Zelfs deze speler laat het topig niet lopen.
Ik noem er snel nog één en dan stop ik met nomineren.
PeleEen 10. Kon alles. Was op zijn 17de al de beste op een WK. Was in tegenstelling tot Maradona tweebenig terwijl ie hetzelfde deed. Had ook solo's vrije trappen en geniale ingevingen ( Brazilië _Tsjechoslowakije WK 70 ] Was een briljante kopper, zie het eerste Brazilië doelpunt in de WK-finale 70. Ze zeggen dat Pele een goed elftal omzich heen had en daarom exceleerde, men vergeet dat ie net zoals Maradona bij Napoli, bij Santos speelde. Een club die niks voorstelde in de wereld, maar maakte ze wel twee keer wereldkampioen. Pele haalde duizend doelpunten, later 1200 zonder dat ie ze er zoals Romario doelpunten in vriendschappelijke en jeugdwedstrijden bij telde.
Als ie samenspeelde met mijn grote favoriet Garincha, ze speelden zo'n 40 interlands samen, verloor Brazilië niet. Pele zijn masterpeace was voor mij de beslissende pass in de WK-finale 1970. Nadat 9 medespelers de bal hadden beroerd, schoof ie de bal naar Jairinzho, doe jij het maar, drukte het uit. Zijn mooiste doelpunt is nooit op film vastgelegd. Maar via ooggetuigen hebben ze het op de computer gereconstrueerd. Hij begon op eigen helft en eindigde na 8 spelers plus de keeper te hebben omspeelt. Pele is net van voor mijn tijd. Maar ik ben nog wel op tijd hem te eren.
Nogmaals een 10.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !