quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:53 schreef Sugar het volgende:En WaVe ook bedankt.
Ik heb de goedkoopste notaris al wel gevonden, maar ik weet helemaal niet of ik verder nog ergens op moet letten. Net als een goedkope taxatie, die vind ik wel, maar of het oké is? Geen idee wat er mis mee kan zijn, dus geen idee waarop te letten.
In Lelystad zitten 4 notariskantoren waar ik regelmatig kom. De prijzen voor een leverings + hypotheekakte variëren tussen de 800 tot 1600 euro. Dus het heeft wel degelijk zin om een beetje rond te neuzen. Waar moet je op letten bij notarissen is vooral: de kwaliteit van de koffie
De ene notaris maakt van het passeren van de akte wat meer werk dan de andere, maar ze doen allemaal precies waar ze voor betaald worden: de levering en je hypotheek inschrijven in het kadaster. En meer heb je niet nodig van ze.
Goedkope taxatie, waar moet je op letten: Hmmmm.. Alle taxateurs moeten voldoen aan een aantal richtlijnen. Als ze niet voldoen aan die richtlijnen is er geen bank meer die hun taxaties accepteert. Als er geen bank meer is die hun taxaties accepteert krijgen ze geen opdrachten meer en zijn ze werkeloos. Dus ook dat loopt wel los.
(Het is eigenlijk allemaal zo simpel
![]()
)