Begon altijd met aura's (of hoe noem je die vlekjes).en vervolgens een vreemde groezelige hoofdpijn met heel veel misselijkheid en het onvermogen om te denken (kon niet meer tot 10 tellen). Verder had ik het vreselijk koud, kreeg blackouts and kon me moeilijk bewegen. De hoofdpijn was nog wel het minst erg.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe voelt migraine bij jullie aan? Als ik lichte migraine heb dan voelt het alsof iemand met een koude breinaald in me hersenen staat te prikken en te roeren.
Dat lijkt toch in zoverre op migraine dat je ook aan 1 zijde van je hoofd hoofdpijn hebt? Tenminste ik dacht altijd dat dat bij migraine ook zo was (bij mij wel iig).quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:58 schreef znarch het volgende:
Mag clusterhoofdpijn hier ook ? Aangezien er geen (recent) topic voor is ?
*sorry voor de kick![]()
Jaquote:Op maandag 3 augustus 2009 14:16 schreef siface het volgende:
[..]
Gekke is wel dat afbeeldingen van die aura's (tekeningen ofzo), migraine bij mij opwekken... Iemand ooit zoiets gehad?
De aanvallen komen op gezette tijden (echt op een minuut of 10 nauwkeurig bij mij) en voel het een paar minuten van te voren aankomen. Daarom heb ik ook pijnstillers in injectievorm dat werkt sneller.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:55 schreef siface het volgende:
jeez, dat klinkt heftig: een paar weken lang dagelijks drie aanvallen: pfff... dan viel mijn migraine nog mee: dat was ongeveer elke week 1 dag, en ook echt altijd iin het weekend, grrr.. Voel je dat trouwens vantevoren aankomen die aanvallen of overvalt het je?
Goed dat je goede medicatie hebt: dat heb ik nooit kunnen vinden. Ik kreeg op een gegeven moment dingen met cafeine erin waardoor ik als n lsd-junk over straat liep te stuiteren. Worden je aanvallen minder heftig of minder frequent door de medicatie?
Zou dat enigszins werken bij ch ?quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:54 schreef Curiosity het volgende:
Gratis Migrana hoofdroller
http://www.aromed.eu/nl/panel/actie
Geen idee.quote:
Propranolol is net als metoprolol een bétablokker.quote:Op zondag 8 november 2009 18:01 schreef Amber82 het volgende:
Wat bij mij goed helpt tegen migraine, is propranolol. Deze kreeg ik tegen bijwerkingen van andere medicijnen en kwam erachter dat het helpt tegen migraine.
Nu elke dag 2 tabletten en ik heb al een jaar geen koppijn meer gehad!
En het heet..... *trommelgeroffel*quote:Op maandag 9 november 2009 03:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb een middel gekregen om in te nemen als ik migraine voel opkomen. De laatste dagen weer lichte migraine gehad met slapeloze nachten en veel pijn. Alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zit en een stompe punt langdurig mijn schedel pijnigt. De rechter onderkaak wordt warm en gevoelloos. Ik durf dat middel niet intenemen omdat het de migraine ook kan versterken. Het is een gok van 50/50.
En je bent nu?quote:Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
op welke leeftijd is migraine bij jullie begonnen?
ik heb het nooit gehad, tot zo ongeveer mn 14e
Volgens muj was ik 12/13quote:Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
op welke leeftijd is migraine bij jullie begonnen?
ik heb het nooit gehad, tot zo ongeveer mn 14e
Yep, betablokkers helpen vaak wel. Maar bij mij weer lekker nietquote:Op zondag 8 november 2009 18:20 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Propranolol is net als metoprolol een bétablokker.
Dit is algemeen bekend dat deze migraine kunnen voorkomen.
Ik slik metoprolol voor een hoge bloeddruk maar heb nog met enige regelmaat migraine.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |