VIsaquote:Op zondag 19 april 2009 22:39 schreef kalinho het volgende:
Ok, dus dat zit wel goed dan...
Welke zaken moet ik nog meer van tevoren regelen?
Ik ben al gekomen tot
-slot voor mn koffer (TSA oid toch? Dat zij 'm wel kunnen openen zonder m gelijk te slopen)
-Visa aanvragen
-ESTA aanvragen
visa bedoel ik ook creditcard meequote:Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
VIsa, je gaat maar weken toch ? Paspoort is genoeg (of dat ding moet zo oud zijn , ff nieuwe aanvragen)
ESTA Leg ff uit wat dat is
Zo een universeel slot is wel makkelijk , maar niet noodzakelijk
Mijn lijst wat je moet hebben
Oh ja , ik was in de war met visumquote:Op maandag 20 april 2009 10:35 schreef kalinho het volgende:
[..]
visa bedoel ik ook creditcard mee
Esta is een formulier wat je moet invullen om uberhaupt toestemming te krijgen om usa binnen te komen.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:29 schreef mic_forever het volgende:
nog iemand in de meivakantie naar miami?
Ik zie tickets voor maar 386eur (Amsterdam) en zelf 250 eur vanaf BrusselKzou zo gaan als k vrij had!
Ik vertrek morgen naar Miami. Vliegen met Delta voor 300 euro. Echt enorm zin in!quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:29 schreef mic_forever het volgende:
nog iemand in de meivakantie naar miami?
Ik zie tickets voor maar 386eur (Amsterdam) en zelf 250 eur vanaf BrusselKzou zo gaan als k vrij had!
Nope, moet je op internet aanvragen. In het vliegtuig vul je een paar formulieren in die je moet tonen bij de immigratiedienst als je aankomt op het vliegveld.quote:Op maandag 20 april 2009 10:47 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Oh ja , ik was in de war met visum![]()
Dat formulier vul je in het vliegtuig in volgens mij.
Klopt , Florida is ook niet duur. Misschien wel als je in het hoogseizoen gaat.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:46 schreef mirannie het volgende:
Oei, ben jaloers op iedereen die binnenkort die kant op gaat! Ben voor het laatst afgelopen oktober geweest. Het blijft leuk!! En moet zeggen dat ik erg goedkoop uit was, het is echt niet duurder dan een vakantie in Europa... Vliegtickets bij exit reizen besteld en mijn hotel via hotelopia.com (of .nl dat weet ik niet meer). De 2 tickets kostten samen 960 euro inclusief alle tax en het hotel was 185 euro voor 8 nachten.
Wat voor feest ga je dan ?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:42 schreef IntensiveGary het volgende:
de 20e vertrekken wij weer naar FL. 10 dagen. Eerst naar Ft Lauderdale voor een paar feestjes, gevolgd door een paar dagen Miami. Vliegen met Delta. Helaas hebben we al een tijd geleden geboekt, dus betalen we iets meer... wij waren een krappe 600 euro pp kwijt
slapen doen we in het sheraton, geboekt via het feest voor iets van 100 dollar per nacht. Best ok dus.
Okay , ik neem aam , feest of geen feest dat jeje prima gaat vermaken daarquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:41 schreef IntensiveGary het volgende:
@Enchanter:
We gaan naar het Fetish Factory Anniversary Weekend. Beetje te vergelijken met Wasteland hier, maar dan drie dagen lang, vier feestjes op verschillende lokaties. Niet voor iedereen, maar wel erg leuk. 'S avonds feesten, overdag shoppen en aan het strand liggen, 's avonds feesten
nee , en erg leuk vind ik 'm niet , plus dat Flo-rida een kutartiest is die kut 'muziek' maaktquote:
Oh, ja hoor. Vorig jaar ook uitstekend vermaakt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:59 schreef Enchanter het volgende:
Okay , ik neem aam , feest of geen feest dat jeje prima gaat vermaken daar
Gaaf zeg! goedkoop ticket. Soms betaal je zelfs +1000 euro.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:18 schreef ennuik het volgende:
Schop, schop, schop!![]()
Lief en ik hebben spontaan een ticket geboekt naar Miami, eind augustus. Was net iets minder dan 300 euro pp dus niet lang nagedacht. We gaan 8 dagen (excl de dagen die we vliegen) en ons plan is op het moment eerst een paar dagen in Miami Beach, dan naar de Keys rijden, daar een nacht of 2 blijven, dan via de Everglades weer terug richting Miami en dan de laatste dagen daar in de buurt blijven.
Omdat we zo spontaan geboekt hebben, wist ik helemaal niet dat het daar dan laagseizoen is. Voordeel is natuurlijk goedkope hotels, lekker rustig maar op www.tripadvisor.com waarschuwt iedereen voor het weer. Het schijnt er dan 33 - 35 graden met een luchtvochtigheid van 90% te zijn. Heeft iemand ervaring met dit weer? Is het echt verschrikkelijk?
Iemand nog tips? Do's and don'ts?
Dank, dank! Ja, als het echt te heet is, moet ik maar aan het strand / bij het zwembad gaan liggen. Ook geen straf!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:32 schreef Summerscreen het volgende:
[..]
Gaaf zeg! goedkoop ticket. Soms betaal je zelfs +1000 euro.
Het weer is heel erg benauwd, heet en 'zweterig' inderdaad. Totaal niet fijn, aangezien als je veel loopt je ook veel zweetMaar, daar wen je wel aan. Ook heb je dan veel periodes van regen en stormen etc.
Overigens denk ik dat je een fantastische tijd zal krijgen!
wtf moet ikd aar nou weer meequote:Deel reizigers VS dreigt op Schiphol te stranden
Uitgegeven:
3 juli 2009 09:39
Laatst gewijzigd:
3 juli 2009 09:39
SCHIPHOL - De marechaussee op Schiphol waarschuwt vakantiereizigers die deze zomer naar de Verenigde Staten gaan.
De dienst voorziet problemen voor een deel van de reizigers omdat sinds 1 juli iedereen die naar de VS vliegt, van de Amerikaanse overheid opeens over een paspoort met chip moet beschikken.
Als dat niet het geval is, moet men beschikken over een paspoort met chipgeldig visum. Anders komen reizigers de VS niet in en valt de reis al op Schiphol in het water.
Nooddocumenten
De luchtvaartmaatschappij zal in dat geval namelijk het vervoer naar Amerika weigeren. De nieuwe regels zijn volgens woordvoerder Rob Stenacker nog vrij onbekend bij het grote publiek.
Bijkomend probleem is dat nooddocumenten volgens hem in dit geval geen soelaas zullen bieden, omdat ook die niet voorzien zijn van een chip. Een visum voor de VS is ook niet op Schiphol te verkrijgen.
Ik las op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken het volgende:quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:37 schreef kalinho het volgende:
Over 3 weken zit ik er...maar ik zag vandaag dit bericht
[..]
wtf moet ikd aar nou weer mee
Dus als je een paspoort van voor 26 augustus 2006 hebt zal je een nieuwe moeten aanvragen denk ik zo.quote:Voor het Nederlandse paspoort en de identiteitskaart worden de vingerafdrukken ingevoerd op 21 september 2009.
Sinds 26 augustus 2006 is het Nederlandse paspoort al voorzien van een elektronische chip waarin naast de persoonsgegevens ook een digitale gezichtsopname (gescande pasfoto) is opgenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |