Een greep uit wat medicijnen die worden voorgeschreven voor migrainequote:
Imigran spuit. Werkt erg goed IMHO.quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:34 schreef lienelien het volgende:
Wat is dat bovenste eigenlijk?
Ik heb pas nog een soort van migraineaanval gehad, maar het was heel anders dan ik gewend ben. Licht en geluid waren geen probleem, ik was wel heel erg misselijk, en een pijn in mn hoofd die ik nog nooit heb gehad. Echt héél erg pijnlijk. Het zat vooraan in mn hoofd, net alsof m'n hersenen werden samengeknepen (). Twee dagen lang niets kunnen doen, geen sumatriptan in de buurt, alleen paracetamol..
Na 2 dagen ging ik slapen met nog een paracetamolletje op, en de volgende ochtend was alles ineens helemaal prima. Echt vreemd. Maar doorvoor gelukkig al zo'n 2 á 3 maanden nergens last van gehad, op gewone hoofdpijn na
Hoe heeft die je dan van je migraine afgeholpen?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:12 schreef Qwea het volgende:
ik zweer nog steeds bij mijn paragnost. En ja, jullie mogen me nog steeds uitlachen
ja, dat weet ik niet. Beetje voelen beetje doen, toen werdt het warm en toen koud, en toen werd ik duizelig, toen knakte mn nek ontzettend en sindsdien heb ik geen migraine meer gehad. Al een jaar niet. En voorheen zaten mn schouders en mn nek keivast. Ook geen last meer vanquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:14 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hoe heeft die je dan van je migraine afgeholpen?
Doe ik zekerquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:12 schreef Qwea het volgende:
ik zweer nog steeds bij mijn paragnost. En ja, jullie mogen me nog steeds uitlachen
Dit leest niet prettig.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:23 schreef Pandora73 het volgende:
n00b schopt migraine topic omhoog...
Heb al jaren migraine.
Geen idee waardoor. Heb al van alles geprobeerd en bijgehouden, qua mogelijke triggers (voedingsdagboeken, stressdagboeken, tijd-van-de-maand vergelijkingen...).
knip/
Ik haal braaf diep adem, hij masseert wekelijks mijn rug- en nekspieren los, laat er allerlei electromagnetische pulsen op los... Maar mijn aanvallen worden alleen maar heftiger...
Kortom...
Nou, als dit geen uitgebreide TVP is, dan weet ik het niet meer!
Het voelt ook niet prettig hoor.quote:
Gefeliciteerd! Zowel met je migraine-vrij zijn als met je zwangerschap!quote:Op maandag 16 februari 2009 17:09 schreef Vicky het volgende:
al een hele tijd niet meer!!
Laten we dat maar ff zo houden want ik ben zwanger en dan mag ik geen maxalt...
balen zeg!! hopelijk ben je er snel vanaf!quote:Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef Curiosity het volgende:
Hier is het weer drama.
Al vanaf donderdag avond hoofdpijn, in fases.
Gisteravond echt schele hoofdpijn en vanmorgen ook nog een kotsen ebij, dan zakt het iets.
En nu komt het weer in alle hevigheid terug.
Van de week begonnen met paracetamol, toen Naproxen 500 mg en als laatste redmiddel Maxalt.( over 3 dagen)
Het helpt allemaal wel maar niet voor lange tijd.
Ik neem nu even niets meer in.
Al met al heeft het toch nog 4 dagen geduurd.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:00 schreef Vicky het volgende:
[..]
balen zeg!! hopelijk ben je er snel vanaf!
Ik ben terug geweest naar de huisarts en hij heeft mij toen propanolol voorgeschreven (een betablokker). Ik had niet echt het idee dat dat werkte. Een andere optie is een spiraaltje.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:09 schreef ferrari_rood het volgende:
een bijwerking van imigran is ook sufheid
tegen hoofdpijn in de stopweek is wel iets te doen. je kunt hormonen krijgen van je huisarts en er is ook pil speciaal voor gemaakt die bij vrij goed werkt
nee, helaas nietquote:Op maandag 23 maart 2009 22:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
heeft Maxalt ook injecties net zoals Imigran?
Bedoel je nadat de pijn is teruggekomen? Het heeft sowieso geen zin om een 2de injectie te nemen tijdens dezelfde aanval als de 1ste al niet werkte. Krijg je ook nog een B-blokker?quote:Op maandag 23 maart 2009 22:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
Gebruik nu dus imigraninjecties maar zelfs met 2 injecties gaat de pijn niet weg (boink boink).
ow sorry voor de eventuele triggerquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:21 schreef MaLo het volgende:
Gitaarsnaar, volgens mij heeft Maxalt geen injecties.
Bah, ik heb NU een migraine aanval. Heb zojuist mijn Imigran genomen, ik hoop dat ik met een uurtje weer opgeknapt ben
.
Jep, propanolol. Maar aantal aanvallen is niet echt verminderd en de pijn van de migraine is ook niet echt lichter (dokter zei dat de pijn minder zou zijn).quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef starla het volgende:
[..]
nee, helaas niet
[..]
Bedoel je nadat de pijn is teruggekomen? Het heeft sowieso geen zin om een 2de injectie te nemen tijdens dezelfde aanval als de 1ste al niet werkte. Krijg je ook nog een B-blokker?
Maxalt is juist in de vorm van een smelttablet om het braken tegen te gaan, danwel om het effect van het medicijn niet verloren te laten gaan mocht er gebraakt worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:58 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
ow sorry voor de eventuele trigger![]()
, bedankt iig
[..]
Ja, als de pijn dus terugkomt. Maar je moet wat, word soms echt gek van de pijn. Maar daarom wil ik eens een ander medicijn proberen, maar kan dus niet oraal () omdat ik moet overgeven altijd. Dus daarom de vraag over Maxalt.
dát dusquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:17 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Maxalt is juist in de vorm van een smelttablet om het braken tegen te gaan, danwel om het effect van het medicijn niet verloren te laten gaan mocht er gebraakt worden.
Gewoon door HA. Zal wel eens overleggen met de HA, misschien kan sandomigran of natriumvalproaat wel helpenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:13 schreef starla het volgende:
Lastig is dat ja. Word je trouwens behandeld door de HA of door de neuroloog?
Evt kan propranolol worden opgehoogd naar 160mg (als dat al niet is gebeurd) of kan worden geswitched naar sandomigran of natriumvalproaat ter preventie van een aanval. Een ander triptan proberen tijdens een aanval kan ook natuurlijk altijd. Dus geef de moed niet op!
Oww, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:17 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Maxalt is juist in de vorm van een smelttablet om het braken tegen te gaan, danwel om het effect van het medicijn niet verloren te laten gaan mocht er gebraakt worden.
sorry, late reactie, zie 'm nu pas. Maar gelukkig alleen een beetje vermoeiende hoofdpijn gehad, geen bonkende koppijn igg.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:24 schreef Mayla het volgende:
Moet zeggen dat ik er goed vanaf kom eigenlijk. Ben wel heel snel dizzy en een zwaar hoofd met op de achtergrond sluimerende hoofdpijn, maar niet de pijn die ik verwachtte te krijgen... Gelukkig!!
Tnx for asking Vicky![]()
Jij nog bespaart gebleven van een aanval? Lijkt me een ramp als je zwanger bent en je kan er alleen maar paracetamol voor nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ben precies een van die mannen danquote:Op zondag 3 mei 2009 17:12 schreef Re het volgende:
da's ook een van de redenen dat het 10x zo vaak voorkomt bij vrouwen dan bij mannen natuurlijk
nee, eigenlijk nooit gevoeld ofzoquote:Op maandag 11 mei 2009 19:06 schreef Smirnov het volgende:
Hebben jullie het ook vaak zo koud (vooral koude voeten) tijdens een migraine aanval?
je zou ook Ibuprofen/Neurofen kunnen proberen ipv paracetamol.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:44 schreef Niara het volgende:
Hoi![]()
Mag ik ook meedoen?![]()
Sinds het begin van de middelbare school heb ik last van migraine.![]()
En de dokter schrijft me alleen paracetamol voor![]()
zucht.
Gelukkig al een paar weken geen aanval meer gehad.
Wel van die half "ik denk dat ik migraine ga krijgen" hoofdpijnen.
Anyway, hoi medemigrainelijders
zou dan toch blijven hameren bij je huisarts op een echt anti-migrainemedicijn mochten normale pijnstillers niet helpen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:44 schreef Niara het volgende:
Hoi![]()
Mag ik ook meedoen?![]()
Sinds het begin van de middelbare school heb ik last van migraine.![]()
En de dokter schrijft me alleen paracetamol voor![]()
zucht.
Gelukkig al een paar weken geen aanval meer gehad.
Wel van die half "ik denk dat ik migraine ga krijgen" hoofdpijnen.
Anyway, hoi medemigrainelijders
Wat denk je wat dat rare gevoel in je arm en hand was?quote:Op woensdag 13 mei 2009 07:48 schreef Vicky het volgende:
Het kwam ook gewoon zomaar uit het niets.. geen aura van te voren ofzo..
ja duhh.. maar normaalgesporken heb ik altijd aura's voordat het begint...quote:Op woensdag 13 mei 2009 07:56 schreef starla het volgende:
[..]
Wat denk je wat dat rare gevoel in je arm en hand was?
Nu toch ook.quote:Op woensdag 13 mei 2009 07:58 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja duhh.. maar normaalgesporken heb ik altijd aura's voordat het begint...
nee alleen een raar gevoel, maar geen aura als in sterretjes zienquote:
Dat rare gevoel is ook een aura.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee alleen een raar gevoel, maar geen aura als in sterretjes zien
Doe ik ook, heerlijk is dat.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:03 schreef Whiskers het volgende:
ik smeer tegenwoordig tijgerbalsem op mijn voorhoofd, of andere (verkoelende gel). helpt een beetje...
aha okequote:Op woensdag 13 mei 2009 11:46 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat rare gevoel is ook een aura.
Ik ga altijd met dubbele tong praten of mijn lip gaat tintelen, maar ook wel gewoon vlekken voor mijn open, zijn allemaal aura's.
ook maar eens proberen danquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:03 schreef Whiskers het volgende:
ik smeer tegenwoordig tijgerbalsem op mijn voorhoofd, of andere (verkoelende gel). helpt een beetje...
een aura heeft vele verschijningsvormen, van tintelingen tot sterretjes zienquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee alleen een raar gevoel, maar geen aura als in sterretjes zien
quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:03 schreef Whiskers het volgende:
Dat denken nog steeds heel veel mensen. Helaas voor ons wordt de term ook vaak misbruiktquote:Op zondag 17 mei 2009 13:13 schreef Oceanonix het volgende:
Dus een arts die denkt dat het alleen maar hoofdpijn is mag wat mij betreft wel een keer een aanval van me overnemen. Kijken of hij/ zijn dan ook aan onthoofdingen denkt als er zo'n fijne aanval bezig is..................
mm nooit gehad (kan je aura eigenlijk veranderen?). Heb een kartelrand flikkerend auraquote:Op maandag 18 mei 2009 22:47 schreef maril het volgende:
Heeft iemand van jullie ook van die sneeuw voor de ogen soor aura, ik wel , maar ik heb hem ook een tijd niet gehad.
Ja zoiets, moeilijk te beschrijven.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:04 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
mm nooit gehad (kan je aura eigenlijk veranderen?). Heb een kartelrand flikkerachtige aura.
(had gister migraineaanval)
ik heb beetje zelfde probleem als jij. Ben aan het afstuderen, dus ken de situatie. Wat ik iig heb gedaan is zowel docenten en m'n werkgever informeren dat het soms kan voorkomen dat ik migraine krijg (gebeurt gelukkig heel sporadisch tijdens werktijd). Iig hebben ze veel begrip dan voor de situatie.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:12 schreef Fredmeister het volgende:
Ik krijg soms ook een aura met sterretjes, maar meestal krijg ik het vroeg in de morgen dus merk ik het niet, ik baal er wel heel veel van want mn school en stage lijd er ook veel onder
Vraag je huisarts om andere medicijnen die speciaal voor migraine zijn, zoals imigran of maxalt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:12 schreef Fredmeister het volgende:
Ik heb sinds een paar maanden ongeveer 1/2 keer in de 2 weken migraine, daarvoor heb ik het een jaar of 3 geleden 1 keertje gehad.
Maar hoe doen jullie dat met werk/school enzo?
Ik heb nu van de dokter naproxen sandoz in zetpil vorm voorgeschreven gekregen omdat ik ook misselijk word en soms moet braken, maar het stopt de pijn niet maar verlicht het alleen tot het punt dat ik met moeite in slaap kan komen.
Vandaag heb ik nog een migraine gehad, en ik voel me nu nog steeds een beetje alsof ik een soort kater heb, ik werd er rond een uur of 4 s'ochtends van wakker en is doorgegaan tot een uur of 2 in de middag.
Ik krijg soms ook een aura met sterretjes, maar meestal krijg ik het vroeg in de morgen dus merk ik het niet, ik baal er wel heel veel van want mn school en stage lijd er ook veel onder
Goh, hoe sympathiek dat je je speciaal voor dit bericht registreertquote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:08 schreef sharonatje het volgende:
***verhaal***
Inderdaad, als je het met 20 minuten rustig aan doen trekt, is het toch primaquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:45 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb wel eens een aura onder werktijd, ik ga dan even in het kantoor naast mij zitten en wacht tot het over is, ik neem dan direct een Maxalt smelttablet en hoop dat het niet te heftig wordt.
Ik ben dan soms 20 min. weg, maar ja het is niet anders, ik zit op een lab en als ik niet zo veel zie is een foutje snel gemaakt, dus even weg, maar daar hebben ze alle begrip voor.
Beter even 20 min weg dan de hele dag.
Mijn idee... riekt naar spam...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Goh, hoe sympathiek dat je je speciaal voor dit bericht registreert.
[..]
De laatste keer dat ik Maxalt gebruikt heb is januari vorig jaar, weet dus niet hoe ik er nu op zal reageren, maar ik werd er super duf en loom van. Het nam iig de sterretjes weg uit mijn zicht, ik kon nog ff snel in de auto naar huis rijden, maar eenmaal thuis begon toch het gevoelsverlies in mijn hand en kwam de migraine als nog behoorlijk opzetten..quote:Inderdaad, als je het met 20 minuten rustig aan doen trekt, is het toch prima.
Als ik een aanval voel komen op het werk, neem ik imigran en na een halfuurtje kan ik er dan weer prima tegen. Het nadeel is wel de dufheid, dus werk waar ik supergeconcentreerd bij moet zijn moet ik die dag niet meer doen, maar de gewone dagelijkse werkzaamheden kan ik wel gewoon uitvoeren.
Das balenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Mijn idee... riekt naar spam...
[..]
De laatste keer dat ik Maxalt gebruikt heb is januari vorig jaar, weet dus niet hoe ik er nu op zal reageren, maar ik werd er super duf en loom van. Het nam iig de sterretjes weg uit mijn zicht, ik kon nog ff snel in de auto naar huis rijden, maar eenmaal thuis begon toch het gevoelsverlies in mijn hand en kwam de migraine als nog behoorlijk opzetten..
op het moment dat ik het op voelde komen heb ik een Maxalt ingenomen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Das balen. Ik weet niet wanneer jij je medicijnen neemt? Misschien wacht je te lang en zou het beter werken als je ze eerder nam?
Ik heb dat wel als ik de medicijnen te laat neem, dan werken ze niet meer goed. Dan krijg ik alsnog de knallende koppijn en moet ik naar bed. Ik neem de imigran zodra ik voel dat een aanval begint, dus als ik een "wagenziek" gevoel krijg en de hoofdpijn net begint op te komen. Als ik dat doe dan gaat het dus prima met de medicijnen, maar als ik wacht tot ik al knallende koppijn heb ben ik te laat.
Ook mij klinkt het niet in de oren als migraine, maar stel dát de arts dat wel zou denken, dan krijg je inderdaad hoogstwaarschijnlijk gewoon medicijnen en ik vermoed dat je ook een "opdracht" om bij te houden wat je eet/drinkt, hoe je slaapt, en wat je aan inspanning verricht, om te kijken of er verband tussen die dingen en je migraine zit.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:33 schreef Molluck het volgende:
Ik heb al een tijdje last van hoofdpijn, ik heb op internet zitten zoeken naar symptomen van migraine.
Het is heel plaatselijk, aan een kant van mijn hoofd.
Ik ben niet misselijk, heb geen last van licht of geluid.
Het is op vaste tijdstippen van de dag, het hindert me niet echt in mijn functioneren, het duurt lang. (Nu al een aantal weken elke dag, niet in aanvallen 3x per maand ofzo zoals ik op internet lees)
Stel ik ga naar de dokter en het zou op migraine wijzen, wat is dan de volgende stap, krijg je een scan (lijkt me veel te duur) of krijg je gewoon medicijnen in de hoop dat het werkt en de klaxhten over gaan?
nou dankjewel als je dit spam vind, ik kwam eigenlik voor een ander doel op deze forum site terecht en toen kwam ik het onderdeel migraine tegen en aangezien ik er z'n goede ervaring mee heb wilde ik deze delen omdat ik vele verhalen heb gehoord over mensen die op zoekende manier een oplossing proberen te zoeken. je hoeft het advies niet van me aan te nemen, maar bemoei je er dan ook niet mee. mensen die hier meer over willen weten kunnen contact met me opnemen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Mijn idee... riekt naar spam...
[..]
De laatste keer dat ik Maxalt gebruikt heb is januari vorig jaar, weet dus niet hoe ik er nu op zal reageren, maar ik werd er super duf en loom van. Het nam iig de sterretjes weg uit mijn zicht, ik kon nog ff snel in de auto naar huis rijden, maar eenmaal thuis begon toch het gevoelsverlies in mijn hand en kwam de migraine als nog behoorlijk opzetten..
je hebt de schijn tegen je.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:31 schreef sharonatje het volgende:
[..]
nou dankjewel als je dit spam vind, ik kwam eigenlik voor een ander doel op deze forum site terecht en toen kwam ik het onderdeel migraine tegen en aangezien ik er z'n goede ervaring mee heb wilde ik deze delen omdat ik vele verhalen heb gehoord over mensen die op zoekende manier een oplossing proberen te zoeken. je hoeft het advies niet van me aan te nemen, maar bemoei je er dan ook niet mee. mensen die hier meer over willen weten kunnen contact met me opnemen.
gr. Sharona
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |