Ik doe het vrij vaak, vind het best makkelijk. Het lastigste is de rijst goed te krijgen. Dat is gewoon een kwestie van beetje proberen en zeker niet vergeten rijstazijn en beetj suiker toe te voegen. Verder is het dan alleen rollen en dat is niet zo lastig (ooit van de vrouw van mijn neef geleerd, zij is Japans en woont pas net hier). Je kunt het zo lastig maken als je zelf wilt, ik maak meestal rolletjes met zoete omelet, zalm, tonijn en imitatie kaviaar. Die laatste rol je heel anders. Beetje sliertjes komkommer erbij en klaar is Drive-r.quote:Op zondag 27 februari 2005 11:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Gisteren weer heerlijk bij de Japaner geweest een lekker Sushi zitten eten nu vroeg ik mij alleen af of je dat ook makelijk thuis zou kunnen maken
In dit topic Wat is nou precies sushi? heb ik al verschillende soorten sushi gevonden.
Heeft iemand goede tips / ervaringen met het thuis maken van Sushi?
Recepten zijn natuurlijk ook altijd welkom
Is haring ook vies? Ik ben zelf gek op rauwe vis. Als de verse lading vis in het restaurant geleverd wordt sta ik altijd lekker vooraan met de soya saus en wasabi! Meteen even stuk tonijn afsnijden, heerlijk! Maar goed, iedereen zijn ding, ik heb er geen moeite meequote:Op zondag 27 februari 2005 20:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Rauwe vis is toch vies? Nooit geprobeerd hoor, maar het lijkt me vies.
Gebakken vis met rijst! HEERLIJK!!!!
Daar kun je volgens mij geen sushi van maken of wel?quote:Op zondag 27 februari 2005 20:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Echt, probeer het eens, doe eens wild..quote:Op zondag 27 februari 2005 20:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Jij moet nog leren vis gegeten..quote:Op zondag 27 februari 2005 20:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Kan ook, maar ben er zelf niet zo dol opquote:Op zondag 27 februari 2005 21:22 schreef krakkemieke het volgende:
En die heerlijke gember!
Ja, ze hadden idd gisteren er ook heerlijke gember sojasaus bij erg lekker met het vlees ook.quote:Op zondag 27 februari 2005 21:22 schreef krakkemieke het volgende:
En die heerlijke gember!
Ken ik helemaal niet. Vertel....quote:Op zondag 27 februari 2005 22:49 schreef krakkemieke het volgende:
Nee, ik bedoel die roze, zure gember.
Kun je die ook zelf maken?quote:Op zondag 27 februari 2005 22:56 schreef krakkemieke het volgende:
Is gewoon lekkere zoet-zure gember.
Kun je ook de verhoudingen aangeven want dit sausje zocht ik. Dit is idd een erg lekkere saus (De rest van de sushi ook niet vergeten).quote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:42 schreef Radyhyn het volgende:
Hier nog een lekker recept voor sausje om de sush in te dopen:
- Gembersaus met Sojasaus met beetje Citroensap lekker veel Sesamzaadjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |