Bronquote:'Geert Wilders brouwt giftig mengsel'
AMSTERDAM (ANP) - Geert Wilders brouwt een ,,giftig mengsel'' door in de discussie over dubbele nationaliteit ook de loyaliteit van mensen in twijfel te trekken. Dat stelde publicist en PvdA-prominent Paul Scheffer zondag tijdens een debat in Amsterdam.
,,Er is sprake van een fatale verwarring. Dubbele nationaliteit en loyaliteit zijn twee volstrekt gescheiden zaken'', zei Scheffer.
PvdA-Tweede Kamerlid Khadija Arib verwacht evenwel dat de discussie over de loyaliteit van allochtonen aan Nederland voorlopig niet overwaait. ,,De ophef rond mijn persoon zal hopelijk ophouden, maar de discussie over loyaliteit begint pas. Die zal de komende tijd hoog op de agenda staan'', zei ze.
Arib werd vorige week hard aangevallen door PVV-leider Wilders, omdat ze advieswerk verricht voor de Raad van de Mensenrechten in Marokko. Wilders riep haar op een keuze te maken tussen het Kamerlidmaatschap of het advieswerk.
De vraag is eerder: wat begrijp jij niet?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
Wat begrijp je niet aan rassendiscriminatie en positieve discriminatie?
Veel te veel om op te noemen of begrijp ik nu je vraag niet?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De vraag is eerder: wat begrijp jij niet?
Precies maar als dat iemand zegt:quote:Op zondag 11 maart 2007 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tuurlijk Martijn. Scheffer snapt het weer niet. Ik denk dat Scheffer het beter snapt dan jij en Wilders bij elkaar. nationaliteit heeft geen ruk met loyaliteit te maken.
quote:''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes.
Idd, ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op zondag 11 maart 2007 19:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Positieve discriminatie van de ene groep komt toch gewoon overeen met negatieve discriminatie van de andere groep?!
Nope maar wat valt er te reageren?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:42 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
Heb ik het topic vermoord?
De wereld zou er een stuk beter uitzien en zou veel minder oorlogen gekend hebben als mensen zich inderdaad een loyaler hadden betoond aan principes in plaats van aan landen. Landen zijn tenslotte niks anders dan kunstmatig geschapen eenheden.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Precies maar als dat iemand zegt:
[..]
heeft dat alles met loyaliteit jegens een land te maken en geen bal met nationaliteit. Dus je hele verhaal gaat niet op![]()
Dat heb je mooi genuanceerd.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nope maar wat valt er te reageren?
Als positieve discrimantie per definitie betekent dat de andere groep negatief gediscrimineerd wordt kunnen we nu gaan filosoferen waarom wij meer kleuren kennen dan zwart en wit, grijs, rood, blauw, groen, geel etcetera doen er totaal niet toe en wordt het eens tijd om van dat gare systeem af te stappen. Per direct heeft ook iemand of gelijk of ongelijk, er is maar één waarheid en iets is niet het beste maar gewoon een feit.
En waarom zou Wilders dat beter weten dan, bijvoorbeeld, een Islamitisch kamerlid? Welke boven-wereldlijke vermogens dicht jij die beste man toe?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Scheffer bazelt maar wat. Geert Wilders weet beter dan wie dan ook in de politiek dat iemand die zijn hoofd 5x per dag buigt naar een stad in een extremistisch land nooit een ware Nederlander kan zijn. En dan hebben het nog niet gehad over alle debiele gebruiken zoals het halal slachten, wat totaal tegen de typisch Nederlandse liefde voor dieren in gaat.
Van alles wat ben ik ben, laat mij toch nooit een een ware Nederlander zijn...quote:Op zondag 11 maart 2007 19:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
een ware Nederlander
Aye, matey, where's me haggis then?quote:Op zondag 11 maart 2007 19:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
ware Nederlander
Zwak argument.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:07 schreef Kozzmic het volgende:
Alleen al het feit dat personen als Scheffer en Ephimenco, die in het verleden niet echt zachtzinnig hebben geoordeeld over de multiculturele samenleving, Wilders zo onomwonden afvallen zou al te denken moeten geven.
Misschien in relatieve zin wel. In absolute zin natuurlijk niet, tenzij discriminatie een zero sum game is. ;-)quote:Op zondag 11 maart 2007 19:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Positieve discriminatie van de ene groep komt toch gewoon overeen met negatieve discriminatie van de andere groep?!
En het waardeoordeel van anderen is geen argument om iemand te kwalificeren.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:07 schreef Kozzmic het volgende:
Alleen al het feit dat personen als Scheffer en Ephimenco, die in het verleden niet echt zachtzinnig hebben geoordeeld over de multiculturele samenleving, Wilders zo onomwonden afvallen zou al te denken moeten geven.
Nou nou Hitler was ook zeer trouw aan zijn principes (en trouwens ook een landverrader, maar dat terzijde). Zo eenvoudig ligt dat niet.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De wereld zou er een stuk beter uitzien en zou veel minder oorlogen gekend hebben als mensen zich inderdaad een loyaler hadden betoond aan principes in plaats van aan landen. Landen zijn tenslotte niks anders dan kunstmatig geschapen eenheden.
Tsja, aan een herhaling van eerdere discussies ga ik mijn tijd niet verspillen. Ik vind het wel opmerkelijk dat Scheffer en Ephimenco zo onomwonden hun kritiek uiten. Dat was het enige dat ik in dit topic kwijt wilde.quote:
Maar wel zeventien zetels in de peilingen. Blijkbaar ziet 11% van NL 'm wel zitten.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:26 schreef Meneer_de_Hond het volgende:
...
Ik ben maar blij dat ze hij niet echt serieus genomen wordt door andere politici en de media. Maar laat hem maar praten, ik vin het ook wel komisch om te horen wat hij te vertellen heeft (hij meent het ook echt).
Frans Bauer haalt platina platen..quote:Op zondag 11 maart 2007 21:21 schreef sooty het volgende:
Maar wel zeventien zetels in de peilingen. Blijkbaar ziet 11% van NL 'm wel zitten.
Paul Scheffer heeft natuurlijk (weer) gelijk. Die man is zo'n verademing. Ook in deze door symboliek omgeven politieke discussie weet hij de zaak duidelijk weer te geven.quote:,,Er is sprake van een fatale verwarring. Dubbele nationaliteit en loyaliteit zijn twee volstrekt gescheiden zaken'', zei Scheffer.
Job Cohen heeft zojuist een kopje thee voor je ingeschonken.quote:
Misschien kan ik hem aanklagen wegens plagiaatquote:Op zondag 11 maart 2007 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Paul Scheffer heeft natuurlijk (weer) gelijk. Die man is zo'n verademing. Ook in deze door symboliek omgeven politieke discussie weet hij de zaak duidelijk weer te geven.
Of mijn OP in die thread.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien kan ik hem aanklagen wegens plagiaat![]()
Ja, de PVVD die hier zijn bek over open trekt, over steun aan een mensenrechtenorganisatie, en er vervolgens door Halsema op gewezen wordt dat van Baalen (VVD) ook veel met Taiwan doet, waardoor de PVVD niet meer dan hypocriet is. Jaaa, Arib ja. Daar zal je nog veel over horen.quote:Op zondag 11 maart 2007 19:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Volgens mij heeft Paul Scheffer toch een stukje van de discussie gemist zeker als het gaat over de loyaliteit van Arib. Daarnaast is de PvdA die juist mensen op hun afkomst selecteerd voor bepaalde functies en zich dus ook schuldig maken aan discriminatie.
Ik heb vraagtekens bij de loyaliteit van Job Cohen.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:27 schreef sooty het volgende:
[..]
Job Cohen heeft zojuist een kopje thee voor je ingeschonken.
Het is wel een jood natuurlijk.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb vraagtekens bij de loyaliteit van Job Cohen.
Taiwan is toch een heel ander verhaal, een moderne democratie, en Van Baalen heeft maar een paspoort. Krampachtige poging, maar helaas mislukt. Redeneren is niet het sterkste punt van juffrouw Toet Toet.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:40 schreef Yildiz het volgende:
Ja, de PVVD die hier zijn bek over open trekt, over steun aan een mensenrechtenorganisatie, en er vervolgens door Halsema op gewezen wordt dat van Baalen (VVD) ook veel met Taiwan doet, waardoor de PVVD niet meer dan hypocriet is. Jaaa, Arib ja. Daar zal je nog veel over horen.
Dat komt omdat juffrouw Toet Toet politiek bedrijft op basis van de onderbuik (voelt het goed of niet). Dat is nooit verstandig.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Taiwan is toch een heel ander verhaal, een moderne democratie, en Van Baalen heeft maar een paspoort. Krampachtige poging, maar helaas mislukt. Redeneren is niet het sterkste punt van juffrouw Toet Toet.
Juffrouw Toet Toet heeft ook helemaal geen kwaliteiten, dus dat ze niet kan redeneren is ook niet zo gek.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Taiwan is toch een heel ander verhaal, een moderne democratie, en Van Baalen heeft maar een paspoort. Krampachtige poging, maar helaas mislukt. Redeneren is niet het sterkste punt van juffrouw Toet Toet.
Precies, het is emopolitiek van het niveau van een meisje met diploma in de softe sector dat zichzelf erg geslaagd vindt. Op zich niet erg, maar ondertussen maakt ze anderen verwijten die eerder op haar zelf slaan.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat komt omdat juffrouw Toet Toet politiek bedrijft op basis van de onderbuik (voelt het goed of niet). Dat is nooit verstandig.
Ja, je gaat totaal aan mensenrechten voorbij. Krampachtige poging m'n reet. Je bent gewoon uitgeluld en probeert het ergens anders met '2 paspoorten'. Daarbij heb ik van Baalen nog nóóit op zien komen voor iets van mensenrechten, democratie of vrijheid. Als er tanks en wapens zijn, dán is ie erbij.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb Arib nog nooit horen opkomen voor mensenrechten, toch beweert ze dat. Het is een jankerige actrice met een grote bek, meer niet. Van Baalen is woordvoerder buitenland, heeft zich ooit uitgesproken over de mensnerechten in China, en heeft verder geen pretenties.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:32 schreef Yildiz het volgende:
Ja, je gaat totaal aan mensenrechten voorbij. Krampachtige poging m'n reet. Je bent gewoon uitgeluld en probeert het ergens anders met '2 paspoorten'. Daarbij heb ik van Baalen nog nóóit op zien komen voor iets van mensenrechten, democratie of vrijheid. Als er tanks en wapens zijn, dán is ie erbij.
quote:Op zondag 11 maart 2007 23:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb Arib nog nooit horen opkomen voor mensenrechten, toch beweert ze dat. Het is een jankerige actrice met een grote bek, meer niet. Van Baalen is woordvoerder buitenland, heeft zich ooit uitgesproken over de mensnerechten in China, en heeft verder geen pretenties.
Het is een vergelijking van niks, van juffrouw Toet Toet. Die constante neiging om met drogredenen allochtonen uit de wind te houden, vind ik bijzonder storend en uiteindelijk heeft niemand er baat bij.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:23 schreef Yildiz het volgende:. 'Woordvoerder', heet dat tegenwoordig zo. Maargoed, zoals gezegd, overtuigen op FOK! gebeurt zelden.
Ergens is het toch te gek voor woorden dat een zaak die zo simpel is nu al zo lang het politieke debat bepaalt. Geeft maar weer eens aan wat voor een vreemde boel het is daar in Den Haag.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien kan ik hem aanklagen wegens plagiaat![]()
Je suggereert nu dat homo's een reden hebben om moslims te hatenquote:Op zondag 11 maart 2007 22:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik hoorde dat Wilders een geblondeerde homofiel was. Zou dat de reden kunnen zijn dat hij moslims haat?
En met wie wil men Arib dan vergelijken, hmm? En met wie wil men Aboutaleb vergelijken, bijvoorbeeld? Wie is trouwens juffrouw Toet Toet?quote:Op zondag 11 maart 2007 23:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is een vergelijking van niks, van juffrouw Toet Toet. Die constante neiging om met drogredenen allochtonen uit de wind te houden, vind ik bijzonder storend en uiteindelijk heeft niemand er baat bij.
Daar is hij helaas toch niet de enige in.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:17 schreef Meki het volgende:
Wilders is een monster die niet alleen gif produceert maar haat en kwaad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |