Nee, geen smeerachtige substantie. Meer alsof ie in de aarde heeft gezeten met z'n snuit. Hij heeft verder ook nergens last van, doet ook geen pijn als je 'm daar aait. Dierenarts ga ik morgen misschien inderdaad even bellen denk ik, gewoon voor de zekerheid.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:11 schreef LekkerApart het volgende:
Bruine vlek? Als in smeerachtige substantie?
Ik zou dierenarts morgenvroeg ff bellen als je het niet vertrouwt..
Dat heb ik al idd vaak gedaan. Ik word ook altijd boos en dat heeft ze ook wel door. Ze springt nu iig al uit zichzelf van t aanrecht als ze me hoort en ziet naderen. Herhalen, herhalen, herhalen idd.quote:Op woensdag 24 september 2008 23:29 schreef Greys het volgende:
Mrcool, meteen een ferm NEE! en oppakken en op de grond zetten misschien? En dan heel veel geduld hebben en herhalen, herhalen, herhalen?
Ik denk om te spelen gewoon.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:14 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje..
Als ik mijn kat aai dan gaat hij wel eens op zijn rugje liggen zodat je zijn buik kan aaien. Volgens mijn vriendin was dat een goed teken (dat is al mooi) Maar soms pakt hij met zijn pootjes mijn hand vast en dan bijt hij me
Waarom doet hij dit?
Misschien tussen planten lopen snuffelen?quote:Op woensdag 24 september 2008 21:20 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Nee, geen smeerachtige substantie. Meer alsof ie in de aarde heeft gezeten met z'n snuit.
Zou het dan niet na een paar dagen weer weg moeten zijn?quote:Op woensdag 24 september 2008 23:54 schreef mrcool het volgende:
[..]
Misschien tussen planten lopen snuffelen?
Hoe ziet het eruit, dan? De haren zijn vies? Heb je geprobeerd het weg te poetsen met een beetje water?quote:Op donderdag 25 september 2008 09:31 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Zou het dan niet na een paar dagen weer weg moeten zijn?
Kan ook nog, had hij toen we hem kregen en daar is hij vorige week voor behandeld. Heb in ieder geval vanmiddag een afspraak bij de dierenarts, toch maar even laten controleren voor de zekerheid. Sterkte met jouw kat nog.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:49 schreef Cat22 het volgende:
Addict89; kunnen het vlooien zijn? Als dat zo is dan vind je kleine zwarte korreltjes op het hele poezelijfje, misschien dat die op de neus beter zichtbaar zijn en dat hij zich daar meer heeft gekrabt = haarverleis.
Ooit gehoord van een dierenarts?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:02 schreef blessed19 het volgende:
Sinds 2 weken spuugt mijn kater af en toe gal. wat moet ik ervan denken? eerst dacht ik dat het door de vetplantjes kwam waar hij aan gegeten heeft, maar nadat ik ze op een onreikbaar plekje heb gezet, doet hij het nog steeds.
owja! vandaag heeft hij ook een aantal niesbuitjes gehad (2x). kan ik hiervoor ergens edicijnen, oid halen?
Tuurlijk heb ik wel eens gehoord van een DA, maar ik vroeg me af of er ook ergens standaard spul verkocht wordt. Hetzelfde als dat wij mensen dat ook kunnen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:23 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van een dierenarts?
Als je kat echt gal spuwt dan zou ik hem meteen na laten kijken, zeker als het al twee weken duurt. Maar het zou ook kunnen dat hij haarballen ophoest. Hoe zit het eruit? Gal is namelijk groenig. Haarballenprut is meestal wittig of doorzichtig met een propje erin. In geval van haarballen is kattegras heel goed. Ze moeten de haren die ze oplikken toch kwijt en kattegras helpt ze om ze uit te braken.
dagelijks bakje water leeg en brokjes eet hij ook als normaal. hij is erg aanhankelijk en wil alleen maar geaaid worden. soms erg suf/slaperig maar ook wel speelgraag! ik heb namelijk totaal niet echt het idee dat hij echt ziek is, omdat hij niet echt veranderd is.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:58 schreef Lienekien het volgende:
Eet en drinkt je kat verder normaal? Is 'ie levendig?
Done that. Gelijk maar gedaan. Nu moet ik wel wachten tot de rest genoeg van zijn huid af is gegroeid voor ik alles weg kan knippen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 08:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Ramses had een obsessie voor kaarsen en sloeg ze uit. Hij had een keer een 4pits kaars uitgeslagen en het kaarsvet vloog in het rond dus ook op hem. Hij wilde het ook zelf wassen ik heb hem met een lauwwarme doek schoongemaakt maar kon niet voorkomen dat hij het ook binnen kreeg hij ging er overigs wel van overgeven. Katten die drinken uit een schaal met drijfkraarsen gaan ook overgeven. Ik zal toch proberen zoveel mogelijk weg te knippen.
Heeft het uberhaupt wel zin om t 1 keer per jaar te doen? Ik dacht dat je dat consequent (iedere 3 maanden, bij kittens wat vaker) moet doen of anders gewoon niet, kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor. Ik heb de DA dat eens gevraagd hoe ze aan wormen kunnen komen en toen vertelden ze ons dat dat ook kan via tuinaarde onder je schoenen enzovoorts, lekker vergezocht ik weet t.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:15 schreef freecell het volgende:
Ontwormen doe ik eens per jaar ongeveer. Ik zou niet weten hoe ze aan wormen moet komen, maar gewoon voor de zekerheid, omdat je wormen niet altijd meteen signaleert.
Waarom twijfel? Doen!quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:30 schreef EggsTC het volgende:
Ik twijfel om een kat uit het asiel te gaan halen, waar moet ik op letten?
Ok, gelukkig krijgt ze die inenting wel gewoon mee!quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:29 schreef freecell het volgende:
De jaarlijkse entingen krijgt ze wel hoorGewoon voor de zekerheid. En inderdaad, de entingen moeten gewoon elk jaar, anders heeft het weinig zin.
Bij ontwormen maak je alle op dat moment aanwezige wormen, eitjes en larven dood. Mocht ze toch een keer wormen hebben dan gaan die er dus wel aan bij de jaarlijkse ontwormbeurt
Jups, het beestje heeft al chronische niesziekte (waar ze weinig last van heeft trouwens) en meer hoeft ze ook niet te krijgenquote:Op maandag 6 oktober 2008 18:35 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ok, gelukkig krijgt ze die inenting wel gewoon mee!
Chronishe niesziekte? Hoe merk je zoiets? Onze kitten niest nogal vaak maar is laatst wel gewoon gezond verklaard door de DA. Ik neem aan dat ze dit aan de longetjes kunnen horen ofzo?quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Jups, het beestje heeft al chronische niesziekte (waar ze weinig last van heeft trouwens) en meer hoeft ze ook niet te krijgen
Alleen bij en binnekat die hooguit op het balkon komt is elke 3 maanden ontvlooien niet zo zinvol
Dan zou je dus ook kunnen zeggen waarom inenten als ze geen ziektes hebben? Maar ik snap je wel hoor!quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:46 schreef freecell het volgende:
Waarom ontvlooien als ze geen vlooien hebben?
Zeker, ik moet er niet aan denken dat ze jarenlang iets onder de leden hebben zonder dat ik daar zelf ooit achter kom, beestjes kunnen toch nog steeds helaas niet praten!quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:06 schreef freecell het volgende:
en inderdaad, het jaarlijkse onderzoek is ook prettig.
Geef anders een klein beetje brokjes, dat houd haar wel even bezig toch?quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:17 schreef dino889 het volgende:
Hoi,
Ik heb eeb probleempje met een van mijn katten.
Ze heeft een wondje aan de rechterpoot ten hoogte van haar kont.
Ik heb van de dierenarts een wondzalf gekregen, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit op het wondje te smeren.
Helaas kan ik ook niemand anders vragen om mij hiermee 2 keer per dag te helpen.
Is er misschien een handigheidje hiervoor waardoor ik bij haar wel deze zalf op haar wond kan smeren? Zonder dat ik oorlogswonden oploop en de kat kompleet in de stress schiet?
Het zal natuurlijk per kat verschillen, maar als ik paté (voor katten) in zijn bakje doe dan kan er een bom afgaan en dat kan hem dan nog niks schelenquote:Op maandag 6 oktober 2008 19:20 schreef mrcool het volgende:
[..]
Geef anders een klein beetje brokjes, dat houd haar wel even bezig toch?
Ja het maakt niet zoveel uit, gewoon een maatje die me opwacht als ik thuis kom elke dagquote:Op maandag 6 oktober 2008 18:34 schreef mrcool het volgende:
[..]
Waarom twijfel? Doen!
Tsja, waar je op moet letten? In een asiel kun je er vanuit gaan dat ze 'geholpen' zijn en preventief ontwormt. Dus eigenlijk hoef je niet eens op zo heel veel dingen te letten lijkt mij. Hou vooral t gedrag (als je er een gevonden hebt) in de gaten en kijk eens hoe de kat reageert als je hem/haar op pakt. Gaan ze je gelijk bijten en uithalen enzo, even gewoon opletten hoe ze zich gedragen in jouw aanwezigheid.
Kijk vooral ook goed naar de verblijven van de katten, zijn ze schoon of juist erg goor?
Maar wil je een kitten of een wat oudere kat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |