blijf zitten ) de HAVO af heb, ben ik 16 jaar oud. Ik heb gelezen dat je pas vanaf je 19e een opleiding bij ze kan doen. Moet ik dan gewoon wachten of ondertussen een andere opleiding kan doen ( Lerarenopleiding Engels ) ?
Heel kort: een veeleisend beroep, waar niet veel mensen geschikt voor zijn. Dus idd, de eisen zijn hoog, en daardoor vallen veel mensen af.quote:- Is de sollicitatieronde echt heel zwaar, beetje een moeilijke vraag misschien maar, de kans dat je aangenomen wordt is dus heel klein begrijp ik. Waardoor komt dat?
Je denkt te moeilijk, dit is een vraag aan mensen die in de selectie zitten, waarvan 90% van die mensen geen kennis van luchtvaart hebben. Gaat er meer om hoe makkelijk de psychologe je omgepraat krijgt, en wat je drijfveren zijn volgens mij. Heeft weinig met een realistische situatie te maken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:11 schreef Lightning_NL het volgende:
Lijkt mij de meest perfecte en logische, maar het meest belangrijk: veilige oplossing.
Sowieso moet je je natuurlijk afvragen of je een tweede toestel wilt laten opstijgen of landen op een te gladde baan. En in het echt moet er natuurlijk ook van alles onderzocht worden etc en zal al het verkeer via andere banen omgeleid worden, als die er zijn.
Is het niet raar dat een aspirant luchtverkeersleider geen kennis van luchtvaart heeft?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:04 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Je denkt te moeilijk, dit is een vraag aan mensen die in de selectie zitten, waarvan 90% van die mensen geen kennis van luchtvaart hebben. Gaat er meer om hoe makkelijk de psychologe je omgepraat krijgt, en wat je drijfveren zijn volgens mij. Heeft weinig met een realistische situatie te maken.
Je mag 2 keer proberen, met een tussenperiode van minimaal 1 jaarquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Mag je zoiets dan ooit nog overnieuw doen, of is het nu gewoon einde verhaal?
Maar volgens mij mag je de grading maar 1x doen, als je dat onderdeel niet haalt is het volgens mij einde verhaal.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Je mag 2 keer proberen, met een tussenperiode van minimaal 1 jaar
Oh, dat zou kunnen, zover ben ik nooit gekomenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:08 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Maar volgens mij mag je de grading maar 1x doen, als je dat onderdeel niet haalt is het volgens mij einde verhaal.
Correct, gaat volgens mij vooral om je leercurve..dus als je het geheel al een keer gedaan hebt dan heb je een enorme voorsprong op de overige kandidaten. En dan is het dus niet meer te bepalen of je snel dingen oppikt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:08 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Maar volgens mij mag je de grading maar 1x doen, als je dat onderdeel niet haalt is het volgens mij einde verhaal.
Als je al inzit over niet complete boekjes dan vraag ik me af of je wel stressbestendig genoeg bent voor de LVL.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:32 schreef Bartje-83 het volgende:
Jammer voor iedereen die het assessment niet gehaald heeft, zelf zat ik daar ook ontzettend over in de zenuwen, want achteraf had ik werkelijk geen idee hoe ik het gedaan had. Wel zuur dat het mis ging met die boekjes, dan blijf je toch met het idee zitten dat je het misschien wel had gehaald als ze de complete boekjes hadden uitgedeeld :S
Voor de mensen die binnenkort grading hebben : succes ! Hoop dat hier toekomstige klasgenootjes zitten! Voor mij alleen de 25e nog de medische keuring, en dan lekker op vakantie tot september
Ik luister wel eens naar zo'n live feed van Schiphol Airport, en ik hoor altijd heel erg Nederlands-Engels ja. Er zit wel een Engelse test bij maar ik las op hun site dat bijna iedereen die gewoon haalt, waarschijnlijk is de uitspraak in die test dus niet zo belangrijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:39 schreef JohnLocke het volgende:
Ik vind de luchtvaart geweldig, en jullie doen heel belangrijk werk. Ik zou het in ieder geval nooit kunnen; de constante stress, de enorme verantwoordelijkheid en ik heb er gewoon de concentratie niet voor. Een kritisch vraagje echter:
Steeds als ik opnames van Nederlandse luchtverkeerlsleiders hoor, valt me meteen op dat ze zo'n ontzettend dik Nederlands accent hebben. Is dat niet nadelig voor de verstaanbaarheid?
Engels lijkt me toch een deel van de opleiding? Dan leer je toch ook wel dat het Engels niet dezelfde klanken gebruikt als Nederlands?
Valt juist wel mee, alle communicatie wordt gedaan doormiddel van Radiotelefony. Dit is afgeleid van het engels, maar dan heel erg gestandariseerd. Volgens de internationale richtlijnen hoort de uitspraak erg plat te zijn met de nadruk op de R, dit komt vaak overeen met het 'standaard' Nederlandse accent van veel verkeersleiders.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:39 schreef JohnLocke het volgende:
Ik vind de luchtvaart geweldig, en jullie doen heel belangrijk werk. Ik zou het in ieder geval nooit kunnen; de constante stress, de enorme verantwoordelijkheid en ik heb er gewoon de concentratie niet voor. Een kritisch vraagje echter:
Steeds als ik opnames van Nederlandse luchtverkeerlsleiders hoor, valt me meteen op dat ze zo'n ontzettend dik Nederlands accent hebben. Is dat niet nadelig voor de verstaanbaarheid?
Engels lijkt me toch een deel van de opleiding? Dan leer je toch ook wel dat het Engels niet dezelfde klanken gebruikt als Nederlands?
De grading zit daarna nog, net als medische keuringquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:54 schreef TheFrankey het volgende:
Spannend hoor voor iedereen.
Als je nou die assessment door bent ? Heb je dan in principe een baangarantie? Mits je uiteraard de opleiding naar gelieven uitvoert. Of kunnen ze je er halverwege nog uitgooien ondanks dat je prestaties goed zijn (of gemiddeld en je er daarom uitvliegt) <-- snap je hem...uitvliegt... ha ha ha
En daarna nog jaren OJT training waar je ook nog af kunt vallen. Ik zou hier niet de nadruk op leggen hoor, als je goed genoeg bent dan haal je gewoon je brevet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:56 schreef Piles het volgende:
[..]
De grading zit daarna nog, net als medische keuring
En na een half jaar opleiding zit de AAPRO waar je ook nog op af kunt vallen dacht ik
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:56 schreef Piles het volgende:
[..]
De grading zit daarna nog, net als medische keuring
En na een half jaar opleiding zit de AAPRO waar je ook nog op af kunt vallen dacht ik
Ik denk dat je de enige bent die dat denktquote:Mijn algemene indruk was dat het een vrij ontspannen gebeuren is
heb de volledige inhoud toch maar ff verwijderd....mss ook maar beterquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:05 schreef Bartje-83 het volgende:
@TheGladiator : Hebben ze jou niet verteld dat ze het niet zeer waarderen als je de volledige inhoud van het assessment bekend maakt?
Als je dit al veel vindt dan staat je nog wat te wachten op je eerste lesdagquote:Hi allemaal,
ben nu bezig met leren voor de grading, maar dat is best nog veel info wat je moet weten! Ik vind 't echt super leuk om te leren, dus dat scheelt, maar ik had niet verwacht dat je in een selectie al zoveel te weten zou komen
Is er nog iemand die aan het leren is voor de grading? ben benieuwd hoe het met andere gaat
en nog een vraagje voor degene die de grading al gedaan hebben, je kunt toch in ''normale'' kleding komen? Ik bedoel, je hoeft toch niet netjes, colbert ofzo, aan te trekken?
hoor het graag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |