abonnement Unibet Coolblue
pi_63594428
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63594453
Ik heb daarnet een reisgids naar London gespot... Dat zou een heeél leuk kerstcadeautje zijn!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:55:00 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_63595668
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:07 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb daarnet een reisgids naar London gespot... Dat zou een heeél leuk kerstcadeautje zijn!
Lijkt mij juist een behoorlijke afknapper . Pak je vol enthousiasme je cadeautje van onder de kerstboom vandaan, pakt het uit, is het maar een reisgids!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_63595728
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:55 schreef Marble het volgende:

[..]

Lijkt mij juist een behoorlijke afknapper . Pak je vol enthousiasme je cadeautje van onder de kerstboom vandaan, pakt het uit, is het maar een reisgids!
Hehe
Ik bedoel natuurlijk een weekendje London!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  ESF Reporter vrijdag 28 november 2008 @ 15:00:48 #5
87554 Cee
Welluk?
pi_63595805
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:55 schreef Marble het volgende:

[..]

Lijkt mij juist een behoorlijke afknapper . Pak je vol enthousiasme je cadeautje van onder de kerstboom vandaan, pakt het uit, is het maar een reisgids!


Hebben jullie dat ook, je gaat naar een musical en dan ben je lichtelijk enthousiast maar je denkt wel "Dit was erg leuk maar een tweede keer hoeft niet per sé". En dan kom je thuis, doet de cast recording in de speler en die draai je non-stop en nu wil je zo snel mogelijk een tweede, dan derde, vervolgens als het kan nog een vierde keer.

Ik baal met de minuut nog meer dat Spamalot gaat sluiten.
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:23:33 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63600767
Nee, wel andersom, dat ik twee keer ga en dan denk "waarom eigenlijk".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63617285
Kent iedereen het liedje "Stranger in paradise'???

Het komt uit de musical 'Kismet'.



Het verhaaltje is, zoals bij vele musicals, een niemendalletje. Het gaat over een onmogelijke liefde, plotselinge rijkdom, tirannie en wraak. 'Kismet' is een ander woord voor 'Het Lot'; het lot dat bepalend is voor het leven van de hoofdrolspeler, de Dichter, zijn mooie dochter Marshinah en de Kalief die een "Stranger in Paradise" ontmoet en die alle andere huwelijkskandidaten naar huis stuurt.
De arme poëet brengt zichzelf door zijn vlugge babbel steeds weer in de problemen. Hij houdt op een dag de gemene Wazir voor de gek en papt daarna aan met Wazir's vrouw Lalume.
De hebberige en sadistische Wazir krijgt wat hem toekomt en zijn gefrusteerde vrouw Lamune eveneens, namelijk de Dichter, die hier absoluut geen probleem mee heeft.

De aankleding van de musical is sprookjesachtig, en dat kan natuurlijk ook niet anders met een verhaaltje uit 'Duizend en één nacht'



Wat is nu het bijzondere aan de musical? Wel, de thema's die schrijvers Robert Wright en George Forrest hebben gebruikt zijn allemaal afkomstig uit de opera 'Fürst Igor' van Alexander Borodin. Dus eigenlijk is Kismet een op een operamuziek gebaseerde musical.

De premiere was op 3 december 1953 in het Ziegfeld theater in New York, en de show is maar liefst 583 keer opgevoerd destijds. Hetgeen ook al bijzonder was, omdat er geen recensies kwamen door een staking van de kranten. In 1955 kwam er een film adaptie met Howard Keel in de hoofdrol. In Juni 2007 was er een productie in het Coliseum te London door de English National Opera met Michael Ball en Alfie Boe in de hoofdrollen.

Als je de kans krijgt luister eens naar de muziek. De musical wordt regelmatig opgevoerd door amateurverenigingen in Nederland, aangezien ze inmiddels rechtenvrij is. Krijg je de kans, ga!! Hoewel het verhaaltje flut is, blijft de muziek wonderschoon. Je wordt meteen geintroduceerd in de wereld van de opera. 'Fürst Igor' van Borodin is trouwens ook een enorme aanrader. Met name de rol van de Konchak (in de musical de Wazir, een soort hoofd van politie) is een spectaculaire baspartij. (Basso Profondo of Basso Buffo)

Onderstaand een fragment van YouTube dat duidelijk laat horen dat de muziek van Kismet afkomsitg is van Borodin.



Ow, en zou de TT gewijzigd kunnen worden in gewoon Het grote Musical Topic deel 2? Ik vind dat bij voorbaat een beetje raar.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 29-11-2008 13:01:54 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_63619190
Mag ik ook weer meedoen?

Mooie muziek ElizabethR Ik denk dat ik 1 van de filmversies wel eens op tv heb gezien...

Zag net op Youtube dat er een heleboel muziek van Les Miserables online staat met een engelse cast.. Zoek even op Les Miserables 10th Aniversary. Voor de liefhebbers...
I'm Fucking Brilliant!
  ESF Reporter zaterdag 29 november 2008 @ 15:23:44 #9
87554 Cee
Welluk?
pi_63620012
Thanks ElizabethR! Kismet, wel van gehoord, nooit geluisterd of gezien.
De melodie van 'Strangers in paradise' komt me zo bekend voor!
Het tweede nummer (Baubles, Bangles and Beads) doet me minder, maar ik hoor het ook voor de eerste keer. Ik hou ook niet zo van vrouwelijke opera-stemmen in langzame nummers (sowieso houd ik meer van mannenstemmen). Ik ben nu Dolores Gray aan het luisteren en daar kan ik beter m'n aandacht bij houden, ik merk dat ik toch al snel m'n aandacht verlies bij liefdesliedjes/duetten.
  ESF Reporter zaterdag 29 november 2008 @ 15:41:08 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_63620345
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:39 schreef Akelalala het volgende:
Mag ik ook weer meedoen?

Mooie muziek ElizabethR Ik denk dat ik 1 van de filmversies wel eens op tv heb gezien...

Zag net op Youtube dat er een heleboel muziek van Les Miserables online staat met een engelse cast.. Zoek even op Les Miserables 10th Aniversary. Voor de liefhebbers...
Dat is een internationale cast die bestaat uit een heleboel mensen die de originators van de rollen waren. Zoals Colm Wilkinson als Valjean, Judy Kuhn als Cosette (US Les Mis), Michael Ball als Marius (UK Les Mis), Alun Armstrong als Thénardier (UK Les Mis). En een stel geweldige castleden uit verschillende producties van weleer. Lea Salonga als Eponine, de briljante Philip Quast (Aussie Les Mis), etc. Het laatste stuk is ook mooi, daarin komen de Valjeans uit de huidige producties van overal ter wereld op. Rob Guest, de Valjean uit Australië is onlangs overleden, hij vertolkte recentelijk nog de rol van Wizard in de Australische productie van Wicked.

Kijk dat bedoel ik nou met die verbale diarree van mij wat betreft het uit het hoofd op kunnen dreunen van nietszeggende feitjes en namen. Sorry.

Eén van de studenten in deze 10th anniversary producties, Jerome Pradon, vind ik geweldig. Je kan hem ook zien als Judas in een studio-productie van Jesus Christ Superstar. Met onder andere Glenn Carter, ElizabethR, ik heb 'm gezien in Jersey Boys dinsdag! Geen UFO's gesignaleerd!
Jerome Pradon speelde een tijd geleden in Martin Guerre, ook een Boublil/Schönberg musical. Ik heb hem nooit gezien maar heb wel een video met The Making Of en de cd, zou hem graag een keer willen zien. Er zitten namelijk erg mooie nummers tussen. Jammer dat het nooit zo'n succes is geworden.

Hier is een medley met stukjes uit de musical.
Hier nog een.
pi_63620396
Cee, Tony Bennett, the Four Aces, Diana Ross & Supremes en Sarah Brightman hebben er ondermeer een coverversie van gezongen. Verder is het nummer bekend uit diverse films.

En je hebt gelijk, het is meestal een beetje zoete muziek, en daar hou ik ook niet altijd mijn aandacht bij hoor. Maar de Polovetsiian dans uit de Vorst Igor (zelfde thema dus!!) is veel leuker. Daar verlies ik nooit mijn aandacht bij. Sterker nog, ik heb hem zelf ooit nog gechoreografeerd

Ik hou trouwens ook meer van mannenstemmen dan van die soubrettes uit die filmmusicals. Maar niet van lyrische tenoren. eigenlijk überhaupt niet van tenoren.

Aanvulling: Dat Martin Guerre niet verder is gekomen is voor mij ook onbegrijpelijk. Of het moet zijn dat het verhaal, dat nogal geweld aan wordt gedaan voor wat betreft het werkelijke verhaal (Met name dankzij Cameron Macintosh, dankjewel, bruut!!), niet aanspreekt. De muziek is namelijk redelijk briljant! Het vervelende is wel dat ze nog steeds wijzigen aan zowel songs als libretto.

[ Bericht 21% gewijzigd door ElizabethR op 29-11-2008 15:51:52 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 29 november 2008 @ 15:51:52 #12
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63620484
Tvp, kan weinig diarree aan feitjes en namen toevoegen , maar genieten van de muziek die hier gepost wordt lukt vrij aardig.

* Tha_Erik draait Belle van de Notre Dame nonstop. De stemmen zijn echt prachtig . Garou
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator zaterdag 29 november 2008 @ 16:05:25 #13
42184 crew  DaMart
pi_63620678
TT even aangepast. Na een succesvol deel is dit gewoon een groot musicaltopic!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_63621582
Nog een noemenswaardige musical.
Het begint weer met een lied dat iedereen ongetwijfeld kent: 'I am what I am'. Een megahit voor Gloria Gaynor, en ook Shirley Bassey wist er weg mee.

Vooral in homoseksuele kringen een erg geliefd lied, en dat is niet voor niets.

Het komt uit de musical 'La Cage aux Folles'



'La Cage aux Folles' is een musical geschreven door Jerry Herman (Hello Dolly, Mame) en het boek is van Harvey Fierstein (Torch Song Trilogy, Mrs. Doubtfire, Hairspray).

Georges and his lover Albin, who stars as Zaza at their St. Tropez drag nightclub, "La Cage aux Folles," have lived happily together for many years. Their apartment is also home to their black "maid" Jacob. Georges' son Jean-Michel (the offspring of a confused, youthful liaison with a woman named Sybil) arrives with the news that he is engaged to Anne Dindon. Unfortunately, her father is head of the "Tradition, Family and Morality Party," whose stated goal is to close the local drag clubs. Anne's parents want to meet their daughter's future in-laws. Jean-Michel has lied to his fiancée, describing Georges as a retired diplomat. Jean-Michel pleads with Albin to absent himself (and his flamboyantly gay behaviors) for the visit - and for Georges to redecorate the apartment in a more subdued fashion. He will invite Sybil--who has barely been involved with him since his birth--to dinner in Albin's stead. Albin's feelings are hurt – he has been a good "mother". He departs in a huff.

The next morning, Georges suggests to Albin that he dress up as macho "Uncle Al". Back at the chastely redesigned apartment, Georges receives a telegram that Jean-Michel's mother Sybil is not coming, and Anne's parents arrive. Hoping to save the day, Albin appears as Jean-Michel's buxom, forty-year-old mother. The nervous Jacob burns the dinner, so a trip to a local restaurant, Chez Jacqueline, belonging to an old friend of Albin and Georges, is quickly arranged. No one has briefed Jacqueline on the situation, and she asks Albin for a song. As Zaza, Albin yields to the frenzy of performance and tears off his wig at the song's climax, revealing his true identity.

Back at the apartment, the Dindons plead with their daughter to abandon her fiancé, but she is in love with Jean-Michel and refuses to leave him. Jean-Michel, deeply ashamed of the way he has treated Albin, asks his forgiveness, which is lovingly granted. The Dindons prepare to depart, but their way is blocked by Jacqueline, who has arrived with the press, ready to photograph these notorious anti-homosexual activists with Zaza. Georges and Albin have a proposal: If Anne and Jean-Michel may marry, Georges will help the Dindons escape through La Cage aux Folles next door. The Dindons do so, dressed in drag as members of the nightclub's revue, and all ends well.



Memorabele songs uit de musical zijn het al eerder genoemde 'I am what I am', en het veel minder bekende 'The best of times'





Hoewel de musical zijn premiere beleefde aan het begin van het AIDS tijdperk werd ie toch zeer goed ontvangen. Het was ook de eerste gay gerelateerde musical op Broadway. De oorspronkelijke productie werd zeer kuis opgevoerd, aangezien de regisseur zijn publiek niet wilde shockeren, zodat zelfs een kusje op de wang niet werd toegestaan.

De musial heeft de typische Jerry Herman muziek. Net als in Hello Dolly en Mame, zeer veel vrolijke wijsjes, puur amusement. Verder bestaat de cast meestal uit veel mannen in drag, veel veren, veel glitter en glamour. Het is een echte ouderwetse showmusical.

Ik heb de show gezien in Londen, ergens in 1986, en heb me zeer geamuseerd.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter zaterdag 29 november 2008 @ 17:22:24 #15
87554 Cee
Welluk?
pi_63621807
Oooh deze wil ik volgende keer in Londen zien! Ik wist niet dat Harvey Fierstein het boek heeft geschreven.
Graham Norton gaat vanaf januari Zaza spelen.
pi_63621898
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:22 schreef Cee het volgende:
Oooh deze wil ik volgende keer in Londen zien! Ik wist niet dat Harvey Fierstein het boek heeft geschreven.
Graham Norton gaat vanaf januari Zaza spelen.
Moet je doen!!!! Zeer de moeite waard.

Harvey Fierstein heeft de Torch song Trilogy geschreven, die zelfs semi-biografisch is, en is van tv vooral bekend als de broer van Robin Williams in Mrs. Doubtfire. De man met de waanzinnig schorre stem, maar Oh zo mooi!! Hij heeft in Hairspray nog niet zo heel lang geleden Edna gespeeld (Ik had liever hem in de film gehad dan John Travolta), en heeft veel stemmen gedaan in Disney films.

Een multitalent.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:30:17 #17
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63621928
Martin Guerre vind ik wel mooie muziek Maar het is inderdaad nogal aangepast waardoor er echt heel verschillende versies ontstaan (gebeurt wel vaker, Les Mis, Chess...), irritant.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter zaterdag 29 november 2008 @ 17:41:24 #18
87554 Cee
Welluk?
pi_63622090
Harvey Fierstein intrigeert me inderdaad. Zijn Edna moet, volgens verhalen, fantastisch geweldig zijn geweest maar voor mij blijft hij de gast die m'n Broadway Cast Recording haast onluisterbaar maakt. Zijn acteertalent is misschien groots, en voor de rol van Edna hoef je ook geen geweldig goede zanger te zijn maar zijn stem vond ik gewoon stuitend haast. Maar da's dus het vervelende, je hoort hem alleen maar dus dan baseer je het puur op z'n stem.
Hij gaat de rol weer spelen in de laatste paar weken van Hairspray op Broadway, samen met Marissa Janet Winokur (ik hoop dat ik dat goed heb gespeld). Echt jammer dat het gaat sluiten daar, vind het zo'n leuke musical. Voor de Nederlandse productie sijpelen nu langzaam maar zeker de namen van de cast ook binnen.

Ik wil echt La Cage zien. Ik ga 't gewoon doen in februari, heb er zin in!
  zondag 30 november 2008 @ 05:18:13 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_63637807
Mariska van Kolck vertelt net bij Paul de Leeuw dat ze in Chicago gaat spelen, samen met Thom Hoffman
  zondag 30 november 2008 @ 12:28:45 #20
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63641020
quote:
Op zondag 30 november 2008 05:18 schreef Susi het volgende:
Mariska van Kolck vertelt net bij Paul de Leeuw dat ze in Chicago gaat spelen, samen met Thom Hoffman
Ja volgend jaar zei Mariska.. leuk Chicago musical
  zondag 30 november 2008 @ 15:36:03 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63644989
tvp
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 30 november 2008 @ 17:13:31 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63646992
Chicago zonder Stephen in het ensemble
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63651217
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Tvp, kan weinig diarree aan feitjes en namen toevoegen , maar genieten van de muziek die hier gepost wordt lukt vrij aardig.
Helemaal mee eens
I'm Fucking Brilliant!
  maandag 1 december 2008 @ 16:48:30 #24
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63672033
Als er iemand wel credits verdient in dit topic is het Stephen Sondheim. Meestercomponist van zeer gecompliceerde muziek. Vooral zangtechnisch moet je van goede huize komen om deze muziek aan te kunnen, Sondheim maakt gebruik van veel ingewikkelde recitatieven, en van een combinaite van noten die nooit 'logisch' klinkt, en daardoor zeer moeilijk te zingen is.. Verder probeert hij per project een muziekstijl te kiezen die zeer typerend is, zo is 'A Little Night Music' volledig in driekwartsmaat geschreven, en 'A Sunday in the park with George is erg staccato, als om de schilderstijl van Seurat (pointilisme) te imiteren. Bij Sweeney Todd is alweer gauw de link met opera te leggen.

De musicals van Sondheim zijn ondermeer: ‘A Funny Thing Happened on the Way to the Forum’ (1962), ‘Company’ (1970), ‘Follies’ (1971), ‘A Little Night Music’ (1973), ‘Pacific Overtures’ (1976), ‘Sweeney Todd’ (1979), ‘Merrily We Roll Along’ (1981), ‘Sunday in the Park with George’ (1984) en ‘Into the Woods’ (1987).

Deze laatste is mijn persoonlijke favoriet van Sondheim, van wie ik een groot fan ben, maar ik wil het in dit topic hebben over 'A Sunday in the park with George', een van zijn minder bekende musicals bij het gemiddelde musicalpubliek. Hij schreef de muziek en teksten voor de liedjes naar aanleiding van het boek van James Lapine , die weer geinspireerd werd door een schilderij van George Seurat, namelijk A Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte. En deze George Seurat is de hoofdpersoon in de musical.



In deze musical komt dit schilderij tot leven. Het eerste bedrijf speelt zich af op zondagen tussen 1884 en 1886, in het park op een eiland in de Seine en in het atelier van George. Het tweede bedrijf speelt zich af in een Amerikaans museum en op hetzelfde eiland in 1984 en behandelt de beslommeringen van een hedendaagse kunstenaar.

Het stuk behandelt een aantal onderwerpen, waardoor het niet alleen voor een elitair publiek aantrekkelijk is. Sunday in the park with George gaat weliswaar voornamelijk over de eenzaamheid van de kunstenaar, maar het gaat ook over voor iedereen herkenbare relatieproblemen. Over hoe onmogelijk het kan zijn de juiste keuzes in je leven te maken.

De originele Broadway productie van 1984 was met Mandy Patinkin als George en Bernadette Peters als Dot. Gelukkig heb ik deze versie op video. Het bekendste nummer uit de musical is ongetwijfeld 'Putting it together', ondermeer bekend geworden door de versie van Barbra Streisand.



De musical is integraal te vinden op YouTube en het bekijken en beluisteren zeer waard. Soms schrikken mensen die nog niet zo bekend zijn met Sondheim van de hoeveelheid noten die hij in zijn nummers kan proppen, maar echt, luister het een paar keer en je bent verkocht!

A Sunday in the park with George

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 01-12-2008 17:29:24 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter maandag 1 december 2008 @ 19:54:07 #25
87554 Cee
Welluk?
pi_63676679
Oh geweldig! Ik kan er nog weinig aan toevoegen want ik ken eigenlijk alleen het schilderij. Maar ik ga 'm bekijken. Maar eerrrrrst, Company, want die dvd ligt sinds woensdag nog ongeroerd op m'n tafel en ik heb vanavond niks te doen, niks op tv. Dus ik ga hem nu bekijken en kom er z.s.m. op terug.
  maandag 1 december 2008 @ 20:26:28 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63677589
Ik hou niet zo van Sondheim Het melodieloze trekt me niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter maandag 1 december 2008 @ 21:26:42 #27
87554 Cee
Welluk?
pi_63679657
Ik word er kriebelig van. De telefoon ging na een uur en nu ben ik afgeleid en ik heb hem uitgezet, kijk de rest nog wel een keer. Maar tot nu toe vind ik het tegenvallen, mede door het melodieloze wat wonderer ook aangaf. Went het uiteindelijk? Ik lees net dat Company een concept-musical is (ik wist er echt helemaal niks van dus ik wilde me laten verrassen met de dvd), misschien dat het daaraan ligt. Ik wil het liever wat letterlijker zien. En ik vind de karakters vervelend. Misschien kijk ik dit ook op het verkeerde moment, maandagavond, andere dingen aan m'n kop. Valse start, Cee.

Spelen de acteurs trouwens zelf de instrumenten?

[ Bericht 23% gewijzigd door Cee op 01-12-2008 22:11:15 ]
  maandag 1 december 2008 @ 22:47:48 #28
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63682827

Ik moest even mijn kaak van de grond rapen..
Sondheim melodieloos?

Uit 'Follies'
Broadway Baby



Uit 'A little night music'
Send in the Clowns



Uit 'Follies'
Losing my mind



Uit 'Gypsy'
Some People



Uit 'Company'
Side by Side



Uit 'A funny thing happened on the way to the forum'
Lovely



En zo kan ik er nog tig posten.
Ik begrijp echt niet wat jullie bedoelen met melodieloos?

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 01-12-2008 23:20:42 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 2 december 2008 @ 01:24:15 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63686264
Ik heb alleen Passion en Sweeney Todd gezien en daar vind ik de "dialogen op muziek" gewoon irritant. Het zijn geen echte liedjes. Er zit (voor mijn ongeoefende oor) geen lijn in, het verwart me omdat ik niet kan voorspellen wat er muziektechnisch gaat gebeuren. Ik hou er gewoon niet van. En hij heeft echt wel mooie liedjes geschreven, maar een hele Sondheimshow trek ik dus eigenlijk niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:38:10 #30
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63696133
Je noemt nu ook niet de makkelijkste Sondheim stukken op. Maar toch, in Sweeney Todd zitten ook prachtige melodieuze stuken vind ik, 'Johanna' en 'A little priest' enzo. En Passion heeft toch ook niet alleen recitatieve zang. Bijvoorbeeld 'I Read' is echt prachtig en de finale vind ik helemaal superkippenvel.

Maar ieder zijn smaak hoor wonderer. Ik vind het alleen raar en nogal ongenuanceerd om Sondheims werk melodieloos te noemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ElizabethR op 02-12-2008 15:01:21 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:08:53 #31
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63700314
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:38 schreef ElizabethR het volgende:
Je noemt nu ook niet de makkelijkste Sondheim stukken op. Maar toch, in Sweeney Todd zitten ook prachtige melodieuze stuken vind ik, 'Johanna' en 'A little priest' enzo. En Passion heeft toch ook niet alleen recitatieve zang. Bijvoorbeeld 'I Read' is echt prachtig en de finale vind ik helemaal superkippenvel.

Maar ieder zijn smaak hoor wonderer. Ik vind het alleen raar en nogal ongenuanceerd om Sondheims werk melodieloos te noemen.
Je moet wel LEZEN Ik zeg letterlijk "En hij heeft echt wel mooie liedjes geschreven, maar een hele Sondheimshow trek ik dus eigenlijk niet." Dus ja, er zitten mooie stukken in. Maar een HELE SHOW trek ik gewoon niet goed. Ik zou niet voor de lol een Sondheim CD opzetten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:54:29 #32
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63703058
Dat had ik gelezen wonderer
Ik doelde meer op jouw eerste opmerking
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:26 schreef wonderer het volgende:
Ik hou niet zo van Sondheim Het melodieloze trekt me niet.
die je gelukkig inderdaad later nuanceerde.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter dinsdag 2 december 2008 @ 21:05:47 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_63707799
Ik ben 'Sunday in the park with George' aan het bekijken, even een tussentijdse gedachte erover wisselen. Ten eerste, PRACHTIGE productie, erg mooi gedaan met het decor, mooi geacteerd, mooi gezongen. De muziek zit verwoven in niet alleen het verhaal maar ook in decor, kleding en beweging. Het epileren van de wenkbrauw, bij ieder trekje een 'PING!' Het staccato waar ElizabethR het over had is perfect voor het pointilisme, het haast neurotische van Seurat. Perfect.
MAAR. Ik word er bloednerveus van, dat wel. De liedjes laten me (nog) niet toe. Misschien is het een rare vergelijking maar ik moet hierbij aan jazz denken. Ik wéét dat het muziek is, het ingenieus in elkaar zit, maar ik vind het meestal een zenuwachtigmakende rommel van noten en tempowisselingen waardoor ik het zo ontzettend moeilijk toegankelijk vind. En dat heb ik dus ook nog bij de muziek. Ik weet niet wanneer het lied begint en wanneer het eindigt en ergens is dat natuurlijk wel heel mooi want een van de dingen die de 'musical-hater' zo aan het genre tegenzit, is het feit dat midden in een verhaal mensen opeens gaan zingen. En dat 'onnatuurlijke' wordt op deze manier een stuk afgezwakt. Maar ik heb het er nog maar moeilijk mee zoals je merkt, haha. Ik kijk deze musical zeker af straks, want ik vind het toch intrigerend. Maar ik heb even een 'pauze' genomen want het werd me teveel.

Hopelijk wauwelde ik niet te veel hierboven.
pi_63707985
een musicaltopic



alleen heb ik er wel erg weinig zelf gezien...
maar later word ik een musicalster (en chefkok, én softwaretechnicus én goddelijk slank ) dus alle tijd om in te halen.

Mijn favoriete liedje in de categorie 'humor' overigens zie ik nog niet staan hier, maar is misschien wel eens voorbij gekomen, dus excuses hiervoor alvast, al kan het nog een keer plaatsen geen kwaad volgens mij:





of misschien een muziektechnisch betere versie:

Ja doei.
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:13:28 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63708034
Ik kan me compleet vinden in je jazz-vergelijking en ook het musical-hater gedoe komt me erg bekend voor (mijn vent vond Sweeney Todd wel te verteren omdat het niet "plotseling een liedje" was ).

Erg herkenbaar dus
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:41:06 #36
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63711047
'Urinetown' is een relatief jonge satirische productie die tegen alles aanschopt waar maar tegenaan te schoppen valt. Politiek, multinationals, bureaucratie, sociale onverantwoordelijkheid, lokale politiek, mismanagement, milieumanagement. Alles met een vette parodie knipoog. Grote broadwayschows worden op de hak genomen, van Les Mis tot de Phantom en Anatevka worden bespot in de teksten.



Het verhaal is geschreven door Mark Hollmann (muziek en lyrics) en Greg Kotis (boek en lyrics). De show i werd zo controversieel bevonden dat ze ermee hebben moeten leuren om het geproduceerd te krijgen. In 2001 was de show klaar en werd eerst off Broadway geproduceerd. Op 20-09-2001 opende de show dan op Broadway en bleek een groot succes met 25 try outs en 965 voorstellingen.

Ook de muziek is niet alledaags en wordt vergeleken met Weill-achtige muziek en een Brecht-achtig verhaal. Droogte heeft toegeslagen al 20 jaar lang, en daardoor is plassen niet meer gratis. In een wilde poging om water te besparen heeft de regering besloten dat privé toiletten niet langer mogen worden gebruikt. Iedereen is aangewezen op publieke toiletten, eigendom van Urine Good Company (or "UGC"), die wordt geleid door de corrupte Caldwell B. Cladwell. Je moet per plas betalen. Alleen de rijksten kunnen zich permitteren om zo af en toe hun behoefte te doen. De verteller is een wat stijve politie-agent Lockstock die prachtig commentaar geeft op de samenleving, maar vooral ook op het schrijven van musicals in het algemeen. "Dit kan niet anders dan een flop worden, met zo'n titel en al die metaforen d'r ook nog in!"
Een doodgewone jongen, Bobby Strong, komt in opstand als zijn vader, Old man Strong, niet meer kan betalen om te plassen en uit pure nood midden op straat plast. Hij wordt dan gearresteerd door Lockstock en naar 'Urinetown' afgevoerd, waar nooit iemand van terug kwam. In de tussentijd organiseert Bobby de opstand om Cladwell neer te halen en wordt ondertussen ook nog even verliefd op de dochter van Cladwell, Hope.



Er is veel te vinden op YouTube
De musical won in 2002 3 Tony's en werd genomineerd voor nog 7 andere Tony's.

Showstopper is toch wel het nummer van Cladwell: Don't be the bunny



Voor zover ik weet is Urinetown verder alleen in een professionele productie opgevoerd in Duitsland, en heet daar 'Pinkelstadt'

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 02-12-2008 22:49:37 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:56:07 #37
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63711595
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:12 schreef motorbloempje het volgende:



TICK, TICK... BOOM!! Geweldige musical van Jonathan Larson. Geinspireerd door zijn grote idool Stephen Sondheim

Geweldige keus MoBlo
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_63711840
ik wil 'm nog wel eens zien. Speelt hij nog ergens?
Ja doei.
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:58:37 #39
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_63713837
Ik ben afgelopen week naar "WICKED" geweest in Londen. Ik vond dit werkelijk geweldig!! Ik heb verschillende musicals gezien, maar deze was werkelijk veruit de mooiste. Geweldige muziek, perfecte zang , chorieografie, dans, verhaal. Echt als je een p[erfecte musical wilt zien, ga dan naar Wicked! Als hij nog eens in NL draait ga ik er zeker weer heen. Het is enorm meeslepend qua verhaal, gesofisticeerd qua muziek, ontzettend goede artiesten qua zang en acteren (dat helpt ook natuurlijk) meelevend publiek, echt stunning special effects ,(wisrt niet dat dit mogelijk was op toneel) ... dus ./... aanrader!! Ik heb zowel het boek als de cd gekocht, zo goed vond ik het... Ik ben niet snel enthousiast, maar dit was echt éém ontzettend intense en prachtige ervaring. Je mag deze niet missen! http://www.wickedthemusical.com/ (het is duimen voor het NL publiek dat deze nog eens hierheen komt, echt prachtig!)




[ Bericht 3% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-12-2008 00:56:22 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  ESF Reporter woensdag 3 december 2008 @ 07:36:13 #40
87554 Cee
Welluk?
pi_63716623
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

TICK, TICK... BOOM!! Geweldige musical van Jonathan Larson. Geinspireerd door zijn grote idool Stephen Sondheim

Geweldige keus MoBlo
"...to Sondheim, to anything taboo!" En nu ik wat meer Sondheim nummers heb gehoord, vind ik bijvoorbeeld het eerste deel van 'La Vie Boheme' en de antwoordmachine-berichten uit Rent erg veel van zijn muziek weg hebben.

Bedankt voor de Urinetown links! Ik had er al van gehoord maar wist (wederom) niks van het verhaal af. Bizar, maar interessant! Ik ga eerst Sunday in the Park nog afkijken en ga me dan in Pinkelstadt ( geweldig, dat Duits) verdiepen.

En Bloodhoundfromhell, Wicked is inderdaad een geweldige musical he. Heb 'm in 2004 op Broadway gezien en werd weggeblazen, vergat even te ademen op sommige momenten. Ik ben daarna nog een paar keer naar Londen gegaan om hem te zien. En in 2011 staat hij in Nederland in de planning! Ben zeer benieuwd.
pi_63716692
RENT

die ken ik ook compleet uit mn hoofd heb bij een zangclubje ooit de rol van Mimi gezongen

Out tonight

Ja doei.
pi_63722708
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben afgelopen week naar "WICKED" geweest in Londen. Ik vond dit werkelijk geweldig!! Ik heb verschillende musicals gezien, maar deze was werkelijk veruit de mooiste. Geweldige muziek, perfecte zang , chorieografie, dans, verhaal. Echt als je een p[erfecte musical wilt zien, ga dan naar Wicked! Als hij nog eens in NL draait ga ik er zeker weer heen. Het is enorm meeslepend qua verhaal, gesofisticeerd qua muziek, ontzettend goede artiesten qua zang en acteren (dat helpt ook natuurlijk) meelevend publiek, echt stunning special effects ,(wisrt niet dat dit mogelijk was op toneel) ... dus ./... aanrader!! Ik heb zowel het boek als de cd gekocht, zo goed vond ik het... Ik ben niet snel enthousiast, maar dit was echt éém ontzettend intense en prachtige ervaring. Je mag deze niet missen! http://www.wickedthemusical.com/ (het is duimen voor het NL publiek dat deze nog eens hierheen komt, echt prachtig!)
[ afbeelding ]

Ik ben dus bang dat Wicked helemaal niks wordt in Nederland

Maargoed, ik ben van plan over een tijdje naar Spring Awakening te gaan, wie heeft m al gezien en wat vond je ervan?
  woensdag 3 december 2008 @ 22:45:57 #43
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_63740599
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:32 schreef booo het volgende:

[..]

Ik ben dus bang dat Wicked helemaal niks wordt in Nederland


waarom niet? ligt eraan wat voor artiesten kunnen vinden en of de vertaling van de songs (als dat al gebeurt) goed gaat. Ik vond de uitvoering in Londen wel dusdanig goed, dat elke andere uitvoering bijna wel minder moet zijn. Maar we wachten het wel af, ik denk niet dat men het zich bij deze musical zal permitteren om er een slap aftreksel van te maken.

Verder heb ik nooit veel musicals bezocht, maar ik ben nu wel geïnfecteerd door het musical virus moet ik zeggen!

oh trouwens ik kwam er achter dat de elphaba die ik heb gezien Ashleigh Gray was, werkelijk een briljante zangeres, eigenlijk vond ik haar beter dan de performences die ik zie op youtube van de andere elphaba's. Ik kreeg de folder van alexia khadime, ik had wel gezien dat zij het niet was, ik heb nu pas ontdekt dat Ashleigh Gray de elphaba was die ik zag, ze was echt fantastisch, deze mevrouw moeten we in de gaten houden! --> http://www.ashleighgray.com/

[ Bericht 22% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-12-2008 23:41:45 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 4 december 2008 @ 02:18:43 #44
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63744827
In Duitsland speelt een Nederlandse Elphaba. Willemijn Verkaik.

Ik geloof dat Martine Bijl gaat vertalen dus hou je hart maar vast vast

Ik wil Derek Blok als die geit (Dillamond?), da's leuk. Kan ie best. Verder weet ik het niet. Ik heb de show in Boston gezien en ik ben er niet zo kapot van, eerlijk gezegd. Te lang en te veel nutteloze popliedjes.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63744852
Ik heb eerlijk gezsegd liever Martine Bijl dan die zijige Seth Gaaikema
Verder is het erg leuk dat je bent aangestoken met het musicalvirus BHFH, ik ben inmiddels chronisch ziek
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter donderdag 4 december 2008 @ 22:08:54 #46
87554 Cee
Welluk?
pi_63767864
Ik ben op zo'n driekwart van Sunday in the Park with George. Gebiologeerd, dat is het woord dat het eerst in me opkomt. Ik vind het een prachtige productie. Ontzettend ongelofelijk geweldig getimed, geacteerd, gezongen, iedere blik, iedere zin, iedere noot is op zijn plaats. Rete-strakke choreografie en regie zonder rigide en on-spontaan te zijn. Knap hoor. De gezongen stukken komen helemaal tot zijn recht in het stuk en met een vreemd soort interesse blijf ik er naar kijken. Een vreemd soort interesse omdat ik nog steeds helemaal tureluurs word van de snelheid, de veranderingen in tempo en toonhoogte en de onuitstaanbare liedjes die geen liedjes zijn maar meer gezongen stukken tekst. Ik kan er geen chocola van maken. Ik zou er, zoals wonderer, ook zeker nooit een cd van kunnen luisteren. Niet zonder de context. Alhoewel ik het, na het zien van de musical, nog niet op zou zetten.
Maar toch, ik vind het ontzettend knap en ben zeker geïnteresseerd in meer Sondheim al weet ik dat de muziek nooit een favoriet van mij zal zijn.
Wat zijn Mandy Patinkin en Bernadette Peters toch ongelofelijk goed zeg. Ik kan er nog steeds niet over uit dat Peters al 60 is. Shocking.
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:32 schreef booo het volgende:

[..]

Ik ben dus bang dat Wicked helemaal niks wordt in Nederland
Ik denk (en hoop natuurlijk) dat het een hele grote hit wordt in Nederland. Durf zelfs te zeggen dat het nog beter gaat doen dan BatB en Tarzan. Ik heb er geen reden voor. Als ik gelijk heb, hoop ik dat de reden is dat het iets 'nieuws' is. Nieuws in de zin van, men neme eens een keer geen film dat het plebs leuk vindt en die pleuren we van a tot z op een podium, gooien er wat extra liedjes bij en het entertaint wel (Footloose, Fame, Dirty Dancing, The Wiz). Wicked heeft z'n origine uit een bekend concept (Wizard of Oz), met een nieuwe draai eraan, een prequel van het bekende verhaal, allemaal nieuwe liedjes. Ik hoop dat het die constante trend van musicalfilms-musicals wat doorbreekt en het 't publiek laat zien dat ze eens naar een onbekender iets moeten gaan en dat het nog net zo mooi, spectaculair en entertaining is als een 'veilige' show dat ze al kennen van de film.
Oh ja, het is ook gewoon een goede show dus iedereen moet 'm zien verdorie.
pi_63768757
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:08 schreef Cee het volgende:
Ik ben op zo'n driekwart van Sunday in the Park with George. Gebiologeerd, dat is het woord dat het eerst in me opkomt. Ik vind het een prachtige productie. Ontzettend ongelofelijk geweldig getimed, geacteerd, gezongen, iedere blik, iedere zin, iedere noot is op zijn plaats. Rete-strakke choreografie en regie zonder rigide en on-spontaan te zijn. Knap hoor. De gezongen stukken komen helemaal tot zijn recht in het stuk en met een vreemd soort interesse blijf ik er naar kijken. Een vreemd soort interesse omdat ik nog steeds helemaal tureluurs word van de snelheid, de veranderingen in tempo en toonhoogte en de onuitstaanbare liedjes die geen liedjes zijn maar meer gezongen stukken tekst. Ik kan er geen chocola van maken. Ik zou er, zoals wonderer, ook zeker nooit een cd van kunnen luisteren. Niet zonder de context. Alhoewel ik het, na het zien van de musical, nog niet op zou zetten.
Maar toch, ik vind het ontzettend knap en ben zeker geïnteresseerd in meer Sondheim al weet ik dat de muziek nooit een favoriet van mij zal zijn.
Wat zijn Mandy Patinkin en Bernadette Peters toch ongelofelijk goed zeg. Ik kan er nog steeds niet over uit dat Peters al 60 is. Shocking.
[..]

Ik denk (en hoop natuurlijk) dat het een hele grote hit wordt in Nederland. Durf zelfs te zeggen dat het nog beter gaat doen dan BatB en Tarzan. Ik heb er geen reden voor. Als ik gelijk heb, hoop ik dat de reden is dat het iets 'nieuws' is. Nieuws in de zin van, men neme eens een keer geen film dat het plebs leuk vindt en die pleuren we van a tot z op een podium, gooien er wat extra liedjes bij en het entertaint wel (Footloose, Fame, Dirty Dancing, The Wiz). Wicked heeft z'n origine uit een bekend concept (Wizard of Oz), met een nieuwe draai eraan, een prequel van het bekende verhaal, allemaal nieuwe liedjes. Ik hoop dat het die constante trend van musicalfilms-musicals wat doorbreekt en het 't publiek laat zien dat ze eens naar een onbekender iets moeten gaan en dat het nog net zo mooi, spectaculair en entertaining is als een 'veilige' show dat ze al kennen van de film.
Oh ja, het is ook gewoon een goede show dus iedereen moet 'm zien verdorie.
Ja ik vind het ook echt een geweldige musical. Alleen ik ben zo bang dat ze de kwaliteit van (bijvoorbeeld) West End niet kunnen evenaren..
  donderdag 11 december 2008 @ 23:23:30 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63948387
Ik zit al een paar dagen naar Don Juan te luisteren. Heerlijk, dat Franse


Oeh, en deze:
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63974384
ik kom ook ff reageren...

ook al ben naar weinig musicals en theaters geweest

mag ik dan reageren .. elisabethR
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
pi_63976938
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:46 schreef Treezz het volgende:
ik kom ook ff reageren...

ook al ben naar weinig musicals en theaters geweest

mag ik dan reageren .. elisabethR
Je zegt in regel 1 dat je komt reageren, en dan vraag je op het laatst of dat mag. Nogal een contradictie.

Verder heb je totaal niets van mijn posts begrepen, maar voel je je wél aangesproken en blijkbaar schaar je jezelf onder het Andre-van-Duin-domme-klootjesvolk-publiek ofzo omdat je zo reageert? Afijn, ik hoop echt dat je je nu beter voelt, nu je die boosaardige EliZabethR even fijn de les hebt gelezen.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_63979991
Ter gelegenheid van het 700-jarig bestaan van Amsterdam is er destijds, in 1975, een musical geschreven door Lennaert Nijgh en Joop Stokkermans, met als titel: 'De engel van Amsterdam'



De musical werd als enigszins satirisch beschouwd, en het verhaal vertelde dat er een groot gedeelte van Amsterdam werd afgebroken omdat Gijsbrecht van Aemstel persé een haven wilde aanleggen. Het Amsterdamse volk begrijpt daar niets van en protesteert hevig, maar de instanties en politiek luisteren niet. In de Westerkerk gaat er gebeden worden voor een wonder. De engel Rafaël (Jasperina de Jong) wordt door god naar de Aarde gestuurd om een bericht over te brengen. Ze komt midden in het oproer van de protestvoerders terecht. Die vinden het maar allerbelachelijkst dat een engel vrouwelijke kenmerken heeft, en door alle commotie vergeet Rafaël gewoon helemaal haar boodschap. Rafaël mag echter niet terugkeren naar huis voor ze haar boodschap heeft overgebracht. Er schijnt echter een schip onderweg te zijn met buskruit en zowel Rafaël als de protestvoerders denken dat voor hun doel te kunnen aanwenden.

De première was 9 oktober 1975 in Theater Carré te Amsterdam en de musical heeft 8 maanden lang volle zalen getrokken. Ik heb hem ook gezien, was pas 13 jaar, maar vond hem erg leuk. Mijn oom had er een rolletje in. Zo ook Leen Jongewaard, Mieke Bos en Lex Goudsmit. De muziek was, zeker voor die tijd in Nederland, apart te noemen aangezien popmuziek werd vermengd met klassieke invloeden. De musical werd geproduceerd door Jasperina's echtgenoot, Erik Herfst.



Aangezien de musical in 1975 voor tv werd geregistreerd is er inmiddels ook een DVD van gebakken en staat er zelfs een en ander op YouTube. Gelukkig maar van die DVD, zou zonde zijn als dit pure Nederlandse cultuurgoed verloren zou gaan!!







Bovendien staan er op de Fonos site fragmenten van alle liedjes. Luister vooral eens naar het liedje 'vrouwen'. Dat is toch nog aardig bekend geworden namelijk. Het is volgens mij zelfs een hitje geweest.

De Engel van Amsterdam

[ Bericht 2% gewijzigd door ElizabethR op 13-12-2008 04:24:11 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 13 december 2008 @ 09:16:30 #52
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63980862
Ik heb het al vaker gezegd maar wat is Belle (uit Notre Dame de Paris) toch een geweldig nummer! Ik kan het bijna meezingen .

(Omg, en Garou ).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 15 december 2008 @ 13:09:55 #53
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64029088
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 09:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd maar wat is Belle (uit Notre Dame de Paris) toch een geweldig nummer! Ik kan het bijna meezingen .

(Omg, en Garou ).
Inderdaad, Garou

Erg jammer dat ie tot nu toe maar in één musical heeft gespeeld, en heeft gekozen voor een popcarrière. Met zijn uitstraling had ie een hele grote kunnen worden in de musicalwereld.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 22 december 2008 @ 15:29:31 #54
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64246796
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 22 december 2008 @ 15:51:04 #55
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  maandag 29 december 2008 @ 23:50:13 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64484499
Huiver ende beef! ALW is gek geworden: http://en.wikipedia.org/wiki/Phantom:_Love_Never_Dies
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 30 december 2008 @ 01:28:36 #57
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64487464
Je linkje werkt niet goed, even opnieuw.
Dit is toch allang bekend?
Ik hou mijn mening voor me trouwens.

The sequel: Phantom - Love never dies
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 30 december 2008 @ 01:42:45 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64487740
Het is ook niet nieuw nieuws, maar ik dacht, ik deel het even.

Ik heb het boek gelezen. Het enige boek ooit waarbij ik serieus overwoog de fik erin te steken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 30 december 2008 @ 02:52:05 #59
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64488832
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 01:42 schreef wonderer het volgende:
Het is ook niet nieuw nieuws, maar ik dacht, ik deel het even.

Ik heb het boek gelezen. Het enige boek ooit waarbij ik serieus overwoog de fik erin te steken.
Ach ja, Forsythe. Ik koop er ook niets van.
Boekverbrandingen heb ik tot nu toe alleen met Kluun gedaan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter dinsdag 30 december 2008 @ 18:11:38 #60
87554 Cee
Welluk?
pi_64502810
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 01:42 schreef wonderer het volgende:
Het is ook niet nieuw nieuws, maar ik dacht, ik deel het even.

Ik heb het boek gelezen. Het enige boek ooit waarbij ik serieus overwoog de fik erin te steken.

Ik heb ook zwaar mijn bedenkingen op zo'n sequel. Bij melkkoeien als High School Musical is het nog begrijpelijk, maar om na eeuwen Phantom een afterlife in te blazen vind ik niet echt nodig.

Ik ben trouwens de week voor Kerst naar de 'Nacht van de Muziek' geweest, dat is een avond (en nacht) waarin alle 1e, 2e, 3e en in mindere mate ook 4e jaars studenten van het Fontys conservatorium in Tilburg hun kunsten laten zien. Dus instrumentaal en vocaal, vaak zelf geärrangeerd en geregisseerd. In allerlei studio's in het gebouw (waar de studenten dus normaal gesproken les krijgen en hun stukken opvoeren) kon je binnenlopen om naar korte voorstellingen te kijken. ERG leuk, erg frustrerend ook al dat talent en ik kan nog niet eens een boer laten op de juiste toonhoogte.
Ik ben voornamelijk wezen kijken naar de koren en heb de tweedejaars muziektheater gezien, met hun eigen muzikale invulling aan de geboorte van Jezus. Hierbij persifleerden ze bekende musicalnummers waarbij hun interpretatie van 'The circle of life' toch wel de nodige hilariteit opleverde (je kent het begin, al die beesten die opkomen, maar dan op een zo knullig mogelijke manier en i.p.v. Simba wordt aan het eind het kindje Jezus omhoog gehouden ). Moeilijk uit te leggen zo maar ik vond het leuk.
  zondag 4 januari 2009 @ 00:42:30 #61
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_64633582
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:00 schreef Cee het volgende:

[..]



Hebben jullie dat ook, je gaat naar een musical en dan ben je lichtelijk enthousiast maar je denkt wel "Dit was erg leuk maar een tweede keer hoeft niet per sé". En dan kom je thuis, doet de cast recording in de speler en die draai je non-stop en nu wil je zo snel mogelijk een tweede, dan derde, vervolgens als het kan nog een vierde keer.
Nee dat had ik niet. In tegendeel. Ik wist al voor de de pauze van Tarzan dat ik voor het einde van het jaar weer terug moest komen. Ben 30 december geweest, en ga (als het goed is) 31 maart s'avonds terug
pi_64640900
Ik wist niet dat er een sequel van The phantom gaat komen. Wat erg zeg. The Phantom is wel 1 van mijn favoriete musicals, maar dit hoeft echt niet van mij... Het boek ken ik niet, maar ik denk dat ik het ook maar oversla...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 4 januari 2009 @ 13:19:02 #63
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_64642821
quote:
Op zondag 4 januari 2009 00:42 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

Nee dat had ik niet. In tegendeel. Ik wist al voor de de pauze van Tarzan dat ik voor het einde van het jaar weer terug moest komen. Ben 30 december geweest, en ga (als het goed is) 31 maart s'avonds terug
Had jij Roy als Tarzan?
  zondag 4 januari 2009 @ 21:24:09 #64
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64664320
'Hema - de musical' ?
03/01 13:32 - Winkelketen Hema wordt mogelijk onderwerp van een musical. Een woordvoerster van het bedrijf bevestigde zaterdag berichtgeving in De Telegraaf van die strekking. 'We zijn in gesprek met iemand met een idee van die aard,' aldus de zeggsvrouw. Wie de producent is die Hema heeft benaderd wil ze nog niets kwijt. Ook over de precieze invulling wil ze nog niets zeggen. 'Het is natuurlijk een groot compliment dat iemand een musical over ons bedrijf wil maken.' Over de inhoud en de mogelijkheid voor de Hema daarover mee te beslissen wordt op dit moment gesproken. 'Als we er uit komen moeten wij ons er ook prettig bij voelen', aldus de zegsvrouw. Wanneer Hema, de musical op de planken te zien is is ook nog onduidelijk. 'In ieder geval niet in 2009.'


bron

Hmmm, ik kan me hier dus heel weinig bij voorstellen. Waar zouden de liedjes in hemelsnaam over moeten gaan?? 'De rookworst van de HEMA is wel lekker maar ook vet', of bijvoorbeeld de vrouwelijke hoofdpersoon die zingt: 'Ik heb zo'n leuke onderbroek gekocht, met vlindertjes en bloempjes'

Er zijn toch wel leukere Nederlandse onderwerpen te vinden voor een musical? Ik geloof niet dat zoiets aantrekkelijk kan worden voor het grote publiek, maar ik kan me uiteraard vreselijk vergissen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_64706801
Denk dat het een beetje onzin is om een apart topic voor mijn vraag aan te maken, vandaar dat ik 'm hier stel. Heb namelijk een vraag over een musical in de Heineken Musical Hall. Daar ben ik wel eens geweest voor concerten, maar niet voor een musical.

Ik kom er namelijk (zoals gewoonlijk) weer eens te laat achter dat er ergens iets te doen is waar ik graag naartoe zou willen. Gevolg: alleen plaatsen op het balkon beschikbaar. Nu vroeg ik mij af in hoeverre dat toch goed te doen is of niet. Het is een musical met ook nogal wat effecten etc. op het scherm, dus zou zonder zijn als het slecht te zien is (War of the Worlds).

Iemand ervaring hiermee?
  maandag 5 januari 2009 @ 22:07:04 #66
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64707804
Jeff Wayne? Da's geen musical in de zin van het woord, maar instrumentale muziek, gebaseerd op het verhaal van het boek van HG Wells, met voornamelijk video- en laserprojectie en af en toe komt er een zanger op. Dat is heel goed te doen in de Heineken music hall, als je van overacoustiek houdt tenminste.



[ Bericht 10% gewijzigd door ElizabethR op 05-01-2009 22:15:53 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_64708498
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:07 schreef ElizabethR het volgende:
Jeff Wayne? Da's geen musical in de zin van het woord, maar instrumentale muziek, gebaseerd op het verhaal van het boek van HG Wells, met voornamelijk video- en laserprojectie en af en toe komt er een zanger op. Dat is heel goed te doen in de Heineken musical hall, als je van overacoustiek houdt tenminste.

Klopt, geen "traditionele" musical. Maar de Jeff Wayne versie (ken 'm wel, heb het album op CD) is absoluut niet alleen maar instrumentale zang, maar dit wordt afgewisseld door gesproken gebeurtenissen, alsmede veel ingezongen nummers. Voor mij musical genoeg in ieder geval Ken het al van kleins af aan en is altijd blijven hangen iig, vandaar mijn interesse
  maandag 5 januari 2009 @ 22:30:09 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64709011
Ik luister al een week naar Tanz der Vampire. Zo jammer dat de broadwayversie verneukt is. Ben benieuwd wie ze voor de Nederlandse vertaling gaan aantrekken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 5 januari 2009 @ 22:32:27 #69
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64709128
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:20 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Klopt, geen "traditionele" musical. Maar de Jeff Wayne versie (ken 'm wel, heb het album op CD) is absoluut niet alleen maar instrumentale zang, maar dit wordt afgewisseld door gesproken gebeurtenissen, alsmede veel ingezongen nummers. Voor mij musical genoeg in ieder geval Ken het al van kleins af aan en is altijd blijven hangen iig, vandaar mijn interesse
Oh, het is ook heel mooi hoor, maar gewoon geen musical. Heb zelf de LP versie nog
En heb het jaren geleden al live gezien.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 5 januari 2009 @ 22:36:58 #70
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64709325
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:30 schreef wonderer het volgende:
Ik luister al een week naar Tanz der Vampire. Zo jammer dat de broadwayversie verneukt is. Ben benieuwd wie ze voor de Nederlandse vertaling gaan aantrekken.
Hoe bedoel je verneukt wonderer?

In de Duitse versie in Hamburg speelde mijn beste vriendinnejte de rol van Magda.

Ik vind het wel een aardige musical, niks bijzonders eigenlijk. En 'Total eclips of the heart' ("Totale Finsternis".) vind ik er zooooooooooo niet in passen. Dat nummer is notabene geinspireerd op het verhaal van Wuthering Heights.

De Polanski film is overigens heel erg leuk, vooral de professor en de homofiele vampier zijn meesterlijk.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:36:44 #71
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_64752682
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:19 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Had jij Roy als Tarzan?
Volgens mij had ik Ron Link. Ben 30 december s'avonds geweest.
Ik wist toen nog niet dat er bij de ingang een scherm hangt waarop staat wie er die dag spelen, haha
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:49:32 #72
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_64753198
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:36 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

Volgens mij had ik Ron Link. Ben 30 december s'avonds geweest.
Ik wist toen nog niet dat er bij de ingang een scherm hangt waarop staat wie er die dag spelen, haha
Roy speelde s'middags en vanmiddag overigens ook.. Zaterdag middag moet hij ook Tarzan spelen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:01:11 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64753573
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hoe bedoel je verneukt wonderer?

In de Duitse versie in Hamburg speelde mijn beste vriendinnejte de rol van Magda.

Ik vind het wel een aardige musical, niks bijzonders eigenlijk. En 'Total eclips of the heart' ("Totale Finsternis".) vind ik er zooooooooooo niet in passen. Dat nummer is notabene geinspireerd op het verhaal van Wuthering Heights.

De Polanski film is overigens heel erg leuk, vooral de professor en de homofiele vampier zijn meesterlijk.
De broadwayversie lijkt wel een cabaretvoorstelling. Net iets te "grappig".

Ik hou wel van Steinmans muziek, van vampiers... Ik vind het geen ubertoffe show maar ik kan wel lekker naar (vooral de tweede helft van) de CD luisteren

Ga binnenkort de film eens kijken, ben benieuwd
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:48:56 #74
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_64870385
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:49 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Roy speelde s'middags en vanmiddag overigens ook.. Zaterdag middag moet hij ook Tarzan spelen.
oke, hij deed het dan ook goed, maar hoop toch 31 maart Ron Link te hebben, op het podium dan maar eens goed opletten waar dat info scherm hangt, als ik binnen kom. Iemand trouwens al in het theate restaurant daar geweest? is het eten daar goed? Heb NL ook het dinner moeten boeken, omdat de paar eerste rangs kaarten die er nog waren, alleen in combinatie met een dinner arrangement was
pi_65305338
Erik! Ik heb een versie van Belle gevonden met jouw favo Garou en mijn favo Steve Balsamo. Kon het niet laten hem even te posten, ondanks de slechte kwaliteit

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65320369
Is er trouwens nog behoefte aan het bespreken van musicals zoals ik eerder heb gedaan in dit topic? Of hoeft het niet zo nodig?? Die posts kosten veel tijd, welke ik met liefde investeer als er belangstelling voor is dus.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:55:51 #77
202348 Susi
Temple of Love
pi_65320429
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:54 schreef ElizabethR het volgende:
Is er trouwens nog behoefte aan het bespreken van musicals zoals ik eerder heb gedaan in dit topic? Of hoeft het niet zo nodig?? Die posts kosten veel tijd, welke ik met liefde investeer als er belangstelling voor is dus.
Mij doe je er zeker een plezier mee ! Ik vind het leuk om zo de wat minder bekende musicals te leren kennen.
  ESF Reporter donderdag 22 januari 2009 @ 21:05:19 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_65329959
Hier ook hoor! Zeker wel belangstelling. Alhoewel ik moet toegeven dat ik toch vaak de voorkeur geef aan niet-Nederlandse musicals. Ik moet bovenstaande filmpjes van 'De Engel van Amsterdam' nog bekijken, maar dan wil ik er echt even voor gaan zitten want mij kennende raak ik geïntrigeerd, blijf ik googlen en youtuben en wikipedia'en en voor ik het weet ben ik een halve dag verder. Dus ik moet m'n tijd er een beetje op indelen. Ik ben tragisch.

Volgende maand ga ik trouwens weer naar Londen! Dit keer ruimte voor 3 musicals. We willen (weer) naar Wicked en (weer) naar Hairspray. Sorry, die shows zijn als crack, als je te lang zonder zit dan krijg je kriebels en bij iedere vermelding van het woord 'crack' wil je zo snel mogelijk je fix halen. Niet dat ik crack-verslaafd ben, maar ik zocht een vergelijking en dit was 'm dan.
Maar we gaan ook kijken of we kaartjes voor La Cage aux Folles kunnen scoren. Wil iedere keer toch zeker wel minstens 1 nieuwe show gezien hebben.
pi_65334553
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:05 schreef Cee het volgende:
Hier ook hoor! Zeker wel belangstelling. Alhoewel ik moet toegeven dat ik toch vaak de voorkeur geef aan niet-Nederlandse musicals. Ik moet bovenstaande filmpjes van 'De Engel van Amsterdam' nog bekijken, maar dan wil ik er echt even voor gaan zitten want mij kennende raak ik geïntrigeerd, blijf ik googlen en youtuben en wikipedia'en en voor ik het weet ben ik een halve dag verder. Dus ik moet m'n tijd er een beetje op indelen. Ik ben tragisch.

Volgende maand ga ik trouwens weer naar Londen! Dit keer ruimte voor 3 musicals. We willen (weer) naar Wicked en (weer) naar Hairspray. Sorry, die shows zijn als crack, als je te lang zonder zit dan krijg je kriebels en bij iedere vermelding van het woord 'crack' wil je zo snel mogelijk je fix halen. Niet dat ik crack-verslaafd ben, maar ik zocht een vergelijking en dit was 'm dan.
Maar we gaan ook kijken of we kaartjes voor La Cage aux Folles kunnen scoren. Wil iedere keer toch zeker wel minstens 1 nieuwe show gezien hebben.
Voor een tweede keer naar Hairspray? Hoezo dat dan?
pi_65334563
Mamma Mia! is niet de enige musical die op ABBA songs werd geïnspireerd. Veel eerder was er de kindermusical ABBAcadabra, in 1983 gelibretteerd en geproduceerd door niemand minder dan Alain Boublil ( die van Les Misérables ja) tesamen met zijn broertje Daniel.

Het verhaal is een compilatie gebaseerd op kindersprookjes zoals Cinderella, Sleeping Beauty, Snow White, Pinokkio en anderen. In de oorspronkelijke Franse TV produktie speelden Franse kinderen samen met bekende Franse artiesten de rollen. Frida van ABBA werd gevraagd om de rol te spelen van "Belle au bois dormant" (Sleeping Beauty) en nam samen met Daniel Balavoine (Prins) een nummer op voor de show getiteld "Belle", dat werd gezongen op het instrumentale nummer 'Arrival" van ABBA.

(slechte kwaliteit)


Kwam de productie in eerste instantie alleen maar op de Franse televisie, toen Cameron Macintosh zich ermee ging bemoeien verscheen in hetzelfde jaar nog een stage productie in London. Benny en Björn leverden een speciaal voor de gelegenheid geschreven extra nummer, "The Seeker".

De premiere was op 8 december 1983. In de rolverdeling tref je onder andere aan:
Elaine Paige, Michael Praed, Finola Hughes, B.A. Robertson en Jenna Russell. Frida nam voor deze show weer het duet "Belle" op,nu met B.A. Robertson, en het heette deze keer "Time".



De songs waren voorzien van tekst door David Wood en Don Black en kregen de volgende bizarre titels.

Another World (Take A Chance On Me)
Battle of The Brooms (Money, Money, Money)
I Am The Seeker (nieuw lied)
I Can Pull Some Strings (The Piper)
Going Going Gone (On & On & On)
Making Magic (Super Trouper)
When Dreamers Close Their Eyes (Like An Angel Passing Through My Room)
Belonging ( Let The Music Speak)
Back Home Now (Fernando)
Carabosse Supershow (Dancing Queen)
Think Of Something Fast (I`m A Marionette)
Time (Arrival)
Like An Image Passing By (My Love, My Life)
Thank You For The Magic (Thank You For The Music)
Finale

De show heeft 8 weken full house gelopen, en sloot toen. Maar dat was niet het einde van ABBAcadabra........

Eind 1984 werd er Nederlandse versie van de musical opgenomen voor televisie met José Hoebee, Marga Scheide, Ron Brandsteder , Bonnie St Claire, Benny Neyman, Nico Haak, Willem Duijn, Bianca Folkers, Nancy Dubbeldam en Willem Duijn.









En een vintage kwaliteit episode uit de originele Franse versie:



Ik vind het bizar, maar wel leuk om te zien. Vind de Franse versie overigens de mooiste, en de Nederlandse drie keer helemaal niks
En als ik heel eerlijk ben vind ik deze jaren 80 kinderversie leuker dan Mamma Mia!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:00:43 #81
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65335515
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:05 schreef Cee het volgende:

Maar we gaan ook kijken of we kaartjes voor La Cage aux Folles kunnen scoren.


Alvast héél erg veel plezier!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter vrijdag 23 januari 2009 @ 18:36:48 #82
87554 Cee
Welluk?
pi_65351912
Even een drive-by-post van mij
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:32 schreef booo het volgende:

[..]

Voor een tweede keer naar Hairspray? Hoezo dat dan?
Voor een vierde keer, eigenlijk...
In '04 op Broadway en ik ga 'm voor de derde keer in Londen zien.

OMG Abacadabra, ElizabethR, . Ik ga zometeen m'n stoommaaltijd in de magnetron gooien, even wat door 't huis stofzuigen en dan straks genieten van je post!
pi_65357482
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:36 schreef Cee het volgende:
Even een drive-by-post van mij
[..]

Voor een vierde keer, eigenlijk...
In '04 op Broadway en ik ga 'm voor de derde keer in Londen zien.

OMG Abacadabra, ElizabethR, . Ik ga zometeen m'n stoommaaltijd in de magnetron gooien, even wat door 't huis stofzuigen en dan straks genieten van je post!
Oh dat is echt een van de weinige musicals waarbij ik niet de drang had om nog een keer te gaan Maar desalniettemin is ie wel heel leuk!


En ik ga mijn vraag van een tijd geleden gewoon nog een keer stellen Namelijk of iemand iets van Spring Awakening weet of er ooit geweest is? Ik wil er graag heen denk ik, hij schijnt (binnenkort) ook in Londen te draaien..
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:31:02 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65360029
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:23 schreef booo het volgende:

[..]
En ik ga mijn vraag van een tijd geleden gewoon nog een keer stellen Namelijk of iemand iets van Spring Awakening weet of er ooit geweest is? Ik wil er graag heen denk ik, hij schijnt (binnenkort) ook in Londen te draaien..
Ik heb de CD, maar het is niet echt lekker luistermuziek, vind ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter vrijdag 23 januari 2009 @ 22:37:38 #85
87554 Cee
Welluk?
pi_65360209
ElizabethR, ik wil je bij dezen ONTZETTEND bedanken voor de links van Abbacadabra! Het werd destijds op tv uitgezonden en m'n ouders hadden het opgenomen. En kochten de elpee voor m'n zusje en mij. En we vonden het helemaal te gek! Wisten amper wat ABBA was dus de connectie begreep ik pas later. Wat ons betreft waren het allemaal originele liedjes. En we keken de video zo vaak en luisterden zo vaak naar de elpee en het is echt jeugdsentiment ten top. Alleen.....niemand anders leek het te kijken! Dus ook nu, als het ooit ter sprake zou komen, het fenomeen Abbacadabra, zijn alleen m'n zusje en ik de enigen van onze leeftijd die het kennen. Of tenminste, die er openlijk voor uitkomen het te kennen.

En nu is het inmiddels bijna 25 jaar geleden en zie ik gewoon de clips opeens op youtube en daar word ik zo vrolijk van! En nu blijkt het een Boublil-stuk te zijn geweest! Cameron Mackintosh was involved! Ik wist helemaal niet dat het een niet-Nederlandse productie was, wat tof!

Ik vond Benny Neyman best wel destijds, dankzij Abbacadabra.

booo, de eerste keer dat ik Hairspray zag, vond ik het leuk, had ik een leuke avond en dat was dat. Een paar dagen later zagen we Wicked en dat was overrompelend in productie en zang en ik was Hairspray helemaal vergeten! Totdat het naar Londen kwam in '07 en ik het toch graag weer een keer wilde zien. Vooral dankzij de erg leuke verfilming ging ik weer naar de muziek luisteren en had ik weer helemaal zin in Hairspray. En toen sloeg de vonk echt over! Een leuke cast en Michael Ball is geweldig als Edna. Ik ben benieuwd hoe de deels vernieuwde cast nu is, Michael zit er nog in en Leanne ook dus hopelijk zie ik die nog een keer.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:52:30 #86
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65360638
Cee, graag gedaan. Ik ken het ook vanuit mijn jeugd Zelfde leeftijd ongeveer denk ik?? In de clip 'Bij Mij' van Bonnie en Benny zie je overigens een jonge Henk Poort als Pinokkio.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  ESF Reporter zaterdag 24 januari 2009 @ 01:16:19 #87
87554 Cee
Welluk?
pi_65364731
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:52 schreef ElizabethR het volgende:
Cee, graag gedaan. Ik ken het ook vanuit mijn jeugd Zelfde leeftijd ongeveer denk ik?? In de clip 'Bij Mij' van Bonnie en Benny zie je overigens een jonge Henk Poort als Pinokkio.
Ik ben van '77, dus tel uit je winst.

Was dat Henk Poort? Ik heb altijd gedacht dat het Nico Haak was! Echt waar, ik heb met al deze openbaringen op Abbacadabra-gebied het zelfde gevoel als toen ik er achter kwam dat Sinterklaas niet bestaat.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 02:07:49 #88
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65365857
Ja joh, je hebt gelijk!! Ik heb het even opgezocht en het is Nico Haak volgens de papieren. Ik zat die clip te kijken, en Pinokkio komt in beeld en ik dacht meteen: 'Hey, daar heb je Henk"
Dus het was meer aanname dan dat ik het zeker wist. Sorry!!

Het zou overigens wel gekund hebben want ik zie duidelijk gelijkenis
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 24 januari 2009 @ 02:50:48 #89
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_65366467
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  maandag 2 februari 2009 @ 21:30:59 #90
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65672586
En wat vinden we hier van Vera's oproep?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 februari 2009 @ 22:01:51 #91
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65673907
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:30 schreef wonderer het volgende:
En wat vinden we hier van Vera's oproep?
De grens is zo moeilijk te bepalen!! Enerzijds heb je mensen met een natuurtalent, zoals Danny de Munk, die totaal geen opleiding heeft genoten maar die ik niet graag had willen missen in een aantal musicals, en anderzijds heb je mensen met een zeer gedegen opleiding, zoals Ernst Daniel Smid, die ik in alle stukken waarin ie speelde, of het nu opera of musical was, graag had willen missen.

Ik bedoel te zeggen dat je dus simpelweg niet kunt stellen dat bepaalde mensen die over een groot talent beschikken zomaar mag uitsluiten omdat ze toevallig geen kleinkunst of toneelschool danwel musicalopleiding hebben gedaan. Je zou zo maar eens heel wat kunnen laten lopen.

Als ik bovenstaande nog eens teruglees vind ik Vera's gemekker blijkbaar niet meer dan dat, gemekker. Om meteen van broodroof te spreken als een 'gewone' BN-er eens een rolletje krijgt een paar avonden, vind ik wel erg ver gaan. Zoals van Gelder zelf al zegt in reactie, Vera pleegt zelf dan ook broodroof door in Nederland te spelen, laat ze lekker in Belgie blijven!!

[ Bericht 5% gewijzigd door ElizabethR op 02-02-2009 22:15:38 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 2 februari 2009 @ 23:00:53 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65676589
En de understudy voor Thenardier dan? Die is goed genoeg om vijf rollen van buiten te kennen, maar als meneer van Lambaart weer wat gratis publiciteit nodig heeft, mag ie verrekken. Waarom krijgt DAT talent dan geen kans?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:15:09 #93
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65679531
Zoals ik het heb begrepen is het slechts een paar avonden dat van Gelder opgaat als Thenardier, en wordt de rest gewoon normaal gespeeld door Carlo Boszhard en Richard Groenendijk en de understudy. En uiteraard is het ook publiciteitsgeneuzel van de Dikkedeur, maar jij denkt toch niet dat ze iemand het toneel op laten gaan die het echt niet kan? Dat is nog nooit gebeurd. Cameron Mackintosh keurt echt niet zomaar iedereen goed omdat die publiciteit oplevert.

Overigens is het van buiten kennen van 5 rollen geen garantie voor talent, maar slechts een kwestie van een goed geheugen, routine en zelfvertrouwen. Heeft zo'n understudy dan ook nog eens het talent, dan is dat het pareltje in de kroon.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:56:02 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65680419
Hij krijgt dus niet eens de kans om zich de rol echt eigen te maken. Lekker om je publiek dat voor te schotelen.

En waarom is Gerben (Of Rutger, of Marcel) wel goed om een understudy te zijn, maar niet een alternate? Ze hebben toch al bewezen dat ze de rol kennen en goed kunnen spelen, waarom krijgen zij die kans niet om wat vaker in een hoofd- of bijrol te schitteren in plaats van weggedrukt te worden in het ensemble?

Omdat je daar niet de prive-pagina van de telegraaf niet haalt, wedden? Niet alsof er in de vijver musicaltalent niet gevist kan worden, waarom nou weer zo nodig daarbuiten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 3 februari 2009 @ 01:18:17 #95
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65680691
Ik snap je frustratie hoor wonderer. Het is ook soms heel erg frustrerend hoe het allemaal werkt. Er zijn er maar een paar die door dom toeval, een man/vrouw/vriend/kennis met invloed, extreem doorzettingsvermogen of echt supertalent boven het maaiveld van alle professionele Nederlandse musicalacteurs uit komen, een positie verwerven en handhaven.

En de rest, hoe getalenteerd dan ook soms, komt nooit verder dan ensemble of op zijn hoogst understudy. Zo gaat het al tientallen jaren en zo zal het ook wel blijven.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 3 februari 2009 @ 01:36:36 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65680830
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 01:18 schreef ElizabethR het volgende:
Ik snap je frustratie hoor wonderer. Het is ook soms heel erg frustrerend hoe het allemaal werkt. Er zijn er maar een paar die door dom toeval, een man/vrouw/vriend/kennis met invloed, extreem doorzettingsvermogen of echt supertalent boven het maaiveld van alle professionele Nederlandse musicalacteurs uit komen, een positie verwerven en handhaven.

En de rest, hoe getalenteerd dan ook soms, komt nooit verder dan ensemble of op zijn hoogst understudy. Zo gaat het al tientallen jaren en zo zal het ook wel blijven.
Maar om dat proces nog verder te frustreren door "namen" aan te gaan trekken uit andere vakgebieden?

Ik vind het een publiciteitsstunt met weinig respect voor de "echte" om ze zo maar eens te noemen. Richard had tenminste nog ervaring met op het toneel staan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 3 februari 2009 @ 01:46:10 #97
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65680885
Volgens de Dikkedeur heeft ie wel degelijk ervaring.

Maar er hebben zich al tientallen musicalsterren aangesloten bij ACT. Dus de oproep van Vera lijkt succes te hebben.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:52:12 #98
202348 Susi
Temple of Love
pi_65704315
Telegraaf.nl

Musical Supermodel stopt per direct

Première 'Supermodel the Musical'

Wouter Braaf trouwt vriendin
Musicalster Wouter Braaf is deze zomer getrouwd. Met...

Het geheim van Oren en Céline
Oren Schrijver en Céline Purcell spelen vanaf deze...

AMSTERDAM - De musical Supermodel, met onder andere musicalsterren Bettina Holwerda en Oren Schrijver, blijkt geen volle zalen te trekken.

Na krap een maand wordt de stekker uit de musical getrokken, omdat er bijna niemand kwam kijken.

Saillant detail is dat actrice Inge Iepenburg, de investeerders én couturier Ronald Kolk nog geen cent hebben gezien, meldt RTL Boulevard. Producent Eugene Jans heeft gezegd zijn uiterste best te doen de acteurs en Ronald netjes uit te betalen. Eugene haalde zijn investeerders binnen via het programma Dragons’ Den, maar zij kunnen fluiten naar de anderhalve ton die ze in de musical stopten...

Inge baalt ondertussen als een stier. "Wij dachten tot 5 april werk te hebben en moeten dus snel op zoek naar iets vervangends. Ik had gehoopt langer in de musical te staan dan dat ik gerepeteerd had, maar helaas..."

De musical zou aanvankelijk tot 5 april te zien zijn in hotel Krasnapolsky.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:55:35 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65704438
En dat is verrassend... hoe?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:02:14 #100
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_65704671
Ik kende het bestaan niet van Supermodel the Musical
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  ESF Reporter vrijdag 13 maart 2009 @ 22:42:33 #101
87554 Cee
Welluk?
pi_67025395
Ik ga dit topic even afstoffen! Heb namelijk nog helemaal niks gezegd over m'n recente trip naar Londen. Het was weer super! We zijn naar Wicked geweest en hebben day-seats voor Hairspray gehaald. Eerste rij voor een schamele 25 pond, sommigen zullen het baggerplaatsen vinden maar ik vond het wel wat hebben om zo in de neusgaten te kunnen kijken en spuugspetters te ontduiken. Een show als Wicked moet je niet upclose zien maar de energie die van Hairspray af spettert is geschikt om van dichtbij te bekijken!

En dan....La Cage aux Folles! SUPER! Helemaal goed. Ik moest er wel even inkomen, dacht de eerste 15 minuten dat ik het niet echt leuk zou vinden omdat het een grote bonte verzameling van hysterie is. Maar ik vond het een prachtige musical, sterk geacteerd, gedanst en gezongen. Dat laatste kon niet echt gezegd worden van Graham Norton, die ZaZa speelde. Maar zijn kwetsbaarheid offstage kwam door z'n voorkomen en zijn houding t.o.v. z'n stage-personage, erg mooi naar voren. Waardoor de showstopper "I am what I am" meer iets ontroerends had dan iets "woahhh YES".

Maar weet je waar ik nu gruwelijk van baal? Ik lees net op whatsonstage.com dat Philip Quast de rol van Georges tot zich gaat nemen vanaf mei. PHILIP EFFIN' QUAST. En Roger Allam gaat ZaZa spelen. Yeah that's right. Javert vs Javert.

Ik moet hier even van bijkomen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:50:00 #102
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_67025646
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:42 schreef Cee het volgende:


En dan....La Cage aux Folles! SUPER! Helemaal goed.

Told you so......!!!
Fijn dat het leuk was.
quote:
Ik moet hier even van bijkomen.
En ik moet er even van bijkomen dat jij die loser van AI in je ava hebt
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:05:49 #103
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67026233
Ik ga volgende maand naar "No way to treat a lady", "Tanz der Vampire" en "Ciske de rat". Moet alleen voor die laatste nog kaarten reserveren.

En wheheh, Javert/Javert... Da's grappig. Zeker in zo'n show.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter vrijdag 13 maart 2009 @ 23:14:28 #104
87554 Cee
Welluk?
pi_67026498
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:50 schreef ElizabethR het volgende:

[..]
En ik moet er even van bijkomen dat jij die loser van AI in je ava hebt
Leuk he, zo lijkt het alsof er steeds in afgrijzen naar m'n post wordt gekeken en vervolgens wordt deze toch nog geapplaudiseerd. Kijk, da's nog eens een reactie.

Damn, ik wil nu nog een keer La Cage zien in Londen. Quast vind ik zo geweldig.

Ik heb trouwens nog een paar voorstellingen in het vooruitzicht: volgende week Tarzan (had ik al gezien, maar was 25 euro aanbieding, het is de eerste dag van de lente, mooi dagje Scheveningen meepikken op zaterdag en dan een show erachteraan). En dan een week later een productie van Jesus Christ Superstar (ben benieuwd). Dan in mei nog een keer Joseph. In September ga ik weer naar New York (en naar Boston) dus dan hoop ik weer wat mooie voorstellingen te zien!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:28:49 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67026964
Er speelt weinig in Boston in september, toch?

Ik ben er een keer naar Wicked geweest. Ik ga toch liever naar Nederlandse theaters.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter vrijdag 13 maart 2009 @ 23:31:07 #106
87554 Cee
Welluk?
pi_67027033
Geen flauw idee, heb nog niet echt gekeken. Zal waarschijnlijk Broadway worden qua shows. En we willen de Wicked backstage tour doen. Helaas, dikke vette HELAAS, zal 'Broadway on Broadway' en de Broadway Flea Market aan ons voorbij gaan. Die worden altijd op zondag gehouden en we zijn er van maandag t/m zaterdag. Tof gepland, Cee.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:35:17 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67027145
Oh, september is nog niet bekend. Zal ik je tippen al ik een mailtje krijg?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter vrijdag 13 maart 2009 @ 23:36:49 #108
87554 Cee
Welluk?
pi_67027182
Doet u dat maar! Thanks!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:07:01 #109
202348 Susi
Temple of Love
pi_67032490
telegraaf.nl
quote:
Nieuwe hoofdrol René van Kooten
AMSTERDAM - René van Kooten heeft een hoofdrol te pakken in de Nederlandse bewerking van de Broadwaymusical Urinetown.
Ook Suzan Seegers zal een hoofdrol gaan spelen in de musical die op 9 september in première gaat, zo meldt musical.blog.nl.

Urinetown is een satirische musical over een stad die kampt met aanhoudende droogte. Om waterverspilling tegen te gaan besluit het stadsbestuur daarom om alle privétoiletten te verbieden. René zal in de huid kruipen van Officer Lockstock. Suzan zal te zien zijn als Little Sally.

Beide musicalsterren waren te zien in Les Misérables. René als Jean Valjean en Suzan als Cosette.
pi_67033687
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:07 schreef Susi het volgende:
telegraaf.nl
[..]
Niet Suzan
  zaterdag 14 maart 2009 @ 16:36:59 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67042652
Ook stom. Wim van den Driessche speelt volgende maand in een productie van het M-lab, maar dat pikt de media niet op want hij is geen bekende naam
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:20:36 #112
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_67204704
Cee, wonderer, wat vinden jullie van onderstaande??



Ik ben er nog niet uit. Ik was gewoon weer op zoek naar Gethsemane's en kwam toen deze knakker tegen. Ik had er nog nooit van gehoord!! Zijn Gethsemane is zwaar over de top, hij wijzigt de melodie echt veel te veel, en zijn falset is ehhhhhhh, weird.

Hoe vinden jullie hem in Les Mis? In ieder geval vind ik hem al te jong om Valjean neer te zetten, en over zijn performance moet ik nog nadenken. Wellicht kunnen jullie eens je licht laten schijnen?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:06:53 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67209795
Beetje rare mimiek, maar verder eigenlijk best goed. Ik vind het altijd een saai kutnummer, "bring him home", maar hij zet het wel goed neer, de kracht van Valjean, het restje crimineel dat nog in hem zit, zo van "verdomme god, doe me dit niet aan". Dat mis ik te vaak, Valjeans worden altijd veel te snel goedzakken in de show.

Ik ga even zoeken of er nog meer Les Mis van hem is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:21:24 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67210264


Ik ben om Al is hij wel jong, zowel voor Valjean als Javert.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter donderdag 19 maart 2009 @ 21:38:18 #115
87554 Cee
Welluk?
pi_67219776
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:20 schreef ElizabethR het volgende:
Cee, wonderer, wat vinden jullie van onderstaande??

Ik vond het erg mooi gezongen maar vooral bij de grote uithalen hoor je een jongere stem dan de man die hij speelt. Het stoort me echter niet, maar het viel me wel op. Echt heel mooi gezongen en hoogstwaarschijnlijk in het theater, live, nog indrukwekkender. Ik vond z'n bewegingen alleen wat gecontroleerd, wat beheersd, alsof hij zong over een hertje dat hij net in z'n rechterachterpoot had geschoten. Het stuk waar hij "If I die, let me die, let him live" zingt, dat wil ik het liefste als een laatste oerkreet (wel mooi gezongen natuurlijk) uitgebeeld zien, een laatste smeekbede aan God om zijn leven te nemen in plaats van die van Marius. Lekker op de borst rammen, reiken naar het onbereikbare, en dan vol piëteit (goh is dat een woord? Ik weet het niet. Ik gok het maar) naar de gewonde jongen op de barricade wijzen. En dat zag ik niet in de clip.

Trouwens, ik vind de uitspraak "Ik was gewoon weer op zoek naar Gethsemane's" best , alsof een junkie weer naarstig op zoek gaat naar een fix en daarvoor alle hoeken en straten afstruint.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:08:18 #116
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_67268006
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:38 schreef Cee het volgende:


Trouwens, ik vind de uitspraak "Ik was gewoon weer op zoek naar Gethsemane's" best , alsof een junkie weer naarstig op zoek gaat naar een fix en daarvoor alle hoeken en straten afstruint.
Ow maar dat klopt wel hoor. Zo eens in het half jaar struin ik alles af op zoek naar nieuwe Gethsemane's
Je weet maar nooit wat voor prachtversie je tegenkomt.

Verder ben ik het met jullie beiden eens qua commentaar.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:29:41 #117
202348 Susi
Temple of Love
pi_68457623
Heeft iemand Brandende Liefde gezien ?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 00:03:37 #118
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_69075809
ga zondag middag voor het eerst naar Joseph and the amazing technicolor dreamcoat.
hoop dat het een mooie musical is.

Is deze musical helemaal door gecomponeerd, of zit er ook gesproken text in?
  ESF Reporter zaterdag 16 mei 2009 @ 00:31:59 #119
87554 Cee
Welluk?
pi_69076670
De musical is helemaal doorgecomponeerd. De meeste Lloyd Webber musicals zijn dat.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:08:13 #120
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69077589
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:03 schreef RobbieBoy het volgende:
ga zondag middag voor het eerst naar Joseph and the amazing technicolor dreamcoat.
hoop dat het een mooie musical is.

Is deze musical helemaal door gecomponeerd, of zit er ook gesproken text in?
Ik ga in augustus naar Joseph. Ben er erg benieuwd naar.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:24:35 #121
16245 CarOnline
met lange O
pi_69141593
Speelt Joseph nog in Londen eigenlijk?
Ik ga van 1-3 juli naar Londen en ik wil toch wel heel graag weer een musical meepikken en bij voorkeur Joseph.

Elke andere is ook goed maar die t liefst!
Dat wordt heel vroeg bij de ticket booth in de rij staan
Maar zelfs dat is een feestje.
Londen
Screw them.
We're going home.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:26:59 #122
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_69141654
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:24 schreef CarOnline het volgende:
Speelt Joseph nog in Londen eigenlijk?
Ik ga van 1-3 juli naar Londen en ik wil toch wel heel graag weer een musical meepikken en bij voorkeur Joseph.

Elke andere is ook goed maar die t liefst!
Dat wordt heel vroeg bij de ticket booth in de rij staan
Maar zelfs dat is een feestje.
Londen
Volgens mij gaat hij stoppen:
Hier kan je maar kaartjes kopen t/m 30-05-2009, terwijl je bij bijvoorbeeld Lion King kaarten kan kopen tot 31-01-2010..
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 18 mei 2009 @ 09:31:19 #123
16245 CarOnline
met lange O
pi_69141756
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:26 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Volgens mij gaat hij stoppen:
Hier kan je maar kaartjes kopen t/m 30-05-2009, terwijl je bij bijvoorbeeld Lion King kaarten kan kopen tot 31-01-2010..
Oi...
Dat zou echt heel jammer zijn
Screw them.
We're going home.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:35:00 #124
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_69141856
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:31 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Oi...
Dat zou echt heel jammer zijn
Ik denk echt dat je te laat bent
Verlengingen staan altijd al vroeg op de site (Lion King was eerst tot 03-2009, toen 09-2009 en nu al 01-2010)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 18 mei 2009 @ 09:35:25 #125
16245 CarOnline
met lange O
pi_69141865
Ik zie het ook op de officiele site, NOW Booking to 30th May 2009.
Maar verder geen bericht dat ie gaat stoppen ofzo.
Dat is het enige.
Screw them.
We're going home.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:36:12 #126
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_69141883
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:35 schreef CarOnline het volgende:
Ik zie het ook op de officiele site, NOW Booking to 30th May 2009.
Maar verder geen bericht dat ie gaat stoppen ofzo.
Dat is het enige.
"Joseph
With a crash of drums and a flash of light Joseph returns to the West End in his dazzling coat of many colours worn by Pop Idol's Gareth Gates - will close 30th May 2009 so hurry to get your seats now!"

Bron: http://www.adelphi-theatre.com/
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 18 mei 2009 @ 09:37:38 #127
16245 CarOnline
met lange O
pi_69141911
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:36 schreef automatic_ het volgende:

[..]

"Joseph
With a crash of drums and a flash of light Joseph returns to the West End in his dazzling coat of many colours worn by Pop Idol's Gareth Gates - will close 30th May 2009 so hurry to get your seats now!"

Bron: http://www.adelphi-theatre.com/
Dank je!



Ahhhh dat is echt zó balen!!!
Screw them.
We're going home.
  maandag 18 mei 2009 @ 11:22:26 #128
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69144797
Caro, ga naar Wicked!! Echt ik weet zeker dat je die enorm leuk zult vinden!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 18 mei 2009 @ 11:26:03 #129
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69144927
Ik wil ook naar Wicked . Als het ooit in Nederland komt ga ik er zeker heen. Heb het boek zelfs gekocht en nu wil ik het nog liever zien .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 18 mei 2009 @ 11:40:28 #130
16245 CarOnline
met lange O
pi_69145472
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:22 schreef ElizabethR het volgende:
Caro, ga naar Wicked!! Echt ik weet zeker dat je die enorm leuk zult vinden!!
Hoi ER!
Haha die heb vlak na de Londense premiere al gezien! Met Hellen Dallimore en Idina Menzel
Ik heb de cd en ken alle liedjes uit mn hoofd.
Fantastische leuke musical inderdaad
Screw them.
We're going home.
  maandag 18 mei 2009 @ 12:19:28 #131
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_69146636
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wil ook naar Wicked . Als het ooit in Nederland komt ga ik er zeker heen. Heb het boek zelfs gekocht en nu wil ik het nog liever zien .
Ik heb zelf het boek (en het vervolg) gelezen, en de musical (2x) gezien, en ik vind dat het verhaal uit het boek enorm is aangepast voor de musical. Er zijn zeker overeenkomsten, maar de verschillen zijn enorm. (Persoonlijk vind ik het veranderingen ten goede, het boek vond ik niet zo super.)
  maandag 18 mei 2009 @ 14:44:44 #132
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69151536
Er stond ooit op youtube een telefooncameraopname van Wicked, die heb ik al gekeken, dus ik wist welke veranderingen er waren. Maar die zijn ook wel noodzakelijk voor de musical want anders is het echt honderd keer te ingewikkeld. Boek vond ik trouwens wel tof.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:03:32 #133
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69152153
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:40 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Hoi ER!
Haha die heb vlak na de Londense premiere al gezien! Met Hellen Dallimore en Idina Menzel
Ik heb de cd en ken alle liedjes uit mn hoofd.
Fantastische leuke musical inderdaad
Ach so, dawissiknatuuknie!!

Dan is Billy Elliot misschien een optie? Lieve musical! En anders Bloodbrothers. lekker spannend!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 18 mei 2009 @ 15:07:50 #134
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69152264
Oh ER, ik wil je nogmaals bedanken voor je Notre Dame de Paris-tip, want ik luister nummers daarvan echt zeer regelmatig .



je t'AAAAAAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIIIMEEEEEEEEEEEEEE!!!! *kippenvel*
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:11:53 #135
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69152386
Vroeg me al af waarom ik nooit antwoord kreeg op mijn PM
Maar fijn dat je het de moeite waard vond.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 18 mei 2009 @ 15:14:01 #136
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_69152449
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ach so, dawissiknatuuknie!!

Dan is Billy Elliot misschien een optie? Lieve musical! En anders Bloodbrothers. lekker spannend!!
Billy Elliot is ook erg goed ja. Persoonlijk vond ik 'm als musical leuker dan de film. (Maar dat kan komen doordat ik de film pas gezien heb nadat ik de musical 2 keer heb gezien, en de liedjes uit mijn hoofd ken. )
  maandag 18 mei 2009 @ 15:16:52 #137
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69152537
Ow, nog wat Caro, als je Jerry Springer in het echie wilt zien moet je naar Chicago gaan, want daar zit ie zes weken in vanaf 1 Juni, dus dat zou net goed uitkomen.

Ben benieuwd wat hij bakt van Billy Flynn, want ik kan me niet voorstellen dat ie ook maar één noot kan zingen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 18 mei 2009 @ 17:53:48 #138
16245 CarOnline
met lange O
pi_69157927
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ach so, dawissiknatuuknie!!

Dan is Billy Elliot misschien een optie? Lieve musical! En anders Bloodbrothers. lekker spannend!!
Nee!
Maar je hebt zeker gelijk dat het een leuke musical is.
Staat ook met stip bovenaan op mijn (wel korte maar daar werken we aan) lijstje

Ja, ik had al even gekeken naar Billy Elliot, dat lijkt me ook echt een hele mooie!
En verder ga ik me maar eens inlezen in meer leuks
Screw them.
We're going home.
  ESF Reporter maandag 18 mei 2009 @ 20:00:13 #139
87554 Cee
Welluk?
pi_69162069
Ik ben vorig jaar naar Billy Elliot geweest, vond het erg vermakelijk! Maar... ik realiseer me nu dat ik nooit meer de cast recording ervan heb gekocht. Iets wat ik bij iedere musical wel doe. Op een of andere manier 'pakte' de muziek me niet zo. Het was vooral het verhaal, de decors en de geweldige jonge acteurs die me meesleepten. Ik had trouwens verwacht dat het helemaal niet zo goed zou doen op Broadway maar Billy is genomineerd voor een x aantal Tony Awards, super dus! En het trekt best volle zalen volgens mij.

Wicked blijft een van m'n favoriete musicals, het is dit jaar inmiddels alweer 5 jaar geleden dat ik hem voor het eerst zag en me helemaal liet wegblazen door alles wat zich daar op het podium afspeelde. Heb 'm nu 5 keer gezien en ben ERG benieuwd naar de nederlandse versie. En naar het schijnt is de productie in Stuttgart ook heel goed, heb de cast recording daarvan geluisterd en het klinkt goed! Alleen hoor ik liever de engelse taal.

Ik heb m'n dvd van Company nog steeds niet afgekeken, ik kom er niet aan toe en kan me er niet toe zetten. Ik denk dat Notre Dame wel wat voor me is dus daar ga ik binnenkort toch maar eens aan beginnen.
ElizabethR, wist je dat Adam Lambert van AI8 in een musical zat met Val Kilmer, Ten Commandments? Er is een dvd van, ik heb hem niet gezien, alleen maar een stukje op youtube waarin Adam zingt.

Dit jaar ga ik weer naar NYC en we gaan in ieder geval naar de revival van Hair.
En stiekum wil ik naar Rock of Ages om de losert in m'n icon eens in het echt te zien. Hij is gewoon genomineerd voor een Tony.
  maandag 18 mei 2009 @ 22:49:24 #140
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69171018
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:00 schreef Cee het volgende:
ElizabethR, wist je dat Adam Lambert van AI8 in een musical zat met Val Kilmer, Ten Commandments? Er is een dvd van, ik heb hem niet gezien, alleen maar een stukje op youtube waarin Adam zingt.


Ja, ik heb het inderdaad al ontdekt. Fantastisch gezongen overigens!!
Zo heeft ie ook Brigadoon gedaan. "Come to me, bend to me."
Daar ben ik nu verliefd op. Zoals ie dat zingt, met een poging tot een schots accentje. Maar die stem!!

Die stem!!!!!!!!!!!!!

Ik moest serieus janken bij de hoge noot in dat nummer van Brigadoon en heb me naar het einde toe gesnotterd. En dan zeggen ze nog dattie alleen maar kan gillen.....

Ik ben nu driftig op zoek naar de volledige versie.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 18 mei 2009 @ 22:54:30 #141
16245 CarOnline
met lange O
pi_69171280
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:16 schreef ElizabethR het volgende:
Ow, nog wat Caro, als je Jerry Springer in het echie wilt zien moet je naar Chicago gaan, want daar zit ie zes weken in vanaf 1 Juni, dus dat zou net goed uitkomen.

Ben benieuwd wat hij bakt van Billy Flynn, want ik kan me niet voorstellen dat ie ook maar één noot kan zingen.
Oh dit lees ik nu pas, apart?

Chicago heb ik ook al gezien! Echt zó tof.
En Jerry Springer... ach...

Dan ga ik liever naar een musical die ik nog niet ken
Screw them.
We're going home.
  maandag 18 mei 2009 @ 22:58:41 #142
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69171551
Ow, ehm, Cee

Overigens, als theaterverslaafde vind ik het eigenlijk superjammer dat Adam gaat voor het grote geld en de commercie in de popindustrie. Zeker na het horen van een aantal opnames van musical/cabaretnummers Maar ik kan het me vanuit zijn standpunt wel voorstellen. Er is letterlijk helemaal NIETS dat die jongen niet kan zingen, behalve baspartijen, maar die kunnen ze dan mooi transponeren voor hem.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 18 mei 2009 @ 23:07:09 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_69172068
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:58 schreef ElizabethR het volgende:
Ow, ehm, Cee

Overigens, als theaterverslaafde vind ik het eigenlijk superjammer dat Adam gaat voor het grote geld en de commercie in de popindustrie. Zeker na het horen van een aantal opnames van musical/cabaretnummers Maar ik kan het me vanuit zijn standpunt wel voorstellen. Er is letterlijk helemaal NIETS dat die jongen niet kan zingen, behalve baspartijen, maar die kunnen ze dan mooi transponeren voor hem.
Ach, wie weet wat ie over een paar jaar gaat doen. Het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ie de rest van zijn leven ook voor het grote geld in de popindrustie gaat rondhangen. Jamai heeft het ook redelijk gedaan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter dinsdag 19 mei 2009 @ 07:28:55 #144
87554 Cee
Welluk?
pi_69177446
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:58 schreef ElizabethR het volgende:
Ow, ehm, Cee
Snoepwinkel!

Musical ligt hem vocaal super in z'n straatje maar ik denk dat hij het zelf eerder ziet als een middel om geld te verdienen en zichzelf in de spotlights te plaatsen, tenminste, zo heeft hij verschillende keren aangegeven in interviews. Jammer, maar niet onbegrijpelijk natuurlijk. Z'n podium wordt groter als hij voor mainstream/pop gaat en het theater is natuurlijk minder groots wat betreft algemene bekendheid. And boy loves his attention.
pi_69208567
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:42 schreef Cee het volgende:
Ik ga dit topic even afstoffen! Heb namelijk nog helemaal niks gezegd over m'n recente trip naar Londen. Het was weer super! We zijn naar Wicked geweest en hebben day-seats voor Hairspray gehaald. Eerste rij voor een schamele 25 pond, sommigen zullen het baggerplaatsen vinden maar ik vond het wel wat hebben om zo in de neusgaten te kunnen kijken en spuugspetters te ontduiken. Een show als Wicked moet je niet upclose zien maar de energie die van Hairspray af spettert is geschikt om van dichtbij te bekijken!

Hairspray wil mijn vriendin ook heen, maar ik lees dat je dayseats hebt gehaald waar haal je die? Bij het theater zelf of bij Leicester Square Box office?
  ESF Reporter woensdag 20 mei 2009 @ 07:22:03 #146
87554 Cee
Welluk?
pi_69213957
Bij het theater (Shaftesbury) zelf, op de dag van de voorstelling! Ik had ze om 10 uur gehaald op een woensdag, doordeweeks staat er dan amper tot geen rij. In het weekend verwacht ik dat het drukker zal zijn daar.
Om 10 uur gaan de kassa's open en kan je vragen naar day seats.
  maandag 25 mei 2009 @ 00:37:19 #147
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_69370581
vandaag (of gisteren eigenlijk) voor de derde keer naar Tarzan geweest. Wat een emotie had deze laatste show zeg. On-ge-lo-ve-lijk veel energie kwam er van dat podium vandaan. Sta ook nog met Ron Link op de foto, en heb zn handtekening.
  maandag 25 mei 2009 @ 20:41:39 #148
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  maandag 25 mei 2009 @ 20:48:01 #149
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69395397
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:41 schreef Haaibaaike het volgende:
En hoe was het afscheid RobbieBoy?
Ik gok even hoor, ik denk energiek en emotioneel......
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_69422742
Afgelopen maart was in New York en uiteraard heb ik Broadway niet over geslagen.

Ben naar "The Phantom of the Opera" geweest (zoals jullie misschien wel zullen weten: de langst draaiende musical op Broadway).

In NL heb ik de musical ook gezien, ik was toen 8 jaar oud, maar ik moet toegeven de New Yorkse versie was zó fantastisch. Een prachtig theater, prachtig decor, geweldige acteurs, echt een top avond!

Verder ben ik heel wat musicals gezien; slechtste tot nu toe vond ik - persoonlijk - Joseph.
pi_69734609
Ik heb the Phantom ook gezien in NL en was toen ook rond die leeftijd. Ik wil the Phantom ook graag weer eens zien!!

Over musicals in NL: Er zit een Musical special bij de Beau Monde. Erg leuk
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:34:58 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_69745822
In London draait ie nog steeds. Ik heb de laatste keer Earl Carpenter gezien, die was echt steengoed. Maar die zal nu wel niet meer spelen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:19:25 #153
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_69751262
Zondag gaan wij naar Joseph de musical toe...en 21 juni naar Sunset Boulevard in Utrecht. Ik kreeg vandaag ook Beau Monde thuis met als Musical special. Dat is voor mijn de derde jaar dat ik dat krijgt..Erg mooie foto's en info over musicals.
pi_69763232
Ik zag laatst staan dat Chess in Concert op dvd uitkomt; met Josh Groban in de hoofdrol en opgenomen in de RAH te Londen
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:56:01 #155
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69763979
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 09:52 schreef Numbie het volgende:
Ik zag laatst staan dat Chess in Concert op dvd uitkomt; met Josh Groban in de hoofdrol en opgenomen in de RAH te Londen
Dat is een erg mooi concert!!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:05:00 #156
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_69766956
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 09:52 schreef Numbie het volgende:
Ik zag laatst staan dat Chess in Concert op dvd uitkomt; met Josh Groban in de hoofdrol en opgenomen in de RAH te Londen
Je hebt gelijk. Bij Amazon.com al te reserveren: http://www.amazon.com/Chess-Concert-Josh-Groban/dp/B0028SVXVM (is wel alleen regio 1 )
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:43:43 #157
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69858210
Nou, ik heb gisteravond, meteen nadat het online stond, de Musical Awards gezien.
Het was dus een jubileum, 10 jaar John Kraaijkamp musical awards. En het was meteen de slechtste ooit.
Wat een blunders werden er gemaakt qua techniek zeg! Waarvan het gehannes met microfoons nog het meest opvallend was. Je zou toch denken dat zoiets wel wat beter werd geregeld bij zo'n grote show.

Dan de inhoud.

Ja Zuster, Nee Zuster vond ik een regelrechte aanfluiting. De cast is veel te jong voor die musical. De choreografietjes leken thuis te horen op een peuterspeelzaal, en de zang was nou ook niet om over naar huis te schrijven.

Love me Tender vond ik heel erg aardig. Wat is Brigitte Heitzer toch een stralende vakvrouw!! Ik voorspel dat die nog groter wordt dan La Kleinsma en La Douwes samen. Enorm prettig om naar te kijken ook. En wie was die jongen die Jailhouse Rock zong? Ik ken hem niet, en kan online nog geen volledige cast vinden.

Chicago. Joke de Kruijf leek wel dronken, zo stuntelig. Ook haar zang was vals.

Het stukje van The Full Monty was fenomenaal!! Wat een goede stemmen en wat een perfecte casting zeg! Zo ook het stukje Urinetown. Erg, erg leuk.

En dan Hairspray. Pfffff. Nu vind ik het toch al een zeikmusical. Maar Arjan Ederveen als Edna was nu niet bepaald wat ik verwacht had. Erg knullig ook weer allemaal.

De Mandela musical. Erg jammer dat de hoofdpersoon niet zingt maar slechts praat op constant dezelfde toon. En de juffrouw die stond te gillen op de achtergrond was erbarmelijk voor mijn oren.

Mary Poppins was dan eindelijk een cast en een optreden waar ik met genoegen naar heb zitten kijken en luisteren. Zo hoort musical te zijn. Maar dat was dan ook meteen de West End cast. Verschil was overduidelijk.

Al met al eigenlijk zonde dat ik het perse meteen wilde zien en tot 5 uur vannacht ben opgebleven ervoor. Het was de slechtste show ooit. Ik had net zo goed vandaag ergens in de avond kunnen kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 09-06-2009 18:23:35 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:46:34 #158
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_69862523
Volgens mij was die jongen die meedeed in Love me tender degene die op dit moment de hoofdrol in High School Musical heeft, Tommy nog wat.

Ik ben het niet helemaal met je eens trouwens, maar goed, smaken verschillen. Wat Joke betreft kan ik het echter onmogelijk niet met je eens zijn. Alleen die pruik vond ik al niks. En d'r motoriek: Bob Fosse zou zich in z'n graf omdraaien. Dan deed Mariska het 1000% beter. Ik hoop maar dat Joke nog flink gaat trainen, want de kaarten zijn al besteld.

Arjan Ederveen zit niet in High School Musical, maar Hairspray. En wat ik er van zag zag er eigenlijk prima uit. Alleen z'n stem was wat te geforceerd. Dan deed Michael Ball dat toch leuker in Londen. (Misschien waren jouw verwachtingen wel te hoog, dat kan ook. Ik probeer zo min mogelijk te verwachten, dan valt het meestal mee. )

Die 'juffrouw die stond te gillen op de achtergrond' in Amandla Mandela is Sophia Wezer, die de rol van Winnie Mandela heeft. Maar ik vond het ook niet om aan te horen, dat ben ik met je eens.

Ik ga trouwens ook zeker kaarten bestellen voor Mamma Mia. In de vorige versie heb ik beide keren Simone gezien als Donna, maar Lone deed het ook erg goed. Die wil ik ook zeker een hele show zien. (Maar de twee vriendinnen mogen nog wel wat oefenen wat mij betreft. Maar Lone heeft wat dat betreft natuurlijk een grote voorsprong, als alternate voor Simone, en ook als Donna in de duitse versie. )

[ Bericht 27% gewijzigd door Twoflower op 09-06-2009 14:51:55 ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:49:13 #159
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69862627
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:46 schreef Twoflower het volgende:


Arjan Ederveen zit niet in High School Musical, maar Hairspray. En wat ik er van zag zag er eigenlijk prima uit. Alleen z'n stem was wat te geforceerd. Dan deed Michael Ball dat toch leuker in Londen.
Ach, ik bedoel natuurlijk ook Hairspray. Sorry.

Mijn verwachtingen waren niet te hoog hoor. Ik sta altijd volkomen neutraal. Heb Ederveen ook Fagin zien doen, dat past al een heel stuk beter bij hem.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:58:09 #160
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_69865385
Ik vond Urinetown ook wel grappig Weet iemand of die gaat touren of alleen in het M-lab komt in A'dam?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:25:01 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_69866584
Hairspray was om te janken, iedereen was buiten adem

Verder vond ik eigenlijk alleen het intro wel aardig, en vera die zichzelf op de hak nam later. De optredens waren niet om over naar huis te schrijven.

Echt heel veel feelgood musicals komend seizoen, bah. Geef mij maar een goed drama. Ben blij dat Op hoop van Zegen en Kruistocht in spijkerbroek nog in de herhaling gaan, misschien kan ik die nog zien nu.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:31:24 #162
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69866880
Ik ben het wel met ER eens. Vond de show niet bijzonder. Dingen die me wel positief opvielen waren Urinetown (Jamai ! Viel me alles mee). Love me tender lijkt me best tof, Brigitte en Tommy (die ik alleen ken van valse stukjes uit High School Musical bij andere programma's) deed het ook echt heel goed.
Toppunt van de avond was natuurlijk Mary Poppins, maar inderdaad, wat wil je met de west end cast. Die musical lijkt me trouwens nog een hele kluif, want vocaal gaat het alle kanten op, maar ook qua choreografie. En het dan allemaal over laten komen alsof het niks is . Denk dat de nieuwe Op zoek naar... ook wel erg tof wordt. De korte stukjes die de dames zongen klonken niet zo afstotelijk als sommige kandidaten bij Op zoek naar Evita.
Full Monty was ook wel tof .

Overigens vind ik Liesbeth List een stomme oude vrouw. Dan is ze vast heel goed enzo, en ik denk ook perfect voor de rol van Piaf, maar spontaan of vriendelijk lijkt ze me niet.

En dat gehannes met die microfoon ! Wat was dat voor staaltje talentloos TV-maken .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:32:33 #163
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69866941
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:25 schreef wonderer het volgende:
Hairspray was om te janken, iedereen was buiten adem

Verder vond ik eigenlijk alleen het intro wel aardig, en vera die zichzelf op de hak nam later. De optredens waren niet om over naar huis te schrijven.

Echt heel veel feelgood musicals komend seizoen, bah. Geef mij maar een goed drama. Ben blij dat Op hoop van Zegen en Kruistocht in spijkerbroek nog in de herhaling gaan, misschien kan ik die nog zien nu.
Ja, op Hoop van Zegen lijkt me eigenlijk best heel mooi . Dat klonk allemaal zo heerlijk dramatisch.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:26:22 #164
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69870872
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:31 schreef Tha_Erik het volgende:


Overigens vind ik Liesbeth List een stomme oude vrouw. Dan is ze vast heel goed enzo, en ik denk ook perfect voor de rol van Piaf, maar spontaan of vriendelijk lijkt ze me niet.




Je hebt wel gelijk hoor, zo komt ze over. Ze is een beetje mensenschuw.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_69871022
Ik vond de show idd een beetje klungelig overkomen, maar vond het verder wel heel leuk om te zien allemaal. En gelijk maar kaartjes gereserveerd voor Urintown (wel pas eind september!), ben daar wel benieuwd naar. En nu wil ik Mary Poppins zien op West End
Oh, ik zat me trouwens ook te ergeren aan Liesbeth List, ik vind haar echt niet leuk
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  ESF Reporter dinsdag 9 juni 2009 @ 20:16:25 #166
87554 Cee
Welluk?
pi_69874554
Ik heb de eerste helft gemist dus dat moet ik nog kijken. De rest was, tsja. Ben opeens ERG benieuwd naar Urinetown, ik denk dat ik hier toch wel kaartjes voor wil gaan bemachtigen! Mamma Mia weer...voor de zoveelste keer. Don't get me wrong, ik vind het een amusante musical, leuk avondje uit, maar zo eendimensionaal en plat als die was, de karakters van de 3 vrouwen deed het nog een beetje naar een sympathiek niveau tillen maar nu blijkt dat men het nodig vond om hiervoor alleen maar Beau Monde types te casten.

West End Mary Poppins cast was geweldig. Strak, keurig, en toch spontaan.

Ik had niet meer verwacht van Hairspray, een cast die toch maar een paar weken bij elkaar is en nog heel erg op elkaar in moet spelen. Niet voor niks noemen ze dit nummer ook 'You can't stop to breathe'. Wat ik wel jammer vind, is dat Ederveen qua stem dichter in de buurt komt van Harvey Fierstein's Edna dan bij Michael Ball's. En als er IETS is dat me ervan weerhoudt m'n Broadway Cast Recording CD te verkiezen boven m'n Movie Soundtrack recording als ik Hairspray wil luisteren, dan is het wel Fierstein's stem. Of z'n gebrek daaraan.

Mandela...tsja. Ik werd er niet warm of koud van.

Die onnodige stenen veer in de kont van Joop aan het eind van de show vond ik vaag. Je gaat tijdens de Oscars, naast een oeuvre prijs, toch ook geen willekeurige homp klei uitreiken aan Spielberg omdat mede-regisseurs hem zo'n toffe regisseur vinden?
Maar misschien zie ik het wel verkeerd.

Die geforceerde oeuvre-medleys vind ik ook zo beschamend. En dan zetten ze er nog zo'n schreeuwende Tooske naast en is het geneer-moment compleet.

Full Monty vond ik toch weer leuk om te zien, had hem in 2001 een keer gezien en vond het erg vermakelijk (vooral het liedje 'Big ass rock', GEWELDIG). Misschien toch maar eens gaan bekijken.

Waar gaan jullie dit seizoen naartoe, trouwens? Tot nu toe heb ik kaartjes voor Love me tender, Hairspray en Chicago.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cee op 09-06-2009 20:38:14 ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:31:53 #167
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69875122
Ik ga in Augustus naar Joseph, maar dat is eigenlijk nog vorig seizoen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:58:38 #168
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_69876035
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ga in Augustus naar Joseph, maar dat is eigenlijk nog vorig seizoen .
Ben ik zondag geweest ..Was wel een mooie,vrolijke musical.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:07:29 #169
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69876372
Ik denk dat ik me van te voren even ga bezuipen dat ik wat meliger ben .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:10:40 #170
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_69876494
Ik wil ook nog naar Joseph, naar Kruistocht en naar Op hoop van zegen. En naar "je anne" maar ik weet niet eens of dat een musical is Hij speelt in Antwerpen en Wim van den Driessche zit erin, da's wel genoeg voor mij
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:13:57 #171
202348 Susi
Temple of Love
pi_69876622
Urinetown/Zeikstad van M-lab was in principe uitverkocht, maar er zijn extra voorstellingen erbij gekomen.

In principe ga ik nog naar Urinetown, Op Hoop van Zegen, Piaf, Chicago en Brandende Liefde.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:21:10 #172
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69876902
Gaan jullie veelplegers eigenlijk alleen (als in 'in je eentje') naar musicals of hebben jullie hippe musicalmaatjes ? En waar kan je die bestellen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:29:46 #173
202348 Susi
Temple of Love
pi_69877269
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Gaan jullie veelplegers eigenlijk alleen (als in 'in je eentje') naar musicals of hebben jullie hippe musicalmaatjes ? En waar kan je die bestellen .
Ik ga vrijwel altijd alleen
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:32:25 #174
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_69877369
Ik heb zojuist een klasgenoot overgehaald om mee naar Urinetown te gaan. Verder bestel ik vaak kaartjes en dan zie ik wel wie er mee gaat.
Een hip musicalmaatje zou tof zijn - vooral om mee naar Londen te gaan, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:49:28 #175
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69878046
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:16 schreef Cee het volgende:
Ben opeens ERG benieuwd naar Urinetown, ik denk dat ik hier toch wel kaartjes voor wil gaan bemachtigen!

Doen!!! Lees nog eens door wat ik er in een van deze topics over gepost heb!
Het is zo'n leuke musical!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_69878050
Ik ben een paar keer alleen gegaan, maar meestal ga ik wel met iemand samen. Soms haal ik mijn man over om mee te gaan, soms ga ik met mn mams en soms met een vriendinnetje.
Maar misschien is het tijd voor een musical meet?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:51:31 #177
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69878130
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat ik me van te voren even ga bezuipen dat ik wat meliger ben .
Doen!!! Dat helpt
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 10 juni 2009 @ 02:47:46 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_69885925
Ik heb twee musicalmaatjes met wie ik meestal samen ga, maar ik ga net zo snel alleen als dat beter uitkomt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter woensdag 10 juni 2009 @ 07:31:31 #179
87554 Cee
Welluk?
pi_69886512
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Gaan jullie veelplegers eigenlijk alleen (als in 'in je eentje') naar musicals of hebben jullie hippe musicalmaatjes ? En waar kan je die bestellen .
M'n beste vriendin is ook gek van musicals dus dat komt mooi uit. Daarbij hebben we nog een paar vriendinnen waarmee we vaak naar voorstellingen gaan. De enige keer dat ik alleen naar een musical ben gegaan was vorig jaar toen ik alleen op vakantie ben gegaan. En dat beviel prima hoor! Helemaal zelf beslissen waar, wanneer, etc.
pi_69911260
Als jullie in Londen een musical bezoeken of misschien wel in New York.. moet je dan ook netjes aankleden enzo?
  ESF Reporter woensdag 10 juni 2009 @ 21:46:40 #181
87554 Cee
Welluk?
pi_69914488
Je merkt wel het verschil tussen musicalgangers in Londen en die in Nederland. In Londen is men over het algemeen netter gekleed. Geen maatpakken en galajurken, maar ook geen afgetrapt kloffie zoals je driekwart van het gepeupel in de theaters in Nederland vaak ziet dragen. In New York is het een beetje 50/50. In alle gevallen draag ik altijd een beetje de zelfde soort kleding, in ieder geval geen kloffie.
En als ik het niet vergeet probeer ik er zelfs aan te denken om m'n haar in een staart te doen want het wil nog wel eens explosief pluizen waardoor de persoon achter me misschien wat minder kan zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cee op 11-06-2009 07:49:31 ]
pi_69916849
Toen wij vorig jaar in NY The Phantom hebben gezien, viel het me juist op hoe slordig iedereen gekleed was. Maar het was ook een middagvoorstelling, misschien lag het daaraan?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:56:13 #183
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69917700
De (weinige) keren dat ik naar een musical ging was ik wel redelijk netjes gekleed, vooral naar Tarzan, maar dat was vooral omdat het voor mijn ouders' 25-jarig huwelijk was en we er voor uit eten gingen. We waren wel ongeveer de enigen die er netjes uitzagen btw .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 11:29:53 #184
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_69996586
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:56 schreef Tha_Erik het volgende:
De (weinige) keren dat ik naar een musical ging was ik wel redelijk netjes gekleed, vooral naar Tarzan, maar dat was vooral omdat het voor mijn ouders' 25-jarig huwelijk was en we er voor uit eten gingen. We waren wel ongeveer de enigen die er netjes uitzagen btw .
Wanneer was je bij Tarzan dan? Ik was er 24 mei, en toen zag ik maar 2 jongens in pak, die bij een groepje leken te horen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:27:44 #185
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_70001450
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:29 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

Wanneer was je bij Tarzan dan? Ik was er 24 mei, en toen zag ik maar 2 jongens in pak, die bij een groepje leken te horen.
Eh, volgens mij was dat in oktober 2007 . En ik was de enige jongen in onze groep/gezin.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:10:15 #186
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_70605746
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:05 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Bij Amazon.com al te reserveren: http://www.amazon.com/Chess-Concert-Josh-Groban/dp/B0028SVXVM (is wel alleen regio 1 )
Bij Bol.com is hij nu ook te bestellen, hij komt uit op 15 juli. http://www.bol.com/nl/p/d(...)006761963/index.html (en deze is regio 2)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:23:28 #187
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_70606227
Ik vond een tijdje geleden een volledige uitvoering van Bernsteins Candide op youtube. Het is geen klassieke invulling ervan , en ik lekker flauw, maar ook wel erg vermakelijk.

Met Kristin Chenoweth (o.a. Wicked) en Patti Lupone (een legende) die schitteren in hun rollen. Ik vind de zang ook erg goed .

Als je je een paar uurtjes verveelt is het misschien wel iets om te kijken.
De twee samen :

[ Bericht 22% gewijzigd door Tha_Erik op 03-07-2009 13:36:33 ]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 5 juli 2009 @ 15:59:20 #188
16245 CarOnline
met lange O
pi_70669415
Zo, van de week in Londen geweest en uiteraard naar een musical

Het is Avenue Q geworden, omdat ik met iemand ging die musicals 'niets aan vindt' en er dus niet teveel geld aan wilde uitgeven en deze was voor de helft.

Ik zag het eerst niet zo zitten met die halve poppen enzo, maar ik moet zeggen: het viel me niet tegen!
Ik vond hem harstikke leuk
Veel gelachen en de andere partij is ook om, volgende keer Londen: Musical!
Screw them.
We're going home.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:43:07 #189
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_71370987
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:10 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Bij Bol.com is hij nu ook te bestellen, hij komt uit op 15 juli. http://www.bol.com/nl/p/d(...)006761963/index.html (en deze is regio 2)
De DVD is fantastisch. In 5 dagen tijd heb ik 'm al 3 keer bekeken.
  maandag 27 juli 2009 @ 18:43:55 #190
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71372436
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:43 schreef Twoflower het volgende:

[..]

De DVD is fantastisch. In 5 dagen tijd heb ik 'm al 3 keer bekeken.
Ik heb hem ook al gezien, ik vond alleen Idina Menzel erg tegenvallen, wat een nare schelle stem heeft ze in Chess. En in Wicked vond ik haar zo leuk!

Het klinkt gewoon net alsof haar stem niet matched met de rest van de cast.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 27 juli 2009 @ 19:07:40 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_71373048
Gaan jullie komend seizoen trouwens Op zoek naar Mary Poppins kijken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_71373096
Ik wel ja!
  maandag 27 juli 2009 @ 19:47:25 #193
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_71374331
Natuurlijk.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:04:08 #194
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71374871
Wanneer begint dat? September ergens??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 27 juli 2009 @ 20:05:46 #195
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_71374925
Ik denk wel ergens in het najaar, ja.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:23:06 #196
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71375498


Practically Perfect . Gesneuveld in de filmversie, gelukkig in ere hersteld in de musical.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  ESF Reporter maandag 27 juli 2009 @ 22:26:39 #197
87554 Cee
Welluk?
pi_71379403
Ik ga zeker Op zoek naar Mary kijken! Ik leef voor dit soort dingen, sad but true. Ben zelfs van plan om weer naar een tv-opname te gaan.
Ben erg benieuwd hoe het gaat worden, ik was in eerste instantie niet echt geïnteresseerd in het zien van de musical maar nadat ik William Spaaij zag optreden tijdens de Musical Awards was ik verkocht. Wat deed hij het leuk! Ik ken natuurlijk het verhaal van Mary Poppins wel en heb de film vroeger vaak gezien maar de stage musical nog nooit.

Ik zie trouwens net dat het programma pas in december wordt uitgezonden. Dus we moeten nog een hele tijd geduld hebben, vraag me af waarom ze dat zo lang laten duren. Waarschijnlijk te maken met contracten van deelnemers en juryleden.

Over anderhalve maand ga ik Hair zien op Broadway, kaartjes zijn vorige week besteld. We willen wel meer shows gaan bekijken maar die ga ik ter plekke uitzoeken. Hair was echter een must.

[ Bericht 13% gewijzigd door Cee op 27-07-2009 22:32:40 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:51:18 #198
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_71394234
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:07 schreef wonderer het volgende:
Gaan jullie komend seizoen trouwens Op zoek naar Mary Poppins kijken?
Ik ga wel kijken denk ik
Op dit moment heb ik niet zoiets van; "ik moet naar die musical", maar ik zal toch wel gaan
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:40:45 #199
202348 Susi
Temple of Love
pi_71424389
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:51 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik ga wel kijken denk ik
Op dit moment heb ik niet zoiets van; "ik moet naar die musical", maar ik zal toch wel gaan
Zodra het bezig is, raak je er weer helemaal in
pi_72534747
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:24 schreef CarOnline het volgende:
Speelt Joseph nog in Londen eigenlijk?
Ik ga van 1-3 juli naar Londen en ik wil toch wel heel graag weer een musical meepikken en bij voorkeur Joseph.

Elke andere is ook goed maar die t liefst!
Dat wordt heel vroeg bij de ticket booth in de rij staan
Maar zelfs dat is een feestje.
Londen
16 September naar Joseph!
Toch nog gelukt

Wel in NL maar je kan niet alles hebben

In Londen naar Avenue Q geweest
Wel enorm gelachen overigens
Screw them.
We're going home.
pi_72535193
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:10 schreef CarOnline het volgende:

[..]

16 September naar Joseph!
Toch nog gelukt

Wel in NL maar je kan niet alles hebben

In Londen naar Avenue Q geweest
Wel enorm gelachen overigens
In Breda toch? Ik ga als alles meezit de 20e
pi_72536054
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:20 schreef Clauw het volgende:

[..]

In Breda toch? Ik ga als alles meezit de 20e
Ja, Breda
Enorm veel zin in. Ik baalde zo dat ik hem niet meer kon zien!
Maar gelukkig!
Screw them.
We're going home.
  maandag 7 september 2009 @ 23:30:23 #203
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_72538680
En vanaf 23 september staan ze in het '' Beatrix Theater'' te Utrecht dacht ik !
  dinsdag 8 september 2009 @ 06:19:49 #204
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_72541958
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:30 schreef Haaibaaike het volgende:
En vanaf 23 september staan ze in het '' Beatrix Theater'' te Utrecht dacht ik !
Klopt helemaal. Vanaf mijn werk kan ik het meters-hoge uithangbord elke dag zien hangen.
pi_72960149
Het duurt nog even, maar 17 april ga ik naar Mama Mia de musical!

John
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  maandag 21 september 2009 @ 20:06:27 #206
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_72978144
Oh ik was trouwens in augustus nog naar Joseph (a.t.a.t.dc) geweest toen die in eindhoven kwam . En had de volledige originele cast volgens mij .

Het viel me alles mee, vond het er heel tof uitzien, lekker kleurrijk, best melig, en best heul erg tof.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 21 september 2009 @ 20:19:14 #207
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_72978684
Ik heb tickets voor Full Monty en Tanz der Vampire (Oberhausen) en het plan is Mamma Mia in Nijmegen en Joseph in Utrecht en verder is er dit seizoen niks, geloof ik... beetje schamel. Vorig jaar rond deze tijd zag ik alleen al Les Mis vijf keer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_72979892
Ik ga dit weekend naar UrineTown Ben heel benieuwd.
Mama Mia hoef ik niet te zien, heb die de vorige keer al gezien met betere spelers
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72979996
Ik was ook al van plan dit topic een kick te geven. Maar, iemand die al naar Hairspray is geweest of nog gaat? Het is verschrikkelijk Die vertaling !
pi_72981491
Daar was ik dus ook al bang voor bij Hairspray..twijfel nog steeds of ik nou een keer zal gaan of niet.
  maandag 21 september 2009 @ 21:59:37 #211
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_72983265
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:46 schreef booo het volgende:
Ik was ook al van plan dit topic een kick te geven. Maar, iemand die al naar Hairspray is geweest of nog gaat? Het is verschrikkelijk Die vertaling !
Ik heb al kaarten, maar stel me er sowieso niet veel van voor. Misschien valt het dan nog mee.
  maandag 21 september 2009 @ 22:48:47 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_72985479
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:44 schreef tessie het volgende:
Ik ga dit weekend naar UrineTown Ben heel benieuwd.
Mama Mia hoef ik niet te zien, heb die de vorige keer al gezien met betere spelers
Ik ga dan ook alleen voor Esther van Boxtel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter dinsdag 22 september 2009 @ 00:24:12 #213
87554 Cee
Welluk?
pi_72988697
Ik ga zaterdag naar Hairspray. Het zal zeker niet zo energiek en geweldig zijn als de UK versie (of de US versie die ik heb gezien) maar ik ga het een kans geven, het zijn nog maar de previews dus er kan (en moet) veel aan geschaafd worden.

Gisteren ben ik terug gekomen uit New York, het was weer geweldig! Ik ben naar twee shows geweest: Hair en Next to Normal.

Hair. Ik geef toe, ik ben ontzettend naief in het theater gestapt. Het enige wat ik namelijk tot dusver van de musical had gezien was de verfilming en een amateur-productie, wat een versie was van de film. Dus met de film in gedachte ging ik de show zien. De eerste act vond ik een vieze tegenvaller omdat ik totaal het verhaal miste. Ik merk dat ik meer structuur nodig heb dan een stel zweverige teksten van hippies die zingen over peace, love, sex, gelijkheid en verschillen. De 'komische' noot van het echtpaar kon me ook niet op m'n lachspieren werken. Ik zat er gewoon totaal niet in. Terwijl ik de liedjes wel erg leuk vind. Ik weet niet wat het was. Ook de tweede helft ging voor mij moeizaam op gang, totdat (spoiler alert) de drafts werden verbrand, Claude ging twijfelen, zijn beslissing maakte en.... op het eind jankte ik tranen met tuiten en konden in eerste instantie m'n traan-spasmes me er zelfs niet toe brengen om te applaudiseren. WAT IS DAT TOCH.
Deze musical is een mysterie voor me. En ja, toen bij de reprise de cast het publiek wenkte om het podium op te komen en mee te doen renden we naar voren en nu kan ik zeggen dat ik op Broadway heb gestaan en gezongen en gedanst.

Next to normal. Een nieuwe musical, waarvan ik het plot niet al te veel zal verklappen aangezien het al snel spoilerig wordt. Het gaat over een gezien (man, vrouw, zoon, dochter), waarin de moeder een heel arsenaal aan pillen moet nemen - ze is bipolar en probeert haar extreme hoogte- en dieptepunten daarmee te onderdrukken. De cast wordt aangevuld door een psychiater en het nieuwbakken vriendje van dochterlief. 6 mensen op het podium en een minimalistisch decor in de zin van veel lichtwerk, en een drie-verdieping-hoge stellage waar middels enkele doeken de suggestie van een huis wordt gewerkt. De band zit op de tweede verdieping en door de voorstelling heen rent en klimt en slingert de cast van verdieping naar verdieping. Niet op z'n Tarzans hoor, maar er waren momenten dat ik dacht "Kijk uit!"
Dan de show: erg indrukwekkend, het hangt of staat met het acteerwerk en dat was erg sterk. De rol van de moeder wordt door Alice Ripley gespeeld, ze won onlangs een Tony award hiervoor. Haar stem had af en toe wel moeite met wat noten maar het is zo specifiek dat het blijft boeien, het hoeft niet perfect te zijn. Moeilijk om uit te leggen. Het verhaal is verrassend, mooi, realistisch en rauw maar zeker niet donker. De liedjes zijn mooi, ze 'pakken' niet stuk voor stuk maar ze brengen het plot wel vooruit. Sowieso is het een bijna compleet doorgecomponeerd stuk.
Het was zeker niet een van m'n favoriete musicals maar mocht ik ooit nog de kans krijgen dan zou ik hem nog een keer willen zien want volgens mij moet hij bij me 'groeien'.

Dat was 't.
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:21:37 #214
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72996902
Ik ga zaterdag naar Urinetown & volgend jaar naar Maamma Mia en ik twijfel nog over Hairspray. Aan de ene kant denk ik; nee... het hoeft niet, maar aan de andere kant ken ik mijzelf en dan ga ik toch.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:26:30 #215
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_72997043
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:24 schreef Cee het volgende:
Haar stem had af en toe wel moeite met wat noten maar het is zo specifiek dat het blijft boeien, het hoeft niet perfect te zijn. Moeilijk om uit te leggen.
Dat is haar ding. Ze doet altijd zo gekunsteld en gemaakt met haar stem om gedistingeerd en esoterisch over te komen, maar het werkt eerder averechts. Net als bij omhooggevallen middenklassers die zichzelf het accent van Katharine Hepburn hebben aangemeten
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  ESF Reporter dinsdag 22 september 2009 @ 16:01:54 #216
87554 Cee
Welluk?
pi_73005156
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:26 schreef Marble het volgende:

[..]

Dat is haar ding. Ze doet altijd zo gekunsteld en gemaakt met haar stem om gedistingeerd en esoterisch over te komen, maar het werkt eerder averechts. Net als bij omhooggevallen middenklassers die zichzelf het accent van Katharine Hepburn hebben aangemeten
Ze had zo'n vreemd accent vond ik ook. "Heauuuume" in plaats van "Home".
  zondag 27 september 2009 @ 08:48:00 #217
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_73141414
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:24 schreef Cee het volgende:
Ik ga zaterdag naar Hairspray. Het zal zeker niet zo energiek en geweldig zijn als de UK versie (of de US versie die ik heb gezien) maar ik ga het een kans geven, het zijn nog maar de previews dus er kan (en moet) veel aan geschaafd worden.
Wij zijn gisteren ook geweest en vond het helemaal geweldig. Heb genoten van de show. Hij kwam rustig op gang maar daarna ging het echt los. Uitstekende cast, niemand was echt minder. Arjan Ederveen deed het, ondanks de slechte eerste indruk op het MAG, toch heel goed. Geweldige komisch timing. En Cindy Bell, die Penny speelde...echt GEWELDIG!

Tracy en Link zijn erg leuk samen en Esmee van Kampen maakt een droomdebuut.

Enige jammere vonden wij dat sommige nummers in de samenzang van het hele ensemble moeilijk te verstaan waren. Gisteren viel ook een paar keer het geluid weg, dus dat was wel jammer.

Al met al een prima generale voor de première vandaag. Wij gaan zeker nog een keer. Echt een aanrader.
  ESF Reporter zondag 27 september 2009 @ 10:20:02 #218
87554 Cee
Welluk?
pi_73142138
Ik ben ook weer terug! En inderdaad, het viel me absoluut niet tegen! Als ik dan toch minpunten moet geven dan zouden die voor het decor en voor het beginlied (Goodmorning Baltimore - ik weet de NL titels nog niet zo goed, sorry). En daarmee ga ik dus meteen vergelijken met de UK en US producties die ik heb gezien, waarbij ik me natuurlijk wel realiseer dat dat vaste producties zijn/waren en die van V&V is een reizende. Maar het decor zag er vaak wat rammelig uit, wat beholpen en plat. De huizen zijn wel erg mooi gemaakt maar vooral in de finale miste ik dat extravagante, dat overdrevene. En ik houd wel van overdreven.
En aan het begin vond ik het refrein wat verveeld overkomen, normaal gesproken begint iedereen te zingen met vol enthousiasme en het klonk naar mijn mening alsof iedereen net wakker was geworden uit een diepe slaap.

Maarrrrr. Dit zijn de enige minpunten die me zo te binnen schieten en waar ik me het meest aan 'stoorde'. De cast zette hun beste beentje voor en waren al een HEEL stuk beter op elkaar ingespeeld dan we tijdens het Musical Awards gala zagen. Arjan Ederveen is een hilarische Edna die, heeeeeel af en toe té veel, zijn eigen stempel op de rol heeft gedrukt. Z'n stemmetje was erg grappig maar met een tandje minder voorkom je dat een karakter als Edna, dat al tegen het karikaturale aan schampt, zo over the top wordt dat het zelfs in een musical als deze een persiflage van een persiflage is.
Deze productie heeft nog meer comedy in zich dan de engelse producties, vooral Esmee (Tracy) en Cindy (Penny) brachten dat extra naar voren. Jim had ik nog nooit eerder in een musical rol gezien en ik had gehoord dat zijn dans-abiliteiten niet al te super zijn. Maar of hij nu ontzettend verbeterd is of dat ik er gewoon weinig kaas van heb gegeten, maakt niet uit, want ik vond hem prima in de rol passen. Sowieso vond ik hem al sinds dat bekend werd dat hij Link ging spelen, perfect gecast hiervoor. En dan nu maar hopen dat hij dat niet alleen in persoonlijkheid maar ook in zang en dans naar voren kon brengen. En dat lukte. Niet de allerbeste zanger maar ik vind dat dat in deze rol ook niet het meest vereist is. Het klonk prima en je geloofde echt dat hij die sympathieke, ijdele en ook dat tikje arrogante tieneridool is.

Verder nog extra punten voor Joanne Telesford (goed gespeld?) die Motormouth Maybelle speelt. Wat een strot en voorkomen, jammer dat ze in d'r outfit nog steeds dun lijkt en het feit dat ook haar gesproken teksten en antwoorden rijmen, had voor mij niet echt gehoeven. Maar verder was ze super.

Het duo Anouk/Velma (sorry, ik kan even niet op de naam van de actrice komen die de moeder van Amber von Tussle speelt) is geweldig gemeen.

Marcel Visscher als Corny Collins klonk geweldig en z'n kop is perfect, haha. Hij is sympathiek en ontzettend fout tegelijk. Iedere regel was verstaanbaar (behalve dan dat ene moment waar z'n microfoon uitviel en we hem dus op eigen sterkte moesten horen. Ik zat echter in de loge en zelfs toen vond ik hem nog best verstaanbaar.)

En toch weer een minpuntje, maar hopelijk wordt daaraan geschaafd (Albert, lees je mee? ). Een van m'n favoriete rollen is namelijk die van Prudy/gymlerares/gevangenisbewaakster, allemaal gespeeld door de zelfde persoon, in dit geval Wieneke Remmers. Deze rollen zijn stuk voor stuk hilarisch, er wordt gespeeld met accenten, leuke one-liners en krijgt normaal gesproken bij het publiek de lachers op de hand. Maar hier is het niet zodanig uitgewerkt dat ze echt veel ruimte krijgt om dat ook echt naar buiten te brengen. De gevangenisbewaakster is al snel uit beeld, waardoor we niet aan d'r karakteristieke kop/outfit/accent/houding kunnen wennen.

Eh, ja dat was het zo ongeveer, sorry dat het zo lang is! Dit is gewoon een van m'n favoriete musicals en ik ben blij dat de NL versie mij ook wist te bekoren. In februari ga ik nog een keer maar als de kans me aandient dat ik eerder nog een keer mag/kan, dan ga ik die zeker pakken.
  zondag 27 september 2009 @ 11:56:56 #219
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_73143785
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:20 schreef Cee het volgende:
Jim had ik nog nooit eerder in een musical rol gezien en ik had gehoord dat zijn dans-abiliteiten niet al te super zijn. Maar of hij nu ontzettend verbeterd is of dat ik er gewoon weinig kaas van heb gegeten, maakt niet uit, want ik vond hem prima in de rol passen. Sowieso vond ik hem al sinds dat bekend werd dat hij Link ging spelen, perfect gecast hiervoor. En dan nu maar hopen dat hij dat niet alleen in persoonlijkheid maar ook in zang en dans naar voren kon brengen. En dat lukte. Niet de allerbeste zanger maar ik vind dat dat in deze rol ook niet het meest vereist is. Het klonk prima en je geloofde echt dat hij die sympathieke, ijdele en ook dat tikje arrogante tieneridool is.
Ik vind Jim een betere musicalzanger dan musicalzangers popzangers
quote:
Het duo Anouk/Velma (sorry, ik kan even niet op de naam van de actrice komen die de moeder van Amber von Tussle speelt) is geweldig gemeen.
Ik vond Amber niet sterk overkomen. Op de een of andere manier vind ik haar op een vervelende manier vervelend spelen.
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:45:13 #220
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_73226758
Jim in Hairspray


En de trailer
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:18:51 #221
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_74367000
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:10 schreef CarOnline het volgende:

[..]

16 September naar Joseph!
Toch nog gelukt
Daar ben ik in afgelopen zondag ook geweest.
Jemig... wat is die Renée van Wegberg goed zeg.
Het is dat Freek Bartels zo bekend is geworden maar in feite hij mag nog niet in haar schaduw staan op het toneel.
Wie dit leest is gek
pi_74368568
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:18 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Daar ben ik in afgelopen zondag ook geweest.
Jemig... wat is die Renée van Wegberg goed zeg.
Het is dat Freek Bartels zo bekend is geworden maar in feite hij mag nog niet in haar schaduw staan op het toneel.
Ja, ze is goed, alleen vond ik haar af en toe te galmerig.
En dat irriteerde me een beetje

Wij hadden de Fop-Freek overigens maar dat was geen straf

Iemand nog tips? Vanaf 26 November zit ik 5 dagen in Londen
Oh laat ik eerst zelf eens gaan kijken of ik wat leuks zie
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:52:10 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74368669
Ik heb wat musical-verslagen op mijn blog staan van afgelopen weken. VOor de liefhebber. Linkje in mijn sig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:49:46 #224
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74370860
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:52 schreef wonderer het volgende:
Ik heb wat musical-verslagen op mijn blog staan van afgelopen weken. VOor de liefhebber. Linkje in mijn sig.
Ik ben vooral benieuwd wat je over 'the full monty' en Tanz der Vampire; gaat schrijven.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 4 november 2009 @ 00:00:33 #225
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_74371186
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:50 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ja, ze is goed, alleen vond ik haar af en toe te galmerig.
En dat irriteerde me een beetje
Ik vond sowieso het geluid aan de harde kant en daardoor de tekst soms onverstaanbaar.
De vertelster was dan toch redelijk ingetogen in vergelijking met de explosie aan kleur en geluid die de zaal ingeblazen wordt. (wat ook wel weer mag voor 65 euro )
Wie dit leest is gek
  woensdag 4 november 2009 @ 00:44:48 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74372074
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:49 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd wat je over 'the full monty' en Tanz der Vampire; gaat schrijven.
Tanz was nog een heel gezeik We gingen dus voor Kevin Tarte, die zou de middagvoorstelling spelen. Heeft ie zijn "dienst" omgeruild, en nu speelt ie 's avonds. Dus mijn maatje als de wiedeweerga kaarten proberen te ruilen... Is gelukkig wel gelukt, maar wat een gedoe. Zaterdagavond naar Oberhausen dus, en zondag moet ik om elf uur op schiphol zijn
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 november 2009 @ 11:52:41 #227
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_74380030
Is er al een centraal topic ergens over "The Phantom of the Opera 2" (Love Never Dies) ?
En van "Tanz der Vampire"?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 4 november 2009 @ 11:55:35 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74380120
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef Patch het volgende:
Is er al een centraal topic ergens over "The Phantom of the Opera 2" (Love Never Dies) ?
En van "Tanz der Vampire"?
Geloof van niet... leef je uit
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 november 2009 @ 11:59:24 #229
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_74380259
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Geloof van niet... leef je uit
okeej
momentje
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 4 november 2009 @ 12:07:20 #230
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_74380512
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 4 november 2009 @ 12:14:44 #231
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_74380736
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_74488096
Waarom zie ik nu pas (als grote musicalfan) dit topic?

Nou toch maar een Tvp dan...
  zondag 8 november 2009 @ 01:37:50 #233
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74498551
Zo, dat was de laatste show van deze vakantie, morgen terug naar huis
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_74507503
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:50 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Wij hadden de Fop-Freek overigens maar dat was geen straf

Die kende ik nog niet
pi_75014148
Ik heb voor dit weekend kaarten gereserveerd voor "All shook up - Love me tender" in Theaterhotel de Oranjerie in Roermond! Ik ben zeer benieuwd!

Is er toevallig iemand die wel eens in dit theater is geweest? Ik kon kiezen uit kaartjes achterin in het midden of voorin aan de zijkant. Ik heb voor achterin gekozen omdat je dan een beter overzicht hebt (ze zij aan de telefoon dat het niet zo'n heel groot theater is!). Is dit een goede keuze of had ik beter voorin aan de zijkant kunnen kiezen (ik kan nu nog ruilen waarschijnlijk!)
We pakken hem!
pi_75014259
Zometeen naar Londen, en waarschijnlijk naar Little Voice

En Harrie, nee, nooit geweest!
Screw them.
We're going home.
  donderdag 26 november 2009 @ 19:05:15 #237
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75029198
Als het niet zo'n heel groot theater is, maakt het voor het overzicht niet veel uit of je aan de zijkant zit of in het midden. Maar aan de andere kant maakt het ook weinig uit of je "achterin" zit of niet. Weet je welke rij? Tot 15 zit je prima, verder ligt het aan hoe goed je ogen zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75029553
Ik ben wel eens daar geweest in Roermond, echt een heel knus gezellig theater! Maar helemaal achterin is best ver weg hoor. Love Me Tender is geweldig trouwens!
pi_75126355
Afgelopen zaterdag zijn we geweest! We zaten redelijk ver achterin (rij 23) maar ik vond het eigenlijk wel prima. De musical vond ik echt super. Ik was nog nooit naar een musical geweest en ik moest er even inkomen, maar ik vond het super!

Zeker voor herhaling vatbaar dus
We pakken hem!
  zondag 29 november 2009 @ 22:19:45 #240
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_75127057
4 maart gaan wij naar '' Love Me Tender'' in Oss.
  zondag 29 november 2009 @ 23:34:20 #241
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75130273
Iemand al naar The Full Monty geweest?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  ESF Reporter maandag 30 november 2009 @ 00:00:49 #242
87554 Cee
Welluk?
pi_75131251
Ik ga Tweede Kerstdag! Maar ben ook al in 2001 in Toronto geweest. Heel vermakelijk, leuke muziek, wel een beetje erg veramerikaniseerd verhaal (met basketball en zo), begrijpelijk, dat wel. Mooie liedjes zitten er tussen, het liedje dat de hoofdpersoon (ik ben even z'n naam kwijt) aan zijn zoontje zingt is erg mooi. En 'Big Ass Rock', voor z'n suïcidale collega.
Enfin, ben benieuwd naar deze versie.

En ik ben vorige week naar All Shook Up/Love Me Tender geweest, ik had geen hooggespannen verwachtingen maar uiteindelijk vond ik het superleuk! Beetje van Footloose, beetje van Hairspray, prima vertalingen (daar vreesde ik voor, net als bij elke NL vertaalde musical). René van Kooten zonder shirt. *kwijl* En erg leuke decors ook, ze zaten slim in elkaar.
  maandag 30 november 2009 @ 01:37:42 #243
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75132622
Ze hebben goed hun best gedaan om het Nederlands te maken Ik vond het echt heel erg leuk.

Misschien ga ik nog wel naar LMT in Maart... Amstelveen of Nijmegen, allebei redelijk te doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75137983
Ik ga in december weer naar Love Me Tender
pi_75208761
Ik krijg van de sint een kaartje voor Mary Poppins in April, ik hoop alleen dat het podium niet al te hoog word want zit vrij vooraan. Verder ga ik over een paar weken naar Love me tender, erg benieuwd!! En met een leuke actie wil ik nog een keer naar Joseph...
  woensdag 2 december 2009 @ 13:03:18 #246
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_75209164
Ik zou graag weer naar Joseph willen..maar manlief wil niet.
  woensdag 2 december 2009 @ 13:10:59 #247
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_75209351
Ik krijg kaartjes voor Tanz der Vampire nogmaals
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_75209427
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:03 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik zou graag weer naar Joseph willen..maar manlief wil niet.
Dat probleem heb ik nou ook altijd, ik wil wel maar er wil nooit (of niet vaak genoeg ) iemand mee maar ben 1 x in m'n eentje naar Ciske geweest en ik moet zeggen....gaat ook prima
  woensdag 2 december 2009 @ 13:18:01 #249
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_75209546
Joseph komt in Utrecht en dan zou ik alleen met de trein moeten gaan Dat durf ik ook niet goed..nee, bij ons houdt niemand van musical's.. ik ben wel 2x naar Joseph geweest in Oss. 1 x alleen en 1x met man. En Ciske heb ik ook gezien.
  woensdag 2 december 2009 @ 13:46:39 #250
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75210376
Oh da's jammer dat je dat nog niet durft, het is heerlijk om in je eentje naar een musical te gaan. Kun je niet proberen je over die treinreis heen te zetten? Als je eenmaal eraan gewend bent dan kun je fijn gaan wanneer je maar wilt!! En ook zo vaak als je wilt. Het is echt een kwestie van wennen hoor, met de trein.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 2 december 2009 @ 18:15:42 #251
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75219618
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:10 schreef Patch het volgende:
Ik krijg kaartjes voor Tanz der Vampire nogmaals
Tof, wanneer?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 december 2009 @ 18:16:43 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75219654
Voor de mensen die niet alleen durven/willen: word lid van clubs.nl en daarna van musicalclubs. Op een gegeven moment kom je wel mensen tegen die met je meewillen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75220372
Inderdaad ik heb ook een hoop nieuwe mensen leren kennen via Ciske, maar ik ga ook vaak alleen omdat ik ook niemand meekrijg.
pi_75220588
Ik vond het echt wel wat hebben eigenlijk, toen ik alleen was, lekker mensen kijken....met iemand anders is ook leuk, daar niet van

[ Bericht 43% gewijzigd door Trusten op 02-12-2009 18:52:40 ]
pi_75222664
Beide heeft z'n voor en nadelen
  woensdag 2 december 2009 @ 19:43:55 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75223174
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:32 schreef Clauw het volgende:
Beide heeft z'n voor en nadelen
Niemand die zeikt dat ze naar huis willen als jij nog even bij de AU wil wachten enzo...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 december 2009 @ 22:45:22 #257
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_75230711
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:15 schreef wonderer het volgende:

[..]

Tof, wanneer?
Ik krijg ze met kerst, wanneer ik ga, geen idee, da's de kerstverrassing.
Maar heb 'm nu al een aantal keren gezien.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 2 december 2009 @ 23:19:55 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75232100
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:45 schreef Patch het volgende:

[..]

Ik krijg ze met kerst, wanneer ik ga, geen idee, da's de kerstverrassing.
Maar heb 'm nu al een aantal keren gezien.
Hopelijk ergens in Januari dan, anders moet je een eind rijden Schrijf je een verslag(je) in het Tanz-topic?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 december 2009 @ 23:24:09 #259
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_75232262
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hopelijk ergens in Januari dan, anders moet je een eind rijden Schrijf je een verslag(je) in het Tanz-topic?
ach ja, vind het niet zo erg, heb 'm ook o.a. in Berlijn gezien, leuk zo'n treinreisje
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 2 december 2009 @ 23:28:15 #260
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75232409
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:24 schreef Patch het volgende:

[..]

ach ja, vind het niet zo erg, heb 'm ook o.a. in Berlijn gezien, leuk zo'n treinreisje
Hij gaat in februari naar Stuttgart... Hoewel dat misschien wel ongeveer net zo ver is als Berlijn, dat weet ik niet.

Hoe dan ook, veel plezier
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 december 2009 @ 10:53:23 #261
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_75239870
Gisteravond naar The Full Monty geweest.
Wat een onwijs leuke voorstelling, een echte feel good musical.
Zit een lekkere vaart in en veel humor.

Hans Cornellisen zat ook in de zaal, 1 van de producers.


Heb je zin in een gezellig avondje uit dan is dit een aanrader, ook voor de mannen
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_75246265
The full monty wil ik ook wel heen
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_75246308
Voor de liefhebbers heb ik een code voor 50% korting op Joseph morgen en overmorgen. Stuur maar een pm bij interesse!
pi_75983654
Zojuist kaartjes voor "Love me tender" gekocht.
Heb op de valreep besloten om toch maar een kerstcadeautje voor m'n vriendin te kopen... Was eigenlijk de bedoeling om niets voor elkaar te kopen. Ook nog goede kaartjes kunnen krijgen, rij 5!

Ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Ben zelf niet zo van de musicals. Toevallig laatst met haar naar Mamma Mia geweest, dit vond ik leuk eerlijk gezegd! Is Love me tender iets vergelijkbaars?
pi_75985874
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:07 schreef Exterminator het volgende:
Ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Ben zelf niet zo van de musicals. Toevallig laatst met haar naar Mamma Mia geweest, dit vond ik leuk eerlijk gezegd! Is Love me tender iets vergelijkbaars?
Het is wel redelijk vergelijkbaar vind ik . Liefdesverhaal met veel liedjes waarvan je snel gewend bent aan de NL vertaling. ik vond het echt een super leuke musical en had het idee dat de mannen in de zaal het ook wel leuk vonden

Sfeerimpressie


[ Bericht 25% gewijzigd door Trusten op 23-12-2009 21:03:46 ]
pi_75986666
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:51 schreef Trusten het volgende:

[..]

Het is wel redelijk vergelijkbaar vind ik . Liefdesverhaal met veel liedjes waarvan je snel gewend bent aan de NL vertaling. ik vond het echt een super leuke musical en had het idee dat de mannen in de zaal het ook wel leuk vonden

Sfeerimpressie

Ok dan, hopelijk is er ook nog de humor aanwezig zoals bij Mamma Mia... Dan zal 't wel goed komen
pi_75986733
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:06 schreef Exterminator het volgende:
Ok dan, hopelijk is er ook nog de humor aanwezig zoals bij Mamma Mia... Dan zal 't wel goed komen
Ja zit genoeg humor (en zelfspot) in, ben benieuwd wat je dr van zal vinden

PS: Tipje, tijdens de voorstelling word er gevraagd ga staan als je in echte liefde geloofd zou pijnlijk zijn als je met je vriendin bent en je staat niet op
pi_75987123
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ja zit genoeg humor (en zelfspot) in, ben benieuwd wat je dr van zal vinden

PS: Tipje, tijdens de voorstelling word er gevraagd ga staan als je in echte liefde geloofd zou pijnlijk zijn als je met je vriendin bent en je staat niet op
Ok dan! Moet wachten tot 8 mei dus....
Eerst maar even afwachten tot vrijdag om te zien wat ze van m'n cadeau vind

Thx voor de tip, zal dan maar gaan staan lijkt me zo
pi_76003216
Love Me Tender is echt leuk!! Echt een aanrader hoor. En Rene is
pi_76005580
quote:
Op donderdag 24 december 2009 07:27 schreef Clauw het volgende:
En Rene is
Zeker , zat op rij 1 dus het shirtless stukje sprak me wel aan
pi_76007500
quote:
Op donderdag 24 december 2009 07:27 schreef Clauw het volgende:
Love Me Tender is echt leuk!! Echt een aanrader hoor. En Rene is
Dan ga ik ook maar eens boeken
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 24 december 2009 @ 14:47:44 #272
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_76015332
Ik kom dit topic even roze maken.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_76016087
Ik heb me zojuist via The insiders opgegeven voor Notre Dame de Paris (Klokkenluider van de Notre Dame) in Gent. Hoop dat ik word uitgekozen

  donderdag 24 december 2009 @ 15:08:34 #274
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_76016211
Ik heb op youtube het origineel in het Frans gezien, stond er toen volledig op (geen idee of dat nog zo is), en dat was op youtube al heel erg tof. Maar de vlaamse versie was ooit te gast bij So You Think You Can Dance, en dat ene nummer wat daar gezongen werd vond ik erg tegenvallen (een solonummer van een man, het heette toen vertaald "losgescheurd" oid).

Maar volgens mij is het gewoon wel een hele mooie show om in levende lijve te zien .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_76016268
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar de vlaamse versie was ooit te gast bij So You Think You Can Dance, en dat ene nummer wat daar gezongen werd vond ik erg tegenvallen (een solonummer van een man, het heette toen vertaald "losgescheurd" oid).
Ja Dennis ten Vergert was dat, was ik in Tarzan ook al niet zo'n fan van maar hij krijgt het voordeel van de twijfel als ik er gratis heen kan
  donderdag 24 december 2009 @ 18:12:16 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76024527
Ze willen het meer rocky... Zoals ze alles tegenwoordig meer rocky willen. Klassiek geschoolde zangers komen amper meer aan de bak in dit soort shows.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 25 december 2009 @ 02:55:11 #277
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_76041693
Nou, ik zit hier nu in Sydney, en ik denk dat ik de komende 1,5 week hier wel naar Wicked en Mamma Mia ga. Ik kan ze moeilijk laten schieten nu ik hier ben he?
  vrijdag 25 december 2009 @ 12:28:08 #278
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76046218
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 02:55 schreef Twoflower het volgende:
Nou, ik zit hier nu in Sydney, en ik denk dat ik de komende 1,5 week hier wel naar Wicked en Mamma Mia ga. Ik kan ze moeilijk laten schieten nu ik hier ben he?
Dat kan je inderdaad niet doen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 27 december 2009 @ 17:40:36 #279
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76109679
Ik heb zojuist via uitzending gemist het Avro musical kerstgala gezien.
Sjonge jonge, wat een aanfluiting!!!!!!!!!!
Veel valse noten, veel onzekere inzetten, veel stuntelige choreografieeen... echt erg, net of ze maar een middagje gerepeteerd hebben en alles er in één keer op moest. Met als absoluut dieptepunt een zwaar valse versie van 'White Christmas' door Mariska van Kolck en Stanley Burleson. Maar het ging bij de opening al mis, gewoon een heel couplet aan zang wat niet gezongen werd, ongemakkelijke blikken over en weer, zo van: 'Jij vergeet wat, nee jij, nee jij' etcetera

Heel pijnlijk om te zien allemaal, en na de afgelopen keer musicalawards dat ongeveer een gelijke strekking had qua knulligheid en valsheid een slechte voorbode van hoe het kwaliteitspeil van de musicalsterren in Nederland tegenwoordig is. Erbarmelijk dus.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 27 december 2009 @ 17:56:21 #280
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_76110097
Ja ik heb het ook gezien. Wat een bende. Ik kon alleen Chantal wel waarderen qua humor, maar dat kan ik altijd wel. Hoogtepuntje van zang was toch wel dat Ave Maria gedoetje van die donkere zangeres, en dat nummer wat er op volgde samen met het gospelkoor. Voor de rest... werd mijn kerstfeest er niet vrolijker van .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_76110905
Ik vond het ook tegenvallen...ik weet alleen van Dave dat hij bijv. niet gerepeteerd had. Jammer hoor.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 december 2009 @ 18:29:14 #282
163650 Greys
pi_76111185
Ik vond Jamai met Kim-Lian best leuk, Baby it's cold outside.
Het absolute dieptepunt van het Kerstgala vond ik de Mamma Mia dames (zonder Lone). Man man man, wat slecht was dat zeg.



Nog even een vraagje... wie is die meneer die in het clipje hieronder op 1.46 met die witte gympen en dat donkere pak daar achter op dat bankje zit? Donkere meneer. Op 3.03 zie je hem duidelijk.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 december 2009 @ 18:33:05 #283
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_76111300
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:29 schreef Greys het volgende:
Nog even een vraagje... wie is die meneer die in het clipje hieronder op 1.46 met die witte gympen en dat donkere pak daar achter op dat bankje zit? Donkere meneer. Op 3.03 zie je hem duidelijk.

Ja ik herkende hem ook ergens van, en ik kan ook niet bedenken waarvan ! Verder herkende ik Shiobian (van So You Think You Can Dance) tussen de dansers.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 december 2009 @ 18:34:29 #284
163650 Greys
pi_76111345
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:33 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja ik herkende hem ook ergens van, en ik kan ook niet bedenken waarvan ! Verder herkende ik Shiobian (van So You Think You Can Dance) tussen de dansers.
Het is niet Bing van GTST he? (Ik kijk zo goed als nooit GTST)
Wie is het? Ik vond hem leuk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 december 2009 @ 18:35:54 #285
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_76111400
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Het is niet Bing van GTST he? (Ik kijk zo goed als nooit GTST)
Wie is het? Ik vond hem leuk
Nee is iemand anders volgens mij. Ik weet zeker dat ik ;m wel ergens op tv ooit gezien heb.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 27 december 2009 @ 18:44:47 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76111723
Ik zit nu te kijken Jezelf ergeren is best leuk af en toe. En het klinkt beter dan het ratelen van mijn ventilator.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 27 december 2009 @ 18:56:41 #287
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_76112206
Laatst was ook een speciale serie van Knoop in je zakdoek op tv, met ook een workshop van Pia Douwes aan Issabella Schreuder (die een verstandelijke beperking heeft, en enorm van musicals houdt en best aardig kan zingen .

"Jeetjemekreetje" .




En het concert waar naatoegewerkt werd:


(staat vast ook allemaal op uitzendinggemist.nl)
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 27 december 2009 @ 20:59:32 #288
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76116583
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Laatst was ook een speciale serie van Knoop in je zakdoek op tv, met ook een workshop van Pia Douwes aan Issabella Schreuder (die een verstandelijke beperking heeft, en enorm van musicals houdt en best aardig kan zingen .


En dat heb ik inderdaad allemaal net zitten kijken (3e kerstdag en ik verveel me) en inderdaad, stukken beter dan de professionals in het musical kerstgala. Dat meisje dat met Xander zong was ook enorm goed.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 27 december 2009 @ 21:00:44 #289
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76116638
Stanley moet maar achter de schermen gaan werken of zo... zonde zeg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 27 december 2009 @ 21:01:43 #290
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76116676
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:29 schreef Greys het volgende:
Ik vond Jamai met Kim-Lian best leuk, Baby it's cold outside.
Dat was inderdaad behoorlijk te pruimen ja.
quote:
Het absolute dieptepunt van het Kerstgala vond ik de Mamma Mia dames (zonder Lone). Man man man, wat slecht was dat zeg.


Gut inderdaad, ik heb dat doorgespoeld na 30 seconden, vandaar dat ik het alweer vergeten was en alleen nog Mariska en Stanley kon benoemen als waardeloos.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_76125973
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:29 schreef Greys het volgende:


Nog even een vraagje... wie is die meneer die in het clipje hieronder op 1.46 met die witte gympen en dat donkere pak daar achter op dat bankje zit? Donkere meneer. Op 3.03 zie je hem duidelijk.

Die zat in "de weg naar Fame"
Ruben Heerenveen heet hij.


Die ogen

Overigens ,Ik heb hier ook zitten gruwelen !

En dan nog als laatste: meer mensen die die dvd van Ciske van de AH hebben?
Kan iemand mij vertellen wat het betekend als na een minuut of acht ineens in beeld komt "Media Ofline"?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 december 2009 @ 00:06:42 #292
163650 Greys
pi_76126046
Tammymara, bedankt!
Nu kan ik weer slapen vannacht, en Tha_Erik ook
En inderdaad, die ogen! Oeioeioei!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 28 december 2009 @ 00:14:31 #293
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_76126356
Ja, dat heb ik inderdaad wel af en toe gekeken. En ik wil die ogen. In mijn eigen hoofd of in dat van hem maakt me niet zo veel uit .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_76134313
@ Tammymara over de Ciske dvd dat foutje zit op elke dvd van Ciske de Rat (Stageversie) helaas
  woensdag 30 december 2009 @ 11:36:23 #295
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_76214289
Ik speel in de musical Jekyll & Hyde, op 11 en 12 januari te zien in de stadsschouwburg van Haarlem,
zeker komen kijken, wordt prachtig!! Kaarten kan je bestellen via de site van de schouwburg!
doei
  woensdag 30 december 2009 @ 12:49:23 #296
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76216904
Vrijdag avond is Ciske de musical op NED1 te zien om 20.25u.
pi_76232040
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:49 schreef Haaibaaike het volgende:
Vrijdag avond is Ciske de musical op NED1 te zien om 20.25u.
Dat is wel de AVRO versie waar wat scenes zijn weggelaten, maar blijft leuk om te kijken natuurlijk
  woensdag 30 december 2009 @ 19:21:10 #298
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76232203
Ja dat denk ik ook .ze zullen niet de hele musical uitzenden . Klopt, het wordt door de AVRO uitgezonden.
pi_76327193
Ik ga 16 april naar Mamma Mia in Leeuwarden
Ik hoop dan wel dat John speelt.. kan ik dat ergens gewaarworden?
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 3 januari 2010 @ 03:03:39 #300
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_76348302
Mamma Mia in Sydney was in ieder geval geweldig. Ik heb me weer prima vermaakt. En de cast was nog aantrekkelijker dan in andere versies die ik gezien heb.
pi_76477521
Ben gister naar Mamma Mia geweest. Was leuk, en erg vrolijk. Was de eerste keer dat ik naar een musical ben geweest.

Edit: kan iemand een nieuw topic openen? Ik snap niet hoe dat werkt met een OP maken enz.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2010 12:43:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')