abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2009 @ 23:32:43 #26
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68188555
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:39 schreef kalinho het volgende:
Ok, dus dat zit wel goed dan...

Welke zaken moet ik nog meer van tevoren regelen?

Ik ben al gekomen tot
-slot voor mn koffer (TSA oid toch? Dat zij 'm wel kunnen openen zonder m gelijk te slopen)
-Visa aanvragen
-ESTA aanvragen
VIsa , je gaat maar weken toch ? Paspoort is genoeg (of dat ding moet zo oud zijn , ff nieuwe aanvragen)
ESTA Leg ff uit wat dat is
Zo een universeel slot is wel makkelijk , maar niet noodzakelijk

Mijn lijst wat je moet hebben

• Huurauto (ga niet bezuinigen op verzekeringen )
  • Reisverzekering
  • Annuleringsverzekering
  • TomTom (als je die niet heb , probeer een huurauto te huren met een navigatiesysteem , bijvoorbeeld , Never Lost van Hertz , of leen een TomTom van iemand en download ff een kaartje van Florida )
  • Creditcard (zo makkelijk , je kan natuurlijk ook gewoon cash betalen , maar bij de autohuur willen ze een kopie maken of zo van je creditcard , anders moet je het voorschot cash betalen)
  • Fototoestel , zodat zodra je terug bent ons ff lekker kan maken

Andere tips
  • Zorg altijd voor wat losgeld in je auto , ivm tolwegen
  • Neem je CreditCard niet mee als je in Miami naar de Bal Harbour shopping mal gaat
  • Als je tijd heb , ga dan ook eens naar Key West , Daytona beach , Ft. Lauderdale (beetje zoals Miami , alleen ietsje rustiger) , Clearwater Beach of St. Pete (Salvador Dali museum is best leuk en geloof me ik heb echt een hekel aan musea)
  • Mocht je in Orlando maar naar 1 pretpark gaan (wat ik niet zou doen , ik zou minimaal naar een stuk of 4 gaan ) , dan zou ik naar Islands of Adventure gaan , die Spiderman attractie
  • Restauranttips Orlando : Bahama Breez , Texas de Brazil , Cafe Tu Tu tango , Capitol Grill (wel wat aan de dure kant , maar erg goed)
  • Als je in Orlando bent , rij dan even naar Kissimee en dan naar Old Town (vrijdag en zaterdagavond oldtimer show , wel de moeite waard) en doe dan ff de Skycoaster

Mocht je nog wat willen weten , dan hoor ik het wel
  • Ik ben inmiddels overleden
    pi_68192474
    ZElf heb ik een roadtrip gemaakt richting Florida ( ik kwam vanaf Oklahoma City af ). In florida ben ik in Daytona Beach ( prachtig strand ) Daar heb ik de lancering van de space shuttle toevallig gezien, echt top!

-Tevens heb je St. Augustine.. oudste stadje van de VS.
    - Ocean Drive en little Havana in Miami zijn mooie ervaringen.
    - Key West, en vooral snachts!.. zonsondergang en op het enige strandje op Key west.
    - Ga ook naar de Evergladess als je kan! Leuke ervaring op zo'n boot!
    pi_68195269
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef Enchanter het volgende:

[..]

VIsa , je gaat maar weken toch ? Paspoort is genoeg (of dat ding moet zo oud zijn , ff nieuwe aanvragen)
    ESTA Leg ff uit wat dat is
    Zo een universeel slot is wel makkelijk , maar niet noodzakelijk

Mijn lijst wat je moet hebben
    visa bedoel ik ook creditcard mee

Esta is een formulier wat je moet invullen om uberhaupt toestemming te krijgen om usa binnen te komen.
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
      maandag 20 april 2009 @ 10:47:11 #29
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68195540
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 10:35 schreef kalinho het volgende:

[..]

visa bedoel ik ook creditcard mee

Esta is een formulier wat je moet invullen om uberhaupt toestemming te krijgen om usa binnen te komen.
    Oh ja , ik was in de war met visum
    Dat formulier vul je in het vliegtuig in volgens mij.
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_68202057
    Ik ben er al twee keer geweest, dit jaar gaan we weer
    Alle Disneyparken + Seaworld gezien en vorig jaar Key West .
    Dit jaar zijn we van plan om naar een baseballwedstrijd van Tampa Bay te gaan. En zoals Enchanter zei staat Texas de Brazil dit keer ook op het lijstje , net als naar de Mall en outletstores.
    pi_68328013
    nog iemand in de meivakantie naar miami?
    Ik zie tickets voor maar 386eur (Amsterdam) en zelf 250 eur vanaf Brussel Kzou zo gaan als k vrij had!

[ Bericht 12% gewijzigd door mic_forever op 24-04-2009 09:36:57 ]
      vrijdag 24 april 2009 @ 11:54:45 #32
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68332466
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 09:29 schreef mic_forever het volgende:
    Ik zie tickets voor maar 386eur (Amsterdam) en zelf 250 eur vanaf Brussel Kzou zo gaan als k vrij had!

Als ikd eze week m'n huis nog verkoop , ga ik misschien nog wel ff
    pi_68489796
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 09:29 schreef mic_forever het volgende:
    Ik vertrek morgen naar Miami. Vliegen met Delta voor 300 euro. Echt enorm zin in!
    pi_68489840
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 10:47 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Oh ja , ik was in de war met visum
    Dat formulier vul je in het vliegtuig in volgens mij.
    Nope, moet je op internet aanvragen. In het vliegtuig vul je een paar formulieren in die je moet tonen bij de immigratiedienst als je aankomt op het vliegveld.
    pi_68603734
    Oei, ben jaloers op iedereen die binnenkort die kant op gaat! Ben voor het laatst afgelopen oktober geweest. Het blijft leuk!! En moet zeggen dat ik erg goedkoop uit was, het is echt niet duurder dan een vakantie in Europa... Vliegtickets bij exit reizen besteld en mijn hotel via hotelopia.com (of .nl dat weet ik niet meer). De 2 tickets kostten samen 960 euro inclusief alle tax en het hotel was 185 euro voor 8 nachten.
      zaterdag 2 mei 2009 @ 21:50:59 #36
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68603896
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 21:46 schreef mirannie het volgende:
    Oei, ben jaloers op iedereen die binnenkort die kant op gaat! Ben voor het laatst afgelopen oktober geweest. Het blijft leuk!! En moet zeggen dat ik erg goedkoop uit was, het is echt niet duurder dan een vakantie in Europa... Vliegtickets bij exit reizen besteld en mijn hotel via hotelopia.com (of .nl dat weet ik niet meer). De 2 tickets kostten samen 960 euro inclusief alle tax en het hotel was 185 euro voor 8 nachten.
    Klopt , Florida is ook niet duur. Misschien wel als je in het hoogseizoen gaat.

Ik wil weer terug
    pi_68798117
    de 20e vertrekken wij weer naar FL. 10 dagen. Eerst naar Ft Lauderdale voor een paar feestjes, gevolgd door een paar dagen Miami. Vliegen met Delta. Helaas hebben we al een tijd geleden geboekt, dus betalen we iets meer... wij waren een krappe 600 euro pp kwijt

slapen doen we in het sheraton, geboekt via het feest voor iets van 100 dollar per nacht. Best ok dus.
      vrijdag 8 mei 2009 @ 08:56:34 #38
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68798408
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 08:42 schreef IntensiveGary het volgende:
    de 20e vertrekken wij weer naar FL. 10 dagen. Eerst naar Ft Lauderdale voor een paar feestjes, gevolgd door een paar dagen Miami. Vliegen met Delta. Helaas hebben we al een tijd geleden geboekt, dus betalen we iets meer... wij waren een krappe 600 euro pp kwijt

slapen doen we in het sheraton, geboekt via het feest voor iets van 100 dollar per nacht. Best ok dus.
    Wat voor feest ga je dan ?
      vrijdag 8 mei 2009 @ 09:05:25 #39
    135890 Bootje84
    Bewuste taalnazi
    pi_68798613
    Leer spaties gebruiken!
    Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
    Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
    pi_68799582
    @Enchanter:

We gaan naar het Fetish Factory Anniversary Weekend. Beetje te vergelijken met Wasteland hier, maar dan drie dagen lang, vier feestjes op verschillende lokaties. Niet voor iedereen, maar wel erg leuk. 'S avonds feesten, overdag shoppen en aan het strand liggen, 's avonds feesten
      vrijdag 8 mei 2009 @ 19:59:11 #41
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_68821013
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 09:41 schreef IntensiveGary het volgende:
    @Enchanter:

We gaan naar het Fetish Factory Anniversary Weekend. Beetje te vergelijken met Wasteland hier, maar dan drie dagen lang, vier feestjes op verschillende lokaties. Niet voor iedereen, maar wel erg leuk. 'S avonds feesten, overdag shoppen en aan het strand liggen, 's avonds feesten
    Okay , ik neem aam , feest of geen feest dat jeje prima gaat vermaken daar
    quote:
    nee , en erg leuk vind ik 'm niet , plus dat Flo-rida een kutartiest is die kut 'muziek' maakt
      zaterdag 9 mei 2009 @ 10:35:10 #42
    4259 JK
    In for a penny, in for a pound
    pi_68836357
    tvp.
    Denk dat ik over een maand of 4 maar weer eens ga.
    pi_68837401
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 19:59 schreef Enchanter het volgende:

Okay , ik neem aam , feest of geen feest dat jeje prima gaat vermaken daar
    Oh, ja hoor. Vorig jaar ook uitstekend vermaakt. Kan niet wachten weer lekker aan het strand te liggen
      zaterdag 20 juni 2009 @ 13:18:07 #44
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_70192815
    Schop, schop, schop!

Lief en ik hebben spontaan een ticket geboekt naar Miami, eind augustus. Was net iets minder dan 300 euro pp dus niet lang nagedacht. We gaan 8 dagen (excl de dagen die we vliegen) en ons plan is op het moment eerst een paar dagen in Miami Beach, dan naar de Keys rijden, daar een nacht of 2 blijven, dan via de Everglades weer terug richting Miami en dan de laatste dagen daar in de buurt blijven.

Omdat we zo spontaan geboekt hebben, wist ik helemaal niet dat het daar dan laagseizoen is. Voordeel is natuurlijk goedkope hotels, lekker rustig maar op www.tripadvisor.com waarschuwt iedereen voor het weer. Het schijnt er dan 33 - 35 graden met een luchtvochtigheid van 90% te zijn. Heeft iemand ervaring met dit weer? Is het echt verschrikkelijk?

Iemand nog tips? Do's and don'ts?
    pi_70193176
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:18 schreef ennuik het volgende:
    Schop, schop, schop!

Lief en ik hebben spontaan een ticket geboekt naar Miami, eind augustus. Was net iets minder dan 300 euro pp dus niet lang nagedacht. We gaan 8 dagen (excl de dagen die we vliegen) en ons plan is op het moment eerst een paar dagen in Miami Beach, dan naar de Keys rijden, daar een nacht of 2 blijven, dan via de Everglades weer terug richting Miami en dan de laatste dagen daar in de buurt blijven.

Omdat we zo spontaan geboekt hebben, wist ik helemaal niet dat het daar dan laagseizoen is. Voordeel is natuurlijk goedkope hotels, lekker rustig maar op www.tripadvisor.com waarschuwt iedereen voor het weer. Het schijnt er dan 33 - 35 graden met een luchtvochtigheid van 90% te zijn. Heeft iemand ervaring met dit weer? Is het echt verschrikkelijk?

Iemand nog tips? Do's and don'ts?
    Gaaf zeg! goedkoop ticket. Soms betaal je zelfs +1000 euro.
    Het weer is heel erg benauwd, heet en 'zweterig' inderdaad. Totaal niet fijn, aangezien als je veel loopt je ook veel zweet Maar, daar wen je wel aan. Ook heb je dan veel periodes van regen en stormen etc.

Overigens denk ik dat je een fantastische tijd zal krijgen!
      zaterdag 20 juni 2009 @ 13:36:35 #46
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_70193263
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:32 schreef Summerscreen het volgende:

[..]

Gaaf zeg! goedkoop ticket. Soms betaal je zelfs +1000 euro.
    Het weer is heel erg benauwd, heet en 'zweterig' inderdaad. Totaal niet fijn, aangezien als je veel loopt je ook veel zweet Maar, daar wen je wel aan. Ook heb je dan veel periodes van regen en stormen etc.

Overigens denk ik dat je een fantastische tijd zal krijgen!
    Dank, dank! Ja, als het echt te heet is, moet ik maar aan het strand / bij het zwembad gaan liggen. Ook geen straf!
    Dus luchtige kleding mee!

Is er nog iemand bij de Premium Outlet in Orlando geweest? Is het de moeite waard om 3 uur (heen + 3 uur terug) voor te rijden of zeg je "laat maar zitten, ga shoppen in Miami"?
    pi_70606699
    Over 3 weken zit ik er ...maar ik zag vandaag dit bericht
    quote:
    Deel reizigers VS dreigt op Schiphol te stranden
    Uitgegeven:
    3 juli 2009 09:39

Laatst gewijzigd:
    3 juli 2009 09:39

SCHIPHOL - De marechaussee op Schiphol waarschuwt vakantiereizigers die deze zomer naar de Verenigde Staten gaan.

De dienst voorziet problemen voor een deel van de reizigers omdat sinds 1 juli iedereen die naar de VS vliegt, van de Amerikaanse overheid opeens over een paspoort met chip moet beschikken.

Als dat niet het geval is, moet men beschikken over een paspoort met chipgeldig visum. Anders komen reizigers de VS niet in en valt de reis al op Schiphol in het water.

Nooddocumenten

De luchtvaartmaatschappij zal in dat geval namelijk het vervoer naar Amerika weigeren. De nieuwe regels zijn volgens woordvoerder Rob Stenacker nog vrij onbekend bij het grote publiek.

Bijkomend probleem is dat nooddocumenten volgens hem in dit geval geen soelaas zullen bieden, omdat ook die niet voorzien zijn van een chip. Een visum voor de VS is ook niet op Schiphol te verkrijgen.
    wtf moet ikd aar nou weer mee
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_70607294
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 11:37 schreef kalinho het volgende:
    Over 3 weken zit ik er ...maar ik zag vandaag dit bericht
    [..]

wtf moet ikd aar nou weer mee
    Ik las op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken het volgende:
    quote:
    Voor het Nederlandse paspoort en de identiteitskaart worden de vingerafdrukken ingevoerd op 21 september 2009.

Sinds 26 augustus 2006 is het Nederlandse paspoort al voorzien van een elektronische chip waarin naast de persoonsgegevens ook een digitale gezichtsopname (gescande pasfoto) is opgenomen.
    Dus als je een paspoort van voor 26 augustus 2006 hebt zal je een nieuwe moeten aanvragen denk ik zo.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_70607348
    aaight Ik stresste 'm al haha

*ben ik trouwens de enige bij wie de AD hieronder exact boven mijn INVOEREN knop geplaatst is?
    pi_70607652
    Ik zat net ook even behoorlijk te stressen, omdat ik zondag richting de States vertrek en nog een paspoort van voor 26 augustus 2006 heb. Het schijnt echter alleen om de noodpaspoorten te gaan en met elk normaal Nederlands paspoort mag je wel het land in, omdat er al wel een digitale foto in de oude paspoorten zit.

Bron: http://www.cbp.gov/xp/cgo(...)vwp_passport_req.xml
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')