quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Piep piep, allo, piep piep allo, Ca-li-me-ro!
Hoe komt dat "rechts" volgens jou een eenvoudiger doelwit is? Is "links" dan slimmer of sterker?quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:43 schreef Frutsel het volgende:
de CAPS kunnen wel uit hoor....
En tja, rechts is een eenvoudiger doelwit (want OE dan ben je zo slecht joh! ) en dan links... want goh, het zou wat zijn als de PVDA hun 'collega's van de SP' op de korrel nemen... das niet lief zeg.. *knuffel*...
jawel, maar niet op een manier dat het wachten is op een gek die de trekker overhaalt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:45 schreef OFfSprngr het volgende:
Demoniseer je nu zelf niet links?
Slachtofferol? Volgens mij is er in een soortgelijke situatie wel degelijk een slachtoffer gevallen. Of ben je dat alweer vergetenquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja precies. Het zou beter zijn als niet bij iedere uitspatting van Wilders allemaal mensen op TV komen vertellen dat ze het niet aardig vinden, zo krijgt Wilders alleen maar de aandacht die hij wilt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:48 schreef Roellie80 het volgende:
Wilders![]()
Links hoeft helemaal niks te doen
Hij zal z'n eigen graf graven
net als Boer Koekoek en Hans Janmaat destijd
Nee, het gaat puur om de rol van de politiek. De Linkse partijen buitelen over elkaar heen in hun strategie om Wilders tegemoet te treden. Maar puur inhoudelijk lukt ze dat niet (omdat je bepaalde feiten nou eenmaal niet onder tafel kan vegen) dus gaan ze òf op de persoonlijke toer òf ze vallen de manier van politiek bedrijven aan (wat op zich gerechtvaardigd is, maar wat de problemen dus ook niet oplost).quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:47 schreef Chewie het volgende:
Kan TS nog even aangeven waar hij over wil discusieren? Zo is het meer een KLB topic
Hoe komt het dat Fortuin en Wilders in zo'n korte tijd zo'n schare mensen kan benaderen en zoveel stemmers binnenslepen. Ze houden de politiek wakker, ze schoppen ergens tegenaan waarin mensen zich kunnen herkennen uit onvrede. En oh oh als je als media zijnde of dagblad je achter hun punten schaart... dan ben je gelijk ook een racist, terwijl het aardig uit zijn verband wordt gerukt. Want ja, dat wil je als krant toch niet? Dreigbrieven etc etc...quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:46 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Hoe komt dat "rechts" volgens jou een eenvoudiger doelwit is? Is "links" dan slimmer of sterker?
boer Koekoek was coolquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:48 schreef Roellie80 het volgende:
Wilders![]()
Links hoeft helemaal niks te doen
Hij zal z'n eigen graf graven
net als Boer Koekoek en Hans Janmaat destijd
Toch raar, we hebben net 4 jaar rechtse regeringen gehad en er is NIKS veranderd, ook al wetenze schijnbaar heel goed waar de problemen liggen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:58 schreef Frutsel het volgende:
Heeft niets met slimmer of sterker te maken... laat de PVDA eens de GL of SP aanpakken... en ook zo op de man... Het eindigt straks net als met Fortuyn... "ach gut, dat was toch niet de bedoeling gniffelt links dan"... We hebben nog altijd niets geleerd sinds Fortuyn en er is nog geen reet veranderd qua problematiek die 'rechts' aanhaalt... want zoals de TS zegt, valt links over elkaar heen en stapelen de problemen zich in de toekomst vast verder op. Maar ja, so be it... we komen er vanzelf wel achter..Tis jammer voor Geert, want hij raakt ondergesneeuwd in het wel of geen racist zijn, terwijl er vast meer goede dingen in zijn partij zouden kunnen zitten. En dat kost hem de kop, dus als je het zo wilt bekijken speelt 'links' het dan vast goed
Of wellicht iets voor PvdA'ers komen met website tegen Wildersquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:47 schreef Chewie het volgende:
Kan TS nog even aangeven waar hij over wil discusieren? Zo is het meer een KLB topic
Klopt. En dat was tijdens Fortuyn ook al zo.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:05 schreef teamlead het volgende:
toch apart.. als iemand roept dat Wilders een gek is met gevaarlijke ideeën en dat het een ramp voor het land zou zijn als hij aan regeren toekomt, is het demoniseren
Als iemand roept dat Marijnessen een gek is met belachelijke ideeën en het een ramp voor het land zou zijn als hij aan regeren toekomt, heet het opeens realisme....
Vergelijking gaat mank. Marijnissen wordt niet dermate op de korrel genomen dat het wachten is op een gefrustreerde ondernemer met jachtkarabijn die hem reduceert tot een gedraaide worst.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:05 schreef teamlead het volgende:
toch apart.. als iemand roept dat Wilders een gek is met gevaarlijke ideeën en dat het een ramp voor het land zou zijn als hij aan regeren toekomt, is het demoniseren
Als iemand roept dat Marijnessen een gek is met belachelijke ideeën en het een ramp voor het land zou zijn als hij aan regeren toekomt, heet het opeens realisme....
precies ja. ...valt me nog mee dat wilders nog niet heeft lopen huilen dat de premier verantwoordelijk is...quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Klopt. En dat was tijdens Fortuyn ook al zo.
Als Fortuyn zegt dat een miljoen van onze inwoners achterlijk is, dan heet dat realisme.
Als Fortuyn zegt dat een minister (Borst) een moordenaar is, dan heet dat breken met de politieke correctheid.
Als Fortuyn zegt dat een vrouwelijke reporter beter kan gaan koken, dan heet dat 'nieuwe politiek'.
Maar als Marcel van Dam zegt dat Fortuyn een minderwaardig persoon is, dan mag je dat volledig losrukken uit de context en noem je het 'demoniseren'. En als Rosenmöller een rake opmerking plaatst in een scherp debat, waarna Fortuyn huilend wegloopt, dan heet dat 'demoniseren'.
Zit wat in al denk ik dat vier jaar erg kort is als ik tegenwoordig al zie hoelang het duurt om iets door te zetten... En echt stabiel was de regering helaas niet, was ook meer centrum dan rechts. En Verdonk werd ook aardig dwars gezeten want anders was er misschien veel veranderd. Misschien, we shall never know..quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Toch raar, we hebben net 4 jaar rechtse regeringen gehad en er is NIKS veranderd, ook al wetenze schijnbaar heel goed waar de problemen liggen.![]()
en wilders wel? Ja, is een een gevaarlijke gek met facistische trekjes (om het even genuanceerd uit te drukkenquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Vergelijking gaat mank. Marijnissen wordt niet dermate op de korrel genomen dat het wachten is op een gefrustreerde ondernemer met jachtkarabijn die hem reduceert tot een gedraaide worst.
Wellicht wordt Marijnissen minder op de korrel genomen omdat, zeker de laatste jaren, zijn uitspraken tamelijk gematigd zijn. Een uitspraak van Wilders als bijv. "de helft uit de koran scheuren" roept felle reacties op en schiet zijn doel voorbij.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Vergelijking gaat mank. Marijnissen wordt niet dermate op de korrel genomen dat het wachten is op een gefrustreerde ondernemer met jachtkarabijn die hem reduceert tot een gedraaide worst.
gelukkig komt wijsheid over het algemeen met de jarenquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:28 schreef type_29 het volgende:
Het verschil is dat de tsunami der realisme in volle gang is.
Geen linkse kliek die het nu nog kan stoppen.
De jeugd heeft de toekomst.
Dan ben je wel heel naief, gezien de bedreigingen aan zijn adres, en de beveiliging die hij nu al nodig heeft. Daar kan Jan M. nog een puntje aan zuigen (of een worstje aan draaien).quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
en wilders wel? Ja, is een een gevaarlijke gek met facistische trekjes (om het even genuanceerd uit te drukken) maar vooralsnog is er geen reden om aan te nemen dat een gefrustreerde pvda-stemmer verder gaat dan het opzetten van een redelijk huilerige website
Jong geleerd is oud gedaan!!quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
gelukkig komt wijsheid over het algemeen met de jaren
Natuurlijk wordt hij beveiligd en dat is niet meer dat terecht. Al is het maar om gejank zoals na de laffe moord op Fortuyn te voorkomen, mocht er onverhoopt wel iets gebeuren.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel naief, gezien de bedreigingen aan zijn adres, en de beveiliging die hij nu al nodig heeft. Daar kan Jan M. nog een puntje aan zuigen (of een worstje aan draaien).
Ik spreek je nog wel als de waterstofperoxidelokken in een straal van 30 meter uit elkaar liggen, temidden van flarden van djebella's en 10 onderbroeken.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:33 schreef Frollo het volgende:
[afbeelding]
Inhoudelijker kan ik het niet maken, sorry.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik spreek je nog wel als de waterstofperoxidelokken in een straal van 30 meter uit elkaar liggen, temidden van flarden van djebella's en 10 onderbroeken.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik spreek je nog wel als de waterstofperoxidelokken in een straal van 30 meter uit elkaar liggen, temidden van flarden van djebella's en 10 onderbroeken.
ben jij soms iets van planquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Gelovigen?quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:08 schreef OldJeller het volgende:
Of je kan gewoon realistisch zijn en idioten aan de kant schuiven.
Boete voor vermoorden Calimeroquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En maar afvragen waarom Wilders zoveel stemmen krijgt,landgenoten het land de rug toekerenquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het is alsof je de klok 5 jaar terugdraait. De Linkse Kerk is de laatste tijd volop bezig om Wilders zwaar te demoniseren waarbij stoten onder de gordel niet worden nagelaten, precies zoals met Fortuyn gebeurde. En we weten hoe dat is afgelopen. Als het zo dus doorgaat is het dus een kwestie van tijd voordat het die kant op gaat, met dit verschil dat Wilders zijn beveiliging wèl goed heeft geregeld.
Ondertussen word je nog elke dag om de oren geslagen met de mislukte multicultimaatschappij. Je zou toch zeggen dat het een keer de goede kant zou moeten opgaan, maar niets blijkt minder waar. Opsporing Verzocht wordt (voor zover het dat al niet was) steeds meer een one-color-show, allochtone steek- en roofpartijen vliegen je om de oren in de grote steden die steeds meer no-go areas gaan krijgen. De gevangenissen zitten al overvol met allochtonen (je zou dus verwachten dat de echte bad guys al van de straat zijn, maar het lijkt wel een onuitputtelijke bron waar de kweekvijver van talentvolle Ajaxspelertjes kinderspel bij is). En Ome Job is er nog steeds van overtuigd dat theedrinken de boel wel even zal oplossen. Kortom: Wilders heeft wel een punt, maar wat doet de linkse Kerk? Die stoot zich willens en wetens aan dezelfde steen en pleegt een langzame karaktermoord op een moedige maar zeker niet perfecte politicus.
Zal de kogel dit keer ook van links komen of wordt het weer een Mohammed?
Als mensen nou eens ophouden met het woord knuffel of dergelijke afgeleiden en links zijn onterecht te koppelen..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 01:57 schreef sanni het volgende:
En maar afvragen waarom Wilders zoveel stemmen krijgt,landgenoten het land de rug toekeren
etc etc... Precies de linkse knuffel-cultuur en hun bijbehorende passanten.![]()
Typisch voorbeeldje van de pot verwijt de ketel? En dan vind ik de benamingen voor links nog redelijk netjes, zeker als je het vergelijken met het taalgebruik van links. Ik noem op: bruinhemden, nazi's, fascisten, racisten etc etc.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 02:08 schreef Lamon het volgende:
[..]
Als mensen nou eens ophouden met het woord knuffel of dergelijke afgeleiden en links zijn onterecht te koppelen..Het klinkt zo dom en cliche, en is zover van de werkelijkheid verwijderd.
Ik ben zo links als wat, maar Moslims die niet deugen mogen net zo goed de narigheid krijgen als de domme Nederlanders die zo gefrustreerd zijn, dat hun levensdoel niets meer lijkt in te houden dan 24/7 over Moslims janken.
Ontiegelijk zwak, die slachtofferrol. Had ik van Wilders niet verwacht. Wie zelf hard inzet moet niet zo bescheten zijn. Een complot, kom op zegquote:Afdrukken Sluiten
Wilders: links zaait haat en agressie
Wilders: links zaait haat en agressie
DEN HAAG (ANP) - PVV-leider en Kamerlid Geert Wilders vindt dat zijn critici het klimaat creëren voor een politieke moord. In een interview met het Nederlands Dagblad zegt hij vrijdag dat een sfeer van ,,haat en agressie'' is ontstaan waarin iemand kan denken ,,dat buitenwettelijke middelen geoorloofd zijn om mij en mijn mensen af te stoppen''.
Wilders reageert hiermee op initiatieven van zijn politieke tegenstanders om hem tegengas te geven, zoals de website tegenhaatzaaien.nl die de voormalige Amsterdamse PvdA-wethouder Michael van der Vlis deze week lanceerde.
Volgens Wilders is sprake van een complot tegen hem. Linkse columnisten als Marcel van Dam en Paul Scheffer zetten hem neer als ,,iemand die buiten de wet staat, als de aanvoerder van een fascistische partij, die ademocratisch zou zijn en overeenkomsten vertoont met de nazi's'', zegt hij.
Ontiegelijk zwak? Ben je de laffe moordaanslag op Fortuyn alweer vergeten? Toen zaten ook al zijn critici de boel af te zwakken en met termen als "slachtofferrol" te smijten.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:15 schreef SCH het volgende:
Het demoniseringsgehuil is weer begonnen hoor
[..]
Ontiegelijk zwak, die slachtofferrol. Had ik van Wilders niet verwacht. Wie zelf hard inzet moet niet zo bescheten zijn. Een complot, kom op zeg![]()
Kijk eens eerlijk in de spiegel en zie hoe Cohen de laatste jaren is neergezet - heb je hem ooit horen zeuren over een complot of demonisering?quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:07 schreef pberends het volgende:
Het blijft inderdaad reuzegrappig hoe links altijd grote ophef weet te maken over Wilders of andere gelijke figuren. Maar over de mislukte multicul hoor je ze nooit. Geen wonder dat de aanhang van Wilders maar blijft groeien.
Links is gewoon zwaar hypocriet. Ze proberen de aandacht van de mislukte multicul af te leiden door Wilders te bashen. Ze doen maar overigens, maar ze schieten zichzelf ermee in de voet. Het is alleen maar wind in de zeilen van Wilders.
LOL, je hoort ook de linkse partijen over niets anders meer praten dan islam en multiculturele samenleving. Alleen dragen ze niet de oplossingen aan die jij wil.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:07 schreef pberends het volgende:
Het blijft inderdaad reuzegrappig hoe links altijd grote ophef weet te maken over Wilders of andere gelijke figuren. Maar over de mislukte multicul hoor je ze nooit. Geen wonder dat de aanhang van Wilders maar blijft groeien.
Dat was ook zo. Fortuyn kroop ook in een slachtofferrol.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:18 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ontiegelijk zwak? Ben je de laffe moordaanslag op Fortuyn alweer vergeten? Toen zaten ook al zijn critici de boel af te zwakken en met termen als "slachtofferrol" te smijten.![]()
Oplossingenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:23 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
LOL, je hoort ook de linkse partijen over niets anders meer praten dan islam en multiculturele samenleving. Alleen dragen ze niet de oplossingen aan die jij wil.
Ik denk dat de dreiging jegens Cohen een heel stuk minder is geweest dan het bij Wilders ooit was.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk eens eerlijk in de spiegel en zie hoe Cohen de laatste jaren is neergezet - heb je hem ooit horen zeuren over een complot of demonisering?
Ach ja, laten we dat er bij slepen. Lekkere manier van chantage zeg. Flikker op met die onzin - hij speelt het hard en krijgt het hard terug: laat hem gewoon inhoudelijk regaeren en niet zo suf slachtofferig gaan doen. Eigen verantwoordelijkheid Geert, dat gehuil staat je niet. Had ik niet verwacht.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:18 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ontiegelijk zwak? Ben je de laffe moordaanslag op Fortuyn alweer vergeten? Toen zaten ook al zijn critici de boel af te zwakken en met termen als "slachtofferrol" te smijten.![]()
Wat heeft dat er mee te maken? Zijn de bedreigingen nu een chantagemiddel ineens?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat de dreiging jegens Cohen een heel stuk minder is geweest dan het bij Wilders ooit was.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:36 schreef LENUS het volgende:
Het is echt te ziek voor woorden hoe users hier de moord op Fortuyn rechtvaardigen. Kan hier geen ban voor gegeven worden?
Job Cohen een vuile theekopjesdrinker noemen is een veel mindere vorm van demonisering dan Wilders een racist noemen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Zijn de bedreigingen nu een chantagemiddel ineens?
Wellicht, maar de rechtse rukkers doen net zo hard aan Cohen demoniseren. Wilders is gewoon een jankerd die dit soort dingen aangrijpt om publiciteit te krijgen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat de dreiging jegens Cohen een heel stuk minder is geweest dan het bij Wilders ooit was.
Dat interview met Wildersquote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:15 schreef SCH het volgende:
Het demoniseringsgehuil is weer begonnen hoor
[..]
Ontiegelijk zwak, die slachtofferrol. Had ik van Wilders niet verwacht. Wie zelf hard inzet moet niet zo bescheten zijn. Een complot, kom op zeg![]()
Het linkse kamp is bezig met een hetze tegen Wilders wat een exacte kopie is van de hetze tegen Fortuyn. En straks staan ze elkaar weer met emmers krokodillentranen voor de NOS camera's te verdringenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach ja, laten we dat er bij slepen. Lekkere manier van chantage zeg. Flikker op met die onzin - hij speelt het hard en krijgt het hard terug: laat hem gewoon inhoudelijk regaeren en niet zo suf slachtofferig gaan doen. Eigen verantwoordelijkheid Geert, dat gehuil staat je niet. Had ik niet verwacht.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:36 schreef LENUS het volgende:
Het is echt te ziek voor woorden hoe users hier de moord op Fortuyn rechtvaardigen. Kan hier geen ban voor gegeven worden?
Jaja, dan is vrijheid van meningsuiting opeens "een hetze".quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:42 schreef LENUS het volgende:
[..]
Het linkse kamp is bezig met een hetze tegen Wilders wat een exacte kopie is van de hetze tegen Fortuyn. En straks staan ze elkaar weer met emmers krokodillentranen voor de NOS camera's te verdringen![]()
Sinds wanneer is een klimaat voor een politieke moord scheppen vrijheid van meningsuiting?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:46 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Jaja, dan is vrijheid van meningsuiting opeens "een hetze".
Owja, Wilders zijn werkelijkheid is natuurlijk ook direct de feitelijke werkelijkheid.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:49 schreef LENUS het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een klimaat voor een politieke moord scheppen vrijheid van meningsuiting?![]()
Wilders moet inhoudelijk reageren?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach ja, laten we dat er bij slepen. Lekkere manier van chantage zeg. Flikker op met die onzin - hij speelt het hard en krijgt het hard terug: laat hem gewoon inhoudelijk regaeren en niet zo suf slachtofferig gaan doen. Eigen verantwoordelijkheid Geert, dat gehuil staat je niet. Had ik niet verwacht.
De feiten spreken voor want de moord op Fortuyn bewijst zijn gelijk. Nu jij weerquote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Owja, Wilders zijn werkelijkheid is natuurlijk ook direct de feitelijke werkelijkheid.![]()
Heeft Wilders inhoudelijk dan wel dingen? "helft koran verscheuren" en meer van zijn prachtige oneliners zijn nou niet inhoudelijk te noemen. Dus tja, daar is ook moeilijk inhoudelijk op te reageren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:51 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Wilders moet inhoudelijk reageren?![]()
Ik zie de linkse kliek inhoudelijk anders ook niet ver komen. Op bijvoorbeeld de site en het debat op de uni komen ze niet verder dan "Wilders is een racist en moet dus gestopt worden". Hoe kan Wilders inhoudelijk op deze kul reageren?
Zo lust ik er ook nog wel een paar. "Wilders moet het woord ontnomen worden omdat hij het klimaat voor een aanslag op een moskee schept."quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:49 schreef LENUS het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een klimaat voor een politieke moord scheppen vrijheid van meningsuiting?![]()
Dus als er iemand vermoord is dan mag je automatisch niet meer oneens zijn met die persoon?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:52 schreef LENUS het volgende:
[..]
De feiten spreken voor want de moord op Fortuyn bewijst zijn gelijk. Nu jij weer
Ik stuur zo wel even e-mailtje aan Jan Marijnissen dat hij niet meer in discussie mag gaan met Wilders. Want ja, Pim Fortuyn is tenslotte vermoord.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:52 schreef LENUS het volgende:
[..]
De feiten spreken voor want de moord op Fortuyn bewijst zijn gelijk. Nu jij weer
Sinds het scheppen van een klimaat voor xenofobie en het goedpraten van het maken van raciaal en cultureel onderscheid ook vrijheid van meningsuiting is.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:49 schreef LENUS het volgende:
[..]
Welke Imam is er vermoord dan? Als je het antwoord hebt hoor ik het graag van je. In de tussentijd geef ik je alvast de volgende naam mee: Pim Fortuyn. Ga maar opzoeken hoe die aan zijn eind is gekomen en welke hetze er door met name PVDA gestart was.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:55 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Zo lust ik er ook nog wel een paar. "Wilders moet het woord ontnomen worden omdat hij het klimaat voor een aanslag op een moskee schept."
Dus jij ziet het verschil tussen het voeren van een debat op het scherpst van de snede en een persoon demoniseren niet?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:56 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dus als er iemand vermoord is dan mag je automatisch niet meer oneens zijn met die persoon?
Nee, Geert Wilders ziet dat verschil niet. Of beter gezegd, hij ziet het wel, maar past de begrippen zo toe dat alleen hij een debat op het scherpst van de snede voert en z'n oppositie hem demoniseert.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:02 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dus jij ziet het verschil tussen het voeren van een debat op het scherpst van de snede en een persoon demoniseren niet?
Ik had het meer over die school en die moskee die in de fik vloog na de moord op van Gogh.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:00 schreef LENUS het volgende:
[..]
Welke Imam is er vermoord dan? Als je het antwoord hebt hoor ik het graag van je.
Oh sorry meneer LENUS dat wist ik niet. Ik zal nu met alles wat Pim Fortuyn vond eens zijn, omdat hij dood is. Hij is onze martelaar en we moeten voor hem strijden.quote:In de tussentijd geef ik je alvast de volgende naam mee: Pim Fortuyn. Ga maar opzoeken hoe die aan zijn eind is gekomen en welke hetze er door met name PVDA gestart was.
Laat ik het zo zeggen: Ik vertrouw jou niet om dat onderscheid voor mij te maken.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:02 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dus jij ziet het verschil tussen het voeren van een debat op het scherpst van de snede en een persoon demoniseren niet?
Jij niet iigquote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:02 schreef LENUS het volgende:
[..]
Was jij ook een van die "kundige" sprekers op het debat in de UvA? Je bent namelijk niet echt op de hoogte van wat er zich allemaal afspeelt de laatste tijd.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:04 schreef Nielsch het volgende:
Maar LENUS, geef dan eens goede voorbeelden waar links de heer Wilders aan het demoniseren is? Of heb je die niet omdat je enkel de Grote Leider napraat?
Ja ja bla bla whatever. Nee ik was niet op de UvA. Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag om eens wat (concrete) voorbeelden te geven van de demonisering van Geert.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:15 schreef LENUS het volgende:
[..]
Was jij ook een van die "kundige" sprekers op het debat in de UvA? Je bent namelijk niet echt op de hoogte van wat er zich allemaal afspeelt de laatste tijd.
Erger dan Bin Laden, was de exacte beschuldiging.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:13 schreef Pool het volgende:
Als Fortuyn zegt dat een minister (Borst) een moordenaar is, dan heet dat breken met de politieke correctheid.
Mooi voorbeeld hoe een slachtofferrol volledig uitgebuit kan worden door het gebruik van het politieke jeukwoord van 2002. Uiteraard is "minderwaardig mens" uitermate onbeschoft, maar het vrijwel vergeten debat tussen Van Dam en Fortuyn uit 1997 (!) werd 5 jaar later maar al te graag opgeduikeld om aan te tonen dat er in 2001/2002 een hetze tegen hem gaande was.quote:Maar als Marcel van Dam zegt dat Fortuyn een minderwaardig persoon is, dan mag je dat volledig losrukken uit de context en noem je het 'demoniseren'.
Wilders zit allang weer thuis, drama-queen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:23 schreef buachaille het volgende:
Op zich ben ik het wel met B.R.Oekhoest eens. In Oss en de Amsterdamse grachtengordel schuift men 's avonds de gordijntje dicht om van een vredige nachtrust te kunnen genieten. Terwijl op luchtmachtbasis Soesterberg een dappere rechtse politicus zich in zijn koude donkere bomvrije bunkertje moet verschansen. De zwartste bladzijde van deze na-oorlogse democratie (en is begonnen met de aanvallen op Janmaat en vrouw) ligt nog volledig open op tafel.
Hoe staat het trouwens met de Amsterdamse en Leidse taartgooiertjes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |