Exact.quote:Natuurlijk is iedereen verontwaardigd, maar laten we het eens omdraaien. De Amerikanen in Irak houden nu al maanden 5 Iraanse diplomaten vast, zonder enig (openbaar gemaakt) bewijs. Hoor je daar iemand over?
Uit dat Zogby onderzoek wat ik hiet vaker gepost heb blijkt dat dit regime brede steun geniet onder de Iraniėrs, met name onder jongeren.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:21 schreef Monidique het volgende:
Ja, de Iraniėrs willen oorlog...
Dan heeft ie een behoorlijke tik van de molen gehad.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:
het gewone volk heeft vast geen trek in oorlog. maar hun president stuurt heel doelbewust aan op confrontaties.
Nou en? Betekent dat meteen dat de Iraanse bevolking zit te wachten op een oorlog? Iran trekt zich terecht niets aan van de loze kreten van de NAVO-landen, en dat is iets heel anders dan aansturen op een oorlog.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Uit dat Zogby onderzoek wat ik hiet vaker gepost heb blijkt dat dit regime brede steun geniet onder de Iraniėrs, met name onder jongeren.
Dat loze moeten we nog eens bezien het is wel de machtigste militaire organisatiequote:Op zondag 25 maart 2007 20:16 schreef retteketet het volgende:
[..]
Nou en? Betekent dat meteen dat de Iraanse bevolking zit te wachten op een oorlog? Iran trekt zich terecht niets aan van de loze kreten van de NAVO-landen, en dat is iets heel anders dan aansturen op een oorlog.
beetje raar niemand wil oorlog en zeker het "gewone volk" nietquote:Op zondag 25 maart 2007 18:21 schreef Monidique het volgende:
Ja, de Iraniėrs willen oorlog...
Waarom zou het niet veel simpeler zijn dat de Britten zich idd in Iran's territoriale wateren bevonden en de Iraanse marine, die daar bezig is met een grote oefening, ze gewoon heeft opgepakt? Zoals ieder land doet als er ze onbevoegden tegenkomen.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:41 schreef robin_A het volgende:
Iran probeert gewoon tijd te winnen dit zou een aanval ietsje uit kunnen stellen, ivm de veiligiheid van de Britse mariniers
Hiermee geef je aan dat je er al van uitgaat dat de Britten fout zitten, en dat is helemaal niet zeker.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom zou het niet veel simpeler zijn dat de Britten zich idd in Iran's territoriale wateren bevonden en de Iraanse marine, die daar bezig is met een grote oefening, ze gewoon heeft opgepakt? Zoals ieder land doet als er ze onbevoegden tegenkomen.
Op de BBC zag ik dat ze al aan het terugkrabbelen waren en ze het nu over "disputed" gebied hadden. "De grenzen zijn daar vaag" etc.
Rest de vraag of het een bewuste provocatie van de Britten was, een prikje om de Iraniėrs uit te testen, of een niks meer dan een onnozele fout.
Ja.. En.. Je doet alsof dat niet in ons belang is.. Leve de glorie en de eer van 't vrije Westen.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:53 schreef Hallulama het volgende:
Waar twee kijven hebben twee schuld. Waarom accepteert de wereld dit? Alsof het allemaal enkel en alleen aan Iran ligt, of aan welke partij dan ook, onzin!
Het zijn gewoon incidenten welke onderdeel zijn van Het Grote Verborgen Schaakspel
Ik maak dan maar gebruik van een middeleeuwse schaar en concludeer dat Ahmedinajad gewoon net zo'n demagoog is als Bush en net zo eenvoudig internationale confrontatie gebruikt om zijn eigen positie in zijn eigen land te verstevigen.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:57 schreef Aurora025 het volgende:
Wel eens aan gedacht aan de mogelijkheid dat Ahmadinedschad een wetende pion is in het het grote spel? Bewijzen heb ik niet, maar het zou me niet verbazen dat het Iran gedoe controlled opposition is, net zoals die Chavez. Chavez en Ahmadinedschad zijn dikke vrienden en Chavez en Fidel Castro trouwens ook.
Outcasts hebben altijd de neiging naar elkaar toe te trekken.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:57 schreef Aurora025 het volgende:
Wel eens aan gedacht aan de mogelijkheid dat Ahmadinedschad een wetende pion is in het het grote spel? Bewijzen heb ik niet, maar het zou me niet verbazen dat het Iran gedoe controlled opposition is, net zoals die Chavez. Chavez en Ahmadinedschad zijn dikke vrienden en Chavez en Fidel Castro trouwens ook.
De schatten van de wereld ongelijkmatig verdelen onder zijn inwoners is in niemands belang, op den duur zijn er geen winnaars, en zelfs als je zou winnen, dan zie je wanneer je in de spiegel kijkt alsnog een verliezer.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:58 schreef SuperbDeLux het volgende:
Ja.. En.. Je doet alsof dat niet in ons belang is.. Leve de glorie en de eer van 't vrije Westen.
Precies, daarom is het ook volkomen onzin om partij te kiezen in deze.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:00 schreef Monidique het volgende:
Ik maak dan maar gebruik van een middeleeuwse schaar en concludeer dat Ahmedinajad gewoon net zo'n demagoog is als Bush en net zo eenvoudig internationale confrontatie gebruikt om zijn eigen positie in zijn eigen land te verstevigen.
Mooie beeldspraak maar ik heb nog steeds geen zin om in een door moslims gedomineerde wereld te leven. Kijk, _uiteindelijk_ zullen we vast wel allemaal vriendjes worden in de verre toekomst maar wat mij betreft is de wereld daar nog eventjes niet aan toe.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:02 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De schatten van de wereld ongelijkmatig verdelen onder zijn inwoners is in niemands belang, op den duur zijn er geen winnaars, en zelfs als je zou winnen, dan zie je wanneer je in de spiegel kijkt alsnog een verliezer.
Niet alles, maar voor wat betreft globale politiek moet je het zeker in overweeg nemen en niet alles afstempelen als onzin, zoals velen van jullien doen.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:59 schreef Commensaal het volgende:
Tuurlijk, het is allemaal weer één groot complot![]()
Schrijf er een brief over naar de Metro, zou ik zeggenquote:Op zondag 25 maart 2007 22:06 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
Niet alles, maar voor wat betreft globale politiek moet je het zeker in overweeg nemen en niet alles afstempelen als onzin, zoals velen van jullien doen.
Ja dat is ook het uitgangspunt van mijn post.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:32 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Hiermee geef je aan dat je er al van uitgaat dat de Britten fout zitten, en dat is helemaal niet zeker.
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar dit is wel erg suggestief.
Natuurlijk wel. Gevangenen ruilen, nationale prestige of als signaal. Het is raar om te denken dat Iran geen vuile spelletjes zou spelen.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:13 schreef NorthernStar het volgende:
Het is imo niet logisch dat Iran de Britten buiten Iraanse territoriale wateren zou arresteren. Ze hebben er niks mee te winnen.
Dat wat je zegt over dat de wereld er (in zijn geheel) nog niet aan toe is, daar ben ik het ongeveer mee eens.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:06 schreef SuperbDeLux het volgende:
Mooie beeldspraak maar ik heb nog steeds geen zin om in een door moslims gedomineerde wereld te leven. Kijk, _uiteindelijk_ zullen we vast wel allemaal vriendjes worden in de verre toekomst maar wat mij betreft is de wereld daar nog eventjes niet aan toe.
Bovendien hebben jij zowel als ik geen zin om onze rijkdommen (of macht) op te geven voor Afrikanen en al helemaal niet voor anti-Westerse vrouw-onderdrukkende hysterisch gelovige Midden-Oosterlingen.
com·plot (het ~, ~ten)quote:Op zondag 25 maart 2007 22:09 schreef Commensaal het volgende:
Schrijf er een brief over naar de Metro, zou ik zeggen![]()
Het is niet omdat ik denk dat Iran geen vuile spelletjes zou spelen maar omdat ik denk dat het in dit geval in hun nadeel zou zijn. Waarom de partijen die escalatie willen in de kaart spelen?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Gevangenen ruilen, nationale prestige of als signaal. Het is raar om te denken dat Iran geen vuile spelletjes zou spelen.
Not if http://www.raytheon.com can help it.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ben benieuwd of opkomende landen ons model hanteren, in dat geval zullen we aardig hard van de troon worden gestoten
Doe mij maar liever http://www.steorn.com/quote:Op zondag 25 maart 2007 22:23 schreef SuperbDeLux het volgende:
Not if http://www.raytheon.com can help it.
Je hebt helaas een punt, maar, in het geval van Iran moet ik wel zeggen dat ik niet verwacht, ook al hebben ze kernwapens, dat ze deze ooit zullen inzetten. Dat betekent namelijk zelfmoord.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:23 schreef SuperbDeLux het volgende:
Not if http://www.raytheon.com can help it.
Ik stel in ieder geval voor om als Westen voorlopig dominant te blijven over alle instabiele factoren die potentiele bedreigingen vormen en tevens rijker en rijker te worden (uiteindelijk is dat volgens jou immers in ieder's belang, we're all one big doorstep, right?).
Uiteindelijk gaan we alle ontwikkelingslanden helpen, echt, heus. Maar voorlopig moeten we even keihard zorgen dat we niet straks met kernwapengevaarlijke ayatollah's te maken krijgen, anders komt die little fluffy clouds toekomst van jou nog veel meer in gevaar.
Zoals Libanon die soldaten ontvoert, of Irak die alle sancties aan zijn laars lapte?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is niet omdat ik denk dat Iran geen vuile spelletjes zou spelen maar omdat ik denk dat het in dit geval in hun nadeel zou zijn. Waarom de partijen die escalatie willen in de kaart spelen?
Bouwt AQ niet voornamelijk voort op het gedachtengoed van de wijlen Sayyid Qutb? Te weten dat het Westen goddeloos is geworden door ons morele relativisme wat onvermijdelijk leidt tot nihilisme wat ten talle tijden voorkomen dient te worden door middel van Islam als totaalsysteem van moraal, wet en regering? Werkelijk fantastisch hoe politiek en religie elkaar soms kunnen vinden.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:34 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wel, heb je je wel eens verdiept in terroristische organisaties? Die terroristen komen niet zomaar uit de lucht vallen weet u, vandaar dat ik zeg, don't shit on your own doorstep. De drie voornaamste punten van Al Qaeda zijn politiek van aard, niet religieus.
Het feit dat de meeste terroristen in naam van Allah hun daden verrichten is hetzelfde als dat de meeste westerse soldaten in naam van vrijheid en democratie hun daden verrichten, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk heel ergens anders om, aan beide kanten.
De IDF soldaten zijn in Libanon gevangen genomen en Irak had achteraf gewoon gelijk, de wapenprogramma's bestonden niet meer.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:45 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Zoals Libanon die soldaten ontvoert, of Irak die alle sancties aan zijn laars lapte?
Spioneren in uniform, de meest idiote aanklacht ooit en tegen de Geneefse conventies. Een storm van protest kan niet uitblijven gezien de grote aandacht die schendingen van de Geneefse conventies hebben als het gaat om de rechten van moordende terroristen.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:58 schreef Hallulama het volgende:
The Sunday Times: Iran ‘to try Britons for espionage’
Nu nog een oorlog en het zou inderdaad tegen die Geneefse conventies zijn.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:30 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Spioneren in uniform, de meest idiote aanklacht ooit en tegen de Geneefse conventies. Een storm van protest kan niet uitblijven gezien de grote aandacht die schendingen van de Geneefse conventies hebben als het gaat om de rechten van moordende terroristen.
Goed om te weten als iemand over Guantanamo Bay en de GC begint, aangezien er geen officiele oorlogsverklaring is kunnen de gevangenen daar er dus geen rechten aan ontlenen.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nu nog een oorlog en het zou inderdaad tegen die Geneefse conventies zijn.
Dat zou kunnen. Betekent nog niet dat je ze mag martelen, natuurlijk, maar goed...quote:Op maandag 26 maart 2007 15:06 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Goed om te weten als iemand over Guantanamo Bay en de GC begint, aangezien er geen officiele oorlogsverklaring is kunnen de gevangenen daar er dus geen rechten aan ontlenen.
bij een grens post laatste heb je gelijk in.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De IDF soldaten zijn in Libanon gevangen genomen en Irak had achteraf gewoon gelijk, de wapenprogramma's bestonden niet meer.
Ja maar het gaat mij nu niet om de feiten, maar meer om het feit dat ze het randje opzochten, met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De IDF soldaten zijn in Libanon gevangen genomen en Irak had achteraf gewoon gelijk, de wapenprogramma's bestonden niet meer.
is wel slim dit soort nep aanvallen uit laten lekken zo moet het leger van iran constant in de hoogste staat van paraatheid gebracht worden wat bakken met geld kost.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:00 schreef Aurora025 het volgende:
Operation Bite: April 6 Sneak Attack by US Forces Against Iran Planned Russian Military Sources Warns
http://www.redicecreations.com/article.php?id=738
Het artikel van bovenstaande link is vertaald uit het Frans afkomstig uit onderstaande link.
Het is nog een paar dagen afwachten om te zien of het waar is.
http://fr.rian.ru/world/20070319/62260006.html
http://fr.rian.ru/world/20070321/62387717.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |