abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:42:57 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_82557076
Jammer dat die sterrententen bij hun uitgeklede menu's in het kader van Dining with the Stars er toch altijd weer extra gangen en dure wijnen bij doen, waardoor je toch weer erg veel geld kwijt bent.
Dan kan je beter buiten zo'n aktieweek om er gaan eten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_82560642
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:42 schreef golfer het volgende:
Jammer dat die sterrententen bij hun uitgeklede menu's in het kader van Dining with the Stars er toch altijd weer extra gangen en dure wijnen bij doen, waardoor je toch weer erg veel geld kwijt bent.
Dan kan je beter buiten zo'n aktieweek om er gaan eten.
Mwah, dat valt ook wel mee, normaal krijg je echt geen 5 gangen met wijn en koffie bij een 2-sterren restaurant voor 100 euro pp.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_82918385
Waar? Mauresque te Amsterdam
Wanneer? Woensdag 16 juni 2010
Wat at je?
Wij hadden het menu gekozen, hierbij geef je op waar je allergisch voor bent en wat je niet lust. Daarna word er een verassings menu voor je klaargemaakt

Voor:

rode mul op een bedje van spaanse paste en tuinbonen met geconfijte inktvis tentakel

Tussen:

konijnenpootje op tarwedinges met groene asperge

Hoofd:

kalfsoester (iirc) met zoete aardappel purree en geroosterde courgette, aubergine en paprika

Na:

abrikozen croisette (euh euh euh) met citroenmouse en een bolletje witte chocolade mouse

Impressie?
Het eten was echt voortreffelijk. Vlees en vis was perfect op smaak en het waren dingen die ik zelf niet 1-2-3 besteld zou hebben maar het paste gewoon prima bij elkaar. Alleen het had iets meer mogen zijn. De aankleding van het restaurant was prima. Zeer modern met oud gecombineerd.Wat wel een beetje jammer was: de tijd tussen de gerechten. Zo ongeveer 40 minuten per gang vind ik wel wat aan de lange kant.
Kosten? Gaat MeMo niets aan!
Cijfer? 8- (8,5 als het iets meer was geweest)
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:13:12 #204
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_82921915
Wat is dat 'schuim' op het eerste gerecht?
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:24:21 #205
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_82925240
Volgens hun site is een 4-gangen menu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's best te doen.

(alleen ziet die konijnenbout er erorm uitgedroogd uit. Was die wel te eten?)

[ Bericht 13% gewijzigd door RobinOok op 17-06-2010 13:34:07 ]
pi_82926886
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:24 schreef RobinOok het volgende:
Volgens hun site is een 4-gangen menu ¤ ..,...
Da's best te doen.

(alleen ziet die konijnenbout er erorm uitgedroogd uit. Was die wel te eten?)
van buiten is gelukkig niet hetzelfde als van binnen. Was heel erg goed te eten

ik weet wat het gekost heeft... maar daar ging het eventjes niet om...
als iemand jou uit eten neemt... ga je toch ook niet uitzoeken wat het gekost heeft.
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:16:11 #207
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_82927593
Jij nam mij niet uit eten en ik wil als ik een menu voorbij zie komen weten wat het kostte.
pi_82927896
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:16 schreef RobinOok het volgende:
Jij nam mij niet uit eten en ik wil als ik een menu voorbij zie komen weten wat het kostte.
weten en posten zijn dan nog steeds 2 verschillende dingen of niet?
pi_83005934
Wegens verregaande off-topic discussie heb ik de meeste berichtjes verwijderd. Graag hierna ook geen discussie meer over het plaatsen van de prijs door RobinOok. Te veel off-topic gaan druist tegen de policy in; het plaatsen van een menuprijs niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83295681
er is toch niks mis mee als mensen wilen weten wat alles kost? is heel normaal hoor, dus gewoon bespreekbaar,ook op FOK! Kun je anders gelijk de N-koraanse vlag hijsen als je niet meer over de prijs
mag praten. Of ging het over de hoogte van de prijzen,tja dat is een wellus-nietus discussie en idd zinloos.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 juni 2010 @ 22:46:50 #211
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_83308184
Waar?Perron Zee, IJmuiden www.perronzee.nl
Wanneer? 25 juni 2010
Wat at je?
- Vissoep, rijkelijk gevuld met lekkers uit de zee
- Kalfs ribeye, met verse groenten en Roquefortsaus
- Kaasplankje, selectie kazen met mueslibrood

Moeders
- Vissoep
- Kabeljauwfilet, op de huid gebakken met stamppotje van garnaal en basilicum met kreeftensaus
- Crème Brûlée, met caramelijs

Broertje
- Uiensoep, met een kaasbroodje
Varkenshaas, met gebakken champignons en ui
- Creme Brulee

Impressie?
Geen foto’s

Kosten? 120e voor drie personen
Cijfer? 7

Waar vroeger het stationsgebouw stond van de oude vislijn is nu sinds augustus vorig jaar een restaurant en een grand cafe gevestigd. Wij hebben bij het restaurant gegeten. Het menu(zie website) is redelijk klassiek. We begonnen buiten op het terras. Het terras is redelijk groot. Prima terras alleen het uitzicht op de visvrachtwagens is een beetje jammer. Maar dat gedeelte van IJmuiden is al stukken beter in vergelijking met een aantal jaar geleden. Alleen het gebouw van Henk Schoorl is nog steeds niet afgebroken helaas. Terug naar het restaurant. We kregen voor de eerste gang een lekker krokant hapje en een Coquille. Die Coquille was net iets te gaar helaas. Daarbij ook brood met een lekkere tomatentappanade en roomboter.

Eerste gang zoals hierboven beschreven. We kregen de vis op een bord waarbij de bouillon later bijkwam. Was een redelijk gebonden bouillon. Deze vis was al stukken beter dan die coquille. Uiensoep was wel aardig volgens mijn broertje.

Bij de tweede gang kregen we er aardappeltjes en een bleekselderijsalade bij. Vlees en vis is goed, goed gaar. Groente was lekker, goede saus. De saus van de kabeljauw was wellicht een tikkeltje te zout. Tja verder was het goed maar dat was het dan ook. Niet bijzonder, niet slecht.

De derde gang een crème brulee en ik had een kaasplankje. Creme brulee was prima. Kaasplankje was kaas van een kaaswinkel in Beverwijk. Ze hadden wat problemen L’amuse en zijn dus overgestapt. Was een geitenkaasje, een brie en drie andere kaasjes. Daarbij een broodje, was een prima broodje.

Overall. Goed restaurant, niet bijzonder, gewoon degelijk. Ze hebben een klassieke kaart wat goed te eten is maar ook niet speciaal verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 25-06-2010 23:04:15 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_83309515
Mja, had nou toch maar naar La Forca gegaan B.
Maar jullie hebben redelijk gegeten en als het maar gezellig was en lekker dichtbij huis

En nu heb je een oude moeder
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 juni 2010 @ 23:15:08 #213
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_83309645
Als ik jarig ben heb ik het meer voor het zeggen .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_83310669
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:15 schreef borisz het volgende:
Als ik jarig ben heb ik het meer voor het zeggen .
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:38:10 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83310762
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:15 schreef borisz het volgende:
Als ik jarig ben heb ik het meer voor het zeggen .
Ik hou 19 augustus vrij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_83513958
Waar?
Restaurant de Struisvogel, Keizersgracht, Amsterdam.

Wanneer?
30 juni 2010.

Wat?
Voor: aardappelsalade met aspergemousse
Niet echt erg lekker, aspergemousse was te zoet, aardappel net gaar. Beetje salade erbij en een iets te zure dressing. De simpelere courgettesoep zag er beter uit!

Hoofd: Cannelloni gevuld met spinazie en geitenkaas.
Lekker, volgens mij was de spinazie alleen niet echt vers. Pasta goed al dente, met lekker kerstomaten erbij geserveerd. Goeie pecorino erop ook. Alleen zaten er 3 onidentificeerbare brokken iets bij, wat niet lekker was. Die heb ik maar laten liggen!

Bij het voor,- en hoofdgerecht dronk ik een wit huiswijntje. Weet niet wat het was, dronk wel lekker weg!

Na: klein stukje death by chocolate geserveerd met heerlijke slagroom. De slagroom was minder zoet dan de aspergemousse! De chocoladetaart was echt lekker, niet te zoet, machtig en met een volle chocoladesmaak.

Impressie: On-toeristisch gezellig Amsterdams kelderrestaurant waar je ook buiten kunt eten bij mooi weer. Bediening niet al te attent maar wel vriendelijk. Gerechten zijn niet fantastisch maar goed voor het geld wat je betaald en de porties zijn ruim. Aanrader als je in het centrum van Amsterdam wilt eten met een niet te moeilijke kaart en een leuke sfeer!

Kosten: ik hoefde niet te betalen, maar ik geloof rond de 28 euro voor 3 gangen en een wijntje kost geloof ik rond de 3,50 per glas.

Cijfer: 7,5. Goede prijn/kwaliteitverhouding, zeker voor het centrum Amsterdam!
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:13:29 #217
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_83520678
Waar? Mr Wok Rotterdam

Wanneer? Gisteravond

Wat at je? Van alles en nog wat gewokt en wel

Impressie? Er wordt niks uitgelegd, je drankjes worden nog net niet aangegooid. Er staat 1 of andere Greatest Dutch CD op en er wordt door het personeel ook tijdens het Wokken geen f*ck gezegd.

Tevens staat er bij de meeste bakken niet wat het is. Wat ook erg irritant is. Tevens is de koffie totaal niet te zuipen en dat is echt knap aangezien het wel kwaliteitsbonen zijn (of staat dat alleen op de kopjes?)

Kosten? voor 2 man 50 euro totaal valt mee, alleen jammer dat het niet smaakte.

Cijfer? 1
pi_83521221
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:13 schreef TJDoornbos het volgende:
Waar? Mr Wok Rotterdam

Wanneer? Gisteravond

Wat at je? Van alles en nog wat gewokt en wel

Impressie? Er wordt niks uitgelegd, je drankjes worden nog net niet aangegooid. Er staat 1 of andere Greatest Dutch CD op en er wordt door het personeel ook tijdens het Wokken geen f*ck gezegd.

Tevens staat er bij de meeste bakken niet wat het is. Wat ook erg irritant is. Tevens is de koffie totaal niet te zuipen en dat is echt knap aangezien het wel kwaliteitsbonen zijn (of staat dat alleen op de kopjes?)

Kosten? voor 2 man 50 euro totaal valt mee, alleen jammer dat het niet smaakte.

Cijfer? 1
dat is jammer maar bij veel wokrestaurants zie ik echt niet erbij staan wat het is. maar tis meestal wel duidelijk toch wat vis is, wat kip en wat beef? en de groenten (broccoli, wortel, champignon etc) zijn ook nog wel te onderscheiden..
jammer ook dat de koffie niet lekker was.. voortaan maar naar een ander restaurant
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:06:01 #219
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_83521389
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:56 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

dat is jammer maar bij veel wokrestaurants zie ik echt niet erbij staan wat het is. maar tis meestal wel duidelijk toch wat vis is, wat kip en wat beef? en de groenten (broccoli, wortel, champignon etc) zijn ook nog wel te onderscheiden..
jammer ook dat de koffie niet lekker was.. voortaan maar naar een ander restaurant
nou dr lag iets zwarts in een bak en wat het was geen idee. Kijk biefstuk herken ik wel. Maar helaas was dus niet alles helder
pi_83654941
Waar?
Steakhouse Dino's, Rotterdam
Wanneer?
Zaterdag 3 juli 2010
Wat at je?
Als voorgerecht een kipsalade en als hoofdgerecht een tournedos
Impressie?
Na de Proloog van de Tour de France zijn we op het Schouwburgplein bij Dino's wezen eten, een steakhouse. Het duurde al een hele tijd voordat werd gevraagd of we wat wilden drinken. Als voorgerecht nam ik een kipsalade en Peter een mozzerella-salade. De kipsalade was erg veel voor een voorgerecht, maar wel erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we allebei een tournedos.

We moesten ontzettend lang wachten voor we het hoofdgerecht kregen en ik kreeg zelfs de neiging om maar weg te lopen. Ik heb toen toch maar even gevraagd waar ons eten bleef en toen bleek het al lang klaar te zijn, maar vergeten te zijn. De tournedos smaakte erg lekker en het was ook een groot stuk vlees. We hadden er frietjes bij, maar dat vond ik erg weinig voor twee personen. Ook nu duurde het weer een hele tijd voordat we nieuw drinken kregen.

Aangezien het allemaal zo lang duurde hebben we maar geen nagerecht genomen en zijn we direct naar het station gelopen. Het eten was wel erg lekker dus, alleen jammer van de bediening.

Kosten?

80,45 euro
Cijfer?
Eten: 7.5
Bediening: 4.5
Sfeer: 6
pi_83654986
jezus wat duur
Ja doei.
pi_83655341
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:02 schreef motorbloempje het volgende:
jezus wat duur
De vorige keer in Amsterdam bij een steakhouse betaalden we ook 80 euro, dus dacht dat het wel een normale prijs was. Bij een pizzeria zij we meestal rond de 50 euro kwijt.

3 cola light: 7.05 euro
3 vaasjes: 7.05 euro
kipsalade: 9.25 euro
mozzerella-salade: 9.10 euro
2 tournedos: 45 euro
2 peper- roomsaus 3 euro
pi_83655459
het drinken maakt al weer wat goed dat had je er niet bij gezet 6 drankjes tikken ook wel aan...
Ja doei.
pi_83659155
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:13 schreef TJDoornbos het volgende:
Waar? Mr Wok Rotterdam

Wanneer? Gisteravond

Wat at je? Van alles en nog wat gewokt en wel

Impressie? Er wordt niks uitgelegd, je drankjes worden nog net niet aangegooid. Er staat 1 of andere Greatest Dutch CD op en er wordt door het personeel ook tijdens het Wokken geen f*ck gezegd.

Tevens staat er bij de meeste bakken niet wat het is. Wat ook erg irritant is. Tevens is de koffie totaal niet te zuipen en dat is echt knap aangezien het wel kwaliteitsbonen zijn (of staat dat alleen op de kopjes?)

Kosten? voor 2 man 50 euro totaal valt mee, alleen jammer dat het niet smaakte.

Cijfer? 1
wok restaurants moet je in rotterdam en amsterdam sowieso mijden. Het is een veredeld allegaartje van rommel wat bij elkaar wordt gegooid voor die hollanders die normaal naar de zondagchinees gaan en denken iets beters te krijgen.

de chinezen zijn daar heel gehaaid in,omdat ze weten dat 90% vd hollanders niet weet wat ze eten,zolang
het maar veel oogt en goedkoop is. Ga dan naar bijvboorbeeld de surinaamse eethuizen waar je betere kwaliteit krijgt of naar een echt chinees restaurant waar veel chinezen komen.

ik heb vandaag dit gegeten en dat koste +/- 9,75 euro p.p.ex drank bij de lokale surinaamse-chinese zaak.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83660134
Gegeten bij Terra in Bloemendaal.
Heerlijke smaakjes, maar gek genoeg waren de hoofdgerechten (golfer had lam en ik piepkuiken) minder lekker dan het voor en het tussengerecht.
Witte spaanse chardonnay erbij en een desserwijntje toe
Foto's
(sommige foto's zijn erg onscherp, niet op letten, het is maar ter illustratie)

110 eu met zijn 2tjes.
pi_83660534
inclusief drank Bluezz?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_83660855
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
inclusief drank Bluezz?
Ja, totale rekening.
3 glazen pp en ik nog een dessertwijntje. Al heb ik nu wel spijt van het dessert, ik weet gewoon dat ik dan altijd net ff te vol zit, van de suikers en gewoon omdat het toetjes zijn en mss omdat we die nooit eten.
Maar ja, het klonk allemaal zo lekker
pi_83661011
ach dat mag toch wel voor een keertje? en in het weekend mocht je dat sowieso toch?
voor dat eten (4 gangen incl drankjes) vind ik het netjes qua prijs/kwaliteit
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_83664334
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:52 schreef FutureFairytale het volgende:
ach dat mag toch wel voor een keertje? en in het weekend mocht je dat sowieso toch?
voor dat eten (4 gangen incl drankjes) vind ik het netjes qua prijs/kwaliteit
Ja prijs/kwaliteit is prima.
En ik heb mijn hele leven al dat ik niet lekker op zoete toetjes reageer, ligt niet aan dieten of zoiets
Heeft meer iets weg van een allergie.
pi_84032867
Waar? Soho Sushi; sushi tentje in hartje Amsterdam ( achter Leidseplein )
Wanneer? zaterdag 10 juli
Wat at je?
Ik en vriendin deelden:

- Wakame-salade ( zeewier salade )
- `plaat met Sushi Mix
- plaat met california rolls
+ 2 witte wijn en een fles Chaudfontaine

Erna nog 2 cappuccino

Impressie?
Geen foto’s ; maar het was die dag ontzettend heet.. We wilden sushi eten maar zaten nog te dubben waar; het nieuwe restaurant Geisha ( geen terras ) of MOMO, of dus Soho Sushi..
Soho Sushi lag lekker centraal, heeft daarbij een klein terrasje. hoewel we eerst de enige waren, stroomden 5 min later het terras vol... Toch weer grappig om te zien hoe de mens zich laat beïnvloeden door dit soorten factoren

Kosten? ¤ 55,50 voor 2 personen
Cijfer? 8

Het eten was er ontzettend snel en vers; de sashimi smaakte goed en zag er goed uit. De sushi was ook heerlijk! Klein restaurantje waar je goed kan eten ( niet bijzonder ) voor een hele vriendelijke prijs!
Het beste wat je kunt worden is jezelf
( Hans Ubbink )
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:44:40 #231
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84033079
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:35 schreef Miss_sexyhouse het volgende:Toch weer grappig om te zien hoe de mens zich laat beïnvloeden door dit soorten factoren
Huh? Hoe werd je waar door beïnvloed?
pi_84034915
Als er één schaap over de dam is... etc.
pi_84035137
meh.
Ja doei.
pi_84035787
Vrijdag in Rotterdam bij Louis gegeten (www.restaurantlouis.nl)

Waren daar ooit eerder voor de restaurantweek geweest. Deze keer konden we lekker buiten zitten, gelijk aan de straat. Terras was wel erg krap.

Ik koos voor een salade met geconfijte eendenmaagjes vooraf. Had zoiets nog nooit eerder gegeten, maar fenomenaal! Niet te zuinig en een goede dressing.
Vriend ging voor een tonijntartaar. Door de andere ingredienten was de vis niet echt meer te proeven en de opmaak was een beetje mager. Wel erg lekker.
Als hoofdgerecht had ik een steak tartare. Werd geserveerd met allerlei soorten garnituur en een rauw ei in de schil. Vond alle flesjes met sauzen op tafel een beetje rommelig, maar dat hoort er ws bij.
Hoewel ik geen bijgerecht wilde en een grote portie bestelde, toch maar een extra bakje patat besteld.
Dat betrof franse frietjes, goed knapperig en zout, ook een kunst! Lekker romige zelfgemaakte mayonaise erbij.
Vriend had een hele op de huid gebakken tarbot . Was echt ontzettend lekker, perfect gaar, graat kon je er zo vanaf trekken.
Na een frambozencoupe met verse frambozen, saus, sorbetijs en mouse. Helemaal de tijd van het jaar voor, heerlijk fris. Vriend koos voor een paar bolletjes ijs, vond ik zelf een beetje saai aandoen, maar niets mis mee.

Prijs heb ik niet gezien. Perfecte bistro gerechten en leuk personeel. Een aanrader!

[ Bericht 4% gewijzigd door Innocence op 14-07-2010 11:17:48 ]
Sweet and innocent...
pi_84035839
Weet iemand trouwens hoe het restaurant heette dat vroeger naast Louis zat? Heb ik ook ooit heel lekker gegeten, maar er zit nu iets spaans/mexicaans
Sweet and innocent...
pi_84040826
Eenden máágjes Waren het geen eendenlevertjes
pi_84042526
en smaakte er ook geenszins naar. Duidelijk eendsmaak en veel stevigere structuur.

Zie ook de menukaart of Google op gesiers
Sweet and innocent...
pi_84044854
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:02 schreef Sylvana het volgende:
Waar?
Steakhouse Dino's, Rotterdam
Wanneer?
Zaterdag 3 juli 2010
Wat at je?
Als voorgerecht een kipsalade en als hoofdgerecht een tournedos
Impressie?
Na de Proloog van de Tour de France zijn we op het Schouwburgplein bij Dino's wezen eten, een steakhouse. Het duurde al een hele tijd voordat werd gevraagd of we wat wilden drinken. Als voorgerecht nam ik een kipsalade en Peter een mozzerella-salade. De kipsalade was erg veel voor een voorgerecht, maar wel erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we allebei een tournedos.

We moesten ontzettend lang wachten voor we het hoofdgerecht kregen en ik kreeg zelfs de neiging om maar weg te lopen. Ik heb toen toch maar even gevraagd waar ons eten bleef en toen bleek het al lang klaar te zijn, maar vergeten te zijn. De tournedos smaakte erg lekker en het was ook een groot stuk vlees. We hadden er frietjes bij, maar dat vond ik erg weinig voor twee personen. Ook nu duurde het weer een hele tijd voordat we nieuw drinken kregen.

Aangezien het allemaal zo lang duurde hebben we maar geen nagerecht genomen en zijn we direct naar het station gelopen. Het eten was wel erg lekker dus, alleen jammer van de bediening.

Kosten?

80,45 euro
Cijfer?
Eten: 7.5
Bediening: 4.5
Sfeer: 6
Heb niet bij Dino's gegeten, maar wel vaker op het terras gezeten. Bediening is echt heel traag. Duurde een eeuwigheid voor we konden afrekenen (werd zo door je heen gekeken). Zijn toen uiteindelijk naar Scheveningen gereden en zijn lekker aan het strand gaan zitten.
  woensdag 14 juli 2010 @ 14:36:12 #239
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84045861
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:58 schreef Bluezz het volgende:
Eenden máágjes Waren het geen eendenlevertjes
Nee, eendenmaagjes, oftewel gésiers de canar. Erg lekker inderdaad!
Geen rare fliebertjes of harde stukjes, maar gewoon mooie stukjes vlees. Denk dat iedereen het wel lekker zou vinden.





Maar dat restaurant Louis, dat vind ik echt helemaal niks.
Bestel je een salade geitenkaas is dat ook precies wat je krijgt: slabladeren met geitenkaas.
Met die salade gésiers ook. Saai, saaier, saaist. Zogenaamd de echte, franse boerenkeuken, maar ik ga daar dus niet voor uit eten. Ik zou me daar in de keuken ook compleet doodvervelen. Geen greintje creativiteit of eigen inbreng.

(daarnaast zat Bloom, dat was best okay)
pi_84047203
Haha, wel waar wat je zegt RobinOok. Het is echt exact wat er op de kaart staat en niets extra. Maar heb dat eigenlijk niet als iets negatiefs ervaren. Hoogstens een beetje saai.

Bijgerechten bestel je er los bij. Vond de keuze daarin trouwens wel wat beperkt. Alleen sla, groente van de dag, aardappelpuree, patat of gebakken aardappeltjes, zo uit mn hoofd.
Sweet and innocent...
pi_84067512
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:36 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee, eendenmaagjes, oftewel gésiers de canar. Erg lekker inderdaad!
Geen rare fliebertjes of harde stukjes, maar gewoon mooie stukjes vlees. Denk dat iedereen het wel lekker zou vinden.

(daarnaast zat Bloom, dat was best okay)
ik moet even reageren, want, ik dacht dat een maag hol was.. hoe kan daar nu eten in Vast een domme vraag hoor
pi_84072387
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:59 schreef Perruche het volgende:


ik moet even reageren, want, ik dacht dat een maag hol was.. hoe kan daar nu eten in Vast een domme vraag hoor
Dat zat ik ook al te denken Het lijkt wel een stukje tonijn
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:17:09 #243
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84074006
Nou, het is ook niet net zo'n maag als de onze. Die hebben ze ook wel, maar tussen hun normale/eerste maag en de darmen zit dus nog een extra maag, in het frans "gesiers" genoemd en in het engels "gizzards". (hiero) In het nederlands kan ik het zo gauw niet vinden. Maar in ieder geval is het dus niet helemaal vergelijkbaar met onze "holle maag". En het wordt dus geconfijt, heel lang en langzaam gaar gemaakt, dat verandert ook nogal wat. Ongeconfijt schijnen ze er zo uit te zien:



Stuk minder smakelijk he? Maar ja, dat is met wel meer stukken vlees zo, vind ik.
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:34:27 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_84074629
De spiermaag dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 15 juli 2010 @ 01:03:07 #245
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84075360
Ja, die!
  maandag 19 juli 2010 @ 10:44:07 #246
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_84225974
Waar: Zinc, te Rotterdam
Wanneer: 20:45 uur, vrijdag 16 juli 2010
Prijs: 78 euro voor twee personen.

Wat at je?
We begonnen met een fles witte huiswijn, wat brood, boter en grof zout. Daarna de amuse, een heerlijk frisse Gazpacho, perfect voor het klamme weer van die avond.

Vooraf had ik Livar ham op een bedje van eikenbladsla, mozarella, perzik en simpele vinagrette. Dit was goed te doen! De smaken kwamen uiteindelijk heel goed samen.

Als hoofd had ik Ribeye met een aardappeltje in schil, wat tuinbonen en een lekkere klodder aardappelpuree. Niet te veel poespas, wel heel erg lekker.

Als toe, een chocolademouse van witte-en pure chocolade.


Het restaurant zelf is erg informeel, rumoerig en druk. Just the way I like it! Hier ga ik zeker nog eens heen.
pi_84226444
Waar? The Boath House, Nairn Schotland



Wanneer? 8 juli, tijdens onze vakantie
wat at je?
We gingen voor een 3 gangenlunch.

Vooraf kregen we 'soesjes' met paddestoelen bij een glaasje Prosecco.

Voorgerecht waren coguilles, krokante prei met truffelschaafsel en 'eggcream'



Daarna hert: roedeer, peapuree, iets aardappeligs en sjalotjes. Erbij een lekker glas Nero d'avola



Daarna kaasplankje



Waarna we thee en koffie dronken met wat huisgemaakte lekkernijen erbij, waaronder oa. een zalige fondantachtige toffee en een sinaasappel-nog iets truffel .

Dit alles in een hele mooie omgeving, in een mooi landhuis en met fijne bediening.

Wat vonden we ervan? De eggcream was zalig, heel zacht van smaak en voor t eerst vond ik truffel niet overheersend maar echt iets toevoegen aan een gerecht. T hertje was supermals en perfect gebakken. De kaas was erg lekker, en de abrikozenpuree die je erbij kreeg had een lekkere frisse smaak. Oh en de wijn was erg goed, stevige rode wijn die, ondanks dat t zomer is, erg prettig samenging met t hertje.

En verder? de dopertwenpuree ken ik nu zo langzamerhand wel en met aardappeltjes maak je mij (en dat is dus natuurlijk heel persoonlijk) nooit heel blij, alleen als het echt echt heel lekker en smaakvol is. (hou er gewoon niet zo van)

Kosten? eerlijk gezegd weet ik t niet precies meer maar ik dacht iets van 100 pond.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 juli 2010 @ 11:22:14 #248
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84227122
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:00 schreef DarkElf het volgende:
Waar? The Boath House, Nairn Schotland
Ik dacht meteen "hee, was dat bij Nick Nairn?"



Maar nee, de chef daar heet Charlie Lockley. :-)
Ziet er lekker en erg mooi uit.
pi_84227831
was ook lekker en echt een leuk restaurant.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84228619
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:44 schreef Redcoon het volgende:
Waar: Zinc, te Rotterdam

Klinkt goed zeg, die onthoud ik.

Wij zijn zaterdag bij Nolet - Het Reymerswale in Yerseke geweest. Het eten was goed en veel, maar niet culinair hoogstaand.

Als aperitief een frisse witte wijn en een schaaltje schelpjes(ik kom zo wel weer op de naam), lekker achter op het terras. Als amuse een oester met basilicum/citroen-granite, gemarineerde kokkeltjes en een grote garnaal in tempuradeeg en sinasappel/gember-dressing. Lekker hapje en ondertussen konden we een keuze maken op de menukaart. Dit resulteerde in het Gastronomique-menu, 5 gangen voor 68 euro. Al snel konden we binnen aan tafel.

  • Oesters, gewoon 6 flinke oesters van goede kwaliteit.
  • Kreeftensoep, erg gevuld en sterk van smaak.
  • Halve Oosterschelde-kreeft en gegratineerde mosselen. Wat deze twee op een bord bij elkaar deden snap ik nog niet helemaal, maar de kreeft was geweldig. Wel erg kaal, een sausje of schuim had het helemaal afgemaakt. De mosselen waren lekker dik, maar vielen totaal weg bij de pittige kaas, die ik er maar afgeschraapt heb. Ik zat na dit gerecht al erg vol, terwijl ik dat normaal nooit heb.
  • Slibtong gebakken in bruisende boter. Lekker krokant, maar wat mij betreft ook erg vet. Ook de zeekraal en polenta zwommen in de boter en ik kon dit na al een best stevig menu niet meer wegkrijgen. Zonde, want een kleinere portionering en wat verfijnder gerecht was zeker lekker geweest.
  • Tussendoor een klein opkikkertje van lychee-sorbet met yoghurt-room.
  • Na overleg konden we toch vrij van de dessert kaart kiezen en heb ik een fantastisch stukje chocolademouse/taart op met vanille ijs en aardbeiden.
    Afgesloten met thee, die van een heuse theekaart te kiezen was, top! Met wat zoets voor erbij.

    De bediening aan onze tafel (oudere allochtone man) was wat stijf en ongezellig, maar er was ook een leuke jonge vrouw die wel voor wat sfeer zorgde. Het eten was kwalitatief gewoon erg goed, maar wat mij betreft veel te veel en slecht op elkaar afgestemd. We waren in totaal (flesje wijn en water erbij) zo'n 200 euro kwijt. Dit was het wel waard, maar ik zou niet snel terugkeren.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Innocence op 19-07-2010 12:09:51 ]
  • Sweet and innocent...
    pi_84228831
    ben daar ook eens geweest (flink wat jaar terug al) en hoewel ik de details niet meer weet herinner ik het mij als een plaats waar we erg lekker gegeten hebben: spartelverse vissen en zeevruchten .
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_84229010
    Het was inderdaad wel erg lekker en supervers. Volgende keer zou ik eerder voor maximaal 3 gangen a la carte gaan, want daar stond ook nog heel wat moois op.

    Maar vond je het er ook leuk/gezellig eten? De hele beleving was er niet echt namelijk, misschien ook typisch Zeeuws
    Sweet and innocent...
    pi_84229241
    Wij waren er in de winter dus op zich voelt t dan sowieso al gezelliger aan (vind ik dan, of je moet lekker buiten kunnen eten op een heel leuk terras of in een tuin) , koud buiten, lekker eten, kaarsjes enzo maar ik kan mij het allemaal niet herinneren vanwege de enorme sfeer geloof ik. Alles was netjes, de bediening aardig maar t springt er niet enorm uit ofzo.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_84231943
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Innocence het volgende:

    [..]

    . Dit resulteerde in het Gastronomique-menu, 5 gangen voor 68 euro. Al snel konden we binnen aan tafel.

    Dat vind ik overigens meer dan aardig aan de prijs voor een 5 gangen menu......
    Quinn Dexter
    pi_84232067
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 13:30 schreef Quinn_Dexter het volgende:

    [..]

    Dat vind ik overigens meer dan aardig aan de prijs voor een 5 gangen menu......
    ja? vind het normaal
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
    pi_84233242
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 13:32 schreef FutureFairytale het volgende:

    [..]

    ja? vind het normaal
    Voor restaurants waar je kwalitatief goed kunt eten, maar (nog) niet op sterrenniveau, kom ik niet snel 5 gangen menu's tegen die boven de 60 euro zitten, meestal een max van 55 of zo......kun je zeggen, wat zeur je over dat tientje maar de Nederlandse horeca is al duur genoeg
    Quinn Dexter
    pi_84237536
    Waar?
    Satellite Sports cafe, Amsterdam
    Wanneer?
    Zaterdag 17 juli 210
    Wat at je?
    Vooraf stokbrood met knoflookboter ( kregen het alleen pas tegelijk met de hoofdgerechten) en als hoofdgerecht een rumpsteak van 200 gram
    Impressie?
    Met een groepje mensen gingen we na een feestje nog wat eten in Amsterdam. We wilden eigenlijk naar een Japans restaurant, maar daar was geen plek meer. We wilden niet al te duur uit eten, dus toen zijn we maar naar dit Sports Cafe gegaan, waar ze in ieder geval een ruime kaart hadden. Er was nog plek genoeg voor ons zessen. De bestelling werd opgenomen en we hadden als voorafje een mandje stokbrood voor de hele tafel besteld. Dit kwam maar niet en uiteindelijk kwam het mandje met brood tegelijkertijd met de hoofdgerechten. Lijkt me toch niet echt de bedoeling van een VOORgerecht.

    Als hoofdgerecht had ik een rumpsteak van 200 gram. Ik had voor een medium bereiding gevraagd. Het midden was wel medium, maar de randjes waren well-done. De patat die er bij zat was met een paar minuten koud en de salade was verlept. Het eten was dus niet echt geweldig. De serveersters waren vooral op uiterlijk uitgekozen en liepen halfnaakt rond, zonder maar een beetje verstand van eten te hebben volgens mij. Gelukkig was de groep waarmee ik was wel erg gezellig, dat maakte het nog een beetje goed. De toiletten waren ook erg smerig en heb nog even een blik in de keuken geworpen, maar dat zag er ook niet echt fris uit. Niet echt iets waar ik vaker zal gaan eten, dan ga ik nog liever naar de Mac en dat zegt heel wat.
    Kosten?
    Voorgerecht: 3.90 euro
    Hoofdgerecht: 9.90 euro
    1 keer flesje cola light: 3.00
    Cijfer?
    Bediening: 5
    Eten: 5
    Sfeer: 6
    pi_84238167
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 15:58 schreef Sylvana het volgende:
    We wilden eigenlijk naar een Japans restaurant, maar daar was geen plek meer. We wilden niet al te duur uit eten, dus toen zijn we maar naar dit Sports Cafe gegaan, waar ze in ieder geval een ruime kaart hadden.
    Japanner is ook duur hoor
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
    pi_84238202
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 15:58 schreef Sylvana het volgende:
    Als hoofdgerecht had ik een rumpsteak van 200 gram. Ik had voor een medium bereiding gevraagd. Het midden was wel medium, maar de randjes waren well-done.
    dat is toch medium? of medium well?

    anyway; klinkt vies maar vooral het hoofdgerecht is echt geen geld
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
    pi_84238508
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 16:18 schreef FutureFairytale het volgende:

    [..]

    Japanner is ook duur hoor
    Jappanner was 24.95 all inclusief. Dat vind ik niet duur Vorige keer bij een steakhouse gegeten en dat was 40 euro pp, dat vind ik wel duur.

    Het was idd ook geen geld, maarja, de kwaliteit liet dan ook erg te wensen over.
    pi_84238525
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 16:27 schreef Sylvana het volgende:

    [..]

    Jappanner was 24.95 all inclusief. Dat vind ik niet duur Vorige keer bij een steakhouse gegeten en dat was 40 euro pp, dat vind ik wel duur.
    ¤ 24,95? wow das zeker niet duur
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
    pi_84238669
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 16:27 schreef FutureFairytale het volgende:

    [..]

    ¤ 24,95? wow das zeker niet duur
    Idd, nouja, de volgende keer dat we weer in Amsterdam zijn van te voren maar reserveren, ipv op de bonnefooi gaan.
    pi_84238804
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 16:31 schreef Sylvana het volgende:

    [..]

    Idd, nouja, de volgende keer dat we weer in Amsterdam zijn van te voren maar reserveren, ipv op de bonnefooi gaan.
    zeker in het weekend is dit handig ja
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
    pi_84265546
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 13:30 schreef Quinn_Dexter het volgende:

    [..]

    Dat vind ik overigens meer dan aardig aan de prijs voor een 5 gangen menu......
    Oh, ik vond het eigenlijk wel erg meevallen Zeker als je het vergelijkt met 3 losse gangen van de kaart, die zijn bij elkaar duurder.

    Denk dat dit ook zo'n beetje het goedkoopst is van alle restaurants aangesloten bij Alliance
    Sweet and innocent...
      dinsdag 20 juli 2010 @ 10:59:14 #265
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_84265612
    Ik denk het niet.
    pi_84265654
    Oh...
    Sweet and innocent...
    pi_84273618
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 10:57 schreef Innocence het volgende:

    [..]

    Oh, ik vond het eigenlijk wel erg meevallen Zeker als je het vergelijkt met 3 losse gangen van de kaart, die zijn bij elkaar duurder.

    Denk dat dit ook zo'n beetje het goedkoopst is van alle restaurants aangesloten bij Alliance
    wat ik hier dus zeg

    Waar heb jij gegeten? #2: Van sterrentents tot Piet Patat
    Quinn Dexter
      dinsdag 20 juli 2010 @ 22:14:54 #268
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_84293885
    Lambermons Brasserie Haarlem

    Vandaag een spontane uit-eten actie. Geen zin in de maaltijdsalades die in onze koelkast lagen en dus Haarlem in gegaan om te belanden op het terras (bij een temperatuur van ca.30 graden) van Lambermons Brasserie.

    Eerst even wat brood met tapenade en ongezouten boter met een los glas Chardonnay genuttigd.
    Daarna allebei gekozen voor het wisselende 3 -gangen dagmenu van 35 euro.

    Voorgerecht:

    Sashimi van licht gepekelde Schotse zalm vergezeld door geroosterde tonijn, gamba's van de BBQ, mayonaise van kreeft een een glaasje gazpacho van komkommer.


    Hoofdgerecht:

    Panache de Poisson. Oftewel een proeverij van vis. Bestaande uit krokant gebakken tongfilet, zeeduivel van de BBQ en zacht gegaarde kabeljauwrug met daarbij een risotto van langoustine en saus van kreeft.


    Bij het eten dronken we een flesje Pinot Gris uit de Elzas vergezeld door gezuiverd bubbeltjes duinwater van eigen makelij.


    I.p.v. een dessert naar keuze namen we als 3e gang een cappuccino met limoncello en een dubbele espresso met een glaasje sambuca.



    Sinds bij het restaurantgedeelte van Lambermons (boven) de ex-chefkok van het sterrenrestaurant Chapeau uit Bloemendaal kookt, staat Michel Lambermons weer zelf aan de kachel in het brasseriegedeelte.

    Dat is te proeven. Hij blijft een voortreffelijke kok en gastheer en ook het brasseriegedeelte staat nu hoog op de door ons aan te raden horecagelegenheden van Haarlem.

    Totale kosten, inclusief alle drank: 119 euro voor 2 personen.
    Prijs/Kwaliteit: een 9
    Bediening: prima in orde.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_84310013
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 14:11 schreef Quinn_Dexter het volgende:

    [..]

    wat ik hier dus zeg

    Waar heb jij gegeten? #2: Van sterrentents tot Piet Patat
    Sorry, wat bedoel je met deze reactie?
    Sweet and innocent...
    pi_84317738
    Waar?
    La Promenade, Baarn
    Wanneer?
    Vrijdag 16 juli 210
    Wat at je?
    Eerst wat dunne sneetjes brood met goede olijfolie
    Vooraf bouillion van bospaddenstoelen met huisgemaakte croutons daarbij een glas rose Moet
    Als hoofdgerecht Doradefilet met beurre blanc-saus, risotto en zeekraal met een verdwaald bospeentje + glas rosé champagne
    erna nog een cappuccino met wat pure chocolaatjes en een amaretto
    Impressie?
    Ik was hier nog nooit wezen eten; sinds ik in Amsterdam woon ga ik meestal daar uit eten maar mijn vader had iets te vieren dus gingen we hierheen. Best een leuk restaurant, de manager was vroeger de eigenaar van de Supperclub; is ook van plan het wat oubollige interieur de restylen. Hopelijk niet zo'n hipperdehip ding als we in Amsterdam al x 10000 hebben, dat loopt in een dorp als Baarn toch niet ( aangezien de gemiddelde inwoner 60+ is ).
    Het eten was goed, echter niet bijzonder. Ik vroeg om saffraansaus bij mijn doradefilet omdat ik niet van beurre blancsaus hou; die vette botersmaak vind ik zo zonde bij verse vis. Maar dat waren ze vergeten. Nouja, niet moeilijk over gedaan.
    De vriendin van mijn vader had een halve kreeft, op een bedje gebakken spinazie. Even geproefd; dat was echt heeeerlijk! Volgende keer ga ik dus voor de kreeft...
    Kosten? Aangezien mijn vader trakteerde; geen idee. Wel weet ik wat de kosten waren van wat ik at:
    Voorgerecht: 6,50
    Hoofdgerecht: 18,50

    Cijfer?
    Bediening: 7.5
    Eten: 7.5
    Sfeer: 7
    Het beste wat je kunt worden is jezelf
    ( Hans Ubbink )
    pi_84326400
    Waar?

    Nam Kee Amsterdam


    Wanneer?

    Vandaag,in de namiddag


    Wat at je?

    Verse Peking eend,Ong-Choi(chinese spinazie met pepertjes),Sui kau bouillon & blikje fris.


    Impressie?



    Kosten?

    +/- ¤ 25,-


    Cijfer?

    8
    75 topics = FIN
    pi_84328412
    Nam Kee
      woensdag 21 juli 2010 @ 20:54:26 #273
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_84329009
    da's zo te zien niet de nam kee waar wij altijd komen

    die is
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_84336765
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 20:54 schreef Mirjam het volgende:
    da's zo te zien niet de nam kee waar wij altijd komen

    die is

    Er is toch maar 1 Nam Kee in Amsterdam?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      donderdag 22 juli 2010 @ 01:04:01 #275
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_84340319
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 23:27 schreef Isabeau het volgende:



    Er is toch maar 1 Nam Kee in Amsterdam?
    Nee. Twee. Geldersekade en Zeedijk.

    En die oesters van Nam Kee blijven lekker.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_84344890
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 01:04 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Nee. Twee. Geldersekade en Zeedijk.

    En die oesters van Nam Kee blijven lekker.
    [ afbeelding ]
    ik ken de Nam Kee op Zeedijk. Is dat dan dé?
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
      Moderator / Miss SHO donderdag 22 juli 2010 @ 15:01:45 #277
    22592 crew  Ole
    pi_84357265
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 08:55 schreef FutureFairytale het volgende:

    [..]

    ik ken de Nam Kee op Zeedijk. Is dat dan dé?

    Ja. Maar hij is pas verbouwd, dus je eet niet meer in de 'badkamer
    voor

    na


    Ik lees net dat er nu ook een derde zaak is in de Pijp

    [ Bericht 27% gewijzigd door Ole op 22-07-2010 15:08:41 ]
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      donderdag 22 juli 2010 @ 15:26:24 #278
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_84358259
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 15:01 schreef Ole het volgende:

    [..]

    Ja. Maar hij is pas verbouwd, dus je eet niet meer in de 'badkamer
    voor
    [ afbeelding ]
    na
    [ afbeelding ]

    Ik lees net dat er nu ook een derde zaak is in de Pijp
    hij is mooi geworden he?
    ik keeke cht m'n ogen uit toen ik er laatst kwam.
    het zag er ook altijd zo schmutzig uit, beh.
    maar het eten is er top
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      donderdag 22 juli 2010 @ 15:45:20 #279
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_84358936
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 15:01 schreef Ole het volgende:

    [..]

    Ja. Maar hij is pas verbouwd, dus je eet niet meer in de 'badkamer
    voor
    [ afbeelding ]
    na
    [ afbeelding ]

    Ik lees net dat er nu ook een derde zaak is in de Pijp
    Die's nog niet open, kom er daelijks langs - op het heinekenplein, ze zijn nog aan het verbouwen
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_84359256
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 15:01 schreef Ole het volgende:

    [..]

    Ja. Maar hij is pas verbouwd, dus je eet niet meer in de 'badkamer
    voor
    [ afbeelding ]
    na
    [ afbeelding ]

    Ik lees net dat er nu ook een derde zaak is in de Pijp
    wat een ontzettend klein hokkie toch eigenlijk he
    het eten maakt alles goed
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
    pi_84361100
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 15:52 schreef FutureFairytale het volgende:


    wat een ontzettend klein hokkie toch eigenlijk he
    het eten maakt alles goed
    Ik vond het eigenlijk helemaal goed zoals het was
    In veel landen geldt : hoe soberder de inrichting, hoe meer autochtonen daar zitten te eten, hoe beter het voedsel
    pi_84361143
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 16:36 schreef Bluezz het volgende:

    [..]

    Ik vond het eigenlijk helemaal goed zoals het was
    In veel landen geldt : hoe soberder de inrichting, hoe meer autochtonen daar zitten te eten, hoe beter het voedsel
    idd, in Portugal eet je bijv het best in een tentje met plastic op tafel, tllicht aan en de tv aan
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_84361221
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 16:37 schreef DarkElf het volgende:


    idd, in Portugal eet je bijv het best in een tentje met plastic op tafel, tllicht aan en de tv aan
    Klopt he? We maakten het ook mee in Turkije.
    pi_84361254
    ja dat had ik in Korea. een tentje waar je niet dood gevonden wilt worden en er zaten een paar Koreanen te lunchen. ik bestel wat (nou ja, we begrepen elkaar niet maar ze begreep dat ik wilde eten dus ze ging de keuken in) en wat een lekkere lunch zeg!

    bij Hoi Tin eet ik graag op Zeedijk, ook veel Chinezen
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
    pi_84364628
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 16:36 schreef Bluezz het volgende:

    Ik vond het eigenlijk helemaal goed zoals het was
    In veel landen geldt : hoe soberder de inrichting, hoe meer autochtonen daar zitten te eten, hoe beter het voedsel


    Ik vond die badkamer juist zo charmant Waarom moet het nu weer op elk willekeurig ander restaurant lijken
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_84364650
    Het ziet er nu overigens uit als de eetzaal in een verpleeghuis
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juli 2010 @ 22:37:16 #287
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_84376309
    Waar? Buitenlust te Amerongen.
    Wanneer? 22 juli 2010
    Wat at je? 3 gangen menu
    - Eendenborst in pate en plakjes
    - tonijnsteak
    - Creatie van desserts

    Het menu op hun website is al weer van een tijdje geleden.

    Impressie? Heb geen foto’s
    Eendenborst op beidemanieren was lekker, alleen jammerlijk was de sla die erbij was gewoon sla en daar was niets bijzonders meegedaan. De Tonijnensteak met een dressing van sesam en nog iets was ook lekker alleen de steak was een tikje te ver doorbakken, nog wel prima maar dat kon beter. Daarbij kreeg je wat worteltjes, broccoli en romatomaatjes. Erbij hadden we nog wat Vlaamse patatten en bakje sla.
    Dessert stelde niet veel voor met een stukje boterkoek, bolletje aardbeien en vanillieeijs.

    Tot zo ver het eten. Nu het negatieve gedeelte. De bediening was verre van slecht het wat om te janken. Ze waren allen(inclusief de baas van de tent) niet geslaagd de basiscursus bedienen. regel 1 neem wat mee als je naar binnen gaat. Regel 2 vork hoort links en niet rechts. Beide ‘regels’ zijn meermalen overtreden, dan ga ik nog niet zeuren over dingen opdienen doe je rechts ipv links etc etc etc. Niveau was bedroevend slecht.

    Daarnaast willen ze luxe uitstralen maar laten het niet zien qua eten. De opmaak was matig terwijl je dan wel weer een luxe servet krijgt. En de tijd tussen de maaltijden was te lang.

    Kosten? 18,50 voor het menu daarbij nog drankjes. Standaard drankprijzen
    Cijfer? Eten 6,5. Bediening 2.
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_84377849
    let jij zo erg op rechts en links en irriteer je je daar ook nog aan?

    ik vind vaak sla erg saai in restaurants. staat er; wordt geserveerd met friet en salade. gewoon sla, zonder dressing of een drup azijn. maak gewoon een lekkere salade met een dressing
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
      Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juli 2010 @ 23:16:53 #289
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_84378278
    Als je een mes links neer legt dan ga ik er extra op letten. Als je dat dan bij verschillende tafels ziet gebeuren dan neem ik de moeite niet eens om me er aan te gaan irriteren . Je kan beter meteen gaan janken vanwege de droefenis. Simpele basis principes moet je gewoon goed doen.
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      donderdag 22 juli 2010 @ 23:16:54 #290
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_84378280
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 16:37 schreef DarkElf het volgende:

    [..]

    idd, in Portugal eet je bijv het best in een tentje met plastic op tafel, tllicht aan en de tv aan
    idd, formica tafels, tegels tot het plafond, en af en toe een BZTING vonk in de vliegenvangerlamp.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_84386362
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 23:16 schreef borisz het volgende:
    Als je een mes links neer legt dan ga ik er extra op letten. Als je dat dan bij verschillende tafels ziet gebeuren dan neem ik de moeite niet eens om me er aan te gaan irriteren . Je kan beter meteen gaan janken vanwege de droefenis. Simpele basis principes moet je gewoon goed doen.
    regel 1 hoor ik thuis ook nog wel eens
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
    pi_84388341
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 15:01 schreef Ole het volgende:

    [..]

    Ja. Maar hij is pas verbouwd, dus je eet niet meer in de 'badkamer
    voor
    [ afbeelding ]
    na
    [ afbeelding ]

    Ik lees net dat er nu ook een derde zaak is in de Pijp
    OMG, op de 1e foto staan vrienden van mijn oma...
    Waren dan wel een eind weg die dag, komen uit het oosten
    Jeetje, wat een toeval!
    pi_84389963
    nou bellen en sms sturen of een kaartje!
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
    pi_84402352
    Oh wat grappig...
    pi_84415400
    Vanavond gegeten bij Sense of Asia.

    We begonnen met een pikante soep gekookt met laos, citroengras en thaise basilicum, gevuld met garnaal en vis.
    Heerlijk :Y) goeie bouillon en prima gevuld


    Voorgerechten.
    golfer : Gestoomde coquilles in oestersaus met bosuitjes en rode pepertjes.
    Helemaal goed :Y)
    ik : Salade met gegrilde tonijn
    Tonijn was te ver door en het was een té grote portie

    Hoofdgerechten.
    golfer : Zeebaarsfilet in de grillpan gebakken bedekt met oestersaus en geroerbakte groente.
    Heerlijk, goed visje, goeie saus :Y)
    ik : Geroerbakte ossenhaas in zwarte pepersaus met wilde spinazie
    :9 :9 :Y)

    Daarbij een kan kraanwater met ijs en een fles Pinot Gris 2008 Domaine Joseph Riefle & Fils, Elzas Frankrijk :9~

    Zo'n goed restaurant, niet te vergelijken met een "afhaal chinees" o.i.d. ;)
    Verfijnd, goede smaken, heel ruime kaart met genoeg keus & vriendelijke bediening.
    Een 8.

    zie ook onze recensie uit 2006
    pi_84483714
    Waar? Restaurant "Het Oude Spoorhuis" te Uithoorn
    Wanneer? Zondag 25 juli 2010
    Wat at je? Tapas; brood met aïoli, pittige kipvleugeltjes, 3 soorten tortilla (ui/spek, bospaddenstoelen en chorizo), garnalenkroketjes, gefrituurde oude kaasbolletjes, spareribs met abrikooslak, patatas bravas met paprika/pepermayonaise. Toe: Caramelijs met vanillesaus en macadamianoten.
    Impressie? Restaurant ligt in een leuk dorp. Inrichting is erg leuk, als een oud station met schilderingen van vroegere stations, onderdelen (meubilair, niet alles) van treinen, voorwerpen, borden etc. wat met stations te maken heeft. Ik bekeek samen met een vriendin de 'spoorkaart' en de tapaskaart. na de laatste te hebben gekozen moesten we naar boven naar dat gedeelte met maar plek voor max 28 pers. klein, gezellig en Spaans ingericht met nog een schilderij van een station. Je kreeg de kaart met nr's en een formulier waarop je kon schrijven welke nr's je wilde en welke ronde je dit wilt laten serveren (max 7 rondes).
    We namen maar 2 rondes. 1: breekbrood met aïoli. god, wat is aïoli toch heerlijk :9~
    Daarna de rest van de tapas op een draaitafeltje. Vond het allemaal erg lekker. de spareribs heb ik niet geproefd. de kippenpootjes waren lekker pittig gemarineerd maar niet té en vooral de bospaddenstoelentortilla was verrassend maar lekker! :9 van de oude kaasbolletjes kreeg ik er gelukkig maar 2. heerlijk maar bij teveel erg machtig. Toe had ik caramelijs met lekkere crunchy stukjes caramel erin. niet te zoet, erg lekker met de vanillesaus en de gebrande stukjes macadamianoot. Vriendin had witte chocolademousse met rood fruit; ook erg lekker. een lekker opgelobde mousse met echte chocosmaak :9
    Kosten? ¤ 54,50 incl. drank excl. fooi voor 2 personen
    Cijfer? 8,5
    Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
    pi_84499487
    Waar? Lof der Zoetheid in Rotterdam
    Wanneer? Zondag 25 juli 2010 mijn verjaardag
    Wat at je?
    http://www.flickr.com/photos/23984500@N08/4829735207/
    http://www.flickr.com/photos/23984500@N08/4830347988/
    High tea voor 2 personen.
    2 Warme scones met dikke slagroom, aarbeien jam en ananas jam.
    4 kleine broodjes met o.a. geitenkaas/walnoot/honing, gedroogd rundvlees en gecarameliseerde ui (yum), brandnetelkaas en tomaten sambal, ham (allemaal biologisch).
    Hartige taart, geitenkaas/aubergine en 1 met o.a. broccoli.
    Zoetigheden waaronder witte chocolade caramel koffie squares, nutbomb en chocolade met zelf gemaakte marschmellow.
    Taart: chocoladetaart, cheesecake, ricotta japanse bessen taart en lemon cheesecake.

    Hierbij een grote pot heet water met kraantje om zelf te tappen en een hoop potjes losse thee om zelf smaken te kiezen of te blenden.

    Na 1 broodje en een scone had ik al bijna genoeg gehad. M'n vriend heeft een groot deel weg kunnen werken. Uiteindelijk bleven er 3 stukken taart en een stukje hartige taart over. Anastasia was trots op ons :D. Wat over blijft kun je trouwens meenemen.

    Eten was heerlijk. Mijn favorieten, de scone, broodje rundvlees met ui, de hartige taart en de koffie square.

    LdZ ziet er mooi uit, beetje rumoerig. Jazzy muziek via de pick up. Tafeltjes gemarkeerd met oude postzegels als nr met oude schoolstoeltjes met namen er op.

    Ga er zeker vaker heen.

    Kosten? Wat minder dan ¤40 voor 2 personen
    Cijfer? 8
    pi_84511791
    Waar: V.d. Valk te Nuland
    Wat: Begonnen met een garnalencocktail. Was best aardig, een schaaltje voor de helft gevuld met garnalen met een wiskeysaus, de andere helft bestond uit veldsla en onder de garnalen nog krulsla. Al die sla had van mij niet gehoeven.
    Daarna een "plate de la Maison", oftewel 4 verschillende soorten vlees (kip piri piri, biefstukje in stroganoffsaus, stukje varkenshaas in champignon-roomsaus en een lamskoteletje in een soort dikke jus).
    Daarbij een schaaltje patat/friet, schaaltje gebakken aardappelen, schaaltje sperzieboontjes en schaaltje broccoli. En nog een schaaltje sla.
    Kip en varkenshaas waren prima, lamskoteletje zat zoveel vet om/aan dat er net 2 minihapjes over bleven om te eten, biefstukje had de bakplaat bijna niet geraakt zo rauw was die. De broccoli was knetterhard en overduidelijk niet gaar, en het verbaasde me dat de meneer aan het tafeltje naast ons precies dezelfde schaaltjes met patat en groentes had als wij (we hadden dus niet dubbel zoveel).
    Mijn man pakte als eerste wat sla, waarna de enige druppel dressing op zijn bord terecht kwam en er slechts wat kale sla restte.

    Verder was de bediening vriendelijk, ook toen ik ze wees op het rauwe biefstukje, de opscheplepels die dwars over het vlees met saus heen lagen zodat ze tot aan het uiteinde onder de saus zaten, het ontbreken van de servetten.

    Dit alles voor ¤ 62,50 voor 2 personen, inclusief 1 frisdrankje per persoon.

    Cijfer: 5 . Ik ga er nu nooit meer heen. De schnitzels die ik van vroeger (met m'n ouders) in m'n herinnering had zitten bleken niet meer leverbaar (holsteinerschnitzel, zo eentje met een gebakken eitje erop die amper op het bord pastte).
    pi_84511881
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 17:27 schreef Kaza het volgende:
    en het verbaasde me dat de meneer aan het tafeltje naast ons precies dezelfde schaaltjes met patat en groentes had als wij (we hadden dus niet dubbel zoveel).
    Afgezien van de rest dat echt een teleurstelling lijkt, je kan gewoon zonder meerprijs om meer frites en groente vragen hoor.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      maandag 26 juli 2010 @ 19:44:41 #300
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_84517077


    Een paardenschnitzel? Bij de vandevalluk? Vreeemd
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')