Vrij bizarre statistiek inderdaad.quote:Op maandag 26 maart 2007 07:38 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
2067 Approx. 19 200 000 Muslims 96% of the population
2077 Approx. 38 400 000 Muslims 192% of the population
2087 Approx. 76 800 000 Muslims 384% of the population
Misschien kunnen de oliesjeiks eens gaan investeren in een mooi ruimteprogramma want de planeet wordt snel te klein.
er zit wel verschil qua culturen/landen/plekken...quote:Op maandag 26 maart 2007 12:52 schreef cajinn het volgende:
Je vraagt mensen dus om te assimileren ipv te integreren, dat vind ik geen redelijke vraag. Waarom moet iedereen hetzelfde zijn??
Het probleem is de acceptatie van beide kanten, mensen moeten niet hetzelfde zijn maar wel het anders zijn van mensen accepteren.
Het zit in de menselijke aard om bang te zijn voor wat verschillend/onbekend is (wat de boer niet kent dat vreet ie niet).
Heel triest dat de mensheid zo is, maar je kunt het niet neerleggen bij een godsdienst/cultuur imo.
Inderdaad en dat soort tuig moet je Nederland uitzetten!quote:Op maandag 26 maart 2007 14:09 schreef EdPowers het volgende:
Waar TS gelijk in heeft is dat het tuig (momenteel de kutmarokkanen en de antillianen) het met hun hufterige gedrag het ook voor de 'gewone' allochtoon gaat verpesten. De dag komt nog dat IK op straat word aangevallen omdat ik niet 100% Nederlands eruit ziet. En dan gaan ze me niet eerst vragen of ik 100% geintegreerd ben of een baan heb.
Mogen alle kutnederlanders dan ook weg? Net als vroeger; verbannen naar verre oorden?quote:Op maandag 26 maart 2007 17:06 schreef Roku het volgende:
[..]
Inderdaad en dat soort tuig moet je Nederland uitzetten!
Nee want dit is het huisland van de germaanse Hollanders!quote:Op maandag 26 maart 2007 17:17 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Mogen alle kutnederlanders dan ook weg? Net als vroeger; verbannen naar verre oorden?
Erm? Dus kutDuitsers gaan wel de grens over? En kutAmerikanen? Na hoeveel generaties tel je mee als Nederlander (Holland heeft zo weinig inwoners)?quote:Op maandag 26 maart 2007 17:20 schreef Roku het volgende:
[..]
Nee want dit is het huisland van de germaanse Hollanders!
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 26 maart 2007 17:24 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Erm? Dus kutDuitsers gaan wel de grens over? En kutAmerikanen? Na hoeveel generaties tel je mee als Nederlander (Holland heeft zo weinig inwoners)?
Dus nogmaals; hoeveel generaties blijf je 'niet-Hollander'? En hoeveel procent 'germaan' moet je wezen om door jou als 'echte' hollander te worden gezien?quote:Op maandag 26 maart 2007 17:31 schreef Roku het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ik vind dat je als allochtoon in Nederland moet gedragen, als je dat niet kunt dan hoor je hier niet... simpel toch?
Een allochtoon heeft zijn roots niet in Nederland liggen.... Een Hollander wel.
De Hollanders in bijv. rotterdam hebben met hun eigen ogen moeten zien hoe hun stad werd verziekt en gecriminaliseert, de tijden dat je de achterdeur nog kon openhouden bestaan daar niet meer, hoe denk jij je dat die hollanders zich voelen? Het is niet normaal dat jij als niet-germaanse hier in Nederland alleen maar kunt kloten en de Nederlanders uitbuiten, als je dat doet hoor je niet in Nederland maar in het land waar jou ouders zijn geboren en getogen, dat kunt ge eens voelen hoe het voelt om te leven zonder werkelijke kapitalisme. Zou toch een mooie straf zijn vind je niet?
Domme generalisatie.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:10 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Paus boos op Europese Unie
A hundred residents of a Russian village have refused to switch to new passports because they believe the documents' bar codes contain satanic symbols
Noem een religie en absurditeit is geboren.
Het huisland!quote:Op maandag 26 maart 2007 17:20 schreef Roku het volgende:
[..]
Nee want dit is het huisland van de germaanse Hollanders!
Het vragen van een ban voor anderen is banwaardig.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:14 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Domme generalisatie.
Kunnen hier bans niet op gebaseerd worden? Ajb?
Ik bedoel het niet letterlijk, dat weet je zelf ook wel. Generalisaties zijn stupide en houden een fatsoenlijke discussie tegen. Dat bedoel ik.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het vragen van een ban voor anderen is banwaardig.
Dan heb ik liever dat je inhoudelijk generalisaties weerlegt dan op de user postquote:Op maandag 26 maart 2007 20:26 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet letterlijk, dat weet je zelf ook wel. Generalisaties zijn stupide en houden een fatsoenlijke discussie tegen. Dat bedoel ik.
Een hand weigeren vanwege hygiėne is prima. Dat is een goede reden. Snap jij het verschil dan niet in de intenties tussen een hand weigeren omdat het een vieze gewoonte is (of dat jij dat vindt) en een hand weigeren omdat de andere persoon een vrouw is en je geloof dat verbiedt?quote:Op zondag 25 maart 2007 19:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Hoe naļef kan je zijn, klant is koning en zo gold het ook bij mijn baas toen hij wat opdrachten van ze kreeg, geloof me, hij kreeg geen hand, de Japanner vond het zelf onhygiėnisch.
Generalisaties hoef je niet te weerleggen, dat is het mooie. Er wordt vanuit een voorbeeld, of meerdere voorbeelden, een conclusie getrokken. Dat is generaliseren, dat is foutieve redenatie, dus hoef je het niet te weerleggen behalve de methode van de generaliserin aan te wijzen. Tadaaaa.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan heb ik liever dat je inhoudelijk generalisaties weerlegt dan op de user post
Nou, ik heb liever dat iemand mij geen hand uit, een vrouw that is, vanuit levenbeschouwelijke visie dan dat ze me bijvoorbeeld vies zouden vinden. Of het nu cultuur, wetenschappelijk, religieus of gewoon een fobie is boeit mij niet zoveel, als mensen de ander liever geen hand geven om wat voor reden dan ook, dan heb je dat te accepteren, als men hier over al niet eens kan worden lijkt me communicatie al heel snel gedoemd, uiteraard heb ik liever dat het wel gebeurd en men geen minachting heeft voor je of je voor schut wordt gezet, maar we moeten het accepteren vind ik, moslim, japanner, een fobie of wha ever.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:30 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Een hand weigeren vanwege hygiėne is prima. Dat is een goede reden. Snap jij het verschil dan niet in de intenties tussen een hand weigeren omdat het een vieze gewoonte is (of dat jij dat vindt) en een hand weigeren omdat de andere persoon een vrouw is en je geloof dat verbiedt?
Stel dat er mensen zijn die anderen begroeten door op diegene zijn schoenen te poepen. Zie jij het verschil dan niet tussen zeggen "nee dank je, ik vind dat onhygiėnisch" en "nee dank je, ik wil niet dat er een neger/vrouw/eskimo op m'n schoenen poept"? Het gaat niet om het ritueel van handen schudden, het gaat om de reden waarom je het niet doet. Geen handen schudden? Prima, maar dan moet je daar wel een verdomd goeie reden voor hebben. En maak me niet wijs dat Moslims geen handen schudden vanwege hygiėne, ik betwijfel of de eerste Moslims al beschikking over microsopen hadden.
Hoeft niet, je hoeft ook niet te reageren, je mag, maar reageren op de persoon mag dus nietquote:Op maandag 26 maart 2007 20:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Generalisaties hoef je niet te weerleggen, dat is het mooie. Er wordt vanuit een voorbeeld, of meerdere voorbeelden, een conclusie getrokken. Dat is generaliseren, dat is foutieve redenatie, dus hoef je het niet te weerleggen behalve de methode van de generaliserin aan te wijzen. Tadaaaa.
ja-ja, oké-oké, je hebt gelijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeft niet, je hoeft ook niet te reageren, je mag, maar reageren op de persoon mag dus niet
Oh ja, iemand een hand weigeren omdat "ik een bekrompen god dien die dat liever niet heeft" is een fantastische reden. Waarom zou zo'n absurde reden acceptabel zijn, puur omdat dit een product van een of andere levensbeschouwelijk visie is?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, ik heb liever dat iemand mij geen hand uit, een vrouw that is, vanuit levenbeschouwelijke visie dan dat ze me bijvoorbeeld vies zouden vinden. Of het nu cultuur, wetenschappelijk, religieus of gewoon een fobie is boeit mij niet zoveel, als mensen de ander liever geen hand geven om wat voor reden dan ook, dan heb je dat te accepteren, als men hier over al niet eens kan worden lijkt me communicatie al heel snel gedoemd, uiteraard heb ik liever dat het wel gebeurd en men geen minachting heeft voor je of je voor schut wordt gezet, maar we moeten het accepteren vind ik, moslim, japanner, een fobie of wha ever.
Omdat er voor kiest misschien? Je weet wel een vrij land en als iemand de ander absoluut geen hand wil geven so be it, als iemand zo hardnekkig tegen is, waarom zou ik dan haar of hem wel een hand willen geven, come on.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:49 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Oh ja, iemand een hand weigeren omdat "ik een bekrompen god dien die dat liever niet heeft" is een fantastische reden. Waarom zou zo'n absurde reden acceptabel zijn, puur omdat dit een product van een of andere levensbeschouwelijk visie is?
Nee hoor, zo zwart wit is het niet, je kunt ook er vanuit gaan dat betreffende helemaal geen vrouwen een hand geven, zo is het dan ook geen waarde oordeel over iemand, integendeel, dan is het gewoon een 'principe' te noemen, of het nu wel communicatiebevorderend is lijkt me sterk, maar valt allemaal onder je vrijheid van bewegen, kortom als iemand mij een hand geeft krijgt hij-zij een hand terug, willen ze mij geen hand geven even goede vrienden, ik schud niemand een hand die het ook niet wil zo simpel ligt het, ik blijf respect tonen en even goede vrienden, men hoeft voor mij niet uit te leggen waarom ze geen hand geven, religie, hygiėne, atheļstisch principe? Allemaal prima.quote:En een hand weigeren vanwege hygiėne is geen waarde oordeel over iemand. Iemand een hand weigeren omdat hetgege wat iemand is, is wel een oordeel vormen over iemand. Leuk dat er mensen in deze thread zijn die zeggen dat je Moslims niet mag generaliseren, maar het is prima dat zij dan vervolgens een oordeel vellen over hele groepen mensen (zo'n 50% van de wereldbevolking nota bene)? Ik heb niets tegen vuilnismannen, en mijn weigering om de hand van één te schudden na een werkdag is geen oordeel over hem als persoon, alleen over de hygiėne van zijn hand (iets wat een feit is). Om verder te gaan met mijn voorbeeld: jij zou het prima vinden als ik geen handen wil schudden met een vuilnisman omdat hij minderwaardig is aan mij of een onreine ziel heeft? Dat zou NOOIT geaccepteerd mogen worden, laat staan gerespecteerd.
En je zwager is loverboy?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:42 schreef MaGNeT het volgende:
M'n zusje is een autochtone moslim.
Komt er al een slotje aan?
Overigens refereert de TS in de titel aan het Islimitisch geloof terwijl er in het topic alweer termen als "buitenlander" en "allochtoon" vallen.
De Islam is een geloof; geen ras.
Op straat geen handje geven? Moet je zelf weten.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat er voor kiest misschien? Je weet wel een vrij land en als iemand de ander absoluut geen hand wil geven so be it, als iemand zo hardnekkig tegen is, waarom zou ik dan haar of hem wel een hand willen geven, come on.
[..]
Nee hoor, zo zwart wit is het niet, je kunt ook er vanuit gaan dat betreffende helemaal geen vrouwen een hand geven, zo is het dan ook geen waarde oordeel over iemand, integendeel, dan is het gewoon een 'principe' te noemen, of het nu wel communicatiebevorderend is lijkt me sterk, maar valt allemaal onder je vrijheid van bewegen, kortom als iemand mij een hand geeft krijgt hij-zij een hand terug, willen ze mij geen hand geven even goede vrienden, ik schud niemand een hand die het ook niet wil zo simpel ligt het, ik blijf respect tonen en even goede vrienden, men hoeft voor mij niet uit te leggen waarom ze geen hand geven, religie, hygiėne, atheļstisch principe? Allemaal prima.
precies, verder ben ik nog steeds van overtuigd dat als een Japannere een hand weigert hij wel alsnog zo is opgevoed te begroeten door te buigen, maar dat zal triggershot waarsch. niet hebben opgemerkt.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:30 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Een hand weigeren vanwege hygiėne is prima. Dat is een goede reden. Snap jij het verschil dan niet in de intenties tussen een hand weigeren omdat het een vieze gewoonte is (of dat jij dat vindt) en een hand weigeren omdat de andere persoon een vrouw is en je geloof dat verbiedt?
Stel dat er mensen zijn die anderen begroeten door op diegene zijn schoenen te poepen. Zie jij het verschil dan niet tussen zeggen "nee dank je, ik vind dat onhygiėnisch" en "nee dank je, ik wil niet dat er een neger/vrouw/eskimo op m'n schoenen poept"? Het gaat niet om het ritueel van handen schudden, het gaat om de reden waarom je het niet doet. Geen handen schudden? Prima, maar dan moet je daar wel een verdomd goeie reden voor hebben. En maak me niet wijs dat Moslims geen handen schudden vanwege hygiėne, ik betwijfel of de eerste Moslims al beschikking over microsopen hadden.
vragen ipv aannames mag ook wel.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:16 schreef koffiegast het volgende:
[..]
precies, verder ben ik nog steeds van overtuigd dat als een Japannere een hand weigert hij wel alsnog zo is opgevoed te begroeten door te buigen, maar dat zal triggershot waarsch. niet hebben opgemerkt.
De meeste moslims willen het omdat ze geloven dat het moet van hun geloof. Als ze geloofden dat het niet moest zouden ze het ook niet willen.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:47 schreef no1uknow het volgende:
Ik weet niet of dit al gezegd is, maar de TS maakt in zijn OP een fout.
De meeste 'moeten' moet eigenlijk veranderd worden in 'willen'.
Nooit gehoord van de herboren christenen en andere radicale christenen in de VS?quote:Op maandag 26 maart 2007 22:48 schreef XTHinkz het volgende:
En hier weer een nieuwsbericht gevonden over dit vreedzame boek:
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/76318/index.html
Als die extremisten niks met het moslim geloof te maken hebben, waarom gaan mensen graag alleen bij dit geloof radiscaliseren? Waarom moeten ze nou keer op keer het moslimgeloof steeds zwart maken?
Waarom geen nieuwsbericht: christenen, joden, katholieken masaal aan het radicaliseren in nederland? In duitsland, frankrijk, indonesie of waar dan ook. (kon niet met Israel aan, dat is niks vergeleken met waarom radicale moslims wereldwijd bezig zijn).
Waarom gaan ze niet christen worden of katholiek of boeddhist om vervolgens over de hele wereld dit geloof lekker te verzieken door aanslagen te plegen en hun god er keihard bij te roepen? Waarom steeds het moslimgeloof...
Pff, Ik ben ook tegen radicale jodenen of christenen. Maar die staan in geen vergelijking met radicale moslims die overal ter wereld radicaal aan het doen zijn.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van de herboren christenen en andere radicale christenen in de VS?
Bush is gekozen door hen! En die kun je toch niet erg vredelievend noemen!
En joden hoeven niet te radicaliseren, die hoeven alleen maar naar Israėl te verhuzien!
Je komt naar nederland, en het eerste wat je doet is het gebruik van je almachtige god opdringen, en als iemand dan zegt: dan hebben we veel om over te praten, dan is die persoon onrespectvol?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:02 schreef Kees22 het volgende:
Over dat al dan niet handen geven.
Die imam die Verdonk (lzisz) geen hand wilde geven, zei in correct Nederlands: "Met alle respect mevrouw, ik mag U geen hand geven." Waarop Verdonk (lzisz) erg onrespectvol zei, dat ze dan veel hadden om over te praten.
Als ik die imam was en zijn geloof aanhing, en ik had de keus tussen gehoorzamen aan een almachtige god of een klote-mens haar dwangmatige zin geven, dan wist ik het wel.
Grappig verhaal over plaatselijke gewoontes, en hoe mensen steeds weer andere gedragingen hebben tov waar ze komen of wie ze tegenkomen. Soms toch een beetje proberen aan te passen aan de omgeving, of soms niet omdat het onprettig voelt. Maar niet omdat het MOET van je superieure geloof en de rest daar maar respect voor moet hebben en jij je dus maar moet aanpassen.quote:Ik kwam bij vrienden over de vloer en in het begin gaf ik de vrouw des huizes een hand. Maar ik kreeg het idee, dat ze dat niet prettig vond, dus ik kaartte het aan. Ze vond het inderdaad niet prettig en ik heb haar geen hand meer gegeven. Dat voelde heel merkwaardig: om haar mijn respect te tonen moest ik iets doen dat in mijn eigen ogen respectloos was.
Ik vond dat verhelderend en grappig en zie niet in, waarom ik me daar niet in zou schikken. Sommige mensen kus ik bij begroeting drie keer, sommige niet, sommige op de mond, anderen op de wang. Mijn beste vriend heb ik nooit gekust, een goede collega al herhaaldelijk. Op mijn nieuwe werk loopt er iemand rond, die me steeds maar weer op de schouder vasthoudt en zich heel tof gedraagt. Allemaal autochtonen, al minstens vijf generaties!
Bij aboriginals schijnt het geen enkel probleem te zijn om gewoon te staan pissen, terwijl je een gesprek voert. De lokale allochtonen, de Britse misdadigers en bannelingen, vinden dat wel een probleem en hebben hun standpunt opgedrongen!!
Wat is nou eigenlijk het probleem met een verscheidenheid aan begroetingen? De onzekerheid? Ach, als je je allemaal een beetje rustig en tolerant gedragen, moeten we daar toch mee kunnen leven? Ik vind die onzekerheid wel grappig en het is wel een sport om daar steeds iets op te vinden.
Er is een of andere Hollander die denkt dat drie kussen een Brabantse gewoonte is en die gewoonte dus bestrijdt. Nou, in mijn dorp kustte niemand elkaar! Dus wat maakt hij zich druk!
Overigens (buiten het onderwerp) vind ik het erg beledigend als Nederlanders aangeduid worden als Hollanders. Ik ben GEEN Hollander, dat wil ik maar even gezegd hebben.
Oftewel: piece of shit.quote:Edit: (lzisz) staat voor: laat ze in de stront zakken
Helaas werkt het zo dat als men gaat deporteren er geen onderscheid meer word gemaakt tussen goed en slecht, dan gaan we allemaalquote:Op maandag 26 maart 2007 17:06 schreef Roku het volgende:
[..]
Inderdaad en dat soort tuig moet je Nederland uitzetten!
Als niemand de slechten eruit haalt worden mensen het zo zat dat ze ze dan maar allemaal eruit willen hebben. Ze zien, horen of maken het zo vaak mee dat het hun beeldvorming aantast en het hun ook niet meer uitmaakt dat er ook mensen uit die groeperingen zijn die niet zo zijn. Als ze allemaal weg zijn weet je zeker dat je er geen last meer van hebt. Toch?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:43 schreef EdPowers het volgende:
Helaas werkt het zo dat als men gaat deporteren er geen onderscheid meer word gemaakt tussen goed en slecht, dan gaan we allemaal
Je moet dus eigenlijk niets hebben van moslims en niet van de islam?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:09 schreef XTHinkz het volgende:
[..]
Pff, Ik ben ook tegen radicale jodenen of christenen. Maar die staan in geen vergelijking met radicale moslims die overal ter wereld radicaal aan het doen zijn.
Behalve israel zie ik nergens in europa joden aanslagen plegen, onschuldigen opblazen en hun god roepen, ik zie zelfs nooit Joden bij een extremistische daad hun god erbij halen op de manier en in massa hoe moslims dat wel doen. Laat staan werkgevers aanklagen of hun geloof opdringen aan niet gelovigen zoals deze moslims dat doen..
Niet in de zogenaamd vreedzame vorm zoals die telkens weer overal op de wereld in het nieuws komen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:01 schreef zarGon het volgende:
Je moet dus eigenlijk niets hebben van moslims en niet van de islam?
En vrouwen hebben ook nog eens de beste onderbuikgevoelens.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hier, alsjeblieft. En dat van een vrouw, de onderdrukte
Laten dat nu net het domme volk uit het noorden zijn, bestaande uit boeren en varkenshouders. Beetje vergelijkbaar met de berbers, alleen zijn die crimineel.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 07:51 schreef sharonfactor het volgende:
al die nederlanders die in je jaren 50, 60 naar Canada zijn geemigreerd leven daar nog steeds in Nederlandse kolonies. Mensen zijn nou eenmaal zo. Ik vind dit allemaal erg over de top. Ik heb heel veel islamitische collega's. Het zijn mn leukste collega's. Ze zijn altijd vriendelijk en ze behandelen me altijd met respect. Je komt erg gefrustreerd over. Misschien moet je eens diep zuchten en weer doorgaan met leven.
Vreemd genoeg nooit tijdens het kaartlezen... Of inparkeren...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:47 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
En vrouwen hebben ook nog eens de beste onderbuikgevoelens.
Ze zal wel een moslimpiemel in haar onderbuik voelenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:47 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
En vrouwen hebben ook nog eens de beste onderbuikgevoelens.
Tja, ze is dan ook niet de vrouw van 1 van die collega`s he. Anders mocht ze hier niet meer posten, nogal wiedes.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hier, alsjeblieft. En dat van een vrouw, de onderdrukte
Dus? Dat is net vergelijkbaar als met de chinezen en chinatown. Ze hebben hun eigen gemeenschap, werken keihard, zorgen niet voor overlast. Zodra ze buiten de gemeenschap zijn vallen ze niet op.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 07:51 schreef sharonfactor het volgende:
al die nederlanders die in je jaren 50, 60 naar Canada zijn geemigreerd leven daar nog steeds in Nederlandse kolonies. Mensen zijn nou eenmaal zo. Ik vind dit allemaal erg over de top. Ik heb heel veel islamitische collega's. Het zijn mn leukste collega's. Ze zijn altijd vriendelijk en ze behandelen me altijd met respect. Je komt erg gefrustreerd over. Misschien moet je eens diep zuchten en weer doorgaan met leven.
Volgens mij haal je M-13 en de islam een beetje door elkaar. Geeft niet, gebeurt wel vaker.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:58 schreef XTHinkz het volgende:
[..]
Dus? Dat is net vergelijkbaar als met de chinezen en chinatown. Ze hebben hun eigen gemeenschap, werken keihard, zorgen niet voor overlast. Zodra ze buiten de gemeenschap zijn vallen ze niet op.
Natuurlijk er is maffia, maar dat wordt niet gedreven door een godsdienst, danwel hebzucht en macht. Maar ook die operen voornamelijk binnen hun gemeenschap.
Het zou een heel ander verhaal zijn als deze nederlandse gemeenschappen zich zoveel mogelijk overal op de wereld proberen te verspreiden, radicaal gingen doen en eigen staatjes eisen uit naam van een boekje. Hier en daar geroepen wordt komen dat ze de hele wereld aan hun god willen onderwerpen.
(en dan heb ik het niet over de middeleeuwen).
In oud hollandse klederdracht gingen lopen en werkgevers aan gingen klagen omdat ze geweigered worden omdat ze hun katholieke kruis niet mogen dragen en overal ter wereld aanslagen plegen en hun god roepen, en dan ook nog eens roepen dat anderen respect voor ze moeten hebben en zeggen dat ze de vrede komen brengen omdat het zo'n vreedzaam geloof is..
Zolang dit niet het geval is loopt niemand te klagen over nederlanders die hele gemeenschappen opbouwen in een ander land. Canada is trouwens een land dat iedereen toelaat die financieel aan het land kan bijdragen en mensen een toekomst biedt. Het wilde moslims zelfs toelaten om in die gemeenschappen shariarechtbanken toe te laten passen buiten de canadese wet in hun eigen gemeenschappen... Welkom in vrij canada!
Sommige culturen zijn erg, maar als je dat mixt met een godsdienst zoals de Islam heb je een explosief.
Het probleem met de Islam is dat de problemen met deze godsdienst niet lokaal is, zoals een indianenstam met achterlijke gebruiken. Maar wereldwijd.
Tegen je eigen cultuur ingaan is ontzettend moeilijk, als je dan ook nog tegen je godsdienst in moet gaan, dan ben je als een balletje die in een potje kapotgeschud wordt. Je kan er alleen uitkomen als je naar een land gaat waar de cultuur en godsdienst je niet achtervolgt.
Helaas, de Islam achtervolgt je overal. Eens een moslim altijd een moslim. De schaarse ex-moslims hebben echt een hel of a job moeten doorstaan om uit hun geloof te stappen, dat zijn er zo weinig of ze zeggen er niks over en mijdden de moslimgemeenschappen zoveel mogelijk.
Leg eens uit, ik zou wat van je kunnen leren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:15 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Volgens mij haal je M-13 en de islam een beetje door elkaar. Geeft niet, gebeurt wel vaker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |