Bronquote:'Geert Wilders brouwt giftig mengsel'
AMSTERDAM (ANP) - Geert Wilders brouwt een ,,giftig mengsel'' door in de discussie over dubbele nationaliteit ook de loyaliteit van mensen in twijfel te trekken. Dat stelde publicist en PvdA-prominent Paul Scheffer zondag tijdens een debat in Amsterdam.
,,Er is sprake van een fatale verwarring. Dubbele nationaliteit en loyaliteit zijn twee volstrekt gescheiden zaken'', zei Scheffer.
PvdA-Tweede Kamerlid Khadija Arib verwacht evenwel dat de discussie over de loyaliteit van allochtonen aan Nederland voorlopig niet overwaait. ,,De ophef rond mijn persoon zal hopelijk ophouden, maar de discussie over loyaliteit begint pas. Die zal de komende tijd hoog op de agenda staan'', zei ze.
Arib werd vorige week hard aangevallen door PVV-leider Wilders, omdat ze advieswerk verricht voor de Raad van de Mensenrechten in Marokko. Wilders riep haar op een keuze te maken tussen het Kamerlidmaatschap of het advieswerk.
De vraag is eerder: wat begrijp jij niet?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
Wat begrijp je niet aan rassendiscriminatie en positieve discriminatie?
Veel te veel om op te noemen of begrijp ik nu je vraag niet?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De vraag is eerder: wat begrijp jij niet?
Precies maar als dat iemand zegt:quote:Op zondag 11 maart 2007 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tuurlijk Martijn. Scheffer snapt het weer niet. Ik denk dat Scheffer het beter snapt dan jij en Wilders bij elkaar. nationaliteit heeft geen ruk met loyaliteit te maken.
quote:''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes.
Idd, ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op zondag 11 maart 2007 19:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Positieve discriminatie van de ene groep komt toch gewoon overeen met negatieve discriminatie van de andere groep?!
Nope maar wat valt er te reageren?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:42 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
Heb ik het topic vermoord?
De wereld zou er een stuk beter uitzien en zou veel minder oorlogen gekend hebben als mensen zich inderdaad een loyaler hadden betoond aan principes in plaats van aan landen. Landen zijn tenslotte niks anders dan kunstmatig geschapen eenheden.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Precies maar als dat iemand zegt:
[..]
heeft dat alles met loyaliteit jegens een land te maken en geen bal met nationaliteit. Dus je hele verhaal gaat niet op![]()
Dat heb je mooi genuanceerd.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nope maar wat valt er te reageren?
Als positieve discrimantie per definitie betekent dat de andere groep negatief gediscrimineerd wordt kunnen we nu gaan filosoferen waarom wij meer kleuren kennen dan zwart en wit, grijs, rood, blauw, groen, geel etcetera doen er totaal niet toe en wordt het eens tijd om van dat gare systeem af te stappen. Per direct heeft ook iemand of gelijk of ongelijk, er is maar één waarheid en iets is niet het beste maar gewoon een feit.
En waarom zou Wilders dat beter weten dan, bijvoorbeeld, een Islamitisch kamerlid? Welke boven-wereldlijke vermogens dicht jij die beste man toe?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Scheffer bazelt maar wat. Geert Wilders weet beter dan wie dan ook in de politiek dat iemand die zijn hoofd 5x per dag buigt naar een stad in een extremistisch land nooit een ware Nederlander kan zijn. En dan hebben het nog niet gehad over alle debiele gebruiken zoals het halal slachten, wat totaal tegen de typisch Nederlandse liefde voor dieren in gaat.
Van alles wat ben ik ben, laat mij toch nooit een een ware Nederlander zijn...quote:Op zondag 11 maart 2007 19:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
een ware Nederlander
Aye, matey, where's me haggis then?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
ware Nederlander
Zwak argument.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:07 schreef Kozzmic het volgende:
Alleen al het feit dat personen als Scheffer en Ephimenco, die in het verleden niet echt zachtzinnig hebben geoordeeld over de multiculturele samenleving, Wilders zo onomwonden afvallen zou al te denken moeten geven.
Misschien in relatieve zin wel. In absolute zin natuurlijk niet, tenzij discriminatie een zero sum game is. ;-)quote:Op zondag 11 maart 2007 19:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Positieve discriminatie van de ene groep komt toch gewoon overeen met negatieve discriminatie van de andere groep?!
En het waardeoordeel van anderen is geen argument om iemand te kwalificeren.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:07 schreef Kozzmic het volgende:
Alleen al het feit dat personen als Scheffer en Ephimenco, die in het verleden niet echt zachtzinnig hebben geoordeeld over de multiculturele samenleving, Wilders zo onomwonden afvallen zou al te denken moeten geven.
Nou nou Hitler was ook zeer trouw aan zijn principes (en trouwens ook een landverrader, maar dat terzijde). Zo eenvoudig ligt dat niet.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De wereld zou er een stuk beter uitzien en zou veel minder oorlogen gekend hebben als mensen zich inderdaad een loyaler hadden betoond aan principes in plaats van aan landen. Landen zijn tenslotte niks anders dan kunstmatig geschapen eenheden.
Tsja, aan een herhaling van eerdere discussies ga ik mijn tijd niet verspillen. Ik vind het wel opmerkelijk dat Scheffer en Ephimenco zo onomwonden hun kritiek uiten. Dat was het enige dat ik in dit topic kwijt wilde.quote:
Maar wel zeventien zetels in de peilingen. Blijkbaar ziet 11% van NL 'm wel zitten.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:26 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
...
Ik ben maar blij dat ze hij niet echt serieus genomen wordt door andere politici en de media. Maar laat hem maar praten, ik vin het ook wel komisch om te horen wat hij te vertellen heeft (hij meent het ook echt).
Frans Bauer haalt platina platen..quote:Op zondag 11 maart 2007 21:21 schreef sooty het volgende:
Maar wel zeventien zetels in de peilingen. Blijkbaar ziet 11% van NL 'm wel zitten.
Paul Scheffer heeft natuurlijk (weer) gelijk. Die man is zo'n verademing. Ook in deze door symboliek omgeven politieke discussie weet hij de zaak duidelijk weer te geven.quote:,,Er is sprake van een fatale verwarring. Dubbele nationaliteit en loyaliteit zijn twee volstrekt gescheiden zaken'', zei Scheffer.
Job Cohen heeft zojuist een kopje thee voor je ingeschonken.quote:
Misschien kan ik hem aanklagen wegens plagiaatquote:Op zondag 11 maart 2007 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Paul Scheffer heeft natuurlijk (weer) gelijk. Die man is zo'n verademing. Ook in deze door symboliek omgeven politieke discussie weet hij de zaak duidelijk weer te geven.
Of mijn OP in die thread.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien kan ik hem aanklagen wegens plagiaat![]()
Ja, de PVVD die hier zijn bek over open trekt, over steun aan een mensenrechtenorganisatie, en er vervolgens door Halsema op gewezen wordt dat van Baalen (VVD) ook veel met Taiwan doet, waardoor de PVVD niet meer dan hypocriet is. Jaaa, Arib ja. Daar zal je nog veel over horen.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Volgens mij heeft Paul Scheffer toch een stukje van de discussie gemist zeker als het gaat over de loyaliteit van Arib. Daarnaast is de PvdA die juist mensen op hun afkomst selecteerd voor bepaalde functies en zich dus ook schuldig maken aan discriminatie.
Ik heb vraagtekens bij de loyaliteit van Job Cohen.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:27 schreef sooty het volgende:
[..]
Job Cohen heeft zojuist een kopje thee voor je ingeschonken.
Het is wel een jood natuurlijk.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb vraagtekens bij de loyaliteit van Job Cohen.
Taiwan is toch een heel ander verhaal, een moderne democratie, en Van Baalen heeft maar een paspoort. Krampachtige poging, maar helaas mislukt. Redeneren is niet het sterkste punt van juffrouw Toet Toet.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:40 schreef Yildiz het volgende:
Ja, de PVVD die hier zijn bek over open trekt, over steun aan een mensenrechtenorganisatie, en er vervolgens door Halsema op gewezen wordt dat van Baalen (VVD) ook veel met Taiwan doet, waardoor de PVVD niet meer dan hypocriet is. Jaaa, Arib ja. Daar zal je nog veel over horen.
Dat komt omdat juffrouw Toet Toet politiek bedrijft op basis van de onderbuik (voelt het goed of niet). Dat is nooit verstandig.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Taiwan is toch een heel ander verhaal, een moderne democratie, en Van Baalen heeft maar een paspoort. Krampachtige poging, maar helaas mislukt. Redeneren is niet het sterkste punt van juffrouw Toet Toet.
Juffrouw Toet Toet heeft ook helemaal geen kwaliteiten, dus dat ze niet kan redeneren is ook niet zo gek.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Taiwan is toch een heel ander verhaal, een moderne democratie, en Van Baalen heeft maar een paspoort. Krampachtige poging, maar helaas mislukt. Redeneren is niet het sterkste punt van juffrouw Toet Toet.
Precies, het is emopolitiek van het niveau van een meisje met diploma in de softe sector dat zichzelf erg geslaagd vindt. Op zich niet erg, maar ondertussen maakt ze anderen verwijten die eerder op haar zelf slaan.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat komt omdat juffrouw Toet Toet politiek bedrijft op basis van de onderbuik (voelt het goed of niet). Dat is nooit verstandig.
Ja, je gaat totaal aan mensenrechten voorbij. Krampachtige poging m'n reet. Je bent gewoon uitgeluld en probeert het ergens anders met '2 paspoorten'. Daarbij heb ik van Baalen nog nóóit op zien komen voor iets van mensenrechten, democratie of vrijheid. Als er tanks en wapens zijn, dán is ie erbij.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb Arib nog nooit horen opkomen voor mensenrechten, toch beweert ze dat. Het is een jankerige actrice met een grote bek, meer niet. Van Baalen is woordvoerder buitenland, heeft zich ooit uitgesproken over de mensnerechten in China, en heeft verder geen pretenties.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:32 schreef Yildiz het volgende:
Ja, je gaat totaal aan mensenrechten voorbij. Krampachtige poging m'n reet. Je bent gewoon uitgeluld en probeert het ergens anders met '2 paspoorten'. Daarbij heb ik van Baalen nog nóóit op zien komen voor iets van mensenrechten, democratie of vrijheid. Als er tanks en wapens zijn, dán is ie erbij.
quote:Op zondag 11 maart 2007 23:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb Arib nog nooit horen opkomen voor mensenrechten, toch beweert ze dat. Het is een jankerige actrice met een grote bek, meer niet. Van Baalen is woordvoerder buitenland, heeft zich ooit uitgesproken over de mensnerechten in China, en heeft verder geen pretenties.
Het is een vergelijking van niks, van juffrouw Toet Toet. Die constante neiging om met drogredenen allochtonen uit de wind te houden, vind ik bijzonder storend en uiteindelijk heeft niemand er baat bij.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:23 schreef Yildiz het volgende:. 'Woordvoerder', heet dat tegenwoordig zo. Maargoed, zoals gezegd, overtuigen op FOK! gebeurt zelden.
Ergens is het toch te gek voor woorden dat een zaak die zo simpel is nu al zo lang het politieke debat bepaalt. Geeft maar weer eens aan wat voor een vreemde boel het is daar in Den Haag.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien kan ik hem aanklagen wegens plagiaat![]()
Je suggereert nu dat homo's een reden hebben om moslims te hatenquote:Op zondag 11 maart 2007 22:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik hoorde dat Wilders een geblondeerde homofiel was. Zou dat de reden kunnen zijn dat hij moslims haat?
En met wie wil men Arib dan vergelijken, hmm? En met wie wil men Aboutaleb vergelijken, bijvoorbeeld? Wie is trouwens juffrouw Toet Toet?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is een vergelijking van niks, van juffrouw Toet Toet. Die constante neiging om met drogredenen allochtonen uit de wind te houden, vind ik bijzonder storend en uiteindelijk heeft niemand er baat bij.
Daar is hij helaas toch niet de enige in.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:17 schreef Meki het volgende:
Wilders is een monster die niet alleen gif produceert maar haat en kwaad
Ik ben het op zich wel met je eens (maarja, media-politiek heh). Maar hoe kan het belang van de discussie over dubbele paspoorten gevoerd worden zonder loyaliteit te noemen? Dat speelt wel mee. Daarna blijft dan alleen nog rechtsongelijkheid over, wat niet helemaal een sterk argument is.quote:Op maandag 12 maart 2007 08:21 schreef SCH het volgende:
Scheffer, de vriend van de anti-multiculti's, ze laten hem hier meteen hard vallen als hij even iets kritisch zegt.
Scheffer heeft vooral gelijk als hij zegt dat die loyaliteit er nooit bij betrokken had moeten worden. De dubbele nationaliteitsdiscussie kan dan veel zuiverder gevoerd wordne.
Vind ik wel. Je moet die loyaliteit er niet aan verbinden, je ziet nu wat de gevolgen zijn en dat politieagenten en militairen van allochtone afkomst zich gaan roeren, en terecht. Het moet gewoon een zuivere zakelijke discussie zijn - dat is ook de kern, die loyaliteit is er wmb nogal aan de haren bijgesleept en voornamelijk gebaseerd op vermoedens en sentiment.quote:Op maandag 12 maart 2007 08:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben het op zich wel met je eens (maarja, media-politiek heh). Maar hoe kan het belang van de discussie over dubbele paspoorten gevoerd worden zonder loyaliteit te noemen? Dat speelt wel mee. Daarna blijft dan alleen nog rechtsongelijkheid over, wat niet helemaal een sterk argument is.
Hoezo speelt dat meequote:Op maandag 12 maart 2007 08:31 schreef speknek het volgende:
Maar hoe kan het belang van de discussie over dubbele paspoorten gevoerd worden zonder loyaliteit te noemen? Dat speelt wel mee.
Nee, dat speelt niet mee. De geschiedenis is er om dat te bewijzen. Het wemelt van de gevallen door de eeuwen heen, waarbij landen verraden zijn door mensen met maar 1 nationaliteit. Zie mijn lijstje eerder in dit topic.quote:Op maandag 12 maart 2007 08:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar hoe kan het belang van de discussie over dubbele paspoorten gevoerd worden zonder loyaliteit te noemen? Dat speelt wel mee.
Pardonquote:Op zondag 11 maart 2007 19:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Scheffer bazelt maar wat. Geert Wilders weet beter dan wie dan ook in de politiek dat iemand die zijn hoofd 5x per dag buigt naar een stad in een extremistisch land nooit een Nederlander kan zijn. En dan hebben het nog niet gehad over alle debiele gebruiken zoals het halal slachten, wat totaal tegen de typisch Nederlandse liefde voor dieren in gaat.
Als die zich niet kunnen verenigen met het primaat van de politiek en de vrije meningsuiting, zullen we ze moeten ontslaan.quote:Op maandag 12 maart 2007 08:38 schreef SCH het volgende:
je ziet nu wat de gevolgen zijn en dat politieagenten en militairen van allochtone afkomst zich gaan roeren
Is het niet een vrijheid van expressie om 2 paspoorten te bezitten dan?quote:Op maandag 12 maart 2007 17:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als die zich niet kunnen verenigen met het primaat van de politiek en de vrije meningsuiting, zullen we ze moeten ontslaan.
Ik zie het niet als een expressie, maar als een aberratie, die helaas is toegestaan. Militairen en politie moeten zich bij de vrijheid van politici om hier tegen te zijn neerleggen. Het is hier geen Turkije.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:21 schreef Yildiz het volgende:
Is het niet een vrijheid van expressie om 2 paspoorten te bezitten dan?
Zo, van Dale gevonden?quote:Op maandag 12 maart 2007 18:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een expressie, maar als een aberratie
Dus politici moeten, omwille van vrijheid van meningsuiting, vrij zijn om anderen dingen te verbieden?quote:, die helaas is toegestaan. Militairen en politie moeten zich bij de vrijheid van politici om hier tegen te zijn neerleggen. Het is hier geen Turkije.
quote:Op maandag 12 maart 2007 18:30 schreef Yildiz het volgende:
Zo, van Dale gevonden?
aber·ra·tie v -s ziekelijke afwijking vd menselijke geest
quote:aber·ra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 afwijking
2 schijnbare verplaatsing van de sterren
quote:Maargoed, dat is natuurlijk puur persoonlijk. De 1 denkt zo over de bijbel, de ander zo over de koran, en weer een ander zo over de ikea-catalogus.
Nee, het leger en de politie moeten oppassen dat ze de persoonlijke mening van individuen niet laten veranderen in politieke actie. Afgezien van het gebrek aan vrije meningsuiting en de meldpuntencultuur, is het hier nog geen politiestaat.quote:Dus politici moeten, omwille van vrijheid van meningsuiting, vrij zijn om anderen dingen te verbieden?
Vreemde gedachtengang.
Ja, maar als je naar de uitspraken van Arib kijkt heeft die niets te maken met de dubbele nationaliteits discussie maar alles met loyaliteitquote:Op maandag 12 maart 2007 08:21 schreef SCH het volgende:
Scheffer, de vriend van de anti-multiculti's, ze laten hem hier meteen hard vallen als hij even iets kritisch zegt.
Scheffer heeft vooral gelijk als hij zegt dat die loyaliteit er nooit bij betrokken had moeten worden. De dubbele nationaliteitsdiscussie kan dan veel zuiverder gevoerd wordne.
Arib staat daar ook buiten. Dat ging om die commissie - op zich al een non-discussie en ook die uitspraak over haar loyaliteit vind ik totaal oninteressant. Die uitspraak is eerlijk en zou voor iedere politicus moeten gelden.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar als je naar de uitspraken van Arib kijkt heeft die niets te maken met de dubbele nationaliteits discussie maar alles met loyaliteit
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als die zich niet kunnen verenigen met het primaat van de politiek en de vrije meningsuiting, zullen we ze moeten ontslaan.
Daarom wordt ze met naam genoemd in het stuk in de OPquote:Op maandag 12 maart 2007 20:03 schreef SCH het volgende:
Arib staat daar ook buiten. Dat ging om die commissie - op zich al een non-discussie en ook die uitspraak over haar loyaliteit vind ik totaal oninteressant. .
Die uitspraak is niet eerlijk zeker niet als je je in de media uitlaat dat je niet loyaal bent richting het land waarvoor jij in de volksvertegenwoordiging zit. Nee, dan ben je echt verkeerd bezigquote:Op maandag 12 maart 2007 20:03 schreef SCH het volgende:
Die uitspraak is eerlijk en zou voor iedere politicus moeten gelden.
Jezus, jou moet echt alles in hoofdletters uitgelegd wordenquote:Op maandag 12 maart 2007 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daarom wordt ze met naam genoemd in het stuk in de OP![]()
Wat een onzin. Ze is wel degelijk loyaal richting Nederland - hoe kom je daar nou bij.quote:Die uitspraak is niet eerlijk zeker niet als je je in de media uitlaat dat je niet loyaal bent richting het land waarvoor jij in de volksvertegenwoordiging zit. Nee, dan ben je echt verkeerd bezig
Hoe leg je deze uitspraak dan uit:quote:Op maandag 12 maart 2007 20:08 schreef SCH het volgende:
Wat een onzin. Ze is wel degelijk loyaal richting Nederland - hoe kom je daar nou bij.
quote:''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes.
Laat maar Martijn. Als je niks leest behalve de Elsevier - en haar de afgelopen week niet hebt horen praten, dan weiger je dus gewoon om haar serieus te nemen en naar haar te luisteren. Prima hoor, als dat je bekrompen gedachtengoed in stand houdt, maar kom ons er niet mee vervelen.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe leg je deze uitspraak dan uit:
[..]
Is toch duidelijk.![]()
Als je niet loyaal bent aan Nederland dan hoor je ook niet in de volksvertegenwoordiging van Nederland en dat staat los van de discussie over de dubbele nationaliteit.
Als jij nu eens je rode bril en je oogkleppen af doet dan kun je zien dat de bron van het bericht uit de OP een hele andere is dan Elsevier.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:13 schreef SCH het volgende:
Laat maar Martijn. Als je niks leest behalve de Elsevier - en haar de afgelopen week niet hebt horen praten, dan weiger je dus gewoon om haar serieus te nemen en naar haar te luisteren. Prima hoor, als dat je bekrompen gedachtengoed in stand houdt, maar kom ons er niet mee vervelen.
even verduidelijkt voor jou :)quote:
1 |
zoals ik al zei ze wordt als voorbeeld in de OP aangehaald en doet er dus wel toe :Wquote:Op maandag 12 maart 2007 20:13 schreef SCH het volgende:
Met die Arib is niks mis en dit topic gaat verder niet over haar.
Heeft dat ook niet te maken met wat en hoe hij het zegt en hoe schijnheilig zijn eigen partij is?quote:[b]Op maandag 12 maart 2007 20:13 schreef SCH het
Het gaat over Scheffer en Wilders en het is opvallend hoe snel Scheffer weer door de rechtse kerk wordt uitgekotst als hij even iets zegt wat ze niet bevalt :{
Hij is altijd van de PvdA geweest hoor, dat is niet veranderd - blijkbaar bevalt zijn mening de rechtse kerk inenen niet meer.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Heeft dat ook niet te maken met wat en hoe hij het zegt en hoe schijnheilig zijn eigen partij is?
Omdat ze hem PvdA-coryfee noemen? En Gerry van der List viel hem zelfs bij.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:25 schreef SCH het volgende:
Hij is altijd van de PvdA geweest hoor, dat is niet veranderd - blijkbaar bevalt zijn mening de rechtse kerk inenen niet meer.
quote:
Yeps - niet de hele rechtse kerk heeft gelukkig die pavlov-reactie.quote:En Gerry van der List viel hem zelfs bij.
Ja. En een PvdA-ideoloog. En een prominent socialist is hij ook. Dat zijn allemaal feitelijke constateringen, toch ziet Kozzmic erin dat de rechtse kerk hem nou massaal afvalt. Dat valt volgens mij wel mee. Alleen die mongolen wilders-adepten hier, maar dat mag geen verrassing heten. Wat dat betreft is het goed dat erbij vermeld wordt dat Scheffer een PvdA-ideoloog is, misschien leren ze dan nog wat.quote:
quote:Yeps - niet de hele rechtse kerk heeft gelukkig die pavlov-reactie.
Met deze column ben ik het roerend eens.quote:Aribs idee dat ze met haar Marokkaanse paspoort nog terug kan, mocht Wilders de baas worden, is onnozel.
door Youssef Azghari
Ik was verbijsterd toen ik afgelopen week hoorde waarom het PvdA-kamerlid Kadija Arib haar Marokkaanse paspoort wil aanhouden. Ze kan daarmee vluchten naar haar vaderland als een Wilders aan de macht komt.
Zo’n onnozele uitspraak had ik niet verwacht. Zo gooit ze extra olie op het vuur dat de giftige xenofoben in de politiek, van Hirsi Ali tot Wilders, hebben aangestoken. Haar angst wordt gedeeld door vooral oudere Nederlandse Marokkanen. Ook zij hebben hun koffers gereed staan en het Marokkaanse paspoort altijd bij de hand. Klaar voor vertrek. Hoe vaak heb ik niet gehoord dat ik me op Marokko moest oriënteren als ik mijn toekomst veilig wilde stellen. Je wist tenslotte nooit wanneer een tijd van gedwongen remigratie zou komen.
Marokkanen die me voor dit onheil waarschuwden zijn bang. Zij hebben sinds hun komst het gevoel dat ze door demonen en kaffers op de hielen worden gezeten. Eerst door Janmaat, toen Fortuyn en nu Wilders. Vandaar dat ze elke cent die ze verdienen in Marokko investeren. Daarom leven ze hier heel sober in oude tochtige huurhuizen om voor een huisje in Marokko te sparen. Dat is goed voor de Marokkaanse economie, maar doordat ze in een spagaat leven, blijven ze ongelukkig.
Sinds de installatie van het nieuwe kabinet met twee moslims aan het roer, de staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak, wil iedereen weten hoe ik denk over de dubbele nationaliteit. Laat ik beginnen te zeggen dat een dubbele nationaliteit geen verband houdt met dubbele loyaliteit of integriteit. Nederlanders, ongeacht hun afkomst, die zo’n directe relatie leggen, zijn zeer kortzichtig en dom. Ook iemand die maar één paspoort bezit, of helemaal geen, kent meerdere loyaliteiten, zoals aan de grondwet, familie, vrienden enzovoorts.
Sinds 1992 heb ik één paspoort, het Nederlandse. Mijn Marokkaanse paspoort, dat ik bijna twintig jaar terug met veel pijn en moeite kreeg, is vanaf 1993 niet meer geldig.
Ik weet nog goed dat ik hemel en aarde moest bewegen om het te krijgen. Samen met mijn vader bezocht ik als jongen van zestien uitgesmeerd over een jaar minstens zeven keer het consulaat in Rotterdam. Toen ik het vodje papier uiteindelijk ontving, wilde ik er meteen vanaf. Als ik aan die tijd terug-denk, komen de frustraties van toen weer boven. De lange wachttijden, de onbeschofte behandeling en de zes keer dat we teruggestuurd werden omdat we een onbeduidend papiertje niet bij ons hadden waarvan ze bij ons laatste bezoek verzuimd hadden te zeggen dat we het mee moesten nemen, versnelden mijn vurig verlangen tot naturalisatie.
Ik was dan ook blij dat ik een paar jaar later zonder probleem van hare majesteit de koningin het Nederlanderschap kreeg. Sindsdien gebruik ik het Nederlandse paspoort, ook bij bezoeken aan Marokko. De Marokkaanse wet verbiedt om ooit afstand te doen van je identiteit. Dat was de wil van de toenmalige koning Hassan II. Hij regeerde met ijzeren hand en duldde van niemand tegenspraak. Eerst wist hij niet hoe snel hij van die lastige berbers af moest komen en stuurde Nederlanders op zoek naar gastarbeiders naar de Rif. Toen ze later voor de Marokkaanse schatkist van onschatbare waarde bleken, kwam hij met de slogan ’Eens een Marokkaan, altijd een Marokkaan’ op de proppen. Het is net zoiets als ’eens een allochtoon, altijd een allochtoon’.
Arib, die met haar Marokkaanse paspoort vlucht zodra het hier te heet onder haar voeten wordt, doet me denken aan een vrouw die met Nederland getrouwd is, maar in tegenspoed niet vecht voor haar nieuwe vaderland en principes. Met haar hazenpadgedrag geeft ze het slechte voorbeeld aan de jonge Marokkanen.
Met één voet in Marokko en de andere in Nederland zullen ze zich ook nergens thuis voelen en zowel hier als daar helaas voor altijd als de miskende allochtoon bekend staan. Bron
Dat roept ze wel, maar toon dat eens aan. Ze liet bijvoorbeeld Hirsi Ali keihard vallen toen het om mensenrechten ging.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:44 schreef dVTB het volgende:
En het werk van mevrouw Arib spitst zich toe op mensenrechten; iets dat sowieso nooit strijdig kan zijn met de belangen van een beschaafd, westers, democratisch land.
Hirsi Ali een xenofoob noemenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:37 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Met deze column ben ik het roerend eens.
Roerend met het gedeelte over Arib eens en niet over xenofoben inderdaad.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hirsi Ali een xenofoob noemen. Het woord kaffers (in deze context ongelovigen/godslasteraars) gebruiken
. Fortuyn was overwegend katholiek en deze randdebiel noemt Fortuyn een ongelovige: Dat zegt mij wel weer genoeg over het niveau van deze Avansdocent.
Dat hij vervolgens beweert dat Mocro's in Marokko investeren uit angst voor hun positie in Nederland is te hilarisch om te geloven. Dat doen ze uit loyaliteit met hun familie en dorpsgenoten van weleer. Zelfs de meest linkse boomknuffelaar zal dat niet ontkennen, daar dat simpelweg een feit is.
Vervolgens heeft deze grappenmaker het gore lef om Nederlanders die van mening zijn dat er een verband is tussen dubbele nationaliteit en dubbele loyaliteit "zeer kortzichtig en dom zijn". Dat hij dit vervolgens onderbouwt aan de hand van verschillende loyaliteitsniveaus (grondwet, familie, vrienden) zegt mij genoeg: Alweer een clown die een goede baan heeft gekregen omdat men graag allochtonen op hoge posities ziet belanden voor het ideaalbeeld.
Drogreden.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat speelt niet mee. De geschiedenis is er om dat te bewijzen. Het wemelt van de gevallen door de eeuwen heen, waarbij landen verraden zijn door mensen met maar 1 nationaliteit. Zie mijn lijstje eerder in dit topic.
Als dat al zo is, dan is het toch een non-kwestie? Dan toon je dus aan dat het gewoon niet te garanderen is.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:52 schreef Masterix het volgende:
Niemand zegt dat een enkele nationaliteit loyaliteit garandeerd. Dat hoef je ook niet te bestrijden dus.
Natuurlijk is het ook niet 100% te garanderen, loyaliteit. Dat is de discussie ook niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Als dat al zo is, dan is het toch een non-kwestie? Dan toon je dus aan dat het gewoon niet te garanderen is.
Jawel, Wilders. Die zegt namelijk dat een dubbele nationaliteit een garantie is voor disloyaliteit. Dus is een enkele nationaliteit een garanie voor loyaliteit. Anders zou hij over elke bewindspersoon wat te zeiken hebben. Want als waar ios wat jij beweert, zijn die evenzeer een risico voor de veiligheid, omdat hun enkele nationaliteit ook geen garantie is voor loyaliteit.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:52 schreef Masterix het volgende:
[..]
Niemand zegt dat een enkele nationaliteit loyaliteit garandeerd.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jawel, Wilders. Die zegt namelijk dat een dubbele nationaliteit een garantie is voor disloyaliteit. Dus is een enkele nationaliteit een garanie voor loyaliteit.
Een dubbele nationaliteit is geen garantie voor disloyaliteit, maar het lijkt me zonneklaar dat op enkele uitzonderingen na mensen altijd voor hun eigen volk kiezen. Marokkaanse Nederlanders (of andersom, zo u wilt) kiezen in 9 van de 10 gevallen als het er op aan komt eerst voor Marokko en daarna voor Nederland. Hetzelfde geldt voor Turken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel, Wilders. Die zegt namelijk dat een dubbele nationaliteit een garantie is voor disloyaliteit. Dus is een enkele nationaliteit een garanie voor loyaliteit. Anders zou hij over elke bewindspersoon wat te zeiken hebben. Want als waar ios wat jij beweert, zijn die evenzeer een risico voor de veiligheid, omdat hun enkele nationaliteit ook geen garantie is voor loyaliteit.
Je bent niet echt slim of wel? Als ze alleen de Nederlandse nationaliteit hebben, hebben ze toch nog steeds familie in het buitenland?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:31 schreef lionsguy18 het volgende:
Iemand met een dubbele nationaliteit is chantabel. Die heeft familie in het land van herkomst en dat zullen Turkije en Marokko zeker uitbuiten.
Het is een schande dat dit soort lui in een regering zitten.
Ik kots op die kliek.
Je maakt echt een denkfout hoor. Los van het feit dat ik de formulering "dubbele nationaliteit een garantie is voor disloyaliteit" niet van hem gehoord heb. Maar dat zou ik gemist kunnen hebben.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel, Wilders. Die zegt namelijk dat een dubbele nationaliteit een garantie is voor disloyaliteit. Dus is een enkele nationaliteit een garanie voor loyaliteit. Anders zou hij over elke bewindspersoon wat te zeiken hebben. Want als waar ios wat jij beweert, zijn die evenzeer een risico voor de veiligheid, omdat hun enkele nationaliteit ook geen garantie is voor loyaliteit.
is geen logisch gevolgttrekken.quote:Die zegt namelijk dat een dubbele nationaliteit een garantie is voor disloyaliteit. Dus is een enkele nationaliteit een garanie voor loyaliteit
Hoezo, kiezen parlementariers in de kamer ook altijd voor de provincie waar ze vandaan komen of zo? Moet dat dan niet grondig onderzocht worden?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een dubbele nationaliteit is geen garantie voor disloyaliteit, maar het lijkt me zonneklaar dat op enkele uitzonderingen na mensen altijd voor hun eigen volk kiezen.
Vreemde vergelijking.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, kiezen parlementariers in de kamer ook altijd voor de provincie waar ze vandaan komen of zo? Moet dat dan niet grondig onderzocht worden?
Vreemde insinuatie.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat het niet over de islam gaat zeker?![]()
En dat is niet het geval als ze enkel 1 paspoort bezitten ? Zo ja, wat is het nut dan ? Er is geen enkele rationele grond waarop een verbod op 2 paspoorten te beargumenteren is, enkel emotionele. Ook al zouden allochtonen voortaan 1 paspoort mogen hebben, dan nog is het niet goed. Er is altijd wel weer iets te verzinnen waarop allochtonen aangesproken kunnen worden. Daarom kun je gewoon beter de hele discussie afkappen, hij wordt gevoerd op valse gronden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een dubbele nationaliteit is geen garantie voor disloyaliteit, maar het lijkt me zonneklaar dat op enkele uitzonderingen na mensen altijd voor hun eigen volk kiezen. Marokkaanse Nederlanders (of andersom, zo u wilt) kiezen in 9 van de 10 gevallen als het er op aan komt eerst voor Marokko en daarna voor Nederland. Hetzelfde geldt voor Turken.
Onze provincies moeten juist vertegenwoordigd worden in onze tweede kamer: het is onze volksvertegenwoordiging.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, kiezen parlementariers in de kamer ook altijd voor de provincie waar ze vandaan komen of zo? Moet dat dan niet grondig onderzocht worden?
Die argumenten zijn er wel hoor, maar Wilders voert deze discussie op een totaal verkeerde manier omdat hij zich door de verkeerde beweegredenen laat leiden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:59 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat is niet het geval als ze enkel 1 paspoort bezitten ? Zo ja, wat is het nut dan ? Er is geen enkele rationele grond waarop een verbod op 2 paspoorten te beargumenteren is, enkel emotionele. Ook al zouden allochtonen voortaan 1 paspoort mogen hebben, dan nog is het niet goed. Er is altijd wel weer iets te verzinnen waarop allochtonen aangesproken kunnen worden. Daarom kun je gewoon beter de hele discussie afkappen, hij wordt gevoerd op valse gronden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |