abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:36:19 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47536922
Wij hebben een huis in Eindhoven op het oog uit 1895, helemaal gerenoveerd met behoud van paneeldeuren, hoge plafonds en raamverdeling. Er zit een gloednieuwe keuken in en een gloednieuwe badkamer.

Woonoppervlak: 175 m2
Inhoud: 480 m3

Foto's:

quote:
De woning is geheel gerenoveerd en ligt nabij het nieuwe plan: Strijp-S. *Loopafstand tot station: 5 minuten. Dak is vervangen en volledig geisoleerd in 1995. *Electrische installatie volledig vernieuwd in 1995. * Water- en riool- en verwarmingsleidingwerk vervangen in 2004. *Volledige begane grond voorzien van nieuwe en geisoleerde betonlaag, 2003 *Buitenschilderwerk uit 2004. *Woning is volledig nieuw gestuct.
Maar:
Ze hebben net niet alles af. Wanden moeten nog geverfd worden, plinten ontbreken op veel plekken, twee paneeldeuren zijn helemaal kaal geschuurd nog, net als de trap, een vensterbank ontbreekt, afwerkdingen allemaal.

Vraagprijs: ¤ 268.500

Voor ons een flinke stap in vergelijking met de waarde van ons huidige huis. Tegelijkertijd hebben we wel het gevoel dat dit huis die prijs waard is.
Maar hoeveel werk zijn die afwerkdingen nog?
En is de vraagprijs inderdaad reëel voor in deze staat (niet helemaal afgewerkt) of is het een vraagprijs die alleen past bij een helemaal afgewerkt huis van deze afmetingen?

Wie durft zich uit te spreken? Bedankt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:40:33 #2
545 dop
:copyright: dop
pi_47536938
eigengrond ?
enkelsteens ?
hoe is het huis gefundeerd ?
hoe is de aanbouw gefundeerd ?
Hoeveel vierkante meter is de aanbouw?

de prijs klinkt heel redelijk maar dat is reden voor wat achterdocht

[ Bericht 38% gewijzigd door dop op 22-03-2007 07:45:39 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_47536945
Zo op het eerste gezicht een mooie prijs toch?
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:43:23 #4
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47536951
Dop, dat weten we niet. Perceel is 223 m2, als je dat bedoelt met je eerste vraag.
De rest is ons onbekend nog.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:44:28 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47536959
Ik ken de buurt niet, maar gezien de grootte van het huis vind ik het wat aan de hoge kant Sugar. De kamers komen mij zo klein voor.
¤ 230000 komt eerder in de buurt. Overigens vond ik dat andere huis, dat je in OUD postte veel mooier en vooral ruimer.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_47536972
Je zou een aankoopmakelaar kunnen inschakelen want ik heb geen idee hoe de prijzen liggen in Eindhoven aangezien ik groningse prijzen gewend ben.
Met zo'n smalle woonkamer en keuken zou ik niet meer dan 235 bieden. Kloppt dat woonoppervlak wel want ik heb 155 maar dat oogt veel groter dan dit huis.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_47536973
ziet er naar mijn mening heel goed uit.. ...zeker voor die prijs.. ...en die keine dingetjes die nog moeten gebeuren.....het zijn echt kleine dingentjes..vaak zie je dat je nog een hele keuken of zo erin moet zetten voor en veel hogere prijs.... ...dus: ik zou het doen...
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:47:50 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47536976
Dat huis was juist veel kleiner, Tink. Hier is de woonkamer smal en korter, maar er is een losse eetkamer en een aanbouw aan de keuken, met koepel. Heel licht en mooi én een extra ruimte. Er hoeft dus minder in de woonkamer te gebeuren.

De slaapkamers zijn ongeveer 8 m2, 13 m2 en 18 m2.
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:48:22 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47536981
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:46 schreef Deetch het volgende:
Je zou een aankoopmakelaar kunnen inschakelen want ik heb geen idee hoe de prijzen liggen in Eindhoven aangezien ik groningse prijzen gewend ben.
Met zo'n smalle woonkamer en keuken zou ik niet meer dan 235 bieden. Kloppt dat woonoppervlak wel want ik heb 155 maar dat oogt veel groter dan dit huis.
Dit dus.
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:49:49 #10
545 dop
:copyright: dop
pi_47536988
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:44 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ken de buurt niet, maar gezien de grootte van het huis vind ik het wat aan de hoge kant Sugar. De kamers komen mij zo klein voor.
¤ 230000 komt eerder in de buurt. Overigens vond ik dat andere huis, dat je in OUD postte veel mooier en vooral ruimer.
waar vind je in eidhovwn 175m² voor 230.000 ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:50:22 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_47536992
beetje lsatig, want prijzen van huizen zijn per stad al zo verschillend. Voor hier (Hoorn, Noord Holland) zou dit een normale prijs zijn denk ik, misschien iets lager, rond de 250.000.
Ik weet niet hoe in Eindhoven dat soort prijzen liggen.
Hoe is het onderhoud buiten? Moet de buitenkant nodig geschilderd? Hoe is de staat van de kozijnen? Hoe is het dak? de voegen van de buitenmuren? want dat soort onderhoud kost een hoop geld (weet ik uit ervaring)
wat binnen betreft, er zit een prachtige keuken en badkamer in iig, dat scheelt handen vol geld, maar zo te zien moet er op de slaapkamers wel het een en ander gebeuren ook. Wel CV zo te zien, dat vind ik wel weer positief, van wanneer is die ketel?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:51:07 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47536999
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef Sugar het volgende:
Dat huis was juist veel kleiner, Tink. Hier is de woonkamer smal en korter, maar er is een losse eetkamer en een aanbouw aan de keuken, met koepel. Heel licht en mooi én een extra ruimte. Er hoeft dus minder in de woonkamer te gebeuren.

Oke. Ja, dan kan ik je niet helpen. De huizenprijzen zijn in Nederland echt absurd hoog vind ik. Wij wonen in een vrijstaand huis uit 1967, met 500 m² grond, en bijna 300 m² woonoppervlakte en daar hebben we nog gee ¤ 165.000 voor betaald.
Ik vind dat jullie erg weinig krijgen voor het geld.
pi_47537002
erg mooi huis sugar! die afwerkdingen klinken niet echt onoverkomelijk vind ik. prijsinschatting vind ik lastig omdat ik niet weet wat in die buurt gebruikelijk is. maar voor zo'n huis zou je hier (centrum des lands) nog wel een stuk meer kwijt zijn. ((vr)aagje: beetje gek trouwens dat ze 't niet nog even helemaal afgemaakt hebben die huidige eigenaren. is de relatie op de klusklippen gelopen? of is er een andere reden voor deze plotselinge haast?)
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:59:34 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47537058
Ze gaan verhuizen naar haar ouderlijk huis. Dat is nu beschikbaar, dus eerder dan het huidige huis "af" is.

Dak is vervangen, cv is van 2003. Kozijnen zijn in orde (deels nieuw, rest in goede staat), buitenkant geschilderd in 2004. (Laatste stukje in de OP is vrij duidelijk wat betreft dat soort dingen ).
Wat moet er dan op de slaapkamers gebeuren, belana? Zijn namelijk heel goed al. Alleen de ouderslaapkamer heeft nog schrootjes en granolmuren, de andere kamers hebben nieuw stucwerk (ook plafonds).
pi_47537061
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:36 schreef Sugar het volgende:
Woonoppervlak: 175 m2
Inhoud: 480 m3

Vraagprijs: ¤ 268.500
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef Sugar het volgende:
Dus 3 kamers is 31m2, dan nog een badkamer en overloop, bijelkaar geschat 15 m2. Dat maakt de bovenverdieping 46m2. Benedenverdieping is iets groter vanwege de uitbouw, ongveer 60m2. Kom ik op totaal 106 m2. Laat ik het naar boven afronden, 120m2. Dat scheelt 55m2 met de opgave. Bovendien kom ik bij een oppervlakte van 175m2 en inhoud van 480m3 uit op een gemiddelde plafondhoogte van 2,74m. Zo ziet het er iig niet uit. Vooral boven is het niet hoog. Althans dat lijkt het.

Ik zou alles goed nameten.

Verder heb je altijd werk aan een ander huis, schilder-, saus- en/of behangwerk. Die paar kleine dingen pak je dan even mee. Als je rekent op een paar weekjes (2 a 3) klussen en verhuizen ben je een heel eind.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:08:04 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_47537119
sorry, ik las niet goed idd.
de slaapkamers lijke me nog wat kaal. dat is eigenlijk alles.
laat ik het zo zeggen, wij wonen zelf in een jaren 30 woning. dat was binnen allemaal best heel netjes toen we er kwamen wonen en de slaapkamers zagen er vergelijkbaar uit. Toch moet daar dan nog een heleboel mee, nu nog steeds (na ruim 4 jaar) maar dat komt dan ook weer omdat wij wel de keuken en badkamer moesten vervangen. mmmm, nou, het klinkt gewoon steeds beter eigenlijk sugar. vind de prijs nog steeds wat hoog, maar zoals anderen zeggen, als dat normaal is voor in eindhoven, tja...
stormy waters...
sailin'
pi_47537147
Waar ga je je TV zetten?
Mooie kutinrichting die woonkamer als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:13:12 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47537168
Wat een onwijs mooi huis!
Ik kan niet veel zeggen over de prijs, dat hangt een beetje af van de huizen in de buurt, maar ik zou om zijn hoor!
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:14:24 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47537186
Ik bén ook om. Viel het op?
pi_47537213
Wat zijn dat trouwns voor een rare wastafels in de badkamer?!

Is dat niet kei-onhandig?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47537282
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Marsepein het volgende:

Dus 3 kamers is 31m2, dan nog een badkamer en overloop, bijelkaar geschat 15 m2. Dat maakt de bovenverdieping 46m2. Benedenverdieping is iets groter vanwege de uitbouw, ongveer 60m2. Kom ik op totaal 106 m2. Laat ik het naar boven afronden, 120m2. Dat scheelt 55m2 met de opgave. Bovendien kom ik bij een oppervlakte van 175m2 en inhoud van 480m3 uit op een gemiddelde plafondhoogte van 2,74m. Zo ziet het er iig niet uit. Vooral boven is het niet hoog. Althans dat lijkt het.

Ik zou alles goed nameten
Ja sorry hoor maar iedereen weet dat er gelogen wordt over woonoppervlakte voor het leven.

Op de site van makelaar REMAX staat b.v. iedere ruimte met oppervlakte gespecificeerd. Als je alles optelt kom je vaak niet in de buurt van wat op een andere tabpagina als woonoppervlakte wordt genoemd.

Recentelijk was nog in het nieuws dan de verening eigen huis hier onderzoek naar had gedaan waaruit bleek dat sommige hetzelfde appartement in verschillende jaren voor verschillende woonoppervlakten werd verkocht.

Natuurlijk is dit huis geen 175 m2.

Ik denk dat woonoppervlakte tegenwoordig bruto oppervlakte is. Dus als je 3 lagen hebt en je huis is 10 meter lang en 6 meter breed dan is het huis 180 vierkante meter.
pi_47537299
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:17 schreef vosss het volgende:
Wat zijn dat trouwns voor een rare wastafels in de badkamer?!

Is dat niet kei-onhandig?
Deze wastafels zijn momenteel de trend (of hype). Veel trends/hypes zijn niet handig, maar mooi is het (voor even) wel.
pi_47537358
wat voor vloer is dat in de woonkamer? parket of laminaat?
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:33:19 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47537386
Het is volgens de verkoper een eiken-laminaatvloer. Laminaat dus.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:53:12 #25
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_47537665
Ik vind het een prachtig huis en volgens mij zou je er hier in de Randstad ook een stuk meer voor kwijt zijn.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:57:47 #26
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47537749
Ja, hier is het volgens mij ook een behoorlijke toevalstreffer. Dit soort huizen en dan zo opgeknapt, dat zie je uberhaupt niet zo veel. En doordat het nog niet "af" is, is de vraagprijs niet zo heel hoog, volgens mij. Maar ja, dat vind ik als leek.
pi_47537819
Hoezo niet helemaal afgewerkt? De meeste mensen gaan toch schilderen als ze een huis kopen, dus maakt verder toch niet uit. Ik kan me niet voorstellen dat het ontbreken van plinten de prijs zoveel doet zakken.
pi_47538357
vraag even naar de laatste energienota dat geeft een indruk van de isolatie
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:32:00 #29
136842 rickybee
Stiften is voor mietjes
pi_47538527
Al die onafgewerkte dingen: gevalletje scheiding??
Zo ja, dan willen ze er meestal wel snel vanaf.
Welke straat?
Bestemmingsplan? wordt er binnen 5 - 10 jaar een grote flat gebouwd??
"Woning volledig gestucd"?? Zie die schrootjes aan het plafond in de slaapkamer...
Als je echt geïnteresseerd bent dan zou ik een aankopend makelaar meenemen en een bouwkundig onderzoek laten doen. Dan heb je alles laten onderzoeken.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:30:40 #30
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47539902
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:32 schreef rickybee het volgende:
ls je echt geïnteresseerd bent dan zou ik een aankopend makelaar meenemen en een bouwkundig onderzoek laten doen. Dan heb je alles laten onderzoeken.
Eindelijk een verstandige post
Lang leve mij! *O*
pi_47540141
Ja altijd bouwkundige keurig laten doen. Kost 300 euro en dat heb je zo terugverdiend.
pi_47540398
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:30 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Eindelijk een verstandige post
Kan handig zijn, maar ook die lui hebben niet altijd even veel verstand van zaken. .

Verder is het een erg mooi huis, en de klusjes die worden opgesomd zijn ook door de niet heel erg handige doe-het-zelver goed te doen. Om dat werk zou ik het niet laten, of het huis an sich dat geld ook echt waard is zou ik niet weten.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 maart 2007 @ 11:00:53 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47540724
Je kunt bij het kadaster opvragen wat de verkoopprijzen van vergelijkbare huizen in de buurt zijn geweest de afgelopen tijd. Kost je geloof ik 2 euro. Dan heb je in elk geval een idee van wat huizen daar ongeveer doen qua verkoopprijs.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:02:20 #34
159662 J1981
Supermama!
pi_47540766
¤ 268.500 is echt niet teveel geld voor een dergelijk huis, in het centrum van Eindhoven. Wij hebben zelf ongeveer een jaar terug een huis gekocht vlak bij Eindhoven. Het perceel was welliswaar iets groter (285 m2), maar we hebben het huis dan ook nog van boven naar beneden onder handen moeten nemen. (opnieuw stuccen, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe flafonds, nieuwe vloeren, nieuw toilet, echt alles dus, zelfs de tuin was een wildernis vol puin). Een rijtjeshuis (wel op de hoek) en daar hebben wij al ruim ¤ 200.000 voor betaald. En dan moet je nog beginnen met verbouwen. Ik ken de prijzen in de regio daar vrij goed en dit is echt een topprijs voor dat huis! (mits er geen verborgen gebreken zijn, bouwkundige keuring?)
En die kleine dingetjes die nog moeten gebeuren, zijn echt peanuts Als je daar een volle week echt tijd aan besteed is het klaar.

Succes met jullie beslissing!
pi_47542257
Lijkt mij een hele scherpe prijs, kom zelf uit Helmond en ken de prijzen / aanbod in Helmond / Eindhoven vrij aardig.
pi_47543454
Staat het op de monumentenlijst oid gezien het bouwjaar?
BlaBlaBla
pi_47543908
Suug,

Heel mooi huis zo op eerste gezicht. Heeft het maar 3 slaapkamers? Waar zitten de m2? Ik vind het ook wel kleiner ogen dan ons huis (140m2) Wat is de ligging van de tuin?

Bij ons (westen) zou je voor zo een perceel en woonoppervlak veel meer kwijt zijn. Ik vind de keuken en badkamer heel mooi. De woonkamer vind ik persoonlijk heel erg klein. Ben bang dat je daar ook spijt van gaat krijgen. Wanneer je twijfelt zou ik ook een aankoopmakelaar of bouwkundige rapport laten opmaken. Ik weet niet of je lid bent van VEH, daar hebben ze vaak goeie deals voor leden. Succes ermee!!!!
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:07:20 #38
21865 WaVe
WaVe detected
pi_47544637
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:44 schreef Stiekemurd het volgende:
Wanneer je twijfelt zou ik ook een aankoopmakelaar of bouwkundige rapport laten opmaken. Ik weet niet of je lid bent van VEH, daar hebben ze vaak goeie deals voor leden. Succes ermee!!!!
Lid worden van VEH kan wel uit, je krijgt daar meer dan voldoende informatie voor en echt duur zijn ze niet. De aanloopkeuringen die ze kunnen doen zijn redelijk scherp geprijst, verdere services vallen tegen. Zo hebben ze ook notarisservice (zelf even zoeken naar een notaris, dan ben je vaak een stuk goedkoper uit). De hypotheekservice was ik ook niet echt stuk van.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:18:18 #39
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47545010
Sugar, ik kan weinig toevoegen aan wat hier allemaal geschreven is. Ik denk dat het huis, aan het centrum, niet te duur betaald is. Denk goed na of je het de kosten waard vind. Ik vind het huis prachtig, vooral ook de buitenkant. Maar alleen jullie kunnen weten of je het kunt en wilt betalen.
Succes met de keuze, moeilijk is het!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_47545385
Wat ik nog wil toevoegen...
Vorig jaar juni hebben wij in een soortgelijke situatie gezeten. Ik twijfelde heel erg over de vraagprijs (EUR 480.000). Dezelfde huizen stonden het jaar ervoor voor net boven de 4 ton. Dit betrof welliswaar een hoekhuis meer geen meter meer perceel of woonruimte extra. Ik heb toen eerst via het Kadaster (dat kan online) opgevraagd voor welke prijs de huizen toen weggegaan waren. Dit bleek net onder de 4 ton te zijn geweest. Het huis stond voor dik 80000 meer te koop!! Wij hebben er toen voor gekozen om het huis te laten taxeren via VEH (kostte ons EUR 685). Ik had namelijk gehoopt dat de prijs enigzins wel ok was (ik had nogal druk om te gaan verhuizen ivm de tweede baby), en je moet toch het huis laten taxeren, dus die kosten maak je toch. Wat bleek? Het huis werd op 437.500 getaxeerd. Hiermee zouden we niet eens een hypo op kunnen krijgen. (taxatie + 125% financiering). Wij hebben toen een bod neergelegd van 440 en daar is de verkoper niet mee akkoord gegaan. Het huis staat nu nog steeds te koop en ik ben achteraf zo blij dat we dit gedaan hebben. Nu liever die 685 euro kwijt zijn dan veel jaar teveel rente te moeten betalen en het huis met verlies moeten verkopen na en paar jaar....

Het is zooo moeilijk en wie bepaald wat een huis waard is? Het is maar net wat de gek er voor geeft, en heb je het er zelf voor over?
pi_47545587
de woonkamer is wel erg klein en de keuken weer erg groot, is de eetkamer in een apart kamer ?
het bad vind ik wel mooi en zoals iedereen hier al schrijft, die paar kleine niet afgewerkte dingetjes heb je zo zelf gedaan, dat zal de preis niet drukken
ik vind de slaapkamers gezien de opgave m2 ook erg klein..
pi_47545639
Sugar, ik kan wel invoelen dat je als een blok voor dit huis valt eigenlijk. Het heeft iets.
Qua prijzen heb ik geen idee van hoe het is daar in Eindhoven.
Die dingen die nog moeten gebeuren... het klinkt niet als enorme dingen en wat eerder al gezegd is, ik denk dat het idd van die dingen zijn die je gewoon mee kan pakken in de klussen die je toch wel moet/wilt als je gaat verhuizen.

Succes!
Fake it till you make it...
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:53:09 #43
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47546146
Het huis ziet er prachtig uit Sugar. Dat de badkamer en keuken zo nieuw zijn is een enorm pluspunt. Enige minpuntje vind ik die slaapkamer van 8 m2. Ik zou wel nog door een taxateur de waarde laten bepalen, dan weet je zeker dat je goed zit met de prijs die je gaat bieden.
pi_47546599
Het is een mooi huis, ik zou er ook voor vallen.
Het lijkt me voor in een stad als Eindhoven ook niet erg duur. Is het in het centrum?

Ik zou proberen er nog wat vanaf te krijgen en anders afspraken maken over de afwerking. Kunnen de verkopers dat niet nog doen?
pi_47546851
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:06 schreef Koningin het volgende:
en anders afspraken maken over de afwerking. Kunnen de verkopers dat niet nog doen?
Nou doe dat maar niet: dat gaat dan afgeraffeld worden.
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:15:03 #46
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_47546923
Wat een gaaf huis .
Als ik de hypotheek zou kunnen krijgen zou ik het misschien "inpikken" .
pi_47547890
Ik vind het een mooi huis, maar prijs iets aan de hoge kant. Je zou eventueel bij het kadaster na kunnen vragen voor welk bedrag de huidige bewoners deze woning hebben gekocht..
pi_47548046
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:39 schreef josvr het volgende:
Ja altijd bouwkundige keurig laten doen. Kost 300 euro en dat heb je zo terugverdiend.
Je verdient het ook weer terug, het is nl. aftrekbaar bij de belasting als je het huis uiteindelijk koopt.

Ik vind het ook een leuk huis Sugar. Ik hoop dat je je lief toch nog zo ver krijgt dat hij met je mee wil verhuizen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:43:19 #49
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47549976
Nee dus. Hij wil het niet. Dus van de baan.
pi_47550161
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:43 schreef Sugar het volgende:
Ow wat zul je er ziek van zijn Sugar Wij vrouwen richten het natuurlijk al helemaal in..... Maar ja je moet er ook echt met zijn 2-en achter staan....
Er komt vast wel weer een ander leuk huis!!!
pi_47551120
Wel een beetje mosterd na de maaltijd, maar vraag je bij een huis af dat helemaal opgeknapt is af, hoe het zit met de kwaliteit en garanties van de werkzaamheden.

Als alles door erkende installateurs en aannemers is gedaan met verstand van zaken en goede service, is het een ander verhaal als wanneer het door de eigenaar zelf is gedaan die alles geleerd heeft door naar Eigen Huis in Puin te kijken (niet dat het dan per definitie slecht is, maar dan zou ik er wel kritischer naar kijken)
Het zou tenslotte behoorlijk klote zijn als je over een jaar je badkamer eruit kan slopen omdat blijkt dat de tegellijm niet hecht op de achterwand, of omdat de douchebak eruit moet omdat de verkeerde kit is gebruikt
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2007 @ 16:35:48 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47551804
ik denk dat je gewoon gelijk heeft sugar. het is wel een heel leuk huis, maar ik denk dat het gewoon te klein is voor een jong gezin met 2 kleine kinderen. vooral de kleinste slaapkamer is wel heel erg mini.
qua prijs heb ik geen idee. ik ken de gangbare prijzen niet in eindhoven.
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:27:44 #53
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47559688
Even als afsluiter: we zijn toch nog gaan kijken, omdat de afspraak voor de tweede bezichtiging al stond. Beide vaders mee en nu nog kritischer gekeken. Er moet veel afgewerkt worden, dat wisten we al. Maar dan ook erg slechte boeidelen, slecht hout bij dakkapel, onderste rij dakpannen lag er vreemd bij... Te veel échte dingen, die niet over "afwerking" gaan.

En het allerbelangrijkste: de ligging. Een klein karakteristiek straatje is het, maar wel een zijstraatje van een grote weg waar veel kantoren en winkels aan liggen. Daardoor is het een soort grijs gebied tussen flatgebouwtjes, kantoren, verkeer en een paar oude karakteristieke pandjes en straatjes. Geen woonwijkje en dat straalt toch wel veel meer sfeer uit. Dat gaf de echte doorslag voor mij ook nu.

Dus opgelucht, want nu echt samen besloten: dit wordt niet ons huis.
pi_47562214
Sugar, wat fijn dat het nu wel een beslissing van jullie samen is!
pi_47562250
sugar, ouch, toch wel jammer...! maar zo'n wijksituatie kan ook zeker belangrijk zijn, er komt vast nog weer eens iets voorbij waar je je in nog meer opzichten erg thuis zult voelen.
pi_47563845
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:30 schreef MarjoleinA het volgende:
Staat het op de monumentenlijst oid gezien het bouwjaar?
Grapje zeker. Het enige originele aan het huis zijn de gemetselde bogen boven de ramen. Voor de rest is alles verandert zonder oog vor behoud van uiterlijk.
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:44:21 #57
36431 bleiblei
pi_47564594
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:27 schreef Sugar het volgende:
Even als afsluiter: we zijn toch nog gaan kijken, omdat de afspraak voor de tweede bezichtiging al stond. Beide vaders mee en nu nog kritischer gekeken. Er moet veel afgewerkt worden, dat wisten we al. Maar dan ook erg slechte boeidelen, slecht hout bij dakkapel, onderste rij dakpannen lag er vreemd bij... Te veel échte dingen, die niet over "afwerking" gaan.

En het allerbelangrijkste: de ligging. Een klein karakteristiek straatje is het, maar wel een zijstraatje van een grote weg waar veel kantoren en winkels aan liggen. Daardoor is het een soort grijs gebied tussen flatgebouwtjes, kantoren, verkeer en een paar oude karakteristieke pandjes en straatjes. Geen woonwijkje en dat straalt toch wel veel meer sfeer uit. Dat gaf de echte doorslag voor mij ook nu.

Dus opgelucht, want nu echt samen besloten: dit wordt niet ons huis.
Welke straat was het?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 01:18:32 #58
36075 MarkAJ
Vive La Marque
pi_47569189
Sugar, ik denk een verstandige keuze om het inderdaad niet te doen. In ieder geval niet zonder veel te onderzoeken. De prijs is erg laag voor wat je ziet... Ik denk als je goed kijkt, zoals de beider vaders, die vanaf iets grotere afstand kijken omdat het niet voor hun is, er veel meer te zien is dan jullie zagen/zien.

Het is heel makkelijk een huis 'optisch' af te maken, terwijl het verre van af is!!

Bij de komende huizen die je bezoekt een paar tips: Doe het onmogelijke. Kruip het dak op, en bekijk het eens vanaf daar. Hoe ziet de goot er uit? Zitten er kleine scheurtjes in de aansluitingen? Zit er veel mos op de pannen? Hoe ziet de schoorsteen eruit vanuit de buitenkant? Zit er een kruipruimte in het huis, kruip er dan ook echt in en neem op wat je ziet. Kijk duidelijk op onlogische plaatsen.

Is er een mooie ruime dakkapel geplaatst? Kijk eens vlak rond de dakkapel... Is daar vaker geschilderd dan de muren, zie je donkerdere plekken dan de rest van de muur?

Allemaal kleine dingen die veel ellende kunnen veroorzaken, en die zo makkelijk op het eerste gezicht te verdoezelen zijn... Wat al eerder gezegd is: Neem bij serieuze interesse altijd een kenner mee. Een aankopende makelaar let meestal alleen op de prijs. Neem een goede aannemer mee, of nog beter, iemand die van beroep huizen renoveert. Die weet het beste hoe hij dingen kan herkennen. Kost je inderdaad een paar honderd Euro per huis, maar kan je een hoop ellende besparen.

Ik heb zelf nét een huis gekocht, maar ik heb ongeveer 5 huizen laten keuren door een kenner. En de prijs van het huis.... Die interesseerde me weinig. Ik had het over voor het huis wat we uiteindelijk kochten... Stukje hoger betaald dan gemiddeld.... Maar een gemiddelde wordt getrokken uit goedkopere en duurdere huizen, dus tja.... Het is wat de gek er voor geeft hé?
Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:49:44 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47570824
Mag ik er nog een tegenaan gooien?

Wat vindt u dan van dit huis?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:58:23 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47570869
Ook al zo leuk!
Geen paneeldeuren maar wel idd iets ruimer dan de andere zo te zien.
En die haard! Jammer dat het geen hout is, maar het idee is wel heel leuk!

Ziet er goed uit hoor!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:59:45 #61
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47570878
Ja, het is heel ruim. Veel kamers, heel netjes allemaal. En dat laatste blijken we toch ook wel écht heel belangrijk te vinden. Afwerking en gewoon geen rot hout enzo. Kijken vandaag, hoop ik!!!!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:02:00 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47570897
Die badkamer is trouwens ook echt wel om te kwijlen hoor, zo te zien!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:03:52 #63
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47570913
Ja, die is wel goed, ja!
Bij het andere huis was de badkamer hartstikke nieuw en goed enzo, maar eigenlijk niet onze smaak. Ik zou steeds moeten giechelen als ik er was, denk ik. En deze lijkt gewoon beter bij ons te passen, fris en wel 'luxe'.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:03:00 #64
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47571569
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:43 schreef Sugar het volgende:
Wie wil wat niet?

Anders lees je het topic effe
Lang leve mij! *O*
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:05:18 #65
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47571616
Tof huis!
Lang leve mij! *O*
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:15:17 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47571771
Ja, he? Dinsdag gaan we kijken, eerder kon niet, we zijn dan wel de eersten.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:19:58 #67
3142 m@x
pi_47571863
Mooi huis, lekker ruim en licht.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:21:44 #68
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47571889
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:15 schreef Sugar het volgende:
Ja, he? Dinsdag gaan we kijken, eerder kon niet, we zijn dan wel de eersten.
Met name de beneden verdieping is wel wat praktischer ingedeeld niet?
Lang leve mij! *O*
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:29:38 #69
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47572020
Ja, gewoon een veel grotere ruimte. Geen losse oppervlakken die het totaal maken, maar juist ruimtelijk.
En dit ligt echt in een leuke woonwijk, met in het midden een stukje groen, dus een heel brede straat, een soort hofje.
pi_47572981
Mooi huis ook Sugar, ruim en licht!
Leuk om te gaan kijken dinsdag!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 10:37:59 #71
145703 Banzaii
Leuk ook !
pi_47573830
Ziet er mooi uit !

Even goed kijken naar het bouwtechnische rapport!
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:37:22 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47575763
Dit lijkt mij nu ook een leuk huis Sugar! Hopelijk valt het niet tegen dinsdag!
pi_47575848
Ja dit lijkt me echt een familiehuis Sugar
Ben benieuwd!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:48:57 #74
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47576177
Woepie, jullie maken me bijna nog enthousiaster!
pi_47576437
Ziet er super mooi uit! Ik ben benieuwd
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 12:34:31 #76
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47577527
Ha, dit ziet er veel meer uit als een huis waar kinderen lekker in kunnen hollen en spelen. Alleen wel een beetje jammer dat de tuin pal op het Noorden ligt. Duimen dat het dinsdag net zo leuk en goed onderhouden is als het lijkt!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_47578590
tuin op 't noorden kan ook juist heel fijn zijn, dan heb je vaak nog een heel stuk waar de zon wel komt maar ook een deel waar je in hete tijden nog wat schaduw hebt.

ik vind 't er ook mooi ruim uitzien, maar bij die vorige was ik meer onder de indruk van de stijl/charme. en die ene slaapkamer van 4m2 is ook wel erg piepklein natuurlijk. maar zo'n werk/speelkamer beneden kan heerlijk zijn (hebben mijn ouders ook, ik vond 't altijd heel fijn).
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:24:05 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47579035
Maar dit huis heeft dus 4 slaapkamers + die werkkamer. Dat één van die slaapkamers dan maar 4 m2 is, maakt me niet meer uit, denk ik.
pi_47579093
nee, is ook zo. maar de 4e slaapkamer is op zolder, ik weet niet of je daarnaast op zolder dan nog veel bergruimte overhoudt? ik vind 't gewoon een wat erg optimistische benaming voor een hokje van 2x2.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:36:03 #80
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47579416
Hahaha, is ook zo, hoor Bix. Qua bergruimte denk ik dat het wel goed zit.
Dit staat er:

Zolderkamer, tevens 4e slaapkamer (ca. 18 m²) voorzien van een laminaatvloer, dakkapel welke aan de achterzijde is gesitueerd, bergruimte achter de knieschotten, wastafel met warm en koud water, wanden voorzien van structuurverf.

Berging gelegen aan de voorzijde met aansluiting voor wasapparatuur (2 aparte groepen) en opstelling CV-combiketel (merk Atag HR, bouwjaar 2001).

Berging gelegen aan de achterzijde van de woning.

Zolderverdieping:
Middels vlizotrap te bereiken vliering.
pi_47580498
Nog eentje, wat is jullie indruk van deze
pi_47580501
hm, oja! ik geloof dat ik wat selectief gelezen had.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:11:15 #83
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47580660
-roys-, dat ziet er echt heel leuk en mooi uit!
Ik heb geen idee of het duur is voor daar enzo, maar ik vind het er prachtig uitzien!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 maart 2007 @ 14:13:14 #84
13151 crew  Rewimo
pi_47580744
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 14:07 schreef -roys- het volgende:
Nog eentje, wat is jullie indruk van deze
Leuk huis! Lekker licht ook
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 16:39:55 #85
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47586754
Net nog even gebeld naar de makelaar om te controleren of we nog steeds de eerste mensen zijn die het gaan bezichtigen dinsdag. Naar hun zeggen: ja. Toch een fijn idee.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 16:50:58 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47587169
absoluut een veel beter en ruimer huis dan dat andere. en mijn zou zeggen dat het een prima bouwjaar heeft
een lekkere flinke tuin en dat die op het noorden is, is volgens mij niet zo'n probleem. met een grote tuin heb je toch wel zon in de tuin. (onze nieuwe tuin ligt ook op het noorden )
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 maart 2007 @ 17:24:29 #87
13151 crew  Rewimo
pi_47588275
Onze nieuwe tuin ligt eh... nou ja in alle richtingen eigenlijk

Leuk huis, Sugar! Ik hoop dat het in het echt ook zo leuk is
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:01:40 #88
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47593239
Sugar, leuk huis weer. Maar heel, heel anders dan al het andere wat je liet zien! Ik hoop dat het jullie droomhuis wordt!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:28:24 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47594220
Maar het is wel echt heel leuk, hoor Lishepishe. Ik weet wel wat je bedoelt en ook wat Bixister natuurlijk zegt over charme, maar dit huis staat er wel erg charmant bij in een leuk wijkje. Echt!
pi_47604912
jammer dat de links niet meer werken, had ook graag willen kijken
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:03:32 #91
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47617295
pi_47620572
Ziet er erg goed uit Sugar deze!!! En die tuin op het noorden hoeft geen probleem te zijn als hij 12 meter diep is.

Ik vind alleen dat storten van die waarborg som een beetje vreemd??? Als je je hypotheek rond hebt bij de bank dan weten ze toch dat je het huis niet meer af gaat zeggen?

Ik ben in elk geval benieuwd hoe jullie het gaan vinden dinsdag...
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2007 @ 22:24:32 #93
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47625636
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 20:40 schreef Nanook24 het volgende:
Ziet er erg goed uit Sugar deze!!! En die tuin op het noorden hoeft geen probleem te zijn als hij 12 meter diep is.

Ik vind alleen dat storten van die waarborg som een beetje vreemd??? Als je je hypotheek rond hebt bij de bank dan weten ze toch dat je het huis niet meer af gaat zeggen?

Ik ben in elk geval benieuwd hoe jullie het gaan vinden dinsdag...
volgens mij is dat normaal hoor. wij hebben het ook moeten doen in elk geval. (de bank deed dat voor ons)
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:32:56 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47625964
Bankgarantie heet dat.
pi_47627849
Ok, ik had er in elk geval nog nooit van gehoord, en dit is eigenlijk ook voor het eerst dat ik het zo duidelijk bij een verkoop zie staan vandaar dat het mij wat vreemd voorkwam.
pi_47633368
ziet er goed en ruim uit, ook veel licht en mogelijkheden kwa indeling
vind deze eigenlijk beter dan het andere huis
  zondag 25 maart 2007 @ 20:00:06 #97
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47649264
Omdat ik het zelf best een verschil vind of je de foto's groot of klein ziet, gooi ik ze toch nog even hier neer.

pi_47653013
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:41 schreef Traband het volgende:
Zo op het eerste gezicht een mooie prijs toch?

Hier in Amstelveen kost zoiets 400.000
  maandag 26 maart 2007 @ 19:33:51 #99
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47683282
Deze, Peter v A, ziet er beter uit dan de vorige: keuken en badkamer minstens net zo luxe, en een stuk groter... En deze is al 'n stuk goedkoper. Vind ze allebei mooi, maar ik zou híer helemaal voor gaan!
*Think outside the box*
pi_47684670
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:33 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Deze, Peter v A, ziet er beter uit dan de vorige: keuken en badkamer minstens net zo luxe, en een stuk groter... En deze is al 'n stuk goedkoper. Vind ze allebei mooi, maar ik zou híer helemaal voor gaan!
Dit is een beetje appels met peren vergelijken. Dat andere huis lag bijna in het centrum, dit huis ligt bijna in Veldhoven.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:21:55 #101
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47685432
Maar de ligging van het andere huis was tegelijk ook een nadeel. Het had niet de sfeer van 'bijna in het centrum wonen' noch de sfeer van een woonwijk. Dit huis ligt niet bijna in Veldhoven joh, ben je mal. En wél in een woonwijk.
De straat zelf ziet er heel goed en netjes uit, dat zit wel snor. Het echtere nadeel aan dit huis is de wijk die er vlakbij ligt: de Bennekel. Dat is gewoon niet zo'n beste wijk. Dus daar nog even kritisch naar kijken en voelen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 27-03-2007 07:59:43 ]
pi_47700440
Heel veel succes vandaag met kijken!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:45:20 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47700963
Ik heb nog even advies nodig!

WE zijn dus waarschijnlijk de eerste mensen die gaan kijken of een van de eersten. We weten dat er nog wel wat bezichtigingen gepland staan na ons. Daarom zullen we niet te lang moeten wachten met bieden, sterker nog: misschien meteen na de bezichtiging al een bod doen. Mits alles heel goed voelt natuurlijk!

Wat zouden jullie doen? Hoe laag/hoog bieden? En zouden jullie toch wachten met bieden, puur ondat je niet gretig wil zijn? Met het (misschien wel grote) risico dat een ander een bod doet en je dus het nakijken hebt?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:02:58 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47701189
Ik zou gelijk bieden. Maar ik heb zelf dan ook nooit het kat en muis spelletje gespeeld. Je wil het huis, of je wil het niet.

En het advies in WGR is meestal dat je voor jezelf moet bepalen wat je voor dat huis zou willen betalen. Als jullie de eerste bieders zijn zullen ze niet geneigd zijn veel te zakken, zeker niet als er nog bezichtigingen na jullie komen.
Dus je zou voor jezelf moeten bepalen of je evt. ook de vraagprijs zou willen betalen als het daarop uit zou draaien.

Er is ook nog een kans dat de makelaar/verkoper jullie bod alleen noteert maar nog niet in onderhandeling gaat (geen tegenbod dus) en eerst eens af wil wachten wat de andere bezichtigingen doen. Weet niet of dit op deze manier mag, maar daar verzint die makelaar dan vast wel een trucje voor.

Ik zou geloof ik zelf een bod doen van 245 of mss zelfs wel 250 maar ik weet niet of ik de beste raadgever ben hier hoor, ik ga altijd volledig blind voor een huis zonder me een beetje in te houden.

Je zou evt. nog een voorbehoud van bouwtechnische keuring kunnen doen, dat de kosten daaruit voorkomend niet hoger mogen zijn dan XXX, maar als ik het huis zo zie lijkt dat op zich wel goed te zitten. En je hebt kans dat de verkopers je dan te moeilijk vinden, zeker gezien de bezichtigingen die nog komen ook.

Ik help niet echt hè?
pi_47701269
In elk geval al veel kijkplezier Sugar!
Ga kijken, ga voelen en ik zou niet direct een bod doen na het bezichtigen. In de zin van toch niet te gretig over willen komen. Bespreek goed met zn tweeën wat je ervoor over hebt, wat je maximaal wilt besteden aan het huis. Je kan altijd vanmiddag ofzo de makelaar opbellen met een eventueel bod.

Maar het is natuurlijk maar net hoe het voelt, hoe het eruit ziet enzo. Maak geen overhaaste beslissingen en kijk goed rond.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:12:21 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47701367
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:07 schreef Nijna het volgende:
[...]
Je kan altijd vanmiddag ofzo de makelaar opbellen met een eventueel bod.
[...]
Dat was wat ik bedoelde met 'meteen'. Als in vandaag-niet-morgen. Maar een paar uurtjes wachten zou best kunnen.
pi_47701430
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:45 schreef Sugar het volgende:
Ik heb nog even advies nodig!

WE zijn dus waarschijnlijk de eerste mensen die gaan kijken of een van de eersten. We weten dat er nog wel wat bezichtigingen gepland staan na ons. Daarom zullen we niet te lang moeten wachten met bieden, sterker nog: misschien meteen na de bezichtiging al een bod doen. Mits alles heel goed voelt natuurlijk!

Wat zouden jullie doen? Hoe laag/hoog bieden? En zouden jullie toch wachten met bieden, puur ondat je niet gretig wil zijn? Met het (misschien wel grote) risico dat een ander een bod doet en je dus het nakijken hebt?
Spannend hoor Als je al lang op zoek bent en na het bezichtigen denk je 'dit is het' zou ik meteen een reëel bod doen. Helemaal als er meer kapers op de kust zijn, wat een reëel bod is kan ik je helaas niet zeggen. Je hebt zowiezo altijd nog een paar dagen om erop terug te komen.

Maar mijn insteek is om het gewoon te doen als het goed voelt!

Succes ermee
Nikon D3 + aanhangsels en opschoefsels
pi_47701580
ja mjn idee, als je ergens helemaal verliefd op bent, waarom zou je dan het risico gaan lopen dat een ander ermee vandoor gaat.
omdat je niet te gretig wilt overkomen.
als het al maanden leeg stond, en er waren voorlopig geen bezichtingen gepland dan zou ik het afwachten, maar in jullie geval go for it.
tenminste als jullie er vanmiddag allebei een goed gevoel over hebben.
ik zou wel aan het eind van de middag pas bellen, dus laat het even goed bezinken, en weeg thuis nog eens alle voors en tegens tegen elkaar af.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:46:26 #109
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47702151
Maar BE, 249.500 is de vraagprijs, he? Dan ga je toch geen 250 bieden? Ik ga ook zeker geen 245 bieden namelijk.

Mijn man moet na de bezichtiging meteen weer werken, dus echt er samen heel rustig voor gaan zitten, kan niet. Maar we kunnen wel bellen en mailen. Ik denk toch dat het -als het echt heel goed voelt- neerkomt op een bod vrij snel na de bezichtiging.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:47:20 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47702174
Oh wacht. Ik had in de OP gezocht naar de vraagprijs.
268.500, dan was mijn voorstel toch niet zo raar?

Maar goed, 249.500...
Eh... dan zou ik ergens rond de 230-235 gaan zitten.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:51:31 #111
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47702289
Ja, zoiets dacht ik ook.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:15:08 #112
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47704813
Hoe laat gaan jullie kijken? (Sorry als ik er overheen gelezen heb).

Ik wil de duimmodus aanzetten!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:29:31 #113
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47705293
Half één!!!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:33:04 #114
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47705419
Mooi, dan ben ik hopelijk net klaar met werken!

Ik ga echt loeihard duimen.

Please please do not forget ons even wat te laten weten straks. Spannend!!!
... ♥ ik mis je ♥
pi_47705943
Ja en je moet vooral kijken waar de makelaar niet wijst.
pi_47711386
én én én?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:18:35 #117
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47711512
Ik hoop dat het huis beviel!!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:19:57 #118
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47711554
Waarom heb je mijn huis op fok! gezet?!
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:27:06 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47711791
*klaar zit voor het uitgebreide verslag!
Vertel!

.
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:19 schreef LENUS het volgende:
Waarom heb je mijn huis op fok! gezet?!
Oh ja, en nu moesten we allemaal gaan lachen en zo toch?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:28:01 #120
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47711825
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:27 schreef Brighteyes het volgende:

Oh ja, en nu moesten we allemaal gaan lachen en zo toch?
Zuurpruim
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:28:48 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47711857
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:28 schreef LENUS het volgende:

[..]

Zuurpruim
Ook dat, maar vooral niet echt dol op niet leuke grapjes.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:34:12 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47712031
Hihaaaa!
Dat moet ons huis worden, dat is zeker! We waren nog steeds de eersten die het huis bezichtigden, donderdag komen de volgende mensen. Morgen bieden dus. Het staat echt vast.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:35:29 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47712076

Wat gaaf, wat spannend, wat leuk!

Vertel!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:38:18 #124
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47712179
Aaaarch.... dat gaat zenuwslopend worden Sjoeg !
Maar wel gaaf, tof, leuk, mieters!

Succes met de zenuwen!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:47:17 #125
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47712496
Ja, alles klopte met wat de foto's al lieten zien. Of nou ja, bijna! Tegels in de badkamer zijn blauw (op de grond), dat vind ik minder mooi dan zwart (wat het op de foto's leek), randje kersenhout in de keuken vind ik niet zo, de handgreepjes gaan vervangen worden , de tegels in de wc zijn voorzien van prachtig gedateerde lichtblauwe vogeltjes... Maar dat zijn álle nadelen. Oh nee, granol!

Maar dat was echt inimini peanuts vergeleken bij:

• alle ruimte
  • afwerking van alle kamers
  • de tuin (afmetingen en opzet en alles)
  • zon in de tuin!!! (ja, echt! En veel)
  • bad, douche én toilet boven
  • mooie vloeren
  • de extra werkkamer
  • de extra speelhoek, niet zichtbaar vanuit woonkamer
  • de ruime keuken
  • de lichtinval
  • de straat
    ...

JOEPIE!
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      dinsdag 27 maart 2007 @ 14:51:41 #126
    36431 bleiblei
    pi_47712643
    Ben benieuwd of de verkopers bekend zijn met het fenomeen Fok.
    als dat zo is kan je het afdingen hierbij vergeten .
    pi_47712720
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 14:51 schreef bleiblei het volgende:
    Ben benieuwd of de verkopers bekend zijn met het fenomeen Fok.
    als dat zo is kan je het afdingen hierbij vergeten .

Maar klinkt allemaal errrrg goed, ben heel benieuwd of het allemaal gaat lukken!!
      dinsdag 27 maart 2007 @ 14:53:49 #128
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47712723
    Ja, dat kunnen we sowieso wel vergeten.
    Het staat net een paar dagen te koop, we willen morgen gaan bieden en in oktober hoeven ze er pas uit. Geef jeme weinig kans. Maar we zijn wel bereid dichtbij de vraagprijs uit te komen, hoor.
      dinsdag 27 maart 2007 @ 15:09:43 #129
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_47713342
    ziet er mooi uit sugar
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 27 maart 2007 @ 15:23:25 #130
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_47713807
    Klinkt goed Sugar!
    Ik heb gelijk zoiets van 'ik wil het zien!'
      dinsdag 27 maart 2007 @ 15:33:45 #131
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47714149
    Altijd welkom, BE. Onze De deur staat altijd voor je open.
    pi_47714740
    Verliefd worden op een woning is nooit goed. Neem ook een aantal andere mensen mee. Er zijn altijd een hoop nadelen te bedenken, en als jij ze niet (wilt) ziet, ziet iemand anders ze wel. Een groot paleis/kasteel is duur in onderhoud en stookkosten, en klein arbeiderswoninkje is misschien niet genoeg voor een gezin, etc. etc. Ieder voordeel heeft zijn nadeel.
      dinsdag 27 maart 2007 @ 15:52:27 #133
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47714870
    Lieve josvr

Je bent een man naar mijn hart. Daarom nam ik mijn vader mee. We zijn allemaal even hard verliefd geworden. En dat ondanks kritische houding en andere argwaan. Soms gebeurt dat. Weet je wat dat betekent soms? Dat het echt het goede huis is. Dat helemaal past.
      dinsdag 27 maart 2007 @ 16:05:00 #134
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_47715333
    Sugar, echt super! Als het helemaal goed is betaal je ook niks teveel, toch? Opleverdatum in oktober is ook gunstig, ivm de verkoop van jullie eigen huis. Nu, hup hup, aan het poetsen en ruimen gij!!!
      dinsdag 27 maart 2007 @ 16:28:18 #135
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_47716110
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 15:52 schreef Sugar het volgende:
    Dat het echt het goede huis is. Dat helemaal past.
    Dan ga ervoor! En tuurlijk probeer je zo laag mogelijk rond te komen met die mensen/de makelaar, maar ach, ook al is het een "paar duizendjes" teveel, voor een huis waar je zó zeker van bent, mag dit ook, vind ik.
    Ik zou te allen tijde liever willens en wetens "te veel" betalen, dan het huis mislopen om "een paar centen".
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 27 maart 2007 @ 16:39:37 #136
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47716504
    Daarom hebben we zojuist een goed bod gedaan... Spannend!!!!
    pi_47716648
    Ehh, vergeet de bouwkundige keuring niet he. Verder is het natuurlijk helemaal
      dinsdag 27 maart 2007 @ 16:48:35 #138
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_47716817
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 16:39 schreef Sugar het volgende:
    Daarom hebben we zojuist een goed bod gedaan... Spannend!!!!
    Een bod gedaan al. Ow ow ow.... muziek in mijn oren.

Bouwtechnisch verhaal .... owja. Zoiets willen we nu niet horen. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_47716910
    Ik vind het spotgoedkoop maar ik woon dan ook in Amsterdam.

Staat het niet op Funda? Dat vergelijkt wat makkelijker of kijk sowieso even op Funda wat er in de wijk te koop staat.

Oeps, beetje late reactie

Succes met jullie bod.
    Aldus.
    pi_47717516
    Super dat het zo goed voelt enzo Sugar!!! Ben heel benieuwd wat ze met jullie bod gaan doen, succes met het onderhandelen e.d. Ik ga duimen .
      dinsdag 27 maart 2007 @ 17:24:00 #141
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47718095
    Nou, ze gaan (met 8 bezichtigingen op het programma donderdag a.s.) maar net in op ons bod en doen er alleen voor de vorm nu 500 af. En nee, ik ben geen nul vergeten.

Lager willen ze ook niet gaan, aldus de makelaar. Morgen bellen we met ons eindbod en dan maar zien hoe het dan gaat lukken.
    pi_47718357
    Zodra je aan het onderhandelen bent mogen ze geen bod van een ander accepteren toch?
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 maart 2007 @ 17:32:21 #143
    13151 crew  Rewimo
    pi_47718418
    Officieel niet nee. Dus als je nu al een tegenbod hebt, ben je in onderhandeling
      dinsdag 27 maart 2007 @ 17:37:42 #144
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_47718572
    Nee, dat niet, maar ze kunnen natuurlijk er wel voor kiezen niet lager te gaan en dan ben je ook uitge-onderhandeld zeg maar. Althans, als jij niet bereid bent naar hun prijs te klimmen.
    Maar goed, zoals Phluph zegt, als je het wil, wil je het en dan maakt die paar duizend ook niet uit, als je ze hebt iig.

Suug, je kersen randje? Dat kan er af! Wij hadden zoiets in het zwart bij onze keuken en dat was heel simpel los te schroeven hier!
    pi_47718908
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 17:37 schreef Brighteyes het volgende:
    Nee, dat niet, maar ze kunnen natuurlijk er wel voor kiezen niet lager te gaan en dan ben je ook uitge-onderhandeld zeg maar. Althans, als jij niet bereid bent naar hun prijs te klimmen.
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 14:53 schreef Sugar het volgende:
    Maar we zijn wel bereid dichtbij de vraagprijs uit te komen, hoor.
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 17:24 schreef Sugar het volgende:
    Nou, ze gaan maar net in op ons bod en doen er alleen voor de vorm nu 500 af.
    Nou, zo dichtbij ben je zelden geweest
    Dus bellen en vastleggen
      dinsdag 27 maart 2007 @ 18:04:55 #146
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_47719449
    De muziek in mijn oren klinkt steeds mooier.

Mieters !!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_47722201
    Wow dat is snel gegaan gaaf zeg! Succes
    pi_47724911
    Ik blijf duimen Sugar, dit zou zooooo gaaf zijn als het lukt!
      Jubileum moderator dinsdag 27 maart 2007 @ 20:47:32 #149
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_47725615
    Heel erg spannend Sugar, ik duim mee
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_47725975
    Doen jullie nog wel even een bouwkundige keuring?
      dinsdag 27 maart 2007 @ 21:06:12 #151
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47726532
    Nee, dat doen we niet. En nu worden we vast voor gek verklaard. Maar ik vertrouw mijn vader wel in deze.
    pi_47731696
    Spannend! Nu maar hopen dat de bewoners zich niet rijk rekenen met 8 bezichtigingen op het programma!

Vond het 1e huis dat je liet zien echt geweldig! Maar dat is 'em dus niet geworden las ik. Ligt deze woning ook een beetje in de buurt van het centrum? Eindhoven is zowieso een leuke stad om te wonen!
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
      woensdag 28 maart 2007 @ 10:33:58 #153
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47740720
    Dit huis ligt links van de Hoogstraat, best een stukje buiten de ring. Dus voorbij het Franz Leharplein nog.

En ik heb zojuist een laatste keer gebeld met de makelaar en gezegd dat we voor die prijs in elk geval de horren (die overneembaar zijn) erbij willen. En als ze zelfs daarop nog willen gaan beknibbelen...

* Sugar jompelt stiekem vast
      woensdag 28 maart 2007 @ 10:49:42 #154
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_47741211
    Jompel ik stiekem even met je mee!
      woensdag 28 maart 2007 @ 10:54:44 #155
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_47741370
    Dus dan zouden jullie het uiteindelijk doen voor de vraagprijs min die 500?
    Is het daar waar Cindy woont ongeveer, of ben je daar nooit geweest?
      woensdag 28 maart 2007 @ 11:02:51 #156
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47741651
    Ja, die prijs idd, renzell.

En het is denk ik wel in die buurt, maar kan me niet meer precies herinneren waar zij woont.
      woensdag 28 maart 2007 @ 11:06:43 #157
    21865 WaVe
    WaVe detected
    pi_47741775
    Sugar, ik kan je aanraden om toch *wel* een aankoopkeuring te laten doen. Je krijgt toch een hoop tips over hoe het huis in elkaar zit en een bouwkundige haalt toch meer dingen boven water dan dat je zelf doet. Ik heb het voor mijn flatje ook gedaan en daar was gelukkig niets speciaals te vinden. Dus in mijn geval versterkte het mijn positief gevoel en weet ik dat er zeer waarschijnlijk geen verborgen gebreken in zitten.
      woensdag 28 maart 2007 @ 11:29:15 #158
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_47742445
    Bij het Franz Leharplein zat ik op school. Dat is niet zo ver van het centrum, toch? Leuk Sugar! Ik duim dat de horren bij de prijs inbegrepen zijn . Hihaaaaaaaaa! Heb je en een mooi huis, en geen vliegjes. (Die dus niet kapot geslagen hoeven worden op je witte interieur. )
      woensdag 28 maart 2007 @ 11:38:42 #159
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47742729
    WaVe, dankjewel voor je advies.

Ik heb nog niks gehoord, maar had ons voorstel aan de secretaresse doorgegeven, dus misschien is de makelaar zelf ook nog niet bereikt. Spannend!
      woensdag 28 maart 2007 @ 12:47:54 #160
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47745106
    Het is van ons! In oktober is het van ons!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 maart 2007 @ 13:01:22 #162
    13151 crew  Rewimo
    pi_47745689
    Gefeliciteerd! Dat is snel zeg
    pi_47745730
    Gefeliciteerd

Onderhandelingen zijn goed verlopen?
      Jubileum moderator woensdag 28 maart 2007 @ 13:12:00 #164
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_47746112
    Gefeliciteerd
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_47746338
    Wauw wat leuk!
    ik heb het topic wel een beetje gevolgd, maar het ging zo snel dat ik nog geen tijd gehad heb om te reageren. In ieder geval gefeliciteerd!

Voor het goede evenwicht hier dan ook nog even een kritische noot over bouwkeuringen: Toen wij ons huidige huis kochten hebben we speciaal een bouwkeuring laten uitvoeren omdat wij ons een beetje zorgen maakten over het (pannen)dak. Uit de keuring bleek dat het pannen-gedeelte in orde was, maar dat van het platte gedeelte de bedekking zou moeten worden vernieuwd. Zo gezegd zo gedaan, maar bij het 'slopen' bleek dat niet alleen de bedekking, maar ook de constructie en de lichtkoepel volledig vernieuwd/gerenoveerd moesten worden. Was toch een flinke (financieele) tegenvaller. Uit het bouwrapport was dat echter niet gebleken. Toen we geprobeerd hebben of hier nog iets op te verhalen viel bleek dat de omschrijving zo sluw was opgesteld dat dit niet mogelijk was uiteraard. We voelden ons toen toch een beetje 'bekocht'.
    een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
      woensdag 28 maart 2007 @ 14:44:56 #166
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47749683
    Dat lijkt me ook wel shit, Elvy.

Maar ons nieuws is leuk, he?
    Er waren dus nauwelijks onderhandelingen, hahaha. Ze wilden gewoon niet lager gaan en in hun positie leek me dat ook heel reëel.

Nu moeten we ons eigen huis gaan verkopen, dingen uitzoeken rondom notarissen (wat doen die nou eigenlijk en waar moet ik op letten?) en hypotheken (valt er op hypotheekvoorstellen ook af te dingen?)... Nou ja, allemaal gedoe in elk geval. Pfffff. Adem in en uit.
      woensdag 28 maart 2007 @ 14:48:25 #167
    93427 Echo99
    © Boy_Snakeye 21.07.05
    pi_47749798
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 14:44 schreef Sugar het volgende:
    Leuk, he? Er waren dus nauwelijks onderhandelingen, hahaha. Ze wilden gewoon niet lager gaan en in hun positie leek me dat ook heel reëel.

Nu moeten we ons eigen huis gaan verkopen, dingen uitzoeken rondom notarissen (wat doen die nou eigenlijk en waar moet ik op letten?) en hypotheken (valt er op hypotheekvoorstellen ook af te dingen?)... Nou ja, allemaal gedoe in elk geval. Pfffff. Adem in en uit.
    Notarissen zorgen voor de juridische levering van je woning en het vestigen van het recht van hypotheek. Verder zorgen zij dat de geldstromen geregeld worden. Jouw hypotheek geld naar de verkoper (en zijn bank) overboeken etc.

Hypotheek voorstellen valt bij een tussenpersoon nauwelijks op af te dingen. Voor onderhandelen moet je bij de banken zijn. Verwacht er niet al te veel van want vaak zijn de hypotheken van tussenpersonen (iig qua rente) goedkoper.

Waar ga je je huis te koop zetten?
    Lang leve mij! *O*
      woensdag 28 maart 2007 @ 14:50:29 #168
    21865 WaVe
    WaVe detected
    pi_47749877
    Een notaris doet eigenlijk niks anders dan de koop officieel registreren en controleren. tegenwoordig kun je goed met een notaris onderhandelen. Zoek op www.degoedkoopstenotaris.nl een aantal betaaldbare notarissen in de buurt (of verder weg als het prijsverschil je dat waard is).

Vraag ook in je vrienden en kennissenkring rond naar ervaringen, stap met het goedkoopste voorstel naar een notaris waar goede ervaringen mee zijn en stel die prijs voor, grote kans dat ie daar mee akkoord gaat.

Aan een hypotheek is ook heel veel te onderhandelen, zorg vooral dat je bij meerdere banken en adviseurs langsgaat. Zoek ook ff in WGR, voldoende ervaringen met hypotheken daar
      woensdag 28 maart 2007 @ 14:51:22 #169
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47749916
    Echo, thank you!!! Voor je altijd heldere en snelle reacties.

We krijgen morgen de 3e waardebepaling van het 3e makelaarskantoor. De eerste was een Era-makelaar , maar die wordt het sowieso niet. Die zat lager dan die andere en ik denk dat die tweede waardebepaling heel reëel ook is. Zeker nu we tot oktober hebben.
      woensdag 28 maart 2007 @ 14:53:12 #170
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47749975
    En WaVe ook bedankt.
    Ik heb de goedkoopste notaris al wel gevonden, maar ik weet helemaal niet of ik verder nog ergens op moet letten. Net als een goedkope taxatie, die vind ik wel, maar of het oké is? Geen idee wat er mis mee kan zijn, dus geen idee waarop te letten.
      woensdag 28 maart 2007 @ 15:01:34 #171
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_47750305
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 12:47 schreef Sugar het volgende:
    Het is van ons! In oktober is het van ons!

Dat had ik helemaal gemist! Gefeliciteerd joh!
    Ik kom echt kijken hoor!
    pi_47750372
    Gefeliciteerd Sugar, dat is nou eens heeeeeeel snel handelen... en met succes

Met makelaars is altijd wat te regelen, helemaal als je je huis ook verkoopt via dezelfde makelaar kan er heel wat van de courtage af (wij betaalden maar 1% als ik mijn oude huis ook via de makelaar zou verkopen, erg redelijk vonden wij).

Bouwtechno keuring heb ik ook geen goede ervaringen mee, mijn 'oude' huis heb ik destijds laten keuren en was helemaal goedgekeurd... maar heb toch een hoop ellende gehad met het dak wat ze niet hadden opgemerkt. Achteraf bleek dat ze alleen de zichtbare delen bekijken, en je weet eigenlijk nog weinig wat er 'onder de oppervlakte' aan de hand is. Als je iemand kent die wat ervaring heeft met klussen en taxeren heb je daar meer aan dan aan een bouwtechno rapport.

Hoe dan ook, van harte gefeliciteerd nog een keer en geniet van het hele traject wat je ingaat
    pi_47752043
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 14:44 schreef Sugar het volgende:
    Dat lijkt me ook wel shit, Elvy.

Maar ons nieuws is leuk, he?
    Er waren dus nauwelijks onderhandelingen, hahaha. Ze wilden gewoon niet lager gaan en in hun positie leek me dat ook heel reëel.

Kortom, WGR is jouw thuishaven de komende weken
    pi_47754808
    haha, jullie nieuws is zeker leuk!
    tsja, al die 'officiele rompslomp' vind ik ook de mindere kant van verhuizen..... (heb ik dan ook weinig kaas van gegeten, sorry)

Maar (denken over) inrichten daarin tegen............. Leuk hoor! Soms moeilijk om niet te veel buikpijn te krijgen van alle financieele dingen, probeer vooral ook de lol er in te houden. Succes hoor!
    een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
      woensdag 28 maart 2007 @ 17:41:42 #175
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_47756965
    Gefeliciteerd Suikerfamilie!

De papieren rompslomp komt in fasen en kun je dus lekker gedoseerd afhandelen. En verder inderdaard veel genieten van de voorpret! Leuk hoor! Enjoy!!!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_47757323
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
    pi_47757467
    Whoei! geweldig zeg! Heel snel gegaan! net als bij ons Gefeliciteerd!
    Gelukkig hebben jullie wat meer tijd om alles te regelen... heel veel succes!
    pi_47763382
    Ow Sugar wat super!!! .
    Ik vind het echt geweldig voor jullie!
    Succes met het regelen van het papierwerk, met de verkoop van jullie huidige huis en geniet alvast van het zwijmelen van je nieuwe huis!
      donderdag 29 maart 2007 @ 08:14:05 #179
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47779304
    Bedankt voor alle leuke en zinvolle reacties, mensen!

Nu ga ik me inderdaad in WGR verdiepen en hier in K&W op zoek naar een topic over stuken! Ik denk dat het granol me zo snel de keel uithangt, dat we toch maar gaan kijken of we goedkoop en goed kunnen laten stuken voordat we erin trekken. Afijn, kopzorgen en voorpret genoeg.

Dit topic gewoon open laten voor wie een oordeel wil over een huis dat hij/zij gezien heeft?
    pi_47779380
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 08:14 schreef Sugar het volgende:
    Nu ga ik me inderdaad in WGR verdiepen en hier in K&W op zoek naar een topic over stuken! Ik denk dat het granol me zo snel de keel uithangt, dat we toch maar gaan kijken of we goedkoop en goed kunnen laten stuken voordat we erin trekken. Afijn, kopzorgen en voorpret genoeg.

Dit topic gewoon open laten voor wie een oordeel wil over een huis dat hij/zij gezien heeft?
    Over het stucen mag je gerust een nieuw topic starten, met de search is wel wat terug te vinden, maar elke vraag heeft recht op een eigen topic

En topics doen we bijna nooit op slot, kijk maar onderin de active topiclijst van K&W hoe weinig slotjes er staan, alleen policy overschrijdend gaat dicht.
      donderdag 29 maart 2007 @ 08:28:30 #181
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47779456
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 08:22 schreef Marsepein het volgende:

En topics doen we bijna nooit op slot, kijk maar onderin de active topiclijst van K&W hoe weinig slotjes er staan, alleen policy overschrijdend gaat dicht.
    I know, maar het was ook een verkapte uitnodiging om anderen dit topic vooral te laten gebruiken waarvoor het in begin bedoeld was. Om er geen "volg-hoe-Sugar-omgaat-met-het-gekochte-huis-topic" van te maken.

En een topic over stuken zal er komen.
      donderdag 29 maart 2007 @ 08:39:50 #182
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_47779599
    sugar gefeliciteerd wat leuk
    stormy waters...
    sailin'
      donderdag 29 maart 2007 @ 08:58:05 #183
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47779815
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 08:28 schreef Sugar het volgende:

[..]

I know, maar het was ook een verkapte uitnodiging om anderen dit topic vooral te laten gebruiken waarvoor het in begin bedoeld was. Om er geen "volg-hoe-Sugar-omgaat-met-het-gekochte-huis-topic" van te maken.
    Dat zeg ik nou wel zo mooi... Maar ik wil toch nog een paar foto's en plattegronden showen, hoor.

Ruimte!!!

En twee foto's van het straatbeeld!

donderdag 29 maart 2007 @ 09:04:12 #184
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_47779923
    wat een ruimte joh! heerlijk! Ik krijg er gewoon ook de kriebels van
    maar dat is een tik van mij, ik blijf altijd naar huizen kijken
    stormy waters...
    sailin'
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 maart 2007 @ 09:05:44 #185
    13151 crew  Rewimo
    pi_47779955
    Dat ziet er heel goed uit. Die speelplek is ook erg prettig lijkt me. En nog een heus kantoor ook
      donderdag 29 maart 2007 @ 09:13:09 #186
    93427 Echo99
    © Boy_Snakeye 21.07.05
    pi_47780094
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 14:53 schreef Sugar het volgende:
    En WaVe ook bedankt.
    Ik heb de goedkoopste notaris al wel gevonden, maar ik weet helemaal niet of ik verder nog ergens op moet letten. Net als een goedkope taxatie, die vind ik wel, maar of het oké is? Geen idee wat er mis mee kan zijn, dus geen idee waarop te letten.
    In Lelystad zitten 4 notariskantoren waar ik regelmatig kom. De prijzen voor een leverings + hypotheekakte variëren tussen de 800 tot 1600 euro. Dus het heeft wel degelijk zin om een beetje rond te neuzen. Waar moet je op letten bij notarissen is vooral: de kwaliteit van de koffie

De ene notaris maakt van het passeren van de akte wat meer werk dan de andere, maar ze doen allemaal precies waar ze voor betaald worden: de levering en je hypotheek inschrijven in het kadaster. En meer heb je niet nodig van ze.

Goedkope taxatie, waar moet je op letten: Hmmmm.. Alle taxateurs moeten voldoen aan een aantal richtlijnen. Als ze niet voldoen aan die richtlijnen is er geen bank meer die hun taxaties accepteert. Als er geen bank meer is die hun taxaties accepteert krijgen ze geen opdrachten meer en zijn ze werkeloos. Dus ook dat loopt wel los.

(Het is eigenlijk allemaal zo simpel )
    Lang leve mij! *O*
      donderdag 29 maart 2007 @ 10:02:21 #187
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47781295
    Juist!
    Ik ga die dingen mooi vastleggen.
      donderdag 29 maart 2007 @ 10:04:51 #188
    93427 Echo99
    © Boy_Snakeye 21.07.05
    pi_47781363
    Welke dingen?
    Lang leve mij! *O*
      donderdag 29 maart 2007 @ 10:33:56 #189
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47782184
    Zowel een taxatie regelen als de knoop over de notaris doorhakken.
    pi_47783724
    Heee ik dacht even kijken hoe het er mee staat, gefeliciteerd Sugar en lief! Jullie hebben hem gewoon!

Voor het stucen moet je (wit) ongeveer rekenen op 20 euro per m2. Zelf doen is een optie, maar enige ervaring of handigheid is dan wel nodig. Je moet vooral goed doorwerken om het netjes en egaal op de muur te krijgen. Wij hebben het uiteindelijk maar laten doen, maar dat ging maar om 2 muren.
    One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
      donderdag 29 maart 2007 @ 11:28:16 #191
    84328 Lllaura
    painting pictures
    pi_47783926
    TVP'tje omdat ik de inrichting zo leuk vind!
    Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
      donderdag 29 maart 2007 @ 13:44:43 #192
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_47789101
    Ik vind het echt een heel leuk huis, heerlijk die ruimte.

En inderdaad, wat het ook kost, weg met dat granol ! Dat gaat gigantisch tegenstaan, ik spreek uit jarenlange ervaring. Brrrrrr.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_47789695
    Granol en spachtelputz is moeilijk schoon te houden (gooi b.v. (kinderen) maar een glas chocomel tegen de muur aan gaat allemaal in die putjes zitten), als je er een gat in boort kun je het later niet onzichtbaar weg werken omdat de reparatie structuur altijd anders dan de structuur van de rest van de muur (reparaties blijf je altijd zien of je moet de hele wand opnieuw doen).
    pi_47799204
    Sugar, Van harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis. Doe alles wat er nu gebeuren moet stap voor stap dan komt het vast wel goed.

Hopelijk volgen wij snel.

gaat morgen met de makelaar naar dit huis kijken. We zijn er vorige week woensdag samen al geweest en zijn stiekem wel een beetje verliefd al moet er nog wel het een en ander aan gebeuren.

Mijn vraag: Wat vinden jullie van dit huis en wat zouden jullie maximaal voor dit huis bieden?
    pi_47799282
    Het is overigens het linker huis op de foto en de voortuin ziet er nu héél anders uit. (Lees één grote chaos zonder bestrating of beplanting)
      donderdag 29 maart 2007 @ 19:58:30 #196
    3142 m@x
    pi_47803837
    Gefeliciteerd Suiker Inderdaad weg met dat granol. Naast het feit dat het gewoon onpraktisch is vind ik het ook nog eens errug lelijk.

Nanook, wat een ruimte voor dat geld zeg.

Ik ga helemaal voor dit huis. Ik hoop dat het nog een tijdje te koop blijft staan aangezien ik nog even moet wachten met kopen. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of het zijn geld waard is. Vergeleken bij de huizen die ik hier langs zie komen vind ik het een hele hoop geld, maar goed het gaat dan ook om de randstad.
    pi_47828759
    Gefeliciteerd Sugar Ben heel blij voor jullie!!

M@x wat een leuk appartement.
    pi_47832671
    Lief belde net. De makelaar is erg enthousiast over het huis alleen bleek nu dat de grond naast het huis eigenlijk nog van de gemeente is. De verkopend makelaar gaat nu voor ons bij de gemeente informeren wat het kost om die grond erbij te kopen.

M@x, Ik duim met je mee dat je huisje nog te koop blijft staan tot jullie de boel rond hebben.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 20:04:24 #199
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_47841745
    Gefeliciteerd Sugar, voor jullie het weten is het oktober

@ M@x....je weet dat tegenover dat appartement en dagopvang voor daklozen is?
      vrijdag 30 maart 2007 @ 20:16:20 #200
    3142 m@x
    pi_47842201
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 20:04 schreef misterDre het volgende:
    Gefeliciteerd Sugar, voor jullie het weten is het oktober

@ M@x....je weet dat tegenover dat appartement en dagopvang voor daklozen is?
    Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgen

Ken je het appartement of de buurt goed?
      vrijdag 30 maart 2007 @ 20:37:17 #201
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_47843024
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 20:16 schreef m@x het volgende:

[..]

Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgen

OK, het is opzich ook geen probleem maar een hoop mensen vinden het rondscharrelen van die vreemde snuiters niet zo prettig

Ja ik ken de buurt goed. Heb jaren op de Acacialaan gewoond een paar honderd meter van het appartement waar je in geintreseerd bent. Op een enkele straat na en erg fijne buurt dicht bij alle voorzieningen Woon nu een paar straten verderop achter het park bij de vliet.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 20:48:18 #202
    3142 m@x
    pi_47843411
    Als je een beetje vriendelijk tegen die vreemde snuiters doet dan heb je direct de beste en goedkoopste inbraakbeveiliging die er bestaat.

Ik kom zelf niet uit R. maar de buurt waar dit huis staat trekt me wel heel erg. Redelijk dorps met alles in de buurt. Ik heb ook gekeken naar woningen in DH maar als ik zie wat ik voor hetzelfde geld in R. kan kopen dan is wat mij betreft de keus heel makkelijk.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 20:51:51 #203
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_47843531
    Tof, zo'n positieve houding m@x!
    Qua prijs vind ik het eigenlijk best redelijk klinken voor Randstad-begrippen. En er kan natuurlijk best nog iets af.
    Hoe lang staat het al te koop? Weet je toevallig hoeveel kijkers er al zijn geweest?
    En wanneer kan e.e.a. voor jou actueel gaan worden?
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 30 maart 2007 @ 21:01:51 #204
    3142 m@x
    pi_47843851
    Ik weet niet hoe lang het al te koop staat. Volgens mij al zeker een maand of 2. Als de bank mijn hypotheekplan net zo geweldig vindt als dat ik het vind dan ga ik een afspraak maken voor een bezichtiging. Maar ik vrees dat ik gewoon zal moeten wachten tot ons huidige huis is verkocht. Nu maar hopen dat het dan nog te koop staat.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 21:12:05 #205
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_47844198
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 20:48 schreef m@x het volgende:
    Als je een beetje vriendelijk tegen die vreemde snuiters doet dan heb je direct de beste en goedkoopste inbraakbeveiliging die er bestaat.

Ik kom zelf niet uit R. maar de buurt waar dit huis staat trekt me wel heel erg. Redelijk dorps met alles in de buurt. Ik heb ook gekeken naar woningen in DH maar als ik zie wat ik voor hetzelfde geld in R. kan kopen dan is wat mij betreft de keus heel makkelijk.
    Dan moet dit jouw huisje wel worden

En je omschrijft het goed het is een dorp in de stad. Voor mij ook geen DH.
    Vergeet geen topic te openen als alles goed verloopt

Edit: het staat al 6 maanden te koop!
      vrijdag 30 maart 2007 @ 21:16:21 #206
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_47844340
    Wij hebben destijds ook een huis kunnen kopen terwijl het andere nog niet verkocht was, met een overbruggingshypotheek. Wie weet kan dit bij jou ook, ik gun het je van harte. Wanneer ga je babbelen?
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 30 maart 2007 @ 21:20:12 #207
    3142 m@x
    pi_47844471
    De hypotheekadviseur babbelt als het goed is nu met de bank. Hopelijk weet ik volgende week meer.

Zes maanden al Dat verbaast me echt want ik vind het een geweldig huis.
      Hoofdredactie Fotografie vrijdag 30 maart 2007 @ 21:21:37 #208
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_47844520
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 20:16 schreef m@x het volgende:

[..]

Zou toch 'ns rond die opvang gaan rondlopen dan m@x. Hier om de hoek bij mij zit ook een opvang (nacht) en daar lopen toch soms best wel hele rare types rond. Heb er zelf geen last van, maar jij hebt wel nog een kindje dat graag fijn buiten rond wil kunnen lopen ( )
      vrijdag 30 maart 2007 @ 21:29:26 #209
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_47844759
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 21:20 schreef m@x het volgende:
    De hypotheekadviseur babbelt als het goed is nu met de bank. Hopelijk weet ik volgende week meer.

Zes maanden al Dat verbaast me echt want ik vind het een geweldig huis.
    Yep 6 maanden, zie deze site
      zaterdag 31 maart 2007 @ 21:41:59 #210
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_47872381
    heej nanook, das hier vlakbij (hoorn) succes ermee!

en m@x, ik hoop zo voor jou dat het haalbaar is! Het ziet er mooi uit, lekker ruim, leuk!
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 3 april 2007 @ 20:54:56 #211
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47979019
    Nanook, hoe was de tweede bezichtiging?
    pi_47980507
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 20:54 schreef Sugar het volgende:
    Nanook, hoe was de tweede bezichtiging?
    Onze makelaar was enthousiast. Wij waren dat natuurlijk al.

Alleen bleek dus dat de grond naast het huis adoptiegrond is (en dus nog van de gemeente) informeren bij de gemeente leverde op dat dat 20.000 Euro moest kosten als we het voor onszelf wilden hebben. Wat uiteraard weer inhoud dat de verkoopprijs omlaag moet. De vraag is alleen of de verkopende partij het daarmee eens is???

Onze makelaar probeert al 2 dagen de verkopend makelaar te bereiken maar gisteren was ze op cursus (en was er niemand anders die er iets van wist! ) En vandaag werd hij niet terug gebeld. We zijn dus een beetje bang dat ze op dit moment met een andere partij in onderhandeling zijn en dat we straks te horen krijgen dat de boel verkocht is maar duimen uiteraard heel hard dat dat niet het geval gaat zijn.

Ons eigen huis gaat deze week in de verkoop dus we zijn druk met de boel klaar maken voor de verkoop. De badkamer is sinds vandaag in elk geval weer als nieuw en de slaapkamers van de meiden zijn ook netjes. Op onze kamer en in de woonkamer is het een kwestie van laatste rommeltjes ruimen dus het zit er aan te komen. (Donderdag of zaterdag komt de makelaar foto's maken.)

M@x, zijn er bij jullie al vorderingen inmiddels? En heb je nog een rondje gelopen om even te zien of je nieuwe buurtje echt wel is wat je ervan denkt te verwachten? Je zou evt. gewoon eens bij iemand aan kunnen bellen om te horen of er overlast is. (Als je dat durft tenminste)

Belana, Ik had het stiekem al meegekregen. Het heeft er even op geleken dat we nog dichter bij zouden komen wonen (Bangert en Oosterpolder) maar aangezien de huizen in onze prijscategorie daar verloot worden via de woningbouw achtten we onze kansen toch te klein om het erop te wagen.

Ik hou jullie op de hoogte. (Ik ga in elk geval morgen onze makelaar maar even een schop onder zijn kont geven dat hij nog maar eens met de verkopend makelaar moet bellen)
      woensdag 4 april 2007 @ 07:44:10 #213
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_47992847
    Spannend dus allemaal, Nanook. Zowel het te kopen huis als jullie eigen huis dat verkocht moet gaan worden. Ben benieuwd hoe alles vordert.

Wij hebben gisteren de koopakte getekend. Mijn schoonzus gaat ons huis kopen en daardoor vervroegen we alle transporten. We gaan dit nieuwe huis dus waarschijnlijk al half augustus betrekken! Jippie.
      woensdag 4 april 2007 @ 08:36:10 #214
    3142 m@x
    pi_47993359
    Julie schieten lekker op zeg. Hier is er nog geen nieuws. Gisteren hebben we nog met de hypotheekadviseur gesproken en die heeft vandaag nog een gesprek met de bank dus als het goed is horen we vandaag meer.

Zomaar bij iemand aanbellen durf ik echt niet Nanook Ik denk dat ik er dit weekend even langsfiets om de buurt te verkennen.
    pi_48000761
    Ik zou het zelf ook niet durven hoor M@x maar er zijn genoeg mensen die het wel durven dus ik dacht ik geef het even als optie.

Sugar, Wat goed dat het allemaal zo snel kan!!! Het lijkt me alleen wel raar om straks op visite te zijn in je eigen huis als je bij je schoonzus op bezoek gaat.

Wij hebben de makelaar vanmorgen niet meer kunnen bereiken en vanmiddag had hij cursus dus we zullen nog even geduld moeten hebben maar mocht het huis al verkocht zijn dan hebben we het volgende huis al op het oog.
      † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 16:58:39 #216
    141844 Macka66
    pi_48010040
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 08:36 schreef m@x het volgende:
    Julie schieten lekker op zeg. Hier is er nog geen nieuws. Gisteren hebben we nog met de hypotheekadviseur gesproken en die heeft vandaag nog een gesprek met de bank dus als het goed is horen we vandaag meer.

Zomaar bij iemand aanbellen durf ik echt niet Nanook Ik denk dat ik er dit weekend even langsfiets om de buurt te verkennen.
    Wij hebben toen we een huis op het oog hadden niet aangebeld maar mensen op straat aangesproken. Het leverde een goed beeld op, mensen praten graag over hun huis en buurt. Toen we inderdaad in de straat kwamen wonen waren er dus al mensen die ons direct gedag zeiden

m@x en Nanook, ik duim voor jullie!
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      woensdag 4 april 2007 @ 17:00:07 #217
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_48010088
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 16:58 schreef Macka66 het volgende:
    m@x en Nanook, ik duim voor jullie!
    Ik ook!

Sugar, wat loopt het allemaal lekker soepel bij jullie. Augustus al, dat gaat snel.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_48017904
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 16:58 schreef Macka66 het volgende:
    Wij hebben toen we een huis op het oog hadden niet aangebeld maar mensen op straat aangesproken. Het leverde een goed beeld op, mensen praten graag over hun huis en buurt.
    Dat is wel het voordeel van deze tijd. Met mooi weer zie je toch sneller mensen buiten die je aan kunt spreken. Wij hebben dit huis in februari gekocht en toen hebben we wel geprobeert bij mensen aan te bellen maar iedereen was aan het werk. (Achteraf misschien maar goed ook anders hadden we het waarschijnlijk niet gedaan. Het was hier een redelijk asociale huurwijk maar de huurwoningen zijn gelukkig in de loop der tijd verkocht aan allemaal nette mensen.)

Wel leuk dat iedereen zo meeleeft. (Al is het hier wel een beetje OUD in K&W intussen )
    pi_48053948
    De verkopende partij wilde helaas niet lager zakken dan 180.000 Euro. Okay, da's 14.000 Euro gezakt vanaf de vraagprijs maarja...die adoptiegrond hè. Onze makelaar raadde het ons in elk geval af want als de gemeente het in de tijd dat je er woont terug vordert krijg je nooit meer die prijs ervoor terug.

Volgende optie dit huis a.s. woensdag om half 1 gaan we kijken.
      † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 19:22:29 #220
    141844 Macka66
    pi_48088534
    Een stuk lichter dan het andere huis, Nanook. En een lekker rustige ligging zo te zien. Ben benieuwd of de slaapkamers echt zo fors zijn.
    Ik ben een van de meest fanatieke lurkers in K&W hoor. Maar dat valt natuurlijk niet op
    pi_48091393
    Wij hebben ook een heel goed gevoel over dit huis. De ligging aan het park lijkt me echt ideaal met 2 kinderen en ik ben helemaal verliefd op de zolderkamer. Als we het voor een leuke prijs kunnen kopen (rond de 170.000 Euro) houden we ruim geld over voor een dakkapel en dan zou ik er heel graag zelf gaan slapen.

Ik ben zelf ook benieuwd naar hoe ruim de slaapkamers zijn en ook naar de badkamer. In de huizen die we gezien hebben waren die niet zo heel groot dus ik vermoed dat we zullen moeten douchen in bad maar dat doen we nu ook en ik vind een bad gewoon zooo lekker met kinderen. Onze oudste kan zich er echt makkelijk een uur vermaken.

Maar goed, eerst maar eens kijken en sfeer proeven in de buurt woensdag.

(En ook ik lurk me suf in K&W hoor. Meegenieten van huizen die mooi worden enzo. Ik heb me dan ook voorgenomen tzt ook een verbouwings topic te maken hier. Leuk voor de rest, en ook voor onszelf natuurlijk om te zien hoe we vorderen.)
    pi_48216989
    Even een verslagje van het kijkbezoek.

Eigenlijk viel het me een beetje tegen. De foto's zijn duidelijk met een groothoek lens genomen want in werkelijkheid toont het allemaal een stuk kleiner en er zit nog erg veel werk in het huis. De badkamer is oud en moet vervangen worden, er zitten nog niet overal kunststof kozijnen in, de schoorsteen die ze hebben weggehaald is slordig afgewerkt, en de keuken is ook aan vervanging toe en de schutting bestaat uit niet meer dan rieten matten. Alles bij elkaar dus een behoorlijk kostenplaatje maar de ligging is wel super kindvriendelijk

Maar goed, ons eigen huis is nog niet verkocht (wel sinds zaterdag een bord in de tuin) dus we slapen er nog maar eens een nachtje over en anders wachten we rustig af wat er verder nog komen gaat.
    pi_49663529
    Ik doe maar weer eens dit topic een schopje omhoog geven.

Vandaag zijn we naar dit huis wezen kijken: Waterrad 1

Nou wil het geval dat er in dezelfde straat nog 2 huizen te koop staan nl. nummer 5 en nummer 80

Wat ons opvalt is dat het prijsverschil echt gigantisch is. We zijn een beetje gaan rekenen en kwamen op een gemiddelde prijs voor deze woningen van om en nabij de 195.000 Euro. Dus vanmiddag belde ik vol goede moed de makelaar met ons openingsbod van 190.000 Euro. Hij meldde toen al dat de verkopende partij daar waarschijnlijk niet mee akkoord zou gaan omdat ze toch meer dan 200.000 Euro voor het huis wilde hebben.

Het is wel zo dat het huis al een keer verkocht is geweest (2 dagen na het in de verkoop komen voor 210.000 Euro) maar dat die mensen de financiering niet rond hebben gekregen. We zijn inmiddels 2 maanden verder maar schijnbaar gelooft deze mevrouw dat ze het nogsteeds dat ze het voor die prijs kan verkopen.

Mijn vraag aan jullie is: Is dit redelijk? En wat zouden jullie gezien de prijzen van de andere woningen voor dit huis over hebben?

Punt is dat we dit huis wel graag willen hebben maar net geen 200.000 Euro kunnen lenen volgens de hypotheekverstrekker.
    pi_49664041
    zijn die andere huizen ook hoekhuizen dan?
    en in dezelfde staat?
    net zoveel tuin etc etc....
    kan natuurlijk best prijsverschil inzitten.
    als die andere goedkopere huizen net zo geweldig waren ging je daar natuurlijk wel voor lijkt me.
    en ik zou als verkopende partij ook geen genoegen nemen met 29.000euro minder dan de vraagprijs.
    pi_49665148
    Een van die huizen is inderdaad een hoekhuis maar wel met minder grond en een minder gunstige tuin. Het andere is een rijtje waar de omschrijving mijn opa en oma hebben er gewoond het beste overeenkomt. (dus dat die prijs veel lager is is wel begrijpelijk)

Een deel van de grond van dit huis is echter gemeentegrond dus niet echt van jou als je het huis zou kopen.

En 29.000 Euro onder de verkoopprijs is inderdaad wel weinig ja maar je moet ergens beginnen met je openingsbod.
      dinsdag 22 mei 2007 @ 23:06:37 #226
    36075 MarkAJ
    Vive La Marque
    pi_49667974
    Als tweede bod een eindbod doen en zeggen dat ze het kunnen nemen of laten. Als ze het laten niet meer over piekeren en meteen zeggen dat de interesse over is en door gaan met zoeken naar een ander huis.

Zolang jullie huidige huis nog niet verkocht is zou ik uberhaupt al geen ander huis bezichtigen (tenzij je het makkelijk kan bekostigen, een dubbele hypotheek). Dit voorkomt vele teleurstellingen!!!
    Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
    pi_49673650
    vind het eerste huis ook ruimer ogen, het bod verhogen na 195.000, misschien lukt dat wel en als je echt geen 200000 krijgt met een hypotheek dan laten en verder zoeken
      woensdag 23 mei 2007 @ 08:21:42 #228
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_49673777
    Als ze 219 vraag is het niet gek dat ze er toch meer dan 200.000 voor wil hebben, of zo rond die prijs. En blijkbaar is er interesse genoeg want ze kan jullie bod vrij makkelijk afwijzen.
    Dan denk ik eigenlijk stiekem dat jullie pech hebben als je die 2 ton niet kan betalen.
    pi_49678222
    Ik ben inmiddels teruggebeld door de makelaar en ze wil echt een openingsbod zien van meer dan 2 ton. Dus ben ik even gaan bellen met onze kredietverstrekker en 210 (waar het huis in eerste instantie voor verkocht was) zou op onze salarissen met de overwaarde van het huis net aan moeten lukken.

Nu alleen nog even met mijn lief overleggen maar die is druk op zijn werk en belt maar niet terug.

@MarkAJ, De aanvaardingstermijn word als alles door gaat ook december of zo veel eerder als ons huis verkocht is. Binnen die tijd hoop ik toch dat ons huis wel een keer verkocht gaat worden.
    pi_49703262
    quote:
    Op woensdag 23 mei 2007 11:16 schreef Nanook24 het volgende:
    Ik ben inmiddels teruggebeld door de makelaar en ze wil echt een openingsbod zien van meer dan 2 ton. Dus ben ik even gaan bellen met onze kredietverstrekker en 210 (waar het huis in eerste instantie voor verkocht was) zou op onze salarissen met de overwaarde van het huis net aan moeten lukken.

Nu alleen nog even met mijn lief overleggen maar die is druk op zijn werk en belt maar niet terug.

@MarkAJ, De aanvaardingstermijn word als alles door gaat ook december of zo veel eerder als ons huis verkocht is. Binnen die tijd hoop ik toch dat ons huis wel een keer verkocht gaat worden.
    Maar durf je het aan om een huis te kopen op 2 salarissen waar je het net mee zou moeten redden? Stel je voor dat 1 van jullie zijn baan verliest? Of arbeidsongeschikt word?

Ik zou het niet aandurven om een tophypotheek aan te gaan. Want als ... en stel je voor ...

Oke er hoeft natuurlijk niets te gebeuren maar als er iets gebeurd ben je het zaadje
    pi_49705859
    We hebben er vanavond heeeeeeel lang over gesproken en besloten het toch gewoon maar niet te doen.

De maandlasten zouden echt te hoog worden. En onze kredietverstrekker begon heel leuk over dan koop je het huis en dan kun je verbouwen met een WOZ-krediet. Ik heb me eens ingelezen over zo'n krediet maar dat lijkt me geen goede actie bovenop toch al een hoge hypotheek.

We kijken dus rustig aan (!) verder in afwachting van de verkoop van ons eigen huis.

(Bedankt allemaal voor het advocaat van de duivel spelen. Je kunt het beter niet doen is toch wel het laatste wat je wilt horen als je een huis graag wilt hebben maar het zet je wel aan het nadenken.)
      donderdag 24 mei 2007 @ 09:07:47 #232
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_49713869
    Wel heel jammer, maar ik denk idd wel iets verstandiger hoor.

Geduld hebben, jullie perfecte huis komt er echt aan!
      † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 09:50:05 #233
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_49714991
    jammer nanook, maar wel verstandig. een huis is het niet waard om je financieel zo vast te leggen.
    ik begrijp die kredietverstrekker wel: elk krediet levert hem geld op, maar jee, wat zou je je hoofd in een strop steken met extra kredieten.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 10:07:42 #234
    13151 crew  Rewimo
    pi_49715512
    Denk er ook aan dat je bovenop de koopsom nog 10% kosten koper moet betalen. Dan wordt het dus geen 210 maar 231 ongeveer en dan is het geen haalbare kaart...
      † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 10:22:41 #235
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_49715937
    tja, en dan heb je een huis, maar je wilt misschien een andere keuken, leuke behangetjes, verf....
    en dat loopt ook op (sprak zij uit ervaring )
    pi_49717468
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 10:22 schreef lady-wrb het volgende:
    tja, en dan heb je een huis, maar je wilt misschien een andere keuken, leuke behangetjes, verf....
    en dat loopt ook op (sprak zij uit ervaring )
    Ja precies, dat is ook wat mijn heeft tegen gehouden. Allemaal leuk en aardig, dan kun je het huis net aan betalen en dan moet je gaan verbouwen met je hand op de portemonee omdat het eigenlijk niet kan. Hoe moeilijk ook omdat het echt een leuk huis was het is absoluut de beste keuze.

En onze makelaar belde terwijk ik dit zit te typen...zaterdag krijgen we weer een kijker.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')