abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 november 2009 @ 17:25:49 #1
280543 Camea
the Arcane Mistress
pi_74856676
Hallo allemaal,

Ik was vandaag druk alle threads van luchtverkeersleider aan het doorspitten, omdat ik binnenkort de assessment krijg (spannend!). Het topic Luchtverkeersleider (deel 5) is vanmiddag gesloten, dus daarom open ik maar een nieuw deel.

Ik maak gelijk gebruik van deze gelegenheid om een vraag te stellen. Wat kan ik verwachten van de assessment? Is er iemand die mij enig idee kan geven van het soort opdrachten die er gegeven gaan worden?

Alvast bedankt voor de moeite, groetjes, Eli
Let's do this!
pi_74856909
Ah, ik was ook net aan het openen Het wordt nog druk hier, misschien maar eens tijd voor een officiële OP

Heb je vragen, lees voorgaande delen door, of kijk op www.luchtverkeersleider.nl Daar kun je de meeste informatie wel vinden
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:25 schreef Camea het volgende:
Ik maak gelijk gebruik van deze gelegenheid om een vraag te stellen. Wat kan ik verwachten van de assessment? Is er iemand die mij enig idee kan geven van het soort opdrachten die er gegeven gaan worden?
quote:
Fase 3: assessment

Tijdens dit onderdeel krijg je een aantal groepsopdrachten voorgeschoteld die je met je medespelers dient op te lossen. Jouw bijdrage hierin wordt door psychologen geobserveerd. Aansluitend krijg je nog een aantal individuele opdrachten met verkeersleidingsituaties die je dient op te lossen.

Jouw prestaties op beide onderdelen tellen in het oordeel van deze fase mee. Ook hier geldt dat ongeveer 70% van de kandidaten doorgaat naar de volgende fase.
Rechtstreeks van de site
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

krijg je dan een herkansing ofzo?
quote:
Herkansingsmogelijkheden

Onder bepaalde voorwaarden bestaat de mogelijkheid om voor een tweede keer aan de selectieprocedure deel te nemen als je de eerste keer bent afgevallen:

a) Je bent afgevallen in de eerste fase maar hebt een mail ontvangen waarin staat dat je in aanmerking komt voor herkansing.
b) Je bent afgevallen in de 2e fase en de selectiecommissie besluit op basis van het behaalde resultaat dat je voor herkansing in aanmerking komt.

Dit besluit wordt pas genomen op het moment dat je je voor de tweede keer aanmeldt.
In beide gevallen geldt dat er minimaal een jaar zit tussen de datum van de laatst gevolgde ronde en de datum waarop je je opnieuw aanmeldt.

Let op: Voor een goede afhandeling van je tweede sollicitatie is het noodzakelijk dat je bij de digitale aanmelding een andere username gebruikt dan de eerste keer.
Van diezelfde pagina
  donderdag 19 november 2009 @ 17:51:17 #3
280543 Camea
the Arcane Mistress
pi_74857494
Thanx! Ik had idd in de tussentijd al wat meer info gevonden.

Ik vind het echt heel spannend worden nu. Dit is namelijk mijn laatste kans om te mogen solliciteren (ik word binnenkort 26).

Zijn er eigenlijk manieren om je goed voor te bereiden op die assessment?
Let's do this!
pi_74858458
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:51 schreef Camea het volgende:
Thanx! Ik had idd in de tussentijd al wat meer info gevonden.

Ik vind het echt heel spannend worden nu. Dit is namelijk mijn laatste kans om te mogen solliciteren (ik word binnenkort 26).

Zijn er eigenlijk manieren om je goed voor te bereiden op die assessment?
Lijkt me niet. Het gaat er vooral om denk ik hoe je communicatie is met de rest van de groep. Iets wat dus lastig voor te bereiden valt.
pi_74866067
Maar niemand die weet wat voor soort opdrachten dat zijn?
Er gaat niets boven Groningen
pi_74866173
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:47 schreef sander-3 het volgende:
Maar niemand die weet wat voor soort opdrachten dat zijn?
Ik wil het niet eens weten eigenlijk
Het is net als de capaciteitentest, je kunt je niet voorbereiden, dus je schiet er niets mee op. Ik zou er alleen maar nerveuzer van worden
Dus gewoon uitgerust en scherp aanwezig zijn, en dan komt het vast goed
pi_74866474
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik wil het niet eens weten eigenlijk
Het is net als de capaciteitentest, je kunt je niet voorbereiden, dus je schiet er niets mee op. Ik zou er alleen maar nerveuzer van worden
Dus gewoon uitgerust en scherp aanwezig zijn, en dan komt het vast goed
Hmm, dat is ook wel weer zo. Maar ik was gewoon benieuwd.
Er gaat niets boven Groningen
pi_74866556
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:56 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Hmm, dat is ook wel weer zo. Ben gewoon benieuwd.
Ja, ik ook wel hoor
Maar niet omdat ik me wil voorbereiden, maar omdat ik nieuwsgierig ben
pi_74867444
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:50 schreef Piles het volgende:

[..]
Dus gewoon uitgerust en scherp aanwezig zijn, en dan komt het vast goed
Ik denk dat je ook weer niet de scherp aanwezig moet zijn. Dat leerde we tijdens de lessen "discusieren" op school. Ik denk dat je vooral goed moet luisteren naar elkaar, dat je ander moet kunnen overtuigen en je mening goed naar voren moet kunnen schuiven.
pi_74867673
Krijg je ook iets van een interview waarbij ze je hele leven door spitten? Ik hoorde namelijk van mijn vriendin dat een bekende van een vriendin van haar afgevallen was omdat ze vonden dat hij de scheiding van zijn ouders nog niet goed had verwerkt.
Ik kan daar namelijk niets over terug vinden op de site.
  donderdag 19 november 2009 @ 22:30:25 #11
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74868000
Ja er zit ook nog ergens een vraaggesprek met een psycholoog in en dan spitten ze wel het 1 en ander door van je verleden. Daar kijken ze ook hoe je bent omgegaan met bijvoorbeeld tegenslagen in het verleden, relaties met familie, vrienden, etc. Vrij standaard verhaaltje.

En het is inderdaad wel even handig om minimaal in de OP even de linkjes op te nemen naar de vorige delen...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74868206
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:30 schreef Sandyman het volgende:
Ja er zit ook nog ergens een vraaggesprek met een psycholoog in en dan spitten ze wel het 1 en ander door van je verleden. Daar kijken ze ook hoe je bent omgegaan met bijvoorbeeld tegenslagen in het verleden, relaties met familie, vrienden, etc. Vrij standaard verhaaltje.
Hoe komen ze aan die informatie uit je verleden dan? Mijn ouders zijn namelijk ook gescheiden, ik ben er wel overheen, maar waarom zou ik slapende honden wakker gaan maken? Het kan mij alleen maar in moeilijkheden brengen toch?
pi_74870263
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Krijg je ook iets van een interview waarbij ze je hele leven door spitten? Ik hoorde namelijk van mijn vriendin dat een bekende van een vriendin van haar afgevallen was omdat ze vonden dat hij de scheiding van zijn ouders nog niet goed had verwerkt.
Ik kan daar namelijk niets over terug vinden op de site.
Jezus Soms lijkt het wel alsof ze die keuring expres zo streng doen omdat ze geen mensen willen.
Er gaat niets boven Groningen
  vrijdag 20 november 2009 @ 02:17:28 #14
280543 Camea
the Arcane Mistress
pi_74874586
Over die gesprekken maak ik me eigenlijk niet heel erg druk. Ik vind het gewoon enorm spannend, vooral omdat ik er zo graag doorheen wil komen. Ik ga er gewoon het beste van maken

Maar ik nodig iedereen met tips van harte uit om die te blijven posten
Let's do this!
  vrijdag 20 november 2009 @ 02:38:46 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74874702
Op tijd naar bed gaan ?
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:21:33 #16
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74883548
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hoe komen ze aan die informatie uit je verleden dan? Mijn ouders zijn namelijk ook gescheiden, ik ben er wel overheen, maar waarom zou ik slapende honden wakker gaan maken? Het kan mij alleen maar in moeilijkheden brengen toch?
Volgens mij moet je bij je sollicitatie ook een levensbeschrijving mee sturen, of is dat niet meer? Je kunt toch gewoon eerlijk zijn over je verleden? Zo'n psycholoog weet echt wel de juiste vragen te stellen. Ik zou me er niet te druk over maken. Als jij in het plaatje past dan kom je echt wel door de selectie heen, daar heeft het scheiden van je ouders niet zo veel mee te maken.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74886501
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:21 schreef Sandyman het volgende:
Volgens mij moet je bij je sollicitatie ook een levensbeschrijving mee sturen, of is dat niet meer?
Je hoeft helemaal niets meer mee te sturen, niet eens een motivatie meer. Alleen wat meerkeuzevragen en je cijferlijsten/cv. Maar misschien dat het later in de selectie nog komt
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:45:36 #18
280543 Camea
the Arcane Mistress
pi_74887843
Ik heb net m'n uitnodiging gekregen. Ik moet naar Amstelveen (het bedrijf heet LTP). Ik krijg 2 groepsopdrachten, een paar individuele opdrachten en een kort interview.
Ik begin er zin in te krijgen ipv me druk te maken over of het wel of niet goed zal gaan Maar het blijft spannend...
Let's do this!
pi_74889470
Damned, bij mij is het noppes geworden.

Een jaartje wachten dus om er dan weer volle bak voor te gaan.
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:44:39 #20
280543 Camea
the Arcane Mistress
pi_74889792
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:35 schreef Empeee het volgende:
Damned, bij mij is het noppes geworden.

Een jaartje wachten dus om er dan weer volle bak voor te gaan.
Wanneer ben jij geweest dan?
Let's do this!
pi_74889821
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:35 schreef Empeee het volgende:
Damned, bij mij is het noppes geworden.

Een jaartje wachten dus om er dan weer volle bak voor te gaan.
Waar ben je op afgevallen en waarom?
pi_74894177
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waar ben je op afgevallen en waarom?
2e ronde (het interview);
waarom weet ik niet, ik heb die vervelende vragen fout beantwoord zeker?
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:22:27 #23
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74894226
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:20 schreef Empeee het volgende:

[..]

2e ronde (het interview);
waarom weet ik niet, ik heb die vervelende vragen fout beantwoord zeker?
Waarom neem je niet even contact op met recruitment, die kunnen vaak vertellen waarom in dit geval je tijdens de selectie's bent afgevallen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74894365
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:22 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Waarom neem je niet even contact op met recruitment, die kunnen vaak vertellen waarom in dit geval je tijdens de selectie's bent afgevallen.
Je moet contact opnemen met Meurs, een extern bureau.
Misschien doe ik dat wel nog. Maar nu dus weer mijn saaie baan voor minimum een jaar.
pi_74962306
Uitvallers Net gebeld, ik mag morgen om 13.00 uur
pi_74962480
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:33 schreef Piles het volgende:
Uitvallers Net gebeld, ik mag morgen om 13.00 uur
Succes

Ik heb mijn aanmelding voor het weekend de deur uit gedaan. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat je een reactie krijgt?
pi_74963591
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:33 schreef Piles het volgende:
Uitvallers Net gebeld, ik mag morgen om 13.00 uur
Lucky bastard
Er gaat niets boven Groningen
pi_74966765
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Succes

Ik heb mijn aanmelding voor het weekend de deur uit gedaan. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat je een reactie krijgt?
Ik kreeg de volgende dag al reactie dat ze alles ontvangen hadden, en van Human Comany (die neemt de eerste test af) waren ze ook snel bij mij. Dus dat duurt geen weken denk ik
Al hebben ze het misschien nu drukker met de komende batch
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:14 schreef sander-3 het volgende:
Lucky bastard
Het is gewoon voorbestemd
Er waren trouwens meer plekken vrij, voor donderdag ook nog Veel zieken (griep) gok ik
  woensdag 25 november 2009 @ 02:21:41 #29
280543 Camea
the Arcane Mistress
pi_74981890
Wat mag je morgen? En hoezo waren daar uitvallers voor nodig? Of heb ik wat gemist?
Let's do this!
  woensdag 25 november 2009 @ 02:26:29 #30
280543 Camea
the Arcane Mistress
pi_74981943
En met morgen bedoel ik dus vandaag Ja, ik heb een alternatief ritme (mijn vorige baan had nachtdiensten...).
Let's do this!
  woensdag 25 november 2009 @ 04:03:52 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74982430
Misschien geheel offtopic, maar waarom mag ik als 28-jarige niet solliciteren? Da's toch gewoon leeftijdsdiscriminatie?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74983599
quote:
Op woensdag 25 november 2009 04:03 schreef Maanvis het volgende:
Misschien geheel offtopic, maar waarom mag ik als 28-jarige niet solliciteren? Da's toch gewoon leeftijdsdiscriminatie?
Nee. Ze moeten investeren in jou om de opleiding tot een succes te maken. Hiervoor willen ze wel wat terug zien natuurlijk. Een LVL gaat volgens mij met z'n 58ste met pensioen dus als jij op je 32ste pas klaar bent met de opleiding dan is dat voor hun natuurlijk niet interessant.
pi_74983612
quote:
Op woensdag 25 november 2009 02:26 schreef Camea het volgende:
En met morgen bedoel ik dus vandaag Ja, ik heb een alternatief ritme (mijn vorige baan had nachtdiensten...).
Wat deed je eerst dan?
  donderdag 26 november 2009 @ 09:45:21 #34
280543 Camea
the Arcane Mistress
pi_75011881
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wat deed je eerst dan?
Kaarten trekken, cilinder slingeren en met kogels en dolly's spelen Kortom: Croupier
Let's do this!
  donderdag 26 november 2009 @ 09:55:16 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75012082
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee. Ze moeten investeren in jou om de opleiding tot een succes te maken. Hiervoor willen ze wel wat terug zien natuurlijk. Een LVL gaat volgens mij met z'n 58ste met pensioen dus als jij op je 32ste pas klaar bent met de opleiding dan is dat voor hun natuurlijk niet interessant.
Op de site stond dat na je 26ste de slagingskans te laag is, en da's leeftijdsdiscriminatie op basis van statistieken, dus vandaar dat ik dat dacht .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75012608
Gisteren capaciteiten- en persoonlijkheidstest gehad, en voorlopig door
Persoonlijkheidstest nog even afwachten, dat duurt 2 weken
quote:
Wat mag je morgen? En hoezo waren daar uitvallers voor nodig? Of heb ik wat gemist?
Ik was te laat voor selectie van klas van april, maar nu waren er uitvallers, dus mocht ik toch meedoen
pi_75012629
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:20 schreef Piles het volgende:
Gisteren capaciteiten- en persoonlijkheidstest gehad, en voorlopig door
Persoonlijkheidstest nog even afwachten, dat duurt 2 weken
[..]

Ik was te laat voor selectie van klas van april, maar nu waren er uitvallers, dus mocht ik toch meedoen
Nice!
Waren die tests een beetje te doen?
pi_75012740
quote:
Nice!
Waren die tests een beetje te doen?
Ja, geen idee Ik vond ze behoorlijk pittig, maar ik was wel door
Maar het klopt dat je je niet kunt voorbereiden
pi_75012808
Hoe lang duurde de dag ongeveer?
pi_75012832
Er staat van 13.00 tot 17.00 uur, maar ik was om 15.30 uur klaar
pi_75013239
Net een mail ontvangen van de LVL. 14 januari de eerste selectieronde
pi_75017033
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al enige tijd. En ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie informatie. Nu heb ik zelf ook afgelopen maandag deelgenomen aan de eerste selectieronde, dus ik vind het wel zo netjes jullie ook iets hierover te vertellen.
Bij mij begon de test om 9.00. Allereerst kreeg je een introductie filmpje te zien over het werk luchtverkeersleider. Daarna begon de capaciteitentest. Deze duurde ongeveer 2uur. Deze test is volledig in het engels. Het zijn allemaal kleine testjes achter elkaar die allemaal op tijd gaan. Deze testjes duren rond de 4-10 minuten per test.
Ik zal jullie nu vertellen wat je ongeveer kan verwachten:
- Je moet verbanden leggen tussen twee woorden. Bijvoorbeeld je hebt een verband tussen kleur en rood. Dan moet je in het rijtje daaronder een paar woorden zoeken die hetzelfde verband heeft. Je moet hier niet schrikken als je de beteknis van sommige woorden niet weet, want daar hebben meer mensen last van .
- Je krijgt cijferreeksen. Dus dit is iets wat je kan oefenen.
- Korte termijn geheugen wordt getest. JIj krijg cijfers te zien die je moet onthouden. Op het begin zijn het 4 cijfers maar het worden er steeds meer. Dit kan je dus ook oefenen.
- Ruimtelijk inzicht. Hier wordt mee bedoeld dat als er een figuur wordt gedraaid hoe het eruit ziet. Kan je ook oefenen.
- Ook krijg je 2 reeksen te zien met getallen. Zo staat er bijvoorbeel 2035!% en 2035%!. Deze twee staan uit elkaar en jij moet zo snel mogelijk zeggen of ze wel of niet overeen komen.

Nou dit is ongeveer het gedeelte waar je, je op kunt voorbereiden. Verder zijn er nog andere testjes. Maar dat moet je ter plekke lezen en dan komt het wel goed. Ik zou vooral als tip meegeven dat je rustig moet blijven achter je computer daar en als je een vraag niet snapt, gewoon overslaan en later erop terug komen. Dat scheelt veel tijd!
Zoals jullie denk al weten krijg je ter plekken te horen of je door bent.

Als je door bent krijg je een persoonlijkheidstest. Hier kan je niets voor oefenen. Zijn gewoon standaardvragen als:
- Werk je graag samen
- Werk je graag alleen
- Voel je je weleens depressief
- etc.

Hiervan krijg je binnen 10 dagen te horen of je door bent. Als je door bent krijg je een telefoontje en anders wordt er via de mail verteld dat je bent afgevallen. Ik ben gisteren al gebeld dat ik door ben! Dus op naar het interview. Hiervoor krijg je trouwens een vragenlijst opgestuurd die je in moet vullen voorafgaand aan het interview. Gaat vooral over:
- Wat voor stress-momenten je hebt gehad.
- Wat je aanspreekt aan de organisatie en functie
- Welke werk je hebt gedaan
- Tegen welke moeilijke dingen je in je leven bent aangelopen en hoe je hiermee om bent gegaan
- Wat vrienden van je vinden en wat ze positieve en mindere kanten van je vinden.

Nou ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik zal jullie, als er vraag naar is, ook op de hoogte houden hoe het interview verloopt en mocht ik verder gaan, de rest dan ook natuurlijk .

De testdag eindige overigens rond 12 uur. Dus het neemt ongeveer 3 uur in beslag. Ligt er aan hoe snel de capaciteitentesten verwerkt worden en hoelang je zelf over je persoonlijkheidstest doet.

Groetjes!
pi_75019662
Leuk om ook wat informatie van anderen te lezen. Ben zelf zeer geïnteresseerd en heb inmiddels de informatie voor een DAT test opgevraagd. Deze hoop ik zo snel mogelijk af te ronden en dan mezelf aan te melden. Wordt begin volgend jaar 26 dus nog net op tijd. De klas van april zat al vol begreep ik van anderen, klopt dit?
pi_75019801
quote:
De klas van april zat al vol begreep ik van anderen, klopt dit?
De laatste selecties voor die klas zijn de week, dus daar ben je sowieso veel te laat voor
pi_75027370
Nou, dat was het dan
pi_75028519
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:03 schreef Piles het volgende:
Nou, dat was het dan
Wat? Waarom?
Er gaat niets boven Groningen
pi_75028554
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:41 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Wat? Waarom?
Persoonlijkheidstest
Morgen maar eens bellen of ik nog wat info los kan krijgen
pi_75028622
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Persoonlijkheidstest
Morgen maar eens bellen of ik nog wat info los kan krijgen
En ben je nu te oud om nog een keer te mee te doen?
Er gaat niets boven Groningen
pi_75028670
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:46 schreef sander-3 het volgende:

[..]

En ben je nu te oud om nog een keer te mee te doen?
Nee, mag volgend jaar weer een poging doen.
pi_75039585
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:03 schreef Piles het volgende:
Nou, dat was het dan
Kut man! Ben benieuwd waar je nou eigenlijk op afgevallen bent.
pi_75103601
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:59 schreef AndyKaufman het volgende:
Hallo allemaal!

Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor de selectie en binnenkort word ik verwacht op de eerste selectiedag. Wat voor testen zijn het ongeveer? Moet ik de capaciteitstest zien als een gemiddelde IQ test? En hoe moet ik de persoonlijkheidstest zien? Ik heb wel eens eerder van zo'n ''Myers Briggs Type Indicator'' moeten maken, is dat een beetje vergelijkbaar?

Een hoop vragen, maar als maar 28% doorgaat dan kan een beetje voorbereiding kan geen kwaad
De capaciteitentest is volledig in het engels, maar verschilt niet veel van andere capaciteiten testen elders, behalve dat er een gedeelte in is verwerkt wat specifiek in is gericht voor LVNL zoals opdr met vlgt laten landen en loodsen door een grid. De persoonlijkheidstest geen idee waar die onder valt zou geen naam weten, maar gaat zoiets als ik ben druk en vrolijk eens/oneens en overtreffende trappen. Hoop dat je genoeg weet. En er is geen manier hoe je je kunt voorberieden behalve goed uitgerust zijn.

Ik ben vorige week geweest en mag door naar het interview op 18 december. Veel succes mocht je deel gaan nemen.
  vrijdag 4 december 2009 @ 08:06:34 #52
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_75271949
Dinsdag was ik nog bij LVNL, 1x in de 3 jaar gaan we (transavia vliegers) op bezoek bij jullie.
Was wederom erg goed geregeld, interessant en gezellig!

Gaaf die toren simulator! ook nog even approach en arrival gespeeld in de simulator.
Goed om zo nu en dan de andere kant even te zien, vooral voor begripsvorming.
FCT
pi_75652295
Heej heej...

Ik ben op 17 oktober naar een info dag van de lvnl geweest op Schiphol-Oost. Zeer interessant!

Helaas heb ik geen (goed) diploma, en ik kon er ook geen vinden op Google ;-) Gelukkig was er zoiets als een DAT-test (differentiële aanleg test). Die heb ik gemaakt, op HAVO 5 niveau en ik zat gelukkig op alle geteste onderdelen ruim boven het Nederlandse gemiddelde :-)

Heel het pakketje (CV - sollicitatiebrief - uitslag DAT-test) opgestuurd en ik mag op 12 januari de eerste test afleggen! Als dat goed gaat zal ik hier nog wel het e.e.a. vertellen! (als ik niet door ben zal ik hier waarschijnlijk niks meer posten)

Als iemand nog tips heeft voor de eerste ronde... Tell me! Alvast bedankt!
  donderdag 17 december 2009 @ 09:40:55 #54
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_75718415
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:32 schreef grass_bas het volgende:
Als dat goed gaat zal ik hier nog wel het e.e.a. vertellen! (als ik niet door ben zal ik hier waarschijnlijk niks meer posten)
Dan kun je dat hier niet even vertellen door een berichtje te posten?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_75807944
Nou gisteren het interview gehad, dus ben benieuwd de eerste indruk is voor mijzelf wel goed maar ja een DRS. kan een andere indruk hebben terwijl ze blijft lachen natuurlijk. Je houd het gesprek aan de hand van een van te voren ingevulde rvagen lijst en ze zullen vooral veel om concrete voorbeelden vragen en dat is niet altijd makkelijk aangezien je niet al je gevoelens met voorbeelden meemaakt.

De instantie Meurs die het interview afneemt moet mijn profiel binnen 2 dagen doorgeven aan LVNL en dan zullen ze mij waarschijnlijk wel vrij snel bellen of mailen aangezien de assesments al op 29 december kunnen zijn.

Maar ja ben benieuwd spannend.
pi_75882264
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:40 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dan kun je dat hier niet even vertellen door een berichtje te posten?
Nou, dat ga ik zeker wel doen! Misschien kan het nog nuttig zijn voor anderen!
pi_75890833
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:12 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Nou gisteren het interview gehad, dus ben benieuwd de eerste indruk is voor mijzelf wel goed maar ja een DRS. kan een andere indruk hebben terwijl ze blijft lachen natuurlijk. Je houd het gesprek aan de hand van een van te voren ingevulde rvagen lijst en ze zullen vooral veel om concrete voorbeelden vragen en dat is niet altijd makkelijk aangezien je niet al je gevoelens met voorbeelden meemaakt.

De instantie Meurs die het interview afneemt moet mijn profiel binnen 2 dagen doorgeven aan LVNL en dan zullen ze mij waarschijnlijk wel vrij snel bellen of mailen aangezien de assesments al op 29 december kunnen zijn.

Maar ja ben benieuwd spannend.
Hey! Leuk te lezen dat er meerdere mensen in spanning zitten te wachten op de uitslag.. Ik had mijn interview 17 december, maar het ging naar mijn gevoel echt barslecht

Is het in deze fase net als bij de vorige fase dat ze zullen mailen als je niet door bent en bellen als je wel door bent of bellen ze nu bij beide gevallen?
pi_75973220
Yes vandaag positief bericht gehad over het interview en ik mag door naar het groeps assesment op 4 januari in Amstelveen. Ik heb geen idee of ze weer of mailen of bellen maar ik ben gebeld met het goede nieuws. het zal voor mij i.i.g. een goed begin zijn voor het nieuwe jaar!

Voor degenen in afwachting nog suc6 en naar de rest prettige feestdagen
pi_76005072
Dit wil ik ook gaan doen.

Moet 8 jan naar eerste keuring van de KLM Flight Academy.
Word dat niks dan lijkt LVL me ook leuk.

Zit alleen met mijn opleiding: VMBO-TL, daarna MBO niv. 4
Geen HAVO gedaan dus. Geen wiskundig pakket.


Is het dan nog wel mogelijk?
Representing Gorinchem-Oost,,
"Hier heeft de politie alles onder controle.."
pi_76005085
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:04 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Is het dan nog wel mogelijk?
Even beetje inlezen, iets met een DAT-test
  donderdag 24 december 2009 @ 11:04:24 #61
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_76006608
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:04 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Dit wil ik ook gaan doen.

Moet 8 jan naar eerste keuring van de KLM Flight Academy.
Word dat niks dan lijkt LVL me ook leuk.

Zit alleen met mijn opleiding: VMBO-TL, daarna MBO niv. 4
Geen HAVO gedaan dus. Geen wiskundig pakket.


Is het dan nog wel mogelijk?
Ik denk dat je motivatie 'dan lijkt lvl me ook leuk' nou niet echt hoge ogen gaat gooien bij een interview, dus dat zou ik allemaal nog een beetje gaan bijschaven. Kun je trouwens uberhaupt met MBO aan de KLS beginnen?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_76021909
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:04 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik denk dat je motivatie 'dan lijkt lvl me ook leuk' nou niet echt hoge ogen gaat gooien bij een interview, dus dat zou ik allemaal nog een beetje gaan bijschaven. Kun je trouwens uberhaupt met MBO aan de KLS beginnen?
KLS neemt geen MBO-ers aan.
pi_76054997
Ik kwam nog een toepasselijk spelletje tegen.

Is nog best moeilijk Ik zit me nu al een tijdje mijn tijd te verdoen met level 4.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander-3 op 25-12-2009 19:16:25 ]
Er gaat niets boven Groningen
pi_76356591
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

KLS neemt geen MBO-ers aan.
Wel dus, dan gaat het alleen via een ander traject.

Hanze Hogeschool in Groningen biedt het aan: Airline Pilot & Management.
Duurt wel langer, maar dan krijg je ook de titel Ingenieur.
Representing Gorinchem-Oost,,
"Hier heeft de politie alles onder controle.."
pi_76400312
Poe poe vandaag groepsassesment gehad, echt wat anders dan je zou verwachten, gelukkig gaat het niet alleen om de uitkomst van de opdrachten want de tijd die je ervoor krijgt is natuurlijk te kort . Na het groepsassesment krijg je trouwens ook nog een kort interview van +/- 30 minuten over jezelf en krijg je 2 kleine cases waar bij 1 je echt het idee hebt dat je daar meer kennis voor nodig hebt. Gelukkig hadden de andere 3 kandidaten hetzelfde gevoel en dezelfde problemen met de tijd dus we zien wel wat de uitslag brengt, dit is het eerste waar ik een beetje mijn twijfels bij heb. Ach ja en misschien compenseerd mijn gedrag wel een hoop
pi_76400714
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:29 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Poe poe vandaag groepsassesment gehad, echt wat anders dan je zou verwachten, gelukkig gaat het niet alleen om de uitkomst van de opdrachten want de tijd die je ervoor krijgt is natuurlijk te kort . Na het groepsassesment krijg je trouwens ook nog een kort interview van +/- 30 minuten over jezelf en krijg je 2 kleine cases waar bij 1 je echt het idee hebt dat je daar meer kennis voor nodig hebt. Gelukkig hadden de andere 3 kandidaten hetzelfde gevoel en dezelfde problemen met de tijd dus we zien wel wat de uitslag brengt, dit is het eerste waar ik een beetje mijn twijfels bij heb. Ach ja en misschien compenseerd mijn gedrag wel een hoop
Zou je iets inhoudelijker kunnen zijn over de tests en interview?
  maandag 4 januari 2010 @ 17:03:14 #67
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_76403903
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:08 schreef sander-3 het volgende:
Ik kwam nog een toepasselijk spelletje tegen.

Is nog best moeilijk Ik zit me nu al een tijdje mijn tijd te verdoen met level 4.
En weer een uur van mijn leven voorbij... Ik snap alleen level 5 niet. 3 runways maar als je van de meest zuidelijke baan wil vertrekken en er staat 1 bij de terminal te tanken dan crashen ze. Geen idee hoe je dat nou op moet lossen. Je kunt dus gewoon niet vertrekken. Het is net alsof ze vanaf de grasbaan vertrekken terwijl ze toch echt van het asfalt gebruik moeten maken, raar.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_76404250
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:03 schreef Sandyman het volgende:

[..]

En weer een uur van mijn leven voorbij... Ik snap alleen level 5 niet. 3 runways maar als je van de meest zuidelijke baan wil vertrekken en er staat 1 bij de terminal te tanken dan crashen ze. Geen idee hoe je dat nou op moet lossen. Je kunt dus gewoon niet vertrekken. Het is net alsof ze vanaf de grasbaan vertrekken terwijl ze toch echt van het asfalt gebruik moeten maken, raar.
Je moet op het moment dat er een plane aan het taxiën is (er kan er zelfs nog één tussen zitten), ook één laten opstijgen. Dan passeren ze elkaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tim21 op 04-01-2010 17:48:35 ]
pi_76412052
Moeten er btw nog meer mensen van hier naar Amersfoort 14 januari?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 01:04:12 #71
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_76424781
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:12 schreef Tim21 het volgende:

[..]

Je moet op het moment dat er een plane aan het taxiën is (er kan er zelfs nog één tussen zitten), ook één laten opstijgen. Dan passeren ze elkaar.
Staat dat ook ergens in een uitleg ofzo, of ben je dit door schade en schande wijs geworden?

/edit

Heb het nog maar een keer geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. 1 staat bij de gate en 1 is onderweg naar de gate en dan gaat er 1 in take off, maar die klapt lachend vol op die kist die nog aan de gate staat... En binnen no-time staan er als je niks doet 5 kisten te wachten..
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_76427599
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zou je iets inhoudelijker kunnen zijn over de tests en interview?
Tuurlijk, wij waren met zijn vieren aan 1 groepstafel. Je begint met een voorbeeld je ziet snel een aantal kleruen op de diascherm en dan zie je een kleur die je moet benoemen of die er bij zat of niet. Vervolgens nog 2 individuele opdrachten waar je 2 keer antwoorden krijgt te zien en dan pas de 2 vragen met zeer weinig bedenktijd. DAAR werd ik al gefopt maar gelukkig kon bij je antwoord ook zeggen of je onzeker of zeker was.

Hierna kregen wij een groeps opdracht waarbij iedereen een envelop krijgt toegereikt met informatie erin. Vervolgens moesten we een vraagstuk oplossen met 4 vliegtuigen en 4 vliegvelden de vliegtuigen moesten op zijn vroegst om 11:50 uur vertrekken en op zijn vroegst aankomen op 1 vliegveld om 14:00 uur. We hadden ELKAARS informatie uiteraard nodig om alles op te lossen hiervoor krijg je 45 minuten, dat lijkt lang maar is zo voorbij. Je moet bij deze opdracht een aantal berekeningen uitvoeren zoals Nautic miles (Nm) omrekenen naar KM en knopen naar km/h deze informatie krijg je erbij.

vervolgens weer 2 stuks individuele opdrachten 1 met doolhoven en ondertussen letters zien op het scherm, waar je niets mee moest doen vonden wij allemaal wel raar. En nog een snelle rekenopdracht met weer weinig bedenktijd.

Hierna weer een groepsopdracht in het engels, waar iedereen dezelfde informatie heeft. Je hebt een feestje georganiseerd en daarvoor moet je langs een aantal winkels. Hiervoor moet je een plan maken met elkaar in welke volgorde en je aan alle criteria gesteld in de opdracht houden.

Hierna krijg je een interview waar je nog wat over jezelf verteld vooral voor hun om een beter beeld te krijgen van jou. En je krijgt nog 2 mondelinge opdrachten die gaan over een radar beeld en botsings gevaar en over een landingsbaan met een gestrand vliegtuig.

Deze hele dag word voor zover ik heb begrepen met het profiel van het andere interview samengevoegd en aan de hand daarvan besloten of je verder mag of niet.

Hoop dat je zo genoeg weet
pi_76427644
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:03 schreef Dordtenaar1983 het volgende:

[..]

Tuurlijk, wij waren met zijn vieren aan 1 groepstafel. Je begint met een voorbeeld je ziet snel een aantal kleruen op de diascherm en dan zie je een kleur die je moet benoemen of die er bij zat of niet. Vervolgens nog 2 individuele opdrachten waar je 2 keer antwoorden krijgt te zien en dan pas de 2 vragen met zeer weinig bedenktijd. DAAR werd ik al gefopt maar gelukkig kon bij je antwoord ook zeggen of je onzeker of zeker was.

Hierna kregen wij een groeps opdracht waarbij iedereen een envelop krijgt toegereikt met informatie erin. Vervolgens moesten we een vraagstuk oplossen met 4 vliegtuigen en 4 vliegvelden de vliegtuigen moesten op zijn vroegst om 11:50 uur vertrekken en op zijn vroegst aankomen op 1 vliegveld om 14:00 uur. We hadden ELKAARS informatie uiteraard nodig om alles op te lossen hiervoor krijg je 45 minuten, dat lijkt lang maar is zo voorbij. Je moet bij deze opdracht een aantal berekeningen uitvoeren zoals Nautic miles (Nm) omrekenen naar KM en knopen naar km/h deze informatie krijg je erbij.

vervolgens weer 2 stuks individuele opdrachten 1 met doolhoven en ondertussen letters zien op het scherm, waar je niets mee moest doen vonden wij allemaal wel raar. En nog een snelle rekenopdracht met weer weinig bedenktijd.

Hierna weer een groepsopdracht in het engels, waar iedereen dezelfde informatie heeft. Je hebt een feestje georganiseerd en daarvoor moet je langs een aantal winkels. Hiervoor moet je een plan maken met elkaar in welke volgorde en je aan alle criteria gesteld in de opdracht houden.

Hierna krijg je een interview waar je nog wat over jezelf verteld vooral voor hun om een beter beeld te krijgen van jou. En je krijgt nog 2 mondelinge opdrachten die gaan over een radar beeld en botsings gevaar en over een landingsbaan met een gestrand vliegtuig.

Deze hele dag word voor zover ik heb begrepen met het profiel van het andere interview samengevoegd en aan de hand daarvan besloten of je verder mag of niet.

Hoop dat je zo genoeg weet
pi_76434235
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Geniaal


Altijd fijn om jezelf terug te vinden op I'net..
pi_76434265
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:56 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Altijd fijn om jezelf terug te vinden op I'net..

Het moest er een keer van komen hè Maar mooi gedaan
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:41:38 #76
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_76438119
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:56 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Altijd fijn om jezelf terug te vinden op I'net..
Dat hij frequentie wisselt maar niet de juiste frequentie heeft? (kan bijna niet anders natuurlijk ). Ik sta inmiddels ook al op het internet. Zo lang het bij zulke leuke dingen blijft is het nog wat.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_76442115
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 01:04 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Staat dat ook ergens in een uitleg ofzo, of ben je dit door schade en schande wijs geworden?

/edit

Heb het nog maar een keer geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. 1 staat bij de gate en 1 is onderweg naar de gate en dan gaat er 1 in take off, maar die klapt lachend vol op die kist die nog aan de gate staat... En binnen no-time staan er als je niks doet 5 kisten te wachten..
Als je er één laat vertrekken vanaf 'zuid', en gelijk op dat moment de volgende (eventueel 1 ertussen) laat taxiën, passeren ze elkaar op miraculeuze wijze. Als er al een paar staan te wachten kun je ze niet meer op 'zuid' laten landen, want door die rare draai versperren ze de baan.
pi_76464610
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:41 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat hij frequentie wisselt maar niet de juiste frequentie heeft? (kan bijna niet anders natuurlijk ). Ik sta inmiddels ook al op het internet. Zo lang het bij zulke leuke dingen blijft is het nog wat.
Correctomundo!
pi_76687943
7 dagen nu en nog steeds geen nieuws de zenuwen
pi_76779145
Gisteren moest ik voor de eerste test naar Human Company komen in Amsterdam. De capaciteitentest is gelukkig goed gegaan. Voor 3 of 4 onderdelen had ik niet genoeg tijd.

Daarna ook de persoonlijkheidstest afgelegd. Ze zouden binnen 10 dagen contact met mij opnemen. Ik heb vanmiddag al telefoon gekregen dat ik door ben en ben ook gelijk uitgenodigd voor een orientatiebezoek op 26 januari en voor het intervieuw op 28 januari. Mijn dag kan niet meer stuk :):)
pi_76780223
Vandaag capaciteiten- en persoonlijkheidstest gehad.

De capaciteitentest was op sommige punten meer een uitdaging dan ik eigenlijk verwacht had, maar ik vond het (misschien ook daardoor) eigenlijk wel leuk om te doen. Er was trouwens maar 1 iemand afgevallen in het groepje waar ik de test mee deed...wat kennelijk best wel bijzonder is.

Nou eens afwachten of ik mentaal geschikt geacht wordt...
pi_76782299
Feli allebei
Ik ben morgen aan de beurt
pi_76782347
Kunnen jullie dit topic volmaken, wil 'm kwijt uit m'n AT

Maar succes voor jullie iig
pi_76783219
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:03 schreef Piles het volgende:
Kunnen jullie dit topic volmaken, wil 'm kwijt uit m'n AT

Maar succes voor jullie iig
Ga je het niet proberen bij Eurocontrol?
pi_76784947
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ga je het niet proberen bij Eurocontrol?
Of bij de luchtmacht?
Er gaat niets boven Groningen
pi_76786979
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ga je het niet proberen bij Eurocontrol?
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:47 schreef sander-3 het volgende:
Of bij de luchtmacht?
Of Belgocontrol Maar ik wil eerst weten wat er mis met me is
En dan maar eens naar de opties kijken, het moet eigenlijk gewoon LVNL worden
pi_76799355
Of je nu door bent of niet: alle testen zijn momentopnames. Het zou best kunnen dat, als je morgen de test aflegt, alles goed gaat!
pi_76814816
Zojuist het verlossende telefoontje gehad na 9 werkdagen ik mag door naar de grading op 3 en 4 februari, dus op naar de volgende zenuwslopende ronde. Deze ronde heb je gelukkig grootendeels zelf in de hand in tegenstelling tot de andere selectiefases waar een derde partij of een software programma een beeld van je schetst en je maar af moet w8en of zij hetzelfde gevoel hadden als jij bij het gesprek

Maar goed succes weer voor degenen die morgen moeten en feli aan degenen die de cap test zojuist met suc6 heeft afgelegd.
pi_76815935
Ik wil hem ook uit mijn at..
Er gaat niets boven Groningen
pi_76816356
Ik ben ook niet door dus.
Er gaat niets boven Groningen
pi_76816360
Dubbel
Er gaat niets boven Groningen
pi_76816674
Zoo net terug uit Amersfoort. De capaciteitentest gehaald! Het is nu wachten op de uitslag van de persoonlijkheidstest. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb hem naar eer en geweten ingevuld. Nu maar hopen dat ze mij doorlaten
pi_76819610
w00t...

Ben mentaal ongeschikt verklaard...

Dwz, emailtje gekregen dat de testresultaten niet aan de norm voldoen. En dat terwijl 80% kennelijk die test haalt. Wel jammer dat je niets weet van de resultaten die je nou eigenlijk gehaald hebt, maar ja dat doen ze natuurlijk zodat je niet de volgende keer daar even tactisch gebruik van kan maken of het gewenste profiel op internet post en iedereen zich daaraan kan aanpassen...

Ik mag wel na 12 maanden nog eens solliciteren maar goed, dan ben ik op dat moment al 25 en waarschijnlijk verzeild in een andere tak van sport. Nog maar eens over nadenken dus...

Tsja zuur, als ik nou bij het interview door een aantal mensen niet geschikt was verklaard is dat nog 1 ding, maar door zo'n paar computerprogramma's is wel erg onbevredigend moet ik zeggen.

Alle anderen nog succes verder...
pi_76819732
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:47 schreef switchblade3000 het volgende:
w00t...

Ben mentaal ongeschikt verklaard...
Jij ook al Fokkers zijn mentaal niet helemaal in orde blijkbaar
En je kan feedback krijgen van de psycholoog, maar dat moet je zelf aanvragen
pi_76820001
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:47 schreef switchblade3000 het volgende:
w00t...

Ben mentaal ongeschikt verklaard...

Dwz, emailtje gekregen dat de testresultaten niet aan de norm voldoen. En dat terwijl 80% kennelijk die test haalt. Wel jammer dat je niets weet van de resultaten die je nou eigenlijk gehaald hebt, maar ja dat doen ze natuurlijk zodat je niet de volgende keer daar even tactisch gebruik van kan maken of het gewenste profiel op internet post en iedereen zich daaraan kan aanpassen...

Ik mag wel na 12 maanden nog eens solliciteren maar goed, dan ben ik op dat moment al 25 en waarschijnlijk verzeild in een andere tak van sport. Nog maar eens over nadenken dus...

Tsja zuur, als ik nou bij het interview door een aantal mensen niet geschikt was verklaard is dat nog 1 ding, maar door zo'n paar computerprogramma's is wel erg onbevredigend moet ik zeggen.

Alle anderen nog succes verder...
Klote voor je.
Het is idd erg klote dat je door zo'n computertest af kunt vallen en dat je daarna niet eens te horen krijgt waarom je niet door mag. Ik heb die persoonlijkheidstest ingevuld maar ik weet echt niet wat ik er van moet denken.
pi_76822251
"Ik heb die persoonlijkheidstest ingevuld maar ik weet echt niet wat ik er van moet denken."

Tsja ruim 400 vragen...Ik weet het ook niet. Ik kan nog wel herinneren dat de vraag 'Als je spanning voelt presteer je dan beter?' regelmatig in verschillende bewoordingen terugkwam en dat ik die consequent met het equivalent van 'ja' heb beantwoord, wat ik overigens ook echt denk.

Dat is wel iets wat je op meerdere manieren kan uitleggen natuurlijk...

Verder houd ik van felle kleuren en discussiëren over filosofische vraagstukken. Ik heb ook regelmatig 'neutraal' geantwoord maar ook redelijk vaak de extreme antwoorden...dus misschien heb ik te sterke meningen. Het blijft speculeren...

@Piles

Hmm...interessant. Ik zou het op zich wel willen weten want dan kan je tenminste nog iets leren. Heb jij dat al gedaan of niet? Gewoon recruitment mailen?

[ Bericht 5% gewijzigd door switchblade3000 op 14-01-2010 20:50:48 ]
pi_76822359
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:44 schreef switchblade3000 het volgende:
@Piles

Kan je ook feedback vragen op die psychologische testen meteen na de capaciteitentest? IIRC ben jij namelijk in een later stadium pas afgevallen. Ik zou het op zich wel willen weten want dan kan je tenminste nog iets leren. Moet je er dan ook voor betalen of niet?
Je kan feedback vragen over de persoonlijkheidstest Daar ben ik ook op afgevallen En als je iets wil weten moet je altijd mailen/bellen, dat moet zo onderhand toch wel duidelijk zijn. Het is geen gewone studie waarbij alles maar komt aanwaaien
pi_76822634
Hmm...Ok.

Ik dacht omdat ze zeggen "we corresponderen niet over testresultaten" dat ze dat ook echt meenden...Heb je ook al feedback op je test gekregen of niet?
pi_76822668
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:53 schreef switchblade3000 het volgende:
Hmm...Ok.

Ik dacht omdat ze zeggen "we corresponderen niet over testresultaten" dat ze dat ook echt meenden...Heb je ook al feedback op je test gekregen of niet?
Ging dat niet over de capaciteitentest? Nee, nog niet
pi_76822869
Moet je daar enorm veel achteraan mailen en bellen of niet?

[ Bericht 100% gewijzigd door switchblade3000 op 14-01-2010 21:04:17 ]
pi_76823014
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:58 schreef switchblade3000 het volgende:
Sowieso over de capaciteitentest maar volgens mij ook over de psychologische test. Alleen als je door alle fases heen komt worden m.i. je behaalde resultaten geëvalueerd normaal gesproken.

Heb je al wel bevestiging gekregen dat je feedback gaat krijgen?
Heb gebeld ja, en daar kreeg ik te horen dat ik een afspraak met de psycholoog kon maken over de uitslag
pi_76823062
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:44 schreef switchblade3000 het volgende:
"Ik heb die persoonlijkheidstest ingevuld maar ik weet echt niet wat ik er van moet denken."

Tsja ruim 400 vragen...Ik weet het ook niet. Ik kan nog wel herinneren dat de vraag 'Als je spanning voelt presteer je dan beter?' regelmatig in verschillende bewoordingen terugkwam en dat ik die consequent met het equivalent van 'ja' heb beantwoord, wat ik overigens ook echt denk.
Dat heb ik ook constant ingevuld. Als er wat druk achter staat presteer ik altijd beter.
pi_76823430
Heb je die afspraak dan ook gemaakt? En moet je daar dan nog voor betalen of niet?

@Dirk-Kuijt

Ze zullen morgen wel iets laten weten denk ik...Aangezien Piles en ik al afgevallen zijn op die test en 80% 'm normaal gesproken haalt zijn dat alweer 8 mensen die door zijn, dus in die zin ziet het er goed uit voor je.
pi_76823470
Ja, of bij een vraag als:

Vind je het vervelend om een groep mensen te moeten toespreken?

Ik heb daar "ja", of "mee eens" ingevuld. Ik denk dat ze daar o.a. over vallen. Dat vind ik ook vervelend namelijk. Maar als je achter een radar scherm zit, en dan opdrachten moet geven, vind ik weer totaal iets anders. Dan zitten er geen tientallen mensen je aan te staren.

En nog meer van zulke dingen.


Echt zo fucking waardeloos dat je er geen enkele vorm van toelichting bij kan geven, en dat je er geen invloed op hebt. Wat een waardeloze manier van testen dit, ongelofelijk..
Er gaat niets boven Groningen
pi_76823516
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:11 schreef switchblade3000 het volgende:
Heb je die afspraak dan ook gemaakt? En moet je daar dan nog voor betalen of niet?
Dude, bel gewoon zelf, dan hoor je het
quote:
@Dirk-Kuijt

Ze zullen morgen wel iets laten weten denk ik...Aangezien Piles en ik al afgevallen zijn op die test en 80% 'm normaal gesproken haalt zijn dat alweer 8 mensen die door zijn, dus in die zin ziet het er goed uit voor je.
Ik ben in november al afgevallen
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:12 schreef sander-3 het volgende:
Ja, of bij een vraag als:
Had ik precies. Net als hoe je je in een groep met onbekende mensen gedraagt.
pi_76823803
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:13 schreef Piles het volgende:

Had ik precies. Net als hoe je je in een groep met onbekende mensen gedraagt.
Ja, die ook. Ik heb die volgens mij neutraal ingevuld, of als ze vroegen of ik me daar op mijn gemak voel, heb ik daar 'niet mee eens' ingevuld. (dus of neutraal, of niet mee eens, maar niet het uiterste antwoord)

Dat lijken mij ook niet echt dingen die je nodig hebt bij een baan als luchtverkeersleider. Als zij dan zouden doelen op het feit dat je met piloten moet praten; zit ik op Fok ook constant tussen onbekenden.


Ik ben dus echt wel benieuwd naar de precieze reden, waarom ze mij niet doorlaten.
Er gaat niets boven Groningen
pi_76823857
@Piles

Ok dude...

@Sander

Tsja het is de manier waarop ze het doen. Van die 2000+ sollicitanten zijn er misschien elke keer 100 die het werk zouden kunnen doen, maar ze hebben maar plaats voor +-40 per keer (?). Voor hun doel is het niet belangrijk om iedereen die het kan een kans te geven, maar gewoon om 40 redelijkerwijs capabele mensen eruit te vissen. Zelfs dan vallen er nog veel af gedurende die 4 jaar. Dat is hoe het werkt en hoe zij de procedure hebben opgezet en daar zal je mee om moeten gaan. Ik vind het ook jammer dat ik er hierop ben afgevallen maar het is niet anders. Wellicht volgende keer beter.

Bij die vraag waar je het over had heb ik trouwens ingevuld dat ik daar geen problemen mee heb.

[ Bericht 8% gewijzigd door switchblade3000 op 15-01-2010 13:37:47 ]
pi_76824489
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:19 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ja, die ook. Ik heb die volgens mij neutraal ingevuld, of als ze vroegen of ik me daar op mijn gemak voel, heb ik daar 'niet mee eens' ingevuld. (dus of neutraal, of niet mee eens, maar niet het uiterste antwoord)

Dat lijken mij ook niet echt dingen die je nodig hebt bij een baan als luchtverkeersleider. Als zij dan zouden doelen op het feit dat je met piloten moet praten; zit ik op Fok ook constant tussen onbekenden.


Ik ben dus echt wel benieuwd naar de precieze reden, waarom ze mij niet doorlaten.
Ik heb juist bij alle vragen ingevuld dat ik het niet echt erg vind om een groep toe te spreken. We wachten af.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:46:10 #109
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_76828638
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:12 schreef sander-3 het volgende:
Ja, of bij een vraag als:

Vind je het vervelend om een groep mensen te moeten toespreken?

Ik heb daar "ja", of "mee eens" ingevuld. Ik denk dat ze daar o.a. over vallen.
Zo'n test heeft heel wat meer om handen dan zulke vragen. Er komt een compleet profiel uit. En ik kan je vertellen, ik heb ook jaren geleden hetzelfde antwoord gegeven op die vraag en ben er wel doorheen gekomen.
quote:
Echt zo fucking waardeloos dat je er geen enkele vorm van toelichting bij kan geven, en dat je er geen invloed op hebt. Wat een waardeloze manier van testen dit, ongelofelijk..
Dat is juist het briljante aan deze testen. Je persoonlijkheid komt naar boven. Je moet soms keuzes maken tussen 2 kwaden etc. etc. Er komt gewoon een heel duidelijk profiel uit. Je kunt eigenlijk niet liegen op deze test omdat ze praktisch dezelfde vragen steeds terug laten komen. En als daar een inconsistent beeld uit komt kunnen ze zien dat ergens iets niet klopt. Probeer het gewoon over een jaar nog een keer als het vak je echt leuk lijkt, maar ga nou niet zo moeilijk doen over een test.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_76839890
Gister gehoord dat ik door ben naar de Grading!!
pi_76840006
Ik wacht in spanning af op een telefoontje. Het is toch zo dat ze bellen als je door bent en mailen als je niet door bent?
pi_76840400
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik wacht in spanning af op een telefoontje. Het is toch zo dat ze bellen als je door bent en mailen als je niet door bent?
Jep
pi_76840894
Nog wel even leuk om mijn ervaringen van het assessment te delen met jullie.

In een woord: geen pijl op te trekken.

Ik heb 60% van de individuele opdrachten niet eens in kunnen vullen omdat de tijd zo snel ging.
Daarnaast denk ik van die 60% maar 30% correct ingevuld te hebben. Ik had wel het gevoel dat ik tijdens de groepsopdrachten een goede indruk gemaakt heb, ook al heb ik bij de laatste groepsopdracht de antwoorden niet eens op mijn antwoordenvel kunnen opschrijven maar alleen op mijn klad vel, deze ik wel ingeleverd heb uiteraard.

De conclusies die ik trek uit de manier van beoordelen bij het assessment is dat ze je echt bestuderen in je gedrag. Ze geven je o.a. bewust opdrachten waar je veels te weinig tijd voor hebt. Ze kijken dan op de camera terug hoe je reageert wanneer je erachter komt dat je niet genoeg tijd hebt om de opdrachten af te krijgen. Als je in de stress schiet betekent het voor hun dat je niet met druk om kunt gaan en rustig kunt blijven wanneer situaties penibel worden. Dit kunnen ze o.a. aan je lichaamstaal zien. Daarnaast is de combinatie van samenwerkend vermogen, analytisch vermogen en beslissend vermogen voor het bureau belangrijk om LVLN een positief advies over je te geven.

Tevens geeft het bureau wat het assessment afneemt een advies aan LVLN m.b.t. het assessment. LvLN zal dan in combinatie met de resultaten van alle voorgaande tests een beslissing maken je door te laten gaan naar de Grading. Het assessment is dus niet leading...
pi_76842395
Kut, een mailtje gehad
pi_76847083
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:46 schreef Sandyman het volgende:

[..]
Probeer het gewoon over een jaar nog een keer als het vak je echt leuk lijkt, maar ga nou niet zo moeilijk doen over een test.
Dat mag dus niet, en daarom doe ik er zo 'moeilijk' over.. gek he?
Er gaat niets boven Groningen
pi_76848597
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kut, een mailtje gehad
Nu al...

Balen man.

Misschien tot volgend jaar op forum deel 8 of 9...
pi_76849180
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:46 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dat mag dus niet, en daarom doe ik er zo 'moeilijk' over.. gek he?
Waarom niet? te oud?
pi_76849291
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:42 schreef switchblade3000 het volgende:

[..]

Waarom niet? te oud?
Nee, geen idee waarom het niet mag. Te slecht gemaakt denk ik.
Er gaat niets boven Groningen
pi_76849811
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:28 schreef switchblade3000 het volgende:

[..]

Nu al...

Balen man.

Misschien tot volgend jaar op forum deel 8 of 9...
Nou ik ga het denk ik niet nog een keer proberen hoor. Ik ben afgevallen op de persoonlijkheidstest. Ik heb alle vragen ingevuld zoals ze zijn. Ik zie mezelf in 1 jaar tijd niet sterk veranderen.
pi_76850539
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nou ik ga het denk ik niet nog een keer proberen hoor. Ik ben afgevallen op de persoonlijkheidstest. Ik heb alle vragen ingevuld zoals ze zijn. Ik zie mezelf in 1 jaar tijd niet sterk veranderen.
Werk je al (fulltime)? Als je uitdagend werk hebt, kan dat zeker nog wel veranderen hoor Dat zie ik nu al aan mezelf na een half jaar En je kan ook over 3 jaar weer proberen toch (afhankelijk van je leeftijd)?
pi_76852353
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nou ik ga het denk ik niet nog een keer proberen hoor. Ik ben afgevallen op de persoonlijkheidstest. Ik heb alle vragen ingevuld zoals ze zijn. Ik zie mezelf in 1 jaar tijd niet sterk veranderen.
Dat was ook mijn eerste reactie...Maar omdat je geen uitslag krijgt weet je niet hoe dicht je erbij zit. Misschien dat als je die test morgen nog eens doet een aantal antwoorden hier en daar verschuiven en je er wel opeens bij zit en dan krijg je m.i. pas echt de kans om te kijken of je geschikt bent of niet. Er zijn dit jaar ook veel aanmeldingen dus dan is er wellicht ook minder ruimte voor afwijking van de gewenste norm. Er zijn kennelijk ook mensen die meteen volledig worden uitgesloten (Sander) dus dat wil m.i. al zeggen dat het testresultaat ook weer niet dramatisch moet zijn geweest als je nog eens terug mag komen...

Ik denk dat ik het toch nog gewoon een keer probeer...Als ik dan weer na 1 dag afval jammer dan...
pi_76852510
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Werk je al (fulltime)? Als je uitdagend werk hebt, kan dat zeker nog wel veranderen hoor Dat zie ik nu al aan mezelf na een half jaar En je kan ook over 3 jaar weer proberen toch (afhankelijk van je leeftijd)?
Nee, ik werk nog niet. Ik volg momenteel op HBO opleiding Vastgoed en Makelaardij.
pi_76852557
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee, ik werk nog niet. Ik volg momenteel op HBO opleiding Vastgoed en Makelaardij.
Ik las het net ja Maar probeer eerst eens uit te vinden wat er niet goed was, wie weet was het net niet goed genoeg en kun je er best aan werken
pi_76852649
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik las het net ja Maar probeer eerst eens uit te vinden wat er niet goed was, wie weet was het net niet goed genoeg en kun je er best aan werken
Ik heb ze al wel een mailtje gestuurd vanmiddag. Ik heb er helaas nog geen reactie op gehad. Ik weet ook niet of ze dat wel doen.
pi_76852699
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb ze al wel een mailtje gestuurd vanmiddag. Ik heb er helaas nog geen reactie op gehad. Ik weet ook niet of ze dat wel doen.
Dat hebben ze mij telefonisch toegezegd, dus dat lijkt me wel
  zondag 17 januari 2010 @ 15:08:57 #126
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_76924597
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:19 schreef sander-3 het volgende:

[..]
Dat lijken mij ook niet echt dingen die je nodig hebt bij een baan als luchtverkeersleider. Als zij dan zouden doelen op het feit dat je met piloten moet praten; zit ik op Fok ook constant tussen onbekenden.


Ik ben dus echt wel benieuwd naar de precieze reden, waarom ze mij niet doorlaten.
Wel knap dat je weet wat wel en niet van belang is als Luchtverkeersleider, lijkt me toch niet dat je er veel ervaring mee hebt ofwel?
pi_76925015
Surferboy hoe zou jij de karaktereigenschappen van een LVL omschrijven?
  zondag 17 januari 2010 @ 15:23:17 #128
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_76925268
Euh, is niet echt één bepaald type VKL volgens mij...is sowieso lastig te zeggen. Ik zou denk ik uitkomen op gezond boerenverstand, creatief, sturend, flexibel. Zoiets?
pi_76932259
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:08 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Wel knap dat je weet wat wel en niet van belang is als Luchtverkeersleider, lijkt me toch niet dat je er veel ervaring mee hebt ofwel?
Lezen!!!:

Dat lijken mij ook niet echt dingen die je nodig hebt bij een baan als luchtverkeersleider.
Er gaat niets boven Groningen
pi_76968375
Begrijpend lezen!

Jij oordeelt over een test die er voor bedoeld is om eigenschappen te testen die van belang zijn voor een luchtverkeersleider, en daarbij geef jij een waarde-oordeel dat die dingen jou niet belangrijk lijken. Wat op mij nogal vreemd overkomt, aangezien jezelf ook weet dat je geen ervaring als verkeersleider hebt.

Beetje typisch dat je de test de schuld gaat geven, terwijl die zijn werk dus blijkbaar juist heel goed doet.
pi_76968517
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:46 schreef Surferboy het volgende:
Beetje typisch dat je de test de schuld gaat geven, terwijl die zijn werk dus blijkbaar juist heel goed doet.
Dat weet je dus niet Wie weet hoe goed we als verkeersleider zijn
pi_76972640
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:46 schreef Surferboy het volgende:
Begrijpend lezen!

Jij oordeelt over een test die er voor bedoeld is om eigenschappen te testen die van belang zijn voor een luchtverkeersleider, en daarbij geef jij een waarde-oordeel dat die dingen jou niet belangrijk lijken. Wat op mij nogal vreemd overkomt, aangezien jezelf ook weet dat je geen ervaring als verkeersleider hebt.

Beetje typisch dat je de test de schuld gaat geven, terwijl die zijn werk dus blijkbaar juist heel goed doet.
Ach ja, het is natuurlijk nogal onbegrijpelijk en typisch en weet ik het allemaal nog meer dat ik er nogal kapot van was dat het na 1 zo'n testje al over was.
Er gaat niets boven Groningen
pi_76975001
Nee, het is nogal typisch dat omdat jij bent afgevallen de test niet goed zou zijn....
pi_76975342
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:59 schreef Surferboy het volgende:
Nee, het is nogal typisch dat omdat jij bent afgevallen de test niet goed zou zijn....
Oh, die test zal best goed zijn. Alleen vind ik het jammer dat ze alleen daar op af gaan. En dat ze je dan afschrijven zonder enige vorm van toelichting in het mailtje.

Maar laat maar zitten. Jij vind die test goed.. fijn zo.
Er gaat niets boven Groningen
pi_76975718
Ik kom er volgende week woensdag achter of ik de test goed vind
Dan gaan ze mij de uitslag namelijk telefonisch toelichten. Ben erg benieuwd of hun beredenatie klopt.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:59:15 #136
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_77139053
Zou graag willen deelnemen aan de selectieprocedure voor de opleiding van september 2010. Ik beschik echter niet over de juiste papieren om te solliciteren, ik moet dus een DAT-test maken. Iemand enig idee waar ik deze kan laten afnemen? (Omgeving Breda)
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_77141965
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef PIETR het volgende:
Zou graag willen deelnemen aan de selectieprocedure voor de opleiding van september 2010. Ik beschik echter niet over de juiste papieren om te solliciteren, ik moet dus een DAT-test maken. Iemand enig idee waar ik deze kan laten afnemen? (Omgeving Breda)
Dat ga je niet meer redden de klas van september 2010.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:23:02 #138
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_77145096
quote:
Dit betekent dat je eerst de DAT zou moeten doen.

Wanneer je de test spoedig kunt doen dan zul je waarschijnlijk nog wel mee kunnen voor de klas van september.
Uit een mailtje die ik vanmorgen heb ontvangen ..
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_77145729
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:23 schreef PIETR het volgende:

[..]

Uit een mailtje die ik vanmorgen heb ontvangen ..
Voordat jij die DAT test hebt gedaan en de uitslag hebt gekregen dan ben je weer een tijdje verder.
pi_77145819
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Voordat jij die DAT test hebt gedaan en de uitslag hebt gekregen dan ben je weer een tijdje verder.
Batch 4/2010 (selectie klas september 2010)
Fase 1: ATScreen 20 t/m 23 april

Haal je makkelijk joh
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:58:42 #141
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_77146597
Anyhow, to the point. Waar doe je zon test? Kan er op google maar weinig informatie over vinden ..
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_77146691
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:58 schreef PIETR het volgende:
Anyhow, to the point. Waar doe je zon test? Kan er op google maar weinig informatie over vinden ..
Via de LVNL lijkt me hè
pi_77146788
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:58 schreef PIETR het volgende:
Anyhow, to the point. Waar doe je zon test? Kan er op google maar weinig informatie over vinden ..
Recruitment mailen misschien?
  maandag 25 januari 2010 @ 10:44:03 #144
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_77241186
Done. Op beroepskeuze.nl staat een lijst met centra die zon test afnemen. Direct maar even een afspraak maken
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_77413703
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:44 schreef PIETR het volgende:
Done. Op beroepskeuze.nl staat een lijst met centra die zon test afnemen. Direct maar even een afspraak maken
heej pieter,

ik heb zo'n test in Eindhoven laten doen. Kost 220 euro, maar als je aan de opleiding begint, krijg je dat geld terug!

Als je niet aan de opleiding mag beginnen, heb je in iedergeval de dattest gedaan wat ook een bepaald niveau van jou aangeeft!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:02:11 #146
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_77460755
En? Hoe heb je de test gemaakt? Vond je hem meevallen of wassie toch best pittig? Hoe kun je het beste leren voor de test? Tell me!

Moet hem zelf over 2 weekies gaan maken in Tilburg
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_77505344
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:02 schreef PIETR het volgende:
En? Hoe heb je de test gemaakt? Vond je hem meevallen of wassie toch best pittig? Hoe kun je het beste leren voor de test? Tell me!

Moet hem zelf over 2 weekies gaan maken in Tilburg
Ik heb hem (naar eigen zeggen) goed gemaakt. Bij mij was de test op HAVO 5 nieveau.
De test bestaat uit 6 of 7 onderdelen. De uiteindelijke score krijg je op een schaal van 1 t/m 9 waarbij 5 het landelijke gemiddelde is! Ik had op 1 onderdeel een 6, 1 een 7 en de rest maximaal :-) Dus dat was wel ok.

Enkele onderdelen die ik me nog kan herinneren:
- rekenen (geen rekenmachine, maar wel kladpapier): breuken, grote getallen, ...
- ruimtelijk inzicht: platgeslagen figuren (denk maar aan een uitgevouwen kubus)
- spelling: 40 rijtjes met 10 woorden waarvan er 1 verkeerd gespeld is (die moet je aanduiden)
- verbanden zoeken: arm staat tot hand - been staat tot ... (voet)

Alles is multiple choice, dus lees de vragen goed... doe op internet een aantal testen (i.v.m. ruimtelijk inzicht, ...) en als je niet weet welke testen wel of niet goed zijn moet je ff mailen met een link van die test, dan kan ik je vertellen of het wel of niet een relevante test is!
pi_77505375
Oja, die DAT-test stelt helemaal niks voor bij de capaciteiten test van de LVNL... niet om iemand af te schrikken, maar die ligt toch wel een niveautje hoger!
  maandag 1 februari 2010 @ 12:04:55 #149
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_77507692
Wiskunde is nooit mijn sterkste punt geweest, maar als het niet verder gaat dan breuken en rekenen met grote getallen dan moet dat zeker goedkomen. Ruimtelijk inzicht kan beter, ga zeker nog een aantal testjes maken op internet. Over grammatica en verbanden leggen maak ik me niet druk. Dat zit wel goed.

En dat die capaciteiten test van de LVNL op een behoorlijk hoog niveau ligt is alleen maar goed natuurlijk. Tis een erg mooie opleiding met zeer goede arbeidsvoorwaarden, en door die test onderscheidt het kaf zich al een beetje van het koren.

Hoe heb jij die test gemaakt? Heb je de selectieprocedure al doorlopen?
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_77633430
Heej,

ik wil al een tijdje LVL worden maar heb een probleempje. Ik ben namelijk kleurenblind en ik weet dat dat een probleem kan worden bij mijn selectie. nu ben ik nog maar 15 jaar, en zal het dus nog ff duren voor ik aan de opleiding kan beginnen, maar ik zou wel willen weten waar ik aantoe ben en of ik beter iets anders kan gaan doen...
Ik weet ook dat er verschillende gradaties zijn in de kleurenblindheid en hoop dus dat ik "genoeg kleur kan zien" om over een paar jaar aan de opleiding te gaan beginnen.
Heeft iemand info over de gradaties en misschien testjes (of een link naar een test)?
pi_77633899
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:16 schreef Dennis_Groen het volgende:
Heeft iemand info over de gradaties en misschien testjes (of een link naar een test)?
Gewoon solliciteren als het zover is. Je moet aangeven of je kleurenblind bent, en dan word je vanzelf uitgenodigd voor een ogentest volgens mij
Als je de eisen niet kent, kun je wel testjes invullen, maar daar heb je ook niks aan
pi_77761264
op dit moment ben ik aan het wachten op de uitslag van de 2de test ronde (het interview).

Die heb ik op 29 januari "afgelegd".

De eerste test ronde was vlot verlopen...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:39:20 #153
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_77935673
Wie van de luchtverkeersleiders hier mag ik een vraag stellen via privé bericht omdat ik het liever niet hier stel?
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
pi_77935810
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:39 schreef Radagast2005 het volgende:
Wie van de luchtverkeersleiders hier mag ik een vraag stellen via privé bericht omdat ik het liever niet hier stel?
"heb je wel eens een enorme blunder gemaakt waarbij er gevaarlijke situaties ontstonden? "
Die benoemen ze vast niet zomaar nee
dag
  zaterdag 13 februari 2010 @ 03:26:39 #155
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_77945225
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:42 schreef Peter het volgende:

[..]

"heb je wel eens een enorme blunder gemaakt waarbij er gevaarlijke situaties ontstonden? "
Die benoemen ze vast niet zomaar nee
Tussen 'niet standaard' en 'gevaarlijk' zit nog een heel groot gat
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_78660958
Na zo'n beetje alle delen uitgeplozen te hebben over luchtverkeersleider, wordt het dan toch tijd om zelf ook eens te posten;

Na een bezoekje op Schiphol november vorig jaar toch wel kriebels gekregen om het eens te proberen.

Vandaag deelgenomen aan de eerste selectieronde bij Human Company in Amersfoort, en nu afwachten of het een telefoontje of een mailtje gaat worden...

Zijn er nog meer mensen bezig met selectierondes op dit moment?
pi_78695044
Vandaag heb ik ook de eerste testen gehad bij Human company in Amsterdam. Voor mij geldt ook of ik een telefoontje krijg of een email. Dus nog even afwachten.

Aangezien ik over 3 weken ga afstuderen aan de Hogeschool van Amsterdam (Aviation studies), zal het mij zeer goed uitkomen als ik iig in september aan de slag kan
pi_78762279
Jaa ik ben ook bezig met de testen. Woensdag eerste telefoontje gekregen dat ik door ben. Dus nu op naar 2e test, interview op 17 maart in Woerden. En tevens ook op 16 maart de orientatiedag.
Is dat trouwens dezelfde orientatiedag als de ''normale' open dag van lvnl ? Want daar ben ik namelijk al wel een keer naartoe geweest.
pi_78763713
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:14 schreef 6pack1990 het volgende:
Is dat trouwens dezelfde orientatiedag als de ''normale' open dag van lvnl ? Want daar ben ik namelijk al wel een keer naartoe geweest.
Nee, volgens mij niet Deze is uitgebreider, met een kijkje in de toren en simulator als ik me goed herinner.
pi_78764497
Ohke, bedankt! Ik was anders alsnog gegaan, zo leuk vond ik het wel

Ben nu met die vragenlijst bezig die je voor je interview moet inleveren, ook wat werk op zichzelf haha
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:49:45 #161
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_78765351
even een tvp voor dat sinterklaasfilmpje..

edit: Hoe is het met TS afgelopen eigenlijk? En zijn hier alleen kandidaten of ook al afgestudeerden?

Ben zelf bij de selectie afgekeurd (5 jaar geleden) omdat ik te veel afwijking had in het zien van de kleur groen. Helaas... ben nu ook te oud geworden.

[ Bericht 45% gewijzigd door TheFrankey op 05-03-2010 11:07:18 ]
Boef!
pi_78766034
Nadat ik niet voor het interview geslaagd was in november, toch de moed niet opgegeven.

Ik mag vrijdag FEAST test 1 afleggen bij Belgocontrol.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:08:28 #163
291546 i10TD
.. en de tyfus!
pi_78766056
succes alvast, laat je je kind ook luchtverkeerleiden als je klaar bent?
Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
pi_78766111
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:49 schreef TheFrankey het volgende:
edit: Hoe is het met TS afgelopen eigenlijk? En zijn hier alleen kandidaten of ook al afgestudeerden?
Surferboy en Sandyman zijn al klaar, of iig een eind volgens mij

Succes Empeee
Hoe zit het daar eigenlijk met de talen, is dat een beetje te doen denk je?
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:08 schreef i10TD het volgende:
succes alvast, laat je je kind ook luchtverkeerleiden als je klaar bent?
Dat was niet echt slim om te doen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:10:37 #165
291546 i10TD
.. en de tyfus!
pi_78766143
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Surferboy en Sandyman zijn al klaar, of iig een eind volgens mij

Succes Empeee
Hoe zit het daar eigenlijk met de talen, is dat een beetje te doen denk je?
[..]

Dat was niet echt slim om te doen
ventje deed het wel pro die piloot ook "als ik mn kind mee zou nemen naar het werk"
Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
pi_78767875
Leuk om te lezen dat er toch nog meer bezig zijn met de selectie. Gisteren ook een telefoontje gehad dat ik door mag naar het interview op 19 maart, maar eerst nog eens een bezoekje brengen aan Schiphol-Oost op 17 maart.

@6pack1990: Ik heb mijn interview 2 dagen later; zou je misschien jouw ervaringen willen delen van jouw interview 17 maart aanstaande? Ben wel benieuwd...
pi_78772374
Ja is goed, denk dat een interview toch over het algemeen persoonlijk is qua inhoud, dus daar zal ik je niet mee helpen lijkt me, maar de basis zal ik wel even dumpen hier als ik klaar ben
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:57:18 #168
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_78938337
Graag, kan ik me daar alvast een beetje op voorbereiden. Voor zover dat voor te bereiden valt natuurlijk ..

Gister een mailltje gehad dat ik op 20 april uitgenodigd ben op het kantoor van Human Resource te Amersfoor voor de eerste selectiedag. Heb er zin an!

Mijn Engels is over het algemeen heel redelijk. Echter kan het altijd beter natuurlijk. Hoe kun je je dan ook het beste voorbereiden op de Engelse capaciteitentesten? Veel Engelse boeken lezen, of veel films (mbt de luchtvaart of course) kijken zonder ondertiteling ivm jargon etc ??
Niets is sterker dan dat ene woord
  woensdag 10 maart 2010 @ 06:42:51 #169
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_78957981
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:57 schreef PIETR het volgende:
Graag, kan ik me daar alvast een beetje op voorbereiden. Voor zover dat voor te bereiden valt natuurlijk ..

Gister een mailltje gehad dat ik op 20 april uitgenodigd ben op het kantoor van Human Resource te Amersfoor voor de eerste selectiedag. Heb er zin an!

Mijn Engels is over het algemeen heel redelijk. Echter kan het altijd beter natuurlijk. Hoe kun je je dan ook het beste voorbereiden op de Engelse capaciteitentesten? Veel Engelse boeken lezen, of veel films (mbt de luchtvaart of course) kijken zonder ondertiteling ivm jargon etc ??
je kunt air crash investigation gaan kijken....maar ik zou er niet uitgebreid over gaan vertellen.

Er is ook een aflevering die gaat over een luchtverkeersleider die een fout maakt.... die liet 2 vliegtuigen botsen een DHL vliegtuig en een russiche antanov ....zoiets geloof ik
Boef!
pi_78965981
Er zit, als ik me goed herinner, geen jargon in de capaciteitentest
pi_78966761
PIETR:

Nee, idd. De moeilijkheidsgraad van engels in de capaciteitentest valt best wel mee (of tegen, net hoe je het bekijkt...)

Succes alvast iig! Maarre... bedoel je misschien niet Human Company ipv Resources? (dat je strax niet op de verkeerde stoep staat?)
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:26:28 #172
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_78968926
Huh, hoe kom ik nou weer bij Human Resource .. Bedoel idd Human Company
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_79100534
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:07 schreef Empeee het volgende:
Nadat ik niet voor het interview geslaagd was in november, toch de moed niet opgegeven.

Ik mag vrijdag FEAST test 1 afleggen bij Belgocontrol.
Nou,
waren de testen bij LVNL nog pittig te noemen, dan was dit gewoonweg moeilijk.
(ofwel had ik een slechte dag)

Het is nu afwachten tot eind maart, maar ik vrees dat ik nog eerder uit de selectie zal liggen dan in Nederland.
pi_79101407
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:05 schreef Empeee het volgende:

[..]

Nou,
waren de testen bij LVNL nog pittig te noemen, dan was dit gewoonweg moeilijk.
(ofwel had ik een slechte dag)

Het is nu afwachten tot eind maart, maar ik vrees dat ik nog eerder uit de selectie zal liggen dan in Nederland.
Klinkt niet echt hoopgevend
Als het niks wordt, ga je dan Eurocontrol ook nog proberen, of Luchtmacht?
pi_79174503
Zijn er ook buitenlanders op de selectieprocedure? ) Sorry voor zo`n vraag, maar Ik heb dezelfde situatie met Nederlands zoals jullie hebben met Engles (dus eigelijk ben Ik bezig met twee talen). Ik leer Nederlands al een half jaar en het gaat wel goed maar de vraag is hoe moeilijk zal het zijn voor mij te kunnen slagen? Ik bedoel dat Ik niet perfect in het Nederlandse taal ben...

p.s. Ik heb al uitnodiging gehad.
pi_79184279
Hoi allemaal!

Even een vraagje voor m'n vriend. Hij heeft zich aangemeld voor de selectieprocedure bij Eurocontrol in Belgie. Dit aangezien hij te oud is om in de Nederlandse selectie mee te gaan en er in Belgie geen officiele leeftijdslimiet is.

Nu zou ik (namens hem) heel graag willen weten hoe je je het best kan voorbereiden op de testen. Hoe zijn de eerste testen bij Belgocontrol? Wat vragen ze, hoe kan je je voorbereiden? Hij doet elke dag de testjes op luchtverkeersleider.nl en heeft wat documentatie over dit beroep, maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu al inhoudelijke vragen gaan stellen. Volgens hem moet hij een FEAST test doen iemand die weet wat dat inhoudt? Ik heb natuurlijk al op internet gekeken (http://en.wikipedia.org/wiki/FEAST_test) maar persoonlijke info is natuurlijk altijd welkom!

Als iemand tips heeft, graag!
pi_79259900
Ik ben net terug van mijn interview.

Na een gesprek van ongeveer 40 minuten kwam de dame met de opmerking dat ik me nog niet echt bewezen had . Slaat nergens op naar mijn mening, aangezien ik 19 ben en nog geen 4jarige studie heb kunnen afronden. En me havo diploma zit gewoon zonder moeite in mijn zak.

Maar goed, ze kijken voornamelijk naar je verleden. Dingen waar je moeite mee had, waar je echt voor hebt moeten werken. Volgens haar willen ze liever iemand die zichzelf al heeft bewezen, voordat ze daar een miljoen in gaan steken.

Gelukkig gaat er ong 70% door, dus dat is nog positief. Lijkt mij trouwens dat ze iemand zoeken die de capaciteiten er gewoon voor heeft, en die er voor wilt gaan, ipv iemand die al 2 studies heeft afgerond.


Maargoed, binnen 10 dagen hoor ik wat er gaat gebeuren, lijkt me echt kut om een afwijzing te krijgen.


@ JanDoen , in welke batch zit jij trouwens ? MIsschien heb ik je al een keer gezien
pi_79273595
Ik vind het echt top dat deze forum er is! het heeft mij echt veel informatie opgeleverd en ik heb daarom ook maar een account aangemaakt om zelf wat bij te dragen.

Ik heb in januari gesolliciteerd voor de selectie klas september 2010 bij lvnl, en ben uitgenodigd om op 23 maart de eerste selectieronde te doorlopen bij Human Company te Amsterdam. Volgende week kan ik dus meer delen met jullie!
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:24:25 #179
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_79278262
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:46 schreef 6pack1990 het volgende:
Ik ben net terug van mijn interview.

Na een gesprek van ongeveer 40 minuten kwam de dame met de opmerking dat ik me nog niet echt bewezen had . Slaat nergens op naar mijn mening, aangezien ik 19 ben en nog geen 4jarige studie heb kunnen afronden. En me havo diploma zit gewoon zonder moeite in mijn zak.

Maar goed, ze kijken voornamelijk naar je verleden. Dingen waar je moeite mee had, waar je echt voor hebt moeten werken. Volgens haar willen ze liever iemand die zichzelf al heeft bewezen, voordat ze daar een miljoen in gaan steken.

Gelukkig gaat er ong 70% door, dus dat is nog positief. Lijkt mij trouwens dat ze iemand zoeken die de capaciteiten er gewoon voor heeft, en die er voor wilt gaan, ipv iemand die al 2 studies heeft afgerond.


Maargoed, binnen 10 dagen hoor ik wat er gaat gebeuren, lijkt me echt kut om een afwijzing te krijgen.


@ JanDoen , in welke batch zit jij trouwens ? MIsschien heb ik je al een keer gezien
Que!? 1 miljoen!? En van iemand die 19 is kun je niet verwachten dat zo iemand zich al echt bewezen heeft, lijkt me.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_79283019
Ah, een uit het oog verloren topic. Een tijdje terug heb ik ook zo'n capaciteitentest en vragenlijst gehad. Ik ben er helaas niet doorgekomen. Ik heb toen een gesprek met de psycholoog van de LVL gehad en om opheldering gevraagd. Voor mij was namelijk niet duidelijk waarom ik afgevallen was.
De reden was dat ik iets te sociaal was. Ik liep volgens haar teveel mee met de mening van de ander. Ook was ik niet leidinggevend genoeg. Ik durfde volgens haar niet snel ergens de leiding in te nemen. Daar keek ik wel van op want ik heb een aantal jaren juist voor de hobby leiding gegeven aan teams/groepen.
In dat gesprek gaf ze aan dat ik het volgend jaar weer kon proberen. Ik heb aangegeven dit niet te doen omdat ik niet echt inzag hoe ik deze dingen in 1 jaar zou kunnen veranderen. Ik ga dus gewoon verder met de studie waar ik mee bezig ben.

Btw die DAT test die je af kunt leggen om bij de LVL binnen te kunnen komen, ook al heb je geen goede vooropleiding, die stelt vergeleken met de test van de LVL weinig voor.
pi_79283489
Ahh... luchtverkeersleider. Mooiste baan ter wereld!


De hele dag mag je tegen piloten praten, en je krijgt er nog voor betaald ook!!!

pi_79314292
Ja, ik had al eerder ergens gehoord dat ze uiteindelijk na 4 jaar ongeveer 1 miljoen in je hebben gestoken. En volgens mij als je binnen 8 jaar weg wilt bij lvnl ( na behalen diploma) dan moet je een soort schuld betalen van 80.000 ofzoiets.

Weet niet meer precies wat het was, maar iets in deze richting.

Ik heb zelf ook zoiets van,, als het nu niet lukt, dan nooit , misschien geen goede instelling, maar toch. Ik heb geen zin om dat testparcour nog een keer te doorlopen als ik wss al een diploma heb.

Maar voor nu,, wachten wachten wachten
pi_79314928
Gisteren bij het oriëntatiebezoek geweest. Dit was in mijn beleving niet echt anders dan de opendag waar ik vorig jaar november was, tijdens het oriëntatiebezoek is er misschien iets meer persoonlijke aandacht voor iedereen, en kijk je even mee met luchtverkeersleiders die aan het werk zijn. Verder wel weer erg leuk om op de werkvloer van LVNL te zijn natuurlijk!

Morgen heb ik de 2e ronde (interview) bij Meurs in Woerden. Ben benieuwd hoe dat zal zijn.

@Kostia;
De 1e selectieronde bestaat uit 2 delen; het eerste gedeelte is een capaciteitentest, deze is geheel in het Engels. Zelfs als je geen woord Nederlands spreekt zou je deze test nog kunnen afleggen. Als je dit naar behoren doet, ga je verder met het tweede gedeelte, de persoonlijkheidstest. Dit is echter wel in het Nederlands, aan het einde kun je wel aangeven dat Nederlands niet je eerste taal is. Overigens heb je het Fok! Forum wel snel gevonden voor iemand die een half jaar Nederlands leert... Ik denk dat je talenkennis dan ook niet van invloed zal zijn op het wel- of niet doorgaan in dit geval.

@Sixpack;
Ik zit in Batch 2, maar ik denk niet dat we elkaar al ontmoet hebben. Mijn eerste selectieronde was op dinsdag 2 maart in Amersfoort. Maar als ik het goed begrijp heb je de kans dat je na je interview "weer" 10 dagen in spanning kan afwachten?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 00:27:27 #184
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_79321022
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:50 schreef 6pack1990 het volgende:
Ja, ik had al eerder ergens gehoord dat ze uiteindelijk na 4 jaar ongeveer 1 miljoen in je hebben gestoken. En volgens mij als je binnen 8 jaar weg wilt bij lvnl ( na behalen diploma) dan moet je een soort schuld betalen van 80.000 ofzoiets.
Een quote van de website.

6. Wat gebeurt er als ik mijn arbeidsovereenkomst verbreek?
Omdat wij een hoop tijd en geld in je opleiding investeren, verwachten wij dat jij er volledig voor gaat. Dat moet je je natuurlijk wel realiseren. Je tekent daarom een terugbetalingclausule. Die treedt in werking zodra je de opleiding hebt voltooid. De clausule bestrijkt vijf jaar. Verlaat je de organisatie binnen een jaar na voltooiing van je opleiding, dan staat er een studieschuld van ongeveer 46.000- euro. Dat bedrag wordt geleidelijk aan minder. Stop je bijvoorbeeld tussen vier en vijf jaar, dan is dat nog zo'n 9.000,- euro. Er is trouwens nog nooit iemand, nadat hij operationeel aan de slag kon, gestopt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_79362344
@ JanDoen

Nee, dan heb ik je niet gezien . Ja, moet weer wachten op antwoord binnen 10 dagen, dus tis spannend
Verwacht telefoontje toch wel ergens begin volgende week, helaas word ik dagelijks de hele tijd gebeld door onbekende nummers van klanten dus dat houd de spanning nog hoger :p
pi_79372816
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:46 schreef 6pack1990 het volgende:
Ik ben net terug van mijn interview.

Na een gesprek van ongeveer 40 minuten kwam de dame met de opmerking dat ik me nog niet echt bewezen had . Slaat nergens op naar mijn mening, aangezien ik 19 ben en nog geen 4jarige studie heb kunnen afronden. En me havo diploma zit gewoon zonder moeite in mijn zak.

Maar goed, ze kijken voornamelijk naar je verleden. Dingen waar je moeite mee had, waar je echt voor hebt moeten werken. Volgens haar willen ze liever iemand die zichzelf al heeft bewezen, voordat ze daar een miljoen in gaan steken.

Gelukkig gaat er ong 70% door, dus dat is nog positief. Lijkt mij trouwens dat ze iemand zoeken die de capaciteiten er gewoon voor heeft, en die er voor wilt gaan, ipv iemand die al 2 studies heeft afgerond.


Maargoed, binnen 10 dagen hoor ik wat er gaat gebeuren, lijkt me echt kut om een afwijzing te krijgen.


@ JanDoen , in welke batch zit jij trouwens ? MIsschien heb ik je al een keer gezien
Lijkt me gewoon een maniertje om je weerbaarheid te testen; 'hoe reageert hij op zo'n statement?'. Niks aan de hand als je vervolgens een afdoende zelfverzekerde reactie geeft lijkt me.
pi_79405925
@ JanDoen

Dankjewel voor je reactie. Lijkt me wel dat er niet veel buitenlanders zijn als je daar niets over gezegd hebt Nog een vraag. De capaciteitentest. Ik begrijp wel dat ze jou denk niveau testen. Maar hoe gaat het? Gaat het op de computer, moet je daar alleen iets "kunnen doen", of is het zoals een spel in groep en ze kijken wie de beste zijn?
pi_79406547
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:07 schreef Kostia het volgende:
@ JanDoen

Dankjewel voor je reactie. Lijkt me wel dat er niet veel buitenlanders zijn als je daar niets over gezegd hebt Nog een vraag. De capaciteitentest. Ik begrijp wel dat ze jou denk niveau testen. Maar hoe gaat het? Gaat het op de computer, moet je daar alleen iets "kunnen doen", of is het zoals een spel in groep en ze kijken wie de beste zijn?
Gewoon op computer, net zoals een IQ-test
Lees ook deze reeks eens door, we hebben het er al zo vaak over gehad
pi_79410766
Zijn er nog meer mensen die a.s. donderdag naar de 1e ronde moeten (In Amersfoort?)

Grtz,
pi_79478746
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Lijkt me gewoon een maniertje om je weerbaarheid te testen; 'hoe reageert hij op zo'n statement?'. Niks aan de hand als je vervolgens een afdoende zelfverzekerde reactie geeft lijkt me.

Tijdens mijn interview afgelopen vrijdag kwam dit ook wel naar voren. Zou kunnen dat ze je reactie peilen natuurlijk, maar naar mijn idee willen ze inderdaad ook graag weten of je al wat bereikt hebt. Nu zal dat per leeftijd aardig verschillen, iemand van 26 kan bijvoorbeeld veel meer behaald hebben dan iemand van 19, maar aan de andere kant kan deze persoon ook al meer "fouten" gemaakt hebben.

Gisteren was trouwens de laatste interviewdag van Batch-2. Dus vanaf vandaag zullen ze het kaf van het koren gaan scheiden. Hopelijk ben ik niet "kaf" . Nu maar afwachten...

@Kostia
Wat betreft de hoeveelheid buitenlanders; Ik kom er niet dagelijks, dus ik kan er niet veel over zeggen. Het is ook niet relevant lijkt me... Iniedergeval, succes met de test!

[ Bericht 1% gewijzigd door JanDoen op 23-03-2010 12:21:11 ]
pi_79486712
Ik hoop ook bij het koren te zitten haha , naja ik heb duidelijk aangegeven dat ik er alsnog klaar voor was, en dat ik van mijzelf wist het aan te kunnen. En daarbij schreef ze ook wat op, misschien wat het een smiley, maargoed

Over die buitenlanders, ik zie er niet veel , maar er waren wel 3 in die eerste ronde. Ik heb gehoord dat die alledrie waren afgevallen (zegt natuurlijk niks, maargoed)
pi_79499132
Vanochtend de capaciteitentest en persoonlijkheidstest gedaan in Amsterdam. Vond de capaciteitentest pittiger dan gedacht, maar heb er toch wel een goed gevoel over. Er viel al 1 persoon af van de 6.
Hopelijk matcht mijn behaalde resultaat en mijn persoonlijke profiel met de verwachtingen van LVNL en wordt ik gauw gebeld voor een vervolgafspraak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:04:22 #193
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_79504623
Hoop het voor je

Viel die ene persoon al direct na het capaciteitenonderzoek af? En hoe ziet zon onderzoek er uit? Als een klassieke IQ-test, alleen dan in het Engels? Mag hem over een klein maandje zelf gaan maken
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_79505152
Lees het topic door... Die vragen over de eerste testen zijn al zooo vaak langs gekomen
pi_79505160
Kennen jullie deze site al? Kan je alvast oefenen

http://www.atc-sim.com/
pi_79505798
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:04 schreef PIETR het volgende:
Hoop het voor je

Viel die ene persoon al direct na het capaciteitenonderzoek af? En hoe ziet zon onderzoek er uit? Als een klassieke IQ-test, alleen dan in het Engels? Mag hem over een klein maandje zelf gaan maken
Die ene persoon viel inderdaad al direct af na het capaciteitenonderzoek. Informatie over dit onderzoek is hier al meerdere malen besproken, maar kort gezegd zijn het testen zoals cijferreeksen en ..staat tot..
pi_79569311
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Ahh... luchtverkeersleider. Mooiste baan ter wereld!


De hele dag mag je tegen piloten praten, en je krijgt er nog voor betaald ook!!!


Je moet niet meteen het enige nadeel op tafel gooien he! Mag zeker niet klagen over de rest!
pi_79632827
Nou ik ben officieel niet door de tweede ronde (interview). Net de email gekregen, dus zwaar klote.

Ach ja, kan ik fulltime werken zonder steeds vrij te vragen voor die testen... jej. Nu maar eens een opleiding gaan zoeken voor september..
pi_79639135
Troost je met de gedachte dat ik gisteren hetzelfde mailtje ontvangen heb als jij. Helaas inderdaad. Vond het toch wel de moeite waard om het te proberen. Na het weekend ga ik wel informeren bij Meurs wat de oorzaak was. Denk dat het bij mij best wel eens aan "jezelf bewijzen" zou kunnen liggen...
pi_79741926
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:05 schreef Empeee het volgende:

[..]

Nou,
waren de testen bij LVNL nog pittig te noemen, dan was dit gewoonweg moeilijk.
(ofwel had ik een slechte dag)

Het is nu afwachten tot eind maart, maar ik vrees dat ik nog eerder uit de selectie zal liggen dan in Nederland.
Toch niet

Iemand tips/info voor FEAST 2?
pi_79761998
Ik ben begin dit jaar begonnen met de selectie rondes... de capaciteitentest was pittig, maar geen probleem... ook de persoonlijkheidstest was goed. Maar dan... Het interview!!! Hier wordt dus wel naar je verleden gekeken. Ik heb mijn opleiding nooit afgerond (heb een DAT-test gedaan om te kunnen solliciteren) en daar ben ik dus op afgewezen! Omdat ze twijfelden of ik de opleiding wel ga afmaken! Maar ja... Ik heb nog een goede fulltime baan en een leuk appartementje, dus ik heb er niks mee verloren
pi_80065824
Hmm, lees nu al van meerdere mensen van batch 2 op dit forum dat ze hun interview niet hebben gehaald..ik heb zelf mijn interview op 14 april, spannend dus! Zijn er nog mensen hier die ook in batch 3 zitten en die binnenkort oriëntatiebezoek en interview hebben?
pi_80218325
Ik heb overmorgen ook het interview.
Wat raden jullie aan voor kleding aan te trekken?

Zouden de percentages op de LVNL site trouwens wel kloppen? Als ik alle percentages met elkaar vermenigvuldig kom je op een te hoog percentage uit lijkt me.

0.6 * 0.8 * 0.75 * 0.7 * 0.5 * 0.9 * 0.95 = 10.8 procent.
pi_80229552
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:02 schreef Africka het volgende:
Ik heb overmorgen ook het interview.
Wat raden jullie aan voor kleding aan te trekken?

Zouden de percentages op de LVNL site trouwens wel kloppen? Als ik alle percentages met elkaar vermenigvuldig kom je op een te hoog percentage uit lijkt me.

0.6 * 0.8 * 0.75 * 0.7 * 0.5 * 0.9 * 0.95 = 10.8 procent.
Iets waar je je lekker in voelt. Ze gaan je niet afkeuren omdat je broek een tint te donker is hoor..
pi_80229714
Ik trek zelf gewoon normale kleding aan, spijkerbroek en een blouse;) Hoe laat moet je woensdag? Ik moet zelf om half 4 in de middag.

Wat betreft die percentages, ik weet niet of ze kloppen...Wel had ik iets gelezen dat ze de best scorende 15% doorlaten naar het interview? Ik weet niet of dit klopt hoor, volgens mij las ik zoiets op dit forum of ergens anders. In ieder geval veel succes woensdag!
pi_80239521
15 procent NAAR het interview of NA het interview?
Op de LNVL site staat dat 60 procent de capaciteiten test haalt, 80 procent de persoonlijkheidstest (dus 52 procent valt hier af) en 75 procent doorgaat na het interview..
Volgens mij waren er 11 bij de capaciteitentest waarvan er 3 afgevallen waren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Africka op 14-04-2010 14:56:44 ]
pi_80280529
okee;) Nee ik bedoel dat 60% capaciteitentest haalt, vervolgens weer 80% persoonlijkheidstest en van die groep die over is zoeken ze de 15% best scorende uit voor het interview. Ik weet niet wat hiervan waar is hoor...maar ik meende dit ergens gelezen te hebben. Misschien dat iemand anders weet hoe dit zit? Zal het anders wel weer even opzoeken waar ik het heb gelezen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:32:20 #208
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_80288719
Wat maken die percentages nou uit? Als je voldoende capaciteit hebt dan kom je gewoon door de selectie's.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_80300294
Ik heb 3 weken geleden een kijkje mogen nemen bij de luchtverkeersleiding te Schiphol. Het was een unieke ervaring om daar eens in de grote toren te mogen kijken. We kregen een uitleg hoe het er daar aan toe ging. Prachtig om die mensen daar aan het werk te zien. Er werd nog verteld dat er van de 900 sollicitanten ongeveer 20 definitief doorgaan.
pi_80305633
Ik heb dus het interview gehad. Het is niets om zenuwachtig om te zijn als je daartoe de neiging hebt. Het is gewoon een rustig gesprek, kijken wat voor persoon je bent aan de hand van gebeurtenissen uit het verleden. Het is geen veroordeling ofzo en ik heb ook niet ervaren dat ze je onder druk proberen te zetten.
De resultaten uit de eerste fase blijven meetellen dus het is belangrijk om daar niet alleen een voldoende maar ook een zeer goede indruk achter te laten.

Aan de andere kant heb ik hierdoor ook geen flauw idee of ik nu een indruk heb achtergelaten van wat ze zoeken of juist niet zoeken. We zien wel, ik vind het nu wel spannend omdat ik dit zo graag wil worden.

Is het net zoals eerst, mailtje is niet door, belletje is door?
  woensdag 14 april 2010 @ 18:34:12 #211
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_80313801
Yup.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_80316387
Heb ook vandaag mijn interview gehad. Vond het zelf een leuk gesprek, aardige mevrouw en ook niet het gevoel gehad dat ze mij onder druk zette. Wel werd er soms een twist gegeven aan mijn antwoorden, maar hier ging ik niet in mee. Heb er zelf wel een goed gevoel over maar weet natuurlijk niet hoe de psychologe erover denkt en lvnl;) Ik hoop op een telefoontje! laat het jullie weten..
  woensdag 14 april 2010 @ 20:02:32 #213
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_80317541
ik zie iedereen maar interviews doen, maar niemand die echt het traject in mag
Boef!
pi_80393386
Vanmiddag al gebeld door lvnl, ben door naar het assessment op 26 april in de middag, heb er zin in:D Jij al wat gehoord "Africka"?
pi_80421053
Geen nieuws = slecht nieuws?
pi_80423090
Misschien word je later nog gebeld? De 10 dagen zijn nog niet voorbij...Ik werd de vorige keer ook al meteen de volgende dag gebeld, weet ook niet precies hoe dat zit.
pi_80423138
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:49 schreef Africka het volgende:
Geen nieuws = slecht nieuws?
Ze moeten iedereen apart bekijken hè, waarom denk je dat ze 10 dagen nemen
pi_80424340
True..
We zullen wel zien, ik word gewoon gek van dit wachten.

Congrats Bryanr, was ik nog vergeten in mijn egoïsme.

[ Bericht 52% gewijzigd door Africka op 17-04-2010 20:32:14 ]
pi_80427148
Dankje! Inderdaad wel apart dat ze mij eerder bellen terwijl jij eerder op de dag het interview moest afleggen. Hoop voor je dat lvnl je snel belt en dat je ook door kan naar het assessment, blijft spannend dat wachten
  dinsdag 20 april 2010 @ 17:36:13 #220
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_80527959
Vandaag de eerste selectiedag gehad in Amersfoort. Mocht helaas, net zoals 5 van de 11 kandidaten, na het eerste capaciteitenonderzoek alweer naar huis toe. Vond hem echt lastig. Die DAT-test stelt niets voor vergeleken bij het capaciteitenonderzoek.

Wellicht dat ik het over een aantal jaar nog een keer probeer.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_80528773
Ook vandaag in Amersfoort de capaciteiten test gedaan. Afgevallen net als 5 anderen. Jammer maar helaas. Was wel pittiger dan ik verwacht had. De DAT test was inderdaad een eitje hierbij.
pi_80528824
http://www.freeonlinegame(...)rport-madness-2.html

Had je die effe wat vaker moeten spelen
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:40:24 #223
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_80530228
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:00 schreef Lightning_NL het volgende:
http://www.freeonlinegame(...)rport-madness-2.html

Had je die effe wat vaker moeten spelen
Werkt een stuk beter dan die eerste versie, resultaat 197.000 dollar
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_80530509
Ik zat net tegen de 230.000 aan.
pi_80552753
Nou, na een tijdje dit forum te hebben gevolgd, is het wel tijd dat ik ook 's wat plaats
Ik heb op 13 april het interview gehad en drie dagen later te horen gekregen dat ik door mag naar de assessment op 29 april
Gefeliciteerd aan alle anderen die ook door zijn naar de volgende fase!

En als iemand nog tips heeft voor de assessment, graag! Ben benieuwd....
pi_80574341
Jij ook gefeliciteerd Ik heb maandag het assessment, kan dan wel even mijn ervaringen delen op dit forum, misschien heb je er wat aan voor de 29ste. Heb jij al wat gehoord "africka" over het interview?
pi_80735000
Vanmiddag het assessment gehad, heb er geen goed gevoel over Heb de eerste paar individuele opdrachten niet eens kunnen maken...het bedrijf LTP had namelijk incomplete instructieboekjes uitgedeeld, waardoor er veel opdrachten ontbraken. Vervolgens heb ik dit aangegeven en het bleek inderdaad niet de bedoeling en mijn mede sollicitanten hadden hetzelfde probleem. Hierdoor is het assessment stop gezet en moesten we de zaal verlaten. Even later konden we terugkomen, nu lagen de juiste instructieboekjes er maar we mochten de individuele opdrachten niet opnieuw maken Ze gaven aan hiermee rekening te houden tijdens de beoordeling, toch ga je op deze manier niet met een prettig gevoel je groepsopdracht in. Nu maar hopen op het beste...
pi_80755763
wat balen zeg! maar daar zullen wel echt rekening mee houden, maar ik begrijp wel dat je er een slecht gevoel bij hebt. Gingen de groepsopdrachten wel goed?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de meeste gekleed zijn. Is het de bedoeling om netjes te komen (in pak) of casual?

Laat je ons weten wat de uitslag is? Ik zal mijn ervaring ook met jullie delen na donderdag
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:23:05 #229
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_80757707
Ik zou gewoon netjes casual gaan, pak is overbodig.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_80759699
De groepsopdrachten gingen redelijk, de tijd die je ervoor krijgt is echter wel te kort. De tijd die ervoor staat klopt sowieso niet, een mede sollicitant had zijn stopwatch gezet op 45 minuten (zoveel tijd krijg je namelijk voor de eerste groepsopdracht). Na 30 minuten moesten we al stoppen, terwijl zijn stopwatch duidelijk aangaf dat we nog 15 minuten hadden. Doen ze vast expres om te kijken of je onder druk kan werken en gewoon rustig blijft

Ik hoop dat de indruk die ik heb achter gelaten goed genoeg is om door te gaan naar de grading. Het is wel zo dat LVNL op basis van de gecombineerde testresultaten (capaciteiten- en persoonlijkheidtesten uit de eerste selectieronde én het interview uit de tweede selectieronde) een beslissing maakt. Gelukkig heb ik wel een goed gevoel over de eerste- en tweede fase, hoop dat dit het één en ander kan compenseren Het zou mooi zijn als ik voor Koninginnedag een telefoontje krijg dat ik door ben... Laat het wel weten hier op dit forum.

Een pak is inderdaad overbodig.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:26:01 #231
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_80773513
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik hier eigenlijk goed zit met mijn vragen maar, ik probeer het toch.
Ik ben 14 jaar en ik heb zojuist mijn HAVO-profielkeuze moeten maken. Ik moet nu toch ook wel een beetje weten wat ik wil gaan doen, en luchtverkeersleider lijkt me echt een leuk beroep. Nu had ik daar een paar vragen over, op de site van LVNL kan ik het niet zo 1,2,3 vinden.

- Als ik ( er vanuit gaande dat ik niet blijf zitten ) de HAVO af heb, ben ik 16 jaar oud. Ik heb gelezen dat je pas vanaf je 19e een opleiding bij ze kan doen. Moet ik dan gewoon wachten of ondertussen een andere opleiding kan doen ( Lerarenopleiding Engels ) ?
- Is de sollicitatieronde echt heel zwaar, beetje een moeilijke vraag misschien maar, de kans dat je aangenomen wordt is dus heel klein begrijp ik. Waardoor komt dat?
- Ik zou ook graag willen weten van mensen die al ( bijna ) luchtverkeersleider zijn, waarom je luchtverkeersleider wil worden/bent.

Alvast bedankt voor de reacties
Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
pi_80773759
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:26 schreef henrydg het volgende:
- Als ik ( er vanuit gaande dat ik niet blijf zitten ) de HAVO af heb, ben ik 16 jaar oud. Ik heb gelezen dat je pas vanaf je 19e een opleiding bij ze kan doen. Moet ik dan gewoon wachten of ondertussen een andere opleiding kan doen ( Lerarenopleiding Engels ) ?
Je kan gewoon (eerst) een andere opleiding doen. Bekijk ook die opleiding aan de HvA, vanaf waar je kunt instromen bij LVNL. Even zoeken op luchtverkeersleider.nl, weet ff niet hoe ie heet
quote:
- Is de sollicitatieronde echt heel zwaar, beetje een moeilijke vraag misschien maar, de kans dat je aangenomen wordt is dus heel klein begrijp ik. Waardoor komt dat?
Heel kort: een veeleisend beroep, waar niet veel mensen geschikt voor zijn. Dus idd, de eisen zijn hoog, en daardoor vallen veel mensen af.
Daarom is het ook verstandig om een andere opleiding te gaan doen, en ondertussen beginnen met de selectie. Mocht je afvallen, dan heb je iig nog een opleiding waar je mee bezig bent
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:37:40 #233
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_80773903
Je kan gewoon (eerst) een andere opleiding doen. Bekijk ook die opleiding aan de HvA, vanaf waar je kunt instromen bij LVNL. Even zoeken op luchtverkeersleider.nl, weet ff niet hoe ie heet
- Ja, ik heb de site en ik ben het aan het doorlezen. Dan kan ik gewoon een HBO opleiding doen en daarna instromen.


Heel kort: een veeleisend beroep, waar niet veel mensen geschikt voor zijn. Dus idd, de eisen zijn hoog, en daardoor vallen veel mensen af.
Daarom is het ook verstandig om een andere opleiding te gaan doen, en ondertussen beginnen met de selectie. Mocht je afvallen, dan heb je iig nog een opleiding waar je mee bezig bent
- Zoiets dacht ik ook al, dus ik denk dat het verstandigst is dat ik gewoon een opleiding doe ( in mijn geval lerarenopleiding Engels, wat ook wel handig is als luchtverkeersleider) en als ik 19 ben ook gewoon solliciteer bij LVNL.

Bedankt voor de info
Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
pi_80802509
Bryanr, heb je al iets gehoord??? ben benieuwd!
nog bedankt voor de tips voor de assessment. Ik laat morgen avond wel weten hoe het ging!

succes met wachten (als 't nog nodig is!)
pi_80805965
Ik heb nog geen uitslag gekregen, heb wel contact opgenomen met de selectie afdeling van LVNL om aan te geven dat het assessment bureau LTP incomplete instructie boekjes had uitgedeeld. Ze gaan het nu doorgeven aan de selectiepsychologen en gaan contact opnemen met het bedrijf LTP...vervolgens laten ze mij weten hoe ze dit op gaan lossen. Het loopt allemaal beetje raar dus, maar hoop toch echt op een telefoontje binnenkort!

Hoe is de assessment bij jou gegaan roodkapje?!

[ Bericht 6% gewijzigd door Bryanr op 29-04-2010 19:49:23 ]
pi_80936133
nou, ik heb geen idee hoe de assessment ging eerlijk gezegd. De eerste groepsopdracht hebben we niet afgekregen ivm tijdsnood, dus dat was al balen. De individuele opdrachten gingen wel redelijk volgens mij en de tweede groepsopdracht heb ik zo'n beetje in m'n eentje opgelost...
en dan nog de interview... dat ging echt niet lekker. Ik had een vrouw die mij interviewde en ze liet me steeds twijfelen aan mijn antwoord... echt irritant zeg! iedere keer zo van ''weet je het zeker?'' en ''is dit dan het antwoord wat je wil geven?''.
al in al, heb ik geen goed gevoel erover, maar we zullen zien! hopelijk heb ik einde van de week bericht!
pi_81053652
Ik zat in hetzelfde groepje bij het assessment als Bryan. Nog steeds geen uitslag helaas... Dat ze het foute boekje hadden uitgedeeld, was inderdaad niet fijn, maar achteraf gezien was dat al een goede test op zich. Hoe ga je om met situaties die plots veranderen? Deed me verder niet zoveel en ben gewoon verdergegaan. De groepsopdrachten "gingen wel".. Niet echt denderend, maar goed. Heb denk ik de vorige tests goed gemaakt dus ik hoop dat ik daarom alsnog doorben.

We zullen zien..
pi_81053894
Meer vrouwen bij de luchtverkeersleiding
Altijd fijn om aan de lijn te hebben
pi_81055388
Leuk dat je ook op dit forum zit Babette Is je interview nog goed gegaan die middag? Heb je daarna niet meer gesproken namelijk. Zit zelf ook nog steeds met spanning te wachten, hoop dat morgen die telefoon eens een keer gaat hehe.
pi_81061186
Heh ja voordat ik met de selectieprocedure ben begonnen, heb ik al eens een kijkje genomen hier. Wilde even kijken of er iemand van ons groepje ook zolang aan het wachten was haha. Ben al een aantal dagen constant m'n telefoon en mail aan het checken, tevergeefs.

Interview duurde niet zo lang, een kwartiertje ofzo. Ging wel goed denk ik, was een beetje een wazig gesprekje. Over wat ik zou doen met die landingsbaan met dat vliegtuig in de berm. Wist gelukkig vrij snel wat ik zou doen en was er ook wel zeker van. En moest nog wat over mezelf vertellen, over hoe ik over luchtverkeersleiding dacht en wat ik zou doen als ik het niet zou halen. Ze benadrukte wel dat maar weinig mensen er doorheen kwamen dus wat ik van die opmerking moet denken, weet ik niet.

Maar even just for sure; ben jij degene die rechts van mij zat? Ik ben echt een held in namen
pi_81062001
Effe uit pure interesse, wat was dat dan voor een situatie met een vliegtuigje naast de baan en wat was daarop jouw antwoord?
pi_81062585
Mooi dat het interview wel goed ging! ik heb daar zelf ook wel een redelijk gevoel over. Verder loop ik ook al een paar dagen te wachten op een telefoontje en schrik iedere keer weer als er een mail binnenkomt haha, maar ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die nog niets heeft gehoord. Ik zat tegenover jou tijdens het assessment..
pi_81065893
Ehm nou er was een baan en die was glad. Er was een vliegtuig (A) geland, maar een beetje naast de baan terecht gekomen, eentje (B) stond klaar om te vertrekken en eentje (C) kwam over 5 minuten landen. Allemaal op dezelfde baan. Er was niet bekend hoe lang het zou duren om A van die baan te halen en ook niet hoeveel brandstof C had.. Eigenlijk wist ik verder niks. Toen vroeg ze wat ik zou doen. Nou weet ik er allemaal het fijne niet van natuurlijk, maar ik dacht het volgende; eerst C vertellen dat ie nog "een rondje" moest vliegen, vervolgens regelen dat A weg werd gehaald en dan B laten weten dat het nog even zou duren voordat hij mocht vertrekken. Gezien hij toch eerst toestemming zou moeten krijgen, koos ik ervoor B als laatste te informeren.
Daarna werd bekend dat het twee dagen zou gaan duren voordat A weg was en de vraag was wat ik dan zou doen. Toen heb ik gezegd dat C naar een ander vliegveld moest en B kon niet vertrekken.
Met de weinige informatie die ik had, leek me dit de meest logische oplossing. Of het ook werkelijk de juiste is, weet ik niet?
pi_81068191
Lijkt mij de meest perfecte en logische, maar het meest belangrijk: veilige oplossing.
Sowieso moet je je natuurlijk afvragen of je een tweede toestel wilt laten opstijgen of landen op een te gladde baan. En in het echt moet er natuurlijk ook van alles onderzocht worden etc en zal al het verkeer via andere banen omgeleid worden, als die er zijn.
pi_81076686
Volgens mij moet je het bij dat assessment gewoon zo veilig mogelijk houden, en je niet zenuwachtig laten maken door de psycholoog. De hele assessment-dag doet al hard z'n best om je zenuwachtig te maken, dus gewoon rustig blijven.

Zelf overigens 2 dagen geleden gebeld dat mijn grading goed was en dat ik (onder voorbehoud van de medische keuring en antecedenten) geplaatst ben voor de opleiding van september. Hoop dat ik hier nieuwe klasgenootjes tref

[ Bericht 22% gewijzigd door Bartje-83 op 06-05-2010 10:56:53 ]
pi_81107553
Gefeliciteerd! Moet vast een geweldig gevoel zijn om toegelaten te worden tot de opleiding
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:04:24 #247
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_81303722
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:11 schreef Lightning_NL het volgende:
Lijkt mij de meest perfecte en logische, maar het meest belangrijk: veilige oplossing.
Sowieso moet je je natuurlijk afvragen of je een tweede toestel wilt laten opstijgen of landen op een te gladde baan. En in het echt moet er natuurlijk ook van alles onderzocht worden etc en zal al het verkeer via andere banen omgeleid worden, als die er zijn.
Je denkt te moeilijk, dit is een vraag aan mensen die in de selectie zitten, waarvan 90% van die mensen geen kennis van luchtvaart hebben. Gaat er meer om hoe makkelijk de psychologe je omgepraat krijgt, en wat je drijfveren zijn volgens mij. Heeft weinig met een realistische situatie te maken.
pi_81303839
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:04 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Je denkt te moeilijk, dit is een vraag aan mensen die in de selectie zitten, waarvan 90% van die mensen geen kennis van luchtvaart hebben. Gaat er meer om hoe makkelijk de psychologe je omgepraat krijgt, en wat je drijfveren zijn volgens mij. Heeft weinig met een realistische situatie te maken.
Is het niet raar dat een aspirant luchtverkeersleider geen kennis van luchtvaart heeft?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:11:10 #249
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_81304025
Neehoor, is nergens voor nodig voordat je aan de selectie begint. Waar denk je dat de opleiding voor dient? Eerste jaar is redelijk wat theorie over luchtvaart, dus dat hoef je vantevoren niet te weten.
pi_81304153
Mja, een beetje gezond verstand en interesse lijken mij niet verkeerd.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:16:42 #251
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_81304254
Mwoa, interesse in luchtvaart heeft helemaal niks te maken met of je de capaciteiten bezit die nodig zijn om VKL te worden. Gezond verstand is wat anders, maar dat hoor je me ook nergens zeggen dat dat niet nodig is!

'Tis natuurlijk nooit verkeerd als je wel geïnteresseerd bent in luchtvaart, maar een vereiste is het zeker niet!

[ Bericht 22% gewijzigd door Surferboy op 11-05-2010 17:23:16 ]
pi_81310262
En dat blijkt wel, want voor mij is het verhaal helaas afgelopen... Kreeg vanmiddag de mail. Om een of andere reden kunnen ze me volgende week pas vertellen waarom. Ben ook wel zeer benieuwd gezien het assessment een grote flop was, maar helaas pindakaas. Toch maar verder met tandheelkunde; wat natuurlijk ook niet zo verkeerd is
pi_81311034
Heb ook vandaag een mail gekregen dat ik het assessment niet heb gehaald, echt enorm balen dus. Het assessment van ons was inderdaad een flop. Ik vind het nog steeds niet kunnen dat ze incomplete instructie boekjes hadden uitgedeeld en vervolgens het assessment stop zette. Ben benieuwd waar ze ons nou precies op hebben kunnen beoordelen. Ik ga morgen ook even bellen naar LTP en LVNL om te vragen voor feedback. Heb jij al wat gehoord "roodkapje"? Veel succes nog iedereen met de selectie, waarschijnlijk probeer ik het over een aantal jaren nog een keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bryanr op 11-05-2010 20:21:40 ]
pi_81312643
Mag je zoiets dan ooit nog overnieuw doen, of is het nu gewoon einde verhaal?
pi_81312821
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Mag je zoiets dan ooit nog overnieuw doen, of is het nu gewoon einde verhaal?
Je mag 2 keer proberen, met een tussenperiode van minimaal 1 jaar
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:08:17 #256
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_81320982
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Je mag 2 keer proberen, met een tussenperiode van minimaal 1 jaar
Maar volgens mij mag je de grading maar 1x doen, als je dat onderdeel niet haalt is het volgens mij einde verhaal.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_81321031
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:08 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Maar volgens mij mag je de grading maar 1x doen, als je dat onderdeel niet haalt is het volgens mij einde verhaal.
Oh, dat zou kunnen, zover ben ik nooit gekomen
  woensdag 12 mei 2010 @ 06:59:13 #258
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_81327264
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:08 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Maar volgens mij mag je de grading maar 1x doen, als je dat onderdeel niet haalt is het volgens mij einde verhaal.
Correct, gaat volgens mij vooral om je leercurve..dus als je het geheel al een keer gedaan hebt dan heb je een enorme voorsprong op de overige kandidaten. En dan is het dus niet meer te bepalen of je snel dingen oppikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Surferboy op 12-05-2010 07:06:34 ]
pi_81333360
Wat balen voor je bryan en babette! Ik heb zelf helaas nog niets gehoord. en ik moet zeggen, ik zit behoorlijk in de zenuwen nu ik weet dat jullie bericht hebben gehad. ik neem aan dat degene die door zijn eerst bericht krijgen?! nou goed, als ik iets heb gehoord, laat ik het weten...
pi_81344175
Nou, ik heb net een belletje gehad dat ik door mag naar de grading ondanks een slecht voorgevoel, mag ik dus toch door. Over drie weken ben ik aan de beurt. Ik laat jullie weten hoe het is gegaan!
pi_81353353
Gefeliciteerd!;) Hoop voor je dat de grading ook gaat lukken, ben benieuwd
pi_81417754
Dank je wel! Ik laat jullie wel weten hoe het ging
en als iemand tips heeft voor de grading, zijn ze natuurlijk welkom

heb je trouwens al gebeld met lvnl, Bryan, om te horen waarom je nou bent afgevallen?
pi_81439020
Heey allemaal,

Ondanks dat ik er al zeer veel op heb gelezen wordt dit mijn eerste post.

Ik ben afgelopen week ook gebeld dat ik door ben naar de grading. Nog nooit zo in spanning gezeten omdat ik echt geen idee had over hoe het was gegaan. Ben heel benieuwd naar de volgende ronde. Als ik het niet haal ben ik in ieder geval 2 dagen in opleiding geweest daar .

@roodkapje: jij ook 2 en 3 juni.

Groeten,

Unitzz
pi_81466519
Heb afgelopen woensdag naar LTP gebeld maar de adviseur die ik heb gehad tijdens het assessment is op vakantie. Aanstaande dinsdag is die terug, dus dan bel ik even opnieuw...ben benieuwd waarop ik ben afgewezen
pi_81524416
Hi Unitzz

gefeliciteerd! top dat je ook door bent naar de grading!
ik heb ook op 2 en 3 juni de grading. wat spannend he! Ben zo benieuwd wat het allemaal inhoud.
Succes met voorbereiden. Misschien spreken we elkaar hier nog wel even voor 2 juni
pi_81597248
Jammer voor iedereen die het assessment niet gehaald heeft, zelf zat ik daar ook ontzettend over in de zenuwen, want achteraf had ik werkelijk geen idee hoe ik het gedaan had. Wel zuur dat het mis ging met die boekjes, dan blijf je toch met het idee zitten dat je het misschien wel had gehaald als ze de complete boekjes hadden uitgedeeld :S

Voor de mensen die binnenkort grading hebben : succes ! Hoop dat hier toekomstige klasgenootjes zitten! Voor mij alleen de 25e nog de medische keuring, en dan lekker op vakantie tot september
pi_81597412
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:32 schreef Bartje-83 het volgende:
Jammer voor iedereen die het assessment niet gehaald heeft, zelf zat ik daar ook ontzettend over in de zenuwen, want achteraf had ik werkelijk geen idee hoe ik het gedaan had. Wel zuur dat het mis ging met die boekjes, dan blijf je toch met het idee zitten dat je het misschien wel had gehaald als ze de complete boekjes hadden uitgedeeld :S

Voor de mensen die binnenkort grading hebben : succes ! Hoop dat hier toekomstige klasgenootjes zitten! Voor mij alleen de 25e nog de medische keuring, en dan lekker op vakantie tot september
Als je al inzit over niet complete boekjes dan vraag ik me af of je wel stressbestendig genoeg bent voor de LVL.
pi_81597792
Ik vind de luchtvaart geweldig, en jullie doen heel belangrijk werk. Ik zou het in ieder geval nooit kunnen; de constante stress, de enorme verantwoordelijkheid en ik heb er gewoon de concentratie niet voor. Een kritisch vraagje echter:

Steeds als ik opnames van Nederlandse luchtverkeerlsleiders hoor, valt me meteen op dat ze zo'n ontzettend dik Nederlands accent hebben. Is dat niet nadelig voor de verstaanbaarheid?

Engels lijkt me toch een deel van de opleiding? Dan leer je toch ook wel dat het Engels niet dezelfde klanken gebruikt als Nederlands?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:46:37 #269
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_81602183
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:39 schreef JohnLocke het volgende:
Ik vind de luchtvaart geweldig, en jullie doen heel belangrijk werk. Ik zou het in ieder geval nooit kunnen; de constante stress, de enorme verantwoordelijkheid en ik heb er gewoon de concentratie niet voor. Een kritisch vraagje echter:

Steeds als ik opnames van Nederlandse luchtverkeerlsleiders hoor, valt me meteen op dat ze zo'n ontzettend dik Nederlands accent hebben. Is dat niet nadelig voor de verstaanbaarheid?

Engels lijkt me toch een deel van de opleiding? Dan leer je toch ook wel dat het Engels niet dezelfde klanken gebruikt als Nederlands?
Ik luister wel eens naar zo'n live feed van Schiphol Airport, en ik hoor altijd heel erg Nederlands-Engels ja. Er zit wel een Engelse test bij maar ik las op hun site dat bijna iedereen die gewoon haalt, waarschijnlijk is de uitspraak in die test dus niet zo belangrijk.
Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:56:47 #270
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_81602782
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:39 schreef JohnLocke het volgende:
Ik vind de luchtvaart geweldig, en jullie doen heel belangrijk werk. Ik zou het in ieder geval nooit kunnen; de constante stress, de enorme verantwoordelijkheid en ik heb er gewoon de concentratie niet voor. Een kritisch vraagje echter:

Steeds als ik opnames van Nederlandse luchtverkeerlsleiders hoor, valt me meteen op dat ze zo'n ontzettend dik Nederlands accent hebben. Is dat niet nadelig voor de verstaanbaarheid?

Engels lijkt me toch een deel van de opleiding? Dan leer je toch ook wel dat het Engels niet dezelfde klanken gebruikt als Nederlands?
Valt juist wel mee, alle communicatie wordt gedaan doormiddel van Radiotelefony. Dit is afgeleid van het engels, maar dan heel erg gestandariseerd. Volgens de internationale richtlijnen hoort de uitspraak erg plat te zijn met de nadruk op de R, dit komt vaak overeen met het 'standaard' Nederlandse accent van veel verkeersleiders.
pi_81623122
Heb al een tijdje het forum gevolgd en hier dan ook van mijn kant een berichtje.
In maart heb ik ook gesolliciteerd voor een baan als luchtverkeersleider en werd nav hoervan uitgenodigd. Het kon nog net aangezien ik in september 27 wordt :-)
Omdat ik niet wist wat mij te wachten stond en ik mijzelf toch enigszins voor wilde bereiden, heb ik het boek "Het psychologisch onderzoek. Een oefenboek" van Wim Bloemers aangeschaft. Ik moet zeggen dat dit mij erg heeft geholpen qua voorbereiding.

23 april jl. mocht ik naar Amersfoort afreizen voor de capaciteitentest en aansluitend de persoonlijkheidsvragen.
De capaciteitentest is, wat iedereen al zegt, vrij pittig. Standaard IQ-test vragen maar ook specifieke vragen mbt luchtverkeersleider. Van de 12 gingen er 8 door voor de persoonlijkheidsvragen waaronder ik. De vragen gewoon naar eerlijkheid beantwoorden en dan komt het allemaal goed. Immers, je kunt je wel anders voordoen maar uiteindelijk val je toch door de mand.

Al vrij snel erna een telefoontje met het bericht dat ik door was. Meteen een afspraak gemaakt voor de orientatiedag en voor het interview.
De orientatiedag was voor mij 7 mei jl. Erg leuk en leerzaam en zeker handig om voor jezelf na te gaan of het iets voor je is.
Het interview die maandag erna gehad bij Meurs in Woerden. Ik vond het zelf een fijn gesprek, een hoop gelachen en toch genoeg serieuze zaken besproken. Ook hier geldt weer, gewoon jezelf zijn!

Diezelfde week, de dag na Hemelvaart, weer telefonisch bericht gekregen dat ik door mocht naar de assesmentdag. Deze zal voor mij 25 mei ’s ochtends zijn.....heb er nu al zin in!
Door voorgaande berichten weet ik al een beetje wat het gaat inhouden maar laat het gewoon op me af komen.
Hopelijk mag ik daarna door voor de grading!
Ik hou jullie op de hoogte......

PS: nog meer mensen die 25 mei mogen?
"We Who Are About to Die Salute You"
pi_81628517
helemaal goed joh! één tip voor de assessment: wees jezelf! Als je je anders gaat voordoen dan dat je echt bent, merken ze het wel en dan kun je het wel schudden. En wees ook niet te zenuwwachtig. Ik zat met een jongen die helemaal dicht klapte door de zenuwen en dat heeft helaas niet goed uitgepakt voor hem.

We horen je verhaal wel na de 25e! Succes
pi_81657510
Heb vandaag eindelijk kunnen bellen voor feedback over het assessment, was nogal verbaasd omdat het naar mijn idee allemaal vrij positief klonk. De adviseur beschreef mij als een persoon die prettig in de omgang is en gemakkelijk contact legt. Daarnaast heb ik verantwoordelijkheid, neem goed het initiatief en trek goede en logische conclusies. Verder heb ik weinig tot geen stress, ben ik een rustig persoon en heb discipline en doorzettingsvermogen. Wel ben ik bescheiden op een positieve manier, in die zin dat ik anderen tijdens de groepsopdrachten de gelegenheid geef aan het woord te komen.

Naast deze positieve feedback begon de adviseur van LTP over het feit dat ik niet altijd de besluiten nam gedurende de groepsopdrachten; ik nam dus niet altijd de leiding. Ik heb de adviseur de reden daarvan uitgelegd. Het zijn lastige groepsopdrachten, het is dan niet handig om altijd de besluiten en de leiding te nemen. Ik zeg liever iets met zekerheid dan dat ik maar wat roep, puur om aan het woord te zijn, zonder dat het ook maar enige inhoud heeft. De adviseur gaf mij in deze keuze gelijk en vond dit een terechte manier van handelen.

Vervolgens sprak de adviseur over mijn leeftijd, ik ben namelijk negentien jaar oud. Ik heb toen aangegeven, dat ik vastberaden ben om het na mijn studie opnieuw te proberen. Hij raadde mij dit zeer zeker aan, omdat hij de kans groot acht dat ik dan wel door de selectie kom. De adviseur voegde eraan toe dat ik na mijn studie de ideale leeftijd heb om opnieuw te solliciteren.

Het is wel leuk om veel positieve feedback te krijgen maar kan er naar mijn idee weinig mee. Kan moeilijk mijn leeftijd omhoog gooien. Tijdens de 2e selectieronde begon de psychologe hier ook al over. Het eerste wat ze zei was: je bent nog maar 19. Ik ga het in ieder geval na mijn studie opnieuw proberen, misschien dat ik dan daadwerkelijk een andere "houding" heb? ik weet het niet...

Ben benieuwd hoe de grading gaat bij de sollicitanten die wel door zijn:) Voor de sollicitanten in batch 4, succes met het assessment!
pi_81673506
Ik heb van veel mensen gehoord dat het beter is om eerst 'wat ervaring op te doen' door wat ouder te worden en een andere studie te doen. Dat heb ik ook consequent zelf gebruikt als excuus waarom ik na ruim 7 jaar psychologie (dat is overigens handig tegenover de andere psychologen tijdens de selectie ) studeren nog luchtverkeersleider zou willen worden. Ook bij de LVNL hoorde ik dat veel, de vkl die mij de instructie bij de grading gaf had op haar 19e gesolliciteerd en was toen afgewezen. Toen ze na sociologie gestudeerd te hebben nog een keer solliciteerde ging ze wel door. Zelfde tijdens mijn orientatiedag overigens.

Beste tip tijdens het assessment is inderdaad om jezelf te blijven en je niet al te erg op te laten jagen. Alles is er eigenlijk voor bedoeld om je in de zenuwen te werken, laat dat dus niet gebeuren. Bryan, het zou bij jou natuurlijk ook kunnen zijn dat je inderdaad wel goed was (vandaar de positieve feedback), maar niet de beste. Bij het assessment moeten nou eenmaal een stuk of 20 mensen afvallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartje-83 op 20-05-2010 14:30:05 (spelfout !) ]
pi_81678243
Het is natuurlijk wel vreemd dat het merendeel van de mensen die doorgaat 20+ is.....ze weten natuurlijk van te voren dat iemand van 18 minder (levens)ervaring heeft dan iemand van 26 . Maar goed, er is iig genoeg tijd over om het nogmaals te proberen en nu weet je wat je kunt verwachten.

Waar wordt er eigenlijk op gelet bij het assessment....meer op hoe je je gedraagt in de groep of ook om het daadwerkelijke resultaat wat je neerzet als groep/individu?
"We Who Are About to Die Salute You"
pi_81691694
er wordt absoluut meer gelet op hoe jij je gedraagt dan wat je antwoorden zijn. Ik weet dat wij nog niet eens halverwege de eerste opdracht waren toen zij zeiden dat de tijd om was, dus hadden we helemaal geen antwoord. Wees dus gewoon jezelf!
pi_81877110
Na een kleine rustpauze vandaag dan toch mijn assessment gehad in Amstelveen.
Ik moet wel zeggen, hoe dichter ik bij het einde kom, hoe nerveuzer ik word......overigens wel heerlijk geslapen hoor vannacht

Vandaag op tijd vertrokken en met een kleine 10 min vertraging op de snelweg, kwam ik om 8 uur aan.....gelukkig ruim op tijd. Na een versgemalen koffie gedronken te hebben, mochten we met z'n 4en in een kamer gaan zitten op erg relaxte stoelen . Na 20 min werden we opgehaald door de psychologen en werden we in een andere ruimte gezet. Dit keer op normale bureaustoelen waarbij we elkaars buro niet konden zien maar alleen elkaars hoofd.

Het hele assessement werd adhv een powerpoint presentatie afgehandeld. Mijn algemene indruk was dat het een vrij ontspannen gebeuren is en je gewoon jezelf moet zijn. Probeer vooral niet iemand te zijn waarvan je denkt dat ze zo'n iemand zoeken! Mochten er mensen die het assessment nog moeten maken en niet willen weten wat er komen gaat, dan moet onderstaande maar ff skippen!

Al met al een leuke en interessante dag. Ben benieuwd of ik door ben! Ga er een beetje van uit dat de kans 50/50 is. Natuurlijk hou ik jullie op hoogte

[ Bericht 14% gewijzigd door TheGladiator op 26-05-2010 13:24:12 (op aanraden van Bartje-83 toch de inhoud delete ) ]
"We Who Are About to Die Salute You"
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:54:57 #278
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_81884790
Spannend hoor voor iedereen.

Als je nou die assessment door bent ? Heb je dan in principe een baangarantie? Mits je uiteraard de opleiding naar gelieven uitvoert. Of kunnen ze je er halverwege nog uitgooien ondanks dat je prestaties goed zijn (of gemiddeld en je er daarom uitvliegt) <-- snap je hem...uitvliegt... ha ha ha
Boef!
pi_81884849
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:54 schreef TheFrankey het volgende:
Spannend hoor voor iedereen.

Als je nou die assessment door bent ? Heb je dan in principe een baangarantie? Mits je uiteraard de opleiding naar gelieven uitvoert. Of kunnen ze je er halverwege nog uitgooien ondanks dat je prestaties goed zijn (of gemiddeld en je er daarom uitvliegt) <-- snap je hem...uitvliegt... ha ha ha
De grading zit daarna nog, net als medische keuring
En na een half jaar opleiding zit de AAPRO waar je ook nog op af kunt vallen dacht ik
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:20:11 #280
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_81886253
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:56 schreef Piles het volgende:

[..]

De grading zit daarna nog, net als medische keuring
En na een half jaar opleiding zit de AAPRO waar je ook nog op af kunt vallen dacht ik
En daarna nog jaren OJT training waar je ook nog af kunt vallen. Ik zou hier niet de nadruk op leggen hoor, als je goed genoeg bent dan haal je gewoon je brevet.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_81906581
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:56 schreef Piles het volgende:

[..]

De grading zit daarna nog, net als medische keuring
En na een half jaar opleiding zit de AAPRO waar je ook nog op af kunt vallen dacht ik

Volgens mij is de AAPRO verschoven naar het begin van de opleiding om zo na een half de mensen over te houden die de hele opleiding naar alle waarschijnlijkheid zullen gaan halen
"We Who Are About to Die Salute You"
pi_81911147
Jep, de AAPRO is al na een paar maanden nu, daar vallen vaak nog mensen op af.
Zelf gister mijn medische verklaring gekregen, nu staat er niks meer in de weg om in september te beginnen

@TheGladiator : Hebben ze jou niet verteld dat ze het niet zeer waarderen als je de volledige inhoud van het assessment bekend maakt?
pi_81911709
Overigens :
quote:
Mijn algemene indruk was dat het een vrij ontspannen gebeuren is
Ik denk dat je de enige bent die dat denkt
pi_81912658
Gefeliciteerd Bartje! Super tof dat je al bent toegelaten

@ Gladiator:
Ik denk ook dat jij de enige bent die het vrij ontspannen vond, haha. Ik weet wel dat bij mijn assessment de spanning te snijden was
pi_81917373
@Bartje-83:
Gefeliciteerd..mss treffen we elkaar wel in september.
Ze hebben me idd niet verteld dat het niet bekend mocht worden.....

Maar volgens mij waren de anderen ook redelijk ontspannen....natuurlijk altijd wel gezonde zenuwen
"We Who Are About to Die Salute You"
pi_81917570
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:05 schreef Bartje-83 het volgende:

@TheGladiator : Hebben ze jou niet verteld dat ze het niet zeer waarderen als je de volledige inhoud van het assessment bekend maakt?
heb de volledige inhoud toch maar ff verwijderd....mss ook maar beter
"We Who Are About to Die Salute You"
pi_81924289
Ben benieuwd hoe het ging, laat het hier maar horen

De grading is -hoewel behoorlijk moeilijk- eigenlijk ook best leuk, het geeft je wel een klein beetje een idee wat je te wachten staat tijdens de opleiding. Had zelf de eerste dag de moed in de schoenen na alle informatie, maar de uitvoering daarvan bleek tijdens het oefenen behoorlijk mee te vallen.
pi_82010090
Hi allemaal,

ben nu bezig met leren voor de grading, maar dat is best nog veel info wat je moet weten! Ik vind 't echt super leuk om te leren, dus dat scheelt, maar ik had niet verwacht dat je in een selectie al zoveel te weten zou komen

Is er nog iemand die aan het leren is voor de grading? ben benieuwd hoe het met andere gaat

en nog een vraagje voor degene die de grading al gedaan hebben, je kunt toch in ''normale'' kleding komen? Ik bedoel, je hoeft toch niet netjes, colbert ofzo, aan te trekken?

hoor het graag!
pi_82010881
Hey allemaal,
Iemand enig idee hoe snel je de uitslag van het assessment krijgt?
De andere rondes was nl. vrij snel....meestal in dezelfde week nog
"We Who Are About to Die Salute You"
pi_82013853
Ik heb 8 werkdagen moeten wachten, dus bijna 2 weken.... Bij de eerste twee rondes had ik binnen 3 dagen bericht, dus het kan wel kloppen dat je in dit geval wat langer moet wachten. wanneer had je ook alweer je assessment gemaakt??

Sterkte met wachten!
pi_82017071
Aanstaande woensdag is het weer eens zover, mag op voor de eerste ronde. Zo een 4/5 jaar geleden ook al eens gesolliciteerd en helaas na het interview afgewezen wegens te weinig compenties te bezitten en er een beetje te makkelijk over denken

Inmiddels al enige tijd opleiding afgerond en alweer twee jaar als wetenschappelijk onderzoeker bezig, dus hopelijk wat meer te kunnen bewijzen nu
pi_82017351
aha, het duurt dus net ff wat langer dan bij de andere rondes.....gewoon nog even geduld dan
(had afgelopen dinsdag 25 mei mn assessment)

@BdFA
Suc6 dan maar woensdag....hopelijk lukt het deze keer wel! Is zeker voor de klas van begin 2011?
"We Who Are About to Die Salute You"
pi_82018643
quote:
Hi allemaal,

ben nu bezig met leren voor de grading, maar dat is best nog veel info wat je moet weten! Ik vind 't echt super leuk om te leren, dus dat scheelt, maar ik had niet verwacht dat je in een selectie al zoveel te weten zou komen

Is er nog iemand die aan het leren is voor de grading? ben benieuwd hoe het met andere gaat

en nog een vraagje voor degene die de grading al gedaan hebben, je kunt toch in ''normale'' kleding komen? Ik bedoel, je hoeft toch niet netjes, colbert ofzo, aan te trekken?

hoor het graag!
Als je dit al veel vindt dan staat je nog wat te wachten op je eerste lesdag
Uiteindelijk is het in de praktijk allemaal best te doen, maar tijdens die lessen moest ik wel even slikken. Heb je je grading 's ochtends of 's middags? Ik zou aanraden om eerst even thuis (of in een hotel) lekker bij te komen, wat te eten en even TV te kijken en er dan nog even naar te kijken. Als je 's middags grading hebt kan je 's ochtends ook nog even rustig er doorheen lezen.

En ga vooral niet in colbert !! Draag gewoon iets waar je je lekker in voelt. Ik droeg gewoon een spijkerbroek met een zwart T-shirt, en dat is me niet aangerekend
pi_82019049
haha, dat is duidelijk! Niet te netjes
Ik heb 's ochtends de grading... volgens mij ben ik de eerste. moet om half 9

ik weet ook wel dat de eerste dag ook nog meer bijkomt, maar het verbaasde me gewoon dat ze zoveel informatie vrijgeven aan mensen die nog in de selectie zitten, snap je? Ik ben best gewend aan veel doen, want ik ben nu een dubbele opleiding aan het afronden, dus qua stof hoeveelheid kan ik het wel aan

Thanks voor de tip!!!
pi_82260255
veel succes voor iedereen die binnen nu en afzienbare tijd de grading heeft!

erg interessant forum dit
ik heb trouwens ook 25 mei mijn assessment gehad ('s middags), zag al dat sommige hier het assessment 25 mei 's ochtends hadden. hoe is het jullie verlopen?

ik heb vandaag een belletje gekregen dat ik de grading mag doen! superblij hierover. heb 23 juni de testdag en de 24e om 11.30 mag ik op om te bewijzen wat ik waard ben.

anderen al de grading gehad? wat is jullie ervaring?
pi_82263397
ik heb vandaag ook bericht gehad.....en wel telefonisch dus ben ook door naar de grading!
helaas voor mij viel de grading precies in mijn vakantie (al in januari geboekt) dus mag de grading nu in augustus doen en ga dan voor de klas van begin volgend jaar.
kan ik zelf nog wat dingen op een rijtje zetten en lekker relaxed aan de grading en evt. opleiding beginnen :-)

krijg toch pas een week of 2 van te voren het leermateriaal voor de grading?

verder iedereen suc6!
"We Who Are About to Die Salute You"
pi_82276814
gefeliciteerd ook!

trouwens wel zonde dat je vakantie er net tussenin valt, maar inderdaad zoals je zegt, in maart kun je dan alsnog aan de slag als je de grading haalt!
succes in ieder geval,

nog meer mensen die al te horen hebben gekregen over het assessment? dan zien we elkaar namelijk misschien binnenkort
pi_82281463
jij natuurlijk ook gefeliciteerd!
en suc6 met het leren en je grading...

had mn vakantie al in januari gepland en toen nog niet gesolliciteerd....later kreeg ik de data pas te horen en bleek dat de grading in mn vakantie ging vallen
"We Who Are About to Die Salute You"
pi_82284217
Nou gefeliciteerd voor degene die door zijn naar de grading! Ik heb mijn grading gehad en ik zou je aanraden om te leren wat er te leren valt en meer kun je simpelweg niet doen! Als je de link krijgt om te leren, begin eraan en werk alles door voordat je grading dagen beginnen. Dan moet je al een heel eind komen
pi_82353854
nice!

hoe ging het bij jou, roodkapje!??! waren het 2 zware dagen?
ik kan in ieder geval zeer binnenkort 2 weken lang aan de studie , heb er eigenlijk wel zin in
pi_82360433
Het viel uiteindelijk allemaal wel mee. De eerste dag is wel iets zwaarder omdat je natuurlijk eerst een paar uur theorie doorneemt, dus je moet echt wel blijven opletten. Maar het was wel echt heel leuk zeker de oefening in de middag was echt leuk om te doen. Het bereid je zeker voor op de tweede dag.
Ik was wel wat meer gespannen voor de tweede dag, aangezien je daar op beoordeeld wordt. Maar zolang je rustig blijft, komt het allemaal wel goed
Ik heb dus alles gehaald, en mocht de engelse test er gelijk achteraan maken, en nu is het afwachten of ik bij de beste hoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')