Wat hebben sommige mensen toch een aversie tegen mensen die geen donor willen zijn, ongelooflijk gewoon.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat hebben mensen toch een aversie tegen andere mensen die ze niet eens kennen, ongelooflijk gewoon.
De tijd die jij hier heb zitten te verdoen (dus tijd die jij blijkbaar niet nodig hebt, net als dat doden hun organen niet nodig hebben) had je inderdaad kunnen besteden aan vrijwilligerswerk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat vind jij een vergelijkbare situatie? je hele leven in het teken zetten van hulp of een donorcodicil invullen?
het is nog erger dan ik dacht met die non-argumenten hier.
Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef covie het volgende:quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik? nergens in lijkt me, ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt
Dat je iets tegen een asociale instelling hebt lijkt me vrij logischquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:14 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat hebben sommige mensen toch een aversie tegen mensen die geen donor willen zijn, ongelooflijk gewoon.
[..]
Niet al te slim om over mijn tijd te oordelen aangezien je niet weet wat ik doequote:De tijd die jij hier heb zitten te verdoen (dus tijd die jij blijkbaar niet nodig hebt, net als dat doden hun organen niet nodig hebben) had je inderdaad kunnen besteden aan vrijwilligerswerk.
asociaalquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat je iets tegen een asociale instelling hebt lijkt me vrij logisch.
[..]
Maar jij mag wel mensen beoordelen om hun motivatie om niet te kiezen voor het donorschap?quote:Niet al te slim om over mijn tijd te oordelen aangezien je niet weet wat ik doe.
mogen die mensen niet zelf beslissen of ze willen leven of niet? Lijkt me wel he, dat is niet aan jou. Door donor te zijn geef je ze die keus, als je dat niet bent, dan hebben ze geen andere optie.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:19 schreef kless het volgende:
[..]
Op donderdag 8 maart 2007 12:45 schreef covie het volgende:
[..]
Maar het is wel zo, ze zeggen zelf: Als je dood bent ben je dood lig je onder de grond enz. enz. merkt er niks meer van bla bla.
Wat is er dan erg aan om dood te gaan, de dingen die je nog had willen doen mis je dan niet meer hoor, want je bent toch dood.
vind het anders best zinnig... waarom de lijdensweg van de mensen (onnodig) verlengen, Met de levens vizie dood = dood,
In het angsten lijstje top 10 zegmaar van mensen staat iets als tandarts, advokaat, spreken in het openbaar. Kinderen eerder dood dan jij en dan pas ergens je eigen Dood. (zelfde de mogenlijk lijdens weg naar je dood staat hoger dan de dood zelf)
Ja hoor, dat kan best voor een niet al te lange tijd, informeer hier maar.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Naar Afrika gaan om vluchtelingenwerk te doen lijkt me niet iets wat je even tussendoor doet. Dat zet je leven wel aardig op zn kop lijkt me.
(niet dat het ook maar ene fuck met dit onderwerp te maken heeft, maar goed)
Yup, dat heeft niks met specifiek persoonlijke kenmerken te maken. Is voor iedereen hetzelfde.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:20 schreef Rekkie het volgende:
Maar jij mag wel mensen beoordelen om hun motivatie om niet te kiezen voor het donorschap?
Dus als je donor bent MOET je ook vrijwilligerswerk doen en als je geen donor bent dan hoeft dat niet ?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:22 schreef covie het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan best voor een niet al te lange tijd, informeer hier maar.
En het heeft hier wel enigsinds mee te maken, want je bent toch donor om mensen levens te redden, als je dat niet doet ben je egoïstisch, dus ben je ook egoïstisch als je niet een klein deel van ej leven opofferd om nog meer levens te redden.
Mensenlevens redden zonder je eigen leven helemaal overhoop te gooien, wat begrijp je daar niet aan?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:22 schreef covie het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan best voor een niet al te lange tijd, informeer hier maar.
En het heeft hier wel enigsinds mee te maken, want je bent toch donor om mensen levens te redden, als je dat niet doet ben je egoïstisch, dus ben je ook egoïstisch als je niet een klein deel van ej leven opofferd om nog meer levens te redden.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Yup, dat heeft niks met specifiek persoonlijke kenmerken te maken. Is voor iedereen hetzelfde.
Btje wel jaquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Mijn neefje is ook geen donor, is hij ook asociaal?
Dus zonder zijn motivatie te weten, ga jij er al vanuit dat hij asociaal is?quote:
In beide gevallen HELP je er mensen mee maar door je nuttig te maken ipv je druk te maken over donors help je meer mensen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat vind jij een vergelijkbare situatie? je hele leven in het teken zetten van hulp of een donorcodicil invullen?
het is nog erger dan ik dacht met die non-argumenten hier.
Aan wie dan wel? Energie die wordt gestoken in transplantatie komt op tig andere plekken beter tot hun recht.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
mogen die mensen niet zelf beslissen of ze willen leven of niet? Lijkt me wel he, dat is niet aan jou. Door donor te zijn geef je ze die keus, als je dat niet bent, dan hebben ze geen andere optie.
Je moet eerst 18 zijn om donor te worden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Mijn neefje is ook geen donor, is hij ook asociaal?
Mijn neeftje is 29quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je moet eerst 18 zijn om donor te worden.
Zit je weer te hengelen naar een extreem gevalquote:
Nee want dat komt jou niet goed uit....quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zit je weer te hengelen naar een extreem geval. Niet boeiend.
Kerel waar lul jij over man?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bovendien zal ik nooit zeggen dat je asociaal bent. Wel dat de bewust geen donor worden-beslissing asociaal is.
Leek me andersom. zijn al zoveel mensen. en dan zoveel energie steken in 1tje waar een kans is op herstel.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bovendien zal ik nooit zeggen dat je asociaal bent. Wel dat de bewust geen donor worden-beslissing asociaal is.
Nee dat zeg ik niet. dat lees je verkeerd.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:23 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Dus als je donor bent MOET je ook vrijwilligerswerk doen en als je geen donor bent dan hoeft dat niet ?
ja, die dingen zijn veel erger dan bewust mensen niet willen helpen om gezond te wordenquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:32 schreef Camplo het volgende:
Asociaal is een jongen van 18 die blijft zitten voor een oma'tje in de trein.
Asociaal is een kampert die in een trainingsbroek op een congres verschijnt.
Mee eens. Evenals mijn vrijheid van meningsuiting om vraagtekens te zetten bij het niet donor worden.quote:Je vrijheid van meningsuiting toepassen in een keuze om al dan niet donor te worden is niet asociaal.
Wat een onzin, ik heb al zovaak in deze topic gezegd dat iedereen prima zijn mening hierover mag hebben, maar op hun zeer vreemde argumenten mag ik kennelijk niet reageren.quote:Vinden dat die mensen asociaal zijn die daar een standpunt in durven te nemen dat ANDERS is als het jouwe is kortzichtig en achterlijk en getuigt waarom er met mensen als jou geen discussie mogelijk is. Laat staan een dialoog.
Daar gaat het me niet om. Je dringt je mening op aan anderen omdat volgens jou alleen jouw denkwijze de juiste is en je bestempeld ze als asociaal. Dat vind ik gewoon een compleet verkeerde denkwijze omdat je mensen daar niet op mag beoordelen en het maakt je zeker niet beter dan die "asociale" mensen die geen donor willen zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat je iets tegen een asociale instelling hebt lijkt me vrij logisch.
Niet al te slim om over anderen te oordelen alleen om het feit dat ze geen donor willen zijn om wat voor reden dan ook.quote:Niet al te slim om over mijn tijd te oordelen aangezien je niet weet wat ik doe.
Ja ik ben zelf ook extreem, iemand die een balpen meeneemt van het werk en die niet meer terugbrengt, noem ik dan ook een dief, tja het is een levensvisie laat ons maar zeggen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou en? iedereen die niet hetzelfde als jij denkt mag sterven? Wat is dat voor fascistisch argument.
[..]
Daar hebben we het 'zoeken-naar-extremen' argument weer...
[..]
Ja, er is een hele grote kans dat ze jou gaan opensnijden op televisie. Die kans is zo groot (en ook al was dat zo) dat je beter met z'n allen je medemens kunt laten verrekken, nou goed.
Blijf je dit immens domme standpunt nou telkens herhalen of niet. Het was me al duidelijk dat jij het volkomen normaal vind geen poot uit te steken als er iemand overlijdt, waarvan akte.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:34 schreef kless het volgende:
[..]
Leek me andersom. zijn al zoveel mensen. en dan zoveel energie steken in 1tje waar een kans is op herstel.
En daar betalen we met zn allen voor.
Voortijdig? das -40. *en eigenlijk begin je al eerder met doodgaan*quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
ja, die dingen zijn veel erger dan bewust mensen willen helpen om gezond te worden.
[..]
Mee eens. Evenals mijn vrijheid van meningsuiting om vraagtekens te zetten bij het niet donor worden.
[..]
Wat een onzin, ik heb al zovaak in deze topic gezegd dat iedereen prima zijn mening hierover mag hebben, maar op hun zeer vreemde argumenten mag ik kennelijk niet reageren.
Als mensen doodleuk zeggen dat het hen niet boeit of andere mensen die ze niet kennen voortijdig doodgaan, terwijl je hen zou kunnen helpen, moet je dat kennelijk normaal vinden of zo.
neen, voor de 1000ste keer, ik vind hun standpunt asociaal.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:36 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet om. Je dringt je mening op aan anderen omdat volgens jou alleen jouw denkwijze de juiste is en je bestempeld ze als asociaal
Dat waag ik te betwijfelen.quote:. Dat vind ik gewoon een compleet verkeerde denkwijze omdat je mensen daar niet op mag beoordelen en het maakt je zeker niet beter dan die "asociale" mensen die geen donor willen zijn.
[..]
wat ik ook niet doe.quote:Niet al te slim om over anderen te oordelen alleen om het feit dat ze geen donor willen zijn om wat voor reden dan ook.
Prima, ik neem je mening voor kennisgeving aan.quote:Daarbij is dit de tweede dag dat je zowat fulltime in dit topic zit te posten, je mening aan aanderen opdringend en naar mijn mening kan je dat veel beter besteden aan vrijwillgerswerk als je zo graag andere mensen helpt.
Mijn blik rijkt misschien "iets" verder dan direct om jou heen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Blijf je dit immens domme standpunt nou telkens herhalen of niet. Het was me al duidelijk dat jij het volkomen normaal vind geen poot uit te steken als er iemand overlijdt, waarvan akte.
En nu graag mensen laten discussieren die zowaar praktisch inzicht hebben in de wereld om hen heen.
Leuk en wel, maar je begrijpt de meeste standpunten of de reden voor een standpunt niet eens.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
neen, voor de 1000ste keer, ik vind hun standpunt asociaal.
Precies. Wat een blafferdquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Leuk en wel, maar je begrijpt de meeste standpunten of de reden voor een standpunt niet eens.
Daar komt bij dat ik vind dat, bovenstaande in ogenschouw genomen, ik jouw standpunt omtrent de standpunt van niet-donoren erg asociaal vind.
Je bent niet eens bereid verder te kijken dan je neus lang is!
? nee hoor ik ook en wel meer maar op dit moment zijn er maar een paar mensen die in dit topic discussieren zoiezo, de rest van fok heeft het al opgegevenquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:43 schreef Camplo het volgende:
posdnous is de enige die dit standpunt verdedigt dat zegt genoeg.
Toch wel, maar mensen hier durven niet toe te geven dat hun redenen puur uit eigenbelang zijn en hun zieke medemens ze geen reet kan schelen. Da's gewoon zwak.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:43 schreef Rekkie het volgende:
Je bent niet eens bereid verder te kijken dan je neus lang is!
Ja en ook daar mag je niet over oordelen. Net als dat ik over jouw tijdbesteding oordeelde, oordeel jij over andermans standpunt. Jij weet namelijk niet wat voor een andere goede dingen die mensen WEL doen waar het jou weer aan ontbreekt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
neen, voor de 1000ste keer, ik vind hun standpunt asociaal.
Nou, ik vind gewoon mensen die hun mening aan anderen opdringen niet erg sociaal.quote:Dat waag ik te betwijfelen.
Niet? Je vind hun (standpunt) asociaal dus oordeel je wel degelijk over iemand of over zijn standpunt.quote:wat ik ook niet doe.
quote:Prima, ik neem je mening voor kennisgeving aan.
I rest my case!quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Toch wel, maar mensen hier durven niet toe te geven dat hun redenen puur uit eigenbelang zijn en hun zieke medemens ze geen reet kan schelen. Da's gewoon zwak.
Euhm sorry hoor maar jou kan het ook geen reet schelen dat anderen veel waarde hechten aan hun organen omdat ze misschien een angst ervoor hebben hun organen af te staan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Toch wel, maar mensen hier durven niet toe te geven dat hun redenen puur uit eigenbelang zijn en hun zieke medemens ze geen reet kan schelen. Da's gewoon zwak.
precies, ik vind dat omdat orgaan donatie nou eenmaal is toegestaan, er ook wel wat meer keuzes moeten kunnen komen, en ik snap ook niet dat dat er nog niet is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:35 schreef Rekkie het volgende:
Ik zal het nog sterker vertellen.
Ik zou een donorcodicil wel invullen als ik kon aangeven wie ik wel organen zou willen doneren.
Of je wordt donor omdat het je geen reet kan schelen wat er gebeurt als je dood bent. (en je op eengegeven moment wat hebt ingevult om van het moralistische gezeik van anderen af te zijn)quote:
Dat is ook niet relevant, het gaat hier puur over het donorschap. Als de liefste meest goedhartige mensen ter wereld bewust hun medemens in dit geval niet willen helpen, is dat net zo goed fout natuurlijk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja en ook daar mag je niet over oordelen. Net als dat ik over jouw tijdbesteding oordeelde, oordeel jij over andermans standpunt. Jij weet namelijk niet wat voor een andere goede dingen die mensen WEL doen waar het jou weer aan ontbreekt.
Ik vraag gewoon naar het waarom van jullie standpunt en reageer daar op, gewoon ene discussie. Het komt op jullie echter over als opdringen omdat je zelf geen fatsoenlijke argumenten hebt. daar kan ik ook weinig aan doen.quote:Nou, ik vind gewoon mensen die hun mening aan anderen opdringen niet erg sociaal.
[..]
Standpunt ja, niet over persoon.quote:Niet? Je vind hun (standpunt) asociaal dus oordeel je wel degelijk over iemand of over zijn standpunt.
[..]
Jawel, ik probeer ze alleen te vertellen dat die angst nergens op gebaseerd is en die angst het niet waard kan zijn mensen hun gezondheid te misgunnen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Euhm sorry hoor maar jou kan het ook geen reet schelen dat anderen veel waarde hechten aan hun organen omdat ze misschien een angst ervoor hebben hun organen af te staan.
haha stumperd, nu ga je al voor anderen denken.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat in dit topic gezegd isquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:55 schreef Camplo het volgende:
[..]
haha stumperd, nu ga je al voor anderen denken.
quote:Hou je bek gewoon en leer discussieren blaatviool.
Ja das normaal. niks mis mee.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:54 schreef covie het volgende:
Maar ik wordt geen donor omdat ik juist denk dat dat beter is voor de wereld. En de keren dat ik wel zou willen doneren zijn uit eigenbelang.![]()
Tuurlijk, niet door de mensen waar je nu mee discussieert.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat in dit topic gezegd is.
[..]
.
Als iemand zich al genoeg inzet voor anderen dingen, maar om wat voor reden dan ook niet zijn organen wil afstaan vind ik dat wij dat gewoon moeten respecteren.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is ook niet relevant, het gaat hier puur over het donorschap. Als de liefste meest goedhartige mensen ter wereld bewust hun medemens in dit geval niet willen helpen, is dat net zo goed fout natuurlijk.
Okee, dat heb ik dan in al je eerdere posts verkeerd begrepen.quote:Standpunt ja, niet over persoon.
Laat mensen nou naif zijn.. dan is de wereld nog zoo mooi.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:58 schreef Camplo het volgende:
[..]
Tuurlijk, niet door de mensen waar je nu mee discussieert.
Zie 2 reacties boven mij, daar zit je ook al weer alles in je eigen straatje te praten.
Denk voor jezelf, want jouw wereldbeeld klopt voor geen 2% dus je hebt nog een hoop te leren.
Ik hoop dat je nog geen 18 bent, want anders sterf je alleen omdat jij nog veeeeeeeeel moet leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |