Notarissen zorgen voor de juridische levering van je woning en het vestigen van het recht van hypotheek. Verder zorgen zij dat de geldstromen geregeld worden. Jouw hypotheek geld naar de verkoper (en zijn bank) overboeken etc.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:44 schreef Sugar het volgende:
Leuk, he? Er waren dus nauwelijks onderhandelingen, hahaha. Ze wilden gewoon niet lager gaan en in hun positie leek me dat ook heel reëel.
Nu moeten we ons eigen huis gaan verkopen, dingen uitzoeken rondom notarissen (wat doen die nou eigenlijk en waar moet ik op letten?) en hypotheken (valt er op hypotheekvoorstellen ook af te dingen?)... Nou ja, allemaal gedoe in elk geval. Pfffff.Adem in en uit.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:47 schreef Sugar het volgende:Het is van ons! In oktober is het van ons!
![]()
Kortom, WGR is jouw thuishaven de komende wekenquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:44 schreef Sugar het volgende:
Dat lijkt me ook wel shit, Elvy.![]()
Maar ons nieuws is leuk, he?
Er waren dus nauwelijks onderhandelingen, hahaha. Ze wilden gewoon niet lager gaan en in hun positie leek me dat ook heel reëel.
Nu moeten we ons eigen huis gaan verkopen, dingen uitzoeken rondom notarissen (wat doen die nou eigenlijk en waar moet ik op letten?) en hypotheken (valt er op hypotheekvoorstellen ook af te dingen?)... Nou ja, allemaal gedoe in elk geval. Pfffff.Adem in en uit.
Over het stucen mag je gerust een nieuw topic starten, met de search is wel wat terug te vinden, maar elke vraag heeft recht op een eigen topicquote:Op donderdag 29 maart 2007 08:14 schreef Sugar het volgende:
Nu ga ik me inderdaad in WGR verdiepen en hier in K&W op zoek naar een topic over stuken! Ik denk dat het granol me zo snel de keel uithangt, dat we toch maar gaan kijken of we goedkoop en goed kunnen laten stuken voordat we erin trekken. Afijn, kopzorgen en voorpret genoeg.
Dit topic gewoon open laten voor wie een oordeel wil over een huis dat hij/zij gezien heeft?
I know, maar het was ook een verkapte uitnodiging om anderen dit topic vooral te laten gebruiken waarvoor het in begin bedoeld was. Om er geen "volg-hoe-Sugar-omgaat-met-het-gekochte-huis-topic" van te maken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:22 schreef Marsepein het volgende:
En topics doen we bijna nooit op slot, kijk maar onderin de active topiclijst van K&W hoe weinig slotjes er staan, alleen policy overschrijdend gaat dicht.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:28 schreef Sugar het volgende:
[..]
I know, maar het was ook een verkapte uitnodiging om anderen dit topic vooral te laten gebruiken waarvoor het in begin bedoeld was. Om er geen "volg-hoe-Sugar-omgaat-met-het-gekochte-huis-topic" van te maken.![]()
In Lelystad zitten 4 notariskantoren waar ik regelmatig kom. De prijzen voor een leverings + hypotheekakte variëren tussen de 800 tot 1600 euro. Dus het heeft wel degelijk zin om een beetje rond te neuzen. Waar moet je op letten bij notarissen is vooral: de kwaliteit van de koffiequote:Op woensdag 28 maart 2007 14:53 schreef Sugar het volgende:
En WaVe ook bedankt.
Ik heb de goedkoopste notaris al wel gevonden, maar ik weet helemaal niet of ik verder nog ergens op moet letten. Net als een goedkope taxatie, die vind ik wel, maar of het oké is? Geen idee wat er mis mee kan zijn, dus geen idee waarop te letten.
Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:04 schreef misterDre het volgende:
Gefeliciteerd Sugar, voor jullie het weten is het oktober![]()
@ M@x....je weet dat tegenover dat appartement en dagopvang voor daklozen is?
OK, het is opzich ook geen probleem maar een hoop mensen vinden het rondscharrelen van die vreemde snuiters niet zo prettigquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:16 schreef m@x het volgende:
[..]
Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgen
Ken je het appartement of de buurt goed?
Dan moet dit jouw huisje wel wordenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:48 schreef m@x het volgende:
Als je een beetje vriendelijk tegen die vreemde snuiters doet dan heb je direct de beste en goedkoopste inbraakbeveiliging die er bestaat.
Ik kom zelf niet uit R. maar de buurt waar dit huis staat trekt me wel heel erg. Redelijk dorps met alles in de buurt. Ik heb ook gekeken naar woningen in DH maar als ik zie wat ik voor hetzelfde geld in R. kan kopen dan is wat mij betreft de keus heel makkelijk.
Zou toch 'ns rond die opvang gaan rondlopen dan m@x. Hier om de hoek bij mij zit ook een opvang (nacht) en daar lopen toch soms best wel hele rare types rond. Heb er zelf geen last van, maar jij hebt wel nog een kindje dat graag fijn buiten rond wil kunnen lopen (quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:16 schreef m@x het volgende:
[..]
Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgen
Ken je het appartement of de buurt goed?
Yep 6 maanden, zie deze sitequote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:20 schreef m@x het volgende:
De hypotheekadviseur babbelt als het goed is nu met de bank. Hopelijk weet ik volgende week meer.
Zes maanden alDat verbaast me echt want ik vind het een geweldig huis.
Onze makelaar was enthousiast.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:54 schreef Sugar het volgende:
Nanook, hoe was de tweede bezichtiging?
Wij hebben toen we een huis op het oog hadden niet aangebeld maar mensen op straat aangesproken. Het leverde een goed beeld op, mensen praten graag over hun huis en buurt. Toen we inderdaad in de straat kwamen wonen waren er dus al mensen die ons direct gedag zeidenquote:Op woensdag 4 april 2007 08:36 schreef m@x het volgende:
Julie schieten lekker op zeg. Hier is er nog geen nieuws. Gisteren hebben we nog met de hypotheekadviseur gesproken en die heeft vandaag nog een gesprek met de bank dus als het goed is horen we vandaag meer.
Zomaar bij iemand aanbellen durf ik echt niet NanookIk denk dat ik er dit weekend even langsfiets om de buurt te verkennen.
Ik ook!quote:Op woensdag 4 april 2007 16:58 schreef Macka66 het volgende:
m@x en Nanook, ik duim voor jullie!
Dat is wel het voordeel van deze tijd. Met mooi weer zie je toch sneller mensen buiten die je aan kunt spreken. Wij hebben dit huis in februari gekocht en toen hebben we wel geprobeert bij mensen aan te bellen maar iedereen was aan het werk. (Achteraf misschien maar goed ook anders hadden we het waarschijnlijk niet gedaan. Het was hier een redelijk asociale huurwijk maar de huurwoningen zijn gelukkig in de loop der tijd verkocht aan allemaal nette mensen.)quote:Op woensdag 4 april 2007 16:58 schreef Macka66 het volgende:
Wij hebben toen we een huis op het oog hadden niet aangebeld maar mensen op straat aangesproken. Het leverde een goed beeld op, mensen praten graag over hun huis en buurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |