Yep, je legt de vinger op de zere plek.quote:Op woensdag 19 juni 2024 11:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Komt nog bij dat je (denk ik) anders met het verkeer bezig bent als je niet actief aan het rijden bent. Als ik naast iemand zit in de auto dan kijk ik naar andere dingen dan wanneer ik zelf aan het rijden ben. Ik denk dus ook dat je in zo'n FSD mode veel minder alert bent, waardoor je reactievermogen een stuk trager is. Vervolgens moet je dan ook nog naar je stuur grijpen. Je bent dus eigenlijk een stap verder in de ontwikkelfase, maar in vergelijking met de vorige fase is deze fase eigenlijk gevaarlijker. Terwijl het in feite niks toevoegt momenteel (naar mijn mening dan).
Ik geloof wel dat naarmate autonoom rijden beter wordt, dat je vertrouwen ook groeit en je daarom minder oplet.quote:Op woensdag 19 juni 2024 11:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Komt nog bij dat je (denk ik) anders met het verkeer bezig bent als je niet actief aan het rijden bent. Als ik naast iemand zit in de auto dan kijk ik naar andere dingen dan wanneer ik zelf aan het rijden ben. Ik denk dus ook dat je in zo'n FSD mode veel minder alert bent, waardoor je reactievermogen een stuk trager is. Vervolgens moet je dan ook nog naar je stuur grijpen. Je bent dus eigenlijk een stap verder in de ontwikkelfase, maar in vergelijking met de vorige fase is deze fase eigenlijk gevaarlijker. Terwijl het in feite niks toevoegt momenteel (naar mijn mening dan).
https://gocar.be/nl/auton(...)ders-meer-ongelukkenquote:Tesla-rijders zijn het vaakst betrokken bij verkeersongevallen: dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek uitgevoerd door Lending Tree, een bedrijf gespecialiseerd in het vergelijken van leningen en verzekeringen
Ja, maar ik denk dat ome Gerrit al dan niet met een borrel op in een Opel Kadett een veel groter risico is voor die fietser.quote:Op woensdag 19 juni 2024 11:53 schreef Klepper272 het volgende:
Je zal daar maar als fietser hebben staan te wachten voor die spoorweg overgang in het filmpje dat ik gepost hebt.....
Maar in die statistieken is niet opgenomen of er wel of niet zelf werd gestuurd dus zegt het niet zoveel omdat er slechts een klein deel testrijders zijn. Dat 'status symbool auto's' vaker bij ongelukken betrokken zijn is van alle tijden. Zegt dus niets.quote:Op woensdag 19 juni 2024 12:30 schreef Klepper272 het volgende:
Om het in perspectief te plaatsen
[..]
https://gocar.be/nl/auton(...)ders-meer-ongelukken
Ondanks FSD en autopilot.
Het zegt sowieso relatief weinig. Ik lees ook niet dat er is gekeken naar de verhouding in hoeveel auto's van een bepaald merk er rondrijden, dus volgens mij is daar ook geen correctie op gedaan.quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:57 schreef qajariaq het volgende:
Maar in die statistieken is niet opgenomen of er wel of niet zelf werd gestuurd dus zegt het niet zoveel omdat er slechts een klein deel testrijders zijn. Dat 'status symbool auto's' vaker bij ongelukken betrokken zijn is van alle tijden. Zegt dus niets.
Hier zal de wetgeving in heel Europa nog op moeten worden aangepast. Alle verkeerswetgeving is voortgebouwd op het Verdrag van Wenen uit 1968.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
de taxi's (zonder pedalen en stuur) ..
Oh, dat kan. Dat is het probleem van Tesla zelf. In theorie zijn deze taxi's te koop maar in de praktijk zal Tesla ze zelf gaan uitbaten verwacht ik. Dat is veel interessanter dan verkopen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
Mijn eerste reactie op de CyberCab: die deuren gaan niet lang leven.
Dat kan, over 20 jaar is dat allemaal niet zo relevant en zijn autonome voertuigen onderdeel van het straatbeeld.quote:Verder is het nog een jaartje of vijf wachten.
Ja, als het klopt wat ze beloven, dan is dat de enige rationele actie. Maar ik denk dat ze ook een grote lijst met potentiële problemen hebben, waar ze zelf niet voor op willen draaien. Dus dan is verkoop de beste optie. Initieel willen veel mensen die dingen hebben en als die problemen uiteindelijk de zaak niet levensvatbaar maken, dan hebben ze er veel aan verdiend.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, dat kan. Dat is het probleem van Tesla zelf. In theorie zijn deze taxi's te koop maar in de praktijk zal Tesla ze zelf gaan uitbaten verwacht ik. Dat is veel interessanter dan verkopen.
Op straat alleen als we de straten en de verkeersregels er op aanpassen. Waar autonomie een groot verschil maakt is in de landbouw en het lokale containervervoer. Daar is het al bijna niet meer weg te denken. Maar de bestuurders zitten vaak nog achter het stuur, dus daar kan nog een heleboel verbeteren. Verder is openbaar vervoer bijna altijd beter.quote:Dat kan, over 20 jaar is dat allemaal niet zo relevant en zijn autonome voertuigen onderdeel van het straatbeeld.
Opinie. Tesla kan dat prima zelf uitbaten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als het klopt wat ze beloven, dan is dat de enige rationele actie. Maar ik denk dat ze ook een grote lijst met potentiële problemen hebben, waar ze zelf niet voor op willen draaien. Dus dan is verkoop de beste optie. Initieel willen veel mensen die dingen hebben en als die problemen uiteindelijk de zaak niet levensvatbaar maken, dan hebben ze er veel aan verdiend.
Anders gezegd: het publiek mag het uittesten en als er toch geld aan te verdienen valt, springen ze er in.
Het hele idee achter de huidige autonomie is juist dat de AI zich aanpast aan de regels en niet andersom.quote:[..]
Op straat alleen als we de straten en de verkeersregels er op aanpassen. Waar autonomie een groot verschil maakt is in de landbouw en het lokale containervervoer. Daar is het al bijna niet meer weg te denken. Maar de bestuurders zitten vaak nog achter het stuur, dus daar kan nog een heleboel verbeteren. Verder is openbaar vervoer bijna altijd beter.
Maak eens een business plan waarin jij CyberCabs gaat uitbaten. Gewoon om te zien wat er allemaal bij komt kijken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Opinie. Tesla kan dat prima zelf uitbaten. Tesla heeft ook al een eigen "Tesla Insurance" opgetuigd (in samenwerking met een grote partij).
Precies. Aparte wegen voor autonome voertuigen. Dan werkt het. Maar die hebben we al: rails. Dat is heel simpel en werkt uitstekend.quote:Het hele idee achter de huidige autonomie is juist dat de AI zich aanpast aan de regels en niet andersom.
Mocht je in een situatie belanden waar >80% autonoom is, dan zul je vanzelf wel regels zien veranderen maar dat is meer omdat ze voor autonome voertuigen niet zoveel nut hebben. De miljoenen stopborden in de US, bijvoorbeeld. Autonome auto's overzien alles 360 graden rondom en hebben die niet zo hard nodig. Alleen in verkeerssituatie waar het zicht beperkt is, zullen ze voorzichtig rollen om meer in zicht te krijgen.
Je denkt dat Tesla aan een project is begonnen dat vele miljarden Dollars kost en nooit nagedacht heeft over het "business plan"?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maak eens een business plan waarin jij CyberCabs gaat uitbaten. Gewoon om te zien wat er allemaal bij komt kijken.
[..]
Dat is bijna 180 graden het tegenovergestelde van wat ik zei, dus niets "precies".quote:Precies. Aparte wegen voor autonome voertuigen. Dan werkt het.
Prioriteiten. Musk wil continu laten zien dat hij de slimste is en met wonderbaarlijke uitvindingen komt. Hij wil in de geschiedenisboeken staan als een groter genie dan Einstein en Tesla, die meer grote veranderingen heeft bewerkstelligd dan alle andere mensen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je denkt dat Tesla aan een project is begonnen dat vele miljarden Dollars kost en nooit nagedacht heeft over het "business plan"?
Een vreemde flapdrol ben je soms.
Wat moet er nog gebeuren voordat jij nog even gaat slapen op weg naar je werk? In de VS is dat een stuk simpeler dan hier: een hele grote, zware auto met heel veel airbags. Hier moet je ook rekening houden met de andere weggebruikers.quote:Dat is bijna 180 graden het tegenovergestelde van wat ik zei, dus niets "precies".
Dat is precies hoe hyperloop is gegaan. Miljarden investeren zonder plan hoe dit ooit in de praktijk geld zou moeten gaan opleveren.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je denkt dat Tesla aan een project is begonnen dat vele miljarden Dollars kost en nooit nagedacht heeft over het "business plan"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |