abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:39:41 #251
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47705701
Mwah..
pi_47705793
Hofs mogen ze wel verkopen dit seizoen!
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:42:40 #253
139407 jorienvdherik
pi_47705808
mwah liever pardo kom op
pi_47705881
Die vertrekt toch al?
pi_47706727
Uli
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:43:21 #256
139407 jorienvdherik
pi_47708031
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:44 schreef Vakkie_W het volgende:
Die vertrekt toch al?
nee..
pi_47708134
Contract loopt toch af?
pi_47708181
Dat dacht ik ook
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:50:39 #259
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47708260
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:46 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Contract loopt toch af?
Mag het wel hopen, kost klauwen met geld als NON-EU en om nou te zeggen dattie dat geld waard is.........
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:51:16 #260
139407 jorienvdherik
pi_47708282
oke ben benieuwd.
pi_47711340
Er is nog niet bekend waar precies in Heteren de opstap plaats is toch?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:28:25 #262
139407 jorienvdherik
pi_47713972
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:12 schreef Vakkie_W het volgende:
Er is nog niet bekend waar precies in Heteren de opstap plaats is toch?
Nee geloof het ook niet, een parkeerterrein naast de snelweg denk...
quote:
De duurste auto ter wereld

De Bugatti Veyron is met ¤ 1,8 miljoen de duurste auto ter wereld. Paul van den Brul mag hem als enige in Nederland verkopen.

Bugatti Veyron. FOTO BUGATTIBij Hessing’s Autobedrijven in Utrecht, bekend van exclusieve automerken als Rolls-Royce en Bentley, zijn ze wel wat gewend. Maar zoiets als de Bugatti Veyron, dat hadden ze zelfs bij Hessing nog nooit meegemaakt. ,,Heel apart”, zegt Paul van de Brul, de verkoper van de duurste auto ter wereld.

,,Het is een heel gek merk en eerlijk gezegd makkelijk te verkopen. De Bugatti kent geen concurrentie en de meeste potentiële kopers melden zich zelf. Het zijn extreem rijke mensen die al minimaal tien dure auto’s bezitten. Een van mijn klanten nam er meteen ook maar een nieuwe Rolls-Royce en een Bentley bij. Ik hoef ook helemaal niet te onderhandelen over eventuele accessoires, want die zijn er niet. De uitrusting van deze auto is compleet.”

Een proefrit behoort wel tot de mogelijkheden. ,,Maar dat is meer een feestje”, bekent Van den Brul. ,,Iedere koper heeft er tot nu toe gebruik van gemaakt.” De proefrit vindt plaats bij de fabriek van Bugatti in Frankrijk.

,,Vaak hoef ik het vervoer niet eens te regelen. De klant biedt dan aan om met zijn privévliegtuig te gaan. Of hij stelt voor om met een paar van zijn Ferrari’s erheen te rijden. Ik zeg dan natuurlijk geen nee.”

Eenmaal in Frankrijk aangekomen, volgt een twee- of zelfs driedaags spektakel. ,,Een schoolreis, echt een uitje, zo moet je dat zien. We bezoeken de fabriek. Eten uitgebreid in de tuin van het kasteel van de familie Bugatti. Bij de proefrit rijdt de klant eerst mee met een voormalig Formule 1-coureur, die in dienst is van de fabriek. Daarna mag hij zelf achter het stuur. Nog nooit meegemaakt dat dat tegenviel. Iedereen is diep onder de indruk. De Bugatti mag dan met 1001 pk de sterkste personenauto ter wereld zijn, hij laat zich verbazingwekkend makkelijk berijden.”

Wie vervolgens tot de koop besluit, krijgt te maken met, wat Van den Brul zelf noemt, ‘een tamelijk arrogant’contract. ,,Eerst moet je 300.000 euro aanbetalen. Korting is onbespreekbaar. Ook het inruilen van een andere auto is onmogelijk. En nadat je de Bugatti hebt gekocht, mag je hem een jaar lang niet doorverkopen.”

Het is een publiek geheim dat Michel Perridon (computerbedrijf Trust) en Jan Stuivenberg (rijk geworden in de koeltechniek) twee van de vijf Nederlandse kopers zijn.,,Ik hoop uiteindelijk op acht uit te komen”, zegt Van den Brul. ,,Dat is een mooi aantal als je bedenkt dat er slechts 300 auto’s voor de hele wereld worden gemaakt.”

Het afleveren van de auto vindt niet in Utrecht plaats, maar bij de fabriek. ,,Ja, dan is het weer een feestje. De mensen die de sleutels van deze auto overhandigd krijgen zijn net zo nerveus en opgewonden als iemand die een nieuwe Seat koopt”, ervaart Van den Brul.

,,Begrijpelijk, want vanaf het moment dat je de trotse eigenaar bent, maakt je deel uit van de exclusieve club van Bugatti-bezitters. Je wordt uitgenodigd voor allerlei internationale evenementen waar die auto ook staat. En je mag op een circuit in Duitsland met je eigen auto de 400 km/u barrière te doorbreken. Slaag je daarin, dan word je lid van de Club van 400. Het betekent dat jouw auto met zijn chassisnummer in het officiële Bugatti-register wordt opgenomen. Alle Nederlanders die de auto tot nu toe hebben gekocht, zullen hier zeker aan deelnemen.”

Van den Brul over zijn klanten: ,,Het zijn stuk voor stuk pure liefhebbers en levensgenieters, op het allerhoogste niveau. Ze houden van lekker eten, reizen, kunst en antiek. En geloof me, als ze voor het eerst bij de Bugatti staan, zijn ze als een kind zo blij. Bellen ze meteen, uitgelaten als een schooljongen, hun vriendjes op: je raadt nooit wat ik aan het doen ben! Hoor je dat motorgeluid?”
hij had bij ons wel wat geld mogen stoppen
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:35:26 #263
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47714210
oli
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:28 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

[..]

Ja idd ipv geld aan Jos (verstappen) en Chris (Albers) te geven
pi_47715150
quote:

[..]

[..]

Laat hem lekker weg blijven, hij zit met z'n bolle kopook in de aRENa.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:27:57 #265
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47716089
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:59 schreef Luni het volgende:

[..]

Laat hem lekker weg blijven, hij zit met z'n bolle kopook in de aRENa.
Dacht dattie Feyenoorder was, hek hem keer op tv horen zeggen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 maart 2007 @ 16:40:29 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47716538
quote:

[..]

[..]

die man wil je echt niet al betrokkene bij je club
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:53:36 #267
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47716984
Chelsea
Uli
Kuip
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:55:44 #268
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47717035
quote:
Feyenoord krijgt 30% van transfersom bij verkoop Lazovic

In de winterstop ketste een overgang nog af op de transfersom, maar PSV-trainer Ronald Koeman heeft Danko Lazovic niet uit zijn hoofd gezet.

Koeman had Lazovic graag al in de winterstop in Eindhoven willen verwelkomen. De afkoopsom die Vitesse verlangde bleek echter te gortig. Maar PSV wil komende zomer een nieuwe poging wagen de 23-jarige Serviër in te lijven.

Lazovic heeft in zijn eerste seizoen in Arnhemse dienst indruk gemaakt die hem belangstelling heeft opgeleverd van onder meer AZ en Arsenal. Vitesse heeft de aanvaller afgelopen zomer overgenomen van Feyenoord, dat recht heeft op dertig procent op de transferopbrengsten.
Dat is dan nog best redelijk...
En als hij echt wat wordt krijgen we bij een nog weer verdere verkoop naar een topclub nog opleidingskosten? hoe oud was ie toen ie bij Feyenoord tekende>?

Hopen dat hij na dit seizoen voor een hoop centen naar het buitenland vertrekt
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:56:18 #269
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47717051
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:42 schreef Vakkie_W het volgende:
Hofs mogen ze wel verkopen dit seizoen!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:58:18 #270
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47717128
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:42 schreef jorienvdherik het volgende:
mwah liever pardo kom op
contract loopt af.
Die heeft z'n beste tijd ook wel gehad. Vond het wel lang een sympathieke speler hoor, ook lang een lieveling geweest heb z'n naam nog vrij regelmatig horen scanderen. Maar z'n tijd zit er gewoon op. Benieuwd waar hij heen gaat...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:00:19 #271
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47717197
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:03 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]
veeg me op
pi_47718422
Belgisch arbitraal trio bij Vitesse

De competitiewedstrijd Vitesse-Feyenoord van aanstaande zondag staat onder leiding van een Belgisch arbitraal trio.
Internationaal scheidsrechter Joeri Van de Velde fluit, gesteund door de assistenten Simons en De Bruyn.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

weer een belg als scheids , alles beter dan die nederlandse scheidsrechters van tegenwoordig

En Hofs die woont toch nog steeds in Arnhem als het goed is , dan mag ie wel weer in Arnhem komen voetballen
pi_47718459
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:32 schreef vitessezuid113 het volgende:
Belgisch arbitraal trio bij Vitesse

De competitiewedstrijd Vitesse-Feyenoord van aanstaande zondag staat onder leiding van een Belgisch arbitraal trio.
Internationaal scheidsrechter Joeri Van de Velde fluit, gesteund door de assistenten Simons en De Bruyn.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

weer een belg als scheids , alles beter dan die nederlandse scheidsrechters van tegenwoordig

En Hofs die woont toch nog steeds in Arnhem als het goed is , dan mag ie wel weer in Arnhem komen voetballen
Ruilen tegen Lazovic?
Weet jij waar de opstapplek is in Heteren?
pi_47718488
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:55 schreef Steve_I. het volgende:
Dat is dan nog best redelijk...
En als hij echt wat wordt krijgen we bij een nog weer verdere verkoop naar een topclub nog opleidingskosten? hoe oud was ie toen ie bij Feyenoord tekende>?

Hopen dat hij na dit seizoen voor een hoop centen naar het buitenland vertrekt
Hopelijk blifjt ie nog een jaar ( zoals ie gezegd heeft ) , maar ik ben bang dat ie vertrekt

En als ie vertrekt dan maar naar het buiteland
pi_47718606
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:33 schreef Vakkie_W het volgende:
Ruilen tegen Lazovic?
Weet jij waar de opstapplek is in Heteren?
Dan mogen jullie Hofs nog wel een paar zakken met geld meegeven , om dat richting Arnhem te brengen .

Op jullie site ( feyenoord.nl ) zag ik staan een parkeerplaats in Heteren , Er zijn er wel meer , maar volgensmij is het op het industrieterrein want daar moesten die ajacieden ook opstappen als ik me niet vergis.

Anders bel je morgen met Feyenoord dan weet je het helemaal zeker , en als je vroeg vertrekt Zondag kan het haast niet fout gaan , zo groot is Heteren nou ook weer niet

En die mail van Eus
pi_47718783
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:39 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Op jullie site ( feyenoord.nl ) zag ik staan een parkeerplaats in Heteren , Er zijn er wel meer , maar volgensmij is het op het industrieterrein want daar moesten die ajacieden ook opstappen als ik me niet vergis.
Dat industrieterein waar Wynmalen & Hausmann zit?
pi_47719370
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:44 schreef Vakkie_W het volgende:
Dat industrieterein waar Wynmalen & Hausmann zit?
Dat bedrijf ken ik niet , maar volgensmij is daar maar 1 industrieterrein waar de porsche en de kruidvat zit , het is alleen ingedeeld met verschillende kleuren aan het eind ( poort van midden ..... geel / blauw etc )

Maar anders bel je ff voor de zekerheid Feyenoord

En ik las net dat het percentage voor Lazovic weleens 7,5% zou zijn , het is tenslotte Derksen die het zegt , met de opleidingskosten zal het wellicht die 30% zijn.
pi_47719420
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:02 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Dat bedrijf ken ik niet , maar volgensmij is daar maar 1 industrieterrein waar de porsche en de kruidvat zit , het is alleen ingedeeld met verschillende kleuren aan het eind ( poort van midden ..... geel / blauw etc )

Maar anders bel je ff voor de zekerheid Feyenoord

En ik las net dat het percentage voor Lazovic weleens 7,5% zou zijn , het is tenslotte Derksen die het zegt , met de opleidingskosten zal het wellicht die 30% zijn.
Lazovic is niet opgeleid door Feyenoord.
pi_47719702
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:03 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Door Partizan Belgrado is ie opgeleid , maar voor zijn 23 ste is ie naar Feyenoord gegaan , op zijn 21 hebben jullie hem gehaald als het goed is , dus dan krijgen jullie nog wel een deel ervan als ik het goed heb.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 maart 2007 @ 18:24:04 #280
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47719975
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:14 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Door Partizan Belgrado is ie opgeleid , maar voor zijn 23 ste is ie naar Feyenoord gegaan , op zijn 21 hebben jullie hem gehaald als het goed is , dus dan krijgen jullie nog wel een deel ervan als ik het goed heb.
maar dat is bij elkaar nooit 30%
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:31:17 #281
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47720200
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:03 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

D'ohh
Daarom vraag ik hoe oud hij was toen hij naar Feyenoord kwam. Onder een bepaalde leeftijd krijg je ook nog een bepaald percentage. Zal niet veel zijn, maar stel dat hij de top haalt, is 5% van 20 miljoen toch weer een miljoen extra
pi_47720244
Wanneer komt Luigi Bruins nou een keer op FOK?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:33:03 #283
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47720255
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

begrijpend lezen moeilijk
30% staat in 't verkoop-contract richting vitesse, dat krijgen we dus als vitesse hem doorverkoopt aan 'club X'. Ik heb het er over of we bij doorverkoop van X naar Y nog een percentage krijgen
pi_47720341
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:33 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

begrijpend lezen moeilijk
30% staat in 't verkoop-contract richting vitesse, dat krijgen we dus als vitesse hem doorverkoopt aan 'club X'. Ik heb het er over of we bij doorverkoop van X naar Y nog een percentage krijgen
Dat zegt de Snor. Maar ik hoor en lees van verschillende kanten dat het maar 7,5% is wat Feyenoord krijgt.
pi_47720443
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:24 schreef rubbereend het volgende:
Dan lult die snor dus weer uit zijn nek
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:37:49 #286
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47720460
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:32 schreef Vakkie_W het volgende:
Wanneer komt Luigi Bruins nou een keer op FOK?
Laat die gozer maar lkkr trainen in plaats van ouwehoeren Die meneer met z'n grote mond die beweerde dat ie wel op Fok! zou komen zie ik ook nooit meer (was BiMeWet toch?... diezelfde als die bij een engelse topclub had gespeeld als hij z'n been niet 19-dubbel had gebroken en verpulverd, die z'n pa een gewaardeerd succestrainer van Feyenoord was, en wiens familie ook nog dik in de showbizz zat met een special-effect-gebeuren?)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:40:31 #287
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47720558
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:34 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Dat zegt de Snor. Maar ik hoor en lees van verschillende kanten dat het maar 7,5% is wat Feyenoord krijgt.
Of het ook echt 30 is is en blijft speculatie, maar 7,5 geloof ik nooit. dat is namenlijk juist erg laag, meestal is het 10-15, terwijl Lazovic juist in een constructie is verkocht waar Feyenoord direct gezien vrij weinig aan over houdt. Daarbij is meerdere keren gezegd dat er een 'erg goed' percentage was bedongen. 7,5 is ongeacht de verdere constructie, verkoopprijs etc. gewoon ronduit slecht. Het zijn een stel fietsbellen daar, maar zO lomp....?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:58:40 #288
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47721213
ok laat v. Hanegem toch maar geen hoofdtrainer worden
quote:
Van Hanegem: "Sneijder centraal achterin"
27 maart 2007

Willem van Hanegem heeft in zijn column in het AD zijn ongenoegen over het Nederlands elftal geuit. De voormalig international vond het spel van Oranje niet om aan te zien en bestempelde het geheel als "een zootje". De oud-Feyenoorder zou het dan ook op diverse punten anders aanpakken dan bondscoach Marco van Basten.
Ad powered by www.webads.nl

"Met dezelfde selectie zou ik het tegen Slovenië als volgt doen. Ik zou Van der Sar in het doel zetten, Bouma linksback en Boulahrouz rechts. Die backs zouden vooral als back moeten spelen en alleen als het echt kan een actie naar voren mogen maken."

Opvallendste uitspraak van Van Hanegem is dat hij aanvallende middenvelder Wesley Sneijder in de verdediging zou posteren. De Kromme vervolgt zijn uitleg: "Centraal achterin komen Mathijsen en Sneijder. Mathijsen met puur verdedigende kwaliteiten en Sneijder zorgt voor de opbouw, maar heeft ook de agressie om daar ballen af te pakken. Op het middenveld verdient De Zeeuw een plaats in de punt naar achter. Dat kan hij aan."

Ook stoorde Van Hanegem zich aan het feit dat spelers op onnatuurlijke posities worden gezet. Zo stond Robben als linksbenige speler afgelopen zaterdag op rechtsbuiten terwijl rechtspoot Babel op links startte. "Links komt door het wegvallen van Van der Vaart nu Van Bronckhorst en rechts Seedorf. Deze jongens moeten samen met hun buitenspelers Robben (links!) en Babel (rechts!) de combinaties aangaan, ruimtes zoeken en hun spits in stelling brengen."

Klaas Jan Huntelaar zou zich onder de 63-jarige analyticus geen zorgen hoeven maken om zijn basisplaats. "Hij kon er niks aan doen dat hij geen ballen kreeg. Ik denk dat je hem goed kunt gebruiken en vind dat je onze spits uit dat falende elftal van zaterdag niet moet afbranden", schreef Van Hanegem in zijn column.

Of bondscoach Marco van Basten de adviezen van de oud-topvoetballer in acht neemt is maar de vraag. De voormalig spits van AC Milan liet eerder al zien lak te hebben aan de mening van de oude garde.

Nederland treedt woensdag aan tegen Slovenië. Het gaat er spannend aan toe in poule G van het EK-kwalificatietoernooi. Oranje is momenteel koploper op de voet gevolgd door Bulgarije en Roemenië. De Oost-Europese landen hebben beide drie punten minder, maar hebben nog een wedstrijd tegoed.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:01:31 #289
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47721330
btw, waarom is Van Gobbel op z'n 31e als ik het goed heb al gestopt met voetballen? Hij had het geld geloof ik wel goed kunnen gebruiken
pi_47721407
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:58 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
hehe, als van Basten dat opvolgt is ie zo weg
goed plan Willem
pi_47721434
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:01 schreef Steve_I. het volgende:
btw, waarom is Van Gobbel op z'n 31e als ik het goed heb al gestopt met voetballen? Hij had het geld geloof ik wel goed kunnen gebruiken
Slijtage van zijn heup of knie
pi_47721862
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:04 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Slijtage van zijn heup of knie
Zo zonde, het is en blijft 1 van mijn helden
Feijenoord Rotterdam
pi_47722321
oelie
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:31:30 #294
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_47722520
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:26 schreef renz0r het volgende:
oelie
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:41:24 #295
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47722864
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:58 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Ergens heeft hij een kern van waarheid.
Het mag een pleurisventje wezen, die sneijer, maar hij ken perfect trappen met beide smurvenpootjes.
Qua opbouw zou het zeker een verbetering zijn.
Is de "Franz Beckenbauer rol" niets voor'em.. Opkomend maar wel met nog 1 extra verdediger (dus dat er altijd 2 CBs zijn).
pi_47722957
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:40 schreef Steve_I. het volgende:
Of het ook echt 30 is is en blijft speculatie, maar 7,5 geloof ik nooit. dat is namenlijk juist erg laag, meestal is het 10-15, terwijl Lazovic juist in een constructie is verkocht waar Feyenoord direct gezien vrij weinig aan over houdt. Daarbij is meerdere keren gezegd dat er een 'erg goed' percentage was bedongen. 7,5 is ongeacht de verdere constructie, verkoopprijs etc. gewoon ronduit slecht. Het zijn een stel fietsbellen daar, maar zO lomp....?
Ze moeten natuurlijk ook de achterban tevreden stellen ,en daarbij achter het exacte bedrag kom je toch niet.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:54:14 #297
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_47723406
quote:
De Kuip, al 70 jaar monumentaal!

De Kuip viert vandaag zijn 70ste verjaardag. Als het aan stadion-directeur Jan van Merwijk ligt, blijft het Rotterdamse monument voor altijd een van de blikvangers van de stad. ,,Het zou wreed zijn om er de sloophamer op te zetten.’’

Dat Stadion Feijenoord pas op 27 maart 1937 kon worden geopend, lag niet aan de bouwers. Onder zware omstandigheden werd de schepping van architectenbureau Brinkman en Van der Vlugt in recordtempo uit de grond gestampt. De gemeente Rotterdam bleef in de crisisjaren echter in gebreke bij het aanleggen van de toegangswegen, zodat het publiek na de voltooiing van de Kuip in 1936 nog even geduld moest hebben.

De vertraging kon de pret niet drukken toen het Belgische Beerschot op de openingsdag op bezoek kwam. Liefst 37.825 toeschouwers trotseerden die zaterdagmiddag het slechte weer.

,,Als er dan is getost en de spelers zich hebben opgesteld, is het grauw en guur. Een kletterende hagelbui beukt op spelers en toeschouwers. Toch zien we Burgemeester Drooglever Fortuyn onvervaard en blootshoofd het middenveld betreden waar hij de aftrap doet,’’ meldt De Feyenoorder over de heroïsche actie van de dappere eerste burger.

Leen Vente gaat vervolgens de boeken in als de eerste doelpuntenmaker. Feyenoord wint met 5-2. ,,Dat winnen is ditmaal natuurlijk maar bijzaak,’’ aldus het cluborgaan, dat haar kleurrijke verslag eindigt met een hoopvolle blik in de toekomst. ,,De RV AV ,,Feyenoord’’ heeft de beschikking gekregen over een stadion, zoals er slechts een heel enkel in Europa is. Een stadion, dat niet alleen een grote verbetering voor ,,Feyenoord’’ zelf betekent, doch ook aan geheel Rotterdam onschatbare diensten zal bewijzen.’’

Dat had De Feyenoorder goed gezien. ,,Het is bijzonder dat een stadion zo lang meekan,’’ zegt Van Merwijk. ,,De makers hadden een vooruitziende blik. De Kuip is zo ontwikkeld dat het publiek snel naar binnen en naar buiten kan en dicht op het veld zit. Bijzonder voor de jaren ’30 zijn de twee ringen. Dat zag je in die tijd bijna nergens. Tijdens de renovatie in 1994 zijn de tribunes overdekt en is er een gebouw tegenaan gezet, maar in de kern is de indeling van het stadion nog altijd hetzelfde.’’

En dat begint langzaam een probleem te worden. Van Merwijk: ,,In deze eeuw stellen toeschouwers en sponsors andere eisen aan comfort. Er is een tekort aan ontvangstruimtes en faciliteiten voor de media. Dat was in de jaren ’30 nog helemaal niet aan de orde. We zijn al lang blij dat het Topsportcentrum erbij is gekomen. Die ruimte heb je nodig bij een interland als afgelopen zaterdag.’’

Het binnenhalen van de Champions League-finale, zoals voor dit jaar werd geprobeerd, kan de Kuip echter vergeten. ,,We kwamen niet op het laatste lijstje van de UEFA voor,’’ zegt de stadion-directeur. ,,Op dat niveau doen we niet meer mee. We missen ruimte en voorzieningen.’’

Omdat verder uitbreiden onmogelijk is, moet Feyenoord over enkele jaren verhuizen. Zoals het er nu naar uitziet, zal in 2016 op Varkenoord een nieuwe Kuip die plaats biedt aan 60.000 tot 70.000 toeschouwers, verrijzen. Over de definitieve plannen wordt in 2010 een besluit genomen. ,,Het 75-jarige jubileum zullen we nog wel kunnen vieren,’’ zegt Van Merwijk. ,,Maar of we de tachtig halen, is de vraag.’’

Wat er tegen die tijd met het geesteskind van de visionaire Feyenoord-voorzitter Leo van Zandvliet gaat gebeuren, staat nog niet vast. Maar slopen is wel het laatste waar Van Merwijk aan denkt. ,,De Kuip heeft ons fantastische dingen gebracht en Rotterdam heeft een traditie als het gaat om hergebruik van bijzondere gebouwen. Vanwege nostalgie en emotie, sturen we daar op aan. Technisch is het geen probleem. De Kuip zal niet instorten wegens metaalmoeheid. De Eiffeltoren staat ook nog steeds overeind...’’

Gepubliceerd op: 27 maart 2007
Bron: Algemeen Dagblad

Vol in 1954..

Gevuld in 1960..

Magere jaren '90..

En zonder dakkie was'ie mooier
Gefeliciteerd, Stadion Feijenoord (aka De Kuip).
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:58:07 #298
139407 jorienvdherik
pi_47723568
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:54 schreef Keltie het volgende:

[..]

[afbeelding]
Magere jaren '90..

En zonder dakkie was'ie mooier
Gefeliciteerd, Stadion Feijenoord (aka De Kuip).
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:58:09 #299
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47723571
Mooie foto's Keltie!!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:00:49 #300
139407 jorienvdherik
pi_47723677
De OP site is wat offline..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties