Jeetjequote:Gewonde bij steekpartij op Rotterdamse school
Bron : Nu.nl
AMSTERDAM - Bij een steekpartij op een school in Rotterdam is een leerling gewond geraakt. Dat heeft de politie bevestigd.
Foto: Justin Hundman l Omgeving is afgezet
Het gaat om een mannelijke leerling van het Zadkine College aan de Benthemstraat. De politie heeft inmiddels verschillende arrestaties verricht. De school wordt doorzocht om te controleren of er niemand meer aanwezig is. Alle leerlingen zouden het pand hebben verlaten. De omgeving is afgezet.
Op het naburige Hofplein is een vuurwapen gevonden. Over de toestand van het slachtoffer en de achtergrond van het incident is nog niets bekend.
De politie ontkent dat er sprake is van een gijzeling, zoals lezers eerder tegenover NU.nl meldden.
Laatste melding van de traumaheli is ditquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:16 schreef Libris het volgende:
Traumaheli er al?
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:16 schreef Libris het volgende:
Traumaheli er al?
Geen heli nodig.. Weet ondertussen dat er mensen zijn flauwgevallenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:15 schreef nietzman het volgende:
Zie je, alleen maar tuig op het GLR.
NOHH... ik mis allesquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:22 schreef falloutboy het volgende:
[..]
[..]
Geen heli nodig.. Weet ondertussen dat er mensen zijn flauwgevallenen dat er 1 iemand in zijn beengeschoten is.. Gasten kunnen niet eens mikken!
* Tuig? Ze zijn het Zadkine ingevlucht .. en kwamen vanuit de richting Centraal Station
Foto's komen eraan!
Juist, en dergelijke schele lui moeten goede DTPers worden! Tsk!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:22 schreef falloutboy het volgende:
Gasten kunnen niet eens mikken!
Ja we blijven niet afzwakken hè? Straks blijkt meneer X slachtoffer Y gewoon per ongeluk aan te hebben gestoten in de rij voor de kantine.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:27 schreef zarGon het volgende:
update...
iemand is gestoken, niet geschoten.. ofzo
te laatquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:28 schreef Strawhat het volgende:
Ik heb net een vriend van me gebeld hij zegt dat er gestoken is
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
TVP (ben een hoer)
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:27 schreef zarGon het volgende:
update...
iemand is gestoken, niet geschoten.. ofzo
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:42 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
![]()
Die kut wespen zijn er vroeg bij dit jaar.
En dan niet eens gezien hoe ik die gast nergestoken hebquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:39 schreef Chiponiz het volgende:
kzag t van 4/5 hoog op t GLR zag het half gebeuren![]()
Half gebeuren?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:39 schreef Chiponiz het volgende:
Vind ik ook!quote:
Stoer manquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:39 schreef Chiponiz het volgende:
Hoezo wil je dat weten?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:52 schreef denka het volgende:
nn zijn het buitenlanders of niet?
Super veel feds, en zag ze rennen. Das wel leukquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:53 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Stoer manOftewel, je hebt geen reet gezien.
op die school hier naast is 95% buitenlander hahahquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:52 schreef denka het volgende:
zo zie je maar weer dat het 9 van de 10 keer om buitenlanders gaat. Dat ze zich maar kapot maken, zijn we ook weer van dat tuig afquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:58 schreef Chiponiz het volgende:
[..]
op die school hier naast is 95% buitenlander hahah![]()
Tuurlijk. Logischquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:52 schreef denka het volgende:
Oke 9 van de 10 zijn buitenlanders (wat een verzamelnaam is voor alle inwoners van een land met een andere afkomst). Wat is die resterende 1 van de 10 dan NL? Dat maakt het dan even ergquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:00 schreef denka het volgende:
[..]
zo zie je maar weer dat het 9 van de 10 keer om buitenlanders gaat. Dat ze zich maar kapot maken, zijn we ook weer van dat tuig af![]()
Hier in Nederland heb je geen FBIquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:57 schreef Chiponiz het volgende:
[..]
kzag alleen toen de Feds kwamen, en t einde niet de steekpartij zelf
Wel een federale recherche.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Hier in Nederland heb je geen FBI![]()
al bekend hoe het met het slachtoffer is? doodgebloed?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:21 schreef falloutboy het volgende:
Update:
Er rijden busjes af en aan. Persmuskieten staan ook uit hun neus te eten. Maar het plein is helemaal afgezet en staat nog vol met politie
Heb al foto's naar frontpage@fok.nl gestuurd.. niet top maar t zijn foto's
Weet niet hoe ik ze zelf kan plaatsen, vandaar.
quote:In de Benthemstraat in Rotterdam is een jongen gewond geraakt bij een mogelijke steekpartij bij het Zadkine College. Alle leerlingen zijn de school uitgehaald. Er zou al een aantal personen zijn aangehouden.
Het arrestatieteam van de politie is in het pand op zoek naar meer mogelijke verdachten. Ook is er vlakbij op het Hofplein een vuurwapen gevonden.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:27 schreef Piles het volgende:
http://rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=42731
[..]
[afbeelding]
quote:Volgens een lezer van NU.nl zou er mogelijk sprake zijn van een gijzeling. Er zouden twee gewapende mannen in de school aanwezig zijn. De omgeving is afgezet.
Bron: Nu.nlquote:De politie ontkent dat er sprake is van een gijzeling, zoals lezers eerder tegenover NU.nl meldden.
Ik bedoelde Cops, maar Feds klinkt vetquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef zure_apple het volgende:
[..]
whaha, niet zo super dusjaquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:35 schreef falloutboy het volgende:
[..]
dat is mijn foto.
En dan zetten ze er de naam van mijn klasgenoot onder
unfair unfair!!
![]()
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:50 schreef Azz0r het volgende:
het ging over een ruzie voor een meisje ofz, ze stonden met een man of 20 voor de school te wachten op een plek waar normale leerlingen niet mogen staan van de beveiliging, maar hun werden niet weg gestuurd door de beveiliging, het was tot een ruzie gekomen een gevecht en er was een pistool bij betrokken, maar het magazijn van het pistool was er uitgevalen het slachtoffer was tijdens de vechtpartij geraakt door een mes in zijn been, zo ver ik weet zijn er 8 opgepakt en zouden er nog 5 in het school gebouw bevinden. (dit is wat ik gehoord heb via mensen die daar op school zitten en mensen van het slachtoffer kennen)
Jeetje zeg.......wel één steekpartij en één verkrachtig.....welkom in de grote stadquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:43 schreef About2Break het volgende:
Gaat lekker met deze buurt zeg. Ik woon aan de overkant aan de hofdijk. Vorige maand een meisje verkracht nu weer iemand neergestoken![]()
haha inderdaad, dit is 't dagelijkse nieuws in NewYorkquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:01 schreef NotoriousJw het volgende:
[..]
Jeetje zeg.......wel één steekpartij en één verkrachtig.....welkom in de grote stad![]()
In elke Nederlandse stad wordt elke dag wel iemand (neer)gestoken/ verkracht. Alleen komt het niet in het nieuws, wel leuk voor die tweaker maakt hij ook eens wat spannends mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:03 schreef Chiponiz het volgende:
[..]
haha inderdaad, dit is 't dagelijkse nieuws in NewYork![]()
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:06 schreef Rorata het volgende:
cool ik zit op de zadkine tegenover die zadkine
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:15 schreef MOD het volgende:
Mensen van het GLR hebben beelden gemaakt vanaf de 3e verdieping, die zojuist verpatst zijn aan RNN7 gloof ik.
Hofplein..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
Das in het centrum toch?
Vlakbij 't Weena daar.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
Das in het centrum toch?
Nee, ik heb ze gewoon gratis gemaild.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:15 schreef MOD het volgende:
Mensen van het GLR hebben beelden gemaakt vanaf de 3e verdieping, die zojuist verpatst zijn aan RNN7 gloof ik.
Geef nooit iets gratis aan die witwassersquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:34 schreef falloutboy het volgende:
[..]
Nee, ik heb ze gewoon gratis gemaild.![]()
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
Daar is het centrum toch voor?
Die Loempie Kraam is echt een wereld kraamquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Onder het spoor door, naast de loempia kraam![]()
Een stuk verderop IIG. Iemand in mijn tram had het erover (die dacht dat er een bommetje ontploft was ofzo), en ik hoorde er later in de metro ook twee kerels over.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:32 schreef Chiponiz het volgende:
Wat was die knal dan ?
Hee, nu moet je het Grafisch Lyceum en het Zadkine niet met elkaar gaan verwarren he!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:25 schreef nietzman het volgende:
[..]
Juist, en dergelijke schele lui moeten goede DTPers worden! Tsk!
Inderdaad !quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:37 schreef Alet het volgende:
[..]
Hee, nu moet je het Grafisch Lyceum en het Zadkine niet met elkaar gaan verwarren he!
Nee dat hoor je idd niet bij ons op school, wij kwamen er ook pas achter toen het al gebeurd was en iemand zei "hee kijk eens naar buiten" en dat terwijl we er precies op neer keken vanaf de vierde verdieping. Maar onze ramen zijn redelijk geluidsdicht, misschien wel speciaal rekening mee gehouden omdat we nou eenmaal naast het Zadkine zittenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:14 schreef DesertRose het volgende:
En jij hoorde de 5 politiewagens en ambulance niet??![]()
Ja op de foto is de meerderheid niet te zien, waren zelfs wel meer dan 5 busjes.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:30 schreef Nega het volgende:
2 busjes? ik dacht dat je zei: 5 ? :p
quote:16:38:25 20-03-07 20 G BRAN PRIO 3 TS231 Benthemstraat 10 thv ROTTERDAM HV Zonder Gevaar
703201638251400999 1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
703201638251400231 1400231 BRW Rotterdam-Noord ( Kazernealarm Baan )
Bij ons maar liefst 99 % nederlanderquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:58 schreef Chiponiz het volgende:
[..]
op die school hier naast is 95% buitenlander hahah![]()
Ja dat Zadkine is echt een allochtonen school, niet te zuinigquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:53 schreef ChopPwn het volgende:
[..]
Bij ons maar liefst 99 % nederlander![]()
Nou liever Geen verkrachting en Geen steekpartij.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:01 schreef NotoriousJw het volgende:
[..]
Jeetje zeg.......wel één steekpartij en één verkrachtig.....welkom in de grote stad![]()
Lol Channah zie je nu pas :|quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:42 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Nah, het zal IIG niet lang duren voordat het eerste filmpje op Geenstijl staat.
zo wie zo op tv rijnmondquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:33 schreef TJDoornbos het volgende:
welke zender?
Hé geinig, daar zit mn vriendin ook opquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:12 schreef falloutboy het volgende:
[..]
Jeetje
Zit hier op het Grafisch Lyceum in Rotterdam, word ik gebeld: 'kijk even naar buiten'
20 man nodig om iemand neer te stekenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:50 schreef Azz0r het volgende:
het ging over een ruzie voor een meisje ofz, ze stonden met een man of 20 voor de school te wachten op een plek waar normale leerlingen niet mogen staan van de beveiliging, maar hun werden niet weg gestuurd door de beveiliging, het was tot een ruzie gekomen een gevecht en er was een pistool bij betrokken, maar het magazijn van het pistool was er uitgevalen het slachtoffer was tijdens de vechtpartij geraakt door een mes in zijn been, zo ver ik weet zijn er 8 opgepakt en zouden er nog 5 in het school gebouw bevinden. (dit is wat ik gehoord heb via mensen die daar op school zitten en mensen van het slachtoffer kennen)
KLPD... klinkt toch nog erg USA.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:07 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Uhuh, en nog een paar duizend anderenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:40 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Hé geinig, daar zit mn vriendin ook op
zoiets jaquote:
Weet ik 't hoe groot die school isquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:54 schreef Alet het volgende:
oeh foutje
[..]
Uhuh, en nog een paar duizend anderen
En laten die nou net wat groter zijn dan hbo's.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:05 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Weet ik 't hoe groot die school isaangezien het geen hbo is dacht ik ongeveer even groot als een gemiddelde ROC ofzo
lolquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En laten die nou net wat groter zijn dan hbo's.
Er zijn meer mensen die een MBO opleiding volgen dan HBO. Logischerwijs zijn er meer MBO's dan HBO's, en zijn deze vaak ook groter. Haagse hoge school heeft 17.000 leerlingen, de 2 mbo's die ik heb aangedaan (Zadkine en ROC Amerlanden/Midden nederland) hadden iig meer leerlingen dan die 17.000quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:39 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Weet niet of jij welleens op de haagse hogeschool bent geweest, maar die is wel iets groter als de gemiddelde mon3aan locatie.
Maarja, boeiend.. het gaat hier om dat tuig! Jammer dat er niet iemand een handgranaat in het midden gooide.
'service medewerkers'. Zou niet weten wat die anders hadden kunnen doen..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:33 schreef Qunix het volgende:
[afbeelding]
En dit is de toekoms mensen........ De mensen die ons land over x aantal jaar gaat regeren....!
Ze zitten op het MBO hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:33 schreef Qunix het volgende:
[afbeelding]
En dit is de toekoms mensen........ De mensen die ons land over x aantal jaar gaat regeren....!
Ja ok. Maar mijn ervaring is dan weer dat MBO's vaker zijn onderverdeeld in meerdere locaties. Daarom ging ik er vanuit dat GRL ( ook maar 1 studierichting ) niet al te groot zou zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die een MBO opleiding volgen dan HBO. Logischerwijs zijn er meer MBO's dan HBO's, en zijn deze vaak ook groter. Haagse hoge school heeft 17.000 leerlingen, de 2 mbo's die ik heb aangedaan (Zadkine en ROC Amerlanden/Midden nederland) hadden iig meer leerlingen dan die 17.000![]()
ICT, Toerisme, Zorg en welzijn, wat je hier ziet is beveiliging & economie, als ik mij niet vergis, en nog een paar dingenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:53 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ja ok. Maar mijn ervaring is dan weer dat MBO's vaker zijn onderverdeeld in meerdere locaties. Daarom ging ik er vanuit dat GRL ( ook maar 1 studierichting ) niet al te groot zou zijn.
En ik zou btw ook niks doen als beveiligingsbeambtesta je daar als twee 50+'rs een stelletje schreeuwende apen uit elkaar te halen. Terwijl je net bijna met pensioen mag riskeer je nog ff een mes tussen je ribben
![]()
Nummer 1 is het GLR, Grafisch Lyceum Rotterdam dus.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:53 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ja ok. Maar mijn ervaring is dan weer dat MBO's vaker zijn onderverdeeld in meerdere locaties. Daarom ging ik er vanuit dat GRL ( ook maar 1 studierichting ) niet al te groot zou zijn.
En ik zou btw ook niks doen als beveiligingsbeambtesta je daar als twee 50+'rs een stelletje schreeuwende apen uit elkaar te halen. Terwijl je net bijna met pensioen mag riskeer je nog ff een mes tussen je ribben
![]()
Nee, nu heb je het over het Zadkine, we hadden het nu even over het Grafisch Lyceum die zit naast het Zadkine, en dat richt zich alleen op Grafische studierichtingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
ICT, Toerisme, Zorg en welzijn, wat je hier ziet is beveiliging & economie, als ik mij niet vergis, en nog een paar dingen![]()
Ah kijk eens, zo leer je nog eens wat dankzij een steekpartijtje.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:08 schreef Alet het volgende:
[..]
Nummer 1 is het GLR, Grafisch Lyceum Rotterdam dus.
Nummer 2 heeft het GLR niet maar één studierichting maar ongeveer 20 tot 30 opleidingen zelfs.
Nummer 3 is dit zelfs één van de grootste Grafische scholen van Nederland, en ook één van de beste. Sterker nog de "Grafisch Lyceums" (dus niet de 'gewone' grafische scholen) in Nederland (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en ik dacht ook nog Eindhoven) zijn de beste van Nederland en van die is Rotterdam de beste en grootste met de meeste keus.
Maar ik weet bijna zeker dat er heeel weinig mensen zijn die wel wat hadden gedaan als beveiligingsbeambte zijne. Je ziet zelf hoe snel het gaat en hoeveel lui erbij staan, zelfs als ze wel wat hadden gedaan hadden ze nooit kunnen verhinderen dat die gozer werd neergestoken. En anders hadden ze 'm buiten de schoolhekken wel opgewacht ofzo..quote:Nummer 4 zijn niet alle beveiligingsbeambten rond de 50 jaar.
En nummer 5 had ie dan maar een andere baan moeten kiezen als ie dat niet wil riskeren.
Dat is nog geen reden om je werk niet uit te voeren. Als je er voor kiest beveiligingsbeambte te worden moet je ook doen waar je voor geleerd hebt. Daardebij hebben beveiligers vaak beschermende kleding waar naar mijn weten niet zo heel makkelijk een mes doorheen komt en ook hebben ze er voor geleerd om de situatie zo aan te pakken dat dat waarschijnlijk niet eens gebeurd.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:14 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ah kijk eens, zo leer je nog eens wat dankzij een steekpartijtje.
[..]
Maar ik weet bijna zeker dat er heeel weinig mensen zijn die wel wat hadden gedaan als beveiligingsbeambte zijne. Je ziet zelf hoe snel het gaat en hoeveel lui erbij staan, zelfs als ze wel wat hadden gedaan hadden ze nooit kunnen verhinderen dat die gozer werd neergestoken. En anders hadden ze 'm buiten de schoolhekken wel opgewacht ofzo..
Ja wat denk je. Ze hebben laatst een kopieer/printer machine voor 250.000 euro genomen. Als de Gemeente Rotterdam ook zoveel geld geeft kan ik binnen een aantal jaren een TOP MBO school hebben.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:08 schreef Alet het volgende:
[..]
Nummer 2 heeft het GLR niet maar één studierichting (zelfs al ligt alles in de grafimedia branche, ook daar zijn meerdere richtingen in) en zelfs ongeveer 20 tot 30 opleidingen.
Nummer 3 is dit zelfs één van de grootste Grafische scholen van Nederland, en ook één van de beste. Sterker nog de "Grafisch Lyceums" (dus niet de 'gewone' grafische scholen) in Nederland (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en ik dacht ook nog Eindhoven) zijn de beste van Nederland en van die is Rotterdam de beste en grootste met de meeste keus.
Nummer 4 zijn niet alle beveiligingsbeambten rond de 50 jaar.
En nummer 5 had ie dan maar een andere baan moeten kiezen als ie dat niet wil riskeren.
Laat dit nu voor de deur van zadkine gebeurenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:08 schreef Alet het volgende:
[..]
Nummer 2 heeft het GLR niet maar één studierichting (zelfs al ligt alles in de grafimedia branche, ook daar zijn meerdere richtingen in) en zelfs ongeveer 20 tot 30 opleidingen.
Nummer 4 zijn niet alle beveiligingsbeambten rond de 50 jaar.
[..]
Nee, nu heb je het over het Zadkine, we hadden het nu even over het Grafisch Lyceum die zit naast het Zadkine, en dat richt zich alleen op Grafische studierichtingen.
Die truien die ze bij zadkine hebben, houden alleen vrouwen van het lichaam af hoorquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:18 schreef Alet het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om je werk niet uit te voeren. Als je er voor kiest beveiligingsbeambte te worden moet je ook doen waar je voor geleerd hebt. Daardebij hebben beveiligers vaak beschermende kleding waar naar mijn weten niet zo heel makkelijk een mes doorheen komt en ook hebben ze er voor geleerd om de situatie zo aan te pakken dat dat waarschijnlijk niet eens gebeurd.
Ja maar laten wij het nu net over het Grafisch Lyceum hebben wat heel toevallig naast het Zadkine staat, sterker nog die leuke foto van een paar pagina's terug is zelfs voor het meerendeel GLR en niet Zadkine. Omdat het toevallig voor het Zadkine gebeurd is wil dat nog niet zeggen dat we het niet over het GLR kunnen hebben.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laat dit nu voor de deur van zadkine gebeuren![]()
Valt me mee, bij pagina 2 pas het woord Marokkaan gevallen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:58 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja dat Zadkine is echt een allochtonen school, niet te zuinig. Zal wel weer een gare Antilliaan/Marokkaan zijn, doe me direct weer denken aan die documentaire van Prem van een paar weekjes terug.
Zitten ook genoeg nederlanders op ik denk dat het 50 om 50 is zo'n beetjequote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:58 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja dat Zadkine is echt een allochtonen school, niet te zuinig. Zal wel weer een gare Antilliaan/Marokkaan zijn, doe me direct weer denken aan die documentaire van Prem van een paar weekjes terug.
Dan heb je andere foto's gezien dan ik. Grafisch lyceum zit toch echt een stuk meer naar links, om de hoek. Dit is allemaal Zadkine, de beveiligers zijn van zadkine, en het plein voor zadkine is afgezet. Sterker nog, op al de foto's zie je het zadkine-roze bord boven de ingang hangen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:43 schreef Alet het volgende:
[..]
Ja maar laten wij het nu net over het Grafisch Lyceum hebben wat heel toevallig naast het Zadkine staat, sterker nog die leuke foto van een paar pagina's terug is zelfs voor het meerendeel GLR en niet Zadkine. Omdat het toevallig voor het Zadkine gebeurd is wil dat nog niet zeggen dat we het niet over het GLR kunnen hebben.
Misschien moet je de voorgaande berichten van ons even lezen, en als je dat al gedaan hebt snap ik je opmerking niet.
Ik zit zelf op het GLR en heb ook alles zelf gezien, weet heus wel hoe mijn school eruit ziet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan heb je andere foto's gezien dan ik. Grafisch lyceum zit toch echt een stuk meer naar links, om de hoek. Dit is allemaal Zadkine, de beveiligers zijn van zadkine, en het plein voor zadkine is afgezet. Sterker nog, op al de foto's zie je het zadkine-roze bord boven de ingang hangen.
Sorry?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:29 schreef Fettah het volgende:
[..]
Ze hebben laatst een kopieer/printer machine voor 250.000 euro genomen.
Tel boven hofpleintheater 5,6, of 7 etages naar boven en je ziet waar ik tot vorig jaar nog les had. Zadkine ict.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:05 schreef Alet het volgende:
[..]
Ik zit zelf op het GLR en heb ook alles zelf gezien, weet heus wel hoe mijn school eruit ziet.
[afbeelding]
Deze foto heb ik het over, dat gedeelte rechts is idd het zadkine, dat gedeelte links is wel het bord van zadkine maar het is nog het grafisch lyceum (en het hofplein theater, dat is idd wel van Zadkine dacht ik, maar daarachter is allemaal GLR), waar het zadkine begint zie je nog net niet. Ondaks dat bord dus.
Weet je het zeker? Bij elke trap vanuit het GLR zitten in ieder geval hekken waar je niet door heen kunt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:08 schreef zarGon het volgende:
DIe scholen zitten in elkaar... Je kunt binnenstappen van de ene naar de andere toe, als je weet hoe je moet gaan
Hele discussie is onnodig eigenlijk...
Paranoia?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:48 schreef denka het volgende:
@Admin waarom delete je reacties? Omdat je het er niet mee eens bent? Mensen mogen hun mening geven of mag dat niet? Verder moet je er ook een melding van maken en niet stiekum gaan editten..![]()
Die kerel is zelf een Marokkaan of iets dergelijks meen ik. Dus dat is de reden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:48 schreef denka het volgende:
@Admin waarom delete je reacties? Omdat je het er niet mee eens bent? Mensen mogen hun mening geven of mag dat niet? Verder moet je er ook een melding van maken en niet stiekum gaan editten..![]()
Het klopt, er zijn een aantal reacties weg.quote:
Ik bedoel dan ook de lift ehquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:44 schreef FreeShooter het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Bij elke trap vanuit het GLR zitten in ieder geval hekken waar je niet door heen kunt.
neej, er zijn reacties verwijderd..quote:
Die knopjes gaan weer uit bij de niet toegankelijke delen. Wel kan je inderdaad de deur open trekken, maar dan nog (tenzij je de aller achterste neemt) kom je niet bij het graf lyceum uit..quote:
Ga maar bij verdieping 5 bij de lift zadkine eruitquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die knopjes gaan weer uit bij de niet toegankelijke delen. Wel kan je inderdaad de deur open trekken, maar dan nog (tenzij je de aller achterste neemt) kom je niet bij het graf lyceum uit..
Wrong ik zit hierachter.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:50 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Die kerel is zelf een Marokkaan of iets dergelijks meen ik. Dus dat is de reden.
Subjectieve moderatie uiteraard.
[..]
Het klopt, er zijn een aantal reacties weg.
Racismequote:Op woensdag 21 maart 2007 00:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wrong ik zit hierachter.
We komen de laatste tijd meer racisme tegen in de wat serieuzere fora. En we hebben besloten om de discussiegrenzen wat te verfijnen conform de policy. We weten inmiddels waar we staan als we te weinig doen. Dus we zijn nu in omgekeerde volgorde bezig.
Voor zover ik weet hebben ze op Zadkine geen 'beschermende kleding', hier in Dordrecht ook niet. Ik werk op een ROC waar wij ook slechts een overhemd en een trui hebben. Komt een mes wel door heen hoor..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:18 schreef Alet het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om je werk niet uit te voeren. Als je er voor kiest beveiligingsbeambte te worden moet je ook doen waar je voor geleerd hebt. Daardebij hebben beveiligers vaak beschermende kleding waar naar mijn weten niet zo heel makkelijk een mes doorheen komt en ook hebben ze er voor geleerd om de situatie zo aan te pakken dat dat waarschijnlijk niet eens gebeurd.
Ik heb intussen begrepen dat de strafafhandeling gaat gebeuren door het ministerie van buitenlandse zakenquote:Op woensdag 21 maart 2007 08:19 schreef metalheadBOC het volgende:
niet om te generaliseren maar hij zijn wel weer de welbekende groep medelandersdie gasten kunnen ook niet gewoon normaal doen
![]()
![]()
Ik kan je zeggen dat dat in ieder geval 5 jaar geleden niet het geval was. Ik heb er ook gezeten en als je in de kantine kwam werd je als blanke echt weggekeken, mijn ideeen over allochtonen zijn daar echt sterk veranderd en niet positief... De verhoudingen waren toen misschien 80% allochtoon en 20% autochtoon.. Ik geloof ook niet dat dat in die jaren zo veranderd is.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:49 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Zitten ook genoeg nederlanders op ik denk dat het 50 om 50 is zo'n beetje
quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:37 schreef Oksel het volgende:
Waren dit nou Turken? Oh. Ik zie het verschil meestal in aardigheid. Weer een illusie minder..
Standaard op Fok! Beetje zielig dat editen en verwijderen,....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:48 schreef denka het volgende:
Die gasten wonen net zo lang in Nederland als jij.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:19 schreef metalheadBOC het volgende:
niet om te generaliseren maar hij zijn wel weer de welbekende groep medelandersdie gasten kunnen ook niet gewoon normaal doen
![]()
![]()
Stel je niet zo aan..quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:51 schreef _Qmars_ het volgende:
Maar stel je voor dat je een mening mag geven: in dat hele topic heeft niemand lopen discrimineren. Maar ach, das Fok! eigen!
Dan vul je bij je profiel een niet bestaand mail adres in en kom je nooooit meer terug. opgelost.quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:51 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Standaard op Fok! Beetje zielig dat editen en verwijderen,....![]()
Net zoals een topic dat van mij werd gesloten over positieve discriminatie van allochtonen bij bepaalde banen. Maar stel je voor dat je een mening mag geven: in dat hele topic heeft niemand lopen discrimineren. Maar ach, das Fok! eigen!
Hooligans zijn voornamelijk Nederlanders. Geert Wilders en Volkert van der Graaf ook.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:19 schreef metalheadBOC het volgende:
![]()
![]()
Maar nog vaker niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Seriemoordenaars en soortgelijke psychopaten zijn vaak blanke christenen..
Kindermisbruik, incest, zedenmisdrijven zijn derhalve de grootste vakgebieden van de autochtone crimineel.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Maar nog vaker niet.http://globalpolitician.com/articledes.asp?ID=2564&cid=1&sid=24
Staat op Geenstijl.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:11 schreef SjonLok het volgende:
zijn er al filmpjes van het incident te zien?
Goh, waarom zouden ze het dan zoveel slechter doen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die gasten wonen net zo lang in Nederland als jij.
quote:ROTTERDAM, woensdag
De hoofdvestiging van het Zadkine College in Rotterdam-Noord is gisteren opgeschrikt door een steekpartij, waarbij een jongen gewond is geraakt.
Het hevig bloedende slachtoffer werd met verwondingen aan een been naar een ziekenhuis gebracht.
De politie heeft elf minderjarige schooljongeren opgepakt. Zij werden geboeid en met blinddoeken voor de ogen afgevoerd.
Onder de arrestanten is ook een jongen die bij het Hofplein werd gearresteerd. Hij had een vuurwapen op zak. Onduidelijk is nog of hij betrokken is geweest bij de onlusten rond de school.
Als gevolg van het ernstige incident op het plein voor de ingang van de school aan de Benthemstraat werd het complete gebouw door een arrestatieteam van de Rotterdamse politie ontruimd. Er zaten op dat moment enkele honderden leerlingen en medewerkers binnen.
De politie kreeg rond half twee van beveiligers van de school de melding dat er een vechtpartij tussen een aantal jongeren gaande was op het plein voor de ingang. Die onenigheid werd beslecht met een mes. Het slachtoffer was geen leerling van de school.
Of op NOS headlinesquote:
quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kindermisbruik, incest, zedenmisdrijven zijn derhalve de grootste vakgebieden van de autochtone crimineel.
Daar zul je maar zelden een Marokkaan tussen vinden.²
Loverboys.... en grooming begint idd niet minderjarig...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kindermisbruik, incest, zedenmisdrijven zijn derhalve de grootste vakgebieden van de autochtone crimineel.
Jij denkt dat incest iets is van moslims?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:36 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Loverboys.... en grooming begint idd niet minderjarig...![]()
Incest...... je achternichtje trouwen en neuken is geen incest idd![]()
zedenmisdrijf.... oh nee een westerse hoer tegen haar zin neuken is geen zedenmisdrijf![]()
Och wat dom van me![]()
Dat is geen incest mijn waarde. Eerder inteelt. Maar dat is niet strafbaar.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:36 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Loverboys.... en grooming begint idd niet minderjarig...![]()
Incest...... je achternichtje trouwen en neuken is geen incest idd![]()
Oh, dan is het goedquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is geen incest mijn waarde. Eerder inteelt. Maar dat is niet strafbaar.²
Dat is gelukkig onmogelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:54 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Oh, dan is het goedHet is helemaal geen punt als je moeder tegelijkertijd je tante is, het is niet strafbaar..
Ik heb niet eens 1 vader laat staan 2quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is gelukkig onmogelijk.Maar euh... hoe gaat het met je beide vaders?
²
Ja, dat is helaas wel mogelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:56 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik heb niet eens 1 vader laat staan 2Maar technisch gezien kan het wel toch, dat je vader ook je oom is..
Dat schreef ik niet...Banshee stelde:quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij denkt dat incest iets is van moslims?![]()
Kijk eens in Bunschoten, urk, of volendam.
Zelden dus.......quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Beste leerling en/of ouders,
Zoals u waarschijnlijk in de media heeft vernomen, heeft er dinsdag 20 maart een incident plaatsgevonden op het plein voor de ingang van de Zadkine-locatie aan de Benthemstraat 6 in Rotterdam.
Het beveiligingspersoneel van Zadkine constateerde rond 14.00 uur een vechtpartij en heeft direct de politie ingeschakeld.
Door het adequate optreden van de beveiliging was de politie zeer snel ter plaatse. Daar bleek dat er een steekincident had plaatsgevonden. Aangezien er eveneens het vermoeden bestond van de mogelijke aanwezigheid van een vuurwapen, was het arrestatieteam van de politie direct ter plaatse om het pand aan de Benthemstraat 6 te ontruimen. Vanaf dat moment werd alle regie en communicatie door de politie overgenomen. Inmiddels weten wij dat het slachtoffer geopereerd is en buiten levensgevaar is.
Wij betreuren dit incident ten zeerste. De veiligheid van onze leerlingen en medewerkers is prioriteit nummer 1 voor Zadkine. Zadkine doet al het mogelijke om de nazorg zo optimaal mogelijk te laten verlopen.
Speciaal voor alle betrokkenen, leerlingen en medewerkers van de locatie Benthemstraat 6 zijn er op woensdagochtend 21 maart verschillende informatiebijeenkomsten georganiseerd.
Heeft u als leerling of ouder vragen, behoefte aan hulp of ondersteuning, dan kunt u altijd contact opnemen met Zadkine Servicecentrum, schoolmaatschappelijk werk, telefoon (010) 243 35 31.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Henri van Vlodrop
Paul de Roij,
College van Bestuur Zadkine
Dan heb ik te snel een foute conclusie getrokken waarvoor mijn oprechte excuses!quote:Op woensdag 21 maart 2007 00:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wrong ik zit hierachter.
We komen de laatste tijd meer racisme tegen in de wat serieuzere fora. En we hebben besloten om de discussiegrenzen wat te verfijnen conform de policy. We weten inmiddels waar we staan als we te weinig doen. Dus we zijn nu in omgekeerde volgorde bezig.
Nee dat kan je wel zeggen, lijkt eerder een school in Ankara ofzo.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:04 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik schaam me echt diep dat dit een Rotterdamse school is. Ik heb op die filmpjes geen 1 nederlander gezien. Rotterdam is Rotterdam al jaren niet meer
quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:04 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik schaam me echt diep dat dit een Rotterdamse school is. Ik heb op die filmpjes geen 1 nederlander gezien. Rotterdam is Rotterdam al jaren niet meer
Oh.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:07 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]En je kan je ook aanstellen zeg. Als je even drie stappen naar links zou doen, sta je voor een school die juist overwegend wit is.
bron: http://wos.nl/index.php?option=readArticle&id=21718 Waarschijnlijk zijn er racistische motieven voor deze steekpartij.quote:Steekpartij op Naaldwijkse school
Een 16-jarige jongen uit Naaldwijk raakte woensdag gewond bij een steekincident aan de Tiendweg in Naaldwijk.
Het slachtoffer kreeg ruzie met enkele jongeren die de jongen belaagden. Het slachtoffer voelde zich bedreigd en rende een schoolgebouw in, waarbij hij achterna werd gezeten door de jongeren.
In de hal kwam het tot een handgemeen waarbij de 16-jarige jongen gewond raakte. Het slachtoffer heeft zich onder doktersbehandeling moeten stellen.
De politie wist korte tijd later in De Lier een 19-jarige Hagenaar aan te houden als verdachte van betrokkenheid bij het incident. 's Avonds meldde zich aan het bureau een tweede verdachte uit Maassluis die verklaarde dat ook hij betrokken was bij het incident.
Donderdagochtend is in De Lier een 17-jarige inwoner aangehouden. Ook hij wordt verdacht van betrokkenheid. De politie onderzoekt de exacte toedracht en de aanleiding van het incident.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |