abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47597407
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:05 schreef bijlmersjaakie het volgende:
Dan weet je weinig , jongen.
En wat moet ik niet weten wat jij wel weet ?
  Donald Duck held vrijdag 23 maart 2007 @ 22:09:57 #102
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47597418
misschien zijn ze nog steeds pissig over dat neergehaalde passagiersvliegtuig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:17:01 #103
117098 Hathor
Effe niet
pi_47597682
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:54 schreef bijlmersjaakie het volgende:
Binnen een jaar schiet Iran iets af richting bezet Palestina.
Een stel versgepeuterde bullen ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47598231
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:03 schreef retteketet het volgende:

[..]

In deze lijkt Iran me toch betrouwbaarder, aangezien dat land nog nooit een ander land heeft aangevallen op valse gronden. Sterker nog, Iran was in haar huidige vorm (islamitische republiek, vanaf 1979) nog nooit de aanvallende partij in welke oorlog dan ook.
Engeland sinds die tijd wel dan?
pi_47599312
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 16:32 schreef SuperbDeLux het volgende:
Peace sells but Iran isn't buying

http://www.youtube.com/watch?v=Vj2Ee_cAzdk
Kijk eens aan, dat zijn ze... mooie trailer
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47599980
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Engeland sinds die tijd wel dan?
Irak bijvoorbeeld.. tis maar een klein voorbeeldje gelukkig
pi_47600043
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:27 schreef feessie het volgende:

[..]

Irak bijvoorbeeld.. tis maar een klein voorbeeldje gelukkig
Inderdaad, want ze hielpen gewoon een bondgenoot, op een nogal kleinschalige manier trouwens... Verder nog voorbeelden?
pi_47600347
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Inderdaad, want ze hielpen gewoon een bondgenoot, op een nogal kleinschalige manier trouwens... Verder nog voorbeelden?
Het was een aanval op valse gronden, dus niet gerechtigd. In ieder geval vertrouw ik Iran ook niet. Ik gaf alleen antwoord op je vraag.
pi_47600429
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 17:46 schreef feessie het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ik niet hoop op een escalatie.
Nee, want dan is de kans aanwezig dat Europa ook gevaar gaat lopen (normaliter hoop jij als NAC-fan wel op escalatie)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47600535
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee, want dan is de kans aanwezig dat Europa ook gevaar gaat lopen (normaliter hoop jij als NAC-fan wel op escalatie)
Alsof ik me druk maak over een escalatie. Nac fans zijn lief Doen geen vlieg kwaad
pi_47600587
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:43 schreef feessie het volgende:

[..]

Alsof ik me druk maak over een escalatie. Nac fans zijn lief Doen geen vlieg kwaad
Ik zal het eens navragen, volgens mij lul je.
Je komt in ieder geval wel provocerend over met jouw clublogo...
pi_47600664
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik zal het eens navragen, volgens mij lul je.
Je komt in ieder geval wel provocerend over met jouw clublogo...
Moet jij nodig zeggen met je agressor George W Bush
pi_47601361
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Engeland heeft nog altijd een eigen, soevereine regering. Het hoeft niet deel te nemen aan acties van de Amerikanen, en dus is het een bewuste keus van de Engelsen geweest om medewerking te verlenen aan een oorlog die gebaseerd is op verzinsels.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47602105
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:47 schreef feessie het volgende:

[..]

Moet jij nodig zeggen met je agressor George W Bush
Hij is in ieder geval een stuk minder provocerend dan een logo van een voetbalclub
pi_47602130
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hij is in ieder geval een stuk minder provocerend dan een logo van een voetbalclub
Nou in het midden Oosten niet, daar lusten ze deze man rauw
pi_47602196
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:43 schreef feessie het volgende:

[..]

Nac fans zijn lief Doen geen vlieg kwaad
Behalve Feyenoord supportertjes van 12 (?) jaar afrossen die met pappie een keertje mee mogen, weet je nog wel.
pi_47602226
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:40 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Behalve Feyenoord supportertjes van 12 (?) jaar afrossen die met pappie een keertje mee mogen, weet je nog wel.
Volgens mij was dat FC twente vriend
pi_47602394
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:41 schreef feessie het volgende:

[..]

Volgens mij was dat FC twente vriend
Probeer nou een Bredanaar niet te foppen. Shame on you.
http://www.bndestem.nl/archive/?service=archive&articleID=2903967
quote:
Volgens officier van justitie Zonneveld heeft D. op het parkeerterrein bij NAC, rond het einde van de door de Bredanaars verloren wedstrijd tegen Feyenoord op 10 april een 14-jarige jongen uit Vlaardingen een karatetrap tegen het hoofd gegeven. De jongen raakte even bewusteloos en liep een zware hersenschudding op. „De vader van de jongen kreeg eerst een klap en probeerde de aandacht van zijn zoontje, die een Feyenoord-shirt droeg, af te leiden. Tevergeefs.“
pi_47602468
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:47 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Probeer nou een Bredanaar niet te foppen. Shame on you.
http://www.bndestem.nl/archive/?service=archive&articleID=2903967
[..]

hmm idd...nooit gehoord
pi_47602514
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:36 schreef feessie het volgende:

[..]

Nou in het midden Oosten niet, daar lusten ze deze man rauw
Ja logisch.

Maar een voetballogo is toch anders op deze locatie van het internet....
pi_47602534
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja logisch.

Maar een voetballogo is toch anders op deze locatie van het internet....
Hmm ik provoceer er niet mee. Het is een soort trots , moet gewoon kunnen toch?
pi_47602725
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Eh, heeft Bush eigenlijk al een statement gemaakt omtrent deze situatie vandaag??
pi_47602850
[offtopic]Overigens was die vechtpartij een eenmansactie dus kan eigenlijk niet de club de schuld krijgen. [/offtopic]

Bush heeft nog niet gereageerd na het incident van vanmiddag.
pi_47602948
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 01:07 schreef feessie het volgende:
Overigens was die vechtpartij een eenmansactie dus kan eigenlijk niet de club de schuld krijgen.

Bush heeft nog niet gereageerd na het incident van vanmiddag.
Ik ben naast Feyenoorder ook een NAC supporter en zal geen enkele club voor
wat dan ook de schuld geven. Te gek voor woorden dat club's afgerekend worden
op hetgeen de "supporters" uitvreten, binnen of buiten het stadion

OT: Jammer dat Bush nog niets heeft laten weten. ben benieuwd.

pi_47603003
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 01:12 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Ik ben naast Feyenoorder ook een NAC supporter en zal geen enkele club voor
wat dan ook de schuld geven. Te gek voor woorden dat club's afgerekend worden
op hetgeen de "supporters" uitvreten, binnen of buiten het stadion

OT: Jammer dat Bush nog niets heeft laten weten. ben benieuwd.

Ik ga ook regelmatig naar NAC. En dan gebeurd er nix. Ik ken het volk als fanatieke aanhang die hart voor hun club hebben. Je heb idd wel gelijk.

Ik denk dat Bush zich nog niet zal mengen in dit conflict , omdat het tot nu toe tussen de Britten en de Iraniers gaan.
pi_47604278
Ik zet mij geld in op de SAS,
Who dares,wins!
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  zaterdag 24 maart 2007 @ 08:28:47 #127
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_47604931
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:31 schreef feessie het volgende:

[..]

Ik denk eerder Iran. In engeland zeggen ze nooit sorry..
2,5 jaar terug bij een indentieke situatie.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 08:38:25 #128
117098 Hathor
Effe niet
pi_47604963
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 08:28 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

2,5 jaar terug bij een indentieke situatie.
Toen was de politieke situatie iets anders dan nu, Iran begeeft zich nu op wel heel erg glad ijs.
pi_47605932
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:54 schreef bijlmersjaakie het volgende:
Binnen een jaar schiet Iran iets af richting bezet Palestina.
Palestina? Dat lijkt me sterk eh, Tel Aviv en dat soort steden hebben meer kans om plat te gaan in een eventuele oorlog.

Maar zover is het nog niet!

Eerst moet Amerika de media sluw gaan bewerken, met antrax brieven (die ongetwijfeld door de CIA rondgestuurd worden) en nieuwsbeelden van verijdelde terroristische aanslagen met zenuwgas en mostergas, schijnberechtingen van iraniers en bush en co die Hitler en Ahmadinejad vergelijken bij elke persconferentie.

Daarna wordt Iran nog verder in een hoekje gedreven dan ze nu al zijn, en ergens in een nacht in maart vallen stealth bombers Iraanse installaties aan in het hele land, officieel omdat er glasharde bewijzen door MI6 en CIA geleverd zijn dat er nucleaire wapens worden ontwikkeld. Iran roept op tot een Jihad, lanceert zelfs al zijn scuds op Israelische steden, bewapent de bevolking, legt mijnenvelden en haalt de chemische en biologische wapens uit de kast.

wat een script voor een slechte B-film...
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47607536
EU bemoeit zich met de problemen tussen GB en Iran
Slim ....
pi_47608135
een verrassende move van de perzen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_47608572
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:44 schreef Slayage het volgende:
een verrassende move van de perzen
Zo kun je het ook omschrijven ja
pi_47608833
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:05 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Zo kun je het ook omschrijven ja
het was dat of een tvp
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:35:39 #134
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47609227
Iranians Had Showdown With U.S. Forces
quote:
As the British government demanded the immediate release of 15 of its sailors whose boats were seized by Iranian naval vessels in the Persian Gulf on Friday, U.S. News has learned that this is not the first showdown that coalition forces have had with the Iranian military.

According to a U.S. Army report out of Iraq obtained by U.S. News, American troops, acting as advisers for Iraqi border guards, were recently surrounded and attacked by a larger unit of Iranian soldiers, well within the border of Iraq.

The report highlights the details: A platoon of Iranian soldiers on the Iraqi side of the border fired rocket-propelled grenades and used small arms against a joint patrol of U.S. and Iraqi soldiers east of Balad Ruz. Four Iraqi Army soldiers, one interpreter, and one Iraqi border policeman remain unaccounted for after the September incident in eastern Diyala, 75 miles east of Baghdad.

During a joint border patrol, both American and Iraqi soldiers saw two Iranian soldiers run from Iraq back across the Iranian border as they approached. The patrol then came upon a single Iranian soldier, on the Iraqi side of the border, who did not flee.

While the joint U.S.-Iraqi patrol was speaking with the soldier, according to the report, the patrol was "approached by a platoon-size element of Iranian soldiers." An Iranian border captain then told the U.S. and Iraqi soldiers that "if they tried to leave their location, the Iranians would fire upon them." During this conversation with the Iranian captain, Iranian forces began firing and continued when U.S. troops tried to withdraw.

Iraqi and American forces returned fire "to break contact and left the area to report the incident," the report noted. "The Iranian forces continued to fire indirect fire well into Iraq as Coalition Force soldiers withdrew; for reasons unknown at this time, the Iraqi Army forces remained behind."

No American soldiers were wounded in the incident.

It is possible that Iranians thought they were in Iranian territory, according to U.S. military officials. Such border confusions and disputes happen routinely.

In the British naval incident on Friday, Iran claimed it seized the vessels because they were in its territorial waters. U.S. military officials tell U.S. News that the Iranian forces very likely belong to the Iranian Revolutionary Guards, which tend to be far more aggressive than regular Iranian naval forces, which U.S. military officials routinely describe as "extremely professional."

Iranian and Iraqi forces continue to clash in Iraq. U.S. special operations forces have been tasked with nabbing Iranian members of the Revolutionary Guards' al-Quds Brigade, the foreign operations arm of the Iranian military, which also supports Hezbollah in Lebanon and Hamas in the Palestinian territories.

U.S. forces grabbed six Iranians with alleged ties to the Iranian Revolutionary Guards in the northern Iraqi city of Arbil in January, reportedly using stun bombs, seizing computers, and taking down an Iranian flag from the raided building's roof. Iran said the building was a consulate and the men were diplomats–and continues to demand their release. One of Iraq's most powerful Shiite politicians condemned the raid, calling it an attack on Iraq's sovereignty.

American forces may soon be getting further insight into recent Iranian attacks. Earlier this month, a former Iranian deputy defense minister who once commanded the Revolutionary Guards–and is thought to have considerable knowledge of Iran's national security network–left the country and is said to be cooperating with western intelligence agencies, sharing information on links between Iran and Hezbollah in south Lebanon, for example. Iranian officials said the official, Ali Rez Asgari, was kidnapped by western agents.

Shortly afterward, Iran threatened to retaliate in Europe for the supposed kidnapping, what it claims to be the most recent in a series of abductions in the past three months. According to the British Sunday Times, in the Revolutionary Guards' weekly newspaper this week, a columnist believed to have close ties to Iranian President Mahmoud Ahmadinejad wrote: "We've got the ability to capture a nice bunch of blue-eyed, blond-haired officers and feed them to our fighting cocks. Iran has enough people who can reach the heart of Europe and kidnap Americans and Israelis."
http://www.usnews.com/usnews/news/articles/070323/23iran.htm
Mja, denk er maar van wat je wenst.
pi_47609927
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 09:13 schreef Drugshond het volgende:
Roadmap to war against iran #15 Iran pakt Britse marinemensen op
Vroegtijdig slotje, met een doorlink naar het volgende topic.
raar iets waarom nu al een deel 15

maar goed
de VS zijn olie aan het inslaan voor een oorlog wat er daarna gebeurd zal ze weer een worst wezen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 24 maart 2007 @ 15:47:12 #136
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_47612176
Al sinds het begin van leven op aarde voeren levende wezens een strijd om energie. Zo ook de mens en haar voorouders; onze primaire energiebron (afgezien van zuurstof en water) is ons voedsel wat wij verkrijgen uit planten en dieren. Ondertussen voeren de meeste mensen allang geen strijd meer om voedsel zelf, wij hebben immers uitgebreide en geavanceerde systemen van landbouwbewerking en veehouderij ontwikkeld.

Voor deze systemen, die essentieel zijn voor de voedselvoorziening van de grote getalen mensen die er nu zijn, hebben wij echter andere vormen van energie nodig om deze systemen draaiende te houden. Voornamelijk electriciteit en fossiele brandstoffen. Zonder die energie kan onze maatschappij niet bestaan. En laat nu net een heleboel van die o zo essentiele energie in de grond zitten onder de kont van nare mensen met een vreemd (al dan niet achterlijk) geloof.

Het lijkt mij van het ALLERgrootste belang dat wij onze maatschappijen in het Westen kunnen GARANDEREN van elke behoefte wat energie betreft ten behoeven van ons voortbestaan.

Mocht dit in gevaar komen dan is dat wat mij betreft (en ik hoop ook voor andere wereldleiders) onderbouwing genoeg voor elke militaire actie in het Midden-Oosten.

Anderszijds pleit ik er ook voor dat we zo snel mogelijk proberen via technologische weg onafhankelijk te worden van instabiele delen van de wereld voor onze groeiende energiebehoeftes.

Dus Al Gore, de menselijke invloed op klimaatverandering mag dan onzin zijn, dat we minder olie moeten gaan verstoken is daarentegen wel van essentieel belang!

Tulbandentuig moet toch niet gaan denken dat ze met hun oliekraantjes een beetje de glorie en de eer van het vrije Westen kunnen ondermijnen!?
He wept for there were no more worlds to conquer.
pi_47612543
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:43 schreef EricT het volgende:

[..]

Palestina? Dat lijkt me sterk eh, Tel Aviv en dat soort steden hebben meer kans om plat te gaan in een eventuele oorlog.

Maar zover is het nog niet!

Eerst moet Amerika de media sluw gaan bewerken, met antrax brieven (die ongetwijfeld door de CIA rondgestuurd worden) en nieuwsbeelden van verijdelde terroristische aanslagen met zenuwgas en mostergas, schijnberechtingen van iraniers en bush en co die Hitler en Ahmadinejad vergelijken bij elke persconferentie.

Daarna wordt Iran nog verder in een hoekje gedreven dan ze nu al zijn, en ergens in een nacht in maart vallen stealth bombers Iraanse installaties aan in het hele land, officieel omdat er glasharde bewijzen door MI6 en CIA geleverd zijn dat er nucleaire wapens worden ontwikkeld. Iran roept op tot een Jihad, lanceert zelfs al zijn scuds op Israelische steden, bewapent de bevolking, legt mijnenvelden en haalt de chemische en biologische wapens uit de kast.

Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_47612630
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:43 schreef EricT het volgende:

[..]

Coming soon to a theater near you

zaterdag 24 maart 2007 @ 16:18:09 #139
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_47612877
Deze voorval doet me denken aan de film Wag The Dog
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:19:48 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47614518
UK personnel admit illegal entry, Iran says

"The said personnel are being interrogated and have confessed to aggression into the Islamic Republic of Iran's waters,"

Tuurlijk, die geven gewoon zomaar toe aan deze zogenaamde aggressie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47615250
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 16:32 schreef SuperbDeLux het volgende:
Peace sells but Iran isn't buying

http://www.youtube.com/watch?v=Vj2Ee_cAzdk
leuk om weer eens te zien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_47617249
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:07 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Coming soon to a theater near you

Volgens mij pleegt de scenarioschrijver van deze B-film plagiaat...het script doet mij voor als een deja vu
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47617291
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:01 schreef EricT het volgende:

[..]

Volgens mij pleegt de scenarioschrijver van deze B-film plagiaat...het script doet mij voor als een deja vu
wordt wel kort dag dan want dan zou het deze week moeten gebeuren
pi_47635141
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:13 schreef Evil_Jur het volgende:
Dit wordt knokken, spannend! [afbeelding]
  zondag 25 maart 2007 @ 12:55:18 #145
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_47636621
Britten

De wereld is weer eens geschokt over het gedrag van het Iraanse regime, nu 15 Britse mariniers zijn opgepakt door de Iraanse marine. De groep is nu naar Teheran gebracht. Een diplomatieke crisis is het gevolg.

Natuurlijk is iedereen verontwaardigd, maar laten we het eens omdraaien. De Amerikanen in Irak houden nu al maanden 5 Iraanse diplomaten vast, zonder enig (openbaar gemaakt) bewijs. Hoor je daar iemand over?

Stel je voor dat de Japanse marine constant langs Nederlandse grenzen op de Scheldemonding zou varen. Alwaar ze inspecties doen van schepen die naar Belgie varen. Wij hebben net acht jaar gevochten met die Belgen over die zeegrenzen en Japan is fel gekant tegen ons waterkrachtcentrale-project omdat we er ook waterstofbommen mee kunnen maken, terwijl Nederland de hele tijd verklaart dat niet te willen.

Tja, dan wil je die Japanners ook af en toe even laten merken dat er niet met ons Nederlanders valt te spotten. Dus wat doen we (in de geest van Michiel de Ruijter, die wist wel raad met onze vijanden)? We pakken een paar van die Jappen op en geven een signaal dat ze uit ons water weg moeten blijven. Sayanora, sucker(s)!

Ik ben journalist dus heb voor het gemak even niets goed of af te keuren. Natuurlijk zet Iran de internationale verhoudingen nu op scherp, maar vanuit hun gedachte van ‘actieve’ diplomatie is dit geen rare zet. Het is een signaal aan de Britten en de Amerikanen dat de Iraniers niet bang zijn om radicale stappen te nemen als ze daar zin in hebben. Zie het als een afschrikmiddel om weer even de grenzen af te bakenen, of dat nu op zee of elders is.

Ben heel benieuwd wat de Iraniers nu met de Britten gaan doen. In 2004 werden er ook een paar Britse mariniers opgepakt, die aan de verkeerde kant van het water terecht waren gekomen. Die werden na een paar dagen weer vrijgelaten. Als de Iraniers echt voor een rel willen gaan dan laten ze de Britse soldaten hier voor een rechtbank voorkomen. Een Fransoos en een Duitser hebben hier onlangs een tijd vastgezeten voor een soortgelijk vergrijp.

Maar ze zijn ook niet gek hier natuurlijk, dus ik denk niet dat het daarvan komt, al sluit ik nooit wat uit.

Bron: Onze Man in Teheran
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 25 maart 2007 @ 12:58:45 #146
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_47636714
  zondag 25 maart 2007 @ 14:46:14 #147
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_47639800
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:58 schreef Hallulama het volgende:
The Sunday Times: Iran ‘to try Britons for espionage’
grappig .maar het zou wel logisch zijn een ruil te doen
  zondag 25 maart 2007 @ 17:46:27 #148
168141 Gertdh
Platvloers hedonist
pi_47645364
Het zou echter kunnen uitlopen op iets engs, maar oké
Freedom of speech is words that they will bend
pi_47645433
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

grappig .maar het zou wel logisch zijn een ruil te doen
dat dacht de hezbollah afgelopen zomer ook
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 maart 2007 @ 17:50:19 #150
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_47645475
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat dacht de hezbollah afgelopen zomer ook
tja pr technisch gezien zijn die er niet slechter opgeworden en iran is niet hetzelfde als een schaduw organisatie gesticht door iran
pi_47645509
quote:
Natuurlijk is iedereen verontwaardigd, maar laten we het eens omdraaien. De Amerikanen in Irak houden nu al maanden 5 Iraanse diplomaten vast, zonder enig (openbaar gemaakt) bewijs. Hoor je daar iemand over?
Exact.
pi_47646282
De Iraniërs wíllen oorlog. ik vind een oorlog bijzonder onverstandig, maar jezus, wat komen die kut-Iraniërs mij ongelofelijk de strot uit. Daarbij, de Iraniërs WILLEN zo graag, nou, waarom niet eigenlijk?
pi_47646325
Ja, de Iraniërs willen oorlog...
pi_47646487
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:21 schreef Monidique het volgende:
Uit dat Zogby onderzoek wat ik hiet vaker gepost heb blijkt dat dit regime brede steun geniet onder de Iraniërs, met name onder jongeren.
pi_47646508
Dat zou best kunnen.
  Donald Duck held zondag 25 maart 2007 @ 18:59:45 #156
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47647534
het gewone volk heeft vast geen trek in oorlog. maar hun president stuurt heel doelbewust aan op confrontaties.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47649436
zolang de Amerikanen en Britten in Irak aanwezig zijn zitten ze (Amerikanen/Britten) klem. Dat betekent dus nog zo'n 1.5 jaar geetter van Ahmedinges, en dan vertrekken Bush én kort daarop de Amerikaanse troepen uit Irak. Blijkbaar moeten we Ahmedinges zo lang nog verdragen.
pi_47649581
de oplossing zou imo zijn dat de Amerikanen zich terugtrekken uit Irak. De shiiten moorden de sunnieten uit, en verliezen elke steun in het MO waarop de Amerikanen met publieke steun van 90% van de islamitische wereld, en DE Zionisten ( ) Iran in de as kunnen leggen.

Zou Kissinger (=Jood+Zionist ) mee willen doen met de komende presidents verkiezingen in de VS?
  zondag 25 maart 2007 @ 20:14:47 #159
117098 Hathor
Effe niet
pi_47649700
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:
het gewone volk heeft vast geen trek in oorlog. maar hun president stuurt heel doelbewust aan op confrontaties.
Dan heeft ie een behoorlijke tik van de molen gehad.
pi_47649738
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:27 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Uit dat Zogby onderzoek wat ik hiet vaker gepost heb blijkt dat dit regime brede steun geniet onder de Iraniërs, met name onder jongeren.
Nou en? Betekent dat meteen dat de Iraanse bevolking zit te wachten op een oorlog? Iran trekt zich terecht niets aan van de loze kreten van de NAVO-landen, en dat is iets heel anders dan aansturen op een oorlog.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47650063
de beste strategie imo is dat we vriendjes worden met Iran en ze tot de tanden bewapenen. Tegelijkertijd worden (zijn ze natuurlijk al lang) de Saoedie Barbariërs en die andere kamelenneukers onze vijanden. Die zullen om shiiten met expansie-driften te weerstaan flink moeten investeren in militair materiaal, zeker nu er geen christenen zijn hun oliebronnenlandje voor ze te beschermen. Die investeringen moeten gefinancierd worden met extra olie-exporten, wat tot gevolg heeft dat de olieprijzen dalen. Het zich vervolgens ontspinnende wapenwedloopje zal eveneens gefinancierd moeten worden met extra olie-exporten. Verder zijn wij, het Westen, uiteraard niet te beroerd om de verschillende partijën toegang te verlenen tot onze wapenmarkten.

ergo, voor ons lagere olie-prijzen en toenemende exporten naar het MO. Dit alles niet persoonlijk natuurlijk, maar business is nu eenmaal business.

Ik verdien een Nobelprijs
pi_47650089
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:25 schreef Godslasteraar het volgende:
de Saoedie Barbariërs
pi_47650190
Best dom van Iran dit, zou als aanleiding gebruikt kunnen worden om de Iraanse nucleaire installaties te bombarderen.
  zondag 25 maart 2007 @ 20:40:14 #164
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_47650562
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:16 schreef retteketet het volgende:

[..]

Nou en? Betekent dat meteen dat de Iraanse bevolking zit te wachten op een oorlog? Iran trekt zich terecht niets aan van de loze kreten van de NAVO-landen, en dat is iets heel anders dan aansturen op een oorlog.
Dat loze moeten we nog eens bezien het is wel de machtigste militaire organisatie
Die 3/4 van het totale werelddefensie budget voor zijn rekening heeft en beschikt over 3+ miljoen goed bewapende soldaten.
  zondag 25 maart 2007 @ 20:41:25 #165
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_47650612
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:21 schreef Monidique het volgende:
beetje raar niemand wil oorlog en zeker het "gewone volk" niet
pi_47650618
Iran probeert gewoon tijd te winnen dit zou een aanval ietsje uit kunnen stellen, ivm de veiligiheid van de Britse mariniers maar ze zijn natuurlijk expendable dus zoveel tijd zal het hun niet geven.

op cnn breaking news

Iranian spokesman says Tehran is partially suspending cooperation with the U.N. nuclear watchdog agency, because of the latest U.N. Security sanctions imposed on it, AP reports.
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 20:51:01 #167
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47650975
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:41 schreef robin_A het volgende:
Iran probeert gewoon tijd te winnen dit zou een aanval ietsje uit kunnen stellen, ivm de veiligiheid van de Britse mariniers
Waarom zou het niet veel simpeler zijn dat de Britten zich idd in Iran's territoriale wateren bevonden en de Iraanse marine, die daar bezig is met een grote oefening, ze gewoon heeft opgepakt? Zoals ieder land doet als er ze onbevoegden tegenkomen.

Op de BBC zag ik dat ze al aan het terugkrabbelen waren en ze het nu over "disputed" gebied hadden. "De grenzen zijn daar vaag" etc.

Rest de vraag of het een bewuste provocatie van de Britten was, een prikje om de Iraniërs uit te testen, of een niks meer dan een onnozele fout.
pi_47652518
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom zou het niet veel simpeler zijn dat de Britten zich idd in Iran's territoriale wateren bevonden en de Iraanse marine, die daar bezig is met een grote oefening, ze gewoon heeft opgepakt? Zoals ieder land doet als er ze onbevoegden tegenkomen.

Op de BBC zag ik dat ze al aan het terugkrabbelen waren en ze het nu over "disputed" gebied hadden. "De grenzen zijn daar vaag" etc.

Rest de vraag of het een bewuste provocatie van de Britten was, een prikje om de Iraniërs uit te testen, of een niks meer dan een onnozele fout.
Hiermee geef je aan dat je er al van uitgaat dat de Britten fout zitten, en dat is helemaal niet zeker.
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar dit is wel erg suggestief.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 25 maart 2007 @ 21:53:04 #169
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_47653251
Waar twee kijven hebben twee schuld. Waarom accepteert de wereld dit? Alsof het allemaal enkel en alleen aan Iran ligt, of aan welke partij dan ook, onzin!

Het zijn gewoon incidenten welke onderdeel zijn van Het Grote Verborgen Schaakspel

Hetzelfde geldt vermoedelijk voor Darfur, als ik hoor dat China en Rusland het niet eens zijn met de rest van de VN wat betreft Darfur, dan weet ik alweer genoeg, dan gaat het dus om economische belangen, van China en Rusland, en van de rest van de VN.

Dat zijn de enige belangen die werkelijk van belang zijn.

Vandaar de aandrang en daarmee de afgang zonder opvang waardoor de aanhang van de vooruitgang onder dwang verdwijnt via de achteruitgang dus wees maar bang

Of je zegt "ik heb er genoeg van!", en je handelt naar gelang.

[ Bericht 51% gewijzigd door Hallulama op 25-03-2007 22:00:46 ]
  zondag 25 maart 2007 @ 21:57:33 #170
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_47653416
Wel eens aan gedacht aan de mogelijkheid dat Ahmadinedschad een wetende pion is in het het grote spel? Bewijzen heb ik niet, maar het zou me niet verbazen dat het Iran gedoe controlled opposition is, net zoals die Chavez. Chavez en Ahmadinedschad zijn dikke vrienden en Chavez en Fidel Castro trouwens ook.

Lees het boek maar eens van Zbigniew Brzezinski, The Grand Chessboard.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zondag 25 maart 2007 @ 21:58:04 #171
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_47653439
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:53 schreef Hallulama het volgende:
Waar twee kijven hebben twee schuld. Waarom accepteert de wereld dit? Alsof het allemaal enkel en alleen aan Iran ligt, of aan welke partij dan ook, onzin!

Het zijn gewoon incidenten welke onderdeel zijn van Het Grote Verborgen Schaakspel
Ja.. En.. Je doet alsof dat niet in ons belang is.. Leve de glorie en de eer van 't vrije Westen.

Zie jij liever Iran of andere anti-Westerse landen met kernwapens?
Zie jij liever dat Iran de macht heeft om via hun olievoorraad ons een beetje de les te lezen en een beetje onze extravagante liberale democratieen ondermijnen?

Ik zou wel heel graag willen dat het Westen in zoveel mogelijk kwesties (sociaal, economisch, technologisch, militair) zoveel mogelijk dominant blijft namelijk.

[ Bericht 24% gewijzigd door SuperbDeLux op 25-03-2007 22:03:44 ]
pi_47653522
Tuurlijk, het is allemaal weer één groot complot
pi_47653572
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:57 schreef Aurora025 het volgende:
Wel eens aan gedacht aan de mogelijkheid dat Ahmadinedschad een wetende pion is in het het grote spel? Bewijzen heb ik niet, maar het zou me niet verbazen dat het Iran gedoe controlled opposition is, net zoals die Chavez. Chavez en Ahmadinedschad zijn dikke vrienden en Chavez en Fidel Castro trouwens ook.
Ik maak dan maar gebruik van een middeleeuwse schaar en concludeer dat Ahmedinajad gewoon net zo'n demagoog is als Bush en net zo eenvoudig internationale confrontatie gebruikt om zijn eigen positie in zijn eigen land te verstevigen.
pi_47653577
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:57 schreef Aurora025 het volgende:
Outcasts hebben altijd de neiging naar elkaar toe te trekken.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:02:16 #175
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_47653630
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:58 schreef SuperbDeLux het volgende:

Ja.. En.. Je doet alsof dat niet in ons belang is.. Leve de glorie en de eer van 't vrije Westen.
De schatten van de wereld ongelijkmatig verdelen onder zijn inwoners is in niemands belang, op den duur zijn er geen winnaars, en zelfs als je zou winnen, dan zie je wanneer je in de spiegel kijkt alsnog een verliezer.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:04:37 #176
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_47653747
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:00 schreef Monidique het volgende:

Ik maak dan maar gebruik van een middeleeuwse schaar en concludeer dat Ahmedinajad gewoon net zo'n demagoog is als Bush en net zo eenvoudig internationale confrontatie gebruikt om zijn eigen positie in zijn eigen land te verstevigen.
Precies, daarom is het ook volkomen onzin om partij te kiezen in deze.

Partij kiezen in deze is hetzelfde als partij kiezen voor één van de twee schoffies die op straat een potje aan het vechten zijn.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:06:28 #177
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_47653834
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]

De schatten van de wereld ongelijkmatig verdelen onder zijn inwoners is in niemands belang, op den duur zijn er geen winnaars, en zelfs als je zou winnen, dan zie je wanneer je in de spiegel kijkt alsnog een verliezer.
Mooie beeldspraak maar ik heb nog steeds geen zin om in een door moslims gedomineerde wereld te leven. Kijk, _uiteindelijk_ zullen we vast wel allemaal vriendjes worden in de verre toekomst maar wat mij betreft is de wereld daar nog eventjes niet aan toe.

Bovendien hebben jij zowel als ik geen zin om onze rijkdommen (of macht) op te geven voor Afrikanen en al helemaal niet voor anti-Westerse vrouw-onderdrukkende hysterisch gelovige Midden-Oosterlingen.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:06:59 #178
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_47653862
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:59 schreef Commensaal het volgende:
Tuurlijk, het is allemaal weer één groot complot
Niet alles, maar voor wat betreft globale politiek moet je het zeker in overweeg nemen en niet alles afstempelen als onzin, zoals velen van jullien doen.
pi_47653973
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:06 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Niet alles, maar voor wat betreft globale politiek moet je het zeker in overweeg nemen en niet alles afstempelen als onzin, zoals velen van jullien doen.
Schrijf er een brief over naar de Metro, zou ik zeggen
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 22:13:41 #180
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47654180
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:32 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Hiermee geef je aan dat je er al van uitgaat dat de Britten fout zitten, en dat is helemaal niet zeker.
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar dit is wel erg suggestief.
Ja dat is ook het uitgangspunt van mijn post.

Het is imo niet logisch dat Iran de Britten buiten Iraanse territoriale wateren zou arresteren. Ze hebben er niks mee te winnen.

De Britten zullen eerder beweren dat de grenzen anders liggen. Beetje gebruikmakend van de 'betwiste grenzen'. Zoals Blair dan ook niet zei in welk gebied ze zich dan wel bevonden, alleen dat het niet in Iraanse wateren was. "It simply is not true that they went into Iranian territorial waters".

Verder weet ik natuurlijk ook niks zeker.
pi_47654271
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:13 schreef NorthernStar het volgende:
Het is imo niet logisch dat Iran de Britten buiten Iraanse territoriale wateren zou arresteren. Ze hebben er niks mee te winnen.
Natuurlijk wel. Gevangenen ruilen, nationale prestige of als signaal. Het is raar om te denken dat Iran geen vuile spelletjes zou spelen.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:17:03 #182
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_47654327
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:06 schreef SuperbDeLux het volgende:

Mooie beeldspraak maar ik heb nog steeds geen zin om in een door moslims gedomineerde wereld te leven. Kijk, _uiteindelijk_ zullen we vast wel allemaal vriendjes worden in de verre toekomst maar wat mij betreft is de wereld daar nog eventjes niet aan toe.

Bovendien hebben jij zowel als ik geen zin om onze rijkdommen (of macht) op te geven voor Afrikanen en al helemaal niet voor anti-Westerse vrouw-onderdrukkende hysterisch gelovige Midden-Oosterlingen.
Dat wat je zegt over dat de wereld er (in zijn geheel) nog niet aan toe is, daar ben ik het ongeveer mee eens.

Ik denk echter wel dat er in het midden genoeg ruimte is om te manoeuvreren.

Zoals westerse corporaties al tijden bezig zijn in ontwikkelingslanden, en zoals westerse corporaties nog STEEDS bezig zijn in ontwikkelingslanden, zorgt er voor dat we nog altijd te ver van dat midden vertoeven.

Extreme actie vraagt om extreme reactie. We hebben ons flink extreem gedragen in het verleden, en de extreme reactie is op dit moment all over the news.

Don't shit on your own doorstep, zegt men. In deze tijden is de hele wereld je doorstep, dat wordt dus aanvegen in plaats van verder kakken.

Ben benieuwd of opkomende landen ons model hanteren, in dat geval zullen we aardig hard van de troon worden gestoten
  zondag 25 maart 2007 @ 22:20:56 #183
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_47654527
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:09 schreef Commensaal het volgende:

Schrijf er een brief over naar de Metro, zou ik zeggen
com·plot (het ~, ~ten)
1 kwaadaardige samenzwering => afgesproken werk, collusie, conjuratie, conspiratie, gekuip, intrige, kuiperij

kwaad·aar·dig (bn.)
1 boosaardig, nijdig => gemeen
2 (van zaken) schadelijk, gevaarlijk => maligne; <=> goedaardig

Dat laatste woord (kwaadaardig) is subjectief. Ik houd het daarom liever op:

complot = afgesproken werk

Verhalen over afgesproken werk horen alleen thuis in de Metro?
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 22:21:26 #184
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47654546
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Gevangenen ruilen, nationale prestige of als signaal. Het is raar om te denken dat Iran geen vuile spelletjes zou spelen.
Het is niet omdat ik denk dat Iran geen vuile spelletjes zou spelen maar omdat ik denk dat het in dit geval in hun nadeel zou zijn. Waarom de partijen die escalatie willen in de kaart spelen?
  zondag 25 maart 2007 @ 22:23:22 #185
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_47654659
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:17 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ben benieuwd of opkomende landen ons model hanteren, in dat geval zullen we aardig hard van de troon worden gestoten
Not if http://www.raytheon.com can help it.

Ik stel in ieder geval voor om als Westen voorlopig dominant te blijven over alle instabiele factoren die potentiele bedreigingen vormen en tevens rijker en rijker te worden (uiteindelijk is dat volgens jou immers in ieder's belang, we're all one big doorstep, right? Jij redeneert althans wat goed voor hun is, is goed voor ons.. Ergo ipso facto is wat goed voor ons is, goed voor hun?).

Uiteindelijk gaan we alle ontwikkelingslanden helpen, echt, heus. Maar voorlopig moeten we even keihard zorgen dat we niet straks met kernwapengevaarlijke ayatollah's te maken krijgen, anders komt die little fluffy clouds toekomst van jou nog veel meer in gevaar.

[ Bericht 19% gewijzigd door SuperbDeLux op 25-03-2007 22:33:40 ]
  zondag 25 maart 2007 @ 22:25:24 #186
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_47654784
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:23 schreef SuperbDeLux het volgende:

Doe mij maar liever http://www.steorn.com/
  zondag 25 maart 2007 @ 22:34:25 #187
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_47655169
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:23 schreef SuperbDeLux het volgende:

Ik stel in ieder geval voor om als Westen voorlopig dominant te blijven over alle instabiele factoren die potentiele bedreigingen vormen en tevens rijker en rijker te worden (uiteindelijk is dat volgens jou immers in ieder's belang, we're all one big doorstep, right?).

Uiteindelijk gaan we alle ontwikkelingslanden helpen, echt, heus. Maar voorlopig moeten we even keihard zorgen dat we niet straks met kernwapengevaarlijke ayatollah's te maken krijgen, anders komt die little fluffy clouds toekomst van jou nog veel meer in gevaar.
Je hebt helaas een punt, maar, in het geval van Iran moet ik wel zeggen dat ik niet verwacht, ook al hebben ze kernwapens, dat ze deze ooit zullen inzetten. Dat betekent namelijk zelfmoord.

Chirac zei dat ook al, per ongeluk.

De angst zit 'm verder in het feit dat terroristische organisaties eventueel met die kernwapens aan de haal zullen gaan.

Wel, heb je je wel eens verdiept in terroristische organisaties? Die terroristen komen niet zomaar uit de lucht vallen weet u, vandaar dat ik zeg, don't shit on your own doorstep. De drie voornaamste punten van Al Qaeda zijn politiek van aard, niet religieus.

Het feit dat de meeste terroristen in naam van Allah hun daden verrichten is hetzelfde als dat de meeste westerse soldaten in naam van vrijheid en democratie hun daden verrichten, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk heel ergens anders om, aan beide kanten.
pi_47655724
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:21 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is niet omdat ik denk dat Iran geen vuile spelletjes zou spelen maar omdat ik denk dat het in dit geval in hun nadeel zou zijn. Waarom de partijen die escalatie willen in de kaart spelen?
Zoals Libanon die soldaten ontvoert, of Irak die alle sancties aan zijn laars lapte?
  zondag 25 maart 2007 @ 22:49:07 #189
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_47655900
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:34 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wel, heb je je wel eens verdiept in terroristische organisaties? Die terroristen komen niet zomaar uit de lucht vallen weet u, vandaar dat ik zeg, don't shit on your own doorstep. De drie voornaamste punten van Al Qaeda zijn politiek van aard, niet religieus.

Het feit dat de meeste terroristen in naam van Allah hun daden verrichten is hetzelfde als dat de meeste westerse soldaten in naam van vrijheid en democratie hun daden verrichten, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk heel ergens anders om, aan beide kanten.
Bouwt AQ niet voornamelijk voort op het gedachtengoed van de wijlen Sayyid Qutb? Te weten dat het Westen goddeloos is geworden door ons morele relativisme wat onvermijdelijk leidt tot nihilisme wat ten talle tijden voorkomen dient te worden door middel van Islam als totaalsysteem van moraal, wet en regering? Werkelijk fantastisch hoe politiek en religie elkaar soms kunnen vinden.

En ja, ons geloof, our way of life is onze liberale democratie waarin alle meningen en ideën in beginsel de kans krijgen zichzelf te ontwikkelen en te bewijzen tegenover het huidige beleid waardoor als er iets beters gevonden wordt, dat de kans krijgt om beleid te worden, enz enz.

Islam icm. Sharia lijkt op de een of andere manier voor mij daar niet helemaal gelijk mee te stellen.

God forbid natuurlijk dat ik voorkeur uit zou spreken voor één van twee of zelfs superioriteit van iets ga impliceren, maar ik wil wel wat wat mij betreft essentiele verschillen benadrukken.

Ik vertel mijzelf in ieder geval liever dat wij gewoon vechten voor het voortbestaan van our way of life. Ik kan me voorstellen dat het Midden-Oosten dat net zo voelt en ik heb er niets op tegen om de twee te laten clashen en kijken wat er vervolgens als dominant uitrolt; politiek darwinisme op en top wat mij betreft.
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 23:33:47 #190
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47657865
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:45 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Zoals Libanon die soldaten ontvoert, of Irak die alle sancties aan zijn laars lapte?
De IDF soldaten zijn in Libanon gevangen genomen en Irak had achteraf gewoon gelijk, de wapenprogramma's bestonden niet meer.
pi_47663832
De Venezolaanse president Chávez heeft zondag een beroep op de wereld gedaan om een verondersteld plan voor een Amerikaanse aanval op Iran te stoppen.

Chávez zei tijdens zijn programma Hallo, Meneer de President dat in de Russische pers al een bericht over plaats en tijdstip van de aanval zou zijn verschenen. De wereld moet de "imperiale gekte'' stoppen van het 'rijk' dat aanvalt wie het wil. Vandaag kan het Iran zijn, aldus Chávez, ..maar morgen zou het Wit-Rusland kunnen zijn of Venezuela of wie dan ook die zij niet mogen''.

www.nieuwnieuws.nl

Volgens Chavez is er dus een eenval op handen. Komt het niet verkeerd uit dat ze 15 britten gegezijzeld hebben.
pi_47664411
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:58 schreef Hallulama het volgende:
The Sunday Times: Iran ‘to try Britons for espionage’
Spioneren in uniform, de meest idiote aanklacht ooit en tegen de Geneefse conventies. Een storm van protest kan niet uitblijven gezien de grote aandacht die schendingen van de Geneefse conventies hebben als het gaat om de rechten van moordende terroristen.
pi_47671608
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:30 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Spioneren in uniform, de meest idiote aanklacht ooit en tegen de Geneefse conventies. Een storm van protest kan niet uitblijven gezien de grote aandacht die schendingen van de Geneefse conventies hebben als het gaat om de rechten van moordende terroristen.
Nu nog een oorlog en het zou inderdaad tegen die Geneefse conventies zijn.
pi_47673434
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nu nog een oorlog en het zou inderdaad tegen die Geneefse conventies zijn.
Goed om te weten als iemand over Guantanamo Bay en de GC begint, aangezien er geen officiele oorlogsverklaring is kunnen de gevangenen daar er dus geen rechten aan ontlenen.
pi_47673495
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:06 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Goed om te weten als iemand over Guantanamo Bay en de GC begint, aangezien er geen officiele oorlogsverklaring is kunnen de gevangenen daar er dus geen rechten aan ontlenen.
Dat zou kunnen. Betekent nog niet dat je ze mag martelen, natuurlijk, maar goed...
pi_47677150
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De IDF soldaten zijn in Libanon gevangen genomen en Irak had achteraf gewoon gelijk, de wapenprogramma's bestonden niet meer.
bij een grens post laatste heb je gelijk in.
Maar je zou het ook als saddams actie kunnen zien van voor GO1 om westerse toeristen te gijzelen.
pi_47678915
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja maar het gaat mij nu niet om de feiten, maar meer om het feit dat ze het randje opzochten, met alle gevolgen van dien.
Meer als antwoord op jou stelling: Waarom de partijen die escalatie willen in de kaart spelen?

Iran staat nu onder een vergrootglas van de VN, en dan doen ze, wel of niet tercht, weer dit.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:00:26 #198
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_47681965
Operation Bite: April 6 Sneak Attack by US Forces Against Iran Planned Russian Military Sources Warns

http://www.redicecreations.com/article.php?id=738

Het artikel van bovenstaande link is vertaald uit het Frans afkomstig uit onderstaande link.
Het is nog een paar dagen afwachten om te zien of het waar is.

http://fr.rian.ru/world/20070319/62260006.html
http://fr.rian.ru/world/20070321/62387717.html
pi_47682118
tvp
Life sucks
pi_47686576
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:00 schreef Aurora025 het volgende:
Operation Bite: April 6 Sneak Attack by US Forces Against Iran Planned Russian Military Sources Warns

http://www.redicecreations.com/article.php?id=738

Het artikel van bovenstaande link is vertaald uit het Frans afkomstig uit onderstaande link.
Het is nog een paar dagen afwachten om te zien of het waar is.

http://fr.rian.ru/world/20070319/62260006.html
http://fr.rian.ru/world/20070321/62387717.html
is wel slim dit soort nep aanvallen uit laten lekken zo moet het leger van iran constant in de hoogste staat van paraatheid gebracht worden wat bakken met geld kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')