abonnement Unibet Coolblue
pi_60680195
Met zieke poezels, twijfels over nieuwe kittens en poepjes naast twee kattenbakken..
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Hij is net een hangerig kind en heeft rode ogen. ligt de hele tijd in de douche in een hoekje. En jankt zo af en toe. Hij laat zich gewoon oppakken en hangt dan helemaal tegen me aan. Niet echt fit dus. En aangezien ik geen risico wil lopen maar even naar de DA.
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:29 schreef loezzie het volgende:
Hmm twijfel,

Ik heb 2 katten en zou wel graag een derde erbij willen. Ik heb nu 2 gecastreerde katers van een jaar of 5. Zou ik hier een kitten bij kunnen plaatsen??
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:28 schreef Twinky het volgende:


Heb ik hier woensdag TWEE schone kattenbakken neergezet, alle poepjes die ernaast lagen opgeruimd. Kom ik vandaag thuis liggen er in de hele kamer weer poepjes. Wel maar in 1 kamer (die met de kattenbakken) maar WAAROM kan hij het niet gewoon op de bak doen?!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_60680266
Hoi

@ Twinky: Misschien kan je iets in de kattenbak doen wat heel lekker ruikt voor katten? Hier is Jaina helemaal enthousiast als we de bak schoonmaken met chloor!

@ferrari: wat zei de DA?
pi_60681673
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:56 schreef freecell het volgende:
Hoi

@ Twinky: Misschien kan je iets in de kattenbak doen wat heel lekker ruikt voor katten? Hier is Jaina helemaal enthousiast als we de bak schoonmaken met chloor!

@ferrari: wat zei de DA?
ja goeie, ga ik doen denk ik. Ik stel het allemaal uit, ook gewoon een nieuwe bak kopen, omdat ik zo bang ben dat het daarna niet opgelost is
Het is begonnen toen de logeerkat er 2 maanden was, toen ging hij steeds meer vlaggen op plekken waar ze voor hun plaats moesten vechten (bovenaan de trap, in mijn bed ) en daarna poepte hij dus naast de bak. Wel in de de kattenbak-kamer. Maar nu heb ik een oude bak neergezet waar DJ nooit op is geweest dus ik weet niet waarom hij daar niet gewoon opgaat (al doet ie daar wel af en toe z'n plasjes op)
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:23:17 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_60683352
Even een tvptje
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_60701251
Wij moeten Fire even in de gaten houden. Hij had volgens de DA wel erg rode oren, voetkussentjes en neus. (Dit is nu al wat minder). Bleef hij dit houden en veel drinken dan moet zijn urine nagekeken worden. Voor zijn oog moeten we zalf smeren is het na een week niet over dan moet hij terug en gaan ze kijken of er een wimper haar verkeerd zit. Zoals ik zie zit er idd af en toe een haartje en ik weet zelf uit ervaring hoe pijnlijk dit is. Dus hopelijk lukt het met de zalf en wrijven het haartje weg te krijgen anders gaan ze deze trekken denk ik.
pi_60702575
Hoe oud is Fire?
pi_60702985
1 1/2 jaar
pi_60706933
owww, pas een jonkie... Dan zal het wel geen nierfalen zijn. Dat was bij onze oude poes (11 jaar) het geval, die dronk ook heel veel en voelde zich enorm slap.

Nou, ik hoop dat het snel beter gaat met Fire.
pi_60712569
Ik dacht ook aan zijn nieren. Maar 1,5 is naar mijn maatstaven te jong en de DA drong ook niet meteen op een urine en bloedonderzoek aan. Hij is ook nog best wel levendig. Even afwachten nog.
pi_60771174
Zie je al een verbetering bij Fire?
pi_60785763
TVP. En veel beterschap voor Fire!
pi_60786025
Fire ligt nog steeds graag in de douche. maar is wel erg levendig en energiek. afgelopennacht bleef hij met Zorro aan het klooien het zit denk ik wel goed. oogj e is nog wat rood maar echt trekken doet hij er niet meer mee.
pi_60859788
Onze kater Gomez krijgt 1x per week natvoer van Sheba. Nu vraag ik me af of ik dit ook gewoon aan kitten Trix kan geven of dat ze speciaal natvoer nodig heeft?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_60865397
Je hebt natvoer voor kittens. van sheba ook dat kun je een keer kopen is nog wat kleiner. En dat mag de volwassen kat ook gewoon hebben. Hij wij hier nu ook gekocht voor onze kitten die morgen komt is dat allemaal op dan gaat hij over op het "gewone" natvoer voor volwassen katten.
pi_60880449
Kittenvoer is natuurlijk het best ivm de extra voedingstoffen e.d. die erin zitten. Het kan echter geen kwaad als Trix gewoon "volwassen" voer krijgt.

Toen die "kleintjes" van ons nog klein waren bleek dat ze niet zo goed tegen het kittenvoer konden, diaree enzo...
Na een tip van de dierenarts om ze gewoon voer te geven hebben ze daar nooit meer last van gehad en nu zijn mn "kleintjes" hele gezonde (en grote) katten...
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_60893620
Mijn poesje van 1 jaar heeft zojuist (tegen onze wil in) kittens gekregen..

Kwamen er dus zo'n anderhalve maand terug achter dat ze zwanger was.. Nu heeft ze 3 kittens, en 1 dood dingetje.. Zo'n hoopje ellende wat in de baarmoeder niet de kans heeft gekregen om verder te groeien..

Verder zien de 3 kittens er prima uit, ze drinken alsof het een lieve lust is.. Ze komen van een lapjeskat, en de kittens zijn zwart wit, een rode, en een grijs zwarte..

Iemand tips over hoe en wat? Moet ik nou speciaal kittenvoer kopen? ( Ben er een beetje laat mee, maar totaal niet bij nagedacht ) En hoe en wat? Ik weet wel dat je de kittens nog niet vast mag pakken e.d. ivm vreemde luchtjes voor moederpoes.

Ik zal morgen even de foto's posten.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60895740
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 04:52 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijn poesje van 1 jaar heeft zojuist (tegen onze wil in) kittens gekregen..

Kwamen er dus zo'n anderhalve maand terug achter dat ze zwanger was.. Nu heeft ze 3 kittens, en 1 dood dingetje.. Zo'n hoopje ellende wat in de baarmoeder niet de kans heeft gekregen om verder te groeien..

Verder zien de 3 kittens er prima uit, ze drinken alsof het een lieve lust is.. Ze komen van een lapjeskat, en de kittens zijn zwart wit, een rode, en een grijs zwarte..

Iemand tips over hoe en wat? Moet ik nou speciaal kittenvoer kopen? ( Ben er een beetje laat mee, maar totaal niet bij nagedacht ) En hoe en wat? Ik weet wel dat je de kittens nog niet vast mag pakken e.d. ivm vreemde luchtjes voor moederpoes.

Ik zal morgen even de foto's posten.
Ze drinken voorlopig bij hun moeder. Die van mij zijn nu bijna 6 weken oud en ik begin nu met een beetje babyoer
pi_60905415
Als moederpoes je vertrouwt mag je de kittens wel vastpakken hoor. Je zou ze dagelijks kunnen wegen, zie je meteen als er eentje achter blijft en dan wennen ze meteen aan mensenluchtjes. Je moet er niet teveel aanzitten natuurlijk en kijken hoe moeder op je inmenging reageert.
Verder hebben ze niks nodig tot ze een week of 5 zijn. Dan kun je beginnen met kittenvoer. Dat zijn kleine brokjes, dus gemakkelijker te eten en er zitten alle stoffen in die kittens in de groei nodig hebben. Als je wil kun je nu al met kittenbvoer beginnen (Hills is een goed merk), moederpoes mag daar namelijk zoveel van eten als ze wil, kan ze mooi op krachten komen na de bevalling en energie krijgen om de melkvoorraad op peil te houden.

In deze link staat nog meer info over kittens en moederpoezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:01:00 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_60937906
Een van mijn poesjes (nu 2 jaar) hangt sinds een paar maanden steeds aan mijn been. Ze gaat dan al piepend (ze kan niet zo goed miauwen) helemaal rechtopstaan en klauwt haar nageljes (auw) in mijn bovenbeen. Zo blijft ze dan luid piepend hangen. Vandaag was het helemaal erg; ik kwam terug van een weekendje Lowlands en ze was niet bij me weg te slaan.
Ze krijgt altijd genoeg aandacht en knuffels van me, maar opeens ging ze dus dit gedrag vertonen. Ik denk zelf dat ze gewoon (meer) aandacht wil, maar ik vind haar soms zo dringend overkomen, alsof ze me iets duidelijk wil maken (pijn? honger)? Honger kan het trouwens niet zijn want de bakjes zijn permanent gevuld en ze doseert zelf prima. Iemand nog ideeen/ervaringen hierover?
pi_60947154
Snowy doet dit nu ook maar dat is een kitten. Onze andere katten hebben dat (gelukkig) nooit gedaan. De kat van mijn zus doet het als ze aandacht wil. Maar pijn kan denk ik ook wel hou d'r goed in de gaten of bel even de DA
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:23:23 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_60968091
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Snowy doet dit nu ook maar dat is een kitten. Onze andere katten hebben dat (gelukkig) nooit gedaan. De kat van mijn zus doet het als ze aandacht wil. Maar pijn kan denk ik ook wel hou d'r goed in de gaten of bel even de DA
Ik zal het eens voorleggen aan de DA. Treffend dat je zegt dat je kitten het ook doet. Ik vind het namelijk ook kittengedrag (alhoewel ze dat vroeger juist niet deed!). Dus misschien wil ze wel gewoon meer aandacht.
pi_60980027
ik vraag me af hoe de mensen hier tegenover de dierenverzekeringen staan. opzich ziet het er wel ok uit, plus is het maar gemiddeld een tientje de maand.
pi_60988521
Een poosje geleden heb ik gekeken of het voordeel zou kunnen opleveren. Wat er toen uitkwam is dat je voor de meest voorkomende aandoeningen en standaard controles niet verzekerd bent of zo'n hoog bedrag moet betalen dat de verzekering duurder is dan de behandeling. Toen heb ik ervan af gezien. Ik maak wel een poezespaarpotje.

Sinds kort weet ik dat één van mijn katten nierpatiënt is, misschien dat de verzekering dan rendement had gehad, maar die kan ik nu natuurlijk niet meer afsluiten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_61012483
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:01 schreef Aventura het volgende:
Een van mijn poesjes (nu 2 jaar) hangt sinds een paar maanden steeds aan mijn been. Ze gaat dan al piepend (ze kan niet zo goed miauwen) helemaal rechtopstaan en klauwt haar nageljes (auw) in mijn bovenbeen. Zo blijft ze dan luid piepend hangen. Vandaag was het helemaal erg; ik kwam terug van een weekendje Lowlands en ze was niet bij me weg te slaan.
Ze krijgt altijd genoeg aandacht en knuffels van me, maar opeens ging ze dus dit gedrag vertonen. Ik denk zelf dat ze gewoon (meer) aandacht wil, maar ik vind haar soms zo dringend overkomen, alsof ze me iets duidelijk wil maken (pijn? honger)? Honger kan het trouwens niet zijn want de bakjes zijn permanent gevuld en ze doseert zelf prima. Iemand nog ideeen/ervaringen hierover?
Mijn kat heeft dat ook een tijd gedaan... Echt heel erg.. Die kwam aanrennen, sprong tegen mn bovenbeen, zette zn nagels uit en gleed zo naar beneden Doet heel auww!!

Ik woonde toen nog thuis en ik was de enige bij wie hij zo deed....
We zijn toen met em naar de dierenarts gegaan en die vertelde dat Boris mij gewoon opeisde als de "zijne"
Hij heeft em toen een injectie met hormonen of zo gegeven en daarna werd t gedrag steeds minder en hield vervolgens helemaal op. Hij heeft het nooit meer gedaan gelukkig
Ziet er trouwens heel bizar uit allemaal rode striemen op je benen van boven tot beneden
Heb ze toen ook aan de dierenarts getoont en die schrok zich lam

Ik begrijp alleen dat de jouwe een poesje is en ik weet niet of die dat gedrag ook kunnen vertonen
Misschien kun je de dierenarts even bellen, vragen of die een idee heeft..
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:48 schreef blessed19 het volgende:
ik vraag me af hoe de mensen hier tegenover de dierenverzekeringen staan. opzich ziet het er wel ok uit, plus is het maar gemiddeld een tientje de maand.
Ik heb de 2 jongste van mij verzekerd zodra we ze kregen, dit omdat de kat die net overleden was toen, zn hele leven een auto-imuumziekte had... Hij was gelukkig nog oud geworden maar dat heeft duizenden euro's/guldens gekost toen.

We besloten dat we de 2 nieuwe babys gelijk zouden verzekeren omdat we ze met 6 weken al kregen en geen idee hadden of ze misschien ook een ziekte zouden kunnen hebben.
De sterrilisatie en de castratie werden door de vezekering betaald, we moesten alleen de chips zelf betalen natuurlijk.

Snoetje, het poesje, was nog geen jaar toen ze, al spelend in de sneeuw, een scherpe rand niet zag en die vol in dr knie kreeg..... Om een lang verhaal kort te maken, zijn we zeker een half jaar bezig geweest om dr pootje te redden en dat heeft al met al iets van 2400 euro gekost.... We kregen iets van 1900 euro terug van de verzekering
Overigens is het met Snoetje helemaal goed gekomen en kan ze gewoon rennen, klimmen, springen en spelen

Maar doordat dat gebeurd is ben ik helemaal voor verzekeren, vooral als katten ook buiten komen!
Wel altijd de voorwaarden enzo goed doorlezen natuurlijk!
Lang niet alles word vergoed maar een ongelukje zit in een klein hoekje!!
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:02:30 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61012726
Ik heb mijn kat sinds ongeveer twee jaar verzekerd. Ik moest bij aanmelding vermelden voor welke kwalen ze het jaar ervoor bij de dierenarts was geweest, maar dat was voor de verzekeraar geen aanleiding om haar daarop uit te sluiten. Ik heb nu één keer gedeclareerd en dat liep goed.

Ik heb de verzekering afgesloten omdat ik zeker wil weten dat ik onverwachte hoge kosten kan opbrengen. Vaak noemen mensen als alternatief een spaarpotje voor de kat, dus geld opzij zetten voor het geval dat. Nadeel vind ik dat als er dan iets gebeurt, je je spaargeld kwijt bent. Als er met mijn kat iets gebeurt, betaal ik zelf 19% van de kosten. Dan houd ik mijn spaargeld voor andere uitgaven.

Ik voel me er goed bij, dus voor mij is het de premie waard. En mocht mijn kat in al haar levensjaren niets ernstigs overkomen, dan heb ik van harte de premies 'voor niets' betaald.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61074412
We hebben 2 katten, en sinds eind mei een hondje erbij.
De oudste kat lijkt dit niet te waarderen, en pist overal.
Hij heeft de wasmand al gehad, het mandje van de hond, kussentje van de hond, de bank en vandaag was mijn bureaustoel aan de beurt !

Is dit gewoon puur territorium afbakenen ? Of zit er meer achter ?
Ja hij heeft blaasgruis, maar krijgt hier speciaal voer voor zodat ie er geen last van heeft ...

En als het territorium afbakening is ; Wat kan ik hier aan doen ?!?!

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar vind het niet leuk meer inmiddels ...

[ Bericht 7% gewijzigd door Lau. op 23-08-2008 22:31:35 ]
pi_61113632
Hoeveel moet een kat op een dag drinken?
Onze poes Iker (terug te vinden in eigen topic ) wil bijna niet drinken uit haar eigen bakje. Enige wat mevrouw leuk vindt, is drinken uit de kraan. Opzich vinden we dat niet erg, maar we zijn bang dat ze alleen op die manier nog kan/wil drinken straks en dat is niet erg handig als we op vakantie zijn. Plus dat we allebei de hele dag werken, dus dan kan ze daar ook niet drinken.
En ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen. Ze weet trouwens wel dat er water in het bakje zit, hebben haar laten voelen met pootjes en heel af en toe neemt ze een slok, maar echt weinig.
Wie heeft er tips??
pi_61113775
Bij welke verzekeraar zijn jullie verzekerd?
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:37:52 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61113879
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij welke verzekeraar zijn jullie verzekerd?
Proteq.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61114196
Lotje had afgelopen zaterdag een pootje die 2-3x zo dik was dan normaal. Dus wij in paniek de Dierenarts bellen, uur wacht tijd , dus wij afwachten... Mevrouw heel blij spelen en spinnen (al die aandacht he) en ook nog dat pootje gebruiken: Niet gebroken dus...

Uiteindelijk na een paar uur was de zwelling afgenomen, waarschijnlijk heeft mevrouw een wesp gevangen en heeft dat moeten bekopen met een dikke poot. Ze heeft wel vaker van die rare dingen, zo kwam ze eens schuimbekkend de woonkamer binnen. Dus wij ook in paniek de dierenarts bellen, bleek ze een torretje gegeten hebben die enorm vies smaakte.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:51:09 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61114202
Terugvindpoeskes.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61114218
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:28 schreef KellyPelly het volgende:
Hoeveel moet een kat op een dag drinken?
Onze poes Iker (terug te vinden in eigen topic ) wil bijna niet drinken uit haar eigen bakje. Enige wat mevrouw leuk vindt, is drinken uit de kraan. Opzich vinden we dat niet erg, maar we zijn bang dat ze alleen op die manier nog kan/wil drinken straks en dat is niet erg handig als we op vakantie zijn. Plus dat we allebei de hele dag werken, dus dan kan ze daar ook niet drinken.
En ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen. Ze weet trouwens wel dat er water in het bakje zit, hebben haar laten voelen met pootjes en heel af en toe neemt ze een slok, maar echt weinig.
Wie heeft er tips??
Katten fontein.

Is zo'n bal waar water overheen stroomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2008 17:05:54 ]
pi_61114329
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:28 schreef KellyPelly het volgende:
Hoeveel moet een kat op een dag drinken?
Onze poes Iker (terug te vinden in eigen topic ) wil bijna niet drinken uit haar eigen bakje. Enige wat mevrouw leuk vindt, is drinken uit de kraan. Opzich vinden we dat niet erg, maar we zijn bang dat ze alleen op die manier nog kan/wil drinken straks en dat is niet erg handig als we op vakantie zijn. Plus dat we allebei de hele dag werken, dus dan kan ze daar ook niet drinken.
En ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen. Ze weet trouwens wel dat er water in het bakje zit, hebben haar laten voelen met pootjes en heel af en toe neemt ze een slok, maar echt weinig.
Wie heeft er tips??
Mag ze naar buiten? (een van mijn katten wil ook niet uit zijn bakje drinken, maar ik zie hem wel altijd stiekem uit bijvoorbeeld de gieter buiten drinken)

Krijgt ze natvoer? (is ook vocht)

Is het een 'hoger' bakje waarin ze haar kop in moet steken? (zo ja, probeer eens een schoteltje)
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:47:11 #34
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_61125213
Na bijna een jaar katloos te zijn geweest (mijn ex heeft de kat toentertijd meegenomen), heb ik toch besloten een "nieuwe" aan te schaffen. Nu zit ik alleen te twijfelen of ik een kitten zal halen uit een nestje, of eentje van pak 'm beet een jaar oud uit het asiel ofzo.

Aan de ene kant lijkt het me geweldig om zo'n kitten te zien opgroeien, maar het lijkt me (zeker in de eerste weken) redelijk tijdsintensief (zindelijk maken enzo). Hiervoor heb ik simpel weg geen tijd en vrije dagen meer. Vriend van me die hebben om de zoveel tijd boederijkatjes, maar ik ben bang dat die beesten helemaal (te) wild zijn. Ben namelijk nogal zuinig op mijn meubilair.

Een kat uit het asiel zou ook een prima optie zijn, hoewel je natuurlijk ook niet weet wat voor erfenis zo'n beessie bij zich draagt. Maar ik neem aan dat ze je enigzins kunnen adviseren daarin...?

Advies van ervaren kattenFokkers is welkom!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_61127659
In het asiel hebben ze ook wel eens kittens. 2 vliegen in 1 klap.
pi_61128059
Rasfokkers geven een kitten pas mee met 13 weken, dit houd in dat:

- Alle socialisatie fases voltooid zijn.
- Je kitten volledig ingeent is, ontwormd en incl vlooien kuurtje.
- Uit een goed thuis komt, alle fokkers die ik ken laten hun kitten in huiselijke sfeer opgroeien en zijn begaan met het welzijn en uiteindelijke locatie waar de kitten terecht komt.
- Mensen erg begaan zijn.
- Zindelijk
- Zelfstandig en niet afhankelijk van moedermelk

Negatieve aspecten:

- Kosten
- Kitten die je niet red uit een asiel (maar ken genoeg mensen die nooit een asielkat genomen zouden hebben)
- De periode van 8-13 weken niet zelf mee kan maken.. Maar in sommige situaties hier een kitten juist zindelijk word.

Persoonlijk ben ik niet zo van boerderij katjes voor in de huiselijke kring, inderdaad er zit nog iets wilds in. De katten die ik ontmoet heb die vanuit dergelijke genenpoel kwamen stuiterden door het huis heen. Daarnaast krijg je vaak een kitten mee die onder de vlooien zit en geen enkele kuur gehad heeft. (ongeveer 50-70% van de kosten van een raskitten bestaat uit inentingskosten)

Een asiel kitten weet je niet van wat je mee naar huis krijgt.

Dit zijn mijn ervaringen.

Persoonlijk hebben we destijds voor raskittens gekozen op basis van gedrags omschrijvingen. Katten schijnen per ras een bepaald karakter te hebben, ze zijn niet allemaal gelijk maar als er staat dat het een rustig ras is dan zal je niet dagelijks thuiskomen in een kamer die trashed is.
pi_61131442
Mij lijkt een kat of kitten uit een asiel ook prima te doen. Volwassen katten uit een asiel kan je al van inschatten wat voor karakter ze hebben. Voor kittens kan je vragen of ze uit het wild komen of in een gastgezin zijn opgegroeid. Ook worden asiel katten allemaal geent, krijg je een garantie dat je nieuwe kat gezond is (als hij in de eerste paar weken ziek word worden de kosten daarvan vergoed door het asiel) en is de sterelisatie/castratie in de prijs inbegrepen.

Kijk bijvoorbeeld eens bij stichting redcat voor kittens. Of op de site van dierenasiels voor zowel volwassen katten als kittens.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:33:11 #38
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61131744
In het asiel hebben ze ook een boekje met een omschrijving van de kat. Ben toen samen met een vriendin wezen kijken en de mensen van het asiel hebben me echt goed geholpen de geschikte huisgenoot voor mij te vinden. Bij sommige gaven ze zelfs het advies hem/haar niet te adopteren omdat hij voor mijn doen te wild zou zijn Nu heb ik een popje uit het asiel waar ik helemaal weg van ben!

Bij het asiel weten ze inderdaad de achtergrond niet (die van mij was volgens hen een zwerfkat (ik denk zelf dat hij weggelopen is/gedumpt is door een gezin; want hij liep direct door naar de kattenbak ), maar ze kunnen wel de persoonlijkheid inschatten.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_61132857
Bij de meeste asiels komen gevonden katten eerst een paar weken tot een maand in quarantaine voor ze bij de open ruimte gaan.
in die periode worden ze al goed in de gaten gehouden door verzorgers en kunnen ze al een goede inschatting maken van het karakter.

een kat bijft natuurlijk gewoon een beest, dus kan altijd onverwacht reageren en zeker bij de gevonden katjes is de achtergrond onduidelijk of totaal onbekend, dus helemaal 100% kun je gewoon niet zijn maar als het een goed asiel is, zal er zeker gekeken worden naar het karakter van de kat, je eigen voorkeur en ook de gezondheid, kat met suikerziekte bv moet je niet nemen als je 40 uur per week werkt, om maar iets te noemen.

voordeel vind ik zelf dat het een volwassen beestje betreft, is al zindelijk, heeft al echt een eigen karakter gevormd en hoeft niet echt opgevoed te worden, hoogstens bijgebracht wat de regels in jouw huis zijn. (niet de bank openkrabben ofzo)
en ook omdat er al zoveel katten zijn, de laatste telling in het asiel waar ik geregeld kom was ruim 60 katten, in 2 ruimtes, daar zitten prachtige en lieve beestjes tussen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_61136480
Ik heb ff een vraag, als een kat erg geschrokken is, hoe lang blijft hij angstig?

Wij hebben namelijk een kater die wel uit je handen spring als hij buiten is, maar binnen is hij angstig, en wil hij niet uit je handen springen. ook is hij binnen angstig en onrustig. Alleen als hij in de buurt van onze andere kater of bij ons in de buurt is wordt hij rustig.

Het lijkt of hij binnen ergens van geschrokken is, wat dat is dat weten we niet.

Tewijl als hij buiten is, is hij wat levendiger. En vliegt hij overal naar toe.

weet iemand wat er aan de hand kan zijn??
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_61137743
Hoe lang speelt het al Flurrie? Mijn kat heeft zich laatst een avond lang ook maf gedragen. Schoof met zijn buik over de grond, kwam geen mauw zeggen toen ik thuis kwam. Liet zich oppakken alsof het een dweil was. Gelukkig was het de volgende ochtend over. In eerste instantie was ik bang dat hij ziek was ofzo, maar achteraf denk ik dat hij heel erg geschrokken is van iets overdag.

Hij had bijvoorbeeld zijn staart ook om zich heen geslagen, zat continu in elkaar gedoken en verstopt...
pi_61142027
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:56 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Mag ze naar buiten? (een van mijn katten wil ook niet uit zijn bakje drinken, maar ik zie hem wel altijd stiekem uit bijvoorbeeld de gieter buiten drinken)

Krijgt ze natvoer? (is ook vocht)

Is het een 'hoger' bakje waarin ze haar kop in moet steken? (zo ja, probeer eens een schoteltje)
Bedankt voor je reactie! Ze mag alleen in de tuin als wij er zijn en daar drinkt ze idd ook regelmatig uit de gieter. Ze krijgt ook natvoer en ze heeft een hoog bakje. Heb gister een lager en doorzichtig bakje geprobeerd, daar heeft ze volgens mij redelijk uit gedronken. Dus we proberen maar wat verschillende alternatieven en ga er maar vanuit dat ze wel gaat drinken als ze echt dorst heeft.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:52:26 #43
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_61149232
Mensen, bedankt voor de reacties!

Raskatten heb ik niet zoveel mee, dus ik denk dat ik na mijn vakantie gewoon es een asiel ga bezoeken, en kijk wat er aan mijn handen blijft plakken!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:18:17 #44
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61160424
Hmm.. dit is minder ik kwam vanmorgen de kamer binnen en zoals gewoonlijk zat Dewey om aandacht te vragen dus ik zat met hem te spelen en opeens begint hij zeker 5 keer te niezen.. en dan echt niezen dat zijn kopje ook gewoon helemaal meeging.. voor de rest lijkt er niks aan de hand. Hij ziet er goed uit en ik heb hem net zijn favo eten gegeven en hij zit nu te smullen Wat zou het kunnen zijn en zou hij naar de DA moeten?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_61161240
Dat hoeft niks te betekenen. Hou het gewoon even in de gaten .
pi_61161296
Niezen gebeurt hier ook wel vaker!
Nou heeft onze Jaina ook wel een vorm van chronische niesziekte, maar dan heeft ze ook vochtige oogjes (ze heeft er zelf trouens nooit zichtbaar last van, alleen wij zien het ) maar ze iest ook wel eens zomaar.
jij niest tenslotte ook wel eens als er wat in je neus zit oid

Jaina gaat trouwens ook niezen als ik te lang niet gestofzuigd heb
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:58:26 #47
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61161333
Ah, goed om te lezen.. ik hou het zeker nog even in de gaten
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_61161334
Ow, onze kat weigerde ook uit z'n bakje te drinken en is toen aan eht (brede) glas begonnen dat op mijn nachtkastje staat.
Ik heb dat laten gebeuren en heb voor mezelf maar een flesje gepakt
Inmiddels is 'haar' glas verhuisd naar de vensterbank, zodat ze niet steeds de slaapkamer in hoeft. Staat er al wel driekwart jaar en bevalt prima!

(al wil bezoek nog wel eens raar kijken als Jaina de vensterbank opspringt en uit een willekeurig glas begint te drinken )
Ze drinkt trouwens écht niet uit onze andere glazen, dat scheelt
pi_61161362
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:58 schreef Maraca het volgende:
Ah, goed om te lezen.. ik hou het zeker nog even in de gaten
Als ze pusoogjes krijgt oid wél even mee heengaan, maar alleen niezen is echt geen drama
Een kat kan tenslotte niet neuspeuteren of snuiten als er een stofje in zit
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:31:40 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61161982
Mijn kat heeft vorige twee dagen lopen niezen. Maar verder was alles ok: eetlust goed, oogjes en neusje schoon. En na twee dagen was het gewoon over.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 september 2008 @ 00:32:52 #51
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_61337012
Twee vraagjes:

We hebben nu een poes van 16 maanden oud en krijgen er over twee dagen een katertje van 8 weken bij. Natuurlijk spannend of dat goed gaat en heb al verschillende dingen gelezen over hoe je het gewenningsproces het beste kunt stimuleren. Beiden genoeg aandacht geven, eerst laten wennen aan elkaars geur, met beide spelen, samen eten geven etc. Maar was benieuwd of er nog andere briljante minder bekende tips zijn?

Andere vraag betreft het geven van eten. Poes krijgt altijd 's avonds voer en de ene keer heeft ze in de middag alles al op, de andere keer blijft de helft liggen. We zijn nu een beetje bang dat als ze in een periode van veel eten zit, ze het voer van de kitten gaat opeten. Zijn hier nog oplossingen voor of wordt het een kwestie van proberen goed af te richten en anders twee keer per dag voer geven en daarna weghalen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_61468431
Ik zal ze tegelijk eten geven.
Wij hebben altijd droogvoer staan en ze eten niet extraam veel

Mijn vraag:
Heeft iemand nog tips om pillen bij een kat te geven.
Snowy at ze eerst als snoepje nu niet meer. Maar hij is nog klein dus dat lukt nog wel. Maar Fire weigert gewoon te slikken en houdt 5min zijn kaken stijf op elkaar om het er vervolgens weer uit te spugen. We lossen ze nu op in water en spuiten het er dan in alleen krijgen ze zo niet alles binnen.
pi_61471853
Tot een papje maken en op de poten smeren. Dan vinden ze dat ze zichzelf schoon moeten maken.

Bij de antibiotica verkruimelde ik de pil met een lepel op een schoteltje, druppeltje water er bij en een klein beetje pate.
Dan goed mengen en de kat aaien. Op een gegeven momente even vast pakken en alles op de voorpootjes smeren. Eventueel in 2 keer, als je te dik smeert, blijft het niet goed zitten/kan het er aan je meubels afgesmeerd worden.
pi_61472227
Dat op de poten smeren werkt niet Zorro smeert het hele huis onder. En door het mengen heeft bij Zorro geen zin hij eet het niet op. Wij hebben echt lastige katten als het om eten gaat. Laat staan dat ik er iets door heen kan mengen. Heb het nu geprobeerd door de kattenmelk te doen maar nee hoor meneer kijkt een keer heel boos als hij het proeft/ruikt en loopt meteen weg.
pi_61481584
Een vraag die tevens in K&W en in R&P zou kunnen ...

Ik woon momenteel in een eensgezinswoning met tuin, hiervoor woonde ik op een flatje. Omdat mij relatie is beeindigd en ik vermoedelijk niet in mijn eentje de woonlast kan betalen zit er niets anders op als een ander huisje te gaan zoeken. In mijn eerste huis (flatje) kwamen mijn katten alleen op het balkon, wat (op 1 valpartij na) altijd goed is gegaan... Nu komen ze ruim een jaar dus ook buiten en zijn op sommige dagen meer buiten als binnen....

Als ik straks een flatje ga kopen hoe zielig is het dan als de katten wederom niet meer naar buiten zouden kunnen? kunnen ze hier weer aan gaan wennen of moet ik echt op zoek naar een benedenwoning?

Wegdoen is in elk geval geen optie!!!!!!!! en mijn ex woont voorlopig ook op een flat dus daar kan (en wil) ik ze ook liever niet heendoen...
pi_61481638
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zal ze tegelijk eten geven.
Wij hebben altijd droogvoer staan en ze eten niet extraam veel

Mijn vraag:
Heeft iemand nog tips om pillen bij een kat te geven.
Snowy at ze eerst als snoepje nu niet meer. Maar hij is nog klein dus dat lukt nog wel. Maar Fire weigert gewoon te slikken en houdt 5min zijn kaken stijf op elkaar om het er vervolgens weer uit te spugen. We lossen ze nu op in water en spuiten het er dan in alleen krijgen ze zo niet alles binnen.
Wat ik altijd doe, ik ga op mijn knieen zitten en klem de kat in kwestie tussen mijn benen met zijn koppie van me af, dan knijp ik met 1 hand de kaak van de kat open (klinkt erger als het is) en leg het pilletje zover mogelijk achter op de tong, hierna doe ik zijn bekkie weer dicht en hou deze ook een paar seconden dichtgeklemd waardoor hij wel moet slikken.... klinkt allemaal niet erg aardig voor je kat maar nood breekt wetten toch?
pi_61493673
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:03 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Wat ik altijd doe, ik ga op mijn knieen zitten en klem de kat in kwestie tussen mijn benen met zijn koppie van me af, dan knijp ik met 1 hand de kaak van de kat open (klinkt erger als het is) en leg het pilletje zover mogelijk achter op de tong, hierna doe ik zijn bekkie weer dicht en hou deze ook een paar seconden dichtgeklemd waardoor hij wel moet slikken.... klinkt allemaal niet erg aardig voor je kat maar nood breekt wetten toch?
zo doen wij het al maar fire slikt dusecht niet. na 5min spuugt hij het weer uit.
pi_61493748
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

zo doen wij het al maar fire slikt dusecht niet. na 5min spuugt hij het weer uit.
Dan leg je het niet ver genoeg op de tong, of je houdt zijn mond niet lang genoeg dicht. Hij moet toch echt een keertje slikken .
pi_61494726
zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het dikker maken van je kat?
ik heb een poes van 3 jaar en die weegt 2,3 kilo. Hoe kan ik haar dikker maken?
Wie nooit heeft geleden, heeft nimmer geleefd. Wie zich nooit vergiste, heeft nimmer gestreefd. Wie nooit heeft geweend, heeft geen vreugde als hij lacht. Wie nooit heeft getwijfeld, heeft nooit ernstig gedacht...
pi_61496880
@nav kittenvoer geven? Mijn zus d'r kat is ook zo mager maar het lukt haar ook niet on Nina dikket te krijgen. de DA zei ze is gezond er zijn ook dikke en dunne mensen.

Fire slik wel maar het pilletje duwt hij dan naar voren en even later spuugt hij het uit. Toen Ramses nog leefde heb ik het de DA laten proberen en zelfs hem lukte het niet. Na 5min bek stijf dicht houden wrijven in de nek blazen op de neus ed spugde hij het weer uit. Na 3x proberen was de DA het ook zat en gaf hem wat vloeibaars. Zal wel aan het ras liggen ofzo.
pi_61496991
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:35 schreef NAV het volgende:
zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het dikker maken van je kat?
ik heb een poes van 3 jaar en die weegt 2,3 kilo. Hoe kan ik haar dikker maken?
Ben je al naar de dierenarts geweest om te kijken of er iets aan de hand is (wormen bijvoorbeeld?).
Verder eet ze ook voldoende?

Als bovenstaande allemaal in orde is, waarom zou je dat dan willen?
Ik heb ook een dunne en een wat stevigere kat, maar zo is de bouw nu eenmaal van beiden.
pi_61501207
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:17 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ben je al naar de dierenarts geweest om te kijken of er iets aan de hand is (wormen bijvoorbeeld?).
Verder eet ze ook voldoende?

Als bovenstaande allemaal in orde is, waarom zou je dat dan willen?
Ik heb ook een dunne en een wat stevigere kat, maar zo is de bouw nu eenmaal van beiden.
Ik heb gebeld met de dierenarts, die willen haar bloed graag testen. Feit is dat ik deze kat pas 6 maanden heb en al 2 keer met haar bij de dierenarts ben geweest, nu dus voor de derde keer. Ze woog 2,5 kilo toen ik haar kreeg en nu nog maar 2,2. Dat vind ik best een groot verschil. Ze zal nooit een gezellige dikkerd worden, maar is nu een wandelend gratenpakhuis. En in combinatie met alle andere kwaaltjes die ze heeft vind ik dat een eng vooruitzicht voor de toekomst.
Wie nooit heeft geleden, heeft nimmer geleefd. Wie zich nooit vergiste, heeft nimmer gestreefd. Wie nooit heeft geweend, heeft geen vreugde als hij lacht. Wie nooit heeft getwijfeld, heeft nooit ernstig gedacht...
pi_61501418
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:01 schreef NAV het volgende:

[..]

Ik heb gebeld met de dierenarts, die willen haar bloed graag testen. Feit is dat ik deze kat pas 6 maanden heb en al 2 keer met haar bij de dierenarts ben geweest, nu dus voor de derde keer. Ze woog 2,5 kilo toen ik haar kreeg en nu nog maar 2,2. Dat vind ik best een groot verschil. Ze zal nooit een gezellige dikkerd worden, maar is nu een wandelend gratenpakhuis. En in combinatie met alle andere kwaaltjes die ze heeft vind ik dat een eng vooruitzicht voor de toekomst.
En de dierenarts heeft je verder niet geadviseerd over een dieet?
Welke kwaaltjes heeft ze nog meer dan? Kan het daar misschien te maken mee hebben? .

Sterkte ermee, ik hoop dat de bloeduitslag een oorzaak aangeeft.
pi_61501682
Waarom gaat het ene kittenje bij 7 a 8 weken al weg, en moet een ander kitten tot 12 weken blijven. Wat is nou beter?
pi_61503987
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:09 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En de dierenarts heeft je verder niet geadviseerd over een dieet?
Welke kwaaltjes heeft ze nog meer dan? Kan het daar misschien te maken mee hebben? .

Sterkte ermee, ik hoop dat de bloeduitslag een oorzaak aangeeft.
ze heeft artrose (ze is 3!), mist een tand, heeft altijd een snotneus en nu dus dat afvallen. Ik vind het weinig goeds voorspellen voor de toekomst. DA zei niets over een dieet of iets in die trant.. alleen dat ze een bloedtest wil doen. We shall see.. arm beestje..
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:18 schreef bibi het volgende:
Waarom gaat het ene kittenje bij 7 a 8 weken al weg, en moet een ander kitten tot 12 weken blijven. Wat is nou beter?
in de wet is vastgelegd dat een kitten niet eerder wegmag bij zijn moeder dan met 6 weken. De meeste huis tuin en keuken katten gaan met 8 weken weg bij de moeder. Raskatten gaan pas met 12 a 13 weken weg. Een van de redenen hiervoor is dat een kitten in de laatste weken bij zijn moeder veel leert over socialisatie en hoe zich te gedragen tegenover mensen. Het is dus beter om je kitten nog wat langer bij de moeder te laten en hem of haar pas op te halen met 12 weken.
Wie nooit heeft geleden, heeft nimmer geleefd. Wie zich nooit vergiste, heeft nimmer gestreefd. Wie nooit heeft geweend, heeft geen vreugde als hij lacht. Wie nooit heeft getwijfeld, heeft nooit ernstig gedacht...
pi_61505568
Plus bij raskatten worden ze vaak ingeent, en dat gebeurt vaak in de 8e en 12e week. Als een diertje dan toch wel ziek wordt als reactie op de inenting zal de fokker het sneller herkennen omdat die al goed weet hoe het diertje zich normaal gedraagt. Als je het diertje dan zelf al thuis hebt, weet je nog niet zo goed of het normaal is of niet.

Plus het is inderdaad beter ivm opvoeding van het kitten, met 12/13 weken zijn ze ook prima kattenbakzindelijk en ze hebben in die laatste weken geleerd wat wel qua bijten/krabben mag van mamapoes en hoe ze met andere katten om moeten gaan.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_61519076
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:00 schreef Pollewoppie het volgende:
Een vraag die tevens in K&W en in R&P zou kunnen ...

Ik woon momenteel in een eensgezinswoning met tuin, hiervoor woonde ik op een flatje. Omdat mij relatie is beeindigd en ik vermoedelijk niet in mijn eentje de woonlast kan betalen zit er niets anders op als een ander huisje te gaan zoeken. In mijn eerste huis (flatje) kwamen mijn katten alleen op het balkon, wat (op 1 valpartij na) altijd goed is gegaan... Nu komen ze ruim een jaar dus ook buiten en zijn op sommige dagen meer buiten als binnen....

Als ik straks een flatje ga kopen hoe zielig is het dan als de katten wederom niet meer naar buiten zouden kunnen? kunnen ze hier weer aan gaan wennen of moet ik echt op zoek naar een benedenwoning?

Wegdoen is in elk geval geen optie!!!!!!!! en mijn ex woont voorlopig ook op een flat dus daar kan (en wil) ik ze ook liever niet heendoen...
Iemand die nog een antwoord weet op bovenstaande?
  woensdag 10 september 2008 @ 11:04:52 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61519259
Dat kun je niet zeggen van tevoren. Sommige katten vinden het geen probleem, andere katten vinden het echt niet fijn. En dan krijg je een ongelukkige kat die in het extreme geval overal gaat plassen uit ongenoegen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61519270
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:57 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Iemand die nog een antwoord weet op bovenstaande?
Ik denk niet dat iemand er een antwoord op kan geven. Eenmaal een buitenkat, altijd een buitenkat. Maar dat gaat niet voor alle katten op. Sommigen katten wennen sneller aan een nieuwe omgeving en dus ook aan het feit dat ze niet meer naar buiten mogen.

Waarom probeer je ze nu al niet binnen te gaan houden, op de plek waar je nu woont. Kun je meteen zien hoe de katten er op reageren? En dan is het voor nu meteen een stuk minder stress dan dat ze straks én een nieuwe omgeving krijgen én ze niet meer naar buiten mogen.
  woensdag 10 september 2008 @ 11:13:27 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61519445
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:05 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand er een antwoord op kan geven. Eenmaal een buitenkat, altijd een buitenkat. Maar dat gaat niet voor alle katten op. Sommigen katten wennen sneller aan een nieuwe omgeving en dus ook aan het feit dat ze niet meer naar buiten mogen.

Waarom probeer je ze nu al niet binnen te gaan houden, op de plek waar je nu woont. Kun je meteen zien hoe de katten er op reageren? En dan is het voor nu meteen een stuk minder stress dan dat ze straks én een nieuwe omgeving krijgen én ze niet meer naar buiten mogen.
Een goedbedoeld advies, maar het lijkt mij niet verstandig. Daar snappen die katten natuurlijk niks van, waarom ze ineens helemaal niet meer naar buiten zouden mogen. Ik denk dan ook dat hun reactie ook niet al te veel zegt over hoe het op een nieuw adres zou verlopen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61519496
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een goedbedoeld advies, maar het lijkt mij niet verstandig. Daar snappen die katten natuurlijk niks van, waarom ze ineens helemaal niet meer naar buiten zouden mogen. Ik denk dan ook dat hun reactie ook niet al te veel zegt over hoe het op een nieuw adres zou verlopen.
Dat snappen ze straks ook niet op het nieuwe adres.
  woensdag 10 september 2008 @ 11:24:21 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61519679
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:15 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dat snappen ze straks ook niet op het nieuwe adres.
Maar dan hoort het 'niet meer naar buiten mogen' bij een totaal nieuwe omgeving. Dat maakt de verandering in principe gemakkelijker. Ze moeten toch wennen aan een nieuwe situatie.

Nu gaan ze vergeefs voor een deur zitten miauwen die niet meer open gaat en zitten ze in de vensterbank te kijken naar de tuin waar ze anders vrij in rond mochten struinen. Ik denk dat hun reactie daarop geen indicatie is van of ze er op het nieuwe adres aan kunnen wennen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61522649
Mijn kater van 3jaar heeft sinds zijn geboorte 2 zwarte snorharen, is dat raar?
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  woensdag 10 september 2008 @ 13:31:57 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61522722
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:28 schreef Silver_Shark het volgende:
Mijn kater van 3jaar heeft sinds zijn geboorte 2 zwarte snorharen, is dat raar?
Uit rode en witte vacht groeien witte snorharen, uit zwarte vacht zwarte snorharen. Heeft je kat daar een zwarte vlek?

Mijn kat is rood met zwart, die heeft wit en zwart door elkaar, qua snorharen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61523162
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Uit rode en witte vacht groeien witte snorharen, uit zwarte vacht zwarte snorharen. Heeft je kat daar een zwarte vlek?

Mijn kat is rood met zwart, die heeft wit en zwart door elkaar, qua snorharen.
Hij is helemaal Rood. Zijn Moeder was Rood en zijn Vader Zwart misschienheeft ie de genen van zijn Pa?
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  woensdag 10 september 2008 @ 13:53:28 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61523227
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:50 schreef Silver_Shark het volgende:

[..]

Hij is helemaal Rood. Zijn Moeder was Rood en zijn Vader Zwart misschienheeft ie de genen van zijn Pa?
De genen van zijn Pa omdat hij twee zwarte snorharen heeft?
The love you take is equal to the love you make.
pi_61523264
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De genen van zijn Pa omdat hij twee zwarte snorharen heeft?
kan toch
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_61528809
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:05 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand er een antwoord op kan geven. Eenmaal een buitenkat, altijd een buitenkat. Maar dat gaat niet voor alle katten op. Sommigen katten wennen sneller aan een nieuwe omgeving en dus ook aan het feit dat ze niet meer naar buiten mogen.

Waarom probeer je ze nu al niet binnen te gaan houden, op de plek waar je nu woont. Kun je meteen zien hoe de katten er op reageren? En dan is het voor nu meteen een stuk minder stress dan dat ze straks én een nieuwe omgeving krijgen én ze niet meer naar buiten mogen.
Thx ik ga idd wel langzaam afbouwen, zodat ze op den duur alleen buiten zijn als ik thuis ben, ik vind het toch al niet prettig namelijk als ze heel de dag buiten zijn en ik daarna vervolgens een nachtdienst heb en ze dus 24 uur buiten zijn...
pi_61544934
Hier mochten ze trouwens ook altijd naar buiten en plots mochten ze tussen 23:00 en 6:00 uur ook niet meer naar buiten. (De ene kat kwam in de nacht een keer thuis met zijn hele poot open. We weten nog steeds niet hoe of wat, maar we vertrouwen het dus niet meer)

En daar waren ze binnen een week aan gewend.
pi_61550390
TVP

Ik had hier al es gemeld dat we een ex-kater hebben die nogal graag plasjes in huis doet.
Voor de duidelijkheid; hij is best dominant en jaloers (in de zin van: andere kat aaien? dacht het niet! ik ben leuker!) Niet dat ie dan gaat meppen, maar hij walst zo de andere kat omver en gaat spinnend bij je liggen om geaaid te willen worden.
Dit werkt bij ons juist averechts en we hebben beide dan echt de neiging om hem te negeren.

Ik denk dat bovenstaand verhaal wel de grondslag is voor z'n plasmanie.
Nu zijn we echter een week op vakantie geweest, beestjes zijn gruwelijk verwend door m'n ouders en zusje, maar het is nu echt vreselijk!
Op goeie dagen presteert ie het om 3 tot 4 keer ergens neer te zeiken!

Ik heb es lopen googlen en lees ook veel goede verhalen over homeopathisch druppels tegen dit soort gedrag. Heeft iemand hier ervaring mee?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_61550645
De kat van zus plaste ook op de bank en heeft toen van de DA ook homeopatische druppels gekregen. Het is echter al heel lang geleden en weet dus ook niet meer hoe ze heten maar het hielp wel.
pi_61552124
Heb de DA maar es gebeld; eerst verse urine inleveren en als dat allemaal goed is hebben ze hier een kattengedragsdeskundige in dienst die dit soort problemen behandelt.
Ben benieuwd.

Eerst maar es urine zien te vangen
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_61554566
Daar doen ze altijd zo makkelijk over bij de DA met andere korrels even opsluiten zodat de rest van de katten er niet bij kan. Balou (ook van zus) weigerde dus echt te plassen in de aparte korrels volgens mij heeft de DA het toen anders "afgetapt" meneer bleek blaasgruis te hebben.
pi_61577584
Hoi

Ik heb een vraagje over een kitten van 8 weken. Als ik er mee speel bijt hij zachtjes in mijn vingers! Moet ik hem gewoon zijn gang laten gaan of moet je dat meteen afstraffen?
  vrijdag 12 september 2008 @ 15:17:35 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61577833
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 15:07 schreef ColtZ40 het volgende:
Hoi

Ik heb een vraagje over een kitten van 8 weken. Als ik er mee speel bijt hij zachtjes in mijn vingers! Moet ik hem gewoon zijn gang laten gaan of moet je dat meteen afstraffen?
Afstraffen klinkt vrij ernstig, maar ik zou het 'm wel direct afleren. Doe dat door duidelijk NEE te zeggen en 'm los te maken. Doet hij het weer: NEE zeggen en het katje even wegzetten en negeren.

Voor je katje is het spel, maar je katje wordt groot en dan kan dat speelse bijten vrij vervelend worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61579495
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 15:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Afstraffen klinkt vrij ernstig, maar ik zou het 'm wel direct afleren. Doe dat door duidelijk NEE te zeggen en 'm los te maken. Doet hij het weer: NEE zeggen en het katje even wegzetten en negeren.

Voor je katje is het spel, maar je katje wordt groot en dan kan dat speelse bijten vrij vervelend worden.
en dat is nog zachtjes uitgedrukt!! Voor hem was het nog spelen maar ik heb dikwijls mijn hele arm onder de krassen gehad omdat mijn lieve pukje zich eromheenklemde om vervolgens in mijn vingers te gaan bijten sinds we er een kitten bij hebben genomen is het gelukkig over maar ik zou het afleren voor het begint!!
pi_61606442
Kan t zo zijn dat onze kleine poes (4 maanden oud ongeveer) probeert melk te verkrijgen via onze kater? Ze is duidelijk aan tepels aan t zuigen als ik t zo zie. Ik neem aan dat dit ook totaal geen zin heeft wat ze dus eigenlijk doet? Ook likt ze vaak aan je arm of aan je hand. Het is ook wsl zo dat ze veel te vroeg is weggehaald bij dr moeder, ze was ook nog maar iets van 6 weken oud (volgens DA) toen we haar kregen. Nou is ook vooral mijn vraag of dat dit op een gegeven moment over gaat en ook vooral of onze kater er verder geen last van heeft. Het lijkt hem iig niet te boeien en kijkt er eigenlijk wel tevreden bij.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_61610687
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:57 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Iemand die nog een antwoord weet op bovenstaande?
Mijn kat was eerst altijd een echt buitenkat. Vond het heerlijk om naar buiten te gaan Nu woon ik ruim een jaar in een flat, en poezebeest dus ook Komt dus ook niet meer buiten. En wil ook niet meer naar buiten. Wel een keer aan een lijntje geprobeert, maar was hij zelft bang van Kat blij, ik blij (ik hoef me geen zorgen meer te maken of het beestje wel terugkomt)...
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:05:28 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61611022
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 19:40 schreef mrcool het volgende:
Kan t zo zijn dat onze kleine poes (4 maanden oud ongeveer) probeert melk te verkrijgen via onze kater? Ze is duidelijk aan tepels aan t zuigen als ik t zo zie. Ik neem aan dat dit ook totaal geen zin heeft wat ze dus eigenlijk doet? Ook likt ze vaak aan je arm of aan je hand. Het is ook wsl zo dat ze veel te vroeg is weggehaald bij dr moeder, ze was ook nog maar iets van 6 weken oud (volgens DA) toen we haar kregen. Nou is ook vooral mijn vraag of dat dit op een gegeven moment over gaat en ook vooral of onze kater er verder geen last van heeft. Het lijkt hem iig niet te boeien en kijkt er eigenlijk wel tevreden bij.
Yep, dat deed onze Tanya ook toen ze nog een kitten was. Die snapte niet helemaal dat onze andere poes niet d'r moeder was .
Op zich is het niet erg als ze dat bij elkaar doen, maar voor de 'nepmoeder' (in jullie geval een kater ) kan het uiteindelijk wel een beetje vervelend worden als de tepels kaal en schraal worden ervan. Zodra dat gebeurt, kan je beter de kitten weghalen zodra ze begint te 'drinken', bij ons heeft ze het na een keer of drie weghalen nooit meer gedaan .
KuikenGuppy
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:59:58 #90
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61612272
Hmm.. mijn kat heeft op zijn kin veel minder haar dan op de rest van zijn lichaam, samen met heel wat zwarte 'stipjes' die je eraf kan halen om het zo maar even te zeggen.. ook heeft hij bij zijn kin 1 kaal plekje.. zijn dit vlooien en is een vlooienband dan voldoende of moet ik wat anders regelen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 14 september 2008 @ 00:03:06 #91
92409 Twinky
Little star.
pi_61612340
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Yep, dat deed onze Tanya ook toen ze nog een kitten was. Die snapte niet helemaal dat onze andere poes niet d'r moeder was .
Op zich is het niet erg als ze dat bij elkaar doen, maar voor de 'nepmoeder' (in jullie geval een kater ) kan het uiteindelijk wel een beetje vervelend worden als de tepels kaal en schraal worden ervan. Zodra dat gebeurt, kan je beter de kitten weghalen zodra ze begint te 'drinken', bij ons heeft ze het na een keer of drie weghalen nooit meer gedaan .
er zijn nog wel meer trucjes hoor. Bijv. mosterd op de tepels smeren ofzo
  zondag 14 september 2008 @ 08:34:56 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61615333
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:59 schreef Maraca het volgende:
Hmm.. mijn kat heeft op zijn kin veel minder haar dan op de rest van zijn lichaam, samen met heel wat zwarte 'stipjes' die je eraf kan halen om het zo maar even te zeggen.. ook heeft hij bij zijn kin 1 kaal plekje.. zijn dit vlooien en is een vlooienband dan voldoende of moet ik wat anders regelen?
Nee, dat zijn geen vlooien(poepjes). Het heeft met de talgkliertjes te maken. Die kunnen verstopt raken en gaan ontsteken. Vergelijk het maar met puistjes en meeëters. Een soort acne, dus.

Mijn kat had het ook een paar keer. Dat was de eerste keer erg schrikken, want ze had in de hals toen flinke knobbels van opgezette lymfeklieren. Na wat gegoogel heb ik toen besloten om de plastic drinkbakjes te vervangen door geglazuurde aardewerken bakjes. Het is sindsdien niet meer voorgekomen, maar het zal niet altijd het wondermiddel zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61619231
Even een vraagje over oorsmeer bij katten.
Stroevel, ons nieuwe kitten, is spierwit, en dus zie je ook sneller dat 't oortje een beetje vies is. Het is niet extreem en ze heeft er zelf totaal geen last van (ze heeft zo te zien geen jeuk of iets dergelijks). Maar je ziet 't dus wel zitten omdat ze zo wit is.
Nu ben ik net bezig geweest met een washandje (warm water), maar veel hielp dat niet. Bij zichzelf d'r oren schoonlikken kan ze natuurlijk niet. En een mama heeft ze niet echt gehad (gevonden toen ze 4 dagen oud was). En Doortje (onze andere poes) zal het voorlopig nog wel niet doen (als ze het ooit al gaat doen).

Iemand tips?

By the way... eind deze week gaan we weer naar de dierenarts voor de herhalingsinenting, dus als er iets medisch is, dan komt dat dan wel aan de orde.
Kleur buiten de lijntjes.
  zondag 14 september 2008 @ 14:18:11 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61619796
Oorsmeer is op zich geen probleem. Ik ga ervan uit dat dat er hoort te zitten en dat het ook een functie heeft. Er is pas een probleem als je kat zich veel in de oren gaat krabben en met de kop gaat schudden. Dan kan er sprake zijn van oormijt en dat moet wel behandeld worden.

Ik zou dus zeggen: lekker laten zitten. Ben benieuwd of je dierenarts hetzelfde zegt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61626461
Oorsmeer is meer bruinig en ziet er echt anders uit als oormijt. Onze cremekleurige heeft soms ook wel wat zichtbaar oorsmeer. Soms vindt hij het zelf een beetje vervelend en heb daarom oordruppels van Beaphar (of zoiets) in huis. Dan doe je een drupje in het oor en wrijft het heen en weer en dan ff met een keukenpapiertje er door heen.

Heel snel en blijkbaar niet echt vervelend, want hij doet geen moeite weg te lopen.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_61639135
Thanx voor de antwoorden
Ze vindt 't gelukkig ook niet al te erg als ik aan haar zit te plukken en friemelen... waarschijnlijk wel 't voordeel van dat ze al vanaf 4 dagen oud door mensen opgevoed is.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_61696927
wie kan me helpen?

Ik heb sinds een week of 3-4 een kitten van een toen 4 maanden i n huis gehaald. Ik woon op een appartement en had al 2 katten. Na het gebruikelijke grom en blaaswerk is de jongedame goed geaccepteerd.

Ik heb 2 kattenbakken staan (inmiddels zelfs 3) want de kleine dame plast regelmatig op plekken waar ik dat niet wil: de badmat, kleding, ze graaf planten uit. Het kleine is opgegroeid in een stal en deed haar behoefte altijd op hetzelfde plekje in de buitenbak.
Ik verschoon de kattenbak gemiddeld om de 2 dagen. Ik werk veel (onregelmatig).
Het lijkt erop dat:
1. ze wel naar de kattenbak gaat, want ik vind alleen plasjes. (niet dagelijks)
2. ze niet op de bak blijft zitten als er iemand (mens of dier) langsloopt. Ruimte om hem zo neer te zetten dat er niemand langs loopt heb ik niet. Of ik moet hem met de ingang naar de muur zetten.

Wie heeft er tips? Volgens de dierenarts is ze kerngezond.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_61697433
Wat is er mis met naar de muur gedraait zetten? Zo had ik de bak ook staan, vond poes prettiger.
pi_61697786
zei ook niet dat er niets mis mee is. kan ik sowieso wel doen.. nog andere tips?
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  woensdag 17 september 2008 @ 11:13:58 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61697835
Is de kattenbak wel helemaal overkapt?
KuikenGuppy
pi_61700208
ja de kattenbak is geheel overkapt
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  woensdag 17 september 2008 @ 13:11:30 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61700397
Misschien vindt ze dat niet prettig?
Mijn kat vindt het in elk geval niet zo fijn om 'overdekt' te plassen .
En zorg dat andere plekjes niet naar kattenpis ruiken... in ons nieuwe huis hebben ze nooit buiten de bak (of tuin) geplast .
KuikenGuppy
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:14:17 #103
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61856984
Even een vraagje..

Als ik mijn kat aai dan gaat hij wel eens op zijn rugje liggen zodat je zijn buik kan aaien. Volgens mijn vriendin was dat een goed teken (dat is al mooi ) Maar soms pakt hij met zijn pootjes mijn hand vast en dan bijt hij me Waarom doet hij dit?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_61884981
Ook een vraagje, onze kitten heeft sinds een paar dagen een soort bruine vlek op zijn snuit, iemand een idee wat dat kan zijn? We hadden het vermoeden dat hij ergens in heeft zitten wroeten, maar dan zou het alweer weg moeten zijn toch?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_61887369
Bruine vlek? Als in smeerachtige substantie?

Ik zou dierenarts morgenvroeg ff bellen als je het niet vertrouwt..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_61887764
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:11 schreef LekkerApart het volgende:
Bruine vlek? Als in smeerachtige substantie?

Ik zou dierenarts morgenvroeg ff bellen als je het niet vertrouwt..
Nee, geen smeerachtige substantie. Meer alsof ie in de aarde heeft gezeten met z'n snuit. Hij heeft verder ook nergens last van, doet ook geen pijn als je 'm daar aait. Dierenarts ga ik morgen misschien inderdaad even bellen denk ik, gewoon voor de zekerheid.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_61891891
Onze poes (4 maanden oud) heeft sinds een dag of 2 ons aanrecht ontdekt. Ze springt er met al t gemak op. Dit is dus niet de bedoeling. Onze (wat) oudere kater heeft dit gedrag gelukkig nooit vertoont. Nu is dus eigenlijk mijn vraag hoe ik die kleine duivel dit t best kan afleren. Plantenspuit heb ik al meerdere malen geprobeerd alleen kijkt ze hier (helaas) niet echt raar meer van op.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 23:29:39 #108
163650 Greys
pi_61892796
Onze asielaanwinst Boris heeft een klein stukje elastiek van zijn speelmuis aan de krabpaal opgegeten
Duimen jullie ook even dat het geen kwaad doet?

Mrcool, meteen een ferm NEE! en oppakken en op de grond zetten misschien? En dan heel veel geduld hebben en herhalen, herhalen, herhalen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61892975
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:29 schreef Greys het volgende:


Mrcool, meteen een ferm NEE! en oppakken en op de grond zetten misschien? En dan heel veel geduld hebben en herhalen, herhalen, herhalen?
Dat heb ik al idd vaak gedaan. Ik word ook altijd boos en dat heeft ze ook wel door. Ze springt nu iig al uit zichzelf van t aanrecht als ze me hoort en ziet naderen. Herhalen, herhalen, herhalen idd.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_61892993
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:14 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje..

Als ik mijn kat aai dan gaat hij wel eens op zijn rugje liggen zodat je zijn buik kan aaien. Volgens mijn vriendin was dat een goed teken (dat is al mooi ) Maar soms pakt hij met zijn pootjes mijn hand vast en dan bijt hij me Waarom doet hij dit?
Ik denk om te spelen gewoon.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_61893518
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:20 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Nee, geen smeerachtige substantie. Meer alsof ie in de aarde heeft gezeten met z'n snuit.
Misschien tussen planten lopen snuffelen?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_61897254
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:54 schreef mrcool het volgende:

[..]

Misschien tussen planten lopen snuffelen?
Zou het dan niet na een paar dagen weer weg moeten zijn?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  donderdag 25 september 2008 @ 09:34:17 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61897301
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:31 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Zou het dan niet na een paar dagen weer weg moeten zijn?
Hoe ziet het eruit, dan? De haren zijn vies? Heb je geprobeerd het weg te poetsen met een beetje water?
The love you take is equal to the love you make.
pi_61898284
Yep, geprobeerd. Heeft weinig effect. Het lijkt ook meer de huid te zijn die vies is, heel klein beetje kalig ook. Verder is er niets aan 'm te merken, lijkt er geen last van te hebben. Mijn vriend zegt dan ook dat ik me aanstel . Heb net de dierenarts proberen te bellen, maar die zijn vandaag alleen bereikbaar voor spoedgevallen. .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_61898711
Iemand ervaring met katten met hartruis?
Wij zijn gisteren met Snowy naar de DA geweest nog steeds last van zijn ogen nieuwe antibiotica gekregen. maar ze constardeerde ook een duidelijke hartruis. Ik krijg meteen doemsenarios en ben er niet gerust op. We moeten in ieder geval volgend jaar een echo laten maken.
pi_61898921
Addict89; kunnen het vlooien zijn? Als dat zo is dan vind je kleine zwarte korreltjes op het hele poezelijfje, misschien dat die op de neus beter zichtbaar zijn en dat hij zich daar meer heeft gekrabt = haarverleis.

Ferrari_rood: helaas geen ervaring mee. Maar als de DA aangeeft dat je over een jaar een echo moet laten maken, dan zal het niet zo ernstig zijn, toch?

Ik ben ook net terug van de DA. Ik heb bloed laten prikken bij mijn poes van 13 jaar die sinds twee maanden de diagnose nierfalen heeft. De achteruitgang lijkt, na 2 maanden dieetvoer, aangevuld met een maand medicijnen, langzamer te gaan. Ze is minder veel afgevallen, na 1 maand dieetvoer was ze 750 gram kwijt, na nog een maand 'maar' 100 gram extra eraf. Maar inmiddels is ze wel vel over been. En ik word niet blij van een bloeduitslag die nu stabiel blijft, maar wel 400% boven de normale waarden ligt.
We hebben besproken dat ik doorga met de medicijnen en haar probeer te verleiden met een melange van dieetvoer en regulier voer (wat ze wel graag at). En ik ga advies inwinnen over rauw voer (barf).
Iemand anders nog suggesties?

Het enige positieve is dat zij nergens last van lijkt te hebben. Ze is blij, knuffelt graag en kan nog bijna zoveel rennen en springen zoals voorheen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_61899434
@cat22 dat is vervelend nieuws en 13 is nog niet eens zo heel oud. ik heb geen ervaring (gelukkig) met nier falen.
pi_61903234
Vervelend dat het niet beter gaat met Sietske Cat22.

Goed dat je informatie gaat zoeken over vers voeren. Ik hoop dat het je helpt. Ik voer mijn kat nu al een tijdje kant en klaar vers voer en ben me ook aan het inlezen in echt barfen. Als je ergens vragen over hebt of hulp bij nodig hebt, je mag me altijd PM-en!
  donderdag 25 september 2008 @ 13:49:26 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61903316
Ja, Cat22, vervelend hoor. Je hebt echt een zorgenkindje, zo te lezen. Sterkte ermee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_61925504
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:49 schreef Cat22 het volgende:
Addict89; kunnen het vlooien zijn? Als dat zo is dan vind je kleine zwarte korreltjes op het hele poezelijfje, misschien dat die op de neus beter zichtbaar zijn en dat hij zich daar meer heeft gekrabt = haarverleis.
Kan ook nog, had hij toen we hem kregen en daar is hij vorige week voor behandeld. Heb in ieder geval vanmiddag een afspraak bij de dierenarts, toch maar even laten controleren voor de zekerheid. Sterkte met jouw kat nog.

Edit: Net terug, het arme hummeltje heeft schimmel . Vrij intensieve (en dure) behandeling volgens de dierenarts. Iemand ervaring mee?

[ Bericht 6% gewijzigd door Addict89 op 26-09-2008 16:27:03 ]
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_61973195
Zo nu en dan ligt onze hele woonkamer onder de korrels uit de kattenbak. Deze nemen ze mee naar buiten onder hun pootjes. Hebben jullie iets voor de kattenbak liggen waarop ze hun pootjes zeg maar afvegen? Ik zie weleens in de dierenwinkels van die matjes liggen die er speciaal voor bedoelt zijn maar misschien is een simpelere (huishoudelijke) oplossing wel net zo goed. Dus, wat raden jullie me aan?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62059067
Sinds 2 weken spuugt mijn kater af en toe gal. wat moet ik ervan denken? eerst dacht ik dat het door de vetplantjes kwam waar hij aan gegeten heeft, maar nadat ik ze op een onreikbaar plekje heb gezet, doet hij het nog steeds.

owja! vandaag heeft hij ook een aantal niesbuitjes gehad (2x). kan ik hiervoor ergens edicijnen, oid halen?

pi_62059618
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:02 schreef blessed19 het volgende:
Sinds 2 weken spuugt mijn kater af en toe gal. wat moet ik ervan denken? eerst dacht ik dat het door de vetplantjes kwam waar hij aan gegeten heeft, maar nadat ik ze op een onreikbaar plekje heb gezet, doet hij het nog steeds.

owja! vandaag heeft hij ook een aantal niesbuitjes gehad (2x). kan ik hiervoor ergens edicijnen, oid halen?


Ooit gehoord van een dierenarts?

Als je kat echt gal spuwt dan zou ik hem meteen na laten kijken, zeker als het al twee weken duurt. Maar het zou ook kunnen dat hij haarballen ophoest. Hoe zit het eruit? Gal is namelijk groenig. Haarballenprut is meestal wittig of doorzichtig met een propje erin. In geval van haarballen is kattegras heel goed. Ze moeten de haren die ze oplikken toch kwijt en kattegras helpt ze om ze uit te braken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62060674
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:23 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ooit gehoord van een dierenarts?

Als je kat echt gal spuwt dan zou ik hem meteen na laten kijken, zeker als het al twee weken duurt. Maar het zou ook kunnen dat hij haarballen ophoest. Hoe zit het eruit? Gal is namelijk groenig. Haarballenprut is meestal wittig of doorzichtig met een propje erin. In geval van haarballen is kattegras heel goed. Ze moeten de haren die ze oplikken toch kwijt en kattegras helpt ze om ze uit te braken.
Tuurlijk heb ik wel eens gehoord van een DA, maar ik vroeg me af of er ook ergens standaard spul verkocht wordt. Hetzelfde als dat wij mensen dat ook kunnen.

Het gal is donker. bruin/groenig inderdaad. Zit al een beetje te loeren wat het kan betekenen, maar ik kom niet echt ver.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:58:54 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62060761
Eet en drinkt je kat verder normaal? Is 'ie levendig?
The love you take is equal to the love you make.
pi_62060920
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:58 schreef Lienekien het volgende:
Eet en drinkt je kat verder normaal? Is 'ie levendig?
dagelijks bakje water leeg en brokjes eet hij ook als normaal. hij is erg aanhankelijk en wil alleen maar geaaid worden. soms erg suf/slaperig maar ook wel speelgraag! ik heb namelijk totaal niet echt het idee dat hij echt ziek is, omdat hij niet echt veranderd is.

EDIT:

Het enige wat hij de laatste tijd wel doet is plotseling om onduidelijke redenen sprintjes door de kamers te nemen. best wazig, maar volgens mij komt dat omdat hij nog binnen is, volgende week mag hij pas naar buiten.

[ Bericht 22% gewijzigd door blessed19 op 01-10-2008 21:11:07 ]
pi_62155066
Even een crosspostje

Merlijn, neurotische kattekop, springt net op een groot bord waar ik een grote kaars op had branden. Hij kreeg het kaarsvet over zich heen. Het is niet heet meer, maar zijn lange vacht zit nu op een flank onder het kaarsvet.
Hij wil het zelf wassen. nou is dat nou niet heel erg gevaarlijk. Heb als kind zelf heel wat verjaardagskaarsjes opgevreten en ik leef ook nog. Maar dit is wel veel. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Is knippen de enige optie of moet ik hem zelf zijn gang laten gaan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62157728
Hmmm, de normale opties van in de diepvries leggen (werkt voor kauwgum, misschien ook voor kaarsvet?) en met een lauwwarm strijkijzer eroverheen gaan niet echt werken natuurlijk.

Ik weet niet of kaarsvet schadelijk is voor katten, maar gezond lijkt het me zeker niet en als hij het toestaat zou ik toch proberen het eruit te plukken/knippen.

Hopelijk heeft hij zich verder niet verbrand! Eigenwijze kattekop dat hij is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62158093
Ik heb het grootste deel er al uitgeknipt. Hij ziet er nu wel heel rafelig uit.
Ee deel zit echt dicht op de huid, dus ik kan niet alles weghalen. Een deel is wss gevoelig. Kaarsvet verbrand niet echt, maar voelt wel heel heet en kan de huid wel erg gevoelig maken nu. Een stukje zal er dus ook uit moeten groeien tot ik het weg kan knippen. Zijn we wel een weekje verder, vrees ik.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:50:36 #130
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_62162522
Wat denk je van gewoon een beetje aan frunnikken tijdens het kroelen?

Onze half-langharigen moet ik ook af en toe een beetje bijknippen. Een van de twee had van de week in een bergje paardenpoep liggen rollen; ze was aan een kant helemaal groen

(nu is ze aan één kant polletje piekhaar )
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_62164891
Ramses had een obsessie voor kaarsen en sloeg ze uit. Hij had een keer een 4pits kaars uitgeslagen en het kaarsvet vloog in het rond dus ook op hem. Hij wilde het ook zelf wassen ik heb hem met een lauwwarme doek schoongemaakt maar kon niet voorkomen dat hij het ook binnen kreeg hij ging er overigs wel van overgeven. Katten die drinken uit een schaal met drijfkraarsen gaan ook overgeven. Ik zal toch proberen zoveel mogelijk weg te knippen.
pi_62174814
Hoe doen jullie dat met ontvlooing en ontworming?

Allebei onze katten worden frequent ontwormt. De ontvlooing deden we voorheen altijd netjes iedere maand maar hier zijn we mee gestopt. Die ontvlooing vind ik een beetje onzin. Mocht er echt iets gebeuren kan ik alsnog de spray pakken die we hier nog hebben staan omdat onze kitten helemaal onder de vlooien zat toen we dr kregen. Die spray heeft zich toen meer dan bewezen voor mij, na de 1ste keer sprayen leken alle vlooien al weg en, geloof me, ze zat echt helemaal onder. Nu krijgen ze dus ook ieder jaar een spuit tegen kattenziekte en niesziekte. De kitten heeft dit wat vaker gehad in t begin. Nu neem ik aan dat deze spuit wel echt nodig is aangezien t toch veelvorkomende kwalen zijn bij katten, ik voorkom in dit geval liever dan dat ik moet genezen, wat ook niet zal gaan lijkt mij.

Nu is dus eigenlijk mijn vraag of dat ook die ontworming wel echt nodig is om dit iedere 3 maanden te doen. In principe wil ik dit best doen maar als t ook niet echt nodig is lijkt t me onzin. Ontvlooing, zoals al vermeld, doen we dus helemaal niet meer, hooguit misschien in de zomer 1 of 2 keer per kat.

Voor alle duidelijkheid: het betreft hier 2 binnenkatten.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62179298
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Ramses had een obsessie voor kaarsen en sloeg ze uit. Hij had een keer een 4pits kaars uitgeslagen en het kaarsvet vloog in het rond dus ook op hem. Hij wilde het ook zelf wassen ik heb hem met een lauwwarme doek schoongemaakt maar kon niet voorkomen dat hij het ook binnen kreeg hij ging er overigs wel van overgeven. Katten die drinken uit een schaal met drijfkraarsen gaan ook overgeven. Ik zal toch proberen zoveel mogelijk weg te knippen.
Done that. Gelijk maar gedaan. Nu moet ik wel wachten tot de rest genoeg van zijn huid af is gegroeid voor ik alles weg kan knippen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62179526
Ik heb ook een binnenkat en ontvlooien doe ik niet. Sinds ze hier 2 weken is (en ze is hier nu anderhalf jaar) heeft ze geen vlo meer gehad. Mocht ze een keer vlooien krijgen, dan zijn we er snel genoeg bij
Ik doe ook niet aan preventief ontluizen bij mijn zoontje

Ontwormen doe ik eens per jaar ongeveer. Ik zou niet weten hoe ze aan wormen moet komen, maar gewoon voor de zekerheid, omdat je wormen niet altijd meteen signaleert.
pi_62179797
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:15 schreef freecell het volgende:

Ontwormen doe ik eens per jaar ongeveer. Ik zou niet weten hoe ze aan wormen moet komen, maar gewoon voor de zekerheid, omdat je wormen niet altijd meteen signaleert.
Heeft het uberhaupt wel zin om t 1 keer per jaar te doen? Ik dacht dat je dat consequent (iedere 3 maanden, bij kittens wat vaker) moet doen of anders gewoon niet, kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor. Ik heb de DA dat eens gevraagd hoe ze aan wormen kunnen komen en toen vertelden ze ons dat dat ook kan via tuinaarde onder je schoenen enzovoorts, lekker vergezocht ik weet t.

Maar ze krijgt dus totaal geen inenting? Dan bedoel ik die tegen kattenziekte en niesziekte, de jaarlijkse inenting.
Bij deze hebben ze me wel verteld dat je dat jaarlijks moet doen of helemaal niet, dus als je t een jaar niet zou doen heeft t helemaal geen zin meer blijkbaar.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62179868
De jaarlijkse entingen krijgt ze wel hoor Gewoon voor de zekerheid. En inderdaad, de entingen moeten gewoon elk jaar, anders heeft het weinig zin.

Bij ontwormen maak je alle op dat moment aanwezige wormen, eitjes en larven dood. Mocht ze toch een keer wormen hebben dan gaan die er dus wel aan bij de jaarlijkse ontwormbeurt
pi_62179888
Ik twijfel om een kat uit het asiel te gaan halen, waar moet ik op letten?
Lambo of Rekt
pi_62179992
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:30 schreef EggsTC het volgende:
Ik twijfel om een kat uit het asiel te gaan halen, waar moet ik op letten?
Waarom twijfel? Doen!

Tsja, waar je op moet letten? In een asiel kun je er vanuit gaan dat ze 'geholpen' zijn en preventief ontwormt. Dus eigenlijk hoef je niet eens op zo heel veel dingen te letten lijkt mij. Hou vooral t gedrag (als je er een gevonden hebt) in de gaten en kijk eens hoe de kat reageert als je hem/haar op pakt. Gaan ze je gelijk bijten en uithalen enzo, even gewoon opletten hoe ze zich gedragen in jouw aanwezigheid.

Kijk vooral ook goed naar de verblijven van de katten, zijn ze schoon of juist erg goor?

Maar wil je een kitten of een wat oudere kat?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62180035
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:29 schreef freecell het volgende:
De jaarlijkse entingen krijgt ze wel hoor Gewoon voor de zekerheid. En inderdaad, de entingen moeten gewoon elk jaar, anders heeft het weinig zin.

Bij ontwormen maak je alle op dat moment aanwezige wormen, eitjes en larven dood. Mocht ze toch een keer wormen hebben dan gaan die er dus wel aan bij de jaarlijkse ontwormbeurt
Ok, gelukkig krijgt ze die inenting wel gewoon mee!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62180121
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:35 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ok, gelukkig krijgt ze die inenting wel gewoon mee!
Jups, het beestje heeft al chronische niesziekte (waar ze weinig last van heeft trouwens) en meer hoeft ze ook niet te krijgen
Alleen bij en binnekat die hooguit op het balkon komt is elke 3 maanden ontvlooien niet zo zinvol
pi_62180245
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Jups, het beestje heeft al chronische niesziekte (waar ze weinig last van heeft trouwens) en meer hoeft ze ook niet te krijgen
Alleen bij en binnekat die hooguit op het balkon komt is elke 3 maanden ontvlooien niet zo zinvol
Chronishe niesziekte? Hoe merk je zoiets? Onze kitten niest nogal vaak maar is laatst wel gewoon gezond verklaard door de DA. Ik neem aan dat ze dit aan de longetjes kunnen horen ofzo?

Hier komen ze ook hooguit op het balkon, verder dan dat komen ze niet. Elke 3 maanden zeg je? Als ik Frontline moet geloven moet je dit iedere 3 weken ongeveer doen wil het zin hebben. Ik heb hier een spray van Frontline staan en die bewaar ik mooi mocht er alsnog ooit een uitbraak komen, wat me overigens erg sterk lijkt.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62180287
Waarom ontvlooien als ze geen vlooien hebben?

Niesziekte: ze niest af en toe, en heeft af en toe een periode van heel veel niezen en vuile oogjes.
Ze is dan trouwens wel gewoon vrolijk
pi_62180673
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:46 schreef freecell het volgende:
Waarom ontvlooien als ze geen vlooien hebben?
Dan zou je dus ook kunnen zeggen waarom inenten als ze geen ziektes hebben? Maar ik snap je wel hoor!
Die inentingen blijven ze gewoon jaarlijks krijgen, hier krijgen we ook ieder jaar een oproep van de DA van in de brievenbus. Tevens krijgen ze hierbij meteen een onderzoek voor de gezondheid en dit is ook niet verkeerd om dit toch ieder jaar even te laten doen, weet je iig hoe het gesteld is met je dier en kom je ook niet voor niet zo leuke verrassingen te staan.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62180832
Omdat die ziekten meteen gevaarlijk zijn en vlooien niet

en inderdaad, het jaarlijkse onderzoek is ook prettig.
pi_62181054
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:06 schreef freecell het volgende:

en inderdaad, het jaarlijkse onderzoek is ook prettig.
Zeker, ik moet er niet aan denken dat ze jarenlang iets onder de leden hebben zonder dat ik daar zelf ooit achter kom, beestjes kunnen toch nog steeds helaas niet praten!

@ EggsTC: Houd er wel rekening mee dat je in een asiel nogal wat 'zielige' exemplaren tegen gaat komen. Bij ons lieten ze deze katten juist extra zien, ik denk dat je zelf ook wel snapt waarom. Ga iig niet van o wat zielig en we nemen m doen, houd er rekening mee dat zo'n diertje wel extra zorg (wat dus ook extra geld kost) met zich meebrengt. Mocht je dit alles er toch voor over hebben dan houd ik je zeker niet tegen, ik waarschuw alleen maar even dat sommige asiels wel in proberen te spelen op je oh wat zielig-factor, dat was iig bij ons wel een beetje het geval vond ik. Ik heb het hier dus over katten met 3 pootjes, katten zonder staart en dergelijke. Ze hebben in een asiel niet echt een toekomst ik weet het maar ik vind het ook zielig als iemand ze uiteindelijk thuis ook compleet verwaarloost, zijn ze denk ik nog beter af in het asiel.

Nog 1 ding: als je ervoor kiest een kat mee te nemen dan is deze wsl gechipt. Vergeet niet deze chip op jouw naam/adres te zetten anders heb je kans dat als ie wegloopt ze hem naar het asiel gaan brengen omdat de chip dus op dat adres staat geregistreerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door mrcool op 06-10-2008 19:19:59 ]
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62181204
Hoi,
Ik heb eeb probleempje met een van mijn katten.
Ze heeft een wondje aan de rechterpoot ten hoogte van haar kont.

Ik heb van de dierenarts een wondzalf gekregen, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit op het wondje te smeren.
Helaas kan ik ook niemand anders vragen om mij hiermee 2 keer per dag te helpen.

Is er misschien een handigheidje hiervoor waardoor ik bij haar wel deze zalf op haar wond kan smeren? Zonder dat ik oorlogswonden oploop en de kat kompleet in de stress schiet?
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_62181290
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:17 schreef dino889 het volgende:
Hoi,
Ik heb eeb probleempje met een van mijn katten.
Ze heeft een wondje aan de rechterpoot ten hoogte van haar kont.

Ik heb van de dierenarts een wondzalf gekregen, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit op het wondje te smeren.
Helaas kan ik ook niemand anders vragen om mij hiermee 2 keer per dag te helpen.

Is er misschien een handigheidje hiervoor waardoor ik bij haar wel deze zalf op haar wond kan smeren? Zonder dat ik oorlogswonden oploop en de kat kompleet in de stress schiet?
Geef anders een klein beetje brokjes, dat houd haar wel even bezig toch?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:05:28 #148
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62182756
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:20 schreef mrcool het volgende:

[..]

Geef anders een klein beetje brokjes, dat houd haar wel even bezig toch?
Het zal natuurlijk per kat verschillen, maar als ik paté (voor katten) in zijn bakje doe dan kan er een bom afgaan en dat kan hem dan nog niks schelen Misschien dat het ook voor jouw kat werkt zodat je de zalf erop kan smeren?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_62182853
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:34 schreef mrcool het volgende:

[..]

Waarom twijfel? Doen!

Tsja, waar je op moet letten? In een asiel kun je er vanuit gaan dat ze 'geholpen' zijn en preventief ontwormt. Dus eigenlijk hoef je niet eens op zo heel veel dingen te letten lijkt mij. Hou vooral t gedrag (als je er een gevonden hebt) in de gaten en kijk eens hoe de kat reageert als je hem/haar op pakt. Gaan ze je gelijk bijten en uithalen enzo, even gewoon opletten hoe ze zich gedragen in jouw aanwezigheid.

Kijk vooral ook goed naar de verblijven van de katten, zijn ze schoon of juist erg goor?

Maar wil je een kitten of een wat oudere kat?
Ja het maakt niet zoveel uit, gewoon een maatje die me opwacht als ik thuis kom elke dag

Maar ergens vind ik het zielig om 1 kant te nemen want dan voelt hij/zij zich misschien eenzaam. Ik wil beter wel een iets jongere kat zodat hij nog een aantal jaar meegaat
Lambo of Rekt
pi_62182983
Geen prangende vraag, maar een nieuwsgierigheidje

Mijn katten blijken in het donker geen laserlampje te kunnen zien. We waren zelf vrij verbaasd erover toen we erachter kwamen, maar het na meerdere keren geprobeerd te hebben blijkt het echt zo te zijn. Licht aan en ze rennen achter het laserlichtje aan, licht uit en ze staan stil en kijken rond of ze m zien. Alsof ie ineens onzichtbaar is.

Weet iemand hoe dit komt?
pi_62183749
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:17 schreef dino889 het volgende:
Hoi,
Ik heb eeb probleempje met een van mijn katten.
Ze heeft een wondje aan de rechterpoot ten hoogte van haar kont.

Ik heb van de dierenarts een wondzalf gekregen, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit op het wondje te smeren.
Helaas kan ik ook niemand anders vragen om mij hiermee 2 keer per dag te helpen.

Is er misschien een handigheidje hiervoor waardoor ik bij haar wel deze zalf op haar wond kan smeren? Zonder dat ik oorlogswonden oploop en de kat kompleet in de stress schiet?
Klinkt hard, maar als afleiden niet werkt is het soms niet anders dan kattekop gewoon in een houdgreep te nemen en heel snel de zalf op de wond te smeren. Liefst in liefdeshouding. Bij nekvel of nekje en kopje naar beneden. Komt kont meestal omhoog zodat jij er met de vrije hand goed bij kunt. Zo doen ze het ook bij elkaar.
En de liefde is dan ook heus niet gelijk over hoor. De mijne vergeven me zoiets altijd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62184243
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:08 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja het maakt niet zoveel uit, gewoon een maatje die me opwacht als ik thuis kom elke dag

Maar ergens vind ik het zielig om 1 kant te nemen want dan voelt hij/zij zich misschien eenzaam. Ik wil beter wel een iets jongere kat zodat hij nog een aantal jaar meegaat
Precies de reden waarom ik een kater heb! Ik ben gewoon naar het asiel geweest en werd verliefd op een underdog. Ze houdt van mensen, maar is agressief tegenover andere katten. Dat het ook nog eens geen schootkat is, is het helemaal mijn ''lieverdje'' geworden.

Gewoon doen, joh! Je zult er geen spijt van krijgen!
pi_62189683
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:31 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Klinkt hard, maar als afleiden niet werkt is het soms niet anders dan kattekop gewoon in een houdgreep te nemen en heel snel de zalf op de wond te smeren. Liefst in liefdeshouding. Bij nekvel of nekje en kopje naar beneden. Komt kont meestal omhoog zodat jij er met de vrije hand goed bij kunt. Zo doen ze het ook bij elkaar.
En de liefde is dan ook heus niet gelijk over hoor. De mijne vergeven me zoiets altijd.
Helaas Nokwanda, mijn kat is toch iets te slim.
Net geprobeerd maar als ik haar bij het nekvelletje pak en de kop naar beneden druk, gaat ze gewoon liggen.
Als ik haar afleid met iets, gaat ze juist op haar kont zitten.

Ik heb haar net maar op de tafel gezet in een nekklem met mijn arm en op goed geluk de zalf erop gesmeerd, want ze heeft zoveel haar dat ik de wond ook niet goed kan zien.
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_62201406
Ik heb hier twee kittens in huis, broer en zus. En we hebben een klein probleem met het eten. Het mannetje eet echt alles wat we hem voorzetten, alleen zuslief is heel kieskeurig en weigert ook maar 1 brokje tot zich te nemen. Ze eet gelukkig wel heel goed haar vlees op, maar als het hard is dan wil ze het niet. Aangezien al onze andere katten hier alleen maar droogvoer krijgen, is het wel de bedoeling dat zij ooit ook aan de brokjes gaat. Heeft iemand een tip hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen.


We zijn al naar de dierenarts geweest, en er iets niets met haar aan de hand wat betreft tandjes ofzo.
pi_62202322
Ik zou in mijn handen knijpen als mijn kat lekker vlees knaagt en niet taalt naar brokken. Geniet er van en voer haar lekker datgene waar ze voor gemaakt is, vlees!
pi_62202475
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:12 schreef dino889 het volgende:

[..]

Helaas Nokwanda, mijn kat is toch iets te slim.
Net geprobeerd maar als ik haar bij het nekvelletje pak en de kop naar beneden druk, gaat ze gewoon liggen.
Als ik haar afleid met iets, gaat ze juist op haar kont zitten.

Ik heb haar net maar op de tafel gezet in een nekklem met mijn arm en op goed geluk de zalf erop gesmeerd, want ze heeft zoveel haar dat ik de wond ook niet goed kan zien.
Wij hebben laatst ook zalf moeten smeren, voor schimmelinfectie. Wat hier het beste hielp als ik alleen was was gewoon wachten tot de kat bij je op schoot slaapt en dan rustig insmeren.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 07:22:54 #157
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62278169
Poeh, was toch wel even spannend de afgelopen dagen. Dewey zat heel schor te miauwen, maar was voor de rest zichzelf.. maar na 2 dagen heeft hij zijn miauw weer terug

Alleen maakt hij nog wel een 'kokhals' beweging.. dus dat wordt waarschijnlijk een haarbal
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:56:35 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62313521
Mijn arme lieve poezel kwam vanmiddag kreupel aangelopen. Ze lijkt last te hebben van d'r knie bij een van de twee achterpootjes. Geen idee wat er gebeurd is. De dierenarts zei dat we het even aan moesten kijken tot morgen, en dat het niet gebroken is als ze er nog wel op gaat staan. Ik heb d'r wat vlees gegeven en ze ligt nu prinsheerlijk tegen me aan op de bank te slapen.
Ze is echt niet helemaal lekker, want gromt een beetje als ze wat pijn heeft, is een beetje sufjes, laat zich gewillig oppakken en gaat overal liggen. Nu maar hopen dat ze snel opknapt, zieke poesjes zijn zo zielig .
Wat kan ik nog voor d'r doen verder? .
KuikenGuppy
pi_62324197
Gewoon lekker verwennen met wat extra kattensnoepjes enzo.

Mijn net 1-jaar oude ex-kater moest op dieet van de dierenarts (hij is 6,5 kg nl), dus sinds een maand ofzo houden we ons keurig aan de hoeveelheid brokjes die op Royal Canin voorgeschreven staat. Dat bleek ongeveer 2x weinig te zijn als hij normaal eet, dus we vermoedden dat hij daar niet zo blij mee zou zijn. Maar nee hoor, niks aan de hand, vaak bleef er zelfs nog wat over van z'n rantsoen, maar afvallen, ho maar..
Nou spraken we gister een buurman van een paar huizen verderop en wat blijkt: ze hebben een kattenluik in de garage waar ze het voer hebben staan voor hun katten en daar eet onze kat dus ook alle bakjes steeds leeg.. :|
Ik vrees dat we z'n dieet op kunnen geven..
pi_62391228
Ik denk dat mijn vraag hier wel mooi tussenpast :

Wij gaan als alles mee zit op zeer korte termijn verhuizen (dat weten we nu sinds vandaag en gister hadden we pas besloten om dit door te gaan zetten dus is erg snel gegaan)

we hebben alleen wel 5 poezenbeesten waar we rekening mee moeten houden
nu zat ik er aan te denken om te zorgen dat ik 2 grote hondenbench heb waar ze in kunnen als we bezig zijn en dan bij de ouders van mijn vriend zetten tot wij "klaar"zijn
(de katten zijn onderling niet allemaal even lief tegen elkaar dus vandaar dat ik er 2 apart wil houden)

iemand nog een idee/tip waar wij rekening mee moeten houden voor onze poezenkinders?
En weet iemand of dit gevolgen kan hebben voor onze jongste kat die van heel schuw ding opweg is naar een socialere kat...?
(we gaan verhuizen naar een veel groter huis dus we denken dat de katten er uiteindelijk wel heel blij mee zullen zijn...)

oh het zijn overigens allemaal binnenkatten...
sorry voor de lange post maar stiekem maak ik me om de katten het meest zorgen dan om de hele verhuizing op zich
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_62393572
Is het geen optie om ze in een of twee kamers te houden die je van te voren al een heel eind leeg geruimd hebt?
Dan kun je ze daarna zo meenemen in je nieuwe huis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62393582
En de jongste heeft in het begin in het nieuwe huis ook extra aandacht nodig, natuurlijk. Goed opletten wat die doet en laat.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62395532
Mijn katten en ik zijn nu zo'n drie keer verhuisd. Ik deed het altijd hetzelfde als Nokwanda: één (of 2) kamers leeghalen en daar de katten inzetten met hun eigen krabpaal, speeltjs, eten, drinken en kattebak. Als het kan die deur afsluiten en de sleutel bij je houden of anders een groot plakkaat erop plakken. Je zult niet de eerste zijn waarbij enthousiaste verhuizers de deur optrekken waarna er katten door je hele huis spurten.
De rest van je huis overhuizen en als allerlaatste (bij voorkeur als de meeste verhuizers ook weg zijn) je katten+toebehoren overbrengen. Plekje voor de katten inrichten, zodat ze weten waar ze hun natje en droogje kunnen halen en laat ze dan maar op verkenning gaan. Jij kent je katten het beste: voor de ene kat is het prettig als ze eerst één kamer kunnen bekijken. Die van mij vonden het zeer interessant om meteen het hele huis te inspecteren.
Je kunt eventueel een feromonenspray gebruiken (te koop bij dierenspeciaalzaak) om de krabpaal e.d in te spuiten. Dat werkt vaak rustgevend en voelt vertrouwd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 15 oktober 2008 @ 18:49:17 #164
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_62412032
bedankt voor de reacties !
we gaan ze meteen met rommel en al vervoeren
aangezien het anders niet gaat werken voor de katten volgens mij raken die helemaal van slag als ze het hele huis zien leeg worden.
We willen de verhuizing toch het liefst in 1 dag doen en we hebben nu maar een klein hutje dus dat moet ook zeker wel lukken!
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:50:56 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62417297
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:56 schreef Burdie het volgende:
Mijn arme lieve poezel kwam vanmiddag kreupel aangelopen. Ze lijkt last te hebben van d'r knie bij een van de twee achterpootjes. Geen idee wat er gebeurd is. De dierenarts zei dat we het even aan moesten kijken tot morgen, en dat het niet gebroken is als ze er nog wel op gaat staan. Ik heb d'r wat vlees gegeven en ze ligt nu prinsheerlijk tegen me aan op de bank te slapen.
Ze is echt niet helemaal lekker, want gromt een beetje als ze wat pijn heeft, is een beetje sufjes, laat zich gewillig oppakken en gaat overal liggen. Nu maar hopen dat ze snel opknapt, zieke poesjes zijn zo zielig .
Wat kan ik nog voor d'r doen verder? .
Vanavond toch maar even naar de dierenarts geweest, ze blijkt haar kruisbanden te hebben gescheurd. Arme, lieve poes .
Ze heeft nu pijnstillers en ze moet veel rusten, maar als dat niet helpt moet ze geopereerd worden. Ik vind 't eng .
KuikenGuppy
pi_62426065
ah burdie sterkte ermee.
Misschien kun je in haar reismandje (als ze die heeft) een lekker kleedje leggen zo liggen ze vertrouwd en veilig.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:46:03 #167
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_62468000
Oei Burdie, wat zielig! Beterschap ermee.... Bij mensen is zo'n gescheurde kruisband al zo naar, maar bij zo'n weerloos beestje is het helemaal zielig.

Ik heb ook een vraagje:
We hebben sinds een paar maanden een tweede kat, nu nog kitten. Ze is gevonden bij de ouders van mijn buren in de tuin, we weten dus niet precies hoe oud ze is. Ze was in principe goed zindelijk, eerst op haar eigen bak met grind en nu samen met de andere kat in een kattenbak met houtkorrels, maar sinds een week ofzo doet ze ineens liever haar behoefte in onze planten binnen. Onze andere kat hield van graven dus we hebben daarvoor al grote stenen in de plantenbakken gelegd, maar ze is blijkbaar zo volhardend dat ze die er gewoon uitgooit en dan naast of in de plant poept of plast. Ik ben bang dat dit komt omdat ze eerst een tijdje in een tuin heeft gewoond, maar ik heb geen idee waarom ze ineens deze oude gewoonte weer heeft opgepakt.

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring en/of tips??
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:53:25 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62473031
Kan de nieuwe kat bij jullie niet naar buiten? Anders is het misschien een optie om wat te varieren in de kattenbakkorrels, misschien vindt ze houtkorrels niet fijn en heeft ze liever fijn zand of kleine steentjes.

En ja, mijn lieve katje is zo zielig . Gelukkig vind ze het helemaal niet erg dat we haar tot op het bot verwennen en dat ik een dagtaak heb gemaakt van het knuffelen met haar . Ze is zo lief .
KuikenGuppy
pi_62499773
Sinds vrijdag heb ik mn nieuwe kitten. Een katertje, Pip. Hij is heel snel met alles, niet schuw, speels loopt overal al mee naar toe. Ook de bak werd de eerste nacht al gebruikt...alleen heeft hij alleen nog maar geplast en nog geen poepje, terwijl ie al best veel heeft gegeten. Hij is nu wel af en toe aan het graven op de bak en doet dan uiteindelijk niks.
Gewoon afwachten tot er wel iets komt, of kan ik hem helpen hiermee..

Bedankt.
pi_62499803
Je zou kunnen voelen of z'n buikje hard aanvoelt.
Wat krijgt ie te eten?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_62500252
zn buikje voelt normaal, voor zover ik weet.
Hij krijgt kitten brokjes van royal canin. Eet en drinkt goed verder.
pi_62501255
Met dat voer lijkt me dan niks mis, misschien kreeg ie bij de vorige eigenaar iets anders en moet z'n lijfje er nog aan wennen?

Als ie verstopt zit misschien iets vettigs geven, zodat de boel wat makkelijker gaat lopen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_62501309
wat zou ik hem kunnen geven dan? k heb kipgehakt, of is dat dom?
pi_62501736
Of een heel klein beetje olijfolie over zijn brokjes gieten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62501768
Hoe oud is je kitten?
Ik heb de mijne vanaf 2 maanden gekregen (is nu bijna 5 maanden) en die kreeg toen gewoon heel fijngesneden gekookte kipfilet en dergelijke, maar dat is heel mager vlees.
Met vet bedoel ik bijv een stukje gerookte zalm oid, maar dat moet je dan maar net in huis hebben.

Ik zou het ook wat raar vinden als een kitten bijna 3 dagen niet zou poepen (heb je overigens al elders in huis gekeken, misschien dat ie ergens anders uit nieuwigheid gepoept heeft, per ongeluk) maar als ie nog speels en vrolijk rondloopt en geen hard buikje heeft kan het inderdaad best de nieuwe situatie zijn waardoor ie het nog even ophoudt.

Hebben mensen vaak ook, als ze op vakantie zijn, dat ze de eerste dagen niet kunnen poepen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_62501787
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:34 schreef nokwanda het volgende:
Of een heel klein beetje olijfolie over zijn brokjes gieten.
Yup, dat kan lekker doorspoelen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 19 oktober 2008 @ 22:05:04 #177
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_62514575
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:53 schreef Burdie het volgende:
Kan de nieuwe kat bij jullie niet naar buiten? Anders is het misschien een optie om wat te varieren in de kattenbakkorrels, misschien vindt ze houtkorrels niet fijn en heeft ze liever fijn zand of kleine steentjes.
Nee we wonen in een flat. Wel een dakterras met wat plantenbakken, maar het is ook niet echt de bedoeling dat ze die overhoop gaat gooien. En bovendien kan ze daar ook niet de hele dag vrij naartoe lopen en willen we haar daar eigenlijk alleen onder toezicht laten spelen, omdat ze anders naar de buren ontsnapt.

Ik heb nu wel een andere kattenbakvulling gekocht (even wachten tot we weer moeten verschonen), maar eerst ging het gewoon wel op houtkorrels. En ik ben echt bang dat het vooral is omdat ze eerst een maand ofzo in de tuin heeft gewoond. We hebben overigens ook een soort spray gekocht voor de plantenbakken, en ik geloof dat het niet meer mis is gegaan. Maar ze is ook alleen maar onder toezicht in de buurt van de planten geweest. En weet niet of ze niet uberhaupt aan het ophouden is nu.
quote:
En ja, mijn lieve katje is zo zielig . Gelukkig vind ze het helemaal niet erg dat we haar tot op het bot verwennen en dat ik een dagtaak heb gemaakt van het knuffelen met haar . Ze is zo lief .
Ze boft maar met haar baasjes
Hoop dat het herstel snel zal gaan.
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_62515339
Mn kitten heeft gepoept!
Kreeg de tip om gewoon met je vingers van het buikje naar de anus te wrijven, zoals de mama ze dus zou likken. En toen was er een poepje.

Hoera.
pi_62515361
Hoe jong is je kitten eigenlijk?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62533583
Afgelopen woensdag zijn we met Gomez naar de DA gegaan omdat hij nogal veel deed niezen de laatste tijd. Ze hebben hier even naar zijn tandvlees gekeken (blijkbaar een goede indicatie) en dat was ook nogal rood enzo. Nu hebben ze ons dus verteld dat er meerdere katten binnen waren gebracht met dezelfde problemen, het is schijnbaar een soort van virus. Gomez heeft een kuurtje van 10 dagen meegekregen. We mengen het mee in zijn natvoer anders lukt t absoluut niet. Trix is blijkbaar een beetje aangestoken en zit sinds vandaag ook aan een kuurtje. Gelukkig eet zij t pilletje op alsof t snoep is!
Bij Gomez is t genies al stukken minder (hoor t eigenlijk bijna niet meer) dus het kuurtje werkt gelukkig wel.

Nu is mijn vraag of er hier nog meer mensen zijn die katten hebben die hier last van hebben, bij de DA konden ze me verder namelijk ook weinig vertellen over dat virus, behalve dan dat ze er last van aan de luchtwegen krijgen.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62535086
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:28 schreef skadhd het volgende:
Mn kitten heeft gepoept!
Kreeg de tip om gewoon met je vingers van het buikje naar de anus te wrijven, zoals de mama ze dus zou likken. En toen was er een poepje.

Hoera.
Hoera voor het poepje!

En voor het kitten natuurlijk.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:28:47 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62560400
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:58 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Hoera voor het poepje!

En voor het kitten natuurlijk.
Wat hou ik toch van dit soort posts !
KuikenGuppy
pi_62578057
Mijn kitten van ong. 4,5 maand plast af en toe in huis (niet dagelijks, maar toch zeker wel wekelijks). We hebben twee katten, maar aangezien de oudste dat nog nooit heeft gedaan, denk ik dat het 't kitten is (Stroevel).
Zelf denk ik dat het gebeurt in de vroege ochtend, als ze heel druk aan het spelen is (ze is mega actief rond 4 - 5 uur 's ochtends) en dan 'vergeet' om naar de kattenbak te gaan. Ik vind de plasjes ook iedere keer in de buurt van speelmateriaal. Bijvoorbeeld naast de krabpaal, of naast de plantenbak. Maar ook niet echt op een vaste plek ofzo, dus ik kan die plek ook niet plasproof maken.
Ik heb geen idee hoe ik het af kan leren. Want ik heb haar het nooit zien doen overdag, ze gaat verder netjes op de kattenbak, etc. Iemand tips?

De vermoedelijke boosdoener: Stroevel
Kleur buiten de lijntjes.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:00:46 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62578188
Poeh, da's best lastig.

Bij zo'n jong beestje zou ik de zindelijkheidstraining nog eens oppakken. Dus regelmatig naar de bak brengen, prijzen na het doen van een plas. Ook zou ik de kat, zeker als je er niet bij bent, zo veel mogelijk in één ruimte met de bak houden.

Daarnaast zou ik ervoor zorgen om de plaatsen waar ze het doet, heel goed schoon te maken, zodat ze die plekken niet aan de geur kan 'herkennen' als plekken waar ze mag plassen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:34:29 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_62580861
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Ook zou ik de kat, zeker als je er niet bij bent, zo veel mogelijk in één ruimte met de bak houden.
Dat lijkt me het beste advies, bij ons gaan de katten ook de woonkamer uit als wij niet thuis zijn. Ze hebben hun 'eigen' (lees: toegeëigend ) kamertje op zolder waar ze altijd slapen, en als we niet thuis zijn dan kunnen ze daar naar hartelust spelen of slapen en er staat natuurlijk eten, water en een kattenbak.
Sinds wij het zo aanpakken is het niet meer mis gegaan.
KuikenGuppy
pi_62587182
Ik heb een huis met een woonkamer met open keuken, en de kattenbak staat in die keuken (verder heb ik er op de benedenverdieping geen plaats voor). Ook staat er eentje op zolder.
De poezen kunnen door het hele huis, alleen boven zijn een aantal kamers dicht.

Ik maak de plasplaatsjes wel goed schoon, met van die hygiënische doekjes... dus 't ruikt dan naar schoonmaakmiddel ipv pies.

Maar ik zal haar nog 's een paar keer op de bak zetten. En er gewoon goed op letten.
Kleur buiten de lijntjes.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:01:06 #187
92409 Twinky
Little star.
pi_62588595
ik ben trots op mijn Mozes


Ik kom net thuis, ligt er een dood koolmeesje in de woonkamer! Met heel weinig veertjes! Dus of hij is tegen het raam geknald en toen door het raam naar binnen gekropen óf mijn lieve poezebeest heeft 'm heel snel uit de lucht geplukt stoer he!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:05:07 #188
92409 Twinky
Little star.
pi_62588670
zo ongeveer, maar dan met een vogel:

pi_62617104
Mijn kater van 3 heeft voor de 2e keer in 3 maanden blaasontsteking. Ik ben maandag met hem naar de dierenarts geweest omdat ik bloed in zijn urine zag. Het vaak plassen was niet aan de orde. Hij heeft pijnstillers en een antibioticashot gekregen en blaasontspanners en blaasgruisvoer mee voor thuis.
Tot gister ging het best redelijk maar vandaag is hij begonnen met het overal in huis plassen (zonder bloed gelukkig). Erg leuk natuurlijk dat de blaasontspanners hun ding lijken te doen maar ik vind dit toch minder prettig. Als ik hem op de bak zet, blijft hij daar zitten maar een volgende keer (10 minuten later) zoekt hij toch weer een ander plekje op.
tips anyone? Terug naar de DA heeft denk ik weinig zin aangezien hij zijn medicatie al heeft.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_62633566
Zorg dat hij eten binnenkrijgt met veel vocht. Bij voorkeur geen brokjes dus. Katten drinken bijna altijd te weinig uit zichzelf, en tegen blaas en nierproblemen is veel drinken heel goed. Een tijdje blikjes geven bijvoorbeeld. Als dat niet kan, stimuleer drinken dan op zo veel mogelijk manieren. Bijvoorbeeld met een katten drinkfontein. Dan heeft je kater altijd stromend water in de buurt. Dat vinden ze vaak lekker.

Als je vers voer geeft kan je aanvullen met cranberry in kleine hoeveelheden. Ook bij dieren heeft dit een positief effect op de blaas. Als de ontsteking weg is, maar hij nog wel last heeft van gruis kan je zelf verder helpen verzuren dan, bijvoorbeeld met appelazijn en vitamine C. Maar daarvoor kan je je beter aanmelden op een versvoer forum.

Heeft de DA eigenlijk uitgezocht wat precies de oorzaak is? Heeft hij ook gruis, of word hij nu preventief op blaasgruisvoer gezet? Dit is niet helemaal duidelijk in je verhaal.


Heeel veel beterschap voor je kater!
pi_62634127
Wat ik zo verwarrend vind, is dat onze poes (+10 jaar) te zwaar en te dik is, en onze dierenarts dan zegt: zet haar maar op een dieet van alleen brokjes. Terwijl iedereen hier altijd zegt, dat blikvoer beter is zodat ze dan meer vocht binnenkrijgen.. Gelukkig drinkt onze poes behoorlijk, en heeft ze geen blaasgruis, maar het lijkt me dat je het er ook redelijk mee kunt voorkomen, of niet?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:05:55 #192
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_62634596
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:43 schreef Morretje het volgende:
Wat ik zo verwarrend vind, is dat onze poes (+10 jaar) te zwaar en te dik is, en onze dierenarts dan zegt: zet haar maar op een dieet van alleen brokjes. Terwijl iedereen hier altijd zegt, dat blikvoer beter is zodat ze dan meer vocht binnenkrijgen.. Gelukkig drinkt onze poes behoorlijk, en heeft ze geen blaasgruis, maar het lijkt me dat je het er ook redelijk mee kunt voorkomen, of niet?
Blikvoer is over het algemeen minder goed voor katten dan brokjes. Vooral voor oudere katten is zout erg slecht. Oudere katten krijgen vaak last van verminderde nierfunctie en zout versneld dat. Aan blikvoer wordt vaak smaakmakers toegevoegd om het aantrekkelijk te maken voor de dieren en zout is een erg goedkope smaakmaker. Het extra vocht dat ze eventueel via blikvoer binnenkrijgen wordt absoluut tenietgedaan door het zout en de andere stoffen.

Het zout en andere toevoegingen in het blikvoer is ook een grote oorzaak van blaasgruis.

Aan de andere kant heeft blikvoer het voordeel dat het zacht is en gemakkelijker te verteren. Dat is wel prettig voor oudere dieren.

Afwisseling is imo het beste. Een keer per dag wat blikvoer en voor de rest harde brokjes. En als je het beste voor je kat wil neem je niet het blikvoer uit de supermarkt maar haal je wat beter spul bij de dierenwinkel. Zonder al die toevoegingen (en vaak met extra vitamines en eiwitten).
pi_62636248
*zet de versvoer fundi pet toch maar wel weer even op*

Of je geeft voer waar veel vocht in zit en geen zout...

Een van de oorzaken van blaas, nier en darm problemen bij katten is dat ze dingen te eten krijgen waar hun stofwisseling niet voor gemaakt is; granen. Voor het verteren van granen is een heel andere stofwisseling vereist dan degene die een kat heeft. Een kat is van nature een vlees eter. In hun pogingen om blik en brokken met granen te kunnen verteren (en 80% zo niet meer van brokken bestaat uit granen) word onderandere het maagzuur van een kat minder zuur. Dat werkt weer door in de zuurgraad van de urine. En als de urine niet zuur genoeg is kan er gruis ontstaan.

Er zijn een heleboel kwalen die katten hebben die te voorkomen zijn, en te genezen met goed voer. Voer zonder granen, voer zonder zout en voer met veel vocht!

En ja, ik weet ook wel dat je binnen de blik en brokken grote verschillen hebt in kwaliteit. Maar mijns inziens halen ze het geen van allen bij vers voer. Of wel zelf samengsteld voer met de juiste percentages bot, orgaan en spiervlees. Of kant en klaar vers voer.
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:03:46 #194
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_62656007
Je hebt helemaal gelijk Hekates. Een kat is een carnivoor en tegen zelf bereid vers vleesvoer kan niks op, dat is absoluut het beste. Alleen zal het voor veel mensen te veel moeite zijn. Je moet er dan wat meer tijd en energie in steken dan de meesten gewend zijn.

Het beste alternatief is dan om relatief goed blik en of droog voer bij de dierenwinkel te halen. Of bij de DA als die zelf verkoopt. Dan krijgt de kat in ieder geval niet al die toevoegingen binnen die in het gros van het "supermarktvoer" zit.

Maar kuddos voor de baasjes die versvoer geven.
pi_62657530
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:03 schreef NorthernStar het volgende:
Je hebt helemaal gelijk Hekates. Een kat is een carnivoor en tegen zelf bereid vers vleesvoer kan niks op, dat is absoluut het beste. Alleen zal het voor veel mensen te veel moeite zijn. Je moet er dan wat meer tijd en energie in steken dan de meesten gewend zijn.

Het beste alternatief is dan om relatief goed blik en of droog voer bij de dierenwinkel te halen. Of bij de DA als die zelf verkoopt. Dan krijgt de kat in ieder geval niet al die toevoegingen binnen die in het gros van het "supermarktvoer" zit.

Maar kuddos voor de baasjes die versvoer geven.
Mijn da sprak dat dan weer tegen. Maar goed, die is ook maar in een bepaalde traditie opgevoed, laten we maar zeggen. Sterker nog, die verdiend er zijn geld mee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62710019
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:03 schreef NorthernStar het volgende:
Je hebt helemaal gelijk Hekates. Een kat is een carnivoor en tegen zelf bereid vers vleesvoer kan niks op, dat is absoluut het beste. Alleen zal het voor veel mensen te veel moeite zijn. Je moet er dan wat meer tijd en energie in steken dan de meesten gewend zijn.

Het beste alternatief is dan om relatief goed blik en of droog voer bij de dierenwinkel te halen. Of bij de DA als die zelf verkoopt. Dan krijgt de kat in ieder geval niet al die toevoegingen binnen die in het gros van het "supermarktvoer" zit.

Maar kuddos voor de baasjes die versvoer geven.
Er zijn dus ook alternatieven op zelf samenstellen. Kant en klaar versvoer. (oa: Bibi, Bandit, Carnibest, Haaksbarf, Prins) Dat hoeft alleen nog maar in porties verdeeld te worden. Je haalt het een avond of ochtend van te voren uit de vriezer en dan gooi je het later ontdooit en wel in het etensbakje.

Dat is echt nauwelijks meer moeite hoor.
pi_62711723
Mijn kat kotst de laatste tijd steeds vaker.

Hij deed dat eerst nauwelijks, als hij dat deed gaf hij wat gruis en een beetje haar over. Dat gebeurde1 keer per maand, en dat begon na ongeveer een half jaar (we hebben hem nu anderhalf jaar).
Het is een gecastreerd mannetje van 6 jr oud, sinds kort mag hij ook naar buiten. 's ochtends krijgt hij brokjes en 's avonds zo'n maaltijdzakje (en van dat pure vlees in vriesverpakkingen van de dierenarts, als ik weer eens tijd heb om dat te halen).
Ik had altijd een plantje kattengras staan waar hij graag van smikkelde, maar die heb ik nu weggehaald omdat ik de indruk krijg dat hij daar nog meer van gaat kotsen. Toen dat plantje er stond, gaf hij soms wel vijf keer per week over. Nu het plantje buiten zijn bereik is zo'n 2-3 keer per week.
Hij kotst nooit vlak na zijn maaltijd. Altijd zit er minimaal wel zo'n 4 uur tussen. De ene keer is het doorzichtig, de andere keer is het brokjespulp. Als hij van het plantje had gegeten zaten er allemaal van die sprietjes in.
Wat opmerkelijk is, is dat hij nooit haarballen uitkotst. Ik heb het idee dat hij hier last van zou kunnen hebben, dat hij die eruit moet, maar ze er niet uit krijgt.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik weet niet of het schadelijk is en volgens mij heeft poes er geen last van, maar ik wel, ik moet het opruimen en wordt 's nachts wakker ervan.
pi_62713058
Mijn kitten van bijna 6 maanden oud heeft volgens mij last van z'n maag...
Hij drinkt heel erg veel en heeft al een aantal dagen diarree. Echt plakkaten in de bak, en ook heel erg veel. Volgens mij komen mijn andere 2 katten nieteens meer in de kattenbak. In ieder geval amper, en zij poepen gewoon netjes. Maar de kitten maakt er dus echt een zooitje van (hij harkt geen grind over z'n poep heen).
Vanochtend heeft ie ook een beetje overgegeven. Oh, en hij zit echt heel erg vaak bij zn poepertje te likken.

Hij eet brokjes... gaat de diarree over of moet ik toch even naar een da?
Tralalalaaa
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:26:44 #199
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_62713280
Kitten + aantal dagen diarree = DA
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:31:24 #200
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_62713438
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:43 schreef Morretje het volgende:
Wat ik zo verwarrend vind, is dat onze poes (+10 jaar) te zwaar en te dik is, en onze dierenarts dan zegt: zet haar maar op een dieet van alleen brokjes. Terwijl iedereen hier altijd zegt, dat blikvoer beter is zodat ze dan meer vocht binnenkrijgen.. Gelukkig drinkt onze poes behoorlijk, en heeft ze geen blaasgruis, maar het lijkt me dat je het er ook redelijk mee kunt voorkomen, of niet?
Onze poezen gaan af en toe op dieet. Dieet is bij ons niet veel meer dan dat ze gedurende een aantal weken iets andere brokken krijgen (wij noemen ze 'gezondheidsbrokken; meer lucht dan brok). De brokken komen overigens altijd van de DA.

En nu komt de clou: ze gaan vanzelf meer drinken
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_62714144
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:26 schreef ElisaB het volgende:
Kitten + aantal dagen diarree = DA
Onze kitten was langer dan een week aan de diaree toen ik voor het tweede spuitje naar de DA ging. Aangeven dat het zo was aan de DA maar ze reageerde er niet op.
pi_62720590
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:28 schreef Syytön het volgende:
Mijn kat kotst de laatste tijd steeds vaker.

Hij deed dat eerst nauwelijks, als hij dat deed gaf hij wat gruis en een beetje haar over. Dat gebeurde1 keer per maand, en dat begon na ongeveer een half jaar (we hebben hem nu anderhalf jaar).
Het is een gecastreerd mannetje van 6 jr oud, sinds kort mag hij ook naar buiten. 's ochtends krijgt hij brokjes en 's avonds zo'n maaltijdzakje (en van dat pure vlees in vriesverpakkingen van de dierenarts, als ik weer eens tijd heb om dat te halen).
Ik had altijd een plantje kattengras staan waar hij graag van smikkelde, maar die heb ik nu weggehaald omdat ik de indruk krijg dat hij daar nog meer van gaat kotsen. Toen dat plantje er stond, gaf hij soms wel vijf keer per week over. Nu het plantje buiten zijn bereik is zo'n 2-3 keer per week.
Hij kotst nooit vlak na zijn maaltijd. Altijd zit er minimaal wel zo'n 4 uur tussen. De ene keer is het doorzichtig, de andere keer is het brokjespulp. Als hij van het plantje had gegeten zaten er allemaal van die sprietjes in.
Wat opmerkelijk is, is dat hij nooit haarballen uitkotst. Ik heb het idee dat hij hier last van zou kunnen hebben, dat hij die eruit moet, maar ze er niet uit krijgt.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik weet niet of het schadelijk is en volgens mij heeft poes er geen last van, maar ik wel, ik moet het opruimen en wordt 's nachts wakker ervan.
Het kunnen toch haarballen zijn die heel vast zitten er is bij de dierenwinkel ook bij de DA maar dat is duurder en bij de dierenwinkel precies hetzelfde merk te koop katalax oid. Bij Zorro kregen we dit er echter echt niet in en die heeft nu iets homeopatisch van de DA gekregen en dit werkt tot nu toe ook. Het kan ook zijn dat er een grassprietje of kattengras sprietje (heeft je kattengras korte of lange slieren?) en dat de kat dit er niet uit krijgt. dan kunt je het beste even langs de DA gaan want dan raakt de slokdarm behoorlijk geiiriteerd en heeft de kat er echt last van. Het kan ook zijn dat je kat gewoon toch gulzig eet en een niet zo'n sterk maag/darmstelsel heeft waardoor het er sneller uitkomt.
Succes ermee
pi_62740969
Nou ik ben me gister de tyfus geschrokken van een van onze katten. We vonden een tijdje geleden al steeds witte korrels op de bank dus we vermoeden al vlooien. Sinds vorige week voelden we steeds korstjes op de rug van Nikki. En gisteravond had mijn vriendin haar op de arm en toen viel mij een plekje op haar achterpoten op. Het bleek dat ze zichzelf daar helemaal had aangevreten van de jeuk. Ik kon volgens mij gewoon het vlees zien. Het was verder helemaal schoon. We zijn toen meteen in de auto gesprongen naar de dierenarts en daar bleek dus dat ze overgevoelig is voor vlooien. Er bleek ook dat ze een heel zwak gebit heeft dus daar gaat ze binnenkort ook voor naar de dierenarts. Gisteravond toen we weer thuis kwamen hebben we meteen alle katten ontvlooit. Alle dekens en kussen gewassen, hele huis gestofzogen. Hoop dat het nu voorbij is. Over 3 weken nogmaals ontvlooien.
pi_62742315
poes van mij heeft ook dat ze heel veel overgeeft. eigenlijk is de conclusie bij ons dat ze een zwakke maag heeft en als ze zich ook maar even opwindt gaat ze overgeven.
in de praktijk betekent dat dus bv als ze in het weekend zeurt om haar ontbijt en dat krijgt ze niet snel genoeg, ze boos wordt en zich druk maakt en hop, komt er weer wat uit.
vaak ook als ze gewoon haar zin niet krijgt, maakt ze zich ook te druk en gooit ze er ook wat uit.
afhankelijk van het moment op de dag zit er dan veel of weinig in haar maag, soms is het gewoon gal omdat ze dus nog moet eten.

vaak eet ze ook van de planten en dan wordt het echt opgewekt, dat doet ze als ze last heeft van haarballen.
in ons geval betekent het; opwinding zoveel mogelijk voorkomen, afgezien van de troep vind ik het ook gewoon sneu voor haar.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_62759679
Mijn kat is/was ziek, vanmiddag is zijn katheter eruit gehaald i.v.m. blaasgruis dus nu afwachten of het terug komt of niet ( hopelijk niet). Hij heeft 6 dagen in de bench gezeten met zijn drinken, eten en een kattenbak en natuurlijk mocht hij er soms ook uit. Maar nu hij dus weer vrij rondloopt heeft hij al 2 keer in de kamer, 2 keer in de bijkeuken en zeker 1 keer in de kattenren geplast. Kan ik hem nu het beste weer opsluiten in de bench als we gaan slapen ( ik heb geen zin dat hij me houten vloer vernaggelt als er niemand beneden of thuis is) of moet ik hem heropvoeden als in een paar keer op de bak zetten in de hoop dat hij het weer snapt. Of is zijn zijn blaasspieren nog niet sterk genoeg dat hij het daarom doet en gaat het vanzelf over ?
pi_62760724
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
We vonden een tijdje geleden al steeds witte korrels op de bank dus we vermoeden al vlooien.
Als in huidschilfers of als in 'korrels'? Misschien zijn het stukjes worm, heb je ze laten ontwormen?
pi_62783009
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:39 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Als in huidschilfers of als in 'korrels'? Misschien zijn het stukjes worm, heb je ze laten ontwormen?
Ik zou ook eerder aan wormen dan aan vlooien denken bij 'korrels op de bank'.


En even een update over de zeikerd hier in huis (kitten Stroevel). Er wordt nog steeds gepiest, maar niet meer zo veel en vaak. Er is ondertussen ook al tegen m'n computerkast aangezeken, dus echt happy word ik er niet van. Maar 's nachts en overdag als we weg zijn zitten ze apart van elkaar (de grote poes boven, de kleine beneden), en dat gaat wel goed.
Ik probeer maar zo vaak mogelijk de kattenbak schoon te maken, en de pies zo snel mogelijk op te ruimen. En Stroevel krijgt een snoepje als ik zie dat ze netjes op de bak gaat (wat ze overigens ook gewoon doet).

Mijn grootste zorg was of het toch niet de grote poes was die in huis pieste, omdat ze dan misschien wel blaasgruis o.i.d. zou kunnen hebben. Maar het lijkt er toch op dat het die kleine is (tot nu toe nog geen heterdaadjes).
Kleur buiten de lijntjes.
pi_62783121
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:39 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Als in huidschilfers of als in 'korrels'? Misschien zijn het stukjes worm, heb je ze laten ontwormen?
Het waren eitjes van vlooien. Zei de dierenarts.
pi_62867486
Over een krappe maand is het tijd voor de sterilisatie van Trix. Ze zal meteen gechipt worden deze dag omdat ze toch al onder narcose zal gaan. Nu hoor ik weleens mensen zeggen dat een poes na sterilisatie vaak zich anders gaat gedragen. Stukken aanhankelijker zijn en ook een stuk rustiger worden. Ook hebben we hier een al geholpen kater lopen en ik vraag me dus af hoe deze zal reageren op Trix na dr sterilisatie. Hier zijn neem ik aan mensen genoeg die dit allemaal weleens hebben meegemaakt. Ik vraag me gewoon af wat ik ongeveer kan verwachten enzo. Als ze na de sterilisatie een stuk rustiger zou zijn dan ben ik iig alleen maar blij!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_62868897
Van katers is het bekend dat ze idd rustiger worden. Van een poes wordt gezegd en heb ik zelf ook wel meegemaakt dat ze aanhankelijker en hokvaster worden. Ze hebben (vroeger niet meteen nu weet ik niet) minder hormonen in hun lijf wat ze constanter maakt qua karakter.
  zaterdag 1 november 2008 @ 21:04:42 #211
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_62869377
Ze worden in elk geval een stuk makkelijker dik
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_62869438
Ja dat klopt ook. al geldt dat niet voor alle katten.
  † In Memoriam † zondag 2 november 2008 @ 01:31:35 #213
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_62874997
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:44 schreef mrcool het volgende:
Over een krappe maand is het tijd voor de sterilisatie van Trix. Ze zal meteen gechipt worden deze dag omdat ze toch al onder narcose zal gaan. Nu hoor ik weleens mensen zeggen dat een poes na sterilisatie vaak zich anders gaat gedragen. Stukken aanhankelijker zijn en ook een stuk rustiger worden. Ook hebben we hier een al geholpen kater lopen en ik vraag me dus af hoe deze zal reageren op Trix na dr sterilisatie. Hier zijn neem ik aan mensen genoeg die dit allemaal weleens hebben meegemaakt. Ik vraag me gewoon af wat ik ongeveer kan verwachten enzo. Als ze na de sterilisatie een stuk rustiger zou zijn dan ben ik iig alleen maar blij!
Tijdens de krolse periode is een kat onder invloed van hormonen. Het zal van kat tot kat verschillen maar je hebt erbij die wekenlang compleet gestoord zijn, echt totaal de weg kwijt. Er zullen gradaties in zitten maar het is voor elke kat een onrustige periode. Met een sterilisatie is dat voorbij. Geen om de zoveel maanden de volledige hormoonhuishouding op de kop en wilde driften meer. En ook tussen de krolse perioden door hebben de hormonen invloed op het gedrag. De meeste katten worden idd rustiger door en huislijker van een sterilisatie. Wat meer "laid back"
pi_63125259
Vorige week een tandje van kleine Trix gevonden. Ze zat ermee te spelen, echt een heel klein tandje.
Iemand enig idee hoe vaak ze die tandjes wisselen?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_63134316
Normaal gesproken zo rond een half jaar wisselen ze van kittengebit naar gewoon gebit. Volgens mij daarna niet meer.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  woensdag 12 november 2008 @ 02:41:42 #216
222744 Pros
verfrissend
pi_63148992
Mijn Frats voelt zich heel erg ziek.
Hij is een 5-jarige exkater.

Gisteravond wilde hij al niet meer eten, naar buiten of aangeraakt worden.
Volgens de DA vanmiddag heeft hij een bacterie in zijn darmen, hij kreeg een prik AB en gaf een kuur+ pijnstillers mee.

Frats verstopt zich nu overal, terwijl hij een onwijs grote knuffel is; hij is vanaf zijn eerste 3 dagen
opgevangen en geflest door de kittenopvang van het asiel.
Als ik hem op wil tillen voor een knuffel die we altijd doen, gromt hij en hij blaast zelfs naar zijn 3 broertjes.

Ik maak me echt zorgen om hem, hij drinkt ook niet meer. Ik probeer wel via spuitjes hem vocht te geven, dat is hooguit 10cc terwijl ze normaal 100cc per dag drinken.
Slapen lukt ook niet met zo'n ziek mannetje

[ Bericht 2% gewijzigd door Pros op 12-11-2008 02:55:40 ]
Zohar's delight
pi_63149860
Ah pros wat vervelend Frats zal wel pijn hebben anders bromt hij niet naar je. Probeer zijn buik eens zachtjes te masseren want als dat versteent ben je verder van huis. Succes ermee
  woensdag 12 november 2008 @ 15:43:46 #218
222744 Pros
verfrissend
pi_63161103
Dat verstenen klinkt niet goed; is dat een soort van verkramping?
Hij heeft net zelf gedronken en wandelt al een beetje rond.
Zohar's delight
pi_63163205
Het verstenen van de maaginhoud houdt in dat het een klont wordt wat ze er niet meer uit kunnen krijgen bij burmezen en siamezen is het bekent dat wanneer ze zich niet goed voelen en het niet meer zien zitten ze wegkruipen en weigeren te bewegen en voedsel tot zich te nemen waardoor de maaginhoud versteent. Dit gebeurd niet meteen zolang ze maar drinken
  donderdag 13 november 2008 @ 01:38:25 #220
222744 Pros
verfrissend
pi_63179983
Fratsje heeft zich gelukkig weer zichzelf op de kaart gezet; hij eet (likt aan brokjes) en heeft alweer wat gedronken en geplast.

Vraag van mijn zus;
een poes van 4 maanden, die veel te vroeg bij haar moeder is gehaald
wast zich niet.
Hoe kan je een kat leren om zichzelf te wassen?
Zohar's delight
pi_63181757
Het voor haar doen met de punt van een ruw washandje en dat dan doen op dezelfde manier waarom een moeder dat zou doen. Maar dat is echt vreemd. Kittens in het nest beginnen zich echt al heel erg vroeg te wassen. Dus als ze te vroeg bij haar moeder is weggehaald, dan nog zou dat wel heel erg vroeg moeten zijn om het concept "jezelf wassen" niet te kennen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63182909
quote:
Op donderdag 13 november 2008 08:42 schreef nokwanda het volgende:
Het voor haar doen met de punt van een ruw washandje en dat dan doen op dezelfde manier waarom een moeder dat zou doen. Maar dat is echt vreemd. Kittens in het nest beginnen zich echt al heel erg vroeg te wassen. Dus als ze te vroeg bij haar moeder is weggehaald, dan nog zou dat wel heel erg vroeg moeten zijn om het concept "jezelf wassen" niet te kennen.
Onze kitten is ook 4 mnd oud en is verstoten door de moeder. Ook een probleem met wassen! De poes met een vaatdoekje nat maken werkte bij ons meteen.
pi_63183499
Purrr hier is met de hand groot gebracht door iemand die daar heel veel verstand van had. Dat is te merken, want ze had dat soort problemen nooit. Zij kwam ook bij mij toen ze 16 weken was. Purrrfect poesje. Nog steeds. Zelf daarna een nestje hier gehad en was ook de Purrrfecte mamma. ook nog steeds (de kittens zijn nu 1,5 en 3 wonen er hier in huis)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63195773
Ook even een vraagje Mijn kat heeft allemaal van die witte puntjes op zijn vacht Heb wel vlooienspul nu een hele tijd. En verder wast hij zich ook normaal. Of is het gewoon van de huid ofzo?
pi_63270443
quote:
Op donderdag 13 november 2008 17:20 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ook even een vraagje Mijn kat heeft allemaal van die witte puntjes op zijn vacht Heb wel vlooienspul nu een hele tijd. En verder wast hij zich ook normaal. Of is het gewoon van de huid ofzo?
Lijkt me wel een soort van roos ofzo.

Morgenvroeg gaat Trix naar DA voor sterilisatie.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_63286211
Ons nieuwe poesje heeft altijd viezigheid onder haar neusje. Het is helemaal zwart, alsof ze in bagger heeft zitten neuzen ofzo. Het is niet goed weg te halen met een doekje o.i.d., maar het is ook niet zo dat ze elke keer niest of dat ze een loopneus heeft. Dus niesziekte lijkt me niet meteen het antwoord. Heel af en toe is er aan 1 kant de viezigheid weg, maar het komt toch terug.

Enig idee wat het kan zijn? Ik ga sowieso wel binnenkort met haar naar de dierenarts, maar ze is al eens inge-ent tegen niesziekte.
Tralalalaaa
pi_63287245
Snowy heeft dit ook en vieze ogen. Ondanks dat hij netjes 2x in ingeent is het toch een vorm van niesziekte. Ik raad je toch aan even contact met de DA op te nemen. ze waren bij ons erg bang dat het naar binnen zal slaan wat tot nu toe niet gebeurd is. wij hebben uit voorzorg al onze katten aan de antibiotica. En het hele huis met dettol schoon gemaakt aangezien die bacterie steeds maar terug komt.
pi_63294703
Vanmorgen Trix naar DA gebracht voor sterilisatie. Ze is nog een beetje sufjes en zieligjes. Ze moet nu een rompertje aan tot de hechting eruit kan, zodat ze er zelf niet bij kan en zeker ook Gomez er niet bij kan komen.
Het ziet er nogal grappig uit!

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_63298080
Dit topic heb ik even nodig!

Wij hebben een poes van ongeveer 6 maanden die bij ons thuis binnen blijft. Binnenkort gaan we een week op vakantie en gelukkig hebben we een fijn adresje voor haar gevonden, namelijk waar ze is opgegroeid Zij mag daar echter wel naar buiten. Sterker nog, diegene wil het kattenluikje niet op slot doen, omdat ze zelf twee katten heeft. Allemaal heel logisch, maar wij vragen ons af of we nu het risico lopen dat onze poes net in die week bezwangerd wordt We hebben steriliseren overwogen, maar dat schijnt niet goed te zijn wanneer ze nog niet krols is geweest of iets in die richting. Wat is jullie advies? En hebben jullie wel eens gehoord van de 'kattenpil'? Is dat echt een nuttig alternatief?

En dan nog een klein probleempje. Ons liefje is nogal gefixeerd op eten Heeft ze het net op, staat ze alweer te miauwen alsof we haar een week op water hebben laten leven. Daarnaast wil ze altijd alle s van ons bord/de tafel/de keuken grissen. Wat me nog het meest 'stoort' is dat klagelijke gemiauw, echt constant. 's ochtends wanneer ik aan het douchen e.d. ben is het op zijn ergst. Tips of moet ik het voor lief nemen?

Thanks!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_63298583
1. Sterilisatie is geen probleem met 6 maanden. Ik heb ook gewacht tot de eerste krolsheid, maar het is voor poesje echt fijn als je het voor bent. De DA beweerde zelfs dat het beter was.
2. Wen er maar aan. Je hebt een kletskat met een voedselobsessie
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63298786
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:29 schreef nokwanda het volgende:
1. Sterilisatie is geen probleem met 6 maanden. Ik heb ook gewacht tot de eerste krolsheid, maar het is voor poesje echt fijn als je het voor bent. De DA beweerde zelfs dat het beter was.
2. Wen er maar aan. Je hebt een kletskat met een voedselobsessie
Hmm, steriliseren is misschien dus toch beter? Moet ik wel snel zijn In ieder geval bedankt voor het advies!

En voor dat tweede was ik al bang Gelukkig is het verder echt een schatje!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_63300109
zou ik inderdaad snel zijn, want als ze gesteriliseerd zijn mogen ze even een paar dagen niet naar buiten. Voor haar nog belangrijker, aangezien ze geen buitenleven gewend is. Ik hoop dat ze niet wegloopt nu ze ineens wel naar buiten mag en dat het een veilige omgeving is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63308344
even maar een kopie van een mailtje dat ik net verstuurd heb:

afgelopen zaterdag hebben we Didi en Wouter bij jullie opgehaald en tot nu toe gaat het goed met hen samen in 1 ruimte: ze snuffelen aan elkaar en kunnen zelf naast elkaar eten. Beide komen bij ons op de bank liggen en kunnen geaaid worden.

Vanaf het begin viel het me al op dat Wouter steeds wat ontlasting aan zijn kontje heeft hangen en dat er ook wat zachtere ontlasting in de kattenbak te vinden was. Gisteravond troffen we zelfs een hele boel zachte ontlasting op de grond voor de bank aan en had Wouter ook wat ontlasting aan z'n staart hangen. We zijn er dus wel zeker van dat het Wouter geweest moet zijn. Vanochtend troffen we weer wat zachte ontlasting aan op de bank, maar ook een beetje in de kattenbak.
Hij eet en drinkt voor de rest goed. Zou dit een gevolg kunnen zijn van het andere merk voer dat wij geven (Hills) of kan ik beter naar de dierenarts gaan om het te laten controleren mocht ik vanmiddag bij thuiskomst weer wat aantreffen?

ter verduidelijking: hij kreeg dus Royal canin blaasgruisvoer in het asiel en wij geven hem Hill's blaasgruisvoer (voer gekocht bij het asiel).

Iemand tips?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:47:42 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63310583
Het kan aan het voer liggen, maar de zachte ontlasting kan ook komen doordat de kat het spannend vindt om in een nieuwe omgeving en bij nieuwe mensen te zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63310768
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:47 schreef Lienekien het volgende:
Het kan aan het voer liggen, maar de zachte ontlasting kan ook komen doordat de kat het spannend vindt om in een nieuwe omgeving en bij nieuwe mensen te zijn.
even afwachten dus nog?
gelukkig hebben we laminaat en hebben we een kleed over de bank liggen die we in de was kunnen doen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_63321398
Trix begon vanmiddag te spugen, snel de DA gebeld aangezien ze op het moment pijnstillers krijgt. Na overleg met DA gaan we nu de pijnstillers halveren, was blijkbaar net iets te veel medicijn voor haar kleine lijfje. Morgen en donderdag krijgt ze die pijnstillers nog. Volgende week donderdag mag de hechting eruit.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_63337586
Mijn kat heeft sinds een paar dagen last van een verstopte neus.

Hij niest ook af en toe, maar verder doet ie gewoon normaal, en hij heeft geen snot op zijn neus of vuil in zijn ogen, dus het lijkt me geen niesziekte.

Zou ie gewoon verkouden kunnen zijn ? (geen idee of katten ook verkouden kunnen worden )

Ik kijk het nog even aan tot komend weekend voor ik naar de dierenarts ga, maar misschien maak ik me wel druk om niks.

Oh ja, hij komt nooit buiten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_63338143
Mensen ik heb een vraagje:

Mijn poes van 6 maanden oud is de laatste week echt heel vervelend. (Ze komt niet buiten)

1) Ze valt me af en toe zomaar aan. Dan gaan d'r oren naar achter en begint ze te bijten.
2) Ze gooit d'r waterbakje om. Dus elke keer ligt er een plas water door het huis
3) Ze springt continu op het aanrecht. Ik gooi haar dr wel 1000 x af. Nu heb ik inmiddels wel voor elkaar dat als ze op het aanrecht staat en ik sta op, dat ze er meteen afspringt. (punt 3 speelt al langer)
4) Als ze smorgens geluiden hoort, dan begint ze al te miauwen.
5) Overal waar eten is probeert ze wat te jatten. Je wordt er echt niet goed van!
6) Soms is ze wel lief, dan komt ze bij me liggen en gaat ze lekker knorren (om aan te geven dat het niet alleen maar kommer en kwel is)

Oftewel: HELP!!!!
wie zaait zal oogsten.....
  woensdag 19 november 2008 @ 09:52:17 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63338182
En wat is nu je vraag. Is dit normaal voor een kat van 6 maanden? Ja, want die zit vol in de puberteit!
The love you take is equal to the love you make.
pi_63338868
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:50 schreef cohen het volgende:
Mensen ik heb een vraagje:

Mijn poes van 6 maanden oud is de laatste week echt heel vervelend. (Ze komt niet buiten)

1) Ze valt me af en toe zomaar aan. Dan gaan d'r oren naar achter en begint ze te bijten.
2) Ze gooit d'r waterbakje om. Dus elke keer ligt er een plas water door het huis
3) Ze springt continu op het aanrecht. Ik gooi haar dr wel 1000 x af. Nu heb ik inmiddels wel voor elkaar dat als ze op het aanrecht staat en ik sta op, dat ze er meteen afspringt. (punt 3 speelt al langer)
4) Als ze smorgens geluiden hoort, dan begint ze al te miauwen.
5) Overal waar eten is probeert ze wat te jatten. Je wordt er echt niet goed van!
6) Soms is ze wel lief, dan komt ze bij me liggen en gaat ze lekker knorren (om aan te geven dat het niet alleen maar kommer en kwel is)

Oftewel: HELP!!!!
Erg herkenbaar hoor. Juultje is nu 4 maand, zal al wel vroeg aan t puberen zijn geslagen!
Volgende vraag; hoe lang duurt de pubertijd
pi_63339047
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:50 schreef cohen het volgende:
Mensen ik heb een vraagje:

Mijn poes van 6 maanden oud is de laatste week echt heel vervelend. (Ze komt niet buiten)

1) Ze valt me af en toe zomaar aan. Dan gaan d'r oren naar achter en begint ze te bijten.
2) Ze gooit d'r waterbakje om. Dus elke keer ligt er een plas water door het huis
3) Ze springt continu op het aanrecht. Ik gooi haar dr wel 1000 x af. Nu heb ik inmiddels wel voor elkaar dat als ze op het aanrecht staat en ik sta op, dat ze er meteen afspringt. (punt 3 speelt al langer)
4) Als ze smorgens geluiden hoort, dan begint ze al te miauwen.
5) Overal waar eten is probeert ze wat te jatten. Je wordt er echt niet goed van!
6) Soms is ze wel lief, dan komt ze bij me liggen en gaat ze lekker knorren (om aan te geven dat het niet alleen maar kommer en kwel is)

Oftewel: HELP!!!!
Meldt haar maar aan
http://www.meankitty.com/

Of beter nog: Leer deze uit je hoofd
Mean kitty song

[ Bericht 5% gewijzigd door nokwanda op 19-11-2008 10:38:37 ]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63342459
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:22 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Erg herkenbaar hoor. Juultje is nu 4 maand, zal al wel vroeg aan t puberen zijn geslagen!
Volgende vraag; hoe lang duurt de pubertijd
Hier ook een kitten van 4 maanden, en ook heel herkenbaar. Hoort er allemaal bij .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_63343069
gaat dat vanzelf over? of moet ik haar laten 'helpen'?
wie zaait zal oogsten.....
pi_63343140
Punt 3 tot en met 6 zijn erg herkenbaar
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 19 november 2008 @ 13:34:16 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63343947
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:02 schreef cohen het volgende:
gaat dat vanzelf over? of moet ik haar laten 'helpen'?
Nou, dat laten helpen is vooral verstandig omdat het de krolsheid en bepaalde aandoeningen voorkomt. Niet te vergeten nageslacht.

Dit pubergedrag hoort erbij en gaat wel een keer weer over.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63348815
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:52 schreef Lienekien het volgende:
En wat is nu je vraag. Is dit normaal voor een kat van 6 maanden? Ja, want die zit vol in de puberteit!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_63349064
Wat betreft punt vier..



Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_63367893
Hmm het ging enkele dagen goed, maar vanochtend lag er weer een hoopje ontlasting op de grond: precies voor de opening van de kattenbak!
positieve is dat de bovenste keutels van de hoop een stuk steviger waren dan wat het de afgelopen dagen was: lijkt aan de beterende hand dus

ik vermoed dat OF Didi op de bak zat en Wouter het niet meer op kon houden OF hij vond de kattenbak te vies (vanwege Didi? dat zou lastig zijn, er lagen geen drollen of plas in de bak toen we naar bed gingen) OF hij redde het gewoon echt net niet om het lang genoeg in te houden.

afwachten dus wat ik aan ga treffen als ik vanmiddag weer thuiskom
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 20 november 2008 @ 10:34:03 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63367971
Of je kat houdt niet van een kattenbak met een kap erop.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63369121
hij heeft het er wel al een aantal keren op gedaan, dus dan zou hij het de ene dag niet erg vinden, maar de andere dag wel
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_63719611
Ik heb gisteren uit de nieuwste consumentengids een onderzoek over kattenvoer gekopieerd. Verrassende resultaten. Ik weet alleen niet of ik dat hier zo maar op Fok! mag zetten. Ivm copyright enzo?
Kleur buiten de lijntjes.
pi_63719642
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:41 schreef ilsepielse het volgende:
Ik heb gisteren uit de nieuwste consumentengids een onderzoek over kattenvoer gekopieerd. Verrassende resultaten. Ik weet alleen niet of ik dat hier zo maar op Fok! mag zetten. Ivm copyright enzo?
doe maar in deeltjes.....
  woensdag 3 december 2008 @ 11:19:58 #253
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_63720624
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:50 schreef cohen het volgende:
Mensen ik heb een vraagje:

Mijn poes van 6 maanden oud is de laatste week echt heel vervelend. (Ze komt niet buiten)

1) Ze valt me af en toe zomaar aan. Dan gaan d'r oren naar achter en begint ze te bijten.
2) Ze gooit d'r waterbakje om. Dus elke keer ligt er een plas water door het huis
3) Ze springt continu op het aanrecht. Ik gooi haar dr wel 1000 x af. Nu heb ik inmiddels wel voor elkaar dat als ze op het aanrecht staat en ik sta op, dat ze er meteen afspringt. (punt 3 speelt al langer)
4) Als ze smorgens geluiden hoort, dan begint ze al te miauwen.
5) Overal waar eten is probeert ze wat te jatten. Je wordt er echt niet goed van!
6) Soms is ze wel lief, dan komt ze bij me liggen en gaat ze lekker knorren (om aan te geven dat het niet alleen maar kommer en kwel is)

Oftewel: HELP!!!!
Zó herkenbaar

Hou vol; het gaat wel weer over
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_63720834
Jah, hóe dan, Elies?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 3 december 2008 @ 11:31:33 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63720933
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:41 schreef ilsepielse het volgende:
Ik heb gisteren uit de nieuwste consumentengids een onderzoek over kattenvoer gekopieerd. Verrassende resultaten. Ik weet alleen niet of ik dat hier zo maar op Fok! mag zetten. Ivm copyright enzo?
Stond dat niet in een nummer van zo'n twee maanden geleden?



Uit Wat is het beste kattenvoer? #2
The love you take is equal to the love you make.
pi_63721313
haha ja, dat is 'm
Ik dacht dat ik een recent nummer te pakken had. Stond immers vooraan op de plank in de mediatheek. Maar that's it.

Even wat anders... (pas op, lang verhaal )
Stroevel (morgen 6 maanden oud) heeft van 22 t/m 29 november antibiotica gehad ivm bloed in de urine. Ze had/heeft last van blaasgruis. Tevens eet ze sinds de 22e (toen zijn we naar de dierenarts geweest met een potje urine) het s/d voer van Hills.
We lieten de urine testen omdat ze in huis pieste. Dat deed ze in oktober ook al even, maar dat hield op zodra we onze twee poezen 's nachts en als wij niet thuis waren uit elkaar hielden. Er werd immers niet gepiest als wij er bij waren. Maar eind november pieste ze dus weer in huis, en wij hebben toen op advies van de dierenkliniek wat urine laten testen. Bloed en mineralen in de urine; blaasgruis dus.

De antibiotica at ze heel makkelijk, net als het nieuwe speciale voer. No problem. Het was wel even oppassen dat ze niet het voer van de andere kat at, maar op een paar hapjes na is dat ook goed gegaan.
Nu is ze dus sinds de 29e klaar met de antibiotica en alles ging goed. Eigenlijk had ze sinds 't urine testen niet meer in huis gepiest.
Tot vanmorgen...

Ik heb net weer met de dierenkliniek gebeld. Daar wisten ze het ook niet zo goed. Want als het nog niet lekker zit met de blaas (blaasontsteking ofzo, vanwege de beschadiging van de blaaswand door 't gruis), had ze eigenlijk al moeten beginnen met piesen na d'r laatste pilletje antibiotica. We zijn inmiddels al 4/5 dagen verder. Bovendien is Stroevel al die tijd d'r eigen vrolijke, drukke zelf. Wij waren dus wel verbaasd dat ze blaasgruis had (dat moet toch zeer doen), want we hadden verder niets aan haar gemerkt.

Wat wel is veranderd, is dat we de poezen 's nachts weer bij elkaar hebben gelaten, de afgelopen 2 nachten. Ze maken geen ruzie ofzo, dus dat zou toch geen probleem moeten zijn.
Bovendien hebben we ze, na het pies-gedoe in oktober, ook weer gewoon 's nachts bij elkaar gelaten, ook zonder problemen. Tot er dus weer gepiest werd eind november.
Het advies van de dierenkliniek is nu om wéér urine te laten testen.

Wij dachten zelf eigenlijk dat het wel eens met territoriumgedrag cq hormonen te maken kon hebben. We willen haar ook binnenkort laten steriliseren. Niet alleen vanwege het in huis plassen, maar ook omdat hier in januari een grote verbouwing start, en ik graag wil dat ze gesteriliseerd (en gechipt) is als die bouwvakkers hier in en uit komen lopen en het dus lastiger is om haar binnen te houden.

Wat denken jullie ervan?

[ Bericht 85% gewijzigd door ilsepielse op 03-12-2008 12:00:02 ]
Kleur buiten de lijntjes.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:07:55 #257
92409 Twinky
Little star.
pi_63722049
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:27 schreef shmoopy het volgende:
Jah, hóe dan, Elies?
Daarover zijn de meningen verdeeld. Ik zou het best een leuk spelletje vinden: op het aanrecht klimmen en er dan woei afgegooid worden. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat ze het echt niet meer grappig vindt op het aanrecht, en daarvoor mag je af en toe best wat strenger zijn. Toen Mozes blééf komen op plekken waar dat niet mocht pakte ik hem met twee handen vast, groef mijn vingers stevig in zijn ribben en dan gooide ik hem een eindje weg. Dat deed hem best een beetje pijn, maar daardoor wist hij wel dat die plek gewoon niet de bedoeling was om te komen. Ook kan in dr nekvel pakken, dat is ook niet zo superprettig voor ze Of flink schreeuwen...

Wat betreft het ineens aanvallen: negeren. Beter nog: wegdraaien, want dat doen katten ook tegen elkaar als teken van 'laat me maar even met rust, anders ben je straks de sjaak'.

Nouja, zo zijn er nog wel honderd tips. Heel veel succes iig
pi_63727732
het is best mogelijk dat ze nog blaasgruis heeft. onze kater zit nu sinds anderhalve maand op s/d.
Na de kuur van 15 dagen en zijn 2 kilo zak s/s moest zijn urine nog een keer gecontroleerd worden dus dat is 3 weken nadat het geconstateerd is gebeurt (nog steeds blaasgruis). Daarna moet zijn urine als zijn 5 kilo zak s/d op is nog een keer gecontroleerd worden, dat is denk over anderhalve maand en tevens moeten we hem goed in de gaten blijven houden.
Bij een poes kan het zijn dat je het minder goed ziet omdat de blaasopening groter is, testen kan dus helemaal geen kwaad.

Het kan ook zijn dat je poes een nierprobleem heeft ( alhoewel ze wel erg jong is maar het kan)
Onze poes plaste ook een paar weken achter mekaar en dan weer een tijd niet (om gek van te worden) totdat we er achter kwamen dat ze dus nierproblemen heeft en hoogstwaarscijnlijk ook vanaf jonge leeftijd omdat ze bij de vorige eigenaar ook vaak in huis plaste.
Omdat misschien de nieren niet goed werken zou daar dus ook het blaas probleem van kunnen komen. Maar nogmaals ze is er wel erg jong voor
pi_63728553
Ik kijk even of ze het nu blijft doen, dat in huis plassen. Ook als we ze weer apart zetten. Als dat zo is, dan laat ik zaterdag weer een plasje checken bij de dierenkliniek.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_63843304
Goedemorgen,

Onze poes plast afentoe naats de bak, ook sprint ze van de bak als ze gepoept heeft met als gevolg dat de drol nog aan haar kont hanget en door het huis geslingerd wordt. We hebben al de kap van de bak gehaald en dat helpt wel.
Ook lijkt het afentoe dat ze kattengrind eet en de plak waar ze altijd ligt is heel vies en ze ruikt. nou hebben we al een paar keer gewassen, maar volgens mij moet een poes zichzelf toch schoon houden?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_63844325
kattegrit eten kan duiden op bloedarmoede.
pi_63844773
Ze heeft ook suiker. dat hebben we kunnen opvangen met Carnibest. Was ik nog vergeten te melden.
Wel vreemd dat de dierenarts er niks op uit deed toen ik zei dat ze kattengrind at...

[ Bericht 0% gewijzigd door Karrel_Laaglawaai op 08-12-2008 10:15:28 ]
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_63846576
Even een kleine update rondom Stroevel: het plassen hield weer op zodra we de katten weer 's nachts apart zetten. Dus het lijkt meer op een gedragsprobleem cq hormonen, dan dat ze nog last heeft van d'r blaasgruis. Ze gaat verder gewoon netjes op de bak.
Heb een afspraak gemaakt voor sterilisatie over 2 weken.

En Karrel... een poes hoort zichzelf inderdaad schoon te houden, en het gedrag dat jij beschrijft klinkt allemaal nogal raar. Staat de kattenbak op een rustige plaats?
Kleur buiten de lijntjes.
pi_63847510
Ja, in de keuken. Het is ook nogal een rare kat. We hebben haar met 12 jaar uit het asiel gehaald en ze woont nu drie jaar bij ons en eigenlijk alleen maar problemen. Het ging eigenlijk altijd goed met de kattenbak en er is niks veranderd.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_63847549
karrel, mijn da vond het ook niets bijzonders toen ik zei dat karel kattengrit at.
twee maanden later stierf kareltje aan zeer zware bloedarmoede.
dan ga je er alert op worden, en meerdere malen heb ik op diverse fora katten die grit aten langs zien komen, die dus bloedarmoede bleken te hebben.
nu toevallig op kattenplaza weer zo een.
hou je katje goed in de gaten.
symptomen: bleek tandvlees, snelle ademhaling, en sloom zijn.
of ga voor de zekerheid met je katje naar de da.
better safe than sorry!
pi_63856581
Is het mogelijk dat een kat een acute blaasgruis aanval kan krijgen door zeg maar verandering van voer ?
We moesten met spoed met hem naar de dierenarts i.v.m. blaasgruis, twee/drie weken daarvoor waren we net overgestapt van de tompoes op de carocat met elke dag vers voer zoals kuikentje, lamsvlees, rundvlees, kippevleugeltjes.
pi_63886050
Vers voer is toch juist heel goed voor katten?

Ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn met tips tegen de angst van katten voor het komende vuurwerk?
Feliway gaan wij denk ik halen, onze kat is een ernstig stresspoesje, en kruipt bij onweer al onder het bed. Met pillen oid doen we haar geen plezier weten we al, dus dat doen we maar niet.. Iemand anders nog meer tips?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_63886840
Wij hebben de relax pillen van relax dacht ik, ik los die altijd op in kattenmelk zo hebben ze niet door dat ze een pil krijgen. Voor de rest muziek aan alle ramen dicht gordijn.rolluiken dicht.
pi_64063054
Hmm, binnenkort zoiets halen voor mijn kat, afgelopen keer keek ze zo bang en ging ze gelijk onder het bed zitten

Maakt het voor katten uit of er iemand thuis is of niet als ze zo bang zijn? Ervanuitgaande dat de kat toch al onder het bed zit.
Klussen deel 1 en 2
pi_64064472
Dat weet ik niet. Dit jaar zijn we sinds lange tijd thuis met de jaarwisseling. Van honden weet ik dat wanneer jij reageert je ze stimuleert in hun angst oid.
pi_64064642
Dat kan ik mij voorstellen (door negatieve reactie meer angst bij kat), maar andersom lijkt het mij iig voor katten bijna onmogelijk. Je kan een kat niet troosten als die al onder een bed zit..
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:36:20 #272
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64064889
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:27 schreef shmoopy het volgende:
Jah, hóe dan, Elies?
Gewoon afwachten; gaat van zelf voorbij

Shmoopy
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:37:18 #273
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64064916
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Goedemorgen,

Onze poes plast afentoe naats de bak, ook sprint ze van de bak als ze gepoept heeft met als gevolg dat de drol nog aan haar kont hanget en door het huis geslingerd wordt. We hebben al de kap van de bak gehaald en dat helpt wel.
Ook lijkt het afentoe dat ze kattengrind eet en de plak waar ze altijd ligt is heel vies en ze ruikt. nou hebben we al een paar keer gewassen, maar volgens mij moet een poes zichzelf toch schoon houden?
Klinkt niet goed. Geen idee wat het kan zijn, maar ik zou er toch nog eens goed naar laten kijken.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_64069747
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:08 schreef Morretje het volgende:
Vers voer is toch juist heel goed voor katten?

Ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn met tips tegen de angst van katten voor het komende vuurwerk?
Feliway gaan wij denk ik halen, onze kat is een ernstig stresspoesje, en kruipt bij onweer al onder het bed. Met pillen oid doen we haar geen plezier weten we al, dus dat doen we maar niet.. Iemand anders nog meer tips?
druppels door haar voer. Bach rescue remedy of zo. Er zijn ook wel andere spullen in de handel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_64072677
We gaan wel eens even op zoek.. Mogelijkheden genoeg dus. Dank!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_64078651
Hmm onze kat Wouter zit nu met een snotneus (gelige snot) en onze poes Didi begint langzaam aan nu ook met af en toe te niezen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_64079135
quote:
Op woensdag 17 december 2008 07:53 schreef Leipo666 het volgende:
Hmm onze kat Wouter zit nu met een snotneus (gelige snot) en onze poes Didi begint langzaam aan nu ook met af en toe te niezen
Dus.... dierenarts! Want gelige snot is niet normaal en kan allelei nare oorzaken hebben. En als je andere poes begint te niezen lijkt het besmettelijk te zijn....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_64079902
Even een update:
We zijn naar de DA geweest. Waarschijnlijk was het carnibest voedsel niet zo goed voor haar darmen en maag. Daarom rende ze als een razende van de bak af en at ze grind. Vanwege het onbestemde gevoel in haar maag.
Het suiker niveau was ook te hoog, dus het hielp ook niet best meer.
Nu zijn we overgestapt naar een ander soort voer die dan ook weer goed voor haar huid zou zijn. Ze heeft namelijk voedselallergie en ze krabt zich een ongeluk. Nu moeten we dus wel weer twee keer per dag insuline spuiten.
Qua kattenbak bezoek gaat het al wat beter, alleen niestte ze maandag erg veel even aankijken hoe het gaat.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_64080511
Wij hebben gister onze poezel naarr de DA gebracht omdat haar gebit erg slecht is. Er zijn 4 kiezen uitgehaald. ZE is erg goed uit de verdoving gekomen tov de eerste keer paar jaar terug...toen blies ze erg toen we haar ophaalden maar nu kwam ze zielig piepend naar ons toe. Gister heeft ze nog gekookte kip met rijst gekregen omdat brokjes niet lukte.
pi_64140435
quote:
Op woensdag 17 december 2008 08:48 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dus.... dierenarts! Want gelige snot is niet normaal en kan allelei nare oorzaken hebben. En als je andere poes begint te niezen lijkt het besmettelijk te zijn....
gisteren bij de DA geweest en hij blijkt een griepje te hebben, maar hij heeft geen koorts. hij heeft een antibiotica kuurtje meegekregen en nu moeten we dus 2x per dag een pil in zn strot proppen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 19 december 2008 @ 08:38:24 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64140485
Vraagje. Wij hebben onze kat de ergste misdaad aan gedaan die er maar te bedenken valt: het verkeerde merk brokjes kopen. Nu zeurt ze de hele dag klagelijk aan m'n hoofd en wil alleen maar eten als ik erbij zit om haar te aaien. Moet ik de aandachtshoer gewoon negeren of zal ik overstag gaan en weer het oude voer kopen?
KuikenGuppy
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:03:17 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64140815
Ik zou weer het oude voer kopen. Alleen als het zou gaan om specifiek dieetvoer, dat de kat moet hebben voor zijn gezondheid, zou ik de strijd wel willen aangaan om 'm dat te leren eten. Maar als het simpelweg een ander merk is en hij zijn eigen merk wel graag eet... Gewoon een nieuwe doos /zak kopen.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2008 @ 09:50:15 #283
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64141929
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 08:38 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Wij hebben onze kat de ergste misdaad aan gedaan die er maar te bedenken valt: het verkeerde merk brokjes kopen. Nu zeurt ze de hele dag klagelijk aan m'n hoofd en wil alleen maar eten als ik erbij zit om haar te aaien. Moet ik de aandachtshoer gewoon negeren of zal ik overstag gaan en weer het oude voer kopen?


Ja met de vorige reactie eens.

Als er niet een dringende reden is om van voer te veranderen zou ik dr vertouwde merk maar weer halen.

Uiteindelijk eten katten heus wel als ze honger krijgen en zullen dan uiteindelijk ook wel aan de nieuwe smaak wennen (is vaak een kwestie van gewenning) maar heb je het ervoor over om eerst een hoop geklaag aan te horen? En als ze het oude vertrouwde voer nou lekkerder vindt, ach waarom zou je dr dat dan niet geven. Is ze ook weer gelukkig.
pi_64142684
Als je toch naar het nieuwe voer wil overgaan, probeer de brokjes dan te mengen. Iedere keer een grotere verhouding nieuw voer vs. oud voer. Het is altijd goed je kat aan verschillende soorten voer te laten wennen. Als je dan moet omwisselen (merken kunnen uit de handel gaan etc.) dan is het niet zo'n drahaaaaama.

Maar evengoed ben je een slechte blikopener!

@Leipo: fijn om te horen dat het niks ernstigs lijkt te zijn en sterkte bij de pillentoediening.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:41:11 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64143391
Mja, ik dacht niet dat ze echt kieskeurig was, ik koop wel vaker andere brokjes (andere winkel, andere brokjes) ik vind dat ze zich niet zo aan moet stellen ,
KuikenGuppy
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:53:23 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64143745
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:41 schreef Burdie het volgende:
Mja, ik dacht niet dat ze echt kieskeurig was, ik koop wel vaker andere brokjes (andere winkel, andere brokjes) ik vind dat ze zich niet zo aan moet stellen ,
Heb je ze zelf geproefd? Misschien is dat spul dat je nu hebt gewoon niet te vreten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_64159599
Onze kat doet op één of andere manier beetje raar. Hij is altijd vrij rustig en vind alles best, kijkt altijd vrolijk en valt regelmatig voor de grap zijn zusje aan.
Sinds vanmorgen is hij nogal suf. Hij kijkt ook anders, hij kijkt boos. En Rocky kijkt echt nooit boos zeg maar. Hij beweegt zich traag voort, eet wel en slaapt nu ook weer. Zijn oren staan ook anders, hoe zeg je dat...naar beneden ipv gespitst.
Weet niet of ik me zorgen moet maken, het is nog maar sinds vanmorgen maar Rocky heeft wel vaker wat gehad dus hij is beetje gevoelig voor pijntjes en dingetjes.
Het lijkt ook wel alsof hij het niet prettig vind opgepakt te worden en geaaid. Hij reageert niet echt verder.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:05:57 #288
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64159763
Generieke zieke kat... Heeft ie koorts? Heb je een thermometer om ff in z'n reet te stoppen?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64159808
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:05 schreef soylent het volgende:
Generieke zieke kat... Heeft ie koorts? Heb je een thermometer om ff in z'n reet te stoppen?
Nope, betwijfel of we die überhaupt hebben.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:10:17 #290
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64159911
Als je het mij vraagt bel je dan ff de dierenarts en vraag of hij/zij de kat wil zien of dat je het ff moet aankijken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64160017
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:10 schreef soylent het volgende:
Als je het mij vraagt bel je dan ff de dierenarts en vraag of hij/zij de kat wil zien of dat je het ff moet aankijken
Wil het sowieso in de gaten houden want dit is Rocky gewoon niet. Hij ligt nu wel lekker te slapen.
Kan vanavond niet naar de dierenarts, al zou ze hm willen zien want ik heb geen auto o.i.d.
Hoop dat het niet doorzet ofzo.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:17:10 #292
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64182963
Hoe is het met meneer?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64235583
Drinkt de kat meer dan normaal?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_64374676
Goed...

Wij hebben een poesje, genaamd Hoop. Hoop is opgegroeid zonder moeder, die was doodgereden. Hoop is dus met de hand grootgebracht.
Al vroeg had zij last van darminfecties. Het was op den duur zo erg dat ze op het randje stond tussen leven en dood.

Ze heeft het gelukkig overleefd. Helaas heeft zij nu weer een darminfectie Ze laat poep lopen, echt heel dun, net water. Ze kan er ook niks aan doen.
We zijn naar de dierenarts geweest vorige week, en hebben medicijnen meegekregen. Het was toen vrijdag, en de dierenarts zei dat het eind weekend over moest zijn.
Nu zijn we bijna een week verder maar het is nog steeds niet over. No steeds overal spetters poep.
We laten haar nu maar op 1 kamer rondlopen, zodat ze niet mn hele huis onderschijt...
Anyways, we gaan maandag maar weer terug naar de dierenarts, en ik hoop dat er iets aan te doen valt...
Tralalalaaa
  vrijdag 26 december 2008 @ 13:11:07 #295
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64374788
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Goed...

Wij hebben een poesje, genaamd Hoop. Hoop is opgegroeid zonder moeder, die was doodgereden. Hoop is dus met de hand grootgebracht.
Al vroeg had zij last van darminfecties. Het was op den duur zo erg dat ze op het randje stond tussen leven en dood.

Ze heeft het gelukkig overleefd. Helaas heeft zij nu weer een darminfectie Ze laat poep lopen, echt heel dun, net water. Ze kan er ook niks aan doen.
We zijn naar de dierenarts geweest vorige week, en hebben medicijnen meegekregen. Het was toen vrijdag, en de dierenarts zei dat het eind weekend over moest zijn.
Nu zijn we bijna een week verder maar het is nog steeds niet over. No steeds overal spetters poep.
We laten haar nu maar op 1 kamer rondlopen, zodat ze niet mn hele huis onderschijt...
Anyways, we gaan maandag maar weer terug naar de dierenarts, en ik hoop dat er iets aan te doen valt...
Zou je niet nu ff bellen?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_64499879
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:17 schreef soylent het volgende:
Hoe is het met meneer?
Nu gaat het weer prima. Hij doet weer normaal, speelt weer en loopt weer vrolijk rond (zo kijkt hij ook) dus denk dat het ff een dipje was ofzo. We hebben het gewoon in de gaten gehouden en verder deed hij niets raars ofzo.
pi_102538769
Kan een kitten van een paar weken oud oook al vanalles kapot krabben (denk aan bank, behang, deur etc). Of zijn de nagels nog niet zo scherp dat ze veel schade kunnen aanrichtingen door krabben?
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:23:41 #298
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102543712
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 04:19 schreef akadoenka het volgende:
Kan een kitten van een paar weken oud oook al vanalles kapot krabben (denk aan bank, behang, deur etc). Of zijn de nagels nog niet zo scherp dat ze veel schade kunnen aanrichtingen door krabben?
De nagels zijn vreselijk scherp, maar ze hebben alleen nog niet zoveel kracht en gewicht. De deur zal het dus wel overleven en je behang ook wel (tenzij er stukjes loshangen), maar je gordijnen gaan eraan als ze ze in de gaten krijgen :P
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_102544085
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 04:19 schreef akadoenka het volgende:
Kan een kitten van een paar weken oud oook al vanalles kapot krabben (denk aan bank, behang, deur etc). Of zijn de nagels nog niet zo scherp dat ze veel schade kunnen aanrichtingen door krabben?
Durfde je deze vraag niet meer in je eigen topic te stellen?

Volgens mij heb jij je echt amper ingelezen voordat je deze twee kittens in huis nam :N
pi_102544836
Het beste is te zorgen dat je kittens goede krabpalen hebben.
pi_102547128
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:23 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De nagels zijn vreselijk scherp, maar ze hebben alleen nog niet zoveel kracht en gewicht. De deur zal het dus wel overleven en je behang ook wel (tenzij er stukjes loshangen), maar je gordijnen gaan eraan als ze ze in de gaten krijgen :P
Dankjewel, anneer krijgen ze kracht? En bestaat de kans op beschadiging aan deur en behang?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')