het is een opklap-systeemhelmquote:Op dinsdag 26 juni 2007 01:14 schreef nicomart het volgende:
ziet er leuk uit alleen dat PUSH knopje voorop?? is dat voor de schietstoel ofzo?![]()
Dat ziet er wel gek uit.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:26 schreef Lennox het volgende:
Cabergh zijn echt dramahelmen. Mijns inziens ook meer een scooterhelm.
je kan beter zo veel mogelijk je knieen aan de tank houden. zoveel mogelijk 1 met de motor.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:50 schreef fs180 het volgende:
op lange snelheden werkt het wel, op hoge soms ook, maar net op net dat extra stevigheid te geven, , het kan net dat ene beetje schelen
met crossen hiou ik het natuurlijk automatisch, en soms kan het helpen overeind te blijvenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:11 schreef gias het volgende:
[..]
je kan beter zo veel mogelijk je knieen aan de tank houden. zoveel mogelijk 1 met de motor.
wel logisch dat je je been uitsteekt als je drijgt te vallen natuurlijk, maar dat is meer schrikreactie.
Maatje van me had een Cabergh en ik die Suomyquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:12 schreef fs180 het volgende:
in mijn ogen leken me dat wel goede helmen, maarja als jij dr mee gereden had, weet je welk model?
Schuberth is zeker stil, de stilste van de helmen. Maar ook dit kan totaal niet op tegen oordoppen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:39 schreef Lennox het volgende:
Schuberth's schijnen extreem stil te zijn. Arai/Shoei en de duurdere Suomy's adverteren ook met betere demping.
Sowieso neem ik er wel doppen bij, maar dat prijsverschil komt ergens vandaan (ook deels gewicht enzo natuurlijk, dat bij die duurdere helmen lager is)
Dat je je voeten aan de grond zet op het moment dat het voorwiel echt blokkeert is heel normaal hoor. Die reactie krijg je er ook niet uit eigenlijk. Want op het moment dat het voorwiel opzij glijdt, zijn je voeten det enige hulpmiddelen die je kunnen weerhouden van een valpartij.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:50 schreef nicomart het volgende:
Hoewel ik wel mijn voorwiel blokkeerde en flintstone-style me voeten erbij gebruikte. Dus niet met de achterrem, maar gewoon met de onderkant van de laarzen op het asfalt. Dat was ook de enige opmerking die ik daarna kreeg van mijn instructeur.
De teller loopt achter? Is het een digitale teller of een analoge? Een analoge zal hoogstwaarschijnlijk aangedreven worden in je voorwiel, waardoor de teller niet zal achterlopen.quote:Lag volgens mijn instructeur ook aan het feit dat ik echt 50 wilde rijden op de teller, maar dat ik ook nog aan het optrekken was en dan waarschijnlijk zelfs al stiekem tegen de 60 zat omdat de teller wat achterloopt met optrekken.
Ha die lurker!!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:33 schreef -XX- het volgende:
En dan verlang je erg naar een crossbrommert!![]()
![]()
![]()
Stiekem heb ik ook wel een crossertquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:39 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ha die lurker!!![]()
Je verlangt naar een crossert? Je bent met je 1pitter al op de goede weg in elk geval
Ik vond het altijd heerlijk om te lessen in de regenquote:
idd, geweldig dat zonnevizier.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:21 schreef fr3d het volgende:
ik heb ook een caberg en bevalt me prima. Zeker voor het lessen.
Nee een prima helm om mee te beginnen. Het ingebouwde zonnevizier is zooooow geweldig
De sluiting van Shoei leek toevallig op 2 D-ringen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:04 schreef immortalsean het volgende:
[..]
en ik had in die zaak verscheidene andere helmen aangepast, maar de shoei multitec had een erg rare sluiting, geen eens quick-release.
dat is het idd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
De sluiting van Shoei leeg toevallig op 2 D-ringen?
Dat is de meest gebruikte en ook de meest veilige sluiting.
En tevens ook de enige sluiting die is goedgekeurd voor wedstrijden.
Dat de rijschool helm groter is verbaasd mij niets. Die helmvoering is echt wel uitgelubberd van al die hoofden en de nieuwe helm moet zich nog gaan zetten naar jouw hoofd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:04 schreef immortalsean het volgende:
[..]
idd, geweldig dat zonnevizier.
alleen zit er wel veel verschil in groottes van de merken, bij m'n rijschool heb ik altijd een XL op m'n kop (weet ff niet meer welk merk), maar voor de caberg heb ik M nodig.
maat? prijs?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:24 schreef Lennox het volgende:
Ik heb nog zo'n zelfde setje liggen. Mag voor weinig weg (les of 3 aangehad). Dus als iemand nog van die handschoenen zoekt
Ze zijn XL, maar dat is niet echt een representatieve maat vind ik. Mn Alpinestars heb ik M van en die zijn iets kleiner, dus ik denk dat hij in de buurt van een L komt.quote:
ik had die voor de eerste keer vandaag, ging wel oké denk ikquote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:55 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag weer lekker een les gehad, krijg alleen de irritante langzame slalom er maar niet in!
ik ook niet, ik heb ooit eens een GEHELE les aan slalommen besteed..ging slecht tot aan me examen...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:55 schreef Der_Michael het volgende:
Vandaag weer lekker een les gehad, krijg alleen de irritante langzame slalom er maar niet in!
Hahaquote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:09 schreef Cyaa het volgende:
[..]
ik ook niet, ik heb ooit eens een GEHELE les aan slalommen besteed..ging slecht tot aan me examen...
toen dacht ik van ik doe het gewoon zo langzaam als ik maar kan...en in 1 x goed![]()
vandaag me eerste normale les gehad, eindelijk snap ik waarom ik motorrijles heb, het stuurt zoo lekker![]()
en me moeder heeft besloten om wat "her opstap lessen" te nemen om het motorrijden weer beetje op te poetsen, ik ga dus binnenkort samen met me moeder lessen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |