abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:35:33 #1
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46871907
Van de frontpage
quote:
PvdA-Kamerlid adviseur koning Marokko

[Khadija Arib ] PvdA-Tweede Kamerlid Khadija Arib is adviseur van de koning van Marokko. Dat meldt de Wereldomroep in een artikel op haar site. Ze zit in een commissie die de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland moet bewaken en verstevigen. Ook moet de commissie hooggeplaatste Marokkanen in onder meer Nederland rekruteren voor een nog op te richten Hoge Raad.

Koning Mohammed VI probeert op verschillende manieren meer grip te krijgen op de geëmigreerde Marokkanen. Zo kwamen vorig weekend in Amsterdam hooggeplaatste Nederlanders van Marokkaanse bijeen, op uitnodiging van de koning. Onder de fine fleur van de Nederlandse Marokkanen bevonden zich zo'n tweehonderd ondernemers, politici en vertegenwoordigers van moskeeën. Doel van de bijeenkomst was het aanhalen van de banden tussen moederland Marokko en zijn emigranten in Nederland.

CCDH
Arib is niet van plan om uit de adviesraad te stappen. Ze vindt haar Kamerlidschap prima te verenigen met haar werk voor Marokko. Ze ziet ook geen conflicterende loyaliteiten: ''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensen- en vrouwenrechten.'' Het Tweede Kamerlid zegt zich bovendien ''ontzettend vereerd te voelen'' dat ze in de raad mag zitten. Een raad die volgens haar is opgericht door een onafhankelijke mensenrechtenorganisatie CCDH (Conseil Consultatif des droits de l'Homme)

Bij de onafhankelijkheid van de CCDH is overigens wel een kanttekening te maken. Deze adviesraad voor de mensenrechten is namelijk ingesteld door de koning van Marokko en adviseert ook rechtstreeks aan het Marokkaanse staatshoofd.

Hoge Raad
De adviesraad waarin Arib zit, moet uiteindelijk resulteren in een 'Hoge Raad voor de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland'. Nog onbekend is wat het exacte takenpakket zal zijn van deze raad, wel is gesuggereerd dat een aantal van hen zal mogen toetreden tot de Eerste Kamer in Marokko. Vast staat dat de leden van de raad door de Marokkaanse koning zullen worden beëdigd. Bij een beëdiging worden de Marokkaanse onderdanen doorgaans geacht de hand van de koning te kussen en trouw aan hem te zweren. Arib zegt dat ze nog niet weet of ze zal toetreden tot de Hoge Raad en de hele ophef over de zaak maar vreemd vindt. Ze zit overigens al vanaf 1998 in de Kamer namens de PvdA.

Geëmigreerde Marokkanen vormen voor het Noord-Afrikaanse land een belangrijke economische factor. Marokko heeft daarom al een minister, Nouzha Chekrouni, die speciaal verantwoordelijk is voor Marokkanen in het buitenland. Vorig jaar pleitte ze voor de terugkeer van succesvolle Europese Marokkanen naar Marokko. In Europa leven naar schatting zo'n 2,6 miljoen mensen met Marokkaanse roots. In België zijn dat er 500.000 en in Nederland ruim 300.000. De meeste Marokkaanse migranten wonen in Spanje.
Tegenwoordig zijn er al kamerleden trots op het feit dat ze niet loyaal aan Nederland zijn. Bijzondere ontwikkeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door mr.vulcano op 03-03-2007 11:06:17 (De hele zin vetgedrukt, speciaal voor calvados) ]
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_46871923
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:35 schreef mr.vulcano het volgende:
Van de frontpage

Tegenwoordig zijn er al kamerleden trots op het feit dat ze niet loyaal aan Nederland zijn. Bijzondere ontwikkeling.
Ach, als je het zo selectief uitlegt, is het wel een bijzondere ontwikkeling jah.
Misschien moet je het artikel nog eens goed lezen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:40:10 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46871973
tvp
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:40:31 #4
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46871976
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:36 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ach, als je het zo selectief uitlegt, is het wel een bijzondere ontwikkeling jah.
Misschien moet je het artikel nog eens goed lezen.
Dat ik er slechst één punt uit haal, betekent niet dat het niet waar is. Maar wat is jouw mening over een kamerlid die niet loyaal aan Nederland is?
pi_46871989
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:40 schreef mr.vulcano het volgende:

Dat ik er slechst één punt uit haal, betekent niet dat het niet waar is. Maar wat is jouw mening over een kamerlid die niet loyaal aan Nederland is?
Jij rukt een uitspraak compleet uit z'n context. Lees ook eens wat er na die uitspraak komt.
quote:
ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensen- en vrouwenrechten.''
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:41:47 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46871996
ik vind dat dit nederlandse kamerlid teveel wortels in marokko heeft. maar goed, we zien het allemaal wel.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:47:12 #7
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46872078
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:41 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jij rukt een uitspraak compleet uit z'n context. Lees ook eens wat er na die uitspraak komt.
[..]
Maar wat is jouw mening? Of wil je geen discussie?
pi_46872108
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:47 schreef mr.vulcano het volgende:

Maar wat is jouw mening? Of wil je geen discussie?
Ik wil best wel een discussie, maar dan wel met iemand die uitspraken duidelijk in hun context laat. Als jij die uitspraken zo uit hun context rukt en alleen maar ziet dat zij niet loyaal is aan Nederland, dan heeft het weinig zin om een discussie te voeren met jou.
pi_46872256
quote:
Ze zit in een commissie die de Marokkaanse identiteit van Marokkanen in het buitenland moet bewaken en verstevigen.
Het zou inderdaad zeer jammer zijn wanneer deze mensen gewoon netjes integreren. Nee, goede commissie hoor.
pi_46872485
Vroeger werd je voor zoiets gefussileerd.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:16:32 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46872561
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Vroeger werd je voor zoiets gefussileerd.
Ja hoor. Lees de geschiedenis maar eens. Lodewijk de Geer werd adviseur van Zweden, zette er de wapenindustrie op en werd er in de adelstand verheven. Hij stierf een natuurlijke dood...

En het is 'gefusilleerd'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46872662
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja hoor. Lees de geschiedenis maar eens. Lodewijk de Geer werd adviseur van Zweden, zette er de wapenindustrie op en werd er in de adelstand verheven. Hij stierf een natuurlijke dood...

En het is 'gefusilleerd'
Hint: WO2

Wad heefd ticvauten met mien riepleej te maken?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:24:14 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_46872699
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hint: WO2
Oh, we zijn in oorlog, dus? We zijn bezet? Medewerking verlenen aan een bezetter is hetzelfde als dit geval?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:26:47 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46872741
Als je niet loyaal aan Nederland bent wat doe je dan in de tweede kamer is mijn eerste vraag

Ik vind dit een zeer slechte zaak als een kamerlid zo'n uitspraak doet.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46872756
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh, we zijn in oorlog, dus? We zijn bezet? Medewerking verlenen aan een bezetter is hetzelfde als dit geval?
Daarom had ik het over "vroeger"
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:28:59 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_46872778
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daarom had ik het over "vroeger"
En de relevantie hiervan is dan....?

Vroeger verkochten we kinderen. Vroeger werden boeren uitgebuit. Vroeger, vroeger, vroeger... Slaat als Jaap op Dirk dus.
pi_46872799
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:35 schreef mr.vulcano het volgende:
Van de frontpage
[..]

Ik ben ook niet loyaal aan Nederland hoor. Jij zou wel blindelings alles doen wat "Nederland" je opdraagt?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:31:16 #18
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46872810
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik wil best wel een discussie, maar dan wel met iemand die uitspraken duidelijk in hun context laat. Als jij die uitspraken zo uit hun context rukt en alleen maar ziet dat zij niet loyaal is aan Nederland, dan heeft het weinig zin om een discussie te voeren met jou.
Ik vroeg niet om een herhaling van je standpunt over mijn mening, maar om jouw mening. Aangezien je die niet wil geven, kun je dit topic maar beter mijden.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:31:46 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46872819
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben ook niet loyaal aan Nederland hoor. Jij zou wel blindelings alles doen wat "Nederland" je opdraagt?
bekleed jij een politieke functie?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:31:58 #20
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_46872823
quote:
Bij de onafhankelijkheid van de CCDH is overigens wel een kanttekening te maken. Deze adviesraad voor de mensenrechten is namelijk ingesteld door de koning van Marokko en adviseert ook rechtstreeks aan het Marokkaanse staatshoofd.
Niet loyaal aan Nederland, niet loyaal aan Marokko, maar mensenrechten en dergelijke het hoogste in de vaandel hebben staan.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:32:15 #21
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46872831
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat heeft loyaal met blindelings te maken? Als je loyaal aan iets of iemand bent, moet je nog steeds je gezonde verstand gebruiken.
pi_46872845
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:32 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Wat heeft loyaal met blindelings te maken? Als je loyaal aan iets of iemand bent, moet je nog steeds je gezonde verstand gebruiken.
En mensen die hun gezonde verstand gebruiken zeggen niet dat ze "loyaal" zijn aan een land.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:36:35 #23
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46872906
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En mensen die hun gezonde verstand gebruiken zeggen niet dat ze "loyaal" zijn aan een land.
Dat ben ik niet met je eens. Heb je daar argumenten voor?
pi_46872908
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je niet loyaal aan Nederland bent wat doe je dan in de tweede kamer is mijn eerste vraag

Ik vind dit een zeer slechte zaak als een kamerlid zo'n uitspraak doet.
Ik vind het een zeer slechte zaak dat mensen uitspraken totaal uit hun context rukken.
pi_46872954
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:31 schreef mr.vulcano het volgende:

Ik vroeg niet om een herhaling van je standpunt over mijn mening, maar om jouw mening. Aangezien je die niet wil geven, kun je dit topic maar beter mijden.
Nou oke, komt die, copy paste van de FP.

Ik vind het trouwens wel goed dat kamerleden ook bij dit soort initiatieven betrokken zijn.
Ze kunnen zich ook wel opsluiten in de tweede kamer en niks meemaken van wat er in Nederland leeft om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen, maar of we blij moeten zijn met kamerleden die niet weten wat er in Nederland gebeurd weet ik ook niet....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')