abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47021021
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het hypocriet gejank is.
Er is niemand die alle mogelijke 'goede doelen' steunt, iedereen maakt daarin keuzes, met of zonder doordachte argumenten. Waarom zou niet meewerken aan het 'goede doel' orgaandonatie ineens asociaal zijn?

En, waarom mag ik niet aangeven wie ik in grove lijnen wel of niet gebruik wil laten maken van mijn organen? Bij elk 'goed doel' heb je in ieder geval een grof idee waar je geld aan besteed wordt, of waar je je tijd in steekt. Maar bij orgaandonatie heb je (buiten ja of nee) niets in te brengen. Als ik dus geen keuze 'ja, mits...' kan maken, dan wordt het dus 'nee'. Simpel.

Het argument 'je redt er iemand mee' is voor mij gewoon niet valide, simpelweg omdat het me niet boeit. Het boeit me totaal niet of een volslagen onbekende leeft of dood gaat, dus dat is geen argument om mij mee over te halen.
Ik ben het ook helemaal met je eens hoor. Maar buiten dat, het is wat Rekkie zegt, het is een nutteloze discussie. Je bereikt er niks mee, behalve dat mensen zich nu aangevallen voelen omdat ze als asociaal bestempeld worden omdat ze geen donor zijn. Met zo'n instelling jaag je mensen alleen maar in het harnas.

Daarbij heb ik al een paar keer iets aangegeven over goede doelen, maar de mensen die willen dat anderen donor zijn heb ik niks horen zeggen over dat ze wel aan goede doelen geven. Enige wat ik hoorde was dat het dan doorzichtig is en dat is ook dan ook geen geldige reden om niks te doen, toch?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:02:51 #204
37769 erodome
Zweefteef
pi_47030340
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Eh, bij een wake wordt het opgebaarde lichaam even een kerk (of andere locatie) ingereden. Daar zit in 'aankleding' verder geen verschil in met de opbaring in een mortuarium.
Niet zo'n wake schat, een echte wake....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 08:42:14 #205
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_47042786
Je moet ff in de OP zetten dat Ijsmeis en afzuigkap al donor zijn geworden
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_47044313
Wat een kut topic is dit zeg Beetje welles nietes gezeik hierzeu. Maarja ik wil eigenlijk al een tijdje donor worden, maar waar kan ik dat laten doen?
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 10:05:50 #207
80791 crew  Paul
pi_47044394
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:02 schreef De_Brandweer het volgende:
Wat een kut topic is dit zeg Beetje welles nietes gezeik hierzeu. Maarja ik wil eigenlijk al een tijdje donor worden, maar waar kan ik dat laten doen?
http://www.donorvoorlichting.nl/
pi_47044396
Wat een moraalridders topique.

Ik bepaal toch GVD zelf wel wat er met mn lichaam gebeurt als ik dood ben.

Gewoon zorgen dat er geen natural selection meer is wat betreft aangeboren afwijkingen en risico's en supermensen kweken. Dan is dit gezeik er ook niet.

Nu sla ik een gevoelige weg in ik voel het
JOHNNY HEITINGA
pi_47044597
Maarja wat maakt het nou uut wat er met je lichaam geburt als je dood bent? Of ze gooien het in de oven of je hebt er wat mensen mee. Dan kies je er toch voor om mensen te helpen.
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:24:04 #210
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47044858
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:14 schreef De_Brandweer het volgende:
Maarja wat maakt het nou uut wat er met je lichaam geburt als je dood bent? Of ze gooien het in de oven of je hebt er wat mensen mee. Dan kies je er toch voor om mensen te helpen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 10:24:19 #211
80791 crew  Paul
pi_47044863
quote:
pi_47045281
Ik ben een bewuste niet-donor. Ik zou bv wel doneren voor familie en vrienden.

Maar als het naar een willekeurige persoon gaat, is er veel kans dat deze bv een andere levensvisie, geloofsovertuiging of denkwijze heeft dan mezelf, of een crimineel, oplichter, verkrachter, corrupte oneerlijke persoon....

En ik zou dus ook niet willen dat een orgaan van mij naar zulk persoon zou gaan. Laat staan dat ze je gaan opensnijden op dat ziekelijke TV programma waarvan ik de naam niet herinner. Vooral zulke programma's hebben de bewuste keuze NIET te doneren, alleen nog maar sterker gemaakt.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:49:35 #213
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47045476
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:40 schreef Emu het volgende:

Maar als het naar een willekeurige persoon gaat, is er veel kans dat deze bv een andere levensvisie, geloofsovertuiging of denkwijze heeft dan mezelf
Nou en? iedereen die niet hetzelfde als jij denkt mag sterven? Wat is dat voor fascistisch argument .
quote:
, of een crimineel, oplichter, verkrachter, corrupte oneerlijke persoon....
Daar hebben we het 'zoeken-naar-extremen' argument weer...
quote:
En ik zou dus ook niet willen dat een orgaan van mij naar zulk persoon zou gaan. Laat staan dat ze je gaan opensnijden op dat ziekelijke TV programma waarvan ik de naam niet herinner. Vooral zulke programma's hebben de bewuste keuze NIET te doneren, alleen nog maar sterker gemaakt.
Ja, er is een hele grote kans dat ze jou gaan opensnijden op televisie. Die kans is zo groot (en ook al was dat zo) dat je beter met z'n allen je medemens kunt laten verrekken, nou goed.
pi_47045633
quote:
Boeiend, als iedereen zo dacht waren er ook geen zwervers in NL... en TOCH zijn ze er.

Help die mensen dan ook maar. Er sterven ook mensen die 500 miljoen nalaten aan hun eigen kids. Belachelijk.
JOHNNY HEITINGA
pi_47045661
quote:

Maar als het naar een willekeurige persoon gaat, is er veel kans dat deze bv een andere levensvisie, geloofsovertuiging of denkwijze heeft dan mezelf, of een crimineel, oplichter, verkrachter, corrupte oneerlijke persoon....

Same thinking here.
En die mensen die een donor nodig hebben (vooral rijken etc) die er 'toch' wel aankomen.
Als Beatrix een nier nodig heeft reken maar dat ze er binnen 1 week 1 gevonden hebben blaaaat.
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:00:23 #216
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_47045763
quote:

idem hier.

Goed dat iedereen doneert hoor, maar ik vind dit gewoon vervelende gedachte. Ik leef mijn hele leven via mijn eigen overtuigingen en meningen en wil ook dat dat met mijn lichaam zo blijft gebeuren. Dat is mijn lichaam/instrument om het leven in te vullen, en het is mijn goed recht om te eisen dat dat instrument alleen ten gunste van mijn eigen overtuigingen en meningen gebruikt wordt.

Als ik de persoon eerst zou kunnen leren kennen is het echter een andere zaak. Helaas is dat niet mogelijk, en dus ben ik geen donor.
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:06:03 #217
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_47045899
quote:

Als je nou even nadenkt zou je inzien dat de kans dat een totaal verkeerd persoon je organen krijgt wel heel klein is.
En iemand niet willen helpen omdat hij een andere geloofsovertuiging of levensvisie heeft klinkt mij wel erg 40-45 in de oren.

Je laatste alinea slaat helemaal nergens op want dat is voor de wetenschap en dat is iets heel anders als voor donatie. Als jij toestemming geeft voor donatie mogen ze je lichaam nog niet! voor wetenschappelijke doeleinden gebruiken.
silence can say more than thousand words
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:06:54 #218
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47045915
Wat hebben mensen toch een aversie tegen andere mensen die ze niet eens kennen, ongelooflijk gewoon.
pi_47045988
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat hebben mensen toch een aversie tegen andere mensen die ze niet eens kennen, ongelooflijk gewoon.
Geef mij maar 250 euro dan.
Anders kan ik mn studie niet voltooien.
JOHNNY HEITINGA
pi_47046004
quote:
Daarbij....

alsof die mensen zelf wat terugdoen flikker toch op.
JOHNNY HEITINGA
pi_47046160
quote:
Misschien moet je eens beginnen met niet zo zwart-wit te denken. Dat het wel en wee van een paar miljard soortgenoten me geen drol boeit, betekent nog niet dat ik een aversie tegen ze zou hebben.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 11:16:00 #222
80791 crew  Paul
pi_47046193
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:00 schreef Grumpey het volgende:

[..]

idem hier.

Goed dat iedereen doneert hoor,
Dat is juist het probleem dat doen mensen te weinig
pi_47046253
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:16 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem dat doen mensen te weinig
Hoe weet jij dat?
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:18:10 #224
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_47046261
quote:
Mensen die roken mogen van mij absoluut een long krijgen, graag zelfs, maar NIET (ik herhaal: NIET) mijn long, omdat ik godsamme mijn hele leven moeite doe om niet met die teerstokken in aanraking te komen.

Het is geen aversie tegen mensen, het is voorkeur van mezelf aan welke mensen ik geef.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 11:20:13 #225
80791 crew  Paul
pi_47046318
Maakt mij niet uit wie mijn organen krijgen, ik heb gewoon de hoop dat die bandiet die hem krijgt later weer tot ommekeren komt
pi_47046749
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:09 schreef Camplo het volgende:

[..]

Geef mij maar 250 euro dan.
Anders kan ik mn studie niet voltooien.
Geld heeft hij zelf nog nodig he. Jij hebt je lichaam niet meer nodig als je dood bent
pi_47046944
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:37 schreef De_Brandweer het volgende:

[..]

Geld heeft hij zelf nog nodig he. Jij hebt je lichaam niet meer nodig als je dood bent
Hoe weet jij dat nou?
JOHNNY HEITINGA
pi_47046966
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:20 schreef paultjuhhh het volgende:
Maakt mij niet uit wie mijn organen krijgen, ik heb gewoon de hoop dat die bandiet die hem krijgt later weer tot ommekeren komt
Dus jij redt een leven zodat een ander leven misschien wel 10 andere levens kan verzieken?

Belachelijke gedachtengang. Heb je nog stemrecht?
JOHNNY HEITINGA
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 11:49:17 #229
80791 crew  Paul
pi_47047087
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:45 schreef Camplo het volgende:

[..]

Dus jij redt een leven zodat een ander leven misschien wel 10 andere levens kan verzieken?

Belachelijke gedachtengang. Heb je nog stemrecht?
Ach kans lijkt me vrij klein dat een moordenaar mijn hart krijgt zeg
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:50:07 #230
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47047106
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:45 schreef Camplo het volgende:

misschien
.
pi_47047786
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:50 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.
Een mierenneuker... ik wist het.

Binnenkort komt er een hippie festival. Waar sta je ergens?

/
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:18:25 #232
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47047868
Misschien moet je beide topics eens doorlezen en merken dat elk argument van je al tig keer is geweest en nergens op slaat en dat je met je grote smoel geen enkele toevoeging bent in dit topic.

Persoonlijk worden is pure onmacht en ga je maar ergens anders doen.
pi_47047913
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:18 schreef Posdnous het volgende:
Misschien moet je beide topics eens doorlezen en merken dat elk argument van je al tig keer is geweest en nergens op slaat en dat je met je grote smoel geen enkele toevoeging bent in dit topic.

Nee klagen over mensen die geen donor zijn is een sterk topic
Vrijheid van meningsuiting hebben we hard voor gevochten in de gouden eeuw...

blijkbaar geldt dat niet voor wannabe moraalridders als posdnous.
JOHNNY HEITINGA
pi_47048118
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:18 schreef Posdnous het volgende:

Ik heb anders ook nog geen enkele goede reden gehoord waarom ik WEL donor zou worden.

Een mensen leven redden is voor mij echt geen goede reden.
pi_47048146
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:28 schreef covie het volgende:

[..]

Ik heb anders ook nog geen enkele goede reden gehoord waarom ik WEL donor zou worden.

mooi figuur ben jij
pi_47048203
quote:

[..]

Ik vraag me af waarom posdnous hier moeilijk zit te doen over donors terwijl hij makkelijk vrijwilligerswerk kan gaan doen in Afrika om zo veeeeeel meer mensen te redden.
JOHNNY HEITINGA
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 12:32:06 #237
80791 crew  Paul
pi_47048212
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

mooi figuur ben jij
Idd omg m'n lachspieren wat doetie
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 12:33:10 #238
80791 crew  Paul
pi_47048234
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:31 schreef Camplo het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom posdnous hier moeilijk zit te doen over donors terwijl hij makkelijk vrijwilligerswerk kan gaan doen in Afrika om zo veeeeeel meer mensen te redden.
1. daar gaat deze discussie niet over
2. wat is er nou makkelijker dan gewoon een briefje in te vullen en voor de rest hoef je niets te doen
zij doen het voor je
pi_47048507
ik vraag me af waarom anderen zo moeilijk doen over het geen donor willen zijn terwijl ze makkelijk dat formulier in kunnen vullen. Iets waar ze verder nooit meer te maken mee hebben of last van hebben.
pi_47048574
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

mooi figuur ben jij
Maar het is wel zo, ze zeggen zelf: Als je dood bent ben je dood lig je onder de grond enz. enz. merkt er niks meer van bla bla.

Wat is er dan erg aan om dood te gaan, de dingen die je nog had willen doen mis je dan niet meer hoor, want je bent toch dood.
pi_47048655
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef covie het volgende:

[..]

Maar het is wel zo, ze zeggen zelf: Als je dood bent ben je dood lig je onder de grond enz. enz. merkt er niks meer van bla bla.

Wat is er dan erg aan om dood te gaan, de dingen die je nog had willen doen mis je dan niet meer hoor, want je bent toch dood.
Dit is natuurlijk onzin, want dan kan je net zo goed je pasgeboren kind verzuipen en zeggen dat ie nu toch niks meer mist.
En als je toch in die onzin blijft geloven, doe het dan voor de familieleden en vrienden ofzo.
pi_47048669
quote:

[..]

precies, maar dat is weer te veel gevraagd voor die egoïst

[ Bericht 1% gewijzigd door covie op 08-03-2007 12:54:06 ]
pi_47048759
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:48 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin, want dan kan je net zo goed je pasgeboren kind verzuipen en zeggen dat ie nu toch niks meer mist.
En als je toch in die onzin blijft geloven, doe het dan voor de familieleden en vrienden ofzo.
Dat kan ja, sommigen doen dat dan ook. Maar ik heb ook grenzen. (ja echt) En de 1 legt de grens ergens anders dan de ander.

Ik zou heus niet iemand scheppen en dood laten bloeden, omdat ik van rechts kom en ik krijg geen voorrang.

Maar ik ga ook geen organen doneren aan mensen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:56:39 #244
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47048884
quote:

[..]

.
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:58:52 #245
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47048938
quote:

[..]

En dat vind jij een vergelijkbare situatie? je hele leven in het teken zetten van hulp of een donorcodicil invullen?

het is nog erger dan ik dacht met die non-argumenten hier.
pi_47049154
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:58 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En dat vind jij een vergelijkbare situatie? je hele leven in het teken zetten van hulp of een donorcodicil invullen?

Je hele leven?
Staat dat ergens?

Je kan ook een half jaar of een jaar gaan hoor. Wat is nou 1 jaar op een heel mensenleven?
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:07:52 #247
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47049219
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:05 schreef covie het volgende:

[..]

Je hele leven?
Staat dat ergens?
Naar Afrika gaan om vluchtelingenwerk te doen lijkt me niet iets wat je even tussendoor doet. Dat zet je leven wel aardig op zn kop lijkt me.

(niet dat het ook maar ene fuck met dit onderwerp te maken heeft, maar goed)
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:08:57 #248
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_47049251
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:48 schreef Repeat het volgende:

[..]

Euh... welke onzin "geloof" jij dan in?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_47049343
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:08 schreef kless het volgende:

[..]

Euh... welke onzin "geloof" jij dan in?
ik? nergens in lijkt me, ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:11:54 #250
41885 kless
pi_47049345
Klaagbaak? moet deze onderhand niet verhuist worden daan filosofie ofzo?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_47049435
quote:
Wat hebben sommige mensen toch een aversie tegen mensen die geen donor willen zijn, ongelooflijk gewoon.
quote:

[..]

De tijd die jij hier heb zitten te verdoen (dus tijd die jij blijkbaar niet nodig hebt, net als dat doden hun organen niet nodig hebben) had je inderdaad kunnen besteden aan vrijwilligerswerk.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:19:44 #252
41885 kless
pi_47049636
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:11 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik? nergens in lijkt me, ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt

[..]

vind het anders best zinnig... waarom de lijdensweg van de mensen (onnodig) verlengen, Met de levens vizie dood = dood,

In het angsten lijstje top 10 zegmaar van mensen staat iets als tandarts, advokaat, spreken in het openbaar. Kinderen eerder dood dan jij en dan pas ergens je eigen Dood. (zelfde de mogenlijk lijdens weg naar je dood staat hoger dan de dood zelf)
iGEM
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:20:07 #253
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47049649
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:14 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Wat hebben sommige mensen toch een aversie tegen mensen die geen donor willen zijn, ongelooflijk gewoon.
[..]
Dat je iets tegen een asociale instelling hebt lijkt me vrij logisch .
quote:
De tijd die jij hier heb zitten te verdoen (dus tijd die jij blijkbaar niet nodig hebt, net als dat doden hun organen niet nodig hebben) had je inderdaad kunnen besteden aan vrijwilligerswerk.
Niet al te slim om over mijn tijd te oordelen aangezien je niet weet wat ik doe .
pi_47049667
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

[..]
asociaal

Laat me niet lachen man
quote:
Niet al te slim om over mijn tijd te oordelen aangezien je niet weet wat ik doe .
Maar jij mag wel mensen beoordelen om hun motivatie om niet te kiezen voor het donorschap?
pi_47049691
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:19 schreef kless het volgende:

[..]

[..]

vind het anders best zinnig... waarom de lijdensweg van de mensen (onnodig) verlengen, Met de levens vizie dood = dood,

In het angsten lijstje top 10 zegmaar van mensen staat iets als tandarts, advokaat, spreken in het openbaar. Kinderen eerder dood dan jij en dan pas ergens je eigen Dood. (zelfde de mogenlijk lijdens weg naar je dood staat hoger dan de dood zelf)
mogen die mensen niet zelf beslissen of ze willen leven of niet? Lijkt me wel he, dat is niet aan jou. Door donor te zijn geef je ze die keus, als je dat niet bent, dan hebben ze geen andere optie.
pi_47049712
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Naar Afrika gaan om vluchtelingenwerk te doen lijkt me niet iets wat je even tussendoor doet. Dat zet je leven wel aardig op zn kop lijkt me.

(niet dat het ook maar ene fuck met dit onderwerp te maken heeft, maar goed)
Ja hoor, dat kan best voor een niet al te lange tijd, informeer hier maar.

En het heeft hier wel enigsinds mee te maken, want je bent toch donor om mensen levens te redden, als je dat niet doet ben je egoïstisch, dus ben je ook egoïstisch als je niet een klein deel van ej leven opofferd om nog meer levens te redden.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:23:54 #257
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47049784
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:20 schreef Rekkie het volgende:

Maar jij mag wel mensen beoordelen om hun motivatie om niet te kiezen voor het donorschap?
Yup, dat heeft niks met specifiek persoonlijke kenmerken te maken. Is voor iedereen hetzelfde.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 13:23:57 #258
80791 crew  Paul
pi_47049792
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:22 schreef covie het volgende:

[..]

En het heeft hier wel enigsinds mee te maken, want je bent toch donor om mensen levens te redden, als je dat niet doet ben je egoïstisch, dus ben je ook egoïstisch als je niet een klein deel van ej leven opofferd om nog meer levens te redden.
Dus als je donor bent MOET je ook vrijwilligerswerk doen en als je geen donor bent dan hoeft dat niet ?
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:25:32 #259
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47049854
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:22 schreef covie het volgende:

[..]

Mensenlevens redden zonder je eigen leven helemaal overhoop te gooien, wat begrijp je daar niet aan?

Ik kan net zo goed mn hele leven opzij zetten om een bladluis te redden, wat heeft het voor zin dit soort extreme zaken aan te halen?
Is toch van geen enkele orde als gewoon donor worden? Is dat nou zo moeilijk te begrijpen .
pi_47049864
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:23 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Yup, dat heeft niks met specifiek persoonlijke kenmerken te maken. Is voor iedereen hetzelfde.

Mijn neefje is ook geen donor, is hij ook asociaal?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 13:26:44 #261
80791 crew  Paul
pi_47049894
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:25 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Btje wel ja
pi_47049934
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:26 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Btje wel ja
Dus zonder zijn motivatie te weten, ga jij er al vanuit dat hij asociaal is?

Goh wat kortzichtig
pi_47049935
quote:

[..]

In beide gevallen HELP je er mensen mee maar door je nuttig te maken ipv je druk te maken over donors help je meer mensen.

Dus je bent echt een wiemelzeikert.
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:28:05 #264
41885 kless
pi_47049946
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

mogen die mensen niet zelf beslissen of ze willen leven of niet? Lijkt me wel he, dat is niet aan jou. Door donor te zijn geef je ze die keus, als je dat niet bent, dan hebben ze geen andere optie.
Aan wie dan wel? Energie die wordt gestoken in transplantatie komt op tig andere plekken beter tot hun recht.
iGEM
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:28:40 #265
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47049965
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:25 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Je moet eerst 18 zijn om donor te worden.

Bovendien zal ik nooit zeggen dat je asociaal bent. Wel dat de bewust geen donor worden-beslissing asociaal is.
pi_47049977
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:28 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Mijn neeftje is 29
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 13:29:20 #267
80791 crew  Paul
pi_47049992
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:28 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Mijn neeftje is 29
Gefeliciteerd hij kan donor worden
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:30:26 #268
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47050024
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:28 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Mijn neeftje is 29
Zit je weer te hengelen naar een extreem geval . Niet boeiend.
pi_47050076
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:30 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zit je weer te hengelen naar een extreem geval . Niet boeiend.
Nee want dat komt jou niet goed uit....
Discussie voeren met een dergelijk iemand is echt te simpel

pi_47050078
quote:

[..]

Bovendien zal ik nooit zeggen dat je asociaal bent. Wel dat de bewust geen donor worden-beslissing asociaal is.
Kerel waar lul jij over man?

Asociaal is een jongen van 18 die blijft zitten voor een oma'tje in de trein.
Asociaal is een kampert die in een trainingsbroek op een congres verschijnt.

Je vrijheid van meningsuiting toepassen in een keuze om al dan niet donor te worden is niet asociaal.

Vinden dat die mensen asociaal zijn die daar een standpunt in durven te nemen dat ANDERS is als het jouwe is kortzichtig en achterlijk en getuigt waarom er met mensen als jou geen discussie mogelijk is. Laat staan een dialoog.
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:34:33 #271
41885 kless
pi_47050172
quote:

[..]

Leek me andersom. zijn al zoveel mensen. en dan zoveel energie steken in 1tje waar een kans is op herstel.
En daar betalen we met zn allen voor.

Een mens kan/mag niet meer rustig dood gaan. behalve aan de andere kant van de wereld. waar men geen geld heeft en dus maarneukt om het leven om zo veel mogenlijk mensen te maken zodat je eigen overleeft.

donor worden is asosiaal.

En dit is wat anders dan iemand moetwillig omzeep helpen. Hoe vuil en smerig is het om iemand een beetje hoop te geven dat het een orgaan krijgt wat het mogenlijk tijdelijk weer doet.
iGEM
pi_47050192
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:23 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Dus als je donor bent MOET je ook vrijwilligerswerk doen en als je geen donor bent dan hoeft dat niet ?
Nee dat zeg ik niet. dat lees je verkeerd.

Ik vind het raar dat mensen die donor zijn en verder helemaal geen vrijwilligers werk doen, niet-donor's per definitie al egoistisch noemen, terwijl ze geen idee hebben wat diegene verder voor een vrijwilligers werk doet
pi_47050199
Ik zal het nog sterker vertellen.

Ik zou een donorcodicil wel invullen als ik kon aangeven wie ik wel organen zou willen doneren.

donderdag 8 maart 2007 @ 13:35:58 #274
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47050230
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:32 schreef Camplo het volgende:

Asociaal is een jongen van 18 die blijft zitten voor een oma'tje in de trein.
Asociaal is een kampert die in een trainingsbroek op een congres verschijnt.
ja, die dingen zijn veel erger dan bewust mensen niet willen helpen om gezond te worden .
quote:
Je vrijheid van meningsuiting toepassen in een keuze om al dan niet donor te worden is niet asociaal.
Mee eens. Evenals mijn vrijheid van meningsuiting om vraagtekens te zetten bij het niet donor worden.
quote:
Vinden dat die mensen asociaal zijn die daar een standpunt in durven te nemen dat ANDERS is als het jouwe is kortzichtig en achterlijk en getuigt waarom er met mensen als jou geen discussie mogelijk is. Laat staan een dialoog.
Wat een onzin, ik heb al zovaak in deze topic gezegd dat iedereen prima zijn mening hierover mag hebben, maar op hun zeer vreemde argumenten mag ik kennelijk niet reageren.

Als mensen doodleuk zeggen dat het hen niet boeit of andere mensen die ze niet kennen voortijdig doodgaan, terwijl je hen zou kunnen helpen, moet je dat kennelijk normaal vinden of zo .
pi_47050234
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Daar gaat het me niet om. Je dringt je mening op aan anderen omdat volgens jou alleen jouw denkwijze de juiste is en je bestempeld ze als asociaal. Dat vind ik gewoon een compleet verkeerde denkwijze omdat je mensen daar niet op mag beoordelen en het maakt je zeker niet beter dan die "asociale" mensen die geen donor willen zijn.
quote:
Niet al te slim om over anderen te oordelen alleen om het feit dat ze geen donor willen zijn om wat voor reden dan ook.

Daarbij is dit de tweede dag dat je zowat fulltime in dit topic zit te posten, je mening aan aanderen opdringend en naar mijn mening kan je dat veel beter besteden aan vrijwillgerswerk als je zo graag andere mensen helpt.
pi_47050245
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nou en? iedereen die niet hetzelfde als jij denkt mag sterven? Wat is dat voor fascistisch argument .
[..]

Daar hebben we het 'zoeken-naar-extremen' argument weer...
[..]

Ja, er is een hele grote kans dat ze jou gaan opensnijden op televisie. Die kans is zo groot (en ook al was dat zo) dat je beter met z'n allen je medemens kunt laten verrekken, nou goed.
Ja ik ben zelf ook extreem, iemand die een balpen meeneemt van het werk en die niet meer terugbrengt, noem ik dan ook een dief, tja het is een levensvisie laat ons maar zeggen.

En ja als die medemens naar het programma zou kijken (waarvan de kans groot is, want ik is nogal populair als ik het goed begrijp) dan verdient hij het ook niet om met mijn orgaan rond te lopen, want dan is het gewoon een zieke geest die mag sterven idd.

Ja of stel het komt in een lichaam van zo een verwend rijk wicht, de gedachte alleen al laat me huiveren. Of iemand die er eigenlijk geen recht op had (bv naar boven is geschoven in de wachtlijst omdat hij er warmpjes in zit). De gedachte alleen al laat mij huiveren.

Maar als ik bv een niertje zou moeten afstaan voor een doodzieke vader/broer, ik zou daar geen seconde over moeten denken, zelfs voor een vriend, maar dan wel iemand die ik ken, en met wiens "levenswijzeé laat ons maar zeggen ik akkoord ga.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:37:31 #277
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47050283
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:34 schreef kless het volgende:

[..]

Leek me andersom. zijn al zoveel mensen. en dan zoveel energie steken in 1tje waar een kans is op herstel.
En daar betalen we met zn allen voor.
Blijf je dit immens domme standpunt nou telkens herhalen of niet. Het was me al duidelijk dat jij het volkomen normaal vind geen poot uit te steken als er iemand overlijdt, waarvan akte.

En nu graag mensen laten discussieren die zowaar praktisch inzicht hebben in de wereld om hen heen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:38:35 #278
41885 kless
pi_47050322
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

ja, die dingen zijn veel erger dan bewust mensen willen helpen om gezond te worden .
[..]

Mee eens. Evenals mijn vrijheid van meningsuiting om vraagtekens te zetten bij het niet donor worden.
[..]

Wat een onzin, ik heb al zovaak in deze topic gezegd dat iedereen prima zijn mening hierover mag hebben, maar op hun zeer vreemde argumenten mag ik kennelijk niet reageren.

Als mensen doodleuk zeggen dat het hen niet boeit of andere mensen die ze niet kennen voortijdig doodgaan, terwijl je hen zou kunnen helpen, moet je dat kennelijk normaal vinden of zo .
Voortijdig? das -40. *en eigenlijk begin je al eerder met doodgaan*
Mijn keus om ze niet te helpen aan een mogenlijk tijdelijk verlengt leven...
iGEM
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:40:15 #279
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47050380
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:36 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Daar gaat het me niet om. Je dringt je mening op aan anderen omdat volgens jou alleen jouw denkwijze de juiste is en je bestempeld ze als asociaal
neen, voor de 1000ste keer, ik vind hun standpunt asociaal.
quote:
. Dat vind ik gewoon een compleet verkeerde denkwijze omdat je mensen daar niet op mag beoordelen en het maakt je zeker niet beter dan die "asociale" mensen die geen donor willen zijn.
[..]
Dat waag ik te betwijfelen.
quote:
Niet al te slim om over anderen te oordelen alleen om het feit dat ze geen donor willen zijn om wat voor reden dan ook.
wat ik ook niet doe.
quote:
Daarbij is dit de tweede dag dat je zowat fulltime in dit topic zit te posten, je mening aan aanderen opdringend en naar mijn mening kan je dat veel beter besteden aan vrijwillgerswerk als je zo graag andere mensen helpt.
Prima, ik neem je mening voor kennisgeving aan.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:40:41 #280
41885 kless
pi_47050401
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:37 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Blijf je dit immens domme standpunt nou telkens herhalen of niet. Het was me al duidelijk dat jij het volkomen normaal vind geen poot uit te steken als er iemand overlijdt, waarvan akte.

En nu graag mensen laten discussieren die zowaar praktisch inzicht hebben in de wereld om hen heen.
Mijn blik rijkt misschien "iets" verder dan direct om jou heen.
iGEM
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:41:54 #281
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47050437
Ja, die illusie heb je inderdaad lijkt het.
pi_47050494
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Leuk en wel, maar je begrijpt de meeste standpunten of de reden voor een standpunt niet eens.

Daar komt bij dat ik vind dat, bovenstaande in ogenschouw genomen, ik jouw standpunt omtrent de standpunt van niet-donoren erg asociaal vind.

Je bent niet eens bereid verder te kijken dan je neus lang is!
pi_47050515
posdnous is de enige die dit standpunt verdedigt dat zegt genoeg.
JOHNNY HEITINGA
pi_47050537
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Leuk en wel, maar je begrijpt de meeste standpunten of de reden voor een standpunt niet eens.

Daar komt bij dat ik vind dat, bovenstaande in ogenschouw genomen, ik jouw standpunt omtrent de standpunt van niet-donoren erg asociaal vind.

Precies. Wat een blafferd
JOHNNY HEITINGA
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 maart 2007 @ 13:46:51 #285
80791 crew  Paul
pi_47050631
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:43 schreef Camplo het volgende:
posdnous is de enige die dit standpunt verdedigt dat zegt genoeg.
? nee hoor ik ook en wel meer maar op dit moment zijn er maar een paar mensen die in dit topic discussieren zoiezo, de rest van fok heeft het al opgegeven
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:47:00 #286
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47050637
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:43 schreef Rekkie het volgende:

Toch wel, maar mensen hier durven niet toe te geven dat hun redenen puur uit eigenbelang zijn en hun zieke medemens ze geen reet kan schelen. Da's gewoon zwak.
pi_47050680
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja en ook daar mag je niet over oordelen. Net als dat ik over jouw tijdbesteding oordeelde, oordeel jij over andermans standpunt. Jij weet namelijk niet wat voor een andere goede dingen die mensen WEL doen waar het jou weer aan ontbreekt.
quote:
Dat waag ik te betwijfelen.
Nou, ik vind gewoon mensen die hun mening aan anderen opdringen niet erg sociaal.
quote:
wat ik ook niet doe.
Niet? Je vind hun (standpunt) asociaal dus oordeel je wel degelijk over iemand of over zijn standpunt.
quote:
Prima, ik neem je mening voor kennisgeving aan.
pi_47050691
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Toch wel, maar mensen hier durven niet toe te geven dat hun redenen puur uit eigenbelang zijn en hun zieke medemens ze geen reet kan schelen. Da's gewoon zwak.
I rest my case!
pi_47050746
quote:

[..]

Euhm sorry hoor maar jou kan het ook geen reet schelen dat anderen veel waarde hechten aan hun organen omdat ze misschien een angst ervoor hebben hun organen af te staan.
pi_47050757
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:35 schreef Rekkie het volgende:
Ik zal het nog sterker vertellen.

Ik zou een donorcodicil wel invullen als ik kon aangeven wie ik wel organen zou willen doneren.

precies, ik vind dat omdat orgaan donatie nou eenmaal is toegestaan, er ook wel wat meer keuzes moeten kunnen komen, en ik snap ook niet dat dat er nog niet is.

Aan de ene kant snap ik het wel, omdat het in de meeste gevallen zo is dat jij nog leeft, wanneer je een nier aan je vader geeft.

Maar stel nou dat je een auto ongeluk krijgt, jij gaat sowieso dood en je vader kan blijven leven wanneer hij jou lever krijgt. Wanneer jij geen donor codicil hebt (als nee geregistreerd staat), mag dat dus niet voor de wet.

Volgens mij wordt daar niet bij nagedacht ofzo, daarom wil ik ook dat er kan worden aangegeven aan wie ik wel of niet wil schenken.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:50:29 #291
41885 kless
pi_47050773
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:48 schreef Rekkie het volgende:

[..]

I rest my case!
Of je wordt donor omdat het je geen reet kan schelen wat er gebeurt als je dood bent. (en je op eengegeven moment wat hebt ingevult om van het moralistische gezeik van anderen af te zijn)
iGEM
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:52:13 #292
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47050852
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ja en ook daar mag je niet over oordelen. Net als dat ik over jouw tijdbesteding oordeelde, oordeel jij over andermans standpunt. Jij weet namelijk niet wat voor een andere goede dingen die mensen WEL doen waar het jou weer aan ontbreekt.
Dat is ook niet relevant, het gaat hier puur over het donorschap. Als de liefste meest goedhartige mensen ter wereld bewust hun medemens in dit geval niet willen helpen, is dat net zo goed fout natuurlijk.
[..]
quote:
Nou, ik vind gewoon mensen die hun mening aan anderen opdringen niet erg sociaal.
[..]
Ik vraag gewoon naar het waarom van jullie standpunt en reageer daar op, gewoon ene discussie. Het komt op jullie echter over als opdringen omdat je zelf geen fatsoenlijke argumenten hebt. daar kan ik ook weinig aan doen.
quote:
Niet? Je vind hun (standpunt) asociaal dus oordeel je wel degelijk over iemand of over zijn standpunt.
[..]
Standpunt ja, niet over persoon.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:53:15 #293
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47050889
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:49 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Euhm sorry hoor maar jou kan het ook geen reet schelen dat anderen veel waarde hechten aan hun organen omdat ze misschien een angst ervoor hebben hun organen af te staan.
Jawel, ik probeer ze alleen te vertellen dat die angst nergens op gebaseerd is en die angst het niet waard kan zijn mensen hun gezondheid te misgunnen.
pi_47050950
Maar ik wordt geen donor omdat ik juist denk dat dat beter is voor de wereld. En de keren dat ik wel zou willen doneren zijn uit eigenbelang.
pi_47051000
quote:

[..]

haha stumperd, nu ga je al voor anderen denken.
Hou je bek gewoon en leer discussieren blaatviool.

tering als het niet in jouw straatje past, klets je het wel zo dat het er wel past hè?

kansloooooooos
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:57:15 #296
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47051061
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:55 schreef Camplo het volgende:

[..]

haha stumperd, nu ga je al voor anderen denken.
Dat is letterlijk wat in dit topic gezegd is .
quote:
Hou je bek gewoon en leer discussieren blaatviool.
.
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:57:28 #297
41885 kless
pi_47051069
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:54 schreef covie het volgende:
Maar ik wordt geen donor omdat ik juist denk dat dat beter is voor de wereld. En de keren dat ik wel zou willen doneren zijn uit eigenbelang.
Ja das normaal. niks mis mee.
Lijkt mij een juist argument.
"filantroop doet het ook alleen maar omdat ie er zelf blij van wordt dan wel verdrietig als ie het niet doet."

iGEM
pi_47051123
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is letterlijk wat in dit topic gezegd is .
[..]

.
Tuurlijk, niet door de mensen waar je nu mee discussieert.

Zie 2 reacties boven mij, daar zit je ook al weer alles in je eigen straatje te praten.

Denk voor jezelf, want jouw wereldbeeld klopt voor geen 2% dus je hebt nog een hoop te leren.
Ik hoop dat je nog geen 18 bent, want anders sterf je alleen omdat jij nog veeeeeeeeel moet leren.
JOHNNY HEITINGA
pi_47051148
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:52 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is ook niet relevant, het gaat hier puur over het donorschap. Als de liefste meest goedhartige mensen ter wereld bewust hun medemens in dit geval niet willen helpen, is dat net zo goed fout natuurlijk.
Als iemand zich al genoeg inzet voor anderen dingen, maar om wat voor reden dan ook niet zijn organen wil afstaan vind ik dat wij dat gewoon moeten respecteren.

Ik vraag gewoon naar het waarom van jullie standpunt en reageer daar op, gewoon ene discussie. Het komt op jullie echter over als opdringen omdat je zelf geen fatsoenlijke argumenten hebt. daar kan ik ook weinig aan doen.
[/quote]Ik vind niet dat mensen met een reden hoeven te komen. Zoiets is vrijblijvend. Ik wil namelijk ook geen verantwoordig af hoeven leggen waarom ik op bijvoorbeeld PvdA, SP, CDA, VVD etc stem. Zoiets moet je gewoon lekker anoniem laten en anders heeft een ander het gewoon te respecteren.
quote:
Standpunt ja, niet over persoon.
Okee, dat heb ik dan in al je eerdere posts verkeerd begrepen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 14:00:37 #300
41885 kless
pi_47051184
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:58 schreef Camplo het volgende:

[..]

Tuurlijk, niet door de mensen waar je nu mee discussieert.

Zie 2 reacties boven mij, daar zit je ook al weer alles in je eigen straatje te praten.

Denk voor jezelf, want jouw wereldbeeld klopt voor geen 2% dus je hebt nog een hoop te leren.
Ik hoop dat je nog geen 18 bent, want anders sterf je alleen omdat jij nog veeeeeeeeel moet leren.
Laat mensen nou naif zijn.. dan is de wereld nog zoo mooi.
ik wou dat ik gelovig was. dan had ik tenminste nog hoop.
En stikum ben ik misschien nogsteeds naief. of heb ik de meeste teleurstelllingen al gehad?
iGEM
pi_47051241
HIER maar verder gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')