Nee, heb ik ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:56 schreef kalinho het volgende:
aaightIk stresste 'm al haha
*ben ik trouwens de enige bij wie de AD hieronder exact boven mijn INVOEREN knop geplaatst is?
Weet je dit wel heel zeker? Want als ik de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken mag geloven zijn paspoorten vanaf 26 augustus 2006 pas voorzien van een chip, en deze chip beval de digitale foto.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:05 schreef FLR het volgende:
Ik zat net ook even behoorlijk te stressen, omdat ik zondag richting de States vertrek en nog een paspoort van voor 26 augustus 2006 heb. Het schijnt echter alleen om de noodpaspoorten te gaan en met elk normaal Nederlands paspoort mag je wel het land in, omdat er al wel een digitale foto in de oude paspoorten zit.
Bron: http://www.cbp.gov/xp/cgo(...)vwp_passport_req.xml
Ik heb even gebeld naar het BuZa en naar hun beste weten gelden de nieuwe maatregelen alleen voor de paspoorten die uitgegeven zijn na augustus 2006 en zouden er voor normale paspoorten dus geen problemen moeten zijn. Helaas kunnen ook zij de Amerikaanse ambassade en consulaat niet bereiken vandaag wegens Independence Day om dat bevestigd te krijgen...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:28 schreef Johnns het volgende:
[..]
Weet je dit wel heel zeker? Want als ik de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken mag geloven zijn paspoorten vanaf 26 augustus 2006 pas voorzien van een chip, en deze chip beval de digitale foto.
Ik zou voor de zekerheid toch even bellen...
Bron: http://travel.state.gov/visa/temp/without/without_1990.htmlquote:"Machine-readable passports issued or renewed/extended between 10/26/05 and 10/25/06: passports must have digital photographs printed on the data page or integrated chips with information from the data page."
Hertz of National zijn prima. Beide ervaring mee en opzich niks mis mee.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:10 schreef GAMED0G het volgende:
hey,
ik ga in november 2,5week naar Florida en vroeg me af hoe het nou zit met de ESTA forms??
ik snap het niet helemaal..
verder vroeg ik me af wat jullie aanraden met het huren van een auto?enige ervaring, en bij wie?
quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:50 schreef kalinho het volgende:
...
Iets anders: Ik zoek een hotel voor 2-3 dagen bij Miami Beach. Welke is aan te raden?
Het is Best Western Atlantic Beach Resort geworden. 40 euro pp p nachtquote:Op donderdag 9 juli 2009 23:14 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Best Western Ocean Front![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hadden toen een hele goede deal via Expedia kunnen regelen , iets van $70 per nacht of zo
paar jaar geleden heb ik bij Bever Zwerfsport een TSA Approved kofferband gekocht. Ideaal.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:51 schreef kalinho het volgende:
- Zo'n TSA slot... is dat nodig en zoja waar kan ik dat nu nog krijgen?
quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:51 schreef kalinho het volgende:
Nog 6 dagen en nog 2 vragen:
- Zo'n TSA slot... is dat nodig en zoja waar kan ik dat nu nog krijgen?
- Dollars...Kan ik beter hier 200-300 dollar alvast ergens opnemen (en waar?) of kan ik beter alles op Miami doen?
Dat denk ik niet, tenzij het een borg is. Maar dat staat vast wel in de voorwaarden?quote:Op maandag 27 juli 2009 05:33 schreef kalinho het volgende:
Ik moet 378 bijbetalen omdat ik nog geen 25 ben, krijg je dat bedrag als je schadevrij heb gereden weer terug?
Je moet even bij USAreisen.de kijken. Die hebben een speciaal pakket voor bestuurders onder de 25, via Alamo.quote:Op maandag 27 juli 2009 05:33 schreef kalinho het volgende:
kleine schop
wat is de beste maatschappij om een auto te huren?
Ik kom voorlopig uit dat Eautoverhuur.nl, Avis en Hertz het goedkoopst zijn.
Ik moet 378 bijbetalen omdat ik nog geen 25 ben, krijg je dat bedrag als je schadevrij heb gereden weer terug?
Klopt, alleen is er volgens mij nog geen vliegveld die er daadwerkelijk gebruik van maakt. Je moet in het vliegtuig nog gewoon een Groen Visa Waiver Form invullen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:50 schreef kalinho het volgende:
Esta is een formuliertje wat je online moet invullen en als je alle vragen normaal hebt beantwoord, heb je toestemming om Amerika binnen te mogen gaan.
quote:Op maandag 27 juli 2009 10:53 schreef Johnns het volgende:
[..]
Je moet even bij USAreisen.de kijken. Die hebben een speciaal pakket voor bestuurders onder de 25, via Alamo.
Ik had eerst bij Dollar genreserveerd alleen kreeg toen een toeslag van in totaal 59 euro per dag, vanwege mijn leeftijd en een extra bestuurder. Bij USAreisen is dit allemaal inclusief.
linkje: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_u25_so.htm
Ik zit op 490 euro voor 11 dagen inclusief huur van een navigatiesysteem, dus het scheelt een hoop!
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:54 schreef Johnns het volgende:
[..]
Ik las op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken het volgende:
[..]
Dus als je een paspoort van voor 26 augustus 2006 hebt zal je een nieuwe moeten aanvragen denk ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |