Cristiano Ronaldoquote:Dit topic werkt simpel... Ik zal eens in de zoveel tijd een voetballer opnoemen die jullie dan een cijfer geven (1-10). Ik zal een klassement steeds plaatsen maar het gaat natuurlijk meer om het praten over een speler
quote:Op zondag 11 maart 2007 12:09 schreef don-diablo het volgende:
gemiddeld een 7 omdat de persoon Ronaldo gewoonis
kan prima voetballen, maar wat een figuur ook.. Ik mag em echt niet
Homo.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil hem zijn.
quote:Op zondag 11 maart 2007 21:36 schreef DrDentz het volgende:
Cris geeft de plantjes water
[afbeelding][afbeelding]
Dude, heb je gedronken?quote:Op zondag 11 maart 2007 21:31 schreef DrDentz het volgende:
Hijs een lekker sletje
Okequote:
Dat hoeft niet perse aan hemzelf te liggen hoorquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:33 schreef hello_moto1992 het volgende:
een 7.5, scoort al een hele tijd heel wat goals, maar is toch niet voor niks door de mand gevallen bij Hannover![]()
Dat is waar, maar als hij echt zo goed was hadden ze dat ook wel gezienquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:26 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse aan hemzelf te liggen hoor
Weinig aan toe te voegen eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
Blaise N'Kuffo
+ Fysiek erg sterk
+ Balvast
+ Goed krachtig schot
+ Prima techniek, kappen en draaien geen probleem voor Blaise
+ Houdt de verdediging bezig, waardoor er ruimte onstaat voor opkomende spelers zoals Bakircioglü
- Mist topsnelheid
- Soms te zelfzuchtig
- Verdedigt iets te weinig mee
Mijn rapportcijfer voor Blaise: 7,5
hoe dronken was je toen je dit schreefquote:Op woensdag 14 maart 2007 00:38 schreef Stommie het volgende:
die een kufo, die doet het gezellig daarin twente, maar tis wel twente en das in twente en dat schiet niet op, 6,9
een kufoquote:Op woensdag 14 maart 2007 00:38 schreef Stommie het volgende:
die een kufo, die doet het gezellig daarin twente, maar tis wel twente en das in twente en dat schiet niet op, 6,9
Cijfer ?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:36 schreef Jojoortje het volgende:
Supervoetballer... Jammer dat zijn carriere als profvoetballer er 'bijna' op zit... Hij is toch al bijna midden 30 ofzo?
Vanuit de waarde voor de club natuurlijk.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Vanuit welk perspectief moet je dan kijken? Vanuit alle spelers uit de wereld, of vanuit de waarde voor hun club?
Sluit ik me bij aan. Typisch voorbeeld van een middelmatige voetballer die alles uit zijn mogelijkheden heeft gehaald. Ik maak er een 7 van.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:04 schreef Beschouw het volgende:
6,5
Gebaseerd op teamgeest, inzet en beleving. Klasse heeft hij niet veel. Wel een nuttige voetballer om erbij te hebben in een goed elftal. Als hij in 88 gespeeld zou hebben kon hij een soort Berry van Aerle zijn. Jammer dat hij zich niet op kan trekken aan goede voetballers bij Feyenoord en hijzelf daar de kar moet trekken. Is toch iets te veel gevraagd van hem. Toch is Theo een voetballer naar mijn hart. Geen kapsones, geen praatjesmaker, geen misplaatste vedetteneigingen, maar een gewone jongen.
Idem. De reden dat ik op voetbal ging.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:39 schreef MrSASO het volgende:
Mijn jeugdheld dus automatisch een 10.
Idd, wat een geweldenaar.!quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:37 schreef AminBen het volgende:
Benaderd idd het perfecte.
Ik vergelijk Zidane altijd met Wim van Hanegem. Zul je ook niet kunnen begrijpen waarschinlijk.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:43 schreef Devano het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Zidane minder kwaliteiten had dan een Pele, Cruijff of Maradona.![]()
Allemaal spelers van voor mijn tijd, die ik niet op enkel een paar uur archief materiaal en een handvol wedstrijden kan beoordelen. Al is het alleen al omdat het voetbal ontzettend is veranderd in de loop der jaren. Maar ik kan me dus niet voorstellen dat er ooit een betere voetballer heeft rondgelopen dan Zinedine Zidane, de ultieme speler in mijn ogen.
nee beetje vreemde vergelijkingquote:Op woensdag 21 maart 2007 23:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vergelijk Zidane altijd met Wim van Hanegem. Zul je ook niet kunnen begrijpen waarschinlijk.
misschien horen Zico, Rossi en Litmanen er ook wel bij; maar er zijn zoveel goeie voetballers geweestquote:Op woensdag 21 maart 2007 23:17 schreef tong80 het volgende:
Mooi dat je Eusebio noemet.
Je kunt Zidane nog beter met Sneijder vergelijken dan met van Hanegem.quote:Van Hanegem werd in 74 wel gekozen tot één van de beste 5 spelers van het WK in Zuid - Amerika
Nee echt eerder van Hanegem. Zelfde slepende beweging en de helft van de ballen met buitenkant voet trappen. Verder zo lief buiten het veld maar gruwelijk gemeen er binnen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:20 schreef toma het volgende:
[..]
misschien horen Zico, Rossi en Litmanen er ook wel bij; maar er zijn zoveel goeie voetballers geweest
[..]
Je kunt Zidane nog beter met Sneijder vergelijken dan met van Hanegem.
dat zijn er wel meerquote:Op woensdag 21 maart 2007 23:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Verder zo lief buiten het veld maar gruwelijk gemeen er binnen.
Nou deze twee zijn geniaal in het contrastquote:
En een beetje moe beschouwquote:Op donderdag 22 maart 2007 00:02 schreef Beschouw het volgende:
Een 9 en een blik appelmoes voor Romario
8. Gewoon goeie en vrij complete doelman in mijn ogen.quote:
Zeer goede doelman, dat al op zeer jonge leeftijd.quote:
Zeer zeker waar.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
1 nadeel: Hij speelt bij de verkeerde club.!![]()
Te snel, Romario was nog niet klaar.quote:
Zie bovenquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:14 schreef Apekoek het volgende:
En nu terug in de tijd:
welk cijfer geven we Sonny Silooy
Een dag vind ik ook wel genoeg.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Te snel, Romario was nog niet klaar.
Zullen we afspreken dat we een naam 2 dagen laten staan ?
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:10 schreef Beschouw het volgende:
Het wordt een beetje onoverzichtelijk. Romario, Casillas, Silooy of Litmanen![]()
quote:
quote:Op maandag 26 maart 2007 19:23 schreef Erwtensoep het volgende:
9.5
Tot 3 jaar geleden een 7. Nu een 4.quote:
Met Pele Zidane en Romario heb je het over buiten categorie. Je hebt ook leerlingen die met 6 tienen van het Gymnasium afkomen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:45 schreef twi het volgende:
Ik vind de cijfers hier gegeven wat hoog, maar zal me houden aan Romario.
Eerst na heel je stukje gelezen te heben snap ik je eerste zin.quote:Op woensdag 28 maart 2007 00:44 schreef mcyodogg het volgende:
Volgens mij loopt Pele juist niet. Niet veel hier hebben hem regelmatig zien spelen. Ik denk dat de meerderheid hier, zo nu en dan wat beelden van hem heeft gezien, hier en daar wat gelezen, en vooral van horen zeggen hebben, hoe goed hij was. Al onderschrijven de beelden van hem veel.
lol komop zeg, wat voor bril heb jij op man?? die gast zie ik zovaak van de laffe voorzetten geven, en ze aanname, het is dat ie snel is anders zou ie nog meer ballen erdoor verliezen.. gewoon een leuke voetballer voor ajax een soort van nordin wooter maar dan iets beterquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:00 schreef toma het volgende:
Babel
In potentie een wereldspeler. Alleen zal hij nog in verschillende opzichten moeten groeien. Hij moet zijn balaanname verbeteren en zijn goede spel constant houden dan gaat hij een grote worden. Zijn techniek kan ook nog wel wat beter maar die is prima in orde. Een aantal goede kwaliteiten heeft hij zeker. Sterk aan de bal en heeft een verassend en krachtig schot, ook zijn snelheid is een goed wapen om zijn tegenstander mee te passeren.
Ik geef hem nu een 7,5 maar dat zou ooit ook nog een 8,5 of een 9 kunnen worden.
volgens mij speelt hij al een heel seizoen id basisquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:52 schreef manny het volgende:
Babel
Balaanname matig
Overzicht matig
Actie bij vlagen geniaal, meestal matig
Snelheid goed, maar vertaalt zich niet in slimme loopacties en direct gevaar voor het doel
Voorzet en schot zijn best goed, en zijn vlammende korte schot zelfs heel sterk (maar met enige regelmaat ook richting 2e ring)
Deze zogenaamde groeibriljant is naar mijn mening wel erg ruw en er moet nog heel wat gepolijst worden wil het echt wat worden. Overiges schijnt ie daar zelf hard aan te werken, dus dat is zeker een pluspunt. Ik vraag me af of het echt een topper gaat worden. Ik zie em niet een seizoen lang in de basis spelen bij bijvoorbeeld Ajax.
Hier staat-ie al langer dan 2 dagenquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:16 schreef tong80 het volgende:
Dit schiet niet op.
Johan Cruijff
En laat hem ff 2 dagen staan.
zat hij bij de NSB ?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:16 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Hier staat-ie al langer dan 2 dagen![]()
[afbeelding]
9,5 dusquote:Hendrik Johannes Cruijff (Amsterdam, 25 april 1947, Johan Cruijff) is een voormalig Nederlands voetballer en voetbaltrainer. Hij werd verkozen tot Europees voetballer van de twintigste eeuw. Cruijff kan worden beschouwd als de beroemdste Nederlandse voetballer aller tijden. Na zijn carrière als voetballer werd hij trainer en daarna voetbalanalist.
Cruijff werd internationaal bekend vanwege zijn elegante spel en zijn tactisch inzicht. Hij geldt als een van de beste voetballers uit zijn tijd, naast Franz Beckenbauer en Pelé, hoewel hij behalve de prijzen met Ajax geen grote titels heeft gewonnen - noch met het nationale elftal, noch met zijn latere club Barcelona.
Debuut
Cruijff werd geboren te Amsterdam in Betondorp. Op zijn tiende verjaardag werd hij lid van Ajax en debuteerde op 15 november 1964 in het eerste elftal, in de met 1-3 verloren uitwedstrijd bij GVAV. Cruijff maakte de enige goal voor Ajax. Dat jaar eindigde Ajax op de 13e plaats, de laagste klassering sinds de invoering van het betaald voetbal. Vanaf seizoen 1965-1966 begon Cruijff indruk te maken. Na zijn twee doelpunten tegen DWS in het Olympisch Stadion op 24 oktober 1965 (een overwinning met 2-0) werd Cruijff basisspeler. In de zeven wedstrijden die hij voor de winterstop speelde scoorde hij acht maal en in maart 1966 scoorde hij eerst 3 doelpunten in de competitiewedstrijd tegen Telstar (6-2 winst) en vier dagen later, in de bekerwedstrijd tegen BV Veendam (7-0 winst), scoorde hij liefst 4 maal. In totaal scoorde Cruijff in dat seizoen 25 doelpunten in 23 wedstrijden, en werd Ajax kampioen van Nederland. In de 11 seizoenen die Cruijff bij Ajax speelde, werd hij maar liefst 8 keer landskampioen.
Op 7 september 1966 debuteerde Cruijff in het Nederlands elftal (tegen Hongarije werd het 2-2) en scoorde direct een doelpunt. In zijn tweede interland, een vriendschappelijk wedstrijd tegen Tsjechoslowakije, werd hij de eerste speler in de geschiedenis van het Nederlands elftal die met een rode kaart van het veld werd gestuurd. Cruijff kreeg later in zijn spelerscarrière nog twee maal de rode kaart: Beide in dienst van FC Barcelona. In het seizoen 1966-1967 won Cruijff met Ajax het landskampioenschap en de KNVB-beker, Cruijff's eerste “dubbel”. Ook werd hij topscorer van de eredivisie met 33 doelpunten.
Cruijff werd vanwege zijn rode kaart tegen Tsjechoslowakije door de KNVB geschorst. Op 13 september 1967 maakte hij zijn rentree in het Nederlands elftal en maakte het enige doelpunt in de wedstrijd tegen Oost-Duitsland. In hetzelfde jaar werd hij uitgeroepen tot voetballer van het jaar en aan het eind van het seizoen 1967-1968 werd Ajax opnieuw landskampioen. Ook in 1968 en 1969 werd Cruijff voetballer van het jaar.
Op 2 december 1968 trouwde Cruijff met Danny Coster. Johan en Danny hebben 3 kinderen: Chantal (16 november 1970), Susila (27 januari 1972) en Jordi (9 februari 1974). Het gezin woont in Barcelona.
Europa Cup
Op 28 mei 1969 speelde Cruijff zijn eerste Europa Cup I finale. AC Milan was met 4-1 te sterk.
In het seizoen 1969-1970 had Cruijff opnieuw succes met Ajax door opnieuw de “dubbel” te winnen, maar aan het begin van seizoen 1970-1971 was Cruijff langdurig geblesseerd. Op 30 oktober 1970 maakte Cruijff zijn rentree tegen PSV. In deze wedstrijd droeg hij niet zijn vaste rugnummer 9, maar nummer 14. Vanaf dat moment was dit zijn vaste nummer bij Ajax en het Nederlands elftal. Gewoonlijk wil en krijgt de sterspeler een nummer voor de basisploeg: niet hoger dan elf. Cruijff hield zijn oude nummer. Iedereen in de voetbalwereld weet dan ook meteen wie er wordt bedoeld met nummer 14. In de competitiewedstrijd tegen AZ’67 (8-1 voor Ajax) op 29 november 1970 scoorde Cruijff maar liefst zes doelpunten. Na de gewonnen bekerfinale tegen Sparta (2-1), won Ajax op 2 juni 1971 in Londen voor het eerst de Europa Cup I, door Panathinaikos met 2-0 te verslaan. Ondanks speculaties dat Cruijff naar een andere club zou willen (Feyenoord en FC Barcelona zouden geïnteresseerd zijn) tekende hij op 12 juli 1971 een zevenjarig contract bij Ajax.
Voor het Nederlands elftal deed Cruijff van zich spreken door tegen Luxemburg (8-0 overwinning) 3 keer te scoren. In 1971 werd hij niet alleen Nederlands, maar ook Europees voetballer van het jaar.
1972 was een bijzonder succesvol jaar voor Ajax en Cruijff. Ajax won voor de tweede maal de Europa Cup I, door in de Rotterdamse Kuip Inter Milan met 2-0 te verslaan, waarbij Cruijff beide doelpunten maakte. Daarnaast scoorde Cruijff ook in de met 3-2 gewonnen bekerfinale tegen FC Den Haag. In de competitie werd Cruijff topscorer met 25 doelpunten en Ajax werd kampioen. In het najaar won Ajax de wereldbeker ten koste van Independiente uit Argentinië (1-1 en 3-0) en in januari 1973 de Europese Supercup door Glasgow Rangers met 3-1 en 3-2 te verslaan. Curieus was Cruijff’s eerste (en tevens laatste) eigen doelpunt op 20 augustus 1972 tegen FC Amsterdam (2-1 overwinning). Een week later tegen Go Ahead Eagles (6-0) scoorde Cruijff gewoon weer vier keer voor Ajax. Seizoen 1972-1973 werd afgesloten met het landskampioenschap en de derde Europa Cup I op rij: Juventus werd met 1-0 verslagen.
Aanvoerder
Toen in de zomer van 1971 Ajax' aanvoerder Velibor Vasovic stopte, werd Piet Keizer door de spelersgroep tot aanvoerder gekozen en Johan Cruijff tot zijn vervanger benoemd. In het Nederlands elftal was het vanaf december 1971 omgekeerd: Cruijff was eerste aanvoerder en Keizer tweede.
In het begin van seizoen 1972/1973 wilde Keizer niet langer aanvoerder van Ajax zijn, omdat zijn spel eronder zou lijden. Cruijff kreeg toen deze erebaan toegewezen.
Cruijff was al vanaf zijn debuut in Ajax 1 een leider in het veld geweest. Vanaf seizoen 1971/1972 liet hij zich steeds vaker uit de spits naar het middenveld zakken om de ploeg te dirigeren. Toen hij de aanvoerdersband kreeg, ging hij zich ook buiten het voetbalveld (reclames e.d.) steeds meer presenteren als de aanvoerder/leider/belangrijkste man van Ajax. Zijn medespelers ergerden zich hieraan en in de voorbereiding op seizoen 1973/1974 stelde Keizer zich opnieuw kandidaat voor het aanvoerderschap en werd herkozen. Kort daarna werd Cruijff voor 6 miljoen gulden verkocht aan FC Barcelona. Hij voelde zich in de steek gelaten door zijn ploeggenoten. Bovendien kon hij bij Barcelona een veel beter contract tekenen. Cruijff speelde nog 2 wedstrijden voor Ajax en scoorde daarin 3 keer.
FC Barcelona
In Barcelona werd hij herenigd met trainer Rinus Michels, die van 1965 tot 1971 Cruijff’s trainer bij Ajax was geweest. Barcelona was al 14 jaar geen kampioen meer geweest en Cruijff werd als verlosser (‘El Salvador’) binnengehaald. Hij maakte zijn reputatie waar door in zijn debuutwedstrijd (4-0 tegen Granada) meteen 2 keer te scoren en in datzelfde seizoen Barcelona kampioen van Spanje te maken, onder meer door een 0-5 overwinning bij Real Madrid. In 1973 en 1974 werd Cruijff opnieuw Europees voetballer van het jaar.
Zijn laatste wedstrijd voor Barcelona speelde hij op 7 mei 1978 tegen Valencia (1-0 overwinning). In zijn laatste seizoen won hij met Barcelona de Spaanse beker.
Nederlands Elftal
Cruijff speelde tussen 7 september 1966 en 26 oktober 1977 in totaal 48 interlands, waarin hij 33 keer scoorde. Alle interlands startte hij als basisspeler, 2 maal werd hij gewisseld. 34 maal was hij aanvoerder van Oranje.
In de zomer van 1974 was Cruijff aanvoerder van het Nederlands elftal, dat op het wereldkampioenschap de finale haalde. Cruijff werd uitgeroepen tot beste speler. Enkele dagen voor de finale was er een zwembad-incident in het Hiltrup-Hotel: in Bild verscheen een verhaal over een zwempartij van Nederlandse voertballers met "nackte Mädchen" ('naakte meisjes') in het hotelzwembad. Dit werd een relletje (de journalist verbleef met een dergelijke opzet in het hotel), en vooral Johan Cruijff had veel "uit te leggen" aan het thuisfront. Volgens sommigen was Johan in de finale niet in zijn normale doen.
Op 26 oktober 1977 speelde Cruijff tegen België (een overwinning met 1-0) zijn laatste wedstrijd voor het Nederlands elftal. Al in november 1974 had Cruijff in een interview met Barend en van Dorp gezegd op zijn 31e, dus in in april 1978, te stoppen met voetbal. Cruijff ging dus niet mee naar het WK 1978 in Argentinië. Een belangrijke invloed was dat zijn vrouw mede vanwege het WK van 1974 niet wilde dat hij lang van huis zou blijven.
Afscheidswedstrijd tegen Bayern München
Speciaal voor Johan Cruijff werd er op 7 november 1978 een afscheidswedstrijd georganiseerd. Het Duitse Bayern München werd uitgenodigd voor een erewedstrijd in het Olympisch Stadion. Vooraf kreeg Cruijff van voorzitter Ton Harmsen een gouden horloge met inscriptie en een kleurentelevisie. Dit laatste cadeau zorgde voor hilariteit op de tribunes, later bleek echter dat de televisie gekocht was naar wens van Cruijff's vrouw Danny.
Het werd geen feestelijke dag en geen gebruikelijke uitslag voor een erewedstrijd. In een vol stadion en met miljoenen tv kijkers over de hele wereld werd Ajax met 8-0 verslagen. De Duitsers waren getergd door de nederlagen die ze hadden geleden in de voorgaande jaren tegen Ajax. Daarnaast stond er niemand van de Amsterdamse club op Schiphol om de Duitsers welkom te heten en werden ze ondergebracht in een tweederangs hotel. Ook hebben ze achteraf laten weten uitgejouwd te zijn vanaf de tribunes. In mei 2006 hebben enkele voormalige spelers van Bayern Munchen alsnog hun excuses aangeboden voor deze wedstrijd. Het team van Ajax wilde er een leuke avond van maken en werd verrast door de geconcentreerde strijdlust van Bayern. Na de achtste treffer (door Karl-Heinz Rummenigge) verliet Johan Cruijf het veld voor Ray Clarke.
Rentree
Op het moment dat Cruijff stopte met voetballen, had hij een geschat vermogen tussen de 13 en de 20 miljoen gulden. Hij legde zich na zijn voetbalcarrière toe op zaken doen, eerst met Jack van Zanten en later met Michel Georges Basilevitch. De zaken met Basilevitch liepen zo slecht dat Cruijff in maart 1979 volledig geruïneerd was, zonder daar zelf vanaf te weten. Over de vraag of Cruijffs voormalige zakenpartner Basilevitch een slecht zakenman of een regelrechte oplichter is, zijn de meningen verdeeld.
Vanaf mei 1979 ging Cruijff in de Verenigde Staten voetballen. Eerst voor de Los Angeles Aztecs (met opnieuw trainer Michels), een jaar later voor de Washington Diplomats. Zowel in 1979 als in 1980 werd Cruijff Amerikaans voetballer van het jaar.
Op het moment dat de Amerikaanse competitie stil lag, was Cruijff zeer actief. In het najaar van 1980 trainde hij mee met de selectie van Ajax en werd hij benoemd tot "technisch adviseur" van trainer Leo Beenhakker. Op zijn advies werd oer-Feyenoorder Wim Jansen gekocht. In januari 1981 speelde hij als gastspeler van DS'79 drie vriendschappelijke wedstrijden. Van maart tot en met mei 1981 speelde Cruijff 10 wedstrijden voor Levante Union Deportiva uit Valencia, uitkomende in de 2e divisie. De club kon de financiële afspraken echter niet nakomen. In mei speelde hij met AC Milan een vriendschappelijk toernooi, waarin hij echter geblesseerd raakte en bijna het hele Amerikaanse seizoen daarna miste.
In december 1981 tekende Cruijff een nieuw contract bij Ajax. Zijn rentree was op 6 december tegen Haarlem (4-1), Cruijff maakte het eerste doelpunt. In de seizoenen 1981-1982 en 1982-1983 behaalde Cruijff met Ajax opnieuw het landskampioenschap, het laatste jaar ook de KNVB-beker.
Omdat Ajax zijn contract niet wilde verlengen, tekende Cruijff in de zomer van 1983 bij aartsrivaal Feyenoord. Cruijff, inmiddels 36 jaar, leidde Feyenoord naar het eerste landskampioenschap in 10 jaar en naar de KNVB-beker. Hij sloot zijn carrière af op 13 mei 1984 met een doelpunt tegen PEC Zwolle. In dit laatste seizoen als voetballer werd hij opnieuw uitgeroepen tot voetballer van het jaar.
WK finale.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:45 schreef toma het volgende:
Cruijff krijgt van mij net als Pelé ook een 10.
Prachtige versnelling
7quote:
8quote:
Maak ik zelf wel uitquote:
quote:Op maandag 9 april 2007 21:25 schreef Beschouw het volgende:
Gaat me wat te ver om Bosvelt een cultheld te noemen. Is meer een onzichtbare voetballer, maar wel een onzcihtbare die erg waardevol is. Kan een wedstrijd lezen, zoals dat zo mooi heet. Bikkelhard ook als het nodig is. Gewoon een voetballer die je hard nodig hebt in een matig elftal.
7-tje
Is dat alles dat je te zeggen hebt ?quote:
ff offtopic maar waar staan die awards voor ?quote:Op donderdag 19 april 2007 21:56 schreef Beschouw het volgende:
Handige dribbelaar met hoog rendement. Van zulke voetballers zijn er veel te weinig. Op jonge leeftijd al een topper. Benieuwd of hij een wereldtopper wordt. Voorlopig is hij hard op weg dat te worden. Ben trots dat ik als onderschrift Lionel Messi Award 2006 mag meedragen.
8,5
Awards die één keer per jaar worden uitgereikt aan VBL-posters. Elke award heeft de naam van een voetballer. Messi award was volgens mij voor de beste newcomber. De users zelf kiezen. Is erg leuk ook door de avaters die Yeahinho voor ierereen maakt.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:08 schreef toma het volgende:
[..]
ff offtopic maar waar staan die awards voor ?![]()
![]()
is er ergens ook een topic over die awards?quote:Op donderdag 19 april 2007 22:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Awards die één keer per jaar worden uitgereikt aan VBL-posters. Elke award heeft de naam van een voetballer. Messi award was volgens mij voor de beste newcomber. De users zelf kiezen. Is erg leuk ook door de avaters die Yeahinho voor ierereen maakt.
http://zoeken.fok.nl/index.php?q=awards&match=&ts=&sort=rel&f%5B%5D=70&type=alle&van=&tot=quote:Op donderdag 19 april 2007 22:58 schreef toma het volgende:
[..]
is er ergens ook een topic over die awards?
oef, dat is een stevig statement. Ik ken een land, en een stad in Italie waar je door dit soort uispraken in serieuze problemen kunt komen.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:19 schreef toma het volgende:
(hij heeft immers Maradona al overtroffen met de schoonheid van zijn doelpunt).
28ste toch?quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:05 schreef tong80 het volgende:
Een 8 van mij. Nu al een wereldtopper terwijl ie nog maar 19 is. Het doelpunt van eergisteren illustreert zijn klasse. Voor 80.000 man zo scoren daar droomt iedereen van, hij maakt het waar. Een voetballer is op zijn 26ste aan zijn top. Dus alle kans dat ie ooit een 9 wordt.
waar doel je dan op?quote:Op vrijdag 20 april 2007 07:17 schreef manny het volgende:
[..]
oef, dat is een stevig statement. Ik ken een land, en een stad in Italie waar je door dit soort uispraken in serieuze problemen kunt komen.
Ligt volgens mij wel waar je speelt. Bij een type speler als Messi zal die leeftijd wat lager liggen dan bij een willekeurige verdediger, aangezien Messi het ook moet hebben van zijn explosiviteit en snelheid. Dat is allemaal wat minder als je 28 bent.quote:
Opschrijven dat die goal van Messi mooier was dan die van Diego zelf.quote:
Is ook niet zo. Messi is een naäper.quote:Op zaterdag 21 april 2007 10:20 schreef manny het volgende:
[..]
Opschrijven dat die goal van Messi mooier was dan die van Diego zelf.
Wordt toch al een stukje ouder, en daarmee ook een beetje minder. Pakt ook veel kaarten. Desondanks altijd een aardige speler voor Utrecht geweest. 6.5quote:
Heeft vandaag een record gevestigd met zijn 83gele kaart.quote:Op zondag 22 april 2007 20:27 schreef hello_moto1992 het volgende:
Pakt ook veel kaarten.
Kwam ooit als puur harde werker naar Utrecht, moest vele seizoenen opboksen tegen nieuwe aankopen, maar heeft zich altijd in de basis geknokt, tot dit seizoen.quote:
Meest bekend geworden door Holland Casino reclame en dat zegt eigenlijk al genoeg.quote:
Mijn vriendin sprak vandaag door Johan heen, waardoor ik em niet meer kon volgen.....quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:16 schreef tong80 het volgende:
Dit schiet niet op.
Johan Cruijff
En laat hem ff 2 dagen staan.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:39 schreef manny het volgende:
[..]
Mijn vriendin sprak vandaag door Johan heen, waardoor ik em niet meer kon volgen.....![]()
daar heb ik geen vriendin voor nodigquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:39 schreef manny het volgende:
[..]
Mijn vriendin sprak vandaag door Johan heen, waardoor ik em niet meer kon volgen.....![]()
Hij heeft er wel ff 22 ingelegd hé.quote:Op zondag 13 mei 2007 20:20 schreef Beschouw het volgende:
Overschatte voetballer. Eentje van 13 in een dozijn. Zou me niks verbazen als ze hem bij AZ niet meer nodig hebben, volgend seizoen.
Zeventje
Daarom een zeventje. Anders was het een 6,5 geweest.quote:Op zondag 13 mei 2007 20:29 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Hij heeft er wel ff 22 ingelegd hé.
Ja want hij heef nog een heel lange carriere voor zichquote:Op zondag 13 mei 2007 21:46 schreef Jojoortje het volgende:
Toppertje hoor! Ik geef hem een 7.5
Hij wordt nog veel beter![]()
Dus jij zou kiezen voor Koevermans ipv Alves ?quote:Op zondag 13 mei 2007 19:16 schreef MrSASO het volgende:
Ik vind hem na Huntelaar mischien wel de beste spits van de eredivisie, kopsterk redelijk snel en een echt neusje voor de goal.
Een 8
Noem mij maar gek, maar ik zeg ja.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:31 schreef manny het volgende:
[..]
Dus jij zou kiezen voor Koevermans ipv Alves ?
gek,, neahhh ,,, je hebt gewoon geen voetbalkennisquote:Op maandag 14 mei 2007 18:11 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Noem mij maar gek, maar ik zeg ja.
Alves heeft er natuurlijk een hoop doelpunten inliggen maar goed meevoetballen, ruimte maken voor andere spelers doet Alves niet.
Alves is een echte doelpuntenmachine terwijl Koevermans veelzijdiger is.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:51 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Ik hoop dat zijn zoon de Maldini-Dynastie kan voortzetten
Maldini heeft zelf aangegeven tot de 1000 wedstrijden te willen spelen voor Milan als zijn lichaam het nog aankan![]()
ik zou het geweldig vinden als zijn zoon net zoals zijn vader zijn leven lang bij AC Milan speelt, als jij goed genoeg wordt geacht that isquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:58 schreef toma het volgende:
[..]dat zou zijn zoon dan moeten doen, hij heeft pas 600 wedstrijden voor Milan gespeeld.
Wie wil er als kind in godsnaam een verdediger zijn?? Ik wilde altijd net als Litmanen zijnquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:35 schreef don-diablo het volgende:
Maldini mijn heldVroeger wou ik altijd zijn zoals hij.
Ik stelde altijd m'n droomteam samen en die was ik dan allemaal. Menig Champions League gewonnenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef toma het volgende:
[..]
Wie wil er als kind in godsnaam een verdediger zijn?? Ik wilde altijd net als Litmanen zijn![]()
quote:
Ik overmarsquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef toma het volgende:
[..]
Wie wil er als kind in godsnaam een verdediger zijn?? Ik wilde altijd net als Litmanen zijn![]()
Inderdaad een geweldenaar. Superverdediger en ook een supervedette. Wat een erelijst, wat een ervaring. Sierlijke, technische verdediger. In mijn beleving speelde hij jarenlang nagenoeg foutloos.quote:
Ik dusquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef toma het volgende:
[..]
Nog een jaartje erbijquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Maldini
Iemand met clubliefde, die er afgelopen WK helaas niet bij was. De enige prijs die hij nog mist. Hopen dat hij hetzelfde afscheid krijgt als Van Basten ooit. Hij verdient het. 9
Tja, de grootste van de laatste jaren. Heeft alles gewonnen, was tegelijk Europees kampioen en wereldkampioen. Won de finale van WK98 grotendeels in z'n eentje. 8 jaar later, weer een finale en hij staat er weer voor de penalty. Sluit in diezelfde finale zijn loopbaan af op een manier die we nog niet eerder gezien hebben.quote:
Post het nog eens in het nieuwe topicquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:22 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Tja, de grootste van de laatste jaren. Heeft alles gewonnen, was tegelijk Europees kampioen en wereldkampioen. Won de finale van WK98 grotendeels in z'n eentje. 8 jaar later, weer een finale en hij staat er weer voor de penalty. Sluit in diezelfde finale zijn loopbaan af op een manier die we nog niet eerder gezien hebben.
9+
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |