Ben in zomer 2007 in het OSC geweest, erg leuk voor een halve dag, goed te combineren met de Florida Mall. Zit ook een groot IMAX filmtheater bij. Toen ik er was hadden ze ook nog de Bodies tentoonstelling.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:19 schreef ursel het volgende:
Ga denk ook maar ff hier kijken..
Orlando Science Centre
http://www.osc.org/
Misschien wat voor in de OP:
http://www.orlandotips.nl/
Zit ook een foum bij , weet niet of dat mag van FOK!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:19 schreef ursel het volgende:
...
Misschien wat voor in de OP:
http://www.orlandotips.nl/
en dan die auto het vliegtuig in krijgen zekerquote:Op dinsdag 14 april 2009 08:33 schreef Enchanter het volgende:
4 weken Miami lijkt mij wat aan de lange kant.
Afhankelijk van het seizoen kan je kijken wat het verstandigste is ,of om het hier te boeken of gewoon naar een hotel te rijden , er zitten tenslotte genoeg hotels in Miami / Florida.
Toen wij in Miami zaten , zaten we in het Best Western Hotel on the beach.
Geweldig hotel, als we weer naar Miami zouden gaan , dan gaan we zeker weer voor dat hotel
/edit Ik zou als ik jou was , wel m'n auto in Nederland huren i.p.v. daarzo
Huur gewoon een opvouwbare autoquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:41 schreef kalinho het volgende:
[..]
en dan die auto het vliegtuig in krijgen zeker![]()
Het plan is ook 2 weken verblijf in Miami (door die taalcursus) en dan 2 weken rondreizen. Er is, afgaande op de vorige topics, wel aardig wat te doen daar
2000-2500 voor 2 weken ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:51 schreef kalinho het volgende:
Ja het geld ja. Die cursus eerste 2 weken + het vliegticket retout zal bij elkaar uitkomen op de 1500-1600 euro. Dan zit er ook kost en inwoning bij in die 2 weken. Dan heb ik, begroot, dat ik nog 2000-2500 heb voor de andere 2 weken waar dan nog alles van gedaan moet worden. Is dat reeel?
Ze hanteren allerlei regels, maar vaak is het 20 to enter, 21 to drinkquote:Op donderdag 16 april 2009 22:29 schreef kalinho het volgende:
En het is geboekt22 juli - 18 augustus, 4 weken. Kosten vliegticket vallen, midden in het hoogseizoen vanaf Amsterdam - zurich - miami met 616 euro nog mee.
Hoe zit het met auto huren en drank daar? Ik word 3 aug 21 jaar, kan ik dan wel gewoon een auto huren? Clubs kom ik waarschijnlij kniet binnen voor die tijd ben ik bang
Huur je auto nou gewoon vanuit Nederland , doe nou niet zo eigenwijsquote:Op donderdag 16 april 2009 22:29 schreef kalinho het volgende:
En het is geboekt22 juli - 18 augustus, 4 weken. Kosten vliegticket vallen, midden in het hoogseizoen vanaf Amsterdam - zurich - miami met 616 euro nog mee.
Hoe zit het met auto huren en drank daar? Ik word 3 aug 21 jaar, kan ik dan wel gewoon een auto huren? Clubs kom ik waarschijnlij kniet binnen voor die tijd ben ik bang
VIsaquote:Op zondag 19 april 2009 22:39 schreef kalinho het volgende:
Ok, dus dat zit wel goed dan...
Welke zaken moet ik nog meer van tevoren regelen?
Ik ben al gekomen tot
-slot voor mn koffer (TSA oid toch? Dat zij 'm wel kunnen openen zonder m gelijk te slopen)
-Visa aanvragen
-ESTA aanvragen
visa bedoel ik ook creditcard meequote:Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
VIsa, je gaat maar weken toch ? Paspoort is genoeg (of dat ding moet zo oud zijn , ff nieuwe aanvragen)
ESTA Leg ff uit wat dat is
Zo een universeel slot is wel makkelijk , maar niet noodzakelijk
Mijn lijst wat je moet hebben
Oh ja , ik was in de war met visumquote:Op maandag 20 april 2009 10:35 schreef kalinho het volgende:
[..]
visa bedoel ik ook creditcard mee
Esta is een formulier wat je moet invullen om uberhaupt toestemming te krijgen om usa binnen te komen.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:29 schreef mic_forever het volgende:
nog iemand in de meivakantie naar miami?
Ik zie tickets voor maar 386eur (Amsterdam) en zelf 250 eur vanaf BrusselKzou zo gaan als k vrij had!
Ik vertrek morgen naar Miami. Vliegen met Delta voor 300 euro. Echt enorm zin in!quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:29 schreef mic_forever het volgende:
nog iemand in de meivakantie naar miami?
Ik zie tickets voor maar 386eur (Amsterdam) en zelf 250 eur vanaf BrusselKzou zo gaan als k vrij had!
Nope, moet je op internet aanvragen. In het vliegtuig vul je een paar formulieren in die je moet tonen bij de immigratiedienst als je aankomt op het vliegveld.quote:Op maandag 20 april 2009 10:47 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Oh ja , ik was in de war met visum![]()
Dat formulier vul je in het vliegtuig in volgens mij.
Klopt , Florida is ook niet duur. Misschien wel als je in het hoogseizoen gaat.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:46 schreef mirannie het volgende:
Oei, ben jaloers op iedereen die binnenkort die kant op gaat! Ben voor het laatst afgelopen oktober geweest. Het blijft leuk!! En moet zeggen dat ik erg goedkoop uit was, het is echt niet duurder dan een vakantie in Europa... Vliegtickets bij exit reizen besteld en mijn hotel via hotelopia.com (of .nl dat weet ik niet meer). De 2 tickets kostten samen 960 euro inclusief alle tax en het hotel was 185 euro voor 8 nachten.
Wat voor feest ga je dan ?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:42 schreef IntensiveGary het volgende:
de 20e vertrekken wij weer naar FL. 10 dagen. Eerst naar Ft Lauderdale voor een paar feestjes, gevolgd door een paar dagen Miami. Vliegen met Delta. Helaas hebben we al een tijd geleden geboekt, dus betalen we iets meer... wij waren een krappe 600 euro pp kwijt
slapen doen we in het sheraton, geboekt via het feest voor iets van 100 dollar per nacht. Best ok dus.
Okay , ik neem aam , feest of geen feest dat jeje prima gaat vermaken daarquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:41 schreef IntensiveGary het volgende:
@Enchanter:
We gaan naar het Fetish Factory Anniversary Weekend. Beetje te vergelijken met Wasteland hier, maar dan drie dagen lang, vier feestjes op verschillende lokaties. Niet voor iedereen, maar wel erg leuk. 'S avonds feesten, overdag shoppen en aan het strand liggen, 's avonds feesten
nee , en erg leuk vind ik 'm niet , plus dat Flo-rida een kutartiest is die kut 'muziek' maaktquote:
Oh, ja hoor. Vorig jaar ook uitstekend vermaakt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:59 schreef Enchanter het volgende:
Okay , ik neem aam , feest of geen feest dat jeje prima gaat vermaken daar
Gaaf zeg! goedkoop ticket. Soms betaal je zelfs +1000 euro.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:18 schreef ennuik het volgende:
Schop, schop, schop!![]()
Lief en ik hebben spontaan een ticket geboekt naar Miami, eind augustus. Was net iets minder dan 300 euro pp dus niet lang nagedacht. We gaan 8 dagen (excl de dagen die we vliegen) en ons plan is op het moment eerst een paar dagen in Miami Beach, dan naar de Keys rijden, daar een nacht of 2 blijven, dan via de Everglades weer terug richting Miami en dan de laatste dagen daar in de buurt blijven.
Omdat we zo spontaan geboekt hebben, wist ik helemaal niet dat het daar dan laagseizoen is. Voordeel is natuurlijk goedkope hotels, lekker rustig maar op www.tripadvisor.com waarschuwt iedereen voor het weer. Het schijnt er dan 33 - 35 graden met een luchtvochtigheid van 90% te zijn. Heeft iemand ervaring met dit weer? Is het echt verschrikkelijk?
Iemand nog tips? Do's and don'ts?
Dank, dank! Ja, als het echt te heet is, moet ik maar aan het strand / bij het zwembad gaan liggen. Ook geen straf!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:32 schreef Summerscreen het volgende:
[..]
Gaaf zeg! goedkoop ticket. Soms betaal je zelfs +1000 euro.
Het weer is heel erg benauwd, heet en 'zweterig' inderdaad. Totaal niet fijn, aangezien als je veel loopt je ook veel zweetMaar, daar wen je wel aan. Ook heb je dan veel periodes van regen en stormen etc.
Overigens denk ik dat je een fantastische tijd zal krijgen!
wtf moet ikd aar nou weer meequote:Deel reizigers VS dreigt op Schiphol te stranden
Uitgegeven:
3 juli 2009 09:39
Laatst gewijzigd:
3 juli 2009 09:39
SCHIPHOL - De marechaussee op Schiphol waarschuwt vakantiereizigers die deze zomer naar de Verenigde Staten gaan.
De dienst voorziet problemen voor een deel van de reizigers omdat sinds 1 juli iedereen die naar de VS vliegt, van de Amerikaanse overheid opeens over een paspoort met chip moet beschikken.
Als dat niet het geval is, moet men beschikken over een paspoort met chipgeldig visum. Anders komen reizigers de VS niet in en valt de reis al op Schiphol in het water.
Nooddocumenten
De luchtvaartmaatschappij zal in dat geval namelijk het vervoer naar Amerika weigeren. De nieuwe regels zijn volgens woordvoerder Rob Stenacker nog vrij onbekend bij het grote publiek.
Bijkomend probleem is dat nooddocumenten volgens hem in dit geval geen soelaas zullen bieden, omdat ook die niet voorzien zijn van een chip. Een visum voor de VS is ook niet op Schiphol te verkrijgen.
Ik las op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken het volgende:quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:37 schreef kalinho het volgende:
Over 3 weken zit ik er...maar ik zag vandaag dit bericht
[..]
wtf moet ikd aar nou weer mee
Dus als je een paspoort van voor 26 augustus 2006 hebt zal je een nieuwe moeten aanvragen denk ik zo.quote:Voor het Nederlandse paspoort en de identiteitskaart worden de vingerafdrukken ingevoerd op 21 september 2009.
Sinds 26 augustus 2006 is het Nederlandse paspoort al voorzien van een elektronische chip waarin naast de persoonsgegevens ook een digitale gezichtsopname (gescande pasfoto) is opgenomen.
Nee, heb ik ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:56 schreef kalinho het volgende:
aaightIk stresste 'm al haha
*ben ik trouwens de enige bij wie de AD hieronder exact boven mijn INVOEREN knop geplaatst is?
Weet je dit wel heel zeker? Want als ik de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken mag geloven zijn paspoorten vanaf 26 augustus 2006 pas voorzien van een chip, en deze chip beval de digitale foto.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:05 schreef FLR het volgende:
Ik zat net ook even behoorlijk te stressen, omdat ik zondag richting de States vertrek en nog een paspoort van voor 26 augustus 2006 heb. Het schijnt echter alleen om de noodpaspoorten te gaan en met elk normaal Nederlands paspoort mag je wel het land in, omdat er al wel een digitale foto in de oude paspoorten zit.
Bron: http://www.cbp.gov/xp/cgo(...)vwp_passport_req.xml
Ik heb even gebeld naar het BuZa en naar hun beste weten gelden de nieuwe maatregelen alleen voor de paspoorten die uitgegeven zijn na augustus 2006 en zouden er voor normale paspoorten dus geen problemen moeten zijn. Helaas kunnen ook zij de Amerikaanse ambassade en consulaat niet bereiken vandaag wegens Independence Day om dat bevestigd te krijgen...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:28 schreef Johnns het volgende:
[..]
Weet je dit wel heel zeker? Want als ik de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken mag geloven zijn paspoorten vanaf 26 augustus 2006 pas voorzien van een chip, en deze chip beval de digitale foto.
Ik zou voor de zekerheid toch even bellen...
Bron: http://travel.state.gov/visa/temp/without/without_1990.htmlquote:"Machine-readable passports issued or renewed/extended between 10/26/05 and 10/25/06: passports must have digital photographs printed on the data page or integrated chips with information from the data page."
Hertz of National zijn prima. Beide ervaring mee en opzich niks mis mee.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:10 schreef GAMED0G het volgende:
hey,
ik ga in november 2,5week naar Florida en vroeg me af hoe het nou zit met de ESTA forms??
ik snap het niet helemaal..
verder vroeg ik me af wat jullie aanraden met het huren van een auto?enige ervaring, en bij wie?
quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:50 schreef kalinho het volgende:
...
Iets anders: Ik zoek een hotel voor 2-3 dagen bij Miami Beach. Welke is aan te raden?
Het is Best Western Atlantic Beach Resort geworden. 40 euro pp p nachtquote:Op donderdag 9 juli 2009 23:14 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Best Western Ocean Front![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hadden toen een hele goede deal via Expedia kunnen regelen , iets van $70 per nacht of zo
paar jaar geleden heb ik bij Bever Zwerfsport een TSA Approved kofferband gekocht. Ideaal.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:51 schreef kalinho het volgende:
- Zo'n TSA slot... is dat nodig en zoja waar kan ik dat nu nog krijgen?
quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:51 schreef kalinho het volgende:
Nog 6 dagen en nog 2 vragen:
- Zo'n TSA slot... is dat nodig en zoja waar kan ik dat nu nog krijgen?
- Dollars...Kan ik beter hier 200-300 dollar alvast ergens opnemen (en waar?) of kan ik beter alles op Miami doen?
Dat denk ik niet, tenzij het een borg is. Maar dat staat vast wel in de voorwaarden?quote:Op maandag 27 juli 2009 05:33 schreef kalinho het volgende:
Ik moet 378 bijbetalen omdat ik nog geen 25 ben, krijg je dat bedrag als je schadevrij heb gereden weer terug?
Je moet even bij USAreisen.de kijken. Die hebben een speciaal pakket voor bestuurders onder de 25, via Alamo.quote:Op maandag 27 juli 2009 05:33 schreef kalinho het volgende:
kleine schop
wat is de beste maatschappij om een auto te huren?
Ik kom voorlopig uit dat Eautoverhuur.nl, Avis en Hertz het goedkoopst zijn.
Ik moet 378 bijbetalen omdat ik nog geen 25 ben, krijg je dat bedrag als je schadevrij heb gereden weer terug?
Klopt, alleen is er volgens mij nog geen vliegveld die er daadwerkelijk gebruik van maakt. Je moet in het vliegtuig nog gewoon een Groen Visa Waiver Form invullen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:50 schreef kalinho het volgende:
Esta is een formuliertje wat je online moet invullen en als je alle vragen normaal hebt beantwoord, heb je toestemming om Amerika binnen te mogen gaan.
quote:Op maandag 27 juli 2009 10:53 schreef Johnns het volgende:
[..]
Je moet even bij USAreisen.de kijken. Die hebben een speciaal pakket voor bestuurders onder de 25, via Alamo.
Ik had eerst bij Dollar genreserveerd alleen kreeg toen een toeslag van in totaal 59 euro per dag, vanwege mijn leeftijd en een extra bestuurder. Bij USAreisen is dit allemaal inclusief.
linkje: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_u25_so.htm
Ik zit op 490 euro voor 11 dagen inclusief huur van een navigatiesysteem, dus het scheelt een hoop!
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:54 schreef Johnns het volgende:
[..]
Ik las op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken het volgende:
[..]
Dus als je een paspoort van voor 26 augustus 2006 hebt zal je een nieuwe moeten aanvragen denk ik zo.
Je moet hier even kijken: http://www.usareisen.de/mietwagen/ (mietwagen)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:40 schreef nelisb het volgende:
TVP. in November 8 dagen naar Miami!
Mijn duits is niet zo goed. Welk pakket moet ik nemen bij www.usereisen.de voor een auto.
Ben 27 en mijn vriendin 25. Volgens mij is alles gedekt met het duurste pakket toch?
Hoe het met de normale reizen zit weet ik niet. USAreisen.de is alleen uniek met haar speciale autohuur aanbiedingen voor bestuurders onder de 25.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:28 schreef Dynia het volgende:
is dat USAreisen.de nou zo goedkoop? voor 415 euro pp 11 dagen Miami? Zonder auto, dat wel, maar toch goedkoop
Leuk! Hoe was het? Wat heb je gedaan? Hoe was het weer? Heb je nog aan- of afraders?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:41 schreef Butterfly91 het volgende:
Vanochtend geland na 3 weken Florida. Heerlijke vakantie gehad
Pics or it didn't happenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:41 schreef Butterfly91 het volgende:
Vanochtend geland na 3 weken Florida. Heerlijke vakantie gehad
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:43 schreef Butterfly91 het volgende:
Zelf heb ik geen foto's gemaakt, en de foto's die gemaakt zijn, zijn foto's van de natuur.
Het weer was overdag heet en rond een uur of 4 's middags regende en onweerde het als een malle. De afgelopen 2 keer dat ik daar was was het minder volgens mij.
Wat we gedaan hebben:
-Airboottour door de Everglades. Een hoop lawaai, maar toch nog 3 krokodillen gezien en een hoop verschillende soorten vogels. De tour zelf was erg leuk, en heel erg warm, maar wat verwacht je.
-Manatee county, alleen komen we daar aan, zijn d'r niet eens manatee's![]()
-Baseballwedstrijd Tampa Bay - NY Yankees. Helaas verloren, maar het was erg leuk. (Ik heb nog nooit zoveel Amerikanen zo ontzettend veel voedsel zien wegwerken)
-Tarpon Spring, ze verkopen en maken er natuursponzen in alle soorten en maten. Op zich wel leuk om te zien hoeveel ze met sponzen kunnen doen.
-Gewinkeld in de Outlet stores en de Florida Mall.
Verder was het meer een relax dan een doe vakantie dit keer, weinig 'echte' dingen gedaan dus.
Het winkelen was zeker leuk, hoewel ik niet erg veel gekocht heb. Beide keren zijn we in (regio) Orlando geweest (Orlando Premium Outlet en The Florida Mall). Er zijn veel meer outlets, maar om ze nou allemaal te bezoekenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:57 schreef ennuik het volgende:
[..]
Klinkt goed! Was het leuk winkelen in de outlet malls? Zoals ik het begrepen heb zijn de outlet malls vooral in Orlando en Lief en ik hebben in die regio helemaal geen plannen maar eigenlijk heb ik wel zin om te winkelen!
Wij vliegen eind augustus naar Miami, overnachten in de buurt van het vliegveld en rijden dan naar Key West, waar we dit hotel hebben geboekt: www.orchidkey.com . Akelige website maar op Tripadvisor.com is iedereen positief. Verder staat nog niets vast, behalve onze retourvlucht. Ik heb er zin in!
Een auto huren in FLorida is bijna een must , tuurlijk rijden er bussen naarde bekende parken , maar het schijnt lang te duren voordat je eindelijk op je bestemming bent.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:29 schreef mmascha het volgende:
Aha! Een Florida-topic! Mooi! Ik was al bij Aquaparks beland.
Ik wil graag in het voorjaar naar Disney World. Ik ben vooral heel nieuwsgierig naar de waterparken daar!
Hoeveel tijd kan je daar doorbrengen? Ik wil natuurlijk ook de andere parken bezoeken.
Wat is een goed hotel? ZIjn de parken goed bereikbaar of moet ik een auto huren?
Iemand hier ervaring mee?
(Ik zal eens even het topic doorlezen, was misschien handig als ik daarmee begon)
Daar ben ik ook een aantal keer geweest, wat een grote mall is datquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:43 schreef Butterfly91 het volgende:
en de Florida Mall.
Moet je een keer naar de Saw Grass Mills gaan , dat is pas grootquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:45 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Daar ben ik ook een aantal keer geweest, wat een grote mall is dat
Daar ben ik dinsdag geweestquote:Op zondag 9 augustus 2009 20:13 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Moet je een keer naar de Saw Grass Mills gaan , dat is pas groot![]()
ff satellietfoto plaatsen![]()
[ afbeelding ]
Die mall is echt geweldig , 20 minuten rijden vanaf Ft. Lauderdale
Ik zelf zat in BEst Western daaro. Kostte iets van 180 dollar ( waren met 4 man dus dat valt wel mee )! Je zit midden op het eiland. 5 a 10 min lopen van Duvalstreet en je hebt er nog een zwembad bij. Ontbijt is op zen amerikaanse maar voor het slapen zijn de kamers echt super!quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:41 schreef Enchanter het volgende:
Hotels op Key West zijn vrij prijzig als je een beetje dicht in de buurt van Duval street wil zitten.
Wij zijn een keer op een hotel op het eiland voor Key West gaan zitten en toen een stukje gaan rijden.
Zo veel is er ook weer niet te doen op Key West. Als je wilt stappen daar (Duval Street) dan is het misschien wel verstandig om daar een hotel te zoeken.
De int. Drive in Orlando ligt niet in het centrum. Ik heb ook geen idee waar je kunt stappen in downtown Orlando.
Meeste toeristen gaan naar Universal Boulevard als ze uitgaan.
Wil je stappen met de locals , de Tabu nightclub krijgt goed recensies. (Google FTW)
Veel plezier nog iig
Ja daar hebben wij ook gezeten , prima hotel , het kost een beetje , maar dan heb je ook watquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:26 schreef Drasss het volgende:
[..]
Ik zelf zat in BEst Western daaro. Kostte iets van 180 dollar ( waren met 4 man dus dat valt wel mee )! Je zit midden op het eiland. 5 a 10 min lopen van Duvalstreet en je hebt er nog een zwembad bij. Ontbijt is op zen amerikaanse maar voor het slapen zijn de kamers echt super!
quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:22 schreef Pheno het volgende:
We zijn van plan om in November twee weken weg te gaan. Gezien de OP me niet veel wijzer maakt (), vraag ik het zo maar: is dit een wel een goede tijd om te reizen richting Florida?
Ik ga nu iig even kijken naar die tips site die genoemd is, maar vast en zeker dat er hier al ervaringsdeskundigen zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |