Staat inderdaad in m'n lijstje, samen met een tour van Led Zeppelin en een reunie van de originele Genesisquote:
Ik vind The Final Cut echt een verschrikkelijk album. Elk nummer klinkt hetzelfde, behalve Not Now John (het enige goede nummer). Sommige nummers waren toch outtakes van The Wall? In dat geval zijn outtakes vaak outtakes voor een goede reden.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:10 schreef Helgi het volgende:
Vanochtend The Final Cut gehaald (op LP). Moet er nog effe inkomen maar wat een relaxte muziek zeg. Toen ik halverwege was heb ik hem maar uitgezet en ben ik in slaap gevallen. Zulke heerlijke slaapmuziek. Aparte sfeer heeft dat album.
Niet zozeer outtakes, maar de meeste nummers waren inderdaad ideëen/nummers in demovorm die oorspronkelijk voor The Wall waren bedoeld.quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:27 schreef DrDurden het volgende:
Sommige nummers waren toch outtakes van The Wall? In dat geval zijn outtakes vaak outtakes voor een goede reden.
Omdat het een verzamelaar is. Maar wel een prima albumquote:Op zondag 3 augustus 2008 01:38 schreef HenkieVdV het volgende:
Waarom staat het album Relics niet in de OP?
Zeer goed album om even ouderwets op te spacen.
Ik vind het echt jammer dat ze Not Now John op het album hebben gezet , past totaal niet bij de rest. Zonder Not Now John zou het een beter album zijn naar mijn mening.quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:27 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Ik vind The Final Cut echt een verschrikkelijk album. Elk nummer klinkt hetzelfde, behalve Not Now John (het enige goede nummer).
Op welk album staat het nummer Remember a Day orgineel dan?quote:Op zondag 3 augustus 2008 09:42 schreef fripper het volgende:
[..]
Omdat het een verzamelaar is. Maar wel een prima album
Momentary Lapse of Reason is dan ook het op een na slechtste album . Dat zal misschien meer aan mij liggen, ik kan nooit zo goed tegen muziek die overduidelijk uit de jaren '80 komt (met drumcomputers, e.d.). The Division Bell vond ik dan weer wel goed.quote:Op zondag 3 augustus 2008 08:35 schreef Hankster het volgende:
[..]
Niet zozeer outtakes, maar de meeste nummers waren inderdaad ideëen/nummers in demovorm die oorspronkelijk voor The Wall waren bedoeld.
Dat geldt trouwens ook voor Momentary Lapse of Reason, maar dan waren het uiteraard enkel Gilmour's ideëen die toentertijd direct door Waters geweigerd waren.
Beiden zijn gewoon matige albums imo. MLoR is zelfs slecht inderdaad.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:56 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Momentary Lapse of Reason is dan ook het op een na slechtste album . Dat zal misschien meer aan mij liggen, ik kan nooit zo goed tegen muziek die overduidelijk uit de jaren '80 komt (met drumcomputers, e.d.). The Division Bell vond ik dan weer wel goed.
Daar stond hij geloof ik ook gewoon op de LP hoor. Althans, hij is daar wel als single uitgebracht.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:54 schreef PimD het volgende:
Saucerful of Secrets he - maar het stond geloof ik niet op de Amerikaanse versie, vandaar dat het op Relics terecht is gekomen. Geniaal nummer.
Ik heb hem nu een stuk of 6 keer geluisterd en vind hem nu een stuk minder. Ok blijft goeie slaapmuziek ik denk dat je er een beetje voor in de juiste bui moet zijn het is ook zo'n somber album.quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:27 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Ik vind The Final Cut echt een verschrikkelijk album. Elk nummer klinkt hetzelfde, behalve Not Now John (het enige goede nummer). Sommige nummers waren toch outtakes van The Wall? In dat geval zijn outtakes vaak outtakes voor een goede reden.
Maar een reünie zie ik niet meer zitten. Zowel Roger, David als Rick zijn niet echt geweldig meer bij stem, en ik zie het (door koppigheid van de heren zelf) gewoon niet meer gebeuren. Jammer, maar helaas.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:01 schreef Hankster het volgende:
Ah, hier waren we gebleven Ik miste Pink al eventjes in m'n actieve topics...
Ben ik wel benieuwd wat je van andere albums vindt.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:43 schreef dveckeveld het volgende:
Ben ik dan de enige die The Final Cut geweldig vindt?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:05 schreef webfreak het volgende:
Division Bell en met name Momentary Lapse zijn imo 10x erger.
En als we dan toch bezig zijn, kan de poster er ook nog wel bijquote:Zaterdag 6 September bereikt Roger Waters, één van de talenten achter het legendarische Pink Floyd, de respectabele leeftijd van 65 jaar.
Ter ere hiervan speelt The Pink Floyd Sound, een tributeband die bekend staat om haar authentieke benadering van het originele Floydgeluid, deze avond in Theaterhotel De Oranjerie in Roermond een avondvullend programma met meer dan 2 uur aan Pink Floyd muziek.
Alle klassiekers van weleer passeren de revue. Liefhebbers kunnen genieten van welbekende hits als Wish You Were Here tot aan epische stukken als Shine On You Crazy Diamond en Echoes.
Een authentieke videoshow en spectaculaire lichteffecten maken deze avond tot een onmisbaar evenement voor iedere muziekliefhebber.
Zaal open: 20:00 u / Aanvang: 21:00 u
De entree bedraagt slechts ¤ 6,-
Kaarten zijn nu te reserveren op http://www.oranjerieroermond.nl
Meer info over The Pink Floyd Sound: http://www.pinkfloydsound.nl
quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:39 schreef Gatenkaas het volgende:
Zojuist op Youtube gevonden: Comfortably Numb gespeeld in Nijmegen, Goffertpark(1989).
quote:Op maandag 15 september 2008 18:38 schreef bartrid het volgende:
Heet van de naald, RIck Wright is overleden RIP
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/7617363.stm
Shit, ik kan ze niet laten mergen want dan zit ie gelijk volquote:Op maandag 15 september 2008 18:48 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Pink Floyd XII - You gotta be crazy
. Ik wist niet eens dat 'ie ziek was...quote:Op maandag 15 september 2008 18:38 schreef bartrid het volgende:
Heet van de naald, RIck Wright is overleden RIP
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/7617363.stm
Wat lul jij nou weer?quote:Op maandag 15 september 2008 19:57 schreef Scaurus het volgende:
* Scaurus moet eerlijk bekennen dat Roger Waters' dood harder aankwam
Misschien ist-ie alweer terug ofzo.quote:
Ja, we begrepen je wel hoorquote:Op maandag 15 september 2008 20:03 schreef Scaurus het volgende:
Syd Barrett... Hoe stom kan ik zijn? Shame on me.
Half PF-minnend Fok in paniek. Wat? Hij ook al?quote:Op maandag 15 september 2008 20:04 schreef northernlight81 het volgende:
Ik zocht al op wikipedia, ik denk Waters is toch niet dood ....
RIP Wright
Helaas wel, maar hij scheen al langer aan kanker te lijden.quote:
quote:No one can replace Richard Wright. He was my musical partner and my friend.
In the welter of arguments about who or what was Pink Floyd, Rick's enormous input was frequently forgotten.
He was gentle, unassuming and private but his soulful voice and playing were vital, magical components of our most recognised Pink Floyd sound.
I have never played with anyone quite like him. The blend of his and my voices and our musical telepathy reached their first major flowering in 1971 on 'Echoes'. In my view all the greatest PF moments are the ones where he is in full flow. After all, without 'Us and Them' and 'The Great Gig In The Sky', both of which he wrote, what would 'The Dark Side Of The Moon' have been? Without his quiet touch the Album 'Wish You Were Here' would not quite have worked.
In our middle years, for many reasons he lost his way for a while, but in the early Nineties, with 'The Division Bell', his vitality, spark and humour returned to him and then the audience reaction to his appearances on my tour in 2006 was hugely uplifting and it's a mark of his modesty that those standing ovations came as a huge surprise to him, (though not to the rest of us).
Like Rick, I don't find it easy to express my feelings in words, but I loved him and will miss him enormously.
David Gilmour
Monday 15th September 2008
Dat is toch eigenlijk gewoon precies dezelfde setlist als Live in the Royal Albert Hall maar dan in Gdansk?quote:Op woensdag 17 september 2008 21:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Via usenet heb ik het nieuwe live album gilmour live in gdasnk gedownload. Klinkt echt super
ja, maar in Gdansk zat er nog een heel orkest erbij.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk gewoon precies dezelfde setlist als Live in the Royal Albert Hall maar dan in Gdansk?
Bijna wel. Ik vind het wel een stuk beter klinken als ik eerlijk ben. Ik had de nummers van RTN geript en in mp3 maar deze vind ik beter.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk gewoon precies dezelfde setlist als Live in the Royal Albert Hall maar dan in Gdansk?
Oh man, wat een waardeloze optredens zijn dat Sowieso houd ik niet van de MLoR tour, maar Venetië was ook nog eens écht matig. En DSOT is een 1,5 uur durende videoclip.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:18 schreef Ranja_Ranja het volgende:
- TV uitzending uit '89 uit Venice is een goede
- De video uit '87/88 van de Delicate Sound Of Thunder
True. Ik heb genoten, maar het was erg slecht.quote:Op zaterdag 29 november 2008 15:19 schreef Sloggi het volgende:
Ik vond 't hartstikke tof, maar als je 't nuchter bekijkt was 't optreden natuurlijk compleet ruk .
Dat album van Waters laat wel héél lang op zich wachten. Toen ik in Maart 2005 in Abbey Road Studios was (lucky me), was Waters in Studio 3 of 4 aan het werk aan zijn 'nieuwe album', zo werd me verteld. Dat is inmiddels alweer 3,5 jaar geleden, en nog steeds geen noot gehoord van die hele plaat.quote:Op zondag 30 november 2008 20:22 schreef Hankster het volgende:
Gilmour heeft inderdaad wel iets gezegt over een nieuw album. Hij heeft aangegeven dat hij meer dan genoeg demo materiaal over heeft, maar dat werd toentertijd ook na The Division Bell gezegd en daar hebben ze verder ook vrij weinig meer mee gedaan
We zullen het wel zien in ieder geval. Roger heeft al wel concreet gezegd dat hij aan een nieuw album bezig is (hoewel hij dat ook al jaren rondbazuind ), dus wellicht dat we binnen niet al te lange tijd wél een nieuw Waters album krijgen.
Dark Side heb ik sowieso nooit iets gevonden, die andere waren altijd mijn favorieten maar gewoon te vaak gehoord.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:12 schreef fretclick het volgende:
je vergeet naar de drie beste albums van pink floyd te luisteren Norrage
Waters is inderdaad de betere songwriter. Ik vind bv. Lost for Words wel heel erg mooi van Gilmour. Er zit heel veel crap tussen zijn nummers maar ook een paar echte juweeltjes.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:10 schreef Core2 het volgende:
Ik vind de meuk van Gilmour maar niks eigenlijk (muv het nummer high hopes misschien). Hij is een geweldige gitarist, maar ik vind Waters echt een stuk beter qua songwriting/componeren.
Die conclusie moet ik ook trekken. Qua geluid was het subliem. Nog nooit gehoord, ook niet bij een eerder optreden dat ik zag van hem.quote:Op zaterdag 29 november 2008 14:41 schreef chansadres het volgende:
Ik ben erachter gekomen dat Roger Waters optreden in Landgraaf mijn favoriete is van het jaar! Totaal niet verwacht.
Wat een klets. Waters schreef dan wel betere teksten, Gilmour schreef de betere muziek.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waters is inderdaad de betere songwriter.
Beetje raar dat je een mening verkondigd als een feit. Ik vind die drie albums juist heel mooi.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:47 schreef Relayer het volgende:
[..]
Wat een klets. Waters schreef dan wel betere teksten, Gilmour schreef de betere muziek.
Sowieso kan ik Waters na drie rampplaten op rij (Finaal Kut, Pros and cons en Radio KAOS) niet serieus nemen.
Met songwriter bedoelde ik alleen de teksten, niet helemaal zorgvuldig van me.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:47 schreef Relayer het volgende:
[..]
Wat een klets. Waters schreef dan wel betere teksten, Gilmour schreef de betere muziek.
Sowieso kan ik Waters na drie rampplaten op rij (Finaal Kut, Pros and cons en Radio KAOS) niet serieus nemen.
Daarom begon ik er ook zo expliciet over...Ik vind Final Cut echt een geweldige plaat. Pros en Cons is ook goed (Amused to Death ook trouwens)...maar van Gilmour vind ik ook veel goed hoor! Island is erg fijn. (vooral instrumentaal is Gilmour zo goed, lyrical Waters uiteraard)..quote:Op zondag 4 januari 2009 14:48 schreef Gatenkaas het volgende:
Final Cut en Pros and Cons vond ik juist goede albums, Radio KAOS vond ik daarnaast wel pure bagger. Maar ik heb nooit de Final Cut-afgunst begrepen. Goed, het benadert meer het solowerk van Waters, maar om dat als reden aan te halen het een baggerplaat te noemen gaat wel aardig ver(zoals veel zogenaamde fans beweren).
En je vergeet dan voor het gemak maar even Amused To Death, wat een betere plaat is dan al het David Gilmour-solo en post-Waters-PF materiaal bij elkaar?quote:Op zondag 4 januari 2009 13:47 schreef Relayer het volgende:
[..]
Wat een klets. Waters schreef dan wel betere teksten, Gilmour schreef de betere muziek.
Sowieso kan ik Waters na drie rampplaten op rij (Finaal Kut, Pros and cons en Radio KAOS) niet serieus nemen.
Forget it. Alleen al "High hopes" overtreft al Waters' solo-materiaal.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:19 schreef Hankster het volgende:
[..]
En je vergeet dan voor het gemak maar even Amused To Death, wat een betere plaat is dan al het David Gilmour-solo en post-Waters-PF materiaal bij elkaar?
Grappig, dat smaken zo kunnen verschillen terwijl je toch in dezelfde groep geïnteresseerd bent.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:48 schreef Relayer het volgende:
[..]
Forget it. Alleen al "High hopes" overtreft al Waters' solo-materiaal.
Maar toegegeven, Amused to Death is de beste solo-plaat van Waters. Groot struikelblok bij die plaat is echter de bedroevend slechte zang(wan)prestaties.
1.: Rick Wright doet er niet op meequote:Op zondag 4 januari 2009 14:48 schreef Gatenkaas het volgende:
Final Cut en Pros and Cons vond ik juist goede albums, Radio KAOS vond ik daarnaast wel pure bagger. Maar ik heb nooit de Final Cut-afgunst begrepen. Goed, het benadert meer het solowerk van Waters, maar om dat als reden aan te halen het een baggerplaat te noemen gaat wel aardig ver(zoals veel zogenaamde fans beweren).
Blame the 80's, Radio KAOS heeft ook die walgelijke sound.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:00 schreef Gert het volgende:
[..]
En dan neemt Waters afscheid en worden we "getrakteerd" op de holle 13 in een dozijn symfo-rotzooi van Momentary Lapse.
De wereld zag er even wat anders uit in 1982 dan eerder politiek geladen materiaal van Waters. Dat album straalt dat juist helemaal uit, Engeland in verval.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef Relayer het volgende:
[..]
1.: Rick Wright doet er niet op mee
2: Waar bij eerdere Floydplaten de muziek het belangrijkst was, of op zijn minst er een evenwicht was tussen muziek en tekst, slaat hier de balans door naar de tekst en komt de muziek op de tweede plaats. "The Final Cut" is immers niks anders dan een verzameling afgekeurd materiaal voor "The Wall".
3. Hoe vaak moet Waters blijven emmeren dat de wereld (finaal) kut is? Dat wéten we nu onderhand wel.
4. De muziek is slaapverwekkend, vooral "Paranoid Eyes", "Southampton Dock" en "Get your filthy hands of my desert". En de momenten dat het interessant wordt zijn ofwel binnen no time weer voorbij (refrein van Your Possible Pasts" - je denkt dat het nummer eindelijk op gang komt, maar zodra het refrein voorbij is zakt de boel weer in), ofwel is het een krampachtige poging een nummer te recyclen (de strijkerspartij in de titeltrack is dezelfde als "Comfortably numb" - verdient David Gilmour dus geen credit voor dit nummer?)
5: Waters is een hypocriet door dictators te bekritiseren terwijl hij er zelf ook een is.
6: Waters kan niet zingen, dat liet hij meestal over aan David Gilmour. Hier is David Gilmour alleen te horen in "Not now John", niet toevallig ook het enige nummer met pit.
Kijk, zo heb ik het nooit bekeken. Engeland in verval gesymboliseerd door een bassist in verval...quote:Op zondag 4 januari 2009 17:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De wereld zag er even wat anders uit in 1982 dan eerder politiek geladen materiaal van Waters. Dat album straalt dat juist helemaal uit, Engeland in verval.
.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:16 schreef Relayer het volgende:
[..]
Kijk, zo heb ik het nooit bekeken. Engeland in verval gesymboliseerd door een bassist in verval...
Paranoid Eyes slaapverwekkend. Barbaar. En wat betreft het afgekeurde werk: daar was Waters het dus niet mee eens, en voor TFC dreef hij zijn zin door.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef Relayer het volgende:
[..]
1.: Rick Wright doet er niet op mee
2: Waar bij eerdere Floydplaten de muziek het belangrijkst was, of op zijn minst er een evenwicht was tussen muziek en tekst, slaat hier de balans door naar de tekst en komt de muziek op de tweede plaats. "The Final Cut" is immers niks anders dan een verzameling afgekeurd materiaal voor "The Wall".
3. Hoe vaak moet Waters blijven emmeren dat de wereld (finaal) kut is? Dat wéten we nu onderhand wel.
4. De muziek is slaapverwekkend, vooral "Paranoid Eyes", "Southampton Dock" en "Get your filthy hands of my desert". En de momenten dat het interessant wordt zijn ofwel binnen no time weer voorbij (refrein van Your Possible Pasts" - je denkt dat het nummer eindelijk op gang komt, maar zodra het refrein voorbij is zakt de boel weer in), ofwel is het een krampachtige poging een nummer te recyclen (de strijkerspartij in de titeltrack is dezelfde als "Comfortably numb" - verdient David Gilmour dus geen credit voor dit nummer?)
5: Waters is een hypocriet door dictators te bekritiseren terwijl hij er zelf ook een is.
6: Waters kan niet zingen, dat liet hij meestal over aan David Gilmour. Hier is David Gilmour alleen te horen in "Not now John", niet toevallig ook het enige nummer met pit.
ja duh...de George W. van Engeland avant la lettre. En je hoeft me ook niet te vertellen wat de Falkalnd Oorlog is. Maar als ik een politiek statement wil horen zet ik Operation: Mindcrime van Queensrÿche wel opquote:Op zondag 4 januari 2009 17:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
.
Wel eens van ene Margaret Thatcher gehoord?
Het is een gemis ja, maar of het een zó groot verschil uitmaakt tussen jouw mening zoals hij nu is of dat je FC toch zou kunnen waarderen, mwa, dat denk ik niet.quote:
Momentary bestaat voor een belangrijk deel uit afgekeurd materiaal waar Gilmour ten tijde van The Wall mee aan kwam draven...nou, gelukkig zat dat melodisch wel strak in elkaarquote:2: Waar bij eerdere Floydplaten de muziek het belangrijkst was, of op zijn minst er een evenwicht was tussen muziek en tekst, slaat hier de balans door naar de tekst en komt de muziek op de tweede plaats. "The Final Cut" is immers niks anders dan een verzameling afgekeurd materiaal voor "The Wall".
Eens, hoewel hij alsnog wel wat inhoud aan z'n teksten weet te geven. Het meeste materiaal van Gilmour (met name Island en MLoR) mist dat ... volledig zeg maar.quote:3. Hoe vaak moet Waters blijven emmeren dat de wereld (finaal) kut is? Dat wéten we nu onderhand wel.
"slaapverwekkend" is dus weer een kwestie van smaak. En dat van de keyboardpartij...tsja, ik vind de meeste solo's van Gilmours sinds The Wall erg slappe aftreksels van elkaar geworden. Om begeleidende keyboardpartijen die wat van elkaar weg hebben als "recyclen" te zien en dat in je beoordeling mee te nemen...mwa..quote:4. De muziek is slaapverwekkend, vooral "Paranoid Eyes", "Southampton Dock" en "Get your filthy hands of my desert". En de momenten dat het interessant wordt zijn ofwel binnen no time weer voorbij (refrein van Your Possible Pasts" - je denkt dat het nummer eindelijk op gang komt, maar zodra het refrein voorbij is zakt de boel weer in), ofwel is het een krampachtige poging een nummer te recyclen (de strijkerspartij in de titeltrack is dezelfde als "Comfortably numb" - verdient David Gilmour dus geen credit voor dit nummer?)
Je bedoelt de periode van tijdens The Wall? Waters was inderdaad een lul in die tijd, maar Gilmour heeft een net zo groot ego. Maar heeft kortom dus geen ruk met de kwaliteit van een album te maken.quote:5: Waters is een hypocriet door dictators te bekritiseren terwijl hij er zelf ook een is.
Waters zingt ook een groot deel van The Wall wat toch wel een van de beste albums ooit is geworden. En ook hier weer; MLoR en DB worden ook grotendeels door Gilmour gezongen. Nou, wat een juweeltjes zijn dat geworden zegquote:6: Waters kan niet zingen, dat liet hij meestal over aan David Gilmour. Hier is David Gilmour alleen te horen in "Not now John", niet toevallig ook het enige nummer met pit.
Dat krijg je wanneer je het over een band hebt waarbij zo duidelijk sprake is van verschillende tijdperkenquote:Op zondag 4 januari 2009 17:00 schreef Gert het volgende:
[..]
Grappig, dat smaken zo kunnen verschillen terwijl je toch in dezelfde groep geïnteresseerd bent.
Wat dan wel weer meteen het meest waardeloze nummer van de plaat is naar mijn mening. Het valt muzikaal gezien in ieder geval tamelijk buiten de rest - het past er gewoon niet bij. Zonder dat nummer zou ik The Final Cut veel meer waarderen.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef Relayer het volgende:
[..]
6: Waters kan niet zingen, dat liet hij meestal over aan David Gilmour. Hier is David Gilmour alleen te horen in "Not now John", niet toevallig ook het enige nummer met pit.
Klopt helemaal , hoe goed ( the wall) of aardig de rest daarna ook is -solo of als PF - , het is allemaal een beetje " net niet ".quote:Op zondag 4 januari 2009 17:53 schreef Hankster het volgende:
Conclusie is; Pink Floyd is misschien wel hét voorbeeld waarbij de band veel meer was dan de som der delen. Met name Gilmour en Waters konden elkaar in de periode van Obscured To Clouds tot Animals tot grote hoogte brengen.
+1quote:Op zondag 4 januari 2009 19:58 schreef KillerRabbit75 het volgende:
The Piper at the Gates of Dawn is een van mijn favoriete albums. Met de rest heb ik niks. Barrett
Ik was 6 toen ik PF fan werd Is wel een mooi verhaal trouwens. Ik werd door mijn grootouders doodgegooid met klassieke muziek, dat ik helemaal niet kon waarderen...Ik ging altijd keihard huilen bij dat soort muziek en zo, zo erg dat mijn moeder er wat aan wilde gaan doen. Ze liet me allemaal muziek luisteren, maar niks kon me bekoren. Ik was gewoon volledig anti-muziek en was dat minstens 2 jaar lang ofzo...Totdat ze een plannetje had. Ze ging me Pink Floyd (Wish You Were Here) laten luisteren. Alleen dat zou alleen niet gaan lukken dus ze ging er een verhaal bij vertellen.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:49 schreef InTheDarkness het volgende:
TVP Pink Floyd is een geniale band en dat voor iemand van 17
CN... prachtig gitaarwerk. Tips: Echoes, Learning to Fly, Division Bell en Timequote:Op donderdag 12 maart 2009 21:54 schreef elcastel het volgende:
Ik luister sinds een week of 2 naar Pink Floyd en kan het niet meer loslaten. Het begon met Comfortably Numb en nu luister ik voornamelijk de albums Wish You Were Here en Dark Side Of the Moon.
Denk eerder de Olga's.quote:
Elcastel zegt toch dat hij al luistert naar Wish you were herequote:Op donderdag 12 maart 2009 22:14 schreef Hankster het volgende:
The Division Bell?
Learning To Fly??!
Er is toch echt heel veel mooier Floyd werk dan dat nummer en die plaat.
Het boek 'Mind Over Matter 4' van Storm Thorgerson (de man achter de Pink Floyd-hoezen) gebruikt dezelfde berg:quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:59 schreef elcastel het volgende:
Ik zat in dit boek te bladeren trouwens toen ze zaten te spelen :
[ afbeelding ]
En laat die berg op de omslag nou net een plek zijn die me al mijn hele leven fascineert ...
Nee, The Wave, zie ook de link die ik plaatste in de tekst. Dit is in Arizona (VS).quote:
Ik vind het gitaarwerk fenomenaal hoor, maar soms zit er een koortje in op de achtergrond wat je meeneemt, het orgeltje kan hemels klinken, de stem van Gilmore . Weet je, ik vind het mooie juist het hele stuk bij elkaar, ik geniet dan weer van dit aspect, dan weer van dat. Ik stop even met posten hoor, ik draaf een beetje door.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 01:36 schreef Siniti het volgende:
Pink Floyd's beste gitaaralbums vind ik toch, Animals, DSOTM, Piper at the Gates Dawn en Wish You Were Here
Interstellar Overdrivequote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:20 schreef Sloggi het volgende:
Fat old sun is ook geweldig. De Barrett-periode kan mij totaal niet boeien. Heel andere Floyd.
Astronomy Domine?quote:
Unitopia - The Garden is trouwens een prachtig albumquote:
Ik vind de live-versie op Ummagumma echt geweldig. Dat wordt wel één van mijn uitstapjes, naar dat concert, zodra de tijdmachine is uitgevonden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:55 schreef Hankster het volgende:
Neuh, ik vind dat juist een van de interessantste "oude" Floyd nummers, eerlijk gezegd.
Ik ga dan naar live in Pompeiiquote:Op zondag 22 maart 2009 16:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind de live-versie op Ummagumma echt geweldig. Dat wordt wel één van mijn uitstapjes, naar dat concert, zodra de tijdmachine is uitgevonden.
idd, maar dan wel in tweeën gesplitstquote:Op zondag 22 maart 2009 16:18 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik ga dan naar live in Pompeii
Alleen die fucking sfeer daar al, en dan ook nog een 24 minute lange versie van Echoes
Het filmen ging perfect, ze zijn alleen later de opnamen van de anderen kwijtgeraakt .quote:Op zondag 22 maart 2009 16:39 schreef Relayer het volgende:
[..]
idd, maar dan wel in tweeën gesplitst
Of wat te denken van die fantastische uitvoering van "A saucerful of secrets"
Enne, misschien kun je ze dan nog waarschuwen dat het filmen van "One of these days" niet helemaal goed gaat.
Over dat laatste wordt ook vaak getwist. Wat mij betreft is van die plaat alleen "Comfortably numb" een must.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:27 schreef Gregorius91 het volgende:
Het Pink Floyd met Syd Barrett en het Pink Floyd met David Gilmour zijn twee verschillende Pink Floyds. Ik kan de ene ook niet beter noemen dan de andere. Ik verheerlijk Piper en ik verheerlijk evengoed bijvoorbeeld WYWH. En Roger Waters niet buiten beschouwing gelaten, top songwriting, en The Wall mag in geen platenkast ontbreken!
Waarschijnlijk niet toevallig de drie Floyd-nummers die langer dan 20 minuten zijn (als je tenminste de twee delen van Shine on aan elkaar plakt)quote:Op maandag 23 maart 2009 22:08 schreef Siniti het volgende:
Atom Heart Mother - Echoes - Shine On You Crazy Diamond zijn voor mij toch de heilige drie PF-stukken
Toevallig hé Ik hou nu eenmaal van ellenlang uitgerekte liedjesquote:Op maandag 23 maart 2009 22:13 schreef Relayer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet toevallig de drie Floyd-nummers die langer dan 20 minuten zijn (als je tenminste de twee delen van Shine on aan elkaar plakt)
Je bent niet de enigequote:Op maandag 23 maart 2009 22:17 schreef Siniti het volgende:
[..]
Toevallig hé Ik hou nu eenmaal van ellenlang uitgerekte liedjes
Volgens mij vind ik dus de enige versie van dat nummer waar ik het live goed vind klinken, op Pulse en DSOT vind ik het nummer totáál niet in de buurt komen van de album versie, het lijkt wel of ze te graag willen daar ofzo ...quote:
Die solo op de Pulseversie vind ik veruit de bestequote:Op maandag 23 maart 2009 22:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Volgens mij vind ik dus de enige versie van dat nummer waar ik het live goed vind klinken, op Pulse en DSOT vind ik het nummer totáál niet in de buurt komen van de album versie, het lijkt wel of ze te graag willen daar ofzo ...
Ik doel overigens op de zang, de gitaren klinken misschien wel weer beter of intenser live.
In de film Children Of Men hadden ze ook een heel obvious verwijzing naar Animals-album gedaan, met een varken dat boven in de lucht zweefde (sowieso prachtige soundtrack met In The Court Of The Crimson King)quote:Op maandag 23 maart 2009 22:34 schreef Dos37 het volgende:
Laatst op mijn verjaardag dit boek gekregen.
[ afbeelding ]
Moet er nog aan beginnen, kan niet wachten.
Ja de gitaarsolo, maar ik zeg al de zang ..... dus dat.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:36 schreef Siniti het volgende:
Die solo op de Pulseversie vind ik veruit de beste
Ah na je eerst stukje was ik al zo van mijn appropo (weheh moeilijk woord) dat ik daar overheen lasquote:Op maandag 23 maart 2009 22:38 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja de gitaarsolo, maar ik zeg al de zang ..... dus dat.
wel, die live-versies van DSOT en Pulse hebben tenminste niet die vreselijke rotstem van Watersquote:Op maandag 23 maart 2009 22:38 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja de gitaarsolo, maar ik zeg al de zang ..... dus dat.
Ik ook al komt die van the wall in berlin in de buurt, met snowy white.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die solo op de Pulseversie vind ik veruit de beste
Battersea Power Station. Ben ik heen geweest toen ik in Londen was, puur vanwege Animals. Best wel een beetje sneu eigenlijk.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:34 schreef Dos37 het volgende:
Laatst op mijn verjaardag dit boek gekregen.
[ afbeelding ]
Moet er nog aan beginnen, kan niet wachten.
The great pig in the sky. :pquote:Op maandag 23 maart 2009 22:38 schreef Siniti het volgende:
[..]
In de film Children Of Men hadden ze ook een heel obvious verwijzing naar Animals-album gedaan, met een varken dat boven in de lucht zweefde (sowieso prachtige soundtrack met In The Court Of The Crimson King)
[ afbeelding ]
Aan de overkant van de rivier hebben ze een leuke pub (Royal William IV, geloof ik dat het heette) met een goede digitale jukebox waar je bijna alles wel kunt beluisteren. Dus uiteraard, de laatste keer dat ik er was, liet ik dat ding iets van Animals spelen.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:44 schreef Gert het volgende:
[..]
Battersea Power Station. Ben ik heen geweest toen ik in Londen was, puur vanwege Animals. Best wel een beetje sneu eigenlijk.
maar het was wél tof
Hij kan wel mooi schreeuwen (careful with that axe )quote:Op maandag 23 maart 2009 22:42 schreef Relayer het volgende:
[..]
wel, die live-versies van DSOT en Pulse hebben tenminste niet die vreselijke rotstem van Waters
Mhehehe, je lijkt mijn broer(s) wel, die zeggen dat ook steeds, terwijl ik de stem van Waters juist heel goed in de albumversie vind passen, maar goed ik heb sowieso niet zo'n last van die Waters/Gilmour vete. Het valt me trouwens op dat iedereen die Pink Floyd luistert en beter kent, wel een voorkeur heeft voor 1 van die twee !quote:Op maandag 23 maart 2009 22:42 schreef Relayer het volgende:
wel, die live-versies van DSOT en Pulse hebben tenminste niet die vreselijke rotstem van Waters
Ik heb ook geen voorkeur hoor. Samen waren ze het best inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
Mhehehe, je lijkt mijn broer(s) wel, die zeggen dat ook steeds, terwijl ik de stem van Waters juist heel goed in de albumversie vind passen, maar goed ik heb sowieso niet zo'n last van die Waters/Gilmour vete. Het valt me trouwens op dat iedereen die Pink Floyd luistert en beter kent, wel een voorkeur heeft voor 1 van die twee !
Op basis van de - gekleurde - info die ik heb gehad zou ik voor Gilmour kiezen en als ik naar mezelf luister ook, maar ik heb er niet zo'n last van. Ik vind Pink FLoyd met die 2 erin dan ook de beste periode, of eigenlijk de periode waar ik naar luister ...
Nb, begrijp me niet verkeerd, het is de stem van Gilmour in mijn ogen die het Comfortably Numb maakt, maar het houterige van Waters bevalt me echt goed in het nummer. Smaak/twist/blablabla denk ik.
Nee, Waters was toen al opgerot.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:58 schreef elcastel het volgende:
Zingt Waters eigenlijk ook 'Learning To Fly' ? Ik ben even te lui om te checken, maar dat klinkt ook vrij houterig, ook al zo'n pracht nummer ...
Kolere, 1987, klopt dat ? Dan had ik het zelf wel kunnen raden ja !quote:
Ligt ook een beetje aan hemzelf. Hij heeft in zijn Floyd-(auto)biografie togegeven dat hij te lui was om te oefenen. Terwijl je op een nummer als "Set the controls..." wel kunt horen dat hij best een goede drummer kan zijn.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:11 schreef Siniti het volgende:
Vind et zelf ook wel grappig dat de enige die op elk Pink Floyd album heeft gespeeld, ook meteen de minst bejubelde is van wat ik gehoord/gelezen heb iig (Nick Mason)
Ah, hij is inderdaad gewoon een goede drummerquote:Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef Relayer het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan hemzelf. Hij heeft in zijn Floyd-(auto)biografie togegeven dat hij te lui was om te oefenen. Terwijl je op een nummer als "Set the controls..." wel kunt horen dat hij best een goede drummer kan zijn.
Ik heb totaal geen problemen met iemand uit PF hoorquote:Op maandag 23 maart 2009 23:15 schreef Sloggi het volgende:
Och toch, de anti Waters-maffia is ook weer gearriveerd .
Ik heb ook totaal geen probleem met Waters uit Pink Floyd, ik heb meer een probleem met Waters IN Pink Floyd.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:18 schreef Siniti het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met iemand uit PF hoor
Nah, niks van gemerkt nog !quote:Op maandag 23 maart 2009 23:20 schreef Relayer het volgende:
Ik heb ook totaal geen probleem met Waters uit Pink Floyd, ik heb meer een probleem met Waters IN Pink Floyd.
Toch mooie baslijntjes gespeeldquote:Op maandag 23 maart 2009 23:20 schreef Relayer het volgende:
[..]
Ik heb ook totaal geen probleem met Waters uit Pink Floyd, ik heb meer een probleem met Waters IN Pink Floyd.
Echt onbegrijpelijk, dat je die boutnummers hierboven boven The Final Cut plaatst.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:12 schreef Relayer het volgende:
Is ook. Voor dit nummer, en "On the turning away", "Sorrow" en vooral "High hopes" is het vertrek van Waters uit Floyd een zegen.
(als hij dat nou al had gedaan vóór de ramp die Finaal Kut, pardon, The Final Cut heet.)
De solo van DSOT vindt ik echt veel beter dan PULSE... alleen het allerlaatste stukje van PULSE vind ik subliem...quote:Op maandag 23 maart 2009 22:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Volgens mij vind ik dus de enige versie van dat nummer waar ik het live goed vind klinken, op Pulse en DSOT vind ik het nummer totáál niet in de buurt komen van de album versie, het lijkt wel of ze te graag willen daar ofzo ...
Ik doel overigens op de zang, de gitaren klinken misschien wel weer beter of intenser live.
Nee ik vereer hem niet. Maar zoals jij het over Waters hebt, dan vind ik het haast raar dat je een Pink Floyd-fan bent. OK, The Wall en TFC kraak je ook stelselmatig af, dus dat is dan wel weer consequent.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:29 schreef Relayer het volgende:
Of jouw Waters-verering gaat wel erg ver, het is maar hoe je het bekijkt
Net - nou ja 20 minuten terug ofzo - aangezet, maar ik word er niet vrolijk van. Eerder duizelig !quote:
OK, moet ik me dan maar David Gilmour-fan noemen? Dat is hetgene waar het in Floyd om draait, zijn gitaarpartijen. Zonder dat is Floyd niets.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee ik vereer hem niet. Maar zoals jij het over Waters hebt, dan vind ik het haast raar dat je een Pink Floyd-fan bent. OK, The Wall en TFC kraak je ook stelselmatig af, dus dat is dan wel weer consequent.
Ik heb in geeneen versie echt te klagen over het gitaarwerk, ik doelde echt sec op de zang. Die vind ik namelijk nogal bepalend in Comfortably Numb.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:30 schreef Ranja_Ranja het volgende:
De solo van DSOT vindt ik echt veel beter dan PULSE... alleen het allerlaatste stukje van PULSE vind ik subliem...
Wel eens van Chris Squire gehoord? Die speelt mooie baslijntjes.quote:
Wat vaker luisteren en dan wordt ie steeds briljanterquote:Op maandag 23 maart 2009 23:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Net - nou ja 20 minuten terug ofzo - aangezet, maar ik word er niet vrolijk van. Eerder duizelig !
Ik vind de gitaarpartijen ook fantastisch, maar Waters heeft toch ook aardig wat goede nummers en teksten geschreven. Waters stelde Gilmour in staat te excelleren, zullen we maar zeggen. De nieuwe 'PF'-nummers zijn toch echt vrij middelmatig, ondanks de nog altijd geweldige gitaarpartijen.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:32 schreef Relayer het volgende:
[..]
OK, moet ik me dan maar David Gilmour-fan noemen? Dat is hetgene waar het in Floyd om draait, zijn gitaarpartijen. Zonder dat is Floyd niets.
Ach, Waters is sowieso geen goede bassist. Guy Pratt blaast hem ook gewoon compleet weg als je kijkt naar de live-shows van Gilmour. Maar ja, Waters heeft wel het gros van de nummers geschreven. Toch ook wel wat waard.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:33 schreef Relayer het volgende:
[..]
Wel eens van Chris Squire gehoord? Die speelt mooie baslijntjes.
En daarbij, de helft van de bas-partijen in Floyd werden gespeeld door David Gilmour (ik geloof op Animals zelfs bijna alles omdat Waters toen bijna nooit in de studio was omdat hij in scheiding lag)
Nee, we zullen het eens hebben over het geniale verhaal van "Radio KAOS"quote:Op maandag 23 maart 2009 23:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind de gitaarpartijen ook fantastisch, maar Waters heeft toch ook aardig wat goede nummers en teksten geschreven. Waters stelde Gilmour in staat te excelleren, zullen we maar zeggen. De nieuwe 'PF'-nummers zijn toch echt vrij middelmatig, ondanks de nog altijd geweldige gitaarpartijen.
Ow ja !quote:Op maandag 23 maart 2009 23:30 schreef elcastel het volgende:
Ik kom later wel weer kijken jongens ...
Ik noem dit toch echt Roger Waters haat hoor Die baslijn op Echoes is toch echt briljantquote:Op maandag 23 maart 2009 23:33 schreef Relayer het volgende:
[..]
Wel eens van Chris Squire gehoord? Die speelt mooie baslijntjes.
En daarbij, de helft van de bas-partijen in Floyd werden gespeeld door David Gilmour (ik geloof op Animals zelfs bijna alles omdat Waters toen bijna nooit in de studio was omdat hij in scheiding lag)
Ik vind Waters' solowerk ook niet goed. Waters heeft Gilmour nodig en andersom (vind ik tenminste, ze zullen het waarschijnlijk niet met me eens zijn).quote:Op maandag 23 maart 2009 23:36 schreef Relayer het volgende:
[..]
Nee, we zullen het eens hebben over het geniale verhaal van "Radio KAOS"
Radio KAOSquote:Op maandag 23 maart 2009 23:36 schreef Relayer het volgende:
[..]
Nee, we zullen het eens hebben over het geniale verhaal van "Radio KAOS"
Oei, daar gaan we weer....kijk nou eens naar de dredits van de klassiekers. Atom Heart Mother, One fo these days, Echoes, Shine on, Time....allemaal groepsnummers! Comfortably numb, Wish you were here: David Gilmour-nummers waar Waters tekst aan heeft toegevoegd. Us and them: Rick Wright nummer (oorspronkelijk "The Violent Sequence") waar Waters slechts tekst aan heeft toegevoegd.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach, Waters is sowieso geen goede bassist. Guy Pratt blaast hem ook gewoon compleet weg als je kijkt naar de live-shows van Gilmour. Maar ja, Waters heeft wel het gros van de nummers geschreven. Toch ook wel wat waard.
Dat is echt een geniaal nummer, ja.quote:
Ben ik t wel mee eens, tot de laatste tour van Waters. Snowy speelde echt gewoon kut en die metal gast maakte een hele hoop goed. Als je naar in the flesh kijkt speelt Snowy echt de ballen uit zn broek. jammer dat hij daar de solo van CNumb niet helemaal alleen uitvoert....quote:Op maandag 23 maart 2009 23:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is echt een geniaal nummer, ja.
Als ik Waters solo hoor, mis ik ook gewoon de gitaarpartijen van Gilmour . Snowy White is goed, maar die andere mongolen die altijd meespelen (Doyle nogwat de drieëndertigste ), daar word ik kotsmisselijk van.
Hier is van alles op aan te merken, maar ik zal het erbij houden dat Marillion inderdaad een kutband is zonder Fish.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:44 schreef Relayer het volgende:
[..]
Oei, daar gaan we weer....kijk nou eens naar de dredits van de klassiekers. Atom Heart Mother, One fo these days, Echoes, Shine on, Time....allemaal groepsnummers! Comfortably numb, Wish you were here: David Gilmour-nummers waar Waters tekst aan heeft toegevoegd. Us and them: Rick Wright nummer (oorspronkelijk "The Violent Sequence") waar Waters slechts tekst aan heeft toegevoegd.
Daarbij is Waters overduidelijk een credit-fraudeur. Hoe is het mogelijk dat Ibiza Bar een groepsnummer is, en voor The Nile Song alleen Waters de credits krijgt, terwijl het gewoon twee keer hetzelfde nummer is met een andere tekst? Lijkt me toch duidelijk dat er dan iets niet klopt. En dan heb ik het nog niet over "Sheep" en "Is there anybody out there?"
Beweren dat Waters het meeste deed in Floyd is net zo'n kolder als de stelling dat Peter Gabriel alles deed in Genesis, of dat Marillion niks meer is zonder Fish.
Welke? Als je die ene bedoelt die later gejat is door Andrew lLoyd Webber voor Phantom of the Opera, check dan gauw Live at Pompeii, dat is écht Gilmour die dat op zijn gitaar speelt.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik noem dit toch echt Roger Waters haat hoor Die baslijn op Echoes is toch echt briljant
Die bedoel ik ja, maar serieus? Zulke gitaarnoten kan ik nooit van bas onderscheiden Weet wel dat die opbouw naar de climax op gitaar isquote:Op maandag 23 maart 2009 23:49 schreef Relayer het volgende:
[..]
Welke? Als je die ene bedoelt die later gejat is door Andrew lLoyd Webber voor Phantom of the Opera, check dan gauw Live at Pompeii, dat is écht Gilmour die dat op zijn gitaar speelt.
OK, nu kan ik je helemaal niet meer serieus nemen. Marillion zonder die zuipschuit is tenminste in staat meer lef te nemen.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Hier is van alles op aan te merken, maar ik zal het erbij houden dat Marillion inderdaad een kutband is zonder Fish.
Darom verwijs ik ook naar Live at Pompeii, dan kun je zien dat Gilmour de hele riff speelt en Waters slechts drie notenquote:Op maandag 23 maart 2009 23:50 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die bedoel ik ja, maar serieus? Zulke gitaarnoten kan ik nooit van bas onderscheiden Weet wel dat die opbouw naar de climax op gitaar is
Ja die platen met Fish waren maar matig wou je zeggen.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:51 schreef Relayer het volgende:
[..]
OK, nu kan ik je helemaal niet meer serieus nemen. Marillion zonder die zuipschuit is tenminste in staat meer lef te nemen.
Die metal gast stond te spelen alsof hij in een of andere slechte Italiaanse softpornofilm speelde .quote:Op maandag 23 maart 2009 23:48 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Ben ik t wel mee eens, tot de laatste tour van Waters. Snowy speelde echt gewoon kut en die metal gast maakte een hele hoop goed. Als je naar in the flesh kijkt speelt Snowy echt de ballen uit zn broek. jammer dat hij daar de solo van CNumb niet helemaal alleen uitvoert....
Dus je vindt niet dat Snowy de boel flink aan t verneuken was??quote:Op maandag 23 maart 2009 23:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die metal gast stond te spelen alsof hij in een of andere slechte Italiaanse softpornofilm speelde .
Nee, dat wil ik niet zeggen, met name "Script for a jester's tear" en "Clutching at straws" hebben geweldige monenten (met "Misplaced Childhood" heb ik hetzelfde probleem als "The Wall", matige platen overgewaardeerd vanwege een hit-single), maar sinds zijn vertek is Marillion gevarieerder geworden.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja die platen met Fish waren maar matig wou je zeggen.
Maar hier komen we inderdaad niet uit. We hebben het over dezelfde groepen, maar jij hebt echt een totáál andere smaak dan ik.
Er gingen een paar dingen fout (understatement), maar het was wel duidelijk dat 'ie het een en ander met een gitaar kan (wederom, understatement). Mr. White blies die homo weg, ook al had 'ie een mindere dag .quote:Op maandag 23 maart 2009 23:58 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Dus je vindt niet dat Snowy de boel flink aan t verneuken was??
Of ze hebben gewoon een hekel aan die jankstem van Steve Hogarth.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:59 schreef Relayer het volgende:
En ik denk dat dat het probleem is met sommige fans. Of zoals ook wel wordt gezegd: Fans van progressieve rock kunnen soms erg conservatief zijn
Kan. Ik geef toch de voorkeur aan h's zuivere stem op meesterwerkjes als "Brave", "Afraid of sunlight" of "Marbles" dan aan de stem van die vis die niet van de drank af kan blijven en zo zijn stem heeft verrot.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Of ze hebben gewoon een hekel aan die jankstem van Steve Hogarth.
Ik dacht ik kijk effe op z'n site, maar dit is het enige dat daar nog op te vinden is:quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik wil nog steeds een live CD/DVD van DSOTM-tour van Waters
Yep, ik ben nu ook even In The Flesh aan het kijken. Heb wel een live registratie van de Argentijnse tv gevonden, die is wel okay maar het geluid is niet zoals het moet zijn bij RW. Zal toch wel een live dvd komen van zulk vuurwerk?quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik wil nog steeds een live CD/DVD van DSOTM-tour van Waters
Bedoel je die dvd met die meelopende clicktrack?quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:02 schreef Stofje het volgende:
[..]
Yep, ik ben nu ook even In The Flesh aan het kijken. Heb wel een live registratie van de Argentijnse tv gevonden, die is wel okay maar het geluid is niet zoals het moet zijn bij RW. Zal toch wel een live dvd komen van zulk vuurwerk?
Geen idee waar je het over hebt?quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Bedoel je die dvd met die meelopende clicktrack?
Tja, dat is het verschil tussen Waters en Gilmour.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Bedoel je die dvd met die meelopende clicktrack?
Ik dacht dat je doelde op een gelekte pro-shot dvd met geluid van het soundboard. Je hoort dan de hele tijd een stem 1,2,3,4 als iemand moet inzetten en er loopt een soort beat mee (clicktrack).quote:
Dat zou niet verkeerd zijn...quote:Op zondag 24 mei 2009 11:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind dat Gilmour maar weer eens moet gaan touren.
Inderdaad ja.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind dat Gilmour maar weer eens moet gaan touren.
En ik dacht dat we in 2005 "Heartland" van Waters zouden kunnen verwachten. En toen in 2006, en toen in 2007, enz.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik dacht dat we dit jaar een live registratie op dvd/blu-ray kregen van the wall....
Bij nader inzien heb ik die Ook wel bekend als Animal Instincts Rev B.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:56 schreef Siniti het volgende:
http://www.taringa.net/po(...)egs-rare-albums.html
Hier staat ie tussen
Ah, ik ga die bootlegs uit je vorige post ff downloadenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:00 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Bij nader inzien heb ik die Ook wel bekend als Animal Instincts Rev B.
Wat dus ook een van de betere PF-bootlegs is. De versie van Pigs is geweldig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:00 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Bij nader inzien heb ik die Ook wel bekend als Animal Instincts Rev B.
Erg mooie versie van Echoes, die saxquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:54 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik vind BBC Archives 1974 erg goed . Dat is DSOTM compleet + Echoes.
Uitgelezen en aan te raden!quote:Op maandag 23 maart 2009 22:34 schreef Dos37 het volgende:
Laatst op mijn verjaardag dit boek gekregen.
[ afbeelding ]
Moet er nog aan beginnen, kan niet wachten.
Roger Waters stelde dat "Pigs on the wing" een liefdeslied was voor zijn toenmailge vriendin Carolyne (of waren ze toen ondertussen al getrouwd?). "One slip" lijkt mij over sex te gaan. "Coming back to life" is door David Gilmour geschreven voor Polly Samson. "Julia Dream" kan volgens mij dankzij het refrein ook wel voor liefdesliedje doorgaan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:25 schreef Lakai het volgende:
Zijn er eigenlijk nummers van Pink Floyd met als thema liefde / romantiek?
Zelden denk ik he?
Pink Floyd valt onder progressieve rock (wat David Gilmour daar ook over moge denken). En om een andere progartiest, Neal Morse, te citeren: "We're not supposed to write about girls, because we're a porgband."quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:06 schreef Lakai het volgende:
Frapant dat er bij Pink Floyd maar een paar daarover gaan, terwijl in de muziekwereld 70% (wilde gok) over liefde gaat.
"We were psychedelic"quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:40 schreef Sloggi het volgende:
Wat denkt Gilmour dan dat Floyd voor muziek maakte?
quote:Waters Says He’ll Perform if Israel Tears Down Wall
Pink Floyd's former frontman Roger Waters said Tuesday he'll take to the stage the minute Israel tears down its West Bank separation wall, just as he did in Berlin two decades ago when another wall came down.
Visiting a Palestinian refugee camp in the shadows of the towering concrete structure, the British rocker who co-wrote the iconic 1970s album "The Wall" said he hopes "this awful thing is destroyed soon."
Waters, 65, said the West Bank wall has been on his mind since he first saw it up close in what he described as an eye-opening visit in 2006, following a concert in Israel.
"People who haven't actually seen this, what's going on here, can't actually imagine the impression that it has on you, the sick, kind of churning feeling that you get in your very heart when you see this, how depressing it is," Waters told The Associated Press in an interview.
Water's comments didn't sit very well with Israeli government spokesman Mark Regev, who, quoting The Wall's most famous lyric, said "we don't need no education" from Waters.
Israel began building the barrier — a concrete wall in urban areas and fence with sensors and barbed wire along rural stretches — in 2002 following Palestinian bombings and shooting attacks on Israeli civilians. Israel insists it's a temporary security measure.
Palestinians says it's a land grab because, once the final third is built, it will slice off 10 percent of the West Bank, part of the lands they want for their state.
The stretch of barrier between Jerusalem and the biblical West Bank town of Bethlehem consists of graffiti-covered gray slabs, with army watchtowers rising up at intervals. At an Israeli-run wall crossing, large crowds of Palestinians wait in long lines, particularly during morning rush hour, to reach jobs in Israel.
On the northern outskirts of Bethlehem, the Aida refugee camp, home to about 5,000 Palestinians, abuts the wall. Palestinian officials often escort foreign dignitaries to the camp — among them Pope Benedict XVI during his Holy Land pilgrimage last month — to illustrate the disruption of daily life by the barrier.
Waters dismissed Israel's security argument, saying he believes the wall "is not here to stop Israelis being blown up on buses." He said if that was the sole reason, "what's it doing in the occupied territories, surrounding settlements and cutting (Palestinian) farmers off from their olive trees and so on and so forth?"
"This is an exercise of colonialism," said Waters.
Regev said the barrier has sharply reduced Palestinian attacks, which have killed hundreds of Israelis since the outbreak of Israeli-Palestinian fighting in 2000.
"We don't need no education about suicide bombers coming into Israel and murdering innocent people, and how the security barrier has prevented that by more than 95 percent."
But Waters said he believes the barrier is indefensible.
"When you stand in front of an edifice like this, whether it's here or outside a township in South Africa, or in the Warsaw Ghetto during the Second World War, or in Berlin in the 60s and 70s, it's something you know instinctively that this is wrong. It's a bad thing," he said. "It cannot survive forever."
If it does come down one day, he said, he'll perform at the site, just like he did in 1990, at a spot where the Berlin Wall had fallen just a year earlier. "In fact, I would insist on it," he said.
In the meantime, he's considering performing elsewhere in the West Bank, perhaps in the town of Ramallah, but has not made firm plans. On Monday, Waters visited a refugee camp in the northern town of Jenin to support efforts to reopen a local movie house that closed in 1987.
When he played in Israel in 2006, he was criticized by Palestinian activists trying to organize a cultural boycott of Israel. Waters said he now feels ambivalent about having performed in Israel.
Waters, who left Pink Floyd in 1985, ruled out a reunion with his former band mates; their last joint performance was in 2005, for a Live 8 concert. "We had a great career as Pink Floyd. We all enjoyed it. We all worked together and enjoyed everything and it was brilliant. I think it's over," he said.
Beetje een non-argumentquote:
De eerste albums, ja. Daarna werd het toch zeker meer progressive.quote:
Ga het hem duidelijk makenquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:28 schreef DrDurden het volgende:
[..]
De eerste albums, ja. Daarna werd het toch zeker meer progressive.
Ik vind Meddled geweldig maar dat is waarschijnlijk wat jullie die BBC Archives noemen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:17 schreef Siniti het volgende:
Wat vinden jullie trouwens de beste Pink Floyd bootlegs? Ik heb nu Smoking Blues, The Man & The Journey, Return Of The Sons Of Nothing (of The Great Gig In Böblingen) en Mr Pig geluisterd, die allemaal eigenlijk briljant zijn. Alleen is het geluid op The Man & The Journey een beetje te zacht
Ik heb die als Meddlerquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:40 schreef Eugene_Van_Leemhuyzen het volgende:
[..]
Ik vind Meddled geweldig maar dat is waarschijnlijk wat jullie die BBC Archives noemen.
Voor video's heb ik jammer genoeg te weinig ruimte op mijn pc Met nog 20 gb overquote:Ik heb verschillende video's ook nog, Live in Pompeii, Live in Saint Tropez, Live in Venice, etc. Maar Live in Pompeii is toch oh zo fucking geweldig.
Ja, dat is disc 2 van The BBC Archivesquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:40 schreef Eugene_Van_Leemhuyzen het volgende:
[..]
Ik vind Meddled geweldig maar dat is waarschijnlijk wat jullie die BBC Archives noemen.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:42 schreef Eugene_Van_Leemhuyzen het volgende:
Trouwens, dit vind ik ook nog geweldig:
Ik heb het ook besteld, ben benieuwd.quote:
Heb 'm in Maart 2006 gezien, met Rick Wright erbij. Dat was waanzinnig. Eerst On An Island integraal gespeeld, en de 2e set louter PF-klassiekers. Echt waanzinnig. Vooral Echoes.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:01 schreef Eugene_Van_Leemhuyzen het volgende:
Is er trouwens nog enige kans op een op een optreden van Gilmour? En dan liefst met PF-tracks natuurlijk.
(Ik volg het zó nauwkeurig allemaal niet, dus al er tig veel geruchten daarover zijn, mijner excuses)
Ik zou daar wel heel veel geld voor over hebben.
Gilmour zei dat hij nog tracks over had van zijn laatste album, wat dus misschien een nieuw album zou kunnen worden. Bij zo'n album hoort natuurlijk een tour .quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:01 schreef Eugene_Van_Leemhuyzen het volgende:
Is er trouwens nog enige kans op een op een optreden van Gilmour? En dan liefst met PF-tracks natuurlijk.
(Ik volg het zó nauwkeurig allemaal niet, dus al er tig veel geruchten daarover zijn, mijner excuses)
Ik zou daar wel heel veel geld voor over hebben.
U bent een gelukzak!quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:24 schreef webfreak het volgende:
Heb 'm in Maart 2006 gezien, met Rick Wright erbij. Dat was waanzinnig. Eerst On An Island integraal gespeeld, en de 2e set louter PF-klassiekers. Echt waanzinnig. Vooral Echoes.
Als 'ie nog in de buurt komt probeer ik 'm zo vaak mogelijk te zien.
Let it be.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:56 schreef DrDurden het volgende:
Gilmour zei dat hij nog tracks over had van zijn laatste album, wat dus misschien een nieuw album zou kunnen worden. Bij zo'n album hoort natuurlijk een tour .
Summer '68. Alhoewel, deze one night stand heeft weinig met liefde/romantiek te maken...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:25 schreef Lakai het volgende:
Zijn er eigenlijk nummers van Pink Floyd met als thema liefde / romantiek?
Zelden denk ik he?
Green is the Colourquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:08 schreef Relayer het volgende:
[..]
Roger Waters stelde dat "Pigs on the wing" een liefdeslied was voor zijn toenmailge vriendin Carolyne (of waren ze toen ondertussen al getrouwd?). "One slip" lijkt mij over sex te gaan. "Coming back to life" is door David Gilmour geschreven voor Polly Samson. "Julia Dream" kan volgens mij dankzij het refrein ook wel voor liefdesliedje doorgaan.
Wie weet er nog meer te noemen?
Nee dat is http://www.pinkproject.nl/ , op 22 september.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:28 schreef elcastel het volgende:
Volgens mij is diezelfde show volgend weekend in Den Haag.
Wat is dat; een show van een coverband ofzo ? Dan ben ik snel klaar want ik vind veel albumversies al beter dan de live versies ...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:36 schreef Gert het volgende:
Nee dat is http://www.pinkproject.nl/ , op 22 september.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |