Weet je iets over de relatie tussen cultuurhistorie, waterbeheer en ruimtelijke ordeningquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:46 schreef sigme het volgende:
Heeft iemand nog huiswerk liggen, toevallig?
Ik weet dat Koos van Zomeren daar een fascinerende reeks artikelen aan gewijd heeft.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weet je iets over de relatie tussen cultuurhistorie, waterbeheer en ruimtelijke ordening?
En je bent goed in zoeken, ben benieuwd naar wat er in zo'n artikel staatquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet dat Koos van Zomeren daar een fascinerende reeks artikelen aan gewijd heeft.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:56 schreef Monidique het volgende:
Hou je van moslims en brandstapels?
Ah. Hardware is niet m'n sterkste punt hoor, maar dit ziet er niet erg bijzonder nieuw uit. Ik bedoel, die geheugenkaartjes kennen we nu welquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ja, dit is duur, en afhankelijk van het geheugen wat je erin zet erg duur zelfs. Maar als dit doorzet ga ik er zeker voor sparen, zij het dat ik wel even de kat uit de boom kijk wbt nieuwe technieken.
Ik kan er niet zoveel over vinden, ik denk dat het de stukjes zijn die gebundeld zijn in het boek 'wat wil de koe'.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
En je bent goed in zoeken, ben benieuwd naar wat er in zo'n artikel staat
http://www.slingerlandmeetingworks.nl/TussenKoe&Kunst/kvzomeren.htmlquote:Nederland is uitgevonden door de koe
Dit beweert schrijver en columnist Koos van Zomeren met grote stelligheid. 'Nederland had gewoon niet gekund als er geen koe was geweest, om het landschap rendabel te maken en om de mensen een vorm van leven te geven.'
'Ik mag heel graag een koe zien in het landschap. Ik mag de patronen graag zien die de koe legt in het landschap. Dat is net zoiets als de patronen in een Perzisch tapijt: je kunt er niet veel verstandigs over zeggen maar het is fascinerend om naar te kijken.'
De columns die Koos van Zomeren over koeien schreef zijn gebundeld in zijn boek 'Wat wil de Koe?'. Een vraag die ook kan zijn 'Wat willen wij met ons landschap?'. '10% van onze veestapel komt niet meer buiten omdat het voor boeren voordeliger is ze het hele jaar binnen te houden. Men verwacht dat dat binnen vijf jaar zal oplopen tot 30% van de koeien. Dat betekent dat er dan in Nederland hele streken zijn die hun aantrekkelijkheid deels aan de koe te danken hebben, maar waar je dan geen koe meer buiten ziet.'
Koos benadrukt met klem dat de boeren daar de schuld niet van kunnen krijgen, omdat die alles moeten doen om het hoofd boven water te houden. 'Als je je geld op de bank zet kun je aan de rente al meer verdienen dan een boer verdient met het geld dat hij investeert in koeien en stallen. Een penibele situatie.'
'Als wij met z'n allen in Nederland willen dat koeien buitenlopen, voor de koe en voor de aantrekkelijkheid van het landschap, dan zullen wij de boeren moeten helpen, dan zullen wij daar als maatschappij iets voor over moeten hebben.' 'Nederland zonder koeien is als een Perzisch tapijt waar het patroon van verbleekt is: het mooie is eraf... '
Are you tokkie to me?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:09 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Jaaaa... maar ik kreeg dus uitgelegd dat het bullshit is. De vruchtbare maan, of de plek waar men begon met landbouw in ieder geval, ligt daar niet. Het regent te weinig in de vruchtbare maan en om gebruik te maken van die rivieren moet je kunnen irrigeren.
Dat zou kunnen maar in de buurt van rivieren is het ook zonder irrigatie vochtig en vruchtbaar. Zeker als ze zo nu en dan uit hun oevers treden.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:09 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Jaaaa... maar ik kreeg dus uitgelegd dat het bullshit is. De vruchtbare maan, of de plek waar men begon met landbouw in ieder geval, ligt daar niet. Het regent te weinig in de vruchtbare maan en om gebruik te maken van die rivieren moet je kunnen irrigeren.
Noch een opmerking, noch een aanmerking?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:15 schreef Godslasteraar het volgende:
overigens noch een opmerking n.a.v. die reactie van mij op Mutant.
de fixatie op het Midden Oosten vind z'n oorsprong in de bijbel, en niet persé vanwege bewijs. Het lijkt erop dat de oudste centra van de menselijke beschaving zich in India en China bevonden. Het zou me niets verbazen als er al archeologische ontdekkingen zijn die alle gevestigde ideeën op z'n kop zetten, maar waar wij nog niets van gehoord hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:09 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Noch een opmerking, noch een aanmerking?
Dank hier kan ik misschien wel iets mee.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan er niet zoveel over vinden, ik denk dat het de stukjes zijn die gebundeld zijn in het boek 'wat wil de koe'.
[..]
http://www.slingerlandmeetingworks.nl/TussenKoe&Kunst/kvzomeren.html
Ik kan me stukken herinneren, (misschien van tv? http://www.ncrv.nl/demooisteplek ? ) over het slotenlandschap in met name Holland, dat ontstaan is dankzij de koe.
maar de tsunami van landbouwers moet toch ergens vandaan komen?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:09 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Ben je terug, of ben je alwéér in het internetcafe?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik weer hier...
Zou best kunnen inderdaad maar dat speelt wel heel lang terug. Maar met die tekst van net kan ik wel wat. Moet m'n verhaal toch een beetje sappig aankledenquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:27 schreef sigme het volgende:
Hmm. Du_ke; misschien was dit de bijbehorende tv: Wim Schepens maakte in 1995 een VPRO thema-avond getiteld ‘Wat wil de koe’, over de relatie tussen de mens en de koe.
Ik kan me er alleen de Millenium nachtclub en de gute snacken nog van herinneren.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo, CeBIT was weer cool.
Ik zal de digitale entiteit Sigme bedankenquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:43 schreef sigme het volgende:
Ik wens een eervolle vermelding in elke afstudeerscripte van POLSC'ers.
Ik heb eigenlijk wel een corrector (op het gebied van de Nederlandse taal) nodig voor een scriptie ter afsluiting van een vak genaamd Capita Selecta. Voel je daar iets voor?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:43 schreef sigme het volgende:
Ik wens een eervolle vermelding in elke afstudeerscripte van POLSC'ers.
Nee in de lobby van het hotel is wifi.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Ben je terug, of ben je alwéér in het internetcafe?
Daar sta ik niet onwelwillend tegenover. Al weet ik niet hoeveel tijd ik ga hebben, afhankelijk van de slagvaardigheid van het management alhier. Ik vermoed dat ik een ruime week geen ruk te doen heb.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk wel een corrector (op het gebied van de Nederlandse taal) nodig voor een scriptie ter afsluiting van een vak genaamd Capita Selecta. Voel je daar iets voor?
je kon erin poepen en piesenquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:24 schreef Monidique het volgende:
Jawel, maar de eerste steden ontstonden niet langs de rivieren, daar kon men toen nog niets mee.
Wel een lange trip voor een schoolreisje oidquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee in de lobby van het hotel is wifi.
Zaterdag weer in de trein terug naar Leer.
Jij verveelt je nog meer dan ik.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:55 schreef sigme het volgende:
Maar goed, de mailbox is weer spik-en-span, ik zit nou mijn plaatjesverzameling door te kijken.
Rare plaatjes heb ik soms.
[afbeelding]
Goed, wanneer ik 'm af heb zal ik je PM'en. De eisen waaraan de scriptie aan moet voldoen zijn niet zo gek hoog, dus verwacht geen meesterwerken. Het is immers geen afstudeerscriptie.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar sta ik niet onwelwillend tegenover. Al weet ik niet hoeveel tijd ik ga hebben, afhankelijk van de slagvaardigheid van het management alhier. Ik vermoed dat ik een ruime week geen ruk te doen heb.
Finder, ik verwacht het niet te begrijpen, laat staan op niveau te beoordelen. Ik kijk wel naar spelfouten, zinsconstructies en dergelijke, ok?quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:04 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Goed, wanneer ik 'm af heb zal ik je PM'en. De eisen waaraan de scriptie aan moet voldoen zijn niet zo gek hoog, dus verwacht geen meesterwerken. Het is immers geen afstudeerscriptie.
Krek.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Finder, ik verwacht het niet te begrijpen, laat staan op niveau te beoordelen. Ik kijk wel naar spelfouten, zinsconstructies en dergelijke, ok?
Hier sneeuwt het, natte sneeuw.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:22 schreef Monidique het volgende:
Wat lief, de straat staat blank.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)_probleemwijken.html
Half Arnhem staat in die lijst.
Hmmm, opvallend, daar heb ik de afgelopen tijd nog onderzoek gedaanquote:Enschede Mekkelholt/Deppenbroek
quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)_probleemwijken.html
Half Arnhem staat in die lijst.
Kom nou, dat zijn gewoon wijken met wat meer shoarmatenten.quote:Woensel West; Doornakkers; Bennekel
Viespeuk.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Pfff ik had de router in het hotel laten vastlopen.
Zorgen studenten nu ook al voor probleemwijken? Snap anders niet wat de Korrewegwijk (Groningen) erbij doet, dan zou ik eerder wijken zoals Beijum, Paddepoel, Selwerd en Leeuwenborgh op de lijst verwachten. Of zouden ze die wijken al afgeschreven hebben en is er voor de 2 op de lijst nog hoopquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Vogelaar.html?p=4,1
Yes, mijn oude wijk staat er tussenAl zou je het niet zeggen als je er doorheen loopt. Maar niet 's nachts natuurlijk
quote:
Waarschijnlijk is het ambenaterenactie geweest in de trant van:quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zorgen studenten nu ook al voor probleemwijken? Snap anders niet wat de Korrewegwijk (Groningen) erbij doet, dan zou ik eerder wijken zoals Beijum, Paddepoel, Selwerd en Leeuwenborgh op de lijst verwachten. Of zouden ze die wijken al afgeschreven hebben en is er voor de 2 op de lijst nog hoop![]()
Inderdaadquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De hele amsterdamsestraatweg is 1 grote shoarmatent. De hemel voor de dronke hongerige student.
Daarin ben je niet de enige.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
![]()
Als ik het ruik word ik al ziek.
Waarschijnlijk omdat de Turk die het voor je bereidt jou meteen op een speciale verrassing trakteert wat betreft de knoflooksaus. Dat is de biologische oorlogsvoering ((c) DrW) van den Moslim.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
![]()
Mijn wijk staat er niet eens tussen...quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Vogelaar.html?p=4,1
Yes, mijn oude wijk staat er tussenAl zou je het niet zeggen als je er doorheen loopt. Maar niet 's nachts natuurlijk
Griekse gerechten zijn inderdaad ranzig.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nou nou, twee van de zes zijn vermakelijk.quote:Saturday Night Live, The Office US, The Daily Show, Scrubs, That’s 70's Show en South Park
quote:Omdat daar de laagste IQ leden zijn die nooit achter mij staan omdat ik een hoger IQ heb dan hun. hahahaha (Ja Apropos voel je maar flink aangesproken)
Ik was eerder, hihi.quote:
quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja Apropos voel je maar flink aangesproken
Parels voor de zwijnenquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:17 schreef Napalm het volgende:
Herinnering...
De herinnering is een kerkhof waarop meer kruisen dan bloemen staan.
Veel is schoner in de maneschijn der herinnering dan in het zonlicht der werkelijkheid.
-Sirius
Beetje sneu inderdaad. Allemaal humorloze figuren.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet niet wat ik triester vind, de reacties op meki's interview..of de reacties op meki's interview.
'Wilders is islamracist'quote:Uiteindelijk deed oud GroenLinks-lijsttrekker Rabbae drie manieren uit de doeken over hoe er omgegaan zou moeten worden met de PVV. De moslims moeten zich waardig blijven gedragen: ''Laat je niet provoceren door het schofterige gedrag van Wilders.'' De politieke partijen in de Tweede Kamer ''moeten afstand nemen van het racistische gedachtengoed van Wilders.'' Tenslotte moet het Openbaar Ministerie volgens hem alle uitspraken van de PVV-leider buiten de Tweede Kamer bestuderen en zo nodig tot vervolging overgaan.
Tsja...FP.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet niet wat ik triester vind, de reacties op meki's interview..of de reacties op meki's interview.
Ja Apropos voel je maar flink aangesprokenquote:Op donderdag 22 maart 2007 18:50 schreef Apropos het volgende:
Ja, die ontbrak nog.
Je leent van Meki. Twilight Zone etc.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja Apropos voel je maar flink aangesproken
Vervelende vent.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je leent van Meki. Twilight Zone etc.
En, al bekomen van de klap?quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je leent van Meki. Twilight Zone etc.
En dat betekentquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee er staat geen stop.
Maar "Qif".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |