abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44774092
Nou, laat ik dan maar deel 2 aanmaken.
Het vervolg van Zelf Sushi maken
pi_44774223
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:32 schreef mirugai het volgende:
Nou, laat ik dan maar deel 2 aanmaken.
Het vervolg van Zelf Sushi maken
Zat jij ook al te wachten?

Escaflowne:

Shaii:

Zelfgemaakte sushi uit vorig deel.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44774258
Ik plaats even een ordinaire TVP. Ik ben inmiddels verslaafd aan sushi!
pi_44774337
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:34 schreef Oblivion het volgende:
Zat jij ook al te wachten?
hehe, ik wilde reageren op het bericht van Mr. Noodle en kreeg te zien dat het topic vol was.
pi_44775857
Verkapte tpv, ik krijg spontaan zin om het ook weer eens zelf te maken.
Een keer geprobeerd, ging meteen goed. Ik was daarna erg blij met mezelf
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  woensdag 27 december 2006 @ 22:44:05 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44779204
Moet de vis die je voor de sushi gebruikt aan nog meer eisen te voldoen dan het kakelvers zijn?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44780442
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Moet de vis die je voor de sushi gebruikt aan nog meer eisen te voldoen dan het kakelvers zijn?
Jazeker. In het kort: Ten eerste wordt in het algemeen geen rauwe zoetwatervis gebruikt vanwege mogelijk bacterie en/of parasieten (wat overigens ook voor een aantal zoutwatervissen geldt). En je kiest natuurlijk vis uit het seizoen, die de beste smaak en textuur heeft. Daarbij is kakelvers betrekkelijk, tenzij je de vis natuurlijk levend uit een bak met water trekt.

Vrijdag ga ik weer 'ns sushi maken. Vroeg op en naar de vismarkt...
  donderdag 28 december 2006 @ 05:20:56 #8
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44785892
Ik vind het oprollen met het matje het moeilijkste gedeelte

De eerste paar keren rolde ik altijd de mat mee op, en/of als ik plastic folie gebruikte, ook stukken folie mee. Nu weet ik dat ik gewoon een uiteinde van de mat moet gebruiken om de vulling wat naar me toe te harken, en het dan wegflap en de sushi als een rupsband in de mat moet laten rollen.

Blijft leuk
Confidence through competence
pi_44788667
Ik ga me er binnenkort ook maar eens aan wagen.

Maar waar kan ik dan allemaal om vragen op de markt (qua vis?).
pi_44789638
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:56 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik ga me er binnenkort ook maar eens aan wagen.
Maar waar kan ik dan allemaal om vragen op de markt (qua vis?).
Het selecteren van de vis is een van de moeilijkste dingen van sashimi/sushi. Ik raad altijd aan een goede vishandelaar te vinden en het daar te vragen. Die weet het beste welke kwaliteit hij/zij in huis heeft. Erg belangrijk is dat je aangeeft dat je de vis dus voor rauwe consumptie wilt gebruiken.
Ik vind het kiezen van vis ook erg moeilijk. Vooral omdat ik tijdens m'n sushibarperiode in de VS alleen heb gewerkt met de gangbare vissoorten zoals die gebruikt worden voor 'Japanse sushi'. En hier in NL zijn weer hele andere soorten vis te koop, dus ik ben nog aan het uitzoeken wat voor Europese vis je kunt gebruiken.
Vissoorten zoals zalm, dorade, tilapia (vind ik persoonlijk niks aan), zeebaars en platvissen zoals schol en heilbot zijn opties. Tuurlijk ook diverse tonijnsoorten, bonito en makreel, maar ik vind de kwaliteit daar erg van varieren.
Probeer voor een sushi schotel verschillende soorten qua kleur te selecteren. Het uiterlijk is erg belangrijk in de Japanse keuken. Dus niet alleen witvissen, maar bijv. een witvis met zalm of tonijn.
pi_44789710
Wij hebben pasgeleden ook avocado meegerold. Maar dat werd een beetje een rotzooi. De avocado liet zich wel heel gemakkelijk pletten, terwijl hij absoluut niet overrijp was. En hij schoof weg. Maar uiteindelijk was het wel héél lekker. Kan dat ook zonder kliederen? Zij we te lomp, moeten we nog even oefenen?
pi_44789873
Sashimi is oke, maar bij sushi vind ik dat zeewier zo smerig. (Laatste keer dat ik het at iig wel.)
Op donderdag 31 mei 2007 12:24 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb je daar ook nog een client voor nodig.. godver... dat moet tegenwoordig overal voor
pi_44818086
Vanavond ga ik ook weer eens sushi maken. Zo direct even langs de markt om zalm en tonijn te halen. Verder vul ik ze nog met ei, avocado en komkommer. Ik heb hier bij m'n ouders nog een goed boek gevonden over sushi, dus misschien ga ik nog iets nieuws proberen. . Het resultaat zal ik vanavond of morgen even posten.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_44828000
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:38 schreef mirugai het volgende:

[..]

Het selecteren van de vis is een van de moeilijkste dingen van sashimi/sushi. Ik raad altijd aan een goede vishandelaar te vinden en het daar te vragen. Die weet het beste welke kwaliteit hij/zij in huis heeft. Erg belangrijk is dat je aangeeft dat je de vis dus voor rauwe consumptie wilt gebruiken.
Ik vind het kiezen van vis ook erg moeilijk. Vooral omdat ik tijdens m'n sushibarperiode in de VS alleen heb gewerkt met de gangbare vissoorten zoals die gebruikt worden voor 'Japanse sushi'. En hier in NL zijn weer hele andere soorten vis te koop, dus ik ben nog aan het uitzoeken wat voor Europese vis je kunt gebruiken.
Vissoorten zoals zalm, dorade, tilapia (vind ik persoonlijk niks aan), zeebaars en platvissen zoals schol en heilbot zijn opties. Tuurlijk ook diverse tonijnsoorten, bonito en makreel, maar ik vind de kwaliteit daar erg van varieren.
Probeer voor een sushi schotel verschillende soorten qua kleur te selecteren. Het uiterlijk is erg belangrijk in de Japanse keuken. Dus niet alleen witvissen, maar bijv. een witvis met zalm of tonijn.
Kijk da's nog eens nuttige informatie. Een goede vishandelaar is denk ik hier meer een kwestie van geluk, ik zit hier in een stadje waar ik keus heb uit 2 viskramen 1x in de week
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:36:49 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44835277
Vandaag vis besteld. Zalm, tonijn en makreel (rug). Potje zalmeitjes heb ik ook al in huis, alsmede avodado en komkommer.

Ik kan haast niet wachten tot zondag
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:37:54 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44835307
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Vandaag vis besteld. Zalm, tonijn en makreel (rug). Postje zalmeitjes heb ik ook al in huis, alsmede avodado en komkommer.

Ik kan haast niet wachten tot zondag
Heb je een goed adres daarvoor, in de stad Groningen?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:41:20 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44835418
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je een goed adres daarvoor, in de stad Groningen?
Ja, via het Groningen-topic in STA!

De visboer aan de A-straat. Kneuterig klein familiewinkeltje met een redelijk assortiment

Maar ik ben wel érg verwend geweest met de viszaken in Den Haag merk ik
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:47:33 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44835585
Bedankt voor de tip!

En je rijst en zo, heb je daar ook al een adres voor?
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:22:40 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44839095
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Bedankt voor de tip!

En je rijst en zo, heb je daar ook al een adres voor?
De appie!

Maar elke toko ergens in de stad heeft het vast ook hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:30:25 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44839412
Het vis-adres lijkt me het belangrijkste. Ik ga het volgend jaar een keer proberen.
pi_44945920
Mijn sushi vorige week was heerlijk geworden. Ik had ook een paar 'ei-pakketjes' gemaakt. een heel dun omeletje met daarin wat vis/rijst en dit dan dichtknopen (priegel werk) met een takje koriander.

Helaas waren alle drie mijn gasten niet echt kapot van de sushi, wat ik niet verwacht had. Resultaat: Een hoop sushi over en drie mensen die een broodje kebab zijn gaan halen.

Gelukkig is wel nog een vriendin van me langsgekomen die nog een beetje mee heeft kunnen eten.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_44946073
Shit is dat zeg...denk je wat lekkers klaar te maken...
Gaan ze een broodje kebab halen, zakt je broek van af...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:41:58 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44946443
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:21 schreef SlaggY het volgende:
Mijn sushi vorige week was heerlijk geworden. Ik had ook een paar 'ei-pakketjes' gemaakt. een heel dun omeletje met daarin wat vis/rijst en dit dan dichtknopen (priegel werk) met een takje koriander.

Helaas waren alle drie mijn gasten niet echt kapot van de sushi, wat ik niet verwacht had. Resultaat: Een hoop sushi over en drie mensen die een broodje kebab zijn gaan halen.

Gelukkig is wel nog een vriendin van me langsgekomen die nog een beetje mee heeft kunnen eten.
Nou ja
Dat zou ik dus nooit doen, eten van de gastvrouw/-heer aan de kant schuiven en dan een snack gaan halen
Ik zou me gewoon even vermannen dan hoor.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:49:46 #24
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44946667
Dit was mijn oud en nieuwsushi trouwens.

Was weer lastig hoor, die eerste rol
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_44946754
Ziet er fantastisch uit, dude!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: