abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61558932
vervolg van:
Herenkleding voor ware fijnproevers #3
Herenkleding voor ware fijnproevers #2
Herenkleding voor ware fijnproevers #1

archief:
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel III
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel II
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers

labels/maatwerk:
a-labels.nl
arnys.fr
barbanapoli.it
barbour.com
baroni.it
bottegaveneta.com
breuer.fr
brioni.it
bulgari.com
campagna.it
canali.it
cesareattolini.it
etro.com
hackett.co.uk
interno8.net
kiton.it
liverano.com
loropiana.com
luigiborrelli.com
marinellanapoli.it
martindingman.com
newandlingwood.com
pauwmannen.nl
roberttalbott.com
shirtmakers.nl
sovrano.de
stefanoricci.com
thebridge.it
thedufferofstgeorge.com
turnbullandasser.com
zegna.com
zilli.fr

online shopping:
accessoires
albertthurston.com
antieke-manchetknopen.be
capsplaza.com
hatshopping.com
leathershop.co.uk
luxuryhaven.com
mandarinaduck.com
simplycufflinks.com
tiedeals.com
algemeen
bivolino.com
brooksbrothers.com
capecomfort.com
ctshirts.co.uk
dunhill.com
forzieri.com
francos.com
harrods.com
ilrosso.com
johnsmedley.com
longmire.co.uk
oxleysclothing.com
paulsmith.co.uk
shirtbyhand.nl
shirtsco.nl
suitableshop.nl
tailorshirts.com
theartofcamouflage.nl
thedufferofstgeorge.com
thomaspink.co.uk
vittoriomarchesi.com
yoox.com
sieraden
jouwdroom.nl
juwelier.net
oldwristwatches.com
sabbadinijewelry.com
steinermaastricht.nl
thefinestjewelry.com
verzorging
carterandbond.com
classicshaving.com
envii.eu
escentual.com
executive-shaving.co.uk
gentlemans-shop.com
gentlemenstonic.co.uk
groominglounge.com
headblade.nl
haarshop.nl
jasonshankey.co.uk
m-sxl.co.uk
made4man.com
mankind.co.uk
menessentials.com
mensbeautyshop.ch
mgender.com
scheerwinkel.nl
shavershop.nl
styleandgrooming.com
theartofshaving.com
trumpers.com
zirh.com

schoenen:
allenedmonds.com
amesbury.co.uk
berluti.com
borgiolifratelli.it
crockettandjones.co.uk
distilo.com
edwardgreen.co.uk
gjcleverley.co.uk
johnlobbltd.co.uk
ilmaestro.nl
maatschoenen.nl
moreschi.it
pantofoladoro.it
santonishoes.com
silvanolattanzi.it
sirmax.nl
sutormantellassi.com
theroyaltreatment.nl
tods.com
vanbommel.nl
vanlier.nl
zintala.it

winkels:
carlo.nl
chasens.nl
dennismode.nl
didatomannenmode.nl
harveylewis.com
harvie.nl
herenmode-vovw.nl
koolpakken.nl
maartentijssen.nl
debonneterie.nl
manufactum.de
nerofashion.nl
newtailor.nl
oger.nl
piet-zoomers.nl
romeyn-mode.nl
rons-exclusive.nl
sartoria.nl
shoebaloo.nl
suitsupply.nl
tipdebruin.nl
vanderheijdenmode.nl
verso.be

wegwijzer:
askandyaboutclothes.com
excellenza.nl
men.style.com
stijlforum.nl
styleforum.net
thelondonlounge.net
thesartorialist.blogspot.com
yvra.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 11-09-2008 20:25:28 ]
pi_61559152
nog een link voor de OP: (winkels) http://www.herenmode-vovw.nl/
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61559341
Vers uit de Esquire: http://www.distilo.com Ik vind zelf de sneakers ervan erg gaaf, maar die staan niet op de site.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 11 september 2008 @ 20:05:16 #4
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61559438
ik ga even volgen en kijken of hier wat goeds bij komt. Waarom geen scheiding tussen verschillende stijlen trouwens?
pi_61559551
tvp
pi_61559595
En hier weer verder
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_61559786
Ik meld me ook weer.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  donderdag 11 september 2008 @ 20:30:34 #8
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_61560108
Ik was net aan het kijken voor een wollen winterjas. Gewoon, zo'n redelijk standaard ding. Gekeken bij Hugo Boss en Suit Supply. Bij Suit Supply kostte een 80% (dacht ik) wollen jas 220 euro. 100% cashmere was 350 euro.

Bij Hugo Boss was één jas een blend tussen cashmere en wol. Deze kostte 350 euro. 100% cashmere kostte daar 700 euro. Die valt dus als eerste af

Ik hoef niet per sé cashmere te hebben, want volgens mij zitten daar toch ook wel een aantal nadelen aanvast, toch? Minder duurzaam, dacht ik. Of klopt dat niet? Qua model zag ik niet echt verschil tussen de twee merken. Wat zou een betere keus zijn? 220 euro voor een wollenjas van Suit Supply of 350 voor een blend wol/cashmere wol van Hugo Boss? Zijn de jassen van Hugo Boss kwalitatief 'beter' dan die van Suit Supply of is het ook voor een groot gedeelte de naam waar je voor betaalt?
I am a black hole shitting into the void
pi_61561922
herenmode-vovw.nl en distilo.com staan ook in de OP, zo ook manufactum.de, verkopen ze onder andere:

pi_61562306
http://esquire.nl/members/signup.aspx

Misschien interessant voor de heeren hier. Na het aanmelden bij Club Esquire krijg je gratis de Esquire Stijlgids thuis gestuurd, i.c.m. een aanbieding om voor ¤19,95 een jaar lang Esquire te ontvangen. De Stijlgids is sowieso altijd handig om eens door te lezen!
pi_61562564
Ik ontvang die Stijlgids gratis; ooit van geprofiteerd door een mailtje van Moneymiljonair in m'n spam . Vandaag overigens de nieuwe binnen gekregen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 11 september 2008 @ 22:43:04 #12
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61564110
In GQ magazine staan op zich ook vaak toffe dingen. Die lees ik tegenwoordig zo nu en dan. Toen ik in het buitenland woonde kocht ik em maandelijks.
pi_61579431
Foto's van jullie mannen in pak zijn welkom hoor, zo sexy.

Rekkie heeft het eerste voorzetje al gegeven, en wat mij betreft geslaagd
pi_61580165
Net ook de Esquire stijlgids binnen gekregen, altijd wel leuk om zoiets door te lezen

Btw, iemand ervaring met The Circle of Tailors?
pi_61580309
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:40 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je uit wilt geven, maar Sir Max in A'dam heeft een dubbele monk staan van Santoni in lichtgrijs.
Ik heb is rond gezocht maar ik denk dat dit nogal buiten mijn prijsklasse valt... Ben meer op zoek naar de prijsklasses <200. Dus als iemand nog nog mooie lage grijs suede puntschoenen heeft gezien voor dit bedrag, meld je
pi_61589264
quote:
Het fashion-statement van Oger

Oger is een begrip. Zijn boardroom aan de PC Hooft wordt bezocht door koninklijk, zakelijk en bekend mannelijk Nederland. Met zijn Oger Academy, probeert hij zijn personal advisers een ‘Latijns’ gevoel voor service bij te brengen. België lonkt, maar meer vestigingen is volgens Lusink geen garantie voor succes.

Als je aan Oger denkt, denk je al gauw aan erg duur. Hoe ziet uw doelgroep er uit?

“Iedere man die graag goed gekleed gaat. We verkopen namelijk ook heel betaalbare pakken vanaf 598 tot 900 euro. Deze categorie vormt zelfs zestig procent van onze business. We hebben een eigen pakkenlijn die we laten maken in Italië. Om het betaalbaar te houden, nemen we genoegen met een kleinere marge. We beschouwen dat als een investering in de klant want we doen geen concessies aan kwaliteit. Het is mij nooit te doen geweest om het geld. Zakelijk geluk zit ‘m in de perfectie, het streven naar het hoogst haalbare. Met mijn zaak wil ik een statement neerzetten; zó kun je ook gekleed gaan in Nederland. Wat dat betreft zou ik ook driesterren kunnen koken.

Hebt u veel last van de namaakindustrie?

“Als je succesvol bent, word je altijd gekopieerd. Daarom beschouw ik het maar als een compliment. Al vind ik het wel vervelend wanneer pakken als Oger-pakken worden aangemerkt omdat ze uit dezelfde fabriek zouden komen. Wat meestal helemaal niet waar is.”

De service in Nederlandse winkels heeft een beroerde reputatie. Denkt u er ook zo over?

“Door het Calvinisme voelen Nederlanders zich vaak te goed om iets voor anderen te doen. In Frankrijk en Italië is dienstverlening tot een ware kunst verheven. De kelner in het dorpsrestaurant is een man van aanzien, hier ben je een veredelde sloof. In mijn eigen zaak heb ik hard gewerkt om dat beeld te doorbreken. Ik probeer mijn personeel een Latijns gevoel voor service bij te brengen. Het is leuk om dienstverlenend bezig te zijn, zie het als een vorm van vriendschap naar je klanten toe. Gelukkig komen er meer bedrijven die het verkoopvak meer inhoud geven.”

De retail heeft moeite met het vinden van medewerkers. Hebt u daar ook last van?

“Ik heb wél moeite met het vinden van medewerkers met dezelfde bloedgroep. We hebben het liefst zonen en dochters van ondernemers; zij weten dat dit geen negen tot zes-job is, dat er veel voor moet gebeuren. We halen veel hoger- en middelmanagment weg van de hogere hotelschool. Daar wordt nog geleerd wat dienstverlening is. KLM-pursers zijn ook interessant voor ons.”

‘Gewone’ winkels hebben verkopers in dienst, jullie personal advisors. Wat is het verschil?

“Door onze manier van dienstverlening, ontstaat toch heel een ander contact met de klant. Dan is de term verkoper een plat woord dat de lading niet dekt. Wij hebben een customer relation system waarin staat omschreven door welke PA de klant graag worden wilt geholpen, maar ook welk type pakken hij koopt, wanneer hij jarig is, welke auto hij rijdt, enzovoorts.

Omdat we de klanten tijdens het passen af en toe moeten aanraken, ontstaat ook nog eens een heel persoonlijk contact. Elke Nederlandse man voelt gêne om een pak te kopen. Je staat toch in je onderbroek. Dat maakt kwetsbaar. De rem gaat er als het ware af. Onze PA’s horen dingen die niemand anders mag horen. Dat kan gevaarlijk zijn, maar als de klant weet dat het ‘onder ons’ blijft ontstaat er een warm contact. Dat is heel interessant om mee te maken.”

Helpt u zelf mee op de werkvloer?

“Ja uiteraard. Ik heb bij veel bedrijven gewerkt waarvan de directie niet wist wat zich op de winkelvloer afspeelde. Dat is hetzelfde als een uitgever die zijn eigen krant niet meer leest. Dat is killing voor de kwaliteit van je service. Bij ons moet elk directielid een zaterdag in de maand meewerken in de verkoop. Alleen dan kun je zien wat goed en fout gaat. Ondernemen is een never ending story; er valt altijd wel iets te verbeteren of updaten.

Het complete interview met Oger staat afgedrukt in de septembereditie van Elsevier Retail.
Bestel hier een gratis proefnummer
bron
pi_61604206
@Gimmick: als je goede cashmere hebt is het idd minder duurzaam, maar de cashere van SS valt niet echt in die categorie. Verder betaal je bij Boss zeker voor de naam, kwalitatief is SS niet slechter, misschien zelfs beter. Iig een betere prijs-kwaliteitsverhouding. Ik zou dus voor een jas van ss gaan. Tenzij je je maat 48 hebt, want dan heb ik nog wel een overjas van Caruso voor je, slechts 450e.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zaterdag 13 september 2008 @ 18:12:23 #18
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61604377
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:24 schreef schatje het volgende:

Zoiets?

pi_61615754
Even weer een terug vind post!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_61617979
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 18:12 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Persoonlijk had ik gekozen voor een zwarte riem en schoenen bij je antraciet pak.

Kan iemand een aantal merken opnoemen die vergelijkbaar zijn met de kostuums van Strellson?

Ben van plan twee extra pakken te kopen, maar die mogen tot 500 Euro per stuk kosten. Nu heb ik een mooi donkerblauw kostuum van Ralph Lauren met een heel fijn visgraatpatroon met een paar lichtbruine schoenen van Hugo Boss en verlengde punt, maar aangezien ik binnenkort start met een stage bij de Private Banking afdeling van (voormalig) Abn Amro zal ik om de dag moeten kunnen wisselen aangezien het kostuum anders te snel zou slijten.

Suggesties zijn dus welkom
pi_61618411
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 18:12 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je ziet er heel lekker uit .
  zondag 14 september 2008 @ 13:17:48 #22
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61618661
quote:
Op zondag 14 september 2008 13:05 schreef schatje het volgende:

[..]

Je ziet er heel lekker uit .
Thnx!
  maandag 15 september 2008 @ 19:59:38 #23
228435 chroom
Een dun laagje.
pi_61654928
Ik wil schoenspanners kopen, liefst een beetje goeie.

Ik kan (denk ik wel goeie) kopen bij Bexley, http://www.bexley.com/Bex(...)m?blocReferrer=12141 maar pas als je 4 paar bestelt krijg je ze voor 14,75 en anders betaal je meer. Ik wil 2 paar, dus ik zoek iemand die ook 2 paar wil kopen in maat 43.

1) Zijn Bexley schoenspanners een beetje goed?
2) Wie heeft evt interesse in 2 paar maat 43 :-)
3) Wie weet een goedkoop alternatief merk en waar koop ik die?
pi_61655659
Meaui!
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_61656157
Bexley is goed, en goedkoper krijg je ze niet.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  maandag 15 september 2008 @ 20:55:17 #26
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_61656741
tvp
pi_61659685
ik wil een fucking mooi pak maar ben pas 16, dus niet echt een reden om er een te kopen
errrrrrrrrr.....?
pi_61664203
@kortsluiting87: suit supply.
pi_61667522
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:10 schreef Neuroscience het volgende:
@kortsluiting87: suit supply.
Toch maar eens kijken dan. Bedankt.

@Chroom
Wat Bexley betreft, die zijn mij erg goed bevallen. Heb destijds 8 paar over laten komen voor mij en mijn vader en de vorm van mijn schoenen blijft veel langer behouden. Ik geloof dat we destijds iets meer of minder dan 100 Euro kwijt waren inclusief verzendkosten.

Toch ben ik benieuwd naar de spanners die er vrijwel hetzelfde uitzien, maar er een veelvoud van kosten.

[ Bericht 19% gewijzigd door kortsluiting87 op 16-09-2008 10:32:20 ]
pi_61667866
Zoek nog een mooi paar zwarte schoenen en ben vrijwel verliefd geworden op deze schoenen.

Misschien toch nog even doorsparen..

dinsdag 16 september 2008 @ 10:07:00 #31
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_61668160
ik heb de OP wel drie keer herlezen, maar OMG, het is dus toch waar.... www.strelli.be staat er nog niet in
ben al jaar en dag een fan van dit merk.
Dit label hoort hier écht thuis; m'n heeft het hier toch over fijnproevers !
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_61669760
@kortsluiting87: ik heb ook een aantal van de spanners van60/70e via Sir Max bijvoorbeeld, en die zijn kwalitatief wel beter denk ik. Ze zien er iig robuuster uit, en ruiken ook sterker naar cederhout. Ik vermoed dat het gebruikte hout van hogere kwaliteit is, maar ik ben er nog niet uit of ze hun prijs waard zijn. De spanners van Bexely gebruik ik namelijk pas een maand of 2, en die van Sir Max 2 jaar.
pi_61669794
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 10:07 schreef misteriks het volgende:
ik heb de OP wel drie keer herlezen, maar OMG, het is dus toch waar.... www.strelli.be staat er nog niet in
ben al jaar en dag een fan van dit merk.
Dit label hoort hier écht thuis; m'n heeft het hier toch over fijnproevers !
Welke merken verkopen ze dan?
pi_61669974
Waarom heeft Hugo gvd nog geen online shop, zo irritant. Nieuwe collecties op de website en dan is het gewoon niet te krijgen in de winkels
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_61672643
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:24 schreef schatje het volgende:

Topic waardig?
check me foto's op flickr!: sarlo @ flickr.com
pi_61673992
Die gesp. En als je staat moet je jasje dicht!
pi_61674091
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:11 schreef Neuroscience het volgende:
Die gesp. En als je staat moet je jasje dicht!
Originele gesp is naar de kloten van die riem.. moet nog steeds een keer een gesp halen

EN ja ik weet dat me jasje dicht moet.. me moeder had de foto gemaakt toen ik even niet op aan het letten was

Maar eigenlijk is het gewoon een verkapte tvp want het pak is alles behalve bijzonder en past zeker niet binnen dit topic
check me foto's op flickr!: sarlo @ flickr.com
  dinsdag 16 september 2008 @ 21:01:26 #38
228435 chroom
Een dun laagje.
pi_61685777
@kortsluiting87 en Neuroscience: bedankt voor jullie hulp. Voor een beginner als ik, die ze nog gewoon in simpele Van Liers ga steken zijn Bexley's dus een passende keus. Ik span nu sinds een week schoen, en zie zelfs het positieve effect al op mijn oude schoenen, dus ik ben wel overtuigd van het nut. Als noob is het voor mij nu dus zaak om de goede van de slechte spanners te leren onderscheiden.

Ik ga eens kijken hoe Bexley bevalt en wie weet kom ik op den duur wat andere merken tegen. Het leek me sowieso wel een goed plan om wat verschillende spanners te kopen van verschillende merken, omdat ik zou denken dat de ene spanner soms net wat lekkerder past een de ene schoen en het andere merk in de andere schoen.

Die winkel van Sir Max ziet er trouwens wel interessant uit, daar wil ik toch wel eens langs als ik in Amsterdam ben.
  woensdag 17 september 2008 @ 19:48:10 #39
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_61710588
Hier in Zwolle waar ik werk zit een toffe winkel die ook oa Hugo Boss verkoopt. Ik denk dat ik daar binnenkort wel ff een nieuw pak op haal. Heb wel een mooie donkere gezien
pi_61769636
Ik heb nieuwe schoenen nodig (nette, voor tijdens de arbeid). Tot nu toe altijd Van Bommels gehad. Maar nu kreeg ik op m'n werk een aanbieding: Wij hebben een klant (Greve) geholpen met een overname, als dank (en als promotiestunt natuurlijk) komen ze bij mij op het kantoor voordoen hoe ze schoenen maken. Ook kunnen we maatschoenen laten aanmeten en kiezen uit de verschillende modellen en finishes, voor EUR 349.
Nou ben ik nog een beetje een leek op het herenkleding-voor-fijnproevers-gebied, dus vroeg ik mij af:
- Is dit een beetje een goeie deal?
- Hoe is de kwaliteit en afwerking (over het algemeen) van Greve?

Dank!
pi_61769913
Maatschoenen bij Greve betekent dat je eigen leest daar in opslag gaat.
Greve is een klasse beter dan van Bommel, het is de beste Nederlandse schoen.

Niet- maatschoenen van Greve zitten ook makkelijk op/over dat bedrag.
Ik zou het zeker doen.
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
pi_61770239
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:48 schreef don-diablo het volgende:
Hier in Zwolle waar ik werk zit een toffe winkel die ook oa Hugo Boss verkoopt. Ik denk dat ik daar binnenkort wel ff een nieuw pak op haal. Heb wel een mooie donkere gezien
Ben je klein als in 1.80< en kleiner zijn sommige hugo boss pakken soms de moeite waar. Zit goed en kwaliteit van de duurdere pakken zijn geeneens zo slecht. Sommige pakken hadden super 140s.
pi_61770560
super nummer zegt weinig over de kwaliteit hoor.
  zaterdag 20 september 2008 @ 14:28:20 #44
228435 chroom
Een dun laagje.
pi_61780060
Stukje info over schoenspanners: Ben even door de stad gelopen (Rotterdam) en bij Both verkopen ze C&J spanners voor 62,50. Deze hebben een volledige voet, die niet in de breedte spant. Er staan volledige spanners met twee veren met zo'n zijstuk die ook in de breedte spannen (soort bexley achtig model) voor 42,50. Voor 34,50 en 32,50 (lijken vrijwel identiek, maar het koperen plaatje verschilt van merk) koop je spanners met een enkele veer en gespleten voorstuk, waardoor je ook in de breedte spant. Tot slot ligt er een simpele veerspanner voor 23 euro. Alles cederhout uiteraard.

Ben daarna bij John Edward naar binnen gelopen. Zij verkopen maar 1 soort spanner en dat is de Juniper Ridge voor 29,90. Dit is het type wat op de website staat als "Premium" met enkele veer wat bij Both 34,50 of 32,50 kost. Bij JE hebben ze 'm zelf van een plaatje voorzien waar "John Edward, the shoemakers" op staat. Even uitgeprobeerd en ze pasten erg netjes. Ik heb maat 9 en dat zit volgens de meeste lijstjes net tussen 43 en 44 in. De Juniper Ridge heb ik gekocht in maat Large, wat volgens de doos geschikt is voor Engelse maat 8,5 tot 9,5. Ik zit dus lekker in het midden.

Ik overweeg nog Bexley spanners te bestellen, puur vanwege de lage prijs. Ik twijfel alleen wel of ik met maat 9 moet kiezen voor de maat 43 / 8,5 of de maat 44 / 9,5. Iemand ervaring of een tip over hoe lang/kort de Bexley's zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door chroom op 20-09-2008 18:59:32 (links toegevoegd) ]
pi_61781161
@Chroom: Waar zit Both dan?

Binnenkort ook maar schoenspannertjes van 29,90 bij JE halen.. Prima prijs wel !
A.F.C.A.
pi_61781379
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:28 schreef chroom het volgende:

Ik overweeg nog Bexley spanners te bestellen, puur vanwege de lage prijs. Ik twijfel alleen wel of ik met maat 9 moet kiezen voor de maat 43 / 8,5 of de maat 44 / 9,5. Iemand ervaring of een tip over hoe lang/kort de Bexley's zijn?
Ik heb ervaring met die Bexley spanners in combinatie met Magnanni schoenen. Mijn schoenen zijn maat 42,5 terwijl ik meestal 43 heb. De schoenspanners zijn 43 en passen perfect. Als je met maat 9 volgens de meeste lijstjes tussen 43 en 44 inzit, zou ik voor 44 gaan.
I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who need reasons when you've got heroin?
pi_61781444
De Royal Treatment spanners zijn 't beste.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  zaterdag 20 september 2008 @ 17:55:20 #48
228435 chroom
Een dun laagje.
pi_61783505
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 15:35 schreef Roycoooooo het volgende:
@Chroom: Waar zit Both dan?

Binnenkort ook maar schoenspannertjes van 29,90 bij JE halen.. Prima prijs wel !
Both zit aan de Van Oldenbarneveltplaats, dat is als je aan de Lijnbaankant uit de koopgoot komt rechtdoor langs de Burger King, vlakbij de tramhalte.

Voor de volledigheid: John Edward zit aan de Coolsingel, naast de Bijenkorf (zit nog wel een Chinees restaurant tussen)

De spanners van JE bevallen op het eerste aanzicht goed. Wat ik vooral een sterk punt vind is dat beide helften van de voorkant zich goed kunnen vormen naar je schoen. De Quality Shop / Seeadler / Bexley spanners hebben maar 1 kant die zich aanpast, de binnenste kant is vast.

@Martijnos: thanks voor het advies, ik denk dat ik voor maat 9 dan inderdaad een 44 nodig heb bij Bexley.

@Mastroianni: TRT spanners zijn behoorlijk prijzig dacht ik en verschillen meende ik niet erg van de Seeadler, Bexley etc, maar ik ken ze niet zo goed. Wat is het voordeel van de TRT spanners en wat kosten ze ongeveer?
pi_61794916
Binnenkort heb ik ook een pak nodig. Ik zit te denken aan HB of CK. HB ligt in Maastricht, maar voor CK zou ik volgens mij naar Antwerpen/Brussel moeten gaan. Ik had in het buitenland een pak gepast van CK en de stof was zo fijn. Die heb ik hier nog niet gezien. Jammer dat ze mijn maat niet hadden.
pi_61841870
Vanaf deze pagina:
quote:
Een goed overhemd...

* heeft een doorgestikte kraag,
* heeft doorgestikte manchetten,
* toont veel plooien waar manchetten en mouwen doorgestikt zijn,
* is genaaid met een enkelvoudige naald,
* heeft ronde naden,
* heeft een kraag die stijf genoeg is om plooien te voorkomen bij het dragen,
* is gemaakt van 100% katoen van goede kwaliteit.
Maar wat is doorgestikt? Dat je de naden aan de binnenkant kan zien?

Elsevier MODE had ook ooit een keer een vergelijkende test met witte herenoverhemden met een kader waarin werd uitgelegd hoe je kwaliteit herkend. Heeft iemand een scan hiervan? (heb wel dit gevonden maar dat was het niet, wat ik zoek is ook zeker 2 jaar oud)

[ Bericht 12% gewijzigd door tim2308 op 23-09-2008 01:43:13 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_61845937
Dat toon veel plooien is iig bs. Plooitjes zijn optioneel, en derhalve meer een stijlkenmerk, dan een kwaliteitskenmerk.
pi_61847101
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:09 schreef mercurial3 het volgende:
ik wil een fucking mooi pak maar ben pas 16, dus niet echt een reden om er een te kopen
waarom niet? een pak is toch niet persee alleen voor " op de zaak" of op " de bruiloft van je broer". misschien moet je niet meteen een krijtstreep grijs 3delig pak kopen nee, lijkt me neit de bedoeling, als sowieso al niet lelijk is. misschien kan je combinatie proberen. volgens mij hebben ralph lauren en dat soort merken ook overhemden en dassen voor 16jarigen. misschien zelfs een pak. zou me niks verbazen. draag je uberhapt weleens eenpantalon/hemd/(das) combi dan?
pi_61847482
ik zoek een pak wat in Nederland verkrijgbaar is en te vergelijken is met de Amerikaanse Oxxford pakken model Renaissance XX.. Moet niet duur zijn.. Wat raden jullie aan?
pi_61851468
De geestelijk vader van deze topicreeks plaats een tvp
pi_61853199
Iemand bekend met de schoenspanners van de ***********. Staat op de 3e plaats als je via google.nl schoenspanners intypt maar kan er niks over terugvinden op het forum hier?

[ Bericht 21% gewijzigd door Mylene op 24-09-2008 09:08:17 (riekt naar spam) ]
pi_61856386
Schoenspanners --> Seeadler.de --> ff mailtje sturen en vragen om de cederhouten "afgekeurde spanners" (ze spreken Nederlands). Dit zijn uitstekende spanners (met een beetje spinthout erin), voor pm 15 eur per paar
(deze B-spanners adveteren ze niet op hun site)

Wel ff leten op maatvoering, de spanners vallen groot uit,
- voor schoenmaat 42 D-leest bestel je spannermaat 7
- voor schoenmaat 43 H-leest bestel je spannermaat 8

Zie verder discussie op SF voor meer details over Seeadler-spanners
pi_61859081
Binnenkort eerste 'echte' stage bij Rabobank, moet ook in pak.. Toch maar eens gaan sparen voor een mooi 'begin'-pak..
pi_61859595
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:22 schreef Diemietuhriej het volgende:
Binnenkort eerste 'echte' stage bij Rabobank, moet ook in pak.. Toch maar eens gaan sparen voor een mooi 'begin'-pak..
[off]Waar ga je lopen, welke bank? Werk ook bij Rabo nl ![/off]

Deze week ff pak erbij kopen.. Nog ff in dubio wat voor kleur; grijs of zwart.. Denk dat ik voor zwart ga ! Heb nu donker blauwe met krijtstreep en soort van grijs met lichte streep erdoor! Even langs suit-supply !
A.F.C.A.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:53:10 #59
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_61860054
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:22 schreef Diemietuhriej het volgende:
Er wordt wel eens gezegd dat elke bank haar eigen cultuur kent, ook qua pakken. De power-pakken van het meer angelsaksische ABN AMRO versus de C&A-pakken van de Rabobank. Dus je hoeft niet veel te sparen als je niet te veel uit de toon wilt vallen.
I am a black hole shitting into the void
pi_61860718
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:53 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Er wordt wel eens gezegd dat elke bank haar eigen cultuur kent, ook qua pakken. De power-pakken van het meer angelsaksische ABN AMRO versus de C&A-pakken van de Rabobank. Dus je hoeft niet veel te sparen als je niet te veel uit de toon wilt vallen.
Dat elke bank een andere cultuur heeft klopt wel! Abn is wat jeugdiger, progressiever.. Rabo wat conservaties en meer vd oude stempel, alhoewel de laatste 5 jaar een vrij grote inhaalslag is ingezet! Werk er nog maar een half, heb t ook maar van horen zeggen !
Tuurlijk lopen er nog ouwe lui met pakken wat gewoon echt niet kan... Jeugdige werknemers zitten wel netter in dekleren!

Voor een beginpak zou ik naar Suit Supply gaan, goede/nette pakken voor een redelijk betaalbare prijs.. Genoeg keuze iig!
A.F.C.A.
pi_61861054
Zwart pak, niet doen. Tenzij je in de begrafenis buisness zit.
pi_61861305
ABN-AMRO heeft btw haar eigen kleding.. Tenminste, als je op de front-office werkt (en dus direct in contact komt met klanten) Grijs pak, lelijke veel te grote shirts, polyester stropdassen, en natuurlijk overal het logo op.. Zo was het toen ik er 2 jaar geleden stage liep, misschien dat het nu veranderd is

Donderdag weer een reden om m'n pak aan te trekken Twee gastcolleges waarbij je in zakelijke kleding moet verschijnen..
pi_61867618
TVP!

Komende 3 dagen zit in Maastricht.
Wishlist:

Schoenen (Magnanni of vergelijkbaar)
Overhemd(en)
Jeans
Sneakers

Hopen dat ik veel items kan afvinken
pi_61868421
Als je het nog leest: De Wolfstraat en Monfrance Schoenen aan het OLV. Rondom het OLV zitten sowieso een paar mooie winkels. Veel plezier
pi_61871175
Montulet, Overeem van Wissem, Shoes & Shirts, voor als je in maastticht zit.
  woensdag 24 september 2008 @ 10:28:11 #66
3185 Adelante
To let it go now
pi_61871386
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:20 schreef Neuroscience het volgende:
Shoes en Shirts
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 24 september 2008 @ 10:57:38 #67
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_61872095
quote:
S&S is een geweldige winkel, maar wel iets boven Magnanni niveau..
pi_61872792
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:57 schreef QCC het volgende:

[..]

S&S is een geweldige winkel, maar wel iets boven Magnanni niveau..
Kijken, kijken, niet kopen. Vinden ze daar ook minder erg, als ik de verhalen mag geloven!
pi_61875011
kent iemand een zaak waar je Nervesa pakken voor weinig geld kan kopen?
pi_61877960
quote:
Ik kom heel vaak in Maastricht, maar die namen zeggen me niks. Waar liggen die winkels?
pi_61886674
Ik ben erg te spreken over Seeadler spanners.
pi_61886941
En ik zou HEEL graag meer geld uit willen geven aan mooie schoenen.. Schoenen maken de man. Een goed pak is een goed pak.. maar goede schoenen maken het pas echt af. Weinig mensen die dat doen.
pi_61887655
Anders heb je morgen totaal onverwacht twee gastcolleges, waarbij je netjes gekleed moet gaan.. En dan zul je net zien dat ik mijn pak, m'n bruine schoenen, groot deel van mijn shirts etc. nog bij mijn ouders heb liggen

Gelukkig had ik hier wel nog een paar zwarte oxfords, een shirt en een broek liggen, dus dit heb ik ervan weten te maken.. (shirt is lichtblauw met een heel fijn streepje)

Normaal vond ik zwart bij navy nooit echt mooi staan, maar bij elkaar valt het me eigenlijk wel mee

[ Bericht 2% gewijzigd door JAY-T op 24-09-2008 21:23:25 ]
pi_61889415
politieagent:P
I am Senor Valasco and I drink my milk with TABASCO!
pi_61889655
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:59 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik kom heel vaak in Maastricht, maar die namen zeggen me niks. Waar liggen die winkels?
Kijk even in de openingspost.
pi_61889724
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:01 schreef Wouzerlicious het volgende:
politieagent:P
Mag jij mij een politieagent aanwijzen die er zo uitziet.
pi_61890735
Kan prima.. wat voor broek is dat?
pi_61891254
Hoort bij een pak van Suit Supply.. Jasje moet ik nog een keer wat meer laten aanpassen, ben nog niet helemaal tevreden over hoe die zit, maar de broek zit perfect
pi_61892443
Ah, gewoon een pantalon dus. En jasje is een kutwoord.
pi_61895951
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:20 schreef Oksel het volgende:
Colbert zou anders ook niet correct zijn.

Edit: Colbert
Vernoemd naar de bedenker, Jean-Baptiste Colbert (1614-1683), de minister van financiën onder de zonnekoning Lodewijk XIV. Colbert hield er een gortdroge levensstijl op na. Hij voerde een importbelasting in, maar had in de verste verte niets met mode te maken. Zijn borstbeeld en afbeeldingen hebben steevast een kanten kraag en een cape. Niemand weet waarom een jasje naar hem is vernoemd. Wel dat het woord colbert niet eerder voorkomt dan 1881. In advertenties spreekt men over een colbert voor 16 florijnen. In Frankrijk is dit eponiem onbekend. Daar spreekt men van une veste. In Nederland zegt u gewoon jasje.
pi_61896133
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:20 schreef Oksel het volgende:
Precies andersom: gewoon een broek, en jasje is geen kutwoord.
pi_61897085
Dus als jij in je Oger pak loopt van 2500 euri's, loop je in een broek met een jasje. Right.. dat doet het pak ook weinig eer aan, niet waar?
pi_61897778
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:19 schreef Oksel het volgende:
Dus als jij in je Oger pak loopt van 2500 euri's, loop je in een broek met een jasje. Right.. dat doet het pak ook weinig eer aan, niet waar?
Zo noemen ze het bij oger zelf ook hoor. Keer een filmpje gezien op internet. Een colbert heet gewoon een jasje een kostuum heet gewoon een pak en een pantalon is een broek en een stropdas is gewoon een das.

Een kostuum koop je in de feestwinkel.
pi_61897960
Hmm, okay.
pi_61900142
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:19 schreef Oksel het volgende:
Nee, dan loop je in een pak. En dat bestaat uit een jasje, en een broek. En dat doet het pak niet minder eer aan, vind ik.
pi_61957318

Mijn nieuwe pak, das, overhemd en schoenen.. Vandaag aangeschaft.. Is dus voor mijn stage bij de Rabo, graag jullie ongezouten meningen.

Ja blije foto's, en mijn das zit scheef.. En het gaat om het pak, niet om mijn hoofd ofzo.
pi_61957626
Even checken...ok!

Prima pak, echter een paar kleine opmerkingen:

- Bovenste knoopje dicht!
- De blouse altijd een beetje onder de mouw uit laten komen.
- Jasje eventueel een beetje in laten nemen achter zodat het beter rondom je middel zit
- Schoenen met een gesp ben ik persoonlijk geen fan van (en om het iets jeugdiger te maken had ik zelf iets lichtere schoenen genomen)

Het jasje kun je bij een goede kleermaker voor een paar euro laten vermaken, en de schoenen kun je met een iets lichtere schoenpoets net even een tint lichter maken. Ohja, get a haircut

Welke maat is het pak eigenlijk? Heb het idee dat het net iets te groot is aangezien het jasje bij de knoop een beetje "inzakt" en de pantalon lijkt ook aan de ruime kant, mag best 1 of 2 cm af.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mr.Adams op 27-09-2008 20:31:04 ]
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:58:05 #88
3185 Adelante
To let it go now
pi_61961030
- jasje wat laten tailleren
- mouwen jasje centimetertje korter
- broekspijpen 4 cm inkorten
- schoenen vind ik te casual
- wat voor kleur is het pak eigenlijk?
- das niet op half zeven knopen
- boord van je shirt lijkt niet aan te sluiten

Zo kritisch genoeg? Ik weet niet wat je in het bankwezen gaat doen, maar vaak is een donkerblauw of antraciet pak met zwarte oxford schoenen een hele veilige keuze.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61961090
En saai...

Een "standaard" donkerblauw of antraciet (grijs ) pak kun je juist een beetje opfrissen door er mooie lichtbruine schoenen onder aan te trekken

Zelf draag ik bijvoorbeeld deze schoenen (van Bommel) onder een blauw pak:

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Adams op 27-09-2008 23:07:49 ]
pi_61961092
Per ongelijk dubbele post...

Het pak is donkerbruin en persoonlijk vind ik dat wel een mooie kleur Over een paar weken ga ik er ook een halen, waarschijnlijk bij Oger of misschien bij Suit Supply als die een mooie kleur bruin hebben (vind het aanbod daar vaak redelijk beperkt...)
pi_61961341
Ik ben zelf op zoek naar een getailleerd overhemd met een 'hoge' kraag met 3 knoopssluitingen. Je ziet dit namelijk steeds vaker onder een pak, of gewoon zo. Is er een adresje in Rotterdam die zoiets hebben?
En bij mij in de buurt is er ook de winkel Shirts and Cappucino, zie er wel mooie getailleerde overhemden in de etalage hangen. Maar hoe zijn deze van kwaliteit? Of is het gewoon beter om 5 meter terug naar de suit supply te gaan?
pi_61961608
zelf denk ik dat het haar uit je gezicht, dus weg van je voorhoofd je een frissere uiterlijk al geven. al heeft dit niks met je pak te maken wel mooi pak.
I am Senor Valasco and I drink my milk with TABASCO!
pi_61965811
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:16 schreef Maxxieh het volgende:
Ik ben zelf op zoek naar een getailleerd overhemd met een 'hoge' kraag met 3 knoopssluitingen. Je ziet dit namelijk steeds vaker onder een pak, of gewoon zo. Is er een adresje in Rotterdam die zoiets hebben?
En bij mij in de buurt is er ook de winkel Shirts and Cappucino, zie er wel mooie getailleerde overhemden in de etalage hangen. Maar hoe zijn deze van kwaliteit? Of is het gewoon beter om 5 meter terug naar de suit supply te gaan?
Dan kan je geen stropdas dragen he!

Circle of Gentlemen hebben van die mooie overhemden! Waar je het in Rotterdam kunt kopen geen idee...

Gisteren ook een nieuw pak gekocht bij Suit Supply, show binnenkort wel ff een piccatje !
A.F.C.A.
pi_61966522
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:58 schreef Adelante het volgende:
- jasje wat laten tailleren
- mouwen jasje centimetertje korter
- broekspijpen 4 cm inkorten
- schoenen vind ik te casual
- wat voor kleur is het pak eigenlijk?
- das niet op half zeven knopen
- boord van je shirt lijkt niet aan te sluiten

Zo kritisch genoeg? Ik weet niet wat je in het bankwezen gaat doen, maar vaak is een donkerblauw of antraciet pak met zwarte oxford schoenen een hele veilige keuze.
KIjk hier eens even: http://thesartorialist.blogspot.com/search?q=danny

Perfect voorbeeld van een jonge pakkendrager en een zeer goed zittend pak

zondag 28 september 2008 @ 13:08:30 #95
3185 Adelante
To let it go now
pi_61968304
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:31 schreef Solitarias het volgende:

[..]

KIjk hier eens even: http://thesartorialist.blogspot.com/search?q=danny

Perfect voorbeeld van een jonge pakkendrager en een zeer goed zittend pak

[ afbeelding ]
mooie combinatie en goede fit, enige puntje waar ik over twijfel is de lengte van zijn jasje.
pi_61969911
Waar blijft Diemietuhriej, ben benieuwd naar wat hij van onze feedback vindt
pi_61970327
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 20:20 schreef Mr.Adams het volgende:
Even checken...ok!

Prima pak, echter een paar kleine opmerkingen:

- Bovenste knoopje dicht!
- De blouse altijd een beetje onder de mouw uit laten komen.
- Jasje eventueel een beetje in laten nemen achter zodat het beter rondom je middel zit
- Schoenen met een gesp ben ik persoonlijk geen fan van (en om het iets jeugdiger te maken had ik zelf iets lichtere schoenen genomen)

Het jasje kun je bij een goede kleermaker voor een paar euro laten vermaken, en de schoenen kun je met een iets lichtere schoenpoets net even een tint lichter maken. Ohja, get a haircut

Welke maat is het pak eigenlijk? Heb het idee dat het net iets te groot is aangezien het jasje bij de knoop een beetje "inzakt" en de pantalon lijkt ook aan de ruime kant, mag best 1 of 2 cm af.
Mij is juist verteld dat je maar 1 knoopje open moet hebben..
Blouse onder de mouw, check.
Ja en dat van mijn middel kan ik ook wel inkomen, misschien eens naar een kleermaker brengen.. Ja en van de schoenen lijkt me net een kwestie van smaak, ik vind dit juist wel mooi.

En over mijn haar, ja dat klopt ook. Alhoewel het daar wel erg wild zit. Had snel even het pak aangetrokken om te laten zien aan mijn ouders.. Dus vandaar dat het een beetje 'slordig' is.

Pak is maat 36.. Zou eigenlijk nog íets kleiner moeten zijn inderdaad, maar de broek is normaal precies goed, komt net tot op de hak als ik rechtop sta.

En het pak komt wegens financiële redenen van de WE, niet van SuitSupply oid..

Verder bedankt voor de feedback, daar kan ik wat mee.
pi_61972685
Een knoopje klopt idd, alleen valt het pak nogal naar buiten bij de knoop als je naar de foto van de zijkant kijkt. Daar valt ook wel iets aan te doen. Kleermaker moet je dus zeker even doen, dan zit het pak ineens VEEL beter! Zoals ik het hier zie is de broek echt aan de lange kant, maar misschien stond je niet helemaal recht op de foto oid

Langer haar bij een pak kan best, maar dan moet je het idd wel een beetje stylen
pi_61974557
Het spijt me zeer, maar ik vind het vre-se-lijk!

Daarbij moet je rechter staan en meer uitstraling creëren, dat doet ook heel veel.
pi_61975094
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:24 schreef Dolichologofobie het volgende:
Het spijt me zeer, maar ik vind het vre-se-lijk!

Daarbij moet je rechter staan en meer uitstraling creëren, dat doet ook heel veel.
Ja dat recht staan klopt, ik heb geen goede houding.. Dat komt door een ongeluk enkele jaren terug, waarbij mijn rug nogal de klos was.. Loop er nog steeds voor bij fysiotherapie.. Nogal kut.

En uitstraling creëren kan ik me ook wel voorstellen, daar moet ik nog wat aan werken.

Post jij eens een foto van jezelf in pak, hoe het wel moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')