Nu heb ik trek in venkelrisotto.quote:Op woensdag 14 maart 2007 03:10 schreef SiGNe het volgende:
Overigens afgelopen vrijdag in het Amstel hotel gegeten, kort stukje review:
Eerst kregen we een Salade met in ganzenvet gekonfijte kalfsmuis, eekhoorntjesbrood, dressing van knoflook en ansjovis.
De wijn die we erbij kregen was een Riesling 'Le Kottabe' 2005, Josmeyer
Daarna kwam er een Zeebrasemfilet met romige venkelrisotto, gestoofde radijs, romige saus van limoen en dragon
De wijn die we daarbij kregen was een Châteauneuf-du-Pape Blanc, Jean Deydier & Fils, 2005
Als hoofdgerecht was er een Gegrilde tamme eendenborst met geglaceerde meiknol, aardappelkoekjes, saus van rode port en kruidnagel.
Daar hoorde een Isole e Olena 2004, Chianti Classico bij.
Als desert kregen we een taartje van suikerdeeg met gestolde passievruchtencrème, frambozen en crème fraîche sorbet.
Het eten was echt heel lekker, ik hou zelf niet zo van vis, maar de zeebrasem was echt heerlijk.
De eend vond ik zelf wat minder, maar ik hou nou eenmaal niet zo van eendenvlees, ik vind het wat muf smaken.
Het hele menu zat goed in elkaar wat smaken betreft, de wijnen pasten er ook heel goed bij.
De bediening was ook geweldig om te zien, alles ging zo'n beetje tegelijk, je merkt pas als ze geweest zijn als je ziet dat je glas weer vol is.
Eendevlees is ook wat muf, rare bijsmaak soms, maar het behoort eigenlijk samen met het velletje gegeten te worden, dan is het wel lekker.quote:De eend vond ik zelf wat minder, maar ik hou nou eenmaal niet zo van eendenvlees, ik vind het wat muf smaken
Donequote:Op woensdag 14 maart 2007 03:18 schreef Stereotomy het volgende:
OT: helemaal niets, ik probeer al 2 uur lang naar bed te gaan.
Bluezzzzz doe eens een foto!!
Van eten bedoel ik
Niks mis mee, met het Amstel.quote:Op woensdag 14 maart 2007 03:21 schreef SiGNe het volgende:
Maar het is wel een hele ervaring om in het Amstel te eten, je auto word voor je geparkeerd,als je binnen bent meteen champagne...
ok, het was een afscheidsfeest ter ere van het pensioen van mijn moeder (nog gratis gegeten ook!) dus normaal krijg je geen champagne als je binnen komt, maar het was allemaal perfect geregeld...
Dresscode lag meer aan het feest van m'n moeder dan aan het Amstel. (Black Tie)quote:Op woensdag 14 maart 2007 03:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Niks mis mee, met het Amstel.
Wel jammer dat ze een soort dress-code hebben.
Maar lekker eten kan je er zeker.![]()
Black tie is niet echt altijd nodig daar, maar ze weigeren je wel als in jeans verschijnt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 03:31 schreef SiGNe het volgende:
Dresscode lag meer aan het feest van m'n moeder dan aan het Amstel. (Black Tie)
quote:Op woensdag 14 maart 2007 03:17 schreef SiGNe het volgende:
-knip-
1st foto is dat niet gewoon een stukje stokbrood en parma? ham? en die doos met al die flessen?quote:
Het zijn dan ook gewoon een paar plaatjes van het internet geplukt. Wat eten - brood/ham en drinken - flessen, we vandaag? Leuk, versiering in de OP ipv saaite!quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef sanni het volgende:
[..]
1st foto is dat niet gewoon een stukje stokbrood en parma? ham? en die doos met al die flessen?
Is dat de ontruiming van je zolder?![]()
![]()
Ouwe zemelaar, dat is traditie zoals peri zegtquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef sanni het volgende:
1st foto is dat niet gewoon een stukje stokbrood en parma? ham? en die doos met al die flessen?
Is dat de ontruiming van je zolder?![]()
![]()
gevuld gehaktbroodquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Qwea het volgende:
morgen ws patatof ik moet iets anders vinden wat ik op het station/ in de trein kan gaan eten. En brood komt me mn strot uit
Isser niet iets wat ik thuis kan maken en koud kan eten in de trein?
salade ?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Qwea het volgende:
morgen ws patatof ik moet iets anders vinden wat ik op het station/ in de trein kan gaan eten. En brood komt me mn strot uit
Wraps. vullen met sla, tonijnsalade. of met sla tomaat mosterdmayo en uitgebakken spek... Of met banaan en chocopasta, of welke combi je ook maar lekker vind.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Qwea het volgende:
Bij AH to go hebben ze allerlei (pasta)salades, die zijn prima te eten.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Qwea het volgende:
mja broodjes mag wel,maar ik kom nooit verder dan een broodje kaas of pindakaasquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
gevuld gehaktbrood
of andere goed gevulde broodjes
Oeps geen broodjes lees ik te laat
Is niet zo'n diep bord hoor, lijkt net soep, maar is gewoon sausje om te soppen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:39 schreef Bluezz het volgende:
Lekker soepie Curio
Ovenschotel staat te pruttelen... en foto's volgen
Ook vervelendquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:40 schreef Curiosity het volgende:
Is niet zo'n diep bord hoor, lijkt net soep, maar is gewoon sausje om te soppen.
heb je niks anders in huisquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:12 schreef Qwea het volgende:
2 pita broodjes mit käse
quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:57 schreef Stereotomy het volgende:
250 gram Uruguayaanse Rumpsteak van de AH op de grillpan![]()
![]()
knoflook niet te vergetenquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
vanavond iets van rijst met noten en vruchten (van de lassie jaja)
tonijn, even aanbakken in de koekepan of de grillpan, met een beetje peper en citroensap denk ik (iemand nog andere leuke ideeën?)
en champignons
Nice!quote:
Idd simpel snel en lekker ik heb ook al een keer zoiets gemaakt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:19 schreef vosss het volgende:
Gekruid gehakt rullen in de pan, wat ui, paprika en knoffie erbij.
Dat op 6 broodjes met wat saus eroverheen.
Simpel, snel en uitermate lekker
quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
vanavond iets van rijst met noten en vruchten (van de lassie jaja)
tonijn, even aanbakken in de koekepan of de grillpan, met een beetje peper en citroensap denk ik (iemand nog andere leuke ideeën?)
en champignons
gesneden, in die ovenschaal, knoflook erboven uitgeperst, oude kruidenboter die ik vond ertussen en erop, en daarop geraspte kaas, toen in de oven geschoven tot ik vond dat het klaar wasquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:17 schreef Innocence het volgende:
[..]
Wat heb je met die champignons gedaan?
Hier net naar binnen geschoven:
[afbeelding]
![]()
Nee.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 02:17 schreef SiGNe het volgende:
Is zeebrasem trouwens een speciale vis?
niet vergeten suiker bij de worteltjes te doen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:15 schreef shiNinG_staR het volgende:
Vis met aardappeltjes en worteltjes. Alleen waren die laatste niet te vreten op de een of andere manier, dus is er maar even een salade gemaakt.. nu een appel, had nog trek.
Of gebakken Kabeljouw filet met kappertjes sausquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:19 schreef Adelante het volgende:
restje kip met groenten van gisteren
vanavond denk ik visje halen, gerookte makreel ofzo
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Of gebakken Kabeljouw filet met kappertjes saus
Dealquote:
DELEN!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:07 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Deal.
Lunch nu: een potje brandnethel thee, versgeperst sapje van mandarijn en ananas en volkoren crackers met Philadelphia cream cheese.
Oh ja, foto..
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:06 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Wij eten vanavond:
* minikrieltjes van celavita, gebakken in roomboter
* tartaartje biefstuk
* haricots verts (vers) blik
* salade met honing/mosterddressing
En als toetje:
* vanillevla kiwi
Panga is toch witvis ? Lekkerquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:33 schreef PeRi het volgende:
Pangasiusfilet (vis) met gebakken aardappeltjes en mais. Wilde worteltjes en dacht dat ik ze in huis had, maar kennelijk niet. Wel mais in blik dus, ook lekker.
Yep, echt heerlijk vind ik zelf. Beetje chilipoeder, peper en zout. Simpel en zó lekker.quote:
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:36 schreef PeRi het volgende:
[..]
Yep, echt heerlijk vind ik zelf. Beetje chilipoeder, peper en zout. Simpel en zó lekker..
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 17 maart 2007 07:36 schreef Qwea het volgende:
zo,goede morgen!
Ik eet zodra de winkel open is (half 9) beschuit/brood met roze muisjes
En vanaaf eten we in Amsterdam.Wat we iig eten is een emmer kip van de KFC
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:34 schreef Adelante het volgende:
broodje shoarma met veeeel knoflooksaus.
neh,niemand zwangerquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:31 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Gefeliciteerd?
Vers geperste ananas sap nu.
*goldstrike neemt.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:32 schreef Tism het volgende:
Wat zal ik eens doen?
Nog een pot koffie zetten, of is de tijd al rijp om een biertje open te trekken!?![]()
Boh lekkerquote:Op zondag 18 maart 2007 13:22 schreef boem-dikkie het volgende:
Net heeft mijn moeder zelf appeltaart gebakken met vanille saus
Dat zier er ontzettend lekker uitquote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:51 schreef JMarsden het volgende:
Vandaag gezond: lontong met gado2
[afbeelding]
ok is dr morgen nog plaats aan de tafel? :pquote:Op zondag 18 maart 2007 19:13 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Dat zier er ontzettend lekker uit. Morgen ga ik het ook maken.
Ziet er goed uit!quote:
Je kunt vast wel iets vinden in dit topic.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:34 schreef juon_jacket1 het volgende:
geen idee voor vanavond......HELP!!!!!!!
mjammie!!!!!!quote:Op zondag 18 maart 2007 22:36 schreef pussydeluxe het volgende:
Bamiesoep, crabsmaak en opgeleukt met: sambal badjak, rivierkreeftjes, bosui en kastanje champignons. Zo lekker!.
Die kerrie boemboe is toch nieuw?quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:29 schreef Adelante het volgende:
kipfilet, boontjes en spitskool in conimex kerrie boemboe en zilvervliesrijst
Ik vond hem erg goed te eten, had alleen wat pittiger gemogen, maar met wat sambal en kruiden er bij. En ik heb er gewoon water bijgedaan, wat was voorgeschreven, maar kokosmelk is ook een optiequote:Op maandag 19 maart 2007 13:13 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Die kerrie boemboe is toch nieuw?
Is die een beetje te eten?
Lijkt me lekker in combi met kokosmelk..
Bijzondere combinatiequote:Op maandag 19 maart 2007 17:53 schreef Qwea het volgende:
karbonade met rode kool (rode kool heb ik maar niet opgegeten was goor men)
dus ik heb karbonade met cornflakes en een appel gehad
ik heb het helaas niet bedachtquote:Op maandag 19 maart 2007 18:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bijzondere combinatie
In huize Isabeau eten we vanavond andijviestamppot met gebakken rauwe ham.
quote:Op maandag 19 maart 2007 19:45 schreef Shark.Bait het volgende:
Zelfgemaakte Nazi Göring mit kip Curry
quote:Op maandag 19 maart 2007 18:38 schreef Isabeau het volgende:
Het klinkt in ieder geval als iets wat bij een duur restaurant op het menu kan staan, Bluezz. Succes!
Sjeesus, zuurpruimquote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:22 schreef Stereotomy het volgende:
Nee, die andere helft is ook voor mij, morgen![]()
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 01:33 schreef Bluezz het volgende:
Kokkie staat nu reuzengarnalen in knoflook en olie te bakken
Harstkarbonade ook wel schouderkarbonade genoemd, is rotterdams denk ikquote:Op maandag 19 maart 2007 22:40 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Of de R moet een A zijn misschien
Nu een aussie wijntje
met etta james in mijn oren
Wat een tijdstip om garnalen te gaan eten........toen lag ik al tequote:Op dinsdag 20 maart 2007 01:33 schreef Bluezz het volgende:
Kokkie staat nu reuzegarnalen in knoflook en olie te bakken
Is dat net zoiets als een broodje unox?quote:
Ik ken ze wel van de LIdl, heeft de aldi ze ook?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:04 schreef Doekes het volgende:
[..]
Is dat net zoiets als een broodje unox?
voor 18.00 uur? schuipzuitquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:55 schreef DarkElf het volgende:
nu een glas heerlijke Chardonnay..
Was goed te eten, linzen vielen alleen een beetje in het niet naast de zilvervliesrijst. Vergeten een foto te maken, had hongerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:10 schreef Innocence het volgende:
Er staan nu kippenbouten te pruttelen in tomatenspul. Straks nog linzen erbij en rijst koken. Ben benieuwd of het wat wordt, heb nog nooit kip gestoofd en nog nooit linzen gegeten.
tis altijd wel ergens 17.00 uurquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
voor 18.00 uur? schuipzuit
nu aan de champignonsoep met maisbroodjes
oud garpjequote:
Jij met je cola en spa! Gekke kerelquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:10 schreef Shark.Bait het volgende:
Shoarma met pita broodjes en 2 groene pepers erdoor heen om het wat op te peppen
Cola met Spa
ga slapenquote:
*stampvoet*quote:
Reep chocolade (goedkoper dan die domme paaseitjesquote:OT: Beker chocolademelk!
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:39 schreef Koningin het volgende:
Wat een tijdstip om garnalen te gaan eten........toen lag ik al te![]()
![]()
![]()
Hoe is dat Valess?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:29 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Nu thee met een koekje.
Vanavond stamppot prei (met kerrie) en Valess indonesische filet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |