abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 januari 2009 @ 10:49:19 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65378571


Plaats hier je ervaringen , vragen , tips ,etc. over de sunshine state


vorig topic : Miami


kut OP ik weet het
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 25 januari 2009 @ 11:09:12 #2
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_65378902
ff zwaaien.
nog een kleine 2 weken. Nog bedankt voor ff tip van circuit city. Ga zeker ff kijken.
Overigens gaan we niet 14 dagen lang in de parken zijn hoor. Maar is net zo duur als 4x entree. en dat stond wel op ff planning. Nu is het makkelijker te zeggen bij een 'verveel' middag. Kom we gaan nog ff. Of als het erg druk is ergens heen gaan.
pi_65379282
Florida is geweldig 2x geweest....
Love is in the air!
pi_65379390
Ook twee keer in Orlando geweest. Laatste keer vanuit daar naar Clearwater gereden. Erg mooi strand.
  zondag 25 januari 2009 @ 11:42:55 #5
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65379585
Ik zal van de week nog ff wat (semi) interessante links in OP zetten
Ik ben inmiddels overleden
pi_65379597
Florida

  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:19:24 #7
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_65447049
Ga denk ook maar ff hier kijken..

Orlando Science Centre
http://www.osc.org/

Misschien wat voor in de OP:
http://www.orlandotips.nl/
pi_65449473
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:19 schreef ursel het volgende:
Ga denk ook maar ff hier kijken..

Orlando Science Centre
http://www.osc.org/

Misschien wat voor in de OP:
http://www.orlandotips.nl/

Ben in zomer 2007 in het OSC geweest, erg leuk voor een halve dag, goed te combineren met de Florida Mall. Zit ook een groot IMAX filmtheater bij. Toen ik er was hadden ze ook nog de Bodies tentoonstelling.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:39:44 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65449609
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:19 schreef ursel het volgende:
...
Misschien wat voor in de OP:
http://www.orlandotips.nl/
Zit ook een foum bij , weet niet of dat mag van FOK!
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:39:52 #10
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:12:08 #11
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_65952799
Een zwaai vanuit het zonovergoten Haines City

In SeaWorld wordt van de zomer ook een nieuwe geopend. Jammer genoeg is die nu nog niet open..
pi_66045930
In 2006 geweest

Rondje gemaakt van Miami naar Key west en vervolgens weer naar boven.

Tevens tvp
pi_66049802
TVP. Lijkt me geweldig daar.
pi_66162718
Florida

Wil weer terug
pi_67992586
Schop

Ik wil samen emt een goede vriend 4 weken naar Miami toe. Het plan is eerst 2 weken taalcursus te doen (geinige ervaring, + je leert veel mensen kennen + tis leuk op je cv) en in die cursus zit ook gastgezin ed inbegrepen. De andere 2 weken gaan we dus nog uitvogelen hoe en wat we dat gaan doen.

Het punt is dat we, beiden door afstudeerdata, gebonden zijn tussen half juli en +- 20 augustus. Qua vliegticket komen we op rond de 580 uit vanaf Londen en dan Ams-Londen zal dan iets van 60 zijn. Kortom 650-700 retour pp....veel goedkoper zal het in die periode vh jaar niet lukken he? Verder ben ik ook wel benieuwd naar wat wijsheid is...in miami een hotel boeken? Of gewoon direct een wagen huren en van motel naar motel gaan?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:33:09 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67995320
4 weken Miami lijkt mij wat aan de lange kant.
Afhankelijk van het seizoen kan je kijken wat het verstandigste is ,of om het hier te boeken of gewoon naar een hotel te rijden , er zitten tenslotte genoeg hotels in Miami / Florida.
Toen wij in Miami zaten , zaten we in het Best Western Hotel on the beach.
Geweldig hotel , als we weer naar Miami zouden gaan , dan gaan we zeker weer voor dat hotel

/edit Ik zou als ik jou was , wel m'n auto in Nederland huren i.p.v. daarzo
Ik ben inmiddels overleden
pi_68006115
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:33 schreef Enchanter het volgende:
4 weken Miami lijkt mij wat aan de lange kant.
Afhankelijk van het seizoen kan je kijken wat het verstandigste is ,of om het hier te boeken of gewoon naar een hotel te rijden , er zitten tenslotte genoeg hotels in Miami / Florida.
Toen wij in Miami zaten , zaten we in het Best Western Hotel on the beach.
Geweldig hotel , als we weer naar Miami zouden gaan , dan gaan we zeker weer voor dat hotel

/edit Ik zou als ik jou was , wel m'n auto in Nederland huren i.p.v. daarzo
en dan die auto het vliegtuig in krijgen zeker

Het plan is ook 2 weken verblijf in Miami (door die taalcursus) en dan 2 weken rondreizen. Er is, afgaande op de vorige topics, wel aardig wat te doen daar
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:47:39 #18
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68006386
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:41 schreef kalinho het volgende:

[..]

en dan die auto het vliegtuig in krijgen zeker

Het plan is ook 2 weken verblijf in Miami (door die taalcursus) en dan 2 weken rondreizen. Er is, afgaande op de vorige topics, wel aardig wat te doen daar
Huur gewoon een opvouwbare auto


Nee , er is zat te doen , als je toch in Miami bent , zou ik zeker even naar Key West gaan.
Het is ook afhankelijk wat je leuk vind , als je het leuk vind om door een pretpark heen te slenteren , ben je eigenlijk verplicht om naar Orlando te gaan een minimaal een week blijven (tip : neem een hotel op de int. drive )
Of als je nog wat geld over heb , maak een cruise naar de Bahama's , kost niet veel en ik vond het erg leuk.
Ik ben inmiddels overleden
pi_68006534
Ja het geld ja. Die cursus eerste 2 weken + het vliegticket retout zal bij elkaar uitkomen op de 1500-1600 euro. Dan zit er ook kost en inwoning bij in die 2 weken. Dan heb ik, begroot, dat ik nog 2000-2500 heb voor de andere 2 weken waar dan nog alles van gedaan moet worden. Is dat reeel?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:48:23 #20
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68008574
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:51 schreef kalinho het volgende:
Ja het geld ja. Die cursus eerste 2 weken + het vliegticket retout zal bij elkaar uitkomen op de 1500-1600 euro. Dan zit er ook kost en inwoning bij in die 2 weken. Dan heb ik, begroot, dat ik nog 2000-2500 heb voor de andere 2 weken waar dan nog alles van gedaan moet worden. Is dat reeel?
2000-2500 voor 2 weken ?

Dan kan je nog wel wat leuke dingen doen , een beetje redelijk hotel op de int. drive bijvoorbeeld kost ongeveer $40,00 per kamer , dus als je met z'n 2en bent $20,00 per persoon.
Tickets van de pretparken zijn daarentegen wel weer prijzig , maar wel de moeite waard.
Een cruise naar de Bahama's kost niet zoveel.
Ik kan me herinneren dat wij +/- ¤ 500 - ¤ 600 per persoon kwijt waren voor een 4 daagse cruise , maar dat is wel inclusief alles (havengeld , fooi , eten (5 sterren of je moet gezellig met dikke Amerikanen aan het lopend buffet willen ), drinken (behalve alcoholische dranken).
Dus wel het overwegen waard IMHO.

Als je een beetje van leuke kleding houdt voor weinig geld , kan je ook nog even langs de premium outlets gaan in Orlando. Ik zou het wel de laatste of één na laatste dag doen , want omdat het allemaal zo goedkoop is , koop je extra veel en ben je alsnog snel door je geld heen (ik spreek uit ervaring )
Ik ben inmiddels overleden
pi_68014665
Florida is geweldig
pi_68089718
En het is geboekt 22 juli - 18 augustus, 4 weken. Kosten vliegticket vallen, midden in het hoogseizoen vanaf Amsterdam - zurich - miami met 616 euro nog mee.

Hoe zit het met auto huren en drank daar? Ik word 3 aug 21 jaar, kan ik dan wel gewoon een auto huren? Clubs kom ik waarschijnlij kniet binnen voor die tijd ben ik bang
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 16 april 2009 @ 23:03:47 #23
155616 Proximo
For god, king & country
pi_68090990
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:29 schreef kalinho het volgende:
En het is geboekt 22 juli - 18 augustus, 4 weken. Kosten vliegticket vallen, midden in het hoogseizoen vanaf Amsterdam - zurich - miami met 616 euro nog mee.

Hoe zit het met auto huren en drank daar? Ik word 3 aug 21 jaar, kan ik dan wel gewoon een auto huren? Clubs kom ik waarschijnlij kniet binnen voor die tijd ben ik bang
Ze hanteren allerlei regels, maar vaak is het 20 to enter, 21 to drink
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 16 april 2009 @ 23:15:38 #24
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68091395
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:29 schreef kalinho het volgende:
En het is geboekt 22 juli - 18 augustus, 4 weken. Kosten vliegticket vallen, midden in het hoogseizoen vanaf Amsterdam - zurich - miami met 616 euro nog mee.

Hoe zit het met auto huren en drank daar? Ik word 3 aug 21 jaar, kan ik dan wel gewoon een auto huren? Clubs kom ik waarschijnlij kniet binnen voor die tijd ben ik bang
Huur je auto nou gewoon vanuit Nederland , doe nou niet zo eigenwijs

Minimale leeftijd om een auto te huren in Florida is 21
Ik ben inmiddels overleden
pi_68186678
Ok, dus dat zit wel goed dan...

Welke zaken moet ik nog meer van tevoren regelen?

Ik ben al gekomen tot
-slot voor mn koffer (TSA oid toch? Dat zij 'm wel kunnen openen zonder m gelijk te slopen)
-Visa aanvragen
-ESTA aanvragen
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 19 april 2009 @ 23:32:43 #26
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68188555
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:39 schreef kalinho het volgende:
Ok, dus dat zit wel goed dan...

Welke zaken moet ik nog meer van tevoren regelen?

Ik ben al gekomen tot
-slot voor mn koffer (TSA oid toch? Dat zij 'm wel kunnen openen zonder m gelijk te slopen)
-Visa aanvragen
-ESTA aanvragen
VIsa , je gaat maar weken toch ? Paspoort is genoeg (of dat ding moet zo oud zijn , ff nieuwe aanvragen)
ESTA Leg ff uit wat dat is
Zo een universeel slot is wel makkelijk , maar niet noodzakelijk

Mijn lijst wat je moet hebben


  • Huurauto (ga niet bezuinigen op verzekeringen )
  • Reisverzekering
  • Annuleringsverzekering
  • TomTom (als je die niet heb , probeer een huurauto te huren met een navigatiesysteem , bijvoorbeeld , Never Lost van Hertz , of leen een TomTom van iemand en download ff een kaartje van Florida )
  • Creditcard (zo makkelijk , je kan natuurlijk ook gewoon cash betalen , maar bij de autohuur willen ze een kopie maken of zo van je creditcard , anders moet je het voorschot cash betalen)
  • Fototoestel , zodat zodra je terug bent ons ff lekker kan maken

    Andere tips
  • Zorg altijd voor wat losgeld in je auto , ivm tolwegen
  • Neem je CreditCard niet mee als je in Miami naar de Bal Harbour shopping mal gaat
  • Als je tijd heb , ga dan ook eens naar Key West , Daytona beach , Ft. Lauderdale (beetje zoals Miami , alleen ietsje rustiger) , Clearwater Beach of St. Pete (Salvador Dali museum is best leuk en geloof me ik heb echt een hekel aan musea)
  • Mocht je in Orlando maar naar 1 pretpark gaan (wat ik niet zou doen , ik zou minimaal naar een stuk of 4 gaan ) , dan zou ik naar Islands of Adventure gaan , die Spiderman attractie
  • Restauranttips Orlando : Bahama Breez , Texas de Brazil , Cafe Tu Tu tango , Capitol Grill (wel wat aan de dure kant , maar erg goed)
  • Als je in Orlando bent , rij dan even naar Kissimee en dan naar Old Town (vrijdag en zaterdagavond oldtimer show , wel de moeite waard) en doe dan ff de Skycoaster


    Mocht je nog wat willen weten , dan hoor ik het wel
  • Ik ben inmiddels overleden
    pi_68192474
    ZElf heb ik een roadtrip gemaakt richting Florida ( ik kwam vanaf Oklahoma City af ). In florida ben ik in Daytona Beach ( prachtig strand ) Daar heb ik de lancering van de space shuttle toevallig gezien, echt top!

    -Tevens heb je St. Augustine.. oudste stadje van de VS.
    - Ocean Drive en little Havana in Miami zijn mooie ervaringen.
    - Key West, en vooral snachts!.. zonsondergang en op het enige strandje op Key west.
    - Ga ook naar de Evergladess als je kan! Leuke ervaring op zo'n boot!
    pi_68195269
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef Enchanter het volgende:

    [..]

    VIsa , je gaat maar weken toch ? Paspoort is genoeg (of dat ding moet zo oud zijn , ff nieuwe aanvragen)
    ESTA Leg ff uit wat dat is
    Zo een universeel slot is wel makkelijk , maar niet noodzakelijk

    Mijn lijst wat je moet hebben
    visa bedoel ik ook creditcard mee

    Esta is een formulier wat je moet invullen om uberhaupt toestemming te krijgen om usa binnen te komen.
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      maandag 20 april 2009 @ 10:47:11 #29
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68195540
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 10:35 schreef kalinho het volgende:

    [..]

    visa bedoel ik ook creditcard mee

    Esta is een formulier wat je moet invullen om uberhaupt toestemming te krijgen om usa binnen te komen.
    Oh ja , ik was in de war met visum
    Dat formulier vul je in het vliegtuig in volgens mij.
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_68202057
    Ik ben er al twee keer geweest, dit jaar gaan we weer
    Alle Disneyparken + Seaworld gezien en vorig jaar Key West .
    Dit jaar zijn we van plan om naar een baseballwedstrijd van Tampa Bay te gaan. En zoals Enchanter zei staat Texas de Brazil dit keer ook op het lijstje , net als naar de Mall en outletstores.
    pi_68328013
    nog iemand in de meivakantie naar miami?
    Ik zie tickets voor maar 386eur (Amsterdam) en zelf 250 eur vanaf Brussel Kzou zo gaan als k vrij had!

    [ Bericht 12% gewijzigd door mic_forever op 24-04-2009 09:36:57 ]
      vrijdag 24 april 2009 @ 11:54:45 #32
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68332466
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 09:29 schreef mic_forever het volgende:
    nog iemand in de meivakantie naar miami?
    Ik zie tickets voor maar 386eur (Amsterdam) en zelf 250 eur vanaf Brussel Kzou zo gaan als k vrij had!

    Als ikd eze week m'n huis nog verkoop , ga ik misschien nog wel ff
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_68489796
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 09:29 schreef mic_forever het volgende:
    nog iemand in de meivakantie naar miami?
    Ik zie tickets voor maar 386eur (Amsterdam) en zelf 250 eur vanaf Brussel Kzou zo gaan als k vrij had!
    Ik vertrek morgen naar Miami. Vliegen met Delta voor 300 euro. Echt enorm zin in!
    pi_68489840
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 10:47 schreef Enchanter het volgende:

    [..]

    Oh ja , ik was in de war met visum
    Dat formulier vul je in het vliegtuig in volgens mij.
    Nope, moet je op internet aanvragen. In het vliegtuig vul je een paar formulieren in die je moet tonen bij de immigratiedienst als je aankomt op het vliegveld.
    pi_68603734
    Oei, ben jaloers op iedereen die binnenkort die kant op gaat! Ben voor het laatst afgelopen oktober geweest. Het blijft leuk!! En moet zeggen dat ik erg goedkoop uit was, het is echt niet duurder dan een vakantie in Europa... Vliegtickets bij exit reizen besteld en mijn hotel via hotelopia.com (of .nl dat weet ik niet meer). De 2 tickets kostten samen 960 euro inclusief alle tax en het hotel was 185 euro voor 8 nachten.
      zaterdag 2 mei 2009 @ 21:50:59 #36
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68603896
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 21:46 schreef mirannie het volgende:
    Oei, ben jaloers op iedereen die binnenkort die kant op gaat! Ben voor het laatst afgelopen oktober geweest. Het blijft leuk!! En moet zeggen dat ik erg goedkoop uit was, het is echt niet duurder dan een vakantie in Europa... Vliegtickets bij exit reizen besteld en mijn hotel via hotelopia.com (of .nl dat weet ik niet meer). De 2 tickets kostten samen 960 euro inclusief alle tax en het hotel was 185 euro voor 8 nachten.
    Klopt , Florida is ook niet duur. Misschien wel als je in het hoogseizoen gaat.

    Ik wil weer terug
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_68798117
    de 20e vertrekken wij weer naar FL. 10 dagen. Eerst naar Ft Lauderdale voor een paar feestjes, gevolgd door een paar dagen Miami. Vliegen met Delta. Helaas hebben we al een tijd geleden geboekt, dus betalen we iets meer... wij waren een krappe 600 euro pp kwijt

    slapen doen we in het sheraton, geboekt via het feest voor iets van 100 dollar per nacht. Best ok dus.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 08:56:34 #38
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68798408
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 08:42 schreef IntensiveGary het volgende:
    de 20e vertrekken wij weer naar FL. 10 dagen. Eerst naar Ft Lauderdale voor een paar feestjes, gevolgd door een paar dagen Miami. Vliegen met Delta. Helaas hebben we al een tijd geleden geboekt, dus betalen we iets meer... wij waren een krappe 600 euro pp kwijt

    slapen doen we in het sheraton, geboekt via het feest voor iets van 100 dollar per nacht. Best ok dus.
    Wat voor feest ga je dan ?
    Ik ben inmiddels overleden
      vrijdag 8 mei 2009 @ 09:05:25 #39
    135890 Bootje84
    Bewuste taalnazi
    pi_68798613
    Leer spaties gebruiken!
    Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
    Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
    pi_68799582
    @Enchanter:

    We gaan naar het Fetish Factory Anniversary Weekend. Beetje te vergelijken met Wasteland hier, maar dan drie dagen lang, vier feestjes op verschillende lokaties. Niet voor iedereen, maar wel erg leuk. 'S avonds feesten, overdag shoppen en aan het strand liggen, 's avonds feesten
      vrijdag 8 mei 2009 @ 19:59:11 #41
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68821013
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 09:41 schreef IntensiveGary het volgende:
    @Enchanter:

    We gaan naar het Fetish Factory Anniversary Weekend. Beetje te vergelijken met Wasteland hier, maar dan drie dagen lang, vier feestjes op verschillende lokaties. Niet voor iedereen, maar wel erg leuk. 'S avonds feesten, overdag shoppen en aan het strand liggen, 's avonds feesten
    Okay , ik neem aam , feest of geen feest dat jeje prima gaat vermaken daar
    quote:
    nee , en erg leuk vind ik 'm niet , plus dat Flo-rida een kutartiest is die kut 'muziek' maakt
    Ik ben inmiddels overleden
      zaterdag 9 mei 2009 @ 10:35:10 #42
    4259 JK
    In for a penny, in for a pound
    pi_68836357
    tvp.
    Denk dat ik over een maand of 4 maar weer eens ga.
    pi_68837401
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 19:59 schreef Enchanter het volgende:


    Okay , ik neem aam , feest of geen feest dat jeje prima gaat vermaken daar
    Oh, ja hoor. Vorig jaar ook uitstekend vermaakt. Kan niet wachten weer lekker aan het strand te liggen
      zaterdag 20 juni 2009 @ 13:18:07 #44
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_70192815
    Schop, schop, schop!

    Lief en ik hebben spontaan een ticket geboekt naar Miami, eind augustus. Was net iets minder dan 300 euro pp dus niet lang nagedacht. We gaan 8 dagen (excl de dagen die we vliegen) en ons plan is op het moment eerst een paar dagen in Miami Beach, dan naar de Keys rijden, daar een nacht of 2 blijven, dan via de Everglades weer terug richting Miami en dan de laatste dagen daar in de buurt blijven.

    Omdat we zo spontaan geboekt hebben, wist ik helemaal niet dat het daar dan laagseizoen is. Voordeel is natuurlijk goedkope hotels, lekker rustig maar op www.tripadvisor.com waarschuwt iedereen voor het weer. Het schijnt er dan 33 - 35 graden met een luchtvochtigheid van 90% te zijn. Heeft iemand ervaring met dit weer? Is het echt verschrikkelijk?

    Iemand nog tips? Do's and don'ts?
    pi_70193176
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:18 schreef ennuik het volgende:
    Schop, schop, schop!

    Lief en ik hebben spontaan een ticket geboekt naar Miami, eind augustus. Was net iets minder dan 300 euro pp dus niet lang nagedacht. We gaan 8 dagen (excl de dagen die we vliegen) en ons plan is op het moment eerst een paar dagen in Miami Beach, dan naar de Keys rijden, daar een nacht of 2 blijven, dan via de Everglades weer terug richting Miami en dan de laatste dagen daar in de buurt blijven.

    Omdat we zo spontaan geboekt hebben, wist ik helemaal niet dat het daar dan laagseizoen is. Voordeel is natuurlijk goedkope hotels, lekker rustig maar op www.tripadvisor.com waarschuwt iedereen voor het weer. Het schijnt er dan 33 - 35 graden met een luchtvochtigheid van 90% te zijn. Heeft iemand ervaring met dit weer? Is het echt verschrikkelijk?

    Iemand nog tips? Do's and don'ts?
    Gaaf zeg! goedkoop ticket. Soms betaal je zelfs +1000 euro.
    Het weer is heel erg benauwd, heet en 'zweterig' inderdaad. Totaal niet fijn, aangezien als je veel loopt je ook veel zweet Maar, daar wen je wel aan. Ook heb je dan veel periodes van regen en stormen etc.

    Overigens denk ik dat je een fantastische tijd zal krijgen!
      zaterdag 20 juni 2009 @ 13:36:35 #46
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_70193263
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:32 schreef Summerscreen het volgende:

    [..]

    Gaaf zeg! goedkoop ticket. Soms betaal je zelfs +1000 euro.
    Het weer is heel erg benauwd, heet en 'zweterig' inderdaad. Totaal niet fijn, aangezien als je veel loopt je ook veel zweet Maar, daar wen je wel aan. Ook heb je dan veel periodes van regen en stormen etc.

    Overigens denk ik dat je een fantastische tijd zal krijgen!
    Dank, dank! Ja, als het echt te heet is, moet ik maar aan het strand / bij het zwembad gaan liggen. Ook geen straf!
    Dus luchtige kleding mee!

    Is er nog iemand bij de Premium Outlet in Orlando geweest? Is het de moeite waard om 3 uur (heen + 3 uur terug) voor te rijden of zeg je "laat maar zitten, ga shoppen in Miami"?
    pi_70606699
    Over 3 weken zit ik er ...maar ik zag vandaag dit bericht
    quote:
    Deel reizigers VS dreigt op Schiphol te stranden
    Uitgegeven:
    3 juli 2009 09:39

    Laatst gewijzigd:
    3 juli 2009 09:39


    SCHIPHOL - De marechaussee op Schiphol waarschuwt vakantiereizigers die deze zomer naar de Verenigde Staten gaan.


    De dienst voorziet problemen voor een deel van de reizigers omdat sinds 1 juli iedereen die naar de VS vliegt, van de Amerikaanse overheid opeens over een paspoort met chip moet beschikken.

    Als dat niet het geval is, moet men beschikken over een paspoort met chipgeldig visum. Anders komen reizigers de VS niet in en valt de reis al op Schiphol in het water.


    Nooddocumenten

    De luchtvaartmaatschappij zal in dat geval namelijk het vervoer naar Amerika weigeren. De nieuwe regels zijn volgens woordvoerder Rob Stenacker nog vrij onbekend bij het grote publiek.

    Bijkomend probleem is dat nooddocumenten volgens hem in dit geval geen soelaas zullen bieden, omdat ook die niet voorzien zijn van een chip. Een visum voor de VS is ook niet op Schiphol te verkrijgen.
    wtf moet ikd aar nou weer mee
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_70607294
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 11:37 schreef kalinho het volgende:
    Over 3 weken zit ik er ...maar ik zag vandaag dit bericht
    [..]

    wtf moet ikd aar nou weer mee
    Ik las op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken het volgende:
    quote:
    Voor het Nederlandse paspoort en de identiteitskaart worden de vingerafdrukken ingevoerd op 21 september 2009.

    Sinds 26 augustus 2006 is het Nederlandse paspoort al voorzien van een elektronische chip waarin naast de persoonsgegevens ook een digitale gezichtsopname (gescande pasfoto) is opgenomen.
    Dus als je een paspoort van voor 26 augustus 2006 hebt zal je een nieuwe moeten aanvragen denk ik zo.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_70607348
    aaight Ik stresste 'm al haha

    *ben ik trouwens de enige bij wie de AD hieronder exact boven mijn INVOEREN knop geplaatst is?
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_70607652
    Ik zat net ook even behoorlijk te stressen, omdat ik zondag richting de States vertrek en nog een paspoort van voor 26 augustus 2006 heb. Het schijnt echter alleen om de noodpaspoorten te gaan en met elk normaal Nederlands paspoort mag je wel het land in, omdat er al wel een digitale foto in de oude paspoorten zit.

    Bron: http://www.cbp.gov/xp/cgo(...)vwp_passport_req.xml
      vrijdag 3 juli 2009 @ 12:10:50 #51
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70607830
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 11:56 schreef kalinho het volgende:
    aaight Ik stresste 'm al haha

    *ben ik trouwens de enige bij wie de AD hieronder exact boven mijn INVOEREN knop geplaatst is?
    Nee, heb ik ook.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70608264
    x

    [ Bericht 99% gewijzigd door Johnns op 03-07-2009 12:26:42 ]
    you and I ain't done Zeke!
    pi_70608326
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 12:05 schreef FLR het volgende:
    Ik zat net ook even behoorlijk te stressen, omdat ik zondag richting de States vertrek en nog een paspoort van voor 26 augustus 2006 heb. Het schijnt echter alleen om de noodpaspoorten te gaan en met elk normaal Nederlands paspoort mag je wel het land in, omdat er al wel een digitale foto in de oude paspoorten zit.

    Bron: http://www.cbp.gov/xp/cgo(...)vwp_passport_req.xml
    Weet je dit wel heel zeker? Want als ik de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken mag geloven zijn paspoorten vanaf 26 augustus 2006 pas voorzien van een chip, en deze chip beval de digitale foto.

    Ik zou voor de zekerheid toch even bellen...
    you and I ain't done Zeke!
    pi_70609270
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 12:28 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    Weet je dit wel heel zeker? Want als ik de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken mag geloven zijn paspoorten vanaf 26 augustus 2006 pas voorzien van een chip, en deze chip beval de digitale foto.

    Ik zou voor de zekerheid toch even bellen...
    Ik heb even gebeld naar het BuZa en naar hun beste weten gelden de nieuwe maatregelen alleen voor de paspoorten die uitgegeven zijn na augustus 2006 en zouden er voor normale paspoorten dus geen problemen moeten zijn. Helaas kunnen ook zij de Amerikaanse ambassade en consulaat niet bereiken vandaag wegens Independence Day om dat bevestigd te krijgen...

    Nou ja, ik heb er wel vertrouwen in, want ik vond ook nog op een officiele site de zin:
    quote:
    "Machine-readable passports issued or renewed/extended between 10/26/05 and 10/25/06: passports must have digital photographs printed on the data page or integrated chips with information from the data page."
    Bron: http://travel.state.gov/visa/temp/without/without_1990.html

    Volgens mij kwalificeert dat paspoort wel daarvoor en geloof ik stiekem wel dat die nieuwe maatregel ook nog eens alleen voor noodpaspoorten is. Maar misschien nog maar eens een belletje naar de Amerikanen plegen als die wakker zijn...
    pi_70634107
    Het is nu aardig warm daar, maar weet iemand wat voor klimaat ze daar nou hebben? Tropisch?
    pi_70637036
    Subtropisch officieel dacht ik. In ieder geval behoorlijk ideaal.
      donderdag 9 juli 2009 @ 16:10:45 #57
    72822 GAMED0G
    RYDE OR DIE
    pi_70816827
    hey,

    ik ga in november 2,5week naar Florida en vroeg me af hoe het nou zit met de ESTA forms??
    ik snap het niet helemaal..

    verder vroeg ik me af wat jullie aanraden met het huren van een auto?enige ervaring, en bij wie?
    air jordan's forever
    pi_70829015
    Esta is een formuliertje wat je online moet invullen en als je alle vragen normaal hebt beantwoord, heb je toestemming om Amerika binnen te mogen gaan.


    +_________________

    Iets anders: Ik zoek een hotel voor 2-3 dagen bij Miami Beach. Welke is aan te raden?
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_70831437
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 16:10 schreef GAMED0G het volgende:
    hey,

    ik ga in november 2,5week naar Florida en vroeg me af hoe het nou zit met de ESTA forms??
    ik snap het niet helemaal..

    verder vroeg ik me af wat jullie aanraden met het huren van een auto?enige ervaring, en bij wie?
    Hertz of National zijn prima. Beide ervaring mee en opzich niks mis mee.
      donderdag 9 juli 2009 @ 23:14:20 #60
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_70832463
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 21:50 schreef kalinho het volgende:


    ...

    Iets anders: Ik zoek een hotel voor 2-3 dagen bij Miami Beach. Welke is aan te raden?

    Best Western Ocean Front






    Wij hadden toen een hele goede deal via Expedia kunnen regelen , iets van $70 per nacht of zo
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_70865437
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 23:14 schreef Enchanter het volgende:

    [..]

    Best Western Ocean Front

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]


    Wij hadden toen een hele goede deal via Expedia kunnen regelen , iets van $70 per nacht of zo
    Het is Best Western Atlantic Beach Resort geworden. 40 euro pp p nacht
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_71030586
    Nog 6 dagen en nog 2 vragen:

    - Zo'n TSA slot... is dat nodig en zoja waar kan ik dat nu nog krijgen?
    - Dollars...Kan ik beter hier 200-300 dollar alvast ergens opnemen (en waar?) of kan ik beter alles op Miami doen?
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_71030713
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 12:51 schreef kalinho het volgende:
    - Zo'n TSA slot... is dat nodig en zoja waar kan ik dat nu nog krijgen?
    paar jaar geleden heb ik bij Bever Zwerfsport een TSA Approved kofferband gekocht. Ideaal.
      donderdag 16 juli 2009 @ 13:03:38 #64
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_71030962
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 12:51 schreef kalinho het volgende:
    Nog 6 dagen en nog 2 vragen:

    - Zo'n TSA slot... is dat nodig en zoja waar kan ik dat nu nog krijgen?
    - Dollars...Kan ik beter hier 200-300 dollar alvast ergens opnemen (en waar?) of kan ik beter alles op Miami doen?

    Ik zou zo min mogelijk 'cash' meenemen , aangezien je bijna lles doet met CC en pinnen kan je daar overal.

    Veel plezier alvast

    * Enchanter is jaloers
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_71044385
    vraag 3

    Ik hoorde ook iets over een transformator ofzo? Omdat ze daar een ander stroomnetwerk hebben (110 om 220 hier?) of iets dergelijks? Of heb ik aan een wereldsterkker genoeg?

    Kalinho trekt de wijde wereld in
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      donderdag 16 juli 2009 @ 20:18:23 #66
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_71044546
    Een wereldstekker zet geen voltages om. Je zal moeten kijken of je adapters ook 110volt aankunnen. Staat er wel op.
    pi_71044905
    alle opladers zeggen 100-240 volt. nja dan zal het wel goedzitten
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_71356329
    kleine schop

    wat is de beste maatschappij om een auto te huren?

    Ik kom voorlopig uit dat Eautoverhuur.nl, Avis en Hertz het goedkoopst zijn.

    Ik moet 378 bijbetalen omdat ik nog geen 25 ben, krijg je dat bedrag als je schadevrij heb gereden weer terug?
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_71356715
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 05:33 schreef kalinho het volgende:
    Ik moet 378 bijbetalen omdat ik nog geen 25 ben, krijg je dat bedrag als je schadevrij heb gereden weer terug?
    Dat denk ik niet, tenzij het een borg is. Maar dat staat vast wel in de voorwaarden?
      maandag 27 juli 2009 @ 10:40:21 #70
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_71358680
    Ik heb de keren dat ik in Florida ben geweest bij 3 verschillende maatschappijen gehuurd.

    2 x Alamo
    1 x Avis
    1 x Hertz

    Allemaal prima , alleen Alamo heeft me een keer genaaid door extra geld van m'n CC af te schrijven omdat ze de papieren niet goed hadden ingevuld
    Heb dit geld toen wel weer via de touroperator terug gekregen.
    Laatste keer heb ik bij Avis gehuurd , prima maatschappij en normaal gesproken geen wachtrijen itt Alamo
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_71358985
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 05:33 schreef kalinho het volgende:
    kleine schop

    wat is de beste maatschappij om een auto te huren?

    Ik kom voorlopig uit dat Eautoverhuur.nl, Avis en Hertz het goedkoopst zijn.

    Ik moet 378 bijbetalen omdat ik nog geen 25 ben, krijg je dat bedrag als je schadevrij heb gereden weer terug?
    Je moet even bij USAreisen.de kijken. Die hebben een speciaal pakket voor bestuurders onder de 25, via Alamo.

    Ik had eerst bij Dollar genreserveerd alleen kreeg toen een toeslag van in totaal 59 euro per dag, vanwege mijn leeftijd en een extra bestuurder. Bij USAreisen is dit allemaal inclusief.

    linkje: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_u25_so.htm

    Ik zit op 490 euro voor 11 dagen inclusief huur van een navigatiesysteem, dus het scheelt een hoop!
    you and I ain't done Zeke!
      maandag 27 juli 2009 @ 10:55:31 #72
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71359040
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 21:50 schreef kalinho het volgende:
    Esta is een formuliertje wat je online moet invullen en als je alle vragen normaal hebt beantwoord, heb je toestemming om Amerika binnen te mogen gaan.

    Klopt, alleen is er volgens mij nog geen vliegveld die er daadwerkelijk gebruik van maakt. Je moet in het vliegtuig nog gewoon een Groen Visa Waiver Form invullen.
      maandag 27 juli 2009 @ 10:59:09 #73
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_71359109
    Zo te zien is het een flink stuk groter dan toen ik er 20 jaar geleden was, maar als je toch bij Disney in de buurt komt dan is Old town bij Kissimmee wel grappig..... vooral leuk voor de ouderwetse collectibles enzo.

    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_71383220
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 10:53 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    Je moet even bij USAreisen.de kijken. Die hebben een speciaal pakket voor bestuurders onder de 25, via Alamo.

    Ik had eerst bij Dollar genreserveerd alleen kreeg toen een toeslag van in totaal 59 euro per dag, vanwege mijn leeftijd en een extra bestuurder. Bij USAreisen is dit allemaal inclusief.

    linkje: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_u25_so.htm

    Ik zit op 490 euro voor 11 dagen inclusief huur van een navigatiesysteem, dus het scheelt een hoop!


    Prijzen voor een beetje Suv zijn met 478 voor 14 dagen ook nog wel te doen
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      dinsdag 28 juli 2009 @ 08:28:23 #75
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71385743
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 11:54 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    Ik las op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken het volgende:
    [..]

    Dus als je een paspoort van voor 26 augustus 2006 hebt zal je een nieuwe moeten aanvragen denk ik zo.


    Alle paspoorten zijn goed, alleen noodpaspoorten van voor 26 augustus 2006 zijn niet goed. Ze mogen je sowieso niet weigeren met een officieel (op tijd aangevraagd) document. Is trouwens ook uitgebreid in het nieuws geweest
    pi_71386757
    TVP. in November 8 dagen naar Miami!

    Mijn duits is niet zo goed. Welk pakket moet ik nemen bij www.usereisen.de voor een auto.
    Ben 27 en mijn vriendin 25. Volgens mij is alles gedekt met het duurste pakket toch?

    [ Bericht 77% gewijzigd door nelisb op 28-07-2009 09:55:33 ]
    pi_71389446
    is dat USAreisen.de nou zo goedkoop? voor 415 euro pp 11 dagen Miami? Zonder auto, dat wel, maar toch goedkoop
    pi_71389957
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 09:40 schreef nelisb het volgende:
    TVP. in November 8 dagen naar Miami!

    Mijn duits is niet zo goed. Welk pakket moet ik nemen bij www.usereisen.de voor een auto.
    Ben 27 en mijn vriendin 25. Volgens mij is alles gedekt met het duurste pakket toch?
    Je moet hier even kijken: http://www.usareisen.de/mietwagen/ (mietwagen)

    Ik weet niet precies hoe het met de "normale" aanbiedingen zit, maar bij de "onder de 25" aanbiedingen is de prijs van alle auto's inclusief afkoop eigen risico etc. Zelfs persoonlijke eigendommen in de auto zijn verzekerd tegen diefstal.
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 11:28 schreef Dynia het volgende:
    is dat USAreisen.de nou zo goedkoop? voor 415 euro pp 11 dagen Miami? Zonder auto, dat wel, maar toch goedkoop
    Hoe het met de normale reizen zit weet ik niet. USAreisen.de is alleen uniek met haar speciale autohuur aanbiedingen voor bestuurders onder de 25.

    415 euro voor een retour Miami is volgens mij niet spectaculair goedkoop...
    you and I ain't done Zeke!
    pi_71406087
    Komende week ga ik coachen op een voetbalkamp nabij Jacksonville. Het zal zwaar worden door het weer (ben nu in North Carolina en het is al afzien ) maar heb er wel zin in. Ik hoop dat we tijd hebben om wat mooie dingen te zien, al zijn de echte publiekstrekkers van Florida te ver weg
    Iemand suggesties voor omgeving Jacksonville op het gebied van activiteiten die max. 4,5 uur in beslag nemen?
    pi_71648640
    Vanochtend geland na 3 weken Florida. Heerlijke vakantie gehad
      donderdag 6 augustus 2009 @ 21:23:20 #81
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_71663024
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 12:41 schreef Butterfly91 het volgende:
    Vanochtend geland na 3 weken Florida. Heerlijke vakantie gehad
    Leuk! Hoe was het? Wat heb je gedaan? Hoe was het weer? Heb je nog aan- of afraders?
      donderdag 6 augustus 2009 @ 23:34:17 #82
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_71667494
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 12:41 schreef Butterfly91 het volgende:
    Vanochtend geland na 3 weken Florida. Heerlijke vakantie gehad
    Pics or it didn't happen
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_71680705
    Zelf heb ik geen foto's gemaakt, en de foto's die gemaakt zijn, zijn foto's van de natuur.
    Het weer was overdag heet en rond een uur of 4 's middags regende en onweerde het als een malle. De afgelopen 2 keer dat ik daar was was het minder volgens mij.
    Wat we gedaan hebben:
    -Airboottour door de Everglades. Een hoop lawaai, maar toch nog 3 krokodillen gezien en een hoop verschillende soorten vogels. De tour zelf was erg leuk, en heel erg warm, maar wat verwacht je.
    -Manatee county, alleen komen we daar aan, zijn d'r niet eens manatee's
    -Baseballwedstrijd Tampa Bay - NY Yankees. Helaas verloren, maar het was erg leuk. (Ik heb nog nooit zoveel Amerikanen zo ontzettend veel voedsel zien wegwerken )
    -Tarpon Spring, ze verkopen en maken er natuursponzen in alle soorten en maten. Op zich wel leuk om te zien hoeveel ze met sponzen kunnen doen.
    -Gewinkeld in de Outlet stores en de Florida Mall.
    Verder was het meer een relax dan een doe vakantie dit keer, weinig 'echte' dingen gedaan dus.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:57:34 #84
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_71684967
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 13:43 schreef Butterfly91 het volgende:
    Zelf heb ik geen foto's gemaakt, en de foto's die gemaakt zijn, zijn foto's van de natuur.
    Het weer was overdag heet en rond een uur of 4 's middags regende en onweerde het als een malle. De afgelopen 2 keer dat ik daar was was het minder volgens mij.
    Wat we gedaan hebben:
    -Airboottour door de Everglades. Een hoop lawaai, maar toch nog 3 krokodillen gezien en een hoop verschillende soorten vogels. De tour zelf was erg leuk, en heel erg warm, maar wat verwacht je.
    -Manatee county, alleen komen we daar aan, zijn d'r niet eens manatee's
    -Baseballwedstrijd Tampa Bay - NY Yankees. Helaas verloren, maar het was erg leuk. (Ik heb nog nooit zoveel Amerikanen zo ontzettend veel voedsel zien wegwerken )
    -Tarpon Spring, ze verkopen en maken er natuursponzen in alle soorten en maten. Op zich wel leuk om te zien hoeveel ze met sponzen kunnen doen.
    -Gewinkeld in de Outlet stores en de Florida Mall.
    Verder was het meer een relax dan een doe vakantie dit keer, weinig 'echte' dingen gedaan dus.

    Klinkt goed! Was het leuk winkelen in de outlet malls? Zoals ik het begrepen heb zijn de outlet malls vooral in Orlando en Lief en ik hebben in die regio helemaal geen plannen maar eigenlijk heb ik wel zin om te winkelen!

    Wij vliegen eind augustus naar Miami, overnachten in de buurt van het vliegveld en rijden dan naar Key West, waar we dit hotel hebben geboekt: www.orchidkey.com . Akelige website maar op Tripadvisor.com is iedereen positief. Verder staat nog niets vast, behalve onze retourvlucht. Ik heb er zin in!
    pi_71687612
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 15:57 schreef ennuik het volgende:

    [..]

    Klinkt goed! Was het leuk winkelen in de outlet malls? Zoals ik het begrepen heb zijn de outlet malls vooral in Orlando en Lief en ik hebben in die regio helemaal geen plannen maar eigenlijk heb ik wel zin om te winkelen!

    Wij vliegen eind augustus naar Miami, overnachten in de buurt van het vliegveld en rijden dan naar Key West, waar we dit hotel hebben geboekt: www.orchidkey.com . Akelige website maar op Tripadvisor.com is iedereen positief. Verder staat nog niets vast, behalve onze retourvlucht. Ik heb er zin in!
    Het winkelen was zeker leuk, hoewel ik niet erg veel gekocht heb. Beide keren zijn we in (regio) Orlando geweest (Orlando Premium Outlet en The Florida Mall). Er zijn veel meer outlets, maar om ze nou allemaal te bezoeken
    Key West . Daar ben ik twee jaar geleden een week geweest. Het is daar allemaal zo relaxed. We hebben daar toen gesnorkeld, dus als je nog niks gepland hebt daar, is dat zeker een aanrader .
    Alvast heel veel plezier

    [ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 07-08-2009 17:36:29 ]
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:09:42 #86
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_71697452
    Vanmorgen weer geland na 17 dagen Florida. Lijkt net alsof ik gisteren pas weg ben gegaan hier, ik wil weer terug
      zondag 9 augustus 2009 @ 17:29:14 #87
    73348 mmascha
    Restaurant Odell
    pi_71736939
    Aha! Een Florida-topic! Mooi! Ik was al bij Aquaparks beland.

    Ik wil graag in het voorjaar naar Disney World. Ik ben vooral heel nieuwsgierig naar de waterparken daar!
    Hoeveel tijd kan je daar doorbrengen? Ik wil natuurlijk ook de andere parken bezoeken.
    Wat is een goed hotel? ZIjn de parken goed bereikbaar of moet ik een auto huren?
    Iemand hier ervaring mee?
    (Ik zal eens even het topic doorlezen, was misschien handig als ik daarmee begon)
    Bij Hoevelaken rechtsaf.
      zondag 9 augustus 2009 @ 17:51:04 #88
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_71737418
    quote:
    Op zondag 9 augustus 2009 17:29 schreef mmascha het volgende:
    Aha! Een Florida-topic! Mooi! Ik was al bij Aquaparks beland.

    Ik wil graag in het voorjaar naar Disney World. Ik ben vooral heel nieuwsgierig naar de waterparken daar!
    Hoeveel tijd kan je daar doorbrengen? Ik wil natuurlijk ook de andere parken bezoeken.
    Wat is een goed hotel? ZIjn de parken goed bereikbaar of moet ik een auto huren?
    Iemand hier ervaring mee?
    (Ik zal eens even het topic doorlezen, was misschien handig als ik daarmee begon)
    Een auto huren in FLorida is bijna een must , tuurlijk rijden er bussen naarde bekende parken , maar het schijnt lang te duren voordat je eindelijk op je bestemming bent.
    MEt een auto kun je gaan en staan waar je wilt.
    ALs je toch voor de de waterparken gaat , moet je ook eens dat waterpark van Seaworld proberen , wij vonden het iig erg leuk.
    Wet 'n wild is ook wel aardig ,voor een paar uur.
    I\Voor een hotel in Orlando , raad ik je de Quality Inn aan op de int. drive , ze er 2 daar en ze zijn allebei prima.
    Verwacht geen luxe ,maar het zijn prima ketens als je alleen wilt slapenin je hotelkamer
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_71738732
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 13:43 schreef Butterfly91 het volgende:
    en de Florida Mall.
    Daar ben ik ook een aantal keer geweest, wat een grote mall is dat
      zondag 9 augustus 2009 @ 18:51:02 #90
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_71738846
    Ik was in Wet 'n Wild op een zaterdag, dan is het niet bepaald een aanrader. Wat was het toen druk zeg....
      zondag 9 augustus 2009 @ 20:13:13 #91
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_71741125
    quote:
    Op zondag 9 augustus 2009 18:45 schreef Xlarge het volgende:

    [..]

    Daar ben ik ook een aantal keer geweest, wat een grote mall is dat
    Moet je een keer naar de Saw Grass Mills gaan , dat is pas groot

    ff satellietfoto plaatsen



    Die mall is echt geweldig , 20 minuten rijden vanaf Ft. Lauderdale
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_71750183
    Gezien mijn plannen om naar Miami te gaan in November ga ik hier maar eens lurken.

    TVP dus
    'La operación fue, perfecta' Betancourt
    pi_71751393
    quote:
    Op zondag 9 augustus 2009 20:13 schreef Enchanter het volgende:

    [..]

    Moet je een keer naar de Saw Grass Mills gaan , dat is pas groot

    ff satellietfoto plaatsen

    [ afbeelding ]

    Die mall is echt geweldig , 20 minuten rijden vanaf Ft. Lauderdale
    Daar ben ik dinsdag geweest

    Eeens, maar nooooooooooooit meer We liepen eruit bij 5 en moesten gewoon nog 20minuten teruglopen richting de auto. Maar, tis wel goedkoop. Heb Nike Basketbalschoenen voor 30 dollar De allerduurste waren 80 dollar, terwijl hier de duurste zo rond de 200 euro zitten

    We hebben nu 2,5 week miami gehad en gaan nu morgen voor 2 adgen naar key west, en op dinsdag pakken we dan in 1x de route Key west - Orlando. Dan daar 3 dagen, vrijdag tot maandag een cruise naar de Bahamas en dinsdag weer terug naar NL. Heb al best veel gedaan (everglades, dag tennissen at Crandon Tennis park, South Beach heel vaak, overdag en snachts, trip door miami) maar gaan nu eigenlijk pasecht dingen doen.

    Heb eerst 2 weken een taalcursus gevolgd dus vandaar. Dat was eigenlijk meer het echte miami leven ervaren, en nu nog 2 weken de toerist uithangen. Taalcursus is trouewns een aanrader. Je leert veel mensen kennen (ben zelf 21,sinds een week gelukkig qua alcohol ) en je krijgt een leuk beeld van Miami.

    Ik las iemand wat zeggen over Int. Drive @orlando vooreen hotel. Is dat dicht bij het centrum om te stappen savonds? Ik hoorde nl. dat Orlando best vet was om 2 dagen uit te gaan,maar heb geen zin 20km uit het centrum te zitten

    Tijd vliegt

    Edit: Kut. Omdat het hier almaandag is (nja in Nl ook trouwens ) kan ik nu geen hotelmeer vastleggen voor Key West
    Iemand die hier weet welk hotel/motel in Key West simpel goedkoop is? Tis maar voor 1 nacht alleen te slapen, meer doen we er neit

    [ Bericht 10% gewijzigd door kalinho op 10-08-2009 07:08:15 ]
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      maandag 10 augustus 2009 @ 09:41:49 #94
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_71752907
    Hotels op Key West zijn vrij prijzig als je een beetje dicht in de buurt van Duval street wil zitten.
    Wij zijn een keer op een hotel op het eiland voor Key West gaan zitten en toen een stukje gaan rijden.
    Zo veel is er ook weer niet te doen op Key West. Als je wilt stappen daar (Duval Street) dan is het misschien wel verstandig om daar een hotel te zoeken.

    De int. Drive in Orlando ligt niet in het centrum. Ik heb ook geen idee waar je kunt stappen in downtown Orlando.
    Meeste toeristen gaan naar Universal Boulevard als ze uitgaan.
    Wil je stappen met de locals , de Tabu nightclub krijgt goed recensies. (Google FTW )

    Veel plezier nog iig
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_71894948
    ik woon in florida
    pi_71897111
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 09:41 schreef Enchanter het volgende:
    Hotels op Key West zijn vrij prijzig als je een beetje dicht in de buurt van Duval street wil zitten.
    Wij zijn een keer op een hotel op het eiland voor Key West gaan zitten en toen een stukje gaan rijden.
    Zo veel is er ook weer niet te doen op Key West. Als je wilt stappen daar (Duval Street) dan is het misschien wel verstandig om daar een hotel te zoeken.

    De int. Drive in Orlando ligt niet in het centrum. Ik heb ook geen idee waar je kunt stappen in downtown Orlando.
    Meeste toeristen gaan naar Universal Boulevard als ze uitgaan.
    Wil je stappen met de locals , de Tabu nightclub krijgt goed recensies. (Google FTW )

    Veel plezier nog iig
    Ik zelf zat in BEst Western daaro. Kostte iets van 180 dollar ( waren met 4 man dus dat valt wel mee )! Je zit midden op het eiland. 5 a 10 min lopen van Duvalstreet en je hebt er nog een zwembad bij. Ontbijt is op zen amerikaanse maar voor het slapen zijn de kamers echt super!
      zondag 16 augustus 2009 @ 13:05:08 #97
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_71918902
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 11:26 schreef Drasss het volgende:

    [..]

    Ik zelf zat in BEst Western daaro. Kostte iets van 180 dollar ( waren met 4 man dus dat valt wel mee )! Je zit midden op het eiland. 5 a 10 min lopen van Duvalstreet en je hebt er nog een zwembad bij. Ontbijt is op zen amerikaanse maar voor het slapen zijn de kamers echt super!
    Ja daar hebben wij ook gezeten , prima hotel , het kost een beetje , maar dan heb je ook wat

    Ik wil terug
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_72028480
    Heb uiteindelijk voor Days Inn gekozen. Daar vervolgens maandag gesnorkeld, uitgegaan, dag later gewaterscooterd en 700-800 km linea recta naar Orlando gereden...

    Ben vanmiddag teruggekomen...en ik wil alweer terug 4 weken zijn kort
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_72105011
    We zijn van plan om in November twee weken weg te gaan. Gezien de OP me niet veel wijzer maakt ( ), vraag ik het zo maar: is dit een wel een goede tijd om te reizen richting Florida?
    Ik ga nu iig even kijken naar die tips site die genoemd is, maar vast en zeker dat er hier al ervaringsdeskundigen zitten
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 24 augustus 2009 @ 09:31:01 #100
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_72105141
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 09:22 schreef Pheno het volgende:
    We zijn van plan om in November twee weken weg te gaan. Gezien de OP me niet veel wijzer maakt ( ), vraag ik het zo maar: is dit een wel een goede tijd om te reizen richting Florida?
    Ik ga nu iig even kijken naar die tips site die genoemd is, maar vast en zeker dat er hier al ervaringsdeskundigen zitten

    Van de 4 keer dat wij naar Florida zijn gegaan , zijn we elke keer in Oktober- December gegaan.
    Niet te druk , toch goed weer (zo rond de 25 graden , met uitschieters naar de 30 graden)
    Als je van shoppen houdt , dan is november toch wel een goede maand.
    Laatste donderdag van de maand in November is het Thanksgivingday en de vrijdag daarna is het black friday.
    Als je goedkoop kleding wil scoren (en als ik het over goed koop heb dan is het echt goedkoop) dan is het wel op black friday.
    M.a.w. lekker eind november gaan
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_72121380
    Ik zal ns wat mooie fotos plaatsen van Florida

    als ik ze zie wil ik gelijk weer terug

    Crandon Tennis Park, @ Key Biscaine. Best een mooi park.


    Brug waar geen einde aan leek te komen, onderweg naar Key West


    Refill Bier ; zonsondergang kwam er niet echt van omdat het redelijk bewolkt was.


    Cruise naar de Bahama's voor 3 dagen
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      maandag 24 augustus 2009 @ 21:17:33 #102
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_72122825
    Jij hebt gewoon een refill bij bier gekregen? Dat had ik alleen bij cola!
    pi_72666337
    Tickets geboekt, auto gehuurd
    Nu nog eens naar hotels kijken. Is het goedkoper om van te voren te reserveren of op de bonnefooi te gaan?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zaterdag 12 september 2009 @ 08:18:54 #104
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_72666374
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 08:08 schreef Pheno het volgende:
    Tickets geboekt, auto gehuurd
    Nu nog eens naar hotels kijken. Is het goedkoper om van te voren te reserveren of op de bonnefooi te gaan?
    Het is wel verstandig om voor de eerste 2 nachten een hotel te boeken vanuit Nederland , omdat ze bij de douane kunnen vragen waar je verblijft en volgens mij moet je dat ook invullen.
    Expedia heeft af en toe wel leuke aanbiedingen (voor de rest zijn ze veels te duur).
    Langs sommige wegen kan je boekjes krijgen met kortingcoupons d'r in , dus lekker daar gaan zoeken naar een hotel , geeft je gelijk ook wat meer vrijheid.
    En btw , goede tijd om te gaan , de dollar
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_72666381
    Je werkt op de AEX en kan voorspellen wat de dollar doet in november

    Ik zie het, keek toevallig ergens naar het Sheraton hotel, 89 dollar, bij expedia is die 77euro per nacht. Volgens mij hoort dat 65 euro te zijn als ik de currency bekijk

    [ Bericht 34% gewijzigd door Pheno op 12-09-2009 08:26:04 ]
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 13 september 2009 @ 00:18:09 #106
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_72688505
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 08:20 schreef Pheno het volgende:
    Je werkt op de AEX en kan voorspellen wat de dollar doet in november

    Ik zie het, keek toevallig ergens naar het Sheraton hotel, 89 dollar, bij expedia is die 77euro per nacht. Volgens mij hoort dat 65 euro te zijn als ik de currency bekijk
    Sorry , ik wist niet wanneer je zou gaan , maar ja ik poste het ook wel erg vroeg
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_72691740
    No problemo
    Sowieso zal de dollar niet opeens tig keer waard worden, dus qua stand staat het zeker wel goed.
    We zijn nu een een beetje aan het kijken wat we gaan doen: op 12 nov gaat de Atlantis space shuttle bv, dat lijkt me wel tof. Alleen kan het dus zijn dat dat steeds uitgesteld wordt, hoogst irritant.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 13 september 2009 @ 09:31:14 #108
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_72692112
    Je moet er wel rekening mee houden dat als je richting Kennedy Space Centre gaat voor de lancering dat de hotels in de buurt (Cocoa beach bijvoorbeeld) 3 x zo duur zijn als normaal.
    Wij zijn toen 3 jaar geleden of zo daar geweest , helaas was de lancering op het laatste moment afgeblazen (het strand stond vol met mensen ). Toen hebben we de lancering maar vanaf de TV gefilmd 2 dagen later
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_72703856
    van 13 november tm 21 november zit ik in Miami.
    Van 13 tm17 wil ik een hotel in South Beach en van 17 tm 20 november in Key West.
    Ons doel is om te relaxen, mooi weer genieten, strand, shoppen en de everglades.

    Hebben jullie tips voor hotels op deze locaties die betaalbaar zijn?
    pi_72705584
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 08:01 schreef Pheno het volgende:
    No problemo
    Sowieso zal de dollar niet opeens tig keer waard worden, dus qua stand staat het zeker wel goed.
    We zijn nu een een beetje aan het kijken wat we gaan doen: op 12 nov gaat de Atlantis space shuttle bv, dat lijkt me wel tof. Alleen kan het dus zijn dat dat steeds uitgesteld wordt, hoogst irritant.
    Ik zou je niet teveel instellen op een lancering, wij waren in 2008 in Florida, en hadden het ook uitgedokterd dat we precies daar in de buurt waren toen. Uiteindelijk ging 'ie 4 weken later, toen we alweer lang en breed in Nederland waren. Maar sowieso is een bezoek aan het Kennedy Space Center meer dan de moeite waard hoor.
      zondag 13 september 2009 @ 21:15:10 #111
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_72711677
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 17:46 schreef nelisb het volgende:
    van 13 november tm 21 november zit ik in Miami.
    Van 13 tm17 wil ik een hotel in South Beach en van 17 tm 20 november in Key West.
    Ons doel is om te relaxen, mooi weer genieten, strand, shoppen en de everglades.

    Hebben jullie tips voor hotels op deze locaties die betaalbaar zijn?

    Het is een beetje afhankelijk van wat jij betaalbaar vind.

    Maar als ik jou was was zou ik voor DIT HOTEL gaan.
    Wij hebben daar ook gezeten , kamer aan het strand , gratis draadloos internet (alhoewel dat het de laatste 2 dagen niet meer werkte).
    Je zit binnen 5-10 minuten op south beach en binnen een kwartier in de Aventura mall
    En als je naar plastic mensen wil kijken loop je even naar de Ball Harbour shops (een winkelcentrum met alleen maar dure merken zoals Armani , Cavalli , Dior , Gucci etc etc)
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_72712405
    Ziet er goed uit! 45¤ per nacht. Ik zat te denken aan een kamer van 100-150¤ dat vind ik nog prima betaalbaar.

    Hoe waren de kamers? Netjes, schoon, bedden?
      zondag 13 september 2009 @ 21:39:35 #113
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_72712685
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 21:32 schreef nelisb het volgende:
    Ziet er goed uit! 45¤ per nacht. Ik zat te denken aan een kamer van 100-150¤ dat vind ik nog prima betaalbaar.

    Hoe waren de kamers? Netjes, schoon, bedden?
    Volgens mij werkt mijn link niet goed
    Zoek ff op Xpedia op Best Western Ocean Front , die bedoelde ik
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_72712783
    Ke. Zelfde vraag, hoe waren de kamers enzo?
      zondag 13 september 2009 @ 21:49:41 #115
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_72713119
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 21:42 schreef nelisb het volgende:
    Ke. Zelfde vraag, hoe waren de kamers enzo?
    Prima , in onze kamer (beachside) zat zelfs een keuken , niet dat we daar gebruik van maakte.
    Nee echt een aanrader
    Ik ben inmiddels overleden
      zondag 13 september 2009 @ 21:54:04 #116
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_72713301
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_72713749
    Thanks! Ga ff kijken.
      woensdag 16 september 2009 @ 19:30:49 #118
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_72815135
    quote:
    Op zondag 13 september 2009 17:46 schreef nelisb het volgende:
    van 13 november tm 21 november zit ik in Miami.
    Van 13 tm17 wil ik een hotel in South Beach en van 17 tm 20 november in Key West.
    Ons doel is om te relaxen, mooi weer genieten, strand, shoppen en de everglades.

    Hebben jullie tips voor hotels op deze locaties die betaalbaar zijn?
    Lucky you!

    Net terug van dezelfde trip - hier mijn aanraders:

    Key West:
    http://www.orchidkey.com/ - stomme site maar prachtige kamers. Aan Duval Street maar aan de rustige kant dus wel in de buurt van "all the action" maar geen gekots op de stoep. Heerlijk zwembad, luxe kamers, vriendelijk personeel. Nummer 1 op www.tripadvisor.com bij B&B.

    South Beach:
    Hotel Astor. Basic hotel maar goede locatie: 5 minuten vanaf het strand, dichtbij alle restaurants. Vriend en ik hebben eerst een nacht in hotel Circa 39 geslapen maar daar was niets in de buurt. Zorg dat je onder 15th Street zit.


    Veel plezier!
    pi_72815447
    Thanks Voor de tips!
    Heb hotel Marseille geboekt in south beach. Op Collins avenue. http://www.marseilleshotel.com/

    Key west is mijn vrouw nu aan het kijken!

    Orchidkey ziet er goed uit! Denk dat ik die ga boeken!

    [ Bericht 12% gewijzigd door nelisb op 16-09-2009 19:47:21 ]
      woensdag 16 september 2009 @ 20:45:24 #120
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_72818331
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 19:39 schreef nelisb het volgende:
    Thanks Voor de tips!
    Heb hotel Marseille geboekt in south beach. Op Collins avenue. http://www.marseilleshotel.com/

    Key west is mijn vrouw nu aan het kijken!

    Orchidkey ziet er goed uit! Denk dat ik die ga boeken!
    Doen! Hier een foto van de kamer. Ook leuk: ze hebben Happy Hour in het "buur-hotel" - gratis bier, wijn, frisdrank en snackjes!
    pi_72819435
    Done! Boeking gedaan. Van 17 tot en met 20 november.

    Nu nog een auto boeken van de 13 tm de 20ste.

    [ Bericht 35% gewijzigd door nelisb op 16-09-2009 21:30:52 ]
      donderdag 17 september 2009 @ 01:11:37 #122
    1611 evert
    Happiness is the Road!
    pi_72828369
    als je in florida bent, ga in ieder geval naar Key West. Een Amerika dat je niet kent en niet verwacht.
    Negatief uitgedrukt: Sodom en Gomorra. Positief uitgedrukt: Ibiza/Mykonos.

    maar echt waanzinnig om mee te maken en ff alles te doen wat elders in Amerika niet mag
    wat moet ik hier nu neerzetten?
    pi_72870010
    ^ ^ hoe bedoel je dat? Ik vond Key West wel weer wat anders dn Miami (mja dat vond ik Orlando ook en de Bahama's ook) maar niet alsof hetnou een totaaaal andere wereld was.
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_73119716
    Dat ESTA zou toch gratis zijn? Ergens op een link van een Google search moet je je er dus voor betalen.
    Echt paranoide zijn en dan nog per persoon flink cashen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_73119784
    Is ook gratis.
    Heb die van mij ingevuld, is goed gekeurt en heb geen rekening gezien.
    pi_73119814
    Ik kwam net op zo'n site www.esta.us maar daar hebben ze iets over een aanvraaggids. Maar dat is dan wel een verplicht in te vullen iets
    Nou ja, ik zoek wel naar een iets betrouwbaardere site
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_73119824
    Ik geef je de juiste link wel. Zo terug

    edit: deze heb ik gebruikt.
    https://esta.cbp.dhs.gov/(...)F6-A37A-220096205688

    Zelfs in het Nederlands en zonder kosten.
    Bron: www.floridaforum.nl
    pi_73119897
    Ok, thanks, ga ik die vanmiddag even doen, even wat andere bezigheden in de planning staan
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_73119956
    Zo klaar.
    Paspoort bij de hand hebben.
    Vluchtnummer
    Adres bij aankomst in Amerika.
    Thats it.
    pi_73129342
    En het maakt nog geen reet uit want in het vliegtuig vul je het hele zootje nog een keer in.
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_73142360
    Over een maand zitten we in Florida.

    Een collega zei me dat het verstandig was om dágen uit te trekken voor de Everglades, maar als ik hier de topics lees is dat wellicht iets teveel van het goede?

    En welk park in Orlando mag je absoluut niet missen? Ik las al iets over Islands of adventure... Maar misschien moet ik me als Themepark fanaat niet beperken tot één park...
    pi_73148190
    Mwoah ik persoonlijk vond 20 minuten lang zat voor de Everglades. Het is een beetje de Biesbosch in het groot. Wel leuk om al die krokodillen alligators te zien, maar na 20minuten heb je al het gras en moeras ook wel gezien; athans, dat vond ik. Ik kan me niet voorstellen dat je er dagen zou willen bivakkeren.

    Universal in Orlando schijnt wel tof te zijn. Ligt er ook een beetje aan hoe oud je bent en wat voor geslacht natuurlijk
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_73148458
    Een tip als je er toch bent: Pak de Bahama's
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_73154898
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:39 schreef kalinho het volgende:
    Mwoah ik persoonlijk vond 20 minuten lang zat voor de Everglades. Het is een beetje de Biesbosch in het groot. Wel leuk om al die krokodillen alligators te zien, maar na 20minuten heb je al het gras en moeras ook wel gezien; athans, dat vond ik. Ik kan me niet voorstellen dat je er dagen zou willen bivakkeren.

    Universal in Orlando schijnt wel tof te zijn. Ligt er ook een beetje aan hoe oud je bent en wat voor geslacht natuurlijk
    Universal is idd erg tof, dan wel de oudste, niet die nieuwere met die achtbanen.
    Ik ben er een paar keer geweest, maar het verveeld nooit.
    pi_73162273
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:39 schreef kalinho het volgende:
    Mwoah ik persoonlijk vond 20 minuten lang zat voor de Everglades. Het is een beetje de Biesbosch in het groot. Wel leuk om al die krokodillen alligators te zien, maar na 20minuten heb je al het gras en moeras ook wel gezien; athans, dat vond ik. Ik kan me niet voorstellen dat je er dagen zou willen bivakkeren.

    Universal in Orlando schijnt wel tof te zijn. Ligt er ook een beetje aan hoe oud je bent en wat voor geslacht natuurlijk
    Ben nog nooit in de biesbosch geweest Dagen naar de Everglades lijkt me na enige oriëntatie idd wat veel, maar ik ga er zeker toch een dag heen.

    Wat voor geslacht?
    pi_73168849
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 21:35 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Ben nog nooit in de biesbosch geweest Dagen naar de Everglades lijkt me na enige oriëntatie idd wat veel, maar ik ga er zeker toch een dag heen.

    Wat voor geslacht?
    Nja ik kan me voorstellen dat een meid een Disney leuker vindt dan een jongen die bv eerder voor Universal gaat.

    Geloof mij, Everglades heb je na een ochtend wel gezien. Dan heb je al haat aan al die muggen en andere beesten om je heen
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      maandag 28 september 2009 @ 09:42:32 #137
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_73173170
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:47 schreef kalinho het volgende:
    Een tip als je er toch bent: Pak de Bahama's
    [ afbeelding ]

    Was wel mooi daarzo , maar na 2 dagen hadden we het wel gehad (maar goed dat we ook weer na 2 dagen weg gingen )
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_73176163
    Florida

    Ga er 'geregeld' naartoe, daar mijn (in nederland wonende) amerikaanse vriendin er vandaan komt, en dus veel familie daar heeft zitten.

    Afgelopen kerst lekker surfen @ Cocoa Beach.

      donderdag 1 oktober 2009 @ 04:30:51 #139
    271876 copilco
    Elvis is dead
    pi_73264270
    13 tot 16 november zit ondergetekende in Miami
    Nu maar eens even een leuk plan bedenken
    "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
      donderdag 1 oktober 2009 @ 18:15:11 #140
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73281135
    Wij gaan 17 oktober met z'n 6en voor 2 weken naar florida en dit is vooralsnog het schema.
    We gaan mischien niet alles doen maar het zijn gewoon ideeen om daar te doen.

    dag 1 Amsterdam - Orlando Vlucht aankomst

    dag 2 Orlando Seaworld, hierna Autotour naar Naples

    dag 3 Naples Marco Island 5th Avenue / Naples Zoo/Bonita springs

    dag 4 Naples - Key West Autotour tussenstop Morada Bay Cafe op Islamorada

    dag 5 Key West Duvalbeach + street

    dag 6 Key West Glass Bottom Boat Discovery http://www.discoveryunderseatours.com

    dag 7 Key West - Miami Autotour everglades

    dag 8 Miami Coral Gables(venetian pool), Art deco district

    dag 9 Miami Ft Lauderdale(sawgrassmillsmal,,butterflyworld,maikai

    dag 10 Miami - Bahamas Autotour + boot

    dag 11 Bahamas The Dolphin Experience

    dag 12 Bahamas Snorkelen

    dag 13 Bahamas - Miami Autotour + boot

    dag 14 Miami - Amsterdam Vlucht aankomst
    pi_73283305
    Christus ik zal al moe worden als ik er aan denk alles van tevoren totelkedag te hebben vastgelegd. Wat niet wegneemt dat het prima dingen zijn om te doen, maar vakantie is voor mij meer van: Ik zie wel wat ik ga doen vandaag en volgende week
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      donderdag 1 oktober 2009 @ 19:49:19 #142
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73284102
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 19:27 schreef kalinho het volgende:
    Christus ik zal al moe worden als ik er aan denk alles van tevoren totelkedag te hebben vastgelegd. Wat niet wegneemt dat het prima dingen zijn om te doen, maar vakantie is voor mij meer van: Ik zie wel wat ik ga doen vandaag en volgende week
    Wij zien ook wel of we het allemaal daadwerkelijk gaan doen.Maar als ik helemaal geen schema heb ga ik naar seaworld en lig ik de rest alleen op het strand en zit ik aan de cocktails.

    Niet dat dat verkeerd is
    pi_73287617
    Ik neem me altijd voor om zulke nette schema's te maken. Meestal komt het erop neer dat we een aantal dagen in een bepaalde stad zitten, waarvan we dan zeker weten dat we één of twee dingen willen zien. En de rest gebeurt dan vanzelf. Leve de Lonely Planet!
    pi_73586616
    Iemand tips voor een boottocht in de Everglades?
    Ik heb een hotel in Miami Beach, hoelang is de autorit erheen?
    1 dag everglades is toch wel genoeg?
    pi_73593103
    Op miami south beach zitten een aantal reisagents die reizen organiseren naar de Everglades. Het ligt er een beetje aan waar je heen gaat in de Everglades, maar vnaaf Downtown Miami is het ong. 30 minuten rijden. Tenminste, waar ik heen ging. Maar het gebied is vrij groot dus tis niet dat je maar 1 ingang heb ofzo.
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_73593508
    Thanks for the info! Gaan we boeken als we daar zijn!
    Wat is een aanrader?
    pi_73610749
    Vanuit Miami is het ongeer 1 a 2 uur rijden naar iets in de Everglades.. Onderweg heb ik een tour gehad van een dik uur en daarna kon je nog in een park rond lopen. Volgens mij was het iets van 25 dollar en ben je 2u vermaakt.

    Als je meer info erover wilt dan moet je me maar even pmen
      maandag 12 oktober 2009 @ 16:17:57 #148
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73614083
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:22 schreef nelisb het volgende:
    Thanks for the info! Gaan we boeken als we daar zijn!
    Wat is een aanrader?
    www.everglades.com is een aanrader!
    pi_73615005
    Boerderij waar ze gefokt worden? Wil ze in het wild zien.
    pi_73712671
    Kaartjes Miami Heat net online gekocht! en voor later in de week zwemmen met dolfijnen bij Key West
      donderdag 15 oktober 2009 @ 14:05:05 #151
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73712960
    Zaterdag om 12.20 de lucht in
    pi_73713026
    Nice! Hoelang ga je en waarheen allemaal?
      donderdag 15 oktober 2009 @ 14:09:34 #153
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73713113
    Wij gaan 17 oktober met z'n 6en voor 2 weken naar florida en dit is vooralsnog het schema.
    We gaan mischien niet alles doen maar het zijn gewoon ideeen om daar te doen.

    dag 1 Amsterdam - Orlando Vlucht aankomst

    dag 2 Orlando Seaworld, hierna Autotour naar Naples

    dag 3 Naples Marco Island 5th Avenue / Naples Zoo/Bonita springs

    dag 4 Naples - Key West Autotour tussenstop Morada Bay Cafe op Islamorada

    dag 5 Key West Duvalbeach + street

    dag 6 Key West Glass Bottom Boat Discovery http://www.discoveryunderseatours.com

    dag 7 Key West - Miami Autotour everglades

    dag 8 Miami Coral Gables(venetian pool), Art deco district

    dag 9 Miami Ft Lauderdale(sawgrassmillsmal,,butterflyworld,maikai

    dag 10 Miami - Bahamas Autotour + boot

    dag 11 Bahamas The Dolphin Experience

    dag 12 Bahamas Snorkelen

    dag 13 Bahamas - Miami Autotour + boot

    dag 14 Miami - Amsterdam Vlucht aankomst
    pi_73713288
    Nice hoor. wij gaan maar 8 dagen, maar goed is ook de 4de vakantie dit jaar!
    We hebben 4 dagen hotel in Miami Beach, in die 4 dagen naar de Everglades en naar basketbal van Miami Heat en 4 dagen Key West, hotel aan Duval street. 1 dag hiervan met dolfijnen zwemmen.
    Voor de rest relaxen en hopelijk van het mooie weer genieten!

    Ben benieuwd naar je ervaringen en foto's na je vakantie!
    pi_73713443
    Oh ja, nog twee weken. En dan bijna een maand daar. Nog even geduld dus
    Bahamas, moet je daar nog iets van te voren voor regelen of kun je ter plekke nog bedenken dat je daar heen gaat?

    [ Bericht 26% gewijzigd door Pheno op 15-10-2009 14:23:58 ]
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_73713715
    Volgens mij gaan er vanuit Fort Lauderdale elke dag wel boten naar de Bahames. Maar of je de gok durft te nemen?
      donderdag 15 oktober 2009 @ 14:26:12 #157
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73713757
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:18 schreef Pheno het volgende:
    Oh ja, nog twee weken. En dan bijna een maand daar. Nog even geduld dus
    Bahamas, moet je daar nog iets van te voren voor regelen of kun je ter plekke nog bedenken dat je daar heen gaat?
    Wij hebben een cruise en 3 nachten in een hotel gereserveerd
      donderdag 15 oktober 2009 @ 14:27:08 #158
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73713796
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:14 schreef nelisb het volgende:


    Ben benieuwd naar je ervaringen en foto's na je vakantie!
    Ik ook eerste keer buiten europa op vakantie
    pi_73713900
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:25 schreef nelisb het volgende:
    Volgens mij gaan er vanuit Fort Lauderdale elke dag wel boten naar de Bahames. Maar of je de gok durft te nemen?
    Ik bedoel: moet je daar nog een visum regelen of weet ik wat? En gokken, graag. Ik plan vakanties zoals je ziet nooit van te voren We moeten nog anderhalf week vullen met een bestemming Ik zit te denken aan o.a. Tampa, maar ach, bahamas is ook niet slecht
    Als ik daar dus niets voor hoef te doen behalve een boot te nemen of ver te gaan zwemmen.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_73713925
    Daar merk je niet zoveel van, behalve dat het langer vliegen is haha! Mooi begin buiten Europa, gelijk naar Amerika! Ben er afgelopen 4 jaar 4 keer geweest!
    pi_73714023
    Vliegen vind ik altijd al te lang. Verschrikkelijk saai gedoe. Ondanks mediameuk die in die vliegtuigen zit
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 15 oktober 2009 @ 14:34:40 #162
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73714097
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:29 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Ik bedoel: moet je daar nog een visum regelen of weet ik wat? En gokken, graag. Ik plan vakanties zoals je ziet nooit van te voren We moeten nog anderhalf week vullen met een bestemming Ik zit te denken aan o.a. Tampa, maar ach, bahamas is ook niet slecht
    Als ik daar dus niets voor hoef te doen behalve een boot te nemen of ver te gaan zwemmen.
    Voor de rest niet nee.Je kan zelfs een trip nemen voor sochtends HEEL vroeg heen en savonds terug.Maar minimaal een nachtje verblijven zou ik wel aanraden aangezien heen en weer 10u varen is
      donderdag 15 oktober 2009 @ 14:35:13 #163
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73714126
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef Pheno het volgende:
    Vliegen vind ik altijd al te lang. Verschrikkelijk saai gedoe. Ondanks mediameuk die in die vliegtuigen zit
    Ik heb speciaal een PSP met wat spellen hiervoor aangekocht
    pi_73714200
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:35 schreef foetre het volgende:

    [..]

    Ik heb speciaal een PSP met wat spellen hiervoor aangekocht
    Check, die was al aanwezig. Het was rond 10~11 uur vliegen toch? Tenminste Martinair vliegt nu rechtstreeks naar Orlando.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 15 oktober 2009 @ 14:41:23 #165
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_73714369
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Check, die was al aanwezig. Het was rond 10~11 uur vliegen toch? Tenminste Martinair vliegt nu rechtstreeks naar Orlando.
    Ik heb ook een usb accu .Dus altijd genoeg accu.Wij gaan met united dus een tussenstop in washington
    pi_73717089
    Oeh Florida topic. Gisteren ook een vlucht geboekt, van 12 tot 15 november. Vliegen op Orlando. Met heel veel geluk de space shuttle lancering meepakken. Dan pretparkje doen, 14 november rijden we naar Miami en de 15e weer terug. Beetje kort, maar meer vrij nemen zit er niet in.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:32:49 #167
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_73720305
    Ik wil ook weer , maar ja met 2 hypotheken wordt een vakantie wel erg moeilijk.
    Misschien een weekendje Ameland
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_73720698
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 15:54 schreef Schuifpui het volgende:
    Oeh Florida topic. Gisteren ook een vlucht geboekt, van 12 tot 15 november. Vliegen op Orlando. Met heel veel geluk de space shuttle lancering meepakken. Dan pretparkje doen, 14 november rijden we naar Miami en de 15e weer terug. Beetje kort, maar meer vrij nemen zit er niet in.
    serieus voor 4 dagen? Haha, hopelijk geen 24 uur vertraging ofzo.
    pi_74562434
    Kick, nog een paar dagen. Kut shuttle is uitgesteld naar maandag. De enige dag dat ik geen vrij kan krijgen.
    Anyway nog steeds wel zin in. Als de shuttle meer dan een week wordt uitgesteld, ga ik misschien nog wel een dagje terug.
    pi_74562948
    Vrijdag vertrek ik naar Miami
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:21:41 #171
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_74567206
    Ik krijg m'n vriendin niet meer naar Florida , ze heeft wel gezien na 4 keer
    Misschien nu naar Californië
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_74568705
    Cali zeker doen. Al heel vaak geweest. Ech aanrader!
    pi_74631674
    Morgen om 12:20 vetrekken wij naar Miami
      donderdag 12 november 2009 @ 13:14:23 #174
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_74632213
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 12:57 schreef nelisb het volgende:
    Morgen om 12:20 vetrekken wij naar Miami
    Wrijf het er nog maar een keer extra in
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_74632459
    Komt goed! Dingen die we gepland hebben.

    Zaterdagavond naar Miami heat
    maandag naar Everglades
    Donderdag zwemmen met dolfijnen!

    Voor de rest relaxen, weer ziet er goed uit!

    Foto's komen zeker!
      donderdag 12 november 2009 @ 15:36:58 #176
    271876 copilco
    Elvis is dead
    pi_74636863
    * copilco vertrekt morgen ook voor een weekendje Miami.


    ziiiiin
    "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
    pi_74687509
    Net geland in Miami. Nog 1 koffer van de band halen en dan naar de huurauto!
      zaterdag 14 november 2009 @ 19:47:46 #178
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_74703214
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 03:29 schreef nelisb het volgende:
    Net geland in Miami. Nog 1 koffer van de band halen en dan naar de huurauto!
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_74705649
    Miami Heats lijkt me echt beest om heen te gaan. Vond het ook serieus jammer dat er in de zomer geen rondleidingen ofzo waren in de AA Arena. En dat Shaquile er niet meer speelt
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_74707495
    Ja ja over 3 uur begint de wedstrijd. Vandaag beetje gewinkeld en rest van de middag op hè strand geweest! Zee was ook heerlijk. Nu douchen en dan met de auto naar aa stadium! Helaas geen Shaq meer!
    pi_74712711
    Wel spannende wedstrijd met 63-63
    pi_74713022
    Check het einde maar! Stadion ontplofte!
      woensdag 18 november 2009 @ 04:43:58 #183
    271876 copilco
    Elvis is dead
    pi_74804781
    Ik ben verliefd op Miami !


    Was er slechts 3 dagen maar dat was genoeg.

    Zaterdag naar Key West gereden in een chille convertible en 's avonds uitgegaan in the Mansion.

    Zondag hele dag strand en aan het eind van de dag tot diep in de nacht naar Nikki Beach.

    It was perfect.
    "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
    pi_74804782
    Ben sinds vandaag op Key West. Vrijdag terug naar Miami. ZAterdag naar huis.
    pi_75674295
    een florida topic... een verlate tvp om mee te lezen. Mischien lees ik nog wel goede tips van plaatsen die ik nog niet ken.
    pi_75674369
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 04:45 schreef nelisb het volgende:
    Ben sinds vandaag op Key West. Vrijdag terug naar Miami. ZAterdag naar huis.
    Goh nog een raakvlak

    Ben daar ook geweest, over die brug rijden en dan kom je ineens in een andere wereld
    Al bij dat punt geweest waar je 70mijl van Cuba zit?

    Wij gingen uiteindelijk van Key West terug naar Miami Beach en vandaar met het vliegtuig naar huis.
    pi_75675375
    Heeft iemand van jullie ook nog zo'n "mini-hertje" gezien op de keys?
    pi_75676469
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 02:58 schreef devzero het volgende:
    Heeft iemand van jullie ook nog zo'n "mini-hertje" gezien op de keys?
    yup! Eentje op de terugweg langs het hek welke langs de weg staat aan het begin als je de keys oprijdt.
    pi_75676481
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 01:08 schreef Elwood1802 het volgende:

    [..]

    Goh nog een raakvlak

    Ben daar ook geweest, over die brug rijden en dan kom je ineens in een andere wereld
    Al bij dat punt geweest waar je 70mijl van Cuba zit?

    Wij gingen uiteindelijk van Key West terug naar Miami Beach en vandaar met het vliegtuig naar huis.
    jazeker geweest! Ons hotel was er 3 minuten vandaan!
    Wij ook key west, 1 dag miami beach nog en toen naar huis.

    Zal vanavond ff wat foto's uploaden.
      woensdag 3 maart 2010 @ 12:02:36 #190
    4259 JK
    In for a penny, in for a pound
    pi_78675994
    tvp.. gaan er nog mensen dit jaar naar FL?
    Ik ga van de zomer er weer heen, wordt dan de 4e keer Florida. Volgend jaar weer eens naar het westen, maar om daar gratis te kunnen komen, moet ik eerst nog 1x naar Florida.. en dat vind volgens mij niemand erg. Dan ook weer eens naar The Mansion, die vond ik sowieso leuker dan bijv. Club B.E.D. Maar er zijn daar clubs zat. Zal alvast sparen voor de drankjes en entree.
      woensdag 3 maart 2010 @ 12:08:51 #191
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_78676208
    Ik hoop November nog te kunnen gaan..
      woensdag 3 maart 2010 @ 13:22:07 #192
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_78679303
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 12:08 schreef ursel het volgende:
    Ik hoop November nog te kunnen gaan..
    Ik ook
    Black friday here I come
    Ik ben inmiddels overleden
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:03:56 #193
    134009 Killaht
    Words of Wisdom
    pi_78681200
    Wat is het beste seizoen/maand om naar florida te gaan?
    "Strange times are these in which we live
    when old and young are taught in falsehoods school.
    And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:15:03 #194
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_78681688
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:03 schreef Killaht het volgende:
    Wat is het beste seizoen/maand om naar florida te gaan?
    Ik denk qua weer , eind april / mei.
    In principe is het bijna het hele jaar wel mooi weer , maar dit jaar waren de maanden januari en februari erg koud ('s nachts zo rond het vriespunt).
    Eind juni , juli , begin augustus is erg druk , warm en duur , dus ik zou dan niet gaan , tenzij je zelf schoolgaande kinderen of zo heb.
    Ik ben nu 4 keer geweest en elek keer in de maanden oktober , november en december
    Ik ben inmiddels overleden
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:18:02 #195
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_78681833
    Ben zelf nu 2 keer geweest in februari. Blijkbaar geluk gehad elke keer. In begin / eerste week rond de 15-20, daarna gem. 25 graden.
    Alles heerlijk rustig, 10 min wachttijden alle de attracties.
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:18:10 #196
    134009 Killaht
    Words of Wisdom
    pi_78681836
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:15 schreef Enchanter het volgende:

    [..]

    Ik denk qua weer , eind april / mei.
    In principe is het bijna het hele jaar wel mooi weer , maar dit jaar waren de maanden januari en februari erg koud ('s nachts zo rond het vriespunt).
    Eind juni , juli , begin augustus is erg druk , warm en duur , dus ik zou dan niet gaan , tenzij je zelf schoolgaande kinderen of zo heb.
    Ik ben nu 4 keer geweest en elek keer in de maanden oktober , november en december
    Nee, ik heb nog geen kinderen en ben dus niet gebonden aan de. Ik heb altijd in de westkust van Amerika rondgereisd en wil nu wel erg graag de oostkust ontdekken en dan metname florida. Wat voor weer is het gemiddeld in okt/nov/dec?
    "Strange times are these in which we live
    when old and young are taught in falsehoods school.
    And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:23:54 #197
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_78682123
    Hier de gemiddeldes voor orlando

    http://www.weather.com/we(...)nthly/graph/USFL0372
    pi_78682876
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:18 schreef Killaht het volgende:

    [..]

    Nee, ik heb nog geen kinderen en ben dus niet gebonden aan de. Ik heb altijd in de westkust van Amerika rondgereisd en wil nu wel erg graag de oostkust ontdekken en dan metname florida. Wat voor weer is het gemiddeld in okt/nov/dec?
    ik was in november. 10 dagen. Alle dagen gemiddeld 27 graden. Meer dagen rond de 30 en een enkele rond de 25. Water was iets koeler maar wel okay om even in te zwemmen.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 20:57:13 #199
    4259 JK
    In for a penny, in for a pound
    pi_78791000
    In het najaar over het algemeen inderdaad lekker weer.
    Ik ben zelf een keer in maart geweest, prima weer toen, en 2x in september. Dit keer ga ik in juni.. maar qua warmte heb ik zelf de voorkeur maart-april.. waarom dan dit keer juni? M'n vriendin wil niet zo vroeg in het jaar op vakantie, omdat we dit jaar maar 1x Amerika aan doen.

    Ben ook wel eens in maart in Las Vegas geweest, dat is net wat te fris (20 graden ofzo), maar dat is weer heel wat anders dan Florida.

    Anyway, mooi dat ik dit jaar niet de enige ben.

    Zit nu alweer te wachten op een lekkere cheeseburger van de Wendy's, een lekkere Krispy Kreme donut, een cinnamonroll van Cinnabon, lekker vlees bij Outback, een verdomd lekkere hamkaasomelet van de Wafflehouse en alles wat ik nog meer vergeten ben. Al is er ook nog genoeg wat NIET te vreten is in Amerika. Wel een beetje erbij blijven bewegen, anders krijg je het er daar niet van af.
    pi_78805851
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:18 schreef Killaht het volgende:

    [..]

    Nee, ik heb nog geen kinderen en ben dus niet gebonden aan de. Ik heb altijd in de westkust van Amerika rondgereisd en wil nu wel erg graag de oostkust ontdekken en dan metname florida. Wat voor weer is het gemiddeld in okt/nov/dec?
    Wij zijn er vorig jaar zo goed als de hele maand november geweest: 25+ graden. Maar in december heeft het gevroren, wat eigenlijk nooit voorkomt, dus ja, blijft lastig voorspellen wat het dit jaar gaat doen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zaterdag 6 maart 2010 @ 17:54:17 #201
    238709 Elkafila
    I spy with my little eye..
    pi_78820311
    Jeeeu!

    Ik ga 15 april naar Miami toe!
    http://www.cgiu.org/
    pi_80138749
    Is het trouwens echt niet mogelijk om een ticket te boeken met een maatschappij die rechtstreeks op Miami vliegt? Vindt tot nu toe alleen maar vluchten met een overstap.
    Miami moet toch in 1x te vliegen zijn? (2 jaar geleden is het in ieder geval gelukt met Martinair, toen was het nog een overstap voor Costa Rica)
      vrijdag 9 april 2010 @ 22:28:54 #203
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_80143042
    Vanuit Nederland , kan je alleen rechtstreeks op Orlando vliegen zover ik weet

    /ontopic Ik ga dit jaar waarschijnlijk in September
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_80146948
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 22:28 schreef Enchanter het volgende:
    Vanuit Nederland , kan je alleen rechtstreeks op Orlando vliegen zover ik weet

    /ontopic Ik ga dit jaar waarschijnlijk in September
    Met welke maatschappij is dat dan?? Want het is een tijdje zo geweest dat je niet meer rechtstreeks kon vliegen...
      zaterdag 10 april 2010 @ 00:22:25 #205
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_80147753
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 23:59 schreef mirannie het volgende:

    [..]

    Met welke maatschappij is dat dan?? Want het is een tijdje zo geweest dat je niet meer rechtstreeks kon vliegen...

    Met Martinair
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_80150690
    Vanuit AMS heb je geen rechtstreekse vluchten die ik kan vinden, misschien is Dusseldorf - Miami met Air Berlin een optie?
    pi_80152628
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 00:22 schreef Enchanter het volgende:

    [..]

    Met Martinair
    Oh, ik zie het nu ja. Dat is wel mooi dat ze weer rechtstreeks vliegen!! Al vond ik het via Washington ook niet echt een ramp ofzo.
    pi_80152844
    Voor een leek: Houden jullie allemaal vakantie in het najaar of is het voor
    een aparte studie en zo ja, hoe financier je dat dan want als ik alle reacties
    zo doorlees dan lijkt het wel alsof jullie allemaal kinderen zijn van de Hiltons
    die "ff naar Florida gaan" alsof het niets is en ten alle tijde zo maar kan.
    75 topics = FIN
    pi_80153151
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 09:57 schreef FP128 het volgende:
    Voor een leek: Houden jullie allemaal vakantie in het najaar of is het voor
    een aparte studie en zo ja, hoe financier je dat dan want als ik alle reacties
    zo doorlees dan lijkt het wel alsof jullie allemaal kinderen zijn van de Hiltons
    die "ff naar Florida gaan" alsof het niets is en ten alle tijde zo maar kan.
    Ik ga dan weliswaar niet meerdere keren per jaar naar Orlando. Maar wel meerdere keren per jaar op vakantie. Dat varieert van 2 tot 4 keer per jaar. Is gewoon een kwestie van sparen hoor, prioriteiten stellen zeg maar. En dan zit ik ook nog aan schoolvakanties gebonden, aangezien mijn dochter gewoon op school zit.
    En naast sparen is het ook een kwestie van internet uitpluizen naar de beste deals. Je hoeft echt niet rijk te zijn.
    pi_80157667
    Er zit een kans in dat ik volgend jaar van februari t/m juni in Tampa stage ga lopen.
    Lijkt me echt hel vet om daaarna of in lange weekenden(als m'n stage het toelaat) Florida te gaan verkennen.
    Als ik ga ga ik met een studievriend dus dan lekker de toerist uithangen buiten werktijd.
    Lawa mena hau lala!
    pi_80179583
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 21:05 schreef MikelenniuM het volgende:
    Is het trouwens echt niet mogelijk om een ticket te boeken met een maatschappij die rechtstreeks op Miami vliegt? Vindt tot nu toe alleen maar vluchten met een overstap.
    Miami moet toch in 1x te vliegen zijn? (2 jaar geleden is het in ieder geval gelukt met Martinair, toen was het nog een overstap voor Costa Rica)
    Nee, dat is altijd met een overstap.

    Dit keer met British Airways naar Orlando gevlogen. Uiteindelijk kost dat nauwelijk extra tijd, want je kunt tot 40 minuten voor vertrek nog op Schiphol je koffers afgeven en loopt dan meteen het vliegtuig in. Overstaptijd in Gatwick was iets meer dan een uur, waarin je dan nog even wat kunt rondlopen en de noodzakelijke veiligheidschecks ondergaat en je vliegt zo weer door. Kan me voorstellen dat het met kinderen wat minder prettig is om over te stappen.

    Had veel gelezen over de onoverzichtelijkheid en de groottevan de luchthaven van Orlando, maar dat bleek heel erg mee te vallen. Immigration duurde dan wel ruim een half uur, maar de weg naar de car rentals was zo gevonden (met als voordeel dat Thrifty en de andere goedkopere aanbieders hun auto's op de luchthaven hebben staan en niet ver daarbuiten).
    Terug ging zo mogelijk nog sneller; met de auto aan komen rijden, bordjes volgen naar de juiste terminal en de juiste garage. Auto ingeleverd in 5 minuten, 3 minuten lopen, aankomen bij de BA balie, meteen opgevangen door een check-in dame die me naar de bussiness balie dirigeert (er stond een rijtje bij economy) en een paar minuten later het treintje naar de security check en tien minuten daarna bij de gate.
    Maar te zien aan de luchthaven kan het daar wel eens veel drukker zijn...
    pi_80179659
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 10:43 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Nee, dat is altijd met een overstap.

    Dit keer met British Airways naar Orlando gevlogen. Uiteindelijk kost dat nauwelijk extra tijd, want je kunt tot 40 minuten voor vertrek nog op Schiphol je koffers afgeven en loopt dan meteen het vliegtuig in. Overstaptijd in Gatwick was iets meer dan een uur, waarin je dan nog even wat kunt rondlopen en de noodzakelijke veiligheidschecks ondergaat en je vliegt zo weer door. Kan me voorstellen dat het met kinderen wat minder prettig is om over te stappen.

    Had veel gelezen over de onoverzichtelijkheid en de groottevan de luchthaven van Orlando, maar dat bleek heel erg mee te vallen. Immigration duurde dan wel ruim een half uur, maar de weg naar de car rentals was zo gevonden (met als voordeel dat Thrifty en de andere goedkopere aanbieders hun auto's op de luchthaven hebben staan en niet ver daarbuiten).
    Terug ging zo mogelijk nog sneller; met de auto aan komen rijden, bordjes volgen naar de juiste terminal en de juiste garage. Auto ingeleverd in 5 minuten, 3 minuten lopen, aankomen bij de BA balie, meteen opgevangen door een check-in dame die me naar de bussiness balie dirigeert (er stond een rijtje bij economy) en een paar minuten later het treintje naar de security check en tien minuten daarna bij de gate.
    Maar te zien aan de luchthaven kan het daar wel eens veel drukker zijn...
    Een collega van me heeft me juist aangeraden om te vliegen op Orlando i.p.v. Miami, omdat Orlando overzichtelijker en 'vriendelijker' zou zijn dan Miami. Was ook een voordeel dat daarop rechtstreeks gevlogen werd. (Hoewel ik nooit meer met Martinair zou gaan.)
    pi_80179772
    Ik vond Orlando inderdaad zeer overzichtelijk. Beetje gedateerd, maar als je goed op de borden let; als eerste de juiste terminal en dan het juiste gatenummer, zodat je in de juiste monorail terecht komt, dan kan er niets gebeuren.
    pi_80179825
    Ben 3x in Orlando geweest en het inderdaad nooit als onoverzichtelijk ervaren. Gaat prima daar en kon alles goed vinden, geen probleem!
    pi_80181041
    Ow, en ik ben dus 13 dagen in Florida geweest

    Verslagje:

    Steden
  • De route was grofweg Orlando - Titusville - Daytona - Tampa - FtLauderdale - Miami - FtMyers -StPetersburg - Kissimmee - Orlando
  • In alle Spring Break plaatsen geweest De echte grote feesten vinden overigens allang niet meer plaats in Florida, omdat op veel plekken niets meer mag of kan. Voorbeeld is dat bijvoorbeeld het strand van Miami vanaf 20.00 afgesloten is. Op sommige plaatsen is dit vanwege de schildpadden, maar het wordt ook gebruikt om maar zo min mogelijk feestende jongeren naar Florida te krijgen. In Mexico zijn ze er waarschijnlijk wel blij mee.
  • Miami Beach is wel bijzonder met veel Art Deco, groot strand, goed eten en relaxte sfeer, FtLauderdale is bijzonder vanwege de enorme huizen met parking voor enorme jachten ervoor, Daytona Beach is leuk omdat je er met je auto op het strand mag, maar voor de rest is het niet veel vergeleken met Europese bad- en feestplaatsen.
    De stranden van Treasure Island (westkant) en omgeving zijn zeker wel de moeite waard.
  • In Miami nog wel wat meegekregen van het Winter Music Festival. Daar ook de enige keer Nederlands gehoord op straat. Parkeren in Miami Beach kostte overigens 40 dollar van 12.00 tot 12.00 de volgende dag
    Het kan goedkoper, maar daar kwam ik te laat achter.
  • Binnensteden van Orlando en Tampa helaas niet gezien.

    Evenementen, bezienswaardigheden en parken
  • Een vliegshow (Tampa, McDill), een Indycar race (StPetersburg, stratencircuit) en de Space Shuttle gezien
  • Niet naar een Disney, Universal of water-pretpark gegaan, wel nog even naar Downtown Disney (enorm druk) en Universal CityWalk (gezellig, coverbandje, veel beveiliging, groot genoeg) geweest.
  • Kennedy Space Center was ook een must-see. Kun je makkelijk een dag rondlopen, mits je doorhebt dat de bussen je naar de andere plekken brengen (sprak iemand die het heel erg vond tegenvallen, maar dus nooit de bussen had gezien)
  • Ook nog in Celebration (Disney model stad van de ideale samenleving), Daytona (de Speedway en museum, bekend van de Daytona 500) en het Dalimuseum in StPetersburg geweest (komt een nieuw gebouw volgend jaar).

    Natuur
  • De Everglades is net zo iets als de Oostvaardersplassen, maar dan zonder vogels en met alligators in deze tijd van het jaar
  • het bezoekerscentrum halverwege was heel trots dat er ook wel eens een uil te zien was geweest. Voor de rest zien ze er alleen alligators.
  • De alligators rondom Kennedy Space Center waren naar Disneyland, volgens de tour guide, want ze waren al een week spoorloos.
  • Wel veel bald eagles en een paar pelikanen gezien

    Wegen en rijden
  • 2000km gereden om het goede weer achterna te kunnen gaan, bijna 36 uur in de auto gezeten
  • Via expedia een budget auto geboekt, waarbij je al een upgrade kreeg naar een economy. Op de luchthaven had ik al een grotere gekregen van Thrifty, maar na een mooi toneelstukje en 50 euro bijbetalen had ik een full-size Nissan Maxima SE (ofwel een 3.5 liter V6). Had ook zo'n nieuwe fancy Dodge sportscoupé kunnen kiezen. Tip: boek de kleinste klasse van tevoren en onderhandel verder op de luchthaven (mits je niet afhankelijk bent van het type auto).
  • Benzine was maximaal 3 dollar voor een gallon en ik reed 25 mile per gallon in deze auto
  • Sommige wegen lijken op de A12 op de Veluwe, maar dat dan 200km lang en zonder afslagen, het verkeer is verder erg druk en wegen zijn zonder navigatie soms onvindbaar. Het tolsysteem Sunpass/E-pass kun je bij de verhuurmaatschappij 'afkopen' voor 6,99 dollar per dag. Dat is vooral voor het gemak, wat alleen de turnpike van Orlando naar Miami kost iets van 15 dollar, maar voor de rest gaat het iedere keer om een enkele dollar.
  • Over de Sunshine Skyway Bridge is wel een bijzondere ervaring

    Eten en overnachten
  • Motels waren tussen de 50 en 110 dollar per nacht. Een dag vooraf via internet boeken ging vrijwel overal zonder probleem. Maar net in het motel waar het internet niet werkte had ik een motel in het weekend in Orlando moeten boeken. Uiteindelijk gewoon naar toe gereden en kon dus alleen nog maar iets krijgen van 110 dollar.
  • Motels zijn makkelijk te vinden, heb me er nooit onveilig gevoeld en zijn schoon. Personeel was altijd vriendelijk en je kunt de kamer altijd eerst even bekijken of inwisselen voor een andere. De horrorverhalen die je leest op tripadvisor heb ik niet meegemaakt. Zolang je bij Ramada, Days Inn en Econolodge blijft zal er weinig mis zijn; de kamers zien er vrijwel altijd hetzelfde uit en zijn erg groot voor Europese begrippen.
  • In Miami Beach moet je het hebben van de aanbiedingen via expedia; ik had er nu een art deco hotel voor 65 euro per nacht (en 40 dollar om te parkeren... ), wat voor daar in die periode zeer goedkoop is.
  • Opvallend dat er in tegenstelling tot de westkust nauwelijks 'gezond' voedsel te krijgen is. Subway is natuurlijk wel te vinden en kun je zelf iets gezond samenstellen. Bijzonder fastfood: 'Five Guys': super verse hamburgers die je volledig kunt customizen, gemaakt door een team van 5 personen met ieder een eigen taak.

    Foto's
  • Florida, inclusief Indycar in StPetersburg
  • pi_80188857
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 11:56 schreef DutchTrain het volgende:
    Ow, en ik ben dus 13 dagen in Florida geweest

    Verslagje:

    Steden
  • De route was grofweg Orlando - Titusville - Daytona - Tampa - FtLauderdale - Miami - FtMyers -StPetersburg - Kissimmee - Orlando
  • In alle Spring Break plaatsen geweest De echte grote feesten vinden overigens allang niet meer plaats in Florida, omdat op veel plekken niets meer mag of kan. Voorbeeld is dat bijvoorbeeld het strand van Miami vanaf 20.00 afgesloten is. Op sommige plaatsen is dit vanwege de schildpadden, maar het wordt ook gebruikt om maar zo min mogelijk feestende jongeren naar Florida te krijgen. In Mexico zijn ze er waarschijnlijk wel blij mee.
  • Miami Beach is wel bijzonder met veel Art Deco, groot strand, goed eten en relaxte sfeer, FtLauderdale is bijzonder vanwege de enorme huizen met parking voor enorme jachten ervoor, Daytona Beach is leuk omdat je er met je auto op het strand mag, maar voor de rest is het niet veel vergeleken met Europese bad- en feestplaatsen.
    De stranden van Treasure Island (westkant) en omgeving zijn zeker wel de moeite waard.
  • In Miami nog wel wat meegekregen van het Winter Music Festival. Daar ook de enige keer Nederlands gehoord op straat. Parkeren in Miami Beach kostte overigens 40 dollar van 12.00 tot 12.00 de volgende dag
    Het kan goedkoper, maar daar kwam ik te laat achter.
  • Binnensteden van Orlando en Tampa helaas niet gezien.

    Evenementen, bezienswaardigheden en parken
  • Een vliegshow (Tampa, McDill), een Indycar race (StPetersburg, stratencircuit) en de Space Shuttle gezien
  • Niet naar een Disney, Universal of water-pretpark gegaan, wel nog even naar Downtown Disney (enorm druk) en Universal CityWalk (gezellig, coverbandje, veel beveiliging, groot genoeg) geweest.
  • Kennedy Space Center was ook een must-see. Kun je makkelijk een dag rondlopen, mits je doorhebt dat de bussen je naar de andere plekken brengen (sprak iemand die het heel erg vond tegenvallen, maar dus nooit de bussen had gezien)
  • Ook nog in Celebration (Disney model stad van de ideale samenleving), Daytona (de Speedway en museum, bekend van de Daytona 500) en het Dalimuseum in StPetersburg geweest (komt een nieuw gebouw volgend jaar).

    Natuur
  • De Everglades is net zo iets als de Oostvaardersplassen, maar dan zonder vogels en met alligators in deze tijd van het jaar
  • het bezoekerscentrum halverwege was heel trots dat er ook wel eens een uil te zien was geweest. Voor de rest zien ze er alleen alligators.
  • De alligators rondom Kennedy Space Center waren naar Disneyland, volgens de tour guide, want ze waren al een week spoorloos.
  • Wel veel bald eagles en een paar pelikanen gezien

    Wegen en rijden
  • 2000km gereden om het goede weer achterna te kunnen gaan, bijna 36 uur in de auto gezeten
  • Via expedia een budget auto geboekt, waarbij je al een upgrade kreeg naar een economy. Op de luchthaven had ik al een grotere gekregen van Thrifty, maar na een mooi toneelstukje en 50 euro bijbetalen had ik een full-size Nissan Maxima SE (ofwel een 3.5 liter V6). Had ook zo'n nieuwe fancy Dodge sportscoupé kunnen kiezen. Tip: boek de kleinste klasse van tevoren en onderhandel verder op de luchthaven (mits je niet afhankelijk bent van het type auto).
  • Benzine was maximaal 3 dollar voor een gallon en ik reed 25 mile per gallon in deze auto
  • Sommige wegen lijken op de A12 op de Veluwe, maar dat dan 200km lang en zonder afslagen, het verkeer is verder erg druk en wegen zijn zonder navigatie soms onvindbaar. Het tolsysteem Sunpass/E-pass kun je bij de verhuurmaatschappij 'afkopen' voor 6,99 dollar per dag. Dat is vooral voor het gemak, wat alleen de turnpike van Orlando naar Miami kost iets van 15 dollar, maar voor de rest gaat het iedere keer om een enkele dollar.
  • Over de Sunshine Skyway Bridge is wel een bijzondere ervaring

    Eten en overnachten
  • Motels waren tussen de 50 en 110 dollar per nacht. Een dag vooraf via internet boeken ging vrijwel overal zonder probleem. Maar net in het motel waar het internet niet werkte had ik een motel in het weekend in Orlando moeten boeken. Uiteindelijk gewoon naar toe gereden en kon dus alleen nog maar iets krijgen van 110 dollar.
  • Motels zijn makkelijk te vinden, heb me er nooit onveilig gevoeld en zijn schoon. Personeel was altijd vriendelijk en je kunt de kamer altijd eerst even bekijken of inwisselen voor een andere. De horrorverhalen die je leest op tripadvisor heb ik niet meegemaakt. Zolang je bij Ramada, Days Inn en Econolodge blijft zal er weinig mis zijn; de kamers zien er vrijwel altijd hetzelfde uit en zijn erg groot voor Europese begrippen.
  • In Miami Beach moet je het hebben van de aanbiedingen via expedia; ik had er nu een art deco hotel voor 65 euro per nacht (en 40 dollar om te parkeren... ), wat voor daar in die periode zeer goedkoop is.
  • Opvallend dat er in tegenstelling tot de westkust nauwelijks 'gezond' voedsel te krijgen is. Subway is natuurlijk wel te vinden en kun je zelf iets gezond samenstellen. Bijzonder fastfood: 'Five Guys': super verse hamburgers die je volledig kunt customizen, gemaakt door een team van 5 personen met ieder een eigen taak.

    Foto's
  • Florida, inclusief Indycar in StPetersburg
  • Leuk verslag!!

    Al moet ik zeggen dat ik de hotels nog best duur vond, vooral die in Orlando. Ik zat daar toen voor iets van 24 euro per nacht inclusief (slecht) ontbijt. Dat je in Miami meer betaalt, is algemeen bekend. Die tip van expedia is dan wel weer handig, aangezien ik toch misschien volgend jaar ook Miami wel eens wil gaan bekijken
    pi_80201056
    24 euro per nacht is toch niet duur

    Het goedkoopste wat ik nu tegenkwam was in Kissimmee (de hotelstrip nabij Disney), waar ik voor 35 euro heb overnacht.
    En ja, bij die motels zit vaak ontbijt, maar dat bestaat uit een plastic bakje cornflakes, een muffin thee/loffie en een enkele keer kun je zelf wafels bakken
    pi_80201334
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 20:53 schreef DutchTrain het volgende:
    24 euro per nacht is toch niet duur

    Het goedkoopste wat ik nu tegenkwam was in Kissimmee (de hotelstrip nabij Disney), waar ik voor 35 euro heb overnacht.
    En ja, bij die motels zit vaak ontbijt, maar dat bestaat uit een plastic bakje cornflakes, een muffin thee/loffie en een enkele keer kun je zelf wafels bakken
    Nee, helemaal niet duur zelfs
    Doelde meer op de prijzen die jij aangaf te hebben betaald voor je hotels daar. Kissimmee heb ik inderdaad ook een keer gezeten, maar zit liever aan de international drive in Orlando zelf.
    pi_80202595
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 20:58 schreef mirannie het volgende:
    Nee, helemaal niet duur zelfs
    Doelde meer op de prijzen die jij aangaf te hebben betaald voor je hotels daar. Kissimmee heb ik inderdaad ook een keer gezeten, maar zit liever aan de international drive in Orlando zelf.
    Ah, op zo'n manier. Ja rond Orlando kan het heel goedkoop zijn, maar dan moet je niet op zaterdagavond zonder iets geboekt te hebben, net op international drive aankomen op het moment dat er iets bijzonders in het congrescentrum is. En geen zin meer hebben omdat je al de hele dag in de auto hebt gezeten...
    Nou ja, ik had het er voor over op dat moment

    Ook als er lanceringen zijn vanaf Cape Canaveral - het was eigenlijk de bedoeling om de lancering van de Space Shuttle te zien, maar die was 3 weken uitgesteld - schieten de prijzen ineens omhoog.
    Als je vantevoren meer plant, kan het ongetwijfeld goedkoper (en daar had ik eigenlijk ook op gerekend), maar vanwege de slechte weersvoorspellingen nu maar gekozen om het goede weer achterna te rijden voor zover mogelijk.

    Oh ja, het weer: het was de koudste winter ooit en in StPetersburg was er in 50 jaar niet zoveel regen gevallen, waardoor de Indycar race ook werd uitgesteld tot maandag. Voor de rest wel een paar dagen zon gehad, maar toch veel bewolking en niet echt warm. Maar dat was dus een bijzondere uitzondering volgens de weermannen.
    pi_80203214
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 21:18 schreef DutchTrain het volgende:


    Oh ja, het weer: het was de koudste winter ooit en in StPetersburg was er in 50 jaar niet zoveel regen gevallen, waardoor de Indycar race ook werd uitgesteld tot maandag. Voor de rest wel een paar dagen zon gehad, maar toch veel bewolking en niet echt warm. Maar dat was dus een bijzondere uitzondering volgens de weermannen.
    Oh, dat is toch wel minder!! Mooi weer is toch wel een vereiste voor vakantie, maar zoiets kun je natuurlijk niet voorzien. Ben er 1x geweest in juli, erg warm, maar ik kan er goed tegen. 1x in augustus, elke dag een hele fikse bui (ze zouden er hier een weer alarm voor afgeven ) maar dat duurde maar een half uur en de rest van de dag prachtig weer. En 1x in oktober. Dat is me eigenlijk het beste bevallen, aangezien de temperatuur dusdanig aangenaam was dat je ook nog wat kon ondernemen. Was toen een graadje of 23 gemiddeld, prima dus!
    pi_80204388
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef mirannie het volgende:
    (ze zouden er hier een weer alarm voor afgeven )
    Daar ook:



    Alhoewel ik in Nederland wel zwaardere onweersbuien heb gezien, viel er vooral heel veel water waardoor de baan en omgeving onder water kwamen te staan; iets wat volgens de lolale krant nog nooit was gebeurd.
    pi_80205134
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 11:56 schreef DutchTrain het volgende:

  • In alle Spring Break plaatsen geweest De echte grote feesten vinden overigens allang niet meer plaats in Florida, omdat op veel plekken niets meer mag of kan. Voorbeeld is dat bijvoorbeeld het strand van
  • De grootste spring break plaats heb je gemist: panama city beach. In Miami vindt je vrnl lokale studenten. Maar goed, in 13 dagen kun je eigenlijk ook alleen zuid florida bekijken.
    quote:
  • Binnensteden van Orlando en Tampa helaas niet gezien.
  • Orlando vind ik eigenlijk weinig aan. Tampa ken ik niet zo goed, maar St. Petersburg (ligt er tegen aan) is een kort bezoek wel waard. Als je nog een keer gaat, dan zou ik St Augustine ook even mee pakken, ligt een paar uur oost van orlando.
    pi_80205351
    Panama Beach inderdaad op TV gezien, maar Spring Break was eigenlijk geen doel van de reis maar een bijkomstigheid.
    Tampa zag er wel leuk uit met een nep- historisch trammetje en een bijzonder museum. Wellicht een volgende keer

    StPetersburg heb ik gezien en StAugustine wilde ik wel naar toe, maar toen zou het 12 graden met regen worden, dus dat wordt ook een volgende keer
      vrijdag 16 april 2010 @ 12:20:08 #224
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_80379450
    Iemand hier weleens naar een baseball wedstrijd gegaan in Miami? Ik zit nu te kijken naar een wedstrijd tegen NY mets in het weekend van 15 en 16 mei, maar ik zie dat ze twee keer spelen. Is het dan gewoon 2 keer een " helft" ? of hoe werkt dat? weet iemand dat?
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_80379598
    Volgens mij is baseball niet met halftimes. Nou ja, je hebt de zevende inning, dan is er een pauze.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80383520
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 12:20 schreef Aarti het volgende:
    Iemand hier weleens naar een baseball wedstrijd gegaan in Miami? Ik zit nu te kijken naar een wedstrijd tegen NY mets in het weekend van 15 en 16 mei, maar ik zie dat ze twee keer spelen. Is het dan gewoon 2 keer een " helft" ? of hoe werkt dat? weet iemand dat?
    Het is met honkbal gebruikelijk om meerdere wedstrijden tegen hetzelfde team te spelen achter elkaar. Voornamelijk voor de lange reistijden die er aan vast zitten. Nu valt de afstand NY - Miami wel mee, maar stel je eens voor dat San Diego naar Washington moet, dan zit je zo een paar uur in het vliegtuig. Dus spelen ze soms wel 4 keer tegen hetzelfde team op 4 achtereenvolgende dagen, en vervolgens vliegen ze naar huis en spelen dan weer een aantal wedstrijden tegen het bezoekende team. En dan begint het riedeltje weer van voor af aan.

    Het zijn dus 2 losse wedstrijden.
      maandag 26 april 2010 @ 12:49:22 #227
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_80724373
    tvp
    Begin juni 3,5 week naar Florida dus ik ben excited!

    Hoe doen jullie dat overigens met zakgeld? Vrienden met wie ik ga kopen namelijk voordat ze met vakantie gaan, dollars in in Nederland en nemen dat zo mee op vakantie.

    Ik zat er echter aan te denken om dit niet in zn geheel te doen en gewoon de meeste betalingen met een creditcard te gaan doen. Of dat ik gewoon pin met mijn creditcard.

    Wat vinden jullie het verstandigste?
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
    pi_80724536
    Ik gebruik eigenlijk altijd mijn creditcard en trek daar af en toe een paar 100 dollar uit de muur.
    Waarom in Nederland al zoveel contanten ophalen?

    Aankopen met cc zijn ook verzekerd en vind het prettig om mijn uitgaven in een overzicht te hebben en dat heb ik dus met mijn cc.
    Na terugkomst betaal ik mijn rekening in een keer en klaar.
      maandag 26 april 2010 @ 13:04:05 #229
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_80724789
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 12:54 schreef nelisb het volgende:
    Ik gebruik eigenlijk altijd mijn creditcard en trek daar af en toe een paar 100 dollar uit de muur.
    Waarom in Nederland al zoveel contanten ophalen?

    Aankopen met cc zijn ook verzekerd en vind het prettig om mijn uitgaven in een overzicht te hebben en dat heb ik dus met mijn cc.
    Na terugkomst betaal ik mijn rekening in een keer en klaar.
    Thanks voor je feedback. Ja, ik vind het ook heel raar dat ze het zo doen, maar zo doen ze het altijd. Ik vind het alleen maar eng...! Stel dat je geld word gestolen of wat dan ook...
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
    pi_80725280
    Ook dat. Hoeveel cash Nemen ze mee dan?

    Wat ik zeg. 90% cc. 10% cash om af en toe wat drinken of lunch te kopen ofzo. Waarom verder cash gebruiken?
      maandag 26 april 2010 @ 13:26:48 #231
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80725476
    Waarom pinnen met je creditcard? Kunt gewoon je pinpas gebruiken zonder de standaard 3% kosten (mits internationaal pakket)
    pi_80725962
    Ja dat doe ik ook. Pin geen geld uit de muur met CC. Ik had het getypt op mijn iphone. Beetje korte zin.
    CC gebruik ik voor aankopen en in restaurants, hotels etc.
      maandag 26 april 2010 @ 13:44:23 #233
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_80726071
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 13:26 schreef Blik het volgende:
    Waarom pinnen met je creditcard? Kunt gewoon je pinpas gebruiken zonder de standaard 3% kosten (mits internationaal pakket)
    Ehm dat heb ik dus volgens mij niet. Zo'n internationaal pakket met mijn giropas. Is dat voordeliger dan?
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
    pi_80738368
    In Florida kun je zeker overal betalen met je creditcard. Het enige contant geld wat ik nodig heb gehad was om wat te eten en drinken te halen op de evenementen, maar ook daar waren een paar stands waar je met cc kon betalen.

    Tip: je NL'se creditcard wordt niet geaccepteerd bij de pomp zelf van een tankstation, omdat je een Amerikaanse postcode moet intoetsen. Oplossing is om naar te binnen lopen en zeggen dat je voor 40 dollar wilt tanken. Je krijgt dan een pre-authorisation op je kaart en je kunt tot 40 dollar tanken (of minder, je betaalt uiteindelijk wat je tankt). Ga dus niet buiten de openingstijden van tankstations proberen te tanken
    pi_80738851
    Goeie tip!! Gelukkig moest ik overdag tanken en toen liep ik tegen bovenstaand probleem aan!
      maandag 26 april 2010 @ 19:56:17 #236
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_80739088
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 19:38 schreef DutchTrain het volgende:
    Tip: je NL'se creditcard wordt niet geaccepteerd bij de pomp zelf van een tankstation, omdat je een Amerikaanse postcode moet intoetsen. Oplossing is om naar te binnen lopen en zeggen dat je voor 40 dollar wilt tanken. Je krijgt dan een pre-authorisation op je kaart en je kunt tot 40 dollar tanken (of minder, je betaalt uiteindelijk wat je tankt). Ga dus niet buiten de openingstijden van tankstations proberen te tanken
    Oplossing is ' 90210 ' in tikken. De bekendste postcode van Amerika

    Ik ga begin september ook een weekje weer terug naar Florida.
    pi_80739848
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 19:56 schreef Gunner het volgende:
    Oplossing is ' 90210 ' in tikken. De bekendste postcode van Amerika
    Het is tegen fraude en gekoppeld aan de postcode die hoort bij je Amerikaanse creditcard, dus dat gaat niet lukken. Ook 00000 werkt niet meer
      maandag 26 april 2010 @ 20:16:55 #238
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_80739942
    Hmmm ik d8 dat dat me ooit eens gelukt was. Maar jij zegt dat dat sowieso niet werkt? Heb wel eens getanked ja door gewoon naar binnen te lopen ja.... naja, is alweer 4 jaar geleden ook.
    pi_80740414
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 20:16 schreef Gunner het volgende:
    Hmmm ik d8 dat dat me ooit eens gelukt was. Maar jij zegt dat dat sowieso niet werkt? Heb wel eens getanked ja door gewoon naar binnen te lopen ja.... naja, is alweer 4 jaar geleden ook.
    Ik weet dat het vroeger wel werkte, maar nu niet meer. En blijkbaar kunnen Amerikanen de pincode van hun creditcard niet onthouden, want anders hadden ze die beter kunnen gebruiken natuurlijk.
      maandag 26 april 2010 @ 20:29:43 #240
    279894 winka
    There is no place like home..
    pi_80740501
    Leuk dit topic

    Ik ben gewend om altijd alles los te boeken bij vakanties. Stel dat ik naar Orlando ga, een auto uur en een paar parken bezoek, is dit goedkoper in een pakketreis
    pi_80740715
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 20:29 schreef winka het volgende:
    Leuk dit topic

    Ik ben gewend om altijd alles los te boeken bij vakanties. Stel dat ik naar Orlando ga, een auto uur en een paar parken bezoek, is dit goedkoper in een pakketreis
    Ja, zeker als je vantevoren een motel boekt. Maar goed, verwacht dan geen luxe of iemand of iets die je vertelt waar je naar toe moet. Maar als je met een gezin bent, is het misschien wel makkelijker om in één van de hotels vlakbij de parken met gratis shuttle bussen te zitten. Dan heb je ook geen huurauto nodig. Vrijwel elk hotel in een wijde omtrek van Disney en Universal biedt wel vervoer aan er zijn ook electrische stadsbussen die je er naar toe kunnen brengen.

    Er wordt in elk hotel (en ook op internet) overigens ook reclame gemaakt voor hotelovernachtingen met gratis Disney tickets, maar als je goed kijkt zul je zien dat dat alleen voor standaard Amerikaanse gezinnen is, en een hele lange time-share presentatie inhoudt...
      maandag 26 april 2010 @ 21:06:42 #242
    279894 winka
    There is no place like home..
    pi_80742004
    We zijn met z'n 2-en en altijd gewend om op eigen houtje te reizen Willen dan ook graag een auto huren om rond te trekken.

    Maar goed, het loont dus de moeite om naar pakketjes te kijken. Ik ga me eerst eens verder goed inlezen
    pi_80742102
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 21:06 schreef winka het volgende:

    Maar goed, het loont dus de moeite om naar pakketjes te kijken. Ik ga me eerst eens verder goed inlezen
    Ehmm, ik had je vraag verkeerdom gelezen

    Ik bedoelde dat je best zelf van alles los kan boeken via expedia of een andere site en dat je dat dan altijd nog met die pakketreizen van Jan Doets etc kan vergelijken.
      maandag 26 april 2010 @ 21:10:33 #244
    279894 winka
    There is no place like home..
    pi_80742190
    Oh okee hahaha Maakt niet uit
    Dan ga ik gewoon op de oude manier beginnen met zoeken
      maandag 26 april 2010 @ 22:50:33 #245
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_80747354
    Op de vraag of je geld mee moet nemen of niet , het is niet nodig , maar zorg dat iig wat losse dollars heb als je gaat i.v.m. de 'turnpike' (tolweg in Florida )
    Ik ben inmiddels overleden
      donderdag 6 mei 2010 @ 09:51:45 #246
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_81076953
    Ik vlieg zaterdag naar Orlando
    En dan naar tampa, miami en key west heb er zin in!
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_81077057
    Tampa Busch gardens Sheikra
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 6 mei 2010 @ 09:56:46 #248
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_81077098
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 09:55 schreef Pheno het volgende:
    Tampa Busch gardens Sheikra
    is Busch gardens behalve sheikra (ik ben geen achtbanenmens) ook de moeite waard?
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_81077132
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 09:56 schreef Aarti het volgende:

    [..]

    is Busch gardens behalve sheikra (ik ben geen achtbanenmens) ook de moeite waard?
    Er zit een dierentuin, maar als abonnementhouder bij Burgers was het eens grappig, maar niet wereldschokkend. Busch Gardens was voor ons vooral achtbanenparadijs. Ook de andere zijn de moeite waard, maar Sheikra is toch echt de tofste.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 6 mei 2010 @ 09:59:01 #250
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_81077154
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 09:58 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Er zit een dierentuin, maar als abonnementhouder bij Burgers was het eens grappig, maar niet wereldschokkend. Busch Gardens was voor ons vooral achtbanenparadijs. Ook de andere zijn de moeite waard, maar Sheikra is toch echt de tofste.
    aha oke dan sla ik dat over
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
      vrijdag 21 mei 2010 @ 15:05:20 #251
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_81721383
    Nog maar iets minder dan 2 weken... Ik besef het denk ik pas als ik in het vliegtuig zit.
    Oh, ignorant one.
    Vooral de key West lijkt me heel erg mooi om te zien!
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
    pi_81722251
    Dan hoop ik dat je niet te veel last van olie hebt.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 15:49:21 #253
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_81723508
    Ach zolang de zon maar schijnt
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
      zondag 23 mei 2010 @ 17:02:49 #254
    76871 fanneke
    Met heel m'n hart
    pi_81794421
    Nog een weekje of 4 (18 juni) en dan 2 weekjes naar Florida. Was eigenlijk niet van plan om dit jaar naar de USA te gaan, maar ja die verslaving hè...

    Vooral naar de Everglades en Key West kijk ik weer uit.
    Bezochte-/geplande wedstrijden:
    (104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
    (105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
    (106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
    pi_81796723
    Woensdagochtend is het weer zo ver. 8 Daagjes Ft Lauderdale, Miami & Palm Beach.. Kan niet geloven dat het alweer een jaar geleden is
      dinsdag 25 mei 2010 @ 13:13:02 #256
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_81867085
    Gisteren teruggekeerd, 2 weekjes florida! was te gek met als hoogtepunt Typhoon lagoon van Disney en Key west
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_81883167
    Hoi,

    Ik ben helemaal nieuw op dit forum en weet niet precies hoe alles werkt,dus vergeef me als ik een domme fout maak.
    pi_81883656
    Hoi chalesa, welkom op het fok forum. Hoe kun je een domme fout maken met 1 post? In je profile staat als hobby reizen, dus je zit hier wel goed
    pi_81884789
    Hahaha,
    Die domme fout heb ik dus bij deze al gemaakt! Excuses.

    Ik vind het hartstikke leuk dat hier een topic is over Florida. Zelf ga ik voor het eerst met mijn man naar Florida en wel in september. We hebben er ontzettend veel zin in en ik ben dan ook regelmatig op internet aan het rondkijken wat er allemaal te doen is daar.

    We gaan 3 weken rondtoeren en we hopen dat we de lancering van de spaceshuttle op 16 september kunnen meemaken. De 14e september komen we aan rond 20.00 uur in Orlando waar we de eerste overnachting hebben. De volgende dag hebben we dan in Titusville 2 nachten een hotel geboekt maar ja.. voor hetzelfde geval wordt de lancering weer eens uitgesteld en maken we het niet mee.
    Verder is het de bedoeling om op de bonnefooi hotels of motels te boeken. Kan iemand ons nog een goed hotel of motelketen aanbevelen of waar we absoluut niet heen moeten gaan?

    Dit is zo ongeveer ons reisplan(onder voorbehoud)

    14 sept : aankomst Orlando rond 20.00 uur en overnachting in Best Western Airport Orlando
    15 sept: Orlando - Titusville(bezoek KSC) 2 overnachtingen
    16 sept: Titusville
    17 sept: Titusville - Vero beach(2 overnachtingen)
    18 sept: Vero beach
    19 sept: Vero beach - Fort Lauderdale(3 overnachtingen)
    20 sept: Fort Lauderdale
    21 sept: Fort Lauderdale(bezoek Miami met de trein??)
    22 sept: Fort Lauderdale - Key Largo(2 overnachtingen)
    23 sept: Key Largo(bezoek Key West)
    24 sept: Key Largo - Naples(2 overnachtingen)
    25 sept: Naples (toer door de Everglades)
    26 sept:Naples - Fort Myers(2 overnachtingen)
    27 sept: Fort Myers
    28 sept: Fort Myers - Sarasota(2 overnachtingen)
    29 sept:Sarasota
    30 sept:Sarasota - Kissimmee(5 overnachtingen)
    01 okt : Kissimmee (omgeving verkennen, shoppen)
    02 okt : naar Seaworld
    03 okt : naar Epcot
    04 okt : Kissimmee en ??
    05 okt : Kissimee - Orlando(terug naar vliegveld en omstreeks 17.30 uur vliegen.

    Hier en daar weten we nog niet zeker hoe we het in moeten vullen. We hebben bijvoorbeeld Fort Lauderdale ingevuld voor 3 overnachtingen maar wellicht is dit te veel?
    We hebben dit gedaan omdat we liever niet in Miami willen rondrijden omdat mijn man denkt dat het daar zo druk is en chaotisch? Al lees ik her en der dat dit nog wel mee moet vallen?
    Kortom, tips en do's en don'ts hoor ik graag,

    Groetjes Chalesa
      dinsdag 25 mei 2010 @ 21:58:27 #260
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_81893916
    Hoi Chalesa , waarom zou je met de trein van Ft. Lauderdale naar Miami gaan , als je ook een auto tot je beschikking heb en 3 dagen Ft. Myers lijkt me iets aan de lange kant , of je moet echt 3 dagen niks willen doen en alleen luieren :0
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_81895321
    Keywest 1 dag?
    Het is 3 uur rijden ongeveer. Zou er wel 2 dagen blijven of dag 1 heen, dag 2 daar rondkijken, dag 3 terug.
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:25:06 #262
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_81909712
    Key west in 1 dag is echt veel te weinig!! Ik was er een dag en een nacht, en ik had nog wel langer willen blijven. de vibe daar is zo lekker!! Marathon is trouwens ook een leuk eiland, heerlijk rustig en relaxed.

    Chalesa, ik was ook naar de everglades, maar door de warmte waren er weinig tot geen alligators te zien (zaten allemaal onder water volgens de guide). Informeer eerst even of het de moeite waard is om erheen te gaan...
    ik ben twee dagen geweest, 1 dag naar flamingo, en 1 dag naar shark valley road. Flamingo is erg leuk omdat je daar wat meer looppaden hebt, terwijl shark valley een georganiseerde tramrit is. In flamingo hebben we de meeste dieren gezien.
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:25:52 #263
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_81909735
    Wat betreft de drukte in Miami, die valt reuze mee. gewoon een beetje lef tonen
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
      donderdag 27 mei 2010 @ 09:09:42 #264
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_81957095
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 10:25 schreef Aarti het volgende:
    Wat betreft de drukte in Miami, die valt reuze mee. gewoon een beetje lef tonen
    Hoe is het uitgaans leven in Miami? ( nogal domme vraag maar ben benieuwd waar de places to be zijn! )
    Volgende week donderdag...! Heb mijn ESTA formulier zojuist ingevult.
    De plannen zijn er vooralsnog niet..! We gaan 3,5 week naar Daytona Beach, pretparken bezoeken, weekendje Miami, Everglades en heel veel strand!
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
      donderdag 27 mei 2010 @ 10:53:18 #265
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_81960734
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:09 schreef incognitoomuch het volgende:

    [..]

    Hoe is het uitgaans leven in Miami? ( nogal domme vraag maar ben benieuwd waar de places to be zijn! )
    Volgende week donderdag...! Heb mijn ESTA formulier zojuist ingevult.
    De plannen zijn er vooralsnog niet..! We gaan 3,5 week naar Daytona Beach, pretparken bezoeken, weekendje Miami, Everglades en heel veel strand!
    we zijn niet naar echte clubs geweest, maar hebben vooral op south beach schandalig grote cocktails (1 liter per glas) gedronken Dat was heel gezellig! In de overige steden (orlando, tampa) heb ik geen uitgaansleven gezien omdat ik elke avond om 22u in slaap viel

    Ga je ook naar Key west?
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
      donderdag 27 mei 2010 @ 11:38:38 #266
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_81962848
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 10:53 schreef Aarti het volgende:

    [..]

    Ga je ook naar Key west?
    Ik wil wel heel graag maar het is denk ik zowat bijna een dag rijden vanaf Daytona Beach..?
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
    pi_81963100
    Waarom maak je van je weekendje Miami niet een dag of 5. 2/3 dagen Miami en 2 dagen Key west of andersom.
    Vanaf Miami is het ongeveer 3 uur naar Key West.
    Mooi rit, Key West is heerlijk.
      donderdag 27 mei 2010 @ 11:53:41 #268
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_81963569
    Zou ik idd kunnen voorleggen! Thanks voor de tip!
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
      donderdag 27 mei 2010 @ 16:41:19 #269
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_81975708
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 11:53 schreef incognitoomuch het volgende:
    Zou ik idd kunnen voorleggen! Thanks voor de tip!
    key west is echt onmisbaar, ik vond het er echt te gek!! ik zou daar zeker tijd voor vrijmaken!
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_82071101
    Hmmzz. Heb 5 maand geen baan gehad en vandaag belde me oude baas met een superaanbod. Vanaf volgende week weer werken. M'n vrouw heeft al 2 weken vrij in september en ik nu ook. Denk dat we misschien weer naar Miami gaan. November nog geweest.

    Iemand een idee hoe het met de olievlek staat in florida? Las laatst iets over key west?

    Nog last van orkanenin september ?
    pi_82130468
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:09 schreef incognitoomuch het volgende:

    [..]

    Hoe is het uitgaans leven in Miami? ( nogal domme vraag maar ben benieuwd waar de places to be zijn! )
    Volgende week donderdag...! Heb mijn ESTA formulier zojuist ingevult.
    De plannen zijn er vooralsnog niet..! We gaan 3,5 week naar Daytona Beach, pretparken bezoeken, weekendje Miami, Everglades en heel veel strand!
    pak ehm Callo Ocho en dan de club Blue Martini
    echt goud

    Miami south beach moet je vooral veel geld hebben om echt goede clubs in tekomen. Mansion was wel tof en enigzins betaalbaar. Mango's is ook wel geinig, @ocean drive
    Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      maandag 31 mei 2010 @ 09:40:44 #272
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_82132907
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 20:13 schreef nelisb het volgende:


    Iemand een idee hoe het met de olievlek staat in florida? Las laatst iets over key west?

    Nog last van orkanenin september ?

    Ze verwachten (volgens amerikaanse tv) wel dat de vlek aankomt bij key west, maar zullen alles doen om dat tegen te gaan

    ik was vorig jaar in miami in september en heb toen de hele week regen gehad. erg zonde!!
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_82132999
    Ja dat hoor ik meer in september. Ik sla Florida over in September.

    Thanks!
      maandag 31 mei 2010 @ 11:49:30 #274
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_82136541
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 02:51 schreef kalinhos het volgende:

    [..]

    pak ehm Callo Ocho en dan de club Blue Martini
    echt goud

    Miami south beach moet je vooral veel geld hebben om echt goede clubs in tekomen. Mansion was wel tof en enigzins betaalbaar. Mango's is ook wel geinig, @ocean drive
    Thanks voor de tips! Ze staan genoteerd. We gaan sowieso zaterdag ochtend erheen en gaan zondag avond weer terug om het niet al te duur te maken.
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
    pi_82142663
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 11:49 schreef incognitoomuch het volgende:

    [..]

    Thanks voor de tips! Ze staan genoteerd. We gaan sowieso zaterdag ochtend erheen en gaan zondag avond weer terug om het niet al te duur te maken.
    Oh nja al ga je maar 1 avond pak dan Blue Martini. Chille muziek, enoorm veel chicks, gezellige sfeer. Toptent
    Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      maandag 31 mei 2010 @ 15:06:34 #276
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_82144440
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef kalinhos het volgende:

    [..]

    Oh nja al ga je maar 1 avond pak dan Blue Martini. Chille muziek, enoorm veel chicks, gezellige sfeer. Toptent
    Blue Martini it is then!
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
      maandag 31 mei 2010 @ 16:15:12 #277
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_82147792
    Is het overigens dat je dat ESTA formulier die online is ingevult, uitgeprint meeneemt?
    Of is het ook goed als je een printout meeneemt waarin de goedkeuring staat?
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
    pi_82147869
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 02:51 schreef kalinhos het volgende:

    [..]

    pak ehm Callo Ocho en dan de club Blue Martini
    echt goud

    Miami south beach moet je vooral veel geld hebben om echt goede clubs in tekomen. Mansion was wel tof en enigzins betaalbaar. Mango's is ook wel geinig, @ocean drive
    En je kan ook overal lekker eten op Ocean Drive!
    pi_82147970
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 16:15 schreef incognitoomuch het volgende:
    Is het overigens dat je dat ESTA formulier die online is ingevult, uitgeprint meeneemt?
    Of is het ook goed als je een printout meeneemt waarin de goedkeuring staat?
    Volgens mij hoef je hem helemaal niet mee te nemen.
      maandag 31 mei 2010 @ 16:21:00 #280
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_82148077
    Het kan geen kwaad om het wel te doen, maar volgens mij is het idd niet nodig.

    Ik ga wel begin september overigens (naar Orlando)
      maandag 31 mei 2010 @ 16:22:47 #281
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_82148168
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 16:15 schreef incognitoomuch het volgende:
    Is het overigens dat je dat ESTA formulier die online is ingevult, uitgeprint meeneemt?
    Of is het ook goed als je een printout meeneemt waarin de goedkeuring staat?
    je hoeft niks mee te nemen of te laten zien, je vult exact dezelfde groene kaart in in het vliegtuig.
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_82213385
    Hoi floridafans,

    Ik heb jullie reacties op mijn voorlopige reisschema gelezen en wil jullie hiervoor bedanken. Had nog geen tijd gevonden om terug te reageren.
    Het is dus beter om een overnachting op Key West te doen? Het was onze bedoeling om naar Key Largo of een ander Key Island te rijden en dan daar een overnachting te doen en van daaruit Key West in één dag te bezoeken. Maar we kunnen natuurlijk ook best een overnachting op Key West doen. Alles is nog mogelijk. We bespreken toch nog geen hotels of motels in voren.
    Ik las ook dat 3 dagen fort Myers erg veel is? Is daar niet zoveel te doen dan? We zijn niet echt zonaanbidders dus dan lijkt met me idd beter om daar een nachtje van af te halen.

    Ik heb mijn mannetje gezegd dat hij gerust kan rijden in Miami, op jullie advies
    Is Miami ook een bezoek van meerdere dagen waard als je niet zo'n uitgaanstype bent? We houden wel van een lekker drankje op zijn tijd maar dan op een terrasje oid.

    Ik hoor het graag! Heb ontzettend veel zin om te gaan maar duurt helaas nog even....
      zondag 13 juni 2010 @ 05:19:50 #283
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_82732553
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef chalesa het volgende:
    Hoi floridafans,

    Ik heb jullie reacties op mijn voorlopige reisschema gelezen en wil jullie hiervoor bedanken. Had nog geen tijd gevonden om terug te reageren.
    Het is dus beter om een overnachting op Key West te doen? Het was onze bedoeling om naar Key Largo of een ander Key Island te rijden en dan daar een overnachting te doen en van daaruit Key West in één dag te bezoeken. Maar we kunnen natuurlijk ook best een overnachting op Key West doen. Alles is nog mogelijk. We bespreken toch nog geen hotels of motels in voren.
    Ik las ook dat 3 dagen fort Myers erg veel is? Is daar niet zoveel te doen dan? We zijn niet echt zonaanbidders dus dan lijkt met me idd beter om daar een nachtje van af te halen.

    Ik heb mijn mannetje gezegd dat hij gerust kan rijden in Miami, op jullie advies
    Is Miami ook een bezoek van meerdere dagen waard als je niet zo'n uitgaanstype bent? We houden wel van een lekker drankje op zijn tijd maar dan op een terrasje oid.

    Ik hoor het graag! Heb ontzettend veel zin om te gaan maar duurt helaas nog even....
    Topic geopend omdat ik op het moment in Miami zit (South beach, lekker buiten met een Corona -- weet iemand nog goed Amerikaans bier?) We zijn ook in Key West geweest en je moet daar wel echt heen. Het zuiderstrand is heerlijk, palmbomen en wit zand. De zee was er alleen even warm als de lucht (30-35 gr) dus afkoelen lukt daar niet Wat bij ons niet goed ging in Key West is dat we een motel in het oosten van het eiland hadden; je hebt een straat (Duval st) waar 's avonds heel veel te beleven is, en die ligt in het westen van het eiland. Dat is vanaf de andere kant niet zonder auto te bereiken dus als je daar in de buurt zit kun je 's avonds ook nog een keer weg.
    Miami zit je het best in South beach, 's avonds is het gezellig op Lincoln road, ocean drive, ach, dat vind je wel. Een dag als uitstapje lijkt mij een beetje karig, wat is er te beleven in Ft. Lauderdale eigenlijk dat je daar een aantal dagen voor inplant?
    pi_82733728
    Ft. Lauderdale heeft best een mooi strand, wat leuke restaurantjes en een kleine strip langs het strand met bars. Daar hoef je er niet voor naar toe te gaan. Wel om het wijkje met extreem grote jachten en huizen te zien en naar het Sawgrass Mills winkelcentrum te gaan.
    Als je in Ft.Lauderdale een betaalbaar hotel aan zee kan vinden, dan kan het een goede uitvalsbasis zijn om Miami en de omgeving te verkennen.
      zondag 13 juni 2010 @ 10:25:05 #285
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_82733905
    Op Key West heb je een Best Western. Erg goed hotel, groot zwembad erbij, prachtige kamers en dichtbij Duval Street ( 10 min lopen ).

    Amerikaanse bieren tja... Anchor Steam en Flying Dog kan ik erg waarderen.
    pi_82734439
    Ik had aan hotel aan Duvals street! Super mooie kamers, goed ontbijt en zwembad.
      maandag 14 juni 2010 @ 09:11:21 #287
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_82775425
    Ik had een hotel in Fleming street, Eden House. Redelijk geprijsd en op loopafstand van Duvalstreet!! En ook nog eens errrug mooi
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
      dinsdag 29 juni 2010 @ 04:58:30 #288
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_83429166
    Weet iemand hoe je vanuit NL naar een Amerikaans mobiel nummer (386) kan smsen? Moet er dan ook een landcode voor?
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
      dinsdag 29 juni 2010 @ 11:52:52 #289
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_83436094
    Ja, +1 ervoor zetten dat zou moeten werken
      dinsdag 29 juni 2010 @ 15:53:53 #290
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_83446634
    Even mijn reisverslag in een notendop:
    Ik was samen met 3 vrienden 3 juni dus naar Orlando gevlogen en eergisteren terug aangekomen.
    We hebben gelijk bij aankomst een degelijke SUV gehuurt en zijn daarna naar Daytona Beach naar ons appartement gegaan.
    Pretparken die we hebben gezien met om de dag een rustdag:
    Busch Gardens
    Sea World
    Disney World
    Universal Studios
    Hollywood Studios
    Wet & Wild
    Aquatica
    en ga zo maar door.
    We hadden een pas gekocht die we konden gebruiken voor 6 themeparks waar we dan 14 dagen gebruik van konden maken. Die pas was iets van 270 euro dus opzicht wel een goeie deal. Verder zijn we een weekendje naar Miami geweest. Een beetje rondgeslenterd op South Beach. Stappen was savonds helaas geen succes Te lange wachtrijden en te cocky bouncers. Op een gegeven moment hadden we geen zin in. We hadden het gewoon veel beter moeten plannen omdat we dachten dat we toch wel overal binnen konden komen. Het stappen in Daytona Beach was daarintegen wel geweldig! Uitbollig volk die Amerikanen
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
    pi_83456041
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 15:06 schreef incognitoomuch het volgende:

    [..]

    Blue Martini it is then!
    En dan blijf je op South Beach Apart is dat he, 3kwartier wachten ergens voor de deur en nog niet weten of je wel binnenkomt
    Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      vrijdag 2 juli 2010 @ 10:35:34 #292
    177079 incognitoomuch
    Kin op je borst!
    pi_83562337
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 19:17 schreef kalinhos het volgende:

    [..]

    En dan blijf je op South Beach Apart is dat he, 3kwartier wachten ergens voor de deur en nog niet weten of je wel binnenkomt
    zeg maar gerust bijna 1,5 uur... nee dankje dan houd het voor mij gauw op.
    [ tribute to Fedor ]
    [ tribute to Jon Jones ]
    Casual MMA fan :')
    pi_84217991
    Morgen het begin van mijn tour door Florida:
    Huis
    Orlando
    Clearwater
    Fort Myers
    Everglades
    Miami
    The Keys
    Miami Beach
    Vero Beach
    Huis
    pi_84218193
    Klinkt goed, geniet ervan!

    Hoelang de Keys?
    pi_84219418
    Bedankt
    Ik geloof 3 nachten. 1 nacht Key Largo en 2 nachten Key West.
    pi_84244173
    Everglades wordt in mijn ogen echt overschat. 't is eigenlijk de Biesbosch hier in Dord, maar dan met wat krokodillen. Na 20 minuten was ik het varen wel aardig zat.
    Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      maandag 19 juli 2010 @ 18:54:07 #297
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_84244259
    Zou je westkust nou wel doen , met al die olie
    St. Peterburg is wel leuk met het Salvator Dali museum (En ik heb normaal gesproken een hekel aan musea ) en ligt vlakbij Clearwater
    Veel plezier iig
    Ik ben inmiddels overleden
      dinsdag 20 juli 2010 @ 10:42:27 #298
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_84265132
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 18:51 schreef kalinhos het volgende:
    Everglades wordt in mijn ogen echt overschat. 't is eigenlijk de Biesbosch hier in Dord, maar dan met wat krokodillen. Na 20 minuten was ik het varen wel aardig zat.
    Same here. en ik had ook nog de pech dat er -volgens de tourguide door d warmte- nauwelijks alligators waren.
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_84265266
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 18:51 schreef kalinhos het volgende:
    Everglades wordt in mijn ogen echt overschat. 't is eigenlijk de Biesbosch hier in Dord, maar dan met wat krokodillen. Na 20 minuten was ik het varen wel aardig zat.
    Same here. Als je toch in Florida bent, moet je het gezien hebben vind ik.
    20 minuten varen is lang zat.
      dinsdag 20 juli 2010 @ 16:44:26 #300
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_84279658
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 10:42 schreef Aarti het volgende:

    [..]

    Same here. en ik had ook nog de pech dat er -volgens de tourguide door d warmte- nauwelijks alligators waren.
    Ook mijn ervaring, ik heb de schipper dan ook niet getipt Was toch al duur, $80 voor 2 personen.

    Voor jullie wel een tip: neem van te voren van die schuimrubberen oorproppen mee, want die passen mooi onder de geleverde gehoorbescherming die nog steeds >100 dB doorlaat
    pi_85119585
    Ik ben eind oktober/begin november in Ft.Lauderdale voor een week.Om precies te zijn van donderdag 28/10 tot woensdag 3/11 (kom de 4de aan in NL). Op de zaterdag in die week na heb ik geen plannen. Ik heb de beschikking over een auto.

    De vragen zijn:

    1.Is het een beetje een (weertechnisch) gunstige tijd om in Florida te zijn?
    2.Welke zaken moet ik gezien hebben, in de ruime omgeving van Miami, die ook nog eens haalbaar zijn in 3-4 volle dagen?

    Alvast bedankt!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')