abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2009 @ 13:26:32 #226
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_76218291
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:33 schreef Fredmeister het volgende:
Zijn er sommigen tussen jullie die het regelmatig snachts krijgen?
Ik krijg mijn meeste migraines altijd rond een uur of 3-4, word dan helemaal verdwaasd wakker met een aura die best heftig is
Ik heb gelezen dat de meeste migraineaanvallen 's nachts beginnen. Ik zal wel bij de minderheid horen, want bij mij beginnen ze meestal overdag
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 30 december 2009 @ 14:47:44 #227
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_76221667
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:36 schreef Maraca het volgende:
Ik hoop heel erg dat het geen migraine is
Maar wat kan ik er tegen doen? Aspirine werkt niet en gisteren heb ik al de hele dag in bed gelegen..
Probeer diclofenac als je dat in huis hebt, of naproxen. Sterkte in ieder geval .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 30 december 2009 @ 14:48:47 #228
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_76221712
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat de meeste migraineaanvallen 's nachts beginnen. Ik zal wel bij de minderheid horen, want bij mij beginnen ze meestal overdag
Ik krijg ze ook meestal overdag . Misschien één keer per jaar dat ik er mee wakker word.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_76221854
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat was bij mij ook altijd het geval, maar de laatste twee keer stond ik op met half zicht/aura's e.d. Nog nooit eerder last van gehad.

Ik moet wel zeggen dat de hoofdpijn een stuk minder is of zelfs wegblijft, de laatste tijd.(in elk geval de laatste 4 aanvallen valt het erg mee. Ben vaak wel ontzettend moe na een 'aanval')

Eerst was ik daar een beetje bang voor, dat het wegbleef, want eerder was het zo, dat wanneer de aanval niet volledig doorzette, ik na een paar dagen alsnog een knetterende aanval kreeg.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 30 december 2009 @ 17:40:08 #230
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76228623
Ik lijd de afgelopen weken alleen pijn. Geen echte aanvallen die drie dagen lang duren en ik niks meer kan. Maar deze lichte 'stekende' migraine is genoeg om mij misselijk te maken. geen zin in eten en gisteren 15 uur in bed en toch er maar uit. Bij de huisarts sturen ze je zo weg. Wat willen ze zien voordat ze je serieus nemen. Dat je stuiptrekkend met schuim in je bek op de grond ligt? De druk in mijn hoogfd is niet normaal het is alsof aderen kunnen ontplofffen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81873648
aaaaaaargh..... zondag ochtend een zeurderig hoofdpijntje... ja hoor, ik voeld het al aankomen... twee paracetamolletjes genomen. De zondag nog wel doorgekomen, 's avonds met lichte hoofdpijn naar bed. Maandag ochtend 6 uur wakker geworden met knallende koppijn.. nu is het 33 uur later, en ik heb er nog steeds last van ;-( kan me niet concentreren op m'n werk.. elke beweging doet pijn.

Heeft iemand weleens de migrastick geprobeerd? ik ga hem toch maar eens aanschaffen. Zo duur is ie niet... en ik zit inmiddels alweer op m'n max dosis paracetamol (6 per dag)... er gaan bij mij toch wel 2 pakjes paracetamol per maand doorheen, dat is toch niet normaal?

[ Bericht 13% gewijzigd door emss op 25-05-2010 16:03:28 ]
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:43:29 #232
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_81878649
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:58 schreef emss het volgende:
aaaaaaargh..... zondag ochtend een zeurderig hoofdpijntje... ja hoor, ik voeld het al aankomen... twee paracetamolletjes genomen. De zondag nog wel doorgekomen, 's avonds met lichte hoofdpijn naar bed. Maandag ochtend 6 uur wakker geworden met knallende koppijn.. nu is het 33 uur later, en ik heb er nog steeds last van ;-( kan me niet concentreren op m'n werk.. elke beweging doet pijn.

Heeft iemand weleens de migrastick geprobeerd? ik ga hem toch maar eens aanschaffen. Zo duur is ie niet... en ik zit inmiddels alweer op m'n max dosis paracetamol (6 per dag)... er gaan bij mij toch wel 2 pakjes paracetamol per maand doorheen, dat is toch niet normaal?
Beter lijkt het me om naar de huisarts te gaan, als het echt migriane is kun je daar beter de juiste medicijnen voor gebruiken.
2 pakjes paracetamol vind ik niet normaal, het lijkt mj dat je daar juist hoofdpijn van krijgt, medicijn afhankelijke hoofdpijn.

Zou eerst eens proberen om daar mee te stoppen.
En de migrastick, tja, het is fris maar tijgerbalsem werkt net zo goed, miischien zelfs beter.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_81880668
Bijna 6 maanden mysterieus geen migraines gehad!:D
pi_81881107
godverdomme ik heb al een week aan een stuk migraine
pi_81882846
Loop inmiddels al meer dan een jaar met hoofdpijn, echter sinds twee maanden ook heftige hoofdpijnaanvallen die gepaard gaan met slecht zicht (alsof je door een waterval oid kijkt), misselijkheid, bonkend gevoel aan de voorzijde van mijn hoofd en overgevoeligheid voor licht. Na in totaal 8 keer bij de huisarts heeft ze uiteindelijk vorige week de diagnose "migraine" gesteld bij mijn heftige hoofdpijnaanvallen en hiervoor heb ik nu medicatie gekregen; Samutriptan. Vanmorgen voelde ik hoofdpijn opkomen en na een tijdje begon ik wazig te zien met links en werd ik misselijk, dus een tabletje ingenomen. Helaas, dit werkte averechts met als gevolg dat ik met onwijze koppijn (erger dus dan voor de samutriptan!) mijn bed maar ben ingekropen van ellende. Inmiddels is het wat gezakt, maar nog duidelijk aanwezig.

Nu is het zo dat ik gemiddeld per week 2 - 3 keer hoofdpijn heb - dit is geen migraine, maar lichte tot zware hoofdpijn waardoor ik moe en een beetje verward word, doordat het mijn concentratievermogen nogal in de weg zit.. Hier loop ik echter al ruim een jaar mee en de huisarts zegt dat het "stress" is. Ik neem hier niet altijd pijnstillers voor, aangezien ik weet dat je daar medicijn afhankelijke hoofdpijn van kan krijgen, maar soms gaat het niet anders, zeker niet als ik moet werken.

Heeft iemand hier een tip voor? Ik moet weer terug naar de huisarts voor de migrainemedicatie, maar dacht dat een van jullie misschien een tip zou hebben. Ik word namelijk onderhand helemaal gek van die hoofdpijn. Iedereen om me heen denkt "oh, hoofdpijn, dan neem je een asprientje en dan is het over" maar zo makkelijk is het helaas niet.
pi_81883100
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:18 schreef Daph_ het volgende:
Loop inmiddels al meer dan een jaar met hoofdpijn, echter sinds twee maanden ook heftige hoofdpijnaanvallen die gepaard gaan met slecht zicht (alsof je door een waterval oid kijkt), misselijkheid, bonkend gevoel aan de voorzijde van mijn hoofd en overgevoeligheid voor licht. Na in totaal 8 keer bij de huisarts heeft ze uiteindelijk vorige week de diagnose "migraine" gesteld bij mijn heftige hoofdpijnaanvallen en hiervoor heb ik nu medicatie gekregen; Samutriptan. Vanmorgen voelde ik hoofdpijn opkomen en na een tijdje begon ik wazig te zien met links en werd ik misselijk, dus een tabletje ingenomen. Helaas, dit werkte averechts met als gevolg dat ik met onwijze koppijn (erger dus dan voor de samutriptan!) mijn bed maar ben ingekropen van ellende. Inmiddels is het wat gezakt, maar nog duidelijk aanwezig.

Nu is het zo dat ik gemiddeld per week 2 - 3 keer hoofdpijn heb - dit is geen migraine, maar lichte tot zware hoofdpijn waardoor ik moe en een beetje verward word, doordat het mijn concentratievermogen nogal in de weg zit.. Hier loop ik echter al ruim een jaar mee en de huisarts zegt dat het "stress" is. Ik neem hier niet altijd pijnstillers voor, aangezien ik weet dat je daar medicijn afhankelijke hoofdpijn van kan krijgen, maar soms gaat het niet anders, zeker niet als ik moet werken.

Heeft iemand hier een tip voor? Ik moet weer terug naar de huisarts voor de migrainemedicatie, maar dacht dat een van jullie misschien een tip zou hebben. Ik word namelijk onderhand helemaal gek van die hoofdpijn. Iedereen om me heen denkt "oh, hoofdpijn, dan neem je een asprientje en dan is het over" maar zo makkelijk is het helaas niet.
zit er niet iets mis in je nek oid, misschien een keer laten kijken
pi_81884502
Bullshit, dat is heus niet opeens stress van die enorme hoofdpijnaanvallen.

Je zou idd even naar de orthomanueeltherapeut kunnen gaan die de positie van je wervels kan controleren.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_81885286
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:24 schreef electronique het volgende:

[..]

zit er niet iets mis in je nek oid, misschien een keer laten kijken
Er zijn röntgenfoto's gemaakt van mijn nek- en rugwervels, maar hierop was niets te zien (iig niets dat de hoofdpijn kon verklaren).
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:26:12 #239
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_81886642
Daph_, wat voor hoofdpijn is de hoofdpijn die je zo regelmatig hebt? Kloppend, stekend, komt het uit je nek? Hoe zit het met de spieren in je nek, zijn die soepel? Heb je al eens Naproxen hiervoor geprobeerd?

De reden dat ik dit vraag, is dat ik ook heel vaak "gewone" hoofdpijn had, waar ik doodmoe van werd. De oorzaak bij mij bleken de spieren in mijn bovenrug te zijn; die zijn overmatig gespannen vanwege een scoliose en beenlengteverschil. Mijn bovenrug trainen en fysiotherapie om de spieren wat losser te maken heeft toen goed geholpen. Tegenwoordig heb ik er een stuk minder last van. Stress is echter nog wél een trigger voor mij om dergelijke hoofdpijnen te krijgen.

Mbt migraine, balen dat de sumatriptan (neem aan dat je dat bedoelt) niet werkt. Voor mij was het echt een uitkomst, ik kan nu gewoon blijven werken bij een migraine aanval (nou ja gewoon, ik word heel suf en zie nog steeds niet scherp, maar heb niet meer die verlammende koppijn).

Gelukkig zijn er nog meer middelen die je kunt proberen, het houdt niet op als er een soort niet werkt .
pi_81893768
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:26 schreef MaLo het volgende:
Daph_, wat voor hoofdpijn is de hoofdpijn die je zo regelmatig hebt? Kloppend, stekend, komt het uit je nek? Hoe zit het met de spieren in je nek, zijn die soepel? Heb je al eens Naproxen hiervoor geprobeerd?

De reden dat ik dit vraag, is dat ik ook heel vaak "gewone" hoofdpijn had, waar ik doodmoe van werd. De oorzaak bij mij bleken de spieren in mijn bovenrug te zijn; die zijn overmatig gespannen vanwege een scoliose en beenlengteverschil. Mijn bovenrug trainen en fysiotherapie om de spieren wat losser te maken heeft toen goed geholpen. Tegenwoordig heb ik er een stuk minder last van. Stress is echter nog wél een trigger voor mij om dergelijke hoofdpijnen te krijgen.

Mbt migraine, balen dat de sumatriptan (neem aan dat je dat bedoelt) niet werkt. Voor mij was het echt een uitkomst, ik kan nu gewoon blijven werken bij een migraine aanval (nou ja gewoon, ik word heel suf en zie nog steeds niet scherp, maar heb niet meer die verlammende koppijn).

Gelukkig zijn er nog meer middelen die je kunt proberen, het houdt niet op als er een soort niet werkt .
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

De hoofdpijn is meestal aan de bovenkant van mijn hoofd, bovenop of aan de achterzijde, maar wel bovenop. Aan de onderkant van mijn hoofd bij mijn nek heb ik eigenlijk nooit hoofdpijn. Voor zover ik zelf kan voelen zijn mijn spieren redelijk soepel. Naproxen heb ik ook geprobeerd, maar biedt geen verlichting op zichzelf.. Wel in combinatie met Advil 200 of 400. Finimal, Paracetamol, Paracetamol met coffeïne, naproxen, ibuprofen (poeder of pilvorm) helpen allemaal niet..

Ik heb van januari tot en met maart fysiotherapie gehad voor mijn rug en daarbij heb ik geen verlichting gemerkt in de hoofdpijn (wel in de rugpijn gelukkig).

Me erbij neerleggen zal ik niet doen hoor, ik weet gewoon dat het niet normaal is om zo vaak hoofdpijn te hebben. Het is alleen jammer dat ik niet helemaal serieus genomen wordt door mijn omgeving en huisarts tot nu toe, maar dat komt vast wel goed
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:22:57 #241
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_81906802
Vanmorgen werd ik na 8,5 uur slaap wakker met dat fijne gevoel rechts boven m'n oog..
Ik hoop niet dat het door gaat zetten want ik moet druk leren voor de examens.

Hebben jullie nog tips voor wanneer je het voelt opkomen?
Gelijk een pijnstiller nemen? Terug naar bed?

Bedankt!

En succes Daph_! Het klinkt echt vervelend
pi_81907225
Ik heb de migrastick aangeschaft. En ik moet zeggen dat het me binnen een half uur zware verlichting gaf. Ik heb het op m'n nek en op m'n voorhoofd en slapen aangebracht. Het voelde koud en tintelend.. M'n hoofdpijn is nog steeds niet weg (3 dagen), maar ik kan weer normaal functioneren. En het bonkt alleen nog als ik snel de trap opga oid.

Tja, en ik heb hier al minstens 10 jaar last van.. een paar maanden geleden was het zo erg, dat ik er bang van werd, zegt de huisarts doodleuk: "ja, ik heb ook wel eens hoofdpijn". tssssssssssss, bitch. Bij mij zit het vaak achter m'n ogen (of 1 oog), maar ook vaak bij m'n nek.
pi_81937647
@ Daph. Kan het geen clusterhoofdpijn zijn?
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:47:15 #244
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_81938589
Daph, wat klote. Als ik dit zo lees lijkt het toch ook wel op spanningshoofdpijn. Maar aan internetdiagnoses heb je niet zoveel .

Misschien kun je een hoofdpijndagboekje gaan bijhouden? Dus bijhouden wanneer je hoofdpijn hebt, hoe erg het is, wat je hebt gegeten, of je stress hebt of juist net weer rust hebt, hoe je spieren in je nek / kaak voelen bij een hoofdpijnaanval. Misschien kun je dan een patroon ontdekken.

Wanneer moet je weer naar de dokter voor je migraine?

Niara, als ik de mogelijkheid heb neem ik een pijstiller én ga terug naar bed . Moet ik werken, dan neem ik een sumatriptan en ga naar het werk. En soms nog een. En als dát niet werkt, toch maar weer naar huis en naar bed.
pi_81943049
Ik ben ook al weer een paar dagen migraine-achtig. Bij mij werkt Maxalt het beste. meestal gaat het dan weg...maar soms komt het de volgende dag weer terug.
pi_81944213
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:47 schreef MaLo het volgende:
Daph, wat klote. Als ik dit zo lees lijkt het toch ook wel op spanningshoofdpijn. Maar aan internetdiagnoses heb je niet zoveel .

Misschien kun je een hoofdpijndagboekje gaan bijhouden? Dus bijhouden wanneer je hoofdpijn hebt, hoe erg het is, wat je hebt gegeten, of je stress hebt of juist net weer rust hebt, hoe je spieren in je nek / kaak voelen bij een hoofdpijnaanval. Misschien kun je dan een patroon ontdekken.

Wanneer moet je weer naar de dokter voor je migraine?

Niara, als ik de mogelijkheid heb neem ik een pijstiller én ga terug naar bed . Moet ik werken, dan neem ik een sumatriptan en ga naar het werk. En soms nog een. En als dát niet werkt, toch maar weer naar huis en naar bed.
Ik hou inderdaad een hoofdpijndagboek bij sinds een tijdje. Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, inclusief de medicatie die ik ervoor genomen heb enzo, omdat de dokter zei dat het stress was.

Morgen bel ik weer voor een afspraak (Vandaag was er niet van gekomen), dan hoop ik morgen of vrijdag terecht te kunnen
  vrijdag 28 mei 2010 @ 00:03:23 #247
297124 Darkbrowneyes
Darkbrowneyes
pi_82003501
Mijn laatste migraine aanval was anderhalve week terug.
Ik zowat kruipend naar me werk toe waarop ik te horen kreeg: je slikt maar een aspirine en gaat gewoon werken!!!
Vind het verschrikkelijk dat sommige mensen zo onwetend zijn over migraine
Heb toen die dag+avond met knallende migraine rondgelopen, meerdere keren overgegeven en flauwgevallen maar naar huis mocht ik niet.
Laatste tijd werk maxsalt ook niet meer zo goed bij me, meestal slik ik er nog een paracetemol met codeine er achteraan en dan duurt het meestal anderhalve dag.
Till Lindemann.. <3
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:52:12 #248
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_82011873
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:03 schreef Darkbrowneyes het volgende:
Mijn laatste migraine aanval was anderhalve week terug.
Ik zowat kruipend naar me werk toe waarop ik te horen kreeg: je slikt maar een aspirine en gaat gewoon werken!!!
Vind het verschrikkelijk dat sommige mensen zo onwetend zijn over migraine
Heb toen die dag+avond met knallende migraine rondgelopen, meerdere keren overgegeven en flauwgevallen maar naar huis mocht ik niet.
Laatste tijd werk maxsalt ook niet meer zo goed bij me, meestal slik ik er nog een paracetemol met codeine er achteraan en dan duurt het meestal anderhalve dag.
Naar huis mocht ik niet?????

En sinds wanneer neemt een ander die beslissing voor jou?
Dat je uberhaupt naar je werk gaat in zo'n toestand.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_82051560
Vandaag sinds jaren weer last gehad. Gelukkig was ik vrij.

Hoewel ik niet echt de typische sterretjes gehad die ik eerder had. Maar wel misselijk (niet gekotst) en hoofdpijn in mijn linkerhersenhelft.... auwwwww. En overgevoelig voor licht, bewegende beelden, muziek (mijn buren van een/twee huizen verder had helaas zijn vervelende hardcore aan, normaal heb ik daar overdag niet zo'n last van en zet ik gewoon mijn eigen muziek op normaal volume aan) en voel me de hele dag een beetje zweverig.

Heb nu de afgelopen 24 u 16 u in bed gelegen en ben nu hartstikke wakker. Gaat nu wel ok, buiten het zweverige en licht misselijke gevoel, maar ik heb geen koppijn meer!

Wel een beetje oorpijn van die oordopjes btw

En trouwens: je mag 8 pillen paracetamol op een dag nemen (wel verspreid op de dag), 4 gram is de maximum dosering.
pi_82089012
Ik heb een paar maanden geleden binnen een korte periode 2 keer een zware hoofdpijnaanval gehad en moest denken aan migraine. De ergste keer liep ik in de stad en kon ik opeens niet meer goed zien, ik zag nog wel kleuren maar vormen werden vaag en er leek soort vlek te zijn in het centrum van mijn gezichtsveld. Ben toen naar huis gewankeld en de hele dag op bed gelegen met zware hoofdpijn. Maandje erna kreeg ik nog een aanval maar minder sterk. Sindsdien gelukkig niet meer gehad.

Lijkt dit op migraine? Ik ben proberen na te gaan wat het geweest kan zijn dat de aanvallen veroorzaakte. Ik dacht zelf aan te lang uitslapen en/of plotseling geen koffie drinken na weken zware caffeine consumptie. Weet iemand hier meer van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')