Nee hoor. Nederlandse zenders mogen tijdens live-sportevenementen geen reclame uitzenden, alleen omdat RTL een licentie heeft in Luxemburg mogen zij wél reclame uitzenden tijdens bijvoorbeeld een F1-race. SBS mocht dan ook geen reclame uitzenden tijdens live Grand-Prix, wel tijdens herhalingen daarvan.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:19 schreef sanni het volgende:
Wat een zeiktopic huilie. Reclame moet als je niet wilt dat je abo.omhoog gaat.![]()
Reclame hoort er inderdaad bij op commerciele zenders, maar live-sportevenementen mogen wettelijk niet onderbroken worden (met als uitzondering als er specifieke pauzes in het evenement zitten, zoals de rust tijdens een voetbalwedstrijd, of dweilpauzes bij het schaatsen) door reclame in Nederland. Doordat die schijters van RTL gebruik maken van een Luxemburgse licentie mogen zij dat welquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:27 schreef Astroquicky het volgende:
Ondertussen zijn er op twee websites nieuwsberichten verschenen over deze petitie:
F1pits.net: http://www.f1pits.net/ind(...)ans_starten_petitie/
Astroh.nl: http://www.astroh.nl/index.php?id=C0_1_1
Ook heb ik het volgende persbericht verstuurd naar een aantal nieuwssites en kranten zoals Nu.nl, Telegraaf en Metro:
FORMULE 1 FANS BEGINNEN PETITIE TEGEN RTL7
LEIDEN - Enkele misnoegde Formule 1 fans hebben gisteren een petitie opgestart tegen het reclamebeleid van RTL7. Daarmee reageren ze op de uitzending van de Grote Prijs Formule 1 afgelopen zondag die in anderhalf uur zo'n tien keer werd onderbroken door reclame.
Iedereen is het onderhand wel gewoon dat televisie en reclame onlosmakelijk verbonden zijn, maar wat afgelopen zondag tijdens de Grote Prijs Formule 1 op RTL7 te zien was, zit vele fans blijkbaar erg hoog. Niet alleen werd de race veelvuldig onderbroken door reclame; de kijker werd ook nog eens zowel voor als na de race getrakteerd op een van de ondertussen bekende belspellen.
Een dag na het starten van de petitie zijn er reeds meer dan 900 handtekeningen van misnoegde kijkers verzameld. Zij hopen allemaal dat ze bij de volgende race terug van de race kunnen genieten en zich niet hoeven te ergeren aan reclameboodschappen.
Om de petitie te bekijken of te tekenen: http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp
Om de handtekeningen te bekijken: http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp/signatures.html
onzin.. reclame mag.. maar niet in deze overmatigheidquote:Op maandag 19 maart 2007 13:19 schreef sanni het volgende:
Wat een zeiktopic huilie. Reclame moet als je niet wilt dat je abo.omhoog gaat.![]()
Ik hoop het van harte..!!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:28 schreef Astroquicky het volgende:
Op dit moment reeds meer dan 900 handtekeningen... Ik denk dat het wel wat zal uithalen.
Wat denken jullie?
lees mijn reactie eens 2 posts boven die van jouquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:06 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
onzin.. reclame mag.. maar niet in deze overmatigheid
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
lees mijn reactie eens 2 posts boven die van jou![]()
Hoe vetquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:24 schreef Astroquicky het volgende:
We hebben net de mijlpaal van 1000 handtekeningen bereikt! Op naar de 2000! De mensen die nog niet getekend hebben... dat kan je hier doen: http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp
En... Ik werd net door zowel Spits als de Telegraaf gebeld. Wellicht dat jullie morgen een artikeltje zullen vinden over de petitie in de Spits en/of de Telegraaf!
nee, bovenstaande link werkt perfectquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:41 schreef mrdjey het volgende:
Ooops... invalid or missing petition page.
Ik zit er inderdaad ook al een tijdje op te wachten :-S. Zeker aangezien het hele idee van hier op FOK! komt...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:39 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Hoe vet
Ik snap niet waarom FOK nog geen bericht gepost heeft..
Zelf niet gezien neem ik aan?quote:Op maandag 19 maart 2007 13:19 schreef sanni het volgende:
Mooi! Goed om te zien dat dit toch wel degelijk ergens toe leidt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:24 schreef Astroquicky het volgende:
En... Ik werd net door zowel Spits als de Telegraaf gebeld. Wellicht dat jullie morgen een artikeltje zullen vinden over de petitie in de Spits en/of de Telegraaf!
Veel mensen zullen het wel gaan doen hoor. Of kijken niet meer. Of zappen halverwege weg.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:52 schreef Remzz het volgende:
Weet je wat het is, mensen kijken toch wel... Je kunt wel bij de Belg gaan kijken maar doet misschien 1% van de Nederlanders daar word RTL niet warm of koud van.... dus ik ben bang dat het niet veel zal uithalen...
Volgens mij krijgt op dit moment de petitie meer als 100 handtekeningen per uur erbij.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:52 schreef Remzz het volgende:
Weet je wat het is, mensen kijken toch wel... Je kunt wel bij de Belg gaan kijken maar doet misschien 1% van de Nederlanders daar word RTL niet warm of koud van.... dus ik ben bang dat het niet veel zal uithalen...
Waarom denk je dat haast niemand dat zou doen?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:52 schreef Remzz het volgende:
Je kunt wel bij de Belg gaan kijken maar doet misschien 1% van de Nederlanders
Dat zal waarschijnlijk ook wel zo zijn ja. Maar wat maakt het uit om te proberen denk ik dan bij mezelf?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:59 schreef Remzz het volgende:
Begrijp me niet verkeerd ik hoop ook dat de reclame weg gaat en ik heb de petitie ook ondertekend maar ik ben bang dat RTL zich er niet zoveel van aantrekt...
Goed bezig!! Zal me niet verbazen als je morgen door Edwin Evers uit je bed gebeld wordt ofzo..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:38 schreef Astroquicky het volgende:
Ik heb nu ook het persbericht doorgestuurd naar Hart van Nederland, Editie NL, Veronica, Sky Radio, Classic FM, Radio 538, het Jeugdjournaal en GPUpdate.nl.
eh betalen we niet al genoeg?quote:Op maandag 19 maart 2007 13:19 schreef sanni het volgende:
154.000quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:48 schreef sanger het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoeveel kijkers er waren naar de eerste race?
Bron?quote:
Als jij dan met een beter idee komt om deze mensen te bereiken... Ik zit de hele ochtend al niets anders te doen dan de petitie overal te dumpenquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:16 schreef sanger het volgende:
Dus kort samengevat:
Er waren 840.000 kijkers naar de GP van Australie. Van deze 840.000 hebben er inmiddels 5.100 de petitie ondertekent. Das net iets meer dan 0,5%.
In mijn ogen nog iets te weinig om serieus tot RTL door te kunnen dringen.
Dit mailtje kreeg ik net na mijn klacht die ik gestuurd had via de RTL-website.quote:Beste kijker,
Hartelijk dank voor uw reactie.
RTL Nederland heeft speciaal voor de kijker splitscreen reclameblokken
ingevoerd tijdens de race van de Formule 1. Dit om te garanderen dat u als
kijker de wedstrijd toch kan blijven volgen.
We doen als commerciële onderneming ons best om reclame en programma zo goed
mogelijk op elkaar af te stemmen. We nemen uw reactie serieus en zullen er
tijdens onze evaluaties rekening mee houden.
In het programma komt een belspel voor. Over een eventuele voortgang wordt
nagedacht.
Met vriendelijke groet,
RTL Nederland
Publieksvoorlichting
RTL is geen Talpa he.. die niet luistert.. ik denk dat ze er heeel misschien wel iets mee doen..quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:21 schreef Taco15 het volgende:
[..]
Dit mailtje kreeg ik net na mijn klacht die ik gestuurd had via de RTL-website.
Misschien is dit wél het einde van het belspel, maar niet van de reclames...
Toch krijg ik de indruk dat we RTL wel bereiken, hoewel me dit een algemeen mailtje lijkt die naar iedereen gestuurd is die een klacht ingestuurd had.
De beste manier is natuurlijk masaal met alle Nederlanders afstemmen op Canvas ipv RTL7. Dan zien ze meteen de gevolgen. Maar dat zal zo lastig te coordineren zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Als jij dan met een beter idee komt om deze mensen te bereiken... Ik zit de hele ochtend al niets anders te doen dan de petitie overal te dumpen![]()
Ik ga zeker luisteren!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:32 schreef SCH het volgende:
Zometeen een discussietje op radio 1 rond 13.45 - met de Fok-user en iemand van RTL.
MM-Magazine: prachtig programma
Zeker weten! En maar door blijven schreeuwen.. idioot..quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:00 schreef Taco15 het volgende:
Wát een zwakke argumenten van die RTL-woordvoerder!!
En sinds wanneer laat men elkaar niet uitspreken?
iig goed geprobeerd Tijl (Y) Gewoon doorgaan met de petitie (Y)
Da's enkel de live-uitzening. De herhaling werd door zo'n 650.000 mensen bekeken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:50 schreef pfaf het volgende:
[..] 154.000
quote:Beste kijker,
RTL Nederland heeft speciaal voor de kijker splitscreen reclameblokken ingevoerd tijdens de race van de Formule 1. Dit om te garanderen dat u als kijker de wedstrijd toch kan blijven volgen.
We doen als commerciële onderneming ons best om reclame en programma zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. We nemen uw reactie serieus en zullen er tijdens onze evaluaties rekening mee houden.
In het programma komt een belspel voor. Over een eventuele voortgang wordt nagedacht.
Met vriendelijke groet,
RTL Nederland
Publieksvoorlichting
Geen dank man, steun je tot het bittere eindquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:42 schreef Astroquicky het volgende:
Bedankt voor de enthousiaste steun, CSI_MIAMI en Taco15! Het is in ieder geval plezierig om er met al die steun de tijd in te steken.
Je deed het goed Astro! Ik was blij met het item (ben eindredacteur van het betreffende programma) en redacteur Ivo was erg over je te spreken! Je kwam er niet slecht uit, juist door de nogal heftige reactie van RTL. Het verbaasde me. Het had logischer geweest als hij jullie serieus zou nemen, die man maakte een zwakke beurt, niet jij.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:40 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Da's enkel de live-uitzening. De herhaling werd door zo'n 650.000 mensen bekeken.
Interview op radio 1 met ook de reactie van RTL (mp3, 4MB, 4:10)
Sorry dat ik mij zo heb laten afkappen... Ik heb niet zo heel veel media-ervaring
. Ik denk dat het oorspronkelijk ook de bedoeling was dat het interview iets langer zou zijn, maar dat gedoe met RTL7 en die Arabische zender liep wat uit blijkbaar...
Maar goed... Ik meen uit zijn reactie wel te horen dat ze niet erg blij zijn met de petitie. En dat er vroeger evenveel reclame was bij RTL5. Daar heb ik mijn twijfels over. De reclameblokken kwamen toen in ieder geval niet zo snel op elkaar!
En dat de petitie bij RTL nog niet is binnengekomen... Tuurlijk niet! De media-aandacht is er nog maar pas sinds gisteren. Ik wacht nog een beetje tot we een echt mooi aantal handtekeningen hebben.
Het mailtje dat ik terugkreeg als reactie op mijn klachtenmail die ik schreef voorr dat ik de petitie opstartte is overigens een standaardmailtje die iedereen blijkt gekregen te hebben:
[..]
JUIST! Prachtig verwoord..quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Je deed het goed Astro! Ik was blij met het item (ben eindredacteur van het betreffende programma) en redacteur Ivo was erg over je te spreken! Je kwam er niet slecht uit, juist door de nogal heftige reactie van RTL. Het verbaasde me. Het had logischer geweest als hij jullie serieus zou nemen, die man maakte een zwakke beurt, niet jij.
Je telefoon gaat trouwens![]()
Heh, ben jij degene die ik aan de telefoon had dan? Of is dat nog iemand anders?... Ik vergeet namen nogal snelquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:57 schreef SCH het volgende:
Je deed het goed Astro! Ik was blij met het item (ben eindredacteur van het betreffende programma) en redacteur Ivo was erg over je te spreken! Je kwam er niet slecht uit, juist door de nogal heftige reactie van RTL. Het verbaasde me. Het had logischer geweest als hij jullie serieus zou nemen, die man maakte een zwakke beurt, niet jij.
Je telefoon gaat trouwens![]()
Ik heb net een mailtje gestuurd naar formule1.nl. Ik kan RTLGP wel aanschrijven, maar ik denk dat dat weinig zin heeftquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:51 schreef sanger het volgende:
Probeer www.formule1.nl eens zover te krijgen anders.....en RTL GP.
Je had mijn collega aan de telefoon! Ik zei nog: doe de groeten van SCH maar dat begreep hij niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:27 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Heh, ben jij degene die ik aan de telefoon had dan? Of is dat nog iemand anders?... Ik vergeet namen nogal snel![]()
Geen FOK!ker zekerquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Je had mijn collega aan de telefoon! Ik zei nog: doe de groeten van SCH maar dat begreep hij niet.![]()
Ha! I seequote:Op woensdag 21 maart 2007 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Je had mijn collega aan de telefoon! Ik zei nog: doe de groeten van SCH maar dat begreep hij niet.![]()
En is niet de enige die dat waardeerd.. met hem nog bijna al weer 6.000 anderenquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:48 schreef Astroquicky het volgende:
Ha! I see. Laat maar aan je collega weten (in zoverre je dat nog niet gedaan had) dat hij in dit topic (en ook bij de reacties op de column van Ared in de Formule 1 afdeling van FOK!) de gang van zaken kan volgen.
In ieder geval bedankt om onze petitie onder te aandacht te brengen! Dat waardeer ik echt.
Haha, vier van mijn huisgenoten zaten tijdens dat interview ook te supporteren in de kamer hiernaastquote:
Graag gedaanquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:42 schreef Astroquicky het volgende:
Bedankt voor de enthousiaste steun, CSI_MIAMI en Taco15! Het is in ieder geval plezierig om er met al die steun de tijd in te steken.
Mag ik me daar bij aansluitenquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:09 schreef Taco15 het volgende:
[..]
Graag gedaan, vind het een top-idee om RTL te bereiken met een online petitie, had ik zelf niet aan gedacht.
En je hebt ook nog zoveel lef om zoals je zelf zegt, zonder veel media-ervaring een woordvoerder van RTL te woord te staan op publieke radio, heb ik erg veel respect voor.![]()
Ik hoop gewoon door het zoveel mogelijk verspreiden van de petitie, een groot aantal handtekeningen bij elkaar te zamelen.![]()
Denk inderdaad dat het een beter idee is om RTL indirect te bereiken, voelen ze meer vanquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:07 schreef Astroquicky het volgende:
Ared heeft ondertussen een mooie brief geschreven om aan de fabrikanten van de reclames te sturen. Het blijkt alleen vrij lastig om van alle fabrikanten e-mail adressen te vinden, maar we maken vorderingen.
Hier sluit ik mij ook bij aan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:09 schreef Taco15 het volgende:
[..]
Graag gedaan, vind het een top-idee om RTL te bereiken met een online petitie, had ik zelf niet aan gedacht.
En je hebt ook nog zoveel lef om zoals je zelf zegt, zonder veel media-ervaring een woordvoerder van RTL te woord te staan op publieke radio, heb ik erg veel respect voor.![]()
Ik hoop gewoon door het zoveel mogelijk verspreiden van de petitie, een groot aantal handtekeningen bij elkaar te zamelen.![]()
Dat idee had ik dus ook al. En op die manier had ik er veel minder problemen mee. Ook al hadden ze toen nog geen picture-in-picture. Lijkt wel alsof ze die mogelijkheid maar meteen hebben aangegrepen om de hoeveelheid reclame omhoog te gooien.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:40 schreef wimderon het volgende:
De reclames die vroeger op RTL 5 uitgezonden werden waren 1) veel korter, 2) veel minder frequent, 3) zo gepland dat het slot van de race juist helemaal uitgezonden kon worden en 4) als er belangrijke momenten gemist waren werden deze direct herhaald. Olav kondigde de reclame altijd aan door te zeggen in de trant van 'over 51 seconden zijn we weer terug'. Ik weet bijna zeker dat de reclames toen gemiddeld <1 minuut duurden en de frequentie ongeveer 1x per kwartier was.
Scheelt natuurlijk wel dat je bij voetbal standaard een onderbreking hebt van 15 minuten. En daarin kan je natuurlijk al je reclames dumpen.quote:En nogmaals wil ik zeggen dat het bijzonder storend is dat RTL gebruik kan maken van de Luxemburgse regeltjes op dit gebied. En dan nog snap ik RTL niet, ze zenden toch ook geen reclame uit midden in een voetbalwedstrijd.
Op zoiets had ik toch ook wel een beetje gehoopt aan het begin van het seizoen. Dat zit er dus (voorlopig) niet in. Vind ik toch wel een beetje tegenvallen van RTL.quote:Doe dan een extra lange reclame voor en direct na de wedstrijd of laat een paar x per race een banner van bijvoorbeeld Tomtom in beeld komen zoals bij A1gp (?). Hou desnoods dat belspel erin, als de race maar zonder reclame uitgezonden wordt.
quote:Beste kijker,
RTL Nederland heeft speciaal voor de kijker splitscreen reclameblokken ingevoerd tijdens de race van de Formule 1. Dit om te garanderen dat u als kijker de wedstrijd toch kan blijven volgen.
We doen als commerciële onderneming ons best om reclame en programma zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. We nemen uw reactie serieus en zullen er tijdens onze evaluaties rekening mee houden.
In het programma komt een belspel voor. Over een eventuele voortgang wordt nagedacht.
Met vriendelijke groet,
RTL Nederland
Publieksvoorlichting
Lijkt eropquote:Op woensdag 21 maart 2007 21:35 schreef HPoi het volgende:
Waar is die gast van RTL mee bezig? Probeert ie zijn kijkers af te zaniken!?!!
quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:30 schreef WEST het volgende:
ik zal eens gaan kijken hoeveel reclame er eerder was van RTL![]()
Ared heeft een brief samengesteld om dit alles aan te kaarten met de sponsoren, kamerfractieleden en de minister president. Die gaan we opsturen op hetzelfde moment dat we de petitie opsturen. Maar eerst die 10,000 handtekeningen!quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
![]()
Maar nogmaals reclame mag sowieso niet meer volgens de Nederlande regels, dat vind ik het nog het meest erge van alles. Nu maar hopen dat RTL zich daar binnenkort ook aan moet houden![]()
Helaas valt RTL dus onder de Luxemburgse regels. Iets wat al langer een doorn in het oog is van de Nederlandse overheid. Dus RTL mag vrolijk reclames uitzenden tijdens live evenementen. Maar de mate waarin ze dat nu doen is naar mijn idee echt meer dan eerst.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
![]()
Maar nogmaals reclame mag sowieso niet meer volgens de Nederlande regels, dat vind ik het nog het meest erge van alles. Nu maar hopen dat RTL zich daar binnenkort ook aan moet houden![]()
Het feit dat RTL van haar Luxemburgse licentie (mis)(ge)bruik maakt om de Nederlandse wetgeving te omzeilen zullen we aankaarten met de 2de kamer fractie leden en met de minister-president. RTL7 is behalve de licentie volledig Nederlands, heeft Nederlands personeel, heeft studio's in Hilversum, etc. dus is het wat mij betreft duidelijk dat RTL7 hiermee willens nillens een gat in de Nederlandse wetgeving exploiteert.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Helaas valt RTL dus onder de Luxemburgse regels. Iets wat al langer een doorn in het oog is van de Nederlandse overheid. Dus RTL mag vrolijk reclames uitzenden tijdens live evenementen. Maar de mate waarin ze dat nu doen is naar mijn idee echt meer dan eerst.
Maar zend de reclame dan uit tijdens het studiogedeelte ipv de race. Want tijdens het studiogedeelte is er geen reclame om de zoveel minuten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:27 schreef LENUS het volgende:
Reclame hoort nu eenmaal bij deze sport. Denk je dat RTL die licenties gratis krijgt?
RTL slaagde er 4 jaar geleden WEL in om de races op een aangename manier te brengen (met reclame). Ik begrijp dan ook niet waarom ze het nu moeten doen met 9 reclameblokken tijdens de race. Ooit al een voetbalmatch gekeken die tijdens de match 9 keer werd onderbroken?quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:27 schreef LENUS het volgende:
Reclame hoort nu eenmaal bij deze sport. Denk je dat RTL die licenties gratis krijgt?
MIsschien moet RTL dan maar ens ff met SBS gaan bellen over hoe hun het wel voor elkaar konden krijgen..quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:27 schreef LENUS het volgende:
Daar heb je gelijk in, hoewel ik er ook niet verbaasd van zou zijn als SBS6 de rechten heeft overgeheveld aan RTL omdat het voor hen niet rendabel (meer) was. Nu zou dat wellicht ook deels kunnen komen door de mindere kwaliteit van de voor- en nabeschouwingen. De belangrijkste vergelijking is denk ik de vergelijking tussen het RTL7 van nu en het RTL5 van vier jaar geleden. Dezelfde exploitant (RTL) maar een verschillende uitwerking, waarbij er nu een stuk meer reclame (b)lijkt te zijn dan vroeger en waarbij de reclameblokken in elk geval elkaar veel sneller opvolgen dan vroeger.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:38 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
MIsschien moet RTL dan maar ens ff met SBS gaan bellen over hoe hun het wel voor elkaar konden krijgen..
Idd, Gewoon een maas in de wet die gedicht moet worden.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:49 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Het feit dat RTL van haar Luxemburgse licentie (mis)(ge)bruik maakt om de Nederlandse wetgeving te omzeilen zullen we aankaarten met de 2de kamer fractie leden en met de minister-president. RTL7 is behalve de licentie volledig Nederlands, heeft Nederlands personeel, heeft studio's in Hilversum, etc. dus is het wat mij betreft duidelijk dat RTL7 hiermee willens nillens een gat in de Nederlandse wetgeving exploiteert.
Gebruik dan de cijfers die ik eerder gelezen heb! Dus de percentages enzo.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:55 schreef Astroquicky het volgende:
WEST, heb jij nog bekeken hoe het vroeger zat? Er zou namelijk heel misschien nog een interview aan zitten komen, en dan wil ik wel goed voorbereid zijn. Het zou dus handig zijn als ik wist hoe het vroeger precies zat met die reclames. Hou me op de hoogte! In ieder geval top dat je dit wil doen!
Je bedoelt de gegevens over afgelopen zondag? Die heb ik denk ik al, alleen zou ik dat graag willen vergelijken met de formule 1 jaren bij RTL5. Joost Hofman van RTL beweerde tijdens het interview dat er vroeger evenveel reclame was, maar dat wil ik dus even bevestigd, al dan niet ontkracht zien.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Gebruik dan de cijfers die ik eerder gelezen heb! Dus de percentages enzo.
Meld er dan ook vooral bij dat er tijdens het hele studiogedeelte geen commercial break is geweest, dus dat het ze niet zozeer gaat om de inkomsten
Als hij dat beweerd heeft hij vorig seizoen zeker niet goed opgelet (zou ik zeggen). Toen was er tijdens de race helemaal geen commercial break. Dat RTL het vroeger anders deed is hun probleem.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:09 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Je bedoelt de gegevens over afgelopen zondag? Die heb ik denk ik al, alleen zou ik dat graag willen vergelijken met de formule 1 jaren bij RTL5. Joost Hofman van RTL beweerde tijdens het interview dat er vroeger evenveel reclame was, maar dat wil ik dus even bevestigd, al dan niet ontkracht zien.
HIj had het over de herhalingen, wat dus totaal niet relevant was, aangezien dit 1) totaal iets anders is dan bij een live-race en 2) SBS gewoon inhaakte om het moment dat ze de reclame ingingen en dus niks van de race mistenquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Als hij dat beweerd heeft hij vorig seizoen zeker niet goed opgelet (zou ik zeggen). Toen was er tijdens de race helemaal geen commercial break. Dat RTL het vroeger anders deed is hun probleem.
Ik meen mij te herinneren dat SBS een Nederlandse licentie heeft en geen reclame tijdens live sportwedstrijden uit mag zenden.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:17 schreef wimderon het volgende:
SBS gewoon inhaakte om het moment dat ze de reclame ingingen en dus niks van de race misten
Daarom mag hettijdens de herhaling nog wel.....quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:21 schreef APK het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat SBS een Nederlandse licentie heeft en geen reclame tijdens live sportwedstrijden uit mag zenden.
Reclame tijdens de reclamequote:Op donderdag 22 maart 2007 16:34 schreef sanger het volgende:
Daarom mag hettijdens de reclame nog wel.....
Heb ik ook geen moeite mee.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:14 schreef Taco15 het volgende:
Reclame tijdens de herhaling heb ik geen problemen mee, dat moet kunnen.
Daarvoor is het immers ook een herhaling, dan moet je maar live kijken.
Denk het helaas niet, handtekeningen zijn schaars op dit moment lijkt het wel...quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:22 schreef Astroquicky het volgende:
mmm... halen we de 8.000 nog vandaag?
Fout!quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:17 schreef Astroquicky het volgende:
'k ben zelf een beetje out of ideas I'm afraid...
Hehe, ja, 't is waar eigenlijk. Je hebt gelijkquote:Op donderdag 22 maart 2007 23:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..] Fout!
Je moet ons motiveren!
Tsjakkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ps. nog maar 2100 stuks nodig
quote:[Sticky] Mededeling !
Wij betreuren het zeer dat de (eerste) uitzending niet heeft gebracht wat jullie ervan verwacht hadden.
Helaas hebben wij als moderatorteam geen enkele invloed op de kwaliteit of de inhoud van de uitzending(en). Die verantwoordelijkheid ligt geheel bij de redactie.
Vanzelfsprekend zullen wij jullie klachten en opmerkingen overbrengen aan de Redactie, maar meer kunnen wij ook niet doen.
Het heeft dus geen enkel nut dit forum vol te gooien met topics die dezelfde inhoud (klachten/opmerkingen) bevatten.
Wij verzoeken jullie dan ook om je aan te sluiten bij reeds bestaande topics met diezelfde inhoud. Dit puur en alleen om het forum overzichtelijk te houden. Het is overigens algemeen forum-beleid om normaliter dubbel geplaatste topics (zelfde inhoud) te sluiten.
Bovendien vragen wij jullie je aan normale fatsoensnormen te houden. Postings die 'schuttingswoorden' bevatten of persoonlijke aanvallen op individuen zullen zonder mededeling verwijderd worden. Zoals reeds gezegd: wij hebben geen enkele invloed op de uitzending, en het forum hoort te gaan over de race. Helaas komt dat er niet van.
Wij hebben begrip voor jullie teleurstelling en jullie kritiek is welkom, maar plaats die dus a.u.b. in reeds bestaande topics, en hou je aan fatsoensnormen!
Alvast bedankt!
Namens het moderator-team
ASAD & Peet...
quote:Wat een dramatische uitzending
Nou daar zat ik dan deze nacht, helemaal klaar voor de 1e gp van het jaar........Sjonge jonge wat viel dat tegen!! Een prijsvraag op belspelniveau (zelf SBS was daar al mee gestopt) In de studio auto(sport??) kenner meneer Stapel die ontzettend domme vragen zit te stellen en meer reclame dan GP op de buis. Heren, doe alstublieft uw huiswerk, vraag meer centjes aan ING en DHL zodat we in ieder geval van die achterlijke hoeveelheid reclame gespaard worden!!
En er zijn nog VEEL meer klachtenquote:Re: Wat een dramatische uitzending
Ja echt waardeloos hoor al die reclame, zo word de sport echt verknald! Laat ze die reclame maar houden voor tussen de belspelen door. Dan hoeven wij ons er tenminste niet aan te ergeren.
Wij vonden de namen en de tijden ook wel in een erg klein lettertype op het beeldscherm!
Start een petitie om de verjaardag van je zus te veranderen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:50 schreef Astroquicky het volgende:
Jammer eigenlijk dat ik de volgende race niet zal kunnen zien op RTL... 'k Zal dus ook niet kunnen zien of de petitie gewerkt heeft. 'k Ben dan namelijk in België om de verjaardag van m'n zusje te vieren :-/
Weten ze op het RTL forum al van de petitie?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:36 schreef Astroquicky het volgende:
Ja, het is echt erg daar inderdaad... Er wordt nauwelijks over de race gepraat.
Volgens mij niet.. ga vandaag ff een poging doen om me te registreren.. lukte gisteren niet..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Weten ze op het RTL forum al van de petitie?
Haha, is een mogelijkheidquote:Op vrijdag 23 maart 2007 01:47 schreef APK het volgende:
[..]
Start een petitie om de verjaardag van je zus te veranderen.![]()
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:17 schreef Astroquicky het volgende:
Ben ik aan het hallucineren of lijkt er ergens een nieuwe bron van handtekeningen aangeboord te zijn?
Okayquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:42 schreef Astroquicky het volgende:
Ik heb me dinsdag al aangemeld. En heb toen de link ook geplaatst (niet in een apart topic weliswaar). De mods hebben er echter een 'Sticky' staan waarin ze vragen om verder geen topics meer te openen over de reclames. Daar wil ik me dan ook aan houden. Ik zal eens kijken of ik in de bestaande topics nog ergens de link kan dumpen.
quote:Uw commercieel belang is duidelijk en gerechtvaardigd. Echter: laat dit nooit tot gevolg hebben dat een programma letterlijk niet meer om aan te zien is. Daarmee bewijst u zowel uw adverteerders als uw publiek een zéér slechte dienst!
quote:Wordt Olav zelf niet moe van het elke keer aankondigen van de reclameblokken??
quote:De sponsors van de f1 teams kunnen hier niet blij van worden. Ze krijgen amper zendtijd!
Voor de mensen met een TV met deze functionaliteit:quote:Ik ben blij dat ik over Canvas beschik. In het begin zapte ik nog wel terug, maar ik moest vaker zappen dan op een gemiddelde avond TV kijken dus dan blijf je uiteindelijk maar hangen bij de zuiderburen.
... al denk ik dat de resolutie van het beeld zelfs op die manier maar povertjes is...quote:Geluid uit en 16x inzoomen geeft weer een volledig beeld!
quote:De eerste woorden van de presentator waren: "De Formule 1 is terug waar hij thuishoort". In eerste instantie was ik het daar helemaal mee eens. Halverwege de race was ik al weer helemaal klaar met RTL en verlangde ik al weer terug naar SBS! [...]
Nu maar hopen dat ie er iets mee gaat doenquote:Hey Paul!
Jij als autosport (rally) liefhebber kijkt vast ook wel Formule 1. Zo niet, dan kan ik je nu adviseren niet verder te lezen en wil ik je verder veel succes wensen met je programma!
Kijk je wel formule 1, dan moet ook jij je natuurlijk kapot geirriteerd hebben aan de vele storende reclame tijdens de Grand Prix van Australië.
Er is daarom een petitie opgezet. Deze petitie is inmiddels door meer dan 8,500 formule 1 fans getekend en te vinden op http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp/
We zouden het erg cool vinden als ook jij deze petitie zou willen ondertekenen!
Alvast bedankt en keep up the good work!
http://paulrabbering.nl/page/log/43998/Racen+%26+reclamequote:Racen & reclame Racen zijn reclame horen bij elkaar. Zonder geld, geen snelle dure auto's. In de Formule 1 zit elke wagen zit vol met merknamen.
TV zenders moeten een hoop geld betalen voor de rechten van de Formule 1. Hoe verdien je dat terug? Juist...
Sinds de F1 weer bij RTL zit is de mate van spots wel opgevoerd. Zo erg dat er al meer dan 8500 kijkers een petitie hebben getekend tegen de nieuwe manier van commericials. Zie 'm hier.
Tofquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:04 schreef ChatGirl het volgende:
Paul Rabbering op zijn website:
[..]
http://paulrabbering.nl/page/log/43998/Racen+%26+reclame
aan splitscreens denk ik aan halve scherm gevuld met F1 en de andere helft met reclame maar geen blokje van 2 bij 2 cmquote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:20 schreef Astroquicky het volgende:
Wat het split-screen betreft... ik blijf er overigens bij dat het enige voordeel dat je daar aan hebt, is dat als er iets spectaculairs gebeurt, je nog enigszins het gevoel hebt dat je het live meegemaakt hebt. Maar om nu te beweren dat je het duidelijk gezien hebt?... Zelfs oudere gsm's hebben meer resolutie dan dat kleine vierkantje F1.
Wat gaafquote:Ik heb wel even doorgelezen... kijk zeker F1!
Thanx voor de mail, heb er een webloggie over gemaakt op paulrabbering.nl
Succes!
quote:Geachte heer Kalff, Niet wetende of u de algemene tendens over de live uitzending meegekregen heeft wil ik u graag het volgende laten zien. Enkele Formule 1 fans, waaronder ook ik, hebben zich mateloos geirriteerd aan de vele storende reclame gedurende de liverace van de GP van Australië. Daarom hebben wij een petitie opgezet die inmiddels ondertekend is door meer dan 9,000 Formule 1 fans. Voor uw informatie is de petitie te vinden op http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp/index.html..
M'n grootmoeder heeft geen TVquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:24 schreef Astroquicky het volgende:
Nog 750 handtekeningen nodig voor morgenavond! Kom op mensen! Vraag je grootmoeder ook te tekenen, die kijkt vast ook F1.
K ben out of ideas om het aantal op te schroeven..quote:Op zondag 25 maart 2007 18:20 schreef HPoi het volgende:
nog 375Die 10.000 gaat niet door vandaag.....
Ik ook al een tijdje... Kan 'm nog wel even mss-messagen op MSN denk ik zo.quote:Op zondag 25 maart 2007 19:17 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
K ben out of ideas om het aantal op te schroeven..
maakt toch niet uit dat we de 10.000 nu niet hebben? die krijgen we heus welquote:Op maandag 26 maart 2007 00:00 schreef Taco15 het volgende:
Helaas zijn we blijven steken onder de 10.000 handtekeningen, maar ik vind toch dat we met 9,783 handtekeningen niet mogen klagen.![]()
Hoop dat het niet voor niets is geweest.![]()
We did itquote:Op maandag 26 maart 2007 15:09 schreef Astroquicky het volgende:
De kaap van 10,000 handtekeningen is overschreden !!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tijd om alles te gaan opsturen...
Klopt, lees maar terug.. we hebben er een paar gequotequote:Op maandag 26 maart 2007 16:26 schreef Tweeker1982 het volgende:
Het hele RTL GP forum staat trouwens ook vol met klachten. Ze kunnen er bij RTL toch zowat niet omheen!
Super..quote:Op maandag 26 maart 2007 16:44 schreef Ared het volgende:
ja, Fok! sport heeft het weer in de aandacht dankzij de 10.000 handtekeningen
FOK!user haalt 10.000 handtekeningen tegen RTL7
als de FP het straks ook oppakt zal het wel nog sneller gaan.
Astro is nu aan het printen, als het nog lukt om de petitie vandaag op de post te doen, krijgen de sponsors en politici morgen ook hun brief, en gaat er ook weer een persbericht naar de media.
Niet dubbelzijdig hè, anders maakt het te weinig indruk...quote:Op maandag 26 maart 2007 16:44 schreef Ared het volgende:
Astro is nu aan het printen, als het nog lukt om de petitie vandaag op de post te doen, krijgen de sponsors en politici morgen ook hun brief, en gaat er ook weer een persbericht naar de media.
En nu ook op de FP: FOK!user haalt 10.000 handtekeningen tegen RTL7 binnen.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:44 schreef Ared het volgende:
ja, Fok! sport heeft het weer in de aandacht dankzij de 10.000 handtekeningen
FOK!user haalt 10.000 handtekeningen tegen RTL7
als de FP het straks ook oppakt zal het wel nog sneller gaan.
Hulde.. werd tijdquote:Op maandag 26 maart 2007 17:28 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
En nu ook op de FP: FOK!user haalt 10.000 handtekeningen tegen RTL7 binnen.
Heh, vandaar dat we er nu al weer 250 bij hebbenquote:Op maandag 26 maart 2007 17:28 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
En nu ook op de FP: FOK!user haalt 10.000 handtekeningen tegen RTL7 binnen.
SBS mag geen reclame uitzenden tijdens een niet-onderbroken wedstrijd, dat is zo in de Nederlandse wet geregeld. RTL mag het wel, aangezien de Luxemburgse wet dat wél toelaat.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoe kon SBS het wel reclameloos uitzenden? Had dat te maken met de Nederlandse wetgeving? (ipv de Luxemburgse) Ik kan me namelijk niet voorstellen dat SBS er geld aan heeft verdient met die paar reclames in de voor- en nabeschouwing en met dat belspel. Was het voor SBS dan alleen maar om imago te doen? Want de rechten zullen niet erg goedkoop zijn en zonder reclames verdien je het niet terug.
Daar gaat het niet echt om he.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:59 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
SBS mag geen reclame uitzenden tijdens een niet-onderbroken wedstrijd, dat is zo in de Nederlandse wet geregeld. RTL mag het wel, aangezien de Luxemburgse wet dat wél toelaat.
En natuurlijk wél in een groot lettertypequote:Op maandag 26 maart 2007 17:22 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Niet dubbelzijdig hè, anders maakt het te weinig indruk...
Het lijkt erop dat ze zich daarop hebben verkeken, anders hadden ze de rechten wel willen behouden lijkt me.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:01 schreef Hertog_Martin het volgende:
Daar gaat het niet echt om he.
Het gaat erom dat SBS de rechten wilde, ondanks dat ze wisten dat ze geen reclame mochten uitzenden. Dus zal er toch wel een financieel voordeel te behalen zijn zonder reclames uit te hoeven zenden tijdens de race.
quote:Op maandag 26 maart 2007 19:25 schreef Taco15 het volgende:
10.000 inmiddelswanneer ga je hem presenteren?
![]()
quote:Op maandag 26 maart 2007 17:46 schreef Astroquicky het volgende:
Ik heb de petitie een klein uurtje geleden op de post gedaan met 10.005 handtekeningen. Die zou morgen bij RTL aan moeten komen. Als het goed is komen, zoals Ared al aangaf, dan ook alle brieven aan de politici en de fabrikanten aan.
Heb je een sponsor voor de inkt en het papier?quote:Op maandag 26 maart 2007 17:46 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Heh, vandaar dat we er nu al weer 250 bij hebben. Dank aan FOK!
![]()
Ik heb de petitie een klein uurtje geleden op de post gedaan met 10.005 handtekeningen. Die zou morgen bij RTL aan moeten komen. Als het goed is komen, zoals Ared al aangaf, dan ook alle brieven aan de politici en de fabrikanten aan.
Hopen dat ze het nog gaan plaatsen op meedere sitesquote:Op maandag 26 maart 2007 20:41 schreef Astroquicky het volgende:
Het persbericht dat vanavond verspreid is
Het hoogst haalbare op het gebied van Nederlands journalistiek; na de Telegraafquote:Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Helemaal geweldig Tijl.. ik ben benieuwd of we de spits nogmaals gaan halen!
Morgen in ieder geval niet, helaasquote:Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Helemaal geweldig Tijl.. ik ben benieuwd of we de spits nogmaals gaan halen!
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5620quote:Op maandag 26 maart 2007 22:30 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Morgen in ieder geval niet, helaas. Juist bericht gekregen dat er geen plaats meer was in de krant morgen :-/.
Die zag ik ook. Wilde het net gaan posten, maar je was me voor.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5620
Maar we staan wél op formule1.nl
quote:Op maandag 26 maart 2007 23:53 schreef Astroquicky het volgende:
Heh, Ed is wel geen Leidse student voor zover ik weet, maar verder wel mooi dat we nu wel op formule1.nl staan!
Woensdag danquote:Op maandag 26 maart 2007 22:30 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Morgen in ieder geval niet, helaas. Juist bericht gekregen dat er geen plaats meer was in de krant morgen :-/.
Ach, ik heb altijd al eens een Leidse student willen zijn, geweldig dat het er eindelijk een keer van gekomen isquote:Op maandag 26 maart 2007 23:53 schreef Astroquicky het volgende:
Heh, Ed is wel geen Leidse student voor zover ik weet, maar verder wel mooi dat we nu wel op formule1.nl staan!
Na het beluisteren van het radio 1 interview geef ik jullie 0,0 kans. Hier moet echt een hogere macht aan te pas komen.. en zelfs dat geloof ik niet. Tis geen voetbal..... dus of afstemmen op een andere zender of lekker reclame kijken. Mooi trouwens hoe die rtl gast geirriteerd die meneer kind de grond in boorde.quote:Hopelijk gaat RTL er iets mee doen
Het persbericht van gisteren was ook naar hen gestuurdquote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:50 schreef Tweeker1982 het volgende:
Hehe ik had die mensen van formule1.nl al een email gestuurd. Blijkbaar hebben ze gewacht met publiceren tot er 10000+ handtekeningen waren. HULDE!
Kun je ff een lijstje maken naar wie het persbericht toe is gegaan?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:06 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Het persbericht van gisteren was ook naar hen gestuurd.
Het persbericht is verstuurd naar de volgende adressen:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:18 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Kun je ff een lijstje maken naar wie het persbericht toe is gegaan?
"Elke werkdag van 9 tot 12 uur is het tijd voor het Mega Rotterdamse Geen Woorden Maar Platen. Er is er maar één die het zo gezellig kan, en dat is Maurice Scheerman. De lekkerste classics en de beste muziek van nu, laten je werkdag megagoed beginnen. En met Scheermans enthousiasme is je chagrijnige bui ook zo over.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:41 schreef Astroquicky het volgende:
Wat soort zender is dit?
Heh... wil dat zeggen dat ik niets mag zeggen?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:21 schreef Ared het volgende:
"Elke werkdag van 9 tot 12 uur is het tijd voor het Mega Rotterdamse Geen Woorden Maar Platen. [...]
Goed bezigquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:41 schreef Astroquicky het volgende:
Kreeg net telefoon van de Rotterdamse radiozender Megastad FM. Zij willen me morgen interviewen rond 9u15. Ik zal het terug proberen op te nemen. Heeft iemand verder een idee wat ik hiervan kan verwachten? Wat soort zender is dit?
Lol, je studeert nu zelfs al sterrenkunde, Aredquote:Op woensdag 28 maart 2007 01:02 schreef Rover het volgende:
Hier staat nog een intressant stukje
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=17345
quote:Op woensdag 28 maart 2007 08:34 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Lol, je studeert nu zelfs al sterrenkunde, Ared. Er wacht je een grootse toekomst, man!
![]()
Interessant artikel overigens... Voor zover ik weet is dit het eerste artikel met reacties van RTL.
probleem is dat er dan veel minder mensen kijken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:48 schreef sanger het volgende:
Als RTL de uitzending nu eens 15 minuten langer maakt, en de reclames vervolgens in het voorprogramma uitzend zijn we er toch ook?
En naar de race niet op deze manier?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:29 schreef kepler het volgende:
[..]
probleem is dat er dan veel minder mensen kijken.
Desnoods gewoon af en toe een banner door het beeld ofzo zou ik ook geen ramp vinden denk ik
ik denk dat het eerder andersom is. De niet diehard zal die reclame niet zoveel schelen, terwijl wij overschakelen naar canvasquote:Op woensdag 28 maart 2007 21:05 schreef sanger het volgende:
[..]
En naar de race niet op deze manier?
Alle niet diehards zullen nu niet kijken, terwijl ze normaal wel zouden kijken
Reclame bij RTL GP is als voetbal bij TIEN..quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:05 schreef Qunak het volgende:
Een paar dagen geleden ondertekend. Zoals nu gaat het nergens over. Laat ze dit eens doen met een voetbawedstrijd, dan is het land te klein. Maar dat doen ze niet, want dan wordt het kantoor vakkundig verbouwd door hooligans en mannen met oranje klompen en enorme bierbuiken.
Kijk, dat soort volk tref je niet langs de baan. Nee, als Schumacher-fan word je door een wild vreemde Britse Hill-fan verwelkomt met een groot bilk Fosters en meteen zegt dat ie het sneu voor je vind dat Schumi niet rijdt vanwege twee gebroken benen (Eigen ervaring Spa '99). Kijk, dan kun je nog eens een feestje bouwen.
Over de uitzending an sich had ik weinig te klagen. Het format van de uitzending sprak me erg aan. Alsvanouds, zoals we dat bij RTL in 2000 al zagen. Lekker to the point, zonder onzin zoals de ''grappige' opmerking uit het publiek' (paupers die voor de microfoon iets mogen zeggen en de 'leukste' kreeg een fles champagne) en de 'race simulator' compleet met dom acteerwerk door T. Coronel en cs. wat we bij SBS gewend waren. Ook de pitreporter annex tandarts is verdwenen en dat is een goede zaak.
Nu nog wat doen aan die KLOTE RECLAME. Als voetbal zonder kan, doe het dan ook bij een sportevenement als F1 of A1GP. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Ook een mogelijkheid.....quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:12 schreef kepler het volgende:
[..]
ik denk dat het eerder andersom is. De niet diehard zal die reclame niet zoveel schelen, terwijl wij overschakelen naar canvas
Ik heb em ff geprint van de site.. erg vetjes:)quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:59 schreef Astroquicky het volgende:
Lol, geen idee wie dat is. Metro, Metro, ik wil een Metro!
"Formule 1 is in Nederland echter nooit zonder reclame uitgezonden", duidelijk geen F1 kijker, die woordvoerderquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |