hier ook maar even:
zo.. ik heb er ook weer een uurtje opzitten. Wel veel wind maar was wel goed te doen. Klein beetje regen gehad.
AVB ging best lekker. Langzame slalom goed, stapvoets rijden goed, denkbeeldige 8 goed, halve draai links goed, recht redelijk, wegrijden parkeervak allebei de kant op goed
![]()
Alleen de precisiestop.. dat was een drama vandaag. Combinatie denk ik van nat wegdek (toch beetje angst) en een momentje dat ik daarvoor had.
Heb er even een mooie paint tekening van gemaakt voor jullie
![]()
![]()
Het is nogal een vervelend kruispunt. Meestal best druk en daarom gek dat het een gelijkwaardig kruispunt is. Daarbij staan er ook nog rare witte blokken rondom het kruispunt waardoor sommige denken van links voorrang te hebben.
Ik ben dus het rode pijltje van onderuit komend. Kwam verkeer van rechts (groen) die stonden te wachten op een busje (blauw) dat links wilde, dus ik kon doorrijden dacht ik. Tenslotte wil ik de boel niet ophouden. Was natuurlijk ook geen probleem. Totdat een sjonnie met zijn seat (paars) voorbij kwam stuiven van links!!!
![]()
Reed me bijna aan, het was dat ik vol remde.
Hoewel ik wel mijn voorwiel blokkeerde en flintstone-style me voeten erbij gebruikte. Dus niet met de achterrem, maar gewoon met de onderkant van de laarzen op het asfalt. Dat was ook de enige opmerking die ik daarna kreeg van mijn instructeur.
Blijkbaar zat er toch stiekem wat schrik in, want de precisiestop die altijd wel redelijk ging, ging nu voor geen meter. Achterwiel blokkeren, dan voorwiel blokkeren, dan proberen niet te blokkeren en 20 meter te laat stoppen ongeveer. Lag volgens mijn instructeur ook aan het feit dat ik echt 50 wilde rijden op de teller, maar dat ik ook nog aan het optrekken was en dan waarschijnlijk zelfs al stiekem tegen de 60 zat omdat de teller wat achterloopt met optrekken.
Daar gaan we volgende week dus maar aan werken. In principe dus bijna alle oefeningen nu gedaan behalve remproef en noodstop. Alleen dus nog werken aan de precisiestop en de halve draai rechtsom mag wat soepeler..
Al met al weer een heeeel verhaal