Lijkt mij juist een behoorlijke afknapperquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:07 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb daarnet een reisgids naar London gespot... Dat zou een heeél leuk kerstcadeautje zijn!
Hehequote:Op vrijdag 28 november 2008 14:55 schreef Marble het volgende:
[..]
Lijkt mij juist een behoorlijke afknapper. Pak je vol enthousiasme je cadeautje van onder de kerstboom vandaan, pakt het uit, is het maar een reisgids!
quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:55 schreef Marble het volgende:
[..]
Lijkt mij juist een behoorlijke afknapper. Pak je vol enthousiasme je cadeautje van onder de kerstboom vandaan, pakt het uit, is het maar een reisgids!
Dat is een internationale cast die bestaat uit een heleboel mensen die de originators van de rollen waren. Zoals Colm Wilkinson als Valjean, Judy Kuhn als Cosette (US Les Mis), Michael Ball als Marius (UK Les Mis), Alun Armstrong als Thénardier (UK Les Mis). En een stel geweldige castleden uit verschillende producties van weleer. Lea Salonga als Eponine, de briljante Philip Quast (Aussie Les Mis), etc. Het laatste stuk is ook mooi, daarin komen de Valjeans uit de huidige producties van overal ter wereld op. Rob Guest, de Valjean uit Australië is onlangs overleden, hij vertolkte recentelijk nog de rol van Wizard in de Australische productie van Wicked.quote:Op zaterdag 29 november 2008 14:39 schreef Akelalala het volgende:
Mag ik ook weer meedoen?
Mooie muziek ElizabethRIk denk dat ik 1 van de filmversies wel eens op tv heb gezien...
Zag net op Youtube dat er een heleboel muziek van Les Miserables online staat met een engelse cast.. Zoek even op Les Miserables 10th Aniversary. Voor de liefhebbers...
Moet je doen!!!! Zeer de moeite waard.quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:22 schreef Cee het volgende:
Oooh deze wil ik volgende keer in Londen zien! Ik wist niet dat Harvey Fierstein het boek heeft geschreven.
Graham Norton gaat vanaf januari Zaza spelen.
Ja volgend jaar zei Mariska.. leuk Chicago musicalquote:Op zondag 30 november 2008 05:18 schreef Susi het volgende:
Mariska van Kolck vertelt net bij Paul de Leeuw dat ze in Chicago gaat spelen, samen met Thom Hoffman
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 29 november 2008 15:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Tvp, kan weinig diarree aan feitjes en namen toevoegen, maar genieten van de muziek die hier gepost wordt lukt vrij aardig.
Je moet wel LEZENquote:Op dinsdag 2 december 2008 14:38 schreef ElizabethR het volgende:
Je noemt nu ook niet de makkelijkste Sondheim stukken op. Maar toch, in Sweeney Todd zitten ook prachtige melodieuze stuken vind ik, 'Johanna' en 'A little priest' enzo. En Passionheeft toch ook niet alleen recitatieve zang. Bijvoorbeeld 'I Read' is echt prachtig en de finale vind ik helemaal superkippenvel.
Maar ieder zijn smaak hoor wonderer. Ik vind het alleen raar en nogal ongenuanceerd om Sondheims werk melodieloos te noemen.
die je gelukkig inderdaad later nuanceerde.quote:Op maandag 1 december 2008 20:26 schreef wonderer het volgende:
Ik hou niet zo van SondheimHet melodieloze trekt me niet.
TICK, TICK... BOOM!! Geweldige musical van Jonathan Larson. Geinspireerd door zijn grote idool Stephen Sondheimquote:
"...to Sondheim, to anything taboo!" En nu ik wat meer Sondheim nummers heb gehoord, vind ik bijvoorbeeld het eerste deel van 'La Vie Boheme' en de antwoordmachine-berichten uit Rent erg veel van zijn muziek weg hebben.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:56 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
TICK, TICK... BOOM!! Geweldige musical van Jonathan Larson. Geinspireerd door zijn grote idool Stephen Sondheim
Geweldige keus MoBlo![]()
Ik ben dus bang dat Wicked helemaal niks wordt in Nederlandquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben afgelopen week naar "WICKED" geweest in Londen. Ik vond dit werkelijk geweldig!! Ik heb verschillende musicals gezien, maar deze was werkelijk veruit de mooiste. Geweldige muziek, perfecte zang , chorieografie, dans, verhaal. Echt als je een p[erfecte musical wilt zien, ga dan naar Wicked! Als hij nog eens in NL draait ga ik er zeker weer heen. Het is enorm meeslepend qua verhaal, gesofisticeerd qua muziek, ontzettend goede artiesten qua zang en acteren (dat helpt ook natuurlijk) meelevend publiek, echt stunning special effects ,(wisrt niet dat dit mogelijk was op toneel) ... dus ./... aanrader!! Ik heb zowel het boek als de cd gekocht, zo goed vond ik het... Ik ben niet snel enthousiast, maar dit was echt éém ontzettend intense en prachtige ervaring. Je mag deze niet missen! http://www.wickedthemusical.com/ (het is duimen voor het NL publiek dat deze nog eens hierheen komt, echt prachtig!)
[ afbeelding ]
waarom niet? ligt eraan wat voor artiesten kunnen vinden en of de vertaling van de songs (als dat al gebeurt) goed gaat. Ik vond de uitvoering in Londen wel dusdanig goed, dat elke andere uitvoering bijna wel minder moet zijn. Maar we wachten het wel af, ik denk niet dat men het zich bij deze musical zal permitteren om er een slap aftreksel van te maken.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:32 schreef booo het volgende:
[..]
Ik ben dus bang dat Wicked helemaal niks wordt in Nederland
Ik denk (en hoop natuurlijk) dat het een hele grote hit wordt in Nederland. Durf zelfs te zeggen dat het nog beter gaat doen dan BatB en Tarzan. Ik heb er geen reden voor. Als ik gelijk heb, hoop ik dat de reden is dat het iets 'nieuws' is. Nieuws in de zin van, men neme eens een keer geen film dat het plebs leuk vindt en die pleuren we van a tot z op een podium, gooien er wat extra liedjes bij en het entertaint wel (Footloose, Fame, Dirty Dancing, The Wiz). Wicked heeft z'n origine uit een bekend concept (Wizard of Oz), met een nieuwe draai eraan, een prequel van het bekende verhaal, allemaal nieuwe liedjes. Ik hoop dat het die constante trend van musicalfilms-musicals wat doorbreekt en het 't publiek laat zien dat ze eens naar een onbekender iets moeten gaan en dat het nog net zo mooi, spectaculair en entertaining is als een 'veilige' show dat ze al kennen van de film.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:32 schreef booo het volgende:
[..]
Ik ben dus bang dat Wicked helemaal niks wordt in Nederland
Ja ik vind het ook echt een geweldige musical. Alleen ik ben zo bang dat ze de kwaliteit van (bijvoorbeeld) West End niet kunnen evenaren..quote:Op donderdag 4 december 2008 22:08 schreef Cee het volgende:
Ik ben op zo'n driekwart van Sunday in the Park with George. Gebiologeerd, dat is het woord dat het eerst in me opkomt. Ik vind het een prachtige productie. Ontzettend ongelofelijk geweldig getimed, geacteerd, gezongen, iedere blik, iedere zin, iedere noot is op zijn plaats. Rete-strakke choreografie en regie zonder rigide en on-spontaan te zijn. Knap hoor. De gezongen stukken komen helemaal tot zijn recht in het stuk en met een vreemd soort interesse blijf ik er naar kijken. Een vreemd soort interesse omdat ik nog steeds helemaal tureluurs word van de snelheid, de veranderingen in tempo en toonhoogte en de onuitstaanbare liedjes die geen liedjes zijn maar meer gezongen stukken tekst. Ik kan er geen chocola van maken. Ik zou er, zoals wonderer, ook zeker nooit een cd van kunnen luisteren. Niet zonder de context. Alhoewel ik het, na het zien van de musical, nog niet op zou zetten.
Maar toch, ik vind het ontzettend knap en ben zeker geïnteresseerd in meer Sondheim al weet ik dat de muziek nooit een favoriet van mij zal zijn.
Wat zijn Mandy Patinkin en Bernadette Peters toch ongelofelijk goed zeg. Ik kan er nog steeds niet over uit dat Peters al 60 is. Shocking.
[..]
Ik denk (en hoop natuurlijk) dat het een hele grote hit wordt in Nederland. Durf zelfs te zeggen dat het nog beter gaat doen dan BatB en Tarzan. Ik heb er geen reden voor. Als ik gelijk heb, hoop ik dat de reden is dat het iets 'nieuws' is. Nieuws in de zin van, men neme eens een keer geen film dat het plebs leuk vindt en die pleuren we van a tot z op een podium, gooien er wat extra liedjes bij en het entertaint wel (Footloose, Fame, Dirty Dancing, The Wiz). Wicked heeft z'n origine uit een bekend concept (Wizard of Oz), met een nieuwe draai eraan, een prequel van het bekende verhaal, allemaal nieuwe liedjes. Ik hoop dat het die constante trend van musicalfilms-musicals wat doorbreekt en het 't publiek laat zien dat ze eens naar een onbekender iets moeten gaan en dat het nog net zo mooi, spectaculair en entertaining is als een 'veilige' show dat ze al kennen van de film.
Oh ja, het is ook gewoon een goede show dus iedereen moet 'm zien verdorie.![]()
Je zegt in regel 1 dat je komt reageren, en dan vraag je op het laatst of dat mag. Nogal een contradictie.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:46 schreef Treezz het volgende:
ik kom ook ff reageren...
ook al ben naar weinig musicals en theaters geweest
mag ik dan reageren .. elisabethR
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |