abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63286211
Ons nieuwe poesje heeft altijd viezigheid onder haar neusje. Het is helemaal zwart, alsof ze in bagger heeft zitten neuzen ofzo. Het is niet goed weg te halen met een doekje o.i.d., maar het is ook niet zo dat ze elke keer niest of dat ze een loopneus heeft. Dus niesziekte lijkt me niet meteen het antwoord. Heel af en toe is er aan 1 kant de viezigheid weg, maar het komt toch terug.

Enig idee wat het kan zijn? Ik ga sowieso wel binnenkort met haar naar de dierenarts, maar ze is al eens inge-ent tegen niesziekte.
Tralalalaaa
pi_63287245
Snowy heeft dit ook en vieze ogen. Ondanks dat hij netjes 2x in ingeent is het toch een vorm van niesziekte. Ik raad je toch aan even contact met de DA op te nemen. ze waren bij ons erg bang dat het naar binnen zal slaan wat tot nu toe niet gebeurd is. wij hebben uit voorzorg al onze katten aan de antibiotica. En het hele huis met dettol schoon gemaakt aangezien die bacterie steeds maar terug komt.
pi_63294703
Vanmorgen Trix naar DA gebracht voor sterilisatie. Ze is nog een beetje sufjes en zieligjes. Ze moet nu een rompertje aan tot de hechting eruit kan, zodat ze er zelf niet bij kan en zeker ook Gomez er niet bij kan komen.
Het ziet er nogal grappig uit!

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_63298080
Dit topic heb ik even nodig!

Wij hebben een poes van ongeveer 6 maanden die bij ons thuis binnen blijft. Binnenkort gaan we een week op vakantie en gelukkig hebben we een fijn adresje voor haar gevonden, namelijk waar ze is opgegroeid Zij mag daar echter wel naar buiten. Sterker nog, diegene wil het kattenluikje niet op slot doen, omdat ze zelf twee katten heeft. Allemaal heel logisch, maar wij vragen ons af of we nu het risico lopen dat onze poes net in die week bezwangerd wordt We hebben steriliseren overwogen, maar dat schijnt niet goed te zijn wanneer ze nog niet krols is geweest of iets in die richting. Wat is jullie advies? En hebben jullie wel eens gehoord van de 'kattenpil'? Is dat echt een nuttig alternatief?

En dan nog een klein probleempje. Ons liefje is nogal gefixeerd op eten Heeft ze het net op, staat ze alweer te miauwen alsof we haar een week op water hebben laten leven. Daarnaast wil ze altijd alle s van ons bord/de tafel/de keuken grissen. Wat me nog het meest 'stoort' is dat klagelijke gemiauw, echt constant. 's ochtends wanneer ik aan het douchen e.d. ben is het op zijn ergst. Tips of moet ik het voor lief nemen?

Thanks!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_63298583
1. Sterilisatie is geen probleem met 6 maanden. Ik heb ook gewacht tot de eerste krolsheid, maar het is voor poesje echt fijn als je het voor bent. De DA beweerde zelfs dat het beter was.
2. Wen er maar aan. Je hebt een kletskat met een voedselobsessie
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63298786
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:29 schreef nokwanda het volgende:
1. Sterilisatie is geen probleem met 6 maanden. Ik heb ook gewacht tot de eerste krolsheid, maar het is voor poesje echt fijn als je het voor bent. De DA beweerde zelfs dat het beter was.
2. Wen er maar aan. Je hebt een kletskat met een voedselobsessie
Hmm, steriliseren is misschien dus toch beter? Moet ik wel snel zijn In ieder geval bedankt voor het advies!

En voor dat tweede was ik al bang Gelukkig is het verder echt een schatje!
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_63300109
zou ik inderdaad snel zijn, want als ze gesteriliseerd zijn mogen ze even een paar dagen niet naar buiten. Voor haar nog belangrijker, aangezien ze geen buitenleven gewend is. Ik hoop dat ze niet wegloopt nu ze ineens wel naar buiten mag en dat het een veilige omgeving is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63308344
even maar een kopie van een mailtje dat ik net verstuurd heb:

afgelopen zaterdag hebben we Didi en Wouter bij jullie opgehaald en tot nu toe gaat het goed met hen samen in 1 ruimte: ze snuffelen aan elkaar en kunnen zelf naast elkaar eten. Beide komen bij ons op de bank liggen en kunnen geaaid worden.

Vanaf het begin viel het me al op dat Wouter steeds wat ontlasting aan zijn kontje heeft hangen en dat er ook wat zachtere ontlasting in de kattenbak te vinden was. Gisteravond troffen we zelfs een hele boel zachte ontlasting op de grond voor de bank aan en had Wouter ook wat ontlasting aan z'n staart hangen. We zijn er dus wel zeker van dat het Wouter geweest moet zijn. Vanochtend troffen we weer wat zachte ontlasting aan op de bank, maar ook een beetje in de kattenbak.
Hij eet en drinkt voor de rest goed. Zou dit een gevolg kunnen zijn van het andere merk voer dat wij geven (Hills) of kan ik beter naar de dierenarts gaan om het te laten controleren mocht ik vanmiddag bij thuiskomst weer wat aantreffen?

ter verduidelijking: hij kreeg dus Royal canin blaasgruisvoer in het asiel en wij geven hem Hill's blaasgruisvoer (voer gekocht bij het asiel).

Iemand tips?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:47:42 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63310583
Het kan aan het voer liggen, maar de zachte ontlasting kan ook komen doordat de kat het spannend vindt om in een nieuwe omgeving en bij nieuwe mensen te zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63310768
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:47 schreef Lienekien het volgende:
Het kan aan het voer liggen, maar de zachte ontlasting kan ook komen doordat de kat het spannend vindt om in een nieuwe omgeving en bij nieuwe mensen te zijn.
even afwachten dus nog?
gelukkig hebben we laminaat en hebben we een kleed over de bank liggen die we in de was kunnen doen
pi_63321398
Trix begon vanmiddag te spugen, snel de DA gebeld aangezien ze op het moment pijnstillers krijgt. Na overleg met DA gaan we nu de pijnstillers halveren, was blijkbaar net iets te veel medicijn voor haar kleine lijfje. Morgen en donderdag krijgt ze die pijnstillers nog. Volgende week donderdag mag de hechting eruit.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_63337586
Mijn kat heeft sinds een paar dagen last van een verstopte neus.

Hij niest ook af en toe, maar verder doet ie gewoon normaal, en hij heeft geen snot op zijn neus of vuil in zijn ogen, dus het lijkt me geen niesziekte.

Zou ie gewoon verkouden kunnen zijn ? (geen idee of katten ook verkouden kunnen worden )

Ik kijk het nog even aan tot komend weekend voor ik naar de dierenarts ga, maar misschien maak ik me wel druk om niks.

Oh ja, hij komt nooit buiten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_63338143
Mensen ik heb een vraagje:

Mijn poes van 6 maanden oud is de laatste week echt heel vervelend. (Ze komt niet buiten)

1) Ze valt me af en toe zomaar aan. Dan gaan d'r oren naar achter en begint ze te bijten.
2) Ze gooit d'r waterbakje om. Dus elke keer ligt er een plas water door het huis
3) Ze springt continu op het aanrecht. Ik gooi haar dr wel 1000 x af. Nu heb ik inmiddels wel voor elkaar dat als ze op het aanrecht staat en ik sta op, dat ze er meteen afspringt. (punt 3 speelt al langer)
4) Als ze smorgens geluiden hoort, dan begint ze al te miauwen.
5) Overal waar eten is probeert ze wat te jatten. Je wordt er echt niet goed van!
6) Soms is ze wel lief, dan komt ze bij me liggen en gaat ze lekker knorren (om aan te geven dat het niet alleen maar kommer en kwel is)

Oftewel: HELP!!!!
wie zaait zal oogsten.....
  woensdag 19 november 2008 @ 09:52:17 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63338182
En wat is nu je vraag. Is dit normaal voor een kat van 6 maanden? Ja, want die zit vol in de puberteit!
pi_63338868
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:50 schreef cohen het volgende:

Mijn poes van 6 maanden oud is de laatste week echt heel vervelend. (Ze komt niet buiten)

1) Ze valt me af en toe zomaar aan. Dan gaan d'r oren naar achter en begint ze te bijten.
2) Ze gooit d'r waterbakje om. Dus elke keer ligt er een plas water door het huis
3) Ze springt continu op het aanrecht. Ik gooi haar dr wel 1000 x af. Nu heb ik inmiddels wel voor elkaar dat als ze op het aanrecht staat en ik sta op, dat ze er meteen afspringt. (punt 3 speelt al langer)
5) Overal waar eten is probeert ze wat te jatten. Je wordt er echt niet goed van!
6) Soms is ze wel lief, dan komt ze bij me liggen en gaat ze lekker knorren (om aan te geven dat het niet alleen maar kommer en kwel is)

Erg herkenbaar hoor. Juultje is nu 4 maand, zal al wel vroeg aan t puberen zijn geslagen!
Volgende vraag; hoe lang duurt de pubertijd
pi_63339047
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:50 schreef cohen het volgende:

Meldt haar maar aan
http://www.meankitty.com/

Of beter nog: Leer deze uit je hoofd
Mean kitty song

[ Bericht 5% gewijzigd door nokwanda op 19-11-2008 10:38:37 ]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_63342459
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:22 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Erg herkenbaar hoor. Juultje is nu 4 maand, zal al wel vroeg aan t puberen zijn geslagen!
Volgende vraag; hoe lang duurt de pubertijd
Hier ook een kitten van 4 maanden, en ook heel herkenbaar. Hoort er allemaal bij .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_63343069
gaat dat vanzelf over? of moet ik haar laten 'helpen'?
wie zaait zal oogsten.....
pi_63343140
Punt 3 tot en met 6 zijn erg herkenbaar
  woensdag 19 november 2008 @ 13:34:16 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63343947
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:02 schreef cohen het volgende:
gaat dat vanzelf over? of moet ik haar laten 'helpen'?
Nou, dat laten helpen is vooral verstandig omdat het de krolsheid en bepaalde aandoeningen voorkomt. Niet te vergeten nageslacht.

Dit pubergedrag hoort erbij en gaat wel een keer weer over.
pi_63348815
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:52 schreef Lienekien het volgende:
En wat is nu je vraag. Is dit normaal voor een kat van 6 maanden? Ja, want die zit vol in de puberteit!
pi_63349064
Wat betreft punt vier..

pi_63367893
Hmm het ging enkele dagen goed, maar vanochtend lag er weer een hoopje ontlasting op de grond: precies voor de opening van de kattenbak!
positieve is dat de bovenste keutels van de hoop een stuk steviger waren dan wat het de afgelopen dagen was: lijkt aan de beterende hand dus

ik vermoed dat OF Didi op de bak zat en Wouter het niet meer op kon houden OF hij vond de kattenbak te vies (vanwege Didi? dat zou lastig zijn, er lagen geen drollen of plas in de bak toen we naar bed gingen) OF hij redde het gewoon echt net niet om het lang genoeg in te houden.

afwachten dus wat ik aan ga treffen als ik vanmiddag weer thuiskom
  donderdag 20 november 2008 @ 10:34:03 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63367971
Of je kat houdt niet van een kattenbak met een kap erop.
pi_63369121
hij heeft het er wel al een aantal keren op gedaan, dus dan zou hij het de ene dag niet erg vinden, maar de andere dag wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')