quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Hij is net een hangerig kind en heeft rode ogen. ligt de hele tijd in de douche in een hoekje. En jankt zo af en toe. Hij laat zich gewoon oppakken en hangt dan helemaal tegen me aan. Niet echt fit dus. En aangezien ik geen risico wil lopen maar even naar de DA.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:29 schreef loezzie het volgende:
Hmm twijfel,
Ik heb 2 katten en zou wel graag een derde erbij willen. Ik heb nu 2 gecastreerde katers van een jaar of 5. Zou ik hier een kitten bij kunnen plaatsen??
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:28 schreef Twinky het volgende:
Heb ik hier woensdag TWEE schone kattenbakken neergezet, alle poepjes die ernaast lagen opgeruimd. Kom ik vandaag thuis liggen er in de hele kamer weer poepjes. Wel maar in 1 kamer (die met de kattenbakken) maar WAAROM kan hij het niet gewoon op de bak doen?!
ja goeie, ga ik doen denk ik. Ik stel het allemaal uit, ook gewoon een nieuwe bak kopen, omdat ik zo bang ben dat het daarna niet opgelost isquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:56 schreef freecell het volgende:
Hoi
@ Twinky: Misschien kan je iets in de kattenbak doen wat heel lekker ruikt voor katten? Hier is Jaina helemaal enthousiast als we de bak schoonmaken met chloor!
@ferrari: wat zei de DA?
Ze drinken voorlopig bij hun moeder. Die van mij zijn nu bijna 6 weken oud en ik begin nu met een beetje babyoerquote:Op zondag 17 augustus 2008 04:52 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijn poesje van 1 jaar heeft zojuist (tegen onze wil in) kittens gekregen..
Kwamen er dus zo'n anderhalve maand terug achter dat ze zwanger was.. Nu heeft ze 3 kittens, en 1 dood dingetje.. Zo'n hoopje ellende wat in de baarmoeder niet de kans heeft gekregen om verder te groeien..
Verder zien de 3 kittens er prima uit, ze drinken alsof het een lieve lust is.. Ze komen van een lapjeskat, en de kittens zijn zwart wit, een rode, en een grijs zwarte..![]()
Iemand tips over hoe en wat? Moet ik nou speciaal kittenvoer kopen? (Ben er een beetje laat mee, maar totaal niet bij nagedacht
) En hoe en wat? Ik weet wel dat je de kittens nog niet vast mag pakken e.d. ivm vreemde luchtjes voor moederpoes.
Ik zal morgen even de foto's posten.
Ik zal het eens voorleggen aan de DA. Treffend dat je zegt dat je kitten het ook doet. Ik vind het namelijk ook kittengedrag (alhoewel ze dat vroeger juist niet deed!). Dus misschien wil ze wel gewoon meer aandacht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Snowy doet dit nu ook maar dat is een kitten. Onze andere katten hebben dat (gelukkig) nooit gedaan. De kat van mijn zus doet het als ze aandacht wil. Maar pijn kan denk ik ook wel hou d'r goed in de gaten of bel even de DA
Mijn kat heeft dat ook een tijd gedaan... Echt heel erg.. Die kwam aanrennen, sprong tegen mn bovenbeen, zette zn nagels uit en gleed zo naar benedenquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:01 schreef Aventura het volgende:
Een van mijn poesjes (nu 2 jaar) hangt sinds een paar maanden steeds aan mijn been. Ze gaat dan al piepend (ze kan niet zo goed miauwen) helemaal rechtopstaan en klauwt haar nageljes (auw) in mijn bovenbeen. Zo blijft ze dan luid piepend hangen. Vandaag was het helemaal erg; ik kwam terug van een weekendje Lowlands en ze was niet bij me weg te slaan.
Ze krijgt altijd genoeg aandacht en knuffels van me, maar opeens ging ze dus dit gedrag vertonen. Ik denk zelf dat ze gewoon (meer) aandacht wil, maar ik vind haar soms zo dringend overkomen, alsof ze me iets duidelijk wil maken (pijn? honger)? Honger kan het trouwens niet zijn want de bakjes zijn permanent gevuld en ze doseert zelf prima. Iemand nog ideeen/ervaringen hierover?
Ik heb de 2 jongste van mij verzekerd zodra we ze kregen, dit omdat de kat die net overleden was toen, zn hele leven een auto-imuumziekte had... Hij was gelukkig nog oud geworden maar dat heeft duizenden euro's/guldens gekost toen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:48 schreef blessed19 het volgende:
ik vraag me af hoe de mensen hier tegenover de dierenverzekeringen staan. opzich ziet het er wel ok uit, plus is het maar gemiddeld een tientje de maand.
Proteq.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij welke verzekeraar zijn jullie verzekerd?
Katten fontein.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:28 schreef KellyPelly het volgende:
Hoeveel moet een kat op een dag drinken?
Onze poes Iker (terug te vinden in eigen topic) wil bijna niet drinken uit haar eigen bakje. Enige wat mevrouw leuk vindt, is drinken uit de kraan. Opzich vinden we dat niet erg, maar we zijn bang dat ze alleen op die manier nog kan/wil drinken straks en dat is niet erg handig als we op vakantie zijn. Plus dat we allebei de hele dag werken, dus dan kan ze daar ook niet drinken.
En ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen. Ze weet trouwens wel dat er water in het bakje zit, hebben haar laten voelen met pootjesen heel af en toe neemt ze een slok, maar echt weinig.
Wie heeft er tips??
Mag ze naar buiten? (een van mijn katten wil ook niet uit zijn bakje drinken, maar ik zie hem wel altijd stiekem uit bijvoorbeeld de gieter buiten drinken)quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:28 schreef KellyPelly het volgende:
Hoeveel moet een kat op een dag drinken?
Onze poes Iker (terug te vinden in eigen topic) wil bijna niet drinken uit haar eigen bakje. Enige wat mevrouw leuk vindt, is drinken uit de kraan. Opzich vinden we dat niet erg, maar we zijn bang dat ze alleen op die manier nog kan/wil drinken straks en dat is niet erg handig als we op vakantie zijn. Plus dat we allebei de hele dag werken, dus dan kan ze daar ook niet drinken.
En ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen. Ze weet trouwens wel dat er water in het bakje zit, hebben haar laten voelen met pootjesen heel af en toe neemt ze een slok, maar echt weinig.
Wie heeft er tips??
Bedankt voor je reactie! Ze mag alleen in de tuin als wij er zijn en daar drinkt ze idd ook regelmatig uit de gieter. Ze krijgt ook natvoer en ze heeft een hoog bakje. Heb gister een lager en doorzichtig bakje geprobeerd, daar heeft ze volgens mij redelijk uit gedronken. Dus we proberen maar wat verschillende alternatieven en ga er maar vanuit dat ze wel gaat drinken als ze echt dorst heeft.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:56 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mag ze naar buiten? (een van mijn katten wil ook niet uit zijn bakje drinken, maar ik zie hem wel altijd stiekem uit bijvoorbeeld de gieter buiten drinken)
Krijgt ze natvoer? (is ook vocht)
Is het een 'hoger' bakje waarin ze haar kop in moet steken? (zo ja, probeer eens een schoteltje)
Als ze pusoogjes krijgt oid wél even mee heengaan, maar alleen niezen is echt geen dramaquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:58 schreef Maraca het volgende:
Ah, goed om te lezen.. ik hou het zeker nog even in de gaten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |