Ik ga er ook verder nietop inquote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:19 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
je hebt de schijn tegen je.
Maar goed, in dit topic daarover discussiëren is niet echt nodig. Mocht je niet mee eens zijn, dan moet je bij een van de modjes zijn.
Vandaag was het weer terug en niet te misselijk ook. Werd vanochtend met een knetterende koppijn wakker, kreeg bijna m'n ogen niet meer open. Hele dag zeurderig gevoel gehad met een paar zware pieken. Zijn ook 3 zakjes Daro doorgeen gegaanquote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:29 schreef Doopy-X- het volgende:
Gelukkig is het de laatste tijd wel minder met mijn hoofdpijnen...
Meestal gebruik ik alsnog dan echt voorgeschreven medicatie (imigran), want normale pijnstillers werken bij dat soort hoofdpijn bij mij niet. Wonderbaarlijk goed werkt imigran dan juistquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:33 schreef StreepjesSok het volgende:
Dat zeurderige gevoel is irritant he... Als je een keiharde aanval hebt kun je niet anders dan je ziek melden en aan de pillen gaan / in bed gaan liggen... maar als je zo'n half zeurend hoofd hebt en het zet niet door (wat ik nu dus op het moment heb) dan ga je door, maar alles gaat moeizaam en niks is leuk. Heel vermoeiend.
Heel vaak als ik net een uurtje of 2 weg ben.quote:Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef StreepjesSok het volgende:
Hebben jullie trouwens ook vaak dat als je gaat ontspannen dat het dan ineens opkomt?
Vaak aan het eind van een leuk dagje weg, of als iets niet doorgaat, en je ineens vrije tijd hebt... ik krijg dan vaak een aanval...
Vooral na periodes van stress heb ik migraineaanvallen. Lijk net of het lichaam in een andere 'stand' ofzo moet komenquote:Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef StreepjesSok het volgende:
Hebben jullie trouwens ook vaak dat als je gaat ontspannen dat het dan ineens opkomt?
Vaak aan het eind van een leuk dagje weg, of als iets niet doorgaat, en je ineens vrije tijd hebt... ik krijg dan vaak een aanval...
En in principe heeft je huisarts daar nog volkomen gelijk in ook!quote:Op maandag 8 juni 2009 20:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Had het vroeger ook vaak als ik me druk maakte om iets, zelfs al was het onbewust. Heel veel schoolreisjes gemist en ook een stuk of 3/4 klassenfoto's waar ik niet opsta. Examens waren ook geweldig, vooral omdat je alleen ziek mocht zijn met een briefje van de dokter. Twee keer bij mn huisarts moeten bedelen om een briefje omdat ik migraine had, zat ie nog te zeiken ook dat het een schending van mn privacy was en dat zo'n briefje niet verplicht was.
Had ik laatst in Disneyland. Supergave achtbaan, kwam eruit en meteen mijn kop op z'n kop. Maar gelukkig trok het na een half uurtje alweer weg. Was even bang dat mijn dag weer verpest zou worden, maar gelukkig niet dit keer!quote:Op maandag 8 juni 2009 20:14 schreef MaLo het volgende:
O en vergeet pretparken niet! Als ik in een vrij wilde achtbaan heb gezeten krijg ik ook geheid een paar uurtjes later een migraine aanval.
jaa, ook zeer herkenbaar!quote:En op de dag dat we op vakantie gaan heb ik ook vaak 's avonds een aanval. Dan ben ik de dagen ervoor zo druk geweest met het afronden van werk, het inpakken, het bedenken wat ik allemaal nog moet doen / niet moet vergeten, dat ik de dag dat we weggaan en ik letterlijk de spanning los kan laten, ik aan het eind van de dag een aanval krijg.
is er trouwens een ziekte die je niet hebt?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:56 schreef F04 het volgende:
tvp. Al jaren last van migraine, hoe meer stress hoe meer koppijn.
interessant maar wel weerlegbaarquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:39 schreef StreepjesSok het volgende:
Stond deze link hier nou al?
Vond 't wel interessant!
http://www.refdag.nl/arti(...)ijk+op+migraine.html
quote:
kanker?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
is er trouwens een ziekte die je niet hebt?
In eerste instantie wilde mn huisarts het ook niet doen. Uiteindelijk was ik dat gehannes zo zat ik ze elkaar telefoonnummer (huisarts en decaan) heb gegeven en heb gezegd dat ze het maar lekker samen gingen uitzoeken. Hoefde daarna iig geen briefje meer te laten zienquote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:33 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
En in principe heeft je huisarts daar nog volkomen gelijk in ook!
Ik heb dat eens meegemaakt met mijn toenmalige stiefdochter, haar school vroeg ook een verklaring van een huisarts, maar de huisarts weigerde dit. (Wat ik zelf al had moeten bedenken toen ik de eis van de school hoorde). Gelukkig kon ik de school overtuigen dat ze onrechtmatig bezig waren door dat te eisen. Maar anders heb je toch een probleem...
Tijdens stress-situaties heb ik geen migraine, maar NA stress wel. Bij mij heeft migraine dus echt wel een relatie met stress. Ookal zegt die beroemde prof van nietquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:12 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
In eerste instantie wilde mn huisarts het ook niet doen. Uiteindelijk was ik dat gehannes zo zat ik ze elkaar telefoonnummer (huisarts en decaan) heb gegeven en heb gezegd dat ze het maar lekker samen gingen uitzoeken. Hoefde daarna iig geen briefje meer te laten zien
Kreeg vandaag trouwens een persbericht binnen dat die Migraine arts in het LUMC een prijs had gewonnen, onder andere omdat ie had aangetoond dat de veel voorkomende aanname migraine komt door stress meestal niet juist is. Stress beschermd juist tegen migraine.
Persbericht linkje
Dat zegt hij toch ook.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Tijdens stress-situaties heb ik geen migraine, maar NA stress wel. Bij mij heeft migraine dus echt wel een relatie met stress. Ookal zegt die beroemde prof van niet.
Oh ok, ik dacht dat hij de hele relatie tussen stress en migraine ontkrachtte.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:04 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch ook.
Op het moment dat je tot rust komt krijg je migraine, op het moment dat je op scherp staat dus niet.
Hoeveel mensen hebben er geen weekend hoofdpijn/danwel migraine?
Er staat ergens online ook een PDF van zn boek Alles over hoofdpijn en aangezichtspijn. Das ook wel interessant leesvoer. Zo wist ik nooit dat een aanval voortekenen vertoont (anders dan de zeurende beginnende pijn of misselijkheid) zoals dat je de dag voor of enkele dagen ervoor trek krijgt in bijvoorbeeld zoetigheid. Dan prop je dus een reep chocola naar binnen, de volgende dag heb je hoofdpijn en dan denk je zie je komt door de chocola. Maar eigenlijk zat er dus al een aanval aan te komen of je die chocola nou had gegeten of niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oh ok, ik dacht dat hij de hele relatie tussen stress en migraine ontkrachtte.
Edit: ik lees nu even wat van hem (had ik nog nooit gedaan) en hij zegt inderdaad dat het wegvallen van stress een veroorzaker kan zijn.
Dus neem ik mijn vorige post terug.
Dat boek heb ik hier staan, toendertijd aangeschat voor de aangezichtspijn, inderdaad erg interessant.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:38 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Er staat ergens online ook een PDF van zn boek Alles over hoofdpijn en aangezichtspijn. Das ook wel interessant leesvoer. Zo wist ik nooit dat een aanval voortekenen vertoont (anders dan de zeurende beginnende pijn of misselijkheid) zoals dat je de dag voor of enkele dagen ervoor trek krijgt in bijvoorbeeld zoetigheid. Dan prop je dus een reep chocola naar binnen, de volgende dag heb je hoofdpijn en dan denk je zie je komt door de chocola. Maar eigenlijk zat er dus al een aanval aan te komen of je die chocola nou had gegeten of niet.
Edit voor nog een interessant linkje
prodromen zijn dat ja, sommigen hebben ook een lichte tinteling in hun arm of zijn bijvoorbeeld snel geprikkeld/geagiteerd enzo.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:38 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Er staat ergens online ook een PDF van zn boek Alles over hoofdpijn en aangezichtspijn. Das ook wel interessant leesvoer. Zo wist ik nooit dat een aanval voortekenen vertoont (anders dan de zeurende beginnende pijn of misselijkheid) zoals dat je de dag voor of enkele dagen ervoor trek krijgt in bijvoorbeeld zoetigheid. Dan prop je dus een reep chocola naar binnen, de volgende dag heb je hoofdpijn en dan denk je zie je komt door de chocola. Maar eigenlijk zat er dus al een aanval aan te komen of je die chocola nou had gegeten of niet.
Edit voor nog een interessant linkje
Dat heb ik inderdaad ook ja, dat ik veel ga geeuwen voor een aanval. En vaak ook dat ik extra speeksel aanmaak voor een aanvalquote:Op woensdag 10 juni 2009 20:35 schreef soapie het volgende:
Ik ga voordat ik een aanval krijg altijd verschrikkelijk geeuwen, echt aan één stuk door.... Dan weet ik alweer hoe laat het is....
nope, mijn hele familie heeft wel migraine met aura, sommige zelfs zonder de hoofdpijnquote:Op woensdag 10 juni 2009 01:00 schreef Bluezz het volgende:
Re, heb jij zelf eigenlijk migraine of andere 'aandoeningen' waar je op gestudeerd hebt?
Zónder hoofdpijn, dat hoorde ik laatst ook van iemand! Apart hoor, al die vormen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:25 schreef Re het volgende:
nope, mijn hele familie heeft wel migraine met aura, sommige zelfs zonder de hoofdpijn
Dus héél véél onderzoek gedaan. Kreeg je daar geen hoofdpijn van?quote:en even voor de rest: gepromoveerd aan de erasmus universiteit op de werkingsmechanismen van antimigrainemedicijnen
Dat heb ik ook, aura's met en zonder hoofdpijn erna.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zónder hoofdpijn, dat hoorde ik laatst ook van iemand! Apart hoor, al die vormen.
[..]
Dus héél véél onderzoek gedaan. Kreeg je daar geen hoofdpijn van?
Foei! Onderzoek doen is leuk.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:14 schreef Bluezz het volgende:
Dus héél véél onderzoek gedaan. Kreeg je daar geen hoofdpijn van?
Bij echt zware migraine, een kant van mn hoofd een grote chaos (zeurende, verzurende pijn) met een plek beetje achter m'n oog waar het echt bonst.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe voelt migraine bij jullie aan? Als ik lichte migraine heb dan voelt het alsof iemand met een koude breinaald in me hersenen staat te prikken en te roeren.
Begon altijd met aura's (of hoe noem je die vlekjes).en vervolgens een vreemde groezelige hoofdpijn met heel veel misselijkheid en het onvermogen om te denken (kon niet meer tot 10 tellen). Verder had ik het vreselijk koud, kreeg blackouts and kon me moeilijk bewegen. De hoofdpijn was nog wel het minst erg.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe voelt migraine bij jullie aan? Als ik lichte migraine heb dan voelt het alsof iemand met een koude breinaald in me hersenen staat te prikken en te roeren.
Dat lijkt toch in zoverre op migraine dat je ook aan 1 zijde van je hoofd hoofdpijn hebt? Tenminste ik dacht altijd dat dat bij migraine ook zo was (bij mij wel iig).quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:58 schreef znarch het volgende:
Mag clusterhoofdpijn hier ook ? Aangezien er geen (recent) topic voor is ?
*sorry voor de kick![]()
Jaquote:Op maandag 3 augustus 2009 14:16 schreef siface het volgende:
[..]
Gekke is wel dat afbeeldingen van die aura's (tekeningen ofzo), migraine bij mij opwekken... Iemand ooit zoiets gehad?
De aanvallen komen op gezette tijden (echt op een minuut of 10 nauwkeurig bij mij) en voel het een paar minuten van te voren aankomen. Daarom heb ik ook pijnstillers in injectievorm dat werkt sneller.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:55 schreef siface het volgende:
jeez, dat klinkt heftig: een paar weken lang dagelijks drie aanvallen: pfff... dan viel mijn migraine nog mee: dat was ongeveer elke week 1 dag, en ook echt altijd iin het weekend, grrr.. Voel je dat trouwens vantevoren aankomen die aanvallen of overvalt het je?
Goed dat je goede medicatie hebt: dat heb ik nooit kunnen vinden. Ik kreeg op een gegeven moment dingen met cafeine erin waardoor ik als n lsd-junk over straat liep te stuiteren. Worden je aanvallen minder heftig of minder frequent door de medicatie?
Zou dat enigszins werken bij ch ?quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:54 schreef Curiosity het volgende:
Gratis Migrana hoofdroller
http://www.aromed.eu/nl/panel/actie
Geen idee.quote:
Propranolol is net als metoprolol een bétablokker.quote:Op zondag 8 november 2009 18:01 schreef Amber82 het volgende:
Wat bij mij goed helpt tegen migraine, is propranolol. Deze kreeg ik tegen bijwerkingen van andere medicijnen en kwam erachter dat het helpt tegen migraine.
Nu elke dag 2 tabletten en ik heb al een jaar geen koppijn meer gehad!
En het heet..... *trommelgeroffel*quote:Op maandag 9 november 2009 03:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb een middel gekregen om in te nemen als ik migraine voel opkomen. De laatste dagen weer lichte migraine gehad met slapeloze nachten en veel pijn. Alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zit en een stompe punt langdurig mijn schedel pijnigt. De rechter onderkaak wordt warm en gevoelloos. Ik durf dat middel niet intenemen omdat het de migraine ook kan versterken. Het is een gok van 50/50.
En je bent nu?quote:Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
op welke leeftijd is migraine bij jullie begonnen?
ik heb het nooit gehad, tot zo ongeveer mn 14e
Volgens muj was ik 12/13quote:Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
Yep, betablokkers helpen vaak wel. Maar bij mij weer lekker nietquote:Op zondag 8 november 2009 18:20 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Propranolol is net als metoprolol een bétablokker.
Dit is algemeen bekend dat deze migraine kunnen voorkomen.
Ik slik metoprolol voor een hoge bloeddruk maar heb nog met enige regelmaat migraine.
Ook andere preventieve medicijnen gebruikt?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Yep, betablokkers helpen vaak wel. Maar bij mij weer lekker niet
Ik heb twee keer betablokkers als "preventie" voorgeschreven gekregen, met als gevolg dat ik niet meer iedere twee weken 4 a 5 dagen een aanval met sterkte 8 of 9 had, maar constant een sterkte 1 a 2. En dan denk je misschien "1 a 2, dat is wel te doen toch, ik zou er voor tekenen..." Nou, als je dat een week of 6 hebt gedaan word je er ook spuugzat en doodvermoeid van. De hele tijd het gevoel hebben dat er wat aan zit te komen, je nét niet beroerd genoeg voelen om maar aan de medicijnen te beginnen, maar toch ook constant zo'n zeurend gevoel hebben... Ik ben er mee gestopt.
quote:Pijn level 0
Geen pijn. Alles ok.
Pijn level 1
Lichte pijn of pijnschaduw. Alles nog in orde.
Pijn level 2
Iets sterkere pijn of schaduw. Alles min of meer in orde.
Pijn level 3
Erg aanwezige pijnsensatie, maar nog draaglijk.
Pijn level 4
Hevige pijn. Hinderlijk.
Pijn level 5
Pijn is zo hevig dat je ruimte nodig hebt om alleen te zijn.
Pijn level 6
Zo erg dat je ervan zou wakker worden -of dat effectief ook doet-.
Je kan nog vrij "kalm" blijven en eventueel terug inslapen.
Pijn level 7
Slaap is geen optie. De pijn is zo sterk dat de adrenaline je inmiddels
tot bewegen drijft. Je bent erg onrustig en weet geen blijf met jezelf.
Pijn level 8
De pijn beheerst je nagenoeg volkomen. Dit is doorgaans het stadium
waar je begint te roepen, slaan, wiegen, ...
Pijn level 9
Zo enorm dat je de wanhoop nabij bent. Nagenoeg onbeschrijfelijk.
Pijn level 10
Zelfmoordneigingen.
door die lijst krijg ik flashbacks van mijn ziekenhuisopnamequote:Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef znarch het volgende:
Die sterktes waar jullie het over hebben ? Is dat hetzelfde als de kip schaal gebruikt bij clusterhoofdpijn ?
[..]
Leuk om te lezen, die schaal.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef znarch het volgende:
Die sterktes waar jullie het over hebben ? Is dat hetzelfde als de kip schaal gebruikt bij clusterhoofdpijn ?
[..]
Het begon bij mij op mijn 18e. Toen 1x een heftige toen ik 22 was en toen kwam het regematg terug, 3x per jaar. de tering. hebben jullie dat ook, dat je met je benen gaat trillen bewegen omdat je dénkt dat dat de pijn vermindert, wat niet waar is. ws. het idee alleen dat je beweegt zou psyisch helpen?quote:Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
Heb je migraine of cluster?quote:Op woensdag 11 november 2009 00:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Hmm. ik niet. Ik moet wiegen, ijlen, trillen, dat pijnlijke plek vastpakken en masseren voor zover ik het kan vinden. Wat allemaal niet helpt. En ja ik word ook misselijk
Jaartje of 13,14 rond de eerste menstruatie. Tot een paar maanden geleden, ik ben nu 50 en in de overgang. Ik denk dus dat het bij mij toch hormonaal gerelateerd is. *afkloptquote:Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
Kan dat ongestraft zolang en zoveelquote:Op zondag 8 november 2009 18:01 schreef Amber82 het volgende:
Wat bij mij goed helpt tegen migraine, is propranolol. Deze kreeg ik tegen bijwerkingen van andere medicijnen en kwam erachter dat het helpt tegen migraine.
Nu elke dag 2 tabletten en ik heb al een jaar geen koppijn meer gehad!
Ik zie net een beschrijving van cluster-hoofdpijn. En daar staat dat het gepaard gaat met kortdurende aanvallen die beginnen achter het oog. En dat is bij mij niet het geval, bij mij is het aan een stuk door op één plek. .quote:Op woensdag 11 november 2009 01:42 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Jaartje of 13,14 rond de eerste menstruatie. Tot een paar maanden geleden, ik ben nu 50 en in de overgang. Ik denk dus dat het bij mij toch hormonaal gerelateerd is. *afklopt
En dat uuuuuuren stilliggen tijdens een aanval herken ik ook. En ik heb het liefst niemand om me heen, persé heel donker hoeft ook niet, maar het liefst heb ik geen enkele prikkel om me heen.
Vraag een verwijsbriefje voor de neuroloog. Als je in de buurt van Amsterdam woont kan ik je dokter Couturier aanraden.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:22 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik zie net een beschrijving van cluster-hoofdpijn. En daar staat dat het gepaard gaat met kortdurende aanvallen die beginnen achter het oog. En dat is bij mij niet het geval, bij mij is het aan een stuk door op één plek. .
Een echte aanval duurt 3 dagen bij mij. En daarna moet ik revalideren. het begint met blauw zicht, en dan krijg ik het koud en dan begint het te steken op de plek waar de pijn zich altijd voordoet.
Mijn rechterkaak raakt verlamd en het is idd vreselijke pijn. Het begint alsof iemand met een koude brijnaald in mijn hoofd zt te steken. Weet niet of dit cluster is of anders. Wat mij opvalt is dat mijn rechter halsslagader ontzettend warm wordt.
het is gek dta ik hier mijn symptiomen kom vertellen dat is waar. Maar mijn huisarts schtrijft niks op. ik zeg zal ik het per email toesturen zodat je het kun tcopy-pasten voor mijn dossier? neehoor zegt ie (if zij), ik noteer alles.tyfuslyers ik heb echt zin om iemand wat aantedoen man.
je hebt van die moeders met kinderen en die krijgen een klein vlekje of bultje en meteen naar de huisarts, binnen 3 maanden weet de moeder precies via allerlei testen waar het kind allergisch voor is, katoen, synthetisch, sap uit pak bla bla bla.. alles weten ze. bij mij doen de huisartsen geen moeite. ik heb echt zin om iemand te pijnigen.
Een clusterhoofdpijn aanval duurt niet langer dan een uur of 2 over het algemeen, en geloof me, als je zo een aanval hebt herken je het welquote:Op woensdag 11 november 2009 11:22 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik zie net een beschrijving van cluster-hoofdpijn. En daar staat dat het gepaard gaat met kortdurende aanvallen die beginnen achter het oog. En dat is bij mij niet het geval, bij mij is het aan een stuk door op één plek. .
Een echte aanval duurt 3 dagen bij mij. En daarna moet ik revalideren. het begint met blauw zicht, en dan krijg ik het koud en dan begint het te steken op de plek waar de pijn zich altijd voordoet.
Mijn rechterkaak raakt verlamd en het is idd vreselijke pijn. Het begint alsof iemand met een koude brijnaald in mijn hoofd zt te steken. Weet niet of dit cluster is of anders. Wat mij opvalt is dat mijn rechter halsslagader ontzettend warm wordt.
het is gek dta ik hier mijn symptiomen kom vertellen dat is waar. Maar mijn huisarts schtrijft niks op. ik zeg zal ik het per email toesturen zodat je het kun tcopy-pasten voor mijn dossier? neehoor zegt ie (if zij), ik noteer alles.tyfuslyers ik heb echt zin om iemand wat aantedoen man.
je hebt van die moeders met kinderen en die krijgen een klein vlekje of bultje en meteen naar de huisarts, binnen 3 maanden weet de moeder precies via allerlei testen waar het kind allergisch voor is, katoen, synthetisch, sap uit pak bla bla bla.. alles weten ze. bij mij doen de huisartsen geen moeite. ik heb echt zin om iemand te pijnigen.
En zeker als je het 2 tot 6 keer per dag hebt.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:46 schreef znarch het volgende:
[..]
Een clusterhoofdpijn aanval duurt niet langer dan een uur of 2 over het algemeen, en geloof me, als je zo een aanval hebt herken je het wel
Propranolol is een betablokker en wordt oorspronkelijk gebruikt als bloeddrukverlager. Daar wordt het ook jarenlang voor voorgeschreven (chronisch gebruik)quote:Op woensdag 11 november 2009 01:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Kan dat ongestraft zolang en zoveel
Hm ik ben nooit zo'n voorstander van zelf prutsen met electrische impulsen op je hoofd... Maar ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die dit kennen en of het effect heeft.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Lunaflame het volgende:
Bron: http://www.cefaly.nl/
Ik hoorde laatst over bovenstaand apparaatje, maar ken nog niemand die het heeft gebruikt.
Zijn er hier mensen die er bekend mee zijn en zoja, hoe bevalt het het?
quote:Spinozawinnaars gaan migraine te lijf
Uitgegeven: 25 november 2009 06:12
Laatst gewijzigd: 25 november 2009 06:12
DEN HAAG - Drie wetenschappers die woensdag de Spinozapremie ontvangen, gaan samenwerken in een studie naar de oorzaken van migraine.
© www.gezondheidsnet.nlAlbert van den Berg, Michel Ferrari en Marten Scheffer krijgen uit handen van minister Ronald Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen ieder 2,5 miljoen euro.
De NWO-Spinozapremie is de hoogste Nederlandse onderscheiding in de wetenschap.
Volgens de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) is het voor het eerst in het vijftienjarig bestaan van de Spinozapremies dat de winnaars gaan samenwerken.
Begin
Het mechanisme hoe hoofdpijn en bijbehorende verschijnselen van migraine ontstaan, is redelijk goed bekend bij wetenschappers. Hoe de aanval precies begint, is echter een nog onontgonnen terrein.
Van den Berg, Ferrari en Scheffer gaan zich de komende tijd bezighouden met het bestuderen van de mechanismen die leiden tot migraine en hopen ook nieuwe medicijnen te kunnen ontwikkelen.
Nanotechnologie
Albert van den Berg is natuurkundige aan de Universiteit Twente en houdt zich bezig met nanotechnologie voor medische doeleinden. Michel Ferrari, neuroloog aan het Leids Universitair Medisch Centrum, is gespecialiseerd in migraine.
Marten Scheffer is aquatisch ecoloog aan de Wageningen Universiteit. Hij doet onderzoek naar mechanismen die de stabiliteit en veerkracht van complexe systemen bepalen.
© ANP
ja, hij zat in mijn promotiecommissiequote:Op donderdag 26 november 2009 02:09 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik zag het op het journaal. Dr. Ferrari is iig een bekende naam in de 'migraine wereld'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |