Maar:quote:De woning is geheel gerenoveerd en ligt nabij het nieuwe plan: Strijp-S. *Loopafstand tot station: 5 minuten. Dak is vervangen en volledig geisoleerd in 1995. *Electrische installatie volledig vernieuwd in 1995. * Water- en riool- en verwarmingsleidingwerk vervangen in 2004. *Volledige begane grond voorzien van nieuwe en geisoleerde betonlaag, 2003 *Buitenschilderwerk uit 2004. *Woning is volledig nieuw gestuct.
Dit dus.quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:46 schreef Deetch het volgende:
Je zou een aankoopmakelaar kunnen inschakelen want ik heb geen idee hoe de prijzen liggen in Eindhoven aangezien ik groningse prijzen gewend ben.
Met zo'n smalle woonkamer en keuken zou ik niet meer dan 235 bieden. Kloppt dat woonoppervlak wel want ik heb 155 maar dat oogt veel groter dan dit huis.
waar vind je in eidhovwn 175m² voor 230.000 ?quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:44 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ken de buurt niet, maar gezien de grootte van het huis vind ik het wat aan de hoge kant Sugar. De kamers komen mij zo klein voor.
¤ 230000 komt eerder in de buurt. Overigens vond ik dat andere huis, dat je in OUD postte veel mooier en vooral ruimer.
Oke. Ja, dan kan ik je niet helpen. De huizenprijzen zijn in Nederland echt absurd hoog vind ik. Wij wonen in een vrijstaand huis uit 1967, met 500 m² grond, en bijna 300 m² woonoppervlakte en daar hebben we nog gee ¤ 165.000 voor betaald.quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef Sugar het volgende:
Dat huis was juist veel kleiner, Tink. Hier is de woonkamer smal en korter, maar er is een losse eetkamer en een aanbouw aan de keuken, met koepel. Heel licht en mooi én een extra ruimte. Er hoeft dus minder in de woonkamer te gebeuren.
De slaapkamers zijn ongeveer 8 m2, 13 m2 en 18 m2.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:36 schreef Sugar het volgende:
Woonoppervlak: 175 m2
Inhoud: 480 m3
Vraagprijs: ¤ 268.500
Dus 3 kamers is 31m2, dan nog een badkamer en overloop, bijelkaar geschat 15 m2. Dat maakt de bovenverdieping 46m2. Benedenverdieping is iets groter vanwege de uitbouw, ongveer 60m2. Kom ik op totaal 106 m2. Laat ik het naar boven afronden, 120m2. Dat scheelt 55m2 met de opgave. Bovendien kom ik bij een oppervlakte van 175m2 en inhoud van 480m3 uit op een gemiddelde plafondhoogte van 2,74m. Zo ziet het er iig niet uit. Vooral boven is het niet hoog. Althans dat lijkt het.quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:47 schreef Sugar het volgende:
De slaapkamers zijn ongeveer 8 m2, 13 m2 en 18 m2.
Ja sorry hoor maar iedereen weet dat er gelogen wordt over woonoppervlakte voor het leven.quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Marsepein het volgende:
Dus 3 kamers is 31m2, dan nog een badkamer en overloop, bijelkaar geschat 15 m2. Dat maakt de bovenverdieping 46m2. Benedenverdieping is iets groter vanwege de uitbouw, ongveer 60m2. Kom ik op totaal 106 m2. Laat ik het naar boven afronden, 120m2. Dat scheelt 55m2 met de opgave. Bovendien kom ik bij een oppervlakte van 175m2 en inhoud van 480m3 uit op een gemiddelde plafondhoogte van 2,74m. Zo ziet het er iig niet uit. Vooral boven is het niet hoog. Althans dat lijkt het.
Ik zou alles goed nameten
Deze wastafels zijn momenteel de trend (of hype). Veel trends/hypes zijn niet handig, maar mooi is het (voor even) wel.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:17 schreef vosss het volgende:
Wat zijn dat trouwns voor een rare wastafels in de badkamer?!
Is dat niet kei-onhandig?![]()
Eindelijk een verstandige postquote:Op donderdag 22 maart 2007 09:32 schreef rickybee het volgende:
ls je echt geïnteresseerd bent dan zou ik een aankopend makelaar meenemen en een bouwkundig onderzoek laten doen. Dan heb je alles laten onderzoeken.
Kan handig zijn, maar ook die lui hebben niet altijd even veel verstand van zaken.quote:
Lid worden van VEH kan wel uit, je krijgt daar meer dan voldoende informatie voor en echt duur zijn ze niet. De aanloopkeuringen die ze kunnen doen zijn redelijk scherp geprijst, verdere services vallen tegen. Zo hebben ze ook notarisservice (zelf even zoeken naar een notaris, dan ben je vaak een stuk goedkoper uit). De hypotheekservice was ik ook niet echt stuk van.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:44 schreef Stiekemurd het volgende:
Wanneer je twijfelt zou ik ook een aankoopmakelaar of bouwkundige rapport laten opmaken. Ik weet niet of je lid bent van VEH, daar hebben ze vaak goeie deals voor leden. Succes ermee!!!!
Nou doe dat maar niet: dat gaat dan afgeraffeld worden.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:06 schreef Koningin het volgende:
en anders afspraken maken over de afwerking. Kunnen de verkopers dat niet nog doen?
Je verdient het ook weer terug, het is nl. aftrekbaar bij de belasting als je het huis uiteindelijk koopt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:39 schreef josvr het volgende:
Ja altijd bouwkundige keurig laten doen. Kost 300 euro en dat heb je zo terugverdiend.
Ow wat zul je er ziek van zijn Sugarquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:43 schreef Sugar het volgende:
Nee dus. Hij wil het niet. Dus van de baan.
Grapje zeker. Het enige originele aan het huis zijn de gemetselde bogen boven de ramen. Voor de rest is alles verandert zonder oog vor behoud van uiterlijk.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:30 schreef MarjoleinA het volgende:
Staat het op de monumentenlijst oid gezien het bouwjaar?
Welke straat was het?quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:27 schreef Sugar het volgende:
Even als afsluiter: we zijn toch nog gaan kijken, omdat de afspraak voor de tweede bezichtiging al stond. Beide vaders mee en nu nog kritischer gekeken. Er moet veel afgewerkt worden, dat wisten we al. Maar dan ook erg slechte boeidelen, slecht hout bij dakkapel, onderste rij dakpannen lag er vreemd bij... Te veel échte dingen, die niet over "afwerking" gaan.
En het allerbelangrijkste: de ligging. Een klein karakteristiek straatje is het, maar wel een zijstraatje van een grote weg waar veel kantoren en winkels aan liggen. Daardoor is het een soort grijs gebied tussen flatgebouwtjes, kantoren, verkeer en een paar oude karakteristieke pandjes en straatjes. Geen woonwijkje en dat straalt toch wel veel meer sfeer uit. Dat gaf de echte doorslag voor mij ook nu.
Dus opgelucht, want nu echt samen besloten: dit wordt niet ons huis.
Wie wil wat niet?quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:43 schreef Sugar het volgende:
Nee dus. Hij wil het niet. Dus van de baan.
Met name de beneden verdieping is wel wat praktischer ingedeeld niet?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:15 schreef Sugar het volgende:
Ja, he? Dinsdag gaan we kijken, eerder kon niet, we zijn dan wel de eersten.
Leuk huis! Lekker licht ookquote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:07 schreef -roys- het volgende:
Nog eentje, wat is jullie indruk van deze
volgens mij is dat normaal hoor. wij hebben het ook moeten doen in elk geval. (de bank deed dat voor ons)quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:40 schreef Nanook24 het volgende:
Ziet er erg goed uit Sugar deze!!! En die tuin op het noorden hoeft geen probleem te zijn als hij 12 meter diep is.
Ik vind alleen dat storten van die waarborg som een beetje vreemd??? Als je je hypotheek rond hebt bij de bank dan weten ze toch dat je het huis niet meer af gaat zeggen?![]()
Ik ben in elk geval benieuwd hoe jullie het gaan vinden dinsdag...
quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:41 schreef Traband het volgende:
Zo op het eerste gezicht een mooie prijs toch?
Dit is een beetje appels met peren vergelijken. Dat andere huis lag bijna in het centrum, dit huis ligt bijna in Veldhoven.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:33 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Deze, Peter v A, ziet er beter uit dan de vorige: keuken en badkamer minstens net zo luxe, en een stuk groter... En deze is al 'n stuk goedkoper. Vind ze allebei mooi, maar ik zou híer helemaal voor gaan!
Dat was wat ik bedoelde met 'meteen'. Als in vandaag-niet-morgen. Maar een paar uurtjes wachten zou best kunnen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:07 schreef Nijna het volgende:
[...]
Je kan altijd vanmiddag ofzo de makelaar opbellen met een eventueel bod.
[...]
Spannend hoorquote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:45 schreef Sugar het volgende:
Ik heb nog even advies nodig!
WE zijn dus waarschijnlijk de eerste mensen die gaan kijken of een van de eersten. We weten dat er nog wel wat bezichtigingen gepland staan na ons. Daarom zullen we niet te lang moeten wachten met bieden, sterker nog: misschien meteen na de bezichtiging al een bod doen. Mits alles heel goed voelt natuurlijk!
Wat zouden jullie doen? Hoe laag/hoog bieden? En zouden jullie toch wachten met bieden, puur ondat je niet gretig wil zijn? Met het (misschien wel grote) risico dat een ander een bod doet en je dus het nakijken hebt?
Oh ja, en nu moesten we allemaal gaan lachen en zo toch?quote:
Zuurpruimquote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, en nu moesten we allemaal gaan lachen en zo toch?![]()
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:51 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd of de verkopers bekend zijn met het fenomeen Fok.
als dat zo is kan je het afdingen hierbij vergeten.
Dan ga ervoor! En tuurlijk probeer je zo laag mogelijk rond te komen met die mensen/de makelaar, maar ach, ook al is het een "paar duizendjes" teveel, voor een huis waar je zó zeker van bent, mag dit ook, vind ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:52 schreef Sugar het volgende:
Dat het echt het goede huis is. Dat helemaal past.
Een bod gedaan al.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:39 schreef Sugar het volgende:
Daarom hebben we zojuist een goed bod gedaan... Spannend!!!!
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:37 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat niet, maar ze kunnen natuurlijk er wel voor kiezen niet lager te gaan en dan ben je ook uitge-onderhandeld zeg maar.Althans, als jij niet bereid bent naar hun prijs te klimmen.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:53 schreef Sugar het volgende:
Maar we zijn wel bereid dichtbij de vraagprijs uit te komen, hoor.
Nou, zo dichtbij ben je zelden geweestquote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:24 schreef Sugar het volgende:
Nou, ze gaan maar net in op ons bod en doen er alleen voor de vorm nu 500 af.
Notarissen zorgen voor de juridische levering van je woning en het vestigen van het recht van hypotheek. Verder zorgen zij dat de geldstromen geregeld worden. Jouw hypotheek geld naar de verkoper (en zijn bank) overboeken etc.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:44 schreef Sugar het volgende:
Leuk, he? Er waren dus nauwelijks onderhandelingen, hahaha. Ze wilden gewoon niet lager gaan en in hun positie leek me dat ook heel reëel.
Nu moeten we ons eigen huis gaan verkopen, dingen uitzoeken rondom notarissen (wat doen die nou eigenlijk en waar moet ik op letten?) en hypotheken (valt er op hypotheekvoorstellen ook af te dingen?)... Nou ja, allemaal gedoe in elk geval. Pfffff.Adem in en uit.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:47 schreef Sugar het volgende:Het is van ons! In oktober is het van ons!
![]()
Kortom, WGR is jouw thuishaven de komende wekenquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:44 schreef Sugar het volgende:
Dat lijkt me ook wel shit, Elvy.![]()
Maar ons nieuws is leuk, he?
Er waren dus nauwelijks onderhandelingen, hahaha. Ze wilden gewoon niet lager gaan en in hun positie leek me dat ook heel reëel.
Nu moeten we ons eigen huis gaan verkopen, dingen uitzoeken rondom notarissen (wat doen die nou eigenlijk en waar moet ik op letten?) en hypotheken (valt er op hypotheekvoorstellen ook af te dingen?)... Nou ja, allemaal gedoe in elk geval. Pfffff.Adem in en uit.
Over het stucen mag je gerust een nieuw topic starten, met de search is wel wat terug te vinden, maar elke vraag heeft recht op een eigen topicquote:Op donderdag 29 maart 2007 08:14 schreef Sugar het volgende:
Nu ga ik me inderdaad in WGR verdiepen en hier in K&W op zoek naar een topic over stuken! Ik denk dat het granol me zo snel de keel uithangt, dat we toch maar gaan kijken of we goedkoop en goed kunnen laten stuken voordat we erin trekken. Afijn, kopzorgen en voorpret genoeg.
Dit topic gewoon open laten voor wie een oordeel wil over een huis dat hij/zij gezien heeft?
I know, maar het was ook een verkapte uitnodiging om anderen dit topic vooral te laten gebruiken waarvoor het in begin bedoeld was. Om er geen "volg-hoe-Sugar-omgaat-met-het-gekochte-huis-topic" van te maken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:22 schreef Marsepein het volgende:
En topics doen we bijna nooit op slot, kijk maar onderin de active topiclijst van K&W hoe weinig slotjes er staan, alleen policy overschrijdend gaat dicht.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:28 schreef Sugar het volgende:
[..]
I know, maar het was ook een verkapte uitnodiging om anderen dit topic vooral te laten gebruiken waarvoor het in begin bedoeld was. Om er geen "volg-hoe-Sugar-omgaat-met-het-gekochte-huis-topic" van te maken.![]()
In Lelystad zitten 4 notariskantoren waar ik regelmatig kom. De prijzen voor een leverings + hypotheekakte variëren tussen de 800 tot 1600 euro. Dus het heeft wel degelijk zin om een beetje rond te neuzen. Waar moet je op letten bij notarissen is vooral: de kwaliteit van de koffiequote:Op woensdag 28 maart 2007 14:53 schreef Sugar het volgende:
En WaVe ook bedankt.
Ik heb de goedkoopste notaris al wel gevonden, maar ik weet helemaal niet of ik verder nog ergens op moet letten. Net als een goedkope taxatie, die vind ik wel, maar of het oké is? Geen idee wat er mis mee kan zijn, dus geen idee waarop te letten.
Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:04 schreef misterDre het volgende:
Gefeliciteerd Sugar, voor jullie het weten is het oktober![]()
@ M@x....je weet dat tegenover dat appartement en dagopvang voor daklozen is?
OK, het is opzich ook geen probleem maar een hoop mensen vinden het rondscharrelen van die vreemde snuiters niet zo prettigquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:16 schreef m@x het volgende:
[..]
Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgen
Ken je het appartement of de buurt goed?
Dan moet dit jouw huisje wel wordenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:48 schreef m@x het volgende:
Als je een beetje vriendelijk tegen die vreemde snuiters doet dan heb je direct de beste en goedkoopste inbraakbeveiliging die er bestaat.
Ik kom zelf niet uit R. maar de buurt waar dit huis staat trekt me wel heel erg. Redelijk dorps met alles in de buurt. Ik heb ook gekeken naar woningen in DH maar als ik zie wat ik voor hetzelfde geld in R. kan kopen dan is wat mij betreft de keus heel makkelijk.
Zou toch 'ns rond die opvang gaan rondlopen dan m@x. Hier om de hoek bij mij zit ook een opvang (nacht) en daar lopen toch soms best wel hele rare types rond. Heb er zelf geen last van, maar jij hebt wel nog een kindje dat graag fijn buiten rond wil kunnen lopen (quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:16 schreef m@x het volgende:
[..]
Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgen
Ken je het appartement of de buurt goed?
Yep 6 maanden, zie deze sitequote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:20 schreef m@x het volgende:
De hypotheekadviseur babbelt als het goed is nu met de bank. Hopelijk weet ik volgende week meer.
Zes maanden alDat verbaast me echt want ik vind het een geweldig huis.
Onze makelaar was enthousiast.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:54 schreef Sugar het volgende:
Nanook, hoe was de tweede bezichtiging?
Wij hebben toen we een huis op het oog hadden niet aangebeld maar mensen op straat aangesproken. Het leverde een goed beeld op, mensen praten graag over hun huis en buurt. Toen we inderdaad in de straat kwamen wonen waren er dus al mensen die ons direct gedag zeidenquote:Op woensdag 4 april 2007 08:36 schreef m@x het volgende:
Julie schieten lekker op zeg. Hier is er nog geen nieuws. Gisteren hebben we nog met de hypotheekadviseur gesproken en die heeft vandaag nog een gesprek met de bank dus als het goed is horen we vandaag meer.
Zomaar bij iemand aanbellen durf ik echt niet NanookIk denk dat ik er dit weekend even langsfiets om de buurt te verkennen.
Ik ook!quote:Op woensdag 4 april 2007 16:58 schreef Macka66 het volgende:
m@x en Nanook, ik duim voor jullie!
Dat is wel het voordeel van deze tijd. Met mooi weer zie je toch sneller mensen buiten die je aan kunt spreken. Wij hebben dit huis in februari gekocht en toen hebben we wel geprobeert bij mensen aan te bellen maar iedereen was aan het werk. (Achteraf misschien maar goed ook anders hadden we het waarschijnlijk niet gedaan. Het was hier een redelijk asociale huurwijk maar de huurwoningen zijn gelukkig in de loop der tijd verkocht aan allemaal nette mensen.)quote:Op woensdag 4 april 2007 16:58 schreef Macka66 het volgende:
Wij hebben toen we een huis op het oog hadden niet aangebeld maar mensen op straat aangesproken. Het leverde een goed beeld op, mensen praten graag over hun huis en buurt.
Maar durf je het aan om een huis te kopen op 2 salarissen waar je het net mee zou moeten redden? Stel je voor dat 1 van jullie zijn baan verliest? Of arbeidsongeschikt word?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:16 schreef Nanook24 het volgende:
Ik ben inmiddels teruggebeld door de makelaar en ze wil echt een openingsbod zien van meer dan 2 ton. Dus ben ik even gaan bellen met onze kredietverstrekker en 210 (waar het huis in eerste instantie voor verkocht was) zou op onze salarissen met de overwaarde van het huis net aan moeten lukken.
Nu alleen nog even met mijn lief overleggen maar die is druk op zijn werk en belt maar niet terug.
@MarkAJ, De aanvaardingstermijn word als alles door gaat ook december of zo veel eerder als ons huis verkocht is. Binnen die tijd hoop ik toch dat ons huis wel een keer verkocht gaat worden.
Ja precies, dat is ook wat mijn heeft tegen gehouden. Allemaal leuk en aardig, dan kun je het huis net aan betalen en dan moet je gaan verbouwen met je hand op de portemonee omdat het eigenlijk niet kan. Hoe moeilijk ook omdat het echt een leuk huis was het is absoluut de beste keuze.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:22 schreef lady-wrb het volgende:
tja, en dan heb je een huis, maar je wilt misschien een andere keuken, leuke behangetjes, verf....
en dat loopt ook op (sprak zij uit ervaring)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |