Als je je rijbewijs hebt, dan zal je ook wel eens door sclecht weer moeten rijden.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:54 schreef Robar het volgende:
Vanaf morgen drie dagen achter elkaar les, goede timing weer zeg . . . . .
Ik zal inderdaad veel leren van het natte wegdek, maar het zou toch lekker zijn om op een droog wegdek te beginnen. Het is neit anders.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:02 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Als je je rijbewijs hebt, dan zal je ook wel eens door sclecht weer moeten rijden.
Niets aan de hand dus, zie het maar als een mooi leermoment
endlich mannquote:Op maandag 9 juli 2007 14:54 schreef jeweetsch het volgende:
Morgen een afspraak om te kijken hoe en wat!
w00ttt eindelijk menn!![]()
Zoals je rijd tijdens je rijlessen maakt het geen fuck uit of het nu nat of droog is, je pusht de motor of de banden toch totaal niet.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:06 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik zal inderdaad veel leren van het natte wegdek, maar het zou toch lekker zijn om op een droog wegdek te beginnen. Het is neit anders.
Overigens heb ik al ruim 8 jaar mijn rijbewijs, maar 4 wielen en 2 wielen vind ik nogal een verschil, zeker wat betreft veranderende weersomstandigheden.
uhm? je praat erover alsof het heel vervelend is?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:31 schreef fs180 het volgende:
heb ik nieten is maar goed ook, want pas na mn 25kw komt die er heeel misschien op
niet iedereen heeft het geld voor een motorfiets met abs , das pas sinds een paar jaar en moderne fietsen zijn nog best prijzigquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:34 schreef nicomart het volgende:
[..]
uhm? je praat erover alsof het heel vervelend is?![]()
ABS is toch niet vervelend ofzo? Je gaat er toch niet langzamer door?
ja ok dat snap ik wel. Mijn trouwe beestje die in de garage op me staat te wachten heeft het ook niet, maar fs zeg echt dat het maar goed is dat hij geen ABS heeft.. Vandaar dat ik er vanuit ging dat hij het als iets slechts ziet ofzoquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef Cyaa het volgende:
[..]
niet iedereen heeft het geld voor een motorfiets met abs , das pas sinds een paar jaar en moderne fietsen zijn nog best prijzig![]()
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:34 schreef nicomart het volgende:
[..]
ik bedoel dat als, gelukkig leer ik nu gewoon te remmen, en hoef ik niet straks op mn eigen motor mezeklf eerst onderuit te remmenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:46 schreef nicomart het volgende:
[..]
ja ok dat snap ik wel. Mijn trouwe beestje die in de garage op me staat te wachten heeft het ook niet, maar fs zeg echt dat het maar goed is dat hij geen ABS heeft.. Vandaar dat ik er vanuit ging dat hij het als iets slechts ziet ofzo![]()
Hehe.. ik ben ook al weer ff terug van mijn les die ik om 12.30 had. Behalve in het begin en op het einde een paar druppels gehad, maar verder de hele rit droog gehoudenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik bedoel dat als, gelukkig leer ik nu gewoon te remmen, en hoef ik niet straks op mn eigen motor mezeklf eerst onderuit te remmen![]()
terug van mn les, superlesbeetje inrijden, oefeningen doen enzo, en toen.. zon vreselijk plensbui
maar! ik vond het heerlijk, zelfs toen het water door mn pak heen kwam op bepalde plekken (leeer) gewoon het idee dat je nog steeds evenveel grip heb om alle noodstops enzo te doen
![]()
Dat zei mn instructeur ook altijd. Bij AVB examen waren bijna alle rijscholen met motoren die ABS hadden. Kwamen wij op motoren aanzetten waar Napoleon nog mee naar Rusland was geredenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik bedoel dat als, gelukkig leer ik nu gewoon te remmen, en hoef ik niet straks op mn eigen motor mezeklf eerst onderuit te remmen![]()
is die in Rusland geweest? Wij hebben teminste motoren waarop Hannibal nog door de alpen is getrokkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:54 schreef Lennox het volgende:
[..]
Dat zei mn instructeur ook altijd. Bij AVB examen waren bijna alle rijscholen met motoren die ABS hadden. Kwamen wij op motoren aanzetten waar Napoleon nog mee naar Rusland was gereden![]()
quote:De Russische veldtocht van "La Grande Armée"
ABS is heel goed en zou het ook zeker nemen als het op een motor die ik op het oog had mogelijk is maar ABS tijdens rijlessen vind ik niet echt een strak plan. Leer je nooit echt remmen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:34 schreef nicomart het volgende:
[..]
tuurlijk wel...je voelt toch wanneer de abs inslaat, dan weet je voor de volgende keer dat je anders op je bek was gegaan, en je kunt beter je grenzen ontdekken, zonder abs hou je toch altijd wat reserve achter de handquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:41 schreef BazzieK het volgende:
[..]
ABS is heel goed en zou het ook zeker nemen als het op een motor die ik op het oog had mogelijk is maar ABS tijdens rijlessen vind ik niet echt een strak plan. Leer je nooit echt remmen.
Voorwieltje voelen wegschuiven leer je meer van en blijft echt wel beter hangen dan ABS die ingrijpt. En als je zonder ABS reserve achter de hand houd ligt dat aan jezelf en niet aan het ontbreken van ABS.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:51 schreef Cyaa het volgende:
[..]
tuurlijk wel...je voelt toch wanneer de abs inslaat, dan weet je voor de volgende keer dat je anders op je bek was gegaan, en je kunt beter je grenzen ontdekken, zonder abs hou je toch altijd wat reserve achter de hand
Ik denk juist dat je tijdens het lessen beter af bent met ABS!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:41 schreef BazzieK het volgende:
[..]
ABS is heel goed en zou het ook zeker nemen als het op een motor die ik op het oog had mogelijk is maar ABS tijdens rijlessen vind ik niet echt een strak plan. Leer je nooit echt remmen.
Mwah, echt remmen leer ik liever op een motor die niet van mezelf is en valbeugels heeft dan op mijn eigen bekuipte krengquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:22 schreef jeweetsch het volgende:
[..]
Ik denk juist dat je tijdens het lessen beter af bent met ABS!"Echt" remmen leer je maar wanneer je de motor onder controle hebt (aangezien je het dan redelijk snel onder de knie zou krijgen) en niet tijdens je rijlessen waar je op al die andere shit moet letten.
Maargoed heb nog geen ervaring; ik begin pas over 2 weken met lessen op een motor mét ABS!
Aan de andere kant heb je gelijk, want wie wil z'n nieuwe brommert nou in de prak rijden door zoen tekortkoming die je tijdens het lessen al onder de knie kon hebben?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:31 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Mwah, echt remmen leer ik liever op een motor die niet van mezelf is en valbeugels heeft dan op mijn eigen bekuipte krengAlhoewel ik wel harder in het echt heb geremd dan met lessen maar dat is vooral door eigen inschattingsfoutje waardoor af en toe even flink doorgeknepen moet worden
Ik heb gehoord dat je nóg beter leert als het heeft gevroren!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:50 schreef -XX- het volgende:
Leren in de regen rijden zonder abs is het best.![]()
ho.. ho.. rustig aan. Pak je ritalinnetjes maar weer..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:59 schreef -XX- het volgende:
En in de mist!!!!!!!!!!!in het donker.
met sprinkhanen plagen en overstekende hazen!
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef nicomart het volgende:
[..]
ho.. ho.. rustig aan. Pak je ritalinnetjes maar weer..
Daar heb ik zo mijn andere foefjes voor.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef nicomart het volgende:
[..]
ho.. ho.. rustig aan. Pak je ritalinnetjes maar weer..
foefjes?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:33 schreef -XX- het volgende:
[..]
Daar heb ik zo mijn andere foefjes voor.![]()
![]()
![]()
nee ik kende het wel. Was alleen benieuwd naar de foefjes.quote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:45 schreef nicomart het volgende:
[..]
nee ik kende het wel. Was alleen benieuwd naar de foefjes.
Anders had ik wel gezegd:"Foefjes? Die laat ik in bed, stiekem onder de dekens!". Maar dat zei ik dus niet.
ik was de enigste met een big smile op het terreinquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:50 schreef -XX- het volgende:
Leren in de regen rijden zonder abs is het best.![]()
Haha ja is toch ook geweldigquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik was de enigste met een big smile op het terrein![]()
zo0 heel blij naar medelesser. lekker weertje hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:44 schreef -XX- het volgende:
[..]
Haha ja is toch ook geweldig![]()
Vond lessen in de regen altijd wel leuk.![]()
![]()
![]()
Vermeid het nu liever wel de buitjes..![]()
Ik rijd er altijd tussen door...of er langs!!
of er voorof er achter.
Whahahaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:57 schreef fs180 het volgende:
[..]
zo0 heel blij naar medelesser. lekker weertje hehij;
nee
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |