abonnement Unibet Coolblue
pi_212945507
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 16:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tesla is zelf de verzekeraar, bijvoorbeeld.
Dat vind ik niet echt een pre. Beetje verstrengeling van belangen. Tenzij ze onbeperkt volledige verantwoording nemen maar waarschijnlijk zullen ze altijd pogen de schuld toch elders te leggen.
pi_212945643
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 18:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat vind ik niet echt een pre. Beetje verstrengeling van belangen. Tenzij ze onbeperkt volledige verantwoording nemen maar waarschijnlijk zullen ze altijd pogen de schuld toch elders te leggen.
In het geval van autonoom rijden is het idee dat de autofabrikant aansprakelijk is bij een ongeval, als het veroorzaakt is door het voertuig. Waar zou daar verstrengeling van belangen zijn?
pi_212945799
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 18:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In het geval van autonoom rijden is het idee dat de autofabrikant aansprakelijk is bij een ongeval, als het veroorzaakt is door het voertuig. Waar zou daar verstrengeling van belangen zijn?
Omdat de zelfde partij dan -gesteund door een grote juridische afdeling- beslist of het ongeluk hun schuld is. Ik heb daar liever een partij tussen die dan zo mogelijk de fabrikant aansprakelijk stelt. Als er dan een juridisch gevecht moet komen is dat tussen verzekeraar en fabrikant en dus staat de bezitter/beheerder/bediener (de gene die de opdracht in voert) van het voertuig er in principe buiten.
pi_212945918
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 18:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Omdat de zelfde partij dan -gesteund door een grote juridische afdeling- beslist of het ongeluk hun schuld is. Ik heb daar liever een partij tussen die dan zo mogelijk de fabrikant aansprakelijk stelt. Als er dan een juridisch gevecht moet komen is dat tussen verzekeraar en fabrikant en dus staat de bezitter/beheerder/bediener (de gene die de opdracht in voert) van het voertuig er in principe buiten.
Maar het gaat hier om autonome voertuigen die waarschijnlijk door Tesla of andere grote bedrijven worden uitgebaat. Degene die het voertuig huurt is sowieso klant / passagier en rijdt niet zelf.

Als je toch besluit een autonoom voertuig te kopen dan kan je het wss ook wel ergens anders verzekeren.
  zondag 24 maart 2024 @ 20:27:49 #255
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_212946821
Tesla is het distributiekanaal, oa State National is de verzekeraar. Tesla draagt geen insurance liabilities op hun balans.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 24 maart 2024 @ 21:31:35 #256
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_212947654
En alles is te verzekeren. Zelfs een spreekwoordelijk brandend huis is te verzekeren.

De kwestie is, wat wordt de premie. Hetzelfde zal gelden voor autonome auto's. Wat zijn de risico's, de frequenties en de hoeveelheid schade per gebeurtenis, tijdsspanne tussen premiebetaling en uitbetaling en daar rolt een premie uit voor de klant. Een verzekeraar kan pas de werkelijke kosten bepalen achteraf, terwijl de polis voor de gebeurtenis wordt afgesloten. Maar de verzekeraar kan natuurlijk wel inschattingen maken.

Bij dit soort "nieuwe markten" kunnen verzekeraars zich aardig verkijken op hun premieberekening. James River Group Holdings verzekerde als eerste Ubers, hadden geen adequate premies gevraagd en daardoor niet genoeg gereserveerd. Het bracht James River bijna tot faillissement. Een interessante case studie voor verzekerings-nerds 8-)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')