Ik heb gelezen dat de meeste migraineaanvallen 's nachts beginnen. Ik zal wel bij de minderheid horen, want bij mij beginnen ze meestal overdagquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:33 schreef Fredmeister het volgende:
Zijn er sommigen tussen jullie die het regelmatig snachts krijgen?
Ik krijg mijn meeste migraines altijd rond een uur of 3-4, word dan helemaal verdwaasd wakker met een aura die best heftig is
Probeer diclofenac als je dat in huis hebt, of naproxen. Sterkte in ieder gevalquote:Op woensdag 30 december 2009 12:36 schreef Maraca het volgende:
Ik hoop heel erg dat het geen migraine is![]()
Maar wat kan ik er tegen doen? Aspirine werkt niet en gisteren heb ik al de hele dag in bed gelegen..
Ik krijg ze ook meestal overdagquote:Op woensdag 30 december 2009 13:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat de meeste migraineaanvallen 's nachts beginnen. Ik zal wel bij de minderheid horen, want bij mij beginnen ze meestal overdag
Dat was bij mij ook altijd het geval, maar de laatste twee keer stond ik op met half zicht/aura's e.d. Nog nooit eerder last van gehad.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat de meeste migraineaanvallen 's nachts beginnen. Ik zal wel bij de minderheid horen, want bij mij beginnen ze meestal overdag
Beter lijkt het me om naar de huisarts te gaan, als het echt migriane is kun je daar beter de juiste medicijnen voor gebruiken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:58 schreef emss het volgende:
aaaaaaargh..... zondag ochtend een zeurderig hoofdpijntje... ja hoor, ik voeld het al aankomen... twee paracetamolletjes genomen. De zondag nog wel doorgekomen, 's avonds met lichte hoofdpijn naar bed. Maandag ochtend 6 uur wakker geworden met knallende koppijn.. nu is het 33 uur later, en ik heb er nog steeds last van ;-( kan me niet concentreren op m'n werk.. elke beweging doet pijn.
Heeft iemand weleens de migrastick geprobeerd? ik ga hem toch maar eens aanschaffen. Zo duur is ie niet... en ik zit inmiddels alweer op m'n max dosis paracetamol (6 per dag)... er gaan bij mij toch wel 2 pakjes paracetamol per maand doorheen, dat is toch niet normaal?
zit er niet iets mis in je nek oid, misschien een keer laten kijkenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:18 schreef Daph_ het volgende:
Loop inmiddels al meer dan een jaar met hoofdpijn, echter sinds twee maanden ook heftige hoofdpijnaanvallen die gepaard gaan met slecht zicht (alsof je door een waterval oid kijkt), misselijkheid, bonkend gevoel aan de voorzijde van mijn hoofd en overgevoeligheid voor licht. Na in totaal 8 keer bij de huisarts heeft ze uiteindelijk vorige week de diagnose "migraine" gesteld bij mijn heftige hoofdpijnaanvallen en hiervoor heb ik nu medicatie gekregen; Samutriptan. Vanmorgen voelde ik hoofdpijn opkomen en na een tijdje begon ik wazig te zien met links en werd ik misselijk, dus een tabletje ingenomen. Helaas, dit werkte averechts met als gevolg dat ik met onwijze koppijn (erger dus dan voor de samutriptan!) mijn bed maar ben ingekropen van ellende. Inmiddels is het wat gezakt, maar nog duidelijk aanwezig.
Nu is het zo dat ik gemiddeld per week 2 - 3 keer hoofdpijn heb - dit is geen migraine, maar lichte tot zware hoofdpijn waardoor ik moe en een beetje verward word, doordat het mijn concentratievermogen nogal in de weg zit.. Hier loop ik echter al ruim een jaar mee en de huisarts zegt dat het "stress" is. Ik neem hier niet altijd pijnstillers voor, aangezien ik weet dat je daar medicijn afhankelijke hoofdpijn van kan krijgen, maar soms gaat het niet anders, zeker niet als ik moet werken.
Heeft iemand hier een tip voor? Ik moet weer terug naar de huisarts voor de migrainemedicatie, maar dacht dat een van jullie misschien een tip zou hebben. Ik word namelijk onderhand helemaal gek van die hoofdpijn. Iedereen om me heen denkt "oh, hoofdpijn, dan neem je een asprientje en dan is het over" maar zo makkelijk is het helaas niet.
Er zijn röntgenfoto's gemaakt van mijn nek- en rugwervels, maar hierop was niets te zien (iig niets dat de hoofdpijn kon verklaren).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:24 schreef electronique het volgende:
[..]
zit er niet iets mis in je nek oid, misschien een keer laten kijken
Bedankt voor je uitgebreide reactie!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:26 schreef MaLo het volgende:
Daph_, wat voor hoofdpijn is de hoofdpijn die je zo regelmatig hebt? Kloppend, stekend, komt het uit je nek? Hoe zit het met de spieren in je nek, zijn die soepel? Heb je al eens Naproxen hiervoor geprobeerd?
De reden dat ik dit vraag, is dat ik ook heel vaak "gewone" hoofdpijn had, waar ik doodmoe van werd. De oorzaak bij mij bleken de spieren in mijn bovenrug te zijn; die zijn overmatig gespannen vanwege een scoliose en beenlengteverschil. Mijn bovenrug trainen en fysiotherapie om de spieren wat losser te maken heeft toen goed geholpen. Tegenwoordig heb ik er een stuk minder last van. Stress is echter nog wél een trigger voor mij om dergelijke hoofdpijnen te krijgen.
Mbt migraine, balen dat de sumatriptan (neem aan dat je dat bedoelt) niet werkt. Voor mij was het echt een uitkomst, ik kan nu gewoon blijven werken bij een migraine aanval(nou ja gewoon, ik word heel suf en zie nog steeds niet scherp, maar heb niet meer die verlammende koppijn).
Gelukkig zijn er nog meer middelen die je kunt proberen, het houdt niet op als er een soort niet werkt.
Ik hou inderdaad een hoofdpijndagboek bij sinds een tijdje. Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, inclusief de medicatie die ik ervoor genomen heb enzo, omdat de dokter zei dat het stress was.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:47 schreef MaLo het volgende:
Daph, wat klote. Als ik dit zo lees lijkt het toch ook wel op spanningshoofdpijn. Maar aan internetdiagnoses heb je niet zoveel.
Misschien kun je een hoofdpijndagboekje gaan bijhouden? Dus bijhouden wanneer je hoofdpijn hebt, hoe erg het is, wat je hebt gegeten, of je stress hebt of juist net weer rust hebt, hoe je spieren in je nek / kaak voelen bij een hoofdpijnaanval. Misschien kun je dan een patroon ontdekken.
Wanneer moet je weer naar de dokter voor je migraine?
Niara, als ik de mogelijkheid heb neem ik een pijstiller én ga terug naar bed. Moet ik werken, dan neem ik een sumatriptan en ga naar het werk. En soms nog een. En als dát niet werkt, toch maar weer naar huis en naar bed.
Naar huis mocht ik niet?????quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:03 schreef Darkbrowneyes het volgende:
Mijn laatste migraine aanval was anderhalve week terug.
Ik zowat kruipend naar me werk toe waarop ik te horen kreeg: je slikt maar een aspirine en gaat gewoon werken!!!
Vind het verschrikkelijk dat sommige mensen zo onwetend zijn over migraine
Heb toen die dag+avond met knallende migraine rondgelopen, meerdere keren overgegeven en flauwgevallen maar naar huis mocht ik niet.
Laatste tijd werk maxsalt ook niet meer zo goed bij me, meestal slik ik er nog een paracetemol met codeine er achteraan en dan duurt het meestal anderhalve dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |