Nu niet, maar weersveranderingen lijken bij mij soms wel een trigger te zijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:04 schreef Flitskikker het volgende:
Gisteren is m'n eerste werkdag na de vakantie (2 weken) en het was weer raak helaas.
De laatste keer daarvoor was eind november.
Maar ik voel me dan wel erg bezwaard om me ziek te melden. "Sorry, net twee weken vakantie gehad maar ik kan nu écht nauwelijks werken." Ze zijn altijd wel begripvol, maar het voelt toch wrang...
Daarom nu met para+suma het toch maar proberen en de komende dagen maar thuis werken.
Door de vakantie ben ik niet per se gestresst, dus misschien dat het door de sterk wisselende temperaturen en luchtdruk komt? 12 graden opeens gisteren, vandaag weer 5. En de luchtdruk had een flinke duik genomen. Een paar van de vorige keren kreeg ik toen ook hoofdpijn of migraine.
[ afbeelding ]
Meer mensen die deze dagen opeens migraine hebben?
April en oktober, als het seizoen wisselt. Ook als het weer omslaat.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:04 schreef Flitskikker het volgende:
Meer mensen die deze dagen opeens migraine hebben?
Iewwww kan maar slecht naar dat (zelfs in stilstaande vorm) beeld kijken zonder in mijn buik een misselijk gevoel te krijgenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:14 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Bedoel je dat je alleen een aura hebt en daarna geen hoofdpijn?
Of heb je andere visuele verschijnselen? Bij mij ziet het er zo uit:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Fijn dat je een middel hebt dat goed werkt! Neem je de rizatriptan gelijk tijdens de aura of daarna?
Ik kan m'n huisarts eens vragen of ik rizatriptan eens kan proberen, misschien word ik daar niet zo'n zombie van als van sumatriptan.
[..]
Damn, al 50 jaar. Is het in de loop van de jaren wel minder geworden qua frequentie?
Van sumatriptan word ik erg gaar inderdaad (moe, uitgedroogd, licht verward), maar meestal kan ik dan na een paar uur wel weer wat doen.
Gisteren was het alsof er niks gebeurd was, vandaag ben ik wel de hele dag gaar.
[..]
Gave site! Die moet ik onthouden. Bedankt
Hier kan ik ook echt niet naar kijken.. zo begint mijn migraine.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:14 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Bedoel je dat je alleen een aura hebt en daarna geen hoofdpijn?
Of heb je andere visuele verschijnselen? Bij mij ziet het er zo uit:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Fijn dat je een middel hebt dat goed werkt! Neem je de rizatriptan gelijk tijdens de aura of daarna?
Ik kan m'n huisarts eens vragen of ik rizatriptan eens kan proberen, misschien word ik daar niet zo'n zombie van als van sumatriptan.
[..]
Damn, al 50 jaar. Is het in de loop van de jaren wel minder geworden qua frequentie?
Van sumatriptan word ik erg gaar inderdaad (moe, uitgedroogd, licht verward), maar meestal kan ik dan na een paar uur wel weer wat doen.
Gisteren was het alsof er niks gebeurd was, vandaag ben ik wel de hele dag gaar.
[..]
Gave site! Die moet ik onthouden. Bedankt
Ik heb dat aura ook (net als het filmpje, maar bij mij begint het echt centraal en gaat een groter deel van mijn gezichtsveld meedoen en met die kartels er omheen) en na 20-30 minuten is het weer weg, daarna geen/weinig hoofdpijn tot nu toe. Ik neem wel gelijk paracetamol. Wel zo'n wazig gevoel de rest van de dag.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hier kan ik ook echt niet naar kijken.. zo begint mijn migraine.
Vorige week een sportmassage gehad want rugspieren zijn totaal verkrampt. Ook mijn nek werd onder handen genomen, nou dat heb ik geweten. Ik kwam thuis, voelde me een beetje woozy, kon niet uit mijn woorden komen/kon de juiste woorden niet vinden, zag wat wazig (niet zoals het filmpje), kreeg een tintelende lip, vervolgens trok gevoel weg uit mijn vingers en daar was de koppijn.. gelukkig een lichte migraine aanval, maar wel herleidbaar naar de massage. Heb masseur meteen gemaild, over 2w heb ik nog een massage maar dan blijft hij mooi van mijn nek af.
Ik heb rizatriptan en dan neem ik nog efedrine, nurofen migraine en pcm.. alles om die knallende koppijn tegen te gaan en ik moet zeggen dat het echt qua hoofdpijn een stuk dragelijker is * afkloppen *
Hier eigenlijk ook. Soms denk ik wel eens dat er iets broeit, maar dat blijkt dan toch weer loos alarm.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:10 schreef Blues het volgende:
Het is bij mij *Tsjakka* van 0 naar begin aura's en rest vd shit voor ong. 24 uur
Na afbouwen deze dosis Candasartan, omdat ik geen verschil merkte qua frequentie 5 aanvallen in maart gehad.... te snel afgebouwd? Of deed het toch wat?quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:54 schreef Blues het volgende:
i.o.m. huisarts heb ik na mijn laatste aanval op 11 januari gebruik ik nu de hoogste dosering candasartan, 32 mg.
Hopelijk doet dat wat *crossfingers
Wow wat fijn voor jou johquote:Op dinsdag 15 april 2025 19:17 schreef het-is-mij het volgende:
Wat ellendig @:Blues, al die aanvallen.
Hopelijk heb je minder vaak aanvallen en minder heftige klachten met de metoprolol.
Ik zal eens een update doen.
Ik heb veel verschillende soorten medicatie geprobeerd en voldeed aan alle eisen om (4 jaar geleden alweer) aangemeld te worden bij de onderzoeksgroep van de cgrp remmers.
Ben toen begonnen om maandelijks een Ajovy injectie te zetten en .......ik heb weer kwaliteit van leven. Besefte me nadien pas hoe beperkend de migraine was en welke invloed dit op mijn leven heeft gehad.
Ieder half jr evaluatie met neuroloog of hoofdpijnvpk en moet voordien echt altijd nakijken wanneer ik voor het laatst hoofdpijn heb gehad want migraine mag ik het niet noemen. Als ik al hoofdpijn heb dan is het met 2 paracetamol op te lossen.
Voel af en toe wel een wat dovig gevoel in mijn gezicht of wat andere tekenen die ik kreeg bij migraine en dan kan ik toch soms schrikken en denken, ojee als die medicatie maar niet uitgewerkt raakt.
Sterkte voor iedereen met migraine want het is echt ruk en beperkend.
Lief dat je t vraagtquote:Op donderdag 1 mei 2025 11:51 schreef het-is-mij het volgende:
@:Blues, hoe gaat het nu je een aantal weken onderweg bent met de metropolol?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |