abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61700208
ja de kattenbak is geheel overkapt
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  woensdag 17 september 2008 @ 13:11:30 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61700397
Misschien vindt ze dat niet prettig?
Mijn kat vindt het in elk geval niet zo fijn om 'overdekt' te plassen .
En zorg dat andere plekjes niet naar kattenpis ruiken... in ons nieuwe huis hebben ze nooit buiten de bak (of tuin) geplast .
KuikenGuppy
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:14:17 #103
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_61856984
Even een vraagje..

Als ik mijn kat aai dan gaat hij wel eens op zijn rugje liggen zodat je zijn buik kan aaien. Volgens mijn vriendin was dat een goed teken (dat is al mooi ) Maar soms pakt hij met zijn pootjes mijn hand vast en dan bijt hij me Waarom doet hij dit?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_61884981
Ook een vraagje, onze kitten heeft sinds een paar dagen een soort bruine vlek op zijn snuit, iemand een idee wat dat kan zijn? We hadden het vermoeden dat hij ergens in heeft zitten wroeten, maar dan zou het alweer weg moeten zijn toch?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_61887369
Bruine vlek? Als in smeerachtige substantie?

Ik zou dierenarts morgenvroeg ff bellen als je het niet vertrouwt..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_61887764
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:11 schreef LekkerApart het volgende:
Bruine vlek? Als in smeerachtige substantie?

Ik zou dierenarts morgenvroeg ff bellen als je het niet vertrouwt..
Nee, geen smeerachtige substantie. Meer alsof ie in de aarde heeft gezeten met z'n snuit. Hij heeft verder ook nergens last van, doet ook geen pijn als je 'm daar aait. Dierenarts ga ik morgen misschien inderdaad even bellen denk ik, gewoon voor de zekerheid.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_61891891
Onze poes (4 maanden oud) heeft sinds een dag of 2 ons aanrecht ontdekt. Ze springt er met al t gemak op. Dit is dus niet de bedoeling. Onze (wat) oudere kater heeft dit gedrag gelukkig nooit vertoont. Nu is dus eigenlijk mijn vraag hoe ik die kleine duivel dit t best kan afleren. Plantenspuit heb ik al meerdere malen geprobeerd alleen kijkt ze hier (helaas) niet echt raar meer van op.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2008 @ 23:29:39 #108
163650 Greys
pi_61892796
Onze asielaanwinst Boris heeft een klein stukje elastiek van zijn speelmuis aan de krabpaal opgegeten
Duimen jullie ook even dat het geen kwaad doet?

Mrcool, meteen een ferm NEE! en oppakken en op de grond zetten misschien? En dan heel veel geduld hebben en herhalen, herhalen, herhalen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61892975
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:29 schreef Greys het volgende:

Mrcool, meteen een ferm NEE! en oppakken en op de grond zetten misschien? En dan heel veel geduld hebben en herhalen, herhalen, herhalen?
Dat heb ik al idd vaak gedaan. Ik word ook altijd boos en dat heeft ze ook wel door. Ze springt nu iig al uit zichzelf van t aanrecht als ze me hoort en ziet naderen. Herhalen, herhalen, herhalen idd.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_61892993
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:14 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje..

Als ik mijn kat aai dan gaat hij wel eens op zijn rugje liggen zodat je zijn buik kan aaien. Volgens mijn vriendin was dat een goed teken (dat is al mooi ) Maar soms pakt hij met zijn pootjes mijn hand vast en dan bijt hij me Waarom doet hij dit?
Ik denk om te spelen gewoon.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_61893518
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:20 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Nee, geen smeerachtige substantie. Meer alsof ie in de aarde heeft gezeten met z'n snuit.
Misschien tussen planten lopen snuffelen?
pi_61897254
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:54 schreef mrcool het volgende:

[..]

Misschien tussen planten lopen snuffelen?
Zou het dan niet na een paar dagen weer weg moeten zijn?
  donderdag 25 september 2008 @ 09:34:17 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61897301
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:31 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Zou het dan niet na een paar dagen weer weg moeten zijn?
Hoe ziet het eruit, dan? De haren zijn vies? Heb je geprobeerd het weg te poetsen met een beetje water?
The love you take is equal to the love you make.
pi_61898284
Yep, geprobeerd. Heeft weinig effect. Het lijkt ook meer de huid te zijn die vies is, heel klein beetje kalig ook. Verder is er niets aan 'm te merken, lijkt er geen last van te hebben. Mijn vriend zegt dan ook dat ik me aanstel . Heb net de dierenarts proberen te bellen, maar die zijn vandaag alleen bereikbaar voor spoedgevallen. .
pi_61898711
Iemand ervaring met katten met hartruis?
Wij zijn gisteren met Snowy naar de DA geweest nog steeds last van zijn ogen nieuwe antibiotica gekregen. maar ze constardeerde ook een duidelijke hartruis. Ik krijg meteen doemsenarios en ben er niet gerust op. We moeten in ieder geval volgend jaar een echo laten maken.
pi_61898921
Addict89; kunnen het vlooien zijn? Als dat zo is dan vind je kleine zwarte korreltjes op het hele poezelijfje, misschien dat die op de neus beter zichtbaar zijn en dat hij zich daar meer heeft gekrabt = haarverleis.

Ferrari_rood: helaas geen ervaring mee. Maar als de DA aangeeft dat je over een jaar een echo moet laten maken, dan zal het niet zo ernstig zijn, toch?

Ik ben ook net terug van de DA. Ik heb bloed laten prikken bij mijn poes van 13 jaar die sinds twee maanden de diagnose nierfalen heeft. De achteruitgang lijkt, na 2 maanden dieetvoer, aangevuld met een maand medicijnen, langzamer te gaan. Ze is minder veel afgevallen, na 1 maand dieetvoer was ze 750 gram kwijt, na nog een maand 'maar' 100 gram extra eraf. Maar inmiddels is ze wel vel over been. En ik word niet blij van een bloeduitslag die nu stabiel blijft, maar wel 400% boven de normale waarden ligt.
We hebben besproken dat ik doorga met de medicijnen en haar probeer te verleiden met een melange van dieetvoer en regulier voer (wat ze wel graag at). En ik ga advies inwinnen over rauw voer (barf).
Iemand anders nog suggesties?

Het enige positieve is dat zij nergens last van lijkt te hebben. Ze is blij, knuffelt graag en kan nog bijna zoveel rennen en springen zoals voorheen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_61899434
@cat22 dat is vervelend nieuws en 13 is nog niet eens zo heel oud. ik heb geen ervaring (gelukkig) met nier falen.
pi_61903234
Vervelend dat het niet beter gaat met Sietske Cat22.

Goed dat je informatie gaat zoeken over vers voeren. Ik hoop dat het je helpt. Ik voer mijn kat nu al een tijdje kant en klaar vers voer en ben me ook aan het inlezen in echt barfen. Als je ergens vragen over hebt of hulp bij nodig hebt, je mag me altijd PM-en!
  donderdag 25 september 2008 @ 13:49:26 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61903316
Ja, Cat22, vervelend hoor. Je hebt echt een zorgenkindje, zo te lezen. Sterkte ermee.
pi_61925504
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:49 schreef Cat22 het volgende:
Addict89; kunnen het vlooien zijn? Als dat zo is dan vind je kleine zwarte korreltjes op het hele poezelijfje, misschien dat die op de neus beter zichtbaar zijn en dat hij zich daar meer heeft gekrabt = haarverleis.
Kan ook nog, had hij toen we hem kregen en daar is hij vorige week voor behandeld. Heb in ieder geval vanmiddag een afspraak bij de dierenarts, toch maar even laten controleren voor de zekerheid. Sterkte met jouw kat nog.

Edit: Net terug, het arme hummeltje heeft schimmel . Vrij intensieve (en dure) behandeling volgens de dierenarts. Iemand ervaring mee?

[ Bericht 6% gewijzigd door Addict89 op 26-09-2008 16:27:03 ]
pi_61973195
Zo nu en dan ligt onze hele woonkamer onder de korrels uit de kattenbak. Deze nemen ze mee naar buiten onder hun pootjes. Hebben jullie iets voor de kattenbak liggen waarop ze hun pootjes zeg maar afvegen? Ik zie weleens in de dierenwinkels van die matjes liggen die er speciaal voor bedoelt zijn maar misschien is een simpelere (huishoudelijke) oplossing wel net zo goed. Dus, wat raden jullie me aan?
pi_62059067
Sinds 2 weken spuugt mijn kater af en toe gal. wat moet ik ervan denken? eerst dacht ik dat het door de vetplantjes kwam waar hij aan gegeten heeft, maar nadat ik ze op een onreikbaar plekje heb gezet, doet hij het nog steeds.

owja! vandaag heeft hij ook een aantal niesbuitjes gehad (2x). kan ik hiervoor ergens edicijnen, oid halen?

pi_62059618
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:02 schreef blessed19 het volgende:
Sinds 2 weken spuugt mijn kater af en toe gal. wat moet ik ervan denken? eerst dacht ik dat het door de vetplantjes kwam waar hij aan gegeten heeft, maar nadat ik ze op een onreikbaar plekje heb gezet, doet hij het nog steeds.

owja! vandaag heeft hij ook een aantal niesbuitjes gehad (2x). kan ik hiervoor ergens edicijnen, oid halen?

Ooit gehoord van een dierenarts?

Als je kat echt gal spuwt dan zou ik hem meteen na laten kijken, zeker als het al twee weken duurt. Maar het zou ook kunnen dat hij haarballen ophoest. Hoe zit het eruit? Gal is namelijk groenig. Haarballenprut is meestal wittig of doorzichtig met een propje erin. In geval van haarballen is kattegras heel goed. Ze moeten de haren die ze oplikken toch kwijt en kattegras helpt ze om ze uit te braken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62060674
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:23 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ooit gehoord van een dierenarts?

Als je kat echt gal spuwt dan zou ik hem meteen na laten kijken, zeker als het al twee weken duurt. Maar het zou ook kunnen dat hij haarballen ophoest. Hoe zit het eruit? Gal is namelijk groenig. Haarballenprut is meestal wittig of doorzichtig met een propje erin. In geval van haarballen is kattegras heel goed. Ze moeten de haren die ze oplikken toch kwijt en kattegras helpt ze om ze uit te braken.
Tuurlijk heb ik wel eens gehoord van een DA, maar ik vroeg me af of er ook ergens standaard spul verkocht wordt. Hetzelfde als dat wij mensen dat ook kunnen.

Het gal is donker. bruin/groenig inderdaad. Zit al een beetje te loeren wat het kan betekenen, maar ik kom niet echt ver.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:58:54 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62060761
Eet en drinkt je kat verder normaal? Is 'ie levendig?
pi_62060920
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:58 schreef Lienekien het volgende:
Eet en drinkt je kat verder normaal? Is 'ie levendig?
dagelijks bakje water leeg en brokjes eet hij ook als normaal. hij is erg aanhankelijk en wil alleen maar geaaid worden. soms erg suf/slaperig maar ook wel speelgraag! ik heb namelijk totaal niet echt het idee dat hij echt ziek is, omdat hij niet echt veranderd is.

EDIT:

Het enige wat hij de laatste tijd wel doet is plotseling om onduidelijke redenen sprintjes door de kamers te nemen. best wazig, maar volgens mij komt dat omdat hij nog binnen is, volgende week mag hij pas naar buiten.

[ Bericht 22% gewijzigd door blessed19 op 01-10-2008 21:11:07 ]
pi_62155066
Even een crosspostje

Merlijn, neurotische kattekop, springt net op een groot bord waar ik een grote kaars op had branden. Hij kreeg het kaarsvet over zich heen. Het is niet heet meer, maar zijn lange vacht zit nu op een flank onder het kaarsvet.
Hij wil het zelf wassen. nou is dat nou niet heel erg gevaarlijk. Heb als kind zelf heel wat verjaardagskaarsjes opgevreten en ik leef ook nog. Maar dit is wel veel. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Is knippen de enige optie of moet ik hem zelf zijn gang laten gaan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62157728
Hmmm, de normale opties van in de diepvries leggen (werkt voor kauwgum, misschien ook voor kaarsvet?) en met een lauwwarm strijkijzer eroverheen gaan niet echt werken natuurlijk.

Ik weet niet of kaarsvet schadelijk is voor katten, maar gezond lijkt het me zeker niet en als hij het toestaat zou ik toch proberen het eruit te plukken/knippen.

Hopelijk heeft hij zich verder niet verbrand! Eigenwijze kattekop dat hij is.
pi_62158093
Ik heb het grootste deel er al uitgeknipt. Hij ziet er nu wel heel rafelig uit.
Ee deel zit echt dicht op de huid, dus ik kan niet alles weghalen. Een deel is wss gevoelig. Kaarsvet verbrand niet echt, maar voelt wel heel heet en kan de huid wel erg gevoelig maken nu. Een stukje zal er dus ook uit moeten groeien tot ik het weg kan knippen. Zijn we wel een weekje verder, vrees ik.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:50:36 #130
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_62162522
Wat denk je van gewoon een beetje aan frunnikken tijdens het kroelen?

Onze half-langharigen moet ik ook af en toe een beetje bijknippen. Een van de twee had van de week in een bergje paardenpoep liggen rollen; ze was aan een kant helemaal groen

(nu is ze aan één kant polletje piekhaar )
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_62164891
Ramses had een obsessie voor kaarsen en sloeg ze uit. Hij had een keer een 4pits kaars uitgeslagen en het kaarsvet vloog in het rond dus ook op hem. Hij wilde het ook zelf wassen ik heb hem met een lauwwarme doek schoongemaakt maar kon niet voorkomen dat hij het ook binnen kreeg hij ging er overigs wel van overgeven. Katten die drinken uit een schaal met drijfkraarsen gaan ook overgeven. Ik zal toch proberen zoveel mogelijk weg te knippen.
pi_62174814
Hoe doen jullie dat met ontvlooing en ontworming?

Allebei onze katten worden frequent ontwormt. De ontvlooing deden we voorheen altijd netjes iedere maand maar hier zijn we mee gestopt. Die ontvlooing vind ik een beetje onzin. Mocht er echt iets gebeuren kan ik alsnog de spray pakken die we hier nog hebben staan omdat onze kitten helemaal onder de vlooien zat toen we dr kregen. Die spray heeft zich toen meer dan bewezen voor mij, na de 1ste keer sprayen leken alle vlooien al weg en, geloof me, ze zat echt helemaal onder. Nu krijgen ze dus ook ieder jaar een spuit tegen kattenziekte en niesziekte. De kitten heeft dit wat vaker gehad in t begin. Nu neem ik aan dat deze spuit wel echt nodig is aangezien t toch veelvorkomende kwalen zijn bij katten, ik voorkom in dit geval liever dan dat ik moet genezen, wat ook niet zal gaan lijkt mij.

Nu is dus eigenlijk mijn vraag of dat ook die ontworming wel echt nodig is om dit iedere 3 maanden te doen. In principe wil ik dit best doen maar als t ook niet echt nodig is lijkt t me onzin. Ontvlooing, zoals al vermeld, doen we dus helemaal niet meer, hooguit misschien in de zomer 1 of 2 keer per kat.

Voor alle duidelijkheid: het betreft hier 2 binnenkatten.
pi_62179298
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Ramses had een obsessie voor kaarsen en sloeg ze uit. Hij had een keer een 4pits kaars uitgeslagen en het kaarsvet vloog in het rond dus ook op hem. Hij wilde het ook zelf wassen ik heb hem met een lauwwarme doek schoongemaakt maar kon niet voorkomen dat hij het ook binnen kreeg hij ging er overigs wel van overgeven. Katten die drinken uit een schaal met drijfkraarsen gaan ook overgeven. Ik zal toch proberen zoveel mogelijk weg te knippen.
Done that. Gelijk maar gedaan. Nu moet ik wel wachten tot de rest genoeg van zijn huid af is gegroeid voor ik alles weg kan knippen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62179526
Ik heb ook een binnenkat en ontvlooien doe ik niet. Sinds ze hier 2 weken is (en ze is hier nu anderhalf jaar) heeft ze geen vlo meer gehad. Mocht ze een keer vlooien krijgen, dan zijn we er snel genoeg bij
Ik doe ook niet aan preventief ontluizen bij mijn zoontje

Ontwormen doe ik eens per jaar ongeveer. Ik zou niet weten hoe ze aan wormen moet komen, maar gewoon voor de zekerheid, omdat je wormen niet altijd meteen signaleert.
pi_62179797
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:15 schreef freecell het volgende:

Ontwormen doe ik eens per jaar ongeveer. Ik zou niet weten hoe ze aan wormen moet komen, maar gewoon voor de zekerheid, omdat je wormen niet altijd meteen signaleert.
Heeft het uberhaupt wel zin om t 1 keer per jaar te doen? Ik dacht dat je dat consequent (iedere 3 maanden, bij kittens wat vaker) moet doen of anders gewoon niet, kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor. Ik heb de DA dat eens gevraagd hoe ze aan wormen kunnen komen en toen vertelden ze ons dat dat ook kan via tuinaarde onder je schoenen enzovoorts, lekker vergezocht ik weet t.

Maar ze krijgt dus totaal geen inenting? Dan bedoel ik die tegen kattenziekte en niesziekte, de jaarlijkse inenting.
Bij deze hebben ze me wel verteld dat je dat jaarlijks moet doen of helemaal niet, dus als je t een jaar niet zou doen heeft t helemaal geen zin meer blijkbaar.
pi_62179868
De jaarlijkse entingen krijgt ze wel hoor Gewoon voor de zekerheid. En inderdaad, de entingen moeten gewoon elk jaar, anders heeft het weinig zin.

Bij ontwormen maak je alle op dat moment aanwezige wormen, eitjes en larven dood. Mocht ze toch een keer wormen hebben dan gaan die er dus wel aan bij de jaarlijkse ontwormbeurt
pi_62179888
Ik twijfel om een kat uit het asiel te gaan halen, waar moet ik op letten?
Lambo of Rekt
pi_62179992
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:30 schreef EggsTC het volgende:
Ik twijfel om een kat uit het asiel te gaan halen, waar moet ik op letten?
Waarom twijfel? Doen!

Tsja, waar je op moet letten? In een asiel kun je er vanuit gaan dat ze 'geholpen' zijn en preventief ontwormt. Dus eigenlijk hoef je niet eens op zo heel veel dingen te letten lijkt mij. Hou vooral t gedrag (als je er een gevonden hebt) in de gaten en kijk eens hoe de kat reageert als je hem/haar op pakt. Gaan ze je gelijk bijten en uithalen enzo, even gewoon opletten hoe ze zich gedragen in jouw aanwezigheid.

Kijk vooral ook goed naar de verblijven van de katten, zijn ze schoon of juist erg goor?

Maar wil je een kitten of een wat oudere kat?
pi_62180035
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:29 schreef freecell het volgende:
De jaarlijkse entingen krijgt ze wel hoor Gewoon voor de zekerheid. En inderdaad, de entingen moeten gewoon elk jaar, anders heeft het weinig zin.

Bij ontwormen maak je alle op dat moment aanwezige wormen, eitjes en larven dood. Mocht ze toch een keer wormen hebben dan gaan die er dus wel aan bij de jaarlijkse ontwormbeurt
Ok, gelukkig krijgt ze die inenting wel gewoon mee!
pi_62180121
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:35 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ok, gelukkig krijgt ze die inenting wel gewoon mee!
Jups, het beestje heeft al chronische niesziekte (waar ze weinig last van heeft trouwens) en meer hoeft ze ook niet te krijgen
Alleen bij en binnekat die hooguit op het balkon komt is elke 3 maanden ontvlooien niet zo zinvol
pi_62180245
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Jups, het beestje heeft al chronische niesziekte (waar ze weinig last van heeft trouwens) en meer hoeft ze ook niet te krijgen
Alleen bij en binnekat die hooguit op het balkon komt is elke 3 maanden ontvlooien niet zo zinvol
Chronishe niesziekte? Hoe merk je zoiets? Onze kitten niest nogal vaak maar is laatst wel gewoon gezond verklaard door de DA. Ik neem aan dat ze dit aan de longetjes kunnen horen ofzo?

Hier komen ze ook hooguit op het balkon, verder dan dat komen ze niet. Elke 3 maanden zeg je? Als ik Frontline moet geloven moet je dit iedere 3 weken ongeveer doen wil het zin hebben. Ik heb hier een spray van Frontline staan en die bewaar ik mooi mocht er alsnog ooit een uitbraak komen, wat me overigens erg sterk lijkt.
pi_62180287
Waarom ontvlooien als ze geen vlooien hebben?

Niesziekte: ze niest af en toe, en heeft af en toe een periode van heel veel niezen en vuile oogjes.
Ze is dan trouwens wel gewoon vrolijk
pi_62180673
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:46 schreef freecell het volgende:
Waarom ontvlooien als ze geen vlooien hebben?
Dan zou je dus ook kunnen zeggen waarom inenten als ze geen ziektes hebben? Maar ik snap je wel hoor!
Die inentingen blijven ze gewoon jaarlijks krijgen, hier krijgen we ook ieder jaar een oproep van de DA van in de brievenbus. Tevens krijgen ze hierbij meteen een onderzoek voor de gezondheid en dit is ook niet verkeerd om dit toch ieder jaar even te laten doen, weet je iig hoe het gesteld is met je dier en kom je ook niet voor niet zo leuke verrassingen te staan.
pi_62180832
Omdat die ziekten meteen gevaarlijk zijn en vlooien niet

en inderdaad, het jaarlijkse onderzoek is ook prettig.
pi_62181054
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:06 schreef freecell het volgende:

en inderdaad, het jaarlijkse onderzoek is ook prettig.
Zeker, ik moet er niet aan denken dat ze jarenlang iets onder de leden hebben zonder dat ik daar zelf ooit achter kom, beestjes kunnen toch nog steeds helaas niet praten!

@ EggsTC: Houd er wel rekening mee dat je in een asiel nogal wat 'zielige' exemplaren tegen gaat komen. Bij ons lieten ze deze katten juist extra zien, ik denk dat je zelf ook wel snapt waarom. Ga iig niet van o wat zielig en we nemen m doen, houd er rekening mee dat zo'n diertje wel extra zorg (wat dus ook extra geld kost) met zich meebrengt. Mocht je dit alles er toch voor over hebben dan houd ik je zeker niet tegen, ik waarschuw alleen maar even dat sommige asiels wel in proberen te spelen op je oh wat zielig-factor, dat was iig bij ons wel een beetje het geval vond ik. Ik heb het hier dus over katten met 3 pootjes, katten zonder staart en dergelijke. Ze hebben in een asiel niet echt een toekomst ik weet het maar ik vind het ook zielig als iemand ze uiteindelijk thuis ook compleet verwaarloost, zijn ze denk ik nog beter af in het asiel.

Nog 1 ding: als je ervoor kiest een kat mee te nemen dan is deze wsl gechipt. Vergeet niet deze chip op jouw naam/adres te zetten anders heb je kans dat als ie wegloopt ze hem naar het asiel gaan brengen omdat de chip dus op dat adres staat geregistreerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door mrcool op 06-10-2008 19:19:59 ]
pi_62181204
Hoi,
Ik heb eeb probleempje met een van mijn katten.
Ze heeft een wondje aan de rechterpoot ten hoogte van haar kont.

Ik heb van de dierenarts een wondzalf gekregen, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit op het wondje te smeren.
Helaas kan ik ook niemand anders vragen om mij hiermee 2 keer per dag te helpen.

Is er misschien een handigheidje hiervoor waardoor ik bij haar wel deze zalf op haar wond kan smeren? Zonder dat ik oorlogswonden oploop en de kat kompleet in de stress schiet?
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_62181290
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:17 schreef dino889 het volgende:
Hoi,
Ik heb eeb probleempje met een van mijn katten.
Ze heeft een wondje aan de rechterpoot ten hoogte van haar kont.

Ik heb van de dierenarts een wondzalf gekregen, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit op het wondje te smeren.
Helaas kan ik ook niemand anders vragen om mij hiermee 2 keer per dag te helpen.

Is er misschien een handigheidje hiervoor waardoor ik bij haar wel deze zalf op haar wond kan smeren? Zonder dat ik oorlogswonden oploop en de kat kompleet in de stress schiet?
Geef anders een klein beetje brokjes, dat houd haar wel even bezig toch?
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:05:28 #148
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_62182756
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:20 schreef mrcool het volgende:

[..]

Geef anders een klein beetje brokjes, dat houd haar wel even bezig toch?
Het zal natuurlijk per kat verschillen, maar als ik paté (voor katten) in zijn bakje doe dan kan er een bom afgaan en dat kan hem dan nog niks schelen Misschien dat het ook voor jouw kat werkt zodat je de zalf erop kan smeren?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_62182853
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:34 schreef mrcool het volgende:

[..]

Waarom twijfel? Doen!

Tsja, waar je op moet letten? In een asiel kun je er vanuit gaan dat ze 'geholpen' zijn en preventief ontwormt. Dus eigenlijk hoef je niet eens op zo heel veel dingen te letten lijkt mij. Hou vooral t gedrag (als je er een gevonden hebt) in de gaten en kijk eens hoe de kat reageert als je hem/haar op pakt. Gaan ze je gelijk bijten en uithalen enzo, even gewoon opletten hoe ze zich gedragen in jouw aanwezigheid.

Kijk vooral ook goed naar de verblijven van de katten, zijn ze schoon of juist erg goor?

Maar wil je een kitten of een wat oudere kat?
Ja het maakt niet zoveel uit, gewoon een maatje die me opwacht als ik thuis kom elke dag

Maar ergens vind ik het zielig om 1 kant te nemen want dan voelt hij/zij zich misschien eenzaam. Ik wil beter wel een iets jongere kat zodat hij nog een aantal jaar meegaat
Lambo of Rekt
pi_62182983
Geen prangende vraag, maar een nieuwsgierigheidje

Mijn katten blijken in het donker geen laserlampje te kunnen zien. We waren zelf vrij verbaasd erover toen we erachter kwamen, maar het na meerdere keren geprobeerd te hebben blijkt het echt zo te zijn. Licht aan en ze rennen achter het laserlichtje aan, licht uit en ze staan stil en kijken rond of ze m zien. Alsof ie ineens onzichtbaar is.

Weet iemand hoe dit komt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')