abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:17:59 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61403514
Dit topic gooide ik dicht.

Laatste reactie van mij ;
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:16 schreef Qwea het volgende:
ik ben al een jaar migraine vrij
Een greep uit wat medicijnen die worden voorgeschreven voor migraine



-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61404053
Wat is dat bovenste eigenlijk?
Ik heb pas nog een soort van migraineaanval gehad, maar het was heel anders dan ik gewend ben. Licht en geluid waren geen probleem, ik was wel heel erg misselijk, en een pijn in mn hoofd die ik nog nooit heb gehad. Echt héél erg pijnlijk. Het zat vooraan in mn hoofd, net alsof m'n hersenen werden samengeknepen ( ). Twee dagen lang niets kunnen doen, geen sumatriptan in de buurt, alleen paracetamol..
Na 2 dagen ging ik slapen met nog een paracetamolletje op, en de volgende ochtend was alles ineens helemaal prima. Echt vreemd. Maar doorvoor gelukkig al zo'n 2 á 3 maanden nergens last van gehad, op gewone hoofdpijn na
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:44:57 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61404316
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:34 schreef lienelien het volgende:
Wat is dat bovenste eigenlijk?
Ik heb pas nog een soort van migraineaanval gehad, maar het was heel anders dan ik gewend ben. Licht en geluid waren geen probleem, ik was wel heel erg misselijk, en een pijn in mn hoofd die ik nog nooit heb gehad. Echt héél erg pijnlijk. Het zat vooraan in mn hoofd, net alsof m'n hersenen werden samengeknepen ( ). Twee dagen lang niets kunnen doen, geen sumatriptan in de buurt, alleen paracetamol..
Na 2 dagen ging ik slapen met nog een paracetamolletje op, en de volgende ochtend was alles ineens helemaal prima. Echt vreemd. Maar doorvoor gelukkig al zo'n 2 á 3 maanden nergens last van gehad, op gewone hoofdpijn na
Imigran spuit. Werkt erg goed IMHO.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:45:15 #4
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_61404330
http://www.emedicine.com/ent/topic727.htm

Interresant artikel Re

Echt bizar, er is dus een naam voor, ik dacht zelf ook aan Ménière.
Maar er blijken er wel meer die daar een link mee vermoeden, toch is meer over lezen.

Basilaire migraine is ook een nieuwe term voor mij, zo je maar er zijn zoveel soorten.

Bedankt voor dit artikel, kan ik zeker iets mee.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_61405468
ik mag ook niet klagen. laatste keer migraine was volgens mij in januari.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:27:11 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_61405483
Sinds ik ontdekt heb dat te weinig eten in combinatie met koffie áltijd vooraf gaan aan een migraine-aanval, heb ik er geen last meer van gehad

(inmiddels al vier maanden geen centje pijn)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:12:13 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61406763
ik zweer nog steeds bij mijn paragnost. En ja, jullie mogen me nog steeds uitlachen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61406831
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:12 schreef Qwea het volgende:
ik zweer nog steeds bij mijn paragnost. En ja, jullie mogen me nog steeds uitlachen
Hoe heeft die je dan van je migraine afgeholpen?
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:39:11 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61407486
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:14 schreef lienelien het volgende:

[..]

Hoe heeft die je dan van je migraine afgeholpen?
ja, dat weet ik niet. Beetje voelen beetje doen, toen werdt het warm en toen koud, en toen werd ik duizelig, toen knakte mn nek ontzettend en sindsdien heb ik geen migraine meer gehad. Al een jaar niet. En voorheen zaten mn schouders en mn nek keivast. Ook geen last meer van
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61410627
Die imigran spuit heb ik ook gehad. Wat een drama dingen zeg. Onwijze bloeduitstortingen of het bloedde zo dat er een straaltje langs m'n been liep. En niemand( neuroloog, apotheek, huisarts) die wist hoe dat kwam.... Dus maar weer overgestapt op de tabletten. Werken ook goed gelukkig!!!!!
pi_61413454
Ik heb vandaag weer last sinds lange tijd. Een lange powerpoint presentatie is de boosdoener. Te lang staren naar te kleine lettertjes in te felle kleuren.
pi_61413948
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:12 schreef Qwea het volgende:
ik zweer nog steeds bij mijn paragnost. En ja, jullie mogen me nog steeds uitlachen
Doe ik zeker
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:31:00 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61413977
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:30 schreef starla het volgende:

[..]

Doe ik zeker
Kan me lekker niks schelen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61416719
Toen ik vorig jaar een paar weken heel erg duizelig en misselijk was kwam ik bij een neuroloog terecht en toen zei ik: "het voelt eigenlijk als migraine zonder de hoofdpijn". Nu lees ik dus dat artikel over basilaire migraine, interessant.
Bij mij is vermoeidheid een trigger en verder lokken weersveranderingen en benauwde hitte ook zeker een aanval uit.
Ik heb bijna altijd na een aantal uren een tweede dosis Maxalt nodig en dan nog een dag (of 2) af en toe naproxen. Mijn huisarts of apotheek maakt altijd een zootje van mijn recept, de ene keer krijg ik de smelttabletten, de andere keer de gewone. Die smelttabletten vind ik wel heel vies, niet fijn als je al misselijk bent, maar ze werken wel snel.
pi_62597346
n00b schopt migraine topic omhoog...

Heb al jaren migraine.
Geen idee waardoor. Heb al van alles geprobeerd en bijgehouden, qua mogelijke triggers (voedingsdagboeken, stressdagboeken, tijd-van-de-maand vergelijkingen...).
Dacht eerst dat het aan mijn ogen lag, dus bril aangeschaft (ene kant 0, andere kant +0,25 dus niet echt spectaculair, maar goed, je ogen zouden er moe van kunnen worden en daar kun je hoofdpijn van krijgen), slikte dozen vol ibuprofen, maar uiteindelijk bleek het migraine. Wat was ik blij toen ik mijn eerste Imigran slikte en een krap uurtje later de pijn letterlijk voelde verdwijnen...
Mijn aanvallen bleven echter terugkomen, meerdere keren per maand, en dan meestal 3 tot 5 dagen.
De bijverschijnselen (misselijkheid, niet scherp zien, verstopte neus, gevoeligheid voor licht, traag denken, net niet helemaal goede fijne motoriek (net naast je kopje grijpen als je dat op wilt pakken), moeilijk praten... Dat trok ik nog wel. Maar die pijn, die pijn... Hoe vaak ik niet heb verlangd om met mijn voorhoofd tegen de hoek van het stalen deurkozijn te rammen, om mijn schedel open te breken zodat die f*kking pijn maar weg zou gaan... Maar goed, daartegen hielpen die pillen dus.
Tot ik er minder gevoelig voor werd, en de migraines steeds vaker sterker bleken dan de pillen. Tijd voor een ander merk, volgens de huisarts.
Dit heeft zich een paar keer herhaald, ik heb alle varianten van triptanen gehad, en toen ik alles had gehad en mijn aanvallen niet verminderden, leek het mijn huisarts verstandig om me eens langs een neuroloog te sturen. Die schreef me betablokkers voor, en dat hielp. In zoverre, in plaats van dat ik over mijn gebruikelijke aanvalscyclus van 14 dagen 3 a 5 dagen een aanval van kracht 7 tot 10 had (duur en heftigheid varieerden), had ik constant, dus iedere dag, een net-wel-net-niet hoofdpijnachtig zeurgevoel, waarop je meestal net begint te twijfelen of je een pil zou innemen of dat het wel weg zou zakken. Een paar dagen is dat best te doen, zeker als je het vergelijkt met een echte aanval. Maar na een week of 2, 3, begint het toch vermoeiend te worden. Dit werkte dus ook niet.
Terug naar de neuroloog. Nieuwe poging: een medicijn waarvan ik de naam vergeten ben, maar dat in de basis een anti-epilecticum is, maar als bijwerking in lage doseringen tegen migraine kan werken. Helaas bleek ik daar niet goed tegen te kunnen: na 5 dagen begon ik toch wel erg onrustig en lichtgeraakt te worden, na een dag of 10 realiseerde ik me dat ik min of meer mezelf niet meer herkende, qua gemoedstoestand, en toen ik na krap twee weken als een hyperactieve agressieve stuiterbal op mijn werk door de gangen stampvoette (letterlijk!) en mijn uiterste best moest doen om niet om het minste of geringste in woede-aanvallen uit te barsten, ben ik er mee gestopt. (Ik was al drie dagen iedere ochtend een half uur zoet met het aanbieden van excuses aan collega's die ik de dag ervoor geschoffeerd had... Gezien mijn positie was dit echt niet te doen)
Toen werd het dus "Sja, dan kunnen we er niks aan doen... Leer er maar mee leven".
Ondertussen was ik wel weer begonnen met een nieuw rondje langs de triptanen, en gelukkig sloeg de Imigran nu wel weer aan. Maar helaas - en sneller dan de vorige keer - raakte ik ook daar weer aan gewend.
Een paar maanden geleden ging ik voor wat rare klachten (bij vlagen tintelende vingers waar ik al een paar weken last van had) naar de huisarts, die wel een vermoeden van een diagnose had (Carpaal Tunnel Syndroom), maar gezien wat dingen die niet in dat beeld pasten, en ter uitsluitsel van andere dingen, me langs de neuroloog stuurde om een zenuwbaantest te doen en een EEG te maken.
Tijdens de EEG moest ik zoals daar gebruikelijk is bij dat soort testen, ook expres hyperventileren, en ik had vrijwel gelijk last van mijn vingers, die weer begonnen te tintelen. En flink ook. Dit meldde ik na afloop van de test dus aan de assistent en die schreef dat braaf op.
Een half uur later kreeg ik de uitslag: Chronische hyperventilatie. Mijn klomp brak. Zou dat de aanleiding zijn? Nou ja, die tintels waren wel superduidelijk en superheftig toen ik in die stoel lag te hyperen, dus dat moest wel zo zijn, ik kon het niet ontkennen.
Toen realiseerde ik me dat ook hyperventilatie kan zorgen voor een onbalans in de zuurstof en kooldioxide huishouding in het bloed, en dat hersenen daarop kunnen reageren door zelf de bloedtoevoer te reguleren... Wat weer kan leiden tot... migraine!
Zou ik echt al meer dan 5 jaar voor niks hebben geleden onder die aanvallen? Immers, hyperventilatie, da's simpel op te lossen... Sjongejonge...
Mezelf voor mijn kop slaand vanwege de door pijn verloren dagen (en in zekere zin ook wel de daardoor gemiste "levensvreugde"- bah wat een woord, maar goed) toog ik naar de fysiotherapeut/haptonoom.
Daar loop ik nu een aantal weken.
Ik haal braaf diep adem, hij masseert wekelijks mijn rug- en nekspieren los, laat er allerlei electromagnetische pulsen op los... Maar mijn aanvallen worden alleen maar heftiger...
Kortom...
Nou, als dit geen uitgebreide TVP is, dan weet ik het niet meer!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:56:53 #16
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_62598560
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:23 schreef Pandora73 het volgende:
n00b schopt migraine topic omhoog...

Heb al jaren migraine.
Geen idee waardoor. Heb al van alles geprobeerd en bijgehouden, qua mogelijke triggers (voedingsdagboeken, stressdagboeken, tijd-van-de-maand vergelijkingen...).

knip/

Ik haal braaf diep adem, hij masseert wekelijks mijn rug- en nekspieren los, laat er allerlei electromagnetische pulsen op los... Maar mijn aanvallen worden alleen maar heftiger...
Kortom...
Nou, als dit geen uitgebreide TVP is, dan weet ik het niet meer!
Dit leest niet prettig.

[ Bericht 74% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:55:58 (niet de hele post quoten) ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_62599022
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dit leest niet prettig.
Het voelt ook niet prettig hoor.
Maar vertel, wat kan ik verbeteren, zodat het beter leest?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_62600307
Interessant topic, eens even doorlezen want heb er vooral tijdens de menstruatie last van.
pi_66125574
Schop...
Kan me niet voorstellen dat er niemand meer migraine heeft hier?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_66125622
al een hele tijd niet meer!!
Laten we dat maar ff zo houden want ik ben zwanger en dan mag ik geen maxalt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66125693
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:09 schreef Vicky het volgende:
al een hele tijd niet meer!!
Laten we dat maar ff zo houden want ik ben zwanger en dan mag ik geen maxalt...
Gefeliciteerd! Zowel met je migraine-vrij zijn als met je zwangerschap!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 16 februari 2009 @ 20:59:54 #22
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_66135146
Hier is het weer drama.
Al vanaf donderdag avond hoofdpijn, in fases.
Gisteravond echt schele hoofdpijn en vanmorgen ook nog een kotsen ebij, dan zakt het iets.
En nu komt het weer in alle hevigheid terug.

Van de week begonnen met paracetamol, toen Naproxen 500 mg en als laatste redmiddel Maxalt.( over 3 dagen)
Het helpt allemaal wel maar niet voor lange tijd.
Ik neem nu even niets meer in.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_66135197
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef Curiosity het volgende:
Hier is het weer drama.
Al vanaf donderdag avond hoofdpijn, in fases.
Gisteravond echt schele hoofdpijn en vanmorgen ook nog een kotsen ebij, dan zakt het iets.
En nu komt het weer in alle hevigheid terug.

Van de week begonnen met paracetamol, toen Naproxen 500 mg en als laatste redmiddel Maxalt.( over 3 dagen)
Het helpt allemaal wel maar niet voor lange tijd.
Ik neem nu even niets meer in.
balen zeg!! hopelijk ben je er snel vanaf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66509714
Ik heb net een verwijzing gekregen voor de hoofdpijnpoli in Ede.
Als het goed is krijg ik binnen 10 werkdagen een oproep.
Ben benieuwd...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:59:08 #25
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_66514297
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:00 schreef Vicky het volgende:

[..]

balen zeg!! hopelijk ben je er snel vanaf!
Al met al heeft het toch nog 4 dagen geduurd.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_66514815
Ik heb er vooral last van met weer veranderingen. en dan echt de hoge- en lage drukgebieden. De laatste aanval was dus ook tijdens de sneeuw en vorst periode.
pi_66526621
Ik heb er vooral last van bij hormoon schommelingen. Ik ben nu aan de pil en dat lijkt goed te helpen. Ik heb het nu alleen nog maar in mijn stopweek. Wel heb ik er ineens wat andere symptomen bij gekregen: aura's / blinde vlekken.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:59:27 #28
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_66528436
Ik heb nog vrij regelmatig een aanval (2x in de maand ongeveer) maar sinds ik Imigran gebruik lijd ik er een stuk minder onder.
Wat ik wel typisch vind, is dat de Imigran bij mij wel helpt tegen de hoofdpijn, maar dat ik wel moe blijf en trager denk. Maar goed, daar kun je nog wel om werken , ik hoef me niet meer in bed te verstoppen bij een aanval.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_66530487
een bijwerking van imigran is ook sufheid
tegen hoofdpijn in de stopweek is wel iets te doen. je kunt hormonen krijgen van je huisarts en er is ook pil speciaal voor gemaakt die bij vrij goed werkt
pi_66537525
Ik plan maar iets van 2 tot 3 keer per jaar een stopweek in, dat scheelt een boel ellende qua migraine.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:18:57 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66537582
oh tvp, was dit topic helemaal kwijt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66537728
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:09 schreef ferrari_rood het volgende:
een bijwerking van imigran is ook sufheid
tegen hoofdpijn in de stopweek is wel iets te doen. je kunt hormonen krijgen van je huisarts en er is ook pil speciaal voor gemaakt die bij vrij goed werkt
Ik ben terug geweest naar de huisarts en hij heeft mij toen propanolol voorgeschreven (een betablokker). Ik had niet echt het idee dat dat werkte. Een andere optie is een spiraaltje.
Ik plan nu maar steeds minder stopweken in en ik kijk nu verder hoe dat gaat.
pi_66537873
ik heb eerst estrofem als hormonen in de stop week gehad. er zijn ook pleisters.
ik ben nu over gestapt op de yazz 24+4 pil. En merk wel degelijk dat ik minder hoofdpijn heb in de stopweek. de estrofem werkte ook wel maar de pil werkt beter.
pi_66540356
Ik heb me donderdag ziek gemeld, ik kon echt niet werken wat een mega aanval van migriane had ik!
Woensdag overdag voelde ik het al opkomen, en s avonds maxalt, douche genomen en naar bed gegaan, koud washandje op mijnogen/voorhoofd en geprobeerd te slapen.
Ddonderdag ochtend was nog net zo heftig! overdag is het wel gezakt.
Heb de laatste tijd druk gehad en bijna niet geslapen snachts (mijn vader opgenomen in het zh dus veroorzaakte nogal wat stress) nog 5 dagen en dan heb ik mijn gebruikelijke stopweek. Ik probeerde mijn huisarts te bellen, is die eikel op vakantie! Ik wil er echt iest aan doen! Want het lijkt de laatste paar maanden weer erger/vaker voor te komen de aan vallen die ik heb.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_67197753
bah bah bah.. zei ik laatst nog dat ik er gelukkig al een hele tijd geen last van gehad had... werd ik gister weer "verblijd" met migraine.. terwijl ik op Schiphol stond... En aangezien ik zwanger ben mag ik geen Maxalt... gelukkig paracetamol bij de hand.
Het valt gelukkig heel erg mee, ik ben vooral moe en heb een bonkend hoofd aan een kant..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:11:48 #36
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67340106
heeft Maxalt ook injecties net zoals Imigran? Gebruik nu dus imigraninjecties maar zelfs met 2 injecties gaat de pijn niet weg (boink boink).
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:21:13 #37
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_67361361
Gitaarsnaar, volgens mij heeft Maxalt geen injecties.

Bah, ik heb NU een migraine aanval . Heb zojuist mijn Imigran genomen, ik hoop dat ik met een uurtje weer opgeknapt ben .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_67362359
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
heeft Maxalt ook injecties net zoals Imigran?
nee, helaas niet
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
Gebruik nu dus imigraninjecties maar zelfs met 2 injecties gaat de pijn niet weg (boink boink).
Bedoel je nadat de pijn is teruggekomen? Het heeft sowieso geen zin om een 2de injectie te nemen tijdens dezelfde aanval als de 1ste al niet werkte. Krijg je ook nog een B-blokker?
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:58:15 #39
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67362752
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:21 schreef MaLo het volgende:
Gitaarsnaar, volgens mij heeft Maxalt geen injecties.

Bah, ik heb NU een migraine aanval . Heb zojuist mijn Imigran genomen, ik hoop dat ik met een uurtje weer opgeknapt ben .
ow sorry voor de eventuele trigger , bedankt iig
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef starla het volgende:

[..]

nee, helaas niet
[..]

Bedoel je nadat de pijn is teruggekomen? Het heeft sowieso geen zin om een 2de injectie te nemen tijdens dezelfde aanval als de 1ste al niet werkte. Krijg je ook nog een B-blokker?
Jep, propanolol. Maar aantal aanvallen is niet echt verminderd en de pijn van de migraine is ook niet echt lichter (dokter zei dat de pijn minder zou zijn).

Ja, als de pijn dus terugkomt. Maar je moet wat, word soms echt gek van de pijn. Maar daarom wil ik eens een ander medicijn proberen, maar kan dus niet oraal ( ) omdat ik moet overgeven altijd. Dus daarom de vraag over Maxalt.

Ben echt een onbehandelbaar type denk ik
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:10:07 #40
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_67363166
Ik knap alweer op . Wel heel moe (denk dat ik na het avondeten maar op de bank ga liggen ) maar de koppijn is bijna weg .

Gitaarsnaar, is een smelttablet niks voor jou dan?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_67363262
Lastig is dat ja. Word je trouwens behandeld door de HA of door de neuroloog?

Evt kan propranolol worden opgehoogd naar 160mg (als dat al niet is gebeurd) of kan worden geswitched naar sandomigran of natriumvalproaat ter preventie van een aanval. Een ander triptan proberen tijdens een aanval kan ook natuurlijk altijd. Dus geef de moed niet op!
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:17:55 #42
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_67365111
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:58 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

ow sorry voor de eventuele trigger , bedankt iig
[..]


Ja, als de pijn dus terugkomt. Maar je moet wat, word soms echt gek van de pijn. Maar daarom wil ik eens een ander medicijn proberen, maar kan dus niet oraal ( ) omdat ik moet overgeven altijd. Dus daarom de vraag over Maxalt.

Maxalt is juist in de vorm van een smelttablet om het braken tegen te gaan, danwel om het effect van het medicijn niet verloren te laten gaan mocht er gebraakt worden.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:06:33 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67366599
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:17 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Maxalt is juist in de vorm van een smelttablet om het braken tegen te gaan, danwel om het effect van het medicijn niet verloren te laten gaan mocht er gebraakt worden.
dát dus
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:22:23 #44
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67367132
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:13 schreef starla het volgende:
Lastig is dat ja. Word je trouwens behandeld door de HA of door de neuroloog?

Evt kan propranolol worden opgehoogd naar 160mg (als dat al niet is gebeurd) of kan worden geswitched naar sandomigran of natriumvalproaat ter preventie van een aanval. Een ander triptan proberen tijdens een aanval kan ook natuurlijk altijd. Dus geef de moed niet op!
Gewoon door HA. Zal wel eens overleggen met de HA, misschien kan sandomigran of natriumvalproaat wel helpen .
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:17 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Maxalt is juist in de vorm van een smelttablet om het braken tegen te gaan, danwel om het effect van het medicijn niet verloren te laten gaan mocht er gebraakt worden.
Oww, dat wist ik niet . Misschien dan toch eens waard om te proberen!

thx allemaal
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_67668786
Grrr.. heb al ruim een jaar geen migraine aanval gehad en nu ben ik dus weer aan de beurt.
Vlekken voor me ogen, begint nu gelukkig een beetje weg te trekken, maar voel de koppijn al opkomen.
Nu baal ik ervan dat ik mijn recept voor Maxalt nooit heb ingediend bij de apotheek...
en natuurlijk ben ik ook nog eens op me werk... wordt een lange, lange dag...
pi_67679659
balen Mayla! Hoe isset nu?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67680316
Moet zeggen dat ik er goed vanaf kom eigenlijk. Ben wel heel snel dizzy en een zwaar hoofd met op de achtergrond sluimerende hoofdpijn, maar niet de pijn die ik verwachtte te krijgen... Gelukkig!!
Tnx for asking Vicky

Jij nog bespaart gebleven van een aanval? Lijkt me een ramp als je zwanger bent en je kan er alleen maar paracetamol voor nemen.
pi_68610891
tvp
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_68611664
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:24 schreef Mayla het volgende:
Moet zeggen dat ik er goed vanaf kom eigenlijk. Ben wel heel snel dizzy en een zwaar hoofd met op de achtergrond sluimerende hoofdpijn, maar niet de pijn die ik verwachtte te krijgen... Gelukkig!!
Tnx for asking Vicky

Jij nog bespaart gebleven van een aanval? Lijkt me een ramp als je zwanger bent en je kan er alleen maar paracetamol voor nemen.
sorry, late reactie, zie 'm nu pas. Maar gelukkig alleen een beetje vermoeiende hoofdpijn gehad, geen bonkende koppijn igg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68612851
Mijn medicijn: koffie.

Tussen 13 en 16 jaar had ik ongeveer 2 keer per week last van een enorme migraine, die vooral samenhing met mijn slaapschema; als ik minder dan 9 uur per nacht sliep, kreeg ik steevast een vorm van migraine. Meestal voelde ik het 's morgens bij het opstaan al ergens in mijn hoofd, als een sluimerende pijn, die tegen een uurtje of 1, 2 's middags op z'n hevigst was en dan gepaard ging met braken. Meestal was de enige oplossing gaan slapen maar daar was de hoofdpijn te erg voor.

Op een gegeven moment begon ik 's morgens af en toe een kopje koffie te drinken en toen merkte ik dat ik minder last had van migraines. Soms vergat ik de koffie en dan kreeg ik steevast migraine! Als ik dan later ging terugdenken of ik koffie had gehad, kwam ik meestal tot de conclusie dat ik dat vergeten was. Als ik dan misselijk en met een vreselijke hoofdpijn alsnog een bak koffie nam was mijn migraine binnen 10 minuten meestal volledig verdwenen.

Ik weet niet wat de echte oorzaak is van mijn migraine, wellicht heeft het iets te maken met aderen en bloeddikte e.d. maar ik raad mensen met overeenkomstige klachten van harte aan eens een bak koffie te nemen gewoon om te zien of het werkt. (Let op: ik had dus geen last van lichtovergevoeligheid en dat soort aanverwante klachten).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68624951
Ook weer van de partij
gebruik nu zo'n middeltje van de DA, migradefence oid. Werkt wel oke, maar is zeker geen wondermiddel. Het duwt als het ware de hoofdpijn tegen de bovenkant van je schedel, zo'n gevoel geeft het
Ik moet nog steeds een x naar de dokter voor een echt middel, maar een druk schema en een automatisme om altijd alles uit te stellen werken niet echt mee
pi_68625559
Sinds oktober vorig jaar geen enkele aanval meer gehad, áls het met de overgang te maken heeft waar ik nu midden in zit, is het dus al die tijd wél hormonaal gerelateerd geweest, terwijl ik er geen pijl op kon trekken wanneer ik het kreeg... vaag he?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:12:28 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68625742
da's ook een van de redenen dat het 10x zo vaak voorkomt bij vrouwen dan bij mannen natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68914324
Hebben jullie het ook vaak zo koud (vooral koude voeten) tijdens een migraine aanval?
  maandag 11 mei 2009 @ 19:37:38 #55
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_68915328
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:12 schreef Re het volgende:
da's ook een van de redenen dat het 10x zo vaak voorkomt bij vrouwen dan bij mannen natuurlijk
ben precies een van die mannen dan
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:06 schreef Smirnov het volgende:
Hebben jullie het ook vaak zo koud (vooral koude voeten) tijdens een migraine aanval?
nee, eigenlijk nooit gevoeld ofzo
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_68929557
Ik heb sinds een paar weken Depakine voorgeschreven gekregen als preventief middel, eigenlijk een anti-epilecticum. Ik heb wel het idee dat het daardoor inmiddels minder is...
En deze keer heb ik gelukkig geen last van de psychotische buien die ik de vorige keer dat ik een anti-epilecticum kreeg wel had (dat is nu een paar jaar geleden). Ik heb alleen wel inderdaad de godganse tijd echt zin om dingen te snaaien (kaas, hartige knabbels, nootjes...) maar goed, dat is een kwestie van slim boodschappen doen en zorgen dat je het niet in huis hebt.
Dus ik ben voorzichtig optimistisch!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:44:07 #57
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68930288
Hoi

Mag ik ook meedoen?
Sinds het begin van de middelbare school heb ik last van migraine.
En de dokter schrijft me alleen paracetamol voor

zucht.

Gelukkig al een paar weken geen aanval meer gehad.
Wel van die half "ik denk dat ik migraine ga krijgen" hoofdpijnen.

Anyway, hoi medemigrainelijders
pi_68930402
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:44 schreef Niara het volgende:
Hoi

Mag ik ook meedoen?
Sinds het begin van de middelbare school heb ik last van migraine.
En de dokter schrijft me alleen paracetamol voor

zucht.

Gelukkig al een paar weken geen aanval meer gehad.
Wel van die half "ik denk dat ik migraine ga krijgen" hoofdpijnen.

Anyway, hoi medemigrainelijders
je zou ook Ibuprofen/Neurofen kunnen proberen ipv paracetamol.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:40:50 #59
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_68952724
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:44 schreef Niara het volgende:
Hoi

Mag ik ook meedoen?
Sinds het begin van de middelbare school heb ik last van migraine.
En de dokter schrijft me alleen paracetamol voor

zucht.

Gelukkig al een paar weken geen aanval meer gehad.
Wel van die half "ik denk dat ik migraine ga krijgen" hoofdpijnen.

Anyway, hoi medemigrainelijders
zou dan toch blijven hameren bij je huisarts op een echt anti-migrainemedicijn mochten normale pijnstillers niet helpen.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:57:14 #60
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68953251
mja soms helpt het, soms niet.
maar ik probeer niet al te veel te slikken..
ik heb een periode gehad dat ik meerder malen per week asperines enzo nam.

als het onhoudbaar wordt zal ik zeker eens langs de dokter
(die man twijfelde er eerst zelfs aan of het wel echt migraine was x.x)
pi_68966920
bah bah bah, had ik gehoopt verder bespaard te blijven van migraine.. maar helaas...
gisteravond in bed ineens een raar gevoel in mijn hand, dacht dat mijn arm sliep, maar toen een raar gevoel in mijn mond en ja hoor, daar kwam de koppijn.. vorige keer hielp paracetamol wel, nu niet.. heb en heerlijke vermoeiende bonkende koppijn aan de rechterkant...

Ik HAAT het! Het kwam ook gewoon zomaar uit het niets.. geen aura van te voren ofzo.. ik geeft het stukje chocola maar de schuld..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68966975
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:48 schreef Vicky het volgende:
Het kwam ook gewoon zomaar uit het niets.. geen aura van te voren ofzo..
Wat denk je wat dat rare gevoel in je arm en hand was?
I feel kinda Locrian today
pi_68966986
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:56 schreef starla het volgende:

[..]

Wat denk je wat dat rare gevoel in je arm en hand was?
ja duhh.. maar normaalgesporken heb ik altijd aura's voordat het begint...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:03:31 #64
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_68967934
ik smeer tegenwoordig tijgerbalsem op mijn voorhoofd, of andere (verkoelende gel). helpt een beetje...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:11:08 #65
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68968118
Oh een tip die ik ooit gekregen heb:
met je rechter duim en wijsvinger in het stukje tussen je duim en wijsvinger van je linkerhand knijpen.
heeft iets met spieren te maken ofzo. Bij mij helpt het wel een beetje, maar op den duur gaat het pijn doen
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:30:31 #66
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_68972494
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja duhh.. maar normaalgesporken heb ik altijd aura's voordat het begint...
Nu toch ook.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_68972606
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:30 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Nu toch ook.
nee alleen een raar gevoel, maar geen aura als in sterretjes zien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:46:17 #68
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_68973115
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

nee alleen een raar gevoel, maar geen aura als in sterretjes zien
Dat rare gevoel is ook een aura.
Ik ga altijd met dubbele tong praten of mijn lip gaat tintelen, maar ook wel gewoon vlekken voor mijn ogen, zijn allemaal aura's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Curiosity op 13-05-2009 11:52:44 ]
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:47:08 #69
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_68973137
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:03 schreef Whiskers het volgende:
ik smeer tegenwoordig tijgerbalsem op mijn voorhoofd, of andere (verkoelende gel). helpt een beetje...
Doe ik ook, heerlijk is dat.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_68973199
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:46 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dat rare gevoel is ook een aura.
Ik ga altijd met dubbele tong praten of mijn lip gaat tintelen, maar ook wel gewoon vlekken voor mijn open, zijn allemaal aura's.
aha oke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:51:38 #71
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_68973314
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:03 schreef Whiskers het volgende:
ik smeer tegenwoordig tijgerbalsem op mijn voorhoofd, of andere (verkoelende gel). helpt een beetje...
ook maar eens proberen dan .
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_68974926
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

nee alleen een raar gevoel, maar geen aura als in sterretjes zien
een aura heeft vele verschijningsvormen, van tintelingen tot sterretjes zien
I feel kinda Locrian today
pi_69029854
Even een waarschuwing voor de vrouwen die Depakine gebruiken:
Het blijkt cystes te veroorzaken op je eierstokken vertelde een arts.
pi_69114999
Ik ben weer een tijd aan het experimenteren geweest.

Een half jaar lang acupunctuur gehad. Het werd echt minder. Of het nou door de naalden kwam of door de verplichtte rust die ik daardoor kreeg, weet ik niet. Maar het is een tijd minder geweest.

ben gestopt geweest met de pil. Ging een paar maanden goed maar uiteindelijk was het net zo erg als met pil. Nu net weer over op een nieuwe pil, de jaz. Heb dit keer geen aanval gehad. Deze wil ik dus wel weer langer proberen.

Als medicijn slik ik maxalt. Aan het begin van een aanval is een halve pil soms voldoende meestal moet ik er twee nemen.

@Niara
laat je huisarts de site van de migraine vereniging eens lezen. Paracetamol en brufen werken echt niet. Je krijgt op den duur alleen last van je maag omdat je de neiging hebt om nog meer te nemen in de hoop dat het wel overgaat als je meer neemt.
Vertel hem alle symptomen die je hebt en laat niets weg.

ikzelf heb naast die knallende koppijn uiteraard last van mijn oren en ogen. Kan geen beslissingen nemen en kan dus eigenlijk het verkeer niet in. En gek genoeg heb ik ook altijd last van mijn darmen. Altijd gezellig als je toch al misselijk bent. Dus een arts die denkt dat het alleen maar hoofdpijn is mag wat mij betreft wel een keer een aanval van me overnemen. Kijken of hij/ zijn dan ook aan onthoofdingen denkt als er zo'n fijne aanval bezig is..................
  zondag 17 mei 2009 @ 18:45:06 #75
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_69125395
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:03 schreef Whiskers het volgende:
ik smeer tegenwoordig tijgerbalsem op mijn voorhoofd, of andere (verkoelende gel). helpt een beetje...


Tijgerbalsem verkoelend?
Een verkoelende gel lijkt me wel prettig, maar tijgerbalsem brandt toch als de hel?!?!
Geluk is een richting, geen punt
pi_69127709
Ik heb de jazz ook gehad. Hielp idd tegen de hoofdpijn maar ik kreeg een andere bijwerking waardoor ik gestopt ben heb ze nu nog wel voor 6mnd liggen. Nogal zonde aangezien ik een deel zelf moest betalen.

Ik had van de week een halve aanval. Het weer veranderde dus dat geef i kdan maar de schuld gelukkig niet helemaal door gezet en was ik 's ,iddags vrij zodat ik naar bed kon.
pi_69154214
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat was er weer eentje, de afgelopen 16 uur
De resten worden nu opgeruimd, mijn brein voelt nog 'twisted' aan. Gadverdamme, denk je er vanaf te zijn
pi_69154298
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:13 schreef Oceanonix het volgende:
Dus een arts die denkt dat het alleen maar hoofdpijn is mag wat mij betreft wel een keer een aanval van me overnemen. Kijken of hij/ zijn dan ook aan onthoofdingen denkt als er zo'n fijne aanval bezig is..................
Dat denken nog steeds heel veel mensen. Helaas voor ons wordt de term ook vaak misbruikt
  maandag 18 mei 2009 @ 22:47:59 #79
127004 maril
Smeetsfan
pi_69170926
Heeft iemand van jullie ook van die sneeuw voor de ogen soor aura, ik wel , maar ik heb hem ook een tijd niet gehad.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  maandag 18 mei 2009 @ 23:04:35 #80
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69171916
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:47 schreef maril het volgende:
Heeft iemand van jullie ook van die sneeuw voor de ogen soor aura, ik wel , maar ik heb hem ook een tijd niet gehad.
mm nooit gehad (kan je aura eigenlijk veranderen?). Heb een kartelrand flikkerend aura .

(had gister migraineaanval )
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  maandag 18 mei 2009 @ 23:09:52 #81
127004 maril
Smeetsfan
pi_69172209
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:04 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

mm nooit gehad (kan je aura eigenlijk veranderen?). Heb een kartelrand flikkerachtige aura .

(had gister migraineaanval )
Ja zoiets, moeilijk te beschrijven.
Ik heb soms het gevoel dat het de ene kant heftiger is als de andere kant. en dan bij de volgende de andere oog (zicht in de ogen dan)weer heftiger.
Houd de boel wel in evenwicht.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_69172887
De laatste tijd word ik redelijk gespaard moet ik zeggen. Maar met periode heb ik er meerdere malen per week last van. Gelukkig gaat het nu stukken beter.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:59:23 #83
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69210778
zucht. Na slechte nachtrust en een dutje begon het weer eens..
eerst heel licht, dus maar een aspirientje geprobeerd en nu nog steeds niet helemaal maar de misselijkheid begint al.
En het ergste is dat ik nog iets voor school moet lezen wat niet echt zal gaan lukken. <zucht>
pi_69494928
Ik heb sinds een paar maanden ongeveer 1/2 keer in de 2 weken migraine, daarvoor heb ik het een jaar of 3 geleden 1 keertje gehad.

Maar hoe doen jullie dat met werk/school enzo?

Ik heb nu van de dokter naproxen sandoz in zetpil vorm voorgeschreven gekregen omdat ik ook misselijk word en soms moet braken, maar het stopt de pijn niet maar verlicht het alleen tot het punt dat ik met moeite in slaap kan komen.

Vandaag heb ik nog een migraine gehad, en ik voel me nu nog steeds een beetje alsof ik een soort kater heb, ik werd er rond een uur of 4 s'ochtends van wakker en is doorgegaan tot een uur of 2 in de middag.

Ik krijg soms ook een aura met sterretjes, maar meestal krijg ik het vroeg in de morgen dus merk ik het niet, ik baal er wel heel veel van want mn school en stage lijd er ook veel onder
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:52:17 #85
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69496387
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:12 schreef Fredmeister het volgende:


Ik krijg soms ook een aura met sterretjes, maar meestal krijg ik het vroeg in de morgen dus merk ik het niet, ik baal er wel heel veel van want mn school en stage lijd er ook veel onder
ik heb beetje zelfde probleem als jij. Ben aan het afstuderen, dus ken de situatie. Wat ik iig heb gedaan is zowel docenten en m'n werkgever informeren dat het soms kan voorkomen dat ik migraine krijg (gebeurt gelukkig heel sporadisch tijdens werktijd). Iig hebben ze veel begrip dan voor de situatie.

Soms is het alleen wat lastig uitleggen dat migraine wat anders is dan hoofdpijn, maar dan zeg ik gewoon dat ik injecties gebruik er tegen (klinkt spectaculairder dan opeens ).
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:32:37 #86
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_69499376
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:12 schreef Fredmeister het volgende:
Ik heb sinds een paar maanden ongeveer 1/2 keer in de 2 weken migraine, daarvoor heb ik het een jaar of 3 geleden 1 keertje gehad.

Maar hoe doen jullie dat met werk/school enzo?

Ik heb nu van de dokter naproxen sandoz in zetpil vorm voorgeschreven gekregen omdat ik ook misselijk word en soms moet braken, maar het stopt de pijn niet maar verlicht het alleen tot het punt dat ik met moeite in slaap kan komen.

Vandaag heb ik nog een migraine gehad, en ik voel me nu nog steeds een beetje alsof ik een soort kater heb, ik werd er rond een uur of 4 s'ochtends van wakker en is doorgegaan tot een uur of 2 in de middag.

Ik krijg soms ook een aura met sterretjes, maar meestal krijg ik het vroeg in de morgen dus merk ik het niet, ik baal er wel heel veel van want mn school en stage lijd er ook veel onder
Vraag je huisarts om andere medicijnen die speciaal voor migraine zijn, zoals imigran of maxalt.
Ik heb ook jaren gesukkeld met paracetamol, ibuprofen, naproxen en dergelijke.
Maar net wat jij zegt, dat verlichtte net genoeg om na een paar uurtjes in slaap te vallen .

Sinds ik imigran gebruik kan ik gewoon doorwerken, ik word alleen duf maar die vreselijke hoofdpijn zakt af
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:45:41 #87
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69503886
Ik heb wel eens een aura onder werktijd, ik ga dan even in het kantoor naast mij zitten en wacht tot het over is, ik neem dan direct een Maxalt smelttablet en hoop dat het niet te heftig wordt.
Ik ben dan soms 20 min. weg, maar ja het is niet anders, ik zit op een lab en als ik niet zo veel zie is een foutje snel gemaakt, dus even weg, maar daar hebben ze alle begrip voor.
Beter even 20 min weg dan de hele dag.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_69510684
Ik had vorig weekend last van een aanval, maarre tijgerbalsem werkt niet bij mij! en moest nog uitkijken dat ik t in mijn slaap niet per ongeluk over mij hoofd wreef en dat het dan zo doende in me ogen zou komen.
niet zo een succes dus
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_69512996
lieve mensen ik heb de oplossing voor migraine!!!!

ik ben een 17 jarig meisje die last had van zeer heftige migraine aanvallen sinds mijn 9de levensjaar, braken duizeligheid geen licht of geluid kunnen verdragen en imigran is niet sterk genoeg en dokters gaan er vanuit dat het spanningen en stres zijn terwijl je goed weet dat het niet zo is. de ene scan naar de andere dan maar hersenfilmpjes en alles blijkt schoon te zijn. word je thuis niet eens geloofd en zul je je wel aanstellen?!

ik ga nu al een jaar naar Weener naar Heilpraktiker Nieland ligt ter hoogte van Groningen. ik zelf kom uit noord- brabant dus voor mij is het 2,5 uur rijden eer ik daar ben maar het is het zeker waard. het eerste wat ze daar doen is je wegen meten onderzoeken bloed afnemen en urine testen ook zul je van te voren thuis een vrage formulier in. vanuit deze boven genoemde punten gaan ze kijken waar de hoofdpijn bij je vandaan komt en gaan ze beoordelen of ze je kunnen helpen.

bij mij was het zo het geval dat ze me konden helpen ik heb nu mijn 15de behandeling gehad en mijn migraine is verdwenen als sneeuw voor de zon!! alles wat de doktoren niet is gelukt in 9 jaar is Heilpraktiker Nieland gelukt in 1 jaar. het bleek te zijn ik een hormoon stoornis had. door middel van injecties brengen ze je hormoon huishouding weer op peil. dit heeft ook nadelen zoals dat je moet stoppen met de pil en een koperspiraaltje neemt maar dit spiraaltje zorgt voor heftigere bloed verlies. maar je hebt geen migraine meer.

ik heb nu al een jaar geen migraine meer en ik kreeg het voor de behandelingen om de 2 weken een migraine aanval. ook heb ik alles al geprobeerd fyshio/ alternatief genezer/ actupunctuur etc. te gek om op te noemen. nu ga ik nog steeds bij een fyshio therapeut die mij nek kraakt een geblokkeerde nek veroorzaakt bij mij hoofdpijn en dat hebben ze in de praktijk ook ontdekt.

ik wil graag mijn ervaringen delen en iedereen deze behandeling toe verwijzen ook al is deze behandeling zeer prijzig en ook geschikt voor zowel mannen als vrouwen.

voor meer informatie kunt u naar de website gaan van de praktijk: ************** -edit: linkje weggehaald, spam is niet gewenst op FOK!

of u kunt mij mailen of toevoegen op msn **************

ik zou graag iedereen van migraine af willen helpen omdat dit bij mij zo goed heeft geholpen en je er zeker van bent geneest van deze afwijking!! en het personeel spreekt nederlands en goed te verstaan.

m.v.g

Sharona van de Sande

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 29-05-2009 17:21:39 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:34:12 #90
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_69520787
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:08 schreef sharonatje het volgende:
***verhaal***
Goh, hoe sympathiek dat je je speciaal voor dit bericht registreert .
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:45 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb wel eens een aura onder werktijd, ik ga dan even in het kantoor naast mij zitten en wacht tot het over is, ik neem dan direct een Maxalt smelttablet en hoop dat het niet te heftig wordt.
Ik ben dan soms 20 min. weg, maar ja het is niet anders, ik zit op een lab en als ik niet zo veel zie is een foutje snel gemaakt, dus even weg, maar daar hebben ze alle begrip voor.
Beter even 20 min weg dan de hele dag.
Inderdaad, als je het met 20 minuten rustig aan doen trekt, is het toch prima .

Als ik een aanval voel komen op het werk, neem ik imigran en na een halfuurtje kan ik er dan weer prima tegen. Het nadeel is wel de dufheid, dus werk waar ik supergeconcentreerd bij moet zijn moet ik die dag niet meer doen, maar de gewone dagelijkse werkzaamheden kan ik wel gewoon uitvoeren.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_69520890
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:34 schreef MaLo het volgende:

[..]

Goh, hoe sympathiek dat je je speciaal voor dit bericht registreert .
[..]
Mijn idee... riekt naar spam...
quote:
Inderdaad, als je het met 20 minuten rustig aan doen trekt, is het toch prima .

Als ik een aanval voel komen op het werk, neem ik imigran en na een halfuurtje kan ik er dan weer prima tegen. Het nadeel is wel de dufheid, dus werk waar ik supergeconcentreerd bij moet zijn moet ik die dag niet meer doen, maar de gewone dagelijkse werkzaamheden kan ik wel gewoon uitvoeren.
De laatste keer dat ik Maxalt gebruikt heb is januari vorig jaar, weet dus niet hoe ik er nu op zal reageren, maar ik werd er super duf en loom van. Het nam iig de sterretjes weg uit mijn zicht, ik kon nog ff snel in de auto naar huis rijden, maar eenmaal thuis begon toch het gevoelsverlies in mijn hand en kwam de migraine als nog behoorlijk opzetten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:40:42 #92
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_69521043
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

Mijn idee... riekt naar spam...
[..]

De laatste keer dat ik Maxalt gebruikt heb is januari vorig jaar, weet dus niet hoe ik er nu op zal reageren, maar ik werd er super duf en loom van. Het nam iig de sterretjes weg uit mijn zicht, ik kon nog ff snel in de auto naar huis rijden, maar eenmaal thuis begon toch het gevoelsverlies in mijn hand en kwam de migraine als nog behoorlijk opzetten..
Das balen . Ik weet niet wanneer jij je medicijnen neemt? Misschien wacht je te lang en zou het beter werken als je ze eerder nam?

Ik heb dat wel als ik de medicijnen te laat neem, dan werken ze niet meer goed. Dan krijg ik alsnog de knallende koppijn en moet ik naar bed. Ik neem de imigran zodra ik voel dat een aanval begint, dus als ik een "wagenziek" gevoel krijg en de hoofdpijn net begint op te komen. Als ik dat doe dan gaat het dus prima met de medicijnen, maar als ik wacht tot ik al knallende koppijn heb ben ik te laat.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_69521097
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:40 schreef MaLo het volgende:

[..]

Das balen . Ik weet niet wanneer jij je medicijnen neemt? Misschien wacht je te lang en zou het beter werken als je ze eerder nam?

Ik heb dat wel als ik de medicijnen te laat neem, dan werken ze niet meer goed. Dan krijg ik alsnog de knallende koppijn en moet ik naar bed. Ik neem de imigran zodra ik voel dat een aanval begint, dus als ik een "wagenziek" gevoel krijg en de hoofdpijn net begint op te komen. Als ik dat doe dan gaat het dus prima met de medicijnen, maar als ik wacht tot ik al knallende koppijn heb ben ik te laat.
op het moment dat ik het op voelde komen heb ik een Maxalt ingenomen.
Als ik loop ofzo en er komt een migraine aan merk ik het aan mijn rechterarm, het lijkt dan wel of ie niet meer bij mijn lichaam hoort.

Nu mag ik helaas geen Maxalt vanwege de zwangerschap.. gelukkig heb ik het nu 2x kunnen redden met paracetamol.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:33:23 #94
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_69522679
Ik heb al een tijdje last van hoofdpijn, ik heb op internet zitten zoeken naar symptomen van migraine.

Het is heel plaatselijk, aan een kant van mijn hoofd.
Ik ben niet misselijk, heb geen last van licht of geluid.
Het is op vaste tijdstippen van de dag, het hindert me niet echt in mijn functioneren, het duurt lang. (Nu al een aantal weken elke dag, niet in aanvallen 3x per maand ofzo zoals ik op internet lees)

Stel ik ga naar de dokter en het zou op migraine wijzen, wat is dan de volgende stap, krijg je een scan (lijkt me veel te duur) of krijg je gewoon medicijnen in de hoop dat het werkt en de klaxhten over gaan?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:36:01 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69522749
een hoofdpijn die al weken aanhoudt is over het algemeen geen migraine
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69522764
lijkt meer op spanningshoofdpijn.. maar niet op migraine idd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69524513
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:33 schreef Molluck het volgende:
Ik heb al een tijdje last van hoofdpijn, ik heb op internet zitten zoeken naar symptomen van migraine.

Het is heel plaatselijk, aan een kant van mijn hoofd.
Ik ben niet misselijk, heb geen last van licht of geluid.
Het is op vaste tijdstippen van de dag, het hindert me niet echt in mijn functioneren, het duurt lang. (Nu al een aantal weken elke dag, niet in aanvallen 3x per maand ofzo zoals ik op internet lees)

Stel ik ga naar de dokter en het zou op migraine wijzen, wat is dan de volgende stap, krijg je een scan (lijkt me veel te duur) of krijg je gewoon medicijnen in de hoop dat het werkt en de klaxhten over gaan?
Ook mij klinkt het niet in de oren als migraine, maar stel dát de arts dat wel zou denken, dan krijg je inderdaad hoogstwaarschijnlijk gewoon medicijnen en ik vermoed dat je ook een "opdracht" om bij te houden wat je eet/drinkt, hoe je slaapt, en wat je aan inspanning verricht, om te kijken of er verband tussen die dingen en je migraine zit.
Scan wordt volgens mij nooit gebruikt als diagnosemiddel. Maar dat weet ik niet zeker, wellicht zijn er anderen hier die wel een scan als diagnosemiddel hebben gehad.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_69542648
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

Mijn idee... riekt naar spam...
[..]

De laatste keer dat ik Maxalt gebruikt heb is januari vorig jaar, weet dus niet hoe ik er nu op zal reageren, maar ik werd er super duf en loom van. Het nam iig de sterretjes weg uit mijn zicht, ik kon nog ff snel in de auto naar huis rijden, maar eenmaal thuis begon toch het gevoelsverlies in mijn hand en kwam de migraine als nog behoorlijk opzetten..
nou dankjewel als je dit spam vind, ik kwam eigenlik voor een ander doel op deze forum site terecht en toen kwam ik het onderdeel migraine tegen en aangezien ik er z'n goede ervaring mee heb wilde ik deze delen omdat ik vele verhalen heb gehoord over mensen die op zoekende manier een oplossing proberen te zoeken. je hoeft het advies niet van me aan te nemen, maar bemoei je er dan ook niet mee. mensen die hier meer over willen weten kunnen contact met me opnemen.

gr. Sharona
  zaterdag 30 mei 2009 @ 01:19:04 #99
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69545603
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:31 schreef sharonatje het volgende:

[..]

nou dankjewel als je dit spam vind, ik kwam eigenlik voor een ander doel op deze forum site terecht en toen kwam ik het onderdeel migraine tegen en aangezien ik er z'n goede ervaring mee heb wilde ik deze delen omdat ik vele verhalen heb gehoord over mensen die op zoekende manier een oplossing proberen te zoeken. je hoeft het advies niet van me aan te nemen, maar bemoei je er dan ook niet mee. mensen die hier meer over willen weten kunnen contact met me opnemen.

gr. Sharona
je hebt de schijn tegen je.

Maar goed, in dit topic daarover discussiëren is niet echt nodig. Mocht je niet mee eens zijn, dan moet je bij een van de modjes zijn.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  zaterdag 30 mei 2009 @ 01:29:42 #100
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69545754
Ik heb al jaren last van hoofdpijnen. Ik heb alleen in het weekend hoofdpijn, mijn ogen raken dan bloeddoorlopen en de hoofdpijn gaat van een zeurende pijn naar een stekende pijn waarbij licht niet verdraagbaar is. Met mijn bloeddruk is niets mis, hoewel mijn vader bloeddruk patiënt is (en ook altijd last van migraine heeft gehad) is dit bij mij dus niet de oorzaak. Gelukkig heb ik een medicijn gevonden waarmee het voor mij onder controle te houden is. Brufen/advil/paracetamol hielpen niet bij me maar Daro helpt bijna altijd:


Ik ga nooit de deur uit zonder sachets zodat bij de 1e tekenen van hoofdpijn ik direct een sachet in kan nemen. De smaak is verschrikkelijk bitter dus als ik thuis ben altijd even mengen met wat limo

Gelukkig is het de laatste tijd wel minder met mijn hoofdpijnen, in het verleden had ik elk weekend altijd 1 dag last. Tegenwoordig is dit veel minder. Ik denk dat het is omdat ik een wat regelmatiger leven heb gekregen (geen hele nachten meer doorhalen omdat 's ochtends mijn zoon alweer aandacht wil), tevens weet ik dat ik in het weekend niet tot 12:00 moet wachten met ontbijten, soms vergeet ik het wel eens en dan is het 's middags altijd raak met hoofdpijn
pi_69546943
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:19 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

je hebt de schijn tegen je.

Maar goed, in dit topic daarover discussiëren is niet echt nodig. Mocht je niet mee eens zijn, dan moet je bij een van de modjes zijn.
Ik ga er ook verder nietop in krijg ik koppijn van
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 juni 2009 @ 00:17:48 #102
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69590798
Alsof de ermee speelt
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:29 schreef Doopy-X- het volgende:
Gelukkig is het de laatste tijd wel minder met mijn hoofdpijnen...
Vandaag was het weer terug en niet te misselijk ook. Werd vanochtend met een knetterende koppijn wakker, kreeg bijna m'n ogen niet meer open. Hele dag zeurderig gevoel gehad met een paar zware pieken. Zijn ook 3 zakjes Daro doorgeen gegaan
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:51:32 #103
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_69631228
Ik vond een best interessant artikel in het AD;
http://www.ad.nl/diagnose/3189170/Migraine_de_baas.html

Over de tijgerbalsem; je moet idd wel een beetje voorzichtig en niet te dik smeren, en niet in je ogen wrijven enzo
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_69737232
Dat zeurderige gevoel is irritant he... Als je een keiharde aanval hebt kun je niet anders dan je ziek melden en aan de pillen gaan / in bed gaan liggen... maar als je zo'n half zeurend hoofd hebt en het zet niet door (wat ik nu dus op het moment heb) dan ga je door, maar alles gaat moeizaam en niks is leuk. Heel vermoeiend.
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:30:02 #105
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69743590
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:33 schreef StreepjesSok het volgende:
Dat zeurderige gevoel is irritant he... Als je een keiharde aanval hebt kun je niet anders dan je ziek melden en aan de pillen gaan / in bed gaan liggen... maar als je zo'n half zeurend hoofd hebt en het zet niet door (wat ik nu dus op het moment heb) dan ga je door, maar alles gaat moeizaam en niks is leuk. Heel vermoeiend.
Meestal gebruik ik alsnog dan echt voorgeschreven medicatie (imigran), want normale pijnstillers werken bij dat soort hoofdpijn bij mij niet. Wonderbaarlijk goed werkt imigran dan juist (vergeleken met echte aanvallen, waar imigran het volledig laat afweten ).
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_69754054
Gewone pijnstillers helpen bij mij ook niet bij een beginnende migraine, dan dus gelijk goede medicatie.
pi_69758320
Koffie kan juist ook een aanzet zijn voor migraine. Ik drink nogal veel cola en ben al vaak door artsen op een "anti-cola dieet" gezet in de hoop dat het beter zou gaan, maar helaas. Aangezien er bij mijn migraine ook nooit echt vaste aanleidingen zijn, tis altijd weer wel wat anders: stress, weerswisselingen, te weinig slaap, te veel slaap, te weinig eten, te vet eten...heb ik dat gewoon helemaal opgegeven, geen rare dieeten enzo. Gewoon proberen een beetje een ritme aan te houden en uitspattingen qua eten binnen de perken te houden. Alleen tsja het weer hebben we niet in de hand.

Ik heb zover ik me kan bedenken altijd al veel hoofdpijn gehad. Zag laatst een oude video van mij als 5/6 jarige waarop er wordt gevraagd waarom ik niet op vakantie wil met de auto; "Ik krijg dan altijd hoofdpijn..." Toen al. Veel medicijnen door de jaren heen gehad en onderzoeken. Op een gegeven moment at ik als 14-jarige 800 mg iburfen als snoep zonder dat de pijn ook maar minderde en heb ik weer een hele ronde tests gehad. Bril, fysio, homeopatische middelen, maxalt, imigran, betablokker etc etc. De hele mikmak.
Het hielp of even of helemaal niet of ik kreeg irritante bijwerkingen (beta blokkers). Doe nu een aantal jaar zonder echt voorgeschreven medicatie. Moet ook zeggen dat mn aanvallen iets zijn veranderd. Vroeger was ik echt gewoon drie dagen helemaal out, kon niets doen. Tegenwoordig is het meestal 1 dag ervoor en erna dat ik wel hoofdpijn heb, irritant en zeurderig - maar wel tolerant dat ik nog iets kan doen. Niet al te inspannend en ik zou liever al in bed liggen, maar het is te doen. En dan toch nog 1 dag dat ik compleet out ben.
Nu is het een mix van aleve, ibrufen, paracetamol oid wat ik wel na iedere aanval moet wisselen, want anders wen ik er aan en helpt het nog niets. Het liefst zou ik gewoon een slaappil nemen wanneer ik een aanval krijg en er lekker doorheen maffen....maar waarom zou een dokter die voorschrijven aan een gezonde meid zonder slaapproblemen :S

Dat is ook zo'n irritatiepunt, sowieso dat ik dus al jaren liep met hoofdpijn en dat ik pas toen ik een jaar of 14 was bij een vervangende arts de diagnose migraine mee kreeg. Ik regelmatig klaagde bij de huisarts over hoofdpijn. "Ow nu ook?" "Nee, nu heb ik geen aanval." "Misschien moet je dan eens langskomen als je een aanval hebt..." Ja leuk, met mega hoofdpijn en kotsend in de wachtkamer van de huisarts gaan rondhangen. Huisbezoek? Nouja alleen als ze hele erge koorts heeft komen we wel langs. 39? Nee, geef d'r maar een paracetamolletje.
Ik naast mn eigen dokter nu al tig artsen in opleiding heb gezien die dan hun boekje er bij pakken en dan het rijtje af gaan en me weer eens een verwijsbriefje voor de neuroloog schrijven "ja want die onderzoeken gaan tegenwoordig zo snel, misschien ontdekken ze wel wat nieuws". Alsof ik niets beters te doen heb.

Okay nu ga ik stoppen, wilde alleen tvp...maar moest ff venten
pi_69760795
Tja ik heb het ook gehad, ze zijn er bij mij op een hele nare manier achter gekomen.
Ik was klaar met school en ging op de fiets naar huis, iemand bleek mijn fiets ergens anders neer te hebben gezet. Hierdoor werd ik erg kwaad en heb ik uiteindelijk de fiets gevonden en ben naar huis gefietst.

Toen ik thuis kwam werd ik heel duizelig, viel ik op de grond, ik kon bijna niks meer zien.
Ik kon zelfs niet meer praten, mijn moeder meteen een ambulance gebeld en we waren binnen 10 a 15 minuten in het ziekenhuis. Het bleek uiteindelijk een erge vorm van migraine te zijn.
Ik slik nu depakine(prefentief medicijn)

Dat werkt goed maar soms heb ik er toch last van, tot nu toe alleen nog maar "lichte" vormen van migraine gehad en het komt (gelukkig) niet zo heel vaak voor. Ik krijg het meestal wanneer er fel licht is, ik iets eet wat erg "heet" is of wanneer ik het warm en benauwd heb(ik heb ook astma) of bij heel veel geluid.

Meestal ben ik dan 1 dag helemaal bekaf en lig ik alleen maar in bed(met een pijnstiller en sumatriptan).

Ik merk als ik het medicijn sumatriptan slik, ik overal trillingen krijg, bijvoorbeeld linker of rechter hand, mijn lip of mijn tong.

Ondanks dit alles ben ik ook een stuk voorzichtiger geworden, ik ben altijd op mijn hoede.
Ik ga nu niet meer mee op vakantie met mijn ouders omdat ik gewoon te bang ben dat ik het weer krijg. Voorderest probeer ik zo min mogelijk stress te hebben omdat ik weet dat zo'n aanval dan makkelijk komt. Nadeel daarvan is dat alles je gewoon veel minder boeit dan normaal, een ander nadeel is dat ik bijna niks meer doe. slapen,school,beetje werken, en achter de pc zitten, nou dat was het dan.
Een jongen van 20 wil toch altijd de wereld verkennen hoor ik dan, helaas ik zou het graag willen maar ik zie het nog niet zitten.

Als je de moeite hebt genomen om mijn verhaal te lezen wil ik je daar voor te bedanken.

Tot zover mijn verhaal
pi_69789433
heb er net weer een achter de rug. Had me een beetje te druk gemaakt geloof ik.

Ik vind niet meer op vakantie gaan of geen leuke dingen doen echt geen optie. Ik ken je gevoel, ik heb het zo ook een lange tijd geleefd. Zeker als ik weer een paar aanvallen had gehad waardoor leuke dingen niet doorgingen. Je wilt niemand teleurstellen en spreekt daarom niets meer af. Of besluit pas op het allerlaatste moment o alsnog te gaan.
Ik raad je aan om daarmee te stoppen en nu te beginnen met een leuk leven.
Je zal merken dat het aantal aanvallen dan best meevalt en dat je eigenlijk best veel leuke dingen kunt doen.
Bovendien als je gaat zitten doomdenken krijg je juist aanvallen. Doordat je je er op focust lijken ze erger en lijken ze vaker voor te komen dan daadwerkelijk het geval is.

Ik weet dat het heel lastig is om het door te breken maar ga zodra je geen aanval hebt lekker naar buiten en ga wat leuks doen. Spreek met vrienden af. Maar kom achter die pc vandaan!
pi_69792000
Zó herkenbaar, 'op je tenen leven', en dingen vermijden.
Ik heb bijv. nooit meer gesport nadat ik 3 verschillende sporten had geprobeerd, maar spande ik me te lang, te vaak in, kon ik er op wachten dat ik het kreeg. Teveel spanning, bijv. door een keer zwarte piet spelen op school zonder mijn bril op om herkenning te voorkomen (kindertjes waren nog klein toen) ik was nog geen 3 uur bezig en een enorme aanval.
Het waren allemaal triggers, dus ik heb sindsdien een rustig leven geleidt. Soms ga ik nog wel eens zwemmen, maar duiken moet ik ook niet doen en niet te hard baantjes willen trekken... dan krijg ik het ook binnen een uur.
Naar mijn werk of gewoon een stuk fietsen doe ik elke dag en dat gaat gelukkig wél goed

Wat ik probeer te zeggen is dat ik het heel, echt heel vaak gewoon toch allemaal gedaan heb, maar als je elke keer een heftige migraine aanval krijgt na flinke inspanning laat je het wel uit je hoofd.
pi_69834282
Focussen op de migraine werkt inderdaad averechts. Heb een tijdje alles bijgehouden (stressfactoren, eettijdstippen, alles wat ik at, dronk of deed, slaapuren etc...) daarbij ook nog van alles NIET eten omdat ik daar koppijn van zou kunnen krijgen en in die tijd kwamen de aanvallen steeds vaker en erger!
Toen aan de betablokkers geweest, wat de boel aardig suste. En waardoor ik ook gewend raakte minder met de migraine bezig te zijn. Toen ik van de beta's af ging na 2 jaar bleef die relaxtheid tov de migraine (ging gewoon de deur uit zonder triptanen bijv.) en bleef ik alles eten en doen. En kreeg er niet méér koppijn van dan daarvoor.
Heb het nu wel weer iets vaker merk ik, maar als je het krijgt, krijg je het toch wel, of je nou sport of iets eet of drinkt of niet. Ik neem nu dus wel weer altijd mijn triptaantjes mee als ik het huis uit ben.

Wel herkenbaar trouwens hoor, dat je een tijdje dingen laat staan, of niet doet, waar je een keer een aanval door hebt gekregen. Ben nu weer ff alcohol-loos, kreeg laatste tijd bij zelfs maar 1 wijntje al aanval de volgende dag. Dus dat laat ik dan een tijdje. Tot ik weer teveel zin krijg, en dan heb ik soms achteraf toch helemaal geen aanval, dus dan durf ik het weer een tijdje

Wat een gedoe allemaal he...
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
pi_69834378
Hebben jullie trouwens ook vaak dat als je gaat ontspannen dat het dan ineens opkomt?
Vaak aan het eind van een leuk dagje weg, of als iets niet doorgaat, en je ineens vrije tijd hebt... ik krijg dan vaak een aanval...
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  maandag 8 juni 2009 @ 19:02:14 #113
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69834596
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef StreepjesSok het volgende:
Hebben jullie trouwens ook vaak dat als je gaat ontspannen dat het dan ineens opkomt?
Vaak aan het eind van een leuk dagje weg, of als iets niet doorgaat, en je ineens vrije tijd hebt... ik krijg dan vaak een aanval...
Heel vaak als ik net een uurtje of 2 weg ben.
En dan altijd met een aura waardoor mijn gezichtsveld nog maar half is, erg vervelend.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  maandag 8 juni 2009 @ 19:10:14 #114
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69834912
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef StreepjesSok het volgende:
Hebben jullie trouwens ook vaak dat als je gaat ontspannen dat het dan ineens opkomt?
Vaak aan het eind van een leuk dagje weg, of als iets niet doorgaat, en je ineens vrije tijd hebt... ik krijg dan vaak een aanval...
Vooral na periodes van stress heb ik migraineaanvallen. Lijk net of het lichaam in een andere 'stand' ofzo moet komen .

Ook het alcoholverhaal klinkt me bekend. Kan de klok gelijk zetten als ik een tijdje geen alcohol heb gedronken en ik drink een glas, dat ik de volgende dag migraine heb.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  maandag 8 juni 2009 @ 20:12:13 #115
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_69837528
Ik ook na periodes van stress. Een tijdje terug ben ik van baan veranderd en tijdens de sollicitatieprocedure-periode (gesprek met W&S bureau, sollicitatiegesprek, tweede gesprek, moeten opzeggen bij mijn vorige baan) heb ik na praktisch ieder gesprek een ferme aanval gekregen .
Ook na de eerste werkdag bij mijn nieuwe baan was het raak.

Bij mijn vorige werkgever had ik heel vaak migraine aanvallen, zeker 1x in de 2 weken, als het niet nog vaker was. Maar achteraf bleek dat ik bij die baan to-taal niet op mijn plek was. Bij mijn nieuwe baan, sinds 1 mei, behalve de eerste werkdag nog helemaal geen migraine aanval gehad .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 8 juni 2009 @ 20:14:40 #116
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_69837647
O en vergeet pretparken niet! Als ik in een vrij wilde achtbaan heb gezeten krijg ik ook geheid een paar uurtjes later een migraine aanval.

En op de dag dat we op vakantie gaan heb ik ook vaak 's avonds een aanval. Dan ben ik de dagen ervoor zo druk geweest met het afronden van werk, het inpakken, het bedenken wat ik allemaal nog moet doen / niet moet vergeten, dat ik de dag dat we weggaan en ik letterlijk de spanning los kan laten, ik aan het eind van de dag een aanval krijg .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_69838300
Had het vroeger ook vaak als ik me druk maakte om iets, zelfs al was het onbewust. Heel veel schoolreisjes gemist en ook een stuk of 3/4 klassenfoto's waar ik niet opsta. Examens waren ook geweldig, vooral omdat je alleen ziek mocht zijn met een briefje van de dokter. Twee keer bij mn huisarts moeten bedelen om een briefje omdat ik migraine had, zat ie nog te zeiken ook dat het een schending van mn privacy was en dat zo'n briefje niet verplicht was.
pi_69852545
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Had het vroeger ook vaak als ik me druk maakte om iets, zelfs al was het onbewust. Heel veel schoolreisjes gemist en ook een stuk of 3/4 klassenfoto's waar ik niet opsta. Examens waren ook geweldig, vooral omdat je alleen ziek mocht zijn met een briefje van de dokter. Twee keer bij mn huisarts moeten bedelen om een briefje omdat ik migraine had, zat ie nog te zeiken ook dat het een schending van mn privacy was en dat zo'n briefje niet verplicht was.
En in principe heeft je huisarts daar nog volkomen gelijk in ook!
Ik heb dat eens meegemaakt met mijn toenmalige stiefdochter, haar school vroeg ook een verklaring van een huisarts, maar de huisarts weigerde dit. (Wat ik zelf al had moeten bedenken toen ik de eis van de school hoorde). Gelukkig kon ik de school overtuigen dat ze onrechtmatig bezig waren door dat te eisen. Maar anders heb je toch een probleem...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_69858400
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:14 schreef MaLo het volgende:
O en vergeet pretparken niet! Als ik in een vrij wilde achtbaan heb gezeten krijg ik ook geheid een paar uurtjes later een migraine aanval.
Had ik laatst in Disneyland. Supergave achtbaan, kwam eruit en meteen mijn kop op z'n kop. Maar gelukkig trok het na een half uurtje alweer weg. Was even bang dat mijn dag weer verpest zou worden, maar gelukkig niet dit keer!
quote:
En op de dag dat we op vakantie gaan heb ik ook vaak 's avonds een aanval. Dan ben ik de dagen ervoor zo druk geweest met het afronden van werk, het inpakken, het bedenken wat ik allemaal nog moet doen / niet moet vergeten, dat ik de dag dat we weggaan en ik letterlijk de spanning los kan laten, ik aan het eind van de dag een aanval krijg .
jaa, ook zeer herkenbaar!
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
pi_69858598
tvp. Al jaren last van migraine, hoe meer stress hoe meer koppijn.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:32:53 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69859851
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:56 schreef F04 het volgende:
tvp. Al jaren last van migraine, hoe meer stress hoe meer koppijn.
is er trouwens een ziekte die je niet hebt?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:38:02 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69860042
Ik ben er nog steeds van af

Mn zus heeft de laatste paar maanden wel 2 a 3x per week migraine Komt echt door de stress bij haar. Ze heeft het echt veelste druk met dr werk en dr kids.

Ik heb het nu bijna straks 2 jaar geloof ik al niet meer wat is het leven toch heerlijk zonder migraine
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_69860104
Stond deze link hier nou al?
Vond 't wel interessant!
http://www.refdag.nl/arti(...)ijk+op+migraine.html
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:44:37 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69860273
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:39 schreef StreepjesSok het volgende:
Stond deze link hier nou al?
Vond 't wel interessant!
http://www.refdag.nl/arti(...)ijk+op+migraine.html
interessant maar wel weerlegbaar ...

ik ken de onderzoeksgroep maar al te goed
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69860595
Mezelf wel eens afgevraagd of ik migraine heb zo nu en dan.

Naast de gewone hoofdpijn zo nu en dan, welke vervelend is maar wegtrekt bij gebruik van paracetamol heb ik ook een ander soort hoofdpijn. Het begint vaak met een zeurderig, beginnend hoofdpijn gevoel welke dan overgaat in een bonzende pijn bij de slapen. Ik raak hier ook duizelig en misselijk van en kan me door de pijn niet meer concentreren. Soms verdraag ik geluid, licht en bewegende beelden moeilijk maar ook weer niet altijd. Vaak ga ik liggen en begin ik met paracetamol, pas nadat ik de hoogste dosis heb bereikt (6 stuks verdeeld over de dag) krijg ik uren later pas het idee dat het allemaal wat afzwakt. Soms gaat het door tot de volgende dag en zwakt het dan pas af, ik ben dan ook vaak moe erna. Heb het idee dat dit in periodes van stress erger wordt, met name als ik me ergens heel erg druk om maak.

Zou dit migraine kunnen zijn? Ben nog niet bij de huisarts geweest overigens, probeer ook geen diagnose te stellen maar vraag het me gewoon af of mensen dit herkennen. Is paracetamol dan wel een goede tegen pijnbestrijding? Soms hielp heel stil liggen en een icepack op het hoofd ook wel tegen de pijn.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:23:30 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69861643
er zitten iig veel kenmerken van migraine bij ja, paracetamol werkt over het algemeen niet echt bij migraine. De huisarts kan zeker helpen natuurlijk, maar niet iedere huisarts heeft veel verstand van migraine, doorverwijzen naar een neuroloog voor een diagnose is dan een optie. En de diagnose migraine is niets mis mee trouwens, het stelt je alleen is staat om betere medicijnen te krijgen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69863073
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:32 schreef Re het volgende:


is er trouwens een ziekte die je niet hebt?


Klopt helemaal wat je zegt over huisartsen, wat heel jammer is bij de diagnose en het serieus nemen.
Interessant in de link vond ik dat het in alle culturen voorkwam!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:52:05 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69865098
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:32 schreef Re het volgende:

[..]

is er trouwens een ziekte die je niet hebt?
kanker?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_69874424
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:33 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

En in principe heeft je huisarts daar nog volkomen gelijk in ook!
Ik heb dat eens meegemaakt met mijn toenmalige stiefdochter, haar school vroeg ook een verklaring van een huisarts, maar de huisarts weigerde dit. (Wat ik zelf al had moeten bedenken toen ik de eis van de school hoorde). Gelukkig kon ik de school overtuigen dat ze onrechtmatig bezig waren door dat te eisen. Maar anders heb je toch een probleem...
In eerste instantie wilde mn huisarts het ook niet doen. Uiteindelijk was ik dat gehannes zo zat ik ze elkaar telefoonnummer (huisarts en decaan) heb gegeven en heb gezegd dat ze het maar lekker samen gingen uitzoeken. Hoefde daarna iig geen briefje meer te laten zien

Kreeg vandaag trouwens een persbericht binnen dat die Migraine arts in het LUMC een prijs had gewonnen, onder andere omdat ie had aangetoond dat de veel voorkomende aanname migraine komt door stress meestal niet juist is. Stress beschermd juist tegen migraine.

Persbericht linkje
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:55:59 #130
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_69875943
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:12 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

In eerste instantie wilde mn huisarts het ook niet doen. Uiteindelijk was ik dat gehannes zo zat ik ze elkaar telefoonnummer (huisarts en decaan) heb gegeven en heb gezegd dat ze het maar lekker samen gingen uitzoeken. Hoefde daarna iig geen briefje meer te laten zien

Kreeg vandaag trouwens een persbericht binnen dat die Migraine arts in het LUMC een prijs had gewonnen, onder andere omdat ie had aangetoond dat de veel voorkomende aanname migraine komt door stress meestal niet juist is. Stress beschermd juist tegen migraine.

Persbericht linkje
Tijdens stress-situaties heb ik geen migraine, maar NA stress wel. Bij mij heeft migraine dus echt wel een relatie met stress. Ookal zegt die beroemde prof van niet .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:04:16 #131
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69876261
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

Tijdens stress-situaties heb ik geen migraine, maar NA stress wel. Bij mij heeft migraine dus echt wel een relatie met stress. Ookal zegt die beroemde prof van niet .
Dat zegt hij toch ook.
Op het moment dat je tot rust komt krijg je migraine, op het moment dat je op scherp staat dus niet.
Hoeveel mensen hebben er geen weekend hoofdpijn/danwel migraine?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:09:58 #132
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_69876474
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:04 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch ook.
Op het moment dat je tot rust komt krijg je migraine, op het moment dat je op scherp staat dus niet.
Hoeveel mensen hebben er geen weekend hoofdpijn/danwel migraine?
Oh ok, ik dacht dat hij de hele relatie tussen stress en migraine ontkrachtte.

Edit: ik lees nu even wat van hem (had ik nog nooit gedaan) en hij zegt inderdaad dat het wegvallen van stress een veroorzaker kan zijn.
Dus neem ik mijn vorige post terug .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_69877601
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:09 schreef MaLo het volgende:

[..]

Oh ok, ik dacht dat hij de hele relatie tussen stress en migraine ontkrachtte.

Edit: ik lees nu even wat van hem (had ik nog nooit gedaan) en hij zegt inderdaad dat het wegvallen van stress een veroorzaker kan zijn.
Dus neem ik mijn vorige post terug .
Er staat ergens online ook een PDF van zn boek Alles over hoofdpijn en aangezichtspijn. Das ook wel interessant leesvoer. Zo wist ik nooit dat een aanval voortekenen vertoont (anders dan de zeurende beginnende pijn of misselijkheid) zoals dat je de dag voor of enkele dagen ervoor trek krijgt in bijvoorbeeld zoetigheid. Dan prop je dus een reep chocola naar binnen, de volgende dag heb je hoofdpijn en dan denk je zie je komt door de chocola. Maar eigenlijk zat er dus al een aanval aan te komen of je die chocola nou had gegeten of niet.

Edit voor nog een interessant linkje
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:45:41 #134
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69877894
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:38 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Er staat ergens online ook een PDF van zn boek Alles over hoofdpijn en aangezichtspijn. Das ook wel interessant leesvoer. Zo wist ik nooit dat een aanval voortekenen vertoont (anders dan de zeurende beginnende pijn of misselijkheid) zoals dat je de dag voor of enkele dagen ervoor trek krijgt in bijvoorbeeld zoetigheid. Dan prop je dus een reep chocola naar binnen, de volgende dag heb je hoofdpijn en dan denk je zie je komt door de chocola. Maar eigenlijk zat er dus al een aanval aan te komen of je die chocola nou had gegeten of niet.

Edit voor nog een interessant linkje
Dat boek heb ik hier staan, toendertijd aangeschat voor de aangezichtspijn, inderdaad erg interessant.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:31:12 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69881990
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:38 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Er staat ergens online ook een PDF van zn boek Alles over hoofdpijn en aangezichtspijn. Das ook wel interessant leesvoer. Zo wist ik nooit dat een aanval voortekenen vertoont (anders dan de zeurende beginnende pijn of misselijkheid) zoals dat je de dag voor of enkele dagen ervoor trek krijgt in bijvoorbeeld zoetigheid. Dan prop je dus een reep chocola naar binnen, de volgende dag heb je hoofdpijn en dan denk je zie je komt door de chocola. Maar eigenlijk zat er dus al een aanval aan te komen of je die chocola nou had gegeten of niet.

Edit voor nog een interessant linkje
prodromen zijn dat ja, sommigen hebben ook een lichte tinteling in hun arm of zijn bijvoorbeeld snel geprikkeld/geagiteerd enzo.

Weer een tijdje geleden dat ik naar migraine gekeken heb trouwens.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69882095
Ik krijg steeds migraine als het onweert/gaat onweren.. Echt heel irritant wordt dat.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:36:59 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69882204
een studie in Noorwegen heeft ook aangetoond dat het aantal migraine aanvallen verhoogd bij plotselinge weersveranderingen.

Migraine is een soort hypercorrectie in je lichaam die een overshoot veroorzaakt van serotonine op een normale response, waardoor het lichaam weer reageert door die effecten van serotonine teniet te doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69884577
Re, heb jij zelf eigenlijk migraine of andere 'aandoeningen' waar je op gestudeerd hebt?
pi_69911354
Ik ga voordat ik een aanval krijg altijd verschrikkelijk geeuwen, echt aan één stuk door.... Dan weet ik alweer hoe laat het is....
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:46:15 #140
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_69911850
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:35 schreef soapie het volgende:
Ik ga voordat ik een aanval krijg altijd verschrikkelijk geeuwen, echt aan één stuk door.... Dan weet ik alweer hoe laat het is....
Dat heb ik inderdaad ook ja, dat ik veel ga geeuwen voor een aanval. En vaak ook dat ik extra speeksel aanmaak voor een aanval .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:25:06 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69913522
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 01:00 schreef Bluezz het volgende:
Re, heb jij zelf eigenlijk migraine of andere 'aandoeningen' waar je op gestudeerd hebt?
nope, mijn hele familie heeft wel migraine met aura, sommige zelfs zonder de hoofdpijn

en even voor de rest: gepromoveerd aan de erasmus universiteit op de werkingsmechanismen van antimigrainemedicijnen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69915697
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:25 schreef Re het volgende:


nope, mijn hele familie heeft wel migraine met aura, sommige zelfs zonder de hoofdpijn
Zónder hoofdpijn, dat hoorde ik laatst ook van iemand! Apart hoor, al die vormen.
quote:
en even voor de rest: gepromoveerd aan de erasmus universiteit op de werkingsmechanismen van antimigrainemedicijnen
Dus héél véél onderzoek gedaan. Kreeg je daar geen hoofdpijn van?
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:22:56 #143
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69916080
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zónder hoofdpijn, dat hoorde ik laatst ook van iemand! Apart hoor, al die vormen.
[..]

Dus héél véél onderzoek gedaan. Kreeg je daar geen hoofdpijn van?
Dat heb ik ook, aura's met en zonder hoofdpijn erna.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_69919704
Ik heb ook de klassieke auramigraine, maar er blijft altijd een zwaar kloppend aan één kant hoofdpijn over na alle verschijnselen, die overigens niet te behandelen is met paracetamol.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:13:31 #145
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_70036980
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:14 schreef Bluezz het volgende:

Dus héél véél onderzoek gedaan. Kreeg je daar geen hoofdpijn van?
Foei! Onderzoek doen is leuk.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_70041233
blech, zaterdagochtend weer een migraine..
wel vaag, want ik hem altijd aura's in mijn rechter oog, nu zattie midden in mijn linker.
Maxalt genomen mag weer, want niet meer zwanger.... auta's verdwenen wel, maar ht bleef maar sluimeren in me kop.. ging niet weg, maar wilde ook neit doorbreken.. dodelijkvermoeiend...
niet leuk met migraine in je kraambed liggen..

Heb nu nog een kop vol watten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:05:11 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70041951
Hoe voelt migraine bij jullie aan? Als ik lichte migraine heb dan voelt het alsof iemand met een koude breinaald in me hersenen staat te prikken en te roeren.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 15 juni 2009 @ 22:11:45 #148
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_70042239
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe voelt migraine bij jullie aan? Als ik lichte migraine heb dan voelt het alsof iemand met een koude breinaald in me hersenen staat te prikken en te roeren.
Bij echt zware migraine, een kant van mn hoofd een grote chaos (zeurende, verzurende pijn) met een plek beetje achter m'n oog waar het echt bonst.

Bij lichte migraine is het meer zeurende hoofdpijn aan een kant.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_70329165
Ik heb nu weer een ander medicijn: Keppra. Weer een anti-epilepticum, maar in een zeer lage dosis (als anti-ep. wordt 1000-3000 mg per dag voorgeschreven, ik moet er 250.)
Kijken hoe dit weer gaat lopen...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:59:37 #150
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70333370
Gatsie. heb zelf nog nooit een epileptische aanval gehad door migraine dus dat moet wel erg zijn voor jou.

Als ik een echte aanval krijg dan heb ik 3 dagen 24uur p/dag pijn op een plek. En die is zo heftig dat ik moet overgeven en trillen met mijn benen. Dat laatste zou de pijn niet verlichten natuurlijk maar enkelt het diee dat ik in beweging ben en tril ofzo verlicht de pijn psychisch.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70333813
Nee hoor Schenkstroop, ik heb ook absoluut geen epilepsie! Don't worry.

Alleen is in het verleden gebleken dat bepaalde anti-ep. als leuke bijwerking hadden dat de betreffende (epilepsie)patienten ook een duidelijke teruggang van hun migraines rapporteerden. Daarom is het middel nu ook in gebruik als migraine-"voorbehoedsmiddel". (Profylaxe noemen ze dat.)
Daarbij is de dosering dus veel lager dan wanneer het echt tegen epilepsie wordt gebruikt, maar werkt het stukje dat migraines vermindert dus nog wel.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:58:30 #152
148823 znarch
ondertitel
pi_71561964
Mag clusterhoofdpijn hier ook ? Aangezien er geen (recent) topic voor is ?

*sorry voor de kick
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:16:08 #153
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_71563870
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe voelt migraine bij jullie aan? Als ik lichte migraine heb dan voelt het alsof iemand met een koude breinaald in me hersenen staat te prikken en te roeren.
Begon altijd met aura's (of hoe noem je die vlekjes).en vervolgens een vreemde groezelige hoofdpijn met heel veel misselijkheid en het onvermogen om te denken (kon niet meer tot 10 tellen). Verder had ik het vreselijk koud, kreeg blackouts and kon me moeilijk bewegen. De hoofdpijn was nog wel het minst erg.

Gelukkig al heel lang niet meer gehad, was vroeger wekelijks.

Gekke is wel dat afbeeldingen van die aura's (tekeningen ofzo), migraine bij mij opwekken... Iemand ooit zoiets gehad?
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:22:36 #154
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_71564051
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:58 schreef znarch het volgende:
Mag clusterhoofdpijn hier ook ? Aangezien er geen (recent) topic voor is ?

*sorry voor de kick
Dat lijkt toch in zoverre op migraine dat je ook aan 1 zijde van je hoofd hoofdpijn hebt? Tenminste ik dacht altijd dat dat bij migraine ook zo was (bij mij wel iig).

Ik lees dat je bij clusterhoofdpijn meerdere aanvallen achter elkaar krijgt: argh, lijkt me ontzettend klote! Heb je een specifieke trigger (uitlokkende factor), of krijg je het 'zomaar'?
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:36:34 #155
148823 znarch
ondertitel
pi_71564403
Ik heb het in clusters een keer of 3, 4 per jaar. Dan heb ik 3 tot 6 weken lang 3 aanvallen per dag. In het begin en op het eind wat minder. Al heb ik medicatie nu die best fijn werkt

En ja, de clusterhoofdpijn zit achter en rondom mijn linkeroog.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:55:42 #156
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_71564919
jeez, dat klinkt heftig: een paar weken lang dagelijks drie aanvallen: pfff... dan viel mijn migraine nog mee: dat was ongeveer elke week 1 dag, en ook echt altijd iin het weekend, grrr.. Voel je dat trouwens vantevoren aankomen die aanvallen of overvalt het je?

Goed dat je goede medicatie hebt: dat heb ik nooit kunnen vinden. Ik kreeg op een gegeven moment dingen met cafeine erin waardoor ik als n lsd-junk over straat liep te stuiteren . Worden je aanvallen minder heftig of minder frequent door de medicatie?
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:06:34 #157
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71569908
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:16 schreef siface het volgende:

[..]


Gekke is wel dat afbeeldingen van die aura's (tekeningen ofzo), migraine bij mij opwekken... Iemand ooit zoiets gehad?
Ja leermomentje, niet meer doen
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:14:06 #158
148823 znarch
ondertitel
pi_71570116
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:55 schreef siface het volgende:
jeez, dat klinkt heftig: een paar weken lang dagelijks drie aanvallen: pfff... dan viel mijn migraine nog mee: dat was ongeveer elke week 1 dag, en ook echt altijd iin het weekend, grrr.. Voel je dat trouwens vantevoren aankomen die aanvallen of overvalt het je?

Goed dat je goede medicatie hebt: dat heb ik nooit kunnen vinden. Ik kreeg op een gegeven moment dingen met cafeine erin waardoor ik als n lsd-junk over straat liep te stuiteren . Worden je aanvallen minder heftig of minder frequent door de medicatie?
De aanvallen komen op gezette tijden (echt op een minuut of 10 nauwkeurig bij mij) en voel het een paar minuten van te voren aankomen. Daarom heb ik ook pijnstillers in injectievorm dat werkt sneller.

De andere medicatie onderdrukt de aanvallen enigszins.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 7 november 2009 @ 23:54:28 #159
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74496637
Gratis Migrana hoofdroller


http://www.aromed.eu/nl/panel/actie
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74508606
Wie o wie draagt overdag een bril met blauwe glazen om migraine te voorkomen? Hoe werkt dat voor je?
  zondag 8 november 2009 @ 16:40:40 #161
148823 znarch
ondertitel
pi_74510563
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:54 schreef Curiosity het volgende:
Gratis Migrana hoofdroller


http://www.aromed.eu/nl/panel/actie
Zou dat enigszins werken bij ch ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 8 november 2009 @ 17:55:26 #162
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74513168
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:40 schreef znarch het volgende:

[..]

Zou dat enigszins werken bij ch ?
Geen idee.
Bij migraine geeft het mij wel iets verlichting.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74513256
ik wist niet dat dit topic bestond

*migraine-persoon meldt zich*
pi_74513325
Wat bij mij goed helpt tegen migraine, is propranolol. Deze kreeg ik tegen bijwerkingen van andere medicijnen en kwam erachter dat het helpt tegen migraine.
Nu elke dag 2 tabletten en ik heb al een jaar geen koppijn meer gehad!
  zondag 8 november 2009 @ 18:20:08 #165
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74513831
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:01 schreef Amber82 het volgende:
Wat bij mij goed helpt tegen migraine, is propranolol. Deze kreeg ik tegen bijwerkingen van andere medicijnen en kwam erachter dat het helpt tegen migraine.
Nu elke dag 2 tabletten en ik heb al een jaar geen koppijn meer gehad!
Propranolol is net als metoprolol een bétablokker.
Dit is algemeen bekend dat deze migraine kunnen voorkomen.
Ik slik metoprolol voor een hoge bloeddruk maar heb nog met enige regelmaat migraine.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 8 november 2009 @ 18:37:11 #166
148823 znarch
ondertitel
pi_74514245
Die stick proberen kan geen kwaad Vraag me alleen af of het net zo effectief is als ijs.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 9 november 2009 @ 03:41:47 #167
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74531112
Ik heb een middel gekregen om in te nemen als ik migraine voel opkomen. De laatste dagen weer lichte migraine gehad met slapeloze nachten en veel pijn. Alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zit en een stompe punt langdurig mijn schedel pijnigt. De rechter onderkaak wordt warm en gevoelloos. Ik durf dat middel niet intenemen omdat het de migraine ook kan versterken. Het is een gok van 50/50.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74533834
quote:
Op maandag 9 november 2009 03:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb een middel gekregen om in te nemen als ik migraine voel opkomen. De laatste dagen weer lichte migraine gehad met slapeloze nachten en veel pijn. Alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zit en een stompe punt langdurig mijn schedel pijnigt. De rechter onderkaak wordt warm en gevoelloos. Ik durf dat middel niet intenemen omdat het de migraine ook kan versterken. Het is een gok van 50/50.
En het heet..... *trommelgeroffel*
  maandag 9 november 2009 @ 18:49:57 #169
148823 znarch
ondertitel
pi_74548873
Imigran ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_74554790
op welke leeftijd is migraine bij jullie begonnen?
ik heb het nooit gehad, tot zo ongeveer mn 14e
pi_74557537
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
op welke leeftijd is migraine bij jullie begonnen?
ik heb het nooit gehad, tot zo ongeveer mn 14e
En je bent nu?
Nee, zeg jij maar niets, ga jij maar slapen
pi_74557625
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
op welke leeftijd is migraine bij jullie begonnen?
ik heb het nooit gehad, tot zo ongeveer mn 14e
Volgens muj was ik 12/13

ben nu 31
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 9 november 2009 @ 22:43:12 #173
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74557691
Mijn eerste aanval was toen ik 10 was.
Ik gebruik Imigran, temazepam en primperan als ik een aanval heb. Vroeger was ik 2 dagen zoet met een aanval, nu ik ouder ben (44) zijn de aanvallen milder, ben er hoogstens 1 dag echt ziek van.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_74569603
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:20 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Propranolol is net als metoprolol een bétablokker.
Dit is algemeen bekend dat deze migraine kunnen voorkomen.
Ik slik metoprolol voor een hoge bloeddruk maar heb nog met enige regelmaat migraine.
Yep, betablokkers helpen vaak wel. Maar bij mij weer lekker niet
Ik heb twee keer betablokkers als "preventie" voorgeschreven gekregen, met als gevolg dat ik niet meer iedere twee weken 4 a 5 dagen een aanval met sterkte 8 of 9 had, maar constant een sterkte 1 a 2. En dan denk je misschien "1 a 2, dat is wel te doen toch, ik zou er voor tekenen..." Nou, als je dat een week of 6 hebt gedaan word je er ook spuugzat en doodvermoeid van. De hele tijd het gevoel hebben dat er wat aan zit te komen, je nét niet beroerd genoeg voelen om maar aan de medicijnen te beginnen, maar toch ook constant zo'n zeurend gevoel hebben... Ik ben er mee gestopt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74569674
Ik ben half augustus met al mijn medicatie gestopt. Sindsdien heb ik eigenlijk nog maar 1 echte aanval gehad (een paar dagen nadat ik gestopt was), en nog 1 halve nog kort daarna. Daarna was het heel lang stil. Alleen gisteren had ik er toevallig wel weer eentje, maar die was met een pilletje gelukkig wel weer onder controle te krijgen.
Ik baalde er wel van, want ik had echt de overtuiging dat het nu voorbij zou zijn met die rotmigraines...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74570823
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Yep, betablokkers helpen vaak wel. Maar bij mij weer lekker niet
Ik heb twee keer betablokkers als "preventie" voorgeschreven gekregen, met als gevolg dat ik niet meer iedere twee weken 4 a 5 dagen een aanval met sterkte 8 of 9 had, maar constant een sterkte 1 a 2. En dan denk je misschien "1 a 2, dat is wel te doen toch, ik zou er voor tekenen..." Nou, als je dat een week of 6 hebt gedaan word je er ook spuugzat en doodvermoeid van. De hele tijd het gevoel hebben dat er wat aan zit te komen, je nét niet beroerd genoeg voelen om maar aan de medicijnen te beginnen, maar toch ook constant zo'n zeurend gevoel hebben... Ik ben er mee gestopt.
Ook andere preventieve medicijnen gebruikt?

Sandomigran bijvoorbeeld, of valproinezuur?
I feel kinda Locrian today
pi_74580812
Die sterktes waar jullie het over hebben ? Is dat hetzelfde als de kip schaal gebruikt bij clusterhoofdpijn ?
quote:
Pijn level 0
Geen pijn. Alles ok.

Pijn level 1
Lichte pijn of pijnschaduw. Alles nog in orde.

Pijn level 2
Iets sterkere pijn of schaduw. Alles min of meer in orde.

Pijn level 3
Erg aanwezige pijnsensatie, maar nog draaglijk.

Pijn level 4
Hevige pijn. Hinderlijk.

Pijn level 5
Pijn is zo hevig dat je ruimte nodig hebt om alleen te zijn.

Pijn level 6
Zo erg dat je ervan zou wakker worden -of dat effectief ook doet-.
Je kan nog vrij "kalm" blijven en eventueel terug inslapen.

Pijn level 7
Slaap is geen optie. De pijn is zo sterk dat de adrenaline je inmiddels
tot bewegen drijft. Je bent erg onrustig en weet geen blijf met jezelf.

Pijn level 8
De pijn beheerst je nagenoeg volkomen. Dit is doorgaans het stadium
waar je begint te roepen, slaan, wiegen, ...

Pijn level 9
Zo enorm dat je de wanhoop nabij bent. Nagenoeg onbeschrijfelijk.

Pijn level 10
Zelfmoordneigingen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_74584532
@znarch: Ik kende die schaal niet, maar een indeling van 0=pijnvrij tot 10=ondragelijk is wel vrij algemeen...

@Starla: Nee, die niet. Wel twee soorten anti-epileptica (ben de namen even kwijt), maar daar werd ik psychotisch van... Schoot ook niet op dus.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74584870
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef znarch het volgende:
Die sterktes waar jullie het over hebben ? Is dat hetzelfde als de kip schaal gebruikt bij clusterhoofdpijn ?
[..]


door die lijst krijg ik flashbacks van mijn ziekenhuisopname
telkens verpleegsters die op moesten schrijven hoeveel pijn ik had
tragisch
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:02:51 #180
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_74585153
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef znarch het volgende:
Die sterktes waar jullie het over hebben ? Is dat hetzelfde als de kip schaal gebruikt bij clusterhoofdpijn ?
[..]
Leuk om te lezen, die schaal.

Hij klopt denk ik niet helemaal met migraine. Dan heb je juist geen bewegingsdrang, maar moet alles (jezelf incluis) zo stil, donker en koel mogelijk zijn.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_74585556
Naja, ondraagelijk, ik zou zeggen dat kipschaal 8 al ondragelijk wordt bij ch, 10 is dus letterlijk zelfmoordneigingen. Zit nog wel wat tussen :p
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:44:30 #182
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74591270
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
op welke leeftijd is migraine bij jullie begonnen?
ik heb het nooit gehad, tot zo ongeveer mn 14e
Het begon bij mij op mijn 18e. Toen 1x een heftige toen ik 22 was en toen kwam het regematg terug, 3x per jaar. de tering. hebben jullie dat ook, dat je met je benen gaat trillen bewegen omdat je dénkt dat dat de pijn vermindert, wat niet waar is. ws. het idee alleen dat je beweegt zou psyisch helpen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 11 november 2009 @ 00:01:43 #183
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74591812
Ik durf juist niet te bewegen omdat ik bang ben dat het dan erger wordt en ik ook moet kotsen.
Of meer een angst om jezelf te voelen ofzo. Ik kan iig uuuuren stilligen tijdens een aanval.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 11 november 2009 @ 00:22:28 #184
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74592264
Hmm. ik niet. Ik moet wiegen, ijlen, trillen, dat pijnlijke plek vastpakken en masseren voor zover ik het kan vinden. Wat allemaal niet helpt. En ja ik word ook misselijk
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 11 november 2009 @ 00:59:37 #185
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74592838
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Hmm. ik niet. Ik moet wiegen, ijlen, trillen, dat pijnlijke plek vastpakken en masseren voor zover ik het kan vinden. Wat allemaal niet helpt. En ja ik word ook misselijk
Heb je migraine of cluster?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_74593332
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
op welke leeftijd is migraine bij jullie begonnen?
ik heb het nooit gehad, tot zo ongeveer mn 14e
Jaartje of 13,14 rond de eerste menstruatie. Tot een paar maanden geleden, ik ben nu 50 en in de overgang. Ik denk dus dat het bij mij toch hormonaal gerelateerd is. *afklopt

En dat uuuuuuren stilliggen tijdens een aanval herken ik ook. En ik heb het liefst niemand om me heen, persé heel donker hoeft ook niet, maar het liefst heb ik geen enkele prikkel om me heen.
pi_74593347
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:01 schreef Amber82 het volgende:
Wat bij mij goed helpt tegen migraine, is propranolol. Deze kreeg ik tegen bijwerkingen van andere medicijnen en kwam erachter dat het helpt tegen migraine.
Nu elke dag 2 tabletten en ik heb al een jaar geen koppijn meer gehad!
Kan dat ongestraft zolang en zoveel
  woensdag 11 november 2009 @ 09:15:31 #188
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_74595261
Ik was 12 toen ik mijn eerste migraineaanval had, alleen wist ik toen nog niet dat het migraine was .
Ik kan het me nog heel goed herinneren, we waren op vakantie en ik had me nog nooit zo ellendig gevoeld.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 11 november 2009 @ 11:22:17 #189
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74598681
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Jaartje of 13,14 rond de eerste menstruatie. Tot een paar maanden geleden, ik ben nu 50 en in de overgang. Ik denk dus dat het bij mij toch hormonaal gerelateerd is. *afklopt

En dat uuuuuuren stilliggen tijdens een aanval herken ik ook. En ik heb het liefst niemand om me heen, persé heel donker hoeft ook niet, maar het liefst heb ik geen enkele prikkel om me heen.
Ik zie net een beschrijving van cluster-hoofdpijn. En daar staat dat het gepaard gaat met kortdurende aanvallen die beginnen achter het oog. En dat is bij mij niet het geval, bij mij is het aan een stuk door op één plek. .
Een echte aanval duurt 3 dagen bij mij. En daarna moet ik revalideren. het begint met blauw zicht, en dan krijg ik het koud en dan begint het te steken op de plek waar de pijn zich altijd voordoet.
Mijn rechterkaak raakt verlamd en het is idd vreselijke pijn. Het begint alsof iemand met een koude brijnaald in mijn hoofd zt te steken. Weet niet of dit cluster is of anders. Wat mij opvalt is dat mijn rechter halsslagader ontzettend warm wordt.

het is gek dta ik hier mijn symptiomen kom vertellen dat is waar. Maar mijn huisarts schtrijft niks op. ik zeg zal ik het per email toesturen zodat je het kun tcopy-pasten voor mijn dossier? neehoor zegt ie (if zij), ik noteer alles. tyfuslyers ik heb echt zin om iemand wat aantedoen man.

je hebt van die moeders met kinderen en die krijgen een klein vlekje of bultje en meteen naar de huisarts, binnen 3 maanden weet de moeder precies via allerlei testen waar het kind allergisch voor is, katoen, synthetisch, sap uit pak bla bla bla.. alles weten ze. bij mij doen de huisartsen geen moeite. ik heb echt zin om iemand te pijnigen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Schenkstroop op 11-11-2009 11:38:23 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 11 november 2009 @ 16:00:59 #190
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74607243
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:22 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik zie net een beschrijving van cluster-hoofdpijn. En daar staat dat het gepaard gaat met kortdurende aanvallen die beginnen achter het oog. En dat is bij mij niet het geval, bij mij is het aan een stuk door op één plek. .
Een echte aanval duurt 3 dagen bij mij. En daarna moet ik revalideren. het begint met blauw zicht, en dan krijg ik het koud en dan begint het te steken op de plek waar de pijn zich altijd voordoet.
Mijn rechterkaak raakt verlamd en het is idd vreselijke pijn. Het begint alsof iemand met een koude brijnaald in mijn hoofd zt te steken. Weet niet of dit cluster is of anders. Wat mij opvalt is dat mijn rechter halsslagader ontzettend warm wordt.

het is gek dta ik hier mijn symptiomen kom vertellen dat is waar. Maar mijn huisarts schtrijft niks op. ik zeg zal ik het per email toesturen zodat je het kun tcopy-pasten voor mijn dossier? neehoor zegt ie (if zij), ik noteer alles. tyfuslyers ik heb echt zin om iemand wat aantedoen man.

je hebt van die moeders met kinderen en die krijgen een klein vlekje of bultje en meteen naar de huisarts, binnen 3 maanden weet de moeder precies via allerlei testen waar het kind allergisch voor is, katoen, synthetisch, sap uit pak bla bla bla.. alles weten ze. bij mij doen de huisartsen geen moeite. ik heb echt zin om iemand te pijnigen.
Vraag een verwijsbriefje voor de neuroloog. Als je in de buurt van Amsterdam woont kan ik je dokter Couturier aanraden.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_74612059
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:22 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik zie net een beschrijving van cluster-hoofdpijn. En daar staat dat het gepaard gaat met kortdurende aanvallen die beginnen achter het oog. En dat is bij mij niet het geval, bij mij is het aan een stuk door op één plek. .
Een echte aanval duurt 3 dagen bij mij. En daarna moet ik revalideren. het begint met blauw zicht, en dan krijg ik het koud en dan begint het te steken op de plek waar de pijn zich altijd voordoet.
Mijn rechterkaak raakt verlamd en het is idd vreselijke pijn. Het begint alsof iemand met een koude brijnaald in mijn hoofd zt te steken. Weet niet of dit cluster is of anders. Wat mij opvalt is dat mijn rechter halsslagader ontzettend warm wordt.

het is gek dta ik hier mijn symptiomen kom vertellen dat is waar. Maar mijn huisarts schtrijft niks op. ik zeg zal ik het per email toesturen zodat je het kun tcopy-pasten voor mijn dossier? neehoor zegt ie (if zij), ik noteer alles. tyfuslyers ik heb echt zin om iemand wat aantedoen man.

je hebt van die moeders met kinderen en die krijgen een klein vlekje of bultje en meteen naar de huisarts, binnen 3 maanden weet de moeder precies via allerlei testen waar het kind allergisch voor is, katoen, synthetisch, sap uit pak bla bla bla.. alles weten ze. bij mij doen de huisartsen geen moeite. ik heb echt zin om iemand te pijnigen.
Een clusterhoofdpijn aanval duurt niet langer dan een uur of 2 over het algemeen, en geloof me, als je zo een aanval hebt herken je het wel
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 11 november 2009 @ 19:22:54 #192
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74613390
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:46 schreef znarch het volgende:

[..]

Een clusterhoofdpijn aanval duurt niet langer dan een uur of 2 over het algemeen, en geloof me, als je zo een aanval hebt herken je het wel
En zeker als je het 2 tot 6 keer per dag hebt.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74613782
Ik heb er "maar" 3, ik klop af
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_74644259


CEFALY is een medisch hulpmiddel en heeft een dubbele werking: enerzijds een TENS effect dat de effecten van pijn verminderd en anderzijds worden er in sterke mate endorfines aangemaakt die migraineaanvallen dragelijker maken.

CEFALY werkt preventief:

Een preventieprogramma (programma 2) verhoogt de endorfineproductie en neemt de ontkoppelingsdrempel van de pijn weg. Resultaat: pijnaanvallen komen minder vaak voor.

CEFALY vermindert medicijngebruik:

CEFALY kent geen bijwerkingen. Daardoor vervangt de hoofdset pijnstillers of zorgt voor een sterk verlaagd gebruik.

CEFALY biedt verlichting:

Een crisisprogramma (programma 1) blokkeert de pijn en biedt verlichting tijdens pijnaanvallen.

CEFALY herstelt uw vitaliteit:

Talrijke CEFALY gebruikers zeggen dat ze hun vitaliteit terugvonden.

Bron: http://www.cefaly.nl/

Ik hoorde laatst over bovenstaand apparaatje, maar ken nog niemand die het heeft gebruikt.
Zijn er hier mensen die er bekend mee zijn en zoja, hoe bevalt het het?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_74646234
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:44 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Kan dat ongestraft zolang en zoveel
Propranolol is een betablokker en wordt oorspronkelijk gebruikt als bloeddrukverlager. Daar wordt het ook jarenlang voor voorgeschreven (chronisch gebruik)
En de dosering weten we niet, we weten alleen dat het om twee tabtetten gaat, maar die zijn er natuurlijk ook in verschillende sterkten...
Maar het kan dus wel hoor.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74646498
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Lunaflame het volgende:
Bron: http://www.cefaly.nl/

Ik hoorde laatst over bovenstaand apparaatje, maar ken nog niemand die het heeft gebruikt.
Zijn er hier mensen die er bekend mee zijn en zoja, hoe bevalt het het?
Hm ik ben nooit zo'n voorstander van zelf prutsen met electrische impulsen op je hoofd... Maar ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die dit kennen en of het effect heeft.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_75004057
Hebben jullie dit gelezen?
quote:
Spinozawinnaars gaan migraine te lijf
Uitgegeven: 25 november 2009 06:12
Laatst gewijzigd: 25 november 2009 06:12

DEN HAAG - Drie wetenschappers die woensdag de Spinozapremie ontvangen, gaan samenwerken in een studie naar de oorzaken van migraine.

© www.gezondheidsnet.nlAlbert van den Berg, Michel Ferrari en Marten Scheffer krijgen uit handen van minister Ronald Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen ieder 2,5 miljoen euro.

De NWO-Spinozapremie is de hoogste Nederlandse onderscheiding in de wetenschap.


Volgens de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) is het voor het eerst in het vijftienjarig bestaan van de Spinozapremies dat de winnaars gaan samenwerken.


Begin

Het mechanisme hoe hoofdpijn en bijbehorende verschijnselen van migraine ontstaan, is redelijk goed bekend bij wetenschappers. Hoe de aanval precies begint, is echter een nog onontgonnen terrein.

Van den Berg, Ferrari en Scheffer gaan zich de komende tijd bezighouden met het bestuderen van de mechanismen die leiden tot migraine en hopen ook nieuwe medicijnen te kunnen ontwikkelen.


Nanotechnologie

Albert van den Berg is natuurkundige aan de Universiteit Twente en houdt zich bezig met nanotechnologie voor medische doeleinden. Michel Ferrari, neuroloog aan het Leids Universitair Medisch Centrum, is gespecialiseerd in migraine.

Marten Scheffer is aquatisch ecoloog aan de Wageningen Universiteit. Hij doet onderzoek naar mechanismen die de stabiliteit en veerkracht van complexe systemen bepalen.

© ANP
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 november 2009 @ 02:09:04 #198
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75009615
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:22 schreef Vicky het volgende:
Hebben jullie dit gelezen?
[..]
Ik zag het op het journaal. Dr. Ferrari is iig een bekende naam in de 'migraine wereld'.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_75016893
Ik was helemaal blij. Eindelijk weer eens een serieus onderzoek naar de oorzaak.

Heeft er echt niemand een bril met gekleurde glazen tegen migraine????
  donderdag 26 november 2009 @ 12:54:47 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75017204
quote:
Op donderdag 26 november 2009 02:09 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik zag het op het journaal. Dr. Ferrari is iig een bekende naam in de 'migraine wereld'.
ja, hij zat in mijn promotiecommissie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 26 november 2009 @ 14:31:27 #201
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75020161
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:45 schreef Oceanonix het volgende:
Ik was helemaal blij. Eindelijk weer eens een serieus onderzoek naar de oorzaak.

Heeft er echt niemand een bril met gekleurde glazen tegen migraine????
Ik niet maar het klinkt wel interessant. Ik kan iig. niet zo goed tegen fel blauw licht, dus ik hoop niet dat de glazen blauw zijn. Krijg al migraine als ik eraan denk
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_75021956
daarvoor heb ik een gele bril om die fijne ledlampen een beetje tegen te houden. Ik word namelijk nog wel eens misselijk tijdens een concert.

Ik begreep dat de blauwe overdag konden helpen.
pi_75022721
Geen fijne ervaringen, als ik die vlekjes zie in m'n zicht dan word ik al van het idee misselijk, als het erger word kan ik geen gezichten meer zien van mensen omdat daar een dikke en semipsychedelische vlek zit, en tijdje later komt dan de fikse koppijn.

Een tijd geleden toen ik nog op de middelbare school zat, was het zelfs zo erg dat ik m'n spraakvermogen verloor. Ik kon geen woorden en zinnen meer vormen, en degene die naast mij zat dacht dat ik hem voor de gek hield, ik was toen maar gewoon de klas uit gelopen en naar huis gegaan. Daar kwam pas de echte pijn, ruimschoots level 9.

Iemand anders die ervaring heeft met het algeheel verliezen van spraak?

Bij mij begon het rond m'n 14de, en het eindigde op m'n 18de. Inmiddels 11 jaar verder en soms een hoofdpijntje.
  donderdag 26 november 2009 @ 16:46:45 #204
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75024818
Bij mannen gaat het vaak over na de puberteit, als de hormonen wat rustiger zijn geworden. Uitvalsverschijnselen zijn niet ongewoon, toen ik nog een jong tonjaatje was had ik daar ook last van. Niet alleen in mijn gezicht, als de aanval echt heftig was, was mijn hele linker lichaamshelft 'doof' zeg maar.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 26 november 2009 @ 17:12:10 #205
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_75025734
@ Re

Ik heb naast migraine ook een paar jaar terug aangezichtspijn gehad ( 14 maanden ong) hebben deze 2 een verband met elkaar of zijn het 2 op zich staande kwalen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 26 november 2009 @ 17:19:52 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75026027
quote:
Op donderdag 26 november 2009 17:12 schreef Curiosity het volgende:
@ Re

Ik heb naast migraine ook een paar jaar terug aangezichtspijn gehad ( 14 maanden ong) hebben deze 2 een verband met elkaar of zijn het 2 op zich staande kwalen.
Het zou een verband kunnen zijn daar je trigeminus betrokken is bij zowel facial pain als migraine
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75027741
@rayz
ja dat totaal niet meer uit je woorden komen ken ik. Ik klink echter of een paar borrels te veel op heb.
Als het gesprek iets langer duurt dan komt het uiteindelijk wel weer goed. Net alsof mijn hersenen uit staan en na een tijdje weer aan gaan.
pi_75029622
Ik kwam vaak tijdens een aanval ook niet meer goed uit mijn woorden, zowel omdat ik onduidelijker sprak als omdat mijn gedachten heel stroperig gingen en ik naar woorden moest zoeken. Ik leek lichtelijk dronken dan zeg maar.

* Pandora73 klopt nog steeds af dat ze sinds augustus nog maar 2 kleine aanvalletjes heeft gehad die met een enkele Zomig weg waren
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_75030371
Ik herken het ook hoor, dat niet uit je woorden komen. Ik heb het gelukkig al een tijd niet meer gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 november 2009 @ 19:49:34 #210
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75030733
Is niet zo gek als je crepeert van de pijn in je hoofd.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 26 november 2009 @ 20:19:44 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75031695
agnosia (verstoorde objecten herkenning), apraxia (verstoorde bewegingen) en aphasia (verstoorde spraak) zijn idd wel kenmerken die bij een migraine aanval kunnen opspelen, voornamelijk tijdens de aura
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 26 november 2009 @ 21:04:50 #212
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_75033257
quote:
Op donderdag 26 november 2009 17:19 schreef Re het volgende:

[..]

Het zou een verband kunnen zijn daar je trigeminus betrokken is bij zowel facial pain als migraine
Oke, weet je ook hoe zo iets ontstaat, dat is mij namelijk nog steeds niet duidelijk.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 26 november 2009 @ 21:07:05 #213
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_75033361
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:19 schreef Re het volgende:
agnosia (verstoorde objecten herkenning), apraxia (verstoorde bewegingen) en aphasia (verstoorde spraak) zijn idd wel kenmerken die bij een migraine aanval kunnen opspelen, voornamelijk tijdens de aura
Inderdaad, bij mij is het een aura verschijnsel, soms zelfs al 1 á 2 dagen van te voren.
Ik draai woorden om, bijv, fles cola, maak ik cles fola van, ik weet dan al dat er een aanval aannzit te komen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 26 november 2009 @ 21:10:30 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75033528
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:04 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Oke, weet je ook hoe zo iets ontstaat, dat is mij namelijk nog steeds niet duidelijk.
Als we dat wisten dan zouden we migraine voorgoed kunnen oplossen ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75033558
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:46 schreef tonja het volgende:
Bij mannen gaat het vaak over na de puberteit, als de hormonen wat rustiger zijn geworden. Uitvalsverschijnselen zijn niet ongewoon, toen ik nog een jong tonjaatje was had ik daar ook last van. Niet alleen in mijn gezicht, als de aanval echt heftig was, was mijn hele linker lichaamshelft 'doof' zeg maar.
Ah, dat zal het wel zijn, in mijn geval tenminste. Ik dacht eerst meer aan andere voeding of iets dergelijks. Ik heb het van m'n moeder geërfd, en die heeft er nog steeds weleens last van, en zij op haar beurt weer van haar vader, die er ook nog last van had op latere leeftijd. Misschien reageer ik er nu gewoon sneller op omdat ik de symptonen aan zie komen, zodra ik maar een vlekje zie ga ik veel water drinken en heel rustig aandoen.

Linker lichaamshelft verdoofd? Dat lijkt mij zwaar rot aanvoelen, als of die fikse hoofdpijn al niet genoeg is, bij een aantal heftige aanvallen moest ik gewoon overgeven van de pijn.
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:15 schreef Oceanonix het volgende:
@rayz
ja dat totaal niet meer uit je woorden komen ken ik. Ik klink echter of een paar borrels te veel op heb.
Als het gesprek iets langer duurt dan komt het uiteindelijk wel weer goed. Net alsof mijn hersenen uit staan en na een tijdje weer aan gaan.
Bij mij kwam er toen vooral gebazel uit m'n mond, m'n woorden kwamen niet verder dan een soort van babytaal, het zal wel erg komisch zijn geweest om dat aan te horen. Prettig was het niet, en het ging ook niet weg op een korte termijn, geen idee hoe lang het duurde.Toen ik thuis was ging ik direct naar m'n slaapkamer, gordijnen dicht en heel zachtjes op de achtergrond wat muziek ter afleiding.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:42:10 #216
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_75034996
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:10 schreef Re het volgende:

[..]

Als we dat wisten dan zouden we migraine voorgoed kunnen oplossen ...
Ik bedoelde aangezichtspijn.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 26 november 2009 @ 21:45:47 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75035187
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:42 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik bedoelde aangezichtspijn.
het zal een soort overgevoelige (hyperreactie) response zijn op een bepaalde stimulus, een constant vurende zenuw waardoor er constant pijn wordt geregistreerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75530554
Komt binnenvallen

Gisterochtend op het werk, begon de aanval om 10.30 compleet met de hele reeks aura, afasie, uitval etc etc restanten tot nu/ vanavond aan toe. De langste sinds jaren, toch hormonaal? Ik ben volgens mij al een paar maanden aan de andere kant van de overgang (sorry kids, het is tóch geen jongerenforum )


Toch nog iets leuks : ik schreef gisteravond 2 dingen op een boodsch. lijstje om het niet te vergeten, lees ik het net terug : Smhapoo en Pacarrametamol De conducteur terug in de trein gisterochtend sprak me ook nog aan, maar het was of ie russisch sprak
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:43:49 #219
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75532972
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:44 schreef Bluezz het volgende:
Komt binnenvallen

Gisterochtend op het werk, begon de aanval om 10.30 compleet met de hele reeks aura, afasie, uitval etc etc restanten tot nu/ vanavond aan toe. De langste sinds jaren, toch hormonaal? Ik ben volgens mij al een paar maanden aan de andere kant van de overgang (sorry kids, het is tóch geen jongerenforum )


Toch nog iets leuks : ik schreef gisteravond 2 dingen op een boodsch. lijstje om het niet te vergeten, lees ik het net terug : Smhapoo en Pacarrametamol De conducteur terug in de trein gisterochtend sprak me ook nog aan, maar het was of ie russisch sprak
Heftig Bluezz. Ik had dat soort aanvallen tot ongeveer mijn 30ste. Sinds ik in de overgang zit zijn de aanvallen nog milder... maar dat kan dus ook weer veranderen begrijp ik.

Sterkte iig. Het is kut, ik weet het.

[ Bericht 0% gewijzigd door tonja op 11-12-2009 21:53:00 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_75778018
Zijn er sommigen tussen jullie die het regelmatig snachts krijgen?
Ik krijg mijn meeste migraines altijd rond een uur of 3-4, word dan helemaal verdwaasd wakker met een aura die best heftig is
pi_75782142
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:33 schreef Fredmeister het volgende:
Zijn er sommigen tussen jullie die het regelmatig snachts krijgen?
Ik krijg mijn meeste migraines altijd rond een uur of 3-4, word dan helemaal verdwaasd wakker met een aura die best heftig is
Ik word soms wel eens 's nachts wakker met gevoelsverlies in mijn hand.
Soms word ik ook wel eens wakker met knallende migraine koppijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75784025
Bij mij beginnen ze meestal in de loop van de dag. Ben er nog nooit wakker van geworden. Gelukkig maar
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 30 december 2009 @ 12:28:28 #223
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76216184
Ik meld me ook even.. een paar dagen geleden werd ik ineens wakker met barstende hoofdpijn.. en dat is nu nog steeds niet weg Weet niet zeker of het een migraine is. Heb de pijn sterk aan de rechterkant, maar soms ook links... Merk wel dat het studeren minder gaat .. moet vrij snel stoppen vanwege de pijn. Baal er enorm van want ik heb in januari een 6 uur durend tentamen en dat zou ik in deze staat nooit vol kunnen houden. Morgen even bellen met de huisarts
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_76216331
Meestal is 'alleen' een stevige hoofdpijn geen migraine toch?
  woensdag 30 december 2009 @ 12:36:20 #225
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76216429
Ik hoop heel erg dat het geen migraine is
Maar wat kan ik er tegen doen? Aspirine werkt niet en gisteren heb ik al de hele dag in bed gelegen..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 30 december 2009 @ 13:26:32 #226
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_76218291
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:33 schreef Fredmeister het volgende:
Zijn er sommigen tussen jullie die het regelmatig snachts krijgen?
Ik krijg mijn meeste migraines altijd rond een uur of 3-4, word dan helemaal verdwaasd wakker met een aura die best heftig is
Ik heb gelezen dat de meeste migraineaanvallen 's nachts beginnen. Ik zal wel bij de minderheid horen, want bij mij beginnen ze meestal overdag
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 30 december 2009 @ 14:47:44 #227
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_76221667
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:36 schreef Maraca het volgende:
Ik hoop heel erg dat het geen migraine is
Maar wat kan ik er tegen doen? Aspirine werkt niet en gisteren heb ik al de hele dag in bed gelegen..
Probeer diclofenac als je dat in huis hebt, of naproxen. Sterkte in ieder geval .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 30 december 2009 @ 14:48:47 #228
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_76221712
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat de meeste migraineaanvallen 's nachts beginnen. Ik zal wel bij de minderheid horen, want bij mij beginnen ze meestal overdag
Ik krijg ze ook meestal overdag . Misschien één keer per jaar dat ik er mee wakker word.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_76221854
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat de meeste migraineaanvallen 's nachts beginnen. Ik zal wel bij de minderheid horen, want bij mij beginnen ze meestal overdag
Dat was bij mij ook altijd het geval, maar de laatste twee keer stond ik op met half zicht/aura's e.d. Nog nooit eerder last van gehad.

Ik moet wel zeggen dat de hoofdpijn een stuk minder is of zelfs wegblijft, de laatste tijd.(in elk geval de laatste 4 aanvallen valt het erg mee. Ben vaak wel ontzettend moe na een 'aanval')

Eerst was ik daar een beetje bang voor, dat het wegbleef, want eerder was het zo, dat wanneer de aanval niet volledig doorzette, ik na een paar dagen alsnog een knetterende aanval kreeg.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 30 december 2009 @ 17:40:08 #230
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76228623
Ik lijd de afgelopen weken alleen pijn. Geen echte aanvallen die drie dagen lang duren en ik niks meer kan. Maar deze lichte 'stekende' migraine is genoeg om mij misselijk te maken. geen zin in eten en gisteren 15 uur in bed en toch er maar uit. Bij de huisarts sturen ze je zo weg. Wat willen ze zien voordat ze je serieus nemen. Dat je stuiptrekkend met schuim in je bek op de grond ligt? De druk in mijn hoogfd is niet normaal het is alsof aderen kunnen ontplofffen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81873648
aaaaaaargh..... zondag ochtend een zeurderig hoofdpijntje... ja hoor, ik voeld het al aankomen... twee paracetamolletjes genomen. De zondag nog wel doorgekomen, 's avonds met lichte hoofdpijn naar bed. Maandag ochtend 6 uur wakker geworden met knallende koppijn.. nu is het 33 uur later, en ik heb er nog steeds last van ;-( kan me niet concentreren op m'n werk.. elke beweging doet pijn.

Heeft iemand weleens de migrastick geprobeerd? ik ga hem toch maar eens aanschaffen. Zo duur is ie niet... en ik zit inmiddels alweer op m'n max dosis paracetamol (6 per dag)... er gaan bij mij toch wel 2 pakjes paracetamol per maand doorheen, dat is toch niet normaal?

[ Bericht 13% gewijzigd door emss op 25-05-2010 16:03:28 ]
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:43:29 #232
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_81878649
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:58 schreef emss het volgende:
aaaaaaargh..... zondag ochtend een zeurderig hoofdpijntje... ja hoor, ik voeld het al aankomen... twee paracetamolletjes genomen. De zondag nog wel doorgekomen, 's avonds met lichte hoofdpijn naar bed. Maandag ochtend 6 uur wakker geworden met knallende koppijn.. nu is het 33 uur later, en ik heb er nog steeds last van ;-( kan me niet concentreren op m'n werk.. elke beweging doet pijn.

Heeft iemand weleens de migrastick geprobeerd? ik ga hem toch maar eens aanschaffen. Zo duur is ie niet... en ik zit inmiddels alweer op m'n max dosis paracetamol (6 per dag)... er gaan bij mij toch wel 2 pakjes paracetamol per maand doorheen, dat is toch niet normaal?
Beter lijkt het me om naar de huisarts te gaan, als het echt migriane is kun je daar beter de juiste medicijnen voor gebruiken.
2 pakjes paracetamol vind ik niet normaal, het lijkt mj dat je daar juist hoofdpijn van krijgt, medicijn afhankelijke hoofdpijn.

Zou eerst eens proberen om daar mee te stoppen.
En de migrastick, tja, het is fris maar tijgerbalsem werkt net zo goed, miischien zelfs beter.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_81880668
Bijna 6 maanden mysterieus geen migraines gehad!:D
pi_81881107
godverdomme ik heb al een week aan een stuk migraine
pi_81882846
Loop inmiddels al meer dan een jaar met hoofdpijn, echter sinds twee maanden ook heftige hoofdpijnaanvallen die gepaard gaan met slecht zicht (alsof je door een waterval oid kijkt), misselijkheid, bonkend gevoel aan de voorzijde van mijn hoofd en overgevoeligheid voor licht. Na in totaal 8 keer bij de huisarts heeft ze uiteindelijk vorige week de diagnose "migraine" gesteld bij mijn heftige hoofdpijnaanvallen en hiervoor heb ik nu medicatie gekregen; Samutriptan. Vanmorgen voelde ik hoofdpijn opkomen en na een tijdje begon ik wazig te zien met links en werd ik misselijk, dus een tabletje ingenomen. Helaas, dit werkte averechts met als gevolg dat ik met onwijze koppijn (erger dus dan voor de samutriptan!) mijn bed maar ben ingekropen van ellende. Inmiddels is het wat gezakt, maar nog duidelijk aanwezig.

Nu is het zo dat ik gemiddeld per week 2 - 3 keer hoofdpijn heb - dit is geen migraine, maar lichte tot zware hoofdpijn waardoor ik moe en een beetje verward word, doordat het mijn concentratievermogen nogal in de weg zit.. Hier loop ik echter al ruim een jaar mee en de huisarts zegt dat het "stress" is. Ik neem hier niet altijd pijnstillers voor, aangezien ik weet dat je daar medicijn afhankelijke hoofdpijn van kan krijgen, maar soms gaat het niet anders, zeker niet als ik moet werken.

Heeft iemand hier een tip voor? Ik moet weer terug naar de huisarts voor de migrainemedicatie, maar dacht dat een van jullie misschien een tip zou hebben. Ik word namelijk onderhand helemaal gek van die hoofdpijn. Iedereen om me heen denkt "oh, hoofdpijn, dan neem je een asprientje en dan is het over" maar zo makkelijk is het helaas niet.
pi_81883100
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:18 schreef Daph_ het volgende:
Loop inmiddels al meer dan een jaar met hoofdpijn, echter sinds twee maanden ook heftige hoofdpijnaanvallen die gepaard gaan met slecht zicht (alsof je door een waterval oid kijkt), misselijkheid, bonkend gevoel aan de voorzijde van mijn hoofd en overgevoeligheid voor licht. Na in totaal 8 keer bij de huisarts heeft ze uiteindelijk vorige week de diagnose "migraine" gesteld bij mijn heftige hoofdpijnaanvallen en hiervoor heb ik nu medicatie gekregen; Samutriptan. Vanmorgen voelde ik hoofdpijn opkomen en na een tijdje begon ik wazig te zien met links en werd ik misselijk, dus een tabletje ingenomen. Helaas, dit werkte averechts met als gevolg dat ik met onwijze koppijn (erger dus dan voor de samutriptan!) mijn bed maar ben ingekropen van ellende. Inmiddels is het wat gezakt, maar nog duidelijk aanwezig.

Nu is het zo dat ik gemiddeld per week 2 - 3 keer hoofdpijn heb - dit is geen migraine, maar lichte tot zware hoofdpijn waardoor ik moe en een beetje verward word, doordat het mijn concentratievermogen nogal in de weg zit.. Hier loop ik echter al ruim een jaar mee en de huisarts zegt dat het "stress" is. Ik neem hier niet altijd pijnstillers voor, aangezien ik weet dat je daar medicijn afhankelijke hoofdpijn van kan krijgen, maar soms gaat het niet anders, zeker niet als ik moet werken.

Heeft iemand hier een tip voor? Ik moet weer terug naar de huisarts voor de migrainemedicatie, maar dacht dat een van jullie misschien een tip zou hebben. Ik word namelijk onderhand helemaal gek van die hoofdpijn. Iedereen om me heen denkt "oh, hoofdpijn, dan neem je een asprientje en dan is het over" maar zo makkelijk is het helaas niet.
zit er niet iets mis in je nek oid, misschien een keer laten kijken
pi_81884502
Bullshit, dat is heus niet opeens stress van die enorme hoofdpijnaanvallen.

Je zou idd even naar de orthomanueeltherapeut kunnen gaan die de positie van je wervels kan controleren.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_81885286
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:24 schreef electronique het volgende:

[..]

zit er niet iets mis in je nek oid, misschien een keer laten kijken
Er zijn röntgenfoto's gemaakt van mijn nek- en rugwervels, maar hierop was niets te zien (iig niets dat de hoofdpijn kon verklaren).
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:26:12 #239
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_81886642
Daph_, wat voor hoofdpijn is de hoofdpijn die je zo regelmatig hebt? Kloppend, stekend, komt het uit je nek? Hoe zit het met de spieren in je nek, zijn die soepel? Heb je al eens Naproxen hiervoor geprobeerd?

De reden dat ik dit vraag, is dat ik ook heel vaak "gewone" hoofdpijn had, waar ik doodmoe van werd. De oorzaak bij mij bleken de spieren in mijn bovenrug te zijn; die zijn overmatig gespannen vanwege een scoliose en beenlengteverschil. Mijn bovenrug trainen en fysiotherapie om de spieren wat losser te maken heeft toen goed geholpen. Tegenwoordig heb ik er een stuk minder last van. Stress is echter nog wél een trigger voor mij om dergelijke hoofdpijnen te krijgen.

Mbt migraine, balen dat de sumatriptan (neem aan dat je dat bedoelt) niet werkt. Voor mij was het echt een uitkomst, ik kan nu gewoon blijven werken bij een migraine aanval (nou ja gewoon, ik word heel suf en zie nog steeds niet scherp, maar heb niet meer die verlammende koppijn).

Gelukkig zijn er nog meer middelen die je kunt proberen, het houdt niet op als er een soort niet werkt .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_81893768
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:26 schreef MaLo het volgende:
Daph_, wat voor hoofdpijn is de hoofdpijn die je zo regelmatig hebt? Kloppend, stekend, komt het uit je nek? Hoe zit het met de spieren in je nek, zijn die soepel? Heb je al eens Naproxen hiervoor geprobeerd?

De reden dat ik dit vraag, is dat ik ook heel vaak "gewone" hoofdpijn had, waar ik doodmoe van werd. De oorzaak bij mij bleken de spieren in mijn bovenrug te zijn; die zijn overmatig gespannen vanwege een scoliose en beenlengteverschil. Mijn bovenrug trainen en fysiotherapie om de spieren wat losser te maken heeft toen goed geholpen. Tegenwoordig heb ik er een stuk minder last van. Stress is echter nog wél een trigger voor mij om dergelijke hoofdpijnen te krijgen.

Mbt migraine, balen dat de sumatriptan (neem aan dat je dat bedoelt) niet werkt. Voor mij was het echt een uitkomst, ik kan nu gewoon blijven werken bij een migraine aanval (nou ja gewoon, ik word heel suf en zie nog steeds niet scherp, maar heb niet meer die verlammende koppijn).

Gelukkig zijn er nog meer middelen die je kunt proberen, het houdt niet op als er een soort niet werkt .
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

De hoofdpijn is meestal aan de bovenkant van mijn hoofd, bovenop of aan de achterzijde, maar wel bovenop. Aan de onderkant van mijn hoofd bij mijn nek heb ik eigenlijk nooit hoofdpijn. Voor zover ik zelf kan voelen zijn mijn spieren redelijk soepel. Naproxen heb ik ook geprobeerd, maar biedt geen verlichting op zichzelf.. Wel in combinatie met Advil 200 of 400. Finimal, Paracetamol, Paracetamol met coffeïne, naproxen, ibuprofen (poeder of pilvorm) helpen allemaal niet..

Ik heb van januari tot en met maart fysiotherapie gehad voor mijn rug en daarbij heb ik geen verlichting gemerkt in de hoofdpijn (wel in de rugpijn gelukkig).

Me erbij neerleggen zal ik niet doen hoor, ik weet gewoon dat het niet normaal is om zo vaak hoofdpijn te hebben. Het is alleen jammer dat ik niet helemaal serieus genomen wordt door mijn omgeving en huisarts tot nu toe, maar dat komt vast wel goed
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:22:57 #241
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_81906802
Vanmorgen werd ik na 8,5 uur slaap wakker met dat fijne gevoel rechts boven m'n oog..
Ik hoop niet dat het door gaat zetten want ik moet druk leren voor de examens.

Hebben jullie nog tips voor wanneer je het voelt opkomen?
Gelijk een pijnstiller nemen? Terug naar bed?

Bedankt!

En succes Daph_! Het klinkt echt vervelend
pi_81907225
Ik heb de migrastick aangeschaft. En ik moet zeggen dat het me binnen een half uur zware verlichting gaf. Ik heb het op m'n nek en op m'n voorhoofd en slapen aangebracht. Het voelde koud en tintelend.. M'n hoofdpijn is nog steeds niet weg (3 dagen), maar ik kan weer normaal functioneren. En het bonkt alleen nog als ik snel de trap opga oid.

Tja, en ik heb hier al minstens 10 jaar last van.. een paar maanden geleden was het zo erg, dat ik er bang van werd, zegt de huisarts doodleuk: "ja, ik heb ook wel eens hoofdpijn". tssssssssssss, bitch. Bij mij zit het vaak achter m'n ogen (of 1 oog), maar ook vaak bij m'n nek.
pi_81937647
@ Daph. Kan het geen clusterhoofdpijn zijn?
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:47:15 #244
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_81938589
Daph, wat klote. Als ik dit zo lees lijkt het toch ook wel op spanningshoofdpijn. Maar aan internetdiagnoses heb je niet zoveel .

Misschien kun je een hoofdpijndagboekje gaan bijhouden? Dus bijhouden wanneer je hoofdpijn hebt, hoe erg het is, wat je hebt gegeten, of je stress hebt of juist net weer rust hebt, hoe je spieren in je nek / kaak voelen bij een hoofdpijnaanval. Misschien kun je dan een patroon ontdekken.

Wanneer moet je weer naar de dokter voor je migraine?

Niara, als ik de mogelijkheid heb neem ik een pijstiller én ga terug naar bed . Moet ik werken, dan neem ik een sumatriptan en ga naar het werk. En soms nog een. En als dát niet werkt, toch maar weer naar huis en naar bed.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_81943049
Ik ben ook al weer een paar dagen migraine-achtig. Bij mij werkt Maxalt het beste. meestal gaat het dan weg...maar soms komt het de volgende dag weer terug.
pi_81944213
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:47 schreef MaLo het volgende:
Daph, wat klote. Als ik dit zo lees lijkt het toch ook wel op spanningshoofdpijn. Maar aan internetdiagnoses heb je niet zoveel .

Misschien kun je een hoofdpijndagboekje gaan bijhouden? Dus bijhouden wanneer je hoofdpijn hebt, hoe erg het is, wat je hebt gegeten, of je stress hebt of juist net weer rust hebt, hoe je spieren in je nek / kaak voelen bij een hoofdpijnaanval. Misschien kun je dan een patroon ontdekken.

Wanneer moet je weer naar de dokter voor je migraine?

Niara, als ik de mogelijkheid heb neem ik een pijstiller én ga terug naar bed . Moet ik werken, dan neem ik een sumatriptan en ga naar het werk. En soms nog een. En als dát niet werkt, toch maar weer naar huis en naar bed.
Ik hou inderdaad een hoofdpijndagboek bij sinds een tijdje. Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, inclusief de medicatie die ik ervoor genomen heb enzo, omdat de dokter zei dat het stress was.

Morgen bel ik weer voor een afspraak (Vandaag was er niet van gekomen), dan hoop ik morgen of vrijdag terecht te kunnen
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:03:23 #247
297124 Darkbrowneyes
Darkbrowneyes
pi_82003501
Mijn laatste migraine aanval was anderhalve week terug.
Ik zowat kruipend naar me werk toe waarop ik te horen kreeg: je slikt maar een aspirine en gaat gewoon werken!!!
Vind het verschrikkelijk dat sommige mensen zo onwetend zijn over migraine
Heb toen die dag+avond met knallende migraine rondgelopen, meerdere keren overgegeven en flauwgevallen maar naar huis mocht ik niet.
Laatste tijd werk maxsalt ook niet meer zo goed bij me, meestal slik ik er nog een paracetemol met codeine er achteraan en dan duurt het meestal anderhalve dag.
Till Lindemann.. &lt;3
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:52:12 #248
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_82011873
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:03 schreef Darkbrowneyes het volgende:
Mijn laatste migraine aanval was anderhalve week terug.
Ik zowat kruipend naar me werk toe waarop ik te horen kreeg: je slikt maar een aspirine en gaat gewoon werken!!!
Vind het verschrikkelijk dat sommige mensen zo onwetend zijn over migraine
Heb toen die dag+avond met knallende migraine rondgelopen, meerdere keren overgegeven en flauwgevallen maar naar huis mocht ik niet.
Laatste tijd werk maxsalt ook niet meer zo goed bij me, meestal slik ik er nog een paracetemol met codeine er achteraan en dan duurt het meestal anderhalve dag.
Naar huis mocht ik niet?????

En sinds wanneer neemt een ander die beslissing voor jou?
Dat je uberhaupt naar je werk gaat in zo'n toestand.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_82051560
Vandaag sinds jaren weer last gehad. Gelukkig was ik vrij.

Hoewel ik niet echt de typische sterretjes gehad die ik eerder had. Maar wel misselijk (niet gekotst) en hoofdpijn in mijn linkerhersenhelft.... auwwwww. En overgevoelig voor licht, bewegende beelden, muziek (mijn buren van een/twee huizen verder had helaas zijn vervelende hardcore aan, normaal heb ik daar overdag niet zo'n last van en zet ik gewoon mijn eigen muziek op normaal volume aan) en voel me de hele dag een beetje zweverig.

Heb nu de afgelopen 24 u 16 u in bed gelegen en ben nu hartstikke wakker. Gaat nu wel ok, buiten het zweverige en licht misselijke gevoel, maar ik heb geen koppijn meer!

Wel een beetje oorpijn van die oordopjes btw

En trouwens: je mag 8 pillen paracetamol op een dag nemen (wel verspreid op de dag), 4 gram is de maximum dosering.
pi_82089012
Ik heb een paar maanden geleden binnen een korte periode 2 keer een zware hoofdpijnaanval gehad en moest denken aan migraine. De ergste keer liep ik in de stad en kon ik opeens niet meer goed zien, ik zag nog wel kleuren maar vormen werden vaag en er leek soort vlek te zijn in het centrum van mijn gezichtsveld. Ben toen naar huis gewankeld en de hele dag op bed gelegen met zware hoofdpijn. Maandje erna kreeg ik nog een aanval maar minder sterk. Sindsdien gelukkig niet meer gehad.

Lijkt dit op migraine? Ik ben proberen na te gaan wat het geweest kan zijn dat de aanvallen veroorzaakte. Ik dacht zelf aan te lang uitslapen en/of plotseling geen koffie drinken na weken zware caffeine consumptie. Weet iemand hier meer van?
pi_82089422
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:11 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden binnen een korte periode 2 keer een zware hoofdpijnaanval gehad en moest denken aan migraine. De ergste keer liep ik in de stad en kon ik opeens niet meer goed zien, ik zag nog wel kleuren maar vormen werden vaag en er leek soort vlek te zijn in het centrum van mijn gezichtsveld. Ben toen naar huis gewankeld en de hele dag op bed gelegen met zware hoofdpijn. Maandje erna kreeg ik nog een aanval maar minder sterk. Sindsdien gelukkig niet meer gehad.

Lijkt dit op migraine? Ik ben proberen na te gaan wat het geweest kan zijn dat de aanvallen veroorzaakte. Ik dacht zelf aan te lang uitslapen en/of plotseling geen koffie drinken na weken zware caffeine consumptie. Weet iemand hier meer van?
Klinkt als migraine Maar ik heb er bijna nooit last van, behalve wanneer ik nachtdiensten heb gedraaid..... Ik moet nog een beetje uitzoeken hoe dit bij mij wel goed zal gaan.....
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_82091389
zijn er hier meer mensen die sumatriptan 100 mg gebruiken bij een aanval ?
Hebben jullie na afloop ook zo'n pijn in je nek ? T staat wel in de bijsluiter maar vind het een nare bijwerking. Helaas werken andere middelen niet of niet afdoende. Sinds ik het gebruik (gelukkig niet al te vaak) is dat vooral een restverschijnsel, samen met een soort van wazige dufheid, alsof je allesop afstand bekijkt.

Kwa migraine heb ik de voor jullie bekende verschijnselen : uitval in gezicht en motoriek, spraak uiteraard knallende koppijn, misselijkheid, overgevoeligheid voor licht (een zonnebril in een leslokaal op, gaf wel komische reacties) etc
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zondag 30 mei 2010 @ 13:20:59 #253
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_82096784
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:50 schreef Muks het volgende:
zijn er hier meer mensen die sumatriptan 100 mg gebruiken bij een aanval ?
Hebben jullie na afloop ook zo'n pijn in je nek ? T staat wel in de bijsluiter maar vind het een nare bijwerking. Helaas werken andere middelen niet of niet afdoende. Sinds ik het gebruik (gelukkig niet al te vaak) is dat vooral een restverschijnsel, samen met een soort van wazige dufheid, alsof je allesop afstand bekijkt.

Kwa migraine heb ik de voor jullie bekende verschijnselen : uitval in gezicht en motoriek, spraak uiteraard knallende koppijn, misselijkheid, overgevoeligheid voor licht (een zonnebril in een leslokaal op, gaf wel komische reacties) etc
Dat ken ik niet. Ik ken natuurlijk wel pijn in de nek van de migraine zelf. Misschien komt het daar vanaf? Of een bepaalde gespannen houding door die migraine waardoor je spier/nekpijn overhoudt.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zondag 30 mei 2010 @ 17:36:30 #254
297124 Darkbrowneyes
Darkbrowneyes
pi_82107520
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:52 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Naar huis mocht ik niet?????

En sinds wanneer neemt een ander die beslissing voor jou?
Dat je uberhaupt naar je werk gaat in zo'n toestand.

Dag daarvoor had ik een fout gemaakt op me werk, dus ik moest en zou op me werken komen voor een gesprek.
Anders werd ik waarschijnlijk ontslagen.
Toen ik daar aankwam wou ze niet eens met me praten..
Omdat geen rust heb kunnen nemen heb ik 3 dagen daarna nog last van gehad..
En ja ik werk in een winkel maar me bedrijfsleidster komt rechtstreeks uit de hel,
Till Lindemann.. &lt;3
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:08:11 #255
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_87155333
Herkent iemand het beeld van 'kijken in een gebroken spiegel'? Ik zat vanmiddag rustig te zitten, was ik ineens knetter scheel. Alsof ik door gebroken glas keek, of in een gebroken spiegel. Alles stond door elkaar heen en schuin.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_87155681
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:08 schreef ElisaB het volgende:
Herkent iemand het beeld van 'kijken in een gebroken spiegel'? Ik zat vanmiddag rustig te zitten, was ik ineens knetter scheel. Alsof ik door gebroken glas keek, of in een gebroken spiegel. Alles stond door elkaar heen en schuin.
Ja. En het duurt minimaal 45 tot 60 minuten voor het overgaat.

Overigens kwam ik er laatst achter dat er een naam is voor een van de symptomen die ik heb voorafgaand/tijdens een migraine-aanval:
Afasie.

Wat 'geweldig' dat er een naam voor is...heb me sinds mijn 12e afgevraagd wat er toch aan de hand was en waarom er tijdens een migraine-aanval heel andere woorden uit mijn mond komen dan dat ik eigenlijk wil zeggen... De eerste keer dat dat me overkwam was trouwens een echte horror-ervaring...zo akelig!
#geen
pi_87157089
Hier ook migraine (met gezichtsveld shit), had het niet vaak, om de drie maanden ofzo, maar nu al anderhalf jaar niks noppes.
pi_87175489
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:18 schreef DuchessX het volgende:


Ja. En het duurt minimaal 45 tot 60 minuten voor het overgaat.

Overigens kwam ik er laatst achter dat er een naam is voor een van de symptomen die ik heb voorafgaand/tijdens een migraine-aanval:
Afasie.

Wat 'geweldig' dat er een naam voor is...heb me sinds mijn 12e afgevraagd wat er toch aan de hand was en waarom er tijdens een migraine-aanval heel andere woorden uit mijn mond komen dan dat ik eigenlijk wil zeggen... De eerste keer dat dat me overkwam was trouwens een echte horror-ervaring...zo akelig!
Hoort bij de klassieke auramigraine toch? Ik heb het ook...
Overigens verschijnt mijn migraine (die ik nog maar zelden heb nu ik in de overgang zit) altijd volgens een vast patroon.

Ik las in de volkskrant/wetenschap van zaterdag dat er vlg. week een symposium/congres is in NEMO amsterdam waar ook een hoogleraar neurologie over Migraine komt spreken.
pi_87175521
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:08 schreef ElisaB het volgende:
Herkent iemand het beeld van 'kijken in een gebroken spiegel'? Ik zat vanmiddag rustig te zitten, was ik ineens knetter scheel. Alsof ik door gebroken glas keek, of in een gebroken spiegel. Alles stond door elkaar heen en schuin.
Nee? Had je ook koppijn of andere verschijnselen?
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:36:32 #260
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_87177852
Ik heb de laatste tijd ook iets geks.
Ik had het verleden maand ook een 3 tal dagen.
Het is net of ik ontzettende kiespijn heb maar ik kan wel gewoon eten en mijn kiezen op elkaar zetten.
Afgelopen donderdag begon het weer tot zaterdagochtend, was het ineens weer weg.

Nu moet ik zeggen dat ik een aangezichtpijn verleden heb en mijn bijholten willen nog wel eens dicht zitten.

Druppelen met neusdruppels geeft verlichting.


Nu is het weer weg.

Herkend iemand dit in combi met migraine en aangezichtspijn.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_87178210
Ik heb de laatste tijd altijd hoofdpijn als het gaat onweren, vaak een paar uur voordat het begint :')
pi_87180678
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:36 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb de laatste tijd ook iets geks.
Ik had het verleden maand ook een 3 tal dagen.
Het is net of ik ontzettende kiespijn heb maar ik kan wel gewoon eten en mijn kiezen op elkaar zetten.
Afgelopen donderdag begon het weer tot zaterdagochtend, was het ineens weer weg.

Nu moet ik zeggen dat ik een aangezichtpijn verleden heb en mijn bijholten willen nog wel eens dicht zitten.

Druppelen met neusdruppels geeft verlichting.


Nu is het weer weg.

Herkend iemand dit in combi met migraine en aangezichtspijn.
Dit klinkt inderdaad eerder als een holte-ontsteking dan als migraine. Is ook kut trouwens, weet er alles van helaas.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:36:52 #263
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_87182927
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:47 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Dit klinkt inderdaad eerder als een holte-ontsteking dan als migraine. Is ook kut trouwens, weet er alles van helaas.
Inderdaad, maar het gekke is dat ik dit dus nu al 2 maanden heb en dan maar een dag of 3.
Heel apart.
Maar msschien dat die neusdruppels toch de truc zijn.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:36:10 #264
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_87189525
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:22 schreef Bluezz het volgende:
Nee? Had je ook koppijn of andere verschijnselen?
Ik had verder niets. Aanvankelijk althans. Na een uurtje of anderhalf kreeg ik wel hoofdpijn, die voelde als the one and only migraine-koppijn. Maar verder dus niets.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:37:17 #265
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_87189580
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:36 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb de laatste tijd ook iets geks.
Ik had het verleden maand ook een 3 tal dagen.
Het is net of ik ontzettende kiespijn heb maar ik kan wel gewoon eten en mijn kiezen op elkaar zetten.
Afgelopen donderdag begon het weer tot zaterdagochtend, was het ineens weer weg.

Nu moet ik zeggen dat ik een aangezichtpijn verleden heb en mijn bijholten willen nog wel eens dicht zitten.

Druppelen met neusdruppels geeft verlichting.


Nu is het weer weg.

Herkend iemand dit in combi met migraine en aangezichtspijn.
Ik herken het, maar niet van migraine. Uitsluitend van dichte holtes. En daar heb ik van de HA inderdaad neusdruppels voor en die helpen als een tiet :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:43:18 #266
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87189842
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik had verder niets. Aanvankelijk althans. Na een uurtje of anderhalf kreeg ik wel hoofdpijn, die voelde als the one and only migraine-koppijn. Maar verder dus niets.
Ik las in het SC topic dat je medicatie hebt, maar dat nog nooit hebt gebruikt. Ik ben nieuwsgierig waarom niet.

Welke medicatie heb je?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:47:12 #267
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_87190026
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:43 schreef Qwea het volgende:
Ik las in het SC topic dat je medicatie hebt, maar dat nog nooit hebt gebruikt. Ik ben nieuwsgierig waarom niet.

Welke medicatie heb je?
Ik ben niet zo van het experimenteren. Dus had ik met mezelf afgesproken dat ik de eerste keer dat ik het zou slikken, dat thuis wilde doen. Maar het slikken moet beginnen als de aanval begint, en het is me sindsdien gewoon niet gebeurd dat het thuis begon (of het moet in mijn slaap zijn geweest).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:50:42 #268
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87190200
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:47 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van het experimenteren. Dus had ik met mezelf afgesproken dat ik de eerste keer dat ik het zou slikken, dat thuis wilde doen. Maar het slikken moet beginnen als de aanval begint, en het is me sindsdien gewoon niet gebeurd dat het thuis begon (of het moet in mijn slaap zijn geweest).
Welke medicatie heb je? En tuurlijk, zul je altijd zien, als je je voorneemt om het te gaan nemen, komt het idd niet als je thuis bent.

Ik gok overigens op maxalt :+

Volgens mij heb jij best vaak migraine, toch? Hou je ook een hoofdpijn dagboek bij? Heb je een patroon kunnen ontdekken?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:57:21 #269
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_87190488
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:50 schreef Qwea het volgende:
Welke medicatie heb je? En tuurlijk, zul je altijd zien, als je je voorneemt om het te gaan nemen, komt het idd niet als je thuis bent.

Ik gok overigens op maxalt :+
Tis vreselijk, maar ik weet het niet uit mijn hoofd. Ze liggen in het kastje op de slaapkamer en daar ligt de beeb nu te pitten. Zal morgen voor je kijken (tis in elk geval geen Maxalt).

quote:
Volgens mij heb jij best vaak migraine, toch? Hou je ook een hoofdpijn dagboek bij? Heb je een patroon kunnen ontdekken?
Ik heb het in vlagen. Er is een patroon, maar niet helemaal strak binnen de lijntjes. Te weinig slapen in combinatie met druk zijn niet best voor me. Evenals te weinig eten en teveel koffie. Maar er zijn perioden dat ik nergens last van heb (hoe weinig ik ook slaap en hoeveel koffie ik ook drink) en er zijn perioden dat ik prima slaap, goed voor mezelf zorg en alles relatief rustig is en dan heb ik de ene migraine-aanval na de andere. Zoiets is het, maar het is verdomd moeilijk om er echt de vinger achter te krijgen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:01:18 #270
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_87190652
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Tis vreselijk, maar ik weet het niet uit mijn hoofd. Ze liggen in het kastje op de slaapkamer en daar ligt de beeb nu te pitten. Zal morgen voor je kijken (tis in elk geval geen Maxalt).
[..]

Ik heb het in vlagen. Er is een patroon, maar niet helemaal strak binnen de lijntjes. Te weinig slapen in combinatie met druk zijn niet best voor me. Evenals te weinig eten en teveel koffie. Maar er zijn perioden dat ik nergens last van heb (hoe weinig ik ook slaap en hoeveel koffie ik ook drink) en er zijn perioden dat ik prima slaap, goed voor mezelf zorg en alles relatief rustig is en dan heb ik de ene migraine-aanval na de andere. Zoiets is het, maar het is verdomd moeilijk om er echt de vinger achter te krijgen.
Hmm dat is wel kut dus. Klote man. En, ik weet natuurlijk niet hoe vaak je het precies hebt, maar is preventieve medicatie geen oplossing? Ik snap dat je waarschijnlijk liever niet preventief iets slikt... maar telkens migraine aanvallen lijken me ook niet gezond.

Godsamme, wat ben ik blij dat ik er vanaf ben zeg :o

:* voor je. Migraine is gewoon echt niet grappig.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:09:54 #271
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_87191053
Thnx dear :*

Het is vervelend. En soms meer dan dat. Maar voorlopig is het leefbaar.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_87202747
FUUUUUUUUU... Ik heb al bijna 5 dagen last van hevige migraine, ik kan er 's nachts niet van slapen, en op m'n werk kan ik me niet concentreren en ik kan ook niet echt vrij nemen want ik heb een heel belangrijke deadline.... :-( Gelukkig heeft m'n baas gezegd dat ik na de deadline (vrijdag) maar een week vrij moet nemen (als in: ziek melden).

Ik meld me eigenlijk ook nooit ziek als ik migraine heb, maar NU is het toch echt een drama... ik wil het liefst in bed liggen..... ik heb namelijk ook lichte koorts, en m'n zicht is helemaal troebel. Het irriteert me wel eens als m'n collega's zich ziek melden als ze een keer een lullig hoofdpijntje hebben.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:09:37 #273
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_87202846
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:07 schreef emss het volgende:
FUUUUUUUUU... Ik heb al bijna 5 dagen last van hevige migraine, ik kan er 's nachts niet van slapen, en op m'n werk kan ik me niet concentreren en ik kan ook niet echt vrij nemen want ik heb een heel belangrijke deadline.... :-( Gelukkig heeft m'n baas gezegd dat ik na de deadline (vrijdag) maar een week vrij moet nemen (als in: ziek melden).

Ik meld me eigenlijk ook nooit ziek als ik migraine heb, maar NU is het toch echt een drama... ik wil het liefst in bed liggen..... ik heb namelijk ook lichte koorts, en m'n zicht is helemaal troebel. Het irriteert me wel eens als m'n collega's zich ziek melden als ze een keer een lullig hoofdpijntje hebben.
5 dagen is wel erg lang voor een migraineaanval, deze duren in de regel niet langer dan 72 uur.

Is het geen clusterhoofdpijn?

Heb je medicatie die je kunt nemen?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:27:05 #274
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87203444
Als kind had ik het heel vaak (rinchting puberteit) Ik heb toen 2 jaar Sandomigran geslikt, en dat werkte wel. heeft een van jullie hier ervaring mee?

http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=1066

Sinds ik trouwens medicatie krijg (Ritalin, ook serotonineverhogend) heb ik geen last meer van Migraine, Ritalin is bloedrukverhogend. Ik denk dat ik mijn migraine vaak te danken had aan lage bloedduk, en hyperventileren/verkeerd ademen. Sinds ik aan de ritalin zit adem en zit ik ook minder krampachtig... Ben in elk geval blij dat ik het al een paar maanden niet heb gehad!! merkte bij mn laatste aanval vorig jaar wel dat ik heeeel slecht ademde, echt hyperventileren. Dit ging beter na Sumatriptan, mijn ademen ging ineeens een heel stuk anders!

[ Bericht 6% gewijzigd door Swiffer op 05-10-2010 12:33:28 ]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:41:18 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87203911
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Tis vreselijk, maar ik weet het niet uit mijn hoofd. Ze liggen in het kastje op de slaapkamer en daar ligt de beeb nu te pitten. Zal morgen voor je kijken (tis in elk geval geen Maxalt).
[..]

Ik heb het in vlagen. Er is een patroon, maar niet helemaal strak binnen de lijntjes. Te weinig slapen in combinatie met druk zijn niet best voor me. Evenals te weinig eten en teveel koffie. Maar er zijn perioden dat ik nergens last van heb (hoe weinig ik ook slaap en hoeveel koffie ik ook drink) en er zijn perioden dat ik prima slaap, goed voor mezelf zorg en alles relatief rustig is en dan heb ik de ene migraine-aanval na de andere. Zoiets is het, maar het is verdomd moeilijk om er echt de vinger achter te krijgen.
migraine aanvallen worden vaak veroorzaakt als er een verandering van omstandigheden is... bijvoorbeeld een weekeindje rust na een stressvolle week of zelfs gewoon een grote luchtdruksverandering
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87205234
Nog even voor de geinteresseerden de link naar de lezing die Michel Ferrari 10 okt. gaat geven in Nemo te Amsterdam :

http://www.kennisopzondag.nl/nwohome.nsf/pages/NWOP_88GGKT

(je zal trouwens die achternaam maar hebben :D )

  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:36:26 #277
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_87208398
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:41 schreef Re het volgende:

[..]

migraine aanvallen worden vaak veroorzaakt als er een verandering van omstandigheden is... bijvoorbeeld een weekeindje rust na een stressvolle week of zelfs gewoon een grote luchtdruksverandering
Zo is het bij mij ook, grote weersveranderingen zijn een trigger. Ook heb ik bijzonder vaak op woensdag migraine, mijn vrije dag na twee drukke werkdagen :P.

Ik ben erg blij met de sumatriptan, dit maakt dat ik niet meer op bed hoef te gaan liggen maar nog enigszins normaal door het leven kan. Wel heel versuft en moe, maar ik kan nog de dagelijkse dingen nét aan ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_87208718
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:09 schreef MaLo het volgende:

[..]

5 dagen is wel erg lang voor een migraineaanval, deze duren in de regel niet langer dan 72 uur.

Is het geen clusterhoofdpijn?

Heb je medicatie die je kunt nemen?
Ik weet niet precies wat het is eigenlijk... maar het heeft ups and downs. En ik zit al aan de maximum hoeveelheid paracetamol per dag. Ik geloof niet mee zo in dokters. De laatste keer dat ik voor m'n hoofdpijn naar de huisarts ging zei ze dat ze zelf ook wel eens hoofdpijn was, en dat het een typisch vrouwenkwaaltje was }:| Ze raadde toen massage of accupunctuur aan, maar dat is best wel duur.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:46:55 #279
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_87208830
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:44 schreef emss het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat het is eigenlijk... maar het heeft ups and downs. En ik zit al aan de maximum hoeveelheid paracetamol per dag. Ik geloof niet mee zo in dokters. De laatste keer dat ik voor m'n hoofdpijn naar de huisarts ging zei ze dat ze zelf ook wel eens hoofdpijn was, en dat het een typisch vrouwenkwaaltje was }:| Ze raadde toen massage of accupunctuur aan, maar dat is best wel duur.
Als het migraine is, of clusterhoofdpijn, heb je aan migraineparacetamol niks. Ik zou toch teruggaan naa de huisarts en eventueel naar een andere huisarts gaan als je bij je eigen huisarts geen gehoor krijgt.

Van veel paracetamol kun je ook juist weer extra hoofdpijn krijgen dus dat is geen oplossing.

Sterkte in ieder geval :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Arizona op 05-10-2010 18:16:09 ]
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:56:18 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87209208
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:15 schreef Bluezz het volgende:
Nog even voor de geinteresseerden de link naar de lezing die Michel Ferrari 10 okt. gaat geven in Nemo te Amsterdam :

http://www.kennisopzondag.nl/nwohome.nsf/pages/NWOP_88GGKT

(je zal trouwens die achternaam maar hebben :D )

aardige vent wel hoor, beetje patsertje, dat dan weer wel dus die naam staat hem goed :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87213645
De afgelopen 2X dat ik optrad met mijn popkoor, kreeg ik een (klassieke) migraineaanval.
De 2e keer zelfs de eerste verschijnselen vlak voor ik op moest.
Aangezien ik precies weet hoe het verloop is, meteen pijnstillers voor de hoofdpijn die achteraf optreed en proberen te ontspannen :') Bij het 2e couplet was ik door de afasie compleet de tekst kwijt, tenminste zo leek het voor mijn duo zangeres, ik wist wel beter :{

Verder heb ik het dus bijna nooit meer, wel balen dat het dus bij mijn niet meer hormoon gerelateerd is blijkbaar maar het laatste jaar de spanning die de trigger is :(
pi_87220670
Eergister en gister nog.
Ver schrik ke LIJK!
It's a way of dealing with all the feeling. keep believing in dreams.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:40:07 #283
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_87231554
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:41 schreef Re het volgende:
migraine aanvallen worden vaak veroorzaakt als er een verandering van omstandigheden is... bijvoorbeeld een weekeindje rust na een stressvolle week of zelfs gewoon een grote luchtdruksverandering
Maar dan nog... ik kan de échte logica niet ontdekken.

Anywayzzz, volgende week donderdag de MRI en de week erop een afspraak met de neuroloog. Ik verwacht er weinig van (en ik hoop hard dat dat terecht is), maar het is wel oke dat mijn plotselinge complete scheelheid even nagekeken wordt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_87232185
Ja Elies, helemaal goed dat je het extra laat nakijken :Y
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:05:42 #285
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_87232307
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:01 schreef Bluezz het volgende:
Ja Elies, helemaal goed dat je het extra laat nakijken :Y
Ere wie ere toekomt: het was het idee van de HA in overleg met de neuroloog. Als het aan mij gelegen had, dan was ik zelfs niet eens naar het ZKH gegaan. Eigenlijk :@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_87246542
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:47 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van het experimenteren. Dus had ik met mezelf afgesproken dat ik de eerste keer dat ik het zou slikken, dat thuis wilde doen. Maar het slikken moet beginnen als de aanval begint, en het is me sindsdien gewoon niet gebeurd dat het thuis begon (of het moet in mijn slaap zijn geweest).
Hopelijk krijgt het bezoek aan de neuroloog een positieve uitkomst Maar ik zou experimenteren met medicijnen zeker niet uitsluiten. Heb zelf jarenlang een extreme afkeer van medicijnen nadat ik een tijdlang was volgestopt met medicijnen door doktoren en vervolgens nadat ik alles in de prullenbak had gegooid acupunctuur wel bleek te helpen. Maar nadat ik het afgelopen jaar ongeveer 5 dagen per week op bed lag met migraine is er uiteindelijk na een hoop onderzoeken en geëxperimenteer met medicijnen (kon niets anders meer dan mijn vooroordelen overboord te gooien :P ) gewoon alsnog iets gevonden dat van de ene op de andere dag mijn migraine heeft gestopt. Soms moet je ook gewoon aan doktoren vragen naar dingen die niet standaard tegen een ziekte worden gebruikt maar misschien wel effect kunnen hebben.

Voor andere liefhebbers hier van medicijnen die goed tegen migraine helpen als je eenmaal een aanval hebt werkt Migpriv erg goed, maar je moet het dan niet te vaak in een week hebben want het is erg slecht voor je maag. Maar als je het één of twee keer in de maand hebt, zeker een aanrader ^O^
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:54:29 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87246887
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:40 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar dan nog... ik kan de échte logica niet ontdekken.

Anywayzzz, volgende week donderdag de MRI en de week erop een afspraak met de neuroloog. Ik verwacht er weinig van (en ik hoop hard dat dat terecht is), maar het is wel oke dat mijn plotselinge complete scheelheid even nagekeken wordt.
puur biologisch gezien start een migraine aanval door een plotselinge verandering van je serotonine gehalte waarbij in "normale" mensen dit op een normale manier wordt gecompenseerd, bij migraine patienten treedt er een soort hypercorrectie op (een overdreven antiresponse) waarbij bloedvaten uitzetten en er allerlei onstekingsstoffen lekken in je systeem wat dan weer de pijn veroorzaakt

en die triggers kunnen dus vanalles zijn, van weersveranderingen tot oude kaas
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:56:22 #288
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_87246957
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:54 schreef Re het volgende:
puur biologisch gezien start een migraine aanval door een plotselinge verandering van je serotonine gehalte waarbij in "normale" mensen dit op een normale manier wordt gecompenseerd, bij migraine patienten treedt er een soort hypercorrectie op (een overdreven antiresponse) waarbij bloedvaten uitzetten en er allerlei onstekingsstoffen lekken in je systeem wat dan weer de pijn veroorzaakt

en die triggers kunnen dus vanalles zijn, van weersveranderingen tot oude kaas
En wat als je serotonine slikt? Is er invloed van onregelmatig slikken?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:03:27 #289
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87247238
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:56 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En wat als je serotonine slikt? Is er invloed van onregelmatig slikken?
nou ja het ligt natuurlijk iets ingewikkelder met verschillende soorten serotonine receptoren postsynaptisch en presynaptisch

ik weet niet wat je slikt natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87300120
Ik had al eerder in dit topic gepost (dat ik niet weg mocht van me werk terwijl ik migraine had)
Maar goed :p daar werk ik gelukkig al 4 maanden niet meer en ja de aanvallen zijn echt fors verminderd.. dus bij mij is stress ook de doorslag..
Maarja me moeder heeft ook vaak last van migraine en aangezien dat mijn medicijnen niet meer goed aanslaan heeft ze me een tip gegeven.. een paracetamol met codeine en daarna een kop koffie.. nou ben ik zelf geen koffie drinker normaal dus het helpt bij mij meestal wel.. kan ook denk ik liggen aan de persoon zelf
Till Lindemann.. &lt;3
pi_87303035
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:49 schreef Darkbrowneyes het volgende:
Ik had al eerder in dit topic gepost (dat ik niet weg mocht van me werk terwijl ik migraine had)
Maar goed :p daar werk ik gelukkig al 4 maanden niet meer en ja de aanvallen zijn echt fors verminderd.. dus bij mij is stress ook de doorslag..
Maarja me moeder heeft ook vaak last van migraine en aangezien dat mijn medicijnen niet meer goed aanslaan heeft ze me een tip gegeven.. een paracetamol met codeine en daarna een kop koffie.. nou ben ik zelf geen koffie drinker normaal dus het helpt bij mij meestal wel.. kan ook denk ik liggen aan de persoon zelf
Apart! Bij veel mensen veroorzaakt koffie juist migraine... Maar als het voor jou werkt, prima natuurlijk! ^O^
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:46:39 #292
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_87327602
hoe kan ik mijn huisarts duidelijk maken dat hij toch actie moet ondernemen en mij oet helpen uitzoeken waar de hoofdpijnen bij mij vandaan komen?

Ik vermoed sterk migraine, al sinds 2001 maar het is nooit nagegaan/bevestigd. mijn huisarts gooit het op een stijve nek terwijl ik duidelijk aangaf de verschijnselen van migraine te hebben :')
De pijnen zijn niet normaal en gaan niet weg met rust. Een milde aanval (zo noem ik het) voel ik zelfs in mijn slaap, stekende pijn op 1 dezelfde plek), en overdag ik voel de pijn op die plek alsof ik een trauma heb opgelopen, en misselijk in de maag.

ik word echt zo kwaad op die artsen :N

Als ik een echte eaanval krijg heb ik 3 dagen lang constant stekende pijn zelfs als ik slaap, mijn zicht wordt blauwig en ben constant misselijk, de pijn is dan zo hevig dat ik met mn benen moet trillen. het helpt geen fuck alleen het idee dat ik beweeg helpt psychisch iets tegen de pijn. ook trekt de stekende pijn naar mijn kaken en wordt een kant lam.

ik snap echt niet dat een huisarts zoiets kan negeren, wat moet ik doen? Nu heb ik er niet zo'n last van die milde aanvallen, maar het komt en gaat met vlagen en duurt dan een week of meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Schenkstroop op 08-10-2010 16:58:25 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:17:29 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87328621
lijkt me meer clusterhoofdpijn achtig maar je kan je door laten verwijzen naar een hoofdpijnkliniek bijvoorbeeld?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87328892
Ik heb de laatste 2-3 jaar ook weer (sinds m'n puberteit) om de paar maanden last van migraine. Waar zo'n aanval vroeger een dag of een dagdeel duurde, duren ze tegenwoordig 3-4 dagen. Het enige wat helpt is... ja eigenlijk niets. Wachten tot het weer overgaat. Ik heb van mijn vorige huisarts Maxalt gekregen, en dat werkt dan een paar uur maar daarna begint het weer van voren af aan.

Overigens herkende mijn toenmalige huisarts ook alle symptomen niet als zijnde migraine. Raar zien, lichtflitsen, tintelende vingers en/of lippen, overgeven, hij had er nog nooit van gehoord in relatie tot migraine 8)7
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:29:16 #295
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87328956
het was 9 jaar geleden al bedroevend gesteld met de kennis van huisartsen wat betreft migraine en blijkbaar is dat nog niet echt verbeterd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:38:23 #296
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_87330995
Hoe kom je er eigenlijk ahcter wat voor hoofdpijn je hebt. men noemt cluster en andere benamingen maar ik kan daar geen touw aan vastknopen. behave dat ik erg veel pijn lijdt :'(

edit: nee kan me er niet in vinden, heeft niks met mn ogen te maken.
http://home.wxs.nl/~mip/cluster.htm
migraine is op zich ook wel een vasculaire aandoening toch, dat had ik begrepen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_87331081
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe kom je er eigenlijk ahcter wat voor hoofdpijn je hebt. men noemt cluster en andere benamingen maar ik kan daar geen touw aan vastknopen. behave dat ik erg veel pijn lijdt :'(
Doe de test :)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:41:44 #298
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_87331106
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:41 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Doe de test :)
wat voor test?

haha zag em niet..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:42:12 #299
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_87331121
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe kom je er eigenlijk ahcter wat voor hoofdpijn je hebt. men noemt cluster en andere benamingen maar ik kan daar geen touw aan vastknopen. behave dat ik erg veel pijn lijdt :'(

edit: nee kan me er niet in vinden, heeft niks met mn ogen te maken. migraine is op zich ook wel een vasculaire aandoening toch, dat had ik begrepen.
heb je het al eens met je huisarts besproken ook?
zij weten vaak ook wel uit te vogelen wat het is
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_87331126
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:41 schreef Schenkstroop het volgende:


wat voor test?
Klik erop, tis een hoofdpijntest.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:47:14 #301
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_87331275
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Klik erop, tis een hoofdpijntest.
dat was snel met 3 vragen zegt ie mogelijk migraine.. ik heb trouwens wel pillen gehad van de huisarts, maar durf het niet intenemen, de pijn is al zo hevig en ik heb als ervaring dat anti-migraine medicijnen de migraine juist kunnen verstevigen als je de foute hebt, En daar zit ik niet op te wachten rotte is dat ik niet meer weet welk middel ik nam dat die hoofdpijn verhevigde, .. echt shit.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')