abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69546943
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:19 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

je hebt de schijn tegen je.

Maar goed, in dit topic daarover discussiëren is niet echt nodig. Mocht je niet mee eens zijn, dan moet je bij een van de modjes zijn.
Ik ga er ook verder nietop in krijg ik koppijn van
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 juni 2009 @ 00:17:48 #102
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69590798
Alsof de ermee speelt
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:29 schreef Doopy-X- het volgende:
Gelukkig is het de laatste tijd wel minder met mijn hoofdpijnen...
Vandaag was het weer terug en niet te misselijk ook. Werd vanochtend met een knetterende koppijn wakker, kreeg bijna m'n ogen niet meer open. Hele dag zeurderig gevoel gehad met een paar zware pieken. Zijn ook 3 zakjes Daro doorgeen gegaan
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:51:32 #103
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_69631228
Ik vond een best interessant artikel in het AD;
http://www.ad.nl/diagnose/3189170/Migraine_de_baas.html

Over de tijgerbalsem; je moet idd wel een beetje voorzichtig en niet te dik smeren, en niet in je ogen wrijven enzo
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_69737232
Dat zeurderige gevoel is irritant he... Als je een keiharde aanval hebt kun je niet anders dan je ziek melden en aan de pillen gaan / in bed gaan liggen... maar als je zo'n half zeurend hoofd hebt en het zet niet door (wat ik nu dus op het moment heb) dan ga je door, maar alles gaat moeizaam en niks is leuk. Heel vermoeiend.
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 16:30:02 #105
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69743590
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:33 schreef StreepjesSok het volgende:
Dat zeurderige gevoel is irritant he... Als je een keiharde aanval hebt kun je niet anders dan je ziek melden en aan de pillen gaan / in bed gaan liggen... maar als je zo'n half zeurend hoofd hebt en het zet niet door (wat ik nu dus op het moment heb) dan ga je door, maar alles gaat moeizaam en niks is leuk. Heel vermoeiend.
Meestal gebruik ik alsnog dan echt voorgeschreven medicatie (imigran), want normale pijnstillers werken bij dat soort hoofdpijn bij mij niet. Wonderbaarlijk goed werkt imigran dan juist (vergeleken met echte aanvallen, waar imigran het volledig laat afweten ).
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_69754054
Gewone pijnstillers helpen bij mij ook niet bij een beginnende migraine, dan dus gelijk goede medicatie.
pi_69758320
Koffie kan juist ook een aanzet zijn voor migraine. Ik drink nogal veel cola en ben al vaak door artsen op een "anti-cola dieet" gezet in de hoop dat het beter zou gaan, maar helaas. Aangezien er bij mijn migraine ook nooit echt vaste aanleidingen zijn, tis altijd weer wel wat anders: stress, weerswisselingen, te weinig slaap, te veel slaap, te weinig eten, te vet eten...heb ik dat gewoon helemaal opgegeven, geen rare dieeten enzo. Gewoon proberen een beetje een ritme aan te houden en uitspattingen qua eten binnen de perken te houden. Alleen tsja het weer hebben we niet in de hand.

Ik heb zover ik me kan bedenken altijd al veel hoofdpijn gehad. Zag laatst een oude video van mij als 5/6 jarige waarop er wordt gevraagd waarom ik niet op vakantie wil met de auto; "Ik krijg dan altijd hoofdpijn..." Toen al. Veel medicijnen door de jaren heen gehad en onderzoeken. Op een gegeven moment at ik als 14-jarige 800 mg iburfen als snoep zonder dat de pijn ook maar minderde en heb ik weer een hele ronde tests gehad. Bril, fysio, homeopatische middelen, maxalt, imigran, betablokker etc etc. De hele mikmak.
Het hielp of even of helemaal niet of ik kreeg irritante bijwerkingen (beta blokkers). Doe nu een aantal jaar zonder echt voorgeschreven medicatie. Moet ook zeggen dat mn aanvallen iets zijn veranderd. Vroeger was ik echt gewoon drie dagen helemaal out, kon niets doen. Tegenwoordig is het meestal 1 dag ervoor en erna dat ik wel hoofdpijn heb, irritant en zeurderig - maar wel tolerant dat ik nog iets kan doen. Niet al te inspannend en ik zou liever al in bed liggen, maar het is te doen. En dan toch nog 1 dag dat ik compleet out ben.
Nu is het een mix van aleve, ibrufen, paracetamol oid wat ik wel na iedere aanval moet wisselen, want anders wen ik er aan en helpt het nog niets. Het liefst zou ik gewoon een slaappil nemen wanneer ik een aanval krijg en er lekker doorheen maffen....maar waarom zou een dokter die voorschrijven aan een gezonde meid zonder slaapproblemen :S

Dat is ook zo'n irritatiepunt, sowieso dat ik dus al jaren liep met hoofdpijn en dat ik pas toen ik een jaar of 14 was bij een vervangende arts de diagnose migraine mee kreeg. Ik regelmatig klaagde bij de huisarts over hoofdpijn. "Ow nu ook?" "Nee, nu heb ik geen aanval." "Misschien moet je dan eens langskomen als je een aanval hebt..." Ja leuk, met mega hoofdpijn en kotsend in de wachtkamer van de huisarts gaan rondhangen. Huisbezoek? Nouja alleen als ze hele erge koorts heeft komen we wel langs. 39? Nee, geef d'r maar een paracetamolletje.
Ik naast mn eigen dokter nu al tig artsen in opleiding heb gezien die dan hun boekje er bij pakken en dan het rijtje af gaan en me weer eens een verwijsbriefje voor de neuroloog schrijven "ja want die onderzoeken gaan tegenwoordig zo snel, misschien ontdekken ze wel wat nieuws". Alsof ik niets beters te doen heb.

Okay nu ga ik stoppen, wilde alleen tvp...maar moest ff venten
pi_69760795
Tja ik heb het ook gehad, ze zijn er bij mij op een hele nare manier achter gekomen.
Ik was klaar met school en ging op de fiets naar huis, iemand bleek mijn fiets ergens anders neer te hebben gezet. Hierdoor werd ik erg kwaad en heb ik uiteindelijk de fiets gevonden en ben naar huis gefietst.

Toen ik thuis kwam werd ik heel duizelig, viel ik op de grond, ik kon bijna niks meer zien.
Ik kon zelfs niet meer praten, mijn moeder meteen een ambulance gebeld en we waren binnen 10 a 15 minuten in het ziekenhuis. Het bleek uiteindelijk een erge vorm van migraine te zijn.
Ik slik nu depakine(prefentief medicijn)

Dat werkt goed maar soms heb ik er toch last van, tot nu toe alleen nog maar "lichte" vormen van migraine gehad en het komt (gelukkig) niet zo heel vaak voor. Ik krijg het meestal wanneer er fel licht is, ik iets eet wat erg "heet" is of wanneer ik het warm en benauwd heb(ik heb ook astma) of bij heel veel geluid.

Meestal ben ik dan 1 dag helemaal bekaf en lig ik alleen maar in bed(met een pijnstiller en sumatriptan).

Ik merk als ik het medicijn sumatriptan slik, ik overal trillingen krijg, bijvoorbeeld linker of rechter hand, mijn lip of mijn tong.

Ondanks dit alles ben ik ook een stuk voorzichtiger geworden, ik ben altijd op mijn hoede.
Ik ga nu niet meer mee op vakantie met mijn ouders omdat ik gewoon te bang ben dat ik het weer krijg. Voorderest probeer ik zo min mogelijk stress te hebben omdat ik weet dat zo'n aanval dan makkelijk komt. Nadeel daarvan is dat alles je gewoon veel minder boeit dan normaal, een ander nadeel is dat ik bijna niks meer doe. slapen,school,beetje werken, en achter de pc zitten, nou dat was het dan.
Een jongen van 20 wil toch altijd de wereld verkennen hoor ik dan, helaas ik zou het graag willen maar ik zie het nog niet zitten.

Als je de moeite hebt genomen om mijn verhaal te lezen wil ik je daar voor te bedanken.

Tot zover mijn verhaal
pi_69789433
heb er net weer een achter de rug. Had me een beetje te druk gemaakt geloof ik.

Ik vind niet meer op vakantie gaan of geen leuke dingen doen echt geen optie. Ik ken je gevoel, ik heb het zo ook een lange tijd geleefd. Zeker als ik weer een paar aanvallen had gehad waardoor leuke dingen niet doorgingen. Je wilt niemand teleurstellen en spreekt daarom niets meer af. Of besluit pas op het allerlaatste moment o alsnog te gaan.
Ik raad je aan om daarmee te stoppen en nu te beginnen met een leuk leven.
Je zal merken dat het aantal aanvallen dan best meevalt en dat je eigenlijk best veel leuke dingen kunt doen.
Bovendien als je gaat zitten doomdenken krijg je juist aanvallen. Doordat je je er op focust lijken ze erger en lijken ze vaker voor te komen dan daadwerkelijk het geval is.

Ik weet dat het heel lastig is om het door te breken maar ga zodra je geen aanval hebt lekker naar buiten en ga wat leuks doen. Spreek met vrienden af. Maar kom achter die pc vandaan!
pi_69792000
Zó herkenbaar, 'op je tenen leven', en dingen vermijden.
Ik heb bijv. nooit meer gesport nadat ik 3 verschillende sporten had geprobeerd, maar spande ik me te lang, te vaak in, kon ik er op wachten dat ik het kreeg. Teveel spanning, bijv. door een keer zwarte piet spelen op school zonder mijn bril op om herkenning te voorkomen (kindertjes waren nog klein toen) ik was nog geen 3 uur bezig en een enorme aanval.
Het waren allemaal triggers, dus ik heb sindsdien een rustig leven geleidt. Soms ga ik nog wel eens zwemmen, maar duiken moet ik ook niet doen en niet te hard baantjes willen trekken... dan krijg ik het ook binnen een uur.
Naar mijn werk of gewoon een stuk fietsen doe ik elke dag en dat gaat gelukkig wél goed

Wat ik probeer te zeggen is dat ik het heel, echt heel vaak gewoon toch allemaal gedaan heb, maar als je elke keer een heftige migraine aanval krijgt na flinke inspanning laat je het wel uit je hoofd.
pi_69834282
Focussen op de migraine werkt inderdaad averechts. Heb een tijdje alles bijgehouden (stressfactoren, eettijdstippen, alles wat ik at, dronk of deed, slaapuren etc...) daarbij ook nog van alles NIET eten omdat ik daar koppijn van zou kunnen krijgen en in die tijd kwamen de aanvallen steeds vaker en erger!
Toen aan de betablokkers geweest, wat de boel aardig suste. En waardoor ik ook gewend raakte minder met de migraine bezig te zijn. Toen ik van de beta's af ging na 2 jaar bleef die relaxtheid tov de migraine (ging gewoon de deur uit zonder triptanen bijv.) en bleef ik alles eten en doen. En kreeg er niet méér koppijn van dan daarvoor.
Heb het nu wel weer iets vaker merk ik, maar als je het krijgt, krijg je het toch wel, of je nou sport of iets eet of drinkt of niet. Ik neem nu dus wel weer altijd mijn triptaantjes mee als ik het huis uit ben.

Wel herkenbaar trouwens hoor, dat je een tijdje dingen laat staan, of niet doet, waar je een keer een aanval door hebt gekregen. Ben nu weer ff alcohol-loos, kreeg laatste tijd bij zelfs maar 1 wijntje al aanval de volgende dag. Dus dat laat ik dan een tijdje. Tot ik weer teveel zin krijg, en dan heb ik soms achteraf toch helemaal geen aanval, dus dan durf ik het weer een tijdje

Wat een gedoe allemaal he...
pi_69834378
Hebben jullie trouwens ook vaak dat als je gaat ontspannen dat het dan ineens opkomt?
Vaak aan het eind van een leuk dagje weg, of als iets niet doorgaat, en je ineens vrije tijd hebt... ik krijg dan vaak een aanval...
  maandag 8 juni 2009 @ 19:02:14 #113
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_69834596
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef StreepjesSok het volgende:
Hebben jullie trouwens ook vaak dat als je gaat ontspannen dat het dan ineens opkomt?
Vaak aan het eind van een leuk dagje weg, of als iets niet doorgaat, en je ineens vrije tijd hebt... ik krijg dan vaak een aanval...
Heel vaak als ik net een uurtje of 2 weg ben.
En dan altijd met een aura waardoor mijn gezichtsveld nog maar half is, erg vervelend.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  maandag 8 juni 2009 @ 19:10:14 #114
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69834912
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:55 schreef StreepjesSok het volgende:
Vooral na periodes van stress heb ik migraineaanvallen. Lijk net of het lichaam in een andere 'stand' ofzo moet komen .

Ook het alcoholverhaal klinkt me bekend. Kan de klok gelijk zetten als ik een tijdje geen alcohol heb gedronken en ik drink een glas, dat ik de volgende dag migraine heb.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
  maandag 8 juni 2009 @ 20:12:13 #115
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69837528
Ik ook na periodes van stress. Een tijdje terug ben ik van baan veranderd en tijdens de sollicitatieprocedure-periode (gesprek met W&S bureau, sollicitatiegesprek, tweede gesprek, moeten opzeggen bij mijn vorige baan) heb ik na praktisch ieder gesprek een ferme aanval gekregen .
Ook na de eerste werkdag bij mijn nieuwe baan was het raak.

Bij mijn vorige werkgever had ik heel vaak migraine aanvallen, zeker 1x in de 2 weken, als het niet nog vaker was. Maar achteraf bleek dat ik bij die baan to-taal niet op mijn plek was. Bij mijn nieuwe baan, sinds 1 mei, behalve de eerste werkdag nog helemaal geen migraine aanval gehad .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 8 juni 2009 @ 20:14:40 #116
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69837647
O en vergeet pretparken niet! Als ik in een vrij wilde achtbaan heb gezeten krijg ik ook geheid een paar uurtjes later een migraine aanval.

En op de dag dat we op vakantie gaan heb ik ook vaak 's avonds een aanval. Dan ben ik de dagen ervoor zo druk geweest met het afronden van werk, het inpakken, het bedenken wat ik allemaal nog moet doen / niet moet vergeten, dat ik de dag dat we weggaan en ik letterlijk de spanning los kan laten, ik aan het eind van de dag een aanval krijg .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_69838300
Had het vroeger ook vaak als ik me druk maakte om iets, zelfs al was het onbewust. Heel veel schoolreisjes gemist en ook een stuk of 3/4 klassenfoto's waar ik niet opsta. Examens waren ook geweldig, vooral omdat je alleen ziek mocht zijn met een briefje van de dokter. Twee keer bij mn huisarts moeten bedelen om een briefje omdat ik migraine had, zat ie nog te zeiken ook dat het een schending van mn privacy was en dat zo'n briefje niet verplicht was.
pi_69852545
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:28 schreef Jill-RMC het volgende:
Had het vroeger ook vaak als ik me druk maakte om iets, zelfs al was het onbewust. Heel veel schoolreisjes gemist en ook een stuk of 3/4 klassenfoto's waar ik niet opsta. Examens waren ook geweldig, vooral omdat je alleen ziek mocht zijn met een briefje van de dokter. Twee keer bij mn huisarts moeten bedelen om een briefje omdat ik migraine had, zat ie nog te zeiken ook dat het een schending van mn privacy was en dat zo'n briefje niet verplicht was.
En in principe heeft je huisarts daar nog volkomen gelijk in ook!
Ik heb dat eens meegemaakt met mijn toenmalige stiefdochter, haar school vroeg ook een verklaring van een huisarts, maar de huisarts weigerde dit. (Wat ik zelf al had moeten bedenken toen ik de eis van de school hoorde). Gelukkig kon ik de school overtuigen dat ze onrechtmatig bezig waren door dat te eisen. Maar anders heb je toch een probleem...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_69858400
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:14 schreef MaLo het volgende:
O en vergeet pretparken niet! Als ik in een vrij wilde achtbaan heb gezeten krijg ik ook geheid een paar uurtjes later een migraine aanval.
Had ik laatst in Disneyland. Supergave achtbaan, kwam eruit en meteen mijn kop op z'n kop. Maar gelukkig trok het na een half uurtje alweer weg. Was even bang dat mijn dag weer verpest zou worden, maar gelukkig niet dit keer!
quote:
En op de dag dat we op vakantie gaan heb ik ook vaak 's avonds een aanval. Dan ben ik de dagen ervoor zo druk geweest met het afronden van werk, het inpakken, het bedenken wat ik allemaal nog moet doen / niet moet vergeten, dat ik de dag dat we weggaan en ik letterlijk de spanning los kan laten, ik aan het eind van de dag een aanval krijg .
jaa, ook zeer herkenbaar!
pi_69858598
tvp. Al jaren last van migraine, hoe meer stress hoe meer koppijn.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:32:53 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69859851
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:56 schreef F04 het volgende:
tvp. Al jaren last van migraine, hoe meer stress hoe meer koppijn.
is er trouwens een ziekte die je niet hebt?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:38:02 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69860042
Ik ben er nog steeds van af

Mn zus heeft de laatste paar maanden wel 2 a 3x per week migraine Komt echt door de stress bij haar. Ze heeft het echt veelste druk met dr werk en dr kids.

Ik heb het nu bijna straks 2 jaar geloof ik al niet meer wat is het leven toch heerlijk zonder migraine
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_69860104
Stond deze link hier nou al?
Vond 't wel interessant!
http://www.refdag.nl/arti(...)ijk+op+migraine.html
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:44:37 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69860273
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:39 schreef StreepjesSok het volgende:
Stond deze link hier nou al?
Vond 't wel interessant!
http://www.refdag.nl/arti(...)ijk+op+migraine.html
interessant maar wel weerlegbaar ...

ik ken de onderzoeksgroep maar al te goed
pi_69860595
Mezelf wel eens afgevraagd of ik migraine heb zo nu en dan.

Naast de gewone hoofdpijn zo nu en dan, welke vervelend is maar wegtrekt bij gebruik van paracetamol heb ik ook een ander soort hoofdpijn. Het begint vaak met een zeurderig, beginnend hoofdpijn gevoel welke dan overgaat in een bonzende pijn bij de slapen. Ik raak hier ook duizelig en misselijk van en kan me door de pijn niet meer concentreren. Soms verdraag ik geluid, licht en bewegende beelden moeilijk maar ook weer niet altijd. Vaak ga ik liggen en begin ik met paracetamol, pas nadat ik de hoogste dosis heb bereikt (6 stuks verdeeld over de dag) krijg ik uren later pas het idee dat het allemaal wat afzwakt. Soms gaat het door tot de volgende dag en zwakt het dan pas af, ik ben dan ook vaak moe erna. Heb het idee dat dit in periodes van stress erger wordt, met name als ik me ergens heel erg druk om maak.

Zou dit migraine kunnen zijn? Ben nog niet bij de huisarts geweest overigens, probeer ook geen diagnose te stellen maar vraag het me gewoon af of mensen dit herkennen. Is paracetamol dan wel een goede tegen pijnbestrijding? Soms hielp heel stil liggen en een icepack op het hoofd ook wel tegen de pijn.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:23:30 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69861643
er zitten iig veel kenmerken van migraine bij ja, paracetamol werkt over het algemeen niet echt bij migraine. De huisarts kan zeker helpen natuurlijk, maar niet iedere huisarts heeft veel verstand van migraine, doorverwijzen naar een neuroloog voor een diagnose is dan een optie. En de diagnose migraine is niets mis mee trouwens, het stelt je alleen is staat om betere medicijnen te krijgen.
pi_69863073
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:32 schreef Re het volgende:

Klopt helemaal wat je zegt over huisartsen, wat heel jammer is bij de diagnose en het serieus nemen.
Interessant in de link vond ik dat het in alle culturen voorkwam!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:52:05 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69865098
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:32 schreef Re het volgende:

[..]

kanker?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_69874424
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:33 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

En in principe heeft je huisarts daar nog volkomen gelijk in ook!
Ik heb dat eens meegemaakt met mijn toenmalige stiefdochter, haar school vroeg ook een verklaring van een huisarts, maar de huisarts weigerde dit. (Wat ik zelf al had moeten bedenken toen ik de eis van de school hoorde). Gelukkig kon ik de school overtuigen dat ze onrechtmatig bezig waren door dat te eisen. Maar anders heb je toch een probleem...
In eerste instantie wilde mn huisarts het ook niet doen. Uiteindelijk was ik dat gehannes zo zat ik ze elkaar telefoonnummer (huisarts en decaan) heb gegeven en heb gezegd dat ze het maar lekker samen gingen uitzoeken. Hoefde daarna iig geen briefje meer te laten zien

Kreeg vandaag trouwens een persbericht binnen dat die Migraine arts in het LUMC een prijs had gewonnen, onder andere omdat ie had aangetoond dat de veel voorkomende aanname migraine komt door stress meestal niet juist is. Stress beschermd juist tegen migraine.

Persbericht linkje
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:55:59 #130
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69875943
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:12 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

In eerste instantie wilde mn huisarts het ook niet doen. Uiteindelijk was ik dat gehannes zo zat ik ze elkaar telefoonnummer (huisarts en decaan) heb gegeven en heb gezegd dat ze het maar lekker samen gingen uitzoeken. Hoefde daarna iig geen briefje meer te laten zien

Kreeg vandaag trouwens een persbericht binnen dat die Migraine arts in het LUMC een prijs had gewonnen, onder andere omdat ie had aangetoond dat de veel voorkomende aanname migraine komt door stress meestal niet juist is. Stress beschermd juist tegen migraine.

Persbericht linkje
Tijdens stress-situaties heb ik geen migraine, maar NA stress wel. Bij mij heeft migraine dus echt wel een relatie met stress. Ookal zegt die beroemde prof van niet .
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:04:16 #131
139677 Curiosity
pi_69876261
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

Tijdens stress-situaties heb ik geen migraine, maar NA stress wel. Bij mij heeft migraine dus echt wel een relatie met stress. Ookal zegt die beroemde prof van niet .
Dat zegt hij toch ook.
Op het moment dat je tot rust komt krijg je migraine, op het moment dat je op scherp staat dus niet.
Hoeveel mensen hebben er geen weekend hoofdpijn/danwel migraine?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:09:58 #132
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69876474
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:04 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch ook.
Op het moment dat je tot rust komt krijg je migraine, op het moment dat je op scherp staat dus niet.
Hoeveel mensen hebben er geen weekend hoofdpijn/danwel migraine?
Oh ok, ik dacht dat hij de hele relatie tussen stress en migraine ontkrachtte.

Edit: ik lees nu even wat van hem (had ik nog nooit gedaan) en hij zegt inderdaad dat het wegvallen van stress een veroorzaker kan zijn.
Dus neem ik mijn vorige post terug .
pi_69877601
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:09 schreef MaLo het volgende:

[..]

Oh ok, ik dacht dat hij de hele relatie tussen stress en migraine ontkrachtte.

Edit: ik lees nu even wat van hem (had ik nog nooit gedaan) en hij zegt inderdaad dat het wegvallen van stress een veroorzaker kan zijn.
Dus neem ik mijn vorige post terug .
Er staat ergens online ook een PDF van zn boek Alles over hoofdpijn en aangezichtspijn. Das ook wel interessant leesvoer. Zo wist ik nooit dat een aanval voortekenen vertoont (anders dan de zeurende beginnende pijn of misselijkheid) zoals dat je de dag voor of enkele dagen ervoor trek krijgt in bijvoorbeeld zoetigheid. Dan prop je dus een reep chocola naar binnen, de volgende dag heb je hoofdpijn en dan denk je zie je komt door de chocola. Maar eigenlijk zat er dus al een aanval aan te komen of je die chocola nou had gegeten of niet.

Edit voor nog een interessant linkje
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:45:41 #134
139677 Curiosity
pi_69877894
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:38 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Er staat ergens online ook een PDF van zn boek Alles over hoofdpijn en aangezichtspijn. Das ook wel interessant leesvoer. Zo wist ik nooit dat een aanval voortekenen vertoont (anders dan de zeurende beginnende pijn of misselijkheid) zoals dat je de dag voor of enkele dagen ervoor trek krijgt in bijvoorbeeld zoetigheid. Dan prop je dus een reep chocola naar binnen, de volgende dag heb je hoofdpijn en dan denk je zie je komt door de chocola. Maar eigenlijk zat er dus al een aanval aan te komen of je die chocola nou had gegeten of niet.

Dat boek heb ik hier staan, toendertijd aangeschat voor de aangezichtspijn, inderdaad erg interessant.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:31:12 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69881990
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:38 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

prodromen zijn dat ja, sommigen hebben ook een lichte tinteling in hun arm of zijn bijvoorbeeld snel geprikkeld/geagiteerd enzo.

Weer een tijdje geleden dat ik naar migraine gekeken heb trouwens.
pi_69882095
Ik krijg steeds migraine als het onweert/gaat onweren.. Echt heel irritant wordt dat.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:36:59 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69882204
een studie in Noorwegen heeft ook aangetoond dat het aantal migraine aanvallen verhoogd bij plotselinge weersveranderingen.

Migraine is een soort hypercorrectie in je lichaam die een overshoot veroorzaakt van serotonine op een normale response, waardoor het lichaam weer reageert door die effecten van serotonine teniet te doen
pi_69884577
Re, heb jij zelf eigenlijk migraine of andere 'aandoeningen' waar je op gestudeerd hebt?
pi_69911354
Ik ga voordat ik een aanval krijg altijd verschrikkelijk geeuwen, echt aan één stuk door.... Dan weet ik alweer hoe laat het is....
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:46:15 #140
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69911850
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:35 schreef soapie het volgende:
Ik ga voordat ik een aanval krijg altijd verschrikkelijk geeuwen, echt aan één stuk door.... Dan weet ik alweer hoe laat het is....
Dat heb ik inderdaad ook ja, dat ik veel ga geeuwen voor een aanval. En vaak ook dat ik extra speeksel aanmaak voor een aanval .
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:25:06 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69913522
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 01:00 schreef Bluezz het volgende:
Re, heb jij zelf eigenlijk migraine of andere 'aandoeningen' waar je op gestudeerd hebt?
nope, mijn hele familie heeft wel migraine met aura, sommige zelfs zonder de hoofdpijn

en even voor de rest: gepromoveerd aan de erasmus universiteit op de werkingsmechanismen van antimigrainemedicijnen
pi_69915697
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:25 schreef Re het volgende:

nope, mijn hele familie heeft wel migraine met aura, sommige zelfs zonder de hoofdpijn
Zónder hoofdpijn, dat hoorde ik laatst ook van iemand! Apart hoor, al die vormen.
quote:
en even voor de rest: gepromoveerd aan de erasmus universiteit op de werkingsmechanismen van antimigrainemedicijnen
Dus héél véél onderzoek gedaan. Kreeg je daar geen hoofdpijn van?
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:22:56 #143
139677 Curiosity
pi_69916080
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zónder hoofdpijn, dat hoorde ik laatst ook van iemand! Apart hoor, al die vormen.
[..]

Dat heb ik ook, aura's met en zonder hoofdpijn erna.
pi_69919704
Ik heb ook de klassieke auramigraine, maar er blijft altijd een zwaar kloppend aan één kant hoofdpijn over na alle verschijnselen, die overigens niet te behandelen is met paracetamol.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:13:31 #145
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_70036980
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:14 schreef Bluezz het volgende:

Foei! Onderzoek doen is leuk.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_70041233
blech, zaterdagochtend weer een migraine..
wel vaag, want ik hem altijd aura's in mijn rechter oog, nu zattie midden in mijn linker.
Maxalt genomen mag weer, want niet meer zwanger.... auta's verdwenen wel, maar ht bleef maar sluimeren in me kop.. ging niet weg, maar wilde ook neit doorbreken.. dodelijkvermoeiend...
niet leuk met migraine in je kraambed liggen..

Heb nu nog een kop vol watten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:05:11 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70041951
Hoe voelt migraine bij jullie aan? Als ik lichte migraine heb dan voelt het alsof iemand met een koude breinaald in me hersenen staat te prikken en te roeren.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 15 juni 2009 @ 22:11:45 #148
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_70042239
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe voelt migraine bij jullie aan? Als ik lichte migraine heb dan voelt het alsof iemand met een koude breinaald in me hersenen staat te prikken en te roeren.
Bij echt zware migraine, een kant van mn hoofd een grote chaos (zeurende, verzurende pijn) met een plek beetje achter m'n oog waar het echt bonst.

Bij lichte migraine is het meer zeurende hoofdpijn aan een kant.
pi_70329165
Ik heb nu weer een ander medicijn: Keppra. Weer een anti-epilepticum, maar in een zeer lage dosis (als anti-ep. wordt 1000-3000 mg per dag voorgeschreven, ik moet er 250.)
Kijken hoe dit weer gaat lopen...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:59:37 #150
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70333370
Gatsie. heb zelf nog nooit een epileptische aanval gehad door migraine dus dat moet wel erg zijn voor jou.

Als ik een echte aanval krijg dan heb ik 3 dagen 24uur p/dag pijn op een plek. En die is zo heftig dat ik moet overgeven en trillen met mijn benen. Dat laatste zou de pijn niet verlichten natuurlijk maar enkelt het diee dat ik in beweging ben en tril ofzo verlicht de pijn psychisch.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70333813
Nee hoor Schenkstroop, ik heb ook absoluut geen epilepsie! Don't worry.

Alleen is in het verleden gebleken dat bepaalde anti-ep. als leuke bijwerking hadden dat de betreffende (epilepsie)patienten ook een duidelijke teruggang van hun migraines rapporteerden. Daarom is het middel nu ook in gebruik als migraine-"voorbehoedsmiddel". (Profylaxe noemen ze dat.)
Daarbij is de dosering dus veel lager dan wanneer het echt tegen epilepsie wordt gebruikt, maar werkt het stukje dat migraines vermindert dus nog wel.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:58:30 #152
148823 znarch
ondertitel
pi_71561964
Mag clusterhoofdpijn hier ook ? Aangezien er geen (recent) topic voor is ?

*sorry voor de kick
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:16:08 #153
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_71563870
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Begon altijd met aura's (of hoe noem je die vlekjes).en vervolgens een vreemde groezelige hoofdpijn met heel veel misselijkheid en het onvermogen om te denken (kon niet meer tot 10 tellen). Verder had ik het vreselijk koud, kreeg blackouts and kon me moeilijk bewegen. De hoofdpijn was nog wel het minst erg.

Gelukkig al heel lang niet meer gehad, was vroeger wekelijks.

Gekke is wel dat afbeeldingen van die aura's (tekeningen ofzo), migraine bij mij opwekken... Iemand ooit zoiets gehad?
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:22:36 #154
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_71564051
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:58 schreef znarch het volgende:
Mag clusterhoofdpijn hier ook ? Aangezien er geen (recent) topic voor is ?

*sorry voor de kick
Dat lijkt toch in zoverre op migraine dat je ook aan 1 zijde van je hoofd hoofdpijn hebt? Tenminste ik dacht altijd dat dat bij migraine ook zo was (bij mij wel iig).

Ik lees dat je bij clusterhoofdpijn meerdere aanvallen achter elkaar krijgt: argh, lijkt me ontzettend klote! Heb je een specifieke trigger (uitlokkende factor), of krijg je het 'zomaar'?
64= Monoton + Minimal
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:36:34 #155
148823 znarch
ondertitel
pi_71564403
Ik heb het in clusters een keer of 3, 4 per jaar. Dan heb ik 3 tot 6 weken lang 3 aanvallen per dag. In het begin en op het eind wat minder. Al heb ik medicatie nu die best fijn werkt

En ja, de clusterhoofdpijn zit achter en rondom mijn linkeroog.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:55:42 #156
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_71564919
jeez, dat klinkt heftig: een paar weken lang dagelijks drie aanvallen: pfff... dan viel mijn migraine nog mee: dat was ongeveer elke week 1 dag, en ook echt altijd iin het weekend, grrr.. Voel je dat trouwens vantevoren aankomen die aanvallen of overvalt het je?

Goed dat je goede medicatie hebt: dat heb ik nooit kunnen vinden. Ik kreeg op een gegeven moment dingen met cafeine erin waardoor ik als n lsd-junk over straat liep te stuiteren . Worden je aanvallen minder heftig of minder frequent door de medicatie?
64= Monoton + Minimal
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:06:34 #157
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71569908
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:16 schreef siface het volgende:

[..]

Gekke is wel dat afbeeldingen van die aura's (tekeningen ofzo), migraine bij mij opwekken... Iemand ooit zoiets gehad?
Ja leermomentje, niet meer doen
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:14:06 #158
148823 znarch
ondertitel
pi_71570116
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:55 schreef siface het volgende:
jeez, dat klinkt heftig: een paar weken lang dagelijks drie aanvallen: pfff... dan viel mijn migraine nog mee: dat was ongeveer elke week 1 dag, en ook echt altijd iin het weekend, grrr.. Voel je dat trouwens vantevoren aankomen die aanvallen of overvalt het je?

Goed dat je goede medicatie hebt: dat heb ik nooit kunnen vinden. Ik kreeg op een gegeven moment dingen met cafeine erin waardoor ik als n lsd-junk over straat liep te stuiteren . Worden je aanvallen minder heftig of minder frequent door de medicatie?
De aanvallen komen op gezette tijden (echt op een minuut of 10 nauwkeurig bij mij) en voel het een paar minuten van te voren aankomen. Daarom heb ik ook pijnstillers in injectievorm dat werkt sneller.

De andere medicatie onderdrukt de aanvallen enigszins.
  zaterdag 7 november 2009 @ 23:54:28 #159
139677 Curiosity
pi_74496637
Gratis Migrana hoofdroller

http://www.aromed.eu/nl/panel/actie
pi_74508606
Wie o wie draagt overdag een bril met blauwe glazen om migraine te voorkomen? Hoe werkt dat voor je?
  zondag 8 november 2009 @ 16:40:40 #161
148823 znarch
ondertitel
pi_74510563
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:54 schreef Curiosity het volgende:
Gratis Migrana hoofdroller

http://www.aromed.eu/nl/panel/actie
Zou dat enigszins werken bij ch ?
  zondag 8 november 2009 @ 17:55:26 #162
139677 Curiosity
pi_74513168
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:40 schreef znarch het volgende:

[..]

Zou dat enigszins werken bij ch ?
Geen idee.
Bij migraine geeft het mij wel iets verlichting.
pi_74513256
ik wist niet dat dit topic bestond

*migraine-persoon meldt zich*
pi_74513325
Wat bij mij goed helpt tegen migraine, is propranolol. Deze kreeg ik tegen bijwerkingen van andere medicijnen en kwam erachter dat het helpt tegen migraine.
Nu elke dag 2 tabletten en ik heb al een jaar geen koppijn meer gehad!
  zondag 8 november 2009 @ 18:20:08 #165
139677 Curiosity
pi_74513831
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:01 schreef Amber82 het volgende:
Wat bij mij goed helpt tegen migraine, is propranolol. Deze kreeg ik tegen bijwerkingen van andere medicijnen en kwam erachter dat het helpt tegen migraine.
Propranolol is net als metoprolol een bétablokker.
Dit is algemeen bekend dat deze migraine kunnen voorkomen.
Ik slik metoprolol voor een hoge bloeddruk maar heb nog met enige regelmaat migraine.
  zondag 8 november 2009 @ 18:37:11 #166
148823 znarch
ondertitel
pi_74514245
Die stick proberen kan geen kwaad Vraag me alleen af of het net zo effectief is als ijs.
  maandag 9 november 2009 @ 03:41:47 #167
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74531112
Ik heb een middel gekregen om in te nemen als ik migraine voel opkomen. De laatste dagen weer lichte migraine gehad met slapeloze nachten en veel pijn. Alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zit en een stompe punt langdurig mijn schedel pijnigt. De rechter onderkaak wordt warm en gevoelloos. Ik durf dat middel niet intenemen omdat het de migraine ook kan versterken. Het is een gok van 50/50.
pi_74533834
quote:
Op maandag 9 november 2009 03:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb een middel gekregen om in te nemen als ik migraine voel opkomen. De laatste dagen weer lichte migraine gehad met slapeloze nachten en veel pijn. Alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zit en een stompe punt langdurig mijn schedel pijnigt. De rechter onderkaak wordt warm en gevoelloos. Ik durf dat middel niet intenemen omdat het de migraine ook kan versterken. Het is een gok van 50/50.
En het heet..... *trommelgeroffel*
  maandag 9 november 2009 @ 18:49:57 #169
148823 znarch
ondertitel
pi_74548873
Imigran ?
pi_74554790
op welke leeftijd is migraine bij jullie begonnen?
ik heb het nooit gehad, tot zo ongeveer mn 14e
pi_74557537
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:20 schreef electronique het volgende:
En je bent nu?
Nee, zeg jij maar niets, ga jij maar slapen
pi_74557625
quote:
Volgens muj was ik 12/13

ben nu 31
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 9 november 2009 @ 22:43:12 #173
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74557691
Mijn eerste aanval was toen ik 10 was.
Ik gebruik Imigran, temazepam en primperan als ik een aanval heb. Vroeger was ik 2 dagen zoet met een aanval, nu ik ouder ben (44) zijn de aanvallen milder, ben er hoogstens 1 dag echt ziek van.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_74569603
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:20 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Propranolol is net als metoprolol een bétablokker.
Dit is algemeen bekend dat deze migraine kunnen voorkomen.
Ik slik metoprolol voor een hoge bloeddruk maar heb nog met enige regelmaat migraine.
Yep, betablokkers helpen vaak wel. Maar bij mij weer lekker niet
Ik heb twee keer betablokkers als "preventie" voorgeschreven gekregen, met als gevolg dat ik niet meer iedere twee weken 4 a 5 dagen een aanval met sterkte 8 of 9 had, maar constant een sterkte 1 a 2. En dan denk je misschien "1 a 2, dat is wel te doen toch, ik zou er voor tekenen..." Nou, als je dat een week of 6 hebt gedaan word je er ook spuugzat en doodvermoeid van. De hele tijd het gevoel hebben dat er wat aan zit te komen, je nét niet beroerd genoeg voelen om maar aan de medicijnen te beginnen, maar toch ook constant zo'n zeurend gevoel hebben... Ik ben er mee gestopt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74569674
Ik ben half augustus met al mijn medicatie gestopt. Sindsdien heb ik eigenlijk nog maar 1 echte aanval gehad (een paar dagen nadat ik gestopt was), en nog 1 halve nog kort daarna. Daarna was het heel lang stil. Alleen gisteren had ik er toevallig wel weer eentje, maar die was met een pilletje gelukkig wel weer onder controle te krijgen.
Ik baalde er wel van, want ik had echt de overtuiging dat het nu voorbij zou zijn met die rotmigraines...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74570823
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Yep, betablokkers helpen vaak wel. Maar bij mij weer lekker niet
Ik heb twee keer betablokkers als "preventie" voorgeschreven gekregen, met als gevolg dat ik niet meer iedere twee weken 4 a 5 dagen een aanval met sterkte 8 of 9 had, maar constant een sterkte 1 a 2. En dan denk je misschien "1 a 2, dat is wel te doen toch, ik zou er voor tekenen..." Nou, als je dat een week of 6 hebt gedaan word je er ook spuugzat en doodvermoeid van. De hele tijd het gevoel hebben dat er wat aan zit te komen, je nét niet beroerd genoeg voelen om maar aan de medicijnen te beginnen, maar toch ook constant zo'n zeurend gevoel hebben... Ik ben er mee gestopt.
Ook andere preventieve medicijnen gebruikt?

Sandomigran bijvoorbeeld, of valproinezuur?
I feel kinda Locrian today
pi_74580812
Die sterktes waar jullie het over hebben ? Is dat hetzelfde als de kip schaal gebruikt bij clusterhoofdpijn ?
quote:
Pijn level 0
Geen pijn. Alles ok.

Pijn level 1
Lichte pijn of pijnschaduw. Alles nog in orde.

Pijn level 2
Iets sterkere pijn of schaduw. Alles min of meer in orde.

Pijn level 3
Erg aanwezige pijnsensatie, maar nog draaglijk.

Pijn level 4
Hevige pijn. Hinderlijk.

Pijn level 5
Pijn is zo hevig dat je ruimte nodig hebt om alleen te zijn.

Pijn level 6
Zo erg dat je ervan zou wakker worden -of dat effectief ook doet-.
Je kan nog vrij "kalm" blijven en eventueel terug inslapen.

Pijn level 7
Slaap is geen optie. De pijn is zo sterk dat de adrenaline je inmiddels
tot bewegen drijft. Je bent erg onrustig en weet geen blijf met jezelf.

Pijn level 8
De pijn beheerst je nagenoeg volkomen. Dit is doorgaans het stadium
waar je begint te roepen, slaan, wiegen, ...

Pijn level 9
Zo enorm dat je de wanhoop nabij bent. Nagenoeg onbeschrijfelijk.

Pijn level 10
Zelfmoordneigingen.
pi_74584532
@znarch: Ik kende die schaal niet, maar een indeling van 0=pijnvrij tot 10=ondragelijk is wel vrij algemeen...

@Starla: Nee, die niet. Wel twee soorten anti-epileptica (ben de namen even kwijt), maar daar werd ik psychotisch van... Schoot ook niet op dus.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74584870
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef znarch het volgende:
Die sterktes waar jullie het over hebben ? Is dat hetzelfde als de kip schaal gebruikt bij clusterhoofdpijn ?
[..]

door die lijst krijg ik flashbacks van mijn ziekenhuisopname
telkens verpleegsters die op moesten schrijven hoeveel pijn ik had
tragisch
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:02:51 #180
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74585153
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef znarch het volgende:
[..]
Leuk om te lezen, die schaal.

Hij klopt denk ik niet helemaal met migraine. Dan heb je juist geen bewegingsdrang, maar moet alles (jezelf incluis) zo stil, donker en koel mogelijk zijn.
pi_74585556
Naja, ondraagelijk, ik zou zeggen dat kipschaal 8 al ondragelijk wordt bij ch, 10 is dus letterlijk zelfmoordneigingen. Zit nog wel wat tussen :p
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:44:30 #182
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74591270
quote:
Het begon bij mij op mijn 18e. Toen 1x een heftige toen ik 22 was en toen kwam het regematg terug, 3x per jaar. de tering. hebben jullie dat ook, dat je met je benen gaat trillen bewegen omdat je dénkt dat dat de pijn vermindert, wat niet waar is. ws. het idee alleen dat je beweegt zou psyisch helpen?
  woensdag 11 november 2009 @ 00:01:43 #183
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74591812
Ik durf juist niet te bewegen omdat ik bang ben dat het dan erger wordt en ik ook moet kotsen.
Of meer een angst om jezelf te voelen ofzo. Ik kan iig uuuuren stilligen tijdens een aanval.
  woensdag 11 november 2009 @ 00:22:28 #184
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74592264
Hmm. ik niet. Ik moet wiegen, ijlen, trillen, dat pijnlijke plek vastpakken en masseren voor zover ik het kan vinden. Wat allemaal niet helpt. En ja ik word ook misselijk
  woensdag 11 november 2009 @ 00:59:37 #185
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74592838
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Hmm. ik niet. Ik moet wiegen, ijlen, trillen, dat pijnlijke plek vastpakken en masseren voor zover ik het kan vinden. Wat allemaal niet helpt. En ja ik word ook misselijk
Heb je migraine of cluster?
pi_74593332
quote:
Jaartje of 13,14 rond de eerste menstruatie. Tot een paar maanden geleden, ik ben nu 50 en in de overgang. Ik denk dus dat het bij mij toch hormonaal gerelateerd is. *afklopt

En dat uuuuuuren stilliggen tijdens een aanval herken ik ook. En ik heb het liefst niemand om me heen, persé heel donker hoeft ook niet, maar het liefst heb ik geen enkele prikkel om me heen.
pi_74593347
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:01 schreef Amber82 het volgende:
Kan dat ongestraft zolang en zoveel
  woensdag 11 november 2009 @ 09:15:31 #188
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74595261
Ik was 12 toen ik mijn eerste migraineaanval had, alleen wist ik toen nog niet dat het migraine was .
Ik kan het me nog heel goed herinneren, we waren op vakantie en ik had me nog nooit zo ellendig gevoeld.
  woensdag 11 november 2009 @ 11:22:17 #189
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74598681
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Jaartje of 13,14 rond de eerste menstruatie. Tot een paar maanden geleden, ik ben nu 50 en in de overgang. Ik denk dus dat het bij mij toch hormonaal gerelateerd is. *afklopt

En dat uuuuuuren stilliggen tijdens een aanval herken ik ook. En ik heb het liefst niemand om me heen, persé heel donker hoeft ook niet, maar het liefst heb ik geen enkele prikkel om me heen.
Ik zie net een beschrijving van cluster-hoofdpijn. En daar staat dat het gepaard gaat met kortdurende aanvallen die beginnen achter het oog. En dat is bij mij niet het geval, bij mij is het aan een stuk door op één plek. .
Een echte aanval duurt 3 dagen bij mij. En daarna moet ik revalideren. het begint met blauw zicht, en dan krijg ik het koud en dan begint het te steken op de plek waar de pijn zich altijd voordoet.
Mijn rechterkaak raakt verlamd en het is idd vreselijke pijn. Het begint alsof iemand met een koude brijnaald in mijn hoofd zt te steken. Weet niet of dit cluster is of anders. Wat mij opvalt is dat mijn rechter halsslagader ontzettend warm wordt.

het is gek dta ik hier mijn symptiomen kom vertellen dat is waar. Maar mijn huisarts schtrijft niks op. ik zeg zal ik het per email toesturen zodat je het kun tcopy-pasten voor mijn dossier? neehoor zegt ie (if zij), ik noteer alles. tyfuslyers ik heb echt zin om iemand wat aantedoen man.

je hebt van die moeders met kinderen en die krijgen een klein vlekje of bultje en meteen naar de huisarts, binnen 3 maanden weet de moeder precies via allerlei testen waar het kind allergisch voor is, katoen, synthetisch, sap uit pak bla bla bla.. alles weten ze. bij mij doen de huisartsen geen moeite. ik heb echt zin om iemand te pijnigen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Schenkstroop op 11-11-2009 11:38:23 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 16:00:59 #190
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74607243
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:22 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik zie net een beschrijving van cluster-hoofdpijn. En daar staat dat het gepaard gaat met kortdurende aanvallen die beginnen achter het oog. En dat is bij mij niet het geval, bij mij is het aan een stuk door op één plek. .
Een echte aanval duurt 3 dagen bij mij. En daarna moet ik revalideren. het begint met blauw zicht, en dan krijg ik het koud en dan begint het te steken op de plek waar de pijn zich altijd voordoet.
Mijn rechterkaak raakt verlamd en het is idd vreselijke pijn. Het begint alsof iemand met een koude brijnaald in mijn hoofd zt te steken. Weet niet of dit cluster is of anders. Wat mij opvalt is dat mijn rechter halsslagader ontzettend warm wordt.

het is gek dta ik hier mijn symptiomen kom vertellen dat is waar. Maar mijn huisarts schtrijft niks op. ik zeg zal ik het per email toesturen zodat je het kun tcopy-pasten voor mijn dossier? neehoor zegt ie (if zij), ik noteer alles. tyfuslyers ik heb echt zin om iemand wat aantedoen man.

je hebt van die moeders met kinderen en die krijgen een klein vlekje of bultje en meteen naar de huisarts, binnen 3 maanden weet de moeder precies via allerlei testen waar het kind allergisch voor is, katoen, synthetisch, sap uit pak bla bla bla.. alles weten ze. bij mij doen de huisartsen geen moeite. ik heb echt zin om iemand te pijnigen.
Vraag een verwijsbriefje voor de neuroloog. Als je in de buurt van Amsterdam woont kan ik je dokter Couturier aanraden.
pi_74612059
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:22 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Een clusterhoofdpijn aanval duurt niet langer dan een uur of 2 over het algemeen, en geloof me, als je zo een aanval hebt herken je het wel
  woensdag 11 november 2009 @ 19:22:54 #192
139677 Curiosity
pi_74613390
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:46 schreef znarch het volgende:

[..]

Een clusterhoofdpijn aanval duurt niet langer dan een uur of 2 over het algemeen, en geloof me, als je zo een aanval hebt herken je het wel
En zeker als je het 2 tot 6 keer per dag hebt.
pi_74613782
Ik heb er "maar" 3, ik klop af
pi_74644259

CEFALY is een medisch hulpmiddel en heeft een dubbele werking: enerzijds een TENS effect dat de effecten van pijn verminderd en anderzijds worden er in sterke mate endorfines aangemaakt die migraineaanvallen dragelijker maken.

CEFALY werkt preventief:

Een preventieprogramma (programma 2) verhoogt de endorfineproductie en neemt de ontkoppelingsdrempel van de pijn weg. Resultaat: pijnaanvallen komen minder vaak voor.

CEFALY vermindert medicijngebruik:

CEFALY kent geen bijwerkingen. Daardoor vervangt de hoofdset pijnstillers of zorgt voor een sterk verlaagd gebruik.

CEFALY biedt verlichting:

Een crisisprogramma (programma 1) blokkeert de pijn en biedt verlichting tijdens pijnaanvallen.

CEFALY herstelt uw vitaliteit:

Talrijke CEFALY gebruikers zeggen dat ze hun vitaliteit terugvonden.

Bron: http://www.cefaly.nl/

Ik hoorde laatst over bovenstaand apparaatje, maar ken nog niemand die het heeft gebruikt.
Zijn er hier mensen die er bekend mee zijn en zoja, hoe bevalt het het?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_74646234
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:44 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Kan dat ongestraft zolang en zoveel
Propranolol is een betablokker en wordt oorspronkelijk gebruikt als bloeddrukverlager. Daar wordt het ook jarenlang voor voorgeschreven (chronisch gebruik)
En de dosering weten we niet, we weten alleen dat het om twee tabtetten gaat, maar die zijn er natuurlijk ook in verschillende sterkten...
Maar het kan dus wel hoor.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74646498
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:32 schreef Lunaflame het volgende:
Bron: http://www.cefaly.nl/

Ik hoorde laatst over bovenstaand apparaatje, maar ken nog niemand die het heeft gebruikt.
Zijn er hier mensen die er bekend mee zijn en zoja, hoe bevalt het het?
Hm ik ben nooit zo'n voorstander van zelf prutsen met electrische impulsen op je hoofd... Maar ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die dit kennen en of het effect heeft.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_75004057
Hebben jullie dit gelezen?
quote:
Spinozawinnaars gaan migraine te lijf
Uitgegeven: 25 november 2009 06:12
Laatst gewijzigd: 25 november 2009 06:12

DEN HAAG - Drie wetenschappers die woensdag de Spinozapremie ontvangen, gaan samenwerken in een studie naar de oorzaken van migraine.

© www.gezondheidsnet.nlAlbert van den Berg, Michel Ferrari en Marten Scheffer krijgen uit handen van minister Ronald Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen ieder 2,5 miljoen euro.

De NWO-Spinozapremie is de hoogste Nederlandse onderscheiding in de wetenschap.

Volgens de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) is het voor het eerst in het vijftienjarig bestaan van de Spinozapremies dat de winnaars gaan samenwerken.

Begin

Het mechanisme hoe hoofdpijn en bijbehorende verschijnselen van migraine ontstaan, is redelijk goed bekend bij wetenschappers. Hoe de aanval precies begint, is echter een nog onontgonnen terrein.

Van den Berg, Ferrari en Scheffer gaan zich de komende tijd bezighouden met het bestuderen van de mechanismen die leiden tot migraine en hopen ook nieuwe medicijnen te kunnen ontwikkelen.

Nanotechnologie

Albert van den Berg is natuurkundige aan de Universiteit Twente en houdt zich bezig met nanotechnologie voor medische doeleinden. Michel Ferrari, neuroloog aan het Leids Universitair Medisch Centrum, is gespecialiseerd in migraine.

Marten Scheffer is aquatisch ecoloog aan de Wageningen Universiteit. Hij doet onderzoek naar mechanismen die de stabiliteit en veerkracht van complexe systemen bepalen.

© ANP
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 november 2009 @ 02:09:04 #198
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75009615
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:22 schreef Vicky het volgende:
Hebben jullie dit gelezen?
[..]
Ik zag het op het journaal. Dr. Ferrari is iig een bekende naam in de 'migraine wereld'.
pi_75016893
Ik was helemaal blij. Eindelijk weer eens een serieus onderzoek naar de oorzaak.

Heeft er echt niemand een bril met gekleurde glazen tegen migraine????
  donderdag 26 november 2009 @ 12:54:47 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75017204
quote:
Op donderdag 26 november 2009 02:09 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik zag het op het journaal. Dr. Ferrari is iig een bekende naam in de 'migraine wereld'.
ja, hij zat in mijn promotiecommissie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')