Als je met les op een mini-rotonde komt, sla dan niet af maar rij een rondje extra! Lekker plat gooien!quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:18 schreef fs180 het volgende:
tt Ô
op de brommer nu al mn knie en mn schoen aan de grond gereden
op de motor nog geen bochten tegengekomen waar dat kan
Deze zomer nog? Gaat krap worden met al die wachttijden van het CBRquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:44 schreef Isdatzo het volgende:
oi lui
deze zomer ga ik 'm ook eens halen
onverkapte tvp dus
"mijn" rijschool reserveertquote:Op donderdag 21 juni 2007 00:38 schreef nicomart het volgende:
[..]
Deze zomer nog? Gaat krap worden met al die wachttijden van het CBR
balen!quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:31 schreef Beach het volgende:
Vandaag gezakt met theorie met 7 fout
Kut hé, 1 fout te veelquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:31 schreef Beach het volgende:
Vandaag gezakt met theorie met 7 fout
Daar ga ik wel van uitquote:Op donderdag 21 juni 2007 20:12 schreef -XX- het volgende:
[..]
Kut hé, 1 fout te veel
Jongeeeeeeeeee je gaat me na doen
Dus AVb en avd haal je in 1 x!
en dan ga je ook op je bek op dezelfde dag dat je je motor hebtquote:
Probleem zou kunnen zijn dat je het stuur onbewust tegenhoudt, had ik zelf erg last van met de 'acht'. Als je naar links gaat, let dan op dat je niet met je linkerhand voorkomt dat het stuur beweegt (en bij naar rechts op je rechterhand letten. Over het algemeen gesproken: hou je stur losjes en met ontspannen armen vast, gewoon laten bewegen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:59 schreef Henk-B het volgende:
Vandaag mijn 4de les gehad.
[...]
Langzame slalom gaat niet goed, wat ik ook doe
[...]
Nog tips? Loop ik een beetje op schema na 4 lessen?
Zorg maar dat je het leert. Als je in een file rijdt op een gedeelte met versmalde rijbanen, dan kan je 'tussendoor' wel vergeten en zal je gewoon met de rest moeten meehobbelen.quote:Stapvoets rijden dus ook niet, langzaam rijden zou btw verboden moeten worden!
Bij mij duurde het drie maanden voor ik dat punt bereikte. Net toen ik dacht van 'dat gaat lekker de bocht door' lag ik met motor en al in het plantsoen...quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:47 schreef Acryl het volgende:
[..]
en dan ga je ook op je bek op dezelfde dag dat je je motor hebt
Ontspannen armen dat heb ik in al die lessen nog niet meegemaaktquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:21 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Probleem zou kunnen zijn dat je het stuur onbewust tegenhoudt, had ik zelf erg last van met de 'acht'. Als je naar links gaat, let dan op dat je niet met je linkerhand voorkomt dat het stuur beweegt (en bij naar rechts op je rechterhand letten. Over het algemeen gesproken: hou je stur losjes en met ontspannen armen vast, gewoon laten bewegen.
In het ergste geval lazer je om, dan heb je dat ook eens meegemaakt.
[..]
Zorg maar dat je het leert. Als je in een file rijdt op een gedeelte met versmalde rijbanen, dan kan je 'tussendoor' wel vergeten en zal je gewoon met de rest moeten meehobbelen.
Pijnlijk hé!!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Bij mij duurde het drie maanden voor ik dat punt bereikte. Net toen ik dacht van 'dat gaat lekker de bocht door' lag ik met motor en al in het plantsoen...
was ik stuk dan?quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:28 schreef -XX- het volgende:
[..]
Pijnlijk hé!!!
Geestelijk..
Lichamelijk voel je op dat moment NIETS!
Had jij veel schade aan je bike toen? ( en lichamelijk )
Maar me schatje is weer bijna heel!
Is praktijk voor scooters verplichtquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:17 schreef BazzieK het volgende:
Was net sporten en op het terrein ernaast waren ze aan het stuntelen met scooter praktijk les, dus lessers houd hoop, het kan nog erger
Nog niet, pas vanaf 2008. Maar als je ziet hoe ze daar reden misschien nog niet zo'n gek ideequote:Op donderdag 21 juni 2007 22:22 schreef Beach het volgende:
[..]
Is praktijk voor scooters verplicht
Vroeger had je dat helemaal niet.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Het is dat je ook kawa rijder bent anders had ik je even je plaats gewezen
haal de kawa zaterdag op bij de dealert, dus dan kan ik er pas op rijden (kan niet wachten!)quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:28 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Al een rondje gereden, zal wel lekker door de bochten gaan lijkt me?
De kawa he, niet lotte
Ah netjes, veel plezier dan maarquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:51 schreef Acryl het volgende:
[..]
haal de kawa zaterdag op bij de dealert, dus dan kan ik er pas op rijden (kan niet wachten!)
quote:Lotte gaat wel lekker door de bochten
quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:53 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ah netjes, veel plezier dan maar
[..]
gefeliciteerdquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:59 schreef Cyaa het volgende:
vandaag avb gehaald
was het bij mij maar al zoverquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:59 schreef Cyaa het volgende:
vandaag avb gehaald
De schrik was inderdaad groter dan het ongemak van de blauwe plekken en de schaafwonden... Het meest vreemde vond ik nog wel dat ik *ineens* in het plantsoen lag. Heb eigenlijk niet eens doorgehad dat ik onderuit ging...quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:28 schreef -XX- het volgende:
[..]
Pijnlijk hé!!!
Geestelijk..
Lichamelijk voel je op dat moment NIETS!
Had jij veel schade aan je bike toen? ( en lichamelijk )
Maar me schatje is weer bijna heel!
Toch is dat iets waar je wel naar moet streven. Probeer eens (al dan niet in overleg met de instructeur ) om je stuur helemaal los te laten op een recht stuk weg als je zo'n 50 per uur rijdt. Kijk gewoon eens wat er dan gebeurt! (als je bang bent voor je evenwicht dan zou je je handen bijvoorbeeld even op je tank kunnen leggen)quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:27 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ontspannen armen dat heb ik in al die lessen nog niet meegemaakt
Snap het zelf ook niet, rij zelf al 9 jaar auto en heb scooter ervaring, ben dus niet bang voor het verkeer.
Alleen met ontspannen armen en handen rijden zit er nu nog niet in, heb gewoon kramp in mijn handen als ik klaar ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdens mijn lessen werd me aangeraden om gewoon de achterrem te gebruiken en tegen de koppeling in te remmen.quote:Ik moet de koppeling slippend houden en dat vind ik dus nogal een probleem, als ik nou zou mogen spelen met de koppeling dus los, vast, los, vast. Dan zou het mischien beter gaan, nu ben ik nog te geconcentreerd bezig hoe ik me koppeling moet houden.Als je nou een keer écht gaat, probeer dan armen en benen bij de motor te houden. In het minst ongunstige geval lanceer je jezelf als je je been te vroeg neerzet, in een minder gunstig geval breek je iets...quote:Omvallen heb ik nog niet gedaan, wel bijna, maar kan mijn voet telken op het juiste moment op de grond zetten omdat ik te lanzaam ga.
Wtf Leg uitquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:24 schreef fs180 het volgende:
bazzie, collega
doe administratief werk bij klpdquote:
ik ben geslaagd, en ik sta er nog inquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:42 schreef Beach het volgende:
Nog iets aanpassen bij mensen in de op? Updates? Vergeten mensen? Geslaagden die eruit kunnen?
Eerste val mag hopelijk je laatste zijn!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:31 schreef Beach het volgende:
Damn kan de op niet meer editten.
Oja vandaag gevallen
ik ben nog niet gevallenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:30 schreef -XX- het volgende:
[..]
Eerste val mag hopelijk je laatste zijn!
Lekker vallen op de lesmotor!! 93813189x beter dan op je eigen bike
hoe?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:31 schreef Beach het volgende:
Damn kan de op niet meer editten.
Oja vandaag gevallen
ik ook nog nietquote:
het is een opklap-systeemhelmquote:Op dinsdag 26 juni 2007 01:14 schreef nicomart het volgende:
ziet er leuk uit alleen dat PUSH knopje voorop?? is dat voor de schietstoel ofzo?
Dat ziet er wel gek uit.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:26 schreef Lennox het volgende:
Cabergh zijn echt dramahelmen. Mijns inziens ook meer een scooterhelm.
je kan beter zo veel mogelijk je knieen aan de tank houden. zoveel mogelijk 1 met de motor.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:50 schreef fs180 het volgende:
op lange snelheden werkt het wel, op hoge soms ook, maar net op net dat extra stevigheid te geven, , het kan net dat ene beetje schelen
met crossen hiou ik het natuurlijk automatisch, en soms kan het helpen overeind te blijvenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:11 schreef gias het volgende:
[..]
je kan beter zo veel mogelijk je knieen aan de tank houden. zoveel mogelijk 1 met de motor.
wel logisch dat je je been uitsteekt als je drijgt te vallen natuurlijk, maar dat is meer schrikreactie.
Maatje van me had een Cabergh en ik die Suomy , maar die zei precies hetzelfde. Oordoppen zullen wel helpen en die ga ik sowieso ook aanschaffen, maar de demping is gewoon een stuk minder. Op een gegeven moment kreeg ik er echt pijn in mn kop van en je oren worden ook geirriteerd.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:12 schreef fs180 het volgende:
in mijn ogen leken me dat wel goede helmen, maarja als jij dr mee gereden had, weet je welk model?
Schuberth is zeker stil, de stilste van de helmen. Maar ook dit kan totaal niet op tegen oordoppen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:39 schreef Lennox het volgende:
Schuberth's schijnen extreem stil te zijn. Arai/Shoei en de duurdere Suomy's adverteren ook met betere demping.
Sowieso neem ik er wel doppen bij, maar dat prijsverschil komt ergens vandaan (ook deels gewicht enzo natuurlijk, dat bij die duurdere helmen lager is)
Dat je je voeten aan de grond zet op het moment dat het voorwiel echt blokkeert is heel normaal hoor. Die reactie krijg je er ook niet uit eigenlijk. Want op het moment dat het voorwiel opzij glijdt, zijn je voeten det enige hulpmiddelen die je kunnen weerhouden van een valpartij.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:50 schreef nicomart het volgende:
Hoewel ik wel mijn voorwiel blokkeerde en flintstone-style me voeten erbij gebruikte. Dus niet met de achterrem, maar gewoon met de onderkant van de laarzen op het asfalt. Dat was ook de enige opmerking die ik daarna kreeg van mijn instructeur.
De teller loopt achter? Is het een digitale teller of een analoge? Een analoge zal hoogstwaarschijnlijk aangedreven worden in je voorwiel, waardoor de teller niet zal achterlopen.quote:Lag volgens mijn instructeur ook aan het feit dat ik echt 50 wilde rijden op de teller, maar dat ik ook nog aan het optrekken was en dan waarschijnlijk zelfs al stiekem tegen de 60 zat omdat de teller wat achterloopt met optrekken.
Ha die lurker!!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:33 schreef -XX- het volgende:
En dan verlang je erg naar een crossbrommert!
Stiekem heb ik ook wel een crossertquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:39 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ha die lurker!!
Je verlangt naar een crossert? Je bent met je 1pitter al op de goede weg in elk geval
Ik vond het altijd heerlijk om te lessen in de regenquote:
idd, geweldig dat zonnevizier.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:21 schreef fr3d het volgende:
ik heb ook een caberg en bevalt me prima. Zeker voor het lessen.
Nee een prima helm om mee te beginnen. Het ingebouwde zonnevizier is zooooow geweldig
De sluiting van Shoei leek toevallig op 2 D-ringen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:04 schreef immortalsean het volgende:
[..]
en ik had in die zaak verscheidene andere helmen aangepast, maar de shoei multitec had een erg rare sluiting, geen eens quick-release.
dat is het idd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
De sluiting van Shoei leeg toevallig op 2 D-ringen?
Dat is de meest gebruikte en ook de meest veilige sluiting.
En tevens ook de enige sluiting die is goedgekeurd voor wedstrijden.
Dat de rijschool helm groter is verbaasd mij niets. Die helmvoering is echt wel uitgelubberd van al die hoofden en de nieuwe helm moet zich nog gaan zetten naar jouw hoofd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:04 schreef immortalsean het volgende:
[..]
idd, geweldig dat zonnevizier.
alleen zit er wel veel verschil in groottes van de merken, bij m'n rijschool heb ik altijd een XL op m'n kop (weet ff niet meer welk merk), maar voor de caberg heb ik M nodig.
maat? prijs?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:24 schreef Lennox het volgende:
Ik heb nog zo'n zelfde setje liggen. Mag voor weinig weg (les of 3 aangehad). Dus als iemand nog van die handschoenen zoekt
Ze zijn XL, maar dat is niet echt een representatieve maat vind ik. Mn Alpinestars heb ik M van en die zijn iets kleiner, dus ik denk dat hij in de buurt van een L komt.quote:
ik had die voor de eerste keer vandaag, ging wel oké denk ikquote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:55 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag weer lekker een les gehad, krijg alleen de irritante langzame slalom er maar niet in!
ik ook niet, ik heb ooit eens een GEHELE les aan slalommen besteed..ging slecht tot aan me examen...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:55 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag weer lekker een les gehad, krijg alleen de irritante langzame slalom er maar niet in!
Haha Lache toch!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:09 schreef Cyaa het volgende:
[..]
ik ook niet, ik heb ooit eens een GEHELE les aan slalommen besteed..ging slecht tot aan me examen...
toen dacht ik van ik doe het gewoon zo langzaam als ik maar kan...en in 1 x goed
vandaag me eerste normale les gehad, eindelijk snap ik waarom ik motorrijles heb, het stuurt zoo lekker
en me moeder heeft besloten om wat "her opstap lessen" te nemen om het motorrijden weer beetje op te poetsen, ik ga dus binnenkort samen met me moeder lessen
Ja daar heb je gelijk in. Maar een website is toch wel een beetje het visitekaartje van een rijschool.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:13 schreef nicomart het volgende:
een rijinstructeur is natuurlijk heel wat anders als een site bouwer
Je kan beter naar het slagingspercentage kijken en de kosten. En wellicht wat ervaring van anderen..
En dan vergat ik nog de 10de te vermeldenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:41 schreef Den_Haag het volgende:
Ik moet de aankomende weken veel in Velsen zijn. Zal goed uitkijken
Ben geen Fs180 maar ik les er ook . Mijn ervaring ermee is goed! Goeie motoren, nu helemaal (me instructeur heeft2 nieuwe gekocht CBF500, int zwart ) en het gaat allemaal lekkerquote:Op maandag 2 juli 2007 20:30 schreef Vossel het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Maar een website is toch wel een beetje het visitekaartje van een rijschool.
Fs180: Wat zijn jouw ervaringen met Verkeerscentrum Zoetermeer?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:54 schreef DownForZ het volgende:
[..]
Ben geen Fs180 maar ik les er ook . Mijn ervaring ermee is goed! Goeie motoren, nu helemaal (me instructeur heeft2 nieuwe gekocht CBF500, int zwart ) en het gaat allemaal lekker
Vandaag me theorie gehaald. 44 goed
DownForz
Theorie: Geslaagd
AVB: 21-09-2007
AVD: ??-10-2007 (waarschijnlijk)
Rijschool: Verkeerscentrum Zoetermeer
Lesmotor: gloednieuwe Honda CBF500 ABS
4 uur per dag?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:31 schreef Robar het volgende:
Volgende week 3 dagen achter elkaar 4 uur per dag les, het begint toch te kriebelen nu . . . . .
Dus kom de 11de, 12de en 13de niet in de buurt van Beverwijk om mij te zien stuntelen
Als een echte motormuisquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:34 schreef -XX- het volgende:
Gewoon een bril op doen!
Een helm van polycarbonaat zou idealiter om de 3 jaar vervangen moeten worden ivm met het 'verjaren' van de schaal.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:27 schreef Der_Michael het volgende:
Ik loop te twijfelen.......Ik les nu met mijn oude scooterhelm (black rider uit 2000) Zitten al flink wat krassen op het vizier enzo. Lijkt het jullie veiliger een nieuwe te kopen, of kan ik hier eventueel nog wel even mee door?
We zullen zien, als het niet bevalt en ik slaag dus niet voor mijn voertuigbeheersing, dan neem ik hooguit 2 lessen per week. (afhankelijk van de datum, dat ik weer examen mag doen).quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:37 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
4 uur per dag?
Dat heb ik indertijd 1 dag gedaan. 's Ochtends 2 uur en 's middags 2 uur. Vond ik erg vermoeiend en geen succes. Per dag 2 uurtjes lessen was het beste voor mij.
Ik hoop dat het je bevalt
En je helm een keer laten vallen is helemaal funest. Die is dan klaar voor vervanging.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:47 schreef Der_Michael het volgende:
Hij is ook al de nodige keren over de grond gerold, dus de helm zelf zit ook onder de krassen. Denk persoonlijk dat het nooit kwaad kan om een nieuwe goede helm te kopen........Je hoofd blijft natuurlijk het kostbaarst
Ik heb voor mijn lessen een helm gekocht, in het design dat ik mooi vond, niet waar ik een motor in wilde hebben.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:46 schreef fs180 het volgende:
enne.. ik rij ook met brommerhelm, wel uit motorzaak, maar tot ik mn vb heb ga ik niet met dure helm de weg nog op,
pas als ik wel veel de weg op ga komt er dure stille veilige helm
iemand met een brommertje zat te mipen dat zijn brommer stoerder was als mijn motor, en beterquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:52 schreef -XX- het volgende:
fs, wtf doe jij met een ban ?
tjah ik bekeek het zo, die helm is nog helemaal goed(behalve krassen op visier, maar ikheb daar geen last van) dus ik kan nu een dure helm kopen met de helm een keer met avb op mn plaat te gaan en dan weer een nieuwe te moeten kopen, of ik brom hier ff nog mee door en dan een goede kopenquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn lessen een helm gekocht, in het design dat ik mooi vond, niet waar ik een motor in wilde hebben.
Het was een replica van Nolan X-lite.
Ik wilde niet met mijn brommerhelm op de motor en ik wilde al helemaal niet een leenhelm van de rijschool op
HAHAHAHAquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
iemand met een brommertje zat te mipen dat zijn brommer stoerder was als mijn motor, en beter
Mijn brommerhelm was een Suomy die in een motorzaak werd verkocht. Dus veilig genoegquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn lessen een helm gekocht, in het design dat ik mooi vond, niet waar ik een motor in wilde hebben.
Het was een replica van Nolan X-lite.
Ik wilde niet met mijn brommerhelm op de motor en ik wilde al helemaal niet een leenhelm van de rijschool op
helm kan je tijdens het lessen wel gebruiken als de krassen je zicht niet ontnemen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:47 schreef Der_Michael het volgende:
Hij is ook al de nodige keren over de grond gerold, dus de helm zelf zit ook onder de krassen. Denk persoonlijk dat het nooit kwaad kan om een nieuwe goede helm te kopen........Je hoofd blijft natuurlijk het kostbaarst
famillie van -XX-?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:57 schreef jeweetsch het volgende:
w0000tttt ik ga hier binnenkort vet veel posten!
TEH TAIM HAS COM!!!!11!1!
DERR IS NWO SPOEN!11
ohhh ik draaf door!
anyway, deze maand nog beginnen met lessen menn!! w0000tt
Die geitebabbel heeft 3 dagen mee gelant.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sowieso schrijf je zo.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:22 schreef -XX- het volgende:
[..]
Die geitebabbel heeft 3 dagen mee gelant.STFU NOOB IK PWN JE!!!!!11111!!! HAHAHA LOLLERSTJES!!1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik was niet optimaal bezig,
...ofzo!powerlol
Haha.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:25 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
STFU NOOB IK PWN JE!!!!!11111!!! HAHAHA LOLLERSTJES!!1
ik was niet optimaal bezig,
...ofzo!
ik moet toegeven dat je vaak bovenaan stond MAAR MAAR WAXCHT MAAR IK ZWEER IK GA JE NG PWNEN!!!!quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:27 schreef -XX- het volgende:
[..]
Haha.
PIEUW, headshot. MM MM M M M MM MMM MONSTERKILLLLLLLLLLLLLLL
quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:22 schreef -XX- het volgende:
[..]
Die geitebabbel heeft 3 dagen mee gelant.ik pwn jou met CoD2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
Dat geheid jaquote:
Bedankt voor je reactie. Tweede positieve reactie over vcz. Dus ik ga me na mijn vakantie aanmelden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:46 schreef fs180 het volgende:
morguh.. (48uursban)
ben tevreden met vcz, alleen heb geen ervarig met andere rijscholen dus tjah
wist trouwens niet dat ze al nieuwe cbf's hadden gekocht instructeur had het er wel over dat ze beetje waren zoeken ernaar, maar hebben ze dus snel gevonden
enne.. ik rij ook met brommerhelm, wel uit motorzaak, maar tot ik mn vb heb ga ik niet met dure helm de weg nog op,
pas als ik wel veel de weg op ga komt er dure stille veilige helm
Op waterdichtheid en hoe ze zitten neem ik aan?quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:23 schreef immortalsean het volgende:
AVB-lesje gehad in de regen, en gelijk m'n nieuwe helm en handschoenen kunnen uittesten.
(wel weer een paar keer bijna, 'moest' weer een paar keer m'n poot uitsteken)quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:38 schreef nicomart het volgende:
[..]
Op waterdichtheid en hoe ze zitten neem ik aan?
Als je je rijbewijs hebt, dan zal je ook wel eens door sclecht weer moeten rijden.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:54 schreef Robar het volgende:
Vanaf morgen drie dagen achter elkaar les, goede timing weer zeg . . . . .
Ik zal inderdaad veel leren van het natte wegdek, maar het zou toch lekker zijn om op een droog wegdek te beginnen. Het is neit anders.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:02 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Als je je rijbewijs hebt, dan zal je ook wel eens door sclecht weer moeten rijden.
Niets aan de hand dus, zie het maar als een mooi leermoment
endlich mannquote:Op maandag 9 juli 2007 14:54 schreef jeweetsch het volgende:
Morgen een afspraak om te kijken hoe en wat!
w00ttt eindelijk menn!
Zoals je rijd tijdens je rijlessen maakt het geen fuck uit of het nu nat of droog is, je pusht de motor of de banden toch totaal niet.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:06 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik zal inderdaad veel leren van het natte wegdek, maar het zou toch lekker zijn om op een droog wegdek te beginnen. Het is neit anders.
Overigens heb ik al ruim 8 jaar mijn rijbewijs, maar 4 wielen en 2 wielen vind ik nogal een verschil, zeker wat betreft veranderende weersomstandigheden.
uhm? je praat erover alsof het heel vervelend is?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:31 schreef fs180 het volgende:
heb ik niet en is maar goed ook, want pas na mn 25kw komt die er heeel misschien op
niet iedereen heeft het geld voor een motorfiets met abs , das pas sinds een paar jaar en moderne fietsen zijn nog best prijzigquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:34 schreef nicomart het volgende:
[..]
uhm? je praat erover alsof het heel vervelend is?
ABS is toch niet vervelend ofzo? Je gaat er toch niet langzamer door?
ja ok dat snap ik wel. Mijn trouwe beestje die in de garage op me staat te wachten heeft het ook niet, maar fs zeg echt dat het maar goed is dat hij geen ABS heeft.. Vandaar dat ik er vanuit ging dat hij het als iets slechts ziet ofzoquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef Cyaa het volgende:
[..]
niet iedereen heeft het geld voor een motorfiets met abs , das pas sinds een paar jaar en moderne fietsen zijn nog best prijzig
nee zo zit het niet, meer dat ik van oldtimer houquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:34 schreef nicomart het volgende:
[..]
uhm? je praat erover alsof het heel vervelend is?
ABS is toch niet vervelend ofzo? Je gaat er toch niet langzamer door?
ik bedoel dat als, gelukkig leer ik nu gewoon te remmen, en hoef ik niet straks op mn eigen motor mezeklf eerst onderuit te remmenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:46 schreef nicomart het volgende:
[..]
ja ok dat snap ik wel. Mijn trouwe beestje die in de garage op me staat te wachten heeft het ook niet, maar fs zeg echt dat het maar goed is dat hij geen ABS heeft.. Vandaar dat ik er vanuit ging dat hij het als iets slechts ziet ofzo
Hehe.. ik ben ook al weer ff terug van mijn les die ik om 12.30 had. Behalve in het begin en op het einde een paar druppels gehad, maar verder de hele rit droog gehoudenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik bedoel dat als, gelukkig leer ik nu gewoon te remmen, en hoef ik niet straks op mn eigen motor mezeklf eerst onderuit te remmen
terug van mn les, superles beetje inrijden, oefeningen doen enzo, en toen.. zon vreselijk plensbui maar! ik vond het heerlijk, zelfs toen het water door mn pak heen kwam op bepalde plekken (leeer) gewoon het idee dat je nog steeds evenveel grip heb om alle noodstops enzo te doen
Dat zei mn instructeur ook altijd. Bij AVB examen waren bijna alle rijscholen met motoren die ABS hadden. Kwamen wij op motoren aanzetten waar Napoleon nog mee naar Rusland was geredenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik bedoel dat als, gelukkig leer ik nu gewoon te remmen, en hoef ik niet straks op mn eigen motor mezeklf eerst onderuit te remmen
is die in Rusland geweest? Wij hebben teminste motoren waarop Hannibal nog door de alpen is getrokkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:54 schreef Lennox het volgende:
[..]
Dat zei mn instructeur ook altijd. Bij AVB examen waren bijna alle rijscholen met motoren die ABS hadden. Kwamen wij op motoren aanzetten waar Napoleon nog mee naar Rusland was gereden
quote:De Russische veldtocht van "La Grande Armée"
ABS is heel goed en zou het ook zeker nemen als het op een motor die ik op het oog had mogelijk is maar ABS tijdens rijlessen vind ik niet echt een strak plan. Leer je nooit echt remmen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:34 schreef nicomart het volgende:
[..]
uhm? je praat erover alsof het heel vervelend is?
ABS is toch niet vervelend ofzo? Je gaat er toch niet langzamer door?
tuurlijk wel...je voelt toch wanneer de abs inslaat, dan weet je voor de volgende keer dat je anders op je bek was gegaan, en je kunt beter je grenzen ontdekken, zonder abs hou je toch altijd wat reserve achter de handquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:41 schreef BazzieK het volgende:
[..]
ABS is heel goed en zou het ook zeker nemen als het op een motor die ik op het oog had mogelijk is maar ABS tijdens rijlessen vind ik niet echt een strak plan. Leer je nooit echt remmen.
Voorwieltje voelen wegschuiven leer je meer van en blijft echt wel beter hangen dan ABS die ingrijpt. En als je zonder ABS reserve achter de hand houd ligt dat aan jezelf en niet aan het ontbreken van ABS.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:51 schreef Cyaa het volgende:
[..]
tuurlijk wel...je voelt toch wanneer de abs inslaat, dan weet je voor de volgende keer dat je anders op je bek was gegaan, en je kunt beter je grenzen ontdekken, zonder abs hou je toch altijd wat reserve achter de hand
Ik denk juist dat je tijdens het lessen beter af bent met ABS! "Echt" remmen leer je maar wanneer je de motor onder controle hebt (aangezien je het dan redelijk snel onder de knie zou krijgen) en niet tijdens je rijlessen waar je op al die andere shit moet letten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:41 schreef BazzieK het volgende:
[..]
ABS is heel goed en zou het ook zeker nemen als het op een motor die ik op het oog had mogelijk is maar ABS tijdens rijlessen vind ik niet echt een strak plan. Leer je nooit echt remmen.
Mwah, echt remmen leer ik liever op een motor die niet van mezelf is en valbeugels heeft dan op mijn eigen bekuipte kreng Alhoewel ik wel harder in het echt heb geremd dan met lessen maar dat is vooral door eigen inschattingsfoutje waardoor af en toe even flink doorgeknepen moet wordenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:22 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Ik denk juist dat je tijdens het lessen beter af bent met ABS! "Echt" remmen leer je maar wanneer je de motor onder controle hebt (aangezien je het dan redelijk snel onder de knie zou krijgen) en niet tijdens je rijlessen waar je op al die andere shit moet letten.
Maargoed heb nog geen ervaring; ik begin pas over 2 weken met lessen op een motor mét ABS !
Aan de andere kant heb je gelijk, want wie wil z'n nieuwe brommert nou in de prak rijden door zoen tekortkoming die je tijdens het lessen al onder de knie kon hebben?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:31 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Mwah, echt remmen leer ik liever op een motor die niet van mezelf is en valbeugels heeft dan op mijn eigen bekuipte kreng Alhoewel ik wel harder in het echt heb geremd dan met lessen maar dat is vooral door eigen inschattingsfoutje waardoor af en toe even flink doorgeknepen moet worden
Ik heb gehoord dat je nóg beter leert als het heeft gevroren!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:50 schreef -XX- het volgende:
Leren in de regen rijden zonder abs is het best.
ho.. ho.. rustig aan. Pak je ritalinnetjes maar weer..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:59 schreef -XX- het volgende:
En in de mist!!!!!!!!!!!in het donker.
met sprinkhanen plagen en overstekende hazen!
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef nicomart het volgende:
[..]
ho.. ho.. rustig aan. Pak je ritalinnetjes maar weer..
Daar heb ik zo mijn andere foefjes voor.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef nicomart het volgende:
[..]
ho.. ho.. rustig aan. Pak je ritalinnetjes maar weer..
foefjes?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:33 schreef -XX- het volgende:
[..]
Daar heb ik zo mijn andere foefjes voor.
nee ik kende het wel. Was alleen benieuwd naar de foefjes.quote:
NoOOhhhHh!!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:45 schreef nicomart het volgende:
[..]
nee ik kende het wel. Was alleen benieuwd naar de foefjes.
Anders had ik wel gezegd:"Foefjes? Die laat ik in bed, stiekem onder de dekens!". Maar dat zei ik dus niet.
ik was de enigste met een big smile op het terreinquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:50 schreef -XX- het volgende:
Leren in de regen rijden zonder abs is het best.
Haha ja is toch ook geweldigquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik was de enigste met een big smile op het terrein
zo0 heel blij naar medelesser. lekker weertje he hij; neequote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:44 schreef -XX- het volgende:
[..]
Haha ja is toch ook geweldig
Vond lessen in de regen altijd wel leuk.
Vermeid het nu liever wel de buitjes..
Ik rijd er altijd tussen door...of er langs!!
of er voor of er achter.
Whahahaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:57 schreef fs180 het volgende:
[..]
zo0 heel blij naar medelesser. lekker weertje he hij; nee
Gisteren is het wat anders aangepakt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:19 schreef fs180 het volgende:
precies, 2 man is ideaal!, welke instucteur kan nou op 6 man tegelijk letten.. misschien alleen 1e keer 6 man?
was ik maar eerder geboren hoefde ik niet midden in de zomer te lessenquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
wat veel het is zeker zomer
maargoed, succes aan een ieder
* NT-T.BartMan meldt zichquote:Op donderdag 12 juli 2007 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
echte bikkels lessen in de winter
niet als je 18 wordt in maartquote:Op donderdag 12 juli 2007 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
echte bikkels lessen in de winter
yeah, mag je 25kw rijdenquote:
als 25kw je weerhoud om te gaan motorrijden ben je best een huiliequote:
Haha NOhhHhhHh! Fiets em er in!quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
ja, maar jij neemt gooien en smijten wel heel letterlijk
ok.. ok.. ik ook
Dat is vet relaxeddddquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
wou dat mijn ouders ook motorreden
maar, gelukkig mn vent wel
maar lieve schat van me, ik rijd toch ook motor?!quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:04 schreef -XX- het volgende:
[..]
Dat is vet relaxedddd
Als ik later een vriend heb die niet motorrijdt
Schop ik hem op de motor en als hij dat dan weigerd mag hij zijn tassen pakken. De hond!
NooOOoh jk menn!
als je groot bent?quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:04 schreef -XX- het volgende:
[..]
Dat is vet relaxedddd
Als ik later een vriend heb die niet motorrijdt
Schop ik hem op de motor en als hij dat dan weigerd mag hij zijn tassen pakken. De hond!
NooOOoh jk menn!
ik les ook niet meerquote:Op donderdag 12 juli 2007 17:03 schreef Den_Haag het volgende:
Wist niet dat jullie nog lesden
Ik mag zaterdag weer twee uurtjes. Nog 2 weken en dan examen
Ik wilde hier een hatelijke opmerking op plaatsen maar dat heb ik de laatste tijd al genoeg gedaanquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
als je niet weet dat er achter de d van weerhoud een t moet, ben je best wel een OLO-er
ben blij dat ik tot mijn 21ste gewacht heb (en nu rijd ik op een Diversion maargoed, dat omdat ik niet meer kan betalen )
nee greppels zijn fijnquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik les ook niet meer
lessen is voor mietjes
(succes though)
alleen zonde van je divquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
't was echt een zachte greppel man
viel echt zo *plof* in de bladertjes, met mn ogen stijf dicht en toen heel voorzichtig open en denken dit viel best mee
Ja als ik een grote meid ben geworden.quote:
Zolang je maar niet zo groot alsquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:55 schreef -XX- het volgende:
[..]
Ja als ik een grote meid ben geworden.
fakking hondje ook.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:57 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Zolang je maar niet zo groot als
Hoi motorbloempje
dat weet ik toch allemaal alquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:53 schreef motorbloempje het volgende:
jah.. alleen de topkuip is beetje naar de kloten
maar, er bestaat rode ductape en die zit er nu op zelfde kleur als m'n kuip, dus als ik hard rij zie je het niet (kortom: je ziet 't altijd zitten )
maar nee, is prima opgelost zo.. al ben ik wel aan het kijken naar iets anders (oud brik ofzo) want motor van de Div is beetje naar de haaien aan het gaan loopt niet geweldig meer, en reviseren = total loss
ooooh.. dat duurt nog wel ff dusquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:55 schreef -XX- het volgende:
[..]
Ja als ik een grote meid ben geworden.
Hij kan beter clown worden. De barbaarse grapjut.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:57 schreef motorbloempje het volgende:
en dat moet agent worden
True..quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:18 schreef nicomart het volgende:
[..]
dat weet ik toch allemaal al
[..]
ooooh.. dat duurt nog wel ff dus
als in de winter 18 wordt mag ik dat ook hoorquote:
op de 13e nog welquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:28 schreef Robar het volgende:
Vandaag vrijdag de dertiende om 10.45 ben ik geslaagd voor mijn AVB
En gewoon alles ging goed (moest alleen wel twee dingen een keer overdoen)
quote:
DETAILS!!!!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:28 schreef Robar het volgende:
Vandaag vrijdag de dertiende om 10.45 ben ik geslaagd voor mijn AVB
En gewoon alles ging goed (moest alleen wel twee dingen een keer overdoen)
De oefeningen op volgorde:quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:10 schreef Henk-B het volgende:
[..]
DETAILS!!!!
Wat moest je allemaal doen en gefeli natuurlijk
snelle slalom vond ik altijd makkelijkquote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:49 schreef Beach het volgende:
Ik heb nog problemen met de snelle slalom en de langzame ook soms nog.
Uitwijkproef is eigenlijk een eitje.
VROOOOAAAAAAAAAAAAAAAARquote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:02 schreef -XX- het volgende:
BROEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:03 schreef Acryl het volgende:
bam, kledder, scheur, rammel, boing, boem, pats
dont drink and drive!quote:
"What seems to be the officer, problem?"quote:Op zondag 15 juli 2007 13:47 schreef fs180 het volgende:
en dan zo rijontzegging krijgen in de zomer
Gaaf dingquote:Op zondag 15 juli 2007 19:00 schreef Lennox het volgende:
Net proef gereden.
Denk dat ik hem koop
GSX-R600 (SRAD). Anders dan ik in mn kop had (>2000 CBR) , maar tikkie goedkoper en van bekende. Dus onderhoud bekend e.d. Compleet schadevrij en Laser demper
mooi ding!quote:Op zondag 15 juli 2007 20:57 schreef Lennox het volgende:
http://i17.tinypic.com/4p2kshh.jpg
Dit is hem.
Toppie!quote:Op zondag 15 juli 2007 20:57 schreef Lennox het volgende:
http://i17.tinypic.com/4p2kshh.jpg
Dit is hem.
Net spul Lennox.. Werd tijd dat je je eigen ding ging aanschaffenquote:Op zondag 15 juli 2007 21:06 schreef Lennox het volgende:
Thanks "motorbro's"
Ga hem morgen bellen en zeggen dat ik hem zsm kom halen
Of hij moet net weg zijn, maar dat lijkt me sterk
Yamaha hoor!quote:Op maandag 16 juli 2007 09:59 schreef Den_Haag het volgende:
Zaterdag weer eens motoren wezen passen. Alles van Suzuki valt af, ook de Hayabusa. Zit vooral op Yamaha goed. Binnenkort nog Triumph en Honda proberen.
quote:Op maandag 16 juli 2007 12:45 schreef BazzieK het volgende:
Fuck yamaha, kawasaki is the place to be
quote:Op maandag 16 juli 2007 13:24 schreef Den_Haag het volgende:
Kawa's zijn voor smurfen.
Id ( of paspoort), je avb examen formulier ( van je rijschool), en theorie certificaat.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:19 schreef Den_Haag het volgende:
Moet je nog speciale documenten mee nemen voor je AVB-examen?
Haha owja sorry! is ook zo.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:28 schreef Den_Haag het volgende:
XX, ik heb mijn gewone rijbewijs. Schrok even van je bericht. Het CBR zegt gelukkig:
Moet ik ook een theorie-examen afleggen voor het motorrijbewijs (A) als ik al een autorijbewijs (B) heb?
Voor het motorexamen voertuigbeheersing heb je een willekeurig geldig Nederlands rijbewijs, een militair theoriecertificaat of een geldig theoriecertificaat A nodig. Voor het examen verkeersdeelneming heb je een geldig theoriecertificaat A nodig.
de xbox op je rijlesmotor?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:23 schreef Den_Haag het volgende:
In jouw geval ja!!
ps.....de xbox doet het eindelijk goed. andere tv was de oplossing.
ah ok.. Moet je voor de grap eens je controler aansluiten op de besturing van je motor. Ga je opeens heel anders door die slalom.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:05 schreef Den_Haag het volgende:
Yep, anders verveel ik me zo tijdens de snelle slalom
mietjequote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:07 schreef Lennox het volgende:
Net mn eerste 100m op mn eigen bike gereden, omdat hij niet verzekerd is kon ik hem alleen naar mn stallingsplek rijden
Morgen even verzekering regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |