Het huisland!quote:Op maandag 26 maart 2007 17:20 schreef Roku het volgende:
[..]
Nee want dit is het huisland van de germaanse Hollanders!
Het vragen van een ban voor anderen is banwaardig.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:14 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Domme generalisatie.
Kunnen hier bans niet op gebaseerd worden? Ajb?
Ik bedoel het niet letterlijk, dat weet je zelf ook wel. Generalisaties zijn stupide en houden een fatsoenlijke discussie tegen. Dat bedoel ik.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het vragen van een ban voor anderen is banwaardig.
Dan heb ik liever dat je inhoudelijk generalisaties weerlegt dan op de user postquote:Op maandag 26 maart 2007 20:26 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet letterlijk, dat weet je zelf ook wel. Generalisaties zijn stupide en houden een fatsoenlijke discussie tegen. Dat bedoel ik.
Een hand weigeren vanwege hygiëne is prima. Dat is een goede reden. Snap jij het verschil dan niet in de intenties tussen een hand weigeren omdat het een vieze gewoonte is (of dat jij dat vindt) en een hand weigeren omdat de andere persoon een vrouw is en je geloof dat verbiedt?quote:Op zondag 25 maart 2007 19:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Hoe naïef kan je zijn, klant is koning en zo gold het ook bij mijn baas toen hij wat opdrachten van ze kreeg, geloof me, hij kreeg geen hand, de Japanner vond het zelf onhygiënisch.
Generalisaties hoef je niet te weerleggen, dat is het mooie. Er wordt vanuit een voorbeeld, of meerdere voorbeelden, een conclusie getrokken. Dat is generaliseren, dat is foutieve redenatie, dus hoef je het niet te weerleggen behalve de methode van de generaliserin aan te wijzen. Tadaaaa.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan heb ik liever dat je inhoudelijk generalisaties weerlegt dan op de user post
Nou, ik heb liever dat iemand mij geen hand uit, een vrouw that is, vanuit levenbeschouwelijke visie dan dat ze me bijvoorbeeld vies zouden vinden. Of het nu cultuur, wetenschappelijk, religieus of gewoon een fobie is boeit mij niet zoveel, als mensen de ander liever geen hand geven om wat voor reden dan ook, dan heb je dat te accepteren, als men hier over al niet eens kan worden lijkt me communicatie al heel snel gedoemd, uiteraard heb ik liever dat het wel gebeurd en men geen minachting heeft voor je of je voor schut wordt gezet, maar we moeten het accepteren vind ik, moslim, japanner, een fobie of wha ever.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:30 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Een hand weigeren vanwege hygiëne is prima. Dat is een goede reden. Snap jij het verschil dan niet in de intenties tussen een hand weigeren omdat het een vieze gewoonte is (of dat jij dat vindt) en een hand weigeren omdat de andere persoon een vrouw is en je geloof dat verbiedt?
Stel dat er mensen zijn die anderen begroeten door op diegene zijn schoenen te poepen. Zie jij het verschil dan niet tussen zeggen "nee dank je, ik vind dat onhygiënisch" en "nee dank je, ik wil niet dat er een neger/vrouw/eskimo op m'n schoenen poept"? Het gaat niet om het ritueel van handen schudden, het gaat om de reden waarom je het niet doet. Geen handen schudden? Prima, maar dan moet je daar wel een verdomd goeie reden voor hebben. En maak me niet wijs dat Moslims geen handen schudden vanwege hygiëne, ik betwijfel of de eerste Moslims al beschikking over microsopen hadden.
Hoeft niet, je hoeft ook niet te reageren, je mag, maar reageren op de persoon mag dus nietquote:Op maandag 26 maart 2007 20:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Generalisaties hoef je niet te weerleggen, dat is het mooie. Er wordt vanuit een voorbeeld, of meerdere voorbeelden, een conclusie getrokken. Dat is generaliseren, dat is foutieve redenatie, dus hoef je het niet te weerleggen behalve de methode van de generaliserin aan te wijzen. Tadaaaa.
ja-ja, oké-oké, je hebt gelijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeft niet, je hoeft ook niet te reageren, je mag, maar reageren op de persoon mag dus niet
Oh ja, iemand een hand weigeren omdat "ik een bekrompen god dien die dat liever niet heeft" is een fantastische reden. Waarom zou zo'n absurde reden acceptabel zijn, puur omdat dit een product van een of andere levensbeschouwelijk visie is?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, ik heb liever dat iemand mij geen hand uit, een vrouw that is, vanuit levenbeschouwelijke visie dan dat ze me bijvoorbeeld vies zouden vinden. Of het nu cultuur, wetenschappelijk, religieus of gewoon een fobie is boeit mij niet zoveel, als mensen de ander liever geen hand geven om wat voor reden dan ook, dan heb je dat te accepteren, als men hier over al niet eens kan worden lijkt me communicatie al heel snel gedoemd, uiteraard heb ik liever dat het wel gebeurd en men geen minachting heeft voor je of je voor schut wordt gezet, maar we moeten het accepteren vind ik, moslim, japanner, een fobie of wha ever.
Omdat er voor kiest misschien? Je weet wel een vrij land en als iemand de ander absoluut geen hand wil geven so be it, als iemand zo hardnekkig tegen is, waarom zou ik dan haar of hem wel een hand willen geven, come on.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:49 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Oh ja, iemand een hand weigeren omdat "ik een bekrompen god dien die dat liever niet heeft" is een fantastische reden. Waarom zou zo'n absurde reden acceptabel zijn, puur omdat dit een product van een of andere levensbeschouwelijk visie is?
Nee hoor, zo zwart wit is het niet, je kunt ook er vanuit gaan dat betreffende helemaal geen vrouwen een hand geven, zo is het dan ook geen waarde oordeel over iemand, integendeel, dan is het gewoon een 'principe' te noemen, of het nu wel communicatiebevorderend is lijkt me sterk, maar valt allemaal onder je vrijheid van bewegen, kortom als iemand mij een hand geeft krijgt hij-zij een hand terug, willen ze mij geen hand geven even goede vrienden, ik schud niemand een hand die het ook niet wil zo simpel ligt het, ik blijf respect tonen en even goede vrienden, men hoeft voor mij niet uit te leggen waarom ze geen hand geven, religie, hygiëne, atheïstisch principe? Allemaal prima.quote:En een hand weigeren vanwege hygiëne is geen waarde oordeel over iemand. Iemand een hand weigeren omdat hetgege wat iemand is, is wel een oordeel vormen over iemand. Leuk dat er mensen in deze thread zijn die zeggen dat je Moslims niet mag generaliseren, maar het is prima dat zij dan vervolgens een oordeel vellen over hele groepen mensen (zo'n 50% van de wereldbevolking nota bene)? Ik heb niets tegen vuilnismannen, en mijn weigering om de hand van één te schudden na een werkdag is geen oordeel over hem als persoon, alleen over de hygiëne van zijn hand (iets wat een feit is). Om verder te gaan met mijn voorbeeld: jij zou het prima vinden als ik geen handen wil schudden met een vuilnisman omdat hij minderwaardig is aan mij of een onreine ziel heeft? Dat zou NOOIT geaccepteerd mogen worden, laat staan gerespecteerd.
En je zwager is loverboy?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:42 schreef MaGNeT het volgende:
M'n zusje is een autochtone moslim.
Komt er al een slotje aan?
Overigens refereert de TS in de titel aan het Islimitisch geloof terwijl er in het topic alweer termen als "buitenlander" en "allochtoon" vallen.
De Islam is een geloof; geen ras.
Op straat geen handje geven? Moet je zelf weten.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat er voor kiest misschien? Je weet wel een vrij land en als iemand de ander absoluut geen hand wil geven so be it, als iemand zo hardnekkig tegen is, waarom zou ik dan haar of hem wel een hand willen geven, come on.
[..]
Nee hoor, zo zwart wit is het niet, je kunt ook er vanuit gaan dat betreffende helemaal geen vrouwen een hand geven, zo is het dan ook geen waarde oordeel over iemand, integendeel, dan is het gewoon een 'principe' te noemen, of het nu wel communicatiebevorderend is lijkt me sterk, maar valt allemaal onder je vrijheid van bewegen, kortom als iemand mij een hand geeft krijgt hij-zij een hand terug, willen ze mij geen hand geven even goede vrienden, ik schud niemand een hand die het ook niet wil zo simpel ligt het, ik blijf respect tonen en even goede vrienden, men hoeft voor mij niet uit te leggen waarom ze geen hand geven, religie, hygiëne, atheïstisch principe? Allemaal prima.
precies, verder ben ik nog steeds van overtuigd dat als een Japannere een hand weigert hij wel alsnog zo is opgevoed te begroeten door te buigen, maar dat zal triggershot waarsch. niet hebben opgemerkt.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:30 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Een hand weigeren vanwege hygiëne is prima. Dat is een goede reden. Snap jij het verschil dan niet in de intenties tussen een hand weigeren omdat het een vieze gewoonte is (of dat jij dat vindt) en een hand weigeren omdat de andere persoon een vrouw is en je geloof dat verbiedt?
Stel dat er mensen zijn die anderen begroeten door op diegene zijn schoenen te poepen. Zie jij het verschil dan niet tussen zeggen "nee dank je, ik vind dat onhygiënisch" en "nee dank je, ik wil niet dat er een neger/vrouw/eskimo op m'n schoenen poept"? Het gaat niet om het ritueel van handen schudden, het gaat om de reden waarom je het niet doet. Geen handen schudden? Prima, maar dan moet je daar wel een verdomd goeie reden voor hebben. En maak me niet wijs dat Moslims geen handen schudden vanwege hygiëne, ik betwijfel of de eerste Moslims al beschikking over microsopen hadden.
vragen ipv aannames mag ook wel.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:16 schreef koffiegast het volgende:
[..]
precies, verder ben ik nog steeds van overtuigd dat als een Japannere een hand weigert hij wel alsnog zo is opgevoed te begroeten door te buigen, maar dat zal triggershot waarsch. niet hebben opgemerkt.
De meeste moslims willen het omdat ze geloven dat het moet van hun geloof. Als ze geloofden dat het niet moest zouden ze het ook niet willen.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:47 schreef no1uknow het volgende:
Ik weet niet of dit al gezegd is, maar de TS maakt in zijn OP een fout.
De meeste 'moeten' moet eigenlijk veranderd worden in 'willen'.
Nooit gehoord van de herboren christenen en andere radicale christenen in de VS?quote:Op maandag 26 maart 2007 22:48 schreef XTHinkz het volgende:
En hier weer een nieuwsbericht gevonden over dit vreedzame boek:
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/76318/index.html
Als die extremisten niks met het moslim geloof te maken hebben, waarom gaan mensen graag alleen bij dit geloof radiscaliseren? Waarom moeten ze nou keer op keer het moslimgeloof steeds zwart maken?
Waarom geen nieuwsbericht: christenen, joden, katholieken masaal aan het radicaliseren in nederland? In duitsland, frankrijk, indonesie of waar dan ook. (kon niet met Israel aan, dat is niks vergeleken met waarom radicale moslims wereldwijd bezig zijn).
Waarom gaan ze niet christen worden of katholiek of boeddhist om vervolgens over de hele wereld dit geloof lekker te verzieken door aanslagen te plegen en hun god er keihard bij te roepen? Waarom steeds het moslimgeloof...
Pff, Ik ben ook tegen radicale jodenen of christenen. Maar die staan in geen vergelijking met radicale moslims die overal ter wereld radicaal aan het doen zijn.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van de herboren christenen en andere radicale christenen in de VS?
Bush is gekozen door hen! En die kun je toch niet erg vredelievend noemen!
En joden hoeven niet te radicaliseren, die hoeven alleen maar naar Israël te verhuzien!
Je komt naar nederland, en het eerste wat je doet is het gebruik van je almachtige god opdringen, en als iemand dan zegt: dan hebben we veel om over te praten, dan is die persoon onrespectvol?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:02 schreef Kees22 het volgende:
Over dat al dan niet handen geven.
Die imam die Verdonk (lzisz) geen hand wilde geven, zei in correct Nederlands: "Met alle respect mevrouw, ik mag U geen hand geven." Waarop Verdonk (lzisz) erg onrespectvol zei, dat ze dan veel hadden om over te praten.
Als ik die imam was en zijn geloof aanhing, en ik had de keus tussen gehoorzamen aan een almachtige god of een klote-mens haar dwangmatige zin geven, dan wist ik het wel.
Grappig verhaal over plaatselijke gewoontes, en hoe mensen steeds weer andere gedragingen hebben tov waar ze komen of wie ze tegenkomen. Soms toch een beetje proberen aan te passen aan de omgeving, of soms niet omdat het onprettig voelt. Maar niet omdat het MOET van je superieure geloof en de rest daar maar respect voor moet hebben en jij je dus maar moet aanpassen.quote:Ik kwam bij vrienden over de vloer en in het begin gaf ik de vrouw des huizes een hand. Maar ik kreeg het idee, dat ze dat niet prettig vond, dus ik kaartte het aan. Ze vond het inderdaad niet prettig en ik heb haar geen hand meer gegeven. Dat voelde heel merkwaardig: om haar mijn respect te tonen moest ik iets doen dat in mijn eigen ogen respectloos was.
Ik vond dat verhelderend en grappig en zie niet in, waarom ik me daar niet in zou schikken. Sommige mensen kus ik bij begroeting drie keer, sommige niet, sommige op de mond, anderen op de wang. Mijn beste vriend heb ik nooit gekust, een goede collega al herhaaldelijk. Op mijn nieuwe werk loopt er iemand rond, die me steeds maar weer op de schouder vasthoudt en zich heel tof gedraagt. Allemaal autochtonen, al minstens vijf generaties!
Bij aboriginals schijnt het geen enkel probleem te zijn om gewoon te staan pissen, terwijl je een gesprek voert. De lokale allochtonen, de Britse misdadigers en bannelingen, vinden dat wel een probleem en hebben hun standpunt opgedrongen!!
Wat is nou eigenlijk het probleem met een verscheidenheid aan begroetingen? De onzekerheid? Ach, als je je allemaal een beetje rustig en tolerant gedragen, moeten we daar toch mee kunnen leven? Ik vind die onzekerheid wel grappig en het is wel een sport om daar steeds iets op te vinden.
Er is een of andere Hollander die denkt dat drie kussen een Brabantse gewoonte is en die gewoonte dus bestrijdt. Nou, in mijn dorp kustte niemand elkaar! Dus wat maakt hij zich druk!
Overigens (buiten het onderwerp) vind ik het erg beledigend als Nederlanders aangeduid worden als Hollanders. Ik ben GEEN Hollander, dat wil ik maar even gezegd hebben.
Oftewel: piece of shit.quote:Edit: (lzisz) staat voor: laat ze in de stront zakken
Helaas werkt het zo dat als men gaat deporteren er geen onderscheid meer word gemaakt tussen goed en slecht, dan gaan we allemaalquote:Op maandag 26 maart 2007 17:06 schreef Roku het volgende:
[..]
Inderdaad en dat soort tuig moet je Nederland uitzetten!
Als niemand de slechten eruit haalt worden mensen het zo zat dat ze ze dan maar allemaal eruit willen hebben. Ze zien, horen of maken het zo vaak mee dat het hun beeldvorming aantast en het hun ook niet meer uitmaakt dat er ook mensen uit die groeperingen zijn die niet zo zijn. Als ze allemaal weg zijn weet je zeker dat je er geen last meer van hebt. Toch?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:43 schreef EdPowers het volgende:
Helaas werkt het zo dat als men gaat deporteren er geen onderscheid meer word gemaakt tussen goed en slecht, dan gaan we allemaal
Je moet dus eigenlijk niets hebben van moslims en niet van de islam?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:09 schreef XTHinkz het volgende:
[..]
Pff, Ik ben ook tegen radicale jodenen of christenen. Maar die staan in geen vergelijking met radicale moslims die overal ter wereld radicaal aan het doen zijn.
Behalve israel zie ik nergens in europa joden aanslagen plegen, onschuldigen opblazen en hun god roepen, ik zie zelfs nooit Joden bij een extremistische daad hun god erbij halen op de manier en in massa hoe moslims dat wel doen. Laat staan werkgevers aanklagen of hun geloof opdringen aan niet gelovigen zoals deze moslims dat doen..
Niet in de zogenaamd vreedzame vorm zoals die telkens weer overal op de wereld in het nieuws komen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:01 schreef zarGon het volgende:
Je moet dus eigenlijk niets hebben van moslims en niet van de islam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |