abonnement Unibet Coolblue
pi_61558932
vervolg van:
Herenkleding voor ware fijnproevers #3
Herenkleding voor ware fijnproevers #2
Herenkleding voor ware fijnproevers #1

archief:
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel III
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel II
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers

labels/maatwerk:
a-labels.nl
arnys.fr
barbanapoli.it
barbour.com
baroni.it
bottegaveneta.com
breuer.fr
brioni.it
bulgari.com
campagna.it
canali.it
cesareattolini.it
etro.com
hackett.co.uk
interno8.net
kiton.it
liverano.com
loropiana.com
luigiborrelli.com
marinellanapoli.it
martindingman.com
newandlingwood.com
pauwmannen.nl
roberttalbott.com
shirtmakers.nl
sovrano.de
stefanoricci.com
thebridge.it
thedufferofstgeorge.com
turnbullandasser.com
zegna.com
zilli.fr

online shopping:
accessoires
albertthurston.com
antieke-manchetknopen.be
capsplaza.com
hatshopping.com
leathershop.co.uk
luxuryhaven.com
mandarinaduck.com
simplycufflinks.com
tiedeals.com
algemeen
bivolino.com
brooksbrothers.com
capecomfort.com
ctshirts.co.uk
dunhill.com
forzieri.com
francos.com
harrods.com
ilrosso.com
johnsmedley.com
longmire.co.uk
oxleysclothing.com
paulsmith.co.uk
shirtbyhand.nl
shirtsco.nl
suitableshop.nl
tailorshirts.com
theartofcamouflage.nl
thedufferofstgeorge.com
thomaspink.co.uk
vittoriomarchesi.com
yoox.com
sieraden
jouwdroom.nl
juwelier.net
oldwristwatches.com
sabbadinijewelry.com
steinermaastricht.nl
thefinestjewelry.com
verzorging
carterandbond.com
classicshaving.com
envii.eu
escentual.com
executive-shaving.co.uk
gentlemans-shop.com
gentlemenstonic.co.uk
groominglounge.com
headblade.nl
haarshop.nl
jasonshankey.co.uk
m-sxl.co.uk
made4man.com
mankind.co.uk
menessentials.com
mensbeautyshop.ch
mgender.com
scheerwinkel.nl
shavershop.nl
styleandgrooming.com
theartofshaving.com
trumpers.com
zirh.com

schoenen:
allenedmonds.com
amesbury.co.uk
berluti.com
borgiolifratelli.it
crockettandjones.co.uk
distilo.com
edwardgreen.co.uk
gjcleverley.co.uk
johnlobbltd.co.uk
ilmaestro.nl
maatschoenen.nl
moreschi.it
pantofoladoro.it
santonishoes.com
silvanolattanzi.it
sirmax.nl
sutormantellassi.com
theroyaltreatment.nl
tods.com
vanbommel.nl
vanlier.nl
zintala.it

winkels:
carlo.nl
chasens.nl
dennismode.nl
didatomannenmode.nl
harveylewis.com
harvie.nl
herenmode-vovw.nl
koolpakken.nl
maartentijssen.nl
debonneterie.nl
manufactum.de
nerofashion.nl
newtailor.nl
oger.nl
piet-zoomers.nl
romeyn-mode.nl
rons-exclusive.nl
sartoria.nl
shoebaloo.nl
suitsupply.nl
tipdebruin.nl
vanderheijdenmode.nl
verso.be

wegwijzer:
askandyaboutclothes.com
excellenza.nl
men.style.com
stijlforum.nl
styleforum.net
thelondonlounge.net
thesartorialist.blogspot.com
yvra.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 11-09-2008 20:25:28 ]
pi_61559152
nog een link voor de OP: (winkels) http://www.herenmode-vovw.nl/
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61559341
Vers uit de Esquire: http://www.distilo.com Ik vind zelf de sneakers ervan erg gaaf, maar die staan niet op de site.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 11 september 2008 @ 20:05:16 #4
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61559438
ik ga even volgen en kijken of hier wat goeds bij komt. Waarom geen scheiding tussen verschillende stijlen trouwens?
pi_61559551
tvp
pi_61559595
En hier weer verder
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61559786
Ik meld me ook weer.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  donderdag 11 september 2008 @ 20:30:34 #8
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_61560108
Ik was net aan het kijken voor een wollen winterjas. Gewoon, zo'n redelijk standaard ding. Gekeken bij Hugo Boss en Suit Supply. Bij Suit Supply kostte een 80% (dacht ik) wollen jas 220 euro. 100% cashmere was 350 euro.

Bij Hugo Boss was één jas een blend tussen cashmere en wol. Deze kostte 350 euro. 100% cashmere kostte daar 700 euro. Die valt dus als eerste af

Ik hoef niet per sé cashmere te hebben, want volgens mij zitten daar toch ook wel een aantal nadelen aanvast, toch? Minder duurzaam, dacht ik. Of klopt dat niet? Qua model zag ik niet echt verschil tussen de twee merken. Wat zou een betere keus zijn? 220 euro voor een wollenjas van Suit Supply of 350 voor een blend wol/cashmere wol van Hugo Boss? Zijn de jassen van Hugo Boss kwalitatief 'beter' dan die van Suit Supply of is het ook voor een groot gedeelte de naam waar je voor betaalt?
I am a black hole shitting into the void
pi_61561922
herenmode-vovw.nl en distilo.com staan ook in de OP, zo ook manufactum.de, verkopen ze onder andere:





pi_61562306
http://esquire.nl/members/signup.aspx

Misschien interessant voor de heeren hier. Na het aanmelden bij Club Esquire krijg je gratis de Esquire Stijlgids thuis gestuurd, i.c.m. een aanbieding om voor ¤19,95 een jaar lang Esquire te ontvangen. De Stijlgids is sowieso altijd handig om eens door te lezen!
pi_61562564
Ik ontvang die Stijlgids gratis; ooit van geprofiteerd door een mailtje van Moneymiljonair in m'n spam . Vandaag overigens de nieuwe binnen gekregen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 11 september 2008 @ 22:43:04 #12
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61564110
In GQ magazine staan op zich ook vaak toffe dingen. Die lees ik tegenwoordig zo nu en dan. Toen ik in het buitenland woonde kocht ik em maandelijks.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61579431
Foto's van jullie mannen in pak zijn welkom hoor, zo sexy.

Rekkie heeft het eerste voorzetje al gegeven, en wat mij betreft geslaagd
pi_61580165
Net ook de Esquire stijlgids binnen gekregen, altijd wel leuk om zoiets door te lezen

Btw, iemand ervaring met The Circle of Tailors?
pi_61580309
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:40 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je uit wilt geven, maar Sir Max in A'dam heeft een dubbele monk staan van Santoni in lichtgrijs.
Ik heb is rond gezocht maar ik denk dat dit nogal buiten mijn prijsklasse valt... Ben meer op zoek naar de prijsklasses <200. Dus als iemand nog nog mooie lage grijs suede puntschoenen heeft gezien voor dit bedrag, meld je
pi_61589264
quote:
Het fashion-statement van Oger

Oger is een begrip. Zijn boardroom aan de PC Hooft wordt bezocht door koninklijk, zakelijk en bekend mannelijk Nederland. Met zijn Oger Academy, probeert hij zijn personal advisers een ‘Latijns’ gevoel voor service bij te brengen. België lonkt, maar meer vestigingen is volgens Lusink geen garantie voor succes.

Als je aan Oger denkt, denk je al gauw aan erg duur. Hoe ziet uw doelgroep er uit?


“Iedere man die graag goed gekleed gaat. We verkopen namelijk ook heel betaalbare pakken vanaf 598 tot 900 euro. Deze categorie vormt zelfs zestig procent van onze business. We hebben een eigen pakkenlijn die we laten maken in Italië. Om het betaalbaar te houden, nemen we genoegen met een kleinere marge. We beschouwen dat als een investering in de klant want we doen geen concessies aan kwaliteit. Het is mij nooit te doen geweest om het geld. Zakelijk geluk zit ‘m in de perfectie, het streven naar het hoogst haalbare. Met mijn zaak wil ik een statement neerzetten; zó kun je ook gekleed gaan in Nederland. Wat dat betreft zou ik ook driesterren kunnen koken.

Hebt u veel last van de namaakindustrie?

“Als je succesvol bent, word je altijd gekopieerd. Daarom beschouw ik het maar als een compliment. Al vind ik het wel vervelend wanneer pakken als Oger-pakken worden aangemerkt omdat ze uit dezelfde fabriek zouden komen. Wat meestal helemaal niet waar is.”

De service in Nederlandse winkels heeft een beroerde reputatie. Denkt u er ook zo over?

“Door het Calvinisme voelen Nederlanders zich vaak te goed om iets voor anderen te doen. In Frankrijk en Italië is dienstverlening tot een ware kunst verheven. De kelner in het dorpsrestaurant is een man van aanzien, hier ben je een veredelde sloof. In mijn eigen zaak heb ik hard gewerkt om dat beeld te doorbreken. Ik probeer mijn personeel een Latijns gevoel voor service bij te brengen. Het is leuk om dienstverlenend bezig te zijn, zie het als een vorm van vriendschap naar je klanten toe. Gelukkig komen er meer bedrijven die het verkoopvak meer inhoud geven.”

De retail heeft moeite met het vinden van medewerkers. Hebt u daar ook last van?

“Ik heb wél moeite met het vinden van medewerkers met dezelfde bloedgroep. We hebben het liefst zonen en dochters van ondernemers; zij weten dat dit geen negen tot zes-job is, dat er veel voor moet gebeuren. We halen veel hoger- en middelmanagment weg van de hogere hotelschool. Daar wordt nog geleerd wat dienstverlening is. KLM-pursers zijn ook interessant voor ons.”

‘Gewone’ winkels hebben verkopers in dienst, jullie personal advisors. Wat is het verschil?

“Door onze manier van dienstverlening, ontstaat toch heel een ander contact met de klant. Dan is de term verkoper een plat woord dat de lading niet dekt. Wij hebben een customer relation system waarin staat omschreven door welke PA de klant graag worden wilt geholpen, maar ook welk type pakken hij koopt, wanneer hij jarig is, welke auto hij rijdt, enzovoorts.

Omdat we de klanten tijdens het passen af en toe moeten aanraken, ontstaat ook nog eens een heel persoonlijk contact. Elke Nederlandse man voelt gêne om een pak te kopen. Je staat toch in je onderbroek. Dat maakt kwetsbaar. De rem gaat er als het ware af. Onze PA’s horen dingen die niemand anders mag horen. Dat kan gevaarlijk zijn, maar als de klant weet dat het ‘onder ons’ blijft ontstaat er een warm contact. Dat is heel interessant om mee te maken.”

Helpt u zelf mee op de werkvloer?

“Ja uiteraard. Ik heb bij veel bedrijven gewerkt waarvan de directie niet wist wat zich op de winkelvloer afspeelde. Dat is hetzelfde als een uitgever die zijn eigen krant niet meer leest. Dat is killing voor de kwaliteit van je service. Bij ons moet elk directielid een zaterdag in de maand meewerken in de verkoop. Alleen dan kun je zien wat goed en fout gaat. Ondernemen is een never ending story; er valt altijd wel iets te verbeteren of updaten.

Het complete interview met Oger staat afgedrukt in de septembereditie van Elsevier Retail.
Bestel hier een gratis proefnummer
bron
pi_61604206
@Gimmick: als je goede cashmere hebt is het idd minder duurzaam, maar de cashere van SS valt niet echt in die categorie. Verder betaal je bij Boss zeker voor de naam, kwalitatief is SS niet slechter, misschien zelfs beter. Iig een betere prijs-kwaliteitsverhouding. Ik zou dus voor een jas van ss gaan. Tenzij je je maat 48 hebt, want dan heb ik nog wel een overjas van Caruso voor je, slechts 450e.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zaterdag 13 september 2008 @ 18:12:23 #18
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61604377
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:24 schreef schatje het volgende:
Foto's van jullie mannen in pak zijn welkom hoor, zo sexy.

Rekkie heeft het eerste voorzetje al gegeven, en wat mij betreft geslaagd
Zoiets?



Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61615754
Even weer een terug vind post!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_61617979
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 18:12 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Persoonlijk had ik gekozen voor een zwarte riem en schoenen bij je antraciet pak.

Kan iemand een aantal merken opnoemen die vergelijkbaar zijn met de kostuums van Strellson?

Ben van plan twee extra pakken te kopen, maar die mogen tot 500 Euro per stuk kosten. Nu heb ik een mooi donkerblauw kostuum van Ralph Lauren met een heel fijn visgraatpatroon met een paar lichtbruine schoenen van Hugo Boss en verlengde punt, maar aangezien ik binnenkort start met een stage bij de Private Banking afdeling van (voormalig) Abn Amro zal ik om de dag moeten kunnen wisselen aangezien het kostuum anders te snel zou slijten.

Suggesties zijn dus welkom
pi_61618411
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 18:12 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je ziet er heel lekker uit .
  zondag 14 september 2008 @ 13:17:48 #22
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61618661
quote:
Op zondag 14 september 2008 13:05 schreef schatje het volgende:

[..]

Je ziet er heel lekker uit .
Thnx!
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 15 september 2008 @ 19:59:38 #23
228435 chroom
Een dun laagje.
pi_61654928
Ik wil schoenspanners kopen, liefst een beetje goeie.

Ik kan (denk ik wel goeie) kopen bij Bexley, http://www.bexley.com/Bex(...)m?blocReferrer=12141 maar pas als je 4 paar bestelt krijg je ze voor 14,75 en anders betaal je meer. Ik wil 2 paar, dus ik zoek iemand die ook 2 paar wil kopen in maat 43.

1) Zijn Bexley schoenspanners een beetje goed?
2) Wie heeft evt interesse in 2 paar maat 43 :-)
3) Wie weet een goedkoop alternatief merk en waar koop ik die?
pi_61655659
Meaui!
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_61656157
Bexley is goed, en goedkoper krijg je ze niet.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  maandag 15 september 2008 @ 20:55:17 #26
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_61656741
tvp
pi_61659685
ik wil een fucking mooi pak maar ben pas 16, dus niet echt een reden om er een te kopen
errrrrrrrrr.....?
pi_61664203
@kortsluiting87: suit supply.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61667522
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:10 schreef Neuroscience het volgende:
@kortsluiting87: suit supply.
Toch maar eens kijken dan. Bedankt.

@Chroom
Wat Bexley betreft, die zijn mij erg goed bevallen. Heb destijds 8 paar over laten komen voor mij en mijn vader en de vorm van mijn schoenen blijft veel langer behouden. Ik geloof dat we destijds iets meer of minder dan 100 Euro kwijt waren inclusief verzendkosten.

Toch ben ik benieuwd naar de spanners die er vrijwel hetzelfde uitzien, maar er een veelvoud van kosten.

[ Bericht 19% gewijzigd door kortsluiting87 op 16-09-2008 10:32:20 ]
pi_61667866
Zoek nog een mooi paar zwarte schoenen en ben vrijwel verliefd geworden op deze schoenen.

Misschien toch nog even doorsparen..

  dinsdag 16 september 2008 @ 10:07:00 #31
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_61668160
ik heb de OP wel drie keer herlezen, maar OMG, het is dus toch waar.... www.strelli.be staat er nog niet in
ben al jaar en dag een fan van dit merk.
Dit label hoort hier écht thuis; m'n heeft het hier toch over fijnproevers !
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_61669760
@kortsluiting87: ik heb ook een aantal van de spanners van60/70e via Sir Max bijvoorbeeld, en die zijn kwalitatief wel beter denk ik. Ze zien er iig robuuster uit, en ruiken ook sterker naar cederhout. Ik vermoed dat het gebruikte hout van hogere kwaliteit is, maar ik ben er nog niet uit of ze hun prijs waard zijn. De spanners van Bexely gebruik ik namelijk pas een maand of 2, en die van Sir Max 2 jaar.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61669794
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:07 schreef misteriks het volgende:
ik heb de OP wel drie keer herlezen, maar OMG, het is dus toch waar.... www.strelli.be staat er nog niet in
ben al jaar en dag een fan van dit merk.
Dit label hoort hier écht thuis; m'n heeft het hier toch over fijnproevers !
Welke merken verkopen ze dan?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61669974
Waarom heeft Hugo gvd nog geen online shop, zo irritant. Nieuwe collecties op de website en dan is het gewoon niet te krijgen in de winkels
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_61672643
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:24 schreef schatje het volgende:
Foto's van jullie mannen in pak zijn welkom hoor, zo sexy.

Rekkie heeft het eerste voorzetje al gegeven, en wat mij betreft geslaagd


Topic waardig?
check me foto's op flickr!: sarlo @ flickr.com
pi_61673992
Die gesp. En als je staat moet je jasje dicht!
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61674091
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:11 schreef Neuroscience het volgende:
Die gesp. En als je staat moet je jasje dicht!
Originele gesp is naar de kloten van die riem.. moet nog steeds een keer een gesp halen

EN ja ik weet dat me jasje dicht moet.. me moeder had de foto gemaakt toen ik even niet op aan het letten was

Maar eigenlijk is het gewoon een verkapte tvp want het pak is alles behalve bijzonder en past zeker niet binnen dit topic
check me foto's op flickr!: sarlo @ flickr.com
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:01:26 #38
228435 chroom
Een dun laagje.
pi_61685777
@kortsluiting87 en Neuroscience: bedankt voor jullie hulp. Voor een beginner als ik, die ze nog gewoon in simpele Van Liers ga steken zijn Bexley's dus een passende keus. Ik span nu sinds een week schoen, en zie zelfs het positieve effect al op mijn oude schoenen, dus ik ben wel overtuigd van het nut. Als noob is het voor mij nu dus zaak om de goede van de slechte spanners te leren onderscheiden.

Ik ga eens kijken hoe Bexley bevalt en wie weet kom ik op den duur wat andere merken tegen. Het leek me sowieso wel een goed plan om wat verschillende spanners te kopen van verschillende merken, omdat ik zou denken dat de ene spanner soms net wat lekkerder past een de ene schoen en het andere merk in de andere schoen.

Die winkel van Sir Max ziet er trouwens wel interessant uit, daar wil ik toch wel eens langs als ik in Amsterdam ben.
  woensdag 17 september 2008 @ 19:48:10 #39
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61710588
Hier in Zwolle waar ik werk zit een toffe winkel die ook oa Hugo Boss verkoopt. Ik denk dat ik daar binnenkort wel ff een nieuw pak op haal. Heb wel een mooie donkere gezien
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61769636
Ik heb nieuwe schoenen nodig (nette, voor tijdens de arbeid). Tot nu toe altijd Van Bommels gehad. Maar nu kreeg ik op m'n werk een aanbieding: Wij hebben een klant (Greve) geholpen met een overname, als dank (en als promotiestunt natuurlijk) komen ze bij mij op het kantoor voordoen hoe ze schoenen maken. Ook kunnen we maatschoenen laten aanmeten en kiezen uit de verschillende modellen en finishes, voor EUR 349.
Nou ben ik nog een beetje een leek op het herenkleding-voor-fijnproevers-gebied, dus vroeg ik mij af:
- Is dit een beetje een goeie deal?
- Hoe is de kwaliteit en afwerking (over het algemeen) van Greve?

Dank!
pi_61769913
Maatschoenen bij Greve betekent dat je eigen leest daar in opslag gaat.
Greve is een klasse beter dan van Bommel, het is de beste Nederlandse schoen.

Niet- maatschoenen van Greve zitten ook makkelijk op/over dat bedrag.
Ik zou het zeker doen.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61770239
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:48 schreef don-diablo het volgende:
Hier in Zwolle waar ik werk zit een toffe winkel die ook oa Hugo Boss verkoopt. Ik denk dat ik daar binnenkort wel ff een nieuw pak op haal. Heb wel een mooie donkere gezien
Ben je klein als in 1.80< en kleiner zijn sommige hugo boss pakken soms de moeite waar. Zit goed en kwaliteit van de duurdere pakken zijn geeneens zo slecht. Sommige pakken hadden super 140s.
pi_61770560
super nummer zegt weinig over de kwaliteit hoor.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zaterdag 20 september 2008 @ 14:28:20 #44
228435 chroom
Een dun laagje.
pi_61780060
Stukje info over schoenspanners: Ben even door de stad gelopen (Rotterdam) en bij Both verkopen ze C&J spanners voor 62,50. Deze hebben een volledige voet, die niet in de breedte spant. Er staan volledige spanners met twee veren met zo'n zijstuk die ook in de breedte spannen (soort bexley achtig model) voor 42,50. Voor 34,50 en 32,50 (lijken vrijwel identiek, maar het koperen plaatje verschilt van merk) koop je spanners met een enkele veer en gespleten voorstuk, waardoor je ook in de breedte spant. Tot slot ligt er een simpele veerspanner voor 23 euro. Alles cederhout uiteraard.

Ben daarna bij John Edward naar binnen gelopen. Zij verkopen maar 1 soort spanner en dat is de Juniper Ridge voor 29,90. Dit is het type wat op de website staat als "Premium" met enkele veer wat bij Both 34,50 of 32,50 kost. Bij JE hebben ze 'm zelf van een plaatje voorzien waar "John Edward, the shoemakers" op staat. Even uitgeprobeerd en ze pasten erg netjes. Ik heb maat 9 en dat zit volgens de meeste lijstjes net tussen 43 en 44 in. De Juniper Ridge heb ik gekocht in maat Large, wat volgens de doos geschikt is voor Engelse maat 8,5 tot 9,5. Ik zit dus lekker in het midden.

Ik overweeg nog Bexley spanners te bestellen, puur vanwege de lage prijs. Ik twijfel alleen wel of ik met maat 9 moet kiezen voor de maat 43 / 8,5 of de maat 44 / 9,5. Iemand ervaring of een tip over hoe lang/kort de Bexley's zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door chroom op 20-09-2008 18:59:32 (links toegevoegd) ]
pi_61781161
@Chroom: Waar zit Both dan?

Binnenkort ook maar schoenspannertjes van 29,90 bij JE halen.. Prima prijs wel !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_61781379
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:28 schreef chroom het volgende:


Ik overweeg nog Bexley spanners te bestellen, puur vanwege de lage prijs. Ik twijfel alleen wel of ik met maat 9 moet kiezen voor de maat 43 / 8,5 of de maat 44 / 9,5. Iemand ervaring of een tip over hoe lang/kort de Bexley's zijn?
Ik heb ervaring met die Bexley spanners in combinatie met Magnanni schoenen. Mijn schoenen zijn maat 42,5 terwijl ik meestal 43 heb. De schoenspanners zijn 43 en passen perfect. Als je met maat 9 volgens de meeste lijstjes tussen 43 en 44 inzit, zou ik voor 44 gaan.
I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who need reasons when you've got heroin?
pi_61781444
De Royal Treatment spanners zijn 't beste.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  zaterdag 20 september 2008 @ 17:55:20 #48
228435 chroom
Een dun laagje.
pi_61783505
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 15:35 schreef Roycoooooo het volgende:
@Chroom: Waar zit Both dan?

Binnenkort ook maar schoenspannertjes van 29,90 bij JE halen.. Prima prijs wel !
Both zit aan de Van Oldenbarneveltplaats, dat is als je aan de Lijnbaankant uit de koopgoot komt rechtdoor langs de Burger King, vlakbij de tramhalte.

Voor de volledigheid: John Edward zit aan de Coolsingel, naast de Bijenkorf (zit nog wel een Chinees restaurant tussen)

De spanners van JE bevallen op het eerste aanzicht goed. Wat ik vooral een sterk punt vind is dat beide helften van de voorkant zich goed kunnen vormen naar je schoen. De Quality Shop / Seeadler / Bexley spanners hebben maar 1 kant die zich aanpast, de binnenste kant is vast.

@Martijnos: thanks voor het advies, ik denk dat ik voor maat 9 dan inderdaad een 44 nodig heb bij Bexley.

@Mastroianni: TRT spanners zijn behoorlijk prijzig dacht ik en verschillen meende ik niet erg van de Seeadler, Bexley etc, maar ik ken ze niet zo goed. Wat is het voordeel van de TRT spanners en wat kosten ze ongeveer?
pi_61794916
Binnenkort heb ik ook een pak nodig. Ik zit te denken aan HB of CK. HB ligt in Maastricht, maar voor CK zou ik volgens mij naar Antwerpen/Brussel moeten gaan. Ik had in het buitenland een pak gepast van CK en de stof was zo fijn. Die heb ik hier nog niet gezien. Jammer dat ze mijn maat niet hadden.
pi_61841870
Vanaf deze pagina:
quote:
Een goed overhemd...

* heeft een doorgestikte kraag,
* heeft doorgestikte manchetten,
* toont veel plooien waar manchetten en mouwen doorgestikt zijn,
* is genaaid met een enkelvoudige naald,
* heeft ronde naden,
* heeft een kraag die stijf genoeg is om plooien te voorkomen bij het dragen,
* is gemaakt van 100% katoen van goede kwaliteit.
Maar wat is doorgestikt? Dat je de naden aan de binnenkant kan zien?

Elsevier MODE had ook ooit een keer een vergelijkende test met witte herenoverhemden met een kader waarin werd uitgelegd hoe je kwaliteit herkend. Heeft iemand een scan hiervan? (heb wel dit gevonden maar dat was het niet, wat ik zoek is ook zeker 2 jaar oud)

[ Bericht 12% gewijzigd door tim2308 op 23-09-2008 01:43:13 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_61845937
Dat toon veel plooien is iig bs. Plooitjes zijn optioneel, en derhalve meer een stijlkenmerk, dan een kwaliteitskenmerk.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61847101
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:09 schreef mercurial3 het volgende:
ik wil een fucking mooi pak maar ben pas 16, dus niet echt een reden om er een te kopen
waarom niet? een pak is toch niet persee alleen voor " op de zaak" of op " de bruiloft van je broer". misschien moet je niet meteen een krijtstreep grijs 3delig pak kopen nee, lijkt me neit de bedoeling, als sowieso al niet lelijk is. misschien kan je combinatie proberen. volgens mij hebben ralph lauren en dat soort merken ook overhemden en dassen voor 16jarigen. misschien zelfs een pak. zou me niks verbazen. draag je uberhapt weleens eenpantalon/hemd/(das) combi dan?
pi_61847482
ik zoek een pak wat in Nederland verkrijgbaar is en te vergelijken is met de Amerikaanse Oxxford pakken model Renaissance XX.. Moet niet duur zijn.. Wat raden jullie aan?
pi_61851468
De geestelijk vader van deze topicreeks plaats een tvp
pi_61853199
Iemand bekend met de schoenspanners van de ***********. Staat op de 3e plaats als je via google.nl schoenspanners intypt maar kan er niks over terugvinden op het forum hier?

[ Bericht 21% gewijzigd door Mylene op 24-09-2008 09:08:17 (riekt naar spam) ]
pi_61856386
Schoenspanners --> Seeadler.de --> ff mailtje sturen en vragen om de cederhouten "afgekeurde spanners" (ze spreken Nederlands). Dit zijn uitstekende spanners (met een beetje spinthout erin), voor pm 15 eur per paar
(deze B-spanners adveteren ze niet op hun site)

Wel ff leten op maatvoering, de spanners vallen groot uit,
- voor schoenmaat 42 D-leest bestel je spannermaat 7
- voor schoenmaat 43 H-leest bestel je spannermaat 8

Zie verder discussie op SF voor meer details over Seeadler-spanners
pi_61859081
Binnenkort eerste 'echte' stage bij Rabobank, moet ook in pak.. Toch maar eens gaan sparen voor een mooi 'begin'-pak..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61859595
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:22 schreef Diemietuhriej het volgende:
Binnenkort eerste 'echte' stage bij Rabobank, moet ook in pak.. Toch maar eens gaan sparen voor een mooi 'begin'-pak..
[off]Waar ga je lopen, welke bank? Werk ook bij Rabo nl ![/off]

Deze week ff pak erbij kopen.. Nog ff in dubio wat voor kleur; grijs of zwart.. Denk dat ik voor zwart ga ! Heb nu donker blauwe met krijtstreep en soort van grijs met lichte streep erdoor! Even langs suit-supply !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:53:10 #59
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_61860054
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:22 schreef Diemietuhriej het volgende:
Binnenkort eerste 'echte' stage bij Rabobank, moet ook in pak.. Toch maar eens gaan sparen voor een mooi 'begin'-pak..
Er wordt wel eens gezegd dat elke bank haar eigen cultuur kent, ook qua pakken. De power-pakken van het meer angelsaksische ABN AMRO versus de C&A-pakken van de Rabobank. Dus je hoeft niet veel te sparen als je niet te veel uit de toon wilt vallen.
I am a black hole shitting into the void
pi_61860718
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:53 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Er wordt wel eens gezegd dat elke bank haar eigen cultuur kent, ook qua pakken. De power-pakken van het meer angelsaksische ABN AMRO versus de C&A-pakken van de Rabobank. Dus je hoeft niet veel te sparen als je niet te veel uit de toon wilt vallen.
Dat elke bank een andere cultuur heeft klopt wel! Abn is wat jeugdiger, progressiever.. Rabo wat conservaties en meer vd oude stempel, alhoewel de laatste 5 jaar een vrij grote inhaalslag is ingezet! Werk er nog maar een half, heb t ook maar van horen zeggen !
Tuurlijk lopen er nog ouwe lui met pakken wat gewoon echt niet kan... Jeugdige werknemers zitten wel netter in dekleren!

Voor een beginpak zou ik naar Suit Supply gaan, goede/nette pakken voor een redelijk betaalbare prijs.. Genoeg keuze iig!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_61861054
Zwart pak, niet doen. Tenzij je in de begrafenis buisness zit.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61861305
ABN-AMRO heeft btw haar eigen kleding.. Tenminste, als je op de front-office werkt (en dus direct in contact komt met klanten) Grijs pak, lelijke veel te grote shirts, polyester stropdassen, en natuurlijk overal het logo op.. Zo was het toen ik er 2 jaar geleden stage liep, misschien dat het nu veranderd is

Donderdag weer een reden om m'n pak aan te trekken Twee gastcolleges waarbij je in zakelijke kleding moet verschijnen..
pi_61867618
TVP!

Komende 3 dagen zit in Maastricht.
Wishlist:

Schoenen (Magnanni of vergelijkbaar)
Overhemd(en)
Jeans
Sneakers

Hopen dat ik veel items kan afvinken
pi_61868421
Als je het nog leest: De Wolfstraat en Monfrance Schoenen aan het OLV. Rondom het OLV zitten sowieso een paar mooie winkels. Veel plezier
pi_61871175
Montulet, Overeem van Wissem, Shoes & Shirts, voor als je in maastticht zit.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  woensdag 24 september 2008 @ 10:28:11 #66
3185 Adelante
To let it go now
pi_61871386
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:20 schreef Neuroscience het volgende:
Montulet, Overeem van Wissem, Shoes & Shirts, voor als je in maastticht zit.
Shoes en Shirts
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 24 september 2008 @ 10:57:38 #67
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_61872095
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:20 schreef Neuroscience het volgende:
Montulet, Overeem van Wissem, Shoes & Shirts, voor als je in maastticht zit.
S&S is een geweldige winkel, maar wel iets boven Magnanni niveau..
pi_61872792
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:57 schreef QCC het volgende:

[..]

S&S is een geweldige winkel, maar wel iets boven Magnanni niveau..
Kijken, kijken, niet kopen. Vinden ze daar ook minder erg, als ik de verhalen mag geloven!
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61875011
kent iemand een zaak waar je Nervesa pakken voor weinig geld kan kopen?
pi_61877960
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:20 schreef Neuroscience het volgende:
Montulet, Overeem van Wissem, Shoes & Shirts, voor als je in maastticht zit.
Ik kom heel vaak in Maastricht, maar die namen zeggen me niks. Waar liggen die winkels?
pi_61886674
Ik ben erg te spreken over Seeadler spanners.
pi_61886941
En ik zou HEEL graag meer geld uit willen geven aan mooie schoenen.. Schoenen maken de man. Een goed pak is een goed pak.. maar goede schoenen maken het pas echt af. Weinig mensen die dat doen.
pi_61887655
Anders heb je morgen totaal onverwacht twee gastcolleges, waarbij je netjes gekleed moet gaan.. En dan zul je net zien dat ik mijn pak, m'n bruine schoenen, groot deel van mijn shirts etc. nog bij mijn ouders heb liggen

Gelukkig had ik hier wel nog een paar zwarte oxfords, een shirt en een broek liggen, dus dit heb ik ervan weten te maken.. (shirt is lichtblauw met een heel fijn streepje)



Normaal vond ik zwart bij navy nooit echt mooi staan, maar bij elkaar valt het me eigenlijk wel mee

[ Bericht 2% gewijzigd door JAY-T op 24-09-2008 21:23:25 ]
pi_61889415
politieagent:P
I am Senor Valasco and I drink my milk with TABASCO!
pi_61889655
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:59 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik kom heel vaak in Maastricht, maar die namen zeggen me niks. Waar liggen die winkels?
Kijk even in de openingspost.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61889724
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:01 schreef Wouzerlicious het volgende:
politieagent:P
Mag jij mij een politieagent aanwijzen die er zo uitziet.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61890735
Kan prima.. wat voor broek is dat?
pi_61891254
Hoort bij een pak van Suit Supply.. Jasje moet ik nog een keer wat meer laten aanpassen, ben nog niet helemaal tevreden over hoe die zit, maar de broek zit perfect
pi_61892443
Ah, gewoon een pantalon dus. En jasje is een kutwoord.
pi_61895951
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:20 schreef Oksel het volgende:
Ah, gewoon een pantalon dus. En jasje is een kutwoord.
Colbert zou anders ook niet correct zijn.

Edit: Colbert
Vernoemd naar de bedenker, Jean-Baptiste Colbert (1614-1683), de minister van financiën onder de zonnekoning Lodewijk XIV. Colbert hield er een gortdroge levensstijl op na. Hij voerde een importbelasting in, maar had in de verste verte niets met mode te maken. Zijn borstbeeld en afbeeldingen hebben steevast een kanten kraag en een cape. Niemand weet waarom een jasje naar hem is vernoemd. Wel dat het woord colbert niet eerder voorkomt dan 1881. In advertenties spreekt men over een colbert voor 16 florijnen. In Frankrijk is dit eponiem onbekend. Daar spreekt men van une veste. In Nederland zegt u gewoon jasje.
pi_61896133
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:20 schreef Oksel het volgende:
Ah, gewoon een pantalon dus. En jasje is een kutwoord.
Precies andersom: gewoon een broek, en jasje is geen kutwoord.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61897085
Dus als jij in je Oger pak loopt van 2500 euri's, loop je in een broek met een jasje. Right.. dat doet het pak ook weinig eer aan, niet waar?
pi_61897778
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:19 schreef Oksel het volgende:
Dus als jij in je Oger pak loopt van 2500 euri's, loop je in een broek met een jasje. Right.. dat doet het pak ook weinig eer aan, niet waar?
Zo noemen ze het bij oger zelf ook hoor. Keer een filmpje gezien op internet. Een colbert heet gewoon een jasje een kostuum heet gewoon een pak en een pantalon is een broek en een stropdas is gewoon een das.

Een kostuum koop je in de feestwinkel.
pi_61897960
Hmm, okay.
pi_61900142
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:19 schreef Oksel het volgende:
Dus als jij in je Oger pak loopt van 2500 euri's, loop je in een broek met een jasje. Right.. dat doet het pak ook weinig eer aan, niet waar?
Nee, dan loop je in een pak. En dat bestaat uit een jasje, en een broek. En dat doet het pak niet minder eer aan, vind ik.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61957318




Mijn nieuwe pak, das, overhemd en schoenen.. Vandaag aangeschaft.. Is dus voor mijn stage bij de Rabo, graag jullie ongezouten meningen.

Ja blije foto's, en mijn das zit scheef.. En het gaat om het pak, niet om mijn hoofd ofzo.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61957626
Even checken...ok!

Prima pak, echter een paar kleine opmerkingen:

- Bovenste knoopje dicht!
- De blouse altijd een beetje onder de mouw uit laten komen.
- Jasje eventueel een beetje in laten nemen achter zodat het beter rondom je middel zit
- Schoenen met een gesp ben ik persoonlijk geen fan van (en om het iets jeugdiger te maken had ik zelf iets lichtere schoenen genomen)

Het jasje kun je bij een goede kleermaker voor een paar euro laten vermaken, en de schoenen kun je met een iets lichtere schoenpoets net even een tint lichter maken. Ohja, get a haircut

Welke maat is het pak eigenlijk? Heb het idee dat het net iets te groot is aangezien het jasje bij de knoop een beetje "inzakt" en de pantalon lijkt ook aan de ruime kant, mag best 1 of 2 cm af.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mr.Adams op 27-09-2008 20:31:04 ]
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:58:05 #88
3185 Adelante
To let it go now
pi_61961030
- jasje wat laten tailleren
- mouwen jasje centimetertje korter
- broekspijpen 4 cm inkorten
- schoenen vind ik te casual
- wat voor kleur is het pak eigenlijk?
- das niet op half zeven knopen
- boord van je shirt lijkt niet aan te sluiten

Zo kritisch genoeg? Ik weet niet wat je in het bankwezen gaat doen, maar vaak is een donkerblauw of antraciet pak met zwarte oxford schoenen een hele veilige keuze.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61961090
En saai...

Een "standaard" donkerblauw of antraciet (grijs ) pak kun je juist een beetje opfrissen door er mooie lichtbruine schoenen onder aan te trekken

Zelf draag ik bijvoorbeeld deze schoenen (van Bommel) onder een blauw pak:


[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Adams op 27-09-2008 23:07:49 ]
pi_61961092
Per ongelijk dubbele post...

Het pak is donkerbruin en persoonlijk vind ik dat wel een mooie kleur Over een paar weken ga ik er ook een halen, waarschijnlijk bij Oger of misschien bij Suit Supply als die een mooie kleur bruin hebben (vind het aanbod daar vaak redelijk beperkt...)
pi_61961341
Ik ben zelf op zoek naar een getailleerd overhemd met een 'hoge' kraag met 3 knoopssluitingen. Je ziet dit namelijk steeds vaker onder een pak, of gewoon zo. Is er een adresje in Rotterdam die zoiets hebben?
En bij mij in de buurt is er ook de winkel Shirts and Cappucino, zie er wel mooie getailleerde overhemden in de etalage hangen. Maar hoe zijn deze van kwaliteit? Of is het gewoon beter om 5 meter terug naar de suit supply te gaan?
pi_61961608
zelf denk ik dat het haar uit je gezicht, dus weg van je voorhoofd je een frissere uiterlijk al geven. al heeft dit niks met je pak te maken wel mooi pak.
I am Senor Valasco and I drink my milk with TABASCO!
pi_61965811
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:16 schreef Maxxieh het volgende:
Ik ben zelf op zoek naar een getailleerd overhemd met een 'hoge' kraag met 3 knoopssluitingen. Je ziet dit namelijk steeds vaker onder een pak, of gewoon zo. Is er een adresje in Rotterdam die zoiets hebben?
En bij mij in de buurt is er ook de winkel Shirts and Cappucino, zie er wel mooie getailleerde overhemden in de etalage hangen. Maar hoe zijn deze van kwaliteit? Of is het gewoon beter om 5 meter terug naar de suit supply te gaan?
Dan kan je geen stropdas dragen he!

Circle of Gentlemen hebben van die mooie overhemden! Waar je het in Rotterdam kunt kopen geen idee...

Gisteren ook een nieuw pak gekocht bij Suit Supply, show binnenkort wel ff een piccatje !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_61966522
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:58 schreef Adelante het volgende:
- jasje wat laten tailleren
- mouwen jasje centimetertje korter
- broekspijpen 4 cm inkorten
- schoenen vind ik te casual
- wat voor kleur is het pak eigenlijk?
- das niet op half zeven knopen
- boord van je shirt lijkt niet aan te sluiten

Zo kritisch genoeg? Ik weet niet wat je in het bankwezen gaat doen, maar vaak is een donkerblauw of antraciet pak met zwarte oxford schoenen een hele veilige keuze.
KIjk hier eens even: http://thesartorialist.blogspot.com/search?q=danny

Perfect voorbeeld van een jonge pakkendrager en een zeer goed zittend pak

  zondag 28 september 2008 @ 13:08:30 #95
3185 Adelante
To let it go now
pi_61968304
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:31 schreef Solitarias het volgende:

[..]

KIjk hier eens even: http://thesartorialist.blogspot.com/search?q=danny

Perfect voorbeeld van een jonge pakkendrager en een zeer goed zittend pak

[ afbeelding ]
mooie combinatie en goede fit, enige puntje waar ik over twijfel is de lengte van zijn jasje.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61969911
Waar blijft Diemietuhriej, ben benieuwd naar wat hij van onze feedback vindt
pi_61970327
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 20:20 schreef Mr.Adams het volgende:
Even checken...ok!

Prima pak, echter een paar kleine opmerkingen:

- Bovenste knoopje dicht!
- De blouse altijd een beetje onder de mouw uit laten komen.
- Jasje eventueel een beetje in laten nemen achter zodat het beter rondom je middel zit
- Schoenen met een gesp ben ik persoonlijk geen fan van (en om het iets jeugdiger te maken had ik zelf iets lichtere schoenen genomen)

Het jasje kun je bij een goede kleermaker voor een paar euro laten vermaken, en de schoenen kun je met een iets lichtere schoenpoets net even een tint lichter maken. Ohja, get a haircut

Welke maat is het pak eigenlijk? Heb het idee dat het net iets te groot is aangezien het jasje bij de knoop een beetje "inzakt" en de pantalon lijkt ook aan de ruime kant, mag best 1 of 2 cm af.
Mij is juist verteld dat je maar 1 knoopje open moet hebben..
Blouse onder de mouw, check.
Ja en dat van mijn middel kan ik ook wel inkomen, misschien eens naar een kleermaker brengen.. Ja en van de schoenen lijkt me net een kwestie van smaak, ik vind dit juist wel mooi.

En over mijn haar, ja dat klopt ook. Alhoewel het daar wel erg wild zit. Had snel even het pak aangetrokken om te laten zien aan mijn ouders.. Dus vandaar dat het een beetje 'slordig' is.

Pak is maat 36.. Zou eigenlijk nog íets kleiner moeten zijn inderdaad, maar de broek is normaal precies goed, komt net tot op de hak als ik rechtop sta.

En het pak komt wegens financiële redenen van de WE, niet van SuitSupply oid..

Verder bedankt voor de feedback, daar kan ik wat mee.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61972685
Een knoopje klopt idd, alleen valt het pak nogal naar buiten bij de knoop als je naar de foto van de zijkant kijkt. Daar valt ook wel iets aan te doen. Kleermaker moet je dus zeker even doen, dan zit het pak ineens VEEL beter! Zoals ik het hier zie is de broek echt aan de lange kant, maar misschien stond je niet helemaal recht op de foto oid

Langer haar bij een pak kan best, maar dan moet je het idd wel een beetje stylen
pi_61974557
Het spijt me zeer, maar ik vind het vre-se-lijk!

Daarbij moet je rechter staan en meer uitstraling creëren, dat doet ook heel veel.
pi_61975094
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:24 schreef Dolichologofobie het volgende:
Het spijt me zeer, maar ik vind het vre-se-lijk!

Daarbij moet je rechter staan en meer uitstraling creëren, dat doet ook heel veel.
Ja dat recht staan klopt, ik heb geen goede houding.. Dat komt door een ongeluk enkele jaren terug, waarbij mijn rug nogal de klos was.. Loop er nog steeds voor bij fysiotherapie.. Nogal kut.

En uitstraling creëren kan ik me ook wel voorstellen, daar moet ik nog wat aan werken.

Post jij eens een foto van jezelf in pak, hoe het wel moet.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61978350
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:48 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Ja dat recht staan klopt, ik heb geen goede houding.. Dat komt door een ongeluk enkele jaren terug, waarbij mijn rug nogal de klos was.. Loop er nog steeds voor bij fysiotherapie.. Nogal kut.

En uitstraling creëren kan ik me ook wel voorstellen, daar moet ik nog wat aan werken.

Post jij eens een foto van jezelf in pak, hoe het wel moet.
Ik heb nog geen pak nodig en dus ga ik ook geen honderden euro's uitgeven aan iets dat nog niet nodig is. Maar als ik tot koop over ga, zorg ik wel voor kwaliteit. Ik draag dus voornamelijk casual-kleding (pantalon, shirt, et cetera - net doch casual).

Sowieso vind ik bruin erg 'not-done'. Gezien de functie die jij gaat krijgen, stage lopen in een bank, had je het veel formeler aan moeten pakken. Te beginnen met een effen blauw/antraciet pak met een net effen blauw shirt en een nette, bij behorende das (geheel naar keuze combineren met de rest, naar eigen keuze met een simpel doch net patroon erin om de rest enigszins te breken). Om het af te maken neem je gewoon een zwarte riemen en zwarte Oxfords, op deze manier zie je er formeel uit en houd je je een beetje aan de hiërarchie die bij de banken heerst. Natuurlijk heb je genoeg andere combinaties, maar dit is gewoon een zeer standaard combinatie die tijdloos gedragen kán worden. Ik zou zelf overigens de voorkeur aan een 'Prince Albert' knoop geven, maar om het standaard te houden zou ik dus gewoon een saaie windsor kiezen. Ook is het belangrijke bij behorende kousen te kopen.

Betreft de pasvorm vind ik je broek te lang en wijd, je jasje sluit bij de schouders niet netjes aan en oogt naar mijn mening ook te lang en wijd, net als de mouwen (je manchetten moeten ongeveer 1 á 1,5cm uitsteken) - om het even simpel en snel uit te leggen...

Enkele voorbeelden van leuke combinaties, die meer stijl uitstralen en toch vrij rustig overkomen:










Bronnen van de foto's: www.stijlforum.nl


Goed, mij maakt het in principe niet zoveel uit of je voor lul wilt lopen (in mijn ogen tenminste) of niet. Als jij jezelf daar prettig in voelt; vooral blijven dragen. Maar ík zou me er niet prettig in voelen. De keuze is dus aan jezelf.
pi_61981162
Het zit voor geen meter. Sorry.
pi_61983034
Ik vind de twee reacties hierboven een beetje overdreven. Vooral het advies om voor de standaardcombinatie te gaan vind ik belachelijk, al was ik zelf waarschijnlijk ook voor een blauw pak gegaan, een leuke lichtbruine riem en schoenen maakt het allemaal net een beetje frisser en jonger.

Voor een eerste pak op een klein budget is het een prima pak, je moet het wel echt even laten vermaken bij een kleermaker. Let dan een beetje op de tips die hier gegeven zijn en dan loop je iig niet voor lul Ga voor je volgende pak echter wel naar Suit Supply oid en laat je daar uitgebreid adviseren en helpen (en ga dan dus niet op een zaterdagmiddag ), dan is het volgende pak iig helemaal 100% goed.
  zondag 28 september 2008 @ 22:40:31 #104
3185 Adelante
To let it go now
pi_61983714
Om in Nederland "voor lul" te lopen, mag je het nog wel wat bonter maken Ik lach nog steeds van binnen als ik collega's een rood regenjack over hun pak zie gooien en op spekzolen van ongepoetste schoenen zie staan.

Dus voor lul lopen doe je niet snel. Ik ben het wel eens met de opvatting dat je met een donkerblauw pak veel meer mogelijkheden had gehad om te cobineren met shirts en dassen. Maar ik neem aan dat je geen 5 dagen per week dat bruine pak en die schoenen aan doet en dus ook nog wel eens kunt wisselen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61984429
De kans dat hij 5 dagen in de week dat bruine pak aan doet is volgens mij redelijk groot, dus dat is vervelend. Wat eventueel een idee is, is om voor een paar euro een mooie donkerblauwe pantalon en een paar bijpassende hemden te kopen. Als je geen belangrijke afspraken hebt loop je namelijk toch met alleen pantalon en hemd, met eventueel das, dus dan heb je iig meer combinaties.

Als je dan meteen een simpele trui koopt (een effen trui met v-hals) heb je meteen een leuke "casual" combinatie.

Ik ga weer even verder met het poetsen van m'n schoenen, de Cirage Superieur kan er nu op
pi_61984527
Heb zelf ook nog 2 pantalons nodig voor m'n werk, die kan ik dus beter bij de Suit Supply halen dan bij een Mexx/WE ?
pi_61984701
Zou ik wel doen...persoonlijk ben ik geen fan van de Mexx/WE. Bij de Bijenkorf hebben ze soms ook aardige spullen en in de uitverkoop is dat qua prijs ook goed te doen volgens mij. Suit Supply is prima spul voor een redelijke prijs.
pi_61984794
Wat kost een simpele pantalon eigenlijk bij de SS?
  zondag 28 september 2008 @ 23:19:31 #109
3185 Adelante
To let it go now
pi_61984864
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:17 schreef Maxxieh het volgende:
Wat kost een simpele pantalon eigenlijk bij de SS?
Ze hebben nu een hele mooie lichtgrijze wollen broek (pantalon ) voor 149 euro.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61984914
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:01 schreef Mr.Adams het volgende:
En saai...

Een "standaard" donkerblauw of antraciet (grijs ) pak kun je juist een beetje opfrissen door er mooie lichtbruine schoenen onder aan te trekken

Zelf draag ik bijvoorbeeld deze schoenen (van Bommel) onder een blauw pak:
[ afbeelding ]
Heerlijke schoenen, heb ze daarnaast ook nog in het zwart
En daarnaast ben ik het eens met Adelante qua op- en/of aanmerkingen op Dimitri.
pi_61985004
Hmm 150 euro... Het is eigenlijk maar een bijbaan voor 2 dagen in de week. Ik dacht namelijk meer aan 70 euro ofzo.
  zondag 28 september 2008 @ 23:27:05 #112
3185 Adelante
To let it go now
pi_61985051
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:25 schreef Maxxieh het volgende:
Hmm 150 euro... Het is eigenlijk maar een bijbaan voor 2 dagen in de week. Ik dacht namelijk meer aan 70 euro ofzo.
Dan zou ik het gewoon bij H&M houden, hebben mooie slanke broeken en qua kwaliteit prima om mee te starten, ook hun merino v-hlas sweaters voor 25 euro zijn prima. Als je fulltime komt te werken, verleg je vanzelf te standaard qua kleding.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61985087
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:25 schreef Maxxieh het volgende:
Hmm 150 euro... Het is eigenlijk maar een bijbaan voor 2 dagen in de week. Ik dacht namelijk meer aan 70 euro ofzo.
Niet bij SS... is mijn ervaring
pi_61985379
Waarom heeft niemand het hier over Setpoint? Ik ben prima te spreken over een 2tal pakken wat ik daar heb gekocht. Dimmagio en Strellson. Laten vermaken.. zitten prima. Mooie hemden (helaas geen Dimaggio meer), van Van Gils bijvoorbeeld. Dassen vind ik daar niet echt mooi overigens.
pi_61985531
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:39 schreef Oksel het volgende:
Waarom heeft niemand het hier over Setpoint? Ik ben prima te spreken over een 2tal pakken wat ik daar heb gekocht. Dimmagio en Strellson. Laten vermaken.. zitten prima. Mooie hemden (helaas geen Dimaggio meer), van Van Gils bijvoorbeeld. Dassen vind ik daar niet echt mooi overigens.
Omdat Setpoint imo niet echt voor fijnproevers is.... standaard pakken. En volgens mij doen ze niet aan maatpakken.

Ik vind Setpoints ook geen fijne winkels om te 'vertoeven'
pi_61985594
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:27 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dan zou ik het gewoon bij H&M houden, hebben mooie slanke broeken en qua kwaliteit prima om mee te starten, ook hun merino v-hlas sweaters voor 25 euro zijn prima. Als je fulltime komt te werken, verleg je vanzelf te standaard qua kleding.
Mja denk dat ik dat maar doe. Heb er ook een katoenen broek van, zitten prima! Zeker de slim fits, die zitten echt perfect op de schoen. Denk dat ik volgend jaar wel voor een paar magnanni's ga, heb nu zwarte leren 'punt'schoenen van de zara. Maar dat leer is heel erg slap.
pi_61985654
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:04 schreef Mr.Adams het volgende:
De kans dat hij 5 dagen in de week dat bruine pak aan doet is volgens mij redelijk groot, dus dat is vervelend. Wat eventueel een idee is, is om voor een paar euro een mooie donkerblauwe pantalon en een paar bijpassende hemden te kopen. Als je geen belangrijke afspraken hebt loop je namelijk toch met alleen pantalon en hemd, met eventueel das, dus dan heb je iig meer combinaties.

Als je dan meteen een simpele trui koopt (een effen trui met v-hals) heb je meteen een leuke "casual" combinatie.

Ik ga weer even verder met het poetsen van m'n schoenen, de Cirage Superieur kan er nu op
Heb eerst wat kortere stageperiode's, zo af en toe een dag.. Einde van het schooljaar 10 weken non-stop..

Tegen die tijd ben ik van plan er wel er een pak bij te hebben.. En dan eens bij SS of iets dergelijks kijken.. Het pak nu was gewoon omdat ik snel een pak nodig heb.. En omdat ik nogal blut ben.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  maandag 29 september 2008 @ 11:50:03 #118
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_61992418
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:19 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ze hebben nu een hele mooie lichtgrijze wollen broek (pantalon ) voor 149 euro.
149 euro? Ik heb vorige week bij Suit Supply een wollen broek gekocht voor 79 euro. Donkergrijs/bruin, maar deze was er ook in grijs en licht grijs. Misschien dat ze ook broeken verkopen van 149 euro, maar die heb ik niet gezien. Prijs/kwaliteittechnisch gezien zijn die 79 euro broeken wel heel erg prettig.
I am a black hole shitting into the void
pi_61992701
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:45 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Omdat Setpoint imo niet echt voor fijnproevers is.... standaard pakken. En volgens mij doen ze niet aan maatpakken.

Ik vind Setpoints ook geen fijne winkels om te 'vertoeven'
Om mensen heen te verwijzen.. zoals er ook mensen naar SS worden doorverwezen. Ik vind SS geen fijne winkel om te vertoeven. En de pakken daar zijn over het algemeen heel slank gesneden.. als je iets forser / gespierder bent kom je daar niet aan een mooi pak.

Ik heb goede ervaringen met SetPoint.
pi_61993407
Ben persoonlijk ook geen fan van Setpoint, dan kun je naar mijn mening beter eens kijken in de Bijenkorf.
pi_61993495
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:49 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Heb eerst wat kortere stageperiode's, zo af en toe een dag.. Einde van het schooljaar 10 weken non-stop..

Tegen die tijd ben ik van plan er wel er een pak bij te hebben.. En dan eens bij SS of iets dergelijks kijken.. Het pak nu was gewoon omdat ik snel een pak nodig heb.. En omdat ik nogal blut ben.
Een mogelijke oplossing voor je financiele beperking kan zijn:
"Mama, alle andere mensen bij de bank hebben wel meerdere pakken en ik loop de hele week in hetzelfde "

Bij Suit Supply kun je voor 400-500 euro al een heel mooi pak hebben, dan heb je dus een pak inclusief vermaakkosten, hemd en das. Ga echter nooit op een zaterdagmiddag of koopavond naar de SS, neem er een dik uur de tijd voor op een donderdagmiddag bijvoorbeeld. Op die manier heb je alle tijd en ruimte en (met een beetje geluk) ook nog iemand bij je staan die er verstand van heeft.
pi_61994441
Vergeten schoenspanners mee te nemen toen ik even 5 dagen weg was, je ziet het toch meteen aan de schoen... Gisteravond heb ik het gelukkig aardig kunnen corrigeren door ze onmiddelijk weer in de spanners te zetten en door ze een een grote beurt met The Royal Treatment producten te geven
pi_61996661
Volgens de site van TRT is Zwartjes in A'dam geen officiele dealer. Verkopen ze het daar wel?
pi_62036255
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:25 schreef Mr.Adams het volgende:
Vergeten schoenspanners mee te nemen toen ik even 5 dagen weg was, je ziet het toch meteen aan de schoen... Gisteravond heb ik het gelukkig aardig kunnen corrigeren door ze onmiddelijk weer in de spanners te zetten en door ze een een grote beurt met The Royal Treatment producten te geven
Gebruik jij alle producten van the royal treatment? Vandaag nieuwe oxfords gekocht bij Eduard Pelger in Rotterdam, en daar kwamen ze met een trommel aanzetten met allerlei producten van RT erin (lotion, verf, doeken, etc) voor 35 euro. Heb hem niet genomen omdat ik m'n verzorgingsproducten los ga halen.

Heb overigens schoenen gekocht van het merk Kings. Iemand toevallig ervaring met dit merk?
pi_62036664
Ik heb dat zelfde zilveren blik gekocht, ik neem aan dat je die bedoelt? Daarin zit de lotion, creme en cirage (wax) en dan heb je bijna alles wat je nodig hebt. Er is ook een "Graisse Superieur" om haarscheurtjes weg te werken maar die heb ik nog niet nodig gehad en dus nog niet gehaald. 35 euro voor dat blik is veel, zeker aangezien de lotion, creme en wax samen "slechts" ¤16,50 kosten maar er zit ook een goede inpoetsdoek en meerdere uitpoetsdoekjes bij, en natuurlijk een mooi blik om alles in te doen

Met de lotion, creme en cirage heb je echt alles wat je nodig hebt om je schoenen als nieuw te houden In het bijgeleverde boekje staat overigens precies beschreven hoe je ieder type schoen dient te verzorgen.
pi_62045976
Yep, dat zilveren blik bedoel ik inderdaad. Het boekje heb ik alvast meegekregen en daar staat een heel stappenplan in beschreven die je twee wekelijks dient te herhalen (voor glad leren schoenen).

Dat stappenplan bestaat o.a. uit het gebruik van de Lotion Superieur (lederdressing), Crème Superieur (schoencrème), en Cirage Superieur (schoenwas).

Verder om de drie maanden een vingertopje Graisse Superieur (schoenvet).

Zijn echt al die spullen aan te raden? Of kun je volstaan met bijv. twee losse producten.
pi_62054661
misschien niet de juiste forum maar kent iemand een board of forum waarin alleen over underwear gediscussierd wordt?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:28:00 #128
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_62055273
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:20 schreef brianv het volgende:
Zijn echt al die spullen aan te raden? Of kun je volstaan met bijv. twee losse producten.
Je hebt ze echt alle drie nodig. Je kunt de producten uiteraard gewoon los kopen, maar koop ze dan wel alle drie. Ik heb het blik gekocht omdat ik meteen dat blik zelf erbij wilde Daarnaast zijn die groene uitpoetsdoekjes echt een must.
pi_62055428
Gewoon een paar potjes saphir medaille d'or en een crempje voor wat extra glans is genoeg hoor. Ga maar eens naar Sir Max in A'dam. Is een stuk relaxter toeven dan bij Danny. Een beetje een Sartoria vs Oger verhaal.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62067263
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:33 schreef Neuroscience het volgende:
Gewoon een paar potjes saphir medaille d'or en een crempje voor wat extra glans is genoeg hoor. Ga maar eens naar Sir Max in A'dam. Is een stuk relaxter toeven dan bij Danny. Een beetje een Sartoria vs Oger verhaal.
Inderdaad! Paar microvezeldoekjes (5 voor een paar euro op de markt), oude tandenborstels + wat oude panties erbij een klaar is kees. Leer teveel verzorgen is nog slechter dan te weinig.... 1x per maand een keer poetsen is meer dan voldoende.....

TRT is allemaal leuk en aardig, maar de kenner weet dat dat niet de meeste bang for the buck is.... Saphir-spul is tegenwoordig op elke straathoek te krijgen....


pi_62078004
Beetje uitstraling
pi_62078042
Lachen kan geen kwaad

pi_62090738
Bij een colbert met drie knopen, behoor je dan de bovenste twee dicht te doen, of alleen de middelste?
pi_62090965
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:05 schreef Pandaa78 het volgende:
Lachen kan geen kwaad

[ afbeelding ]
Knoop dicht als je staat, jasje lijkt wel erg kort, en je mouwen zijn te lang.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62091034
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:07 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Knoop dicht als je staat, jasje lijkt wel erg kort, en je mouwen zijn te lang.
Ah crap.... to slow
pi_62108688
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:03 schreef brianv het volgende:
Bij een colbert met drie knopen, behoor je dan de bovenste twee dicht te doen, of alleen de middelste?
Anyone?
pi_62108803
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:30 schreef brianv het volgende:

[..]

Anyone?
De regel is dan volgensmij 1 knoop dicht. De middelste dus.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_62109356
3 knoops, de middelste dicht, 2 knoops, de bovenste dicht..
pi_62110168
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:59 schreef JAY-T het volgende:
3 knoops, de middelste dicht, 2 knoops, de bovenste dicht..
Bij 3 knoops kan ook de bovenste (en middelste) dicht, afhankelijk van de snit.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_62112676
Net een overhemd gekocht van Circle of Gentlemen Wat een vet ding, binnenkort foto.
pi_62113139
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:44 schreef NoelGallagher het volgende:
Net een overhemd gekocht van Circle of Gentlemen Wat een vet ding, binnenkort foto.
Ben benieuwd..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_62123754
Even samengevat wat betreft het onderhoud van glad leren schoenen. Als ik het goed begrijp zijn de volgende drie producten een must:

- lotion (om te reinigen)
- wax (om het leer soepel te houden, en te beschermen tegen water)
- creme (om de kleur bij te houden)

En of je dan kiest voor TRT of Saphir maakt niet zoveel uit. Beide zijn prima.

Klopt dit?

Een stift om de zijkant van de zool/hiel bij te kleuren gebruiken jullie verder niet? Aangezien die ook in het blik van TRT zit, samen met een "Graisse Superieur" om haarscheurtjes weg te werken. Als ik het goed begrijp zijn deze producten niet echt nodig.
pi_62124159
bij het kopen van een degelijk pak denk ik vrijwel direct aan Barsoi... toch lees ik niets hierover terug in dit topic..

is Barsoi dan toch niet zo'n goede zaak als ik mij voorstel? :p
pi_62126500
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:03 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Ben benieuwd..
Foto staat in ''wat draag je vandaag'' topic.
pi_62127710
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:44 schreef NoelGallagher het volgende:
Net een overhemd gekocht van Circle of Gentlemen Wat een vet ding, binnenkort foto.
Ik ben van plan vandaag of morgen mijn tweede te halen.... ook mij ontbreekt het nog aan een foto.
Maar dat komt weer omdat ik nog geen foto-maak-machine heb
pi_62127734
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik ben van plan vandaag of morgen mijn tweede te halen.... ook mij ontbreekt het nog aan een foto.
Maar dat komt weer omdat ik nog geen foto-maak-machine heb


pi_62127776
Ik vind het wal-ge-lijk! Gewoonweg degoutant, voornamelijk door de té hoge boord met drie knoopjes. Daarbij vind ik het ook allemaal veel te druk.
pi_62127797
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:08 schreef Dolichologofobie het volgende:
Ik vind het wal-ge-lijk! Gewoonweg degoutant, voornamelijk door de té hoge boord met drie knoopjes. Daarbij vind ik het ook allemaal veel te druk.
Te druk

Jij draagt alleen witte effen shirts?
pi_62127846
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:08 schreef Dolichologofobie het volgende:
Ik vind het wal-ge-lijk! Gewoonweg degoutant, voornamelijk door de té hoge boord met drie knoopjes. Daarbij vind ik het ook allemaal veel te druk.
Mwoah te druk valt wel mee, ik vind het wel mooi.. Juist die 3 knopen vind ik mooi. Alleen die rode pads vind ik persoonlijk wat minder..

Verder, mooi ding!
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_62127861
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:09 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Te druk

Jij draagt alleen witte effen shirts?
Niet op reageren man..... anders krijgen we hier weer een nutteloze 'smaak-discussie'

De één vind het mooi (waaronder ik) de ander niet....

Ik roep chapeau!
pi_62127896
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:09 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Te druk

Jij draagt alleen witte effen shirts?
Ik draag ook streepjes. Maar lekker standaard kleurtje - dus niet allerlei verschillende - en niet van die degoutante boorden/knoopjes.
pi_62128720
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:16 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Ik draag ook streepjes. Maar lekker standaard kleurtje - dus niet allerlei verschillende - en niet van die degoutante boorden/knoopjes.
Oke, dat kan. Meestal draag ik ook gewoon streepjes, maar dit is weer eens wat anders.
Pasvorm is ook perfect
pi_62131630
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:01 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Oke, dat kan. Meestal draag ik ook gewoon streepjes, maar dit is weer eens wat anders.
Pasvorm is ook perfect
Pasvorm is niet perfect, dat kun je goed zien op de foto. De naad van onder je oksels hoort kaasrecht omhoog te lopen en er mag hier en daar nog wel wat stof weg.
pi_62131986
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:15 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Pasvorm is niet perfect, dat kun je goed zien op de foto. De naad van onder je oksels hoort kaasrecht omhoog te lopen en er mag hier en daar nog wel wat stof weg.
Ach, hij zit prima zoals hij nu zit, en zit tenminste niet als een parachute .
pi_62132182
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:35 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Ach, hij zit prima zoals hij nu zit, en zit tenminste niet als een parachute .
Kijk, dat is al anders dan perfect.
pi_62132209
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:44 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Kijk, dat is al anders dan perfect.
Naja, je snapte me wel, dacht ik zo

Ach, eventueel kan ik hem dan nog laten vermaken door de winkel waar ik hem gekocht heb.
pi_62132212
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:44 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Kijk, dat is al anders dan perfect.
Wat voor de één perfect is hoeft voor de ander natuurlijk niet zo te zijn hè
pi_62132316
Binnenkort ook eens een NT overhemd halen
pi_62132461
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:46 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Wat voor de één perfect is hoeft voor de ander natuurlijk niet zo te zijn hè
Perfectie bestaat niet, goed gelezen...
pi_62132496
Er is bijna altijd wel wat op aan te merken.
pi_62136147
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:00 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Perfectie bestaat niet, goed gelezen...
Jammer dat jij het niet goed gelezen hebt
pi_62145389
Ontopic: Vanmiddag denk ik even een bezoekje brengen aan Hans Diderich. Ben naarstig op zoek naar een paar nieuwe schoenen.
Een paar Cordwainer lijkt me wel wat

[ Bericht 27% gewijzigd door Mylene op 07-10-2008 18:17:04 (offtopic weg) ]
  zondag 5 oktober 2008 @ 13:34:27 #163
122677 B.Honderd
Tute Pommes!
pi_62145937
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 13:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ontopic: Vanmiddag denk ik even een bezoekje brengen aan Hans Diderich. Ben naarstig op zoek naar een paar nieuwe schoenen.
Een paar Cordwainer lijkt me wel wat
Ik heb er een paar van. Na een jaar is de zool wel helemaal op. Verder loopt het heerlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 07-10-2008 18:17:15 ]
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_62158233
Heb tijdens een opruiming van een kledingkast nog een gloednieuw paartje Greve Mocassin mt. 12.5 gevonden. Iemand interesse of weet iemand een persoon die wel geïnteresseerd zou zijn?

Ik ga binnenkort kijken voor Magnanni schoenen, die zolen van m'n zara schoenen zijn echt te slap. Voel elk steentje op de straat.
pi_62172894
Dit ga ik eens even volgen . Ben ook wel een liefhebber van mooie kledij.
pi_62187963
Vrijdag een paar Greve Goodyear Excellents (custom made, met mijn initialen erin ) besteld. Het duurt nog wel een week of 6 voordat ze klaar zijn, maar dan heb je ook wat. Foto's volgen! tegen die tijd dan
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:32:08 #167
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62190202
Initialen zijn voor.. criminelen.
pi_62193811
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:32 schreef Oksel het volgende:
Initialen zijn voor.. criminelen.
Ik weet het Maar het zat bij de prijs in, dus dan ben je juist een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet
pi_62200612
Ok, even een kickje dan.

Om de kredietcrisis wat af te wenden ga ik deze week weer eens wat uitgeven voor een maatpak. Natuurlijk komt er dan het hele lijstje voorbij met keuzes, keuzes.
Bij de standaarddingen heb ik gewoon zo mijn voorkeuren, maar het zou wel leuk zijn om nog wat tips te hebben over minder gangbare leuke 'aanpassingen', waar ik misschien helemaal niet aan denk.

Dus.. roept u maar...
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:13:51 #170
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_62208323
Ropet u anders maar wat u nu in gedachten heeft, dan vullen wij wel aan..
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:24:52 #171
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_62246080
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 18:05 schreef Neuroscience het volgende:
@Gimmick: als je goede cashmere hebt is het idd minder duurzaam, maar de cashere van SS valt niet echt in die categorie. Verder betaal je bij Boss zeker voor de naam, kwalitatief is SS niet slechter, misschien zelfs beter. Iig een betere prijs-kwaliteitsverhouding. Ik zou dus voor een jas van ss gaan. Tenzij je je maat 48 hebt, want dan heb ik nog wel een overjas van Caruso voor je, slechts 450e.
Ik heb m'n wollenjas van Suit Supply . Maat 44 (nog een voordeel van SS). Donker grijs, maar lichter dan antraciet.
I am a black hole shitting into the void
pi_62246493
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:05 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf!

Waar koop je die? Of... hoe heet zo,n shirt/hemd?
Toon moed!
pi_62246551
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:37 schreef Qlubtempo het volgende:

[..]

Gaaf!

Waar koop je die? Of... hoe heet zo,n shirt/hemd?
Circle of Gentleman.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_62246674
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:38 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Circle of Gentleman.
Een vergelijkbare style, maar goedkoper van CG: The Art of Camouflage
pi_62247790
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:24 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Ik heb m'n wollenjas van Suit Supply . Maat 44 (nog een voordeel van SS). Donker grijs, maar lichter dan antraciet.
Gimmick kom maar op met die foto, wil hem wel zien..
Fight Till The Last Second
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:03:25 #176
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62266750
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:24 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Ik heb m'n wollenjas van Suit Supply . Maat 44 (nog een voordeel van SS). Donker grijs, maar lichter dan antraciet.
Daar ga morgen ook ff kijken voor een wollen/cashmere jas.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_62266919
Ik ben ook nog op zoek naar een mooie wollen jas.. Morgen uit college maar ff langs de Suit Supply hier in Groningen lopen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:46:02 #178
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62267756
Ik heb een jas nodig die ik het liefst over een pak kan aandoen en normaal kan dragen. Wel zo makkelijk voor in de winter en het zijn gewoon mooie jassen.
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:08:24 #179
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_62272189
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:46 schreef don-diablo het volgende:
Ik heb een jas nodig die ik het liefst over een pak kan aandoen en normaal kan dragen. Wel zo makkelijk voor in de winter en het zijn gewoon mooie jassen.
Dat was aanvankelijk ook mijn doel, maar toch niet helemaal gelukt. Een jasje onder een overjas scheelt een volle maat, dus het is of te krap met jasje of te ruim zonder jasje. Ik heb gekozen voor te ruim zonder jasje, maar ik denk dat ik hem daarom weinig zonder jasje zal dragen. Op de foto heb ik een jasje aan.

Dat wordt waarschijnlijk dus nog een extra jas. Misschien dan maar een praktische, voor als het hard regent.




I am a black hole shitting into the void
pi_62294243
Mooi exemplaar, mooie rijke kleur voering ook.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:34:21 #181
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62304505
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:08 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Dat was aanvankelijk ook mijn doel, maar toch niet helemaal gelukt. Een jasje onder een overjas scheelt een volle maat, dus het is of te krap met jasje of te ruim zonder jasje. Ik heb gekozen voor te ruim zonder jasje, maar ik denk dat ik hem daarom weinig zonder jasje zal dragen. Op de foto heb ik een jasje aan.

Dat wordt waarschijnlijk dus nog een extra jas. Misschien dan maar een praktische, voor als het hard regent.


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb dezelfde gekocht en dan in antraciet grijs. Wat je zegt klopt wel. Als ik een jasje eronder heb dan past het perfect. Als ik er geen jasje onderaan heb, dan is het een klein beetje groter, maar het kan wel, het staat niet heel fout.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_62312417
Ik moet over 2.5 week een presentatie geven en is dus een mooi moment om een pak te kopen. Alleen ik zit met een probleem (in mijn ogen iig), ik ga het komende jaar namelijk fitnessen. Hierdoor zal ik wel breder worden en ben ik bang dat ik dan mijn pak niet meer ga passen. Alleen zal dit een erg groot probleem zijn, of kunnen ze later het pak altijd nog vermaken?

Ben van plan om er een bij Suit Supply aan te schaffen. Of zeggen jullie dat ik voor nu beter een goedkoper pak aan zal schaffen en later 1 bij bijv. suit supply?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:09:03 #183
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62312514
Suit Supply is imo vrij cheap. Zo veel breder zal je toch wel niet worden?
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_62312530
Succes!!!

pi_62314591
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:04 schreef Maxxieh het volgende:
Ik moet over 2.5 week een presentatie geven en is dus een mooi moment om een pak te kopen. Alleen ik zit met een probleem (in mijn ogen iig), ik ga het komende jaar namelijk fitnessen. Hierdoor zal ik wel breder worden en ben ik bang dat ik dan mijn pak niet meer ga passen. Alleen zal dit een erg groot probleem zijn, of kunnen ze later het pak altijd nog vermaken?

Ben van plan om er een bij Suit Supply aan te schaffen. Of zeggen jullie dat ik voor nu beter een goedkoper pak aan zal schaffen en later 1 bij bijv. suit supply?

Lol! Je ''groeit'' echt niet zo snel hoor tenzij je anabolen naar binnen propt ! Je pak past dan echt nog wel! Dus gewoon SS!
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:09 schreef Rekkie het volgende:
Succes!!!

[ afbeelding ]
Nais, waar zijn ze van, GiorGio? Heb ook zoiets gespot alleen dan hogere soort!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_62316056
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:47 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

Nais, waar zijn ze van, GiorGio? Heb ook zoiets gespot alleen dan hogere soort!
Magnanni...

Kwalitatief imo beter dan GiorGio
pi_62317012
Ik vind ze maar lelijk.
pi_62317920
Rekkie vind deze wel mooi, zou zelf alleen de versie nemen zonder gaatjes. Maargoed jij moet het dragen natuurlijk! Waar heb je ze gekocht eigenlijk?

Roycooo, ik weet dat je niet zo snel groeit. Zou wat zijn, anders zouden heel veel mensen er als een reus bij lopen. Maar misschien ben ik gewoon bang dat het te strak gaat zitten o.i.d. Dat wordt deze week dus even een tripje naar de SS, ga voor een antraciet pak, is een veilige keuze.

Hoe zit het met de kwaliteit van de dassen bij SS, of is even naar de bijenkorf lopen een betere keuze?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:21:49 #189
3185 Adelante
To let it go now
pi_62318986
Mooie schoen, Rekkie, ben zelf niet zo'n opanka fan en vind het daarom ook wat druk samen met de overige versierselen op je schoen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62319650
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:39 schreef Dolichologofobie het volgende:
Ik vind ze maar lelijk.
Dat kan, maar dat interesseert me geen moer!
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:27 schreef Maxxieh het volgende:
Rekkie vind deze wel mooi, zou zelf alleen de versie nemen zonder gaatjes. Maargoed jij moet het dragen natuurlijk! Waar heb je ze gekocht eigenlijk?


Arendonk in Groningen
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:21 schreef Adelante het volgende:
Mooie schoen, Rekkie, ben zelf niet zo'n opanka fan en vind het daarom ook wat druk samen met de overige versierselen op je schoen.
Tja dat kan.... ik ben zelf geen fan van de kale recht toe recht aan schoenen en dit is voor mij dus een wel overwogen keus. Op één of andere manier loop ik altijd straal voorbij de geheel 'gladde' schoen.
Vandaar mijn keus.

Laat ik het nog iets anders stellen: Bij een ander vind ik het altijd mooier dan bij mijzelf.
pi_62321183
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:05 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat interesseert me geen moer!
[..]

Arendonk in Groningen
[..]

Tja dat kan.... ik ben zelf geen fan van de kale recht toe recht aan schoenen en dit is voor mij dus een wel overwogen keus. Op één of andere manier loop ik altijd straal voorbij de geheel 'gladde' schoen.
Vandaar mijn keus.

Laat ik het nog iets anders stellen: Bij een ander vind ik het altijd mooier dan bij mijzelf.


Kritiek hoort erbij.
pi_62322598
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 02:18 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Kritiek hoort erbij.
Ja klopt, maar onderbouwde kritiek is zo veel nuttiger!
En ik zeg ook nergens dat ik niet tegen de kritiek kan of dat ik kritiek niet wil horen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:37:10 #193
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_62323206
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:27 schreef Maxxieh het volgende:
Rekkie vind deze wel mooi, zou zelf alleen de versie nemen zonder gaatjes. Maargoed jij moet het dragen natuurlijk! Waar heb je ze gekocht eigenlijk?

Roycooo, ik weet dat je niet zo snel groeit. Zou wat zijn, anders zouden heel veel mensen er als een reus bij lopen. Maar misschien ben ik gewoon bang dat het te strak gaat zitten o.i.d. Dat wordt deze week dus even een tripje naar de SS, ga voor een antraciet pak, is een veilige keuze.

Hoe zit het met de kwaliteit van de dassen bij SS, of is even naar de bijenkorf lopen een betere keuze?
Nix mis met de stropdassen ook ze zijn ook gewoon cheap dus is het wel goed te doen.
Love will tear us apart (Joy Division)
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:02:50 #194
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_62325368
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:09 schreef Rekkie het volgende:
Succes!!!
[ afbeelding ]
I like
pi_62326177
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:02 schreef Mr.Adams het volgende:

[..]

I like
Ik ook, maar ik het maalde gister wel door me hoofd dat ik zoveel geld voor schoenen heb neergelegd.
Ik weet nu nog niet of ik dat wel weer zou doen
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:19:05 #196
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_62326791
Haha, hoeveel hebben ze gekost, als ik vragen mag?

Probleem met mooie dure schoenen is dat, als je eenmaal je eerste paar gekocht hebt, je nooit meer met minder tevreden bent en alleen maar duurder en duurder gaat kopen
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 12 oktober 2008 @ 14:19:44 #197
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_62326800
-edit: daar gaat dit topic niet over

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 12-10-2008 19:49:11 ]
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_62337580
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:19 schreef Mr.Adams het volgende:
Haha, hoeveel hebben ze gekost, als ik vragen mag?

Probleem met mooie dure schoenen is dat, als je eenmaal je eerste paar gekocht hebt, je nooit meer met minder tevreden bent en alleen maar duurder en duurder gaat kopen
Dat vrees ik ook inderdaad.

Deze schoenen waren 290
pi_62338828
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 09:01 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja klopt, maar onderbouwde kritiek is zo veel nuttiger!
En ik zeg ook nergens dat ik niet tegen de kritiek kan of dat ik kritiek niet wil horen.
Je hoeft het niet altijd letterlijk te zeggen om iets te willen zeggen...
pi_62338901
Nevermind....
  maandag 13 oktober 2008 @ 00:34:33 #201
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_62340936
Haha, ik heb laatst een paar van 270 gekocht en vorige week zag ik een paar Magnanni's van 335 en ik dacht alleen: Goh, valt nog best mee voor zo'n mooie schoenen! Auw...

Tip voor de fijnproevers met een klein budget: Ga nooit aan de dure schoenen want na je eerste paar is er geen weg meer terug
pi_62340991
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:34 schreef Mr.Adams het volgende:
Haha, ik heb laatst een paar van 270 gekocht en vorige week zag ik een paar Magnanni's van 335 en ik dacht alleen: Goh, valt nog best mee voor zo'n mooie schoenen! Auw...

Tip voor de fijnproevers met een klein budget: Ga nooit aan de dure schoenen want na je eerste paar is er geen weg meer terug
Ach mijn doel op semi-korte-termijn is een paar Santoni's en uiteindelijk wil ik ook een echte maatschoen hebben.

Zo gaat het uiteindelijk ook met kleding natuurlijk. Eerst deed ik het met 'standaard' pakken. Toen werden dat al duurdere pakken die iets vermaakt werden en mijn laatste is een maatpak. Het uiteindelijke doel is daar ook een echte Bespoke.

Hopelijk leef ik lang genoeg
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:46:28 #203
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_62357565
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:23 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat vrees ik ook inderdaad.

Deze schoenen waren 290
daar had ik c&j van gekocht
pi_62358740
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:46 schreef QCC het volgende:

[..]

daar had ik c&j van gekocht
Ik niet... de modellen van C&J spreken mij totaal niet aan.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:05:11 #205
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_62359710
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:34 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik niet... de modellen van C&J spreken mij totaal niet aan.


lijkt er toch aardig op.. tenzij je echt opanca fan bent..
pi_62360041
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:05 schreef QCC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

lijkt er toch aardig op.. tenzij je echt opanca fan bent..
Deze zou ik niet eens passen.... en verder kan ik deze schoenen nergens in de buurt vinden...
En een zoektocht moet ergens eindigen.

Magnanni is wat mij betreft een betere keus voor mij dan C&J
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:55:30 #207
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_62361141
Nja, ieder z'n smaak
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:33:15 #208
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_62362295
* eensch met Rekkie *
pi_62362551
Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot schoenspanners.

Ik heb nu schoenspanners van Seeadlers in mijn schoenen, maar deze moeten er met betrekkelijk veel kracht in en ook het eruit halen gaat moeizaan en met veel kracht.

Is dit wel goed? Of is de spanner gewoon te groot?
pi_62362796
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:41 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot schoenspanners.

Ik heb nu schoenspanners van Seeadlers in mijn schoenen, maar deze moeten er met betrekkelijk veel kracht in en ook het eruit halen gaat moeizaan en met veel kracht.

Is dit wel goed? Of is de spanner gewoon te groot?
Zulk soort schoenspanners zijn zeer slecht voor je schoen....
pi_62363189
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:49 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Zulk soort schoenspanners zijn zeer slecht voor je schoen....


Jij stopt er dit soort in zeker:



[ Bericht 17% gewijzigd door Rekkie op 13-10-2008 22:08:58 ]
pi_62363363
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:49 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Zulk soort schoenspanners zijn zeer slecht voor je schoen....
Dat zijn juist dé spanners voor je schoenen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62367053
Zelf ook op zoek naar spanners,zijn ze op ebay goedkoper te krijgen?
pi_62367258
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:06 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dat zijn juist dé spanners voor je schoenen.
Juist niet, beter je huiswerk doen.

Dit zijn juist dé spanners voor je schoenen:




Zo'n achterlijk veerding zorgt voor een kortere levensduur van de schoenen.
pi_62368248
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 01:03 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Juist niet, beter je huiswerk doen.

Dit zijn juist dé spanners voor je schoenen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo'n achterlijk veerding zorgt voor een kortere levensduur van de schoenen.
Seeadlers zijn dus van dit soort spanners.....

  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:33:58 #216
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62370834
Neuroscience bedoelt dat je JUIST strakke spanners moet hebben..

Ik heb gisteren mijn eerste paar Magnanni's gekocht bij Zwartjes in A'dam. Vond de service wat tegenvallen helaas.

Heb een "instapper" gekocht.. eens kijken of ik het model kan vinden. Ben er erg blij mee.

Spanners haal ik bij Seeadler via Ebay. Ben ik erg tevreden over.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:41:20 #217
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62371018
Heeft hier het meeste van weg:



Maar dan met 1 vetergat. Kan nergens een foto vinden..
pi_62371061
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:33 schreef Oksel het volgende:

Spanners haal ik bij Seeadler via Ebay. Ben ik erg tevreden over.
Dito
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:33 schreef Oksel het volgende:
Neuroscience bedoelt dat je JUIST strakke spanners moet hebben..

Aan wie is dit nou gericht?
pi_62371099
Zit er rubber onder de zool?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:47:46 #220
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62371190
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Aan wie is dit nou gericht?
Aan Dolichologofobie.

Het is een leren zool, met van links naar rechts onder de leren zool in totaal 7 rubberen stripjes.

Oh, wacht. Zal een foto maken met mn mobiel..
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:52:27 #221
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62371306
Leuke vloerbedekking ook op mijn werk.. De tweede foto is dus de buitenkant van de schoen, niet de binnenkant.







Draag ze voornamelijk casual. Onder een pak draag ik klassiekere zwarte schoenen. Wil er niet uit zien als een makelaar of autoverkoper namelijk..
pi_62371778
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:52 schreef Oksel het volgende:
Leuke vloerbedekking ook op mijn werk.. De tweede foto is dus de buitenkant van de schoen, niet de binnenkant.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Draag ze voornamelijk casual. Onder een pak draag ik klassiekere zwarte schoenen. Wil er niet uit zien als een makelaar of autoverkoper namelijk..

Dat zijn echt exact de schoenen waar mijn oog ook al op was gevallen...

Goede smaak in elk geval
pi_62371907
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:52 schreef Oksel het volgende:
Leuke vloerbedekking ook op mijn werk.. De tweede foto is dus de buitenkant van de schoen, niet de binnenkant.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Draag ze voornamelijk casual. Onder een pak draag ik klassiekere zwarte schoenen. Wil er niet uit zien als een makelaar of autoverkoper namelijk..
Fraaie schoenen, goed merk

Jammer van de uitspraak op het einde
pi_62372321
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 07:15 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Seeadlers zijn dus van dit soort spanners.....

[ afbeelding ]
Hmmm, vaag. google gaf mij hele andere plaatjes, maar goed....
pi_62372409
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:29 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Hmmm, vaag. google gaf mij hele andere plaatjes, maar goed....
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 01:03 schreef Dolichologofobie het volgende:
beter je huiswerk doen.

  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:31:55 #226
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62372413
Maargoed, schoenspanners van het type "Seeadler" mogen volgens mij best strak in de schoen zitten.. toch?
pi_62372495
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:31 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, schoenspanners van het type "Seeadler" mogen volgens mij best strak in de schoen zitten.. toch?
Idd.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62372556
Ook zo erg dat ik ze er 's ochtends met zeer veel moeite uit moet halen..... en dan bedoel ik echt rop- en trekwerk?
pi_62372637
weet iemand waar je '3 button shirts' kan kopen tegen een normale prijs?

Heb meerdere winkels gevonden op internet maar dan zit je al gauw boven de 150 euro...

plaatje: http://www.tailorinstyle.(...)ess-shirt-collar.jpg

(dus hoge kraag met 3 knopen)
pi_62372724
Weet iemand waar ik luxe kotszakjes kan kopen voor dit soort momenten ^?
pi_62372734
Gelukkig kan je die bagger niet goedkoper krijgen, anders zouden er misschien nog meer mensen in lopen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62372798
nou, vertel wat is hier mis mee....? stijl-experts..
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:46:58 #233
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62372858
Als casual kan het best leuk staan.. een boord met binnenin een leuk motiefje. Die 3 knoopjes heb ik nooit begrepen.
pi_62372900
Button-down vind ik dan wel zwaar negatief
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:49:04 #235
3185 Adelante
To let it go now
pi_62372926


Iemand die iets meer weet over de voorwaarden van deze actie bij TAOC?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62372946
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:46 schreef Oksel het volgende:
Die 3 knoopjes heb ik nooit begrepen.
ik ook niet echt, daarom wil ik er één hebben
pi_62373029
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:48 schreef Rekkie het volgende:
Button-down vind ik dan wel zwaar negatief
Bd met de knoopjes open en das is casual leuk.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62373357
Iemand nog schoenspanners nodig van ebay? Ik ga ze namelijk eind van de maand bestellen. zo kunnen we de verzendskosten delen, waardoor ze helemaal niet meer zo duur zijn. Stuur me even een pm als je interesse hebt.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:52:08 #239
58560 Oksel
Gezellig.
pi_62374606
TAOC?
pi_62374890
the art of camouflage gok ik
pi_62388622
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:04 schreef Maxxieh het volgende:
Iemand nog schoenspanners nodig van ebay? Ik ga ze namelijk eind van de maand bestellen. zo kunnen we de verzendskosten delen, waardoor ze helemaal niet meer zo duur zijn. Stuur me even een pm als je interesse hebt.
Done
pi_62388889
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:52 schreef Oksel het volgende:
Leuke vloerbedekking ook op mijn werk.. De tweede foto is dus de buitenkant van de schoen, niet de binnenkant.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Draag ze voornamelijk casual. Onder een pak draag ik klassiekere zwarte schoenen. Wil er niet uit zien als een makelaar of autoverkoper namelijk..
Mooi!
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_62388961
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:36 schreef Rekkie het volgende:
Ook zo erg dat ik ze er 's ochtends met zeer veel moeite uit moet halen..... en dan bedoel ik echt rop- en trekwerk?
Als het goed is zit er ruimte tussen het teen en hak gedeelte. Als ik mijn spanners eruit haal dan duw ik dus het hak gedeelte een paar mm tegen het teen gedeelte aan zodat ik genoeg speling heb om makkelijk de spanners eruit te halen. Als jij niet die ruimte hebt dan heb je je spanners waarschijnlijk een halve maat te groot gekocht.
pi_62389922


Hoe is de combinatie van stropdas/overhemd/pak ?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:27:05 #245
3185 Adelante
To let it go now
pi_62390071
wit shirt kun je niet veel verkeerd aan doen (mits passend), wat is het voor 'n das precies (lijkt zwart met iets van paisley motief). Ik zou zelf voor iets met donkerblauw gaan en een andere dasknoop maken, plus een wit pochetje in je borstzak zou niet misstaan
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62390356
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:27 schreef Adelante het volgende:
wit shirt kun je niet veel verkeerd aan doen (mits passend), wat is het voor 'n das precies (lijkt zwart met iets van paisley motief). Ik zou zelf voor iets met donkerblauw gaan en een andere dasknoop maken, plus een wit pochetje in je borstzak zou niet misstaan
Oke Dank U, ik zal ff een screen plaatsen ervan zodat je hem kunt zien.


Zo dus .

Ik dacht zelf ook aan een wit pochet erbij, maar had hem destijds niet gekocht . Mja kan hem altijd later nog kopen.
Me dasknoop is idd. slecht , oefening baart kunst mag ik hopen.

[ Bericht 15% gewijzigd door xminator op 14-10-2008 22:42:24 ]
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:42:53 #247
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_62390627
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:49 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

ik ook niet echt, daarom wil ik er één hebben
http://www.ilrosso.com/ probeer er eens eentje met twee knopen. Drie is echt tooooo much. Of je moet Jack van Gelder heten ofzo.

Verder heeft de meneer hierboven de onderste knoop van z'n pak dicht? Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_62390637
Ik vind het heel mooi staan..vind alleen wel dat de stropdas wat netter kan..en misschien een zakdoek in je borstvakje geeft het wat meer cachet. Maar ja wie ben ik..ik haat pakken en heb er 1 voor begrafenissen.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_62390718
Ik zit een beetje online te neuzen naar echt hippe mooie fashion voor mannen..maar echt vernieuwend ofzo is het allemaal niet. Ik hou van hip maar niet TE hip. Ik wil niet als een verklede vogel op straat maar wil wel nieuwe dingen proberen.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_62390875
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:42 schreef shroomer het volgende:

[..]

http://www.ilrosso.com/ probeer er eens eentje met twee knopen. Drie is echt tooooo much. Of je moet Jack van Gelder heten ofzo.

Verder heeft de meneer hierboven de onderste knoop van z'n pak dicht? Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Jup, maar vond hem mooier op me lichaam sluiten zo.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:43 schreef LoveProfusion het volgende:
Ik vind het heel mooi staan..vind alleen wel dat de stropdas wat netter kan..en misschien een zakdoek in je borstvakje geeft het wat meer cachet. Maar ja wie ben ik..ik haat pakken en heb er 1 voor begrafenissen.
Bedoel je een andere stropdas, of de knoop die beter kan?
Ja de knoop is best slecht, dat wist ik al .
pi_62390960
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:45 schreef LoveProfusion het volgende:
Ik zit een beetje online te neuzen naar echt hippe mooie fashion voor mannen..maar echt vernieuwend ofzo is het allemaal niet. Ik hou van hip maar niet TE hip. Ik wil niet als een verklede vogel op straat maar wil wel nieuwe dingen proberen.
Je zit ook in het verkeerde topic.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62390992
Ik bedoelde de knoop die beter kan:) stropdas vind ik er mooi, kleur van het pak ook. Staat je goed.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_62390994
@xminator: no offence, maar je pak is wel ietsjes te groot.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62391023
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:54 schreef Neuroscience het volgende:
@xminator: no offence, maar je pak is wel ietsjes te groot.
Offtopic: American Psycho?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_62391170
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:54 schreef LoveProfusion het volgende:
Ik bedoelde de knoop die beter kan:) stropdas vind ik er mooi, kleur van het pak ook. Staat je goed.
Bedankt .
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:54 schreef Neuroscience het volgende:
@xminator: no offence, maar je pak is wel ietsjes te groot.
Hey, dont blame me. Ik had de keuze tussen deze en eentje bij pierre cardin (qua uiterlijk precies hetzelfde). Alleen dat van pierre was iets kleiner en stond goed bij me lichaam. Maar dat van pierre was 2 keer zo duur, dus heb ik de iets goedkopere gekocht. Want ik ga me pak maar 3 a 4 keer dragen.
Winkels hebben gewoon niet de juiste maten
pi_62391171
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:55 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Offtopic: American Psycho?
What else
pi_62391290
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:00 schreef xminator het volgende:


Hey, dont blame me. Ik had de keuze tussen deze en eentje bij pierre cardin (qua uiterlijk precies hetzelfde). Alleen dat van pierre was iets kleiner en stond goed bij me lichaam. Maar dat van pierre was 2 keer zo duur, dus heb ik de iets goedkopere gekocht. Want ik ga me pak maar 3 a 4 keer dragen.
Winkels hebben gewoon niet de juiste maten
En toch is er maar 1 schuldig aan en dat ben jij.

Dan heb je niet bij een goede winkel gekocht, want een goede winkel maakt ook de 'goedkopere' pakken beter op maat.

Mijn eerste pakken waar ook niet de duurste, maar als ze te groot of te klein waren, namen ze deze wel in of verstelde ze het pak.

En met niet duur praat ik dan over pakken van totaal 399 gulden een jaar of 15 geleden
pi_62391308
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:55 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Offtopic: American Psycho?
Ja! Beetje B.E. Ellis fan.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62391396
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:03 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En toch is er maar 1 schuldig aan en dat ben jij.

Dan heb je niet bij een goede winkel gekocht, want een goede winkel maakt ook de 'goedkopere' pakken beter op maat.

Mijn eerste pakken waar ook niet de duurste, maar als ze te groot of te klein waren, namen ze deze wel in of verstelde ze het pak.

En met niet duur praat ik dan over pakken van totaal 399 gulden een jaar of 15 geleden
I know, heb hem ook iets laten verstellen.
Ik wilde hem zo graag dat ik hem toch heb genomen, je had hem maar in 2 winkels.
Maar omdat ik ook nog in mijn groeifase zit komt het wel goed .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:10:04 #260
3185 Adelante
To let it go now
pi_62391452
oh, wat ik over het hoofd zag.. nooit beide knopen sluiten van een tweeknoops jasje! altijd de onderste open laten...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:11:15 #261
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_62391484
Heb een pak van Humberto (waar ik trouwens nog steeds een beetje om moet gniffelen) die waren getailleerd (enige die ze getailleerd hadden )
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_62391584
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:10 schreef Adelante het volgende:
oh, wat ik over het hoofd zag.. nooit beide knopen sluiten van een tweeknoops jasje! altijd de onderste open laten...
Etiquette?
Als je zit beide knopen open. Als je 3 knopen hebt bovenste twee dicht.
Zo is het juist dus?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:18:02 #263
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_62391729
Als je in ieder geval de onderste maar niet dichtdoet. Etiquette maar ik denk vooral voor grote kans dat die knoop schuurt wanneer je gaat zitten.

Mooie kleur pak trouwens. Das lekker breed knopen (dubbele windsor) en je bent klaar. Grijs is wel lekker modieus kleurtje op het moment
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:20:07 #264
3185 Adelante
To let it go now
pi_62391804
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:13 schreef xminator het volgende:

[..]

Etiquette?
Als je zit beide knopen open. Als je 3 knopen hebt bovenste twee dicht.
Zo is het juist dus?
zittend heb ik m'n jasje idd meestal open, staand één knoop dicht, bij 2knoops de bovenste, bij 3knoops de middelste...

en als je uitgegroeid bent, kun je altijd nog voor een paar tientjes bij de kleermaakturk het pak laten tailleren en eventueel de mouwen laten versmallen en op maat laten maken.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62391956
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:18 schreef shroomer het volgende:
Als je in ieder geval de onderste maar niet dichtdoet. Etiquette maar ik denk vooral voor grote kans dat die knoop schuurt wanneer je gaat zitten.

Mooie kleur pak trouwens. Das lekker breed knopen (dubbele windsor) en je bent klaar. Grijs is wel lekker modieus kleurtje op het moment
Haha. Bedankt, daarom had ik hem ook gekozen .
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:20 schreef Adelante het volgende:

[..]

zittend heb ik m'n jasje idd meestal open, staand één knoop dicht, bij 2knoops de bovenste, bij 3knoops de middelste...

en als je uitgegroeid bent, kun je altijd nog voor een paar tientjes bij de kleermaakturk het pak laten tailleren en eventueel de mouwen laten versmallen en op maat laten maken.
Als het goed is kan ik dat ook bij de winkel laten doen(gratis) waar ik hem heb gekocht (ze hebben een eigen kleren maker)
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:25:39 #266
3185 Adelante
To let it go now
pi_62391984
Waar heb je het pak gekocht dan? Meestal zijn de prijzen exclusief vermaakkosten.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62392102
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:25 schreef Adelante het volgende:
Waar heb je het pak gekocht dan? Meestal zijn de prijzen exclusief vermaakkosten.
In Turkije bij Kigili : http://www.kigili.eu/ (kan je ook kijkje in de collectie nemen).
Je had daar iets van 5 grote/bekende winkels naast mekaar, dus er is veel concurrentie. Wat dus weer positief voor de klant is .
pi_62392255
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:25 schreef Adelante het volgende:
Waar heb je het pak gekocht dan? Meestal zijn de prijzen exclusief vermaakkosten.
Ik betaal nooit voor het vermaken..... service van het huis.
Goeie zaak.... pakken zijn niet goedkoop en (veel) korting is er niet te krijgen.
pi_62392309
Vanavond een vette jas gezien in een etalage van een winkel (winkel van Henk Timmer )
Hans Ubbink jas, 3-kwart en de binnenkant van de omslag van de kraag was gekleurd, echt prachtig. Binnenkort maar even achteraan dus .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2008 23:38:08 ]
pi_62400663
xminator, je pak is veelste groot. Je verzuipt erin. Als je bovenste knoopje dicht is moet je jasje licht trekken..
pi_62403673
Pak is inderdaad veel te groot, zonde. Daarnaast vind ik het grijze pak met witte blouse en zwarte das nogal saai, probeer er met de blouse en das iig nog een beetje kleur in te knallen. Uitgaande van de bestaande combi doe je er zwarte schoenen op aan? Een grijs pak met bruine schoenen kan ook erg mooi zijn namelijk. Ik ben alleen bang dat je de basis gewoon al niet goed hebt, waardoor je eigenlijk kunt combineren tot je een ons weegt maar het zal nooit goed uitzien ben ik bang...
pi_62406645
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:17 schreef Oksel het volgende:
xminator, je pak is veelste groot. Je verzuipt erin. Als je bovenste knoopje dicht is moet je jasje licht trekken..
Overdrijven is ook een vak... Wanneer ik hem aan heb past hij precies, behalve de mouwen zijn iets te lang.
Wat is er te groot aan?
Als ik hem ooit weer aan trek maak ik wel een betere foto.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:04 schreef Mr.Adams het volgende:
Pak is inderdaad veel te groot, zonde. Daarnaast vind ik het grijze pak met witte blouse en zwarte das nogal saai, probeer er met de blouse en das iig nog een beetje kleur in te knallen. Uitgaande van de bestaande combi doe je er zwarte schoenen op aan? Een grijs pak met bruine schoenen kan ook erg mooi zijn namelijk. Ik ben alleen bang dat je de basis gewoon al niet goed hebt, waardoor je eigenlijk kunt combineren tot je een ons weegt maar het zal nooit goed uitzien ben ik bang...
Uiteraard doe ik er zwarte schoenen onder aan.
Je kan ook niet echt veel verschillend combi's doen maar ik vind hem wel mooi zo. Is weer eens wat anders dan een zwarte pak + random kleur overhemd.
pi_62406882
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 18:12 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hé ik ken die gozer die links naast je staat.... en volgens mij herken ik nog wel iemand op die foto....
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:05:45 #274
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_62407446
Heb nog een foto gevonden die ik een keer naar m'n vriendin stuurde. Zonder das en schoenen
Lekker strak toch?
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_62407553
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:05 schreef shroomer het volgende:
Heb nog een foto gevonden die ik een keer naar m'n vriendin stuurde. Zonder das en schoenen
Lekker strak toch?
[ afbeelding ]
Je mouw is aan de ene kant te lang en de andere kant te kort (van je overhemd)

Verder kan ik er weinig over zeggen, weinig orgineel pak en zonder schoenen is het maar moeielijk te beoordelen hoe het 'valt'
Overhemd vind ik zelf qua kleur niet zo geslaagd, maar dat is persoonlijk.
Ik mis een stropdas
pi_62407586
@xminator: gewoon een maatje te groot gekocht denk ik. Er kan nog flink wat stof weg rond de taille en de borst. Bovendien is de schouder echt te breed.

Dat geldt trouwens ook voor het pak hierboven.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62407845
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:09 schreef Neuroscience het volgende:
@xminator: gewoon een maatje te groot gekocht denk ik. Er kan nog flink wat stof weg rond de taille en de borst. Bovendien is de schouder echt te breed.

Dat geldt trouwens ook voor het pak hierboven.
Dat heb je al snel bij confectie toch? Zeker als je een wat kleinere maat hebt.
pi_62407941
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:17 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Dat heb je al snel bij confectie toch? Zeker als je een wat kleinere maat hebt.
Maat 46 kopen en laten vermaken.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62407959
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:17 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Dat heb je al snel bij confectie toch? Zeker als je een wat kleinere maat hebt.
Maar dan kun je het nog altijd iets laten vermaken waardoor het al beter 'valt'
pi_62408055
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:08 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Je mouw is aan de ene kant te lang en de andere kant te kort (van je overhemd)
Ow haha, dat komt door mijn te grote horloge . Doordat ik mijn pak toen voor het eerst aantrok had ik geen zin om eerst de mouwen van me overhemd open te doen en daarna weer dicht te doen. Hierdoor kon dat ene mouw er niet langs door mijn horloge.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:09 schreef Neuroscience het volgende:
@xminator: gewoon een maatje te groot gekocht denk ik. Er kan nog flink wat stof weg rond de taille en de borst. Bovendien is de schouder echt te breed.

Dat geldt trouwens ook voor het pak hierboven.
Ze hadden nergens kleiner. Als ik echt goed sta dan is het stof bij me borst helemaal goed, heb een beetje 'grote borsten'.
pi_62408118
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:22 schreef xminator het volgende:

[..]

Ow haha, dat komt door mijn te grote horloge . Doordat ik mijn pak toen voor het eerst aantrok had ik geen zin om eerst de mouwen van me overhemd open te doen en daarna weer dicht te doen. Hierdoor kon dat ene mouw er niet langs door mijn horloge.

Ik heb het helemaal niet over jouw pak
pi_62408167
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:24 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over jouw pak
oops , gelijk heb je.


Heb de mijne ook wat laten vermaken maar als hij nog kleiner werd kon ik niet goed bewegen.
pi_62409107
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 15:41 schreef xminator het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak... Wanneer ik hem aan heb past hij precies, behalve de mouwen zijn iets te lang.
Wat is er te groot aan?
Als ik hem ooit weer aan trek maak ik wel een betere foto.
[..]
Uiteraard doe ik er zwarte schoenen onder aan.
Je kan ook niet echt veel verschillend combi's doen maar ik vind hem wel mooi zo. Is weer eens wat anders dan een zwarte pak + random kleur overhemd.
Het jasje lijkt mij de wijd en de mouwen te lang, maar als je echte feedback wilt zul je een foto moeten maken met je handen uit je broekzakken. Broek lijkt mij overigens ook aan de grote kant. Daarnaast vind ik het hemd nogal hoog zitten bij de kraag, maakt je nek nogal lang.

Doe er voor de grap eens mooie bruine schoenen onder aan, kan erg mooi staan!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:01:03 #284
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_62409222
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:24 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over jouw pak
Haha maar mijn reactie kon wel precies hetzelfde zijn. Die mouw is het horloge debet aan. Die zijn wel evenlang. Droeg een donkerrode das en het hemd met widespread kraag is rood met wit gestreept (weet niet of je dat kunt zien)

Verder kon het pak niet kleiner hoor, ik heb al het gevoel dat het erg krap zit. Met te brede schouder bedoel je dat de naad van onder mijn oksel recht omhoog moet lopen? (In plaats van dat het nu richting de buitenkant schouder loopt)

Droeg gewoon nette zwarte schoenen eronder dat viel wel gewoon precies goed.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_62412719
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:10 schreef Adelante het volgende:
oh, wat ik over het hoofd zag.. nooit beide knopen sluiten van een tweeknoops jasje! altijd de onderste open laten...
Ja maar, dat staat beter als je je handen in je zakken hebt...



Verder valt het allemaal best mee hoor. Beter iets te ruim dan iets te krap.

[ Bericht 5% gewijzigd door charon op 15-10-2008 19:22:49 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_62412837
Ik wil trouwens die Seeadler bestellen, voor het geval er nog meer vragen in m'n inbox belanden.
pi_62413908
Ik zoek shops waar ze mooie en goede getailleerde overhemden met 3 knopen. Het is een mode ding, ik weet het, en ik wil er gewoon een paar hebben want ik vind ze stoer! Wie weet waar?
Hoor ik die Griekse melodie...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:05:44 #288
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_62413975
Circle of gentlemen zijn de 'frivole' overhemden die je bedoelt. Worden zo goed als overal verkocht. (kosten zo´n 130 euro) Gebruik voor alle winkels de store locator op http://www.circleofgentlemen.com/
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_62415169
Die Il Rosso shirts, zijn dat kwalitatief goede shirts? Zien er namelijk wel erg mooi uit!
En ik heb dringend schoenenpoets voor m'n zwarte schoenen nodig, waar kan ik in Rotterdam Saphir Medaille D'Or halen? En wat heb ik nodig qua smeersels? Poetsdoeken, borstel etc heb ik allemaal.
pi_62418652
Bij Zwartjes in Amsterdam moesten ze enigzins lachen om alle smeersels.. gewoon een goede poets en een doek zou afdoende moeten zijn, vonden ze daar.
pi_62418833
Ben ik het mee eens. Maar dan wel met een goede schoenpoets en niet met bijtende middelen erin.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_62418879
Gewoon zwarte schoenpoets van saphir en klaar ben ik dus ?
pi_62419161
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:36 schreef Maxxieh het volgende:
Gewoon zwarte schoenpoets van saphir en klaar ben ik dus ?
Ja. Bjj van Assem of Osjee kan je dat vast halen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62419355
Volstaat het om daar bij een lokale schoenmaker om te vragen of moet je dan toch naar iets meer specialisme zoeken? Volstaat blanke schoenpoets ook of is het toch raadzaam op kleur te nemen?
pi_62419516
Ik zou zoeken naar wat meer specialisme, zeker als je schoen meerdere kleuren heeft. En sowieso poetsen met poets in de kleur van je schoen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_62419938
Kleurloos kan nog wel eens grijze waas achterlaten als je het niet goed uitpoetst.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:20:37 #297
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_62420326
Doe zelf eerst gekleurde poets en daarna wat wax voor extra glans.
pi_62421482
Dit topic ook maar weer gaan volgen, vorige week dit pak gekocht: http://www.suitsupply.nl/#/collection/classics/2970/
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:59:23 #299
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_62421581
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:46 schreef Maxxieh het volgende:
Die Il Rosso shirts, zijn dat kwalitatief goede shirts? Zien er namelijk wel erg mooi uit!
Geen problemen mee gehad, voor mij persoonlijk wel goede kwaliteit. Maar dit ligt natuurlijk helemaal aan je eisen. Nog made in italie ook,voorheen beweerden ze ook nog dat het handgemaakt was maar dat is nu minder aanwezig op de site.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_62427257
De knopen voor de leertjes van bretels zitten bij mij aan de buitenkant, is dit eigenlijk 'done' ?

Zelf zou ik redeneren dat het niet uitmaakt omdat bretels doorgaan als onderkleding en ten alle tijden eigenlijk ongezien moeten blijven onder het jasje.
pi_62431252
Op bretels.nl zijn ook mooie bretels te vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')