abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:17:59 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61403514
Dit topic gooide ik dicht.

Laatste reactie van mij ;
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:16 schreef Qwea het volgende:
ik ben al een jaar migraine vrij
Een greep uit wat medicijnen die worden voorgeschreven voor migraine

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61404053
Wat is dat bovenste eigenlijk?
Ik heb pas nog een soort van migraineaanval gehad, maar het was heel anders dan ik gewend ben. Licht en geluid waren geen probleem, ik was wel heel erg misselijk, en een pijn in mn hoofd die ik nog nooit heb gehad. Echt héél erg pijnlijk. Het zat vooraan in mn hoofd, net alsof m'n hersenen werden samengeknepen ( ). Twee dagen lang niets kunnen doen, geen sumatriptan in de buurt, alleen paracetamol..
Na 2 dagen ging ik slapen met nog een paracetamolletje op, en de volgende ochtend was alles ineens helemaal prima. Echt vreemd. Maar doorvoor gelukkig al zo'n 2 á 3 maanden nergens last van gehad, op gewone hoofdpijn na
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:44:57 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61404316
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:34 schreef lienelien het volgende:
Wat is dat bovenste eigenlijk?
Ik heb pas nog een soort van migraineaanval gehad, maar het was heel anders dan ik gewend ben. Licht en geluid waren geen probleem, ik was wel heel erg misselijk, en een pijn in mn hoofd die ik nog nooit heb gehad. Echt héél erg pijnlijk. Het zat vooraan in mn hoofd, net alsof m'n hersenen werden samengeknepen ( ). Twee dagen lang niets kunnen doen, geen sumatriptan in de buurt, alleen paracetamol..
Na 2 dagen ging ik slapen met nog een paracetamolletje op, en de volgende ochtend was alles ineens helemaal prima. Echt vreemd. Maar doorvoor gelukkig al zo'n 2 á 3 maanden nergens last van gehad, op gewone hoofdpijn na
Imigran spuit. Werkt erg goed IMHO.
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:45:15 #4
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_61404330
http://www.emedicine.com/ent/topic727.htm

Interresant artikel Re

Echt bizar, er is dus een naam voor, ik dacht zelf ook aan Ménière.
Maar er blijken er wel meer die daar een link mee vermoeden, toch is meer over lezen.

Basilaire migraine is ook een nieuwe term voor mij, zo je maar er zijn zoveel soorten.

Bedankt voor dit artikel, kan ik zeker iets mee.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_61405468
ik mag ook niet klagen. laatste keer migraine was volgens mij in januari.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:27:11 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_61405483
Sinds ik ontdekt heb dat te weinig eten in combinatie met koffie áltijd vooraf gaan aan een migraine-aanval, heb ik er geen last meer van gehad

(inmiddels al vier maanden geen centje pijn)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:12:13 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61406763
ik zweer nog steeds bij mijn paragnost. En ja, jullie mogen me nog steeds uitlachen
pi_61406831
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:12 schreef Qwea het volgende:
ik zweer nog steeds bij mijn paragnost. En ja, jullie mogen me nog steeds uitlachen
Hoe heeft die je dan van je migraine afgeholpen?
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:39:11 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61407486
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:14 schreef lienelien het volgende:

[..]

Hoe heeft die je dan van je migraine afgeholpen?
ja, dat weet ik niet. Beetje voelen beetje doen, toen werdt het warm en toen koud, en toen werd ik duizelig, toen knakte mn nek ontzettend en sindsdien heb ik geen migraine meer gehad. Al een jaar niet. En voorheen zaten mn schouders en mn nek keivast. Ook geen last meer van
pi_61410627
Die imigran spuit heb ik ook gehad. Wat een drama dingen zeg. Onwijze bloeduitstortingen of het bloedde zo dat er een straaltje langs m'n been liep. En niemand( neuroloog, apotheek, huisarts) die wist hoe dat kwam.... Dus maar weer overgestapt op de tabletten. Werken ook goed gelukkig!!!!!
pi_61413454
Ik heb vandaag weer last sinds lange tijd. Een lange powerpoint presentatie is de boosdoener. Te lang staren naar te kleine lettertjes in te felle kleuren.
pi_61413948
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:12 schreef Qwea het volgende:
Doe ik zeker
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:31:00 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61413977
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:30 schreef starla het volgende:

[..]

Doe ik zeker
Kan me lekker niks schelen
pi_61416719
Toen ik vorig jaar een paar weken heel erg duizelig en misselijk was kwam ik bij een neuroloog terecht en toen zei ik: "het voelt eigenlijk als migraine zonder de hoofdpijn". Nu lees ik dus dat artikel over basilaire migraine, interessant.
Bij mij is vermoeidheid een trigger en verder lokken weersveranderingen en benauwde hitte ook zeker een aanval uit.
Ik heb bijna altijd na een aantal uren een tweede dosis Maxalt nodig en dan nog een dag (of 2) af en toe naproxen. Mijn huisarts of apotheek maakt altijd een zootje van mijn recept, de ene keer krijg ik de smelttabletten, de andere keer de gewone. Die smelttabletten vind ik wel heel vies, niet fijn als je al misselijk bent, maar ze werken wel snel.
pi_62597346
n00b schopt migraine topic omhoog...

Heb al jaren migraine.
Geen idee waardoor. Heb al van alles geprobeerd en bijgehouden, qua mogelijke triggers (voedingsdagboeken, stressdagboeken, tijd-van-de-maand vergelijkingen...).
Dacht eerst dat het aan mijn ogen lag, dus bril aangeschaft (ene kant 0, andere kant +0,25 dus niet echt spectaculair, maar goed, je ogen zouden er moe van kunnen worden en daar kun je hoofdpijn van krijgen), slikte dozen vol ibuprofen, maar uiteindelijk bleek het migraine. Wat was ik blij toen ik mijn eerste Imigran slikte en een krap uurtje later de pijn letterlijk voelde verdwijnen...
Mijn aanvallen bleven echter terugkomen, meerdere keren per maand, en dan meestal 3 tot 5 dagen.
De bijverschijnselen (misselijkheid, niet scherp zien, verstopte neus, gevoeligheid voor licht, traag denken, net niet helemaal goede fijne motoriek (net naast je kopje grijpen als je dat op wilt pakken), moeilijk praten... Dat trok ik nog wel. Maar die pijn, die pijn... Hoe vaak ik niet heb verlangd om met mijn voorhoofd tegen de hoek van het stalen deurkozijn te rammen, om mijn schedel open te breken zodat die f*kking pijn maar weg zou gaan... Maar goed, daartegen hielpen die pillen dus.
Tot ik er minder gevoelig voor werd, en de migraines steeds vaker sterker bleken dan de pillen. Tijd voor een ander merk, volgens de huisarts.
Dit heeft zich een paar keer herhaald, ik heb alle varianten van triptanen gehad, en toen ik alles had gehad en mijn aanvallen niet verminderden, leek het mijn huisarts verstandig om me eens langs een neuroloog te sturen. Die schreef me betablokkers voor, en dat hielp. In zoverre, in plaats van dat ik over mijn gebruikelijke aanvalscyclus van 14 dagen 3 a 5 dagen een aanval van kracht 7 tot 10 had (duur en heftigheid varieerden), had ik constant, dus iedere dag, een net-wel-net-niet hoofdpijnachtig zeurgevoel, waarop je meestal net begint te twijfelen of je een pil zou innemen of dat het wel weg zou zakken. Een paar dagen is dat best te doen, zeker als je het vergelijkt met een echte aanval. Maar na een week of 2, 3, begint het toch vermoeiend te worden. Dit werkte dus ook niet.
Terug naar de neuroloog. Nieuwe poging: een medicijn waarvan ik de naam vergeten ben, maar dat in de basis een anti-epilecticum is, maar als bijwerking in lage doseringen tegen migraine kan werken. Helaas bleek ik daar niet goed tegen te kunnen: na 5 dagen begon ik toch wel erg onrustig en lichtgeraakt te worden, na een dag of 10 realiseerde ik me dat ik min of meer mezelf niet meer herkende, qua gemoedstoestand, en toen ik na krap twee weken als een hyperactieve agressieve stuiterbal op mijn werk door de gangen stampvoette (letterlijk!) en mijn uiterste best moest doen om niet om het minste of geringste in woede-aanvallen uit te barsten, ben ik er mee gestopt. (Ik was al drie dagen iedere ochtend een half uur zoet met het aanbieden van excuses aan collega's die ik de dag ervoor geschoffeerd had... Gezien mijn positie was dit echt niet te doen)
Toen werd het dus "Sja, dan kunnen we er niks aan doen... Leer er maar mee leven".
Ondertussen was ik wel weer begonnen met een nieuw rondje langs de triptanen, en gelukkig sloeg de Imigran nu wel weer aan. Maar helaas - en sneller dan de vorige keer - raakte ik ook daar weer aan gewend.
Een paar maanden geleden ging ik voor wat rare klachten (bij vlagen tintelende vingers waar ik al een paar weken last van had) naar de huisarts, die wel een vermoeden van een diagnose had (Carpaal Tunnel Syndroom), maar gezien wat dingen die niet in dat beeld pasten, en ter uitsluitsel van andere dingen, me langs de neuroloog stuurde om een zenuwbaantest te doen en een EEG te maken.
Tijdens de EEG moest ik zoals daar gebruikelijk is bij dat soort testen, ook expres hyperventileren, en ik had vrijwel gelijk last van mijn vingers, die weer begonnen te tintelen. En flink ook. Dit meldde ik na afloop van de test dus aan de assistent en die schreef dat braaf op.
Een half uur later kreeg ik de uitslag: Chronische hyperventilatie. Mijn klomp brak. Zou dat de aanleiding zijn? Nou ja, die tintels waren wel superduidelijk en superheftig toen ik in die stoel lag te hyperen, dus dat moest wel zo zijn, ik kon het niet ontkennen.
Toen realiseerde ik me dat ook hyperventilatie kan zorgen voor een onbalans in de zuurstof en kooldioxide huishouding in het bloed, en dat hersenen daarop kunnen reageren door zelf de bloedtoevoer te reguleren... Wat weer kan leiden tot... migraine!
Zou ik echt al meer dan 5 jaar voor niks hebben geleden onder die aanvallen? Immers, hyperventilatie, da's simpel op te lossen... Sjongejonge...
Mezelf voor mijn kop slaand vanwege de door pijn verloren dagen (en in zekere zin ook wel de daardoor gemiste "levensvreugde"- bah wat een woord, maar goed) toog ik naar de fysiotherapeut/haptonoom.
Daar loop ik nu een aantal weken.
Ik haal braaf diep adem, hij masseert wekelijks mijn rug- en nekspieren los, laat er allerlei electromagnetische pulsen op los... Maar mijn aanvallen worden alleen maar heftiger...
Kortom...
Nou, als dit geen uitgebreide TVP is, dan weet ik het niet meer!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:56:53 #16
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_62598560
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:23 schreef Pandora73 het volgende:
n00b schopt migraine topic omhoog...

Heb al jaren migraine.
Geen idee waardoor. Heb al van alles geprobeerd en bijgehouden, qua mogelijke triggers (voedingsdagboeken, stressdagboeken, tijd-van-de-maand vergelijkingen...).

knip/

Ik haal braaf diep adem, hij masseert wekelijks mijn rug- en nekspieren los, laat er allerlei electromagnetische pulsen op los... Maar mijn aanvallen worden alleen maar heftiger...
Kortom...
Nou, als dit geen uitgebreide TVP is, dan weet ik het niet meer!
Dit leest niet prettig.

[ Bericht 74% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:55:58 (niet de hele post quoten) ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_62599022
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dit leest niet prettig.
Het voelt ook niet prettig hoor.
Maar vertel, wat kan ik verbeteren, zodat het beter leest?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_62600307
Interessant topic, eens even doorlezen want heb er vooral tijdens de menstruatie last van.
pi_66125574
Schop...
Kan me niet voorstellen dat er niemand meer migraine heeft hier?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_66125622
al een hele tijd niet meer!!
Laten we dat maar ff zo houden want ik ben zwanger en dan mag ik geen maxalt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66125693
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:09 schreef Vicky het volgende:
al een hele tijd niet meer!!
Laten we dat maar ff zo houden want ik ben zwanger en dan mag ik geen maxalt...
Gefeliciteerd! Zowel met je migraine-vrij zijn als met je zwangerschap!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 16 februari 2009 @ 20:59:54 #22
139677 Curiosity
pi_66135146
Hier is het weer drama.
Al vanaf donderdag avond hoofdpijn, in fases.
Gisteravond echt schele hoofdpijn en vanmorgen ook nog een kotsen ebij, dan zakt het iets.
En nu komt het weer in alle hevigheid terug.

Van de week begonnen met paracetamol, toen Naproxen 500 mg en als laatste redmiddel Maxalt.( over 3 dagen)
Het helpt allemaal wel maar niet voor lange tijd.
Ik neem nu even niets meer in.
pi_66135197
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef Curiosity het volgende:
Hier is het weer drama.
Al vanaf donderdag avond hoofdpijn, in fases.
Gisteravond echt schele hoofdpijn en vanmorgen ook nog een kotsen ebij, dan zakt het iets.
En nu komt het weer in alle hevigheid terug.

Van de week begonnen met paracetamol, toen Naproxen 500 mg en als laatste redmiddel Maxalt.( over 3 dagen)
Het helpt allemaal wel maar niet voor lange tijd.
Ik neem nu even niets meer in.
balen zeg!! hopelijk ben je er snel vanaf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66509714
Ik heb net een verwijzing gekregen voor de hoofdpijnpoli in Ede.
Als het goed is krijg ik binnen 10 werkdagen een oproep.
Ben benieuwd...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:59:08 #25
139677 Curiosity
pi_66514297
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:00 schreef Vicky het volgende:

[..]

balen zeg!! hopelijk ben je er snel vanaf!
Al met al heeft het toch nog 4 dagen geduurd.
pi_66514815
Ik heb er vooral last van met weer veranderingen. en dan echt de hoge- en lage drukgebieden. De laatste aanval was dus ook tijdens de sneeuw en vorst periode.
pi_66526621
Ik heb er vooral last van bij hormoon schommelingen. Ik ben nu aan de pil en dat lijkt goed te helpen. Ik heb het nu alleen nog maar in mijn stopweek. Wel heb ik er ineens wat andere symptomen bij gekregen: aura's / blinde vlekken.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:59:27 #28
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_66528436
Ik heb nog vrij regelmatig een aanval (2x in de maand ongeveer) maar sinds ik Imigran gebruik lijd ik er een stuk minder onder.
Wat ik wel typisch vind, is dat de Imigran bij mij wel helpt tegen de hoofdpijn, maar dat ik wel moe blijf en trager denk. Maar goed, daar kun je nog wel om werken , ik hoef me niet meer in bed te verstoppen bij een aanval.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_66530487
een bijwerking van imigran is ook sufheid
tegen hoofdpijn in de stopweek is wel iets te doen. je kunt hormonen krijgen van je huisarts en er is ook pil speciaal voor gemaakt die bij vrij goed werkt
pi_66537525
Ik plan maar iets van 2 tot 3 keer per jaar een stopweek in, dat scheelt een boel ellende qua migraine.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:18:57 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66537582
oh tvp, was dit topic helemaal kwijt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66537728
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:09 schreef ferrari_rood het volgende:
een bijwerking van imigran is ook sufheid
tegen hoofdpijn in de stopweek is wel iets te doen. je kunt hormonen krijgen van je huisarts en er is ook pil speciaal voor gemaakt die bij vrij goed werkt
Ik ben terug geweest naar de huisarts en hij heeft mij toen propanolol voorgeschreven (een betablokker). Ik had niet echt het idee dat dat werkte. Een andere optie is een spiraaltje.
Ik plan nu maar steeds minder stopweken in en ik kijk nu verder hoe dat gaat.
pi_66537873
ik heb eerst estrofem als hormonen in de stop week gehad. er zijn ook pleisters.
ik ben nu over gestapt op de yazz 24+4 pil. En merk wel degelijk dat ik minder hoofdpijn heb in de stopweek. de estrofem werkte ook wel maar de pil werkt beter.
pi_66540356
Ik heb me donderdag ziek gemeld, ik kon echt niet werken wat een mega aanval van migriane had ik!
Woensdag overdag voelde ik het al opkomen, en s avonds maxalt, douche genomen en naar bed gegaan, koud washandje op mijnogen/voorhoofd en geprobeerd te slapen.
Ddonderdag ochtend was nog net zo heftig! overdag is het wel gezakt.
Heb de laatste tijd druk gehad en bijna niet geslapen snachts (mijn vader opgenomen in het zh dus veroorzaakte nogal wat stress) nog 5 dagen en dan heb ik mijn gebruikelijke stopweek. Ik probeerde mijn huisarts te bellen, is die eikel op vakantie! Ik wil er echt iest aan doen! Want het lijkt de laatste paar maanden weer erger/vaker voor te komen de aan vallen die ik heb.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_67197753
bah bah bah.. zei ik laatst nog dat ik er gelukkig al een hele tijd geen last van gehad had... werd ik gister weer "verblijd" met migraine.. terwijl ik op Schiphol stond... En aangezien ik zwanger ben mag ik geen Maxalt... gelukkig paracetamol bij de hand.
Het valt gelukkig heel erg mee, ik ben vooral moe en heb een bonkend hoofd aan een kant..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 23 maart 2009 @ 22:11:48 #36
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67340106
heeft Maxalt ook injecties net zoals Imigran? Gebruik nu dus imigraninjecties maar zelfs met 2 injecties gaat de pijn niet weg (boink boink).
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:21:13 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67361361
Gitaarsnaar, volgens mij heeft Maxalt geen injecties.

Bah, ik heb NU een migraine aanval . Heb zojuist mijn Imigran genomen, ik hoop dat ik met een uurtje weer opgeknapt ben .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_67362359
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
heeft Maxalt ook injecties net zoals Imigran?
nee, helaas niet
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:11 schreef gitaarsnaar het volgende:
Gebruik nu dus imigraninjecties maar zelfs met 2 injecties gaat de pijn niet weg (boink boink).
Bedoel je nadat de pijn is teruggekomen? Het heeft sowieso geen zin om een 2de injectie te nemen tijdens dezelfde aanval als de 1ste al niet werkte. Krijg je ook nog een B-blokker?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:58:15 #39
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67362752
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:21 schreef MaLo het volgende:
Gitaarsnaar, volgens mij heeft Maxalt geen injecties.

Bah, ik heb NU een migraine aanval . Heb zojuist mijn Imigran genomen, ik hoop dat ik met een uurtje weer opgeknapt ben .
ow sorry voor de eventuele trigger , bedankt iig
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef starla het volgende:

[..]

nee, helaas niet
[..]

Bedoel je nadat de pijn is teruggekomen? Het heeft sowieso geen zin om een 2de injectie te nemen tijdens dezelfde aanval als de 1ste al niet werkte. Krijg je ook nog een B-blokker?
Jep, propanolol. Maar aantal aanvallen is niet echt verminderd en de pijn van de migraine is ook niet echt lichter (dokter zei dat de pijn minder zou zijn).

Ja, als de pijn dus terugkomt. Maar je moet wat, word soms echt gek van de pijn. Maar daarom wil ik eens een ander medicijn proberen, maar kan dus niet oraal ( ) omdat ik moet overgeven altijd. Dus daarom de vraag over Maxalt.

Ben echt een onbehandelbaar type denk ik
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:10:07 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67363166
Ik knap alweer op . Wel heel moe (denk dat ik na het avondeten maar op de bank ga liggen ) maar de koppijn is bijna weg .

Gitaarsnaar, is een smelttablet niks voor jou dan?
pi_67363262
Lastig is dat ja. Word je trouwens behandeld door de HA of door de neuroloog?

Evt kan propranolol worden opgehoogd naar 160mg (als dat al niet is gebeurd) of kan worden geswitched naar sandomigran of natriumvalproaat ter preventie van een aanval. Een ander triptan proberen tijdens een aanval kan ook natuurlijk altijd. Dus geef de moed niet op!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:17:55 #42
139677 Curiosity
pi_67365111
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:58 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

ow sorry voor de eventuele trigger , bedankt iig
[..]

Ja, als de pijn dus terugkomt. Maar je moet wat, word soms echt gek van de pijn. Maar daarom wil ik eens een ander medicijn proberen, maar kan dus niet oraal ( ) omdat ik moet overgeven altijd. Dus daarom de vraag over Maxalt.

Maxalt is juist in de vorm van een smelttablet om het braken tegen te gaan, danwel om het effect van het medicijn niet verloren te laten gaan mocht er gebraakt worden.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:06:33 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67366599
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:17 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Maxalt is juist in de vorm van een smelttablet om het braken tegen te gaan, danwel om het effect van het medicijn niet verloren te laten gaan mocht er gebraakt worden.
dát dus
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:22:23 #44
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67367132
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:13 schreef starla het volgende:
Lastig is dat ja. Word je trouwens behandeld door de HA of door de neuroloog?

Evt kan propranolol worden opgehoogd naar 160mg (als dat al niet is gebeurd) of kan worden geswitched naar sandomigran of natriumvalproaat ter preventie van een aanval. Een ander triptan proberen tijdens een aanval kan ook natuurlijk altijd. Dus geef de moed niet op!
Gewoon door HA. Zal wel eens overleggen met de HA, misschien kan sandomigran of natriumvalproaat wel helpen .
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:17 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Oww, dat wist ik niet . Misschien dan toch eens waard om te proberen!

thx allemaal
pi_67668786
Grrr.. heb al ruim een jaar geen migraine aanval gehad en nu ben ik dus weer aan de beurt.
Vlekken voor me ogen, begint nu gelukkig een beetje weg te trekken, maar voel de koppijn al opkomen.
Nu baal ik ervan dat ik mijn recept voor Maxalt nooit heb ingediend bij de apotheek...
en natuurlijk ben ik ook nog eens op me werk... wordt een lange, lange dag...
pi_67679659
balen Mayla! Hoe isset nu?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67680316
Moet zeggen dat ik er goed vanaf kom eigenlijk. Ben wel heel snel dizzy en een zwaar hoofd met op de achtergrond sluimerende hoofdpijn, maar niet de pijn die ik verwachtte te krijgen... Gelukkig!!
Tnx for asking Vicky

Jij nog bespaart gebleven van een aanval? Lijkt me een ramp als je zwanger bent en je kan er alleen maar paracetamol voor nemen.
pi_68610891
tvp
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_68611664
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:24 schreef Mayla het volgende:
Moet zeggen dat ik er goed vanaf kom eigenlijk. Ben wel heel snel dizzy en een zwaar hoofd met op de achtergrond sluimerende hoofdpijn, maar niet de pijn die ik verwachtte te krijgen... Gelukkig!!
Tnx for asking Vicky

Jij nog bespaart gebleven van een aanval? Lijkt me een ramp als je zwanger bent en je kan er alleen maar paracetamol voor nemen.
sorry, late reactie, zie 'm nu pas. Maar gelukkig alleen een beetje vermoeiende hoofdpijn gehad, geen bonkende koppijn igg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68612851
Mijn medicijn: koffie.

Tussen 13 en 16 jaar had ik ongeveer 2 keer per week last van een enorme migraine, die vooral samenhing met mijn slaapschema; als ik minder dan 9 uur per nacht sliep, kreeg ik steevast een vorm van migraine. Meestal voelde ik het 's morgens bij het opstaan al ergens in mijn hoofd, als een sluimerende pijn, die tegen een uurtje of 1, 2 's middags op z'n hevigst was en dan gepaard ging met braken. Meestal was de enige oplossing gaan slapen maar daar was de hoofdpijn te erg voor.

Op een gegeven moment begon ik 's morgens af en toe een kopje koffie te drinken en toen merkte ik dat ik minder last had van migraines. Soms vergat ik de koffie en dan kreeg ik steevast migraine! Als ik dan later ging terugdenken of ik koffie had gehad, kwam ik meestal tot de conclusie dat ik dat vergeten was. Als ik dan misselijk en met een vreselijke hoofdpijn alsnog een bak koffie nam was mijn migraine binnen 10 minuten meestal volledig verdwenen.

Ik weet niet wat de echte oorzaak is van mijn migraine, wellicht heeft het iets te maken met aderen en bloeddikte e.d. maar ik raad mensen met overeenkomstige klachten van harte aan eens een bak koffie te nemen gewoon om te zien of het werkt. (Let op: ik had dus geen last van lichtovergevoeligheid en dat soort aanverwante klachten).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68624951
Ook weer van de partij
gebruik nu zo'n middeltje van de DA, migradefence oid. Werkt wel oke, maar is zeker geen wondermiddel. Het duwt als het ware de hoofdpijn tegen de bovenkant van je schedel, zo'n gevoel geeft het
Ik moet nog steeds een x naar de dokter voor een echt middel, maar een druk schema en een automatisme om altijd alles uit te stellen werken niet echt mee
pi_68625559
Sinds oktober vorig jaar geen enkele aanval meer gehad, áls het met de overgang te maken heeft waar ik nu midden in zit, is het dus al die tijd wél hormonaal gerelateerd geweest, terwijl ik er geen pijl op kon trekken wanneer ik het kreeg... vaag he?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:12:28 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68625742
da's ook een van de redenen dat het 10x zo vaak voorkomt bij vrouwen dan bij mannen natuurlijk
pi_68914324
Hebben jullie het ook vaak zo koud (vooral koude voeten) tijdens een migraine aanval?
  maandag 11 mei 2009 @ 19:37:38 #55
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_68915328
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:12 schreef Re het volgende:
da's ook een van de redenen dat het 10x zo vaak voorkomt bij vrouwen dan bij mannen natuurlijk
ben precies een van die mannen dan
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:06 schreef Smirnov het volgende:
Hebben jullie het ook vaak zo koud (vooral koude voeten) tijdens een migraine aanval?
nee, eigenlijk nooit gevoeld ofzo
pi_68929557
Ik heb sinds een paar weken Depakine voorgeschreven gekregen als preventief middel, eigenlijk een anti-epilecticum. Ik heb wel het idee dat het daardoor inmiddels minder is...
En deze keer heb ik gelukkig geen last van de psychotische buien die ik de vorige keer dat ik een anti-epilecticum kreeg wel had (dat is nu een paar jaar geleden). Ik heb alleen wel inderdaad de godganse tijd echt zin om dingen te snaaien (kaas, hartige knabbels, nootjes...) maar goed, dat is een kwestie van slim boodschappen doen en zorgen dat je het niet in huis hebt.
Dus ik ben voorzichtig optimistisch!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:44:07 #57
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68930288
Hoi

Mag ik ook meedoen?
Sinds het begin van de middelbare school heb ik last van migraine.
En de dokter schrijft me alleen paracetamol voor

zucht.

Gelukkig al een paar weken geen aanval meer gehad.
Wel van die half "ik denk dat ik migraine ga krijgen" hoofdpijnen.

Anyway, hoi medemigrainelijders
pi_68930402
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:44 schreef Niara het volgende:
Hoi

Mag ik ook meedoen?

zucht.

je zou ook Ibuprofen/Neurofen kunnen proberen ipv paracetamol.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:40:50 #59
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_68952724
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:44 schreef Niara het volgende:
Hoi

Mag ik ook meedoen?

zucht.

zou dan toch blijven hameren bij je huisarts op een echt anti-migrainemedicijn mochten normale pijnstillers niet helpen.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:57:14 #60
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68953251
mja soms helpt het, soms niet.
maar ik probeer niet al te veel te slikken..
ik heb een periode gehad dat ik meerder malen per week asperines enzo nam.

als het onhoudbaar wordt zal ik zeker eens langs de dokter
(die man twijfelde er eerst zelfs aan of het wel echt migraine was x.x)
pi_68966920
bah bah bah, had ik gehoopt verder bespaard te blijven van migraine.. maar helaas...
gisteravond in bed ineens een raar gevoel in mijn hand, dacht dat mijn arm sliep, maar toen een raar gevoel in mijn mond en ja hoor, daar kwam de koppijn.. vorige keer hielp paracetamol wel, nu niet.. heb en heerlijke vermoeiende bonkende koppijn aan de rechterkant...

Ik HAAT het! Het kwam ook gewoon zomaar uit het niets.. geen aura van te voren ofzo.. ik geeft het stukje chocola maar de schuld..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68966975
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:48 schreef Vicky het volgende:
Het kwam ook gewoon zomaar uit het niets.. geen aura van te voren ofzo..
Wat denk je wat dat rare gevoel in je arm en hand was?
pi_68966986
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:56 schreef starla het volgende:

[..]

Wat denk je wat dat rare gevoel in je arm en hand was?
ja duhh.. maar normaalgesporken heb ik altijd aura's voordat het begint...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:03:31 #64
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_68967934
ik smeer tegenwoordig tijgerbalsem op mijn voorhoofd, of andere (verkoelende gel). helpt een beetje...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:11:08 #65
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68968118
Oh een tip die ik ooit gekregen heb:
met je rechter duim en wijsvinger in het stukje tussen je duim en wijsvinger van je linkerhand knijpen.
heeft iets met spieren te maken ofzo. Bij mij helpt het wel een beetje, maar op den duur gaat het pijn doen
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:30:31 #66
139677 Curiosity
pi_68972494
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja duhh.. maar normaalgesporken heb ik altijd aura's voordat het begint...
Nu toch ook.
pi_68972606
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:30 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Nu toch ook.
nee alleen een raar gevoel, maar geen aura als in sterretjes zien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:46:17 #68
139677 Curiosity
pi_68973115
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat rare gevoel is ook een aura.
Ik ga altijd met dubbele tong praten of mijn lip gaat tintelen, maar ook wel gewoon vlekken voor mijn ogen, zijn allemaal aura's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Curiosity op 13-05-2009 11:52:44 ]
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:47:08 #69
139677 Curiosity
pi_68973137
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:03 schreef Whiskers het volgende:
ik smeer tegenwoordig tijgerbalsem op mijn voorhoofd, of andere (verkoelende gel). helpt een beetje...
Doe ik ook, heerlijk is dat.
pi_68973199
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:46 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dat rare gevoel is ook een aura.
Ik ga altijd met dubbele tong praten of mijn lip gaat tintelen, maar ook wel gewoon vlekken voor mijn open, zijn allemaal aura's.
aha oke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:51:38 #71
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_68973314
quote:
ook maar eens proberen dan .
pi_68974926
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

een aura heeft vele verschijningsvormen, van tintelingen tot sterretjes zien
pi_69029854
Even een waarschuwing voor de vrouwen die Depakine gebruiken:
Het blijkt cystes te veroorzaken op je eierstokken vertelde een arts.
pi_69114999
Ik ben weer een tijd aan het experimenteren geweest.

Een half jaar lang acupunctuur gehad. Het werd echt minder. Of het nou door de naalden kwam of door de verplichtte rust die ik daardoor kreeg, weet ik niet. Maar het is een tijd minder geweest.

ben gestopt geweest met de pil. Ging een paar maanden goed maar uiteindelijk was het net zo erg als met pil. Nu net weer over op een nieuwe pil, de jaz. Heb dit keer geen aanval gehad. Deze wil ik dus wel weer langer proberen.

Als medicijn slik ik maxalt. Aan het begin van een aanval is een halve pil soms voldoende meestal moet ik er twee nemen.

@Niara
laat je huisarts de site van de migraine vereniging eens lezen. Paracetamol en brufen werken echt niet. Je krijgt op den duur alleen last van je maag omdat je de neiging hebt om nog meer te nemen in de hoop dat het wel overgaat als je meer neemt.
Vertel hem alle symptomen die je hebt en laat niets weg.

ikzelf heb naast die knallende koppijn uiteraard last van mijn oren en ogen. Kan geen beslissingen nemen en kan dus eigenlijk het verkeer niet in. En gek genoeg heb ik ook altijd last van mijn darmen. Altijd gezellig als je toch al misselijk bent. Dus een arts die denkt dat het alleen maar hoofdpijn is mag wat mij betreft wel een keer een aanval van me overnemen. Kijken of hij/ zijn dan ook aan onthoofdingen denkt als er zo'n fijne aanval bezig is..................
  zondag 17 mei 2009 @ 18:45:06 #75
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_69125395
quote:

Tijgerbalsem verkoelend?
Een verkoelende gel lijkt me wel prettig, maar tijgerbalsem brandt toch als de hel?!?!
Geluk is een richting, geen punt
pi_69127709
Ik heb de jazz ook gehad. Hielp idd tegen de hoofdpijn maar ik kreeg een andere bijwerking waardoor ik gestopt ben heb ze nu nog wel voor 6mnd liggen. Nogal zonde aangezien ik een deel zelf moest betalen.

Ik had van de week een halve aanval. Het weer veranderde dus dat geef i kdan maar de schuld gelukkig niet helemaal door gezet en was ik 's ,iddags vrij zodat ik naar bed kon.
pi_69154214
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat was er weer eentje, de afgelopen 16 uur
De resten worden nu opgeruimd, mijn brein voelt nog 'twisted' aan. Gadverdamme, denk je er vanaf te zijn
pi_69154298
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:13 schreef Oceanonix het volgende:
Dus een arts die denkt dat het alleen maar hoofdpijn is mag wat mij betreft wel een keer een aanval van me overnemen. Kijken of hij/ zijn dan ook aan onthoofdingen denkt als er zo'n fijne aanval bezig is..................
Dat denken nog steeds heel veel mensen. Helaas voor ons wordt de term ook vaak misbruikt
  maandag 18 mei 2009 @ 22:47:59 #79
127004 maril
Smeetsfan
pi_69170926
Heeft iemand van jullie ook van die sneeuw voor de ogen soor aura, ik wel , maar ik heb hem ook een tijd niet gehad.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  maandag 18 mei 2009 @ 23:04:35 #80
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69171916
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:47 schreef maril het volgende:
Heeft iemand van jullie ook van die sneeuw voor de ogen soor aura, ik wel , maar ik heb hem ook een tijd niet gehad.
mm nooit gehad (kan je aura eigenlijk veranderen?). Heb een kartelrand flikkerend aura .

(had gister migraineaanval )
  maandag 18 mei 2009 @ 23:09:52 #81
127004 maril
Smeetsfan
pi_69172209
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:04 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

mm nooit gehad (kan je aura eigenlijk veranderen?). Heb een kartelrand flikkerachtige aura .

(had gister migraineaanval )
Ja zoiets, moeilijk te beschrijven.
Ik heb soms het gevoel dat het de ene kant heftiger is als de andere kant. en dan bij de volgende de andere oog (zicht in de ogen dan)weer heftiger.
Houd de boel wel in evenwicht.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_69172887
De laatste tijd word ik redelijk gespaard moet ik zeggen. Maar met periode heb ik er meerdere malen per week last van. Gelukkig gaat het nu stukken beter.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:59:23 #83
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69210778
zucht. Na slechte nachtrust en een dutje begon het weer eens..
eerst heel licht, dus maar een aspirientje geprobeerd en nu nog steeds niet helemaal maar de misselijkheid begint al.
En het ergste is dat ik nog iets voor school moet lezen wat niet echt zal gaan lukken. <zucht>
pi_69494928
Ik heb sinds een paar maanden ongeveer 1/2 keer in de 2 weken migraine, daarvoor heb ik het een jaar of 3 geleden 1 keertje gehad.

Maar hoe doen jullie dat met werk/school enzo?

Ik heb nu van de dokter naproxen sandoz in zetpil vorm voorgeschreven gekregen omdat ik ook misselijk word en soms moet braken, maar het stopt de pijn niet maar verlicht het alleen tot het punt dat ik met moeite in slaap kan komen.

Vandaag heb ik nog een migraine gehad, en ik voel me nu nog steeds een beetje alsof ik een soort kater heb, ik werd er rond een uur of 4 s'ochtends van wakker en is doorgegaan tot een uur of 2 in de middag.

Ik krijg soms ook een aura met sterretjes, maar meestal krijg ik het vroeg in de morgen dus merk ik het niet, ik baal er wel heel veel van want mn school en stage lijd er ook veel onder
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:52:17 #85
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69496387
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:12 schreef Fredmeister het volgende:

Ik krijg soms ook een aura met sterretjes, maar meestal krijg ik het vroeg in de morgen dus merk ik het niet, ik baal er wel heel veel van want mn school en stage lijd er ook veel onder
ik heb beetje zelfde probleem als jij. Ben aan het afstuderen, dus ken de situatie. Wat ik iig heb gedaan is zowel docenten en m'n werkgever informeren dat het soms kan voorkomen dat ik migraine krijg (gebeurt gelukkig heel sporadisch tijdens werktijd). Iig hebben ze veel begrip dan voor de situatie.

Soms is het alleen wat lastig uitleggen dat migraine wat anders is dan hoofdpijn, maar dan zeg ik gewoon dat ik injecties gebruik er tegen (klinkt spectaculairder dan opeens ).
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:32:37 #86
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69499376
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:12 schreef Fredmeister het volgende:
Ik heb sinds een paar maanden ongeveer 1/2 keer in de 2 weken migraine, daarvoor heb ik het een jaar of 3 geleden 1 keertje gehad.

Maar hoe doen jullie dat met werk/school enzo?

Ik heb nu van de dokter naproxen sandoz in zetpil vorm voorgeschreven gekregen omdat ik ook misselijk word en soms moet braken, maar het stopt de pijn niet maar verlicht het alleen tot het punt dat ik met moeite in slaap kan komen.

Vandaag heb ik nog een migraine gehad, en ik voel me nu nog steeds een beetje alsof ik een soort kater heb, ik werd er rond een uur of 4 s'ochtends van wakker en is doorgegaan tot een uur of 2 in de middag.

Vraag je huisarts om andere medicijnen die speciaal voor migraine zijn, zoals imigran of maxalt.
Ik heb ook jaren gesukkeld met paracetamol, ibuprofen, naproxen en dergelijke.
Maar net wat jij zegt, dat verlichtte net genoeg om na een paar uurtjes in slaap te vallen .

Sinds ik imigran gebruik kan ik gewoon doorwerken, ik word alleen duf maar die vreselijke hoofdpijn zakt af
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:45:41 #87
139677 Curiosity
pi_69503886
Ik heb wel eens een aura onder werktijd, ik ga dan even in het kantoor naast mij zitten en wacht tot het over is, ik neem dan direct een Maxalt smelttablet en hoop dat het niet te heftig wordt.
Ik ben dan soms 20 min. weg, maar ja het is niet anders, ik zit op een lab en als ik niet zo veel zie is een foutje snel gemaakt, dus even weg, maar daar hebben ze alle begrip voor.
Beter even 20 min weg dan de hele dag.
pi_69510684
Ik had vorig weekend last van een aanval, maarre tijgerbalsem werkt niet bij mij! en moest nog uitkijken dat ik t in mijn slaap niet per ongeluk over mij hoofd wreef en dat het dan zo doende in me ogen zou komen.
niet zo een succes dus
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_69512996
lieve mensen ik heb de oplossing voor migraine!!!!

ik ben een 17 jarig meisje die last had van zeer heftige migraine aanvallen sinds mijn 9de levensjaar, braken duizeligheid geen licht of geluid kunnen verdragen en imigran is niet sterk genoeg en dokters gaan er vanuit dat het spanningen en stres zijn terwijl je goed weet dat het niet zo is. de ene scan naar de andere dan maar hersenfilmpjes en alles blijkt schoon te zijn. word je thuis niet eens geloofd en zul je je wel aanstellen?!

ik ga nu al een jaar naar Weener naar Heilpraktiker Nieland ligt ter hoogte van Groningen. ik zelf kom uit noord- brabant dus voor mij is het 2,5 uur rijden eer ik daar ben maar het is het zeker waard. het eerste wat ze daar doen is je wegen meten onderzoeken bloed afnemen en urine testen ook zul je van te voren thuis een vrage formulier in. vanuit deze boven genoemde punten gaan ze kijken waar de hoofdpijn bij je vandaan komt en gaan ze beoordelen of ze je kunnen helpen.

bij mij was het zo het geval dat ze me konden helpen ik heb nu mijn 15de behandeling gehad en mijn migraine is verdwenen als sneeuw voor de zon!! alles wat de doktoren niet is gelukt in 9 jaar is Heilpraktiker Nieland gelukt in 1 jaar. het bleek te zijn ik een hormoon stoornis had. door middel van injecties brengen ze je hormoon huishouding weer op peil. dit heeft ook nadelen zoals dat je moet stoppen met de pil en een koperspiraaltje neemt maar dit spiraaltje zorgt voor heftigere bloed verlies. maar je hebt geen migraine meer.

ik heb nu al een jaar geen migraine meer en ik kreeg het voor de behandelingen om de 2 weken een migraine aanval. ook heb ik alles al geprobeerd fyshio/ alternatief genezer/ actupunctuur etc. te gek om op te noemen. nu ga ik nog steeds bij een fyshio therapeut die mij nek kraakt een geblokkeerde nek veroorzaakt bij mij hoofdpijn en dat hebben ze in de praktijk ook ontdekt.

ik wil graag mijn ervaringen delen en iedereen deze behandeling toe verwijzen ook al is deze behandeling zeer prijzig en ook geschikt voor zowel mannen als vrouwen.

voor meer informatie kunt u naar de website gaan van de praktijk: ************** -edit: linkje weggehaald, spam is niet gewenst op FOK!

of u kunt mij mailen of toevoegen op msn **************

ik zou graag iedereen van migraine af willen helpen omdat dit bij mij zo goed heeft geholpen en je er zeker van bent geneest van deze afwijking!! en het personeel spreekt nederlands en goed te verstaan.

m.v.g

Sharona van de Sande

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 29-05-2009 17:21:39 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:34:12 #90
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69520787
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:08 schreef sharonatje het volgende:
***verhaal***
Goh, hoe sympathiek dat je je speciaal voor dit bericht registreert .
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:45 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb wel eens een aura onder werktijd, ik ga dan even in het kantoor naast mij zitten en wacht tot het over is, ik neem dan direct een Maxalt smelttablet en hoop dat het niet te heftig wordt.
Ik ben dan soms 20 min. weg, maar ja het is niet anders, ik zit op een lab en als ik niet zo veel zie is een foutje snel gemaakt, dus even weg, maar daar hebben ze alle begrip voor.
Beter even 20 min weg dan de hele dag.
Inderdaad, als je het met 20 minuten rustig aan doen trekt, is het toch prima .

Als ik een aanval voel komen op het werk, neem ik imigran en na een halfuurtje kan ik er dan weer prima tegen. Het nadeel is wel de dufheid, dus werk waar ik supergeconcentreerd bij moet zijn moet ik die dag niet meer doen, maar de gewone dagelijkse werkzaamheden kan ik wel gewoon uitvoeren.
pi_69520890
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:34 schreef MaLo het volgende:

[..]

Goh, hoe sympathiek dat je je speciaal voor dit bericht registreert .
[..]
Mijn idee... riekt naar spam...
quote:
Inderdaad, als je het met 20 minuten rustig aan doen trekt, is het toch prima .

Als ik een aanval voel komen op het werk, neem ik imigran en na een halfuurtje kan ik er dan weer prima tegen. Het nadeel is wel de dufheid, dus werk waar ik supergeconcentreerd bij moet zijn moet ik die dag niet meer doen, maar de gewone dagelijkse werkzaamheden kan ik wel gewoon uitvoeren.
De laatste keer dat ik Maxalt gebruikt heb is januari vorig jaar, weet dus niet hoe ik er nu op zal reageren, maar ik werd er super duf en loom van. Het nam iig de sterretjes weg uit mijn zicht, ik kon nog ff snel in de auto naar huis rijden, maar eenmaal thuis begon toch het gevoelsverlies in mijn hand en kwam de migraine als nog behoorlijk opzetten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:40:42 #92
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69521043
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

[..]

De laatste keer dat ik Maxalt gebruikt heb is januari vorig jaar, weet dus niet hoe ik er nu op zal reageren, maar ik werd er super duf en loom van. Het nam iig de sterretjes weg uit mijn zicht, ik kon nog ff snel in de auto naar huis rijden, maar eenmaal thuis begon toch het gevoelsverlies in mijn hand en kwam de migraine als nog behoorlijk opzetten..
Das balen . Ik weet niet wanneer jij je medicijnen neemt? Misschien wacht je te lang en zou het beter werken als je ze eerder nam?

Ik heb dat wel als ik de medicijnen te laat neem, dan werken ze niet meer goed. Dan krijg ik alsnog de knallende koppijn en moet ik naar bed. Ik neem de imigran zodra ik voel dat een aanval begint, dus als ik een "wagenziek" gevoel krijg en de hoofdpijn net begint op te komen. Als ik dat doe dan gaat het dus prima met de medicijnen, maar als ik wacht tot ik al knallende koppijn heb ben ik te laat.
pi_69521097
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:40 schreef MaLo het volgende:

[..]

Das balen . Ik weet niet wanneer jij je medicijnen neemt? Misschien wacht je te lang en zou het beter werken als je ze eerder nam?

Ik heb dat wel als ik de medicijnen te laat neem, dan werken ze niet meer goed. Dan krijg ik alsnog de knallende koppijn en moet ik naar bed. Ik neem de imigran zodra ik voel dat een aanval begint, dus als ik een "wagenziek" gevoel krijg en de hoofdpijn net begint op te komen. Als ik dat doe dan gaat het dus prima met de medicijnen, maar als ik wacht tot ik al knallende koppijn heb ben ik te laat.
op het moment dat ik het op voelde komen heb ik een Maxalt ingenomen.
Als ik loop ofzo en er komt een migraine aan merk ik het aan mijn rechterarm, het lijkt dan wel of ie niet meer bij mijn lichaam hoort.

Nu mag ik helaas geen Maxalt vanwege de zwangerschap.. gelukkig heb ik het nu 2x kunnen redden met paracetamol.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:33:23 #94
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_69522679
Ik heb al een tijdje last van hoofdpijn, ik heb op internet zitten zoeken naar symptomen van migraine.

Het is heel plaatselijk, aan een kant van mijn hoofd.
Ik ben niet misselijk, heb geen last van licht of geluid.
Het is op vaste tijdstippen van de dag, het hindert me niet echt in mijn functioneren, het duurt lang. (Nu al een aantal weken elke dag, niet in aanvallen 3x per maand ofzo zoals ik op internet lees)

Stel ik ga naar de dokter en het zou op migraine wijzen, wat is dan de volgende stap, krijg je een scan (lijkt me veel te duur) of krijg je gewoon medicijnen in de hoop dat het werkt en de klaxhten over gaan?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:36:01 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69522749
een hoofdpijn die al weken aanhoudt is over het algemeen geen migraine
pi_69522764
lijkt meer op spanningshoofdpijn.. maar niet op migraine idd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69524513
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:33 schreef Molluck het volgende:
Ik heb al een tijdje last van hoofdpijn, ik heb op internet zitten zoeken naar symptomen van migraine.

Het is heel plaatselijk, aan een kant van mijn hoofd.
Ik ben niet misselijk, heb geen last van licht of geluid.
Het is op vaste tijdstippen van de dag, het hindert me niet echt in mijn functioneren, het duurt lang. (Nu al een aantal weken elke dag, niet in aanvallen 3x per maand ofzo zoals ik op internet lees)

Stel ik ga naar de dokter en het zou op migraine wijzen, wat is dan de volgende stap, krijg je een scan (lijkt me veel te duur) of krijg je gewoon medicijnen in de hoop dat het werkt en de klaxhten over gaan?
Ook mij klinkt het niet in de oren als migraine, maar stel dát de arts dat wel zou denken, dan krijg je inderdaad hoogstwaarschijnlijk gewoon medicijnen en ik vermoed dat je ook een "opdracht" om bij te houden wat je eet/drinkt, hoe je slaapt, en wat je aan inspanning verricht, om te kijken of er verband tussen die dingen en je migraine zit.
Scan wordt volgens mij nooit gebruikt als diagnosemiddel. Maar dat weet ik niet zeker, wellicht zijn er anderen hier die wel een scan als diagnosemiddel hebben gehad.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_69542648
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

[..]

nou dankjewel als je dit spam vind, ik kwam eigenlik voor een ander doel op deze forum site terecht en toen kwam ik het onderdeel migraine tegen en aangezien ik er z'n goede ervaring mee heb wilde ik deze delen omdat ik vele verhalen heb gehoord over mensen die op zoekende manier een oplossing proberen te zoeken. je hoeft het advies niet van me aan te nemen, maar bemoei je er dan ook niet mee. mensen die hier meer over willen weten kunnen contact met me opnemen.

gr. Sharona
  zaterdag 30 mei 2009 @ 01:19:04 #99
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69545603
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:31 schreef sharonatje het volgende:

[..]

nou dankjewel als je dit spam vind, ik kwam eigenlik voor een ander doel op deze forum site terecht en toen kwam ik het onderdeel migraine tegen en aangezien ik er z'n goede ervaring mee heb wilde ik deze delen omdat ik vele verhalen heb gehoord over mensen die op zoekende manier een oplossing proberen te zoeken. je hoeft het advies niet van me aan te nemen, maar bemoei je er dan ook niet mee. mensen die hier meer over willen weten kunnen contact met me opnemen.

gr. Sharona
je hebt de schijn tegen je.

Maar goed, in dit topic daarover discussiëren is niet echt nodig. Mocht je niet mee eens zijn, dan moet je bij een van de modjes zijn.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 01:29:42 #100
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69545754
Ik heb al jaren last van hoofdpijnen. Ik heb alleen in het weekend hoofdpijn, mijn ogen raken dan bloeddoorlopen en de hoofdpijn gaat van een zeurende pijn naar een stekende pijn waarbij licht niet verdraagbaar is. Met mijn bloeddruk is niets mis, hoewel mijn vader bloeddruk patiënt is (en ook altijd last van migraine heeft gehad) is dit bij mij dus niet de oorzaak. Gelukkig heb ik een medicijn gevonden waarmee het voor mij onder controle te houden is. Brufen/advil/paracetamol hielpen niet bij me maar Daro helpt bijna altijd:

Ik ga nooit de deur uit zonder sachets zodat bij de 1e tekenen van hoofdpijn ik direct een sachet in kan nemen. De smaak is verschrikkelijk bitter dus als ik thuis ben altijd even mengen met wat limo

Gelukkig is het de laatste tijd wel minder met mijn hoofdpijnen, in het verleden had ik elk weekend altijd 1 dag last. Tegenwoordig is dit veel minder. Ik denk dat het is omdat ik een wat regelmatiger leven heb gekregen (geen hele nachten meer doorhalen omdat 's ochtends mijn zoon alweer aandacht wil), tevens weet ik dat ik in het weekend niet tot 12:00 moet wachten met ontbijten, soms vergeet ik het wel eens en dan is het 's middags altijd raak met hoofdpijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')