abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2007 @ 23:50:34 #51
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50841847
op lange snelheden werkt het wel, op hoge soms ook, maar net op net dat extra stevigheid te geven, , het kan net dat ene beetje schelen
pi_50842792
morgen btw een helm kopen(mits 'ie past natuurlijk), en ook nog handschoenen.
pi_50844376
ziet er leuk uit alleen dat PUSH knopje voorop?? is dat voor de schietstoel ofzo?
Dat ziet er wel gek uit.
pi_50849712
Cabergh zijn echt dramahelmen. Mijns inziens ook meer een scooterhelm.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_50850942
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 01:14 schreef nicomart het volgende:
ziet er leuk uit alleen dat PUSH knopje voorop?? is dat voor de schietstoel ofzo?
Dat ziet er wel gek uit.
het is een opklap-systeemhelm
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:00:48 #56
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50852783
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:26 schreef Lennox het volgende:
Cabergh zijn echt dramahelmen. Mijns inziens ook meer een scooterhelm.
pi_50852862
Wat is daar raar aan. Als je de snelweg er mee opgaat dan kom je er wel achter hoor

Ik leste met een Suomy die ook niet zo heel duur was (350 gulden destijds) en dat was ook niet best voor je gehoor.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_50853105
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:50 schreef fs180 het volgende:
op lange snelheden werkt het wel, op hoge soms ook, maar net op net dat extra stevigheid te geven, , het kan net dat ene beetje schelen
je kan beter zo veel mogelijk je knieen aan de tank houden. zoveel mogelijk 1 met de motor.
wel logisch dat je je been uitsteekt als je drijgt te vallen natuurlijk, maar dat is meer schrikreactie.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:12:56 #59
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50853148
in mijn ogen leken me dat wel goede helmen, maarja als jij dr mee gereden had, weet je welk model?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:14:52 #60
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50853200
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:11 schreef gias het volgende:

[..]

je kan beter zo veel mogelijk je knieen aan de tank houden. zoveel mogelijk 1 met de motor.
wel logisch dat je je been uitsteekt als je drijgt te vallen natuurlijk, maar dat is meer schrikreactie.
met crossen hiou ik het natuurlijk automatisch, en soms kan het helpen overeind te blijven
pi_50853305
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:12 schreef fs180 het volgende:
in mijn ogen leken me dat wel goede helmen, maarja als jij dr mee gereden had, weet je welk model?
Maatje van me had een Cabergh en ik die Suomy , maar die zei precies hetzelfde. Oordoppen zullen wel helpen en die ga ik sowieso ook aanschaffen, maar de demping is gewoon een stuk minder. Op een gegeven moment kreeg ik er echt pijn in mn kop van en je oren worden ook geirriteerd.
pi_50853734
Ook Arai helmen van 400-500 euro geven windgeruis. Oordoppen is the way to go, geeft veel meer rust.

Als je zonder oordoppen rijdt, wordt het vanzelf stil
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_50853981
Schuberth's schijnen extreem stil te zijn. Arai/Shoei en de duurdere Suomy's adverteren ook met betere demping.

Sowieso neem ik er wel doppen bij, maar dat prijsverschil komt ergens vandaan (ook deels gewicht enzo natuurlijk, dat bij die duurdere helmen lager is)
pi_50854359
ach, het zal sowieso wel een verbetering op de standaard helmpjes die ze bij de rijschool hebben zijn. en het duurt wel even voordat ik een eigen motor heb, en dan kan ik altijd nog kijken voor een betere/duurdere helm.

ik ga sowieso met doppen in rijden, ook al heb ik met rijles tot 80km/u en vizier op een kiertje, er niet bewust last van. maartoch, better safe than sorry...
pi_50854949
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:39 schreef Lennox het volgende:
Schuberth's schijnen extreem stil te zijn. Arai/Shoei en de duurdere Suomy's adverteren ook met betere demping.

Sowieso neem ik er wel doppen bij, maar dat prijsverschil komt ergens vandaan (ook deels gewicht enzo natuurlijk, dat bij die duurdere helmen lager is)
Schuberth is zeker stil, de stilste van de helmen. Maar ook dit kan totaal niet op tegen oordoppen.

Het prijsverschil zit hem voornamelijk in de gebruikte materialen, afwerking, garantie.
Duurdere helmen hebben meestal meerdere schaalgrotes, zodat een helm niet bomvol vulling gestopt hoeft te worden als je een klein hoofd hebt.

Duurder is absoluut niet altijd stiller (en ook niet beter trouwens). Pasvorm is het belangrijkste...beter een goedkopere en lawaaierige helm die perfect zit, dan een dure en stille helm die niet goed past.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_50858962
hier ook maar even:

zo.. ik heb er ook weer een uurtje opzitten. Wel veel wind maar was wel goed te doen. Klein beetje regen gehad.

AVB ging best lekker. Langzame slalom goed, stapvoets rijden goed, denkbeeldige 8 goed, halve draai links goed, recht redelijk, wegrijden parkeervak allebei de kant op goed
Alleen de precisiestop.. dat was een drama vandaag. Combinatie denk ik van nat wegdek (toch beetje angst) en een momentje dat ik daarvoor had.

Heb er even een mooie paint tekening van gemaakt voor jullie

Het is nogal een vervelend kruispunt. Meestal best druk en daarom gek dat het een gelijkwaardig kruispunt is. Daarbij staan er ook nog rare witte blokken rondom het kruispunt waardoor sommige denken van links voorrang te hebben.
Ik ben dus het rode pijltje van onderuit komend. Kwam verkeer van rechts (groen) die stonden te wachten op een busje (blauw) dat links wilde, dus ik kon doorrijden dacht ik. Tenslotte wil ik de boel niet ophouden. Was natuurlijk ook geen probleem. Totdat een sjonnie met zijn seat (paars) voorbij kwam stuiven van links!!! Reed me bijna aan, het was dat ik vol remde.

Hoewel ik wel mijn voorwiel blokkeerde en flintstone-style me voeten erbij gebruikte. Dus niet met de achterrem, maar gewoon met de onderkant van de laarzen op het asfalt. Dat was ook de enige opmerking die ik daarna kreeg van mijn instructeur.

Blijkbaar zat er toch stiekem wat schrik in, want de precisiestop die altijd wel redelijk ging, ging nu voor geen meter. Achterwiel blokkeren, dan voorwiel blokkeren, dan proberen niet te blokkeren en 20 meter te laat stoppen ongeveer. Lag volgens mijn instructeur ook aan het feit dat ik echt 50 wilde rijden op de teller, maar dat ik ook nog aan het optrekken was en dan waarschijnlijk zelfs al stiekem tegen de 60 zat omdat de teller wat achterloopt met optrekken.

Daar gaan we volgende week dus maar aan werken. In principe dus bijna alle oefeningen nu gedaan behalve remproef en noodstop. Alleen dus nog werken aan de precisiestop en de halve draai rechtsom mag wat soepeler..

Al met al weer een heeeel verhaal
pi_50860209
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:50 schreef nicomart het volgende:

Hoewel ik wel mijn voorwiel blokkeerde en flintstone-style me voeten erbij gebruikte. Dus niet met de achterrem, maar gewoon met de onderkant van de laarzen op het asfalt. Dat was ook de enige opmerking die ik daarna kreeg van mijn instructeur.
Dat je je voeten aan de grond zet op het moment dat het voorwiel echt blokkeert is heel normaal hoor. Die reactie krijg je er ook niet uit eigenlijk. Want op het moment dat het voorwiel opzij glijdt, zijn je voeten det enige hulpmiddelen die je kunnen weerhouden van een valpartij.
Maar lekker voor je zelfvertrouwen is het niet, dat geef ik direct toe. Ik had het 1 les voor mijn examen
quote:
Lag volgens mijn instructeur ook aan het feit dat ik echt 50 wilde rijden op de teller, maar dat ik ook nog aan het optrekken was en dan waarschijnlijk zelfs al stiekem tegen de 60 zat omdat de teller wat achterloopt met optrekken.
De teller loopt achter? Is het een digitale teller of een analoge? Een analoge zal hoogstwaarschijnlijk aangedreven worden in je voorwiel, waardoor de teller niet zal achterlopen.

Bij een digitale kan dat inderdaad het geval zijn. Beter is om dan op je toerental te letten Moet je wel eerst even spieken tijdens het rijden hoeveel toeren hij draait als je 50 rijdt (en rekening houden met de versnelling )

Succes met het lessen verder!
pi_50860840
quote:
Ha die lurker!!

Je verlangt naar een crossert? Je bent met je 1pitter al op de goede weg in elk geval
pi_50864958
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:39 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ha die lurker!!

Je verlangt naar een crossert? Je bent met je 1pitter al op de goede weg in elk geval
Stiekem heb ik ook wel een crossert
Met het uiterlijk van een sportief tourmotortje.
Sowieso schrijf je zo.
pi_50880020
ik heb ook een caberg en bevalt me prima. Zeker voor het lessen.
Nee een prima helm om mee te beginnen. Het ingebouwde zonnevizier is zooooow geweldig
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:23:09 #72
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50880104
morgen om 9uur lessen...

dat wordt gieten
pi_50880334
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:23 schreef fs180 het volgende:
morgen om 9uur lessen...

dat wordt gieten
Ik vond het altijd heerlijk om te lessen in de regen
Geen angst etc.., was toch een lesmotor.

Met me eigen motor nu wel in de regen/gladde weg gewoon met de gedachte als ik nu onderuit ga ben ik de sjaak nouja me bike..
Sowieso schrijf je zo.
  woensdag 27 juni 2007 @ 07:10:35 #74
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50887166
omgz blauwe lucht gelukkig..
pi_50891236
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:21 schreef fr3d het volgende:
ik heb ook een caberg en bevalt me prima. Zeker voor het lessen.
Nee een prima helm om mee te beginnen. Het ingebouwde zonnevizier is zooooow geweldig
idd, geweldig dat zonnevizier.

en ik had in die zaak verscheidene andere helmen aangepast, maar de shoei multitec had een erg rare sluiting, geen eens quick-release. bij de schubert concept vond ik de vorm maar vreemd, ik vind de spitse snuit van de caberg fijner dan de ronde vorm van de schubert. en ik had nog een helm gepast maar die vond ik ook niet super.

dus toch voor de caberg justissimo GT mirage gegaan

alleen zit er wel veel verschil in groottes van de merken, bij m'n rijschool heb ik altijd een XL op m'n kop (weet ff niet meer welk merk), maar voor de caberg heb ik M nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')